abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154759580
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 11:29 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Zag het ook, wel leuk dat ze dat doen. Alleen ze doen het niet bij elk project. Raar ?

Op het eerste gezicht ziet deze er goed uit, ik ga klaarzitten om 12.00 :)
Dat is precies wat ze willen ;)
pi_154760132
IIik zie hem niet.. Is ie al vol??
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_154760254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:11 schreef RavigotteSaus het volgende:
IIik zie hem niet.. Is ie al vol??
Wel nee, hij staat er nog geen eens op. Een hoop tam, tam met een mail vooraf en het dan verprutsen door niet op tijd te publiceren….. Jammer, een gemiste kans.
pi_154760294
Ik had inderdaad de pagina al volledig klaar gezet met een timer er op. Zo moeilijk is dat niet lijkt me.
Nu gaan ze blijkbaar om 12u alles intikken om om half 4 op de site te staan..
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_154760454
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:18 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik had inderdaad de pagina al volledig klaar gezet met een timer er op. Zo moeilijk is dat niet lijkt me.
Nu gaan ze blijkbaar om 12u alles intikken om om half 4 op de site te staan..
Hij is er inmiddels
pi_154760507
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:26 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Hij is er inmiddels
Wel apart, de aflossingscapaciteit is 1,03 (2015). Bij GVE was dit gewoon een 5je geweest dan toch? Een kleine tegenslag en er kan niet meer aan de aflossing voldaan worden? Of de privé opnamen gaan naar beneden natuurlijk.

Bij KOM is het een A+, beste van het beste. Wel een groot verschil. Of zie ik iets over het hoofd?
pi_154760917
En dan wel hoofdelijke aansprakelijkheid en overwaarde op het huis, maar dan weer geen verpanding.

Hun doel is de komende jaren nog meer te lenen vestigingen te openen waardoor de overwaarde verwaterd.
pi_154761454
Ik doe mee in Balanzs op KoM. Mijn eerste investering weer in bijna twee maanden....
pi_154761709
Ik doe ook mee. En voor de incentive, aangezien ik bij de Rotterdam vestiging om de hoek woon en daar al regelmatig kom. Dat is dus een extra rendement van E100,-. Toch leuk!

Overigens kan ik zeggen dat die vestiging er goed uitziet en ook prima bezocht wordt. Dit geeft uiteraard geen inzicht in de cijfers, maar wel een goed gevoel.
pi_154762086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:28 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Wel apart, de aflossingscapaciteit is 1,03 (2015). Bij GVE was dit gewoon een 5je geweest dan toch? Een kleine tegenslag en er kan niet meer aan de aflossing voldaan worden? Of de privé opnamen gaan naar beneden natuurlijk.

Bij KOM is het een A+, beste van het beste. Wel een groot verschil. Of zie ik iets over het hoofd?
is inderdaad bizar: een score van een 1 (hoogste) voor een aflossingscapaciteit van 1,03.
Alles boven de 1,00 krijgt bij KoM de score 1.

Dit voelt bij mij op deze manier echt niet als een A+.
Ik pas ook zolang er geen goede reactie is op de vragen over die extreem hoge priveopnames.
pi_154762198
Magere aflossingscapaciteit en totaal niet rekening gehouden met enige vervangingsinvesteringen en ander onvoorzien. Ik pas.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_154762534
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:35 schreef BruderKlaus het volgende:
Magere aflossingscapaciteit en totaal niet rekening gehouden met enige vervangingsinvesteringen en ander onvoorzien. Ik pas.
Inderdaad lijkt het mager, gelukkig zijn er al 5 andere mensen die hier een reactie over geplaatst hebben. Of zou het 1 persoon zijn die 5 x hetzelfde vraagt ? :P

Ben benieuwd naar de reactie van KOM. Zeker die splitsing tussen privé onttrekkingen / overige aflossingen moeten ze zeker maken.
pi_154765018
De komende 3 jaar wordt er nog zo'n 9 ton geinversteerd in 5 nieuwe locaties.
Ambitie hebben ze wel!

Als het mis gaat mogen we de mogelijke overwaarde van het huis dus verdelen over 6 projecten.
Ik wacht wel even op het Balansz-project waarin het prive vermogen wel wordt verpand.
pi_154765302
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:05 schreef RavigotteSaus het volgende:
De komende 3 jaar wordt er nog zo'n 9 ton geinversteerd in 5 nieuwe locaties.
Ambitie hebben ze wel!

Als het mis gaat mogen we de mogelijke overwaarde van het huis dus verdelen over 6 projecten.
Ik wacht wel even op het Balansz-project waarin het prive vermogen wel wordt verpand.
en dan een A+ score. Tsjonge.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:21:20 #265
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154765415
Huh. Wat? Maar in het mailtje was het toch zo'n goed idee? Iedereen om kwart voor 12 klaar zitten met de klik-vinger?
pi_154765589
Reactie van de aanvragers en KOM is vaag, zonder concrete cijfers. Zoals wel vaker bij KOM.
Die KoM-rating is dus ook maar een mening. (Net als die Graydon-percentages: het lijkt wel of elk project bij GvE tegenwoordig AAA of AA is).
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:47:18 #267
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_154766094
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:26 schreef Camogli het volgende:
Reactie van de aanvragers en KOM is vaag, zonder concrete cijfers. Zoals wel vaker bij KOM.
Die KoM-rating is dus ook maar een mening. (Net als die Graydon-percentages: het lijkt wel of elk project bij GvE tegenwoordig AAA of AA is).
De reden dat de Graydon rating altijd zo goed lijkt, is omdat Graydon altijd achter loopt: de lopende financieringsronde/lening zit NIET in deze rating meegenomen. Vooral een eenmanszaak zonder lening gaat in de regel nooit failliet, dus krijgt een AAA rating (of GPD% van +- 0,10%). Als Graydon rekening zou houden met de nieuwe lening zal juist bij een eenmanszaak dit % hard stijgen.

De reden dat er toch veel platformen een Graydon (of vergelijkbaar externe rating) rating gebruiken is omdat hij wel objectief is (ook al loopt het achter de feiten aan).
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:32:15 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154767291
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:07 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb net een appartement gekocht. GVE geld gebruik ik nu maar als een maandelijkse aanvulling.
Maar wel iets om overr na te denken of je het dan allemaal ineens nodig zou hebben.
Ik heb net een huis gekocht! Omdat ik wist dat dit ooit ging gebeuren heb ik hier rekening mee gehouden met mijn crowdfunding budget. Ik moet nu nog 2 projecten betalen en dan is het echt even klaar. De maandelijkse inkomsten worden dan alleen nog maar gebruikt als aanvulling op het inkomen.

Overigens is eigen geld inleggen bij aankoop van een woning qua rendement ook interessant. Je krijgt een lagere hypotheekrente, en de rente betaal je ook nog eens over een lager hypotheekbedrag.
pi_154767507
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb net een huis gekocht! Omdat ik wist dat dit ooit ging gebeuren heb ik hier rekening mee gehouden met mijn crowdfunding budget. Ik moet nu nog 2 projecten betalen en dan is het echt even klaar. De maandelijkse inkomsten worden dan alleen nog maar gebruikt als aanvulling op het inkomen.

Overigens is eigen geld inleggen bij aankoop van een woning qua rendement ook interessant. Je krijgt een lagere hypotheekrente, en de rente betaal je ook nog eens over een lager hypotheekbedrag.
gefeliciteerd!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_154767529
quote:

[..]

Gefeliciteerd met de aankoop van je woning. Heel veel woonplezier toegewenst maar jammer dat we je hier de komende periode minder zullen zien.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:15:05 #271
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154768544
quote:

[..]

Ik heb zelf uiteindelijk veel minder eigen geld ingebracht dan wat ik van plan was (vanwege de lage rente)

1 september incasseren ze de 1e termijn :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:17:29 #272
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154768595
Bedankt! Ik zal hier wel blijven rondhangen hoor, maar weinig tot niets inleggen. Maar altijd verstandig om de markt een beetje in de gaten te houden! Zeker nu die zo in beweging is.
  donderdag 30 juli 2015 @ 19:59:08 #273
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154772289
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:17 schreef leolinedance het volgende:
Bedankt! Ik zal hier wel blijven rondhangen hoor, maar weinig tot niets inleggen. Maar altijd verstandig om de markt een beetje in de gaten te houden! Zeker nu die zo in beweging is.
Wat doe je met de rest eigenlijk? Rabo Certificaten enzulks? Ik hou dat allemaal ook nog aan.Dus aandelen + Obligaties en Crowdfuding laat ik er zo veel mogelijk buiten, en betaal uit mn spaargeld alles wat gedaan moet worden en gekocht moet worden.

Wel grappig ik hou al 5 jaar bij om de 2 weken wat ik waar in heb zitten (alleen totaal bedragen) dat is wel leuk om dat terug te kijken Maar GVE is vanaf mei 2013 elke maand gestegen bij me. Komt ook omdat je een 100.- zo wel ergens in kunt steken natuurlijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_154772601
De laatste berichten van Balanzs:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel heel brutaal om de BV Rotterdam en de Holding BV, incl anonieme aandeelhouder niet als zodanig in de pitch te benoemen! Waarom meldt KOM dat niet gewoon nietjes en moeten we dat als investeerder zelf ontdekken?
pi_154772927
Als nog is Balansz snel vol gelopen. Ik wilde even wat antwoorden afwachten en daarna misschien nog een toezegging doen. Maar nee hoor. Deze is zo vol terwijl al die andere projecten maar open blijven staan. :)

Jammer dat AGD niet nog een project online heeft gezet voor de maand juli. Zullen ze morgen ook wel niet doen,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')