Dat is precies wat ze willenquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:29 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Zag het ook, wel leuk dat ze dat doen. Alleen ze doen het niet bij elk project. Raar ?
Op het eerste gezicht ziet deze er goed uit, ik ga klaarzitten om 12.00

Wel nee, hij staat er nog geen eens op. Een hoop tam, tam met een mail vooraf en het dan verprutsen door niet op tijd te publiceren….. Jammer, een gemiste kans.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:11 schreef RavigotteSaus het volgende:
IIik zie hem niet.. Is ie al vol??

Hij is er inmiddelsquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:18 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik had inderdaad de pagina al volledig klaar gezet met een timer er op. Zo moeilijk is dat niet lijkt me.
Nu gaan ze blijkbaar om 12u alles intikken om om half 4 op de site te staan..

Wel apart, de aflossingscapaciteit is 1,03 (2015). Bij GVE was dit gewoon een 5je geweest dan toch? Een kleine tegenslag en er kan niet meer aan de aflossing voldaan worden? Of de privé opnamen gaan naar beneden natuurlijk.quote:

is inderdaad bizar: een score van een 1 (hoogste) voor een aflossingscapaciteit van 1,03.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:28 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Wel apart, de aflossingscapaciteit is 1,03 (2015). Bij GVE was dit gewoon een 5je geweest dan toch? Een kleine tegenslag en er kan niet meer aan de aflossing voldaan worden? Of de privé opnamen gaan naar beneden natuurlijk.
Bij KOM is het een A+, beste van het beste. Wel een groot verschil. Of zie ik iets over het hoofd?

Inderdaad lijkt het mager, gelukkig zijn er al 5 andere mensen die hier een reactie over geplaatst hebben. Of zou het 1 persoon zijn die 5 x hetzelfde vraagt ?quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:35 schreef BruderKlaus het volgende:
Magere aflossingscapaciteit en totaal niet rekening gehouden met enige vervangingsinvesteringen en ander onvoorzien. Ik pas.

en dan een A+ score. Tsjonge.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:05 schreef RavigotteSaus het volgende:
De komende 3 jaar wordt er nog zo'n 9 ton geinversteerd in 5 nieuwe locaties.
Ambitie hebben ze wel!
Als het mis gaat mogen we de mogelijke overwaarde van het huis dus verdelen over 6 projecten.
Ik wacht wel even op het Balansz-project waarin het prive vermogen wel wordt verpand.

De reden dat de Graydon rating altijd zo goed lijkt, is omdat Graydon altijd achter loopt: de lopende financieringsronde/lening zit NIET in deze rating meegenomen. Vooral een eenmanszaak zonder lening gaat in de regel nooit failliet, dus krijgt een AAA rating (of GPD% van +- 0,10%). Als Graydon rekening zou houden met de nieuwe lening zal juist bij een eenmanszaak dit % hard stijgen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:26 schreef Camogli het volgende:
Reactie van de aanvragers en KOM is vaag, zonder concrete cijfers. Zoals wel vaker bij KOM.
Die KoM-rating is dus ook maar een mening. (Net als die Graydon-percentages: het lijkt wel of elk project bij GvE tegenwoordig AAA of AA is).

Ik heb net een huis gekocht! Omdat ik wist dat dit ooit ging gebeuren heb ik hier rekening mee gehouden met mijn crowdfunding budget. Ik moet nu nog 2 projecten betalen en dan is het echt even klaar. De maandelijkse inkomsten worden dan alleen nog maar gebruikt als aanvulling op het inkomen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb net een appartement gekocht. GVE geld gebruik ik nu maar als een maandelijkse aanvulling.
Maar wel iets om overr na te denken of je het dan allemaal ineens nodig zou hebben.

gefeliciteerd!quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb net een huis gekocht! Omdat ik wist dat dit ooit ging gebeuren heb ik hier rekening mee gehouden met mijn crowdfunding budget. Ik moet nu nog 2 projecten betalen en dan is het echt even klaar. De maandelijkse inkomsten worden dan alleen nog maar gebruikt als aanvulling op het inkomen.
Overigens is eigen geld inleggen bij aankoop van een woning qua rendement ook interessant. Je krijgt een lagere hypotheekrente, en de rente betaal je ook nog eens over een lager hypotheekbedrag.

Gefeliciteerd met de aankoop van je woning. Heel veel woonplezier toegewenst maar jammer dat we je hier de komende periode minder zullen zien.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb net een huis gekocht! Omdat ik wist dat dit ooit ging gebeuren heb ik hier rekening mee gehouden met mijn crowdfunding budget. Ik moet nu nog 2 projecten betalen en dan is het echt even klaar. De maandelijkse inkomsten worden dan alleen nog maar gebruikt als aanvulling op het inkomen.
Overigens is eigen geld inleggen bij aankoop van een woning qua rendement ook interessant. Je krijgt een lagere hypotheekrente, en de rente betaal je ook nog eens over een lager hypotheekbedrag.

Ik heb zelf uiteindelijk veel minder eigen geld ingebracht dan wat ik van plan was (vanwege de lage rente)quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]

Wat doe je met de rest eigenlijk? Rabo Certificaten enzulks? Ik hou dat allemaal ook nog aan.Dus aandelen + Obligaties en Crowdfuding laat ik er zo veel mogelijk buiten, en betaal uit mn spaargeld alles wat gedaan moet worden en gekocht moet worden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:17 schreef leolinedance het volgende:
Bedankt! Ik zal hier wel blijven rondhangen hoor, maar weinig tot niets inleggen. Maar altijd verstandig om de markt een beetje in de gaten te houden! Zeker nu die zo in beweging is.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel heel brutaal om de BV Rotterdam en de Holding BV, incl anonieme aandeelhouder niet als zodanig in de pitch te benoemen! Waarom meldt KOM dat niet gewoon nietjes en moeten we dat als investeerder zelf ontdekken?Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |