abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154581790

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen
KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen
Kickstarter, daar is een ander topic voor
Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven
Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
Aygo!Dutch, nieuw platform met leningen aan het MKB
Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom) en collincrowdfund (ccf) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 23-07-2015 22:45:26 ]
Pecunia non olet
pi_154581905
Zo, AGD staat er bij, maar ik zit er zelf niet in dus de fijne details moeten later maar even worden toegevoegd.

Trage en onduidelijke site trouwens.
Pecunia non olet
pi_154582197
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:25 schreef obligataire het volgende:
Zo, AGD staat er bij, maar ik zit er zelf niet in dus de fijne details moeten later maar even worden toegevoegd.
Thanks, Lendahand staat er nu zelfs 2x in :)
pi_154582675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:33 schreef aborren het volgende:

[..]

Thanks, Lendahand staat er nu zelfs 2x in :)
Vreemd, maar bij deze opgelost :)
Pecunia non olet
pi_154582782
Lendico heeft na een tijdje geen projecten te hebben gehad nu weer een nieuwe. Ik vraag me af wie die aanvragen doorleest met die inkomens... Inkomen van 8600 per maand en dan 25000 vragen voor dakkapel.
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:21:27 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154583621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:50 schreef crowdiefunder het volgende:
Lendico heeft na een tijdje geen projecten te hebben gehad nu weer een nieuwe. Ik vraag me af wie die aanvragen doorleest met die inkomens... Inkomen van 8600 per maand en dan 25000 vragen voor dakkapel.
Haha :')
pi_154583684
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:50 schreef crowdiefunder het volgende:
en ook weer een bkr 987. Hebben ze daar allemaal geloof ik.
Geen woorden meer aan vuil maken.
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:34:03 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154583976
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:24 schreef Camogli het volgende:

[..]

en ook weer een bkr 987. Hebben ze daar allemaal geloof ik.
Geen woorden meer aan vuil maken.
Wat betekent die code 987? Lijkt erop dat deze aanvraagster alleen maar bij Lendico zit omdat het elders niet lukte.

Natuurlijk klopt dit van geen kant. Met zo'n inkomen een dakkapel laten crowdfunden om vervolgens je hele verdieping eronder te verbouwen uit eigen geld :')

Er zijn serieus mensen die hier geld in stoppen zo te zien. En dan loopt Lendico (m.i. volkomen terecht) al super slecht.
pi_154584711
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat betekent die code 987? Lijkt erop dat deze aanvraagster alleen maar bij Lendico zit omdat het elders niet lukte.

Natuurlijk klopt dit van geen kant. Met zo'n inkomen een dakkapel laten crowdfunden om vervolgens je hele verdieping eronder te verbouwen uit eigen geld :')

Er zijn serieus mensen die hier geld in stoppen zo te zien. En dan loopt Lendico (m.i. volkomen terecht) al super slecht.
987 zit in klasse B; niet eens slecht. Punt is dat álle aanvragen bij Lendico de laatste tijd die score hebben...
Afijn: geen woorden meer aan vuil maken dus.
pi_154588781
Ja 987 is OK, af en toe een paar gezien die lager zijn. Ik heb ook klein bedrag in een Lendico lening met BKR 891 tegen 11,6% :)

Uit de nieuwsbrief van KoM, schandalig eigenlijk:

Een gewaarschuwd mens telt voor 2

Waar geld in het spel is komen helaas ook duistere personen om de hoek kijken die daar misbruik van willen maken. Zo ook in ons geval. De ondernemers die hun project op ons platform hebben gepubliceerd worden benaderd door partijen die óók, en per direct, een financiering kunnen aanbieden met veel betere condities. De benadering door hen per mail en telefoon is verbluffend echt. Niets is minder waar. Vlak voordat de beoogde financiering wordt verstrekt moet er nog wel even een fors bedrag worden overgemaakt. U raadt het al, hierna wordt er niets meer van hen vernomen.

Wij hebben zwaar het vermoeden dat wij hier te maken hebben met professionele fraudeurs. Een aantal ondernemers heeft inmiddels aangifte gedaan.

Vervolgens hebben wij te maken met één of meerdere partijen die Kapitaal Op Maat in een kwaad daglicht willen zetten. Zo worden wij bijvoorbeeld beticht van fraude. Berichtjes hierover vonden wij de afgelopen dagen terug op een aantal Nederlandse websites. Deze berichten zijn inmiddels gelukkig, op ons verzoek, verwijderd.

Crowdfunding is een prachtige manier van bankvrij financieren waarbij maximale transparantie een groot goed is en die bij ons hoog in het vaandel staat. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid én de crowd achterhaalt hem wel.
pi_154588831
Ik zou wel eens willen weten wat voor berichtjes dat zijn en of het ook FOK betreft.
Pecunia non olet
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:14:48 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154589618
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 07:29 schreef obligataire het volgende:
Ik zou wel eens willen weten wat voor berichtjes dat zijn en of het ook FOK betreft.
Hier wordt niet zo slecht over KoM gesproken, hooguit wat opbouwende kritiek.

Zo ver ik heb kunnen achterhalen gaat het om posts op 'opgeletopinternet'. Die zijn dan ook niet meer leesbaar. Wellicht kan iemand nog iets uit de cache halen.
pi_154589954
Een nieuwe op GvE:
Naam: Simonse Visspecialiteiten
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 67.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,09

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11572
pi_154590197
Redelijk bedrag, maar sla hem over.

Overigens qua KoM en externe financiers, dan moet ik gelijk denken aan Geenen schoenen, die waren ook bezig met een externe financier.
pi_154590384
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:43 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op GvE:

Ter info (een eerdere vishandel ging failliet en er is in 2014 een nieuwe gestart):
http://www.bd.nl/over-een(...)n-mercedes-1.4213613
pi_154591814
KOM-mailer werkt weer kennelijk.
జ్ఞ‌ా
pi_154595696
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:28 schreef µ het volgende:
_O_
pi_154596015
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:28 schreef µ het volgende:
klopt: dank!
Eerste betalingen van GvE doen het ook weer. Niet van de derdenrekening overigens.
pi_154596123
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:05 schreef Camogli het volgende:

[..]

klopt: dank!
Eerste betalingen van GvE doen het ook weer. Niet van de derdenrekening overigens.
Klopt, dat hebben ze ook aangegeven overigens. Ik had ook vandaag weer de eerste betalingen binnen.
pi_154598354
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:43 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op GvE:

Het bedrag is niet te hoog, wat wel een nadeel is dat is dat de leasemaatschappij en de Rabobank voor gaan als het onverhoopt mis gaat. Ik denk dat er wel plaats is voor een tweede viswinkel in Oss, hij brengt zelf 41k in en zijn vrouw werkt ook. Ik pak hem mee.
Ik blijf trouwens niet snappen dat dit soort bedrijven geen incentive geven, dom, dom , dom en een verkeerde zuinigheid.
pi_154599752
Nieuwe op gve:
Financiering werkkapitaal
eKids voor kinderdagverblijven
Project:11037 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,08
Creditsafe score:59
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 500.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,3%

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11037
pi_154600040
Forse investering.
Ik zie wel kansen, maar dit lijkt me echt heel zwartwit of een succes of een mislukking.
Ik denk dat ze wel de omzet veel te rooskleurig in zien. Als er een flinke besparing te behalen valt voor de kinderopvang, dan moeten ze nog steeds van hun personeel af.

Als het op basis van participatie in aandelen was had ik misschien wel een kansje meegepakt. In dit geval niet. De beloning is het risico niet waard.
Eerst denken, dan typen
pi_154600661
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:18 schreef Piger het volgende:
Als het op basis van participatie in aandelen was had ik misschien wel een kansje meegepakt. In dit geval niet. De beloning is het risico niet waard.
Grappig, bij het lezen van het project had ik meteen dezelfde gedachte. Ik zie best de kansen voor het idee (al kreeg ik bij het lezen wat argwaan bij de noodzaak van een gegarandeerde stroomtoevoer en internetverbinding). De upside is groot, maar het risico ook. Met de lening loop je dat risico wel zonder de kans op een grotere winst. Een aandeel lijkt me dan aantrekkelijker, of een lening met een variabele rente ofzo.
pi_154602344
Een nieuwe zonneenergie-pitch op greencrowd: https://greencrowd.nl/pro(...)packaging-in-eerbeek
Deze ziet er volgens mij beter uit dan die andere: Aquaradius. Betere Rating van Creditsafe en een stabielere afloscapaciteit. Ik ga meedoen.
pi_154602432
Hi,

Berichtje vanuit de zon. Nog paar dagen om CFS vol te krijgen. Ook hierbij de premie.

Gaat dat lukken?

Grtz, Harm ☀️
pi_154602450
GvE past de succesfee aan:

Aanpassing succesfee investeerders

24-7-2015 17:12:56

Per 17 augustus 2015 treedt de volgende wijziging op in de succesfee voor investeerders:

Huidige fee investeerder:
• 0,9% eenmalige succesfee over de totale investeringssom.

Fee investeerder per 17 augustus 2015:
• 0,3 % succesfee per looptijd jaar over de totale investeringssom.

Achtergrond
•De aangepaste succesfee houdt rekening met de looptijd van het project en de (herhalende) inspanningen en kosten die hier vanuit Geldvoorelkaar.nl aan zijn verbonden. Denk hierbij onder andere aan de kosten voor betalingsverkeer.
•De succesfee houdt tevens rekening met de extra inspanningen die vanuit Geldvoorelkaar.nl worden verricht in het kader van screening en riskmanagement. Onder andere het opvragen, beoordelen en publiceren van Creditsafe rapportages, naast de BKR en Graydon toetsing is hier een onderdeel van.
•Het effectieve rendement is niet langer afhankelijk van de looptijd van uw project.
•Voor projecten met een looptijd tot 3 jaar betaalt u een lagere fee dan in de huidige systematiek.
•De wijziging geldt alleen voor investeringen die vanaf 17 augustus 2015 worden gedaan. Voor investeringen gedaan vóór 17 augustus blijft het huidige tarief gelden.

Voorbeeld
•Investeert u in een project waar een looptijd van 2 jaar aan is verbonden dan betaalt u per 17 augustus 2015 0,6% eenmalige succesfee (2 x 0,3%). Bij een investering van ¤ 100 bedraagt de succesfee dan ¤ 0,60.
•Investeert u in een project waar een looptijd van 4 jaar aan is verbonden dan betaalt u per 17 augustus 2015 1,2% eenmalige succesfee (4 x 0,3%). Bij een investering van ¤ 100 bedraagt de succesfee dan ¤ 1,20.
•De fee wordt alleen in rekening gebracht indien een lening daadwerkelijk tot stand is gekomen.

Inhouding

De succesfee zal per 17 augustus verspreid over de eerste 3 maanden van de looptijd ingehouden worden op uw maandelijkse ontvangsten. Het streven is hierbij om de kosten voor u als investeerder in grotere mate te spreiden. Deze wijziging geldt ook voor investeringen die vóór 17 augustus 2015 zijn gedaan maar waarvan de projecten nà 16 augustus worden volgeschreven.

Tot slot

De tarieven van Geldvoorelkaar.nl blijven ook met bovengenoemde wijzigingen één van de scherpste in de crowdfundingbranche. De succesfee behoudt haar eenmalige karakter, waarbij de betaling wordt gespreid over de eerste 3 betalingstermijnen. Naast de succesfee brengen wij geen aanvullende kosten, zoals administratiekosten of een jaarlijkse beheervergoeding, in rekening.
pi_154602728
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:28 schreef Camogli het volgende:
Een nieuwe zonneenergie-pitch op greencrowd: https://greencrowd.nl/pro(...)packaging-in-eerbeek
Deze ziet er volgens mij beter uit dan die andere: Aquaradius. Betere Rating van Creditsafe en een stabielere afloscapaciteit. Ik ga meedoen.
Wat vind je hier aantrekkelijk aan?

5 of 6 jaar ok maar 10 jaar is wel erg lang en 4,5% veel te weinig bij dit risico....m.i.
Pecunia non olet
pi_154602751
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:31 schreef HarmAygodutch het volgende:
Hi,

Berichtje vanuit de zon. Nog paar dagen om CFS vol te krijgen. Ook hierbij de premie.

Gaat dat lukken?

Grtz, Harm ☀️
Ja, dat zou mooi zijn! 8% rente is voor het project redelijk maar de aanbieding van jullie (5% op de inleg extra) maakt het totaal rendement ongeveer 11%. Waar krijg je dat elders? Daarnaast ook nog eens een incentive van CFS. Ik doe al mee, moet hij wel volkomen....
  vrijdag 24 juli 2015 @ 17:45:15 #29
132191 -jos-
Money=Power
pi_154602986
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:31 schreef _Rooos_ het volgende:

Per 17 augustus 2015 treedt de volgende wijziging op in de succesfee voor investeerders:

Achtergrond
•De aangepaste succesfee houdt rekening met de looptijd van het project en de (herhalende) inspanningen en kosten die hier vanuit Geldvoorelkaar.nl aan zijn verbonden. Denk hierbij onder andere aan de kosten voor betalingsverkeer.
•De succesfee houdt tevens rekening met de extra inspanningen die vanuit Geldvoorelkaar.nl worden verricht in het kader van screening en riskmanagement. Onder andere het opvragen, beoordelen en publiceren van Creditsafe rapportages, naast de BKR en Graydon toetsing is hier een onderdeel van.
•Het effectieve rendement is niet langer afhankelijk van de looptijd van uw project.
•Voor projecten met een looptijd tot 3 jaar betaalt u een lagere fee dan in de huidige systematiek.
•De wijziging geldt alleen voor investeringen die vanaf 17 augustus 2015 worden gedaan. Voor investeringen gedaan vóór 17 augustus blijft het huidige tarief gelden.

Voorbeeld
•Investeert u in een project waar een looptijd van 2 jaar aan is verbonden dan betaalt u per 17 augustus 2015 0,6% eenmalige succesfee (2 x 0,3%). Bij een investering van ¤ 100 bedraagt de succesfee dan ¤ 0,60.
•Investeert u in een project waar een looptijd van 4 jaar aan is verbonden dan betaalt u per 17 augustus 2015 1,2% eenmalige succesfee (4 x 0,3%). Bij een investering van ¤ 100 bedraagt de succesfee dan ¤ 1,20.
•De fee wordt alleen in rekening gebracht indien een lening daadwerkelijk tot stand is gekomen.

Inhouding

De succesfee zal per 17 augustus verspreid over de eerste 3 maanden van de looptijd ingehouden worden op uw maandelijkse ontvangsten. Het streven is hierbij om de kosten voor u als investeerder in grotere mate te spreiden. Deze wijziging geldt ook voor investeringen die vóór 17 augustus 2015 zijn gedaan maar waarvan de projecten nà 16 augustus worden volgeschreven.

Tot slot

De tarieven van Geldvoorelkaar.nl blijven ook met bovengenoemde wijzigingen één van de scherpste in de crowdfundingbranche. De succesfee behoudt haar eenmalige karakter, waarbij de betaling wordt gespreid over de eerste 3 betalingstermijnen. Naast de succesfee brengen wij geen aanvullende kosten, zoals administratiekosten of een jaarlijkse beheervergoeding, in rekening.
Dat betekent dus dat GVE een stuk duurder wordt want de meeste projecten zijn 4 of 5 jaar... en dat de kortlopende projecten nog sneller vol gaan lopen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_154603118
Kennelijk nog niet genoeg verdiend met Mondygo. Ik stop er geen cent meer in.
pi_154603336
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:49 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Kennelijk nog niet genoeg verdiend met Mondygo. Ik stop er geen cent meer in.
Geld om Zweden in de lucht te houden :):)

Als ze de fee jaarlijks zouden innen zoals bij Collin dan zou ik het nog kunnen begrijpen want dat heeft een regelmatige jaarlijkse inkomstenstroom tot gevolg. Dat is voor iedereen beter. Bovendien heeft de investeerder bij default dan ook geen kosten meer.
Dit is alleen maar eigen belang voor de korte termijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 24-07-2015 18:11:43 ]
Pecunia non olet
pi_154603397
"•De succesfee houdt tevens rekening met de extra inspanningen die vanuit Geldvoorelkaar.nl worden verricht in het kader van screening en riskmanagement. Onder andere het opvragen, beoordelen en publiceren van Creditsafe rapportages, naast de BKR en Graydon toetsing is hier een onderdeel van."
Klinkt ook niet echt variabel/afhankelijk van de looptijd.
pi_154603828
quote:
Dit is echt dikke onzin. Ze kunnen het mooi brengen maar uiteindelijk zijn het gewoon geldwolven, die totaal geen inspanningen leveren als er iets mis gaat met een project.
pi_154603903
Meer (vooraf) betalen voor dezelfde service? En alleen het risico lopen bij default?

:W dan maar 0.8% bij de ing
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_154603992
Natuurlijk niet, het gaat gewoon om meer inkomsten. Ze proberen het alleen leuk te verpakken.
Schip ahoy!
pi_154604780
Als ze per loopjaar willen doen, waarom innen ze de fee dan ook niet per jaar? Zou wel net zo fair zijn qua risico. Nu betaal je direct de fee voor alle jaren vooraf terwijl een project van 5 jaar al na 2 jaar geklapt kan zijn.

De meerderheid v/d projecten zijn 4 a 5 jaar. Dus het gaat ze inderdaad om meer inkomsten.

Meer inkomsten waarbij GvE geen risico loopt dat dit beïnvloed wordt door defaults. Dit risico laten ze bij ons liggen.
pi_154605096
Helaas toch twee bankdirecteuren bij gve.
pi_154605264
Aygodutchmailer wordt getest AS WE SPEAK!
జ్ఞ‌ా
pi_154605401
Aygodutch wordt nu ook gesupport door de server die door FOK!-users wordt gesponsord :s).

Voor info zie: http://cfmailserver.nl/
జ్ఞ‌ా
pi_154605501
Jullie hebben mail ;).
జ్ఞ‌ా
pi_154605566
Ik heb me aangemeld. Beetje concurrentie voor GvE altijd goed, zeker als ze duurder gaan worden.
pi_154605567
Mails worden trouwens (bij alle lijsten) uitgestuurd op volgorde van originele inschrijving. Hoe eerder je bent, hoe sneller je je mail krijgt dus.

SPOILER
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 24 juli 2015 @ 19:36:54 #43
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154605763
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:16 schreef M.anoniem het volgende:

[..]

Dit is echt dikke onzin. Ze kunnen het mooi brengen maar uiteindelijk zijn het gewoon geldwolven, die totaal geen inspanningen leveren als er iets mis gaat met een project.
Dat is niet helemaal waar, ik heb nu van mn 1e project wat default is gegaan een redelijk uitgebreide update/dossier gekregen van de stand van zaken (wel van het incassobureau maar goed daar besteden ze het ook aan uit) en GVE zelf kan denk ik ook niet veel meer doen dan dat?

Die verhoging van de fee is gewoon een verhoging ja daar zie ik ze niet meer voor doen nee. Dus wat dat betreft is het gewoon meer willen verdienen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_154606110
Update bij het project 3Tac op GVE. Tevens verhoging rente van 7,5% naar 8,2%. Toch heb mijn twijfels of project wel vol komt gezien slechts 18 resterende dagen.

SPOILER
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_154606454
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:19 schreef CaLeX het volgende:
Meer (vooraf) betalen voor dezelfde service? En alleen het risico lopen bij default?

:W dan maar 0.8% bij de ing
Nuchter bezien gewoon een vraag en aanbod kwestie. Spaarrente daalt bij banken, dus kantelpunt naar CF verschuift. Projecten lopen supersnel vol, dus kunnen de kosten best omhoog.

Zou wel leuk zijn als GvE ook een soort 'leden-korting' (ANWB-stijl, hoe langer deelnemer, hoe meer korting) zou toepassen. Per slot van rekening zijn "wij" (de early adopters) extreem belangrijk geweest voor het (steeds bredere) succes. Nu ik het zo opschrijf.... bijna een piramide-spel !
pi_154607586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 19:52 schreef BruderKlaus het volgende:
Update bij het project 3Tac op GVE. Tevens verhoging rente van 7,5% naar 8,2%. Toch heb mijn twijfels of project wel vol komt gezien slechts 18 resterende dagen.

SPOILER
Ik ben afgehaakt toen ik de foto van de directeur zag ☺
Pecunia non olet
pi_154614860
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:31 schreef _Rooos_ het volgende:

Achtergrond

Voorbeeld

Inhouding

Tot slot

Ik denk dat we deze verhoging van de kosten /fee niet tegen gaan houden. Iedereen kan uiteindelijk besluiten om nog wel of niet mee te investeren. GvE is de afgelopen periode wel wat meer aan controle gaan doen en verstrekt natuurlijk wel iets meer informatie als een half jaar geleden en daar ben ik wel blij mee. Onder aan de streep blijft het een duidelijke kosten verhoging die we niet tegen gaan houden vrees ik.
Wat we wel kunnen proberen is om te kijken of het niet mogelijk is om een korting te krijgen op de fee, zoals bij KoM, dit geld overigens wat mij betreft ook voor onze nieuwe vrienden van AGD.
Daarnaast is het wat mij betreft echt noodzakelijk dat de fee gewoon per jaar afgedragen gaat worden en niet in de eerste drie maanden. Zeker m.b.t. het laatste punt moeten we een vuist maken denk ik. Als GvE hierin niet mee wil gaan is het verstandig om met veel mensen, die het hiermee eens zijn, een onderbouwde klacht in te dienen bij de AFM.

Hoe denken jullie hierover?
pi_154618001
Ik heb ieder geval een mail gestuurd naar GVE. M.i. Kunnen ze administratie efficiënter inrichten. Betalingen worden net de hand verwerkt, geen iDEAL ed.

Ik heb in de mail aangegeven dat andere platforms wel rond de 1% fee vragen en deze veel kleiner zijn dan GVE. Een tarief van 0,3% per jaar met een maximum van 1,5% lijkt me reëel.
pi_154618354
Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken met jullie insights. Veel van opgestoken en hoop dat ook nog lang te mogen doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 07:15 schreef djh77 het volgende:
Ik heb ieder geval een mail gestuurd naar GVE. M.i. Kunnen ze administratie efficiënter inrichten. Betalingen worden net de hand verwerkt, geen iDEAL ed.

Ik heb in de mail aangegeven dat andere platforms wel rond de 1% fee vragen en deze veel kleiner zijn dan GVE. Een tarief van 0,3% per jaar met een maximum van 1,5% lijkt me reëel.
Goed punt. Verder heb ik bij GVE voorgesteld om de fee dan maar jaarlijks af te rekenen ipv in de eerste periode. Wel zo eerlijk vind ik.
pi_154618678
Ik ga ook een e-mail sturen naar GVE. Ik vind het raar dat een tariefswijziging in een nieuwsberichtje op de website staat, maar niet (ook) per e-mail aan bestaande investeerders wordt doorgegeven.

Verder ben ik het met jullie eens dat GVE de kosten gestaffeld bij investeerders in rekening zou moeten brengen: 0,3% per jaar over het (nog) geïnvesteerde bedrag.

Van mijn 33 lopende projecten bij GVE hebben er inmiddels 2 een betalingst(r)op. Eén op circa 2/3 van de tijd, de ander op circa 1/3 van de tijd. Dat betekent grofweg een verlies van ¤100,- op een investering van ¤200,-. Ik hoop maar dat mijn huidige projecten die klap gaan opvangen, maar het is wel een behoorlijke aantasting van mijn rendement. Maar ja, TINA (= There Is No Alternative). Aandelen zijn op dit moment ook niet bepaald goedkoop. Zowel de dollar als de pond zijn duur geworden. Uitgeven dan maar? Kan ook niet, want ik wil op enig moment een woning kopen. Tot die tijd is het zoeken naar een reëel positief rendement. Het is een luxe probleem, maar toch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')