Iemand enig idee wat DebtCollectionCost is? Het is bijna evenveel als de InterestLoad1Renew.quote:17-7-2015 0.19 InterestLoan1Renew
20-7-2015 0.17 InterestLoan1Renew
22-7-2015 0.19 InterestLoan1Renew
24-7-2015 0.15 InterestLoan1Renew
24-7-2015 -1.05 LentOut
24-7-2015 -0.17 DebtCollectionCost
Als het goed is krijg je vanzelf (normaal met een dag of 5) een mail met betaal verzoek maar i.v.m. de vakantie periode kan het iets langer duren.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:10 schreef RavigotteSaus het volgende:
InfraUnie van AGD is al even vol, maar nog geen betaalverzoek langs zien komen.
Moet die module nog gebouwd worden of heb ik iets gemist?
Uhm... De InterestLoan1Renew levert mij geld op die DeptCollectioncost, kost mij geld...quote:Op maandag 27 juli 2015 08:59 schreef RavigotteSaus het volgende:
Geen nood.
Ze vinden het niet netes om de 'InterestLoan1Renew' hoger te maken dus verzinnen ze een nieuwe term. Die ze weer in stapjes zullen ophogen.
Vergelijk je elektra-rekening maar in de afgelopen jaren. Daar staan ook steeds nieuwe belastingen op.
quote:Fees
There are no fees for lenders on the TrustBuddy platform. However, the lenders bear potential costs associated with any debt collection service fees.
Fijn "Potentiėle kosten", je rendement is dus onzeker....quote:Op maandag 27 juli 2015 09:22 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Uhm... De InterestLoan1Renew levert mij geld op die DeptCollectioncost, kost mij geld...
Dit verklaard weer iets, op de website staat:
[..]
Dat is volgens mij ook heel erg logisch, even 10% rendement binnen harken en geen risico bestaat namelijk niet.quote:Op maandag 27 juli 2015 09:50 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Fijn "Potentiėle kosten", je rendement is dus onzeker....
Hoe bedoel je? Hun aflossing+rente van deze maand is er nog niet?quote:Op maandag 27 juli 2015 09:54 schreef xzaz het volgende:
Het begint bij mij te kriebelen bij Azibi Jeeps van GvE. Ik hoop maar dat ze het druk hebben.
Ik heb het informatiememorandum gelezen. De moedermaatschappij en de aandeelhouders binden zich niet. Ook wordt er geen zekerheid geboden in de vorm van pand of hypotheek. Ondanks het mooie rendement laat ik hem om die reden lopenquote:Op maandag 27 juli 2015 11:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zit net nog eens te kijken, maar dit project is toch mooi volgelopen. Behoorlijk wat investeerders ook die er voor meerdere duizenden euro's in stappen!
https://www.crowdaboutnow.nl/deravellenen
Toch wat twijfel of ik 'm niet meepak. Leuk zakcentje als ze over een paar jaar gaan uitbetalen.
Dat snap ik. Maar deze kosten zouden dus alleen naar voren kunnen komen als het project in default gaat?quote:Op maandag 27 juli 2015 09:51 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook heel erg logisch, even 10% rendement binnen harken en geen risico bestaat namelijk niet.
Ik moet zeggen dat Trustbuddy me te vaag is om er geld in te stoppen. Maar zoals ik het begrijp, krijg je rente over je uitgeleende geld maar als de lener niet betaald dan krijg jij de incassokosten doorberekend.quote:Op maandag 27 juli 2015 11:29 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar deze kosten zouden dus alleen naar voren kunnen komen als het project in default gaat?
Ik had niet begrepen dat deze in default is
Hoe vertaalt deze manier van rente berekenen tot wat we meestal zien? Ze zeggen hier 6%, maar dan wel over het hele bedrag en de hele looptijd. Je krijgt dus na een paar jaar nog rente over geld dat je al terug hebt. Heeft iemand dat al omgerekend?quote:Op maandag 27 juli 2015 11:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zit net nog eens te kijken, maar dit project is toch mooi volgelopen. Behoorlijk wat investeerders ook die er voor meerdere duizenden euro's in stappen!
https://www.crowdaboutnow.nl/deravellenen
Toch wat twijfel of ik 'm niet meepak. Leuk zakcentje als ze over een paar jaar gaan uitbetalen.
Het doorberekenen van die incassokosten is toch niet anders dan wat de andere platforms doen? Ik meen dat de voorwaarden van GvE/KOM ook zeggen dat dergelijke kosten naar de investeerders wordt doorgeschoven.quote:Op maandag 27 juli 2015 11:35 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat Trustbuddy me te vaag is om er geld in te stoppen. Maar zoals ik het begrijp, krijg je rente over je uitgeleende geld maar als de lener niet betaald dan krijg jij de incassokosten doorberekend.
Ziet er inderdaad goed uit qua cijfers. Wat ze doen kan ik niet beoordelen speel nooit spelletjes op internet. Zijn hier op fok mensen die hier wat zinnigs over kunnen zeggen?quote:Op maandag 27 juli 2015 11:56 schreef crowdiefunder het volgende:
Ziet er wel goed uit, alle raio's excellent en laag risico. Dat zie je niet vaak, klinkt te mooi om waar te zijn, het blijft immers wel een internet onderneming
Of het zinnig is durf ik niet te zeggen, maar denk dat met de ipads en facebook games er een goede concurrentie al isquote:Op maandag 27 juli 2015 12:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad goed uit qua cijfers. Wat ze doen kan ik niet beoordelen speel nooit spelletjes op internet. Zijn hier op fok mensen die hier wat zinnigs over kunnen zeggen?
Ja, maar bij Trustbuddy krijg je geen waarschuwing en word het zo van je account geplukt.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:04 schreef zyxxyz het volgende:
[..]
Het doorberekenen van die incassokosten is toch niet anders dan wat de andere platforms doen? Ik meen dat de voorwaarden van GvE/KOM ook zeggen dat dergelijke kosten naar de investeerders wordt doorgeschoven.
Tablets zijn een stervende markt en facebook mag je pas vanaf je 13e(?) opquote:Op maandag 27 juli 2015 12:24 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Of het zinnig is durf ik niet te zeggen, maar denk dat met de ipads en facebook games er een goede concurrentie al is
Volgens mij kun je het rendement als volgt berekenen. Dit is los van eventuele kosten, waarover ik zo snel even niets kon vinden (ik heb nog niet eerder via deze website geinvesteerd):quote:Op maandag 27 juli 2015 12:04 schreef zyxxyz het volgende:
Hoe vertaalt deze manier van rente berekenen tot wat we meestal zien? Ze zeggen hier 6%, maar dan wel over het hele bedrag en de hele looptijd. Je krijgt dus na een paar jaar nog rente over geld dat je al terug hebt. Heeft iemand dat al omgerekend?
Waar baseer je dat op?quote:
Je moet ook je originele naam gebruiken, toch heb ik diverse mensen in mijn lijst die jonger dan 13 zijn of een aangepaste naam voeren....quote:facebook mag je pas vanaf je 13e(?) op
Zelf geen behoefte (meer) om er 1 te kopen, en niemand in mijn omgeving heeft de afgelopen 2 jaar een nieuwe tablet gekocht. Verder inderdaad nieuwsberichten zoals die je quote, telefoons die steeds groter worden, laptops die steeds goedkoper worden en voorspellingen van bedrijven als RIM.quote:Op maandag 27 juli 2015 15:29 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
http://www.nu.nl/mobiel/4(...)este-tijd-gehad.html Zakt wat in, maar loopt (nog lang) niet op zijn einde
Dat zou kunnen ja. Ik bedoel niet dat het helemaal onzin is wat je zegt hoor, maar volgens mij is de markt groot genoeg voor dit soort spul.quote:[..]
Je moet ook je originele naam gebruiken, toch heb ik diverse mensen in mijn lijst die jonger dan 13 zijn of een aangepaste naam voeren....
Hier ook voorlopig niet, heb er een van 3/4 jaar oud en die voldoet nog prima.quote:Op maandag 27 juli 2015 15:45 schreef µ het volgende:
[..]
Zelf geen behoefte (meer) om er 1 te kopen, en niemand in mijn omgeving heeft de afgelopen 2 jaar een nieuwe tablet gekocht. Verder inderdaad nieuwsberichten zoals die je quote, telefoons die steeds groter worden, laptops die steeds goedkoper worden en voorspellingen van bedrijven als RIM.
Dat durf ik dus niet te zeggen, ik weet dat er heel wat mensen rondlopen die leventjes kopen voor candy crush. Want anders kunnen die nooit zoveel reclame maken op tvquote:Dat zou kunnen ja. Ik bedoel niet dat het helemaal onzin is wat je zegt hoor, maar volgens mij is de markt groot genoeg voor dit soort spul.
Er wordt reclame gemaakt op tv voor spelletjes?quote:Op maandag 27 juli 2015 15:57 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hier ook voorlopig niet, heb er een van 3/4 jaar oud en die voldoet nog prima.
[..]
Dat durf ik dus niet te zeggen, ik weet dat er heel wat mensen rondlopen die leventjes kopen voor candy crush. Want anders kunnen die nooit zoveel reclame maken op tv
quote:Op maandag 27 juli 2015 16:14 schreef µ het volgende:
[..]
Er wordt reclame gemaakt op tv voor spelletjes?
Bij GvE geldt dat wel, maar deze regel vervalt volgend jaar:quote:Op maandag 27 juli 2015 16:31 schreef iw84t het volgende:
Ik heb hier wel eens gelezen dat er een maximum van 100 projecten per platform zou gelden, ik kan daar niets over vinden in de voorschriften van de AFM staat alleen een maximum van 40000 euro.
Geldt er geen maximum (meer) voor het aantal projecten per platform?
Bron: https://geldvoorelkaar.nl(...)agen/investeren.aspxquote:Als particulier investeerder mag u op elk moment maximaal ¤ 40.000,- aan investeringen of een maximum van 100 investeringen via dit platform hebben uitstaan. We adviseren u altijd uw investering over meerdere projecten te spreiden. Indien de investering vanuit de onderneming of rechtspersoon wordt gedaan geldt er geen maximaal investeringsbedrag. Per 1-1-2016 komen de investeringslimieten voor particuliere investeerders te vervallen.
Met 100 per platform moet je juist meer spreiden; over verschillende platformen heenquote:Op maandag 27 juli 2015 16:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij GvE geldt dat wel, maar deze regel vervalt volgend jaar:
[..]
Bron: https://geldvoorelkaar.nl(...)agen/investeren.aspx
Ik weet niet waarom ze de regel van maximaal 100 investeringen hebben, het beperkt juist de spreidingsmogelijkheden. Het lijkt me dan ook niet iets wat vanuit de AFM komt, aangezien dit niet iets is wat consument beschermt. Hoe het met andere platformen zit weet ik verder niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |