Beter zou het zijn om het met geld te doen dat je voor altijd kunt missenquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:25 schreef nietzowietzo het volgende:
Het geld wat ik dan 1 a twee jaar kan missen doe ik daarheen.
Uiteindelijk zal ik het geld nodig hebben, maar dat geld toch voor iedereen hierquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Beter zou het zijn om het met geld te doen dat je voor altijd kunt missen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb naar aanleiding van mijn brief aangaande de tariefsverhoging van meer dan 50% voor investeerders gisteren samen met Horseman een bezoek gebracht aan GVE.
We hebben gesproken met Edwin Adams (directeur) en John van der Veld (Riskmanager).
We hebben daar nogmaals gepleit voor een lagere verhoging en een gespreide betaling van de succesfee. Zoals in brief omschreven.
Het zit er jammer genoeg niet in dat dit gaat gebeuren. Volgens GVE zit men met het bedrijf nog steeds in een fase van groei en ontwikkeling en hebben ze het geld op dit moment nodig voor extra personeel dat al aangenomen is en voor extra verbeteringen in de service naar de investeerders. Bovendien vindt men bij GVE dat de verhoging ook kan daar men bijvoorbeeld na de verhoging nog steeds ruim goedkoper is dan bijvoorbeeld Collin voor de investeerders.
Horsman en ik blijven van mening dat een verhoging van zo’n 50% van de inkomsten uit investeerders ten opzichte van de huidige situatie (te) fors is ook al zijn er goede bedoelingen om de service naar investeerders te verbeteren. Dit hebben we ze dan ook nadrukkelijk verteld. Daar GVE op dit moment nog geen mogelijkheid ziet om zonder een nog grotere fee verhoging de fee verspreid te innen, hebben wij gevraagd om een stappenplan om dit naar de toekomst toe wel te gaan doen.
Naast de discussie over de hoogte van de fee en de spreiding van betalen van de fee hebben we het gehad over het feit dat het voor investeerders een doorn in het oog is succes fee te betalen voor een project dat in default raakt. Men heeft belooft hier naar te kijken en zeer binnenkort terug te komen met een plan om dit probleem op te lossen.
Andere zaken die o.a. door ons gevraagd en besproken zijn.
• Diverse defaults en gang van zake daarbij. We hebben gevraagd om een communicatie stappenplan naar investeerders bij defaults, zodat de investeerder weet wanneer hij welke communicatie kan verwachten.
• De problemen met de derde rekening. Ook hier hebben we een stappen plan gevraagd zodat we weten wanneer het een en ander opgelost is. Overigens is het probleem volgens GVE veroorzaakt doordat ING op het laatste moment bestaande contract en nummer niet wilde overzetten naar de stichting. GVE heeft belooft zijn uiterste beste te doen om de betalingen niet te laten vertragen in het verdere overgangsproces.
• Verbeteren van de pitches incl. cijfers en rapporten van alle betrokken b.v.’s, verwijzingen naar eventueel eerdere projecten zowel zakelijk als in privé bij gve
• Situaties met hybrideleningen (deel bank, deel crowd)
• Opnemen van een informatieplicht van de leningnemer in het leen contract
• Realiseren van een zoekfunctie op zowel het openbare als in het “mijn geldvoorelkaar” deel van de site om het opzoeken van projecten te verbeteren en te versnellen.
• Regelmatig versturen van een nieuwsbrief aan investeerders.
Conclusie: We hebben de indruk dat GVE echt werk wil maken van het verbeteren van de informatievoorziening en service naar de investeerder.
We zien de laatste tijd wel wat verbeteringen maar de tijd zal het leren of ze hier echt in slagen.
Wij hier op fok forum zullen ze kritisch blijven volgen.
Deze riante verhoging van de investeerders FEE schept verwachtingen, ben benieuwd of men de verwachtingen waar maakt!
[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-07-2015 14:59:31 ]
Uiteindelijk zou het fijn zijn als het geld weer terug komt, maar komt het niet terug dan moet je er geen traan om laten. Hetzelfde met het geld waarmee je wil gaan beleggen, alleen met geld wat je echt niet nodig hebt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:49 schreef nietzowietzo het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal ik het geld nodig hebben, maar dat geld toch voor iedereen hier? Of zie je het als een goed doel
? Het is niet geld waar ik niet zonder kan, maar wat ik wel wil gaan gebruiken over twee jaar om verder te gaan beleggen, dus geen noodzaak.
Cool, goede punten ook.quote:
Volgens mij komt juist de achtergestelde lening landbouwbedrijf achteraan. Dat lijkt me logisch uit het verhaal en bovendien tellen ze hem bij het eigen vermogen voor de berekening van de solvabiliteit.quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:27 schreef Camogli het volgende:
[..]
Inzake Breedveld auto's
de CF-lening komt wel achteraan denk ik (na de achtergestelde lening van het landbouwbedrijf). En een borgstelling van slechts de helft (de aanvrager heeft ABN al een grotere borgstelling gegeven).
In combinatie met de toch wat onzekere perspectieven voor de sector: pas van mijn kant.
Ja, maar dat wisten we alquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:13 schreef µ het volgende:
Gewoon langsgegaan.
Lezen ze hier mee trouwens? Van gve?
Goed verhaalquote:
Dat is niet te hopen, want dan hebben ze geen inkomsten meerquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:19 schreef Coritchando het volgende:
het zal toch wel rustiger worden na deze verhoging, of een project moet echt goed zijn en echt kort
Vraag ik me af. Veel (particuliere) beleggers kijken niet scherp genoeg naar de kosten, dat zou met CF ook wel eens zo kunnen zijn. Of zou het toch een ander publiek trekken?quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:19 schreef Coritchando het volgende:
het zal toch wel rustiger worden na deze verhoging, of een project moet echt goed zijn en echt kort
Dat ben ik helemaal met je eens. Het verdienmodel wat ze nu hebben (alle fee in een keer) zal toch op de schop moeten. Op dit moment geven ze aan de inkomsten nog niet te kunnen missen c.q. de fee dan nog meer omhoog zal moeten, vandaar dat er door ons een stappenplan voorgesteld is. Dit kun je dan uitsmeren over een paar jaar. Ze zijn er mee bezig/denken er over na. GvE is het er overigens mee eens dat er op termijn een dergelijk systeem zal moeten komen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Goed verhaal
Ik begrijp het verhaal achter de jaarlijkse fee, en op zich zou ik er mee kunnen leven. Wel blijf ik erbij dat ik niet een jaarlijkse fee ga voorfinancieren in de eerste 3 maanden. Daarmee gooien ze alle risico's richting de investeerders en dat vind ik niet kunnen. Ze zouden gewoon ieder jaar een fee moeten berekenen die van één van de uitbetalingen wordt afgetrokken
Tja, kijk naar Collin. Het is een mooi platform en de projecten worden meestal helder gepresenteerd. Mijn reden om niet met Collin in zee te gaan is dat ze, in mijn ogen, gewoon te duur zijn. Misschien dat de projecten beter zijn, wie weetquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:36 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Vraag ik me af. Veel (particuliere) beleggers kijken niet scherp genoeg naar de kosten, dat zou met CF ook wel eens zo kunnen zijn. Of zou het toch een ander publiek trekken?
Ik denk dat we ons niet/minder moeten focussen op de fee.....quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:46 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Tja, kijk naar Collin. Het is een mooi platform en de projecten worden meestal helder gepresenteerd. Mijn reden om niet met Collin in zee te gaan is dat ze, in mijn ogen, gewoon te duur zijn. Misschien dat de projecten beter zijn, wie weet![]()
maar dat moeten we nog maar afwachten
Ja dat had me hier wel over de streep kunnen trekken, nu blijf ik er maar van wegquote:Op woensdag 29 juli 2015 16:16 schreef vonragnor het volgende:
Jammer dat de vip kaart van subway alleen in haarlem geldig is... Ik kom regelmatig voor de lunch bij subway....
Ik heb begrepen dat het er inmiddels meer dan 100 zijnquote:Op woensdag 29 juli 2015 16:08 schreef Graankorrel het volgende:
Er schieten nog steeds veel crowdfundplatforms uit de grond - het lijkt wel een hype - en er zal toch echt geen plek blijven voor iedereen... Welke gaan het halen en welke niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |