Ik ga hierin met je mee.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:37 schreef zyxxyz het volgende:
[..]
Ik ben daar nog niet helemaal van overtuigd. De beperkte ervaring met defaults lijkt te laten zien dat ze zich niet al te hard maken voor de investeerders en dat ook de informatievoorziening achterblijft. Als je zelf voor die deurwaarder betaalt dan heb je in beginsel toch een betere positie, denk ik, omdat de deurwaarder dan voor jou werkt i.p.v. voor GvE.
Hier kunnen we het niet maar faciliteert de bank ons bij het storneren van incasso's. Dus wat je zegt klopt niet helemaal.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:16 schreef Investormatch het volgende:
(ze kunnen het wel, het mag niet!).
Wat ik hier probeerde te zeggen: In de praktijk storneren bedrijven niet tot heel weinig. (Ik heb in mijn internetbankieren (zakelijk) ook een knop zitten om een incasso ongedaan te maken.)quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:55 schreef CaLeX het volgende:
quote:
Op woensdag 29 juli 2015 09:16 schreef Investormatch het volgende:
(ze kunnen het wel, het mag niet!).
Hier kunnen we het niet maar faciliteert de bank ons bij het storneren van incasso's. Dus wat je zegt klopt niet helemaal.
En een BKR van 934,quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:18 schreef rwachtel het volgende:
Mooi kansloos project weer op Lendico:
https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/10437-128
Altijd goed om geen projectbeschrijving aan te leveren en dan ook nog eens al ¤ 534 aan lopende financieringskosten te hebben (21% van zijn netto inkomen)
Zeker komkommertijd.
Kan jij mij een linkje of tabel geven waar ik die BKR score tegen kans op wanbetaling kan vinden?quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:35 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
En een BKR van 934,
G 920-939 7,26-9,45% kans op wanbetaling
Ik sla hem over
Die andere lening die er staat, daar stopt iemand 12.5k in als investeerder...
Ik vind het ook wel wat hebben, maar heb ook wel iets met auto's. Zit nog niet bij Collin, maar ik vind de minimale investering van 500 euro op dit moment wat fors. Ik doe liever kleinere bedragen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:33 schreef obligataire het volgende:
Over naar serieuze investeringskansen:![]()
Wat vinden jullie van Breedveld Auto's, www.collincrowdfund.nl.
Dat moet haast wel een advertorial zijn ja... nooit van gehoord.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:18 schreef PvN1 het volgende:
Is dit reclame of echt nieuws op nu.nl:
http://www.nu.nl/ondernem(...)form-elkepleknl.html
Iemand eerder gehoord van NLinvesteert?
Een beetje summiere pitch. Iets van info m.b.t. zijn financiële privé situatie, alsmede info over hoeveel hij zelf inbrengt zou wel op zijn plaats geweest zijn. Inderdaad het gaat wel over een klein bedrag maar zijn er nog meerdere leningen? Geen idee. Voor mij is het te summier, dus ik pas.quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:15 schreef crowdiefunder het volgende:
Weer een nieuwe (5s)
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11442
Naam: OAMKB Venray
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 20.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,02
Klein leenbedrag, wel een 5s maar dan weer geen horecaIk doe wel een klein bedragje. Als ik zie wat mijn accountant altijd voor facturen stuurt heeft ie maar een paar klanten nodig om in ieder geval zijn lening terug te betalen
haha ik was net bezig om exact dezelfde redenatie in te voeren. Ik pas ookquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Een beetje summiere pitch. Iets van info m.b.t. zijn financiële privé situatie, alsmede info over hoeveel hij zelf inbrengt zou wel op zijn plaats geweest zijn. Inderdaad het gaat wel over een klein bedrag maar zijn er nog meerdere leningen? Geen idee. Voor mij is het te summier, dus ik pas.
Dezelfde redenatie had ik ook in mijn hoofd gemaaktquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:22 schreef _okmer het volgende:
[..]
haha ik was net bezig om exact dezelfde redenatie in te voeren. Ik pas ook
de CF-lening komt wel achteraan denk ik (na de achtergestelde lening van het landbouwbedrijf). En een borgstelling van slechts de helft (de aanvrager heeft ABN al een grotere borgstelling gegeven).quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel wat hebben, maar heb ook wel iets met auto's. Zit nog niet bij Collin, maar ik vind de minimale investering van 500 euro op dit moment wat fors. Ik doe liever kleinere bedragen.
Geen idee, toen ik keek had nog niemand geinvesteerdquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:28 schreef crowdiefunder het volgende:
Inderdaad weinig info, maarja soms een klein gokje op een 5s past wel bij mij. Alleen als het horeca is haak ik snel af (of het moet gewoon een leuke dame zijn).
Ik merk wel dat er binnen een aantal minuten na plaatsing al direct veel investeerders zijn, komt dat allemaal door de FOK mailer? Of zijn er nog meer mailers/twitter oid? Want GvE doet er zelf niets aan qua e-mails of bekendheid.
GvE stuurt er meestal ook gelijk een berichtje via Twitter uit. (ook in dit geval)quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:28 schreef crowdiefunder het volgende:
Inderdaad weinig info, maarja soms een klein gokje op een 5s past wel bij mij. Alleen als het horeca is haak ik snel af (of het moet gewoon een leuke dame zijn).
Ik merk wel dat er binnen een aantal minuten na plaatsing al direct veel investeerders zijn, komt dat allemaal door de FOK mailer? Of zijn er nog meer mailers/twitter oid? Want GvE doet er zelf niets aan qua e-mails of bekendheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |