Wel apart, de aflossingscapaciteit is 1,03 (2015). Bij GVE was dit gewoon een 5je geweest dan toch? Een kleine tegenslag en er kan niet meer aan de aflossing voldaan worden? Of de privé opnamen gaan naar beneden natuurlijk.quote:
is inderdaad bizar: een score van een 1 (hoogste) voor een aflossingscapaciteit van 1,03.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:28 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Wel apart, de aflossingscapaciteit is 1,03 (2015). Bij GVE was dit gewoon een 5je geweest dan toch? Een kleine tegenslag en er kan niet meer aan de aflossing voldaan worden? Of de privé opnamen gaan naar beneden natuurlijk.
Bij KOM is het een A+, beste van het beste. Wel een groot verschil. Of zie ik iets over het hoofd?
Inderdaad lijkt het mager, gelukkig zijn er al 5 andere mensen die hier een reactie over geplaatst hebben. Of zou het 1 persoon zijn die 5 x hetzelfde vraagt ?quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:35 schreef BruderKlaus het volgende:
Magere aflossingscapaciteit en totaal niet rekening gehouden met enige vervangingsinvesteringen en ander onvoorzien. Ik pas.
en dan een A+ score. Tsjonge.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:05 schreef RavigotteSaus het volgende:
De komende 3 jaar wordt er nog zo'n 9 ton geinversteerd in 5 nieuwe locaties.
Ambitie hebben ze wel!
Als het mis gaat mogen we de mogelijke overwaarde van het huis dus verdelen over 6 projecten.
Ik wacht wel even op het Balansz-project waarin het prive vermogen wel wordt verpand.
De reden dat de Graydon rating altijd zo goed lijkt, is omdat Graydon altijd achter loopt: de lopende financieringsronde/lening zit NIET in deze rating meegenomen. Vooral een eenmanszaak zonder lening gaat in de regel nooit failliet, dus krijgt een AAA rating (of GPD% van +- 0,10%). Als Graydon rekening zou houden met de nieuwe lening zal juist bij een eenmanszaak dit % hard stijgen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:26 schreef Camogli het volgende:
Reactie van de aanvragers en KOM is vaag, zonder concrete cijfers. Zoals wel vaker bij KOM.
Die KoM-rating is dus ook maar een mening. (Net als die Graydon-percentages: het lijkt wel of elk project bij GvE tegenwoordig AAA of AA is).
Ik heb net een huis gekocht! Omdat ik wist dat dit ooit ging gebeuren heb ik hier rekening mee gehouden met mijn crowdfunding budget. Ik moet nu nog 2 projecten betalen en dan is het echt even klaar. De maandelijkse inkomsten worden dan alleen nog maar gebruikt als aanvulling op het inkomen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb net een appartement gekocht. GVE geld gebruik ik nu maar als een maandelijkse aanvulling.
Maar wel iets om overr na te denken of je het dan allemaal ineens nodig zou hebben.
gefeliciteerd!quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb net een huis gekocht! Omdat ik wist dat dit ooit ging gebeuren heb ik hier rekening mee gehouden met mijn crowdfunding budget. Ik moet nu nog 2 projecten betalen en dan is het echt even klaar. De maandelijkse inkomsten worden dan alleen nog maar gebruikt als aanvulling op het inkomen.
Overigens is eigen geld inleggen bij aankoop van een woning qua rendement ook interessant. Je krijgt een lagere hypotheekrente, en de rente betaal je ook nog eens over een lager hypotheekbedrag.
Gefeliciteerd met de aankoop van je woning. Heel veel woonplezier toegewenst maar jammer dat we je hier de komende periode minder zullen zien.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb net een huis gekocht! Omdat ik wist dat dit ooit ging gebeuren heb ik hier rekening mee gehouden met mijn crowdfunding budget. Ik moet nu nog 2 projecten betalen en dan is het echt even klaar. De maandelijkse inkomsten worden dan alleen nog maar gebruikt als aanvulling op het inkomen.
Overigens is eigen geld inleggen bij aankoop van een woning qua rendement ook interessant. Je krijgt een lagere hypotheekrente, en de rente betaal je ook nog eens over een lager hypotheekbedrag.
Ik heb zelf uiteindelijk veel minder eigen geld ingebracht dan wat ik van plan was (vanwege de lage rente)quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat doe je met de rest eigenlijk? Rabo Certificaten enzulks? Ik hou dat allemaal ook nog aan.Dus aandelen + Obligaties en Crowdfuding laat ik er zo veel mogelijk buiten, en betaal uit mn spaargeld alles wat gedaan moet worden en gekocht moet worden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:17 schreef leolinedance het volgende:
Bedankt! Ik zal hier wel blijven rondhangen hoor, maar weinig tot niets inleggen. Maar altijd verstandig om de markt een beetje in de gaten te houden! Zeker nu die zo in beweging is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel heel brutaal om de BV Rotterdam en de Holding BV, incl anonieme aandeelhouder niet als zodanig in de pitch te benoemen! Waarom meldt KOM dat niet gewoon nietjes en moeten we dat als investeerder zelf ontdekken?Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
Ik hou waarschijnlijk alles aan (Rabo certificaten, crowdfunding, ETF's, microkredieten). Ik verwacht dat het niet nodig is deze potjes aan te breken. Mocht dat wel nodig zijn, gaat ASN microkrediet er als eerste uit, dat rendement is dit jaar slecht.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:59 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wat doe je met de rest eigenlijk? Rabo Certificaten enzulks? Ik hou dat allemaal ook nog aan.Dus aandelen + Obligaties en Crowdfuding laat ik er zo veel mogelijk buiten, en betaal uit mn spaargeld alles wat gedaan moet worden en gekocht moet worden.
Wel grappig ik hou al 5 jaar bij om de 2 weken wat ik waar in heb zitten (alleen totaal bedragen) dat is wel leuk om dat terug te kijken Maar GVE is vanaf mei 2013 elke maand gestegen bij me. Komt ook omdat je een 100.- zo wel ergens in kunt steken natuurlijk.
Inderdaad jammer. Gelukkig heb ik nog een paar knaken in Infra kunnen stoppen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:23 schreef CRWD het volgende:
Jammer dat AGD niet nog een project online heeft gezet voor de maand juli. Zullen ze morgen ook wel niet doen,
ik ben het met je eens: dit kan gewoon niet. Het woord 'misleiding' komt bij mij op; zo voelt dit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
(...)
Wel heel brutaal om de BV Rotterdam en de Holding BV, incl anonieme aandeelhouder niet als zodanig in de pitch te benoemen! Waarom meldt KOM dat niet gewoon nietjes en moeten we dat als investeerder zelf ontdekken?
Inderdaad jammer. Infra heb ik gemist, zit wel in CFS. Het autowrappen zie ik niet zitten! Wellicht morgen nog een verrassingquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:45 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Inderdaad jammer. Gelukkig heb ik nog een paar knaken in Infra kunnen stoppen.
Vandaag de mail gekregen voor de betaling, incl alle contracten. Fijn dat je pas NA ontvangst van de contracten je hoeft te betalen.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
De laatste berichten van Balanzs:Ja, dit is een vorm van wat in het verleden bij GvE ook voorgekomen is. Dit kunnen ze bij KoM gewoon niet maken. Dit is essentiële informatie die niet achtergehouden mag worden. Het zou goed zijn als iemand dit zou opnemen met KoM en om een reactie zou vragen. Als dat niet het juiste antwoord is moet echt de strijd aangegaan worden want op deze manier kan je bij KoM dus niet op de pitch vertrouwen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel heel brutaal om de BV Rotterdam en de Holding BV, incl anonieme aandeelhouder niet als zodanig in de pitch te benoemen! Waarom meldt KOM dat niet gewoon nietjes en moeten we dat als investeerder zelf ontdekken?
Persoonlijk heb ik er geen tijd voor en ben ik deze week wel even genoeg met Crowdfunding bezig geweest.
De vraag is nu, heb je de "contracten" al bekeken? Zo ja, nog opmerkingen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:45 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Inderdaad jammer. Gelukkig heb ik nog een paar knaken in Infra kunnen stoppen.
Vandaag de mail gekregen voor de betaling, incl alle contracten. Fijn dat je pas NA ontvangst van de contracten je hoeft te betalen.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
De laatste berichten van Balanzs:Inderdaad echt jammer dit, gemiste kans van KOM. Als je de pitch leest krijg je toch echt het idee dat je in 1 VOF investeert die 3 Balanz locaties exploiteert. Dat is dus niet zo waardoor je zekerheden een stuk minder waard zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel heel brutaal om de BV Rotterdam en de Holding BV, incl anonieme aandeelhouder niet als zodanig in de pitch te benoemen! Waarom meldt KOM dat niet gewoon nietjes en moeten we dat als investeerder zelf ontdekken?
Op zich slim van de ondernemers om een deel van de activiteiten in de VOF te exploiteren en een deel via een BV structuur. Alleen wel zo netjes om dit dan even te melden.
Ik zit er niet in trouwens.
Ik til daar niet zo zwaar aan. Het betreft slechts een klein minderheidsbelang van de anonieme aandeelhouder. Ik vermoed dat dit de bedrijfsleider betreft van deze vestiging. Nu de geldlener een VOF is, vallen ook de aandelen in de BV's binnen het prive-vermogen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:15 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Inderdaad echt jammer dit, gemiste kans van KOM. Als je de pitch leest krijg je toch echt het idee dat je in 1 VOF investeert die 3 Balanz locaties exploiteert. Dat is dus niet zo waardoor je zekerheden een stuk minder waard zijn.
Op zich slim van de ondernemers om een deel van de activiteiten in de VOF te exploiteren en een deel via een BV structuur. Alleen wel zo netjes om dit dan even te melden.
Ik zit er niet in trouwens.
Goed dat je het zegt; ik had er helemaal overheen gelezen. Wel geld overgemaakt, maar geen handtekening gezet. Ik moet zeggen dat ik er ook niet erg gelukkig van word. Het is me niet duidelijk hoeveel rechten ik nou aan AygoDutch overdraag. AygoDutch mag van mij de incasso regelen, maar bij wanbetaling en vervolgstappen wil ik zelf kunnen bepalen of ik met een bepaalde regeling instem. Geef ik dat recht met deze volmacht nou wel of niet op?quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:43 schreef CRWD het volgende:
Ook moet je als investeerder nog het e.e.a. tekenen en retourneren voor de zekerheden ofzo.
Ik citeer uit de ontvangen mail:
In de bijlage vind je de tekst van de schuldbekentenis alsmede een volmacht waarmee wij voor jou de zekerheden kunnen regelen. We verzoeken je deze laatste zo spoedig mogelijk te retourneren waarna wij de cessieakte namens de investeerders kunnen ondertekenen. Na ontvangst van alle gelden op onze derdenrekening ontvang je een kopie van de getekende stukken.
Dit is nieuw voor mij in Crowdfundland. Hooguit teken ik eenmalig een contract bij een platform.
Als ik dat bij GVE voor elk project had moeten doen, dan was ik al gek geworden
Mijn zorgen betreffen de gevallen waarbij het mis loopt. Dan wil ik toch een stem hebben als wordt voorgesteld om bijv. maar een deel terug te betalen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:05 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik vind dat volmacht juist wel prettig, nu kan ik een keer storten en hoef ik niets meer te doen behalve wachten tot de centen terug zijn. Ik regel het liefst zo min mogelijk zelf.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik lui ben aangelegd.
Als mijn geld werkt doe ik liefst zo min mogelijk.
Helaas beantwoordt dat niet mijn vraag over wat er gebeurt in het geval van niet nakomen van verplichtingen door de lener. Ik zou graag een volmacht tekenen waarbij expliciet wordt aangegeven dat de volmacht voor administratieve doelen is en geen significante financiele gevolgen mag hebben.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:31 schreef HarmAygodutch het volgende:
We krijgen veel vragen over de Volmacht. We hebben wat uitleg toegevoegd bij de veel gestelde vragen.
Als het misgaat (lees: faillissement) is er mijns inziens geen sprake van een stem hebben om een deel terug te laten betalen. Het is dan pakken wat je pakken kan.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:43 schreef zyxxyz het volgende:
[..]
Mijn zorgen betreffen de gevallen waarbij het mis loopt. Dan wil ik toch een stem hebben als wordt voorgesteld om bijv. maar een deel terug te betalen.
[..]
Helaas beantwoordt dat niet mijn vraag over wat er gebeurt in het geval van niet nakomen van verplichtingen door de lener. Ik zou graag een volmacht tekenen waarbij expliciet wordt aangegeven dat de volmacht voor administratieve doelen is en geen significante financiele gevolgen mag hebben.
Klopt, je hebt wel een stem, maar er wordt besloten bij meerderheid van stemmen (artikel 1.6). Anderen kunnen dus besluiten over schikkingen die ook voor jou gelden.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:14 schreef rockenfeller het volgende:
Verder lees ik dat je bij AGD in alle andere gevallen juist wel een stem hebt. Ook de procedure is vastgelegd zoals Horsemen reeds opmerkte. Ben blij dat de zekerheden vastgelegd worden
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:43 schreef zyxxyz het volgende:
[..]
Mijn zorgen betreffen de gevallen waarbij het mis loopt. Dan wil ik toch een stem hebben als wordt voorgesteld om bijv. maar een deel terug te betalen.
[..]
Helaas beantwoordt dat niet mijn vraag over wat er gebeurt in het geval van niet nakomen van verplichtingen door de lener. Ik zou graag een volmacht tekenen waarbij expliciet wordt aangegeven dat de volmacht voor administratieve doelen is en geen significante financiele gevolgen mag hebben.
Hi zyxxyz,quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:23 schreef zyxxyz het volgende:
[..]
Klopt, je hebt wel een stem, maar er wordt besloten bij meerderheid van stemmen (artikel 1.6). Anderen kunnen dus besluiten over schikkingen die ook voor jou gelden.
Harm, hoe moet ik 2.2 en 3.5 interpreteren? De eerste zegt dat ik altijd mag opzeggen, de tweede zegt dat ik afstand doe van recht tot ontbinding.
Dank voor de toelichting. Dan is het voor mij geen probleem meer: Bij ingrijpende stappen (2.6) kan ik altijd de overeenkomst opzeggen zodat ik niet gebonden ben aan besluiten van de vergadering. Voor de afhandeling van reguliere zaken is het natuurlijk verreweg het makkelijkst als we dat niet ieder apart hoeven te doen!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:48 schreef HarmAygodutch het volgende:
Toelichting op begrippen:
Opzeggen: overeenkomst stopt vanaf nu
Ontbinding: we doen alsof de overeenkomst nooit bestaan heeft
Hi bleyenburg,quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:10 schreef bleyenburg het volgende:
Beste Harm,
De schuldbekentenis inzake InfraUnion is niet ondertekend.
Verder mis ik bijlage 1 in de incasso overeenkomst.
Wordt dit nog gecorrigeerd?
Evenveel dan vorig jaar op dit moment?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:42 schreef Justme7005 het volgende:
KoM en GvE hebben nu allebei een handvol projecten waarvan het allerminst zeker is dat deze vol zullen komen. GvE heeft het afgelopen half jaar 14 mio aan nieuwe leningen uitgezet wat ongeveer evenveel is dan vorig jaar. Het lijkt erop dat dat 'de swung' er een beetje uit gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |