abonnement Unibet Coolblue
pi_154433292
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Is dat restaurant met de michelinster, het simpele eetcafé of je lokale chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Voor de langere verslagen kun je terecht in de topics van het restaurant zelf, of open er een .

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?




Waar?







Amarone Rotterdam
Meent 72-A, 3011 JN Rotterdam

Wat at / dronk je?









Impressie / Op of aanmerkingen

Restaurant Amarone, houder van 1 Michellinster, is in Rotterdam onder de cul-fanatic altijd een restaurant geweest waar je de plank nooit mis kon slaan gewoon omdat het niveau van het eten bijna altijd constant is en was.

Mooi,dus alles was goed en je hebt dus lekker gegeten?

:Y wederom lekker gegeten zonder dat je voor verrassingen komt te staan of het gevoel hebt dat je te weinig kreeg voor wat je betaalde.

Mooi,verder nog bijzonderheden?

Eeeh, ja,dat ik de eerste twee gerechten 2 en 3 keer heb uitgevraagd,gewoon omdat ik ze te lekker vond om er maar 1 keer van te proeven. Ik ben immers dol op schaaldieren en je kan er niet genoeg van krijgen vind ik.

Daarnaast verlaat Harrie Baas het restaurant na 9 jaar om een eigen onderneming op te gaan starten en zich verder op wijnen te gaan focussen. Voor sommige gasten een zegen aangezien die hem niet konden uitstaan maar voor anderen, waaronder ik, een gemis te meer na zoveel jaren je toch een goede band hebt opgebouwd in het turbulente wereldje dat de horeca heet.

Cijfer?

8
/ 10

Na het bezoek aan Amarone was het natuurlijk nog redelijk vroeg in de avond en moest natuurlijk de rest van de avond zoals de meesten wel weten geacclimatiseerd :') worden en dat werd dus gedaan bij:

Waar?











HUGH Rotterdam (restaurant & club)
Kruiskade 15, 3012 EE Rotterdam

Wat at / dronk je?







Nou...wat je acclimatiseren noemt. Gezien het aantal glazen lijk je wel een drankorgel.

Hallo....het is zomer,broeierig,ramadan is voorbij :') dus party time... en geld moet rollen als je een uitkering hebt. })

Waren er nog bijzonderheden?

Ja..helaas wel en wel dat het op vrijdag daar dus clubavond is ( wat ik niet wist) en alles wat zichzelf geweldig of interessant genoeg vind daar langs komt in zijn beste outfit om even als het de jongens/mannen betreft de 'weekend-miljonair' ( types die alleen aan het begin van de maand komen wanneer het geld is gestort of in 1 van de laatste weken van de maand) proberen uit te hangen en dan hopen de aandacht te trekken van bijvoorbeeld onderstaand voormalig reality-bimbo van NET 5 die er vooral zijn om vooral of een loser te strikken die de hele avond haar drankjes betaalt of een toekomstige flappentapper wordt voor de rest van haar leven zodat zij naar buiten toe de onafhankelijke "mooi weer"madam kan spelen en haar vermeende zelf opgebouwde succesvol glamoureus leventje. :')


Deze blonde met het korte platina blonde kapsel was ooit te zien in het NET5 programma De Wereld Rond in 80 Dates en zij heet dus Edmee Verstraten alias de Rotterdamse 'Ũolanthe'


Cijfer

7 1/2
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2015 17:13:27 ]
pi_154433303
Kom je ook weleens in een snackbar?
  zaterdag 18 juli 2015 @ 06:27:01 #3
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154433340
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 05:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kom je ook weleens in een snackbar?
Ik herinner mij nog een recensie van Tante Nel. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 18 juli 2015 @ 06:53:48 #4
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154433377


Fuck, dat ziet er banaal uit.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 06:55:18 #5
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154433380
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 05:28 schreef Iwanius het volgende:
Daarnaast verlaat Harrie Baas het restaurant na 9 jaar om een eigen onderneming op te gaan starten en zich verder op wijnen te gaan focussen. Voor sommige gasten een zegen aangezien die hem niet konden uitstaan maar voor anderen, waaronder ik, een gemis te meer na zoveel jaren je toch een goede band hebt opgebouwd in het turbulente wereldje dat de horeca heet.
Wij waren ook altijd fan van Harry. Een van de leukste sommeliers van Rotterdam. :Y
Goed in zijn vak, gul met schenken, droge humor. Heerlijk!
pi_154433394
Doe mij maar Friet van Piet.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 08:03:05 #7
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154433496
Droge humor voor bij de droge wijn. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154433656
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 01:30 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Hoe heet die ramentent?
Was in Uithoorn. Raku.

http://www.restaurantraku.nl
pi_154433751
In de verdere zoektocht naar authentiek Japans eten wat niet valt in de categorie Sushi of het verfijnde Keiseki, kwamen we deze keer terecht in Uithoorn. Daar is sinds kort Raku gevestigd. In tegenstelling tot de meest Japanse restaurants in Nederland wordt deze tent gerund door Japanners in plaats van door Chinezen.

Deze zaak lijkt zich vooral te richten op Japanse ex-pats die in het nabijgelegen Amstelveen wonen en werken. Zo is het kantoor van Canon vlakbij. En ook al waren we er op een zaterdag, de klanten bestonden voor zeker de helft uit Japanners! Goed teken.

Raku is overdag een Ramen-tent (Japanse noedels) en 's avonds een Izakaya (eetcafe). De inrichting is simpel, spartaans, met een lange bar en een open keuken waar de noedels vers bereid worden. Decoratie bestaat vrijwel geheel uit vage Japanse reclames. Ik kan zeggen dat dit echt Japans aanvoelt. Geen poespas.

Aangezien we hier overdag waren, gingen we voor ramen. Ik had zelf miso ramen met char siu (varkensvlees). Leuk is dat je voor 14 euro een set kunt kopen waar je er nog wat rijst, gyoza's en gepekelde groente bij krijgt. Een lekker Japans biertje completeerde de maaltijd.











Ik heb genoten. Het is ramen eten zoals ik in Japan heb ervaren. Een snelle en makkelijke lunchmaaltijd. Geen gedoe, eenvoudig en lekker. Bij tenten als Ramen-ya is het toch wat meer aangekleed, en wordt je verleid om wat meer te bestellen en wat langer te blijven zitten. Hier ben je binnen 20-30 minuten klaar en ga je voldaan naar je volgende afspraak.

9/10 :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Aurelius op 18-07-2015 09:09:36 ]
  zaterdag 18 juli 2015 @ 09:18:57 #10
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154433824
*koopt treinkaartje naar Uithoorn
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 18 juli 2015 @ 11:41:18 #11
365231 Fera
Fire & Blood
pi_154435171
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 09:18 schreef Isegrim het volgende:
*koopt treinkaartje naar Uithoorn
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 18 juli 2015 @ 12:21:00 #12
22592 crew  Ole
pi_154435692
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 09:18 schreef Isegrim het volgende:
*koopt treinkaartje naar Uithoorn
helaas rijden er geen treinen naar Uithoorn. Gelukkig gaat er hier voor de deur een bus die er binnen half uurtje is
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_154436492
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 09:18 schreef Isegrim het volgende:
*stapt in auto naar Uithoorn
pi_154439448
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 06:53 schreef RobinOok het volgende:


Fuck, dat ziet er banaal uit.
Komt misschien ook door de bewerkte tafel dat het i.c.m. die asbak en alles wat erbij ligt dat het er wat groezelig uitziet voor jou. I.i.g was het als hapje i.c.m. die Vintage bubbel erg lekker. Was trouwens een spicey tuna met o.a.truffelmayo.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 08:59 schreef Aurelius het volgende:







Ik heb genoten. Het is ramen eten zoals ik in Japan heb ervaren. Een snelle en makkelijke lunchmaaltijd. Geen gedoe, eenvoudig en lekker. Bij tenten als Ramen-ya is het toch wat meer aangekleed, en wordt je verleid om wat meer te bestellen en wat langer te blijven zitten. Hier ben je binnen 20-30 minuten klaar en ga je voldaan naar je volgende afspraak.

9/10 :Y)
Kortom cleancut/goed/vers eten en ook nog voor een mooie prijs. Wat wil een mens nog meer. ^O^
Zou zo een zaak kunnen zijn waar ik met regelmaat binnenloop voor een snelle lunch.



Waar?



Streetview Google Maps



Toko Asha
Bergweg 357, 3038 AA Rotterdam

Wat at je?


Javaans bereide kip met kouseband,Madame Jeanette pepers en Surinaamse bloedworst i.c.m. een frisje



Javaans bereide kip met kouseband close-up


Impressie / Op of aanmerkingen

Simpele deli of voor mij part Surinaamse snackbar ( kijk eens Piet_Piraat) waar je eten kan meenemen of ter plekke kan nuttigen maar hoe dan ook: Altijd lekker, vers,traditioneel en goedkoop!

Dit is ook een van de weinige zaken die ik ken in Rotterdam,zo niet de enige,die soms ook verse Surinaamse kwi-kwi heeft in het assortiment. Dan moet je er snel bij zijn want het wordt nooit aangekondigd wanneer deze bereidt wordt en dan op de dag ter plekke in de verkoop gaat.

Cijfer?

7 1/2
/ 10
  zaterdag 18 juli 2015 @ 16:33:21 #15
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154439620
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:23 schreef Iwanius het volgende:

Komt misschien ook door de bewerkte tafel dat het i.c.m. die asbak en alles wat erbij ligt dat het er wat groezelig uitziet voor jou. I.i.g was het als hapje i.c.m. die Vintage bubbel erg lekker. Was trouwens een spicey tuna met o.a.truffelmayo.
Nee, dat boeit verder niet. En ik geloof ook echt wel dat het lekker was.
Maar wie verzint dat om dat op stokjes te zetten? Dat is toch echt te banaal voor woorden?
Zo van "oh, we hebben een popstickle plankje, daar moeten we ook wat mee, laten we de hapjes van vandaag eens op een stokje proppen". Het ziet er niet uit en vooral het slaat he-le-maal nergens op. Een of andere boerenlul die ook eens creatief denkt te zijn. Zo ziet het eruit.
pi_154439769
Die stokjes vind ik er ook echt waardeloos uitzien. Zo.. mislukt creatief/hip mee willen doen
  zondag 19 juli 2015 @ 10:11:15 #17
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_154457926
Op die stokjes horen gewoon een blokje kaas en een stukje augurk.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_154458419
Gezeik om een paar stokjes. Lijkt me juist wel makkelijk eten op deze manier.
  zondag 19 juli 2015 @ 11:04:17 #19
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154458506
Nou, om dan effe lekker door te zeiken: wedden van niet ook? Wedden dat als je 1 stokje wilt pakken het plankje mee komt en als je pech hebt dan opeens wel los laat en naar beneden klettert? Wedden dat je 2 handen nodig hebt? Eentje om het stokje te pakken en eentje om het plankje vast te houden? _O-
pi_154463170
:D :') om uiteindelijk met die overgebleven stokjes onderstaand spel te kunnen spelen.



:+



Waar?







HUGH Rotterdam (restaurant & club)
Kruiskade 15, 3012 EE Rotterdam

Wat at / dronk je?


Gewoon rustig beginnen met een zoete en frisse cocktail terwijl de rest gekoeld wordt en het eerste plateautje met de zalige spicey tuna kan worden aangeboord.



De zalige spicey tuna on a stick waarmee je met laatstgenoemde ook na afloop lekker alle ongemakken tussen je tanden kan wegpeuteren. :+



Spicey Tuna smaakt weer prima maar is ondanks een tweede plateau wat bestelt was niet echt maagvullend dus...bestellen we nog wat meer 'fingerfood' voor bij de bubbels & cocktail.



Kijk! tweede plateautje met die spicey tuna on a stick en...flesje ontkurkt,glas ingeschonken en nu kunnen we volop genieten gewoon omdat alles wat ik wil hebben er nu ook staat.



De cocktail die ik maar de bijnaam "sneeuwwitje"gaf gewoon vanwege hoe deze eruit ziet en hemels smaakte en speciaal voor mij was geprepareerd..(staat ook niet op de kaart) gewoon omdat de barman mijn voorliefde voor dit soort cocktails kent.



"Sneeuwwitje"was zo lekker dat ik de bubbels maar verder liet staan en doorging met de cocktail waarvan nummer 2 al afgeleverd werd en ik uiteindelijk er 8 zou van bestellen gedurende de rest van de avond.


Impressie / Op of aanmerkingen

Na het best wel stevige middagmaal van gistermiddag zat ik nog aardig vol en was het geen optie om als avondeten zwaar te gaan tafelen en werd dus, om de week toch nog een beetje in 'stijl' af te sluiten, besloten opnieuw naar HUGH Rotterdam te gaan. Het is tenslotte zaterdagavond,de avond dat een ieder meestal uitgaat.

Prima gegegen en gedronken en het wemelt op dit soort dagen dan ook van jonge meiden/vrouwen die allemaal daar willen komen feesten danwel gezien worden en vooral om elkaar uit te checken wie,wat aan heeft/uitziet (maatje 34-36 :') ) en zo. Ook Rotterdams bekendste hockeyster Fatima Moreira de Melo was er maar viel compleet in het niet (tis echt een propje geworden en zag er erg geleefd uit) en was vreemd genoeg ook vrij snel vertrokken toen er meer jonge dames hun opwachting maakten en HUGH al snel vulden.( teveel concurrentie?)

Ja leuk dit RTL Boulevard nieuws,maar kun je nog iets meer vertellen over het fingerfood gebeuren wat je bestelde?

Tuurlijk. De eerste schotel die bekend stond als LosTres Bocadillos was beetje flauw weinig smaakvol en daar kon zelfs het toefje wasabi niets aan veranderen. De wrap stukjes gevuld met eend waren wel erg lekker.

Cijfer?

7 1/2
/ 10
  roze zondag 19 juli 2015 @ 15:15:49 #21
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_154463875
quote:
6s.gif Op zondag 19 juli 2015 14:36 schreef Iwanius het volgende:
en was vreemd genoeg ook vrij snel vertrokken toen er meer jonge dames hun opwachting maakten en HUGH al snel vulden.(
Wrs geen zin om door allemaal mensen herkend/lastig gevallen te worden.
Your beauty never ever scared me.
pi_154472644
Nou..dan heb je wel een heel erg tv beeld van haar want van wat ik hoorde negeert bijna iedereen haar daar als het de gasten betreft,maar probeert ze wel als ze er is vooral de aandacht op zichzelf te vestigen.

Zelfs toen ik er was had ze 1 van de tafels genomen die heel dicht bij de ingang was (links van de bar) zodat je haar gewoon niet kan missen als je binnenkomt. Nou.. dat doe je niet (was plaats zat!) als je bescheiden wilt blijven en niet wil opvallen. Ze zat er trouwens met een vriendin en allebei met een rode wijde blouse aan ( nog net geen kaftan) i.c.m.een strakke spijkerbroek (waarbij het net leek alsof ze er zou kunnen uitscheuren) en hakken (ze is nogal klein Fatima) .

Niet vergeten:

Ze is een BNér (B-C klasse?) en die moeten hun marktwaarde aan populariteit/bekendheid nu eenmaal hoog houden want dat houdt weer verband met mogelijke snabbels waarvoor ze dan betaalt krijgen. Dus zoveel mogelijk in de betere tenten je hoofd laten zien zodat dat bijdraagt aan je "wow..daar heb je haar..." :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2015 21:32:10 ]
pi_154473470
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:23 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Komt misschien ook door de bewerkte tafel dat het i.c.m. die asbak en alles wat erbij ligt dat het er wat groezelig uitziet voor jou. I.i.g was het als hapje i.c.m. die Vintage bubbel erg lekker. Was trouwens een spicey tuna met o.a.truffelmayo.

[..]

Kortom cleancut/goed/vers eten en ook nog voor een mooie prijs. Wat wil een mens nog meer. ^O^
Zou zo een zaak kunnen zijn waar ik met regelmaat binnenloop voor een snelle lunch.

[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]

Streetview Google Maps

[ afbeelding ]

Toko Asha
Bergweg 357, 3038 AA Rotterdam

Wat at je?

[ afbeelding ]
Javaans bereide kip met kouseband,Madame Jeanette pepers en Surinaamse bloedworst i.c.m. een frisje


[ afbeelding ]
Javaans bereide kip met kouseband close-up


Impressie / Op of aanmerkingen

Simpele deli of voor mij part Surinaamse snackbar ( kijk eens Piet_Piraat) waar je eten kan meenemen of ter plekke kan nuttigen maar hoe dan ook: Altijd lekker, vers,traditioneel en goedkoop!

Dit is ook een van de weinige zaken die ik ken in Rotterdam,zo niet de enige,die soms ook verse Surinaamse kwi-kwi heeft in het assortiment. Dan moet je er snel bij zijn want het wordt nooit aangekondigd wanneer deze bereidt wordt en dan op de dag ter plekke in de verkoop gaat.

Cijfer?

7 1/2
/ 10
Hmmm bloedworst! :9
Maar wat zit er op die lepel, bij het gerecht van de toko?
pi_154493931
Dat is een mini-versierseltje. :s)



Waar?









Wat at / dronk je?


Saoto soep i.c.m. 2x jasmijn rijst,madam Jeanette pepers,ketjap spuitbus,broodje kip kerrie en een frisje



Beide rijstschaaltjes in de saoto soep nadat de pepers en ketjap saus er al in waren gebracht.



Close-up van een lekker maagvullend en niet te zwaar hapje.


Impressie / Op of aanmerkingen

Tja ... voordat je richting Tilburg rijdt wil jij je maag voor de lunch toch wel met iets stevigs,lekker maar niet te zwaar vullen. In eerste instantie dacht ik aan Alan en Pim's: Kip van het spit die pas geopend zijn en volgens zegge/hype de 'nieuwe' horeca sensatie van Rotterdam zijn als het om degelijk en stevig - no nonsense - eten gaat. :')

Ik er heen en wat verbaast mij na binnen te zijn getreden en kenbaar te maken voor hun specialiteit te komen:



Je gaat mij dus vertellen dat deze nieuwe zaak die hevig gepromoot wordt en als de nieuwe eet-sensatie voor "eckte" mannen :') wordt gezien (als het simpel en degelijk eten betreft = malse kippetjes i.c.m grote frieten en appelmoes) juist datgene waarmee men zichzelf op de borst slaat,niet voor de lunch serveert?


:Y

En de reden is?


Te weinig gasten nog,grill nog niet gereed voor dit tijdstip,maar je kan wel sla gerechten of hun gepaneerde kipfiletjes krijgen die volgens zegge ook errug lekker zijn.. :D _O-

Dus jij hebt ze even de les gelezen dat het niet zo heurt en men snel voor jou even stante pede zo een hele mals kippetje aan het spit moeten rijgen?

Eeeehh....nee want ik had haast en als ik dat zou doen zou het tijd kosten en werd het dus heel makkelijk voor mij namelijk: :W

Dus ging je naar de Surinaams-Chinese Deli/toko A-Kong?

:Y

A-Kong zit naast het welbekende Melief Bender grand-café en serveert dat wat je in elke Surinaams-Chinese Deli/toko aan gerechten en drank kan krijgen. De keuze werd dus een makkelijke en zoals te zien op de foto's een saoto soep i.c.m. 2x jasmijn rijst,madam Jeanette pepers,ketjap spuitbus,broodje kip kerrie en een frisje.

Redelijke kippenbouillon,goede rijst,lekkere taugé en als geheel goed eetbaar. Broodje kip kerrie was mwah.. (heb het beter geproefd) en voor onder een tientje had ik een goed gevulde en niet te zware maag voor de lange reis naar Tilburg. Eenmaal daar aangekomen binnen een 1/2 uurtje weer rechtsomkeert gemaakt aangezien het regende en alles er wat verlaten en mistroostig bij lag.

Cijfer A-Kong

6 1/2
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2015 18:52:26 ]
  maandag 20 juli 2015 @ 18:54:45 #25
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_154494112
Leg je nou je sigaren-kontje in tipje? :r
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 20 juli 2015 @ 22:22:12 #26
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154500960
Waar?
Brasserie Engels, stationsplein Rotterdam.

Wat at je

Steak Tartare
Was lekker. Niet te koud, goed op smaak, beetje ordinaire pesto maar lekker! Flinke portie ook voor een voorgerecht.
Ik had de garnalencocktail en had spijt.
Prijs: 14 euro

Shrimp Cocktail
Okay, niets bijzonders, gewoon lekker.
Prijs: 10 euro

Ribeye with Bearnaise
Super, superlekker. Ik eet vrijwel noooooit het vet, nu wel. Mals en lekker en smakelijk. Yum!
De bearnaise was ook mooi, volgens mij uit de kidde (maar kan me vergissen) met verse dragon.
Juskom was enorm, vandaar dat de ribeye klein lijkt, maar dat was hij niet.
Prijs: 29 euro

Chips
Frieten: lekker! Mayo: goed.

Goats Cheese Wellington
Tsja, ik vond het er niet uitzien en ik haat bladerdeeg, dus zou het nooit bestellen, maar tafelgenoot was er blij mee.
Prijs: 17 euro

Flesje rode wijn erbij ad 21,50.

Impressie
Sommigen zeggen dat het Groothandelsgebouw het mooiste gebouw van Rotterdam is. Ik niet. Maar het heeft wel wat natuurlijk.
Ik kwam laat uit mijn werk, na een kutdag en wilde perse even iets buiten de deur eten om mijn kop leeg te maken. Ik had honger en geen zin om lang te tafelen. We waren nog nooit bij Engels geweest. Ik vond het voor herhaling vatbaar. Stonden met een uur en een kwartier weer buiten, ik heb echt lekker gegeten, de meisjes van de bediening waren vriendelijk, wat wil een mens nog meer?

Kosten
91,50 euro

Cijfer
9/10
(okay, het zal nooit mijn favoriete restaurant worden, maar voor wat ze op hun kaart hebben staan klopt het allemaal. We gaan vast nog wel eens terugkomen. Niet in de laatste plaats omdat ze op maandag open zijn)
pi_154501510
Die ribeye en bearnaisesaus zien er heerlijk uit :9~
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 20 juli 2015 @ 22:47:20 #28
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154501795
Dat had ik niet verwacht! :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154521866
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 22:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:

Iemand de burgerij al geprobeerd?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 00:08 schreef Isegrim het volgende:
...... Burgerij ga ik zeker nog proberen, zit vlakbij mijn huis.


Waar?







De Burgergerij Rotterdam
Botersloot 24b, 3011 HG, Rotterdam

Wat at je?





Impressie / Op of aanmerkingen?

Na eerder de beste(volgens zegge) hamburger restaurant van Rotterdam/Nederland te hebben bezocht en daar verre van enthousiast te zijn geweest,besloot ik verder Rotterdam in te trekken en eens te kijken welke andere veel geprezen hamburger joints er nog waren.

Restaurant De Burgerij is meer dan de zaak zelf blijkt later. Sterker nog: Er is een boek dat beschrijft hoe je thuis bijzondere burgers kunt bereiden. Daarnaast staat de Burgerij ook komende zomers veel op festivals, zoals Tomorrowland en volgens zegge zelfs Pinkpop. In Rotterdam staat een franchisenemer van Aziatische afkomst die de zaak runt voor de oorspronkelijke eigenaren in Antwerpen.

Ik koos voor de (volgens zegge) de Burgerij zijn beste hamburger en wel de "Deliciouso" bestaande uit 180 gram burger,bestaande uit vers gemalen kalfsvlees en verder opgetuigd met o.a. rucola,kappertjes,rode ui,gesmolten Parmezaanse kaas,plakjes chorizo en een brunoise van tomaat.

En die viel tegen?

:N juist niet! Ik vond 'm erg lekker.

De combinatie met eerder genoemde ingrediënten (rucola,kappertjes,rode ui,gesmolten Parmezaanse kaas etc.) maakten het allemaal een erg lekker geheel. De crispy bun was ook uitstekend en paste helemaal bij deze burger,veel meer dan het te harde en te droge geheel wat je bij hamburger joint Ter Marsch als bun kreeg.

De patat was gewoon prefab en van de groothandel en eigenlijk de enige teleurstelling qua eten. Had men er zelf bereide frieten erbij geserveerd dan was het een perfect en compleet maal geweest aangezien de aankleding met het groenvoer ( in een blad ijsbergsla i.p.v. het standaard kleine bakje wat je bijna overal krijgt) ook leuk was gedaan i.c.m. de lichte yoghurt dressing.

Mooi en dus een favoriet?

Eeehm....favoriet is een groot woord maar wel een zaak waar ik wanneer ik trek heb in een lekkere burger aan zou denken.

Cijfer?

7 1/2
/ 10

PS: Zorg dat je zelf bereide frieten hebt en een cijfer 8 is binnen!
pi_154522192
Zaterdag naar Mediterraneo (in Maastricht). Iemand tips, aanraders?
  dinsdag 21 juli 2015 @ 23:04:16 #31
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154527505
Al die hippe hamburgertenten waar je een vermogen betaalt voor een fastfood hap :')
In de gemiddelde amerikaanse diner of ander burger place kost het de helft en smaakt het beter. Five guys _O_
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154528113
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 20:13 schreef Iwanius het volgende:

[..]


[..]

[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De Burgergerij Rotterdam
Botersloot 24b, 3011 HG, Rotterdam

Wat at je?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Impressie / Op of aanmerkingen?

Na eerder de beste(volgens zegge) hamburger restaurant van Rotterdam/Nederland te hebben bezocht en daar verre van enthousiast te zijn geweest,besloot ik verder Rotterdam in te trekken en eens te kijken welke andere veel geprezen hamburger joints er nog waren.

Restaurant De Burgerij is meer dan de zaak zelf blijkt later. Sterker nog: Er is een boek dat beschrijft hoe je thuis bijzondere burgers kunt bereiden. Daarnaast staat de Burgerij ook komende zomers veel op festivals, zoals Tomorrowland en volgens zegge zelfs Pinkpop. In Rotterdam staat een franchisenemer van Aziatische afkomst die de zaak runt voor de oorspronkelijke eigenaren in Antwerpen.

Ik koos voor de (volgens zegge) de Burgerij zijn beste hamburger en wel de "Deliciouso" bestaande uit 180 gram burger,bestaande uit vers gemalen kalfsvlees en verder opgetuigd met o.a. rucola,kappertjes,rode ui,gesmolten Parmezaanse kaas,plakjes chorizo en een brunoise van tomaat.

En die viel tegen?

:N juist niet! Ik vond 'm erg lekker.

De combinatie met eerder genoemde ingrediënten (rucola,kappertjes,rode ui,gesmolten Parmezaanse kaas etc.) maakten het allemaal een erg lekker geheel. De crispy bun was ook uitstekend en paste helemaal bij deze burger,veel meer dan het te harde en te droge geheel wat je bij hamburger joint Ter Marsch als bun kreeg.

De patat was gewoon prefab en van de groothandel en eigenlijk de enige teleurstelling qua eten. Had men er zelf bereide frieten erbij geserveerd dan was het een perfect en compleet maal geweest aangezien de aankleding met het groenvoer ( in een blad ijsbergsla i.p.v. het standaard kleine bakje wat je bijna overal krijgt) ook leuk was gedaan i.c.m. de lichte yoghurt dressing.

Mooi en dus een favoriet?

Eeehm....favoriet is een groot woord maar wel een zaak waar ik wanneer ik trek heb in een lekkere burger aan zou denken.

Cijfer?

7 1/2
/ 10

PS: Zorg dat je zelf bereide frieten hebt en een cijfer 8 is binnen!
Als ik zo naar de foto kijk vind ik de frietjes en salade erg bedroevend. Denk dat ik er heen ga voor alleen de burger.
  woensdag 22 juli 2015 @ 08:56:23 #33
130803 Gripper
Get a grip
pi_154533614
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:04 schreef hmmmz het volgende:
Al die hippe hamburgertenten waar je een vermogen betaalt voor een fastfood hap :')
In de gemiddelde amerikaanse diner of ander burger place kost het de helft en smaakt het beter. Five guys _O_
Maar ja, retourtje VS + 5 $ terplekke is nog altijd een grotere uitgave dan naar de stad fietsen, burger eten, en 10 ¤ afrekenen. Ik woon namelijk in Nederland, en heb nú zin in een burger.

Uit eten is in Nederland in zn algemeen duurder dan in de US of A.
Daarnaast gebruiken veel van die ambachtelijke burgerbars goed vlees (MRIJ, of Angus rund, etc, allemaal bio en verantwoord) , bakken ze zelf hun broodje, maken zelf mayo, ingemaakte uien, etc.
Het wordt allemaal kunstmatig iets sjieker gemaakt dan gewoon ff snel een burger wegknagen, en daar betaal je dan ook voor.
Zo fantastisch zijn de oer Amerikaanse burgers nou ook weer niet, met hun hormoonvlees, overdaad aan kaas en bacon.

Maar ik kan nog steeds bij de snackbar voor 4 euro een broodje hamburger speciaal bestellen als ik dat wil. Lekker slap wit bolletje met een klets mayo en curry, een handje op de bakplaat gebakken uien-elastiekjes, een diepvries burger uit de frituur, als je geluk hebt nog wat sla en een gebakken eitje er bovenop.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_154533970
10-12 euro vind ik een prima prijs voor een gourmetburger.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:41:49 #35
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154534246
Ook in de VS zijn écht goede burgers zeldzaam hoor.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154534477
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:41 schreef Isegrim het volgende:
Ook in de VS zijn écht goede burgers zeldzaam hoor.
Klopt ja, al is er gewoon veel meer aanbod.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:35:00 #37
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154542970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 08:56 schreef Gripper het volgende:

[..]

Maar ja, retourtje VS + 5 $ terplekke is nog altijd een grotere uitgave dan naar de stad fietsen, burger eten, en 10 ¤ afrekenen. Ik woon namelijk in Nederland, en heb nú zin in een burger.

Uit eten is in Nederland in zn algemeen duurder dan in de US of A.
Daarnaast gebruiken veel van die ambachtelijke burgerbars goed vlees (MRIJ, of Angus rund, etc, allemaal bio en verantwoord) , bakken ze zelf hun broodje, maken zelf mayo, ingemaakte uien, etc.
Het wordt allemaal kunstmatig iets sjieker gemaakt dan gewoon ff snel een burger wegknagen, en daar betaal je dan ook voor.
Zo fantastisch zijn de oer Amerikaanse burgers nou ook weer niet, met hun hormoonvlees, overdaad aan kaas en bacon.

Maar ik kan nog steeds bij de snackbar voor 4 euro een broodje hamburger speciaal bestellen als ik dat wil. Lekker slap wit bolletje met een klets mayo en curry, een handje op de bakplaat gebakken uien-elastiekjes, een diepvries burger uit de frituur, als je geluk hebt nog wat sla en een gebakken eitje er bovenop.
Bij de snackbar is helemaal goor :r
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:35:26 #38
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154542990
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:41 schreef Isegrim het volgende:
Ook in de VS zijn écht goede burgers zeldzaam hoor.
Ben ik niet met je eens.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:51:13 #39
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154543536
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:35 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.
Dan hebben we een andere definitie van 'écht goed', denk ik. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:37:36 #40
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154545118
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan hebben we een andere definitie van 'écht goed', denk ik. :Y
Of we hebben op andere plekken burgers gegeten.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:44:08 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154545376
Het is dan ook een vrij groot land :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_154546828
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:35 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.
Five Guys is heel lekker maar geen gourmet zaak. Is fastfood vergelijkbaar met In-N-Out. Niet zo slap als McDonald's maar ook geen speciaal vlees of dressings. Blijft ketchup, mosterd, mayo, normale burgerpatty en groenten.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_154546924
Hamburgers bij de diners zijn over het algemeen prima te buizen.
pi_154546948
Een vergelijking met umami burgers oid zou idd beter op z'n plaats zijn qua prijs en kwaliteit.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 22 juli 2015 @ 17:46:12 #45
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154547158
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:31 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Five Guys is heel lekker maar geen gourmet zaak. Is fastfood vergelijkbaar met In-N-Out. Niet zo slap als McDonald's maar ook geen speciaal vlees of dressings. Blijft ketchup, mosterd, mayo, normale burgerpatty en groenten.
Five Guys was een voorbeeld. Hetzelfde geld voor duurdere restaurants of speciale burger bars.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154549238
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 08:56 schreef Gripper het volgende:

Uit eten is in Nederland in zn algemeen duurder dan in de US of A.
Daarnaast gebruiken veel van die ambachtelijke burgerbars goed vlees (MRIJ, of Angus rund, etc, allemaal bio en verantwoord) , bakken ze zelf hun broodje, maken zelf mayo, ingemaakte uien, etc.
Het wordt allemaal kunstmatig iets sjieker gemaakt dan gewoon ff snel een burger wegknagen, en daar betaal je dan ook voor.
Zo fantastisch zijn de oer Amerikaanse burgers nou ook weer niet, met hun hormoonvlees, overdaad aan kaas en bacon.
Wat is gewoon en wat is oer-Amerikaans? Toevallig at ik mijn eerste Hamburger achter het ijzeren gordijn, in Hongarije, die was niet bepaald fast, niet bepaald efficient klaargemaakt, niet doorbakken, extreem goedkoop, maar wel heel erg lekker. Niet lang daarna ging ik naar de Burger King in de hoop iets vergelijkbaars aan te treffen, maar ben ik na een hap weer vertrokken. In Amerika bestond de hamburger ook al voor de fastfoodketens.

Een schijf rundvlees gehakt op brood serveren is gewoon een heel goed idee. Ik vind het onzin om de McDonalds en de Burger King daarvoor als norm te nemen, inclusief de prijs. Ik ben het er dan ook niet mee eens dat het gekunsteld chiquer wordt gemaakt, ik zie vooral een toename in verkrijgbaarheid van gewone hamburgers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator woensdag 22 juli 2015 @ 19:24:40 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154549530
Iwanius ga je nou elke dag uit eten? :o :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 juli 2015 @ 19:25:56 #48
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154549562
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:24 schreef MaJo het volgende:
Iwanius ga je nou elke dag uit eten? :o :D
Ja
:)
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  Moderator woensdag 22 juli 2015 @ 19:35:44 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154549820
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:25 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ja
:)
Wow :D Wordt ie er nooit moe van? Ik hou van uit eten gaan maar juist omdat het af en toe is, dan blijft het extra bijzonder O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 juli 2015 @ 19:37:22 #50
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154549868
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow :D Wordt ie er nooit moe van? Ik hou van uit eten gaan maar juist omdat het af en toe is, dan blijft het extra bijzonder O+
+1 :P
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  † In Memoriam † woensdag 22 juli 2015 @ 19:44:13 #51
43556 miss_dynastie
pi_154550042
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow :D Wordt ie er nooit moe van? Ik hou van uit eten gaan maar juist omdat het af en toe is, dan blijft het extra bijzonder O+
Ik zou er naast moe, ook heel dik van worden :P
pi_154550195
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik zou er naast moe, ook heel dik van worden :P
en arm :P
  Moderator woensdag 22 juli 2015 @ 19:50:05 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154550204
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

en arm :P
Nou dat vooral _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 juli 2015 @ 19:51:45 #54
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154550265
Dan weten we al hoe iwanus eruit ziet. Arm, dik en hangende wallen van moeheid.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_154550281
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik zou er naast moe, ook heel dik van worden :P
In juni ben ik drie-en-een-halve week naar Italie geweest, elke dag uit eten geweest. Altijd wel drie gangen, flesje wijn er bij, espresso met grappa na. Bij thuiskomst blijk ik twee kilo afgevallen.... Denk dat het aan het gezonde Italiaanse eten ligt. Geen mayonaise etc. Maar wel veel pasta (koolhydraten) en kaas. Vraag me toch af waar het dan aan ligt.
  Moderator woensdag 22 juli 2015 @ 19:55:25 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154550381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

In juni ben ik drie-en-een-halve week naar Italie geweest, elke dag uit eten geweest. Altijd wel drie gangen, flesje wijn er bij, espresso met grappa na. Bij thuiskomst blijk ik twee kilo afgevallen.... Denk dat het aan het gezonde Italiaanse eten ligt. Geen mayonaise etc. Maar wel veel pasta (koolhydraten) en kaas. Vraag me af waar het aan ligt.
Heb ik ook altijd op vakantie :Y Komt volgens mij omdat je aan de ene kant meer beweegt (onderschat de hele dag rondlopen niet) en niet snackt tussendoor. Je houdt je dus strikt aan die drie maaltijden per dag :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  † In Memoriam † woensdag 22 juli 2015 @ 19:56:12 #57
43556 miss_dynastie
pi_154550400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

In juni ben ik drie-en-een-halve week naar Italie geweest, elke dag uit eten geweest. Altijd wel drie gangen, flesje wijn er bij, espresso met grappa na. Bij thuiskomst blijk ik twee kilo afgevallen.... Denk dat het aan het gezonde Italiaanse eten ligt. Geen mayonaise etc. Maar wel veel pasta (koolhydraten) en kaas. Vraag me af waar het aan ligt.
Ja, maar ik zie vaak hoeveelheden genuttigd worden die, zelfs als er de rest van de dag niks gegeten wordt, dik boven de aanbevolen kcal per dag zitten. Krijg je denk ik ook als je dingen dubbel of driedubbel bestelt... geen idee of dat bij jou ook zo was natuurlijk, maar ik vermoed het niet ;)
pi_154550409
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heb ik ook altijd op vakantie :Y Komt volgens mij omdat je aan de ene kant meer beweegt (onderschat de hele dag rondlopen niet) en niet snackt tussendoor. Je houdt je dus strikt aan die drie maaltijden per dag :)
Ja, dat zal het zijn denk ik. Al sport ik hier ook wel veel en lig ik daar ook wel regelmatig de hele dag op mijn rug. Over het algemeen ben je toch veel aan het rondsjouwen daar en zit ik hier wel 10 uur per dag op een bureaustoel.
pi_154550443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:56 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, maar ik zie vaak hoeveelheden genuttigd worden die, zelfs als er de rest van de dag niks gegeten wordt, dik boven de aanbevolen kcal per dag zitten. Krijg je denk ik ook als je dingen dubbel of driedubbel bestelt... geen idee of dat bij jou ook zo was natuurlijk, maar ik vermoed het niet ;)
Jawel, ik had na het eten echt steeds buikpijn van teveel gegeten... Nu heb ik dat wel snel en kan ik niet zo heel veel op, dus dat zal ook wel schelen misschien.
  Moderator woensdag 22 juli 2015 @ 19:58:26 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154550482
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:56 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn denk ik. Al sport ik hier ook wel veel en lig ik daar ook wel regelmatig de hele dag op mijn rug. Over het algemeen ben je toch veel aan het rondsjouwen daar en zit ik hier wel 10 uur per dag op een bureaustoel.
Precies :Y Je bent vrijwel de hele dag in beweging en minder snel in de verleiding om slechte dingen te eten (lees: met chips op de bank te hangen :P)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  † In Memoriam † woensdag 22 juli 2015 @ 19:58:34 #61
43556 miss_dynastie
pi_154550483
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Jawel, ik had na het eten echt steeds buikpijn van teveel gegeten... Nu heb ik dat wel snel en kan ik niet zo heel veel op, dus dat zal ook wel schelen misschien.
Ja, als je dan ophoudt met eten wel ja... ik kijk gewoon naar wat er op de borden ligt die op de foto staan en denk dan: 'ik zou drie kilo per week aankomen. Minstens'. Geen oordeel overigens, gewoon een constatering :P
  roze woensdag 22 juli 2015 @ 20:01:31 #62
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_154550579
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, als je dan ophoudt met eten wel ja... ik kijk gewoon naar wat er op de borden ligt die op de foto staan en denk dan: 'ik zou drie kilo per week aankomen. Minstens'. Geen oordeel overigens, gewoon een constatering :P
Misschien doet hij werk waarbij hij veel in beweging is? Denk het niet maar het kan.

Of hij wandelt lange stukken van restaurant naar restaurant?
Your beauty never ever scared me.
pi_154550999
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

In juni ben ik drie-en-een-halve week naar Italie geweest, elke dag uit eten geweest. Altijd wel drie gangen, flesje wijn er bij, espresso met grappa na. Bij thuiskomst blijk ik twee kilo afgevallen.... Denk dat het aan het gezonde Italiaanse eten ligt. Geen mayonaise etc. Maar wel veel pasta (koolhydraten) en kaas. Vraag me toch af waar het dan aan ligt.
Ik denk niet dat pasta gezonder is dan mayonaise. Het meest gezonde aan het mediterrane dieet is waarschijnlijk dat het veel vers en niet industrieel is, ze er de tijd voor nemen voor het eten zelf en het in gezelschap genieten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 juli 2015 @ 20:47:32 #64
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154551925
Stom Calvinistisch geneuzel. Mij werd vroeger ook altijd gezegd "het kan niet alle dagen feest zijn".
Waarom niet?!?! Kan best.
pi_154552168
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2015 20:01 schreef Amarantha het volgende:

Misschien doet hij werk waarbij hij veel in beweging is? Denk het niet maar het kan.

Of hij wandelt lange stukken van restaurant naar restaurant?
:D of van de badkamer naar de zitkamer naar de studie,wc,keuken,en weer naar de slaapkamer.. })

Maar...ik loop wel veel,gewoon omdat ik veel lopen/wandelen van oorsprong wel gewend ben.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:35 schreef Tem het volgende:
Hamburgers bij de diners zijn over het algemeen prima te buizen.
Zeker weten. Daar maken ze ook nog vind ik de echte wat 'greasy' burgers zoals we dat gemiddeld van de Amerikanen kennen. Daar schenken ze je ook nog gewoon een ouderwets kop zwarte koffie en met een hoop re-fills (bijschenken zodat je mok nooit leeg is) en....on the house hé :Y Maar dan wordt er wel verwacht dat je je waiter die daar werkt goed tipt.. All part of the deal.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:51 schreef zeefje het volgende:
Dan weten we al hoe iwanus eruit ziet. Arm, dik en hangende wallen van moeheid.
:D je vergeet uberlelijk.



Waar?







Hamburg (hamburger joint)
Witte de Withstraat 94B
3012 BT Rotterdam

Wat at je?











Impressie / Op of aanmerkingen

Het is even zoeken in de Witte de Withstraat naar hamburgerjoint Hamburg aangezien hij wat weggedrukt zit tussen enerzijds een coffeeshop achtige zaak en horeca avondgelegenheid De Zondebok & Het Zwarte Schaap. Bij de deur gekomen (pas geopend om 17:00 uur) is het de oude houten trap omhoog en sta je gelijk in de zaak en is het zoeken naar een geschikte plek,meestal links of recht voor je (gezien vanuit de ingang) omdat rechts in de hoek de open keuken en de bar is gesitueerd.

Gekozen werd voor hun prime burger en wel die Hamburg heet en waar men zelf erg trots op is. Wanneer deze wordt gebracht is dat verpakt alsof je een meeneem bestelling hebt geplaatst en dien je zelf dus je eigen hamburger uit te pakken. Als je dat eenmaal hebt gedaan valt je 1 ding op aan het stuk vlees (270 gram) wat tussen de bun uitsteekt: Het lijkt wel op een kinderhoofdje qua vorm en...je zal je mond echt wagenwijd open moeten zetten om een eerste behoorlijke hap te kunnen nemen.

En lukte dat of moest je bestek vragen?

:') Nee natuurlijk hoefde ik geen bestek te vragen. We zijn in Rotterdam en daar gebruiken gewoon onze tien geboden en sperren dan de mond wagenwijd open en happen maar! (en wel goed kauwen)

En hoe smaakte het vlees i.c.m. alles wat erop en onder zat?

Heel erg goed. ja, zelfs beter dan een Burgerij waar ik laatst was. Dit is zoals ik een burger gewend ben als je bijvoorbeeld in de Verenigde Staten bent geweest,toch het land waar dit ooit is ontstaan.

De MRIJ rund i.c.m. o.a.de sla,vleestomaat,rode ui,krokant gebakken varkensspek,cheddar,gruyčre en jalapeņos maakte het een uiterst smaakvol,met een kleine pittigheid,en goed vullend geheel.

Zo dan. Hebben we een favoriet? M.a.w. is dit voor jou de beste hamburgertoko van Rotterdam?

De 1 na beste helaas want Burgerclub is net ietjes beter gebleken maar het ontloopt elkaar echt weinig.

Ik zie dat je ook een milkshake als toetje hebt genuttigd?

Ja en die was erg,erg lekker ( en fris) en maakte het bezoek ook af!

Geen hipsters "oh we moeten gezond blijven en we doen zus en zo erin zodat het allemaal biologisch en verantwoord is" milkshake maar gewoon een ouderwetse bananenshake met o.a.volle boerenmelk i.c.m. vanille ijs van de ijsfabriek en vers geprepareerde bananenschijfjes i.p.v. de hipster sojamelk en spuitbus smaakje banaan van de groothandel en softijs die men normaliter gebruikt in allerlei snackbars of hipster toko's.

Cijfer?

8
/ 10

Note:

Hamburg is duidelijk een no nonsense toko waar geen plaats is voor lieden die soms de neiging hebben (als men in een gezelschap is) voor elke gast een aparte rekening te vragen getuige de onderste regeltekst op onderstaande menukaart:



One table one bill!

Zo heurt het ook. :7 Je zoekt het lekker onderling maar uit wanneer je buiten staat wie wat nog van wie krijgt...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2015 21:20:23 ]
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:03:22 #66
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154552420
:9
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:12:12 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154552678
Ik had heerlijk eten maar nu wil ik dus een burger :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_154552712
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 21:12 schreef Molo het volgende:
Ik had heerlijk eten maar nu wil ik dus een burger :')
Dit dus.
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:21:42 #69
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154552958
Ik zie liever de kaas op de patty ipv eronder.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_154553589
Ik ook maar dat heeft een reden heb ik gemerkt. Om het schuiven van de tomaat e.d. tegen te gaan wat je normaliter hebt als je de tomaat,augurken e.d. er bovenop legt en onder de top bun. Leg je het eronder dan drukt het burgervlees dit dus vaster...

Btw...Hamburg bezoeken is uit nood geweest omdat ik eigenlijk naar restaurant Engels ging om wat CUl collega RobinOok al eerder recenseerde wilde gaan uitproberen. Kom ik daaraan en wat zie ik:


Links...menukaart voor het diner = pas vanaf 17:00 uur! = houtskool grill gerechten :') tot dan de menukaart rechts wat voor de lunch is en dus niet die gerechten heeft die ik juist wilde uitproberen. Dus weg was ik.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2015 21:40:45 ]
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:41:16 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154553707
Ik zie nu pas de Engels recensie :o

Wat een droevige tent is dat, en dan zulk eten :o
Dat had ik echt niet verwacht zeg, ziet er goed uit :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:54:32 #72
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154554089
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 21:41 schreef Molo het volgende:
Ik zie nu pas de Engels recensie :o

Wat een droevige tent is dat, en dan zulk eten :o
Dat had ik echt niet verwacht zeg, ziet er goed uit :)
Dat dus.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154554117
Naja, het ziet er wel goed uit inderdaad maar ontzettend oubollige gerechten.
  woensdag 22 juli 2015 @ 22:11:58 #74
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154554619
Haha, jammer. Had een re-run wel leuk gevonden. :)

Ik snap ook wel dat de verwachtingen (ervaringen?) anders zijn, maar ik had gewoon echt geen klagen. Het was gewoon helemaal in orde en mijn ribeye was perfect. En ja, Engels kun je oubollig noemen, maar het is toch ook een stukje Rotterdamse geschiedenis. Ik vind dat wel wat hebben.

Maar hou wel mijn hart vast voor als Iwanius er gaat eten. Haha.
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:18:59 #75
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154556219
Ik wil er wel een keer gaan eten! :Y En oubollig kan soms ook gewoon lekker zijn!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:34:56 #76
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154556593
quote:
Hamburg (hamburger joint)
Witte de Withstraat 94B
3012 BT Rotterdam

Wat at je?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

8 / 10

-knip-

Ik wist wel dat je Hamburg het lekkerst zou vinden ;). Oude snoepkont!
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:56:01 #77
130803 Gripper
Get a grip
pi_154557055
Hmmm naar Hamburg ben ik ook wel benieuwd!
Ziet er tot nu toe als de beste burger van t stel uit. :9

Je moet maar eens in utrecht komen vergelijken Iwanius. Hier hebben we meneer smakers en pickles&co. Serveren ook allebei een prima burger!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 23 juli 2015 @ 00:40:45 #78
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154557766
Pickles hebben wij hier ook. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154558425
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 01:35 schreef Nico987 het volgende:

Ik vind de burger er ook een beetje uitzien alsof hij uit de febo automaat komt. Dun burgertje, simpel broodje niet echt smakelijk ziet het er uit.
Voor ik het vergeet: Bij de hamburger van De Burgerij krijg je automatisch(gratis) de frites en sla erbij!




Waar?





Chili Time
Westblaak 27, 3012 KD Rotterdam, Nederland

Wat at je?





Impressie / Op of aanmerkingen

Waar vroeger restaurant Koreana zat en wat al jaren failliet is zit nu sedertdien het grote broertje van het eerder gerecenseerde Deli/toko Chili Time aan de Oudedijk in Kralingen genaamd Chili Time. Grootste verschil is dat de kaart meer gericht is op het doorsnee Rotterdams publiek met zijn meestal Chinees-Indische smaak daar waar de Deli Chili Time toch meer is voor hen die backpacken door Thailand. Daarbij is het restaurant Chili Time aan de Westblaak duurder in prijs en zit je ook wat 'sjieker'.

Tijdens het bezoek werd besloten om 2 typische Thaise visgerechten te nemen die vooral erg populair zijn onder de lokale bevolking en ook zo simpel in bereiding en ook de kwaliteit van degene die het bereidt heeft onderstreept. (mits goed natuurlijk) In deze werd dat een Pla Tub Tim Rad Prik alias een licht gefrituurde Red Snapper met een zelf bereide (zeer hete!) chili saus en een Pla Gapong Nueng Manao alias een gestoomde zeebaars met een pittige limoen/koriander/ chili saus die vooral in het Noorden van Thailand heel erg populair en een local favorite is.

Beide gerechten staan niet op de kaart maar waren wel op voorraad (vanmorgen aangeleverd met nieuwe voorraden) en aangezien ik hoorde dat hier een hele goede kok zou staan,wilde ik deze natuurlijk gelijk even uitproberen met twee gerechten die precies de juiste zijn om iemand zijn kwaliteiten en vakkennis op kookgebied uit te testen.

En?...de kok slaagde met vlag en wimpel en je was in de zevende hemel met beide gerechten?

:N totaal niet! integendeel hij/zij faalde op alle fronten en liet blijken totaal niet te weten hoe je deze op zich simpele visgerechten moesten bereiden. Ik stuurde daarom ook als eerste de gestoomde zeebaars terug want...wat is er zo moeilijk aan bijvoorbeeld een zeebaars goed te kunnen stomen en vervolgens met een goede zelf geprepareerde pittige limoen/koriander/ chili saus combinatie te overgieten zodat deze goed in de vis trekt, het vervolgens opnieuw even een paar minuten stoomt zodat alle smaken met elkaar vermengt geraakt en vervolgens uit serveert en ervan geniet. Daar is helemaal niets moeilijks aan en daar bovenop was de zeebaars van binnen nog deels rauw! :') :|W

Oh jee....en hoe was die andere vis? De Red Snapper?

Tja...alsof goed frituren MENSA werk is. De vis was goed gefrituurd (duidelijk verse olie gebruikt en ook niet te lang en daarna goed laten drogen) de chilisaus smaakte nergens naar. Te dik aangelegd,verhoudingen klopten niet,bepaalde ingrediënten die voor dit gerecht gelden als het de saus betreft miste ik: Kortom ook een faal,maar wel iets minder omdat de gefrituurde Red Snapper tenminste wel goed gefrituurd was.

En wat vond men van je klacht want je zal ze jou kennende wel even de waarheid hebben gezegd.

Men vond dat ik gelijk had maar anderzijds ze ook geen verwijt kan maken omdat dit geen regulier gerecht is wat op de kaart staat en...fouten als deze gemaakt kunnen worden en dus een beetje begrip van mijn kant voor de foute bereiding ook wel enigszins redelijk zou zijn.

Pardon? Dus jij de gast die betaalt moet maar begrip hebben dat een kok die zegt goed zijn vak te verstaan op culinair gebied basis fouten als deze (bereiding van een gerecht) kan maken?

Daar komt het wel op neer.. Maar daarna werd wel gevraagd of ik iets anders wilde voor het teruggestuurde gerecht. Ik zei ja: Maak maar een Pad Kra Pao Gaim alias licht gebakken grote gamba's met pepers en basilicum.



En die was?

Perfect!

Voor we het vergeten: Je hebt helemaal niets gezegd over de starters op de eerste foto. Hoe waren die?

Tja..de starters waren ook niet om over naar huis te schrijven.

Te beginnen met de befaamde Tom Yam Koeng (soep): Die was te waterig,zaten ingrediënten in die er niet in hoorden en de bouillon was erg doorkookt. De garnalensalade was niet veel beter en het was zoeken naar de mooie grote garnalen ( en de dressing die erop hoorde) waarvan ik er 2 vond en de rest bestond uit veel uien,wortel :') en ander groenvoer. Als laatste de Thaise versie van de Javaanse Saté kambing: Die waren top! Echt top! Botermals vlees,uitstekend gemarineerd bijgeleverde saus was niet te zwaar en compenseerde iets van het reeds gedane leed.

Zou je na deze enerverende ervaring er terugkeren,aanbevelen bij liefhebbers van de Thaise keuken?

Wat denk je zelf: :N

Cijfer

5-
/ 10

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2015 11:24:52 ]
pi_154558427
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:21 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Als ik zo naar de foto kijk vind ik de frietjes en salade erg bedroevend. Denk dat ik er heen ga voor alleen de burger.
Ik vind de burger er ook een beetje uitzien alsof hij uit de febo automaat komt. Dun burgertje, simpel broodje niet echt smakelijk ziet het er uit.
pi_154558431
Elke keer geniet ik weer van de plaatjes.
pi_154559179
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2015 20:55 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:D of van de badkamer naar de zitkamer naar de studie,wc,keuken,en weer naar de slaapkamer.. })

Maar...ik loop wel veel,gewoon omdat ik veel lopen/wandelen van oorsprong wel gewend ben.

[..]

Zeker weten. Daar maken ze ook nog vind ik de echte wat 'greasy' burgers zoals we dat gemiddeld van de Amerikanen kennen. Daar schenken ze je ook nog gewoon een ouderwets kop zwarte koffie en met een hoop re-fills (bijschenken zodat je mok nooit leeg is) en....on the house hé :Y Maar dan wordt er wel verwacht dat je je waiter die daar werkt goed tipt.. All part of the deal.

[..]

:D je vergeet uberlelijk.

[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hamburg (hamburger joint)
Witte de Withstraat 94B
3012 BT Rotterdam

Wat at je?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Impressie / Op of aanmerkingen

Het is even zoeken in de Witte de Withstraat naar hamburgerjoint Hamburg aangezien hij wat weggedrukt zit tussen enerzijds een coffeeshop achtige zaak en horeca avondgelegenheid De Zondebok & Het Zwarte Schaap. Bij de deur gekomen (pas geopend om 17:00 uur) is het de oude houten trap omhoog en sta je gelijk in de zaak en is het zoeken naar een geschikte plek,meestal links of recht voor je (gezien vanuit de ingang) omdat rechts in de hoek de open keuken en de bar is gesitueerd.

Gekozen werd voor hun prime burger en wel die Hamburg heet en waar men zelf erg trots op is. Wanneer deze wordt gebracht is dat verpakt alsof je een meeneem bestelling hebt geplaatst en dien je zelf dus je eigen hamburger uit te pakken. Als je dat eenmaal hebt gedaan valt je 1 ding op aan het stuk vlees (270 gram) wat tussen de bun uitsteekt: Het lijkt wel op een kinderhoofdje qua vorm en...je zal je mond echt wagenwijd open moeten zetten om een eerste behoorlijke hap te kunnen nemen.

En lukte dat of moest je bestek vragen?

:') Nee natuurlijk hoefde ik geen bestek te vragen. We zijn in Rotterdam en daar gebruiken gewoon onze tien geboden en sperren dan de mond wagenwijd open en happen maar! (en wel goed kauwen)

En hoe smaakte het vlees i.c.m. alles wat erop en onder zat?

Heel erg goed. ja, zelfs beter dan een Burgerij waar ik laatst was. Dit is zoals ik een burger gewend ben als je bijvoorbeeld in de Verenigde Staten bent geweest,toch het land waar dit ooit is ontstaan.

De MRIJ rund i.c.m. o.a.de sla,vleestomaat,rode ui,krokant gebakken varkensspek,cheddar,gruyčre en jalapeņos maakte het een uiterst smaakvol,met een kleine pittigheid,en goed vullend geheel.

Zo dan. Hebben we een favoriet? M.a.w. is dit voor jou de beste hamburgertoko van Rotterdam?

:Y

Ik zie dat je ook een milkshake als toetje hebt genuttigd?

Ja en die was erg,erg lekker ( en fris) en maakte het bezoek ook af!

Geen hipsters "oh we moeten gezond blijven en we doen zus en zo erin zodat het allemaal biologisch en verantwoord is" milkshake maar gewoon een ouderwetse bananenshake met o.a.volle boerenmelk i.c.m. vanille ijs van de ijsfabriek en vers geprepareerde bananenschijfjes i.p.v. de hipster sojamelk en spuitbus smaakje banaan van de groothandel en softijs die men normaliter gebruikt in allerlei snackbars of hipster toko's.

Cijfer?

8
/ 10

Note:

Hamburg is duidelijk een no nonsense toko waar geen plaats is voor lieden die soms de neiging hebben (als men in een gezelschap is) voor elke gast een aparte rekening te vragen getuige de onderste regeltekst op onderstaande menukaart:

[ afbeelding ]

One table one bill!

Zo heurt het ook. :7 Je zoekt het lekker onderling maar uit wanneer je buiten staat wie wat nog van wie krijgt...

Ben zelf ook al bij een aantal burgerzaken geweest en Hamburg blijft mijn favoriet. Misschien moet je Burgerclub eens proberen mocht je daar nog geen burger hebben gegeten. Die doet het zeker niet onder Hamburg.
pi_154559197
Die hype in hamburgers begrijp ik niet helemaal?
pi_154559205
Het is wachten op de Hotdog dan met zuurkool en spekkies.
  donderdag 23 juli 2015 @ 07:46:17 #85
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154559287
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juli 2015 07:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die hype in hamburgers begrijp ik niet helemaal?
Ik ben er blij mee hoor. *O*
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154559294
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 07:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik ben er blij mee hoor. *O*
Je bakt de speciale broodjes ervoor?
pi_154559329
quote:
3s.gif Op donderdag 23 juli 2015 07:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is wachten op de Hotdog dan met zuurkool en spekkies.
Die heb je ook al in Rotterdam. Highstreet Hotdogs.
  donderdag 23 juli 2015 @ 07:57:10 #88
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154559346
quote:
12s.gif Op donderdag 23 juli 2015 07:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je bakt de speciale broodjes ervoor?
(Nog) niet in het assortiment!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154559393
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juli 2015 07:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die hype in hamburgers begrijp ik niet helemaal?
Ik snap ook niet dat het een hype is geworden, maar een goede hamburger lust ik altijd wel :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154559837
quote:
3s.gif Op donderdag 23 juli 2015 07:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is wachten op de Hotdog dan met zuurkool en spekkies.
Ik hoorde vanmorgen op 3FM dat er inmiddels hipster hotdogs zijn met truffelsaus en hazelnoten, of met lente-ui, of met BBQ smaak en andere fratsen. Tja....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 23 juli 2015 @ 09:03:28 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154559888
Als het lekker is boeit mij het hipstergehalte niet hoor :D

Lekker eten O+ *; O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_154559903
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:59 schreef Cat22 het volgende:
hotdogs zijn met truffelsaus en hazelnoten,
:D Waar? :)
pi_154559996
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:59 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik hoorde vanmorgen op 3FM dat er inmiddels hipster hotdogs zijn met truffelsaus en hazelnoten, of met lente-ui, of met BBQ smaak en andere fratsen. Tja....
Klonk anders best lekker :P

http://www.bullsanddogs.com/
pi_154560139
Jammer dat ik dit niet bij heb gehouden, heb op zo veel leuke plekjes gegeten in de wereld.
  donderdag 23 juli 2015 @ 09:21:39 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154560153
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 09:11 schreef Trusten het volgende:

[..]

Klonk anders best lekker :P

http://www.bullsanddogs.com/
Jammer dat ze geen kaart online hebben staan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_154561813
Vind het alleen maar goed dat ze het imago van de burger op proberen te vijzelen. Vind het af en toe schandalig wat sommige tenten als zijnde een hamburger serveren. Terwijl je met goede ingrediënten echt een heerlijke burger kunt maken. Dat daar een klein beetje een "hipster" gehalte aan vast zit, daar geef ik dan helemaal niets om.
pi_154561887
Binnenkort een verslag van de hamburger uit lokale snackbar van de bakplaat.
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:11:43 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154561944
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Binnenkort een verslag van de hamburger uit lokale snackbar van de bakplaat.
O+

En waar is dat? :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_154561987
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:11 schreef Molo het volgende:

[..]

O+

En waar is dat? :)
Dat ga ik nu uiteraard nog niet vertellen, ze zijn niet duur.
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:15:06 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154562027
quote:
12s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat ga ik nu uiteraard nog niet vertellen, ze zijn niet duur.
Ik bedoelde dorp/stad/regio eigenlijk :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:26:08 #101
130803 Gripper
Get a grip
pi_154562310
Als "hipster" betekent dat we weer gezond, verantwoord, vers, zelf gemaakt, vrij van rotzooi en E-nummers eten: laat het dan maar lekker hipster zijn!

En dat het wordt gebakken door een vent met een baard en getatoeëerde armen en een petje zal aan de smaakbeleving niks afdoen lijkt me. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_154562579
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 07:53 schreef n0a het volgende:

Die heb je ook al in Rotterdam. Highstreet Hotdogs.
En die is ook al gerecenseerd in juni 2015.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:05 schreef Isabeau het volgende:

Ik snap ook niet dat het een hype is geworden, maar een goede hamburger lust ik altijd wel :9
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:59 schreef Cat22 het volgende:

Ik hoorde vanmorgen op 3FM dat er inmiddels hipster hotdogs zijn met truffelsaus en hazelnoten, of met lente-ui, of met BBQ smaak en andere fratsen. Tja....
Tis net zo als met die Japanse all-you-can-eat toko's: Op een bepaalt moment weet men van ellende niet meer wat men nu weer moet verzinnen als trend,een of ander blad verveelt zich en begint maar erop in te spelen en voor je het weet heb je de bal aan het rollen,gaan allerlei mensen op twitter/Blogs erover schrijven,nemen BNérs het (tegen betaling) over en gaan het ook hypen en zie daar: nieuwe trend terwijl het zo oud is als de weg naar Rome.

Want waar hebben we het over: Een fucking hamburgertje! :')

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2015 11:43:46 ]
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:40:47 #103
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154566157
http://www.panoramarail.nl/nieuws/

Wie gaat als eerste testen? :D

Als je nou halverwege opstapt, krijg je dan een half menu? :+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154566954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:26 schreef Gripper het volgende:
Als "hipster" betekent dat we weer gezond, verantwoord, vers, zelf gemaakt, vrij van rotzooi en E-nummers eten: laat het dan maar lekker hipster zijn!

En dat het wordt gebakken door een vent met een baard en getatoeëerde armen en een petje zal aan de smaakbeleving niks afdoen lijkt me. :)
Wat ook heel hipster is, is op een terras Mojito serveren in een jampotje. Maar dat is dan natuurlijk weer heel milieubewust, recyclen en zo.
pi_154567033
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:40 schreef Isegrim het volgende:
http://www.panoramarail.nl/nieuws/

Wie gaat als eerste testen? :D

Als je nou halverwege opstapt, krijg je dan een half menu? :+
Idee is tof. :D Maar eten lijkt me niet echt lekker in een trein. ;(
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:14:31 #106
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154567066
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wat ook heel hipster is, is op een terras Mojito serveren in een jampotje. Maar dat is dan natuurlijk weer heel milieubewust, recyclen en zo.
Die potjes kun je ook gewoon daarvoor kopen bij de groothandel. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:44:36 #107
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_154578097
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 09:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Jammer dat ze geen kaart online hebben staan


;)
Ben er laatst geweest. Op zich wel lekker en het pretzel broodje is ook lekker en slim bedacht alleen vind ik in vergelijking met het worstje en de topping het broodje te groot. Per hap neemt het deeg de overhand in de smaak naar mijn mening. We haden foto's gemaakt maar konden ze helaas niet meer terug vinden :')

Wel leuk om eens heen te gaan, de Foodhallen :Y Ook in combinatie met het filmhuis ernaast.
吴 曼 迪
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:49:13 #108
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154578259
Een te groot broodje t.o.v. je beleg is bijna net zo irritant als te weinig mayo bij je patat.

Dat is overigens mijn kritiekpunt bij Firma Pickles. Te weinig mayo bij de (lekkere) saliefrietjes.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:50:19 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154578297
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:44 schreef megamandy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

;)
Ben er laatst geweest. Op zich wel lekker en het pretzel broodje is ook lekker en slim bedacht alleen vind ik in vergelijking met het worstje en de topping het broodje te groot. Per hap neemt het deeg de overhand in de smaak naar mijn mening. We haden foto's gemaakt maar konden ze helaas niet meer terug vinden :')

Wel leuk om eens heen te gaan, de Foodhallen :Y Ook in combinatie met het filmhuis ernaast.
^O^

Date met mij daarheen? O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:56:43 #110
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_154578522
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:49 schreef Isegrim het volgende:
Een te groot broodje t.o.v. je beleg is bijna net zo irritant als te weinig mayo bij je patat.

Dat is overigens mijn kritiekpunt bij Firma Pickles. Te weinig mayo bij de (lekkere) saliefrietjes.
Ja klopt want de smaken waren lekker en het broodje ook echt maar de verkeerde verhoudingen :N

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:50 schreef Molo het volgende:

[..]

^O^

Date met mij daarheen? O+
Jaaaaaa O+ Ze hebben veel verschillende keukens daar dus echt leuk om allemaal hapjes te proberen. Ben persoonlijk ook fan van De Ballenbar omnomnom.
Komende twee weken ben ik druk + in Berlijn maar daarna heb ik vakantie dus geen deadlines ;)
吴 曼 迪
pi_154578631
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:44 schreef megamandy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

;)
Ben er laatst geweest. Op zich wel lekker en het pretzel broodje is ook lekker en slim bedacht alleen vind ik in vergelijking met het worstje en de topping het broodje te groot. Per hap neemt het deeg de overhand in de smaak naar mijn mening. We haden foto's gemaakt maar konden ze helaas niet meer terug vinden :')

Wel leuk om eens heen te gaan, de Foodhallen :Y Ook in combinatie met het filmhuis ernaast.
komen daar zoveel toeristen of is de Nederlandse taal nu echt naar de kl*te?
  donderdag 23 juli 2015 @ 21:06:39 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154578909
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:56 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ja klopt want de smaken waren lekker en het broodje ook echt maar de verkeerde verhoudingen :N

[..]

Jaaaaaa O+ Ze hebben veel verschillende keukens daar dus echt leuk om allemaal hapjes te proberen. Ben persoonlijk ook fan van De Ballenbar omnomnom.
Komende twee weken ben ik druk + in Berlijn maar daarna heb ik vakantie dus geen deadlines ;)
dan zit ik 3 weken in Zweden _O-

Maar daarna, leuk! O+
Jou veel te lang al niet gezien, dame O+

En Ballenbar klinkt ook leuk en lekker om uit te proberen :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_154578987
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:44 schreef megamandy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

;)
Ben er laatst geweest. Op zich wel lekker en het pretzel broodje is ook lekker en slim bedacht alleen vind ik in vergelijking met het worstje en de topping het broodje te groot. Per hap neemt het deeg de overhand in de smaak naar mijn mening. We haden foto's gemaakt maar konden ze helaas niet meer terug vinden :')

Wel leuk om eens heen te gaan, de Foodhallen :Y Ook in combinatie met het filmhuis ernaast.
Tenminste wel normale prijs. Leuk. Ik ga binnenkort naar de Foodhallen, dus deze ook eens proberen. :9
pi_154580198
Foodhallen staan ook zeker nog op mijn agenda. Snel maar eens doen :)
pi_154582036


Waar?





Burgerclub
Nieuwe Binnenweg 139A,
3014 GJ Rotterdam, Nederland

Wat at je?







Impressie / Op of aanmerkingen

Voordat ik brasserie Engels bezocht (aangezien de keuken pas na 17:30 uur openging voor het avondeten..pfffff |:( ) besloot ik geheel in navolging van CUL collega RobinOok de Burger Club aan te doen als derde hamburger joint die ik de afgelopen dagen uittestte.

En...was het net zo als bij haar ook een succesnummer?

A b s o l u u t ! want....men had Leffe blond van de tap (gek op) en....de bestelde 'Burger Club' hamburger (hun trots volgens zegge) was zalig tot aan het broodje/bun toe.

Beter dan je eerder geroemde Hamburg?

Uiteindelijk wel helaas maar dan praten we echt over een minuscule voorsprong. Ja, je hebt minder vlees i.v.g met Hamburg (verder dezelfde ingrediënten) maar als combinatie zo bij elkaar voelt het allemaal bij Burger Club iets smakelijker en fijner aan.

Hoe zou je het verschil tussen Hamburg en De Burger Club in het kort dan willen omschrijven?

Wil je flink schrokken en je maag vullen neem dan Hamburg, wil je diezelfde hamburger maar dan met een normaal stuk burgervlees ga dan naar De Burger Club. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Cijfer?

8+
/ 10




Waar?





Bar / Brasserie Engels Rotterdam.
Stationsplein 45
3013 AK Rotterdam

Wat at / dronk je?


Indekken als men buiten eet,kent men niet bij brasserie Engels dus hup alle bestek gewoon op de (beetje stoffige)tafel,ongeacht of het vuil wordt. :|W



De (l) rib eye en (r) de steak tartaar. Beiden alvast wat aangesneden om te zien of het er goed uit zag zoals ik van te voren had aangegeven wanneer het de rib eye betreft



Yup...zoals ik hem wilde dit keer.



Mwah...ziet er goed uit...Maar smaakt het ook zo goed?



Hmmm...de patat lijkt niet prefab. Heeft een goede beet i.i.g.



Had mij bijna een bezoek aan de tandarts bezorgd dit stukje bot... }:|



Zo..ben nu wel even klaar met Engels! Cheque! en snel, kan ik weg! :{


Impressie / Op en aanmerkingen

Goed, waar zullen we beginnen? Het slechte nieuws eerst dan maar zodat het nog een beetje goed wordt afgesloten?

Oh jee...dat voorspelt weinig goeds. Schiet maar los.

Nadat CUL collega RobinOok in een eerdere recensie de loftrompet over brasserie Engels uitstak besloot ik ook eens een bezoekje te brengen en precies datgene te bestellen waar zij zo lovend over was en verder de nieuwe ambiance van Engels te ondergaan met volgens zegge de verbeterde horeca service.

Om met dat laatste te beginnen: Die zogenaamde verbeterde horeca-service is als je buiten wilt eten belabberd en ronduit slecht!. Schijnbaar is het terras alleen voor mensen die willen drinken want gasten die (ook al is het terras niet vol) iets willen eten worden volkomen genegeerd ten faveure van zij die alleen maar de welbekende koffie en pils willen nuttigen en zoveel mogelijk terrasstoelen bezet willen houden met zo min mogelijke consumptie.

Ik ben dan ook na 7 minuten wachten zelf maar naar binnen gegaan om mijn drank bestelling door te geven want schijnbaar loopt het bedienend personeel alleen maar dat deel van het terras wat het makkelijkste is en dat is onder de grote rode luifel,precies op de hoek.

Ook de gedane drankbestelling duurde 10 minuten waarbij duidelijk was doorgegeven een groot glas helemaal gevuld met ijs en 2 Seven-ups (omdat men geen Coke serveert) Wat komt er aan? 1 klein glas met 3 ijsblokje en 1 Seven-up. Na doorgegeven te hebben dat ik echt duidelijk iets anders had bestelt,kwam alsnog het grote glas en het tweede flesje Seven-up. Maar de toon was al gezet en ik wilde eigenlijk hier niet meer zijn als dit al zo slecht loopt.

Dus je pakte je biezen en ging ergens anders heen?

Nee, toch niet omdat ik echt perse die rib-Eye en steak tartaar waar RobinOok zo lyrisch over was wilde uitproberen. Dus bestelde ik beide gerechten met de mededeling dat ik beide gerechten tegelijkertijd wilde hebben en geen zin had om wederom lang te moeten wachten zoals gebeurde met mijn drankjes. Is de steak tartaar eerder klaar,breng het dan maar,is de rib-Eye niet lang daarna ook klaar: Brengen! Kortom tempo erin! :7

En...kwam je eten een beetje vlot door?

Nou....ik hoorde na 10 minuten een belletje uit de keuken(zat vlak bij de deur) en dacht: "Dat is denk ik mijn steak tartaar. "Ik kijk even om de hoek en ja hoor: De steak tartaar staat gereed om mee te worden genomen. Ik heb toen even de timer ingedrukt en het duurde welgeteld nog 7 minuten en wat seconden eer deze naar mijn tafel werd gebracht! Dien te vertellen dat ik 1 minuut daarvoor het eigenlijk een beetje zat was en naar de keuken liep en zei: "Het is van de gekke dat dit voorgerecht nu al 6 minuut nog wat hier staat en niemand van de bediening die dit meeneemt of ziet. Als het niet binnen 1 minuut bij mijn tafel is dan sta ik op en loop ik weg." De gezichten van de koks in de keuken spraken boekdelen(iets dat ik niet verwachte) want daar was duidelijk op af te lezen dat dit dus vaker voorkomt.( dat de bediening meer met zichzelf bezig is dan de keukengerechten) Aha!....

Ik zal even uitleggen waarom ik de bediening aanhaal: Het komt vaak voor (nu ook) dat de bediening doelbewust zichzelf zo opstelt dat zij bepaalde zaken niet hoeven te zien of willen zien. En als men erop geattendeerd wordt dan heel verbaast en onschuldig doen en zich van geen kwaad bewust zijn. Dat heet jezelf 'drukken' in de horeca en is een oud trucje dat al eeuwen oud is. Men blijft dan ook vaak zoals dat heet "hangen"ergens (vaak de kassa) en waar men dan met collega's een gesprek voert over ditjes en datjes zonder erg te hebben wat er verder in de zaak gebeurd. En als je daar wat van zegt dan is het standaard antwoord altijd: "Ik moet even met mijn collega een werkoverleg over iets voeren,dus daarom was ik er even niet."

M.a.w. jij bent als onwetende gast altijd overgeleverd aan personeel dat zichzelf belangrijker vindt dan de gast.

Goed...mogen we nu het goede nieuws als dat er nog was?

Jazeker!

De rib eye was uitstekend. Voor mij toch een beetje aan de kleine kant (plat stuk...)maar oké,voor de rest :9~
De bijgeleverde bearnaise saus met de verse dragon was ook goed maar een beetje weinig. Sowieso minder dan toen CUL collega RobinOok hem bestelde. Maar goed: Zij was met partner en dan krijg je waarschijnlijk meer. De patat was ook lekker en had een goede beet. Zelfs de krop sla met de lichte dressing erop was goed te doen en maakte het gerecht helemaal af.

De steak tartaar was een ander verhaal. Ik had er meer van verwacht. Ik had het gevoel dat dit gemalen was en niet gesneden. Ik proefde ook heel weinig van de ingrediënten die hiervoor normaliter gebruikt worden en ik vond het te sompig als voorgerecht!

Ik heb zoals te zien in de laatste foto van de foto-collage een passend afsluiter gevonden om mijn indruk van de steak tartaar en eerder opgedane ervaringen (drankjes/bediening) als geheel kenbaar te maken.

Dus bij Engels is het: Eens en nooit weer? Ook niet voor de rib-Eye?

:N

Cijfer

6
/ 10 =
[*]Rib-Eye: 8
[*]Steak tartaar: 6 1/2
[*]Bediening/service: 4


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2015 07:48:16 ]
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:32:57 #116
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154582168
:D ^O^
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:47:52 #117
224960 highender
Travellin' Light
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:52:13 #118
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154582816
Sowieso, dat lijkt wel een hele sigaar? Of rook je zo'n ding niet op ofzo? :? Geen verstand van.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154588925
Kom op, zo moeilijk is het niet om on topic te blijven qua voedsel. Je mag er best een beetje omheen ouwehoeren, maar het moet geen slowchat worden hier. En elkaar een beetje in ieders waarde laten zou ook fijn zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2015 @ 07:52:13 #120
43556 miss_dynastie
pi_154588954
Ik kan me spontaan ineens goed voorstellen dat je als horecabedrijf hķķpt dat een klant (nee, geen gast) een kies breekt op een stuk bot :') :+

Maarre, ik zie geen reden om die toko niet te bezoeken. Een tent van 50 euro pp is geen tent van 200 pp waar ze gewend zijn met rare grillen om te gaan. Niks aan de hand :)
pi_154589009
Oh ja...die reactie kende ik nog niet. :')

Maar misschien dat Willem Reimers met in het kielzog RTL5 camera's eens een weekje daar kunnen rondlopen. I.i.g is deze ervaring al doorgestuurd naar de eindverantwoordelijken. Nee, niet de bedrijfsleidster (blonde) want die maakte onderdeel uit van het probleem ( volgens de keukenkoks) met haar wat hautaine houding en "wij dekken nooit in op het terras voor eters in..want is niet onze policy en...ach doekje even over de tafel en hij is ook schoon toch?" :|W

Goh....wat werd vertelt in het Pers bericht bij de hernieuwde opening?

Het is de bedoeling de gasten te ontvangen zoals dat vroeger in de jaren vijftig en zestig het geval was: de gast is geen koning, maar keizer. De nieuwe eigenaren van Engels streven naar een topniveau in service en leggen de lat dus voor zichzelf hoog: binnen twee minuten nadat een gast aan tafel is komen zitten moet hij zijn drankje voor zijn neus hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2015 08:04:36 ]
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2015 @ 08:03:29 #122
43556 miss_dynastie
pi_154589030
Ik snap niet waarom je gaat... Om je lekker te ergeren, af te zetten tegen de menigte, mensen de les te lezen, tegen RobinOok in te gaan (valt wel op namelijk) of superieur te voelen? Ik ga uit eten voor de lol. Misschien ook eens een idee voor jou.
pi_154589062
- edit: niet persoonlijk worden -

Ik eet primair om mijn honger te stillen en secundair om te genieten!

In deze had ik zelfs het geduld om te blijven zitten bij Engels,zelfs na het drankje gedoe,(terwijl ik normaliter allang weg was geweest, kun je nagaan) gewoon omdat CUL collega RobinOok er zeer enthousiast over was net zo als dat zij op mijn aanraden indertijd zich verheugde op het bezoek aan SOI3, toen de beste Thaise zaak van Rotterdam.

Als ik voor de lol ga uiteten blijf ik liever thuis en bereid ik hetzelf. Maar aangezien ik vrij lui ben en zo min mogelijk zelf wil doen eet ik elke dag buiten de deur. Immers: Waarom jezelf inspannen als je ook anderen voor je het kan laten doen en je alleen hoeft te betalen?

En wat ik opmerkte in mijn geschreven stuk als strontvervelende ervaringen zijn zaken die helaas in Nederland teveel en tevaak in de horeca voorkomen ondanks alle inspanningen van de leiding van het bedrijf dit te verbeteren. Men (personeel in Nl met name) vindt dat de gast blij en inschikkelijk moet zijn als zij een horeca pand betreedt i.p.v. andersom want:

"hij is niet meer dan ik en ik sta ook hier voor mijn werk dus zijn wij gelijk en heeft hij zich maar te schikken naar mij als ik tijd voor hem heb" is vaak de achterliggende gedachtengang.

En wat doen de meeste gasten? Die accepteren het...vaak omdat ze niet de kennis en het vermogen en zelfs wil hebben dat eens aan halt toe te roepen. Meest makkelijke weg,iets waar ik nooit van gehouden heb want: Jij bent gast,jij betaalt en jij zorgt dat ook het loon van het personeel,de huur e.d. mede wordt betaalt elke maand. dus is het zo gek nog niet als jij als gast eens je voet neerzet als je merkt dat men de meest simpele basisregels in de horeca overtreedt en het niet zo nauw neemt met jou als gast en om je een beetje behoorlijk te verzorgen.

In de horeca/bediening werken is niet alleen maar obligaat een bestelling opnemen, een drankje komen brengen en vervolgens denken dat je daarmee alles hebt gedaan en je geld vangen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Danny op 24-07-2015 09:01:13 ]
  vrijdag 24 juli 2015 @ 08:47:24 #124
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_154589343
TBH, als je je in een restaurant net zo profileert als in dit stuk had ik je er zelf uitgeflikkerd.

Je gedraagt je af en toe alsof je verwacht dat t personeel ook even meeloopt als je gaat pissen om je lul voor je vast te houden. Met je 'als t over een minuut niet op mijn bord ligt ben ik weg'.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_154589437
Dat soort lulverhalen hoor ik al meer dan 30-40? jaar en ik heb ze in alle soorten en maten voor mij gehad tot zelfs priemende wijsvingers of zelfs met een stok in de hand.. Gek genoeg mankeer ik nog steeds niks,kan ik overal komen waar ik wil en ben ik nog steeds overal welkom merk ik. Doe ik toch schijnbaar iets goeds want als dat niet zo was had ik uiteraard een toegangsverbod. Maar zijn die 'helden'van weleer er nog...

[ Bericht 9% gewijzigd door Danny op 24-07-2015 09:02:21 ]
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2015 @ 08:57:10 #126
43556 miss_dynastie
pi_154589446
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 08:10 schreef Iwanius het volgende:
Ik eet primair om mijn honger te stillen en secundair om te genieten!

In deze had ik zelfs het geduld om te blijven zitten bij Engels,zelfs na het drankje gedoe,(terwijl ik normaliter allang weg was geweest, kun je nagaan) gewoon omdat CUL collega RobinOok er zeer enthousiast over was net zo als dat zij op mijn aanraden indertijd zich verheugde op het bezoek aan SOI3, toen de beste Thaise zaak van Rotterdam.

Als ik voor de lol ga uiteten blijf ik liever thuis en bereid ik hetzelf. Maar aangezien ik vrij lui ben en zo min mogelijk zelf wil doen eet ik elke dag buiten de deur. Immers: Waarom jezelf inspannen als je ook anderen voor je het kan laten doen en je alleen hoeft te betalen?

En wat ik opmerkte in mijn geschreven stuk als strontvervelende ervaringen zijn zaken die helaas in Nederland teveel en tevaak in de horeca voorkomen ondanks alle inspanningen van de leiding van het bedrijf dit te verbeteren. Men (personeel in Nl met name) vindt dat de gast blij en inschikkelijk moet zijn als zij een horeca pand betreedt i.p.v. andersom want:

"hij is niet meer dan ik en ik sta ook hier voor mijn werk dus zijn wij gelijk en heeft hij zich maar te schikken naar mij als ik tijd voor hem heb" is vaak de achterliggende gedachtengang.

En wat doen de meeste gasten? Die accepteren het...vaak omdat ze niet de kennis en het vermogen en zelfs wil hebben dat eens aan halt toe te roepen. Meest makkelijke weg,iets waar ik nooit van gehouden heb want: Jij bent gast,jij betaalt en jij zorgt dat ook het loon van het personeel,de huur e.d. mede wordt betaalt elke maand. dus is het zo gek nog niet als jij als gast eens je voet neerzet als je merkt dat men de meest simpele basisregels in de horeca overtreedt en het niet zo nauw neemt met jou als gast en om je een beetje behoorlijk te verzorgen.

In de horeca/bediening werken is niet alleen maar obligaat een bestelling opnemen, een drankje komen brengen en vervolgens denken dat je daarmee alles hebt gedaan en je geld vangen.
Als uit eten gaan voor jou primair is om je te voeden omdat je te lui bent om te koken, vind ik het helemaal onbegrijpelijk dat je je sigaar in je eten uitdrukt. Er is een verschil tussen 'blij en inschikkelijk' zijn bij alles wat er gebeurt en 'ik ben keizer, je moet alles voor me over hebben'. Dat laatste gaat je in Nederland niet gebeuren. Want mensen gaan liever in de bijstand dan een ander als God te moeten vereren. En geef ze stiekem eens ongelijk :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 24-07-2015 09:02:34 ]
  vrijdag 24 juli 2015 @ 08:59:30 #127
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_154589473
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 08:56 schreef Iwanius het volgende:
Dat soort lulverhalen hoor ik al meer dan 30-40? jaar en ik heb ze in alle soorten en maten voor mij gehad tot zelfs priemende wijsvingers of zelfs met een stok in de hand.. Gek genoeg mankeer ik nog steeds niks,kan ik overal komen waar ik wil en ben ik nog steeds overal welkom merk ik. Doe ik toch schijnbaar iets goeds want als dat niet zo was had ik uiteraard een toegangsverbod. Maar zijn die 'helden'van weleer er nog...

Dus PM maar je zaak en behandel mij maar zo onbeschoft als dat je denkt te kunnen,zal ik erop ageren mag je daarna de ervaringen hier delen op FOK! en anders doe ik dat wel. :W
Als ik een horecazaak had zou ik dat zeker doen.

Maar we kunnen wel een keer samen gaan eten. Dan laat ik t je dan zien.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_154589501
- offtopic -

[ Bericht 96% gewijzigd door Danny op 24-07-2015 09:03:15 ]
pi_154589696
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 08:56 schreef Iwanius het volgende:
Doe ik toch schijnbaar iets goeds
Mwah gewoon genoeg geld meenemen

Maar goed ontopic

Waar?
El Saludo in Oss

Wanneer?
Gisterenavond

Wat at je?
Een avondje vol (Mexicaanse) tapas. Waar vooral de salade met gerookte kip met avocadosaus en zalmpapillot uitsprong :9

Impressie?
We zaten in het sfeervol ingerichte tuin achter het restaurant. We kozen voor tapas inclusief drinken en de serveersters hielden goed in de gaten dat we geen lege glazen hadden. Verder was het eten wat je van zo'n restaurant mag verwachten, lekker maar niet super bijzonder.

Kosten?
79,90 voor 2 personen

Cijfer?
7,5
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:03:58 #130
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154595966
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:29 schreef Iwanius het volgende:
De rib eye was uitstekend. Voor mij toch een beetje aan de kleine kant (plat stuk...)maar oké,voor de rest :9~
De bijgeleverde bearnaise saus met de verse dragon was ook goed maar een beetje weinig. Sowieso minder dan toen CUL collega RobinOok hem bestelde. Maar goed: Zij was met partner en dan krijg je waarschijnlijk meer. De patat was ook lekker en had een goede beet. Zelfs de krop sla met de lichte dressing erop was goed te doen en maakte het gerecht helemaal af.

De steak tartaar was een ander verhaal. Ik had er meer van verwacht. Ik had het gevoel dat dit gemalen was en niet gesneden. Ik proefde ook heel weinig van de ingrediënten die hiervoor normaliter gebruikt worden en ik vond het te sompig als voorgerecht!

Ik heb zoals te zien in de laatste foto van de foto-collage een passend afsluiter gevonden om mijn indruk van de steak tartaar en eerder opgedane ervaringen (drankjes/bediening) als geheel kenbaar te maken.

• Rib-Eye: 8
• Steak tartaar: 6 1/2
• Bediening/service: 4[/sub]

De structuur van de steak tartaar was bij ons ook anders dan je zou verwachten van een steak tartaar. Verschil is alleen dat het mij niet zo boeit, hoe iets hoort, zolang het maar lekker is. En ik vond het lekker, ook met de fijnere structuur. En ik vond het een mooie hoeveelheid ook voor die prijs.

De ribeye vond ik groot genoeg. Niet klein en niet enorm, gewoon beschaafd. Vind het wel slordig dat jij zo weinig saus kreeg. Want mijn hoeveelheid was nou ook niet enorm. Wel een bakje vol, maar wegens de grote luchtigheid per saldo niet erg veel.

Onze doorlooptijd: we stonden met 2 gangen na 1 uur en ik meen 10 minuten of zo weer buiten, ik vond dat prima.

Ik vind je gejaag op de bediening en al die eisen die je stelt niet leuk. Lijkt me voor jou ook niet leuk dat je zo vaak teleurgesteld wordt.

En een sigaar in goed eten steken ordinair en eigenlijk onvergeeflijk. Als ik naast je zou zitten zou ik denken "bah bah, enge patjepeeër". Maar ja, het past wel bij je, je gedraagt je veel vaker zo. Jammer genoeg. Ik vind het keileuk hoor, al je verslagen, maar bij je beschreven gedrag voel ik plaatsvervangende schaamte en medelijden met personeel dat met jou te maken krijgt.
pi_154596588
O+ Woensdag voor 't eerst in tijden weer eens echt goed goed goed uit eten geweest O+

Mijn man had een verrassingsverblijf in Swinton Park Hotel voor ons geboekt, alwaar restaurant "Samuel's" huist.


Met links, het groenbegroeide restaurant, wat er van binnen zo uit zag:



Aangezien we gewoon lekker puur de tijd voor elkaar wilden hebben en we toch in hetzelfde pand onze hotelkamer hadden hebben we geen tas met telefoon of camera wat dan ook meegenomen, dus geen foto's van de gerechten, maar ik was zeer onder de indruk O+

Groot deel van ons menu was zoals op de website geadverteerd, behalve de tartare en het 'hoofd' gerecht, de wilde duif. Hierbij weet ik de wijn ook niet meer :@ . Ik vind goede wijn heerlijk, uitgezocht door een goede sommelier, maar ben helaas (nog) geen échte kenner.

quote:
Aperitief: glas champagne + twee kleine hapjes (bietjescracker met uitgebakken spek en krokante zeewier cracker met O+ echte noordzeegarnalen O+ )

Amuse: paddestoelen veloute met uitgebakken parmaham

Swinton estate trout
Swinton estate trout, asparagus veloute, apple and caviar
Rheinhessen, Riesling & Gewürztraminer, Binz + Bratt, Germany, 2012
***
Roasted scallop
Scallop, pea, lemon and scallop veloute
***
Yorkshire beef tartare
Tartare, raisin mousse, smoked egg yolk mousse, beetroot, parma ham
?? Rosé-achtige bubbles
***
Garden sorrel
Sorrel sorbet, pine meringue and crčme fraiche
***
Wild Pigeon
Ginger Quinoa
?? Heerlijke rode wijn.
***
Wild strawberry
Cottage cheese and parsley
***
Cheese
A selection of local cheeses served with their own garnishes
Met twee verschillende soorten rode port
Alles zag er uit als een klein kunstwerkje, goed afgestemde hoeveelheden op een 7-gangen menu, en de wijnen erbij waren geweldig.

De kaas hebben we wel als 'extra' gedaan, als vervanging voor de laatste gang (wilde aardbeien geloof ik) omdat ik gewoon fucking veel van kaas als toetje houd :P

De bediening, de sfeer, álles was perfect. Heel netjes en correct, maar wel los genoeg om je niet compleet opgefokt te voelen; ze keken echt per gast naar hoe ze met je om gingen, en dat was heel fijn, want dat deden ze ook héél goed.

We werden verzocht om om 7.45pm onze drankjes + aperitief te komen nuttigen in de bar, alwaar we nog even door het menu gelopen werden door de gastheer, om 8.15 werden we naar onze tafel begeleid waar we heerlijk tot aan 11.30pm hebben zitten tafelen, genoten van de sfeer, de schilderijen, de muziek, beetje lachen met de bediening.. Mijn perfecte avond! O+ Wat kent mijn man me toch goed! :D

Favoriet waren de trout met asparagus veloute en de duif, en de kaas, natuurlijk.

Kosten? Volgens mij 70 pond voor 7-gangen, + 30 pond ofzo voor wijnen erbij. Maar ik weet 't niet zeker. We hadden een heel arrangement, ook met 'n cream tea eerder op de dag, een overnachting + ontbijt de ochtend erna.

Sfeer: 10
Eten: 10
Bediening: 10
Mijn man: 10

Of is positief niet zo spannend als een stel zeikreviews?

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 24-07-2015 14:40:35 ]
Ja doei.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:51:15 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154597442
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:22 schreef motorbloempje het volgende:

Of is positief niet zo spannend als een stel zeikreviews?
Niet eens sigaren of andere smerige zaken kunnen uitdrukken in wat voedsel?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_154597874
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:22 schreef motorbloempje het volgende:


Sfeer: 10
Eten: 10
Bediening: 10
Mijn man: 10

Of is positief niet zo spannend als een stel zeikreviews?
Dat menu ziet er heel mooi uit. Heerlijk om te zien dat het een avond was die aan al je wensen voldeed :)
pi_154600468
Wat een geweldig cadeau, moblo _O_ Je man terecht ook een 10 *) Het menu ziet er goed uit. Ben vooral benieuwd hoe de Garden Sorrel smaakt! En de pigeon, nog nooit pigeon gehad.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154600599
Mijn eerste reactie naar Mr.Mo was "het smaakt naar gras :') " :D

en op zichzelf deed het dat ook wel, maar in combinatie met de creme fraiche en pine merengue was 't echt super lekker :9
Ja doei.
pi_154600739


[ Bericht 23% gewijzigd door Isabeau op 24-07-2015 16:49:28 (persoonlijke aanval: weg) ]
pi_154600756
:O
Ja doei.
pi_154600840
En ik had inderdaad nog nooit duif gehad! :D Het was voor mij 'n combinatie tussen kip en eend, ofzo, maar wel met 'n vrij diepe smaak. Mes gleed er echt doorheen, en samen met de gemberquinoa een bijna oosterse beleving :9
Ja doei.
pi_154600923
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
En ik had inderdaad nog nooit duif gehad! :D Het was voor mij 'n combinatie tussen kip en eend, ofzo, maar wel met 'n vrij diepe smaak. Mes gleed er echt doorheen, en samen met de gemberquinoa een bijna oosterse beleving :9
Ik dacht eerst dat je bedoelde dat de duif naar gras smaakte :D Een heuse grasduif :7 maar dat was dus de garden sorrel. Ik had wel verwacht dat de duif naar 'wild' zou smaken :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154600949
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik dacht eerst dat je bedoelde dat de duif naar gras smaakte :D Een heuse grasduif :7 maar dat was dus de garden sorrel. Ik had wel verwacht dat de duif naar 'wild' zou smaken :Y
Wilde kip met een eend-wannabecomplex. B-)
Ja doei.
pi_154601018
Het bestek lag er, als we het toch daar over hebben, mooi bij :D

Vrij intimiderend. Zo'n lading vorken en lepels. Bij ons de pub moeten we die normaal gewoon zelf pakken, samen met de zakjes ketchup. Al ben ik wat teleurgesteld in de Wetherspoons. Die doen niet meer aan zakjes, maar gewoon aan flessen ketchup. :{w
Ja doei.
pi_154601357
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:05 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Dat menu ziet er heel mooi uit. Heerlijk om te zien dat het een avond was die aan al je wensen voldeed :)
Het was écht geweldig. Gewoon een superfijne beleving met mensen die voor mij echt de perfecte balans wisten te vinden tussen supercorrecte behandeling en je op je gemak laten voelen. Nog even een beetje met de bediening gepraat, en die zeiden ook allemaal stuk voor stuk dat het echt supergaaf was om er te werken. De sfeer was voor hun ook (onderling) erg goed, en dat was te zien. Ze konden fijn een praatje en een grap met elkaar maken, niets was teveel. Ik voel me al snel vrij opgelaten als mensen je 'luxe' behandelen, zeg maar, maar dit was precies goed. Dus.

Eten ook veel dieren van 't landgoed zelf, dat vind ik ook altijd geweldig, lokale producten, en dit keer zelfs héél lokaal. En we konden de herten door de weide zien lopen tijdens 't eten. O+ mooie bonus! :P Jammer dat er geen hertenbiefstuk geserveerd werd dit keer ;) :P

Dus mocht je nog eens een keer een mooi uitje zoeken in 't buitenland, dit is van harte aan te raden!
Ja doei.
pi_154601481
Nou, ik ben al helemaal jaloers, moblo *O* En ik vind het altijd fijn om te zien als mensen die er werken het ook naar hun zin hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154601672
Ja, precies! Dat doet zoveel goed voor de algehele beleving. Men kan nog zo vriendelijk doen, maar geforceerd merk je gewoon.
Ja doei.
pi_154609170
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:44 schreef megamandy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

;)
Ben er laatst geweest. Op zich wel lekker en het pretzel broodje is ook lekker en slim bedacht alleen vind ik in vergelijking met het worstje en de topping het broodje te groot. Per hap neemt het deeg de overhand in de smaak naar mijn mening. We haden foto's gemaakt maar konden ze helaas niet meer terug vinden :')

Wel leuk om eens heen te gaan, de Foodhallen :Y Ook in combinatie met het filmhuis ernaast.
Zo heb je het erover op FOK! En zo tref je ze aan op het foodstock festival in Eindhoven. :)
En toen moesten we wel even proeven natuurlijk. De hotdogs werden voor me gehaald maar ik geloof dat we de pepper dog (links) en luxurious hotdog hadden.

Lekker hapje, maar, wat ik vooraf al dacht, met hotdog heeft het imo niks meer te maken. Knapperig broodje (ik vond de verhouding brood-worstje netaan goed), smakelijk worstje en daar overheen een lading saus en andere elementen.

Cijfer: laten we er een 7 van maken. Omdat wel lekker, maar aan de prijs en geen hotdog.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 24 juli 2015 @ 21:48:56 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154609244
Veel teveel saus man ;(

'They fucking drown 'm in that shit'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_154609256
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, precies! Dat doet zoveel goed voor de algehele beleving. Men kan nog zo vriendelijk doen, maar geforceerd merk je gewoon.
Klopt :Y
Klinkt als een fantastische ervaring. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_154609277
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 21:48 schreef Molo het volgende:
Veel teveel saus man ;(

'They fucking drown 'm in that shit'
Jamaar... Er zat TRUFFEL in. :D
Zeiden ze, ik haalde hem niet eruit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 24 juli 2015 @ 21:50:53 #149
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154609297
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 21:50 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Jamaar... Er zat TRUFFEL in. :D
Zeiden ze, ik haalde hem niet eruit.
Truffel aroma zeker :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  Moderator / Miss SHO vrijdag 24 juli 2015 @ 22:09:02 #150
22592 crew  Ole
pi_154609881
Hoe durven ze :(
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 juli 2015 @ 22:12:45 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154609995
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:03 schreef Isabeau het volgende:
Nou, ik ben al helemaal jaloers, moblo *O* En ik vind het altijd fijn om te zien als mensen die er werken het ook naar hun zin hebben.
ik sluit me hierbij aan :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_154613334
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 22:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik sluit me hierbij aan :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, precies! Dat doet zoveel goed voor de algehele beleving. Men kan nog zo vriendelijk doen, maar geforceerd merk je gewoon.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het was écht geweldig. Gewoon een superfijne beleving met mensen die voor mij echt de perfecte balans wisten te vinden tussen supercorrecte behandeling en je op je gemak laten voelen. Nog even een beetje met de bediening gepraat, en die zeiden ook allemaal stuk voor stuk dat het echt supergaaf was om er te werken. De sfeer was voor hun ook (onderling) erg goed, en dat was te zien. Ze konden fijn een praatje en een grap met elkaar maken, niets was teveel. Ik voel me al snel vrij opgelaten als mensen je 'luxe' behandelen, zeg maar, maar dit was precies goed. Dus.

Eten ook veel dieren van 't landgoed zelf, dat vind ik ook altijd geweldig, lokale producten, en dit keer zelfs héél lokaal. En we konden de herten door de weide zien lopen tijdens 't eten. O+ mooie bonus! :P Jammer dat er geen hertenbiefstuk geserveerd werd dit keer ;) :P

Dus mocht je nog eens een keer een mooi uitje zoeken in 't buitenland, dit is van harte aan te raden!
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
Het bestek lag er, als we het toch daar over hebben, mooi bij :D

Vrij intimiderend. Zo'n lading vorken en lepels. Bij ons de pub moeten we die normaal gewoon zelf pakken, samen met de zakjes ketchup. Al ben ik wat teleurgesteld in de Wetherspoons. Die doen niet meer aan zakjes, maar gewoon aan flessen ketchup. :{w
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wilde kip met een eend-wannabecomplex. B-)
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
En ik had inderdaad nog nooit duif gehad! :D Het was voor mij 'n combinatie tussen kip en eend, ofzo, maar wel met 'n vrij diepe smaak. Mes gleed er echt doorheen, en samen met de gemberquinoa een bijna oosterse beleving :9
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn eerste reactie naar Mr.Mo was "het smaakt naar gras :') " :D

en op zichzelf deed het dat ook wel, maar in combinatie met de creme fraiche en pine merengue was 't echt super lekker :9
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:32 schreef Isabeau het volgende:
Wat een geweldig cadeau, moblo _O_ Je man terecht ook een 10 *) Het menu ziet er goed uit. Ben vooral benieuwd hoe de Garden Sorrel smaakt! En de pigeon, nog nooit pigeon gehad.
neem anders een kamer ofzo, modjes onderling ;)
pi_154614221
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:22 schreef motorbloempje het volgende:
O+ Woensdag voor 't eerst in tijden weer eens echt goed goed goed uit eten geweest O+

Mijn man had een verrassingsverblijf in Swinton Park Hotel voor ons geboekt, alwaar restaurant "Samuel's" huist.

[ afbeelding ]
Met links, het groenbegroeide restaurant, wat er van binnen zo uit zag:

[ afbeelding ]

Aangezien we gewoon lekker puur de tijd voor elkaar wilden hebben en we toch in hetzelfde pand onze hotelkamer hadden hebben we geen tas met telefoon of camera wat dan ook meegenomen, dus geen foto's van de gerechten, maar ik was zeer onder de indruk O+

Groot deel van ons menu was zoals op de website geadverteerd, behalve de tartare en het 'hoofd' gerecht, de wilde duif. Hierbij weet ik de wijn ook niet meer :@ . Ik vind goede wijn heerlijk, uitgezocht door een goede sommelier, maar ben helaas (nog) geen échte kenner.

[..]

Alles zag er uit als een klein kunstwerkje, goed afgestemde hoeveelheden op een 7-gangen menu, en de wijnen erbij waren geweldig.

De kaas hebben we wel als 'extra' gedaan, als vervanging voor de laatste gang (wilde aardbeien geloof ik) omdat ik gewoon fucking veel van kaas als toetje houd :P

De bediening, de sfeer, álles was perfect. Heel netjes en correct, maar wel los genoeg om je niet compleet opgefokt te voelen; ze keken echt per gast naar hoe ze met je om gingen, en dat was heel fijn, want dat deden ze ook héél goed.

We werden verzocht om om 7.45pm onze drankjes + aperitief te komen nuttigen in de bar, alwaar we nog even door het menu gelopen werden door de gastheer, om 8.15 werden we naar onze tafel begeleid waar we heerlijk tot aan 11.30pm hebben zitten tafelen, genoten van de sfeer, de schilderijen, de muziek, beetje lachen met de bediening.. Mijn perfecte avond! O+ Wat kent mijn man me toch goed! :D

Favoriet waren de trout met asparagus veloute en de duif, en de kaas, natuurlijk.

Kosten? Volgens mij 70 pond voor 7-gangen, + 30 pond ofzo voor wijnen erbij. Maar ik weet 't niet zeker. We hadden een heel arrangement, ook met 'n cream tea eerder op de dag, een overnachting + ontbijt de ochtend erna.

Sfeer: 10
Eten: 10
Bediening: 10
Mijn man: 10

Of is positief niet zo spannend als een stel zeikreviews?
Wauw wauw wauw Moblo, wat een geweldige ervaring O+
pi_154620274
Waar: Viswijffies Scheveningen
Wanneer: Gisteren
Wat at je: Fish & chips.
Impressie:

Kosten: 5 euro
Cijfer: 3

Ik was in Scheveningen. Wilde iets simpels lunchen, vis leek mij een goed idee. Ik was ondertussen redelijk rechts op de boulevard toen ik fish & chips voor 5 euro zag. Prima. Hoeveel kan je daar nou aan verpesten?

Het meisje achter de kassa was nieuw. Van de andere "viswijffies" kreeg ze commentaar omdat ze nog niet was begonnen aan wat afwas. Echte viswijffies dus. Niet het fatsoen om dat soort dingen subtieler te zeggen zonder klanten op gehoorafstand. Maar geen probleem, daar kan ik altijd wel om lachen.

Enkele minuten later kreeg ik bovenstaande bordje en ben ik lekker ergens gaan zitten met uitzicht op zee. Helaas was het eten echt niet lekker. De patat leek wel volgezogen met vet. En in de vis zaten nog graten. Verder vind k het heerlijk als dingen net iets teveel kruiden/zout hebben. Maar dit was alsof ik aan een bouillonblokje aan het likken was. In de prullenbak. Houdoe.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 12:00:12 #155
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154620362
Bah zeg. :(
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154620452
Awh, dat Is zo zonde :(

Zitten ze aan de nieuwe boulevard richting de haven?
Ja doei.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2015 @ 12:07:12 #157
43556 miss_dynastie
pi_154620491
Het ziet er ook uit alsof het frituurvet niet vaak genoeg verschoond wordt.... En het kan zo lekker zijn ;(
pi_154620523
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
Awh, dat Is zo zonde :(

Zitten ze aan de nieuwe boulevard richting de haven?
Niet zo bekend in Scheveningen. :@ Het is het laatste ronde kraampjes als je naar rechts op de boulevard loopt. Richting Carlton Beach hotel.
pi_154620593
Ah, helemaal naar het einde dus, weg van de haven :) ja... Dat zijn van die tourist traps ;(
Ja doei.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 12:14:08 #160
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154620594
Ik word altijd strontchagrijnig als ik ergens slecht eten krijg. En zo moeilijk is het niet!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154620644
Ik vind het al behoorlijk kansloos om collegas zo te behandelen waar klanten bijstaan. Ooit eens hetzelfde gehad bij domino's. Die arme jongen werd zo uitgefoeterd door zijn vrouwelijke collega. Dat hij niks kon en dat hij zus en zo moest doen. En je zag dat hij gestresst raakte erdoor, waardoor hij de dingen verkeerd ging doen. En toen ging zij nog harder tekeer. En klanten konden lekker meegenieten. Voor mij een reden.om daar nooit meer terug te komen. Zo ga je gewoon niet met mensen om.
pi_154620768
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, helemaal naar het einde dus, weg van de haven :) ja... Dat zijn van die tourist traps ;(
Ik was er al bang voor. ;( Maar ik begreep oprecht niet wat je fout kon doen aan een simpel visje en wat patat. Van mij hoeft er niet de beste kwaliteit vis in, dus als ze daarop willen besparen prima. Maar dit was gewoon echt verpest door onkunde/luiheid. Terwijl het trouwens niet gebakken werd door dat jonge meisje.
pi_154621398
Aangezien Rotturdamm in de TT staat zal ik er ook eens één plaatsen.

Waar: Bom Gosto Rotterdam
Wanneer: Gisteren
Wat at je:

Aangezien we van alles wat wilden, hebben we de gerechten gedeeld.

Vooraf:

- Salada met octopus
- Salade met geitenkaas
- Pasteitje gevuld met vlees
- artisjokken

De foto's zijn niet echt scherp maar gaat om een impressie en ik heb er niet veel tijd aan besteed. :P



Hoofdgerecht.

Bitoque en potje stoofvlees met rijst, patatjes en salade :9



Kosten: ¤ 102 inlcusief wijn, espresso en spiritus bij de espresso, vandaar de wazige foto denk ik. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer: 8

Heel leuk Portugees restaurant en kwalitatief goed eten.
Geen gedoe, er zaten allemaal mensen van verschillende pluimage en iedereen kan binnenlopen.
Ik hou wel van dit soort tentjes, niet te ingewikkeld allemaal.
Voornamelijk de pastei, octopus salade en bitoque waren errug lekker. Volgende keer ga ik voor de gegrilde octopus. :9 Zeker het terugkomen waard :Y
pi_154621447
Ziet er lekker uit! Dat soort restaurants Is echt fijn! En waar mogelijk delen wij ook altijd ons eten, scheelt weer een keuze. :P
Ja doei.
pi_154621515
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ziet er lekker uit! Dat soort restaurants Is echt fijn! En waar mogelijk delen wij ook altijd ons eten, scheelt weer een keuze. :P
Ja, en ik wil altijd zoveel mogelijk verschillende dingen proeven. Maar ik vraag het vaak wel als ik met iemand anders dan mij vriendin ga eten, want ik ken ook mensen die dat maar verschrikkelijk vinden. :P
pi_154621718
Ja, even overleggen ja, maar meestal is het wel goed :P heb liever van alles een beetje dan veel van 1 ding..
Ja doei.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 13:18:39 #167
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154621800
Ik mag ook graag van andermans bord meesnaaien. :9
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154622002


Waar?







Parkheuvel
Heuvellaan 21
3016 GL Rotterdam

Wat at je?


Hollandse Nieuwe met een gazpacho van komkommer,kiwi en korenwijn.



Tartaar van Kobe Wagyu rund met perle imperial kaviaar en kwarteleitjes.



Diverse bereidingen van westlandse struiktomaat,stelledamse garnalen en basilicum.



Lauwwarme kreeft met zomersla,passievrucht en meloen.



Ravioli met zwarte bessenkip & gebakken langoustine.



Huiselijk brouwsel maar eens uitproberen na het avondmaal en voor de acclimatiseringsmode


Impressie / Op of aanmerkingen

Tja...wat kun je nog zeggen als je niet zo lang geleden hier ook al was en alles wederom prima smaakte en gewoon top was en passend bij een 2 sterrenzaak van deze allure. Nou ..niks dan alleen dat. Nieuw was wel voor mij het huiselijk biertje dat bij deze eerste kennismaking prima smaakte i.c.m.paffert en buiten op het terras.


Goede hop naar wat ik proefde een mengeling van o.a.thee,karamel,hout,kersenkleur en een afdronk die licht bitter tegen het wat zurige aanzat.


Cijfer

9
/ 10

De avond ergens anders in goed gezelschap en i c.m. mijn lievelings-cocktail afgesloten die een ieder zich goed lieten smaken..

Zo klaar!

pi_154622041
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:18 schreef Isegrim het volgende:
Ik mag ook graag van andermans bord meesnaaien. :9
nou, dan mag je met ons mee! :P

En met Tem. Indiaas Is ook altijd wel fijn om te delen. Nomnomnom :9
Ja doei.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 13:29:51 #170
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154622059
Ik vind bier heel vies maar dit klinkt zelfs mij lekker in de oren. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154622099
Hoe kun je bier in zijn algemeenheid nou vies vinden? ;( zoveel verschillende soorten!
Ja doei.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 13:32:14 #172
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154622117
Ja, sorry. Ik heb nog nooit bier gehad wat ik lekker vond. :N
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154622180
Gek dat zo'n luxe restaurant het 3e bord niet schoonveegt.

En ik snap dat plaatje'on topic' niet. Alsof de rest niet on topic is, alleen jouw posts?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_154622197
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:31 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe kun je bier in zijn algemeenheid nou vies vinden? ;( zoveel verschillende soorten!
Ik hou niet van bier. Ook niet van wijn :P
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 25 juli 2015 @ 13:37:47 #175
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154622232
Die beetjes op de rand hoort zo. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154622481
Oeh. Die tartaar wil ik ook wel. :9
pi_154624155
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:37 schreef Isegrim het volgende:
Die beetjes op de rand hoort zo. :D
Oow echt, ja dat wist ik niet :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_154627142
Gisteren met mijn vriend bij Restaurant de Kust geweest in Utrecht. Geen aanrader. We werden hartelijk ontvangen en mochten zelf een plekje kiezen in het inimini restaurantje omdat het rustig was. Vervolgens werd ons gevraagd wat we wilden drinken. We kregen het al vrij snel, maar geen menukaart. We hebben ruim 5 minuten rondgekeken tot iemand doorhad dat we zo niet veel konden beginnen.

Wat aten we?
Bij De Kust heb je geen voor- of hoofdgerechten, maar kan je bij alle gerechten kiezen uit groot of klein. We bestelden een flesje wijn en ons eten. Mijn vriend begon met een kleine vitello tonnato, en ik met een kleine gamba's met knoflook.
Dit smaakte heel lekker en was allebei een mooie portie. De gamba's waren hoog op smaak, misschien iets aan de zoute kant voor een grote portie, maar voor deze kleine (4 gamba's met kop en al) was het lekker. Ik kreeg er nog een paar broodjes bij om lekker te dippen in de olie en een nat doekje voor de vingers. Helemaal prima.

Toen kwam het hoofdgerecht: Surf en Turf van coquilles en Black Angus sukade. Daarbij bestelden wij los frietjes en sla, aangezien dat er niet bij zat.
Een complete teleurstelling. De frietjes waren veel te doorbakken diepvries Franse frietjes, geserveerd met twee papieren zakjes mayonaise erop.
De salade was ook treurig, heel weinig, amper dressing erop en het bestond voornamelijk uit sla en komkommer.
Dan de surf en turf. De coquilles waren doorbakken en draderig, terwijl de sukade nog te taai was en veel langer had gemogen. Mijn vriend had in zijn vlees ook een paar echt oneetbare stukken zitten.
Ik vroeg me op dat moment ook opeens af waarom je sukade van Black Angus zou maken. Eeuwig zonde.

Dan nog de wijn, die was prima. Een Martinez Corta Rioja uit 2011. Lekker.

Al met al was het een beetje een treurig geheel. Het toetje hebben maar overgeslagen en we komen ook zeker niet meer terug.

Prijs: 87 euro voor 2x voor, 2x hoofd, fles wijn en een los wijntje en biertje.
Cijfer: 6/10
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_154627400
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:29 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik vroeg me op dat moment ook opeens af waarom je sukade van Black Angus zou maken. Eeuwig zonde.
Huh? Hoezo dat? Sukade is gewoon de naam voor een stuk vlees.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:02:30 #180
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154628122
Je kunt sucade stoven, zoals we traditioneel doen in Nederland. Maar mooie sucadelappen kun je (als je de "sucade" eruit snijdt) ook als biefstuk bereiden. Ik denk dat PluisigNijntje daarop doelt.

Ik vind een mooi stooflapje nooit zonde...
pi_154628206
Oke, fair enough. Het was iig geen van beide: veel te ver doorgebakken voor een bereiding 'als biefstuk' en nog lang niet mals genoeg voor stoofvlees.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:19:16 #182
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154628457
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:27 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Waar?
Parkheuvel
Was dat een lunch menu? En heb je helemaal niks 3 keer uit laten serveren? Dat is toch veel te weinig voor jou? ;-)

Mij lijkt het allemaal lekker. Goede tijd van het jaar, met al die schaaldieren. Yummie.
Ik associeer Parkheuvel nog steeds met met met ja met wat eigenlijk... Aardappelmousselines en rood vlees. Maar dit menu lijkt me wel wat. Misschien toch weer eens gaan.

(al vind ik die rattenkeutels van een bruine rat met kalkgebrek op de eerst foto nogal een decoratieve misser. :|W )
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:17:49 #183
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154633347
Wij zitten bij Umami op de Binnenrotte. De eerste gang belooft veel goeds! Verslag volgt. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:34:15 #184
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154633731
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:23 schreef Isegrim het volgende:
Ook mij heb je overtuigd! Ben er al vaak langsgelopen, maar twijfelde nog, dacht dat het snackbar-achtig zou zijn. Ga er binnenkort naar toe!
Het heeft wel even geduurd. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154634189
Gisteren bij saowapa in Utrecht gegeten.
http://www.saowapa.nl
Veel mensen halen hier af, maar er zijn 10 zitplaatsen. Volgens mij was het eerder een slagerij, het is vrij wit en betegeld, wel opgeleukt met Thaise tierelantijntjes en beeldjes. De zaak wordt gerund door een Nederlandse man en er staan twee Aziatische dames in de keuken. De kaart bevat een stuk of zes vaste gerechten met een of twee wisselende. Daarnaast zijn er af en toe wisselende hapjes/voorafjes of toetjes.

Het eten: was erg lekker!
Vooraf een vrij pittig kipbladerdeegdingetje, hoofdgerecht was papayanoodlesalade met garnalen, het had ook een goede dressing en lekker veel verse kruiden. Erbij had ik huisgemaakte ijsthee. M'n tafelgenoten waren ook erg tevreden.

Prijs: ¤ 2,50+2,50+12
Kwaliteit: prima! 8
Prijs-pretverhouding: ook een 8
pi_154636681
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:00 schreef Tem het volgende:
Aangezien Rotturdamm in de TT staat zal ik er ook eens één plaatsen.

Waar: Bom Gosto Rotterdam
Wanneer: Gisteren
Wat at je:

Aangezien we van alles wat wilden, hebben we de gerechten gedeeld.

Vooraf:

- Salada met octopus
- Salade met geitenkaas
- Pasteitje gevuld met vlees
- artisjokken

De foto's zijn niet echt scherp maar gaat om een impressie en ik heb er niet veel tijd aan besteed. :P

[ afbeelding ]

Hoofdgerecht.

Bitoque en potje stoofvlees met rijst, patatjes en salade :9

[ afbeelding ]

Kosten: ¤ 102 inlcusief wijn, espresso en spiritus bij de espresso, vandaar de wazige foto denk ik. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer: 8

Heel leuk Portugees restaurant en kwalitatief goed eten.
Geen gedoe, er zaten allemaal mensen van verschillende pluimage en iedereen kan binnenlopen.
Ik hou wel van dit soort tentjes, niet te ingewikkeld allemaal.
Voornamelijk de pastei, octopus salade en bitoque waren errug lekker. Volgende keer ga ik voor de gegrilde octopus. :9 Zeker het terugkomen waard :Y
102 bij Bom Gosto? :o Had je Iwanius mee, die vooraf een fles Kristal bestelde, en die een tweede keer uit vroeg? ;-)
pi_154636937
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

102 bij Bom Gosto? :o Had je Iwanius mee, die vooraf een fles Kristal bestelde, en die een tweede keer uit vroeg? ;-)
Die twee flessen wijn waren ¤33 bij elkaar dus denk dat we iets meer dan de helft van het bedrag aan eten kwijt waren. :P
  zondag 26 juli 2015 @ 11:39:37 #188
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154641774
Waar?



Wat?

Aperitief, sparkling sake met rozensiroop en lychee. :9


Een soort ceviche van makreel, met mangocrčme en sinaasappel. De makreel deed denken aan rolmopsen. Erg lekker, zeer verse vis.


Witvis in tempurabeslag met een Thaise, ziltige dressing. Heerlijk licht, superverse vis.


Romige quinoa ( :') ) met bundelzwammetjes en komkommerdressing. OMG, die dressing! :9~ Jeroen lust niet eens komkommer, maar zelfs die vond 'm heerlijk. :9


Dorade met rimpelige haricots verts, lenteui-mayonaise en kwartelei. De haricots verts waren yummie! Ik hou ervan als ze zo rimpelig zijn.


Ons uitzicht.


Garnalen, bereiding staat me niet zo meer bij. Lekker, maar verder niet bijzonder.


Gerechtje van softshell-krab. OMG lekker! Crunch crunch pootjes. :9~


Groene Thaise lamscurry met rauwe bleekselderij. Verrassend lekkere combi!


Op Franse wijze bereide lamsfilet met o.a. black-eyed beans en en soort kruidenpateetje. Jammer dat de mijne al bijna koud was na het nuttigen van de tegelijk geserveerde curry (je kreeg per gang twee gerechtjes tegelijk).


Dessert van crčme brûlée met bananenijs en spekkoek. Errug lekker ijs. Smaakte naar bananensnoepjes. Crčme brûlée was wat vlak van smaak of viel weg tegen het ijs.


Quanta costa?


Wij hebben heerlijk gegeten! Zeer correcte en prettige bediening met plezier in hun vak. Prima wijnen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154641917
Leuke zaak ook Umami! Altijd erg lekker eten. Ik weet het alleen niet zo met de inrichting. Die geeft mij altijd een beetje een tussen-snackbar-en-restaurant-vibe. Nodigt niet uit tot lekker lang tafelen. Terwijl de kaart en de rest daar prima geschikt voor is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 26 juli 2015 @ 11:51:50 #190
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154642012
Wij hebben er dik 2,5 uur gezeten. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154642089
Umami is er wel echt op vooruit gegaan zo te zien. Ik was er kort na de opening geweest en het viel me toen heel erg tegen. Misschien omdat ik twee weken ervoor naar HanTing was geweest.
pi_154642115
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:51 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben er dik 2,5 uur gezeten. :)
Ja dat is het gekke! Het kan prima! Maar die uitstraling klopt daar niet helemaal mee ofzo. Ik krijg er niet helemaal de vinger op!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 26 juli 2015 @ 12:02:46 #193
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154642179
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja dat is het gekke! Het kan prima! Maar die uitstraling klopt daar niet helemaal mee ofzo. Ik krijg er niet helemaal de vinger op!
Wij zaten aan 'slechte' tafeltjes omdat we spontaan binnen kwamen wandelen, maar ik vond de ambiance verder prima.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 26 juli 2015 @ 12:03:57 #194
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154642207
Oh en ze hebben fijne stoelen en dat vind ik een groot pluspunt. Zoveel restaurants met kutstoelen. }:|
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 26 juli 2015 @ 12:23:36 #195
66825 Reya
Fier Wallon
pi_154642489
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:39 schreef Isegrim het volgende:
Romige quinoa ( :') ) met bundelzwammetjes en komkommerdressing.
Wat is er eigenlijk mis met quinoa? :P Het is natuurlijk wel ultiem hipstervoedsel, maar het is best een redelijke toevoeging bij veel bereidingen. Dat gezegd, ik zie de grote meerwaarde qua smaak tov bijvoorbeeld bulgur ook weer niet.
  zondag 26 juli 2015 @ 12:27:08 #196
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154642525
Ten eerste is quinoa gewoon vies.Ten tweede is quinoa eten asociaal.
  zondag 26 juli 2015 @ 12:30:09 #197
66825 Reya
Fier Wallon
pi_154642560
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:27 schreef RobinOok het volgende:
Ten eerste is quinoa gewoon vies.Ten tweede is quinoa eten asociaal.
Wat betreft het tweede: voor veel producten geldt dat ze soms onder twijfelachtige omstandigheden worden geteeld. Op die wijze kun je producten met palmolie ook wel verketteren, of rundvlees in het algemeen.
  zondag 26 juli 2015 @ 12:55:47 #198
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154642897
Quinoa is niet vies. Quinoa heeft geen smaak.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 26 juli 2015 @ 12:56:40 #199
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154642913
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:30 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat betreft het tweede: voor veel producten geldt dat ze soms onder twijfelachtige omstandigheden worden geteeld. Op die wijze kun je producten met palmolie ook wel verketteren, of rundvlees in het algemeen.
Palmolie vermijd ik zoveel mogelijk ivm regenwouden.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 26 juli 2015 @ 13:02:44 #200
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154643062
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:30 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat betreft het tweede: voor veel producten geldt dat ze soms onder twijfelachtige omstandigheden worden geteeld. Op die wijze kun je producten met palmolie ook wel verketteren, of rundvlees in het algemeen.
Quinoa wordt niet onder twijfelachtige omstandigheden geteeld, quinoa was het voedsel van de armen en die hebben nu niks meer te eten.
  zondag 26 juli 2015 @ 13:05:16 #201
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154643115
De ultieme westerse arrogantie.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154643460
Ziet er goed uit, Isegrim! leuke avond gehad zo te lezen.
  zondag 26 juli 2015 @ 13:30:28 #203
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154643633
Absoluut! Was ook zeker niet de laatste keer. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154645139
Mmmm ziet er zéker lekker uit zeg :9 :9
En eens w.b. de stoelen.. zoooo belangrijk!
  zondag 26 juli 2015 @ 17:52:07 #205
130803 Gripper
Get a grip
pi_154651667
Umami is inderdaad lekker! Wij zijn ook al twee keer bij de Utrechtse vestiging geweest.

We hadden nog zo'n volle AH spaarkaart, dus vanavond gaan we ook maar even uit eten, in Geldermalsen. Een beetje de lokale kleine horeca in de plaatsjes rondom ons heen verkennen.
en geen zin om te koken
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 26 juli 2015 @ 17:55:07 #206
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154651739
Ik heb gisteren bij Mochi gegeten in Den Haag. Cijfer: 9/10
Maar ja, da's geen Rotterdam, dus ik laat het hier maar bij. ;-)
  zondag 26 juli 2015 @ 18:00:57 #207
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_154651924
Ooh ik had eigenlijk altijd een slecht beeld bij die Umami, eigenlijk alleen omdat het een keten is :@ :') En in Maastricht hadden ze inderdaad altijd zo'n vreemd paars licht als je naar binnen keek wat mij ook niet echt naar binnen lokt.

Misschien ook maar eens proberen, maar dan nu in Amsterdam waar ik nu in de buurt woon.

edit: en dan lees ik nu dit op hun website:

quote:
De UMAMI vestigingen in Rotterdam, Den Haag, Maastricht, Eindhoven en Vlaardingen zijn overgenomen door de HAN Group van Michelinchef Han Ji en gaan verder onder de naam UMAMI by Han. De vestigingen Utrecht en Amsterdam horen niet bij deze groep en zijn zelfstandig verder gegaan.
dus Amsterdam is denk ik niet meer te vergelijken met de andere restaurants.
吴 曼 迪
  zondag 26 juli 2015 @ 18:03:30 #208
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154651997
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:55 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb gisteren bij Mochi gegeten in Den Haag. Cijfer: 9/10
Maar ja, da's geen Rotterdam, dus ik laat het hier maar bij. ;-)
Waarom? :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 26 juli 2015 @ 18:06:33 #209
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154652086
ģ Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #17 Rotturdamm ģ
  zondag 26 juli 2015 @ 18:08:37 #210
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154652143
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:02 schreef RobinOok het volgende:
Je kunt sucade stoven, zoals we traditioneel doen in Nederland. Maar mooie sucadelappen kun je (als je de "sucade" eruit snijdt) ook als biefstuk bereiden. Ik denk dat PluisigNijntje daarop doelt.

Jep, ga het zo op de bbq gooien. Maaaaar...
Het moet dan wel zeer goede sucade zijn die bovendien een tijd gerijpt heeft, anders is het echt taai.
Het is ook waar voor riblappen, mooie rib laat je een tijd rijpen dan heb je zalige steaks
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:52:57 #211
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154653410
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:06 schreef RobinOok het volgende:
ģ Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #17 Rotturdamm ģ
Ohhhh ja. Ja, het is sowieso altijd veel Rotterdam hier. :Y Beste culistad van Nederland. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 26 juli 2015 @ 18:54:01 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154653439
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, ga het zo op de bbq gooien. Maaaaar...
Het moet dan wel zeer goede sucade zijn die bovendien een tijd gerijpt heeft, anders is het echt taai.
Het is ook waar voor riblappen, mooie rib laat je een tijd rijpen dan heb je zalige steaks
En hoe kan ik dat rijpen dan thuis doen? :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 26 juli 2015 @ 18:54:24 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154653455
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:06 schreef RobinOok het volgende:
ģ Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #17 Rotturdamm ģ
Onzin, gewoon lekker heel Nederland hoor :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_154653638
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:55 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb gisteren bij Mochi gegeten in Den Haag. Cijfer: 9/10
Maar ja, da's geen Rotterdam, dus ik laat het hier maar bij. ;-)
Gewoon pics en een recensie hoor.
pi_154653879
quote:
17s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:00 schreef megamandy het volgende:
Ooh ik had eigenlijk altijd een slecht beeld bij die Umami, eigenlijk alleen omdat het een keten is :@ :') En in Maastricht hadden ze inderdaad altijd zo'n vreemd paars licht als je naar binnen keek wat mij ook niet echt naar binnen lokt.

Misschien ook maar eens proberen, maar dan nu in Amsterdam waar ik nu in de buurt woon.

edit: en dan lees ik nu dit op hun website:

[..]

dus Amsterdam is denk ik niet meer te vergelijken met de andere restaurants.
In Utrecht en Amsterdam is het een betere versie van een sushi schuur, krijg ik het idee?
  zondag 26 juli 2015 @ 19:59:33 #216
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_154655744
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:07 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

In Utrecht en Amsterdam is het een betere versie van een sushi schuur, krijg ik het idee?
Geen idee, eigenlijk heb ik bij die van Amsterdam nog nooit naar binnen gekeken. Loop daar zelden, maar kom er altijd met de tram langs. Maar eerst had ik dat idee bij Maastricht ook (denk voor de overname want woon er al 2 jaar niet meer in de buurt) omdat ze o.a. buiten een bord met "menu's" + prijs hadden staan.
吴 曼 迪
pi_154655938
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:07 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

In Utrecht en Amsterdam is het een betere versie van een sushi schuur, krijg ik het idee?
Ik heb vorig jaar bij umami in rotterdam gegeten. Was echt niks, alles was koud en je kon proeven dat het allemaal uit de vriezer kwam. Bestel je rivierkreeftjes, krijg je een mayonaisepapje met geprakte kreeftjes :'(
  zondag 26 juli 2015 @ 21:28:02 #218
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_154659223
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:03 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar bij umami in rotterdam gegeten. Was echt niks, alles was koud en je kon proeven dat het allemaal uit de vriezer kwam. Bestel je rivierkreeftjes, krijg je een mayonaisepapje met geprakte kreeftjes :'(
Het is dus wel in september overgenomen. Was je daarvoor of erna geweest?
吴 曼 迪
pi_154660475
quote:
17s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:28 schreef megamandy het volgende:

[..]

Het is dus wel in september overgenomen. Was je daarvoor of erna geweest?
2 maandjes ervoor :')
pi_154660520
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 20:13 schreef Iwanius het volgende:

[..]


[..]

[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De Burgergerij Rotterdam
Botersloot 24b, 3011 HG, Rotterdam

Wat at je?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Impressie / Op of aanmerkingen?

Na eerder de beste(volgens zegge) hamburger restaurant van Rotterdam/Nederland te hebben bezocht en daar verre van enthousiast te zijn geweest,besloot ik verder Rotterdam in te trekken en eens te kijken welke andere veel geprezen hamburger joints er nog waren.

Restaurant De Burgerij is meer dan de zaak zelf blijkt later. Sterker nog: Er is een boek dat beschrijft hoe je thuis bijzondere burgers kunt bereiden. Daarnaast staat de Burgerij ook komende zomers veel op festivals, zoals Tomorrowland en volgens zegge zelfs Pinkpop. In Rotterdam staat een franchisenemer van Aziatische afkomst die de zaak runt voor de oorspronkelijke eigenaren in Antwerpen.

Ik koos voor de (volgens zegge) de Burgerij zijn beste hamburger en wel de "Deliciouso" bestaande uit 180 gram burger,bestaande uit vers gemalen kalfsvlees en verder opgetuigd met o.a. rucola,kappertjes,rode ui,gesmolten Parmezaanse kaas,plakjes chorizo en een brunoise van tomaat.

En die viel tegen?

:N juist niet! Ik vond 'm erg lekker.

De combinatie met eerder genoemde ingrediënten (rucola,kappertjes,rode ui,gesmolten Parmezaanse kaas etc.) maakten het allemaal een erg lekker geheel. De crispy bun was ook uitstekend en paste helemaal bij deze burger,veel meer dan het te harde en te droge geheel wat je bij hamburger joint Ter Marsch als bun kreeg.

De patat was gewoon prefab en van de groothandel en eigenlijk de enige teleurstelling qua eten. Had men er zelf bereide frieten erbij geserveerd dan was het een perfect en compleet maal geweest aangezien de aankleding met het groenvoer ( in een blad ijsbergsla i.p.v. het standaard kleine bakje wat je bijna overal krijgt) ook leuk was gedaan i.c.m. de lichte yoghurt dressing.

Mooi en dus een favoriet?

Eeehm....favoriet is een groot woord maar wel een zaak waar ik wanneer ik trek heb in een lekkere burger aan zou denken.

Cijfer?

7 1/2
/ 10

PS: Zorg dat je zelf bereide frieten hebt en een cijfer 8 is binnen!
Mijn burger was daar helaas teleurstellend...
Be brave. Be kind.
  zondag 26 juli 2015 @ 22:02:11 #221
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154660805
quote:
17s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:28 schreef megamandy het volgende:

[..]

Het is dus wel in september overgenomen. Was je daarvoor of erna geweest?
Daarvoor was het ook dezelfde eigenaar alleen nu is de naam van de eigenaar eraan toegevoegd.
pi_154665700
Waar: Beers & Barrels te Utrecht aan de oudegracht
Wanneer: Gisteren

Had gekozen voor dit restaurant voor een vrijgezellenfeest.

Wat at en dronk ik?

Goede burgers, verder nog halve kip, pulled pork spare-ribs en brood.



Tap aan tafel _O_


BGE BBQ's _O_

Impressie?
Heerlijk gegeten, vlees was allemaal heel mals en smaakvol. Bier zelf tappen was voor ons perfect. Beetje luidruchtig, maar met een groep is dat ideaal.

Kosten: Ik geloof iets van 40 euro pp, inclusief veel bier. :P
Cijfer?
8.5
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator / Miss SHO maandag 27 juli 2015 @ 04:07:44 #223
22592 crew  Ole
pi_154666768
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:21 schreef habitue het volgende:
Waar: Beers & Barrels te Utrecht aan de oudegracht
Wanneer: Gisteren

Had gekozen voor dit restaurant voor een vrijgezellenfeest.

Wat at en dronk ik?
[ afbeelding ]
Goede burgers, verder nog halve kip, pulled pork spare-ribs en brood.

[ afbeelding ]

Tap aan tafel _O_

[ afbeelding ]
BGE BBQ's _O_

Impressie?
Heerlijk gegeten, vlees was allemaal heel mals en smaakvol. Bier zelf tappen was voor ons perfect. Beetje luidruchtig, maar met een groep is dat ideaal.

Kosten: Ik geloof iets van 40 euro pp, inclusief veel bier. :P
Cijfer?
8.5
lijkt me idd leuk met een groep. Minder geschikt voor en romantisch etentje.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_154666952
Die tap _O_
  maandag 27 juli 2015 @ 08:32:52 #225
130803 Gripper
Get a grip
pi_154667350
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:52 schreef Gripper het volgende:
We hadden nog zo'n volle AH spaarkaart, dus vanavond gaan we ook maar even uit eten, in Geldermalsen. Een beetje de lokale kleine horeca in de plaatsjes rondom ons heen verkennen.
en geen zin om te koken
En dat was uiteindelijk wel prima. We hebben lekker in de regen een stukje langs de Linge getoerd, en uitgekomen in Geldermalsen bij Eten&Drinken . Tegenover het station, aan de Lingedijk.

Leuk om buiten te zitten als het mooi weer is, maar nu aten we maar gewoon binnen.
Voor die AH-actie hadden ze een 3 gangen verrassingsmenu, en dat was allemaal prima te eten.

Voor: gerookte zalm, gemarineerd met witte rum en dille (maar de rum proefde ik nie) en wakame salade aangemaakt met wat mascarpone. Verder wasabi kruim, avocado en een stukje tapioca kroepoek. Lekker fris gerechtje, leuke vinding met die wakame salade, een soort bolletjes kruidenkaas leek het wel.

Hoofd: maishoen, rode wijn jus, groente, wat paddestoeltjes, knoflookmousseline. Ook prima, wel sterke knoflooksmaak, zelfs voor mij als liefhebber.

na: een van alles wat dessertbordje met een creme brulée met een perfecte korst, pannacotta met hazelnoot kruim en yoghurt schuim er bovenop, blokjes caramel, een brownie, en nog wat.

Prima plek om zo even wat te eten, en als er dan toch zo'n actie is, vind ik het wel fijn als restaurants zich er niet makkelijk vanaf proberen te maken. Veel van deze gerechten (of delen ervan) staan ook op de gewone kaart.
Cijfer: 7,5
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_154670662
Waar: Ellis Gourmet Burger Rotterdam
Wanneer: Gisteren
Wat at je: De Ellis classic bacon. Sides: Franse frietjes en uienringen
Impressie:

Ligt lekker makkelijk bij Rotterdam centraal. Zaakje ziet er leuk uit en de bediening is enorm vriendelijk. Soms wel wat slecht te verstaan door het accent.

Het broodje is krokant maar zacht. Het vlees is niet bijzonder, maar wel okay. De lamsburger van mijn vriend vond ik qua vlees lekkerder. De frietjes waren okay, niet bijzonder al was de saus wel lekker. De uienringen waren niet zo'n succes. Je trok bij 1 hap in één keer de hele uienring uit het korstje.

De zelfgemaakte limonade was wel een echte aanrader. Dat zou voor mij de enige reden zijn om er nog eens naar terug te gaan.

Kosten: Totaal was 40 euro voor 2 personen.
Cijfer: 7
pi_154670765
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:09 schreef Myraela het volgende:
De uienringen waren niet zo'n succes. Je trok bij 1 hap in één keer de hele uienring uit het korstje.
Harder/'snappier' bijten :P ;)
Ja doei.
pi_154670810
Ik heb ze uiteindelijk door de helft gesneden. Zelfs bij het snijden had de ui er niet zoveel zin in. :') Heb daar nooit last van gehad als ik zelf uienringen maak.
pi_154670840
One tough union.
  maandag 27 juli 2015 @ 12:30:59 #230
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154671157
Gewoon zo'n hele uienring in één keer in je muil douwen. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154671194
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:30 schreef Isegrim het volgende:
Gewoon zo'n hele uienring in één keer in je muil douwen. :P
Maar dan paste de uienring niet in het bakje waar de saus in zat. ;( #firstworldproblems.
  maandag 27 juli 2015 @ 12:38:11 #232
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154671328
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar dan paste de uienring niet in het bakje waar de saus in zat. ;( #firstworldproblems.
Oh ja, dat is ruk. Platknijpen en met de vingertjes eten. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 27 juli 2015 @ 13:00:27 #233
130803 Gripper
Get a grip
pi_154671869
Daarom hou ik ook niet zo van hele uienringen op een hamburger, je trekt ze altijd ertussenuit...
Als ik ze zelf maak, vind ik het heerlijk om een rood uitje in dunne ringen heel langzaam te carameliseren met wat balsamico en suiker, en dan als een prutje op de burger te leggen.

Dus niet van die bruine uitgebakken elastiekjes, maar echt een soort uienchutney.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 27 juli 2015 @ 14:10:12 #234
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154673788
Maar dit waren losse onion rings toch?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 27 juli 2015 @ 14:23:10 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154674157
Uien aan ringen snijden en met wat vet op een laag vuur in een pan met dikke bodem heel langzaam en lang carameliseren, half uurtje minstens. Weinig dingen zo goed in lekker/prijs verhouding.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juli 2015 @ 15:44:53 #236
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_154676155
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Uien aan ringen snijden en met wat vet op een laag vuur in een pan met dikke bodem heel langzaam en lang carameliseren, half uurtje minstens. Weinig dingen zo goed in lekker/prijs verhouding.
Precies dit, het liefst ook zo voorbereiden voor een uiensoep. Samen met osso bucco twee van de armemans gerechten in m'n simpel & goedkoop maar zo lekker top 10 :)

/edit: origineel simpel & goedkoop dan, kalfs schenkel hebben ze overal ook ontdekt, bij lange na niet goedkoop meer.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_154676878
Je moet uiringen gewoon dun snijden als geen berenhap aan het maken bent of de uien goed gaart.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154676945
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:10 schreef Isegrim het volgende:
Maar dit waren losse onion rings toch?
Ja, dat dus. Gewoon gefrituurde uienringen.
pi_154682012
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:09 schreef Myraela het volgende:
Waar: Ellis Gourmet Burger Rotterdam
Wanneer: Gisteren
Wat at je: De Ellis classic bacon. Sides: Franse frietjes en uienringen
Impressie:
[ afbeelding ]
Ligt lekker makkelijk bij Rotterdam centraal. Zaakje ziet er leuk uit en de bediening is enorm vriendelijk. Soms wel wat slecht te verstaan door het accent.

Het broodje is krokant maar zacht. Het vlees is niet bijzonder, maar wel okay. De lamsburger van mijn vriend vond ik qua vlees lekkerder. De frietjes waren okay, niet bijzonder al was de saus wel lekker. De uienringen waren niet zo'n succes. Je trok bij 1 hap in één keer de hele uienring uit het korstje.

De zelfgemaakte limonade was wel een echte aanrader. Dat zou voor mij de enige reden zijn om er nog eens naar terug te gaan.

Kosten: Totaal was 40 euro voor 2 personen.
Cijfer: 7
Mijn ervaring daar is dat de burger te droog is en er een overschot aan ketchup op zat. Ik proefte dan ook bijna alleen maar ketchup. Had overigens dezelfde burger als jij genomen.
pi_154682328
Dat klinkt niet best! Ik had juist erg weinig saus. Of misschien zelfs helemaal geen saus, nu ik er over nadenk. Ketchup stond wel op tafel. En was het vlees te ver door bedoel je? Bij mij liepen de vleessappen over mijn bord.
  maandag 27 juli 2015 @ 23:21:56 #241
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154690043
quote:
6s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:47 schreef Iwanius het volgende:
In eerste instantie dacht ik aan Alan en Pim's: Kip van het spit die pas geopend zijn en volgens zegge/hype de 'nieuwe' horeca sensatie van Rotterdam zijn als het om degelijk en stevig - no nonsense - eten gaat. :')

Ik er heen en wat verbaast mij na binnen te zijn getreden en kenbaar te maken voor hun specialiteit te komen:

[ afbeelding ]

Je gaat mij dus vertellen dat deze nieuwe zaak die hevig gepromoot wordt en als de nieuwe eet-sensatie voor "eckte" mannen :') wordt gezien (als het simpel en degelijk eten betreft = malse kippetjes i.c.m grote frieten en appelmoes) juist datgene waarmee men zichzelf op de borst slaat,niet voor de lunch serveert?


:Y

En de reden is?


Te weinig gasten nog,grill nog niet gereed voor dit tijdstip,maar je kan wel sla gerechten of hun gepaneerde kipfiletjes krijgen die volgens zegge ook errug lekker zijn.. :D _O-
Een week later, 20:00u 's avonds, de zaak zat niet vol, maar was uitverkocht. Uitverkocht? Ja, uitverkocht. Ze hadden alleen wat kibbeling en 1 half kipje in de aanbieding.

"Beetje slechte inkoop dan, he?", zei ik. "Hebben jullie in het AD gestaan of zo?". "Nee, op de buik van Rotterdam", zeiden ze. En sindsdien loopt het storm. Nah, dat is dus anderhalve week terug.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 28 juli 2015 @ 00:35:12 #242
22592 crew  Ole
pi_154692880
Beetje off topic misschien, maar in de goede tijd van Johannes van Dam zijn tenten kapot gegaan omdat ze de drukte niet aankonden na een goede recensie
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 28 juli 2015 @ 01:48:11 #243
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154694443
Lucas Rive binnenkort.
Het is tenslotte... :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:33:47 #244
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154706118
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 00:35 schreef Ole het volgende:
Beetje off topic misschien, maar in de goede tijd van Johannes van Dam zijn tenten kapot gegaan omdat ze de drukte niet aankonden na een goede recensie
De Buik Van doet alleen maar aan goede recensies. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154706510
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:33 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De Buik Van doet alleen maar aan goede recensies. :')
Ja, dat is wel een beetje jammer eigenlijk.
pi_154706538
Opgeschoond, bans worden niet besproken op het forum.
Mokkel met stuntstok
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:54:08 #247
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154706554
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:51 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een beetje jammer eigenlijk.
Ik gebruik het ook meer als naslagwerk voor nieuwe tentjes.

Ik vind het overigens wel vergeeflijk als een tent in het begin af en toe uitverkocht is. Liever dat dan dat ze een boel wegflikkeren...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154706662
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik gebruik het ook meer als naslagwerk voor nieuwe tentjes.

Ik vind het overigens wel vergeeflijk als een tent in het begin af en toe uitverkocht is. Liever dat dan dat ze een boel wegflikkeren...
Ja zeker, ik gebruik het ook voor de nieuwe tentjes. Vind het wel een leuke site hoor.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 28 juli 2015 @ 17:55:20 #249
22592 crew  Ole
pi_154707750
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:33 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De Buik Van doet alleen maar aan goede recensies. :')
Van Dam in zijn laatste jaar ook. Maar daarvoor zat je vol als je een 9 of hoger had van hem.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_154714434
Waar: Karel V restaurant in Utrecht

Wanneer: Week geleden?
Wat at je:
Het menu Eigentijdse smaken, met bijpassend wijnarrangement


Amuse, 'huzarensalaatje'
Wauw, meteen een binnenkomer, heerlijk in balans en augurkenijs paste er perfect bij.

Noordzeekrab, boeren karnemelk, venkel, witte grapefruit, kamille

Wederom echt heerlijk gerecht. Smaken klopten kon er echt niks op aanmerken.

Koningsbaars, tom yam, soyaboontjes, kafirlimoen, radijs.
:9~


Rode mul, st mary bay kreeft, tomaat, verveine, burrata kaas, watermeloen.
Heerlijk verfrissend gerecht.

Gnocchie van 'Freiland hoeve ei' , boekweit, 'Black pearl kaviaar' , waterkers, zure room.
Mwoa wel lekker, vond te structuur wat te zacht allemaal bij elkaar. Niet zo lekker als hiervoor.

Lozere lam, aubergine, artisjok, lavendel, geitenboter, eigen jus met taggiasche olijf.
Gewoon erg lekker. :9 O hier werd het donker. :+

Amuse met veel dingen van aardbei. Mij ietsje pietsje te zoet. Maar best lekker.

'Vla Flip' Framboos, vanille, yoghurt.
Was hier al behoorlijk tipsy van de wijn, :+ maar wel lekker toetje. Ben gewoon niet zo'n grote fan van zoete dingen geloof ik. Sommige tafelgenoten waren er heel lyrisch over.

Impressie:
Echt heerlijk gegeten. _O_ De bediening was uitstekend, die paste zich volledig aan aan onze rumoerige groep. :P De wijnen waren stuk voor stuk subliem. En buiten is het heerlijk zitten.
Ik woon nu een bijna een jaar in Utrecht en heb de meeste goede restaunts wel bezocht. (Podium onder de dom, vaartsche rijn, simple, de goedheyd, de keuken van gastmaal) Deze stak er toch wel een flink stuk bovenuit vond ik.
Utrecht heeft niet 1 restaurant met een michelinster :{ , maar heb bij restaurants gegeten met een michelinster waar ik een stuk minder lekker gegeten heb.

Cijfer: 9.25/10

Kosten: 138 euro voor 6 gangen + wijnen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:00:37 #251
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154714863
Oeh, daar moest ik ook maar eens naartoe. :9
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:02:58 #252
224960 highender
Travellin' Light
pi_154715248
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:02 schreef highender het volgende:
Die gaat op de shortlist inderdaad.
Ziet er goed uit!
Al vind ik de vergelijking met Vaartsche Rijn niet helemaal eerlijk, is toch wel een categorie goedkoper :P
pi_154715798
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:09 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ziet er goed uit!
Al vind ik de vergelijking met Vaartsche Rijn niet helemaal eerlijk, is toch wel een categorie goedkoper :P
Dat is waar, alleen podium onder de dom is ongeveer net zo duur. Maar die vond ik dan weer vrij tegenvallen voor de prijs. Al ben ik wel regelmatig te vinden bij hun bar. :P
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_154716640
Ik hoorde laatst juist weer iemand enorm jubelen over podium onder de dom.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_154717202
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:21 schreef habitue het volgende:
Waar: Beers & Barrels te Utrecht aan de oudegracht
Wanneer: Gisteren

Had gekozen voor dit restaurant voor een vrijgezellenfeest.

Wat at en dronk ik?
[ afbeelding ]
Goede burgers, verder nog halve kip, pulled pork spare-ribs en brood.

[ afbeelding ]

Tap aan tafel _O_

[ afbeelding ]
BGE BBQ's _O_

Impressie?
Heerlijk gegeten, vlees was allemaal heel mals en smaakvol. Bier zelf tappen was voor ons perfect. Beetje luidruchtig, maar met een groep is dat ideaal.

Kosten: Ik geloof iets van 40 euro pp, inclusief veel bier. :P
Cijfer?
8.5
Dit lijkt me lekker! Dan heb ik t niet over de tap maar over de gebbq'de kippen O+
Als ik weer in Utrecht kom ga ik zeker daar eten!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_154717277
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:40 schreef Vanyel het volgende:
Ik hoorde laatst juist weer iemand enorm jubelen over podium onder de dom.
Ja hij krijgt ook bijna lauter positieve recensies, daarom ging ik er toen ook eten. Was ook heel lekker, maar ik miste een beetje de "wow" factor die ik wel verwacht bij zo'n prijs.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_154717372
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:20 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat is waar, alleen podium onder de dom is ongeveer net zo duur. Maar die vond ik dan weer vrij tegenvallen voor de prijs. Al ben ik wel regelmatig te vinden bij hun bar. :P
Ik heb er een paar jaar geleden gegeten (op de oude locatie) en toen vond ik hem wel prima eigelijk. Beers 'n Barrels is ook goed te doen, die spareribs en de kreeft waren awesome.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_154717385
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:52 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Dit lijkt me lekker! Dan heb ik t niet over de tap maar over de gebbq'de kippen O+
Als ik weer in Utrecht kom ga ik zeker daar eten!
Zijn ook veel tafels zonder tap. :)
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_154717413
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:56 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ik heb er een paar jaar geleden gegeten (op de oude locatie) en toen vond ik hem wel prima eigelijk. Beers 'n Barrels is ook goed te doen, die spareribs en de kreeft waren awesome.
Nog bedankt voor de tip btw, viel goed in de smaak bij iedereen. :)
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_154717610
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Nog bedankt voor de tip btw, viel goed in de smaak bij iedereen. :)
Ja het leek me al de perfecte tent voor een bachelorparty ^O^ Leuk dat jullie het naar je zin hebben gehad.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:37:00 #262
130803 Gripper
Get a grip
pi_154725254
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:48 schreef habitue het volgende:
Karel V restaurant in Utrecht

Utrecht heeft niet 1 restaurant met een michelinster :{
Ik wilde al roepen, "Maar Karel heeft toch juist wél een ster? "
Maar zie nu dat ze die in 2013 kwijt zijn geraakt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Restaurant_Karel_V

nét buiten Utrecht, bij kasteel Heemstede in Houten hebben ze trouwens de dichtstbijzijnde ster :)
Ik ben nu ook wel erg benieuwd, nog nooit bij Karel V gegeten. t ziet er allemaal erg goed uit!

Nou ben ik toevallig morgen jarig... :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_154725423
Ik zou daar best een keer willen eten!
In me ouwe staatsjie in dat prachtige pand O+
pi_154725498
Waar: mevrouw Meijer
Wanneer: Gisteren
Wat at je:

Vooraf:

Vriendin: Gefrituurde courgettebloem gevuld met burrata en rucola ernaast
Ik: Gerookte forel met avocadomousse, rode ui, kaviaar en komkommer



Hoofdgerecht:

Vriendin: Gebakken sliptong met croutons en zeekraal
Ik: Entrecoute met dragon en een soort knol/courgette stamp ernaast.



Nagerecht:

Vriendin: Macaron met gezoute caramelijs
Ik: Chocolademousse met vijgenbladijs, amandel en rabarber.



Kosten: ¤97

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer: 9

We zijn hier al vaker geweest en stelt eigenlijk nooit teleur, dit keer ook zeker niet. De forel en sliptong waren echt heel erg lekker en de gevulde courgettebloem was best bijzonder. Ik ben nooit heel erg van de toetjes maar deze waren ook echt heel goed. Kortom, eigenlijk was alles ontzettend lekker. De bediening is erg prettig en de kok vind ik altijd een ontzettend sympathieke vent. Aangezien we in de buurt wonen is dit toch een zaakje geworden waar we regelmatig gaan eten.

Nou, dit was het voorlopig wel weer voor een paar weken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2015 12:20:56 ]
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:09:27 #265
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154725755
Mevrouw Meijer = O+

Ik ga er in augustus ook weer heen. ^O^
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154744002
Waar is Iwanius eigenlijk?
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:58:36 #267
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154745795
:Y

Mag je ook een ijssalon recenseren? Net echt héérlijk ijs gegeten bij Venezia in Gorkum. Écht ambachtelijk. :9
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:02:03 #268
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154745920
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:58 schreef Isegrim het volgende:
:Y

Mag je ook een ijssalon recenseren? Net echt héérlijk ijs gegeten bij Venezia in Gorkum. Écht ambachtelijk. :9
:Y
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:09:00 #269
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154746159
Ik ben er zelfs twee keer geweest vandaag. :@ Gehad:

- espresso/mokka
- pindakaas ( :D )
- yoghurt/perzik
- croccantino (2× omdat die belachelijk lekker was)
- wafel
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154747636
Geen foto's van je ijsjes? -O- :9~
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:42:40 #271
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154747659
Nee, niet aan gedacht. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154748887
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:58 schreef Isegrim het volgende:
:Y

Mag je ook een ijssalon recenseren? Net echt héérlijk ijs gegeten bij Venezia in Gorkum. Écht ambachtelijk. :9
Kan absoluut bevestigen. Zelf 20 jaar in Gorinchem gewoond en dit is al jarenlang een toptent!
pi_154749026
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:42 schreef Isegrim het volgende:
Nee, niet aan gedacht. :D
Er komt vast nog een keer ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 29 juli 2015 @ 23:17:27 #274
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154749193
Bij het ontbijt dan :X want we gaan morgen weer weg.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154751013
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:10 schreef develor het volgende:

[..]

Kan absoluut bevestigen. Zelf 20 jaar in Gorinchem gewoond en dit is al jarenlang een toptent!
Maar weer eens heen dan, woon 10minuutjes van Gorinchem.
Vroeger altijd met m'n vader daar ijs halen.
  donderdag 30 juli 2015 @ 07:25:25 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154756244
Zeggen jullie Goor-in-Chem, of Gor-Cum?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154756687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 07:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Zeggen jullie Goor-in-Chem, of Gor-Cum?
gorcum toch? Net als woercum en den haag. :)
  donderdag 30 juli 2015 @ 08:37:46 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154756730
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 08:33 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

gorcum toch? Net als woercum en den haag. :)
Woudrichem ah, die moest ik ff opzoeken, had Woercum nog nooit gehoord
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154757487
Hier noemt iedereen het Gorcum, Woudrichem word eigenlijk maar weinig Woercum genoemd, vooral door de inwoners zelf.

Terwijl ik nog nooit iemand Goor-in-chem heb horen zeggen :P
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:12:38 #280
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154757895
Ik zeg altijd en alleen maar Gorinchem.
Heb ooit bij Papierfabriek Doetinchem telefoniste gespeeld (niet zo heel handig als je niet goed hoort, vooral niet als iemand met de naam "Vogelpoe" regelmatig belt en ik ook bij de 6e keer vraag "pardon, hoe zegt u?". Vond ie niet leuk) maar afijn, bij het inwerken werd ik zowat doodgeknuppeld als ik "Doetegem" zei. Dat moest keurig gearticuleerd worden, dus ik denk dat ik daarom ook netjes Goor-in-gem zeg....
pi_154762045
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:19 schreef RobinOok het volgende:

Was dat een lunch menu? En heb je helemaal niks 3 keer uit laten serveren? Dat is toch veel te weinig voor jou? ;-)
Dit was avondmenu,diner dus en logische vraag v.w.b. het meerdere keren uitvragen:

Gerecht 2 is hierna nog 1 x uitgevraagd en gerecht 4 nog 2 x want heb nu eenmaal een zwak voor kwarteleitjes i.c.m. kaviaar en schaaldieren.

quote:
Mij lijkt het allemaal lekker. Goede tijd van het jaar, met al die schaaldieren. Yummie.
Ik associeer Parkheuvel nog steeds met met met ja met wat eigenlijk... Aardappelmousselines en rood vlees. Maar dit menu lijkt me wel wat. Misschien toch weer eens gaan.
Doen want tis niet voor niets dat ik weer zo snel achter elkaar hier kom.(tendens van mij = als het bevalt...zoveel mogelijk 'uitwonen'. )

quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:44 schreef Cinderella_Man het volgende:

Oh. Ok. Mis z'n recensies wel
Geniet daarom maar van mijn laatste recensie in CUL.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2015 13:48:40 ]
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:03:04 #282
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154763182
Als in: je stopt ermee? -O-
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154763831
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:31 schreef Iwanius het volgende:

Geniet daarom maar van mijn laatste recensie in CUL.
Ik als lurker zeg ook, jammer. Maakte deze reeks (onder andere) juist leuk om mee te lezen -O-
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  roze donderdag 30 juli 2015 @ 14:26:47 #284
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_154763869
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:31 schreef Iwanius het volgende:
Geniet daarom maar van mijn laatste recensie in CUL.
Stop je ermee?
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:55:54 #285
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154764755
Een CUL kliekje die niets anders deed als Iwanius in zijn nek zeiken kan tevreden zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154764877
Beetje jammer ja. Users als Piet, robin en Iwanius maakt CUL juist zo leuk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:12:44 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154765190
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Een CUL kliekje die niets anders deed als Iwanius in zijn nek zeiken kan tevreden zijn.
ik hoop dat Iwanius weer terug komt :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_154765200
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:12 schreef Molo het volgende:

[..]

ik hoop dat Iwanius weer terug komt :)
^O^
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:48:49 #289
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_154766132
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:59 schreef habitue het volgende:
Beetje jammer ja. Users als Piet, robin en Iwanius maakt CUL juist zo leuk.
:Y
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:01:12 #290
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_154766431
Wanneer: Woensdag 30/07/2015 tussen 10 en 11 of zo...
Waar: El tubo, Zaragoza, Spanje. Centraal gelegen tapas gebied in Zgz.
Wat at je: Raciones en tapas.

Wat eten en drinken met m'n collega's. We waren met z'n achten. Kosten, geen idee. We hadden een pot met 20 Euro p.p. maar we hebben zowel voor als na deze drie bars nog drie andere bars/terrasjes aangedaan waar we alleen wat dronken. Excuses voor de kwaliteit van de foto's.

Het was rustig wat logisch is op woensdag in vakantietijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bar: El balcon del Tubo
Papas Bravas: Aardappelen met zelf gemaakte mayo en pikante tomatensaus
Calamares: Gefrituurde pijlinktvis

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Secreto a la parrilla con piquillos y aceite de ajos: Dit is een stukje iberico varkensvlees dat heel mooi gemarmerd is en dus heel smaakvol, geserveerd met rode piquillo pepers en knoflookolie. Helaas geen eigen foto maar het ziet er ongeveer zo uit (maar dan zonder het stukje brood).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier kan je zien welk deel van het varken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bar: La Taberna De doņa Casta
Huevos Rotos con foie: Gebakken aardappelen met gebakken ei en Foie
Huevos rotos con jamon: Gebakken aardappelen met gebakken ei en Serrano Ham

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Croquetas (Die vlogen van het bord, dus helaas geen foto) :') :')
Cabrales con manzana (Blauwe kaas uit asturias met appel)
Bacalao y trigueros (kabeljauw met groene asperge)
Morcilla con piņones (bloedworst met pijnboompitten)
Boletus y Foie (boletus paddestoel met foie)
Arroz Negro con Alioli (Zwarte ruijst met Alioli)
Jamķn, gorgonzola y nueces (Ham, gorgonzola en walnoot)
Setas y queso de cabra (paddestoel en geitenkaas)
Gallina con chocolate (Soepkip met chocolade)

Bar: El Champi:
Champiņon a la plancha met knoflook en een gamba op een stukje stokbrood samen met een lokaal microbrewery witbiertje in een jampotje. De foto's spreken voor zich denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was weer lekker en gezellig!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bramito op 30-07-2015 16:16:24 ]
Siesta & Fiesta!
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:06:51 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154766550
Oh lord, dat ziet er lekker uit zeg :9 O+

Leuke recensie O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:12:52 #292
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_154766721
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:06 schreef Molo het volgende:
Oh lord, dat ziet er lekker uit zeg :9 O+

Leuke recensie O+
jammer van de kroketten.... eikels
Siesta & Fiesta!
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:13:10 #293
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154766729
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:12 schreef Molo het volgende:

[..]

ik hoop dat Iwanius weer terug komt :)
Ik hoop van niet :)
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:15:30 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154766793
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:12 schreef Bramito het volgende:

[..]

jammer van de kroketten.... eikels
oh je bedoelde niet dat ze zo lekker waren dat ze op waren voor je foto kon nemen? :@ :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:23:29 #295
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_154767021
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:15 schreef Molo het volgende:

[..]

oh je bedoelde niet dat ze zo lekker waren dat ze op waren voor je foto kon nemen? :@ :D
jawel hoor.... nou eigenlijk bedoelde ik dat mijn colleg'as een stelletje lompe vreetschuren zijn.... :') :+
Siesta & Fiesta!
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:26:19 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154767107
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:23 schreef Bramito het volgende:

[..]

jawel hoor.... nou eigenlijk bedoelde ik dat mijn colleg'as een stelletje lompe vreetschuren zijn.... :') :+
Ah toch :D

Hehehehe, niet gewoon nog een portie besteld joh? :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:55:25 #297
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_154767996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:59 schreef habitue het volgende:
Beetje jammer ja. Users als Piet en Iwanius maakt CUL juist zo leuk.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_154769096
Ziet er goed uit, Bramito _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154769372
Nou Braam wat heerlijk en dat bier :D :D
  donderdag 30 juli 2015 @ 18:11:47 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154769702
wat is dat toch met drinken en eten in jampotten te serveren? Uit de VS over komen waaien? Ken het uit films als ze iemand als zwaar trailerpark white trash willen neerzetten, dan drinken ze moonshine uit jampotten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 30 juli 2015 @ 18:15:28 #301
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_154769798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:12 schreef Molo het volgende:

[..]

ik hoop dat Iwanius weer terug komt :)
Dit O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')