abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 mei 2015 @ 01:09:22 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_152319367
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Is dat restaurant met de michelinster, het simpele eetcafé of je lokale chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Voor de langere verslagen kun je terecht in de topics van het restaurant zelf, of open er een .

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 mei 2015 @ 10:01:20 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_152323219
Goede Hamburgerzaken ^O^
*fan van
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_152323424
Waar?
The Hangar

Wanneer?
03-05-2015

Wat at je?
Voor: Carpaccio
Hoofd: Kipsate met rijst

Impressie?
Mooie locatie, mooi restaurant. Combinatie van stijl en sfeervol. Met live muziek.
Het was wel bloedheet binnen. Dat was een nadeel.

Kosten?
Voorgerechten tussen 9 en 13 euro. Hoofdgerechten tussen 15 en 32 euro.

Cijfer?
Eten was goed, maar niet bijzonder. Was er wel gezellig en alleen de hitte was een nadeel. 7,0

[ Bericht 48% gewijzigd door HarveySpecter op 06-05-2015 11:02:43 ]
pi_152324669
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:01 schreef borisz het volgende:
Goede Hamburgerzaken ^O^
*fan van
Vorige week bij Pickles in de Markthal in Rotterdam gegeten. Erg druk, maar het eten was echt geweldig _O_ Mijn vriendin had een double cheeseburger en ik een wagyu burger besteld. Door de helft gedaan en allebei een helft genomen van elke burger. De double cheese was een geweldige mond vol vlees: erg lekker. De wagyu was sappiger vlees met heerlijke paddestoeltjes en saus. Je krijgt er gekruide franse frietjes en een heel klein beetje coleslaw bij.

We namen nog als nagerecht cheesecake (no bake), maar die kan je wel overslaan. Groot stuk, enorm machtig, maar smaakte vooral naar roomkaas. Geen enkele andere smaak (geen citroen, bessen oid, maar smaakte niet eens echt zoet). Consistentie ook niet prettig in de mond. Bodem van een millimeter. En ik ben dol op cheesecake en bestel dat regelmatig als nagerecht.

Kosten: hoog :+ We hadden ook nog wijn en limoncello, zo'n 30 euro pp.

8/10 voor hamburgermenu
4/10 voor de cheesecake

http://www.firmapickles.nl/markthal/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:14:03 #5
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152325224
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:09 schreef HarveySpecter het volgende:
Wat at je?
Voor: Carpaccio
Hoofd: Kipsate met rijst
Beetje raaaare combinatie. :?
pi_152325251
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Beetje raaaare combinatie. :?
Ik neem meestal gewoon waar ik zin aan heb ;)
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:23:59 #7
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152325507
Raar dus dat je daar dan zin in had! :+
pi_152326194
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vorige week bij Pickles in de Markthal in Rotterdam gegeten. Erg druk, maar het eten was echt geweldig _O_ Mijn vriendin had een double cheeseburger en ik een wagyu burger besteld. Door de helft gedaan en allebei een helft genomen van elke burger. De double cheese was een geweldige mond vol vlees: erg lekker. De wagyu was sappiger vlees met heerlijke paddestoeltjes en saus. Je krijgt er gekruide franse frietjes en een heel klein beetje coleslaw bij.

We namen nog als nagerecht cheesecake (no bake), maar die kan je wel overslaan. Groot stuk, enorm machtig, maar smaakte vooral naar roomkaas. Geen enkele andere smaak (geen citroen, bessen oid, maar smaakte niet eens echt zoet). Consistentie ook niet prettig in de mond. Bodem van een millimeter. En ik ben dol op cheesecake en bestel dat regelmatig als nagerecht.

Kosten: hoog :+ We hadden ook nog wijn en limoncello, zo'n 30 euro pp.

8/10 voor hamburgermenu
4/10 voor de cheesecake

http://www.firmapickles.nl/markthal/
Prijs/kwaliteit/kwantiteit vind ik daar wel erg in orde. Je hebt overigens ook 3 miniburgers (die niet zo mini zijn :D ) zodat je er zelfs drie verschillende kunt proeven :Y)
pi_152326274
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Prijs/kwaliteit/kwantiteit vind ik daar wel erg in orde. Je hebt overigens ook 3 miniburgers (die niet zo mini zijn :D ) zodat je er zelfs drie verschillende kunt proeven :Y)
Ik zag ze staan, maar wilde gewoon lekker een grote. Ideetje voor een volgende keer. Prijs/kwaliteit voor de burgers was prima idd :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_152326413
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:23 schreef RobinOok het volgende:
Raar dus dat je daar dan zin in had! :+
Haha dat is wel een beetje zo :P
pi_152326684
Jammer van de cheesecake Isabeau maar thnx voor het doorgeven. Ik kies dat altijd als het op de kaart staat en ik wil een nagerecht.

Wil in de Markthal dat eten, een banh mi en pho. Zal meerdere keren moeten gaan :P
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:17:39 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_152337235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:01 schreef borisz het volgende:
Goede Hamburgerzaken ^O^
*fan van
Binnenkort dus maar eens naar Thrill Grill in Haarlem gaan. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_152341191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vorige week bij Pickles in de Markthal in Rotterdam gegeten. Erg druk, maar het eten was echt geweldig _O_ Mijn vriendin had een double cheeseburger en ik een wagyu burger besteld. Door de helft gedaan en allebei een helft genomen van elke burger. De double cheese was een geweldige mond vol vlees: erg lekker. De wagyu was sappiger vlees met heerlijke paddestoeltjes en saus. Je krijgt er gekruide franse frietjes en een heel klein beetje coleslaw bij.

We namen nog als nagerecht cheesecake (no bake), maar die kan je wel overslaan. Groot stuk, enorm machtig, maar smaakte vooral naar roomkaas. Geen enkele andere smaak (geen citroen, bessen oid, maar smaakte niet eens echt zoet). Consistentie ook niet prettig in de mond. Bodem van een millimeter. En ik ben dol op cheesecake en bestel dat regelmatig als nagerecht.

Kosten: hoog :+ We hadden ook nog wijn en limoncello, zo'n 30 euro pp.

8/10 voor hamburgermenu
4/10 voor de cheesecake

http://www.firmapickles.nl/markthal/
Ik vond de dubbele cheeseburger juist heel teleurstellend. Weinig smaak en te droog. Dat beetje coleslaw sloeg nergens op. Frietjes waren zo hard dat je een moord mee kan plegen en de tafels zaten zo dichtbij elkaar dat letterlijk bij de ander op schoot zat.
  woensdag 6 mei 2015 @ 19:33:19 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152341431
Kan toch verschillen per keer dat je er bent?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152341481
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:33 schreef Molo het volgende:
Kan toch verschillen per keer dat je er bent?
Ik vond de double cheeseburger ook droger dan de wagyu. Maar nog steeds lekker :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_152347470
Ik ben vandaag met mijn ouders en tante bij Pickles in de Markthal gaan eten. Ik had een double cheeseburger met bacon en taleggio. Het was weer een héérlijke burger, we hebben alle 4 genoten. Heel erg lekker :)
  woensdag 6 mei 2015 @ 21:58:49 #17
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_152348315
Wij hebben afgelopen zaterdag ook bij pickles in de markthal gegeten, populair blijkbaar! :D

Vriendlief had de gamba burger en ik de pickles burger. We waren allebei erg tevreden! Mijn burger had wel iets sappiger gemogen, ik was vooral erg enthousiast over de uitjes op m'n burger.
We vonden allebei de frietjes met rozemarijn erg lekker, heel dun en precies knapperig genoeg.

Vond t mini bakje cole slaw in eerste instantie ook wat zielig maar de burger vulde zo hier dat ik toch niet meer op had gekunt. :9
pi_152348604
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 21:58 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wij hebben afgelopen zaterdag ook bij pickles in de markthal gegeten, populair blijkbaar! :D

Vriendlief had de gamba burger en ik de pickles burger. We waren allebei erg tevreden! Mijn burger had wel iets sappiger gemogen, ik was vooral erg enthousiast over de uitjes op m'n burger.
We vonden allebei de frietjes met rozemarijn erg lekker, heel dun en precies knapperig genoeg.

Vond t mini bakje cole slaw in eerste instantie ook wat zielig maar de burger vulde zo hier dat ik toch niet meer op had gekunt. :9
Volgens mij zaten we zaterdag naast een stel waarbij hij de gamba burger had :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:39:49 #19
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_152350700
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij zaten we zaterdag naast een stel waarbij hij de gamba burger had :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+ :D
  donderdag 7 mei 2015 @ 06:59:24 #20
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_152357538
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vorige week bij Pickles in de Markthal in Rotterdam gegeten. Erg druk, maar het eten was echt geweldig _O_ Mijn vriendin had een double cheeseburger en ik een wagyu burger besteld. Door de helft gedaan en allebei een helft genomen van elke burger. De double cheese was een geweldige mond vol vlees: erg lekker. De wagyu was sappiger vlees met heerlijke paddestoeltjes en saus. Je krijgt er gekruide franse frietjes en een heel klein beetje coleslaw bij.

We namen nog als nagerecht cheesecake (no bake), maar die kan je wel overslaan. Groot stuk, enorm machtig, maar smaakte vooral naar roomkaas. Geen enkele andere smaak (geen citroen, bessen oid, maar smaakte niet eens echt zoet). Consistentie ook niet prettig in de mond. Bodem van een millimeter. En ik ben dol op cheesecake en bestel dat regelmatig als nagerecht.

Kosten: hoog :+ We hadden ook nog wijn en limoncello, zo'n 30 euro pp.

8/10 voor hamburgermenu
4/10 voor de cheesecake

http://www.firmapickles.nl/markthal/
Klinkt goed Isa, ik ga er binnenkort ook eens heen bij het filiaal in Utrecht :9
pi_152357558
Nu kan ik natuurlijk ook niet achterblijven dus dit weekend maar even naar de Markthal :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:41:59 #22
130803 Gripper
Get a grip
pi_152397262
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:33 schreef Gripper het volgende:
Oh :) :9

Het is nog heel ver weg (maar dat geeft niet, meer tijd voor voorpret) : 9 mei gaan we eten bij de librije!
*O* *O* *O*
Posting van begin dit jaar, en eindelijk is het moment aangebroken: morgen mogen we naar de gevangenis!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_152398737
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
Posting van begin dit jaar, en eindelijk is het moment aangebroken: morgen mogen we naar de gevangenis!
Geniet er van! :)
pi_152399071
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:41 schreef Gripper het volgende:

*O* *O* *O*
Posting van begin dit jaar, en eindelijk is het moment aangebroken: morgen mogen we naar de gevangenis!
Ik ben zo jaloers! Nooit meer zo lekker gegeten als daar _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_152399216
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
Posting van begin dit jaar, en eindelijk is het moment aangebroken: morgen mogen we naar de gevangenis!
heel veel plezier!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_152399613
Alvast heel veel plezier Gripper!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:30:07 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_152399789
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:41 schreef Gripper het volgende:

*O* *O* *O*
Posting van begin dit jaar, en eindelijk is het moment aangebroken: morgen mogen we naar de gevangenis!
Benieuwd naar jouw ervaringen en jouw verslag (met foto's?).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:47:29 #28
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152400305
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
Posting van begin dit jaar, en eindelijk is het moment aangebroken: morgen mogen we naar de gevangenis!
Veel plezier! Ik moet nog ruim 4 maanden wachten, maar kijk er ook al enorm naar uit!
  vrijdag 8 mei 2015 @ 14:07:25 #29
130803 Gripper
Get a grip
pi_152403019
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Benieuwd naar jouw ervaringen en jouw verslag (met foto's?).
Verslag komt er begin volgende week zeker, en ik denk dat een (telefoon)foto ook wel lukt.
mn SLR neem ik niet mee :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 8 mei 2015 @ 14:19:45 #30
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_152403425
Dat word genieten! En foto's maken, je bent niet de enige :) en het is erg leuk ok te hebben erna, kun je je toch iets beter voor de geest halen wat je allemaal voor heerlijks hebt gehad! *O*
  Moderator vrijdag 8 mei 2015 @ 14:27:18 #31
9859 crew  Karina
Woman
pi_152403657
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
Posting van begin dit jaar, en eindelijk is het moment aangebroken: morgen mogen we naar de gevangenis!
Ik las eerst alleen je laatste zin en dacht: huh gaat hij in de gevangenis eten :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 8 mei 2015 @ 14:51:14 #32
300082 roos85
JUICHEN!
pi_152404379
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
Posting van begin dit jaar, en eindelijk is het moment aangebroken: morgen mogen we naar de gevangenis!
*O* *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:10:23 #33
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152424916
Ik val in herhaling. Maar ja, dat krijg je als je nu eenmaal lyrisch bent over een restaurant.
De Jong, Raampoortstraat, Rotterdam.
Prijs: 45 euro voor 4 gangen.
Cijfer: 9


Amuse van & met erwt & mint



Zalm, mierikswortelsneeuw, biet, sinaasappel en gepofte boekweit



Komkommer, pistachio.



Asparage, aardappel, schuim



Ribeye, lamsoren, broccoli


[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 09-05-2015 11:13:27 ]
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:52:26 #34
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152425373
Als ik gruwelijk rijk was zou ik er misschien wel elke dag willen eten. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:31:03 #35
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152425824
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:10 schreef RobinOok het volgende:
Ik val in herhaling. Maar ja, dat krijg je als je nu eenmaal lyrisch bent over een restaurant.
De Jong, Raampoortstraat, Rotterdam.
Prijs: 45 euro voor 4 gangen.
Cijfer: 9

[ link | afbeelding ]
Amuse van & met erwt en mint


[ link | afbeelding ]
Zalm, mierikswortel, biet, sinaasappel


[ link | afbeelding ]
Komkommer, pistachio.


[ link | afbeelding ]
Asparage, aardappel, schuim


[ link | afbeelding ]
Ribeye, lamsoren, broccoli

Wat een mooie en heldere foto's maak je!

Ik vraag me af hoe je dat doet. Dit ziet er niet meer uit als stiekem even je mobiel boven de tafel moffelen voor een foto. Ga je er echt voor staan enz.? Hoe reageren personeel en andere gasten er op als uitgebreid je bord op de foto gaat zetten? Heb dat één keer gedaan, maar dat was dus met de nodige gene het toestel omhoog moffelen...

Overigens wel veel bloemen op je bord, en dat in een week dat ze niet te betalen zijn met moederdag op komst :{
pi_152425872
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:10 schreef RobinOok het volgende:
Ik val in herhaling. Maar ja, dat krijg je als je nu eenmaal lyrisch bent over een restaurant.
De Jong, Raampoortstraat, Rotterdam.
Prijs: 45 euro voor 4 gangen.
Cijfer: 9

[ link | afbeelding ]
Amuse van & met erwt en mint


[ link | afbeelding ]
Zalm, mierikswortel, biet, sinaasappel


[ link | afbeelding ]
Komkommer, pistachio.


[ link | afbeelding ]
Asparage, aardappel, schuim


[ link | afbeelding ]
Ribeye, lamsoren, broccoli

Ziet er erg goed uit! en interessante combinaties ook. Hoe was de komkommer pistacchio? die lijkt me erg apart ;-)
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:47:03 #37
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152426003
Die komkommer was semi-gedroogd. Dat was echt heel bijzonder. Zo bijzonder dat ik bij elke hap dacht "vind ik het nou lekker of niet?. Omdat het vel een beetje taaiig was, dat was flink doorkauwen, maar uiteindelijk is dat juist wat het zo bijzonder maakte. Het leek wel een zeekomkommer! :-)

De smaak van komkommer was door het proces geïntensifeerd. En het combineert perfect met pistache.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:52:23 #38
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152426078
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:31 schreef Coelho het volgende:

[..]

Wat een mooie en heldere foto's maak je!

Ik vraag me af hoe je dat doet. Dit ziet er niet meer uit als stiekem even je mobiel boven de tafel moffelen voor een foto. Ga je er echt voor staan enz.? Hoe reageren personeel en andere gasten er op als uitgebreid je bord op de foto gaat zetten? Heb dat één keer gedaan, maar dat was dus met de nodige gene het toestel omhoog moffelen...

Overigens wel veel bloemen op je bord, en dat in een week dat ze niet te betalen zijn met moederdag op komst :{
Nou, ik heb geen grote camera, gewoon een Olympus Stylus compactje. En ik ga er ook niet voor staan of zo. Hooguit dat ik de bloemenvaas even verzet of mijn bord een beetje verdraai of verschuif. En de mooiste foto's maak ik niet van bovenaf, maar gewoon zo'n beetje vanaf mijn buik, iets hoger dan bordhoogte. Verder nooit flitsen. En dan lijkt het me sterk dat iemand er last van heeft. Mensen kijken wel eens, maar ik geloof meer uit medelijden met mijn lief, die mag pas eten als ik zijn bord heb gefotografeerd. :-)

De truc (ook in dit geval) is vroeg eten, dat er nog licht is! ;-)
En photoshop om het bij te werken.

Heel soms dat personeel vraagt of ik het op internet ga zetten en dan zeg ik meestal "waarschijnlijk niet, is meer voor mijn persoonlijke archief". :-)
(en dat is trouwens ook zo)
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:56:13 #39
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152426132
En de bloemen zijn eigenlijk altijd van groenten en kruiden. En hebben dus die smaak.
Die gele bloemen zijn komkommerbloemen:



Die witte bloempjes op de ribey zijn daslookbloempjes, net zo lekker alleen vrolijker dan het look.
pi_152430049
Thu Thiem Vietnamese Eethuis in Emmen
Cijfer:9

Ik kom hier iets te vaak, 3 keer per week. :@
Hieronder de foto's die ik gemaakt heb. Ik rook helaas geen sigaren en doe ook niks met konijnen. :+


Bánh tráng cuốn: Vietnamese rijstpapierrol gevuld met mihoen, garnalen, varkensvlees en salades.
Prijs: 2,50 euro per stuk.


Bún thịt bò xào : Vietnamese gekookte mihoen met gewokte rundvlees pinda´s, uien, frisse salades en huisgemaakte sausdressing. Als extra toevoeging een loempia.
Prijs: 8,50 euro

Vanmiddag maar eens even weer langs voor een Pho Bo. :9~
  zaterdag 9 mei 2015 @ 14:29:02 #41
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152430314
Dat ziet er helemaal niet slecht uit! ^O^
Integendeel.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 15:08:04 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_152431114
Het is tenslotte niet dinsdag 5 mei. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 9 mei 2015 @ 17:24:34 #43
130803 Gripper
Get a grip
pi_152434436
We zijn binnen. Wat een kamers. WoW :)
Laat de pret maar beginnen!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 9 mei 2015 @ 17:39:25 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152434746
Veel plezier! *O*
Lekker van genieten *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 9 mei 2015 @ 17:40:22 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152434773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 14:19 schreef gargamelnl het volgende:
Thu Thiem Vietnamese Eethuis in Emmen
Cijfer:9

Ik kom hier iets te vaak, 3 keer per week. :@
Hieronder de foto's die ik gemaakt heb. Ik rook helaas geen sigaren en doe ook niks met konijnen. :+

[ afbeelding ]
Bánh tráng cuốn: Vietnamese rijstpapierrol gevuld met mihoen, garnalen, varkensvlees en salades.
Prijs: 2,50 euro per stuk.

[ afbeelding ]
Bún thịt bò xào : Vietnamese gekookte mihoen met gewokte rundvlees pinda´s, uien, frisse salades en huisgemaakte sausdressing. Als extra toevoeging een loempia.
Prijs: 8,50 euro

Vanmiddag maar eens even weer langs voor een Pho Bo. :9~
het is dat ik daar totaal nooit in de omgeving kom, maar wat ziet dat er lekker uit zeg _O_

En De Jong van Robin natuurlijk ook _O_
Daar ga ik wel gelukkig binnenkort een keertje eten O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152435273
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 14:19 schreef gargamelnl het volgende:
Thu Thiem Vietnamese Eethuis in Emmen
Cijfer:9

Ik kom hier iets te vaak, 3 keer per week. :@
Hieronder de foto's die ik gemaakt heb. Ik rook helaas geen sigaren en doe ook niks met konijnen. :+

[ afbeelding ]
Bánh tráng cuốn: Vietnamese rijstpapierrol gevuld met mihoen, garnalen, varkensvlees en salades.
Prijs: 2,50 euro per stuk.

[ afbeelding ]
Bún thịt bò xào : Vietnamese gekookte mihoen met gewokte rundvlees pinda´s, uien, frisse salades en huisgemaakte sausdressing. Als extra toevoeging een loempia.
Prijs: 8,50 euro

Vanmiddag maar eens even weer langs voor een Pho Bo. :9~
_O_ ik zou nog met een collega uit eten in Emmen! :D Kijk eens wat een toeval, krijg ik verdorie het restaurant om te kiezen in mijn schoot geworpen *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_152436027
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O_ ik zou nog met een collega uit eten in Emmen! :D Kijk eens wat een toeval, krijg ik verdorie het restaurant om te kiezen in mijn schoot geworpen *)
Het is meer een eethuisje, dat gerund wordt door een jong vietnamees stel met moeders in de keuken. ^O^ Ze zijn ook maar tot 8 uur geopend.

https://www.facebook.com/ThuThiemEmmen?fref=ts


Ze hebben nog geen website, maar wel facebook. menukaart staat onder de link info.
Hier melden ze ook de wekelijkse specials.
pi_152436666
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:30 schreef gargamelnl het volgende:

Het is meer een eethuisje, dat gerund wordt door een jong vietnamees stel met moeders in de keuken. ^O^ Ze zijn ook maar tot 8 uur geopend.

https://www.facebook.com/ThuThiemEmmen?fref=ts

Ze hebben nog geen website, maar wel facebook. menukaart staat onder de link info.
Hier melden ze ook de wekelijkse specials.
Ja, helemaal perfect hoor! We gaan toch alleen heen om gezellig te kletsen en gaan meestal vroeg. Het is geen romantisch diner oid 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_152436986
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, helemaal perfect hoor! We gaan toch alleen heen om gezellig te kletsen en gaan meestal vroeg. Het is geen romantisch diner oid 8-)
Zeg daar maar dat je over hun getipt bent door de meneer van ; nummer 12 met extra rundvlees en een milk bubble tea lychee smaak. Misschien krijg ik dan de volgende keer korting. 8-)

(ow ja, op maandag zijn ze gesloten.). Als toetje zou ik gaan voor een ijsje of de lekkerste milkshake die ik ooit heb gehad _O_ bij ijssalon toscana aan de wilhelminastraat. Is 2 minuten lopen vanaf Thu Thiem.

http://www.toscana-ijssal(...)cana-emmen-zuid.html

[ Bericht 20% gewijzigd door gargamelnl op 09-05-2015 19:14:14 ]
pi_152438018
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:09 schreef gargamelnl het volgende:

Zeg daar maar dat je over hun getipt bent door de meneer van ; nummer 12 met extra rundvlees en een milk bubble tea lychee smaak. Misschien krijg ik dan de volgende keer korting. 8-)

(ow ja, op maandag zijn ze gesloten.). Als toetje zou ik gaan voor een ijsje of de lekkerste milkshake die ik ooit heb gehad _O_ bij ijssalon toscana aan de wilhelminastraat. Is 2 minuten lopen vanaf Thu Thiem.

http://www.toscana-ijssal(...)cana-emmen-zuid.html

Ik hou je op de hoogte en bedankt voor de tips ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 14 mei 2015 @ 17:19:02 #51
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_152595686
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
Posting van begin dit jaar, en eindelijk is het moment aangebroken: morgen mogen we naar de gevangenis!
En?? :@
pi_152639438
Vanavond met een vriendin gegeten bij Koreaans restaurant Cho Won.

Ik kreeg het nog voor mijn verjaardag en we mochten het zomermenu van vorig jaar nog :D
Dat zijn 5 gerechtjes voor ¤ 23,-.
We namen allebei hetzelfde alleen hoofdgerecht anders.

Eerst een simpele salade met lekker zurige dressing. Lekker wat dressing, niet zo druppelig zuinig gelukkig. Komkommer en meeste dressing zat onderin.


Daarna huisgemaakte vleespasteitjes met een zoetige uien sojasaus.
Niet heel bijzonder, maar gewoon smakelijk.


Als 3e gang kwam Dak Bokum: Pittige krokant gebakken kippendijen in rode pepersaus en maïssiroop. Met peen, uien, champignons en gehakte cashews.
Foto was mislukt -O-
Saus was lekker pittig en het geheel was goed, behalve dan het grote aantal rauwe uien. Dat overheerste wel. Had beter gegrild kunnen zijn.

Hoofdgerecht 1: Bulgogi (malse plakjes ossenhaas in sojamarinade). Dit had vriendin genomen en zat weer vol peen en ui, echter gelukkig wel gegrilde uien. Was een behoorlijke grote hoop.


Hoofdgerecht 2: Jae Uk Bokum (gebakken speklapjes in een pittige rode pepersaus en sesamolie). Dit was mijn gerecht, en naast de peen en gegrilde uien zaten hier ook bosuien bij :P Malse speklapjes, lekkere pittige saus. Ook behoorlijk veel maar in ieder geval al mijn vlees opgegeten. Beide gerechten werden in een hete plaat geserveerd.


Foto met rijst:


Toe een bolletje citroenroomijs (lekker romig, niet zo zuur) met slagroom. Gewoon lekker als kleine afsluiting. Hoe vol ik ook zit, toetje wil ik altijd!


Dit was al heel lekker ook al was het niet megaspannend. Ze zijn wel fan van peen en ui :Y.
En voor ¤ 23,- p.p. kun je niet klagen. Maar ik kom er zeker terug en dan à la carte. Het kleine restaurant zat vol, er werden zelfs mensen weggestuurd. Het ligt afgelegen maar toch weten genoeg mensen het te vinden. Komt wel goed met dit restaurant. Ik zag zoveel lekkere gerechten uit de keuken komen... ik wil eigenlijk alweer gaan :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 16 mei 2015 @ 01:24:14 #53
224960 highender
Travellin' Light
pi_152641696
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Maar ik kom er zeker terug en dan à la carte.
Kan ik me voorstellen, de kaart zier er goed uit :9~ .
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 16 mei 2015 @ 11:14:59 #54
414785 sirdanilot
pi_152645550
leuk zeg, en ik woon daar ook dichtbij.

Ik vermoed dat ze er veel goedkope dingen (peen en ui) in hebben gedaan omdat je een erg goedkoop menu had, want ik vind de ala carte prijzen relatief hoog. Bij koreaans eten denk ik aan een grote schaal op tafel met verschillende ingredienten waar iedereen wat uit kan pakken, maar dit zijn gewoon individuele borden lijkt me?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_152645927
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 11:14 schreef sirdanilot het volgende:
leuk zeg, en ik woon daar ook dichtbij.

Ik vermoed dat ze er veel goedkope dingen (peen en ui) in hebben gedaan omdat je een erg goedkoop menu had, want ik vind de ala carte prijzen relatief hoog. Bij koreaans eten denk ik aan een grote schaal op tafel met verschillende ingredienten waar iedereen wat uit kan pakken, maar dit zijn gewoon individuele borden lijkt me?
Je kunt alles delen. Sommige voorgerechten zijn best groot waardoor mensen ze weleens delen bv de hartige pannenkoeken.
En als je toch uit de buurt komt: tip hoor. Alles wat daar uit de keuken komt ziet er goed uit :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  roze zaterdag 16 mei 2015 @ 12:47:23 #56
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_152647638
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 14:19 schreef gargamelnl het volgende:
Thu Thiem Vietnamese Eethuis in Emmen
Cijfer:9

Ik kom hier iets te vaak, 3 keer per week. :@
Hieronder de foto's die ik gemaakt heb. Ik rook helaas geen sigaren en doe ook niks met konijnen. :+

[ afbeelding ]
Bánh tráng cuốn: Vietnamese rijstpapierrol gevuld met mihoen, garnalen, varkensvlees en salades.
Prijs: 2,50 euro per stuk.

[ afbeelding ]
Bún thịt bò xào : Vietnamese gekookte mihoen met gewokte rundvlees pinda´s, uien, frisse salades en huisgemaakte sausdressing. Als extra toevoeging een loempia.
Prijs: 8,50 euro

Vanmiddag maar eens even weer langs voor een Pho Bo. :9~
Aah hier moet ik binnenkort echt weer eens heen. Woon er zo dichtbij _O_
Your beauty never ever scared me.
pi_152664784
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 12:47 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Aah hier moet ik binnenkort echt weer eens heen. Woon er zo dichtbij _O_
Was het even vergeten. We komen allebei uit de omgeving van Emmen. :s) Wat vind jij de beste plek om even snel goed te eten in Emmen? :s) Op dit moment blijf ik toch bij de vietnamees. Die sushi tent ernaast is wel veel beter dan de all you can eat suwa toko, maar alleen leuk voor de afhaal. Blijft duur. Even sushi (volle maag) afhalen voor 1 persoon; 23 euro... :(

Ow ja, heb net je fb zitten lurken, dus ik ben nu heel aardig enzo ^) *O* O+ *;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door gargamelnl op 16-05-2015 23:45:59 ]
  roze zondag 17 mei 2015 @ 00:22:02 #58
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_152666525
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:30 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Was het even vergeten. We komen allebei uit de omgeving van Emmen. :s) Wat vind jij de beste plek om even snel goed te eten in Emmen? :s) Op dit moment blijf ik toch bij de vietnamees. Die sushi tent ernaast is wel veel beter dan de all you can eat suwa toko, maar alleen leuk voor de afhaal. Blijft duur. Even sushi (volle maag) afhalen voor 1 persoon; 23 euro... :(

Ow ja, heb net je fb zitten lurken, dus ik ben nu heel aardig enzo ^) *O* O+ *;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poeh geen idee eigenlijk. Maar ik weet wel dat die nieuwe grillroom, Özlem *zit in die passage bij de Massada* erg lekker is en niet duur _O_ 10x beter dan al die andere grillrooms in Emmen.
Your beauty never ever scared me.
pi_152692191
Waar?



Pizzeria Palermo Zwart Janstraat 92C, 3035 AW Rotterdam.
Openingstijden: di-zondag van 17:00 uur -2!:30 uur. Alleen cash betalingen! (dus geen PIN!)



Interieur


Wat at je?



(vriendin wilde lollig doen met haar vinger.. :') )









Impressie/ervaring/commentaar:


Dit is een zaak die ik op aanraden van iemand bezocht die dit als gunst vroeg te meer hij weet dat ik niet zo van de 'Hollandse' - aangepaste - Italiaanse keuken ben. Van de buitenkant gezien nodigt de zaak ook niet echt uit in zo een de drukke Zwart-Janstraat met allerlei internationale winkeltjes van migranten, en waar zo een zaak als dit dan tussen gepropt lijkt. Binnen is het ook niet echt uitnodigend maar eenmaal aan tafel gezeten veranderd dat als je kennis maakt met de eigenaar 'Franco', die een echte tradtionele en bevlogen Italiaan blijkt te zijn met een ontzettende liefde voor de traditionele Italiaanse keuken,de gastvrijheid en de juiste smaakverhoudingen in een gerecht.

Wij lieten ons dan ook helemaal verrassen door hem en gaven als enige hint van seafood te houden. Eerlijk is eerlijk: Aan het einde bleek alles te smaken en te kloppen en was dit een bezoek die voor herhaling vatbaar was. Zelfs zijn zelfgemaakte ijskoude Limoncello als afsluiter was heerlijk maar mierrrrrrzoet! (glas water lopen sippen om de zoetheid enigzins in te dammen)

Jammer dat Franco geen lunch draait want ik zie mij hier in de middag wel even een hapje doen alvorens er geacclimatiseerd wordt. >:)


Cijfer?


8
/ 10

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:52 schreef RobinOok het volgende:

Nou, ik heb geen grote camera, gewoon een Olympus Stylus compactje. En ik ga er ook niet voor staan of zo. Hooguit dat ik de bloemenvaas even verzet of mijn bord een beetje verdraai of verschuif. En de mooiste foto's maak ik niet van bovenaf, maar gewoon zo'n beetje vanaf mijn buik, iets hoger dan bordhoogte. Verder nooit flitsen. En dan lijkt het me sterk dat iemand er last van heeft. Mensen kijken wel eens, maar ik geloof meer uit medelijden met mijn lief, die mag pas eten als ik zijn bord heb gefotografeerd. :-)

De truc (ook in dit geval) is vroeg eten, dat er nog licht is! ;-)
En photoshop om het bij te werken.

Heel soms dat personeel vraagt of ik het op internet ga zetten en dan zeg ik meestal "waarschijnlijk niet, is meer voor mijn persoonlijke archief". :-)
(en dat is trouwens ook zo)
:D Wat grappig dat scenario zoals jij dat omschrijft want dat kan ik zo op mij betrekken. Ook als ik met mijn vriendin gaat uiteten mag ze pas beginnen als ik alles heb vastgelegd op de foto ( de uitgeserveerde gerechten dus),soms tot grote ontevredenheid van haar (pruilmondje) omdat ze als haar eten komt gelijk wil beginnen. Gebruik de laatste tijd niet mijn pocketcamera maar gewoon die van mijn Note. Bij avondopnames vind ik de foto's vaak minder dan wanneer ik mijn pocketcamera gebruik. Maar goed. Zij zo en daarom eet ik het liefst zo vroeg mogelijk bij het daglicht,ook als het het avondeten betreft.( en ook omdat ik dan de hele avond voor mij heb)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2015 21:21:06 ]
  zondag 17 mei 2015 @ 21:13:09 #60
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152692656
Oh, cool! Vlakbij onze bakkerij. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_152692894
Ziet er goed uit! Ik blijf het altijd wel een beetje apart vinden als je bij een eetgelegenheid niet kunt pinnen. :?
  zondag 17 mei 2015 @ 21:42:00 #62
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152694173
Ik vind het er echt vre-se-lijk uitzien, dat eten van Franco. ;(
Ik denk niet dat ik daar gelukkig van zou worden.
pi_152695163
Ik vind die sla zo triest overal. :@ Maar misschien hoort dat wel.
pi_152695234
Ik weet het niet hoor Iwanius, dit ziet er wel sneu uit..
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zondag 17 mei 2015 @ 22:05:59 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152695276
Ziet eruit als wat in de mode was toen ik geboren werd.

Die ham zou ik wel zo aanvallen :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Miss SHO zondag 17 mei 2015 @ 22:07:19 #66
22592 crew  Ole
pi_152695341
Echte jaren '70 inrichting. Ken hier zo een paar zaken die er vrijwel identiek uitzien :D

Als het maar lekker was.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 17 mei 2015 @ 22:09:04 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152695429
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:07 schreef Ole het volgende:
Echte jaren '70 inrichting. Ken hier zo een paar zaken die er vrijwel identiek uitzien :D

Als het maar lekker was.
ik heb serieus altijd gedacht dat jij een man was :D :@
Zit nu op laptop en zie nu pas "Miss SHO" bij je naam staan en bedacht om eens op je profiel te klikken :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 mei 2015 @ 22:11:00 #68
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152695518
Ik vind het er ook niet geweldig uitzien qua presentatie, maar als Iwanius zegt dat het goed is, wil ik het wel een keertje proberen. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_152695579
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:07 schreef Ole het volgende:
Echte jaren '70 inrichting. Ken hier zo een paar zaken die er vrijwel identiek uitzien :D

Als het maar lekker was.
Ik vind het ook jaren '70 eten, maar dat betekent natuurlijk niet dat het niet lekker is. :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Miss SHO zondag 17 mei 2015 @ 22:39:57 #70
22592 crew  Ole
pi_152697076
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:09 schreef Molo het volgende:

[..]

ik heb serieus altijd gedacht dat jij een man was :D :@
Zit nu op laptop en zie nu pas "Miss SHO" bij je naam staan en bedacht om eens op je profiel te klikken :@
:7
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 17 mei 2015 @ 22:40:11 #71
130803 Gripper
Get a grip
pi_152697088
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 17:19 schreef Zonnetje1981 het volgende:

[..]

En?? :@
Het was echt ongelooflijk goed :) :) :)
Alleen nog geen tijd gehad om er iets fatsoenlijks over op papier te zetten, hopelijk lukt het deze week...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 17 mei 2015 @ 22:43:02 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152697223
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Het was echt ongelooflijk goed :) :) :)
Alleen nog geen tijd gehad om er iets fatsoenlijks over op papier te zetten, hopelijk lukt het deze week...
Tof! *O*

Ben benieuwd naar je beschrijving :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152697252
Het ziet er niet vies uit maar toch zou ik, als ik bij een Italiaan geen pasta of pizza eet, dat missen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 17 mei 2015 @ 22:46:23 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152697355
De Italiaanse keuken is wel iets breder dan pasta en pizza he :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152697429
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:46 schreef Molo het volgende:
De Italiaanse keuken is wel iets breder dan pasta en pizza he :D
Ja maar ik vind een Italiaanse maaltijd niet compleet zonder dat. Bijv scaloppina a la parmagiana.. lekker hoor! Maar wel graag pasta erbij :P
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 17 mei 2015 @ 22:49:13 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152697497
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:47 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ja maar ik vind een Italiaanse maaltijd niet compleet zonder dat. Bijv scaloppina a la parmagiana.. lekker hoor! Maar wel graag pasta erbij :P
Pasta eet je daarvoor, niet erbij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_152697611
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pasta eet je daarvoor, niet erbij
In Italië wel, hier kun je het ook kiezen bij je vlees of vis. Een simpele spaghetti of aardappeltjes/frietjes.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 17 mei 2015 @ 22:55:29 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152697737
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:47 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ja maar ik vind een Italiaanse maaltijd niet compleet zonder dat. Bijv scaloppina a la parmagiana.. lekker hoor! Maar wel graag pasta erbij :P
ik was mijn post aan het editten maar toen besloot mijn hoerige kut laptop dat er updates geïnstalleerd moesten worden :( :(

maar goed, bedoelde te zeggen (al was het iets uitgebreider opgeschreven :+ ) dat wildzwijn met rode wijn ook kan, risotto, gnocci, aardappelgerechten met saus met kaas en speck, worsten, soepen, gegrilde vis, vlees etc.
Eigenlijk van alles.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 mei 2015 @ 22:56:05 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152697761
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pasta eet je daarvoor, niet erbij
moet zeggen dat ik het wel fijn vond te merken dat ook dat een klein beetje losgelaten wordt in Italië. Bemerkte ik afgelopen zomer :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 mei 2015 @ 22:57:59 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152697820
Mijn lievelingsitaliaan heeft zelfs geen pizza
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:58:25 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152697840
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn lievelingsitaliaan heeft zelfs geen pizza
check :)

En die zit nog wel in Nederland ook ;) :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152697861
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:55 schreef Molo het volgende:

[..]

ik was mijn post aan het editten maar toen besloot mijn hoerige kut laptop dat er updates geïnstalleerd moesten worden :( :(

maar goed, bedoelde te zeggen (al was het iets uitgebreider opgeschreven :+ ) dat wildzwijn met rode wijn ook kan, risotto, gnocci, aardappelgerechten met saus met kaas en speck, worsten, soepen, gegrilde vis, vlees etc.
Eigenlijk van alles.
Gnocchi heb ik nog niet lekker gegeten. En ik weet dat het kan, ik mis t alleen als ik t niet heb ;).

Maar n Italiaan bij mij in het centrum heeft risotto met peer, gorgonzola en oude balsamico en dat is me een partij lekker! O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 17 mei 2015 @ 23:01:42 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152697956
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:58 schreef Molo het volgende:

[..]

check :)

En die zit nog wel in Nederland ook ;) :)
Als ooit in Düsseldorf bent, a tavola in de Wallstrasse, aanrader
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 mei 2015 @ 23:02:35 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152697992
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ooit in Düsseldorf bent, a tavola in de Wallstrasse, aanrader
Opgeslagen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 18 mei 2015 @ 01:07:43 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_152702124
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:04 schreef Iwanius het volgende:
Waar?


[ afbeelding ]
Pizzeria Palermo Zwart Janstraat 92C, 3035 AW Rotterdam.
Openingstijden: di-zondag van 17:00 uur -2!:30 uur. Alleen cash betalingen! (dus geen PIN!)

[ afbeelding ]

Interieur


Wat at je?


[ afbeelding ]
(vriendin wilde lollig doen met haar vinger.. :') )


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Impressie/ervaring/commentaar:


Dit is een zaak die ik op aanraden van iemand bezocht die dit als gunst vroeg te meer hij weet dat ik niet zo van de 'Hollandse' - aangepaste - Italiaanse keuken ben. Van de buitenkant gezien nodigt de zaak ook niet echt uit in zo een de drukke Zwart-Janstraat met allerlei internationale winkeltjes van migranten, en waar zo een zaak als dit dan tussen gepropt lijkt. Binnen is het ook niet echt uitnodigend maar eenmaal aan tafel gezeten veranderd dat als je kennis maakt met de eigenaar 'Franco', die een echte tradtionele en bevlogen Italiaan blijkt te zijn met een ontzettende liefde voor de traditionele Italiaanse keuken,de gastvrijheid en de juiste smaakverhoudingen in een gerecht.

Wij lieten ons dan ook helemaal verrassen door hem en gaven als enige hint van seafood te houden. Eerlijk is eerlijk: Aan het einde bleek alles te smaken en te kloppen en was dit een bezoek die voor herhaling vatbaar was. Zelfs zijn zelfgemaakte ijskoude Limoncello als afsluiter was heerlijk maar mierrrrrrzoet! (glas water lopen sippen om de zoetheid enigzins in te dammen)

Jammer dat Franco geen lunch draait want ik zie mij hier in de middag wel even een hapje doen alvorens er geacclimatiseerd wordt. >:)


Cijfer?


8
/ 10

Ziet er niet uit en is ook qua eten onsmakelijk om te zien en als ik zo her-en-der recensies lees erg middelmatig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 mei 2015 @ 08:18:28 #86
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_152703647
Ziet er uit als dat wat je in de grotere italiaanse steden bij de lokale touristtraps krijgt.

Italiaans zoals ik het thuis ook zou kunnen maken.

Alleen de 2 partjes tomaat op een blaadje ijsbergsla is dan weer zo nederlands als je het kunt krijgen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_152705655
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 01:07 schreef golfer het volgende:

Ziet er niet uit en is ook qua eten onsmakelijk om te zien en als ik zo her-en-der recensies lees erg middelmatig.
Zeker niet gelezen wat ik in mijn recensie neerpende inzake de zaak/vorm en alles wat erom heen hangt. Ga jij het nou juist over die 'vorm' hebben. :') En recensies van zogenaamde 'kenners' veeg ik al meer dan 20+ jaar in NL mijn reet mee af en ik heb al meerdere malen uitgelegd waarom. Meeste mensen in Nl die gaat uiteten hebben geen smaak! laat staan productkennis en kennis van smaakverhoudingen. Die houden zich alleen maar op in standaard 'lounge'achtige - nette Brassie - zaken met de standaard menu's die als verrassend gelden, met hun te hoge prijzen en steken dan daar de loftrompet mee. Of het zijn 'betaalde' recensenten die gratis komen eten en sowieso positief schrijven zoals ik al hier omschreef.

Ik vond wat ik kreeg prima. Smaakte prima en daar gaat het in de basis om. Niet hoe mooi de omgeving is,hoe mooi het opgemaakt is en hoe mooi de 'knipmessen' je welgevallig zijn.

Lekker eten draait juist om simpelheid/eenvoud en de juiste verhoudingen.

De rest is bs en marketinggelul!

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn lievelingsitaliaan heeft zelfs geen pizza
Ik eet amper pizza,wat zeg ik: Italiaans...tenzij ik in Little Italy in NYC USA ben of...in Sicilië waar ik ooit het lekkerste Italiaans heb gegeten.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2015 10:25:21 ]
  maandag 18 mei 2015 @ 12:03:23 #88
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152708568
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:09 schreef Iwanius het volgende:
Smaakte prima en daar gaat het in de basis om
Voor jou. Dat kan.
Ik wil meer.

Ik moet je zeggen, de wontonsoepjes enzo die jij overal placht te eten maken mij ook niet enthousiast. Ik vind het er gewoon liefdeloos uitzien allemaal. Prima als je belangrijkste eis is om je maag te vullen met iets smakelijks, maar daarvoor ga ik niet uit eten.

(ik vind het er trouwens niet onsmakelijk uitzien zoals Golfer. Geloof best dat het smakelijk kan zijn allemaal, maar ik wil het nie)
  maandag 18 mei 2015 @ 12:15:54 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152708893
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:18 schreef MutedFaith het volgende:
Ziet er uit als dat wat je in de grotere italiaanse steden bij de lokale touristtraps krijgt.

Italiaans zoals ik het thuis ook zou kunnen maken.

Alleen de 2 partjes tomaat op een blaadje ijsbergsla is dan weer zo nederlands als je het kunt krijgen.
Liever iets goeds huisgemaakts zo op een bord gelegd dan fabrieksvoer kunstig opgemaakt.
Kreeg bij een italiaan op een dorpje in noord groningen ooit tiramisu in een patatbakje, mijn broertje kon niet genoeg krijgen daar boe en bah over te roepen, maar het is wel een teken dat hij heel zelfgemaakt was en zo smaakte het ook. Maar wel heen enthusiast worden van een mooi bord.
De horeca is in NL de laatste 20-30 jaar erg vooruit gegaan, maar helaas is dat vaker presentatie dan ambachtelijkheid aan het worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_152714662
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:03 schreef RobinOok het volgende:

Voor jou. Dat kan.
Ik wil meer.

Ik moet je zeggen, de wontonsoepjes enzo die jij overal placht te eten maken mij ook niet enthousiast. Ik vind het er gewoon liefdeloos uitzien allemaal. Prima als je belangrijkste eis is om je maag te vullen met iets smakelijks, maar daarvoor ga ik niet uit eten.
Dan heb je het goed begrepen. Ik heb dat volgens mij al eens uitgelegd waarom ik het zo vaak eet:

• Tis makkelijk en snel te bereiden.
• Tis smaakvol (= heeft alles wat ik lekker/nodig vind bij elkaar)
• Tis niet vet of zwaar op de maag maar wel vullend en de prijs is ook meegenomen.

quote:
(ik vind het er trouwens niet onsmakelijk uitzien zoals Golfer. Geloof best dat het smakelijk kan zijn allemaal, maar ik wil het nie)
Diens referentiekader is standaard. (= 'nette zaken'/evenementen met hetzelfde soort publiek en navenante gerechtjes)

quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:47 schreef FutureFairytale het volgende:

....................... Maar wel graag pasta oid erbij :P
Even het gehele plaatje. :s)
pi_152720183
Edit: laat maar. Gezien het budget ga ik zelf wel een sterrenmaaltijd koken :D :')

[ Bericht 36% gewijzigd door PluisigNijntje op 18-05-2015 18:42:26 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_152720674
quote:
Pasta! *O*
Wel jammer dat ze de menukaart onder je bord laten liggen. O wacht.. dat kan niet weg volgens mij.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 18 mei 2015 @ 21:29:00 #93
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_152729220
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:42 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind het er echt vre-se-lijk uitzien, dat eten van Franco. ;(
Ik denk niet dat ik daar gelukkig van zou worden.
Het is een beetje zoals je in Spanje bij een menu restaurant zou krijgen waar de mensen dagelijks lunchen. Geen presentarie maar wel degelijk eten. Voor dinsdag tussen 2 en 3 zeg maar. Op zaterdagavond wil ik ook meer "ervaring".
Siesta & Fiesta!
pi_152731862
Jij begrijpt het tenminste... :7

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2015 22:23:58 ]
pi_152733351
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Liever iets goeds huisgemaakts zo op een bord gelegd dan fabrieksvoer kunstig opgemaakt.
Kreeg bij een italiaan op een dorpje in noord groningen ooit tiramisu in een patatbakje, mijn broertje kon niet genoeg krijgen daar boe en bah over te roepen, maar het is wel een teken dat hij heel zelfgemaakt was en zo smaakte het ook. Maar wel heen enthusiast worden van een mooi bord.
De horeca is in NL de laatste 20-30 jaar erg vooruit gegaan, maar helaas is dat vaker presentatie dan ambachtelijkheid aan het worden.
ben ik het helemaal mee eens, het maakt me niet ontzettend veel uit hoe iets opgemaakt is. De smaak dat is belangrijk. Laatst in rome nog verse pasta gegeten op een plastic bord met plastic vork. Prijs/kwaliteit echt ontzettend goed.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 00:01:08 #96
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_152736009
Ja, en de kwaliteit druipt echt af van de 'italiaanse' salade van drie blaadjes ijsbergsla en een halve tomaat.

Smaak over vorm, absoluut. Maar dat geldt dan wel voor 't hele bord. Zeker als het restaurant is dat blijkbaar is aangeraden omdat 't zo typisch Italiaans is.

[ Bericht 0% gewijzigd door MutedFaith op 19-05-2015 07:24:06 ]
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 00:29:15 #97
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152736751
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:54 schreef mytec het volgende:

[..]

Laatst in rome nog verse pasta gegeten op een plastic bord met plastic vork.
En dat lag ook op of naast 1 blaadje ijsbergsla? Met een partje tomaat ernaast?
Of nog beter, met een takje krulpeterselie erop?

Nou?
pi_152736774
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:29 schreef RobinOok het volgende:

[..]

En dat lag ook op of naast 1 blaadje ijsbergsla? Met een partje tomaat ernaast?
Of nog beter, met een takje krulpeterselie erop?

Nou?
En de appelmoes met de kers erop is ook al afgeschaft.. :{
Make my day!
pi_152738921
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:29 schreef RobinOok het volgende:

[..]

En dat lag ook op of naast 1 blaadje ijsbergsla? Met een partje tomaat ernaast?
Of nog beter, met een takje krulpeterselie erop?

Nou?
Nee dat niet, alles wat je kreeg op het bord was eetbaar, maar idd dat soort spul is nauwelijks functioneel en eigenlijk verspilling van voedsel
pi_152740596
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:59 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Gnocchi heb ik nog niet lekker gegeten. En ik weet dat het kan, ik mis t alleen als ik t niet heb ;).

Maar n Italiaan bij mij in het centrum heeft risotto met peer, gorgonzola en oude balsamico en dat is me een partij lekker! O+
Dolce Vita? Lekker, maar ik kom daar niet meer vanwege de slechte bediening.

Ik ben een beetje verliefd op de pasta bij Il Delicato
pi_152741886
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:51 schreef applemoose het volgende:

[..]

Dolce Vita? Lekker, maar ik kom daar niet meer vanwege de slechte bediening.

Ik ben een beetje verliefd op de pasta bij Il Delicato
Idd bij Dolce Vita. Bij El Delicato woon ik vlakbij en ben er nog nooit geweest. Roep al 4 jaar dat ik er naartoe ga. Zo stom want het schijnt zo goed te zijn.
Maar Dolce Vita en Is Morus zijn ook lekker :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_152743398
Is Morus gaan we heen als we zin hebben in goede pizza. Maar bijna altijd afhalen en ik vind het nieuwe afhaalpunt echt een verbetering.

Dolce Vita ging ik heen vanwege idd die risotto met peer en blauwader. Maar die maak ik tegenwoordig zelf.

En Il Delicato is echt heel goed. De pasta daar is simpel maar zo verrukkelijk.
pi_152759355
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:22 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Poeh geen idee eigenlijk. Maar ik weet wel dat die nieuwe grillroom, Özlem *zit in die passage bij de Massada* erg lekker is en niet duur _O_ 10x beter dan al die andere grillrooms in Emmen.
Ik geloofde er niks van :6 , dus ik ben gisteren maar even bij Özlem langs geweest voor een broodje doner.
Is inderdaad de beste van Emmen. :9~
Bedankt voor de tip! ^O^



  roze dinsdag 19 mei 2015 @ 20:16:56 #104
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_152761349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:32 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Ik geloofde er niks van :6 , dus ik ben gisteren maar even bij Özlem langs geweest voor een broodje doner.
Is inderdaad de beste van Emmen. :9~
Bedankt voor de tip! ^O^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je bent echt geweest _O_ Ik ga vrijdag weer.
Your beauty never ever scared me.
pi_152761669
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:16 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Je bent echt geweest _O_ Ik ga vrijdag weer.
Ik denk dat ik morgen weer even naar thu thiem ga.

Week special: :9~ :9~

quote:
Goededag,

Onze specialiteit HAPJES voor deze week: "Bánh cuốn" ofwel een portie** Vietnamese gestoomde rijstdeegflensjes, met keuze uit 4 verschillende soorten:
- cha sieuw
- garnalen
- varkensvlees
- vegetarisch

**1 portie is 3 stuks! & Combineren is mogelijk!!
(pic is van hun fb)



[ Bericht 0% gewijzigd door gargamelnl op 19-05-2015 22:26:39 ]
pi_152762183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:24 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Ik denk dat ik morgen weer even naar thu tiem ga.

Week special: :9~ :9~

[..]

(pic is van hun fb)

[ afbeelding ]
Oehhh O+
Zitten er ook zulke tentjes in Urrecht?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_152762326
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:34 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Oehhh O+
Zitten er ook zulke tentjes in Urrecht?
Vast wel. Utrecht is iets meer een grote stad dan het verstedelijkte boerendorp Emmen. :)
pi_152762585
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:34 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Oehhh O+
Zitten er ook zulke tentjes in Urrecht?
Kimmade. ^O^

http://www.kimmade.nl/
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_152785097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:41 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Kimmade. ^O^

http://www.kimmade.nl/
Dank!
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_152800503
http://www.nu.nl/eten-en-(...)-volkskrant-weg.html
Iemand hier al geweest? Laat je fotocamera maar niet zien!
  woensdag 20 mei 2015 @ 21:27:51 #111
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152802823
Haha, ja, ik las het gisteren al. Ik kon er wel om lachen. Gewoon weigeren, zo'n recensent. :)
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:16:51 #112
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152804648
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:32 schreef mytec het volgende:
http://www.nu.nl/eten-en-(...)-volkskrant-weg.html
Iemand hier al geweest? Laat je fotocamera maar niet zien!
:') !
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_152809785
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:32 schreef mytec het volgende:
http://www.nu.nl/eten-en-(...)-volkskrant-weg.html
Iemand hier al geweest? Laat je fotocamera maar niet zien!
Zal ik voor de gein mijn aloude RLS camera meenemen en pontificaal op tafel neerzetten zo van: "zo..deze toko gaan we eens belichten." }) Kijken of ze mij ook de deur wijzen.Zal de eerste zijn in 35+? jaar... O-) Het is dat ik Rotterdam zit want anders zat ik morgen daar voor de lunch. Ik houd wel van koks die zo optreden tegen dit soort lieden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2015 00:55:06 ]
  donderdag 21 mei 2015 @ 08:08:55 #114
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_152812232
Wat is een RLS camera?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 21 mei 2015 @ 08:24:38 #115
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_152812376
Een camera met restless leg syndrome?


Hij zal wel SLR bedoelen. Waardoor 't me sterk lijkt dat hij er zelf een heeft.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:35:32 #116
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_152821987
Ik dacht serieus dat het hierom ging: Real Life Soaps & Streams _O-

Vandaar dat ik het niet snapte.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:38:55 #117
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_152822121
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:41 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Kimmade. ^O^

http://www.kimmade.nl/
Kimmade is top inderdaad ^O^
pi_152875357
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:16 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Je bent echt geweest _O_ Ik ga vrijdag weer.
Emmenaren? Özlem ben ik nog nooit geweest, moet ik maar eens doen. Wat ik in Emmen aanraders vind qua restaurants, zijn Indian Spices (Indiaas, duh :') ) en Sardegna (Italiaans).

Indian Spices: erg lekker, onverslaanbare naan, verse ingrediënten voor de curry, gewoonweg heerlijk.

Sardegna: vreselijke entourage qua restaurant, maar dat maakt het wel weer grappig. Waar het om draait, is de kwaliteit van het eten en dat is daar echt goed. Pizza's met mooie dunne korst, goed belegd. Pasta's rijkelijk met saus en vlees/vis wordt zeer goed bereid. Een aanrader is daar de gorgonzolasaus. Zo proef je het niet vaak. Nooit, eigenlijk.

Vanavond ga ik sinds een lange tijd bij Gasterij Zuidbarge eten. Daar ben ik een keer geweest toen ik 8 jaar was of zo :') . Dan zeggen goede recensies je niet zo veel :D . Anyway, ik ben eeg benieuwd na alle goede verhalen! Als ik er achter kom hoe ik foto's kan uploaden hier, doe ik een verslagje.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 11:24:26 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152877446
http://www.nongki.nl/
Thais afhaal eettentje Nobg Ki in Maassluis :)

Simpele Thaise gerechten, niet verfijnd of briljant. Wel erg lekker, goed betaalbaar en super fijn om bij te kunnen bestellen/afhalen als ik geen zin of tijd heb om te koken ^O^

Blij mee *O*

Sinds kort hebben ze ook sushi, dat vond ik geen succes, ze moeten het gewoon lekker bij Thais houden, gemaakt door schattig Thais vrouwtje in de open keuken.

^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152878613
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 07:54 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Emmenaren? Özlem ben ik nog nooit geweest, moet ik maar eens doen. Wat ik in Emmen aanraders vind qua restaurants, zijn Indian Spices (Indiaas, duh :') ) en Sardegna (Italiaans).

Indian Spices: erg lekker, onverslaanbare naan, verse ingrediënten voor de curry, gewoonweg heerlijk.

Sardegna: vreselijke entourage qua restaurant, maar dat maakt het wel weer grappig. Waar het om draait, is de kwaliteit van het eten en dat is daar echt goed. Pizza's met mooie dunne korst, goed belegd. Pasta's rijkelijk met saus en vlees/vis wordt zeer goed bereid. Een aanrader is daar de gorgonzolasaus. Zo proef je het niet vaak. Nooit, eigenlijk.

Vanavond ga ik sinds een lange tijd bij Gasterij Zuidbarge eten. Daar ben ik een keer geweest toen ik 8 jaar was of zo :') . Dan zeggen goede recensies je niet zo veel :D . Anyway, ik ben eeg benieuwd na alle goede verhalen! Als ik er achter kom hoe ik foto's kan uploaden hier, doe ik een verslagje.
Ben benieuwd hoe het was bij Gasterij Zuidbarge.

Sardegna (a.k.a De Gatver) : Smaken verschillen natuurlijk :) , maar ik vind het echt bagger. Vooral als je daar in de freggel grot gaat eten, met die schreeuw tweeling in de bediening. :N

Bezorg pizza's zijn nog wel te doen, vooral omdat ze meestal binnen een kwartier bezorgen.
pi_152881576
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 12:33 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe het was bij Gasterij Zuidbarge.

Sardegna (a.k.a De Gatver) : Smaken verschillen natuurlijk :) , maar ik vind het echt bagger. Vooral als je daar in de freggel grot gaat eten, met die schreeuw tweeling in de bediening. :N

Bezorg pizza's zijn nog wel te doen, vooral omdat ze meestal binnen een kwartier bezorgen.
Haha! Zoals gezegd, bijzondere entourage. Geef je ze niet nog een kans en neem je een keer mijn aanrader, de zeetong in gorgonzolasaus? Afijn, beter is het verder te keuvelen over goede restaurants in Emmen in het Emmen-topic.
pi_152881683
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 14:51 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Haha! Zoals gezegd, bijzondere entourage. Geef je ze niet nog een kans en neem je een keer mijn aanrader, de zeetong in gorgonzolasaus? Afijn, beter is het verder te keuvelen over goede restaurants in Emmen in het Emmen-topic.
Emmen-topic? :? linkje?
  zaterdag 23 mei 2015 @ 15:44:18 #123
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152883002
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 14:51 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

mijn aanrader, de zeetong in gorgonzolasaus
pi_152883159
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 15:44 schreef RobinOok het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet goed, dus :') . Maar die saus, zo lekker...sue me!
  zaterdag 23 mei 2015 @ 15:52:18 #125
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152883215
Nou ja, ik ben sowieso anti-kaas bij vis, maar gorgonzola klinkt nog een paar octaafjes erger. ;-)
Al wil ik best geloven dat de saus op zichzelf lekker is!
  zaterdag 23 mei 2015 @ 15:55:56 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152883330
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 15:44 schreef RobinOok het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jij staat nu voor eeuwig als combi tussen deze foto en die in je UI in mijn hoofd geprint ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 23 mei 2015 @ 16:20:39 #127
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_152883933
Vijf jaar samen met m'n vriendin hebben we gisteravond gevierd bij Wiesen in Eindhoven. Sinds dit jaar met een Michelin-ster en dat hebben ze wat mij betreft volledig waargemaakt. Culinair hoogtepunt na hoogtepunt met heerlijke wijnen. Van 20:00 uur tot 23:30 uur gezeten.

Waar? Restaurant Wiesen in Eindhoven
Wanneer? 22 mei 2015
Wat at je? Zie impressie. We kozen voor het viergangensurprise-menu. Het werden uiteindelijk vijf gangen omdat m'n vriendin chefkok Yuri van vroeger kent en hij ons een extra tussengerecht vóór het hoofdgerecht serveerde.

Op de service was niets aan te merken. Maître-sommelier Jesse zorgde voor een heerlijke wijn bij elke gang en wist leuk te beschrijven en uit te leggen hoe ze het gerecht aanvulden.

Impressie?

Aperitief: Moët & Chandon Vintage Blanc 2006



Diverse amuses

- Brabants worstenbroodje met vadouvan
- Kroepoek van curry met komkommerdip



- Frietjes van polenta met basicilumdip



- Aardappeltje in olie gegaard in olie met ansjovis en tomaat en schuim van parmezaanse kaas



Eerste voorgerecht
Coquilles Saint Jacques met bloemkool, curry en schuim van sereh en een bitterballetje van kokos



Tweede voorgerecht
Rode mul met couscous, gerookte paprika en tomaat



Tussengerecht
Scholfilet met morilles en pata negra



Hoofdgerecht
Lam met crunchy oude kaas en voorjaarsgroentjes



Dessert
Witte chocolade, rabarber, verveine en basilicumolie



Koffie met lekkernijen



Kosten? 205 euro voor alles (2 personen). Vind ik een prima prijs voor zo'n avond.

Cijfer? 9,5. Zeker aan te raden.
pi_152885228
Ziet er allemaal geweldig lekker en goed uit! :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_152887645
Voor de amersfoorters hier.. Gyros. Griekse afhaal maar kan ook daar eten.. ken hier in de stad geen betere griek..
  zaterdag 23 mei 2015 @ 19:31:31 #130
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_152887924
Ziet er heel goed uit Roel, prima prijs ook ^O^
  zaterdag 23 mei 2015 @ 19:36:25 #131
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152888033
Ziet er echt geweldig uit Roel. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 23 mei 2015 @ 19:49:14 #132
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_152888337
Waar is Iwanius?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 23 mei 2015 @ 19:51:50 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152888405
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:36 schreef Isegrim het volgende:
Ziet er echt geweldig uit Roel. :Y
Dit :9

Dat tussengerecht O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152921813
Roel wat een topfoto's ^O^
pi_152921942
ziet er goed uit Roel moet ik ook eens doen :9
  zondag 24 mei 2015 @ 18:24:05 #136
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_152922124
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:18 schreef Nico987 het volgende:
ken hier in de stad geen betere griek..
Ik vind Pallas Athene anders behoorlijk goed, Waar zit die van jou dan?
Sappig !!
  zondag 24 mei 2015 @ 18:35:36 #137
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152922444
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 16:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vijf jaar samen met m'n vriendin hebben we gisteravond gevierd bij Wiesen in Eindhoven.
Ziet er goed uit, daar ga ik ook eens eten met mijn broertje als ik in de buurt ben. :Y
  zondag 24 mei 2015 @ 19:35:33 #138
348144 Nico987
Nico987
pi_152924300
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:24 schreef Loontjah het volgende:

[..]

Ik vind Pallas Athene anders behoorlijk goed, Waar zit die van jou dan?
Daar ben ik 1 keer geweest vond mijn mix grill erg weinig, kleine stukjes vlees en ook nog allemaal niet lekker.. wilde ak terug verhuizen naar Utrecht waar ik ingesloten. Zat tussen 4 Griekse snackbars en 2 restaurants..
Tot ik bij gyros op de leusderweg kwam.
pi_152925630
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 16:20 schreef Roel_Jewel het volgende:

Wow! Ziet er goed uit zeg!

[ Bericht 77% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2015 21:36:21 ]
  zondag 24 mei 2015 @ 20:41:46 #140
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_152926461
Mooie gerechten en mooie foto's, Roel.

Ziet er allemaal erg smakelijk uit. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_153302963
Vanmiddag weer gegeten bij vietnamees eethuis Thu-Thiem in Emmen.
Ik had de week special gekozen: 'Mì xào giòn hải sản' (Vietnamese krokante bami met gewokte groenten, garnalen en inktvis). Het was weer heerlijk. :Y)

Daarnaast had ik een milk bubble tea granaatappel met tapioca parels. _O_



Edit: Ik had met extra inktvis besteld.

[ Bericht 3% gewijzigd door gargamelnl op 06-06-2015 17:53:42 ]
pi_153303055
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:38 schreef Knuck-les het volgende:

[..]

Kimmade is top inderdaad ^O^
Zeker!
Wel stuk eenvoudiger dan de foto van de emmense variant hierboven, zo te zien, maar altijd goed. Je bent eerder de kaart door zeg maar.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 17:44:54 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153304070
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:42 schreef gargamelnl het volgende:
Vanmiddag weer gegeten bij vietnamees eethuis Thu-Thiem in Emmen.
Ik had de week special gekozen: 'Mì xào giòn hải sản' (Vietnamese krokante bami met gewokte groenten, garnalen en inktvis). Het was weer heerlijk. :Y)

Daarnaast had ik een milk bubble tea granaatappel met tapioca parels. _O_

[ afbeelding ]
Op de bubble tea na, Omnomnom!!! :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_153304140
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 17:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Op de bubble tea na, Omnomnom!!! :9
Lust je geen bubble tea? :o Ik vind het echt heerlijk. Ook kies ik voor de melk variant om te blussen. Ik ben dol op extra pittig, maar zoals met heel veel zaken heb ik mezelf nooit in de hand. :@
  zaterdag 6 juni 2015 @ 17:51:20 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153304182
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 17:48 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Lust je geen bubble tea? :o Ik vind het echt heerlijk. Ook kies ik voor de melk variant om te blussen. Ik ben dol op extra pittig, maar zoals met heel veel zaken heb ik mezelf nooit in de hand. :@
Nee ik vind dat echt ranzig :D

Is er weer meer voor anderen moet je maar denken ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_153306521
Bubble tea :9 maar dan niet met tapioca. Tapioca smaakt naar teleurstelling
pi_153317546
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:47 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zeker!
Wel stuk eenvoudiger dan de foto van de emmense variant hierboven, zo te zien, maar altijd goed. Je bent eerder de kaart door zeg maar.
Ik kom er alleen voor de Pho, de Bánh xèo en de Banh mi. Alledrie goddelijk :9 Als ik uitgebreid Vietnamees wil dan ga ik wel naar de Voorstraat naar Saigon.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_153320389
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 01:21 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ik kom er alleen voor de Pho, de Bánh xèo en de Banh mi. Alledrie goddelijk :9 Als ik uitgebreid Vietnamees wil dan ga ik wel naar de Voorstraat naar Saigon.
:Y
QFT
Alleen haal ik bij Kimmade ook wel eens noedelsalade en rijstpapierrolletjes. Ook ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_153321202
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 08:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:Y
QFT
Alleen haal ik bij Kimmade ook wel eens noedelsalade en rijstpapierrolletjes. Ook ^O^
Oh klopt ja, die zijn ook erg lekker. Vandaag streekmarkt bij de Dom, eens kijken wat ik daar allemaal ga eten. Hopelijk hebben ze weer broodjes varkenswang :9
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  zondag 7 juni 2015 @ 16:16:13 #150
168093 Soury
Squeek
pi_153328383
http://stoerindebeemster.nl/

Heerlijke lunch op een prachtig zonnig terras.
Leuke tent en schappelijke prijzen.

Vooraf: Beemster kaassoep



Daarna: Porchetta Beemsterlandvarken
(Italiaans gekruid, gebraden buikspek, rucola, truffelmayonaise, antiboise, parmezaan)

:Y)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 7 juni 2015 @ 16:20:34 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153328461
Dat broodje ziet er qua opmaak natuurlijk uit alsof het een 'broodje Syrië' is, maar klinkt wel erg lekker.
Porchetta :9

En flinke lunch, die twee dingen :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 juni 2015 @ 16:25:37 #152
168093 Soury
Squeek
pi_153328568
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 16:20 schreef Molo het volgende:
Dat broodje ziet er qua opmaak natuurlijk uit alsof het een 'broodje Syrië' is, maar klinkt wel erg lekker.
Porchetta :9

En flinke lunch, die twee dingen :o
Stond bij de sandwiches, was ook iets te veel voor me ;)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 7 juni 2015 @ 16:26:26 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153328587
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 16:25 schreef Soury het volgende:

[..]

Stond bij de sandwiches, was ook iets te veel voor me ;)
Ja kan me voorstellen, zeker na zo'n bak kaassoep :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_153328639
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:49 schreef static het volgende:
Waar is Iwanius?
Zeg het eens mien jong.

On topic.


Waar?




PHO HANOI: Botersloot 58a - 3011 HJ Rotterdam







Wat at je?



Impressie/op of aanmerkingen?

Na het acclimatiseren krijg je ondanks dat je toch een redelijk vroege lunch hebt genuttigd altijd weer een beetje trek en wat is dan de beste oplossing? Juist,even weer wat Aziatisch smikkelen om de ergste trek te stillen. Daarom werd besloten om even het geriefelijke terras te verlaten en naar deze voor mij onbekende Vietnamese deli te begeven en eens te kijken of het wat was op Vietnamees gebied. Daar aangekomen merkte ik dat Pho Hanoi naast het voor mij wel bekende Vietnamese Boguette (waardeloos!)was gelegen en vreemd genoeg bekroop mij toen een gevoel van: "Deze Pho Hanoi zal toch niet ook zo slecht zijn?" :{

Viel het tegen? mee? of werd je aangenaamd verrast?

Eehm...ik vond het uiteindelijk erg matigjes. Ik vond het sowieso niet geweldig of iets wat mij zou doen besluiten om snel terug te keren. Let wel: Ik ben gewoon stierlijk verwent als het traditionele smaken betreft dus ik ben snel teleurgesteld als het niet smaakt zoals ik denk dat het zou moeten smaken.

Dus je hebt niet echt lekker gegeten en wat was dan niet goed,of vond je tegenvallen?

Nou... wat ik bestelde stond op de kaart als Com Thit Kho en wat dit het niet was of de omschrijving was gewoon niet de juiste omdat ik dit Noord-Vietnamees gerecht ken, en het als een zeer smaakvol gerecht heb ervaren, die wanneer traditioneel bereidt vol van smaak is!! Dit was het duidelijk niet! Het was een erg flauw. En dan niet van "Goh daar moet zout o.i.d. bij,maar gewoonweg flauw en een beetje erg doorkookt. Zowel het vlees als de groente." ;(

Als ik een vergelijking mag trekken dan is dit gerecht een slap aftreksel van de Thaise Nua Phad Krapauw die ik gisteren at maar veel meer smaak op alle fronten had. En de rijst was hard van de buitenkant alsof men het even in een oventje had opgewarmd en vervolgens uitgeserveerd. Grappig genoeg werd mij geadviseerd om de bijgeleverde saus over de rijst te gieten zodat deze wat vochtiger werd en meer smaak kreeg i.c.m. het vleesgerecht. :')

Ik zat dan ook een beetje met lange tanden te eten gewoon omdat ik mijn trek toch wilde stillen en dus braaf mijn bordje leeg at en vervolgens braaf afrekende.

Eindconclusie:

Nee,dit was het duidelijk niet als het smaakvolle gerechten betreft en dan te bedenken dat het werd aanbevolen als een signature dish! waar men trots op is. |:(

Cijfer?

6-
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2015 16:30:47 ]
pi_153329498
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2015 16:28 schreef Iwanius het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Zeg het eens mien jong.

On topic.


Waar?


[ afbeelding ]

PHO HANOI: Botersloot 58a - 3011 HJ Rotterdam

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat at je?

[ afbeelding ]

Impressie/op of aanmerkingen?

Na het acclimatiseren krijg je ondanks dat je toch een redelijk vroege lunch hebt genuttigd altijd weer een beetje trek en wat is dan de beste oplossing? Juist,even weer wat Aziatisch smikkelen om de ergste trek te stillen. Daarom werd besloten om even het geriefelijke terras te verlaten en naar deze voor mij onbekende Vietnamese deli te begeven en eens te kijken of het wat was op Vietnamees gebied. Daar aangekomen merkte ik dat Pho Hanoi naast het voor mij wel bekende Vietnamese Boguette (waardeloos!)was gelegen en vreemd genoeg bekroop mij toen een gevoel van: "Deze Pho Hanoi zal toch niet ook zo slecht zijn?" :{

Viel het tegen? mee? of werd je aangenaamd verrast?

Eehm...ik vond het uiteindelijk erg matigjes. Ik vond het sowieso niet geweldig of iets wat mij zou doen besluiten om snel terug te keren. Let wel: Ik ben gewoon stierlijk verwent als het traditionele smaken betreft dus ik ben snel teleurgesteld als het niet smaakt zoals ik denk dat het zou moeten smaken.

Dus je hebt niet echt lekker gegeten en wat was dan niet goed,of vond je tegenvallen?

Nou... wat ik bestelde stond op de kaart als Com Thit Kho en wat dit het niet was of de omschrijving was gewoon niet de juiste omdat ik dit Noord-Vietnamees gerecht ken, en het als een zeer smaakvol gerecht heb ervaren, die wanneer traditioneel bereidt vol van smaak is!! Dit was het duidelijk niet! Het was een erg flauw. En dan niet van "Goh daar moet zout o.i.d. bij,maar gewoonweg flauw en een beetje erg doorkookt. Zowel het vlees als de groente." ;(

Als ik een vergelijking mag trekken dan is dit gerecht een slap aftreksel van de Thaise Nua Phad Krapauw die ik gisteren at maar veel meer smaak op alle fronten had. En de rijst was hard van de buitenkant alsof men het even in een oventje had opgewarmd en vervolgens uitgeserveerd. Grappig genoeg werd mij geadviseerd om de bijgeleverde saus over de rijst te gieten zodat deze wat vochtiger werd en meer smaak kreeg i.c.m. het vleesgerecht. :')

Ik zat dan ook een beetje met lange tanden te eten gewoon omdat ik mijn trek toch wilde stillen en dus braaf mijn bordje leeg at en vervolgens braaf afrekende.

Eindconclusie:

Nee,dit was het duidelijk niet als het smaakvolle gerechten betreft en dan te bedenken dat het werd aanbevolen als een signature dish! waar men trots op is. |:(

Cijfer?

6-
/ 10
Ik vind die vietnamese lente rol voor 5 euro op de menukaart wel absurd duur, of zou je er 2 krijgen voor dat geld?
pi_153376548
quote:
... Grappig genoeg werd mij geadviseerd om de bijgeleverde saus over de rijst te gieten zodat deze wat vochtiger werd en meer smaak kreeg i.c.m. het vleesgerecht. :')

Dit kan toch serieus niet zo zijn? Die saus is bedoeld om te dippen niet om als saus te gebruiken. En we zitten bij de Vietnamees en niet bij de Thai. Het komt bij mij over als beunhazen.

Dan vind ik een 6 nog te hoog beoordeeld.
pi_153491630
Waar?









Raadhuisstraat 17, 3461 CW Linschoten.

Wat at je?























Impressie/op of aanmerkingen?

Ik kende deze zaak niet maar nu wel en eerlijk is eerlijk. Ik had helemaal niets op het eten aan te merken. Alles klopte gewoon,smaakverhoudingen waren top en de bijbehorende champagne en wijn completeerde het geheel en maakten dat ik sedert lange tijd weer eens echt zat te genieten op culinair niveau als het 'sterren'zaken betreft. Ben dan ook enigzins verbaast dat De Burgemeester maar 1 ster heeft en niet 2!

En dat het je een rib uit je lijf kost (wijn..), het zij zo, maar dit bezoek was meer dan de moeite waard en is absoluut voor herhaling vatbaar.

Cijfer?:

9+
/ 10

Edit: Tis al erg laat dus de omschrijvingen heeft u nog van mij tegoed(als ik mij het nog kan herinneren want zat zo te genieten dat wat aan tafel vertelt werd,het ene oor in ging en het andere oor uit...of de drank is weer eens de hoofdschuldige geweest. :D :') )


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2015 05:10:22 ]
  zaterdag 13 juni 2015 @ 06:25:24 #158
130803 Gripper
Get a grip
pi_153491678
Ha das inderdaad leuk, de burgemeester. Wij hebben er vorig jaar met m'n verjaardag gegeten. Mooie gerechtjes! Wat is het allemaal?

Ik vond het heel betaalbaar, maar wij bestelden dan ook geen fles rotschild ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 13 juni 2015 @ 11:32:00 #159
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_153494036
Mooie gerechtjes Iwanius, maar de prijs van die wijn...pfff :@
pi_153499456
Waar?



Highstreet Hotdogs - Hoogstraat 45 - 3011 PE Rotterdam.
(hebben geen website o.i.d.)


Wanneer?

Vanmiddag







Wat at je?





Impressie/op of aanmerkingen?

Het concept is voor Nederland nieuw maar wie weleens de Verenigde Staten heeft bezocht zal dit wel herkennen en zien dat dit gewoon een zoveelste make-over is van wat men in de Verenigde Staten allang doet en perfectioneert als zijnde eenvoudig streetfood'' voor de massa en tegen een belachelijke lage prijs. In Nederland vragen wij dan altijd er door hoofdprijs voor terwijl het in de basis gewoon hetzelfde is. Ook het gegeven dat je er alleen maar kunt pinnen was voor mij een reden om rechtsomkeert te maken omdat ik op het principe sta dat cashgeld gewoon de basis is als wettig betaalmiddel en de Staat niet hoeft te weten dat ik op deze dag hier een hotdog verorbert hebt.

Omdat mijn vriendin erop stond het toch te gaan proberen("schat...we staan er nu toch voor en trakteer ik jou eens... " - nou..dolletjes -) stemde ik in om maar naar binnen te gaan en wat te bestellen.( nou ja,zij ging naar binnen,ik stond erachter en maakte foto's terwijl ze bestelde en ik liep daarna naar buiten naar een tafeltje tussen de school-hipsters)

Was het lekker en smakelijk genoeg om wat vaker langs te komen?

:N Geef toe het was niet slecht maar in de basis vond ik de worsten helemaal niet bijzonder.
Zelfs de simpele - uit een potje - Bockworsten zouden beter smaken!

Wat voor worsten waren het en hoe zou je het dan omschrijven?

Denk aan het type Frankfurter Würstchen maar dan lang niet zo knapperig of smaakvol. Het bijgeleverde (tussen hard en zacht in) broodje deed ook niet veel om je enthousiast te maken en eigenlijk kun je zeggen dat jij je worsten wel moet 'optuigen' wil het allemaal een beetje smaak hebben. En met een prijskaartje van respectievelijk E 6,50 en E 7,- per stuk wordt andermaal bevestigt wat ik eerder schreef nl. : In Nederland moet alles express duurder worden gemaakt voor eigen gewin = hebberigheid terwijl 'streetfood'als kenmerk juist heeft dat het betaalbaar moet zijn voor de massa.

En dan te bedenken dat men (naar ik begrepen heb) in een pop-up concept zit waar men geen huur hoeft te betalen voor het pand waar men nu tijdelijk in zit! Dus wat nou veel kosten met hele jonge studenten als personeel achter de toonbank.

Daarnaast heeft men allerlei soorten bieren te koop naast het welbekende Duitse 'hipster' fris merk Fritz-kola die ik eerder opmerkte in mijn eerste recensie van SOI3 (Thais)

Nee, dit is duidelijk een gehypt gebeuren voor het hipstervolk dat denkt dat dit allemaal origineel en écht is en een plek waar je dus geweest moet zijn voor echte 'urban' streetfood. :')

Dus de welbekende Rotterdamse Hans Worst heeft nog altijd de lekkerste worsten van Rotterdam?

:Y

Cijfer

7-
/ 10
  zondag 14 juni 2015 @ 21:39:26 #161
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153532321
Leuke fles wijn!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zondag 14 juni 2015 @ 21:41:29 #162
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153532391
Nee nee nee, de lekkerste worsten van Rotterdam komen van Wild Vleesch!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153536614
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 16:17 schreef Iwanius het volgende:

In Nederland moet alles express duurder worden gemaakt voor eigen gewin = hebberigheid terwijl 'streetfood'als kenmerk juist heeft dat het betaalbaar moet zijn voor de massa.

Dit dus. 50 tot 75% van de horeca ondernemers in Nederland zijn vieze ratten die klanten zien als zeikerds. Ik ben blij dat ik 15 minuten van de Duitse grens woon en daar tegen normale prijzen en goede service uit eten kan.
  zondag 14 juni 2015 @ 23:35:05 #164
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153536831
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:41 schreef Isegrim het volgende:
Nee nee nee, de lekkerste worsten van Rotterdam komen van Wild Vleesch!
En zo is dat!!!
pi_153537305
De goedkoopste champagne van de kaart nemen en dan een foto van een ongeopende rode wijn van 300 Euro,en nergens een wijnglas op tafel.Juist.
pi_153587806
Trollen om te trollen gaat je goed af. Maar je kan hopelijk deze aanname wel keihard maken hé wil je niet afgaan. Zou zeggen bel even en vraag of men deze fles onlangs verkocht heeft.... :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2015 18:03:51 ]
  dinsdag 16 juni 2015 @ 18:42:58 #167
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153588952
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:02 schreef Iwanius het volgende:
Trollen om te trollen gaat je goed af. Maar je kan hopelijk deze aanname wel keihard maken hé wil je niet afgaan. Zou zeggen bel even en vraag of men deze fles onlangs verkocht heeft.... :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je bij zo'n restaurant dit soort wijn koopt betaal je dan niet veel meer wanneer je het via een wijnhandel haalt? Meestal maken ze een behoorlijke winst per fles die ze verkopen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_153589236
Broodje Hotdog bij de Ikea kost 1,- ofzo.
1,50 voor twee. Mag je ook uitjes op doen.
Dat lijken me normale prijzen.
Make my day!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:56:12 #169
130803 Gripper
Get a grip
pi_153591386
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:42 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Als je bij zo'n restaurant dit soort wijn koopt betaal je dan niet veel meer wanneer je het via een wijnhandel haalt? Meestal maken ze een behoorlijke winst per fles die ze verkopen.
Het kan zijn dat ze een ongeopende fles die je meeneemt iets goedkoper prijzen, omdat er geen "drinkgeld" bij in zit. En dat restaurant heeft ook een eigen wijnhandel.

Desondanks moet je als je bij een restaurant koopt wel heel aardig weten wat de waarde van die fles bij de gewone wijnhandelaar is. Dus Iwanius lijkt me wel een kenner, of hij smijt graag geld over de balk.
Of een combi van beiden ;) :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_153591473
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:42 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Als je bij zo'n restaurant dit soort wijn koopt betaal je dan niet veel meer wanneer je het via een wijnhandel haalt? Meestal maken ze een behoorlijke winst per fles die ze verkopen.
Ik ken de zaak toevallig ook. Veel van deze wijnen koop je niet in een wijnhandel, zeker niet uit het schap. Daarvoor hebben ze mannetjes. Die zoeken wijnen op bestelling, verkopen die door. En juist 1 van die mannetjes is mijn zwager. Die naast kok dit er bij doet.

Dikke kans dus dat deze wijn bij mij in de kelder ligt die mijn zwager mag gebruiken om wat eigen collectie te bewaren.
  woensdag 17 juni 2015 @ 03:55:19 #171
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153601813
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:56 schreef Gripper het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ze een ongeopende fles die je meeneemt iets goedkoper prijzen, omdat er geen "drinkgeld" bij in zit. En dat restaurant heeft ook een eigen wijnhandel.

Desondanks moet je als je bij een restaurant koopt wel heel aardig weten wat de waarde van die fles bij de gewone wijnhandelaar is. Dus Iwanius lijkt me wel een kenner, of hij smijt graag geld over de balk.
Of een combi van beiden ;) :P
De meeste mensen die dit soort flessen wijn kopen zijn daar volgens mij wel van op de hoogte.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 04:03:14 #172
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153601842
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:58 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Ik ken de zaak toevallig ook. Veel van deze wijnen koop je niet in een wijnhandel, zeker niet uit het schap. Daarvoor hebben ze mannetjes. Die zoeken wijnen op bestelling, verkopen die door. En juist 1 van die mannetjes is mijn zwager. Die naast kok dit er bij doet.

Dikke kans dus dat deze wijn bij mij in de kelder ligt die mijn zwager mag gebruiken om wat eigen collectie te bewaren.
Dat snap ik, om dit soort exclusieve wijnen te kopen kan je niet terecht bij de lokale slijter/wijnhandel, dit gaat via speciale handelaren zoals bijvoorbeeld bestofwines. Ik vroeg me af of de prijs niet een stuk hoger is als je de wijn in het restaurant koopt ipv via zo'n handelaar.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 06:25:34 #173
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_153602211
quote:
8s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:27 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Dit dus. 50 tot 75% van de horeca ondernemers in Nederland zijn vieze ratten die klanten zien als zeikerds. Ik ben blij dat ik 15 minuten van de Duitse grens woon en daar tegen normale prijzen en goede service uit eten kan.
Natuurlijk.. Daarom is 50 tot 75% van de horeca ondernemers is Nederland ook rijk, want ze rekenen ZO veel meer.. En dat food truck argument slaat al helemaal nergens op, heb je de huurprijzen in grote steden wel eens opgezocht?
pi_153602733
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 04:03 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dat snap ik, om dit soort exclusieve wijnen te kopen kan je niet terecht bij de lokale slijter/wijnhandel, dit gaat via speciale handelaren zoals bijvoorbeeld bestofwines. Ik vroeg me af of de prijs niet een stuk hoger is als je de wijn in het restaurant koopt ipv via zo'n handelaar.
Een wijn gaat rustig 6 keer over de koop.
  woensdag 17 juni 2015 @ 08:31:56 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153602815
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:19 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Een wijn gaat rustig 6 keer over de koop.
Dat moet ook, op het eten verdient men het niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153605702
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 04:03 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dat snap ik, om dit soort exclusieve wijnen te kopen kan je niet terecht bij de lokale slijter/wijnhandel, dit gaat via speciale handelaren zoals bijvoorbeeld bestofwines. Ik vroeg me af of de prijs niet een stuk hoger is als je de wijn in het restaurant koopt ipv via zo'n handelaar.
Naast de onderneming die jij noemt, zijn er speciale wijn(groot)handelaren die enkel verkopen aan horeca-ondernemers. Deze kunnen wijnen voor een schappelijke prijs verkopen aan de ondernemer. Wat de 'exclusieve wijnen' betreft durf ik niet te zeggen of het daar oh zo veel goedkoper is.
pi_153616019
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat moet ook, op het eten verdient men het niet.
Vandaar ook het adagium: " Ze eten je arm maar drinken je rijk.." :s)
pi_153631289
Dames en heren: hiermee wel weer ruim voldoende algemeen (en daarmee off topic) gekakel over de herkomst van exclusieve wijnen! :Y

Vanaf nu weer gewoon over persoonlijke eetervaringen bij snackbar, danwel sterrentent. Thanks! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_153643247
Ben voornemens omdat ik toch 1 dezer dagen in Mokum moet zijn dat Internationaal restaurant Serre voor een hele korte lunch aan te doen en eens te zien of het wat is. :s) Zijn er mensen van hier al geweest?
  donderdag 18 juni 2015 @ 17:08:33 #180
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153643397
• Lokatie: Ritz Carlton, Chengdu, China
• Wat: patatje met
• Impressie: erg goed
• Kosten: 143 RMB





Heerlijke patajes, via roomservice. Knapperig van buiten, mals van binnen. Precies genoeg zout en volgens mij een vleugje peper.

Mayo: volgens mij niet voorgefabriceerd, maar in-house gemaakt. In Azië is het trouwens volstrekt vreemd dat men mayo erbij neemt; heb ook al eens ergens een salade-dressing erbij gekregen. Overigens erg romig met een vleugje limoen.

Ketchup ook erg lekker, pikante bite.

Eigenlijk beter dan in Nederland/Belgie. Cijfer: 8. Had hoger kunnen zijn, maar Pepsi :r .
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_153643467
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:08 schreef static het volgende:
• Lokatie: Ritz Carlton, Chengdu, China
• Wat: patatje met
• Impressie: erg goed
• Kosten: 143 RMB

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Heerlijke patajes, via roomservice. Knapperig van buiten, mals van binnen. Precies genoeg zout en volgens mij een vleugje peper.

Mayo: volgens mij niet voorgefabriceerd, maar in-house gemaakt. In Azië is het trouwens volstrekt vreemd dat men mayo erbij neemt; heb ook al eens ergens een salade-dressing erbij gekregen. Overigens erg romig met een vleugje limoen.

Ketchup ook erg lekker, pikante bite.

Eigenlijk beter dan in Nederland/Belgie. Cijfer: 8. Had hoger kunnen zijn, maar Pepsi :r .
Wat is dat "zeepje" naast de mayo en ketchup?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 18 juni 2015 @ 17:37:03 #182
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153644029
Stukje karton dat op de mayo en ketchup zat. Zelfde als bij het glas.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_153645125
20 euro voor een patatje met is me wel een beetje te gortig. Zo slecht kan McDonalds in China niet zijn toch?
pi_153645665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:08 schreef static het volgende:
...
Eigenlijk beter dan in Nederland/Belgie. ...
Zou ook wat zijn als dat niet zo was, voor 20 euro :').
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:47:28 #185
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153649241
Ach, dat zijn nou eenmaal de prijzen in een hotel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:53:43 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_153649450
Vanmiddag geluncht bij een chique strandtent in Frejus, een Thaise steak-tartaar.
En Iwanius, ik moest aan jou denken want :



:')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_153656971
:D

Je gaat mij toch niet vertellen dat jullie bij Kazaar Klub (Ku.De.Ta Beach) hebben gelunched?

Leuke tent en prima happen, enige nadeel vond ik toen was de kwaliteit van de meeste sigaren (niet vochtig genoeg en fabriek gerolled) en dat men alleen de bekende merken voert die ik nog zelden rook. Heb dan ook altijd mijn eigen sigaren bij me. Nog teruggekeerd voor het avondmaal?

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:08 schreef static het volgende:
• Lokatie: Ritz Carlton, Chengdu, China
• Wat: patatje met
• Impressie: erg goed
• Kosten: 143 RMB





Heerlijke patajes, via roomservice. Knapperig van buiten, mals van binnen. Precies genoeg zout en volgens mij een vleugje peper.

Mayo: volgens mij niet voorgefabriceerd, maar in-house gemaakt. In Azië is het trouwens volstrekt vreemd dat men mayo erbij neemt; heb ook al eens ergens een salade-dressing erbij gekregen. Overigens erg romig met een vleugje limoen.

Ketchup ook erg lekker, pikante bite.

Eigenlijk beter dan in Nederland/Belgie. Cijfer: 8. Had hoger kunnen zijn, maar Pepsi :r .
Volgens mij neem je dit omdat het Aziatisch eten daar je strot uitkwam... :@ En hoezo geen Coke classic daar? |:(

On topic:

Waar?



El Gaucho - Van Vollenhovenstraat 58b - 3016 BK Rotterdam



Wat at je?











Impressie?

Het was heel lang geleden (zeker 10 jaar?) dat ik voor het laatst een restaurant van deze bekende grillketen bezocht gewoon omdat het niet het soort zaak is waar ik heenga om lekker te gaan eten. Het is meer: Je vult de maag,je betaalt stevig en weer oprotten naar huis. Een soort De Beren eetcafés maar dat op zijn 'Argentijns' en iets meer aangekleed. *)

Vanavond was het niet anders maar eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat ik goed gegeten heb en alles smakelijk was. Let wel: Ik stelde mijn verwachtingen/eisen vooraf gewoon naar 0 met als doel: Zolang mijn vlees goed gegrilled is,het bier ijskoud en het komt allemaal een beetje in tempo door (niet te lang wachten) dan ben ik een tevreden mens voor de avond.

Je gaat mij toch niet vertellen dat je helemaal niets negatiefs hebt te melden over Gauchos?

Nou... }) vooruit dan maar: De zaak oogt van binnen vrij donker (spelonk) en de afzuiging van de keuken werkt niet al te best als er meerdere vleesgerechten gelijktijdig gegrilled worden dus houd er rekening mee dat er in de zaak soms een heerlijke vleeslucht komt te hangen i.c.m.laaghangende rook van het gebraden vlees. :')

Oke,na deze huishoudelijk mededeling: Zou je er terugkeren?

:Y Maar dan moet ik het mij wel herinneren en er moet geen beter alternatief op dat moment voor handen zijn...en.... ik moet Joelia al voor een tweede keer bezocht hebben.

Cijfer?

7+
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 01:28:55 ]
pi_153658086
El Gaucho heeft toch niets te maken met de Gauchos keten?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_153658313
Van een paar weken terug


Lekkere lamsburger met chutney en allerlei lekkers. Frietjes met vers gemaakte ketchup.

Bij lekker burgerlijk. Leuk klein zaakje in de binnenstad van Amersfoort.

Ik geef deze toch wel een 8+.

[ Bericht 98% gewijzigd door Nico987 op 19-06-2015 02:56:48 ]
pi_153659414
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:43 schreef Nico987 het volgende:
Van een paar weken terug
[ link | afbeelding ]

Lekkere lamsburger met chutney en allerlei lekkers. Frietjes met vers gemaakte ketchup.

Bij lekker burgerlijk. Leuk klein zaakje in de binnenstad van Amersfoort.

Ik geef deze toch wel een 8+.


Dat ziet er heerlijk uit voor een broodje hamburger met friet _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153659449
Is iemand wel eens naar de Burger Bar geweest in Amsterdam, zit in een zijstraat van de Nieuwendijk in Amsterdam? Ik hoor/lees er gemengde dingen over.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:07:43 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153659508
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 07:59 schreef Aurelius het volgende:
Is iemand wel eens naar de Burger Bar geweest in Amsterdam, zit in een zijstraat van de Nieuwendijk in Amsterdam? Ik hoor/lees er gemengde dingen over.
http://www.tripadvisor.nl(...)olland_Province.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:07:52 #193
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153659510
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:24 schreef Tim86 het volgende:
El Gaucho heeft toch niets te maken met de Gauchos keten?
Inderdaad. Een keer een afscheidsetentje gehad bij El Gaucho. Vlees is goed, de rest en dan echt al het andere is niet te vreten fabriekstoer. Brrrrrr. Zelfs de carpaccio was niet te eten. Sla ui een pakje met een kwats spermaslasaus uit een fles. Echt te treurig voor woorden.
pi_153659632
Goede ramen is moeilijk te vinden in Nederland. De meeste tenten worden gerund door Chinezen die er weinig verstand van hebben. Wat niet erg is, aangezien de meeste mensen die ramen bestellen er ook geen verstand van hebben. Wat je meestal krijgt voorgeschoteld is een slap groentesoepje met mie, net iets lekkerder dan een Cup Noodle.

Ik hoorde goede dingen over Ramen-Ya in Amsterdam, en ben er inmiddels drie keer wezen eten. Tijd voor een review.

Ramen-Ya is vlakbij de Dam gelegen, in een kelder. De tent ziet er hip en netjes uit, beetje designerig met een grote open keuken waar je kunt zien dat ze de ramen noedels vers maken. Ramen-Ya wordt gerund door Chinezen, maar ze zijn er trots op dat ze de kunst van het ramen-maken in Japan hebben geleerd, dit staat tenminste op de menukaart te lezen.

De specialiteit van Ramen-Ya is Hakata Tonkotsu Ramen, een lokale variant van Ramen uit de Japanse stad Fukuoka. Wat de Ramen bijzonder maakt, is dat de bouillon getrokken wordt uit varkensbotten en erg rijk van smaak is.

Je kunt deze in 3 varianten van smaken krijgen: zout, soja en miso. De smaak is anders, maar het gaat vooral om de volheid van de bouillon. Je kunt de ramen in een “gewone” versie en in een “deluxe” versie bestellen. Het verschil van de deluxe is dat de kwaliteit van de chashu, een stuk heerlijk mals varkensvlees dat je er altijd bijkrijgt beter (vettiger) is, en dat je er moyashi bijkrijgt, gepekelde pittige taugé. Tenslotte kun je nog de grote van je portie kiezen. Ga je voor de “ mount fuji” en krijg je die op, dan kom je op de website in de wall of fame.

Naast de ramen kun je ook nog enkele bijgerechten kiezen. Echt Japans is Gyoza, een soort gevulde vleespasteitjes. Maar ik ga meestal voor de Pork Buns. Een soort klef broodje met een zoet, gegrilde stukje varkensvlees. Dit is echt Chinees en past totaal niet bij Ramen, maar het is heerlijk! Tenslotte moet er bij ramen bier gedronken worden, en je hebt de keuze uit drie Japanse bieren (Sopporo, Asahi en Kirin) en Heineken.

Ik ben tot nu toe altijd voor de Hakata Tonkotsu Ramen Miso Deluxe gegaan. Die is echt heerlijk. Je moet wel echt van (varkens)vlees houden, en van een zwaardere bouillon. Een normale portie is een volledige maaltijd. Ik ben in Fukuoka geweest, en heb daar ramen gegeten en Ramen-Ya evenaart de noedels die ik daar heb gegeten! Het is wel een beetje prijzig voor wat eigenlijk streetfood is (16 euro), en als je aan de bijgerechten begint en het bier lopen de kosten snel op. Maar het is het waard voor een kom goede ramen. Aanrader dus!



Cijfer 9/10.

http://strolie.blogspot.n(...)popular-type-of.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Aurelius op 19-06-2015 12:17:14 ]
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:42:12 #195
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153659764
Dat ziet er lekker uit!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153667906
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 07:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat ziet er heerlijk uit voor een broodje hamburger met friet _O_
Net even lekker geluncht. Burger weer erg lekker. Maar gaat toch weer een punt af. Want bij een burger drink je cola, geen Pepsi dus..
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:29:24 #197
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153668158
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:43 schreef Nico987 het volgende:
Van een paar weken terug
[ link | afbeelding ]

Lekkere lamsburger met chutney en allerlei lekkers. Frietjes met vers gemaakte ketchup.

Bij lekker burgerlijk. Leuk klein zaakje in de binnenstad van Amersfoort.

Ik geef deze toch wel een 8+.


Hoe eet je zo'n apparaat?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 19 juni 2015 @ 18:31:47 #198
221912 minilot
Nancy boy
pi_153672730
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:27 schreef Aurelius het volgende:

<verhaal>

Wat een goede, heldere en uitgebreide recensie! O+
Dank je wel daarvoor, en ik ga het zeker onthouden voor als ik eens in de buurt van Amsterdam ben. :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 19 juni 2015 @ 19:10:32 #199
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153673739
• Lokatie: Marriott, Bangkok
• Wat: Filet steak
• Impressie: Redelijk
• Kosten: 2283 Bath
• Cijfer: 5

Niet echt veel gasten, maar goed, dat ben ik wel gewend.



Broodje was prime, lekker warm, goede boter.



Amuse, had geen idee wat het was en verwachte iets speciaals. Not: aardbei met slagroom.



Kiezen van je steak-knife (en ik moet eerlijk zeggen, nooit ergens anders meegemaakt):



Sausjes (wijn en peper), onder de maat. Steak: onder de maat. Nier voor herhaling vatbaar.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_153675724
Je moet daar ook gewoon Thais eten? Waarom westers eten willen als je in Azië het meest geweldige, spotgoedkope eten kunt krijgen? O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:16:02 #201
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153675795
Ja, *gaap*
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_153675919
Vind je het niet lekker of ben je er te vaak?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 juni 2015 @ 20:37:24 #203
22592 crew  Ole
pi_153676414
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Je moet daar ook gewoon Thais eten? Waarom westers eten willen als je in Azië het meest geweldige, spotgoedkope eten kunt krijgen? O+
Ja maar af en toe een bruine boterham met kaas of een kroket is wel lekker dan hoor
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:59:47 #204
224960 highender
Travellin' Light
pi_153677605
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:37 schreef Ole het volgende:

[..]

Ja maar af en toe een bruine boterham met kaas of een kroket is wel lekker dan hoor
Als je er een half jaar zit kan ik me dat wel voorstellen ja :Y
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_153677775
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:16 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Als je er een half jaar zit kan ik me dat wel voorstellen ja :Y
Ik zou het na een week al zat zijn. :@
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:15:11 #207
63722 z80
I fink you freaky
pi_153679476
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:16 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Als je er een half jaar zit kan ik me dat wel voorstellen ja :Y
static zit er wel iets langer. kijk maar eens in het kaa gedeelte.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_153686307
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:27 schreef Aurelius het volgende:
Goede ramen is moeilijk te vinden in Nederland.[knip]


Cijfer 9/10.

Ziet er i.i.g. beter uit dan wat ik at in Rotterdam zo op het eerste gezicht. :Y

On topic.

Gisteren een beetje te keer geweest qua eten en drinken in verschillende toko's.

Was gisteren weer een enerverende dag. :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 04:55:18 ]
  zaterdag 20 juni 2015 @ 18:08:38 #209
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153696838
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 04:52 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ziet er i.i.g. beter uit dan wat ik at in Rotterdam zo op het eerste gezicht. :Y

On topic.

Gisteren een beetje te keer geweest qua eten en drinken in verschillende toko's.

Was gisteren weer een enerverende dag. :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij drinkt groene fernandes? :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_153709690
:? En wat is daar mis mee?
pi_153709782
Helemaal niks, die is het lekkerst *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 21 juni 2015 @ 07:38:49 #212
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153709965
Gister gegeten bij cocktailbar Level in Rotterdam.

Vooraf:
- Steak tartare met kwarteleitjes, haricots verts, acetostroop, crostini, zoetzure cherry tomaatjes & een kruidentuintje

- Cannelloni van zalm met Hollandse garnalen, avocado, mierikswortel, sjalot, crème fraîche & een kruidentuintje

Hoofd:
-Levelburger: huisgemaakte hamburger van rund op Marokkaans brood met cheddar, gekonfijte rode ui, bacon, tomaat, little gem, tartaarsaus & huisgemaakte frites

- Smeuïge parelgort met gruyère, dragon, groene asperges, gepocheerd ei & Romantic cherrytomaatjes

Na:
- Huisgemaakte geroosterde marshmallows met aardbeien, pure chocola, crémeux van passievruchten, bosbessen & sorbet van viooltjes

- Crème pâtissière van sinaasappel met mousse van limoen, merengue van citroen, sponscake van munt, sinaasappelzest, bloedsinaasappel & bloedsinaasappelsorbet

Gerechten even van de kaart gecopy-pasted.

We hebben werkelijk voortreffelijk gegeten! Zeer positieve verrassing! Alles was gewoon helemaal in orde, inclusief de bediening door een leuke meid die vreselijk veel lol in haar werk had.

Inclusief 4 cocktails en een glas wijn waren we 95 euro kwijt.

Gewoon een 10 wat mij betreft!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 21 juni 2015 @ 08:27:15 #213
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153710156
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:11 schreef Iwanius het volgende:
:? En wat is daar mis mee?
Gadverdamme man, dat had ik niet verwacht van een fijnproever als jij.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_153716226
Iemand die een leuk betaalbaar restaurantje kent (max 30 euro p.p.) in de buurt van Rhenen?
  zondag 21 juni 2015 @ 14:58:19 #215
130803 Gripper
Get a grip
pi_153717906
quote:
5s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:01 schreef emmyemmy het volgende:
Iemand die een leuk betaalbaar restaurantje kent (max 30 euro p.p.) in de buurt van Rhenen?
Tante Loes of de Koning van Denemarken (beiden IN Rhenen :) )
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_153718719
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Tante Loes of de Koning van Denemarken (beiden IN Rhenen :) )
Die 2e ziet er goed uit :9
  zondag 21 juni 2015 @ 15:34:22 #217
130803 Gripper
Get a grip
pi_153718869
Z
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:29 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Die 2e ziet er goed uit :9
Ze zitten 300 meter bij mekaar vandaan, dus je kunt bij allebei even kijken voor je je keus bepaalt. Bij de Koning zit je aan de doorgaande weg door Rhenen, maar wel een mooi terras, en binnen heb je natuurlijk geen last van die weg.

Tante Loes is in de uiterwaard bij de Rijn, mooi uitzicht dus. Maar qua eten is het bij de Koning beter (vind ik zelf)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_153718929
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:34 schreef Gripper het volgende:
Z

[..]

Ze zitten 300 meter bij mekaar vandaan, dus je kunt bij allebei even kijken voor je je keus bepaalt. Bij de Koning zit je aan de doorgaande weg door Rhenen, maar wel een mooi terras, en binnen heb je natuurlijk geen last van die weg.

Tante Loes is in de uiterwaard bij de Rijn, mooi uitzicht dus. Maar qua eten is het bij de Koning beter (vind ik zelf)
Is reserveren nodig? Of is het niet zo druk
  zondag 21 juni 2015 @ 15:39:22 #219
130803 Gripper
Get a grip
pi_153719020
Weekend en op mooie dagen (als je buiten wilt zitten) wel. Allebei populaire restaurants.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 21 juni 2015 @ 16:09:20 #220
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_153719855
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:29 schreef emmyemmy het volgende:

Die 2e ziet er goed uit :9
Aangezien je het vraagt in dit topic, verwachten we nu dus wel een uitgebreide recensie van je als je er geweest bent. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_153719900
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:09 schreef golfer het volgende:

Aangezien je het vraagt in dit topic, verwachten we nu dus wel een uitgebreide recensie van je als je er geweest bent. :)
Dat dus :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153720691
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Aangezien je het vraagt in dit topic, verwachten we nu dus wel een uitgebreide recensie van je als je er geweest bent. :)
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat dus :Y
Prima :P heb alleen niet veel restaurant ervaring en ben niet heel kieskeurig
pi_153720788
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 07:38 schreef Isegrim het volgende:
Gister gegeten bij cocktailbar Level in Rotterdam.

Vooraf:
- Steak tartare met kwarteleitjes, haricots verts, acetostroop, crostini, zoetzure cherry tomaatjes & een kruidentuintje

- Cannelloni van zalm met Hollandse garnalen, avocado, mierikswortel, sjalot, crème fraîche & een kruidentuintje

Hoofd:
-Levelburger: huisgemaakte hamburger van rund op Marokkaans brood met cheddar, gekonfijte rode ui, bacon, tomaat, little gem, tartaarsaus & huisgemaakte frites

- Smeuïge parelgort met gruyère, dragon, groene asperges, gepocheerd ei & Romantic cherrytomaatjes

Na:
- Huisgemaakte geroosterde marshmallows met aardbeien, pure chocola, crémeux van passievruchten, bosbessen & sorbet van viooltjes

- Crème pâtissière van sinaasappel met mousse van limoen, merengue van citroen, sponscake van munt, sinaasappelzest, bloedsinaasappel & bloedsinaasappelsorbet

Gerechten even van de kaart gecopy-pasted.

We hebben werkelijk voortreffelijk gegeten! Zeer positieve verrassing! Alles was gewoon helemaal in orde, inclusief de bediening door een leuke meid die vreselijk veel lol in haar werk had.

Inclusief 4 cocktails en een glas wijn waren we 95 euro kwijt.

Gewoon een 10 wat mij betreft!
:@ Was je straalbezopen toen je dit schreef...



Een 10! voor die toko Level? :') Level is gewoon een zoveelste toko als Sorbonne en Blender voor hipstervolk geweest en nu voor de restanten daarvan en buitenlandse (met name Spaanse en Italiaanse) uitwisselingsstudenten die willen eten wat een beetje 'hip'lijkt en eerder rondhingen bij het tegenover gelegen Bierlokaal Bokaal Rotterdam.



Leuk dat het je gesmaakt heeft maar m.i. liet jij je teveel beinvloeden door randzaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 16:42:48 ]
  zondag 21 juni 2015 @ 16:53:07 #224
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153721099
Nee, ik was überhaupt niet bezopen. Ik heb gewoon uitstekend gegeten. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 21 juni 2015 @ 17:01:36 #225
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153721329
Ik ben sowieso niet vaak dronken om halfacht 's ochtends. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  roze zondag 21 juni 2015 @ 17:03:15 #226
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_153721372
Ik vind de gerechten erg lekker klinken! Verder vind ik je niet heel vriendelijk overkomen nu Iwanius.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 21 juni 2015 @ 17:34:48 #227
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153722297
Ik vond het gewoon heel erg prima. Vooral de parelgort was echt heerlijk. :9 In zijn categorie was het gewoon top. Het was vers gemaakt, mooie smaken, prachtig opgemaakt. En wat er verder voor publiek zit zal me worst wezen. De cocktails waren ook lekker. Vooral mijn Cookie Monster, die smaakte naar vloeibare koekjes. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153722503
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:34 schreef Isegrim het volgende:
Vooral mijn Cookie Monster, die smaakte naar vloeibare koekjes. :D
* Isabeau noteert naam hipster place
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153722758
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:03 schreef Amarantha het volgende:
Ik vind de gerechten erg lekker klinken! Verder vind ik je niet heel vriendelijk overkomen nu Iwanius.
Nou idd. Wat een ongepaste reactie.
  zondag 21 juni 2015 @ 18:33:41 #230
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153723697
Foute eigenaar zeker, dat Level? Eentje die niks met Iwanius op heeft? Haha, vertel eens, Iwanius, vanwaar je haat?
  zondag 21 juni 2015 @ 18:47:00 #231
234189 Griebus
eindbaas
pi_153723984
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 16:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Lam met crunchy oude kaas en voorjaarsgroentjes
Hou toch eens op hiermee, ik hoor het op tv ook elke droeftoeter zeggen die denkt verstand van eten te hebben. Het woord zoals het gebruikt wordt bestaat niet eens in de van Dale. :')
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  zondag 21 juni 2015 @ 18:50:12 #232
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153724076
'Zuurtje'. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 21 juni 2015 @ 18:51:15 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153724106
Groentjes is gewoon Vlaams
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 21 juni 2015 @ 19:00:09 #234
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153724339
Staat groentjes niet in de van Dale? Kan het me niet voorstellen.
  zondag 21 juni 2015 @ 19:04:09 #235
234189 Griebus
eindbaas
pi_153724416
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:51 schreef Molo het volgende:
Groentjes is gewoon Vlaams
Nou gebruik het dáár dan ;)
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  zondag 21 juni 2015 @ 19:05:51 #236
234189 Griebus
eindbaas
pi_153724445
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:00 schreef RobinOok het volgende:
Staat groentjes niet in de van Dale? Kan het me niet voorstellen.
Ja het staat er in. Misschien wordt het gebruikt voor jonge kleine groentes.
Maar dan nog vind ik het weer zo'n typisch modewoordje wat mij irriteert als elke halve zool het gebruikt.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  zondag 21 juni 2015 @ 19:13:56 #237
63722 z80
I fink you freaky
pi_153724702
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:50 schreef Isegrim het volgende:
'Zuurtje'. :P
die zitten niet in eten maar zitten in een papiertje of cellofaan gewikkeld.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 21 juni 2015 @ 19:26:09 #238
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153725126
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:13 schreef z80 het volgende:

[..]

die zitten niet in eten maar zitten in een papiertje of cellofaan gewikkeld.
:Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 21 juni 2015 @ 19:30:38 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153725289
Ontopic dan maar, want wat een gezeik allemaal.

Vanmiddag gelunched bij strandpaviljoen De Staat in Duindorp (Den Haag).
http://www.destaat.info/

Met een groep en ik was niet degene die betaalde, dus ik heb geen idee van de prijzen.

We hadden een mix van warme en koude schotels. Ham, asperges met zalm, gebakken visfilets, worsten vers vanuit de rookoven/grill ( O+ dat is liefde hoor O+ ), salades, geroosterde groentes etc etc.
Beetje mediterraan thema was het.

Eten was ontzettend lekker, veel keuze, allemaal goede kwaliteit en goed klaar gemaakt.
Heerlijk! En een aanrader ^O^

En ook goede koffie O+ c_/ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_153725328
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:47 schreef Griebus het volgende:

[..]

Hou toch eens op hiermee, ik hoor het op tv ook elke droeftoeter zeggen die denkt verstand van eten te hebben. Het woord zoals het gebruikt wordt bestaat niet eens in de van Dale. :')
Goed punt, verkeerde gelegenheid. Ja, al die figuren die Blijker en Kranenborg napraten met hun zoetjes, zuurtjes, bittertjes en visjes zijn bloedirritant, maar mensen die Vlaams praten niet, ook al is groentjes een vervelend woord.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:33 schreef RobinOok het volgende:
Foute eigenaar zeker, dat Level? Eentje die niks met Iwanius op heeft? Haha, vertel eens, Iwanius, vanwaar je haat?
Waarschijnlijk had de eigenaar geen zin om zijn duurste flessen tevoorschijn te halen alleen voor de foto.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 21 juni 2015 @ 19:33:44 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153725373
Ik heb trouwens gisteren wat gedronken bij Bokaal, wat Iwanius aanhaalde hierboven. En vond het gewoon een leuk (en hip, maar boeiend, want ik ben zelf niet hip) tentje :)

Aardige bediening, gezellig sfeertje en drankje met citroen erin. Niks mis mee :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 21 juni 2015 @ 19:37:41 #242
234189 Griebus
eindbaas
pi_153725495
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Goed punt, verkeerde gelegenheid. Ja, al die figuren die Blijker en Kranenborg napraten met hun zoetjes, zuurtjes, bittertjes en visjes zijn bloedirritant, maar mensen die Vlaams praten niet, ook al is groentjes een vervelend woord
Het lijkt wel hoe meer verkleinwoordjes, hoe verfijnder het moet lijken.
'Een biefstukje op een bedje van lentegroentjes met een sausje van bospaddestoeltjes'
:')
Maargoed, teveel,off-topic. Mijn excuusjes

[ Bericht 0% gewijzigd door Griebus op 21-06-2015 19:44:21 ]
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  roze maandag 22 juni 2015 @ 01:10:40 #243
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_153735433
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarschijnlijk had de eigenaar geen zin om zijn duurste flessen tevoorschijn te halen alleen voor de foto.
:D
Your beauty never ever scared me.
  maandag 22 juni 2015 @ 01:13:56 #244
221912 minilot
Nancy boy
pi_153735479
Inderdaad wel weer welletjes(ha!) nu.
Op naar het volgende recensietje! :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_153747449
Waar?
Proeflokaal Bregje, Den Haag. Eetcafe met een vaste formule: voor/hoofd/na ¤12,50 en in het weekend ¤14,50 Geen hoge verwachtingen die niet waargemaakt werden.

Wanneer?
21 juni 2015

Wat at je?
Twee garnalenkroketjes met limoenmayonaise
Garnalenkroketjes waren kleiner dan het onderste kootje van mijn duim, in totaal 1 mini garnaaltje in het hele gerecht gevonden. Wel een grote berg sla met een flinke scheut dressing uit de fles (gok ik) en een limoenmayonaise waar ik erg weinig limoen in proefde. Tafelgenoten met een salade als voorgerecht kregen erg veel sla met weinig vulling. Er was in de salades onder andere gebruik gemaakt van mango uit blik. Bah.

varkenshaas met champignonsaus
Mijn varkenshaas was veel te ver door, champignonsaus was niet lekker en de salade saai. Frites waren oké. Tafelgenoot met hetzelfde had wel een lekkere varkenshaas. De kwaliteit van andere tafelgenoten was wisselend.

chocoladetaartje met ijs.
Ik at het niet op. Mijn broertje wel, en die vond het eigenlijk ook niet lekker.

Impressie?
Restaurant ziet er redelijk verzorgd uit, maar eten was niet lekker. We vroegen ons af of er nog dingen echt klaargemaakt zouden worden in het restaurant in plaats van gebruik makend van kant en klaar producten , maar we gokken van niet.

Service is om te huilen, helft van de serveersters heeft geen idee waar ze mee bezig zijn. "alles naar wens?" En dan snel wegrennen, geen nieuwe glazen bij nieuwe drankjes, voor mensen langs reiken om borden te pakken of van tafel af te halen.
Éen alcoholvrije amaretto coffee voor de BOB niet geleverd, wel op de de rekening.

Kosten?
14,50 pp + drankjes, ik denk ongeveer 25,- pp. Ik betaalde niet

Cijfer?
Kost geen bal, maar het eten smaakt dan ook nergens naar, een 4.

Volgende keer mag mijn broertje geen restaurant uit kiezen.
pi_153747872
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:25 schreef Atifa het volgende:
Volgende keer mag mijn broertje geen restaurant uit kiezen.
Ik ken genoeg mensen die niet eens door hebben dat het waardeloos is, omdat het thuis nog slechter is. En die letten dan vooral op de prijs en dan krijg je dit soort taferelen. Dat elke vezel in je lichaam schreeuwt dat je het beter kan, zonder enige moeite te doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153748073
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die niet eens door hebben dat het waardeloos is, omdat het thuis nog slechter is. En die letten dan vooral op de prijs en dan krijg je dit soort taferelen. Dat elke vezel in je lichaam schreeuwt dat je het beter kan, zonder enige moeite te doen.
Die mensen ken ik ook, maar hier was verder iedereen in het gezelschap het wel met mij eens.

Een van de koks van het restaurant waar mijn broertje werkt, scheen laaiend enthousiast over dit restaurant te zijn geweest, dus nu weet ik zeker dat ik nooit in dat restaurant ga eten.
pi_153748127
Voor 12,50 voor een hoofd, voor en nagerecht hoef je ook niet heel veel beter te verwachten denk ik. Daar heb je ook een shoarmaschotel voor :')
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  maandag 22 juni 2015 @ 15:54:29 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153748284
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:49 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Voor 12,50 voor een hoofd, voor en nagerecht hoef je ook niet heel veel beter te verwachten denk ik. Daar heb je ook een shoarmaschotel voor :')
Een Varkenshaas goed bakken of een saus lekker maken kost niet meer dan een haas verpesten en een saus verpesten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153749662
Haha toevallig was ik daar gisteren tegenover en had mijn vriendin het over Bregje. We bekeken de kaart en zag er super uit voor die prijs.

Maar thnx voor de review, dan gaan we niet meer :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_153749977
Iemand aanraders voor een leuk restaurant in Leeuwarden? Hoeft geen top-niveau te zijn. Gewoon een leuk eet-café voor 20 / 25,- per persoon.
pi_153750022
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een Varkenshaas goed bakken of een saus lekker maken kost niet meer dan een haas verpesten en een saus verpesten.
Klopt, maar blijkbaar zijn de lage winstmarges uit het budget van het keukenpersoneel gegaan :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_153750220
Je krijgt waar je voor betaalt, en dat is ook te rechtvaardigen. Ik vind het zelf gewoon een gemiste kans. Vraag dan liever een paar euro meer en zet je gasten iets goeds voor.
pi_153750655
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:54 schreef Atifa het volgende:
Je krijgt waar je voor betaalt, en dat is ook te rechtvaardigen. Ik vind het zelf gewoon een gemiste kans. Vraag dan liever een paar euro meer en zet je gasten iets goeds voor.
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:

Een Varkenshaas goed bakken of een saus lekker maken kost niet meer dan een haas verpesten en een saus verpesten.
Piet heeft wat dat betreft wel gelijk en met een paar euro meer word je niet plots een betere kok.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 22 juni 2015 @ 17:15:42 #255
221912 minilot
Nancy boy
pi_153750736
Als ik het zo lees was er weinig 'kok' aan en zal het meeste prefab zijn geweest. Voor de ene gast iets beter opgewarmd dan voor de andere, zo te horen. Nou ja, goede les voor ons allemaal. Restaurant vermijden dus. :) Thanks Atifa!
Let me see you stripped down to the bone
pi_153751857
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:

Waarschijnlijk had de eigenaar geen zin om zijn duurste flessen tevoorschijn te halen alleen voor de foto.
*Gaap* tuurlijk. Alsof ze dat voor een gast gaan doen.Maar leuke aanname 'voor op de kast.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:52:09 #257
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153752985
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:44 schreef Accursius het volgende:
Iemand aanraders voor een leuk restaurant in Leeuwarden? Hoeft geen top-niveau te zijn. Gewoon een leuk eet-café voor 20 / 25,- per persoon.
Spinoza.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153753996
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:44 schreef Accursius het volgende:
Iemand aanraders voor een leuk restaurant in Leeuwarden? Hoeft geen top-niveau te zijn. Gewoon een leuk eet-café voor 20 / 25,- per persoon.
De Humphreys in Leeuwarden is wel een leuke lokatie. Geen idee hoe het nu is, al 10 jaar niet meer geweest.
  maandag 22 juni 2015 @ 19:37:55 #259
444149 Eejit
What's the craic?
pi_153754060
De Ierse pub heeft ook een goede keuken en het menu past goed bij het weer ;)
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_153766548
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]


[..]

Piet heeft wat dat betreft wel gelijk en met een paar euro meer word je niet plots een betere kok.
Nee maar een slecht stuk vlees helpt niet mee..
  dinsdag 23 juni 2015 @ 08:12:09 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153766959
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 06:26 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Nee maar een slecht stuk vlees helpt niet mee..
Was het een slechte varkenshaas dan? Het issue was dat deze te doorbakken was dacht ik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153767011
Tafelgenoot had een prima stuk varkenshaas. Dus ja, slecht gebakken.

Isa, ik snap wat je bedoelt. Geld op zich maakt geen betere kok, maar creëert wel mogelijkheid tot het huren van betere koks of het opleiden van koks. Ik vraag me af of kant en klaar sauzen nou echt veel goedkoper zijn dan zelf maken.
pi_153767020
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Spinoza.
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

De Humphreys in Leeuwarden is wel een leuke lokatie. Geen idee hoe het nu is, al 10 jaar niet meer geweest.
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:37 schreef Eejit het volgende:
De Ierse pub heeft ook een goede keuken en het menu past goed bij het weer ;)
Bedankt _O_ hier kan ik wat mee.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 08:28:28 #264
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153767111
Afgelopen zondag gegeten bij ZóXander in Zwolle. Het proeverijmenu. Mwah. De kruiden'boter' was in werkelijkheid margarine, de zeewolf was verre van vers en de kippendijtjes waren gekruid met kant-en-klare kruidenmix.

Zaten ook best lekkere dingen bij, maar helemaal niets bijzonders. Wel een hele mooie zaak. Gemiste kans.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153794614
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:33 schreef RobinOok het volgende:
Foute eigenaar zeker, dat Level? Eentje die niks met Iwanius op heeft? Haha, vertel eens, Iwanius, vanwaar je haat?
Nee hoor Bep. Ken die eigenaar helemaal niet maar mijn reactie was meer ingegeven door het feit dat als iemand een toko als deze die niks bijzonders is qua producten/ingrediënten een 10 geeft ik altijd er van uitga dat er dan hoogstaande kwaliteit wordt gebruikt en niet basis groothandel spul dat massaal wordt ingekocht,afgeleverd en gebruikt.

Dat het allemaal prima smaakte voor Isegrim is allemaal leuk en aardig maar zoals je zelf weet kun je met standaard goedkope ingrediënten (groothandel) vaak ook een lekker maal maken maar om er dan een 10 voor te geven daar komt in mijn boek er wel iets meer bij kijken dan gewoon goed bereiden.

Pata negra/Carpaccio dat van de groothandel komt (ingepakt en wel en waar je alleen de folie vanaf hoeft te trekken en op te dienen) en toevallig lekker smaakt is voor mij geen 10 waard. Als het van het been direct wordt gesneden (Pata negra) dan weer wel omdat er terdege smaakverschil en kwaliteit in zit. Verse Italiaanse pasta dat jezelf bereid uit deeg (gehele proces dus) en pasta dat aangeleverd wordt is ook zo een voorbeeld. En zo kan ik nog wel doorgaan in mijn toekenning van het hoogste cijfer 10.

On topic:

Waar?






(verrek het AD is er ook,toch niet om alvast te recenseren? ;) )




(BN'ers van tv moeten ook haring happen...of is hij aan het snabbelen?)


Wat at je?


Aangezien mijn bier consumptie net zo snel als de haringen door de keel
glijden alvast een voorraadje klaar staan }) )


Impressie/indrukken/op of aanmerkingen.

Gisteren was dus de zoveelste haringparty in Rotterdam (anderen waren o.a. van Het Hilton in Amsterdam en Kaatmossel te Rotterdam waar bij de laatste geen nieuwe haringen waren omdat de party te vroeg was gepland )maar wel 1 die ik de moeite van een bezoek waard vond te meer het bij Melief Bender (toch wel een Rotterdams horeca -instituut) plaatsvond en op een locatie dat een beetje nostalgisch Rotterdam aandoet dat je nergens anders in de Maasstad meer aantreft en waar je de echte Rotterdamse penoze en aanverwanten(Ontroerend Goed/Havenbaronnen e.d.) nog aantreft.

De haringen waren aangeleverd door uiteraard Schmidt Zeevis Rotterdam en de haringen die ik oppeuzelde tijdens de vele gesprekken met bekenden waren weer van prima kwaliteit. Iets minder dik dan vorig jaar. Kortom lekker smeuïg!

Oké,leuk voor je maar hoeveel haringen heb je nu i.c.m. dat bier van je opgepeuzeld?

Eehm...12! :@

Tering! En alles wat gratis?

:N

Zij die uitgenodigd waren werd wel van verwacht dat je voor je drank betaalde en er werd opgelet door het personeel dat er drank werd bestelt gezien het 'open' karakter van de haringparty.(direct aan de open straat gelegen) Zo werden er mensen verwijderd die dachten stiekem in de massa op te kunnen gaan en mee te kunnen eten door aan te sluiten in de rij voor de haringkar.

Oké holle bolle Gijs. Ga je nog meer van die vis party's af en hoeveel staan er op stapel?

Ik ga er misschien nog 1 bezoeken ( KRZV De Maas Rotterdam) van de 5 in den lande gewoon omdat de locatie gewoon leuk is en de mensen die er komen ook.De rest laat ik lekker links liggen.

Cijfer?

8
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2015 04:14:52 ]
  woensdag 24 juni 2015 @ 07:18:40 #266
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153796107
Er kwam helemaal niets van de groothandel, alles was vers bereid.

Nee, het is niet de Librije. Maar binnen zijn eigen categorie vond ik het erg goed.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153796261
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 07:18 schreef Isegrim het volgende:
Maar binnen zijn eigen categorie
Zo beoordeel ik restaurants ook en dan kan zelfs een snackbar of plaatselijke Chinees een 10 krijgen *O*
(en een sterrenrestaurant een 6, terwijl die dan beter is dan die snackbar)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  roze woensdag 24 juni 2015 @ 11:43:09 #268
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_153799821
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2015 03:57 schreef Iwanius het volgende:
(BN'ers van tv moeten ook haring happen...of is hij aan het snabbelen?)
Wie is het? Zou hem namelijk zo voorbij lopen.
Your beauty never ever scared me.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 24 juni 2015 @ 11:51:28 #269
414785 sirdanilot
pi_153799970
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 07:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo beoordeel ik restaurants ook en dan kan zelfs een snackbar of plaatselijke Chinees een 10 krijgen *O*
(en een sterrenrestaurant een 6, terwijl die dan beter is dan die snackbar)
Gaat vooral ook om prijs-kwaliteit natuurlijk
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:41:41 #270
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153801409
Ik denk opeens "Is dat niet Sjoerd Pleijsier?"
Sjees, wat is die oud geworden. Ik weet nog dat ie haar had. :-)
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:47:01 #271
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153801509
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:43 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Wie is het? Zou hem namelijk zo voorbij lopen.
Dat. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:48:02 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153801528
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:41 schreef RobinOok het volgende:
Ik denk opeens "Is dat niet Sjoerd Pleijsier?"
Sjees, wat is die oud geworden. Ik weet nog dat ie haar had. :-)
:Y

En een zeeeer charmante foto ook zeg :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 24 juni 2015 @ 13:01:25 #273
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_153801810
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:43 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Wie is het? Zou hem namelijk zo voorbij lopen.
U is geen Rotterdammert?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_153805951
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:43 schreef Amarantha het volgende:

Wie is het? Zou hem namelijk zo voorbij lopen.
Sjoerd Pleijsier

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:48 schreef Molo het volgende:



En een zeeeer charmante foto ook zeg :X
Nou vooruit dan ook maar de foto waar hij echt hapt.

pi_153808071
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 07:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo beoordeel ik restaurants ook en dan kan zelfs een snackbar of plaatselijke Chinees een 10 krijgen *O*
(en een sterrenrestaurant een 6, terwijl die dan beter is dan die snackbar)
Kijk maar uit, straks krijg je nog een preek van Iwannogwat.
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:01:08 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153808135
Echt, zooo onsmakelijk die foto's man ;( :{ ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:06:55 #277
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_153808270
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:01 schreef Molo het volgende:
Echt, zooo onsmakelijk die foto's man ;( :{ ;(
Mijn honger gaat er wel van weg ja :')
吴 曼 迪
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:08:45 #278
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_153808316
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:01 schreef Molo het volgende:
Echt, zooo onsmakelijk die foto's man ;( :{ ;(
Overdreven.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:11:56 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153808386
quote:
17s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:06 schreef megamandy het volgende:

[..]

Mijn honger gaat er wel van weg ja :')
Ik sla ze even op om naar te kijken als ik zin heb in chocolade of andere dingen die met eten te maken hebben, scheelt weer met dieetfrustraties :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_153809092
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik sla ze even op om naar te kijken als ik zin heb in chocolade of andere dingen die met eten te maken hebben, scheelt weer met dieetfrustraties :')
Eet een ruggengraat :Y)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:54:45 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153809168
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:35 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Sjoerd Pleijsier

[..]

Nou vooruit dan ook maar de foto waar hij echt hapt.

[ afbeelding ]
Uit het riool gekomen voor een haring
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153809224
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2015 03:57 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Word je nooit moe van jezelf?
:')
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  woensdag 24 juni 2015 @ 18:00:54 #283
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153809300
Goh, Sjoerd is van 54, had hem ouder geschat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 24 juni 2015 @ 18:17:52 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153809639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:50 schreef Soury het volgende:

[..]

Eet een ruggengraat :Y)
:')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_153809807
Ik vind die man ook zonder haring onsmakelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 juni 2015 @ 18:55:33 #286
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153810447
Ik vind 'm wel geil eigenlijk.
  woensdag 24 juni 2015 @ 18:58:11 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153810529
Godverdamme Robin, ik sta hier in de file en rij alsnog bijna van schrik tegen een vrachtwagen aan :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_153810569
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:58 schreef Molo het volgende:
Godverdamme Robin, ik sta hier in de file en rij alsnog bijna van schrik tegen een vrachtwagen aan :X
Haal die telefoon dan ook uit je dikke vingers :{w
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 24 juni 2015 @ 19:05:42 #289
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_153810745
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:55 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind 'm wel geil eigenlijk.
Hahaha
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 24 juni 2015 @ 19:07:58 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153810810
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:59 schreef Soury het volgende:

[..]

Haal die telefoon dan ook uit je dikke vingers :{w
Love you too *;
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 24 juni 2015 @ 19:21:58 #291
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153811128
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:58 schreef Molo het volgende:
Godverdamme Robin, ik sta hier in de file en rij alsnog bijna van schrik tegen een vrachtwagen aan :X
Ja, sorry, mijn hele leven al. Mijn guilty Pleijsier.
pi_153811184
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:21 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, sorry, mijn hele leven al. Mijn guilty Pleijsier.
_O-
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  donderdag 25 juni 2015 @ 00:28:42 #293
130803 Gripper
Get a grip
pi_153820823
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:21 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, sorry, mijn hele leven al. Mijn guilty Pleijsier.
Je wachtte gewoon tot iemand een opmerking maakt én je m kon inkoppen ;)

Ik ben voor m'n werk in Frankrijk (Nantes; kust dus veel vis) en eet dus al 2 dagen foie gras; zalmpje coquille tournedos etc.
Nou zijn we hier met collega's vanuit heel Europa, waaronder wat Oostblok landen. Twee figuren uit Slowakije en Hongarije vonden de foie gras gisteren maar niks; en zelfs het hoofdgerecht, stukje tarbot, vonden ze eng en schoven ze door naar mij en m'n buurman. Dus ik, je kon er op wachten,

Aren't you Hungary?

_O-
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_153827929
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 00:28 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je wachtte gewoon tot iemand een opmerking maakt én je m kon inkoppen ;)

Ik ben voor m'n werk in Frankrijk (Nantes; kust dus veel vis) en eet dus al 2 dagen foie gras; zalmpje coquille tournedos etc.
Nou zijn we hier met collega's vanuit heel Europa, waaronder wat Oostblok landen. Twee figuren uit Slowakije en Hongarije vonden de foie gras gisteren maar niks; en zelfs het hoofdgerecht, stukje tarbot, vonden ze eng en schoven ze door naar mij en m'n buurman. Dus ik, je kon er op wachten,

Aren't you Hungary?

_O-
Hongaren eten alleen maar paprika :p
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 juni 2015 @ 22:03:36 #295
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153890463
Waar? Loetje, Overveen
Wanneer? 26 juni in het jaar 2015
Wat at je? Biefstuk Ossenhaas De Roode Waard
Impressie?


Kosten? zie de kaart van Loetje
Cijfer? Een dikke 8

Ma was van de week jarig en dat moest gevierd worden. Loetje bestaat 35 jaar en sinds 2010 zitten ze ook in Overveen. Zeer succesvol, want het zit heel vaak vol. Loetje is beroemd geworden door de biefstuk. Dus ik kan niet achter blijven ;)

We aten er voor het eerst en ging ik dus voor de Biefstuk Ossenhaas De Roode Waard, zie de foto. Ofwel Biefstuk met kippenlevers, ui en spek. Mijn biefstuk was lekker mals en nog lekker rood. Ik heb heerlijk gegeten.

Ma ging voor de Kalfslever met spek en ui. Die was ook lekker.


Mijn broertje ging voor de normale biefstuk, dus alleen in de jus. Oma ging voor de maaltijdsalade met gerookte zalm.


Verder hadden we nog een gemengde salade en patat als bijgerechten, deze staan apart op de kaart en moeten ook apart worden besteld.


Als toetje hadden we de creme brulee. Niet de beste creme brulee ooit, maar was wel lekker.

Daarnaast nog een compliment voor het personeel, de bediening in het deel van de zaak waar wij zaten was prima. ^O^. Voor mij een reden om nog ooit wel eens terug te keren. Alleen voor de vega's onder ons zoek een andere toko uit :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_153892655
Ook al ben ik geen biefstukfan; jouw gerecht ziet er wel heel erg jummie uit hoor! Genoeg jus en lekkere stukken spek :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_153892734
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 23:29 schreef FutureFairytale het volgende:
Ook al ben ik geen biefstukfan; jouw gerecht ziet er wel heel erg jummie uit hoor! Genoeg jus en lekkere stukken spek :9
Ik vind het juist helemaal niks :+ En de crème brulee ziet er uit alsof het jus van de avond er voor is. Waarschijnlijk allemaal lekker, maar ik vind het er gewoon niet uitzien 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153893759
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 23:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het juist helemaal niks :+ En de crème brulee ziet er uit alsof het jus van de avond er voor is. Waarschijnlijk allemaal lekker, maar ik vind het er gewoon niet uitzien 8-)
de creme brulee ziet er idd zo uit als jouw beschrijving. Of het is slecht belicht. Maar sowieso een fout schaaltje.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 28 juni 2015 @ 08:48:53 #299
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153897295
Hebben ze de paardenbiefstuk toch maar weer van de kaart gehaald?
  zondag 28 juni 2015 @ 10:27:08 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153898107
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 08:48 schreef RobinOok het volgende:
Hebben ze de paardenbiefstuk toch maar weer van de kaart gehaald?
Maar zou die ook van het menu zijn😀
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 juni 2015 @ 11:26:50 #301
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153898888
Ja, want ze verkopen het als biefstuk ossenhaas, dus dat is wat je nu krijgt.
Eerder was het biefstuk van de haas. Of om het even zoiets vaags.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')