abonnement Unibet Coolblue
pi_149756199
Het mag dan wel een stil gegeven zijn,toch vind ik dat het maar eens naar de oppervlakte moet die belangenverstrengeling in de horeca en wel tussen al die zogenaamde onafhankelijke sites of blogs die zich altijd op de borst slaan in hun oprechtheid de gemiddelde lezer op het web een eerlijk en onafhankelijke recensie voor te schotelen. Ik heb het dan over:







Over de eerste zijn er de afgelopen jaren genoeg voorbeelden geweest waaruit gebleken is dat IENS verre van onafhankelijk is gebleken inzake hun recensies. En ondanks dat men anno 2015 e.e.a al enige tijd heeft aangepast,blijft het een site die zich veelal laat leiden door belangenverstrengeling waarbij met name het positieve van een horeca gelegenheid de boventoon moet voeren en echte kritische noten die vaak hard maar wel de kern van een negatieve ervaring raken worden weggehaald op grond van "niet conform hun beleidsregels"

Dichtbij.nl is van het zelfde laken een pak waarbij ook daar aan de oppervlakte wordt gezegd dat men zelf geschreven stukken/ervaringen kan invoeren alleen wat als dit in de praktijk net zo gecensureerd dan wel aangepast wordt? En wel zo dat vooral de indruk voor adverteerders/restaurateurs ontstaat dat zij ver van de inhoud van deze geschreven stukken staan. Maar probeer nu eens dit zelfde geschreven stuk met allerlei hosana woorden te bevatten. Dan is uw geschreven stuk wel ineens Dichtbij waardig.

Sterker nog in een mail die ik ter inzage had was duidelijk te lezen dat Dichtbij ingezonden stukken die conflicteerden met de goede band die men met adverteerders dan wel bevriende horeca zaken had, niet zouden plaatsen. Over eerlijk en onafhankelijkheid gesproken.

En dan is daar De Buik van Rotterdam de altijd positieve blog die de laatste maanden zoveel interesse geniet vanwege het altijd hebben van de laatste horeca nieuwtjes. Nou even los van de 'oprechte bio verhalen die altijd op dit soort blogjes staan om de argeloze lezer enig vertrouwen in te boezemen is de Buik van Rotterdam ook verre van onafhankelijkheid inzake zijn recensies.

Gisteren was men ook bij de opening van Joelia Rotterdam van Mario de Ridder voor de lunch en daar was overduidelijk te zien hoe het "ons kent ons" principe gestalte werd gegeven doordat de men een aantal gerechtjes kreeg voorgeschoteld en na afloop niet hoefde te betalen want...positieve recensie voor gratis eten...dat is zoals het heurt?

Als men iets gratis krijgt is daar niets op tegen alleen als men pretendeert onafhankelijk en dus eerlijk te zijn inzake zijn opgedane ervaringen,dan vind ik dat men elke vorm van belangenverstrengeling moet vermijden en gewoon diens eigen rekening moet betalen als men komt eten.

Ik doe het al jaren gewoon omdat ik weet hoe het heurt!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 12:18:22 ]
pi_149756542
Staan op Iens wel restaurants die lager dan een 7 scoren eigenlijk?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:41:19 #3
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_149756872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:29 schreef DroogDok het volgende:
Staan op Iens wel restaurants die lager dan een 7 scoren eigenlijk?
Jawel. :Y
pi_149757071
En wat is de vraag? Of is het een mededeling?
Somebody that I used to know
pi_149757097
Mededeling.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:29 schreef DroogDok het volgende:
Staan op Iens wel restaurants die lager dan een 7 scoren eigenlijk?
Jarenlang niet maar de laatste tijd wel. Maar je zal merken dat men over de gehele linie dan een soort samenvatting geeft die dan wel zo uitpakt dat over het algemeen de horecazaak er toch nog goed voorstaat. Let maar eens op.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 12:49:54 ]
  woensdag 9 september 2015 @ 16:36:36 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155950086
Iens verwijderd ook kritieken
Deze van mij verwijderde Iens, omdat het zg niet over het eten zou gaan
quote:
Mangiare in Eindhoven

Mangiare is de reden waarom ik nog wel 10 keer nadenk voordat ik een steak zal bestellen in de horeca

- Heeft u een keuze kunnen maken?
> Ja, ik wil graag de ribeye steak, en ik wil hem rood.
- De Ribeye steak?
> Ja, ik wil hem hooguit 20 seconde per kant, hij moet nog moe zeggen, van mijn bord willen terug naar het weiland, zo rood wil ik hem hebben.
- okay, hi hi hi

Na een tijdje komt de steak, ergens tussen medium en doorbakken. Ik stuur hem terug met de opmerking dat ik hem rood had besteld.

Dit veroorzaakt enige paniek bij de bediening. De chef komt langs die me vraagt waarom ik de steak terug stuur, ik vertel hem dat ik hem zeer rood besteld heb en hem ook graag zo hebben wil. In plaats van dan te zeggen okay, gaat hij een discussie aan of ik dat wel echt wil, zo een steak is rauw van binnen, en wellicht niet warm (als je geen steak kan bakken wat doe je dan in de prof keuken vraag ik me af). Ik zeg dat ik weet wat ik bestel en dat ik geen discussie wil maar een rode steak. Weer de discussie in, of ik het zeker weet.
Nadat mijn gezelschap het eten al half op heeft komt mijn steak, en idd, direct uit de koelkast op de grill. Hij is formeel rood, maar deze kok verdient bijscholing over hoe hij steak moet klaarmaken. Zet het niet op de kaart als je het niet kan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 9 september 2015 @ 17:50:37 #7
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155952582

Saignant?


Afgelopen weekend, hier in Frankrijk, een tournedos Rossini.
We bestelden hem saignant. Ja, mijn lief wist zeker dat dat "rood" betekent in Frankrijk.
Nou, niet dus. En nu kijk ik nog eens op wiki en inderdaad (ik weet uit ervaring dat ie bij 50C wat mij betreft al "doorgeslagen" is) :

Bleu: erg bloedend (45°C)
Saignant: enkel de kern bloedend (50°C)
Ą point: juist op punt (60°C)
Bien cuit: goed doorbakken (70°C)

Ikke blij dat ik niet geklaagd heb. :)
Volgende keer bestel ik weer zelf, op mijn eigen mutsenmanier : rare, blue, red, bloody, rare, raaaare!
  woensdag 9 september 2015 @ 17:52:15 #8
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155952640
Eigenlijk wel fucking off-topic he?
Hm. sorry.
  zondag 13 september 2015 @ 13:01:52 #9
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156046039
Toch even een update. gisteren nog maar weer eens filet de b½uf besteld. Nu bleu en voila, ongeveer precies zoals ik hem wil:


Filet de b½uf
  zondag 13 september 2015 @ 13:16:13 #10
256666 leeell
I know you're lonely
pi_156046326
:9~
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_166507563
Iwanius _O_
pi_166507878
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:42 schreef vaduz het volgende:
Iwanius _O_
Mis je hem?
pi_166781285
:7 Middag (avond meer, gezien de duisternis.)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2016 17:03:32 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')