abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153491630
Waar?

Raadhuisstraat 17, 3461 CW Linschoten.

Wat at je?

Impressie/op of aanmerkingen?

Ik kende deze zaak niet maar nu wel en eerlijk is eerlijk. Ik had helemaal niets op het eten aan te merken. Alles klopte gewoon,smaakverhoudingen waren top en de bijbehorende champagne en wijn completeerde het geheel en maakten dat ik sedert lange tijd weer eens echt zat te genieten op culinair niveau als het 'sterren'zaken betreft. Ben dan ook enigzins verbaast dat De Burgemeester maar 1 ster heeft en niet 2!

En dat het je een rib uit je lijf kost (wijn..), het zij zo, maar dit bezoek was meer dan de moeite waard en is absoluut voor herhaling vatbaar.

Cijfer?:

9+
/ 10

Edit: Tis al erg laat dus de omschrijvingen heeft u nog van mij tegoed(als ik mij het nog kan herinneren want zat zo te genieten dat wat aan tafel vertelt werd,het ene oor in ging en het andere oor uit...of de drank is weer eens de hoofdschuldige geweest. :D :') )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2015 05:10:22 ]
  zaterdag 13 juni 2015 @ 06:25:24 #158
130803 Gripper
Get a grip
pi_153491678
Ha das inderdaad leuk, de burgemeester. Wij hebben er vorig jaar met m'n verjaardag gegeten. Mooie gerechtjes! Wat is het allemaal?

Ik vond het heel betaalbaar, maar wij bestelden dan ook geen fles rotschild ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 13 juni 2015 @ 11:32:00 #159
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_153494036
Mooie gerechtjes Iwanius, maar de prijs van die wijn...pfff :@
pi_153499456
Waar?

Highstreet Hotdogs - Hoogstraat 45 - 3011 PE Rotterdam.
(hebben geen website o.i.d.)

Wanneer?

Vanmiddag

Wat at je?

Impressie/op of aanmerkingen?

Het concept is voor Nederland nieuw maar wie weleens de Verenigde Staten heeft bezocht zal dit wel herkennen en zien dat dit gewoon een zoveelste make-over is van wat men in de Verenigde Staten allang doet en perfectioneert als zijnde eenvoudig streetfood'' voor de massa en tegen een belachelijke lage prijs. In Nederland vragen wij dan altijd er door hoofdprijs voor terwijl het in de basis gewoon hetzelfde is. Ook het gegeven dat je er alleen maar kunt pinnen was voor mij een reden om rechtsomkeert te maken omdat ik op het principe sta dat cashgeld gewoon de basis is als wettig betaalmiddel en de Staat niet hoeft te weten dat ik op deze dag hier een hotdog verorbert hebt.

Omdat mijn vriendin erop stond het toch te gaan proberen("schat...we staan er nu toch voor en trakteer ik jou eens... " - nou..dolletjes -) stemde ik in om maar naar binnen te gaan en wat te bestellen.( nou ja,zij ging naar binnen,ik stond erachter en maakte foto's terwijl ze bestelde en ik liep daarna naar buiten naar een tafeltje tussen de school-hipsters)

Was het lekker en smakelijk genoeg om wat vaker langs te komen?

:N Geef toe het was niet slecht maar in de basis vond ik de worsten helemaal niet bijzonder.
Zelfs de simpele - uit een potje - Bockworsten zouden beter smaken!

Wat voor worsten waren het en hoe zou je het dan omschrijven?

Denk aan het type Frankfurter Würstchen maar dan lang niet zo knapperig of smaakvol. Het bijgeleverde (tussen hard en zacht in) broodje deed ook niet veel om je enthousiast te maken en eigenlijk kun je zeggen dat jij je worsten wel moet 'optuigen' wil het allemaal een beetje smaak hebben. En met een prijskaartje van respectievelijk E 6,50 en E 7,- per stuk wordt andermaal bevestigt wat ik eerder schreef nl. : In Nederland moet alles express duurder worden gemaakt voor eigen gewin = hebberigheid terwijl 'streetfood'als kenmerk juist heeft dat het betaalbaar moet zijn voor de massa.

En dan te bedenken dat men (naar ik begrepen heb) in een pop-up concept zit waar men geen huur hoeft te betalen voor het pand waar men nu tijdelijk in zit! Dus wat nou veel kosten met hele jonge studenten als personeel achter de toonbank.

Daarnaast heeft men allerlei soorten bieren te koop naast het welbekende Duitse 'hipster' fris merk Fritz-kola die ik eerder opmerkte in mijn eerste recensie van SOI3 (Thais)

Nee, dit is duidelijk een gehypt gebeuren voor het hipstervolk dat denkt dat dit allemaal origineel en écht is en een plek waar je dus geweest moet zijn voor echte 'urban' streetfood. :')

Dus de welbekende Rotterdamse Hans Worst heeft nog altijd de lekkerste worsten van Rotterdam?

:Y

Cijfer

7-
/ 10
  zondag 14 juni 2015 @ 21:39:26 #161
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153532321
Leuke fles wijn!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_153532391
Nee nee nee, de lekkerste worsten van Rotterdam komen van Wild Vleesch!
pi_153536614
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 16:17 schreef Iwanius het volgende:

In Nederland moet alles express duurder worden gemaakt voor eigen gewin = hebberigheid terwijl 'streetfood'als kenmerk juist heeft dat het betaalbaar moet zijn voor de massa.

Dit dus. 50 tot 75% van de horeca ondernemers in Nederland zijn vieze ratten die klanten zien als zeikerds. Ik ben blij dat ik 15 minuten van de Duitse grens woon en daar tegen normale prijzen en goede service uit eten kan.
  zondag 14 juni 2015 @ 23:35:05 #164
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153536831
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:41 schreef Isegrim het volgende:
Nee nee nee, de lekkerste worsten van Rotterdam komen van Wild Vleesch!
En zo is dat!!!
pi_153537305
De goedkoopste champagne van de kaart nemen en dan een foto van een ongeopende rode wijn van 300 Euro,en nergens een wijnglas op tafel.Juist.
pi_153587806
Trollen om te trollen gaat je goed af. Maar je kan hopelijk deze aanname wel keihard maken hé wil je niet afgaan. Zou zeggen bel even en vraag of men deze fles onlangs verkocht heeft.... :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2015 18:03:51 ]
  dinsdag 16 juni 2015 @ 18:42:58 #167
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153588952
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:02 schreef Iwanius het volgende:
Trollen om te trollen gaat je goed af. Maar je kan hopelijk deze aanname wel keihard maken hé wil je niet afgaan. Zou zeggen bel even en vraag of men deze fles onlangs verkocht heeft.... :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je bij zo'n restaurant dit soort wijn koopt betaal je dan niet veel meer wanneer je het via een wijnhandel haalt? Meestal maken ze een behoorlijke winst per fles die ze verkopen.
pi_153589236
Broodje Hotdog bij de Ikea kost 1,- ofzo.
1,50 voor twee. Mag je ook uitjes op doen.
Dat lijken me normale prijzen.
Make my day!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:56:12 #169
130803 Gripper
Get a grip
pi_153591386
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:42 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Als je bij zo'n restaurant dit soort wijn koopt betaal je dan niet veel meer wanneer je het via een wijnhandel haalt? Meestal maken ze een behoorlijke winst per fles die ze verkopen.
Het kan zijn dat ze een ongeopende fles die je meeneemt iets goedkoper prijzen, omdat er geen "drinkgeld" bij in zit. En dat restaurant heeft ook een eigen wijnhandel.

Desondanks moet je als je bij een restaurant koopt wel heel aardig weten wat de waarde van die fles bij de gewone wijnhandelaar is. Dus Iwanius lijkt me wel een kenner, of hij smijt graag geld over de balk.
Of een combi van beiden ;) :P
Mijn foto's op Flickr!
pi_153591473
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:42 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik ken de zaak toevallig ook. Veel van deze wijnen koop je niet in een wijnhandel, zeker niet uit het schap. Daarvoor hebben ze mannetjes. Die zoeken wijnen op bestelling, verkopen die door. En juist 1 van die mannetjes is mijn zwager. Die naast kok dit er bij doet.

Dikke kans dus dat deze wijn bij mij in de kelder ligt die mijn zwager mag gebruiken om wat eigen collectie te bewaren.
  woensdag 17 juni 2015 @ 03:55:19 #171
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153601813
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:56 schreef Gripper het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ze een ongeopende fles die je meeneemt iets goedkoper prijzen, omdat er geen "drinkgeld" bij in zit. En dat restaurant heeft ook een eigen wijnhandel.

Desondanks moet je als je bij een restaurant koopt wel heel aardig weten wat de waarde van die fles bij de gewone wijnhandelaar is. Dus Iwanius lijkt me wel een kenner, of hij smijt graag geld over de balk.
Of een combi van beiden ;) :P
De meeste mensen die dit soort flessen wijn kopen zijn daar volgens mij wel van op de hoogte.
  woensdag 17 juni 2015 @ 04:03:14 #172
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153601842
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:58 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Ik ken de zaak toevallig ook. Veel van deze wijnen koop je niet in een wijnhandel, zeker niet uit het schap. Daarvoor hebben ze mannetjes. Die zoeken wijnen op bestelling, verkopen die door. En juist 1 van die mannetjes is mijn zwager. Die naast kok dit er bij doet.

Dikke kans dus dat deze wijn bij mij in de kelder ligt die mijn zwager mag gebruiken om wat eigen collectie te bewaren.
Dat snap ik, om dit soort exclusieve wijnen te kopen kan je niet terecht bij de lokale slijter/wijnhandel, dit gaat via speciale handelaren zoals bijvoorbeeld bestofwines. Ik vroeg me af of de prijs niet een stuk hoger is als je de wijn in het restaurant koopt ipv via zo'n handelaar.
  woensdag 17 juni 2015 @ 06:25:34 #173
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_153602211
quote:
8s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:27 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Dit dus. 50 tot 75% van de horeca ondernemers in Nederland zijn vieze ratten die klanten zien als zeikerds. Ik ben blij dat ik 15 minuten van de Duitse grens woon en daar tegen normale prijzen en goede service uit eten kan.
Natuurlijk.. Daarom is 50 tot 75% van de horeca ondernemers is Nederland ook rijk, want ze rekenen ZO veel meer.. En dat food truck argument slaat al helemaal nergens op, heb je de huurprijzen in grote steden wel eens opgezocht?
pi_153602733
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 04:03 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dat snap ik, om dit soort exclusieve wijnen te kopen kan je niet terecht bij de lokale slijter/wijnhandel, dit gaat via speciale handelaren zoals bijvoorbeeld bestofwines. Ik vroeg me af of de prijs niet een stuk hoger is als je de wijn in het restaurant koopt ipv via zo'n handelaar.
Een wijn gaat rustig 6 keer over de koop.
  woensdag 17 juni 2015 @ 08:31:56 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153602815
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:19 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Een wijn gaat rustig 6 keer over de koop.
Dat moet ook, op het eten verdient men het niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153605702
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 04:03 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Naast de onderneming die jij noemt, zijn er speciale wijn(groot)handelaren die enkel verkopen aan horeca-ondernemers. Deze kunnen wijnen voor een schappelijke prijs verkopen aan de ondernemer. Wat de 'exclusieve wijnen' betreft durf ik niet te zeggen of het daar oh zo veel goedkoper is.
pi_153616019
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat moet ook, op het eten verdient men het niet.
Vandaar ook het adagium: " Ze eten je arm maar drinken je rijk.." :s)
pi_153631289
Dames en heren: hiermee wel weer ruim voldoende algemeen (en daarmee off topic) gekakel over de herkomst van exclusieve wijnen! :Y

Vanaf nu weer gewoon over persoonlijke eetervaringen bij snackbar, danwel sterrentent. Thanks! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_153643247
Ben voornemens omdat ik toch 1 dezer dagen in Mokum moet zijn dat Internationaal restaurant Serre voor een hele korte lunch aan te doen en eens te zien of het wat is. :s) Zijn er mensen van hier al geweest?
  donderdag 18 juni 2015 @ 17:08:33 #180
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153643397
• Lokatie: Ritz Carlton, Chengdu, China
• Wat: patatje met
• Impressie: erg goed
• Kosten: 143 RMB

Heerlijke patajes, via roomservice. Knapperig van buiten, mals van binnen. Precies genoeg zout en volgens mij een vleugje peper.

Mayo: volgens mij niet voorgefabriceerd, maar in-house gemaakt. In Azië is het trouwens volstrekt vreemd dat men mayo erbij neemt; heb ook al eens ergens een salade-dressing erbij gekregen. Overigens erg romig met een vleugje limoen.

Ketchup ook erg lekker, pikante bite.

Eigenlijk beter dan in Nederland/Belgie. Cijfer: 8. Had hoger kunnen zijn, maar Pepsi :r .
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_153643467
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:08 schreef static het volgende:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Heerlijke patajes, via roomservice. Knapperig van buiten, mals van binnen. Precies genoeg zout en volgens mij een vleugje peper.

Mayo: volgens mij niet voorgefabriceerd, maar in-house gemaakt. In Azië is het trouwens volstrekt vreemd dat men mayo erbij neemt; heb ook al eens ergens een salade-dressing erbij gekregen. Overigens erg romig met een vleugje limoen.

Eigenlijk beter dan in Nederland/Belgie. Cijfer: 8. Had hoger kunnen zijn, maar Pepsi :r .
Wat is dat "zeepje" naast de mayo en ketchup?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 18 juni 2015 @ 17:37:03 #182
15080 static
pi_153644029
Stukje karton dat op de mayo en ketchup zat. Zelfde als bij het glas.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_153645125
20 euro voor een patatje met is me wel een beetje te gortig. Zo slecht kan McDonalds in China niet zijn toch?
pi_153645665
quote:
...
Eigenlijk beter dan in Nederland/Belgie. ...
Zou ook wat zijn als dat niet zo was, voor 20 euro :').
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:47:28 #185
15080 static
pi_153649241
Ach, dat zijn nou eenmaal de prijzen in een hotel.
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:53:43 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_153649450
Vanmiddag geluncht bij een chique strandtent in Frejus, een Thaise steak-tartaar.
En Iwanius, ik moest aan jou denken want :

:')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_153656971
:D

Je gaat mij toch niet vertellen dat jullie bij Kazaar Klub (Ku.De.Ta Beach) hebben gelunched?

Leuke tent en prima happen, enige nadeel vond ik toen was de kwaliteit van de meeste sigaren (niet vochtig genoeg en fabriek gerolled) en dat men alleen de bekende merken voert die ik nog zelden rook. Heb dan ook altijd mijn eigen sigaren bij me. Nog teruggekeerd voor het avondmaal?

quote:

Volgens mij neem je dit omdat het Aziatisch eten daar je strot uitkwam... :@ En hoezo geen Coke classic daar? |:(

On topic:

Waar?

El Gaucho - Van Vollenhovenstraat 58b - 3016 BK Rotterdam

Wat at je?

Impressie?

Het was heel lang geleden (zeker 10 jaar?) dat ik voor het laatst een restaurant van deze bekende grillketen bezocht gewoon omdat het niet het soort zaak is waar ik heenga om lekker te gaan eten. Het is meer: Je vult de maag,je betaalt stevig en weer oprotten naar huis. Een soort De Beren eetcafés maar dat op zijn 'Argentijns' en iets meer aangekleed. *)

Vanavond was het niet anders maar eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat ik goed gegeten heb en alles smakelijk was. Let wel: Ik stelde mijn verwachtingen/eisen vooraf gewoon naar 0 met als doel: Zolang mijn vlees goed gegrilled is,het bier ijskoud en het komt allemaal een beetje in tempo door (niet te lang wachten) dan ben ik een tevreden mens voor de avond.

Je gaat mij toch niet vertellen dat je helemaal niets negatiefs hebt te melden over Gauchos?

Nou... }) vooruit dan maar: De zaak oogt van binnen vrij donker (spelonk) en de afzuiging van de keuken werkt niet al te best als er meerdere vleesgerechten gelijktijdig gegrilled worden dus houd er rekening mee dat er in de zaak soms een heerlijke vleeslucht komt te hangen i.c.m.laaghangende rook van het gebraden vlees. :')

Oke,na deze huishoudelijk mededeling: Zou je er terugkeren?

:Y Maar dan moet ik het mij wel herinneren en er moet geen beter alternatief op dat moment voor handen zijn...en.... ik moet Joelia al voor een tweede keer bezocht hebben.

Cijfer?

7+
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 01:28:55 ]
pi_153658086
El Gaucho heeft toch niets te maken met de Gauchos keten?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_153658313
Van een paar weken terug

Lekkere lamsburger met chutney en allerlei lekkers. Frietjes met vers gemaakte ketchup.

Bij lekker burgerlijk. Leuk klein zaakje in de binnenstad van Amersfoort.

Ik geef deze toch wel een 8+.

[ Bericht 98% gewijzigd door Nico987 op 19-06-2015 02:56:48 ]
pi_153659414
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:43 schreef Nico987 het volgende:
Van een paar weken terug
[ link | afbeelding ]

Lekkere lamsburger met chutney en allerlei lekkers. Frietjes met vers gemaakte ketchup.

Dat ziet er heerlijk uit voor een broodje hamburger met friet _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153659449
Is iemand wel eens naar de Burger Bar geweest in Amsterdam, zit in een zijstraat van de Nieuwendijk in Amsterdam? Ik hoor/lees er gemengde dingen over.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:07:43 #192
45206 Pietverdriet
pi_153659508
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 07:59 schreef Aurelius het volgende:
Is iemand wel eens naar de Burger Bar geweest in Amsterdam, zit in een zijstraat van de Nieuwendijk in Amsterdam? Ik hoor/lees er gemengde dingen over.
http://www.tripadvisor.nl(...)olland_Province.html
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:07:52 #193
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153659510
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:24 schreef Tim86 het volgende:
El Gaucho heeft toch niets te maken met de Gauchos keten?
Inderdaad. Een keer een afscheidsetentje gehad bij El Gaucho. Vlees is goed, de rest en dan echt al het andere is niet te vreten fabriekstoer. Brrrrrr. Zelfs de carpaccio was niet te eten. Sla ui een pakje met een kwats spermaslasaus uit een fles. Echt te treurig voor woorden.
pi_153659632
Goede ramen is moeilijk te vinden in Nederland. De meeste tenten worden gerund door Chinezen die er weinig verstand van hebben. Wat niet erg is, aangezien de meeste mensen die ramen bestellen er ook geen verstand van hebben. Wat je meestal krijgt voorgeschoteld is een slap groentesoepje met mie, net iets lekkerder dan een Cup Noodle.

Ik hoorde goede dingen over Ramen-Ya in Amsterdam, en ben er inmiddels drie keer wezen eten. Tijd voor een review.

Ramen-Ya is vlakbij de Dam gelegen, in een kelder. De tent ziet er hip en netjes uit, beetje designerig met een grote open keuken waar je kunt zien dat ze de ramen noedels vers maken. Ramen-Ya wordt gerund door Chinezen, maar ze zijn er trots op dat ze de kunst van het ramen-maken in Japan hebben geleerd, dit staat tenminste op de menukaart te lezen.

De specialiteit van Ramen-Ya is Hakata Tonkotsu Ramen, een lokale variant van Ramen uit de Japanse stad Fukuoka. Wat de Ramen bijzonder maakt, is dat de bouillon getrokken wordt uit varkensbotten en erg rijk van smaak is.

Je kunt deze in 3 varianten van smaken krijgen: zout, soja en miso. De smaak is anders, maar het gaat vooral om de volheid van de bouillon. Je kunt de ramen in een “gewone” versie en in een “deluxe” versie bestellen. Het verschil van de deluxe is dat de kwaliteit van de chashu, een stuk heerlijk mals varkensvlees dat je er altijd bijkrijgt beter (vettiger) is, en dat je er moyashi bijkrijgt, gepekelde pittige taugé. Tenslotte kun je nog de grote van je portie kiezen. Ga je voor de “ mount fuji” en krijg je die op, dan kom je op de website in de wall of fame.

Naast de ramen kun je ook nog enkele bijgerechten kiezen. Echt Japans is Gyoza, een soort gevulde vleespasteitjes. Maar ik ga meestal voor de Pork Buns. Een soort klef broodje met een zoet, gegrilde stukje varkensvlees. Dit is echt Chinees en past totaal niet bij Ramen, maar het is heerlijk! Tenslotte moet er bij ramen bier gedronken worden, en je hebt de keuze uit drie Japanse bieren (Sopporo, Asahi en Kirin) en Heineken.

Ik ben tot nu toe altijd voor de Hakata Tonkotsu Ramen Miso Deluxe gegaan. Die is echt heerlijk. Je moet wel echt van (varkens)vlees houden, en van een zwaardere bouillon. Een normale portie is een volledige maaltijd. Ik ben in Fukuoka geweest, en heb daar ramen gegeten en Ramen-Ya evenaart de noedels die ik daar heb gegeten! Het is wel een beetje prijzig voor wat eigenlijk streetfood is (16 euro), en als je aan de bijgerechten begint en het bier lopen de kosten snel op. Maar het is het waard voor een kom goede ramen. Aanrader dus!

Cijfer 9/10.

http://strolie.blogspot.n(...)popular-type-of.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Aurelius op 19-06-2015 12:17:14 ]
pi_153659764
Dat ziet er lekker uit!
pi_153667906
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 07:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat ziet er heerlijk uit voor een broodje hamburger met friet _O_
Net even lekker geluncht. Burger weer erg lekker. Maar gaat toch weer een punt af. Want bij een burger drink je cola, geen Pepsi dus..
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:29:24 #197
15080 static
pi_153668158
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:43 schreef Nico987 het volgende:
Van een paar weken terug
[ link | afbeelding ]

Hoe eet je zo'n apparaat?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 18:31:47 #198
221912 minilot
Nancy boy
pi_153672730
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:27 schreef Aurelius het volgende:

<verhaal>

Wat een goede, heldere en uitgebreide recensie! O+
Dank je wel daarvoor, en ik ga het zeker onthouden voor als ik eens in de buurt van Amsterdam ben. :)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 19:10:32 #199
15080 static
pi_153673739
• Lokatie: Marriott, Bangkok
• Wat: Filet steak
• Impressie: Redelijk
• Kosten: 2283 Bath
• Cijfer: 5

Niet echt veel gasten, maar goed, dat ben ik wel gewend.

Broodje was prime, lekker warm, goede boter.

Amuse, had geen idee wat het was en verwachte iets speciaals. Not: aardbei met slagroom.

Kiezen van je steak-knife (en ik moet eerlijk zeggen, nooit ergens anders meegemaakt):

Sausjes (wijn en peper), onder de maat. Steak: onder de maat. Nier voor herhaling vatbaar.

pi_153675724
Je moet daar ook gewoon Thais eten? Waarom westers eten willen als je in Azië het meest geweldige, spotgoedkope eten kunt krijgen? O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:16:02 #201
15080 static
pi_153675795
Ja, *gaap*
pi_153675919
Vind je het niet lekker of ben je er te vaak?
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 juni 2015 @ 20:37:24 #203
22592 crew  Ole
pi_153676414
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Je moet daar ook gewoon Thais eten? Waarom westers eten willen als je in Azië het meest geweldige, spotgoedkope eten kunt krijgen? O+
Ja maar af en toe een bruine boterham met kaas of een kroket is wel lekker dan hoor
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:59:47 #204
224960 highender
Travellin' Light
pi_153677605
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:37 schreef Ole het volgende:

[..]

Ja maar af en toe een bruine boterham met kaas of een kroket is wel lekker dan hoor
Als je er een half jaar zit kan ik me dat wel voorstellen ja :Y
pi_153677775
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:16 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik zou het na een week al zat zijn. :@
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:15:11 #207
63722 z80
I fink you freaky
pi_153679476
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:16 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

static zit er wel iets langer. kijk maar eens in het kaa gedeelte.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_153686307
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:27 schreef Aurelius het volgende:
Goede ramen is moeilijk te vinden in Nederland.[knip]

Cijfer 9/10.

Ziet er i.i.g. beter uit dan wat ik at in Rotterdam zo op het eerste gezicht. :Y

On topic.

Gisteren een beetje te keer geweest qua eten en drinken in verschillende toko's.

Was gisteren weer een enerverende dag. :s)

SPOILER

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 04:55:18 ]
  zaterdag 20 juni 2015 @ 18:08:38 #209
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153696838
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 04:52 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ziet er i.i.g. beter uit dan wat ik at in Rotterdam zo op het eerste gezicht. :Y

On topic.

Gisteren een beetje te keer geweest qua eten en drinken in verschillende toko's.

Was gisteren weer een enerverende dag. :s)

SPOILER
Jij drinkt groene fernandes? :')
pi_153709690
:? En wat is daar mis mee?
pi_153709782
Helemaal niks, die is het lekkerst *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153709965
Gister gegeten bij cocktailbar Level in Rotterdam.

Vooraf:
- Steak tartare met kwarteleitjes, haricots verts, acetostroop, crostini, zoetzure cherry tomaatjes & een kruidentuintje

- Cannelloni van zalm met Hollandse garnalen, avocado, mierikswortel, sjalot, crème fraîche & een kruidentuintje

Hoofd:
-Levelburger: huisgemaakte hamburger van rund op Marokkaans brood met cheddar, gekonfijte rode ui, bacon, tomaat, little gem, tartaarsaus & huisgemaakte frites

- Smeuïge parelgort met gruyère, dragon, groene asperges, gepocheerd ei & Romantic cherrytomaatjes

Na:
- Huisgemaakte geroosterde marshmallows met aardbeien, pure chocola, crémeux van passievruchten, bosbessen & sorbet van viooltjes

- Crème pâtissière van sinaasappel met mousse van limoen, merengue van citroen, sponscake van munt, sinaasappelzest, bloedsinaasappel & bloedsinaasappelsorbet

Gerechten even van de kaart gecopy-pasted.

We hebben werkelijk voortreffelijk gegeten! Zeer positieve verrassing! Alles was gewoon helemaal in orde, inclusief de bediening door een leuke meid die vreselijk veel lol in haar werk had.

Inclusief 4 cocktails en een glas wijn waren we 95 euro kwijt.

Gewoon een 10 wat mij betreft!
  zondag 21 juni 2015 @ 08:27:15 #213
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153710156
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:11 schreef Iwanius het volgende:
:? En wat is daar mis mee?
Gadverdamme man, dat had ik niet verwacht van een fijnproever als jij.
pi_153716226
Iemand die een leuk betaalbaar restaurantje kent (max 30 euro p.p.) in de buurt van Rhenen?
  zondag 21 juni 2015 @ 14:58:19 #215
130803 Gripper
Get a grip
pi_153717906
quote:
5s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:01 schreef emmyemmy het volgende:
Iemand die een leuk betaalbaar restaurantje kent (max 30 euro p.p.) in de buurt van Rhenen?
Tante Loes of de Koning van Denemarken (beiden IN Rhenen :) )
Mijn foto's op Flickr!
pi_153718719
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Tante Loes of de Koning van Denemarken (beiden IN Rhenen :) )
Die 2e ziet er goed uit :9
  zondag 21 juni 2015 @ 15:34:22 #217
130803 Gripper
Get a grip
pi_153718869
Z
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:29 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Ze zitten 300 meter bij mekaar vandaan, dus je kunt bij allebei even kijken voor je je keus bepaalt. Bij de Koning zit je aan de doorgaande weg door Rhenen, maar wel een mooi terras, en binnen heb je natuurlijk geen last van die weg.

Tante Loes is in de uiterwaard bij de Rijn, mooi uitzicht dus. Maar qua eten is het bij de Koning beter (vind ik zelf)
Mijn foto's op Flickr!
pi_153718929
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:34 schreef Gripper het volgende:
Z

[..]

Ze zitten 300 meter bij mekaar vandaan, dus je kunt bij allebei even kijken voor je je keus bepaalt. Bij de Koning zit je aan de doorgaande weg door Rhenen, maar wel een mooi terras, en binnen heb je natuurlijk geen last van die weg.

Tante Loes is in de uiterwaard bij de Rijn, mooi uitzicht dus. Maar qua eten is het bij de Koning beter (vind ik zelf)
Is reserveren nodig? Of is het niet zo druk
  zondag 21 juni 2015 @ 15:39:22 #219
130803 Gripper
Get a grip
pi_153719020
Weekend en op mooie dagen (als je buiten wilt zitten) wel. Allebei populaire restaurants.
Mijn foto's op Flickr!
  zondag 21 juni 2015 @ 16:09:20 #220
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_153719855
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:29 schreef emmyemmy het volgende:

Aangezien je het vraagt in dit topic, verwachten we nu dus wel een uitgebreide recensie van je als je er geweest bent. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_153719900
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:09 schreef golfer het volgende:

Aangezien je het vraagt in dit topic, verwachten we nu dus wel een uitgebreide recensie van je als je er geweest bent. :)
Dat dus :Y
pi_153720691
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:09 schreef golfer het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat dus :Y
Prima :P heb alleen niet veel restaurant ervaring en ben niet heel kieskeurig
pi_153720788
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 07:38 schreef Isegrim het volgende:
Gister gegeten bij cocktailbar Level in Rotterdam.

Vooraf:
- Steak tartare met kwarteleitjes, haricots verts, acetostroop, crostini, zoetzure cherry tomaatjes & een kruidentuintje

- Cannelloni van zalm met Hollandse garnalen, avocado, mierikswortel, sjalot, crème fraîche & een kruidentuintje

Hoofd:
-Levelburger: huisgemaakte hamburger van rund op Marokkaans brood met cheddar, gekonfijte rode ui, bacon, tomaat, little gem, tartaarsaus & huisgemaakte frites

- Smeuïge parelgort met gruyère, dragon, groene asperges, gepocheerd ei & Romantic cherrytomaatjes

Na:
- Huisgemaakte geroosterde marshmallows met aardbeien, pure chocola, crémeux van passievruchten, bosbessen & sorbet van viooltjes

- Crème pâtissière van sinaasappel met mousse van limoen, merengue van citroen, sponscake van munt, sinaasappelzest, bloedsinaasappel & bloedsinaasappelsorbet

Gerechten even van de kaart gecopy-pasted.

We hebben werkelijk voortreffelijk gegeten! Zeer positieve verrassing! Alles was gewoon helemaal in orde, inclusief de bediening door een leuke meid die vreselijk veel lol in haar werk had.

Inclusief 4 cocktails en een glas wijn waren we 95 euro kwijt.

Gewoon een 10 wat mij betreft!
:@ Was je straalbezopen toen je dit schreef...

Een 10! voor die toko Level? :') Level is gewoon een zoveelste toko als Sorbonne en Blender voor hipstervolk geweest en nu voor de restanten daarvan en buitenlandse (met name Spaanse en Italiaanse) uitwisselingsstudenten die willen eten wat een beetje 'hip'lijkt en eerder rondhingen bij het tegenover gelegen Bierlokaal Bokaal Rotterdam.

Leuk dat het je gesmaakt heeft maar m.i. liet jij je teveel beinvloeden door randzaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 16:42:48 ]
pi_153721099
Nee, ik was überhaupt niet bezopen. Ik heb gewoon uitstekend gegeten. :)
pi_153721329
Ik ben sowieso niet vaak dronken om halfacht 's ochtends. :')
  roze zondag 21 juni 2015 @ 17:03:15 #226
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_153721372
Ik vind de gerechten erg lekker klinken! Verder vind ik je niet heel vriendelijk overkomen nu Iwanius.
Your beauty never ever scared me.
pi_153722297
Ik vond het gewoon heel erg prima. Vooral de parelgort was echt heerlijk. :9 In zijn categorie was het gewoon top. Het was vers gemaakt, mooie smaken, prachtig opgemaakt. En wat er verder voor publiek zit zal me worst wezen. De cocktails waren ook lekker. Vooral mijn Cookie Monster, die smaakte naar vloeibare koekjes. :D
pi_153722503
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:34 schreef Isegrim het volgende:
Vooral mijn Cookie Monster, die smaakte naar vloeibare koekjes. :D
* Isabeau noteert naam hipster place
pi_153722758
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:03 schreef Amarantha het volgende:
Ik vind de gerechten erg lekker klinken! Verder vind ik je niet heel vriendelijk overkomen nu Iwanius.
Nou idd. Wat een ongepaste reactie.
  zondag 21 juni 2015 @ 18:33:41 #230
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153723697
Foute eigenaar zeker, dat Level? Eentje die niks met Iwanius op heeft? Haha, vertel eens, Iwanius, vanwaar je haat?
  zondag 21 juni 2015 @ 18:47:00 #231
234189 Griebus
eindbaas
pi_153723984
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 16:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Lam met crunchy oude kaas en voorjaarsgroentjes
Hou toch eens op hiermee, ik hoor het op tv ook elke droeftoeter zeggen die denkt verstand van eten te hebben. Het woord zoals het gebruikt wordt bestaat niet eens in de van Dale. :')
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_153724076
'Zuurtje'. :P
  zondag 21 juni 2015 @ 18:51:15 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153724106
Groentjes is gewoon Vlaams
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 21 juni 2015 @ 19:00:09 #234
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153724339
Staat groentjes niet in de van Dale? Kan het me niet voorstellen.
  zondag 21 juni 2015 @ 19:04:09 #235
234189 Griebus
eindbaas
pi_153724416
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:51 schreef Molo het volgende:
Groentjes is gewoon Vlaams
Nou gebruik het dáár dan ;)
  zondag 21 juni 2015 @ 19:05:51 #236
234189 Griebus
eindbaas
pi_153724445
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:00 schreef RobinOok het volgende:
Staat groentjes niet in de van Dale? Kan het me niet voorstellen.
Ja het staat er in. Misschien wordt het gebruikt voor jonge kleine groentes.
Maar dan nog vind ik het weer zo'n typisch modewoordje wat mij irriteert als elke halve zool het gebruikt.
  zondag 21 juni 2015 @ 19:13:56 #237
63722 z80
I fink you freaky
pi_153724702
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:50 schreef Isegrim het volgende:
'Zuurtje'. :P
die zitten niet in eten maar zitten in een papiertje of cellofaan gewikkeld.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_153725126
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:13 schreef z80 het volgende:

[..]

die zitten niet in eten maar zitten in een papiertje of cellofaan gewikkeld.
  zondag 21 juni 2015 @ 19:30:38 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153725289
Ontopic dan maar, want wat een gezeik allemaal.

Vanmiddag gelunched bij strandpaviljoen De Staat in Duindorp (Den Haag).
http://www.destaat.info/

Met een groep en ik was niet degene die betaalde, dus ik heb geen idee van de prijzen.

We hadden een mix van warme en koude schotels. Ham, asperges met zalm, gebakken visfilets, worsten vers vanuit de rookoven/grill ( O+ dat is liefde hoor O+ ), salades, geroosterde groentes etc etc.
Beetje mediterraan thema was het.

Eten was ontzettend lekker, veel keuze, allemaal goede kwaliteit en goed klaar gemaakt.
Heerlijk! En een aanrader ^O^

En ook goede koffie O+ c_/ O+
pi_153725328
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:47 schreef Griebus het volgende:

[..]

Hou toch eens op hiermee, ik hoor het op tv ook elke droeftoeter zeggen die denkt verstand van eten te hebben. Het woord zoals het gebruikt wordt bestaat niet eens in de van Dale. :')
Goed punt, verkeerde gelegenheid. Ja, al die figuren die Blijker en Kranenborg napraten met hun zoetjes, zuurtjes, bittertjes en visjes zijn bloedirritant, maar mensen die Vlaams praten niet, ook al is groentjes een vervelend woord.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:33 schreef RobinOok het volgende:
Foute eigenaar zeker, dat Level? Eentje die niks met Iwanius op heeft? Haha, vertel eens, Iwanius, vanwaar je haat?
Waarschijnlijk had de eigenaar geen zin om zijn duurste flessen tevoorschijn te halen alleen voor de foto.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 21 juni 2015 @ 19:33:44 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153725373
Ik heb trouwens gisteren wat gedronken bij Bokaal, wat Iwanius aanhaalde hierboven. En vond het gewoon een leuk (en hip, maar boeiend, want ik ben zelf niet hip) tentje :)

Aardige bediening, gezellig sfeertje en drankje met citroen erin. Niks mis mee :)
  zondag 21 juni 2015 @ 19:37:41 #242
234189 Griebus
eindbaas
pi_153725495
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Goed punt, verkeerde gelegenheid. Ja, al die figuren die Blijker en Kranenborg napraten met hun zoetjes, zuurtjes, bittertjes en visjes zijn bloedirritant, maar mensen die Vlaams praten niet, ook al is groentjes een vervelend woord
Het lijkt wel hoe meer verkleinwoordjes, hoe verfijnder het moet lijken.
'Een biefstukje op een bedje van lentegroentjes met een sausje van bospaddestoeltjes'
Maargoed, teveel,off-topic. Mijn excuusjes

[ Bericht 0% gewijzigd door Griebus op 21-06-2015 19:44:21 ]
  roze maandag 22 juni 2015 @ 01:10:40 #243
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_153735433
quote:
Waarschijnlijk had de eigenaar geen zin om zijn duurste flessen tevoorschijn te halen alleen voor de foto.
:D
  maandag 22 juni 2015 @ 01:13:56 #244
221912 minilot
Nancy boy
pi_153735479
Inderdaad wel weer welletjes(ha!) nu.
Op naar het volgende recensietje! :+
pi_153747449
Waar?
Proeflokaal Bregje, Den Haag. Eetcafe met een vaste formule: voor/hoofd/na ¤12,50 en in het weekend ¤14,50 Geen hoge verwachtingen die niet waargemaakt werden.

Wanneer?
21 juni 2015

Wat at je?
Twee garnalenkroketjes met limoenmayonaise
Garnalenkroketjes waren kleiner dan het onderste kootje van mijn duim, in totaal 1 mini garnaaltje in het hele gerecht gevonden. Wel een grote berg sla met een flinke scheut dressing uit de fles (gok ik) en een limoenmayonaise waar ik erg weinig limoen in proefde. Tafelgenoten met een salade als voorgerecht kregen erg veel sla met weinig vulling. Er was in de salades onder andere gebruik gemaakt van mango uit blik. Bah.

varkenshaas met champignonsaus
Mijn varkenshaas was veel te ver door, champignonsaus was niet lekker en de salade saai. Frites waren oké. Tafelgenoot met hetzelfde had wel een lekkere varkenshaas. De kwaliteit van andere tafelgenoten was wisselend.

chocoladetaartje met ijs.
Ik at het niet op. Mijn broertje wel, en die vond het eigenlijk ook niet lekker.

Impressie?
Restaurant ziet er redelijk verzorgd uit, maar eten was niet lekker. We vroegen ons af of er nog dingen echt klaargemaakt zouden worden in het restaurant in plaats van gebruik makend van kant en klaar producten , maar we gokken van niet.

Service is om te huilen, helft van de serveersters heeft geen idee waar ze mee bezig zijn. "alles naar wens?" En dan snel wegrennen, geen nieuwe glazen bij nieuwe drankjes, voor mensen langs reiken om borden te pakken of van tafel af te halen.
Éen alcoholvrije amaretto coffee voor de BOB niet geleverd, wel op de de rekening.

Kosten?
14,50 pp + drankjes, ik denk ongeveer 25,- pp. Ik betaalde niet

Cijfer?
Kost geen bal, maar het eten smaakt dan ook nergens naar, een 4.

Volgende keer mag mijn broertje geen restaurant uit kiezen.
pi_153747872
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:25 schreef Atifa het volgende:
Volgende keer mag mijn broertje geen restaurant uit kiezen.
Ik ken genoeg mensen die niet eens door hebben dat het waardeloos is, omdat het thuis nog slechter is. En die letten dan vooral op de prijs en dan krijg je dit soort taferelen. Dat elke vezel in je lichaam schreeuwt dat je het beter kan, zonder enige moeite te doen.
pi_153748073
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die niet eens door hebben dat het waardeloos is, omdat het thuis nog slechter is. En die letten dan vooral op de prijs en dan krijg je dit soort taferelen. Dat elke vezel in je lichaam schreeuwt dat je het beter kan, zonder enige moeite te doen.
Die mensen ken ik ook, maar hier was verder iedereen in het gezelschap het wel met mij eens.

Een van de koks van het restaurant waar mijn broertje werkt, scheen laaiend enthousiast over dit restaurant te zijn geweest, dus nu weet ik zeker dat ik nooit in dat restaurant ga eten.
pi_153748127
Voor 12,50 voor een hoofd, voor en nagerecht hoef je ook niet heel veel beter te verwachten denk ik. Daar heb je ook een shoarmaschotel voor :')
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  maandag 22 juni 2015 @ 15:54:29 #249
45206 Pietverdriet
pi_153748284
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:49 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Voor 12,50 voor een hoofd, voor en nagerecht hoef je ook niet heel veel beter te verwachten denk ik. Daar heb je ook een shoarmaschotel voor :')
Een Varkenshaas goed bakken of een saus lekker maken kost niet meer dan een haas verpesten en een saus verpesten.
pi_153749662
Haha toevallig was ik daar gisteren tegenover en had mijn vriendin het over Bregje. We bekeken de kaart en zag er super uit voor die prijs.

Maar thnx voor de review, dan gaan we niet meer :D
pi_153749977
Iemand aanraders voor een leuk restaurant in Leeuwarden? Hoeft geen top-niveau te zijn. Gewoon een leuk eet-café voor 20 / 25,- per persoon.
pi_153750022
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een Varkenshaas goed bakken of een saus lekker maken kost niet meer dan een haas verpesten en een saus verpesten.
Klopt, maar blijkbaar zijn de lage winstmarges uit het budget van het keukenpersoneel gegaan :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_153750220
Je krijgt waar je voor betaalt, en dat is ook te rechtvaardigen. Ik vind het zelf gewoon een gemiste kans. Vraag dan liever een paar euro meer en zet je gasten iets goeds voor.
pi_153750655
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:54 schreef Atifa het volgende:
Je krijgt waar je voor betaalt, en dat is ook te rechtvaardigen. Ik vind het zelf gewoon een gemiste kans. Vraag dan liever een paar euro meer en zet je gasten iets goeds voor.
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:

Piet heeft wat dat betreft wel gelijk en met een paar euro meer word je niet plots een betere kok.
  maandag 22 juni 2015 @ 17:15:42 #255
221912 minilot
Nancy boy
pi_153750736
Als ik het zo lees was er weinig 'kok' aan en zal het meeste prefab zijn geweest. Voor de ene gast iets beter opgewarmd dan voor de andere, zo te horen. Nou ja, goede les voor ons allemaal. Restaurant vermijden dus. :) Thanks Atifa!
pi_153751857
quote:

*Gaap* tuurlijk. Alsof ze dat voor een gast gaan doen.Maar leuke aanname 'voor op de kast.
pi_153752985
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:44 schreef Accursius het volgende:
Iemand aanraders voor een leuk restaurant in Leeuwarden? Hoeft geen top-niveau te zijn. Gewoon een leuk eet-café voor 20 / 25,- per persoon.
Spinoza.
pi_153753996
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:44 schreef Accursius het volgende:
De Humphreys in Leeuwarden is wel een leuke lokatie. Geen idee hoe het nu is, al 10 jaar niet meer geweest.
  maandag 22 juni 2015 @ 19:37:55 #259
444149 Eejit
What's the craic?
pi_153754060
De Ierse pub heeft ook een goede keuken en het menu past goed bij het weer ;)
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_153766548
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

Piet heeft wat dat betreft wel gelijk en met een paar euro meer word je niet plots een betere kok.
Nee maar een slecht stuk vlees helpt niet mee..
  dinsdag 23 juni 2015 @ 08:12:09 #261
45206 Pietverdriet
pi_153766959
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 06:26 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Nee maar een slecht stuk vlees helpt niet mee..
Was het een slechte varkenshaas dan? Het issue was dat deze te doorbakken was dacht ik
pi_153767011
Tafelgenoot had een prima stuk varkenshaas. Dus ja, slecht gebakken.

Isa, ik snap wat je bedoelt. Geld op zich maakt geen betere kok, maar creëert wel mogelijkheid tot het huren van betere koks of het opleiden van koks. Ik vraag me af of kant en klaar sauzen nou echt veel goedkoper zijn dan zelf maken.
pi_153767020
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Spinoza.
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

De Humphreys in Leeuwarden is wel een leuke lokatie. Geen idee hoe het nu is, al 10 jaar niet meer geweest.
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:37 schreef Eejit het volgende:
De Ierse pub heeft ook een goede keuken en het menu past goed bij het weer ;)
Bedankt _O_ hier kan ik wat mee.
pi_153767111
Afgelopen zondag gegeten bij ZóXander in Zwolle. Het proeverijmenu. Mwah. De kruiden'boter' was in werkelijkheid margarine, de zeewolf was verre van vers en de kippendijtjes waren gekruid met kant-en-klare kruidenmix.

Zaten ook best lekkere dingen bij, maar helemaal niets bijzonders. Wel een hele mooie zaak. Gemiste kans.
pi_153794614
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:33 schreef RobinOok het volgende:
Nee hoor Bep. Ken die eigenaar helemaal niet maar mijn reactie was meer ingegeven door het feit dat als iemand een toko als deze die niks bijzonders is qua producten/ingrediënten een 10 geeft ik altijd er van uitga dat er dan hoogstaande kwaliteit wordt gebruikt en niet basis groothandel spul dat massaal wordt ingekocht,afgeleverd en gebruikt.

Dat het allemaal prima smaakte voor Isegrim is allemaal leuk en aardig maar zoals je zelf weet kun je met standaard goedkope ingrediënten (groothandel) vaak ook een lekker maal maken maar om er dan een 10 voor te geven daar komt in mijn boek er wel iets meer bij kijken dan gewoon goed bereiden.

Pata negra/Carpaccio dat van de groothandel komt (ingepakt en wel en waar je alleen de folie vanaf hoeft te trekken en op te dienen) en toevallig lekker smaakt is voor mij geen 10 waard. Als het van het been direct wordt gesneden (Pata negra) dan weer wel omdat er terdege smaakverschil en kwaliteit in zit. Verse Italiaanse pasta dat jezelf bereid uit deeg (gehele proces dus) en pasta dat aangeleverd wordt is ook zo een voorbeeld. En zo kan ik nog wel doorgaan in mijn toekenning van het hoogste cijfer 10.

On topic:

Waar?

(verrek het AD is er ook,toch niet om alvast te recenseren? ;) )

(BN'ers van tv moeten ook haring happen...of is hij aan het snabbelen?)

Wat at je?

Aangezien mijn bier consumptie net zo snel als de haringen door de keel
glijden alvast een voorraadje klaar staan }) )

Impressie/indrukken/op of aanmerkingen.

Gisteren was dus de zoveelste haringparty in Rotterdam (anderen waren o.a. van Het Hilton in Amsterdam en Kaatmossel te Rotterdam waar bij de laatste geen nieuwe haringen waren omdat de party te vroeg was gepland )maar wel 1 die ik de moeite van een bezoek waard vond te meer het bij Melief Bender (toch wel een Rotterdams horeca -instituut) plaatsvond en op een locatie dat een beetje nostalgisch Rotterdam aandoet dat je nergens anders in de Maasstad meer aantreft en waar je de echte Rotterdamse penoze en aanverwanten(Ontroerend Goed/Havenbaronnen e.d.) nog aantreft.

De haringen waren aangeleverd door uiteraard Schmidt Zeevis Rotterdam en de haringen die ik oppeuzelde tijdens de vele gesprekken met bekenden waren weer van prima kwaliteit. Iets minder dik dan vorig jaar. Kortom lekker smeuïg!

Oké,leuk voor je maar hoeveel haringen heb je nu i.c.m. dat bier van je opgepeuzeld?

Eehm...12! :@

Tering! En alles wat gratis?

:N

Zij die uitgenodigd waren werd wel van verwacht dat je voor je drank betaalde en er werd opgelet door het personeel dat er drank werd bestelt gezien het 'open' karakter van de haringparty.(direct aan de open straat gelegen) Zo werden er mensen verwijderd die dachten stiekem in de massa op te kunnen gaan en mee te kunnen eten door aan te sluiten in de rij voor de haringkar.

Oké holle bolle Gijs. Ga je nog meer van die vis party's af en hoeveel staan er op stapel?

Ik ga er misschien nog 1 bezoeken ( KRZV De Maas Rotterdam) van de 5 in den lande gewoon omdat de locatie gewoon leuk is en de mensen die er komen ook.De rest laat ik lekker links liggen.

Cijfer?

8
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2015 04:14:52 ]
pi_153796107
Er kwam helemaal niets van de groothandel, alles was vers bereid.

Nee, het is niet de Librije. Maar binnen zijn eigen categorie vond ik het erg goed.
pi_153796261
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 07:18 schreef Isegrim het volgende:
Maar binnen zijn eigen categorie
Zo beoordeel ik restaurants ook en dan kan zelfs een snackbar of plaatselijke Chinees een 10 krijgen *O*
(en een sterrenrestaurant een 6, terwijl die dan beter is dan die snackbar)
  roze woensdag 24 juni 2015 @ 11:43:09 #268
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_153799821
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2015 03:57 schreef Iwanius het volgende:
(BN'ers van tv moeten ook haring happen...of is hij aan het snabbelen?)
Wie is het? Zou hem namelijk zo voorbij lopen.
pi_153799970
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 07:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo beoordeel ik restaurants ook en dan kan zelfs een snackbar of plaatselijke Chinees een 10 krijgen *O*
Gaat vooral ook om prijs-kwaliteit natuurlijk
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:41:41 #270
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153801409
Ik denk opeens "Is dat niet Sjoerd Pleijsier?"
Sjees, wat is die oud geworden. Ik weet nog dat ie haar had. :-)
pi_153801509
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:43 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Dat. :D
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:48:02 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153801528
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:41 schreef RobinOok het volgende:
Ik denk opeens "Is dat niet Sjoerd Pleijsier?"
Sjees, wat is die oud geworden. Ik weet nog dat ie haar had. :-)

En een zeeeer charmante foto ook zeg :X
  woensdag 24 juni 2015 @ 13:01:25 #273
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_153801810
quote:

[..]

U is geen Rotterdammert?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_153805951
quote:

Sjoerd Pleijsier

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:48 schreef Molo het volgende:

En een zeeeer charmante foto ook zeg :X
Nou vooruit dan ook maar de foto waar hij echt hapt.

pi_153808071
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 07:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kijk maar uit, straks krijg je nog een preek van Iwannogwat.
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:01:08 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153808135
Echt, zooo onsmakelijk die foto's man ;( :{ ;(
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:06:55 #277
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_153808270
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:01 schreef Molo het volgende:
Mijn honger gaat er wel van weg ja :')
吴 曼 迪
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:08:45 #278
139677 Curiosity
pi_153808316
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:01 schreef Molo het volgende:
Overdreven.
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:11:56 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153808386
quote:
17s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:06 schreef megamandy het volgende:

[..]

Mijn honger gaat er wel van weg ja :')
Ik sla ze even op om naar te kijken als ik zin heb in chocolade of andere dingen die met eten te maken hebben, scheelt weer met dieetfrustraties :')
pi_153809092
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik sla ze even op om naar te kijken als ik zin heb in chocolade of andere dingen die met eten te maken hebben, scheelt weer met dieetfrustraties :')
Eet een ruggengraat :Y)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:54:45 #281
45206 Pietverdriet
pi_153809168
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:35 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Sjoerd Pleijsier

[..]

Nou vooruit dan ook maar de foto waar hij echt hapt.

[ afbeelding ]
Uit het riool gekomen voor een haring
pi_153809224
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2015 03:57 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Word je nooit moe van jezelf?
  woensdag 24 juni 2015 @ 18:00:54 #283
45206 Pietverdriet
pi_153809300
Goh, Sjoerd is van 54, had hem ouder geschat
  woensdag 24 juni 2015 @ 18:17:52 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153809639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:50 schreef Soury het volgende:

[..]

Eet een ruggengraat :Y)
pi_153809807
Ik vind die man ook zonder haring onsmakelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 juni 2015 @ 18:55:33 #286
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153810447
Ik vind 'm wel geil eigenlijk.
  woensdag 24 juni 2015 @ 18:58:11 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153810529
Godverdamme Robin, ik sta hier in de file en rij alsnog bijna van schrik tegen een vrachtwagen aan :X
pi_153810569
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:58 schreef Molo het volgende:
Godverdamme Robin, ik sta hier in de file en rij alsnog bijna van schrik tegen een vrachtwagen aan :X
Haal die telefoon dan ook uit je dikke vingers :{w
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 24 juni 2015 @ 19:05:42 #289
139677 Curiosity
pi_153810745
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:55 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind 'm wel geil eigenlijk.
Hahaha
  woensdag 24 juni 2015 @ 19:07:58 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153810810
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:59 schreef Soury het volgende:

[..]

Haal die telefoon dan ook uit je dikke vingers :{w
Love you too *;
  woensdag 24 juni 2015 @ 19:21:58 #291
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153811128
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:58 schreef Molo het volgende:
Ja, sorry, mijn hele leven al. Mijn guilty Pleijsier.
pi_153811184
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:21 schreef RobinOok het volgende:

[..]

_O-
  donderdag 25 juni 2015 @ 00:28:42 #293
130803 Gripper
Get a grip
pi_153820823
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:21 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Je wachtte gewoon tot iemand een opmerking maakt én je m kon inkoppen ;)

Ik ben voor m'n werk in Frankrijk (Nantes; kust dus veel vis) en eet dus al 2 dagen foie gras; zalmpje coquille tournedos etc.
Nou zijn we hier met collega's vanuit heel Europa, waaronder wat Oostblok landen. Twee figuren uit Slowakije en Hongarije vonden de foie gras gisteren maar niks; en zelfs het hoofdgerecht, stukje tarbot, vonden ze eng en schoven ze door naar mij en m'n buurman. Dus ik, je kon er op wachten,

Aren't you Hungary?

_O-
Mijn foto's op Flickr!
pi_153827929
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 00:28 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je wachtte gewoon tot iemand een opmerking maakt én je m kon inkoppen ;)

Ik ben voor m'n werk in Frankrijk (Nantes; kust dus veel vis) en eet dus al 2 dagen foie gras; zalmpje coquille tournedos etc.
Nou zijn we hier met collega's vanuit heel Europa, waaronder wat Oostblok landen. Twee figuren uit Slowakije en Hongarije vonden de foie gras gisteren maar niks; en zelfs het hoofdgerecht, stukje tarbot, vonden ze eng en schoven ze door naar mij en m'n buurman. Dus ik, je kon er op wachten,

Aren't you Hungary?

_O-
Hongaren eten alleen maar paprika :p
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 juni 2015 @ 22:03:36 #295
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153890463
Waar? Loetje, Overveen
Wanneer? 26 juni in het jaar 2015
Wat at je? Biefstuk Ossenhaas De Roode Waard
Impressie?

Kosten? zie de kaart van Loetje
Cijfer? Een dikke 8

Ma was van de week jarig en dat moest gevierd worden. Loetje bestaat 35 jaar en sinds 2010 zitten ze ook in Overveen. Zeer succesvol, want het zit heel vaak vol. Loetje is beroemd geworden door de biefstuk. Dus ik kan niet achter blijven ;)

We aten er voor het eerst en ging ik dus voor de Biefstuk Ossenhaas De Roode Waard, zie de foto. Ofwel Biefstuk met kippenlevers, ui en spek. Mijn biefstuk was lekker mals en nog lekker rood. Ik heb heerlijk gegeten.

Ma ging voor de Kalfslever met spek en ui. Die was ook lekker.

Mijn broertje ging voor de normale biefstuk, dus alleen in de jus. Oma ging voor de maaltijdsalade met gerookte zalm.

Verder hadden we nog een gemengde salade en patat als bijgerechten, deze staan apart op de kaart en moeten ook apart worden besteld.

Als toetje hadden we de creme brulee. Niet de beste creme brulee ooit, maar was wel lekker.

Daarnaast nog een compliment voor het personeel, de bediening in het deel van de zaak waar wij zaten was prima. ^O^. Voor mij een reden om nog ooit wel eens terug te keren. Alleen voor de vega's onder ons zoek een andere toko uit :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_153892655
Ook al ben ik geen biefstukfan; jouw gerecht ziet er wel heel erg jummie uit hoor! Genoeg jus en lekkere stukken spek :9
pi_153892734
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 23:29 schreef FutureFairytale het volgende:
Ook al ben ik geen biefstukfan; jouw gerecht ziet er wel heel erg jummie uit hoor! Genoeg jus en lekkere stukken spek :9
Ik vind het juist helemaal niks :+ En de crème brulee ziet er uit alsof het jus van de avond er voor is. Waarschijnlijk allemaal lekker, maar ik vind het er gewoon niet uitzien 8-)
pi_153893759
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 23:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het juist helemaal niks :+ En de crème brulee ziet er uit alsof het jus van de avond er voor is. Waarschijnlijk allemaal lekker, maar ik vind het er gewoon niet uitzien 8-)
de creme brulee ziet er idd zo uit als jouw beschrijving. Of het is slecht belicht. Maar sowieso een fout schaaltje.
  zondag 28 juni 2015 @ 08:48:53 #299
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153897295
Hebben ze de paardenbiefstuk toch maar weer van de kaart gehaald?
  zondag 28 juni 2015 @ 10:27:08 #300
45206 Pietverdriet
pi_153898107
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 08:48 schreef RobinOok het volgende:
Hebben ze de paardenbiefstuk toch maar weer van de kaart gehaald?
Maar zou die ook van het menu zijn😀
  zondag 28 juni 2015 @ 11:26:50 #301
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_153898888
Ja, want ze verkopen het als biefstuk ossenhaas, dus dat is wat je nu krijgt.
Eerder was het biefstuk van de haas. Of om het even zoiets vaags.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')