Dit.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:36 schreef marc0871 het volgende:
zou ik alleen bespreekbaar vinden als die 'andere seksuele contacten' met een vrouw zou zijn.
Dit wel. Ik denk niet dat een open relatie voor mij zou werken, maar het is wat dat betreft wel bespreekbaar.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:24 schreef Sekhmet het volgende:
Het is zeker bespreekbaar. Maar wil wel weten waarom hij dit zou willen en hoe hij er 'invulling' aan wil geven.
Ook zou ik wel willen dat er duidelijke afspraken gemaakt kunnen worden waar we ons beide goed bij voelen.
Was ook niet zo dat partners in de kroeg opgepikt werden en er met dat doel uitgegaan werd. Op die manier hoeft het om mij ook niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:22 schreef jaha het volgende:
Het is wel iets dat meestal vanaf het begin toch wel duidelijk is lijkt me?
Sommige mensen zijn nu eenmaal seksueel onverzadigbaar.
Het zou voor mij geen dealbreker zijn, maar ik zou het ook niet erg fijn vinden. Ik zou er niet tegen kunnen als mijn partner achter mijn rug met anderen flirt met als doel om seks met hen te hebben. Maar als ze een open relatie voorstaat dan accepteer je dat er dingen als dat kunnen gebeuren.
Voorstellen mag toch altijd?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:25 schreef Blijdoener het volgende:
Ik zou liever hebben dat mijn vriend stiekem vreemdgaat en ik er niet achter kom. Zodat hij er wel een rotgevoel aan over houdt.
Denk dat er dan meer overblijft van de relatie dan met een open relatie. Als hij dat zou voorstellen zou ik het meteen uitmaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
Zo nu en dan neuk je gewoon liever een andere kerelquote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:45 schreef Koettie het volgende:
Tja, ik heb er een dus kan moeilijk nog doen alsof ik het me niet kan voorstellen.
Maar mijn vriend had wel iets van huh toen ik het voorstelde. Was nog tijdens het daten. Hij vroeg of het exclusief was nu en ik had daar eigenlijk nog geen zin in. Kwam net uit een lange relatie en vond het wel goed zo. Hij vond het eerst vreemd maar inmiddels 2 jaar samen en nog steeds open relatie. Hij snapt dat een open relatie helemaal geen afbreuk doet aan liefde en hoe gek ik op hem ben.
Zolang?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:11 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit wel. Ik denk niet dat een open relatie voor mij zou werken, maar het is wat dat betreft wel bespreekbaar.
Hoewel ik er meer zo'n beeld bij heb dat dat pas aan bod zou kunnen komen als we al 40 jaar samen zijn ofzo
• Voordeur open.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:05 schreef Werkman het volgende:
Je partner laat weten behoefte te hebben aan andere (seksuele) contacten dan jij.
Ze/Hij wil jullie relatie voortaan op deze manier inrichten.
Hoe reageer je en wat zou je doen?
Klopt. Mijn huidige vriendin gaf het niet lang nadat we elkaar hadden leren kennen aan. Ik heb er geen probleem mee en voor mij heeft het ook voordelen. Dankzij haar al aantal andere leuke meiden leren kennenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:00 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben eerder degene die het voorstelt eigenlijk. Maar hangt van de relatie af natuurlijk.
Ik zou zeggen de beuk erin! Vrouwen zat in dit land die geneukt willen worden.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:05 schreef Werkman het volgende:
Je partner laat weten behoefte te hebben aan andere (seksuele) contacten dan jij.
Gesteld aan diegenen die nooit een open relatie hebben gehad.
En nee, Ik heb het niet bij de hand en zelf geen behoefte aan.
Ik kom steeds vaker open relaties tegen in mijn omgeving, en het lijkt mij persoonlijk dat één van de partijen ermee in het voordeel is en de andere schoorvoetend akkoord is gegaan.quote:Op zondag 29 maart 2015 01:18 schreef agter het volgende:
Van waar deze vraag, TS?
Voordat wij ons boekje open doen.
Waar baseer je dat op? Of is het een vooroordeel?quote:Op zondag 29 maart 2015 11:49 schreef Werkman het volgende:
Ik kom steeds vaker open relaties tegen in mijn omgeving, en het lijkt mij persoonlijk dat één van de partijen ermee in het voordeel is en de andere schoorvoetend akkoord is gegaan.
En dat geld voor zowel mannen als vrouwen.
Nee gewoon een interpretatie van wat ik waarneem, wil niet zeggen dat ik al een sluitend oordeel heb hoor.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:52 schreef Weissman het volgende:
Waar baseer je dat op? Of is het een vooroordeel?
Wat?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:54 schreef spierbal het volgende:
Mijn vriendin wil alleen veilige seks. Voordat we beginnen doet ze ook eerst de ramen en deuren op slot.
Grootste misvatting ooit over open relaties.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:55 schreef speknek het volgende:
Haha nope no way.
Volgens mij wordt bij open relaties de vrouw ook altijd elke week door een ander aangedouwd terwijl de man als een cuckold op zichzelf is aangewezen.
quote:Op zondag 29 maart 2015 11:55 schreef speknek het volgende:
Haha nope no way.
Volgens mij wordt bij open relaties de vrouw ook altijd elke week door een ander aangedouwd terwijl de man als een cuckold op zichzelf is aangewezen.
Dit.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou het wel willen bekijken en onderzoeken als die relatie gewoon verder helemaal goed zit. Ik kan me het gevoel heel goed voorstellen. Ik twijfel wel of ik het uiteindelijk ook daadwerkelijk zou willen en/of kunnen, maar zou niet per direct de deur dicht gooien.
Het punt is dat vrouwen hun best niet hoeven doen. Als je in een relatie zit en je moet nog steeds elke week in de kroeg rete je best doen om maar in de buurt van het gescharrel van je vrouw in de buurt te komen, dan is er toch iets misgegaan in je levenquote:Op zondag 29 maart 2015 11:59 schreef RockNijntje het volgende:
[..]Als je niet je best doet krijg je inderdaad niks nee. Het komt niet vanzelf aanwaaien, beetje moeite doen moet er inzitten toch.
Ja want vrouwen hebben ook helemaal geen eisen. Ze vinden alles goed wat aangeboden wordquote:Op zondag 29 maart 2015 12:02 schreef speknek het volgende:
Het punt is dat vrouwen hun best niet hoeven doen.
Dat. En niks anders.quote:Op zondag 29 maart 2015 01:09 schreef Musil het volgende:
Ik zou enthousiast ja zeggen. Maar ik wil ook graag een open relatie.
Dat staat er toch niet?quote:Op zondag 29 maart 2015 12:04 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ja want vrouwen hebben ook helemaal geen eisen. Ze vinden alles goed wat aangeboden word
Het gaat mij meer om de aanname.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Dat staat er toch niet?
Dat je als vrouw je best niet moet doen is op geen enkele wijze in tegenspraak met het hebben van eisen van de kant van de vrouw.
Met de manier waarop je hem quotte, liet je dat niet blijken anders.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:33 schreef Weissman het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om de aanname.
''Vrouwen KUNNEN het krijgen, dus dan WILLEN ze het ook. En daarom zal een vrouw in een open relatie altijd MEER sex hebben dan de man.''
Die stelling klopt niet altijd. Dat was mijn punt.
Ja ok. Mijn excuses daarvoor. Het was mijn fout. Hoe kan ik het misverstand goed met je maken?quote:Op zondag 29 maart 2015 12:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Met de manier waarop je hem quotte, liet je dat niet blijken anders.
Dan nog zou zijn originele stelling, dat het voor de vrouw voordeliger is, geen geweld aan doen. Dat is niet voor 100% klopt is niet relevant en ook niet beweerd.
Mijn vriend heeft meer contacten buiten de relatie dan ik, dus dat valt wel mee.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:55 schreef speknek het volgende:
Haha nope no way.
quote:Op zondag 29 maart 2015 12:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Het punt is dat vrouwen hun best niet hoeven doen. Als je in een relatie zit en je moet nog steeds elke week in de kroeg rete je best doen om maar in de buurt van het gescharrel van je vrouw in de buurt te komen, dan is er toch iets misgegaan in je leven
Of de open relatie is niet gebaseerd op een wederzijdse wil naar buiten de deur neuken, maar is meer 'opgelegd' door de man, wat ook al niet erg blijk geeft van een evenwichtige relatie.
Regels zijn natuurlijk niet per definitie eerlijk, maar zolang beide partijen daarmee akkoord gaan, moet je ook niet achteraf zeuren natuurlijk.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:25 schreef RockNijntje het volgende:
Elke open relatie heeft regels die samen 'opgesteld' zijn. Zolang deze niet overtreden worden is er nooit sprake van zoiets als 'niet eerlijk' en problemen.
Jep, dat bedoel ik dus. Als beide partijen een bepaalde regel aannemen wordt het naar mijn mening automatisch eerlijk, je stemt er zelf immers mee inquote:Op zondag 29 maart 2015 13:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Regels zijn natuurlijk niet per definitie eerlijk, maar zolang beide partijen daarmee akkoord gaan, moet je ook niet achteraf zeuren natuurlijk.
Ja, je punt is duidelijk. Ik denk alleen anders over wat eerlijk is.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:32 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Jep, dat bedoel ik dus. Als beide partijen een bepaalde regel aannemen wordt het naar mijn mening automatisch eerlijk, je stemt er zelf immers mee in.
Misschien een beetje een verkeerde verwoording met andere definities, maar het punt moge duidelijk zijn.
Is toch niks nieuws. Vrouwen zijn over het algemeen progressiever en linkser dan mannen. Dus dit verbaast mij nu ook niet echt.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Frappant om hier te constateren dat vrouwen er vaker voor open lijken te staan.
Mij lijkt het echt helemaal niets.
Bovendien werkt het vaak zo dat vrouwen hun best moeten doen niet in te gaan op mannen die iets van ze willen en zou het makkelijker voor ze zijn als dat niet hoefde, terwijl mannen 'op jacht' moeten om een vrouw zo ver te krijgen dat die met hem naar bed wil.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:50 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Is toch niks nieuws. Vrouwen zijn over het algemeen progressiever en linkser dan mannen. Dus dit verbaast mij nu ook niet echt.
Dit.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:46 schreef TserrofEnoch het volgende:
Indien zij dat serieus voorstelt, dan komt de relatie op losse schroeven te staan. Is echt een dealbreker voor mij.
Vrouwen op fok zijn niet echt een gemiddelde afspiegeling.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Op welke manieren verschillen ze zoal van die in het echte leven?quote:Op zondag 29 maart 2015 14:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Vrouwen op fok zijn niet echt een gemiddelde afspiegeling.
Ik ben 18, dus dat telt ook niet helemaal denk ik.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Of je hebt last van chronische ontevredenheid.quote:Op zondag 29 maart 2015 14:02 schreef Nammie het volgende:
Nooit. Volgens mij ben je dan gewoon uitgekeken op elkaar, maar durf je elkaar niet te verlaten ofzo.
Juist op je achttiende vind ik het vreemd om zoiets te willen. Lijkt mij meer iets voor dertigers/veertigers die uitgekeken zijn op elkaar, maar toch niet weg willen van elkaar om wat voor reden dan ook.quote:Op zondag 29 maart 2015 14:02 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik ben 18, dus dat telt ook niet helemaal denk ik.
Het young en wild en free idee is na een paar jaar ook weer weg.
Er is niks moderns of hips aan volgens mij. Volgens mij delen veel stellen dat ook niet met de buitenwereld hoor.quote:Op zondag 29 maart 2015 14:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het lijkt ook wel een beetje een dingetje te zijn om modern en hip over te komen. Uiteindelijk zal het in de meeste gevallen niet gelukkig maken, gok ik zo.
Ik heb nu juist dat ik niet weg wil bij m'n kerel gewoon omdat. Maar we zijn jong en dit is de tijd om ongeneerd dit soort dingen te doen, genieten van die studentenleef. Waarom inhouden als we het beiden willen?quote:Op zondag 29 maart 2015 14:05 schreef Nammie het volgende:
[..]
Juist op je achttiende vind ik het vreemd om zoiets te willen. Lijkt mij meer iets voor dertigers/veertigers die uitgekeken zijn op elkaar, maar toch niet weg willen van elkaar om wat voor reden dan ook.
Dat dus.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Trouw zijn vind ik belangrijk en dit past daar niet bij.
Nogal bekrompen gedacht.quote:Op zondag 29 maart 2015 14:02 schreef Nammie het volgende:
Nooit. Volgens mij ben je dan gewoon uitgekeken op elkaar, maar durf je elkaar niet te verlaten ofzo.
Als ik probeer na te denken over hoe ik er later in zal staan is het denk ik ook zoiets. Heb gewoon het idee dat het niet meer hoeft van me als alles huisje boompje beestje is, de dagen vastigheid hebben en het hele leven op zich minder 'yolo' wordt. Tijd zal dan inderdaad ook meetellenquote:Op zondag 29 maart 2015 14:14 schreef snakelady het volgende:
Ik heb er ook gewoon geen tijd voor, met mijn vriend, gezin, werk, school, sociale leven en hobby's heb ik het al druk genoeg.
Ik heb totaal geen behoefte om daat nog een persoon in te gooien die aandacht wil.
Het is ook niet dat ik per definitie iets tegen open relaties heb, het past alleen niet bij ons.quote:Op zondag 29 maart 2015 14:17 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Als ik probeer na te denken over hoe ik er later in zal staan is het denk ik ook zoiets. Heb gewoon het idee dat het niet meer hoeft van me als alles huisje boompje beestje is, de dagen vastigheid hebben en het hele leven op zich minder 'yolo' wordt. Tijd zal dan inderdaad ook meetellen.
Dat is niet frappant dat is logisch. Seksuele exclusiviteit is vooral voor mannen belangrijk: zij willen de verzekering dat het kind dat de vrouw baart door hen verwekt is. Voor vrouwen geldt veel meer dat zij mentale exclusiviteit willen hebben, zodat de tijd, geld en moeite die de man steekt in het onderhoud van het gezin ten bate komt van haar en haar kinderen en niet ten bate van eventuele andere vrouwen (kapers op de kust).quote:Op zondag 29 maart 2015 13:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Soms heb ik wel het idee dat voor vrouwen geldt dat ze op hun 18e (jouw leeftijd) zo'n beetje met alles en iedereen naar bed willen gaan "om het maar mee te maken", mannen op hun 18e nog overwegend maagd zijn, en vanaf een jaar of 30 het andersom geldt. Vrouwen zijn nergens meer voor in en mannen nemen de ene minnares naar de anderequote:Op zondag 29 maart 2015 14:17 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Als ik probeer na te denken over hoe ik er later in zal staan is het denk ik ook zoiets. Heb gewoon het idee dat het niet meer hoeft van me als alles huisje boompje beestje is, de dagen vastigheid hebben en het hele leven op zich minder 'yolo' wordt. Tijd zal dan inderdaad ook meetellen.
Zou best kunnen dat het over het algemeen zoiets is, weet ik niet. Bij mij is dat in ieder geval niet de reden, dan zou het namelijk meer zijn omdat het 'moet' en niet omdat ik het zelf wil.quote:Op zondag 29 maart 2015 19:02 schreef jaha het volgende:
[..]
Soms heb ik wel het idee dat voor vrouwen geldt dat ze op hun 18e (jouw leeftijd) zo'n beetje met alles en iedereen naar bed willen gaan "om het maar mee te maken", mannen op hun 18e nog overwegend maagd zijn, en vanaf een jaar of 30 het andersom geldt. Vrouwen zijn nergens meer voor in en mannen nemen de ene minnares naar de andere
Ditquote:Op zondag 29 maart 2015 14:05 schreef Jaeger85 het volgende:
Het voorstel alleen al betekent voor mij einde relatie.
Omdat vrouwen het niet kunnen hebben als je als man je problemen bespreekt met een andere vrouw en alleen de ander dat in vertrouwen verteld.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
wat heeft die eerste zin ermee te maken?quote:Op zondag 29 maart 2015 19:32 schreef gewoonmeppen het volgende:
Als je beide zelfverzekerd genoeg bent en er goed uitziet, waarom niet?
Ik sta in principe overal wel voor open en ben niet jaloers.
Het lijkt mij dat als één van de partners minder zelfverzekerd en aantrekkelijk is er geen sprake is van een gelijke situatie en zich er minder lekker bij voelt.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat heeft die eerste zin ermee te maken?
als je je er niet lekker bij voelt, moet je het niet doen nee.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:02 schreef gewoonmeppen het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat als één van de partners minder zelfverzekerd en aantrekkelijk is er geen sprake is van een gelijke situatie en zich er minder lekker bij voelt.
je kan ook een open relatie hebben zonder uberhaupt elke week door een ander aangedouwd te wíllen worden natuurlijk.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:55 schreef speknek het volgende:
Haha nope no way.
Inderdaad.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je kan ook een open relatie hebben zonder uberhaupt elke week door een ander aangedouwd te wíllen worden natuurlijk.
Mensen op fok zeggen toch van niet? Wie ben jij dan om te zeggen dat het anders kan!?quote:Op maandag 30 maart 2015 11:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
je kan ook een open relatie hebben zonder uberhaupt elke week door een ander aangedouwd te wíllen worden natuurlijk.
Nee, echt nog lang nietquote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:47 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Zolang?
Zelf geen verlangen om verder te kijken?
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:49 schreef Renesite het volgende:
Ben zelf wat te jaloers aangelegd voor zo'n commitment.
Interessant gezichtspunt, alleen denk ik niet dat ik het er mee eens ben: allereerst zijn mannen veel makkelijker in het overstappen op een andere partner - en ten tweede geloof ik ook niet dat een gesloten relatie je in principe behoedt tegen jalozie, haantjesgedrag en partners die het gras in de andere tuin groener zien dan in hun eigen tuin.quote:Op maandag 30 maart 2015 00:21 schreef Niltag het volgende:
Ik hink op twee gedachten. Aan de ene kant lijkt het me van toegevoegde waarde om zo nu en dan eens wat andere seksuele ervaringen op te doen. Ik merk dat ik, ondanks dat ik me er overheen kan zetten, best wat meer verschillende vrouwen zou willen nemen. Dit blijft toch een beetje een natuurlijke drang. Andersom heb ik er ook niet echt problemen mee als mijn vriendin eens door iemand anders wordt verwend.
Waar ik wel bang voor ben is dat het dan zo'n hanengevecht wordt. Dat zij contact legt met allemaal single mannen die eigenlijk alleen in de race zijn om zelf een relatie aan te gaan / haar af te pakken. Als je maar lang genoeg probeert vind je altijd iets dat beter lijkt (of is). Wat dat betreft zijn mannen volgens mij in het nadeel. Een man zit niet zo snel te wachten op een volledig nieuw pakket (huishouden, schoonfamilie, huis inrichten, andere rompslomp) terwijl een vrouw toch sneller gecharmeerd is van een man met bijvoorbeeld net wat meer financiële middelen.
Ik weet dus niet precies wat ik zou zeggen. Ligt dus ook een beetje aan de regels.
Dat vind ik altijd zo vreemd, je moet toch tegen elkaar zulke dingen kunnen zeggen? Ik heb er persoonlijk niet veel mee en ben eerder jaloers als er seks is met een ander dan een geestelijke connectie (emotioneel vreemdgaan vind ik onzin) maar bespreekbaar moet alles wel kunnen zijn in een relatie, juist op seksueel gebied.quote:Op zondag 29 maart 2015 14:05 schreef Jaeger85 het volgende:
Het voorstel alleen al betekent voor mij einde relatie.
En daarbij is seksuele aantrekkingskracht voor veel vrouwen totaal niet met een baan of inkomen verbonden als het om een man gaat.quote:Op maandag 30 maart 2015 20:31 schreef jaha het volgende:
[..]
Interessant gezichtspunt, alleen denk ik niet dat ik het er mee eens ben: allereerst zijn mannen veel makkelijker in het overstappen op een andere partner - en ten tweede geloof ik ook niet dat een gesloten relatie je in principe behoedt tegen jalozie, haantjesgedrag en partners die het gras in de andere tuin groener zien dan in hun eigen tuin.
Een goede relatie kenmerkt zich door een gedeeld verwachtingspatroon over de toekomst. Daar staat seks in mijn optiek grotendeels buiten.
JE HEBT EEN ANDER HEquote:Op maandag 30 maart 2015 15:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee, echt nog lang nietWie weet denken we daar over 10 jaar anders over, maar ik voorzie geen relatieproblemen in de enigszins nabije toekomst
Je zit dan in een onmogelijk situatie. Het betekent namelijk meestal dat je partner als iemand op het oog heeft waarmee hij/zij het wilt doen. Sta ik het toe dan ga ik tegen mijn normen en waarden met betrekking tot een relatie in. Weiger ik het dan kan zij gefrustreerd zijn omdat haar vrijheid belemmert wordt of ik krijg een gevoel van wantrouwen dat zij alsnog vreemd zou gaan. Om dat voor te zijn maak ik het liever maar meteen helemaal uit.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:02 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo vreemd, je moet toch tegen elkaar zulke dingen kunnen zeggen? Ik heb er persoonlijk niet veel mee en ben eerder jaloers als er seks is met een ander dan een geestelijke connectie (emotioneel vreemdgaan vind ik onzin) maar bespreekbaar moet alles wel kunnen zijn in een relatie, juist op seksueel gebied.
Oh nee? http://www.businessinside(...)en-more-orgasms?IR=Tquote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:04 schreef eefje801 het volgende:
[..]
En daarbij is seksuele aantrekkingskracht voor veel vrouwen totaal niet met een baan of inkomen verbonden als het om een man gaat.
dat er geen interesse is in jou?quote:Op maandag 30 maart 2015 17:08 schreef Opoefiets het volgende:
Ik heb een open relatie, maar ik doe er vrij weinig mee. Ik heb een druk leven en geen tijd voor een extra seksueel contact. En daarnaast heb ik altijd het idee dat men me toch niet ziet staan, maar dat is een ander verhaal
Denk het wel deels.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:04 schreef eefje801 het volgende:
[..]
En daarbij is seksuele aantrekkingskracht voor veel vrouwen totaal niet met een baan of inkomen verbonden als het om een man gaat.
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 03:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
JE HEBT EEN ANDER HE![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelf geen behoefte aan open relatie. Wellicht dat een seksuele ervaring met anderen wel leuk kan zijn maar dan moet je dat samen doen als dat goed voelt.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:11 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit wel. Ik denk niet dat een open relatie voor mij zou werken, maar het is wat dat betreft wel bespreekbaar.
Hoewel ik er meer zo'n beeld bij heb dat dat pas aan bod zou kunnen komen als we al 40 jaar samen zijn ofzo
Idd, ''dus je loopt graag je pik achterna?'', ''vind zij dat ook goed?'', ''je bent een loser die geen commitment wil/kan tonen'', ''hou je wel echt van haar?'' of ''als je echt van iemand zou houden zou je geen behoefte hebben aan anderen''.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Altijd dat 'heb je niet genoeg aan je partner?!?!' ook
Of suggereren dat er relatieproblemen zijn als je n open relatie hebt/wil.![]()
Minder stress?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Oh nee? http://www.businessinside(...)en-more-orgasms?IR=T
Ah, zo herkenbaar!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:37 schreef Weissman het volgende:
[..]
Idd, ''dus je loopt graag je pik achterna?'', ''vind zij dat ook goed?'', ''je bent een loser die geen commitment wil/kan tonen'', ''hou je wel echt van haar?'' of ''als je echt van iemand zou houden zou je geen behoefte hebben aan anderen''.
Bij dat laatste weet ik niet of ik eerst moet uitleggen dat het geen ''behoefte'' is of boos moet worden omdat ze twijfelen aan mijn gevoelens voor iemand waar ik gek op ben.
Maar dat is verder offtopic
je hebt veel ervaring begrijp ik?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je zit dan in een onmogelijk situatie. Het betekent namelijk meestal dat je partner als iemand op het oog heeft waarmee hij/zij het wilt doen. Sta ik het toe dan ga ik tegen mijn normen en waarden met betrekking tot een relatie in. Weiger ik het dan kan zij gefrustreerd zijn omdat haar vrijheid belemmert wordt of ik krijg een gevoel van wantrouwen dat zij alsnog vreemd zou gaan. Om dat voor te zijn maak ik het liever maar meteen helemaal uit.
Ik maak dan ook vanaf het begin van een relatie duidelijk hoe ik denken over monogamie en vreemdgaan aan mijn partner.
Ditquote:Op dinsdag 31 maart 2015 03:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelf geen behoefte aan open relatie. Wellicht dat een seksuele ervaring met anderen wel leuk kan zijn maar dan moet je dat samen doen als dat goed voelt.
Waar gaat het anders om? De gesprekken die je voert?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:32 schreef Fripsel het volgende:
Dus open relaties gaan alleen maar over seks als ik het goed begrijp
Ja. Over het algemeen wel. Tenzij je polyamorie bedoeltquote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:32 schreef Fripsel het volgende:
Wat wilde je er aan toevoegenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:32 schreef Fripsel het volgende:
Misschien komt er liefde bij kijken. Ofzo.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:10 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Wat wilde je er aan toevoegen?
Vriendschap zou nog kunnen, maar seks lijkt me toch echt het voornaamste. Die vriendschap kun je ook zonder open relatie hebben.
Dan heet het poly-amorie.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:28 schreef Nammie het volgende:
[..]
Misschien komt er liefde bij kijken. Ofzo.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:15 schreef Angel-Joy het volgende:
Nee, keihard nee zeggen, geen discussie mogelijk
En hij?quote:Op maandag 30 maart 2015 17:08 schreef Opoefiets het volgende:
Ik heb een open relatie, maar ik doe er vrij weinig mee. Ik heb een druk leven en geen tijd voor een extra seksueel contact. En daarnaast heb ik altijd het idee dat men me toch niet ziet staan, maar dat is een ander verhaal
quote:
quote:
En hoe is dat geen vorm van een open relatie? Want monogaam is het overduidelijk niet.quote:
Dat zou je dan nog eens aan een flink aantal personen moeten vertellen als ze weer eens jaloers reageren omdat hun partner een vriendschap heeft met iemand van het andere geslacht.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:10 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Die vriendschap kun je ook zonder open relatie hebben.
Dit dus.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 03:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Selectief quoten is ook een kunst. Ik veroordeel je levensstijl nietquote:Op woensdag 1 april 2015 00:48 schreef MsMessy het volgende:
[..]
[..]
En hoe is dat geen vorm van een open relatie? Want monogaam is het overduidelijk niet.
[..]
Dat zou je dan nog eens aan een flink aantal personen moeten vertellen als ze weer eens jaloers reageren omdat hun partner een vriendschap heeft met iemand van het andere geslacht.De angst regeert als een groen monster bij sommige mensen.
En dan rest nog de vraag, als zoveel mensen dan zo makkelijk vreemdgaan hoeveel geef je dan eigenlijk om je relatie en je partner? Was het dan niet beter geweest om dingen bespreekbaar te houden i.p.v. alles naar de knoppen te helpen. Want ook partnerruil, trio's, parenclubs, bi-schierig en andere dingen die niet direct in een monogame relatie passen, hoor je steeds meer over. Een relatie is niet zwart-wit, maar wel een kwestie van liefde, vertrouwen en zeer zeker ook communicatie. En daarin maakt het niet uit of de relatie pas begint of al 25 jaar duurt.
dat moet t ook niet zijn lijkt mequote:Op woensdag 1 april 2015 09:56 schreef Opoefiets het volgende:
[..]
Hij ook eigenlijk niet. Ik heb ook zo'n idee dat het niet noodzakelijk was voor onze relatie
Bij sommige open relaties in de omgeving heb ik daar zo m'n twijfels over. Maar die maken verder ook erg weinig tijd voor elkaar, omdat ze het te druk met hun scharrels hebben (lijkt mij erg ongezond).quote:Op woensdag 1 april 2015 11:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat moet t ook niet zijn lijkt me
Ach nou ja, zo ken ik ook zat monogame stellen die amper wat samen doen, die meer langs elkaar leven dan met elkaar. Maar die zouden dan ook gek worden als ze teveel op elkaars lip zouden zitten en voelen zich er prima bij om erg veel eigen dingen te doen.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:02 schreef Opoefiets het volgende:
[..]
Bij sommige open relaties in de omgeving heb ik daar zo m'n twijfels over. Maar die maken verder ook erg weinig tijd voor elkaar, omdat ze het te druk met hun scharrels hebben (lijkt mij erg ongezond).
Stel je partner wil een kind ontvoeren uit de buurt.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:02 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo vreemd, je moet toch tegen elkaar zulke dingen kunnen zeggen? Ik heb er persoonlijk niet veel mee en ben eerder jaloers als er seks is met een ander dan een geestelijke connectie (emotioneel vreemdgaan vind ik onzin) maar bespreekbaar moet alles wel kunnen zijn in een relatie, juist op seksueel gebied.
Nou, dat is wel een probleem idd. Ik schreef dat het (indien verder Mr. Perfect en al lange tijd bij elkaar) het op zich bespreekbaar zou zijn (in de zin van dat als mijn vent dat zou willen, hij daar in principe ook open over mag/moet zijn). Alleen dat is hoogstwaarschijnlijk wel een lege huls, want als ik vervolgens zou aangegeven dat ik dat niet wil (en de kans daarop acht ik vrijwel zeker), dan denk ik niet dat ik nog verder met de relatie zou kunnen/willen, wetende dat mijn partner eigenlijk een open relatie zou willen.quote:Op woensdag 1 april 2015 18:30 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Stel je partner wil een kind ontvoeren uit de buurt.
-Jij zegt: Nee, doe maar niet schat.
En vindt het verder niet vreemd: Want hij stelt het slechts voor, toch?![]()
Voor veel mensen is vragen over een open relatie ook bizar genoeg om daardoor aan de relatie te gaan twijfelen.
quote:Op zondag 29 maart 2015 10:48 schreef Lokasenna het volgende:
Als ik later nog eens in zo'n situatie terecht zou komen zou ik teleursteld zijn in mijn beoordelingsvermogen.
Daar komt het willen hebben van een open relatie toch ook gewoon op neer (in seksuele zin in ieder geval)?quote:Op maandag 30 maart 2015 15:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Altijd dat 'heb je niet genoeg aan je partner?!?!' ook
Of suggereren dat er relatieproblemen zijn als je n open relatie hebt/wil.![]()
nee, dat is niet waar.quote:Op woensdag 1 april 2015 19:52 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou, dat is wel een probleem idd. Ik schreef dat het (indien verder Mr. Perfect en al lange tijd bij elkaar) het op zich bespreekbaar zou zijn (in de zin van dat als mijn vent dat zou willen, hij daar in principe ook open over mag/moet zijn). Alleen dat is hoogstwaarschijnlijk wel een lege huls, want als ik vervolgens zou aangegeven dat ik dat niet wil (en de kans daarop acht ik vrijwel zeker), dan denk ik niet dat ik nog verder met de relatie zou kunnen/willen, wetende dat mijn partner eigenlijk een open relatie zou willen.![]()
Dus ja, dit dus:
[..]
[..]
Daar komt het willen hebben van een open relatie toch ook gewoon op neer (in seksuele zin in ieder geval)?
Je stelt het delen van een seksuele fantasie gelijk aan denken aan een zware misdaad? Serieus?quote:Op woensdag 1 april 2015 18:30 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Stel je partner wil een kind ontvoeren uit de buurt.
-Jij zegt: Nee, doe maar niet schat.
En vindt het verder niet vreemd: Want hij stelt het slechts voor, toch?![]()
Voor veel mensen is vragen over een open relatie ook bizar genoeg om daardoor aan de relatie te gaan twijfelen.
Nee.quote:Op woensdag 1 april 2015 19:52 schreef Forbry het volgende:
Daar komt het willen hebben van een open relatie toch ook gewoon op neer (in seksuele zin in ieder geval)?
Ik volg nu de eerdere premisse dat voorstellen geen probleem zijn. Nu trek ik voorstellen in zijn algemeenheid hier naar het extreme om mijn punt te verduidelijken, namelijk dat voorstellen an sich wel kwaad kunnen.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Je stelt het delen van een seksuele fantasie gelijk aan denken aan een zware misdaad? Serieus?
Denken dat je partner nooit denkt aan seks met anderen is jezelf nogal voor de gek houden. Een fantasie hebben om daar wat mee te doen is niet raar, eens polsen of de ander daar ook voor in is toch niet zo vreemd?
Er zit een enorme kloof tussen even polsen of de ander die fantasie ook deelt en een bom onder je relatie leggen door vreemd te gaan.
Een nee op dit vragen is dan ook geen probleem.
ik heb een vriendin gehad welke een "extra" vrouw erbij wilt, triootje dus. Ik had daar zelfs in het begin veel moeite mee gehad, omdat je dan toch bij jezelf te raden gaat of zij iets mist ofzo.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:05 schreef Werkman het volgende:
Iemand moet wel de wil hebben om een fantasie werkelijk te laten worden, dat heeft niet iedereen, of beter gezegd dat geld echt niet voor elke fantasie.quote:Op donderdag 2 april 2015 00:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ik volg nu de eerdere premisse dat voorstellen geen probleem zijn. Nu trek ik voorstellen in zijn algemeenheid hier naar het extreme om mijn punt te verduidelijken, namelijk dat voorstellen an sich wel kwaad kunnen.
Natuurlijk mag je partner fantaseren over zoiets, daarbij kan een mens zijn of haar gedachtes niet sturen. Een gedachte alleen is niet verboden. Als iemand fantaseert over het ontvoeren van een kind is dat ook niet verboden.
Echter zegt het feit dat je die gedachten hebt niets over of je het ten uitvoer moet brengen. Zie ook niet een noodzakelijke correlatie tussen dergelijke gedachten hebben en daardoor gaan polsen over mogelijke uitvoer van die gedachtes. Maar dit wijd ik aan een ernstig verschil qua referentiekader bij ons beiden.
Ik denk dat je hier wel de kern van waarheid hebt. Er wordt gefantaseerd over anderen, so simpel is het. Dat wil niet zeggen dat je te kort komt in een relatie met je partner. Sommige fantasieen wil je laten uitkomen en als dit er zo een is, dan kan je dat beter bespreken.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Iemand moet wel de wil hebben om een fantasie werkelijk te laten worden, dat heeft niet iedereen, of beter gezegd dat geld echt niet voor elke fantasie.
Maar dat iemand polst hoe de ander erover denkt betekend niet dat dat persoon gelijk niet meer te vertrouwen is. Vreemdgaan is echt andere koek namelijk, iemand brengt het niet voor niets bij zijn/haar partner.
jij zegt ook al de kern van de situatie. Bespreken is inderdaad het beste wat je kan doen.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:59 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel de kern van waarheid hebt. Er wordt gefantaseerd over anderen, so simpel is het. Dat wil niet zeggen dat je te kort komt in een relatie met je partner. Sommige fantasieen wil je laten uitkomen en als dit er zo een is, dan kan je dat beter bespreken.
Het blijft wel bespreken, als je partner er met een argumentatie gewoon totaal niet voor openstaat is dat ook niet erg. Dan heb je het tenminste uitgesporken, veel problemen ontstaan juist door dingen op te kroppen.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:11 schreef kotsjuhbaf het volgende:
[..]
jij zegt ook al de kern van de situatie. Bespreken is inderdaad het beste wat je kan doen.
Opkroppen leid zoiezo tot frustratie die je op andere manieren gaat uitten. (geweld, boosheid, woede, snel geirriteerd). Met iemand alles bespreken is het beste wat je kan doen.
Dat je het niet wilt snap ik, maar in plaats van geen discussie aangaan zou ik toch de achterliggende gedachte met hem bespreken dat je in ieder geval begrijpt waar hij vandaan komt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:15 schreef Angel-Joy het volgende:
Nee, keihard nee zeggen, geen discussie mogelijk
als je niet kan praten in een relatie, is (voor mij persoonlijk) de relatie eigenlijk al dood.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:13 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Het blijft wel bespreken, als je partner er met een argumentatie gewoon totaal niet voor openstaat is dat ook niet erg. Dan heb je het tenminste uitgesporken, veel problemen ontstaan juist door dingen op te kroppen.
[..]
Dat je het niet wilt snap ik, maar in plaats van geen discussie aangaan zou ik toch de achterliggende gedachte met hem bespreken dat je in ieder geval begrijpt waar hij vandaan komt.
Dit.quote:Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat dus.
Ik ben daar te jaloers voor. Alleen de gedachte maakt mij al misselijk.
nee hoor, dat hoeft niet een 'behoefte' te zijn. Het kan ook gewoon n leuk/spannend idee lijken.quote:Op maandag 6 april 2015 00:57 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik vraag me af of de mensen die weigeren, niet stiekem bang zijn dat hun partner alsnog stiekem vreemdgaat.Als je akkoord gaat, weet je er tenminste van. Blijkbaar heeft de ander behoefte aan seks met anderen als hij of zij zoiets voorstelt.
Hoeft niet, maar kan wel.quote:Op maandag 6 april 2015 09:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee hoor, dat hoeft niet een 'behoefte' te zijn. Het kan ook gewoon n leuk/spannend idee lijken.
Vreemdgaan is iets totaal anders en als je er als partner in meegaat omdat je bang bent dat hij/zij anders vreemdgaat, is je (open) relatie gedoemd om te mislukken. Je moet er wel allebei achter staan.
quote:Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef Anne het volgende:
.
Wat een vertrouwenquote:Op maandag 6 april 2015 09:57 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar kan wel.Als mijn vriendin zoiets zou voorstellen, zou ik het idee hebben dat ze gewoon groen licht van me wil om een bepaalde jongen te neuken. Weiger ik, doet ze het alsnog, maar stiekem.
Maar ik snap je punt.
n bepaalde jongen ja? Dat ligt er toch compleet aan hoe het ter sprake komt ook?quote:Op maandag 6 april 2015 09:57 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar kan wel.Als mijn vriendin zoiets zou voorstellen, zou ik het idee hebben dat ze gewoon groen licht van me wil om een bepaalde jongen te neuken. Weiger ik, doet ze het alsnog, maar stiekem.
Maar ik snap je punt.
Lijkt me juist dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn. Diegene wil het juist in overleg doen, anders was hij/zij het gesprek niet aangegaan.quote:Op maandag 6 april 2015 00:57 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik vraag me af of de mensen die weigeren, niet stiekem bang zijn dat hun partner alsnog stiekem vreemdgaat.Als je akkoord gaat, weet je er tenminste van. Blijkbaar heeft de ander behoefte aan seks met anderen als hij of zij zoiets voorstelt.
Sneu is 1 ding, maar er zit genoeg logica in. Als jij wil dat je vriend/vriendin niet snoept bij een ander EN wanneer je zelf ontzettend strenge normen hebt dat jij zelf ook nooit zou vreemdgaan..quote:Op maandag 6 april 2015 09:38 schreef Fera het volgende:
Ik vind het wel sneu dat mensen een partner direct de deur wijzen als deze het idee alleen al voorstelt. Dat lijkt me nogal drastisch.
Dus je hebt al geen vertrouwen in je partner. Vervolgens laat je je angsten ook nog eens regeren en verbreek je de relatie? Want gewoon praten met je partner over hoe je staat tegenover het idee van een open relatie is dus al teveel gevraagd? Ja dan lijkt het me ook beter dat je direct met die relatie stopt.quote:Op maandag 6 april 2015 13:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Wanneer degeen dan zegt, ik wil een open relatie. Dan kan ik me voorstellen dat je bang bent dat diegeen vreemd gaat en je dus de relatie wil verbreken.
Ik snap die angst echt niet, vreemdgaan is juist iets waar niet over gepraat wordt, als iemand polst hoe de ander over zoiets zou denken laat dat al zien dat er geen behoefte aan liegen en bedriegen is.quote:Op maandag 6 april 2015 13:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sneu is 1 ding, maar er zit genoeg logica in. Als jij wil dat je vriend/vriendin niet snoept bij een ander EN wanneer je zelf ontzettend strenge normen hebt dat jij zelf ook nooit zou vreemdgaan..
Wanneer degeen dan zegt, ik wil een open relatie. Dan kan ik me voorstellen dat je bang bent dat diegeen vreemd gaat en je dus de relatie wil verbreken.
Hey, alles is nog hypothetisch.quote:
Ja, ligt er inderdaad aan hoe het ter sprake komt.quote:Op maandag 6 april 2015 10:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
n bepaalde jongen ja? Dat ligt er toch compleet aan hoe het ter sprake komt ook?
Stel dat ze t constant over Pieter heeft, leuke vent, lekker ding, ja, dan zou ik me ook even achter m'n oren krabben, maar als ze n topic als dit tegen komt en naar aanleiding daarvan een gesprek begint, is dat weer heel anders mag ik hopen.
Zit wat in.quote:Op maandag 6 april 2015 13:33 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Lijkt me juist dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn. Diegene wil het juist in overleg doen, anders was hij/zij het gesprek niet aangegaan.
Als je niet hetzelfde over zulke basale dingen denkt, lijkt het me enorm moeilijk om een fijn functionerende relatie te hebben.quote:Op maandag 6 april 2015 09:38 schreef Fera het volgende:
Ik vind het wel sneu dat mensen een partner direct de deur wijzen als deze het idee alleen al voorstelt. Dat lijkt me nogal drastisch.
Als je samen afspraken maakt en daaraan houdt, dan ben je nog steeds trouw aan elkaarquote:Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat dus.
Wat bedoel je daarmee, 'hetzelfde denken over zulke basale dingen'? Over het zin hebben in seks met anderen? Het in praktijk willen brengen? Het bespreekbaar maken?quote:Op maandag 6 april 2015 18:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als je niet hetzelfde over zulke basale dingen denkt, lijkt het me enorm moeilijk om een fijn functionerende relatie te hebben.
Het lijkt mij dat het er vanaf hangt er een beetje hoe je erin stapt. Is het iets wat voortkomt uit het echt te kort komen van iets / iets anders willen of is het meer een fantasie en denk je dat het kan.quote:Op maandag 6 april 2015 00:57 schreef Gary_Oak het volgende:
Daar gaat het helemaal niet omquote:Op maandag 6 april 2015 21:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je samen afspraken maakt en daaraan houdt, dan ben je nog steeds trouw aan elkaar
Dit. En ik zou het 'vies' vinden als mijn vriend met een ander heeft gezoend of wat dan ook en dan de volgende dag met mij.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:31 schreef Anne het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om.
De gedachte dat hij met iemand anders bezig is, maakt mij misselijk.
Of het nou afgesproken is, met toestemming is, of niet.
Ik ben daar een te jaloers persoon voor. Zelfkennis enzo.
Ik zou aangeven dat ik het graag liever binnen onze dichte relatie wil oplossen - als hij zich niet voldoende bevredigd voelt binnen de relatie, kunnen we samen proberen om daar aan te werken.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:05 schreef Werkman het volgende:
en als het dat niet is 'zich niet voldoende bevredigd voelen' kun je het sowieso prima met z'n tweeën afquote:Op woensdag 8 april 2015 16:19 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik zou aangeven dat ik het graag liever binnen onze dichte relatie wil oplossen - als hij zich niet voldoende bevredigd voelt binnen de relatie, kunnen we samen proberen om daar aan te werken.
Waarschijnlijk dezelfde redenatie dat wanneer je verliefd wordt op iemand anders, je relatie niet goed is. Voor mij ook al zo'n onzin.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
Jij maakt ook al de fout dat t zou gaan om niet genoeg hebben aan iemand. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn
Dat zeg ik helemaal nietquote:Op donderdag 9 april 2015 11:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
Jij maakt ook al de fout dat t zou gaan om niet genoeg hebben aan iemand. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn
mja, zie je niet wat je schrijft dan?quote:Op donderdag 9 april 2015 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal nietAls je verder bent in een relatie kan ik het me heel goed voorstellen dat je ook af en toe met anderen het bed in wilt. Mijn punt is dat ik het wel apart zou vinden als dat al zou ontstaan binnen 1 jaar van de relatie, want dan zou je nog echt van elkaar moeten kunnen genieten e.d
is voor iedereen anders natuurlijk. Is geen foute mening
Nee, is wel logisch om zo op te pakken hoorquote:Op donderdag 9 april 2015 13:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
mja, zie je niet wat je schrijft dan?
Mijn punt is dat ik het wel apart zou vinden als dat al zou ontstaan binnen 1 jaar van de relatie, want dan zou je nog echt van elkaar moeten kunnen genieten
Dan suggereer je toch dat mensen die t wél binnen n jaar over n open relatie hebben niet echt van elkaar genieten, en zojuist dat ze dan niet genoeg hebben aan elkaar. En imo is dat onzin.
Of is t onlogisch om t zo op te vatten?
ok. Duidelijk.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, is wel logisch om zo op te pakken hoorMaar ik bedoel het echt persoonlijk. Ik beoordeel anderen niet als die binnen het jaar al een open relatie willen. Alleen hun kunnen dan inzien of ze wel genoeg hebben aan elkaar en daar ga ik dan ook gewoon van uit. Puur voor mezelf sprekend...hoe ik het zou ervaren..(dus niet hoe ik anderen beoordeel o.i.d.) is dat ik geen goed gevoel zou hebben bij de relatie als mijn partner of ik al binnen het jaar de relatie open willen gooien. Na 2-3 jaar vind ik het voor mezelf minder een probleem.
Mee eens, dat lijkt mij ook heel erg raar. Het kan best op een bepaald moment dat een van de twee partijen toch realiseert dat hij of zij zich er niet prettig bij voelt, maar dan moet je niet meer met argumenten als ''heb je dan niet genoeg meer aan mij'' komen, want je bent er gezamenlijk op uit gekomen dat je op een bepaald punt een open relatie wel zag zitten.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ok. Duidelijk.
Kan me ook voorstellen dat t andersom zou zijn.
Nooit ook maar iets gehoord over dat n open relatie wel interessant lijkt en dan pats-boem na drie jaar begint hij/zij er ineens over.
HEB JE DAN NIET GENOEG MEER AAN MIJ?!
Dat lijkt mij ook best raar
Goh. Had ik niet achter je gezocht. Je leek me altijd zo'n normaal meisje.quote:
Ik denk dat het voor de meesten hier die er niets in zien niet gaat om of die persoon nog te vertrouwen is. Niet alleen dat, iig. Voor mij persoonlijk zou het meer zijn dat we er blijkbaar dus compleet anders in staan, en ik mijn tijd niet verder zou willen verdoen door in een relatie te blijven met die persoon. Vind ik niet gek ook. Ik zou zeker willen dat ze het me vertelde, en ik zou dat ook erg waarderen. Maar dan alleen zodat we gewoon op een goede manier uit elkaar zouden kunnen gaan, zonder ruzie. Want ik zou nooit meer het zelfde naar haar kunnen kijken. Mijn gevoel zou veranderen door die info. Ik zou teleurgesteld zijn, tuurlijk, maar ik zou het tof vinden dat ze het me eerlijk verteld had.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar dat iemand polst hoe de ander erover denkt betekend niet dat dat persoon gelijk niet meer te vertrouwen is. Vreemdgaan is echt andere koek namelijk, iemand brengt het niet voor niets bij zijn/haar partner.
Als ze het voorstelt, maar het ook prima vind als je nee zegt...dan is dat toch niet heel erg? Het is niet alsof iedereen die een open relatie voorstelt maar meteen vreemd gaat anders, of dat al heeft gedaan, of echt wat zal missen in de relatie als je niet akkoord gaat. Je kan ook gewoon als volwassenen besluiten en erover praten het niet te doen, zonder dat je met zulke gevoelens blijft lopen. Een relatie die verder uitstekend loopt enkel verbreken omdat zij eigenlijk gewoon eerlijk is en een voorstel doet zou ik persoonlijk niet doen, maar dat is voor iedereen anders natuurlijkquote:Op dinsdag 14 april 2015 03:57 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de meesten hier die er niets in zien niet gaat om of die persoon nog te vertrouwen is. Niet alleen dat, iig. Voor mij persoonlijk zou het meer zijn dat we er blijkbaar dus compleet anders in staan, en ik mijn tijd niet verder zou willen verdoen door in een relatie te blijven met die persoon. Vind ik niet gek ook. Ik zou zeker willen dat ze het me vertelde, en ik zou dat ook erg waarderen. Maar dan alleen zodat we gewoon op een goede manier uit elkaar zouden kunnen gaan, zonder ruzie. Want ik zou nooit meer het zelfde naar haar kunnen kijken. Mijn gevoel zou veranderen door die info. Ik zou teleurgesteld zijn, tuurlijk, maar ik zou het tof vinden dat ze het me eerlijk verteld had.
nouja, kijk, als ik een relatie met iemand heb begrijpt ze denk ik inmiddels wel een beetje hoe ik in elkaar zit. als ze dan zoiets voorstelt, wetende hoe ik tegen dat soort dingen aankijk, dan zie ik weinig toekomst meer in zo'n relatie. dan staan we voor mij zo ver van elkaar af... dat gaat niet meer werken. wat jij zegt klopt, het is ook niet heel erg als ze het voorstelt. maar het zegt wel iets over hoe ze in onze relatie staat, toch? wat ik al heb gezegd, ookal gaat ze niet vreemd, daar gaat het niet om. dat ze die gevoelens uberhaupt heeft is voor mij al genoeg om er klaar mee te zijn. en ik hoef ook niet te horen hoe het niet gaat om of iemand genoeg voor je is, blabla, het hele tekort komen verhaal. dat mogen jullie denken/vinden. ben ik het persoonlijk niet mee eens. als je met mij een relatie hebt, moet ik 'genoeg' zijn. als ik dat niet ben jammer, maar dan ga ik ook geen verdere energie in je steken.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ze het voorstelt, maar het ook prima vind als je nee zegt...dan is dat toch niet heel erg? Het is niet alsof iedereen die een open relatie voorstelt maar meteen vreemd gaat anders, of dat al heeft gedaan, of echt wat zal missen in de relatie als je niet akkoord gaat. Je kan ook gewoon als volwassenen besluiten en erover praten het niet te doen, zonder dat je met zulke gevoelens blijft lopen. Een relatie die verder uitstekend loopt enkel verbreken omdat zij eigenlijk gewoon eerlijk is en een voorstel doet zou ik persoonlijk niet doen, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk
Jij denkt dus echt nooit aan seks met een ander? Fantaseert niet over een trio met een extra dame, kijkt geen porno, nooit en te nimmer een ander in jouw hoofd?quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:21 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
nouja, kijk, als ik een relatie met iemand heb begrijpt ze denk ik inmiddels wel een beetje hoe ik in elkaar zit. als ze dan zoiets voorstelt, wetende hoe ik tegen dat soort dingen aankijk, dan zie ik weinig toekomst meer in zo'n relatie. dan staan we voor mij zo ver van elkaar af... dat gaat niet meer werken. wat jij zegt klopt, het is ook niet heel erg als ze het voorstelt. maar het zegt wel iets over hoe ze in onze relatie staat, toch? wat ik al heb gezegd, ookal gaat ze niet vreemd, daar gaat het niet om. dat ze die gevoelens uberhaupt heeft is voor mij al genoeg om er klaar mee te zijn. en ik hoef ook niet te horen hoe het niet gaat om of iemand genoeg voor je is, blabla, het hele tekort komen verhaal. dat mogen jullie denken/vinden. ben ik het persoonlijk niet mee eens. als je met mij een relatie hebt, moet ik 'genoeg' zijn. als ik dat niet ben jammer, maar dan ga ik ook geen verdere energie in je steken.
en met energie bedoel ik niet mn piemol
Jawel, nee, jawel, jawel.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij denkt dus echt nooit aan seks met een ander? Fantaseert niet over een trio met een extra dame, kijkt geen porno, nooit en te nimmer een ander in jouw hoofd?
Iemand oppert om dat soort fantasieen werkelijkheid te laten worden, dat is alles.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:29 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Jawel, nee, jawel, jawel.
Maar vind jij die dingen oprecht van dezelfde orde als het opperen van een open relatie? Dat vind ik dan meer over jou gedachtengang zeggen, eerlijk gezegd.
Ik snap wel waar je vandaan komt hoor, ik dacht precies zo een hele tijd. Bij mij is dat ietwat veranderd, maar jouw denkwijze is ook gewoon zeer logisch.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:21 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
nouja, kijk, als ik een relatie met iemand heb begrijpt ze denk ik inmiddels wel een beetje hoe ik in elkaar zit. als ze dan zoiets voorstelt, wetende hoe ik tegen dat soort dingen aankijk, dan zie ik weinig toekomst meer in zo'n relatie. dan staan we voor mij zo ver van elkaar af... dat gaat niet meer werken. wat jij zegt klopt, het is ook niet heel erg als ze het voorstelt. maar het zegt wel iets over hoe ze in onze relatie staat, toch? wat ik al heb gezegd, ookal gaat ze niet vreemd, daar gaat het niet om. dat ze die gevoelens uberhaupt heeft is voor mij al genoeg om er klaar mee te zijn. en ik hoef ook niet te horen hoe het niet gaat om of iemand genoeg voor je is, blabla, het hele tekort komen verhaal. dat mogen jullie denken/vinden. ben ik het persoonlijk niet mee eens. als je met mij een relatie hebt, moet ik 'genoeg' zijn. als ik dat niet ben jammer, maar dan ga ik ook geen verdere energie in je steken.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 03:57 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de meesten hier die er niets in zien niet gaat om of die persoon nog te vertrouwen is. Niet alleen dat, iig. Voor mij persoonlijk zou het meer zijn dat we er blijkbaar dus compleet anders in staan, en ik mijn tijd niet verder zou willen verdoen door in een relatie te blijven met die persoon. Vind ik niet gek ook. Ik zou zeker willen dat ze het me vertelde, en ik zou dat ook erg waarderen. Maar dan alleen zodat we gewoon op een goede manier uit elkaar zouden kunnen gaan, zonder ruzie. Want ik zou nooit meer het zelfde naar haar kunnen kijken. Mijn gevoel zou veranderen door die info. Ik zou teleurgesteld zijn, tuurlijk, maar ik zou het tof vinden dat ze het me eerlijk verteld had.
Ik kijk er éxact zo tegenaan!quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:21 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Met deze (al wat oudere) post ook helemaal eens!quote:Op donderdag 2 april 2015 12:26 schreef kotsjuhbaf het volgende:
[..]
als je niet kan praten in een relatie, is (voor mij persoonlijk) de relatie eigenlijk al dood.
Dan kan je nog zovee lol hebben, geweldige sex of een maatje voor het leven hebben, als je niet praat weet je niet hoe de ander is en hoe jezelf kan zijn.
Bij een open relatie zal ik het heel erg moeilijk vinden, omdat dat botst met hoe ik ben.
Er over praten is een must, als zij het dan toch nog wilt, houd het voor mij op.
Ik kijk wel eens porno en ik heb wel fantasieën, maar in beide gevallen gaat het mij puur om de handelingen en niet om de personen. In mijn fantasieën gaat het ook altijd om verzonnen mensen. Alleen in het geval van echte dromen (tijdens mijn slaap dus) wil het nog wel eens om bekenden gaan. Al met al vind ik niet echt dat ik echt denk aan/over seks met een ander (en ik ben al bijna 15 jaar samen met mijn vent).quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij denkt dus echt nooit aan seks met een ander? Fantaseert niet over een trio met een extra dame, kijkt geen porno, nooit en te nimmer een ander in jouw hoofd?
Ik sta voor geen van het bovenstaande open in een relatie, dus mwahquote:Op dinsdag 14 april 2015 11:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Iemand oppert om dat soort fantasieen werkelijkheid te laten worden, dat is alles.
Misschien gaat dit meer om jouw beeld van een open relatie, wat is dat beeld eigenlijk?
Want dat kan over vanalles gaan, neem bv die trio's, als je daar samen mee bezig gaat heb je ook een vorm van een open relatie. Dat hoeft dus niet eens te gaan over apart van elkaar dingen doen.
Anderen spreken weer samen af dat als ze bv alleen op vakantie zijn en er gebeurd wat dat dat geen probleem zal zijn(zonder ernaar op zoek te gaan dus), weer anderen spreken af dat ze volledige relatie's naast elkaar hebben.
Er zijn een hoop manieren waarop je dit in kan vullen dus, sommige invullingen zullen compleet haaks op jouw denkwijze staan, anderen zullen milder zijn.
Ik snap wat je zegt, maar ik vind dat al lariekoek. Extraatje m'n reetquote:Op dinsdag 14 april 2015 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap wel waar je vandaan komt hoor, ik dacht precies zo een hele tijd. Bij mij is dat ietwat veranderd, maar jouw denkwijze is ook gewoon zeer logisch.
Als zoiets bij mij zou worden voorgesteld zou ik ook niet meteen ja zeggen. Of nee. Maar ik zou nooit bij diegene weg gaan, want diegene is wel eerlijk. Liever dat, dan dat hij al ruim is vreemdgegaan. Je hoeft niet ontevreden te zijn met je relatie als je zoiets voorstelt. Het kan ook als een ''extraatje'' worden voorgesteld. Betekent niet dat je ook meteen wat tekort komt vind ik dan persoonlijk. Iedereen denkt wel eens na over seks met een ander als je jaren samen bent. Betekent niet dat de seks in je eigen relatie saai is, of niet meer fijn is.
Bij mij zou het ook uitmaken of het zal gaan om maandelijks met iemand anders naar bed gaan, of twee keer per jaar zeg maar. Als mijn partner het heel vaak zou willen, dan zou ik er een groter probleem mee hebben..net als wanneer hij voorstelt om complete relaties naast onze relatie te hebben. No, thank you.
Hehe, agree to disagreequote:Op dinsdag 14 april 2015 12:50 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar ik vind dat al lariekoek. Extraatje m'n reet(pardon my french)
Ik vind dat zo'n typisch ding vd moderne samenleving.. waarom moet je nou weer een extraatje? is een fijne relatie niet genoeg voor je? achossievind dat van die typische first world problems.. je hoeft je geen zorgen meer te maken over of je onderdak hebt of genoeg te eten krijgt, dus tsja, krijg je dan genoeg spannende seks?
toegegeven, mijn beeld is wat gekleurd. maar ik baseer mijn beeld grotendeels op de mensen die ik heb gekend met open relaties. het beeld wat ik daaraan heb overgehouden is dat ze bij hun partners toch iets misten.. althans bij eentje was dat het, bij de ander was het zelfs meer het niet in staat zijn tot zo'n diepe band als hoe ik het voor me stel, qua relatie. emotioneel nogal detached dus. gezien bovenstaande, en andere situaties, heb ik toch vaak nogal het idee dat open relaties meer een soort zijsprong zijn, ipv een uitdieping van de bestaande relatie. want of dat behoort niet tot de mogelijkheden voor de persoon in kwestie, of het behoort niet tot de mogelijkheden met hun huidige partner.. maar ze vinden de relatie opzich 'prima'. maargoed. I guess dat een aardige relatie beter is dan een geen relatie.. ookal moet je hem wat aanvullen met andere piemels of kutten?
iedereen moet overigens vooral doen wat hij/zij zelf wil hoor, daar niet van
Dat zeker! Ik moet t ook nog maar zien natuurlijk. Ik weet bijv. ook niet of ik nog zo verliefd kan zijn als ik een aantal jaren geleden was. Maar uitgaande van hoe verliefd ik in het verleden ben geweest, zie ik mezelf t niet doen iig. Maar weet ik veel hoe ik over 5 jaar in het leven staquote:Op dinsdag 14 april 2015 12:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hehe, agree to disagree![]()
Ik zou het persoonlijk nooit voorstellen trouwens, want ik heb die behoefte helemaal niet en mijn vriend ook niet, dus dat scheelt dan weer. Kan best dat ik nu zeg dat ik het tot op zekere mate wel zal accepteren, maar dat het als het ook echt gebeurd toch anders zou gaan. Leven is niet zwart/wit en het heeft echt alles met de omstandigheden en je huidige mind-set te maken.
Dus omdat ze blij zou zijn als haar partner een open relatie voor zou stellen, is ze geen normaal meisje meer?quote:Op dinsdag 14 april 2015 03:13 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Goh. Had ik niet achter je gezocht. Je leek me altijd zo'n normaal meisje.
zijn open relaties de norm dan? nee toch?quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dus omdat ze blij zou zijn als haar partner een open relatie voor zou stellen, is ze geen normaal meisje meer?
Ik vind het eerder abnormaal om closeminded te zijn jegens andermans interesses..
Nah ja, echte vérliefdheid verdwijnt op den duur áltijd (tenminste, voor een heel groot deel). Dat maakt dingen op zich wel heel anders, maar dat is (gelukkig) ook weer niet per se gerelateerd aan het (alsnog) willen hebben van een open relatie.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:02 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Dat zeker! Ik moet t ook nog maar zien natuurlijk. Ik weet bijv. ook niet of ik nog zo verliefd kan zijn als ik een aantal jaren geleden was. Maar uitgaande van hoe verliefd ik in het verleden ben geweest, zie ik mezelf t niet doen iig. Maar weet ik veel hoe ik over 5 jaar in het leven sta
nee nouja, laat ik zeggen verliefdheid/houden van danquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:12 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nah ja, echte vérliefdheid verdwijnt op den duur áltijd (tenminste, voor een heel groot deel). Dat maakt dingen op zich wel heel anders, maar dat is (gelukkig) ook weer niet niet per se gerelateerd aan het (alsnog) willen hebben van een open relatie.
Als dat minder wordt moet je niet de relatie open gooien, maar eraan werken of uit elkaar gaan.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:14 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
nee nouja, laat ik zeggen verliefdheid/houden van dan
mag je beledigend vinden hoorquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Als dat minder wordt moet je niet de relatie open gooien, maar eraan werken of uit elkaar gaan.
Een open relatie is geen relatie-booster voor als het minder gaat, net als aan kinderen beginnen om de relatie nieuw leven in te blazen meestal het tegenovergestelde veroorzaakt.
Vind het idee dat je niet genoeg van iemand zal houden als je een open relatie wil eigenlijk best een beetje vermoeiend en beledigend.
Haal je ook het monogaam zijn aan bij de vele monogame relatie's die stuk gaan?quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:53 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
mag je beledigend vinden hoorben je vrij in. betekent alleen niet dat ik mijn mening zal veranderen. maar ik vind dan ook dat niemand het recht heeft niet beledigd te raken
ik ben het overigens met je eens in wat je nu zegt, maar dat is wel wat je (ik) zie(t) en/of hoor(t). verschillende mensen, verschillende invullingen. en het gebeurt denk ik vaak om de verkeerde redenen.
Hey, ik heb nooit beweerd dat mijn beeld sluitend wasquote:Op dinsdag 14 april 2015 14:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Haal je ook het monogaam zijn aan bij de vele monogame relatie's die stuk gaan?
Ik heb een ander beeld ervan, ken meerdere stellen die al wat langer bij elkaar zijn en de boel open hebben in verschillende vormen. Allemaal liefdevolle relatie's, mensen die erg gelukkig zijn met elkaar. Het enige verschil met een gelukkige monogame relatie is dat er ook seks en/of relatie's met anderen zijn.
Mijn eigen relatie ben ik ook zeer tevreden over. Bijna 23 jaar samen inmiddels en nog regelmatig verliefdsheidskriebels en altijd meer dan genoeg liefde. Ik wil met niemand anders oud worden en god weet dat ik zat andere mensen heb ontmoet die potientele partners waren en daar ook mee verdiept heb. Niets heeft ooit mijn liefde voor hem naar de achtergrond kunnen drukken.
Ja, er zijn mensen die om verkeerde redenen aan een open relatie beginnen, net zoals er vele andere mensen zijn die van allerlei dingen om de verkeerde redenen doen. Bij allemaal geld dat dat sneller fout loopt dan ze lief is.
Waarom zou je haar überhaupt moeten quoten om zoiets te zeggen?quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:10 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
zijn open relaties de norm dan? nee toch?het is trouwens niet alleen het voorstellen van; lees haar andere posts. ze bevindt zich er geloof ik ook echt in. maar had je dan gewild dat ik al haar posts had gequote?
prima als je het closeminded vindt overigens hoor. maar ik zei net ook al: iedereen moet lekker doen wat hij/zij zelf wilbetekent niet dat ik er een positieve mening over hoef te hebben.
maar laat ik het anders zeggen dan: ze leek me een traditioneler ingesteld meisje. beter?
als je volwassen genoeg bent voor een open relatie, moet je ook volwassen genoeg zijn voor de meningen die daar bij komen kijken. in mijn geval was ik gewoon oprecht verrast, en uitte ik dat. misschien wat onhandig verwoord, dat wel.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:08 schreef Moira. het volgende:
[..]
Waarom zou je haar überhaupt moeten quoten om zoiets te zeggen?
Nu ken ik RN en zal dit niet het geval zijn; maar wat nou als ze thuis zo zit van "ohjee, ben ik nou niet normaal of traditioneel genoeg? ben ik raar dat ik dit soort gevoelens heb?". Dat is gewoon nasty als je mensen daarop zo gaat veroordelen.
Overigens is het abnormaal dat mensen (als diersoort) zichzelf in een monogaam hokje willen duwen. Ik ben ook monogaam in mijn relaties, hoor. Maar dat is zeker niet normaal voor ons. Uiteindelijk hebben we het er zo ingeperst dat het langzaamaan de norm is geworden, maar polygamie is in principe minstens net zo normaal.
Natuurlijk staan mensen die open staan voor een open relatie, ook open voor andere meningen. Maar dat zegt nog niet dat kortzichtigheid/bekrompenheid wel eens de wereld uitgeholpen mag worden.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:14 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
als je volwassen genoeg bent voor een open relatie, moet je ook volwassen genoeg zijn voor de meningen die daar bij komen kijken. in mijn geval was ik gewoon oprecht verrast, en uitte ik dat. misschien wat onhandig verwoord, dat wel.
er zijn overigens ook zat monogame diersoortenik durf daarom niet zo goed te zeggen in hoeverre het bij mensen aangeleerd is of niet
Het enige wat ik wil toevoegen is dat ik het niet eens ben met de stellingname dat iedereen die niet open staat voor open relaties etc., of dat niet 'normaal' vindt, gelijk kortzichtig of bekrompen is. Als we het nou over homoseksualiteit hadden.. Maar ik vind niet dat iemand zoals ik, die niks van open relaties moet hebben, daarom gelijk bekrompen is. Ik houd er gewoon een andere mening op na. Kan toch?quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
Natuurlijk staan mensen die open staan voor een open relatie, ook open voor andere meningen. Maar dat zegt nog niet dat kortzichtigheid/bekrompenheid wel eens de wereld uitgeholpen mag worden.
Er zijn wel monogame diersoorten ja, maar dat is de mens niet
Nee klopt, zo bedoelde ik het ook niet echt, was meer een toevoeging van mijn kantquote:Op dinsdag 14 april 2015 14:27 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Het enige wat ik wil toevoegen is dat ik het niet eens ben met de stellingname dat iedereen die niet open staat voor open relaties etc., of dat niet 'normaal' vindt, gelijk kortzichtig of bekrompen is. Als we het nou over homoseksualiteit hadden.. Maar ik vind niet dat iemand zoals ik, die niks van open relaties moet hebben, daarom gelijk bekrompen is. Ik houd er gewoon een andere mening op na. Kan toch?Ik zeg zelfs dat iedereen t lekker zelf moet weten. Maar ik walg bij de gedachte. En ik vind niet dat dat me bekrompen maakt.
Okay nou ik ook van jou hoor, mevrouw wiens nickname me altijd aan bitterballen doet denkenquote:Op dinsdag 14 april 2015 14:35 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee klopt, zo bedoelde ik het ook niet echt, was meer een toevoeging van mijn kant
Whehehequote:Op dinsdag 14 april 2015 14:36 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Okay nou ik ook van jou hoor, mevrouw wiens nickname me altijd aan bitterballen doet denken
Het is niet het stukje dat jij het niet voor jezelf wil in een relatie wat het bekrompen maakt.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:27 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Het enige wat ik wil toevoegen is dat ik het niet eens ben met de stellingname dat iedereen die niet open staat voor open relaties etc., of dat niet 'normaal' vindt, gelijk kortzichtig of bekrompen is. Als we het nou over homoseksualiteit hadden.. Maar ik vind niet dat iemand zoals ik, die niks van open relaties moet hebben, daarom gelijk bekrompen is. Ik houd er gewoon een andere mening op na. Kan toch?Ik zeg zelfs dat iedereen t lekker zelf moet weten. Maar ik walg bij de gedachte. En ik vind niet dat dat me bekrompen maakt.
ik kan alleen praten over wat ik heb gezien/gehoord, toch?quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is niet het stukje dat jij het niet voor jezelf wil in een relatie wat het bekrompen maakt.
Het gaat meer om de waardeoordelen die eraan geplakt worden. Het niet genoeg hebben aan elkaar, niet genoeg van elkaar houden, mensen die een open relatie willen zijn een beetje detached en dat soort onzin.
Ik geloof in ieder geval wel dat dat in jóuw (jullie) situatie allemaal niet aan de orde is. ALS ik -geheel tegen mijn verwachting in dus, maar zeg nooit nooit- ooit WEL een open relatie zou willen, zie ik dat als het goede voorbeeldquote:Op dinsdag 14 april 2015 15:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is niet het stukje dat jij het niet voor jezelf wil in een relatie wat het bekrompen maakt.
Het gaat meer om de waardeoordelen die eraan geplakt worden. Het niet genoeg hebben aan elkaar, niet genoeg van elkaar houden, mensen die een open relatie willen zijn een beetje detached en dat soort onzin.
Nu val jij reuze mee, zou dat niet direct bekrompen willen noemen, is een wat te zware bewoording, maar er zit wel dat waardeoordeel is wat berust is op misverstanden en vooroordelen.
Dan ben ik blijkbaar geen mens.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
Natuurlijk staan mensen die open staan voor een open relatie, ook open voor andere meningen. Maar dat zegt nog niet dat kortzichtigheid/bekrompenheid wel eens de wereld uitgeholpen mag worden.
Er zijn wel monogame diersoorten ja, maar dat is de mens niet
Foutje die laatste zin?quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb heb behoefte aan seks met een ander naast mijn vriend.
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat de mens van nature níet monogaam is. Net zo goed als dat ik niet geloof dat de mens van nature wél monogaam is. Ik denk dat het gewoon per individu verschilt, dat je -als het over monogamie gaat- dus niet kunt spreken over "de" mens. In de dierenwereld zie je ook beide voorkomen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan ben ik blijkbaar geen mens.
Ik ben namelijk altijd monogaam geweest en ik ben dat nog steeds.
Ik heb heb behoefte aan seks met een ander naast mijn vriend.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Ik ben niet tegen open relaties, ik heb er alleen zelf geen behoefte aan.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:33 schreef Forbry het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat de mens van nature níet monogaam is. Net zo goed als dat ik niet geloof dat de mens van nature wél monogaam is. Ik denk dat het gewoon per individu verschilt, dat je -als het over monogamie gaat- dus niet kunt spreken over "de" mens. In de dierenwereld zie je ook beide voorkomen.
Ik zie mijzelf -net als jij- eigenlijk wel als van nature monogaam. Nou ja, als "serieel monogaam" dan. Hoewel monogaam zijn in onze maatschappij ook wel de norm is, voelt het voor mij echt niet als iets waartoe ik mij gedwongen voel. Ik ben op zich ook helemaal niet tegen open relaties verder. Als ik een open relatie zou wíllen, denk ik dat ik mij -ondanks sociale druk of wat dan ook- ook niet zou laten tegenhouden.
Deze post.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:33 schreef Forbry het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat de mens van nature níet monogaam is. Net zo goed als dat ik niet geloof dat de mens van nature wél monogaam is. Ik denk dat het gewoon per individu verschilt, dat je -als het over monogamie gaat- dus niet kunt spreken over "de" mens. In de dierenwereld zie je ook beide voorkomen.
Ik zie mijzelf -net als jij- eigenlijk wel als van nature monogaam. Nou ja, als "serieel monogaam" dan. Hoewel monogaam zijn in onze maatschappij ook wel de norm is, voelt het voor mij echt niet als iets waartoe ik mij gedwongen voel. Ik ben op zich ook helemaal niet tegen open relaties verder. Als ik een open relatie zou wíllen, denk ik dat ik mij -ondanks sociale druk of wat dan ook- ook niet zou laten tegenhouden.
Vreemd genoeg denk ik inderdaad nooit aan seks met een ander persoon, als ik fantaseer is dat over mijn vriend of over een bepaalde handeling zonder een gezlicht of zelfs lichaam, dan denk ik aan het gevoel.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:42 schreef Forbry het volgende:
@ Snakelady
Ben trouwens wel benieuwd wat jouw "antwoord" op deze post van Erodome is (als je daar überhaupt antwoord op wil geven) :
[..]
quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vreemd genoeg denk ik inderdaad nooit aan seks met een ander persoon, als ik fantaseer is dat over mijn vriend of over een bepaalde handeling zonder een gezlicht of zelfs lichaam, dan denk ik aan het gevoel.
porno kijk ik wel, maar dat wel niet zeggen dat ik seks wil met de personen in dat filmpje, dan wil ik doen wat hun doen in dat filmpje.
Je zegt zelf biseksueel te zijn, hoe doe je dat zonder ooit lust te voelen voor een ander?quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vreemd genoeg denk ik inderdaad nooit aan seks met een ander persoon, als ik fantaseer is dat over mijn vriend of over een bepaalde handeling zonder een gezlicht of zelfs lichaam, dan denk ik aan het gevoel.
porno kijk ik wel, maar dat wel niet zeggen dat ik seks wil met de personen in dat filmpje, dan wil ik doen wat hun doen in dat filmpje.
Dat ik bi ben wil niet zeggen dat ik perse seks moet hebben met beide geslachten, ik krijg gevoelens voor een persoon, niet voor een geslacht.quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Je zegt zelf biseksueel te zijn, hoe doe je dat zonder ooit lust te voelen voor een ander?
Nooit nagedacht over hoe een bi-ervaring zou zijn, of een trio misschien wel leuk zou zijn?
Ik las het later terug, hahaha.quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:06 schreef Forbry het volgende:
[..]![]()
Weet niet of je mijn reactie op die post hebt gelezen, maar erg herkenbaar. Wat ik al vermoedde
Dus je hebt het gehad over een vorm van een open relatie? Want trio's zijn een vorm van...quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat ik bi ben wil niet zeggen dat ik perse seks moet hebben met beide geslachten, ik krijg gevoelens voor een persoon, niet voor een geslacht.
We hebben het wel eens over een trio gehad, maar dan zou de vrouw meer een extra speeltje zijn, zoals een vibrator dat bv is.
Maar het is niet zo dat ik seks moet hebben met zowel mannen als vrouwen om mij bevredigd te voelen.
Toen ik een relatie had met een vrouw had ik ook geen behoefte aan seks met een man.
Natuurlijk hebben we er over gepraat, maar er over praten is iets anders dan iets ook daadwerkelijk willen, zo heb ik ook fantasien die ik niet werkelijkheid wil laten worden, want als fantasie is het leuk, maar ik weet haast wel zeker dat het in het echt minder leuk zal zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus je hebt het gehad over een vorm van een open relatie? Want trio's zijn een vorm van...
Of je dat ziet als een "speeltje" of niet, jij hebt er dus wel over gepraat, wat erg lastig is als je nooit denkt aan seks met anderen.
Nergens zeg ik dat je beide nodig hebt om je bevredigt te voelen, ik vroeg alleen of je daar weleens aan dacht. Dat blijkt niet alleen waar te zijn, je hebt het zelfs besproken met je partner.
Dus als je single zou zijn zou je ook niet meer kunnen masturberen of opgewonden kunnen raken?quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:55 schreef snakelady het volgende:
En wat jij schrijft er over nadenken nam ik meer op als jezelf bevredigen terwijl je aan iemand anders denkt of opgewonden raken terwijl je iemand anders in gedachten hebt, en dat heb ik dus niet.
Volgens de meerderheid in dit topic ben je ondertussen al vreemdgegaan. Waarom zou je er anders over praten?quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:55 schreef snakelady het volgende:
Natuurlijk hebben we er over gepraat, maar er over praten is iets anders dan iets ook daadwerkelijk willen, zo heb ik ook fantasien die ik niet werkelijkheid wil laten worden, want als fantasie is het leuk, maar ik weet haast wel zeker dat het in het echt minder leuk zal zijn.
Je hebt erover gepraat of jullie dit beide zouden willen, daar gaat de hele topic zo'n beetje over.quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben we er over gepraat, maar er over praten is iets anders dan iets ook daadwerkelijk willen, zo heb ik ook fantasien die ik niet werkelijkheid wil laten worden, want als fantasie is het leuk, maar ik weet haast wel zeker dat het in het echt minder leuk zal zijn.
En over die fantasien praten we ook openlijk.
En wat jij schrijft er over nadenken nam ik meer op als jezelf bevredigen terwijl je aan iemand anders denkt of opgewonden raken terwijl je iemand anders in gedachten hebt, en dat heb ik dus niet.
Jawel, alleen in mijn relatie heb ik een andere optie, mijn vriend, en die optie vind ik prettiger dan andere opties.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:29 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dus als je single zou zijn zou je ook niet meer kunnen masturberen of opgewonden kunnen raken?
Wij praten ook wel eens over moorden, zijn wij nu moordenaars? Je kan ook over iets praten op negatieve of gewoon neutrale wijze.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:37 schreef Weissman het volgende:
[..]
Volgens de meerderheid in dit topic ben je ondertussen al vreemdgegaan. Waarom zou je er anders over praten?
Natuurlijk wel, volgens vele hier is het hele euvel juist dat een wel een open relatie wil en de ander niet, als je er over praat op neutrale wijze en beide geeft aan geen behoefte er aan te hebben is dat dus al heel anders.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Je hebt erover gepraat of jullie dit beide zouden willen, daar gaat de hele topic zo'n beetje over.
Dat de conclusie nee is, ook aan jouw kant, maakt daarin niet zo uit.
Nee, dat zijn wij ook niet, maar om eerlijk te zijn zou mijn vriend er ook gewoon met mij over kunnen praten als hij het wel zou willen, dan zou ik het nog steeds niet willen maar hij hoeft geen angst te hebben om mij kwijt te raken door over een open relatie te praten.quote:Dit is een beetje wat ik bedoel met een keertje praten over dat soort dingen levert geen bedreiging op. Ik neem aan dat jouw vriend niet bang is nu dat je ergens een meisje opscharrelt om vreemd te gaan, net zoals ik ervan uit ga dat jij niet bang bent dat hij ergens anders 2 meiden vandaan trekt om die fantasie achter jouw rug uit te voeren.
Het is blijkbaar wel iets dat bij jou en/of hem in gedachte heeft gezeten, voldoende interesse om het eens een keer op tafel te gooien iig.
Waarom zou je je niet binden aan een persoon als die persoon voldoet aan alle kwaliteiten die je wenst?quote:Op woensdag 15 april 2015 00:36 schreef Libertarisch het volgende:
Waarom zou je je binden aan 1 persoon als elk persoon andere kwaliteiten heeft en je dus kunt genieten van die verschillende kwaliteiten in verschillende personen.
Als je voldoening vindt in seks met 1 persoon is dat prima, maar het is een feit dat seks met ieder persoon anders is en ik vind voldoening in die variatie.quote:Op woensdag 15 april 2015 01:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom zou je je niet binden aan een persoon als die persoon voldoet aan alle kwaliteiten die je wenst?
Alle kwaliteiten?quote:Op woensdag 15 april 2015 01:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom zou je je niet binden aan een persoon als die persoon voldoet aan alle kwaliteiten die je wenst?
Met deze logica zou je maar 1 vriendschap moeten hebben en voor de rest van je leven maar 1 gerecht eten en maar 1 kledingstuk dragen.quote:Op woensdag 15 april 2015 01:02 schreef snakelady het volgende:
Omdat veel mensen die hier keihard roepen dat ze hun vriend/vriendin zouden dumpen als die een open relatie zou opperen, zelf helemaal geen kwaliteiten hebben. Of ze wel hebben maar er erg onzeker over zijn.quote:Op woensdag 15 april 2015 00:36 schreef Libertarisch het volgende:
Waarom zou je je binden aan 1 persoon als elk persoon andere kwaliteiten heeft en je dus kunt genieten van die verschillende kwaliteiten in verschillende personen.
Ah, naar wat werd gezien als de vooroordelen t.o.v. open relaties komen nu dus de vooroordelen t.o.v. monogame relaties, nicequote:Op woensdag 15 april 2015 09:59 schreef Weissman het volgende:
[..]
Omdat veel mensen die hier keihard roepen dat ze hun vriend/vriendin zouden dumpen als die een open relatie zou opperen, zelf helemaal geen kwaliteiten hebben. Of ze wel hebben maar er erg onzeker over zijn.
En dus ook bang zijn om eenzaam achter te blijven, in het geval dat hun partner de vrijheid zou hebben om zelf een keuze te maken met wie ze seks kunnen hebben.
Jaloezie is ook niks anders dan de angst; ''Als hij/zij de keuze zou hebben, zou die gene niet voor mij kiezen''.
Nee, dit is meer de vraag waarom mensen niet aan zichzelf werken als ze zo onzeker zijn door zo'n vraag. Want uiteindelijk maakt het niet uit hoe je relatie in elkaar zit. Monogaam, open relatie of polygaam, het geeft geen enkele garantie hoe je relatie verloopt of hoe lang het zal duren als je niet open en eerlijk tegenover elkaar durft te zijn.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ah, naar wat werd gezien als de vooroordelen t.o.v. open relaties komen nu dus de vooroordelen t.o.v. monogame relaties, nice
Mwah, ik ben heel erg te spreken over meneer Forbry, maar om nou te zeggen dat hij voldoet aan álle kwaliteiten die ik wens, dat gaat me toch te ver. Dan vind ik simpelweg ook niet reëel. Voor mij is hij echter -qua mix van karakter, uiterlijk en bij mij passend- wel de méést perfecte man die ik ken en dat is voor mij wat telt. Juist het feit dat je dan ook wel enkele "imperfecties" accepteert maakt de relatie in mijn ogen alleen maar mooier.quote:Op woensdag 15 april 2015 01:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Allemaal waar wat je schrijft. Zie alleen niet in wat dit met mij of met monogame relaties (in het algemeen) van doen heeft...quote:Op woensdag 15 april 2015 13:39 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Nee, dit is meer de vraag waarom mensen niet aan zichzelf werken als ze zo onzeker zijn door zo'n vraag. Want uiteindelijk maakt het niet uit hoe je relatie in elkaar zit. Monogaam, open relatie of polygaam, het geeft geen enkele garantie hoe je relatie verloopt of hoe lang het zal duren als je niet open en eerlijk tegenover elkaar durft te zijn.
Jaloezie en je geluk laten afhangen van je partner, zijn duidelijk iets wat aangeeft dat je zelf niet sterk genoeg in je schoenen staat. Weet wie je bent, heb zelfvertrouwen, wees open en eerlijk. Een relatie is altijd dynamisch en elk mens veranderd door de jaren.
Want wat maakt dat je jezelf nu niet dagelijks helemaal gek maakt dat je partner niet vreemd gaat, want heb je woordelijk met hem/haar afgesproken dat je totaal monogaam bent? En als je dat niet bespreekt, weet je dan ook hoe je partner überhaupt over mogelijkheden in een relatie denkt?
Er zijn legio mannen op datingsites die een "open" relatie hebben. Die is wel geheel eenzijdig en zonder medeweten van hun vriendin.Vreemdgaan is een epidemie waar niemand op zit te wachten, durf te praten met je partner en blijf duidelijk naar elkaar toe.
quote:Op woensdag 15 april 2015 13:20 schreef Forbry het volgende:
Ah, naar wat werd gezien als de vooroordelen t.o.v. open relaties komen nu dus de vooroordelen t.o.v. monogame relaties, nice
@forbry; als mensen de relatie gelijk al afkappen of hun partner de deur wijzen, als alleen maar de vraag naar bovenkomt over een open relatie, dan is imho een ''open'' relatie het probleem niet maar eerder het gebrek aan communicatie.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:39 schreef MsMessy het volgende:
Nee, dit is meer de vraag waarom mensen niet aan zichzelf werken als ze zo onzeker zijn door zo'n vraag.
Er is ook helemaal niks mis met een monogame relatie. Als mensen daar blij van worden, prima. Helaas gaat dit vaak gepaard met het waanidee dat je nooit meer naar iets anders zal verlangen.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:54 schreef Forbry het volgende:
Genoeg dingen waar ik mij best onzeker over voel hoor, maar mijn relatie/partner is juist niet één van die dingen. Toch wil ik een monogame relatie.
Het heeft niets direct met jou persoonlijk te maken, maar je stelt alles even iets te zwart-wit.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:54 schreef Forbry het volgende:
[..]
Genoeg dingen waar ik mij best onzeker over voel hoor, maar mijn relatie/partner is nou net niet één van die dingen.
Het was maar een retorische vraag.quote:Op woensdag 15 april 2015 09:56 schreef Weissman het volgende:
[..]
Met deze logica zou je maar 1 vriendschap moeten hebben en voor de rest van je leven maar 1 gerecht eten en maar 1 kledingstuk dragen.
Tot nu toe nooit behoefte aan seks met een ander gehad, maar stél dat die dag er toch eens komt (en ik kijk altijd heel rationeel naar dat soort dingen, ik sluit één en ander nooit voor de volle 100% uit, aan beide kanten niet), dan nog zou ik het juist mooi (als in "romantisch") vinden als ik aan die behoefte dan niet toe zou geven, puur uit liefde voor mijn vriend (als dat echt de enige reden zou zijn).quote:Op woensdag 15 april 2015 15:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het was maar een retorische vraag.
Maar nogmaals, hier gewoon geen behoefte aan een open relatie, dat is alles, het heeft geen diepere reden of wat dan ook.
Niet wegens misschien jaloezie of angst elkaar kwijt te raken maar gewoon geen behoefte aan.
Ja dat snap ik ook wel inderdaad, en ik heb zoiets van komt dat misschien ooit dan zien we dan wel hoe we daar mee omgaan, ik ga me daar nu nog niet druk om maken of bezig mee houden.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:25 schreef Forbry het volgende:
[..]
Tot nu toe nooit behoefte aan seks met een ander gehad, maar stél dat die dag er toch eens komt (en ik kijk altijd heel rationeel naar dat soort dingen, ik sluit één en ander nooit voor de volle 100% uit, aan beide kanten niet), dan nog zou ik het juist mooi (als in "romantisch") vinden als ik aan die behoefte dan niet toe zou geven, puur uit liefde voor mijn vriend (als dat echt de enige reden zou zijn).
Dan heb ik het over een keertje seks hè, niet dat je stiekem iemand anders dan je eigen partner gewoon leuker vind... in dit geval zie ik uitmaken als de enige (fatsoenlijke) optie.
Nou, cherry picking....zo zie ik het niet.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:52 schreef Forbry het volgende:
Indien je aan "cherry picking" gaat doen (voor elke kwaliteit die je wenst een ander), dan blijft er -mijns inziens- uiteindelijk nog maar weinig van waarde over. Waar een ander misschien vooral behoefte heeft aan variatie, heb ik -als het om de liefde gaat- vele malen meer behoefte aan verdieping...
quote:Op woensdag 15 april 2015 18:15 schreef Libertarisch het volgende:
Ik stoor me daarom ook aan uitspraken zoals "jij bent de enige" of "jij bent de ware", ik denk dat dat onzin is.
quote:Op woensdag 15 april 2015 18:15 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nou, cherry picking....zo zie ik het niet.
Dit gaat heel erg hippie klinken, maar vooruit: omdat ieder persoon uniek is, is je 'liefde' voor ieder persoon anders. Dat betekent niet dat je meer of minder van de een of de ander houdt. Je houdt bijvoorbeeld van je vader en je moeder, maar niet op dezelfde manier. Omdat het 2 verschillende mensen zijn met verschillende kwaliteiten. Ik zie liefde niet per se als een hiërarchisch ding.
Ik stoor me daarom ook aan uitspraken zoals "jij bent de enige" of "jij bent de ware", ik denk dat dat onzin is.
quote:Op woensdag 15 april 2015 21:17 schreef Libertarisch het volgende:
Waarom moeten we zo'n speciale status toekennen aan seks? Andere primaten (de bonobo vooral) hebben te pas en te onpas seks, met iedereen. Ik vind dat een beter systeem.
Ik heb het traditionele model van seksualiteit nooit goed begrepen. Ik heb nooit begrepen waarom mensen er zo krampachtig over doen.
Seks is voor Bonobo's een manier van communiceren. Ze doen het niet 'zomaar' met iedereen. Ze zorgen zo voor rust en vrede binnen de groep en het is hun manier om een conflict te beslechten.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:17 schreef Libertarisch het volgende:
Ik wil trouwens ook nog even het punt maken dat seks en liefde volledig gescheiden kunnen zijn. Dus seks puur om de lust, puur omdat het lekker voelt. Dat is vrij voor de hand liggend, maar is hier weinig naar voren gekomen.
Waarom moeten we zo'n speciale status toekennen aan seks? Andere primaten (de bonobo vooral) hebben te pas en te onpas seks, met iedereen. Ik vind dat een beter systeem.
Ik heb het traditionele model van seksualiteit nooit goed begrepen. Ik heb nooit begrepen waarom mensen er zo krampachtig over doen.
Ik denk dat bij heel veel mensen meer seks voor meer rust en minder conflicten zou zorgen.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:22 schreef Fera het volgende:
Seks is voor Bonobo's een manier van communiceren. Ze doen het niet 'zomaar' met iedereen. Ze zorgen zo voor rust en vrede binnen de groep en het is hun manier om een conflict te beslechten.
True. Neemt een hoop frustratie weg waarschijnlijk.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:32 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik denk dat bij heel veel mensen meer seks voor meer rust en minder conflicten zou zorgen.
Meer seks zorgt voor de aanmaak van meer oxytocine, die normaal ook weer voor een hogere mate van monogamiteit zorgt.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:32 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik denk dat bij heel veel mensen meer seks voor meer rust en minder conflicten zou zorgen.
Een hoog oxytocinegehalte wordt geassocieerd met een gevoel van vertrouwen en verbondenheid. Niet met een gevoel van monogamie.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:42 schreef TserrofEnoch het volgende:
Meer seks zorgt voor de aanmaak van meer oxytocine, die normaal ook weer voor een hogere mate van monogamiteit zorgt.
Aha, ja heb hier pas nog college over gehad, maar ik associeerde 'vertrouwen en verbondenheid' direct met monogamie dus vandaar. Anyway ik vlieg weer weg.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Een hoog oxytocinegehalte wordt geassocieerd met een gevoel van vertrouwen en verbondenheid. Niet met een gevoel van monogamie.
Maar nice try
Jij =/= wetenschap.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:52 schreef TserrofEnoch het volgende:
Aha, ja heb hier pas nog college over gehad, maar ik associeerde 'vertrouwen en verbondenheid' direct met monogamie dus vandaar.
Ben jij soms politieagent geweest?quote:
huh? Waarom?quote:Op woensdag 15 april 2015 19:34 schreef Lokasenna het volgende:
Het klinkt mij altijd een beetje in de oren als een soort angst om een keuze te maken.
nou ja, ik snap die link op zich wel. (Vertrouwen en gebondenheid zoek je vooral bij je partner -> het stimuleert dus je relatie om meer seks te hebben. Verklaart ook waarom mensen niet willen dat hun partner seks heeft met n ander, verbondenheid met n ander, is bedreigend voor de relatie...)quote:Op woensdag 15 april 2015 21:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Een hoog oxytocinegehalte wordt geassocieerd met een gevoel van vertrouwen en verbondenheid. Niet met een gevoel van monogamie.
Maar nice try
Dat je geen onvoorwaardelijke keuze durft te maken voor een enkele specifieke persoon bedoel ik.quote:Op woensdag 15 april 2015 23:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
huh? Waarom?
Of bedoel je een keuze voor monogamie?
Want een keuze tussen meerdere personen maak je ook in de meeste open relaties wel.
Snap dus niet helemaal wat je bedoelt.
dan bedoel je dus wél een keuze voor monogamie.quote:Op woensdag 15 april 2015 23:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat je geen onvoorwaardelijke keuze durft te maken voor een enkele specifieke persoon bedoel ik.
Grappig, als ik dit topic lees is het precies andersom.quote:Op woensdag 15 april 2015 23:44 schreef jaha het volgende:
Mensen die niet-monogaam leven worden namelijk met de nek aangekeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |