abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151252292
:W
pi_151253710
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:50 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

En hij?
Hij ook eigenlijk niet. Ik heb ook zo'n idee dat het niet noodzakelijk was voor onze relatie ;)
pi_151256414
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:56 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Hij ook eigenlijk niet. Ik heb ook zo'n idee dat het niet noodzakelijk was voor onze relatie ;)
dat moet t ook niet zijn lijkt me :o
compact en kleverig.
pi_151257459
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:26 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat moet t ook niet zijn lijkt me :o
Bij sommige open relaties in de omgeving heb ik daar zo m'n twijfels over. Maar die maken verder ook erg weinig tijd voor elkaar, omdat ze het te druk met hun scharrels hebben (lijkt mij erg ongezond).
  woensdag 1 april 2015 @ 14:13:47 #155
37769 erodome
Zweefteef
pi_151262000
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:02 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Bij sommige open relaties in de omgeving heb ik daar zo m'n twijfels over. Maar die maken verder ook erg weinig tijd voor elkaar, omdat ze het te druk met hun scharrels hebben (lijkt mij erg ongezond).
Ach nou ja, zo ken ik ook zat monogame stellen die amper wat samen doen, die meer langs elkaar leven dan met elkaar. Maar die zouden dan ook gek worden als ze teveel op elkaars lip zouden zitten en voelen zich er prima bij om erg veel eigen dingen te doen.

Zelf vind ik dat niets, ik trek graag op met mijn partner, we zijn beide erg graag bij elkaar en met elkaar, maar dat betekend niet dat die anderen iets fouts doen, ze zijn daar gewoon anders in.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_151262194
Ga ik niet mee akkoord.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_151262309
Zelf geen behoefte aan, en een eenzijdige open relatie lijkt me niet echt wat. :P
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_151270037
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 00:02 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo vreemd, je moet toch tegen elkaar zulke dingen kunnen zeggen? Ik heb er persoonlijk niet veel mee en ben eerder jaloers als er seks is met een ander dan een geestelijke connectie (emotioneel vreemdgaan vind ik onzin) maar bespreekbaar moet alles wel kunnen zijn in een relatie, juist op seksueel gebied.
Stel je partner wil een kind ontvoeren uit de buurt.
-Jij zegt: Nee, doe maar niet schat.
En vindt het verder niet vreemd: Want hij stelt het slechts voor, toch? :?

Voor veel mensen is vragen over een open relatie ook bizar genoeg om daardoor aan de relatie te gaan twijfelen.
  woensdag 1 april 2015 @ 18:49:17 #159
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_151270752
Als die vraag zou voorkomen lijkt mij dat al erg genoeg maar helemaal als je samen kinder(en) hebt ;( Ben wel benieuwd of dát dan voorkomt :)
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_151273172
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:30 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Voor veel mensen is vragen over een open relatie ook bizar genoeg om daardoor aan de relatie te gaan twijfelen.
Nou, dat is wel een probleem idd. Ik schreef dat het (indien verder Mr. Perfect en al lange tijd bij elkaar) het op zich bespreekbaar zou zijn (in de zin van dat als mijn vent dat zou willen, hij daar in principe ook open over mag/moet zijn). Alleen dat is hoogstwaarschijnlijk wel een lege huls, want als ik vervolgens zou aangegeven dat ik dat niet wil (en de kans daarop acht ik vrijwel zeker), dan denk ik niet dat ik nog verder met de relatie zou kunnen/willen, wetende dat mijn partner eigenlijk een open relatie zou willen. :')

Dus ja, dit dus:
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:48 schreef Lokasenna het volgende:
Als ik later nog eens in zo'n situatie terecht zou komen zou ik teleursteld zijn in mijn beoordelingsvermogen. :)
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Altijd dat 'heb je niet genoeg aan je partner?!?!' ook :'(

Of suggereren dat er relatieproblemen zijn als je n open relatie hebt/wil. :'(
Daar komt het willen hebben van een open relatie toch ook gewoon op neer (in seksuele zin in ieder geval)? :?
Tails tell tales
pi_151275242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:52 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nou, dat is wel een probleem idd. Ik schreef dat het (indien verder Mr. Perfect en al lange tijd bij elkaar) het op zich bespreekbaar zou zijn (in de zin van dat als mijn vent dat zou willen, hij daar in principe ook open over mag/moet zijn). Alleen dat is hoogstwaarschijnlijk wel een lege huls, want als ik vervolgens zou aangegeven dat ik dat niet wil (en de kans daarop acht ik vrijwel zeker), dan denk ik niet dat ik nog verder met de relatie zou kunnen/willen, wetende dat mijn partner eigenlijk een open relatie zou willen. :')

Dus ja, dit dus:

[..]

[..]

Daar komt het willen hebben van een open relatie toch ook gewoon op neer (in seksuele zin in ieder geval)? :?
nee, dat is niet waar.
Het is gewoon leuk voor erbij, het is geen must ofzo, zonder is de relatie ook prima. Dat is wmb in elk geval een voorwaarde voor het überhaupt kúnnen hebben/overwegen van een open relatie. Het is gewoon n extraatje.

Ja, sommige mensen hebben het nódig, maar dat is niet het uitgangspunt waar alle open relaties uit voortkomen, dat is ook een andere insteek dan: het is leuk voor erbij.
Denk dat meer mensen moeite zouden hebben met een: ik heb het nódig! Dat impliceert nl inderdaad dat je niet genoeg hebt aan je partner.

Alleen blijkt dat altijd lastig uit te leggen.
compact en kleverig.
  woensdag 1 april 2015 @ 21:11:34 #162
37769 erodome
Zweefteef
pi_151276437
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:30 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Je stelt het delen van een seksuele fantasie gelijk aan denken aan een zware misdaad? Serieus?

Denken dat je partner nooit denkt aan seks met anderen is jezelf nogal voor de gek houden. Een fantasie hebben om daar wat mee te doen is niet raar, eens polsen of de ander daar ook voor in is toch niet zo vreemd?

Er zit een enorme kloof tussen even polsen of de ander die fantasie ook deelt en een bom onder je relatie leggen door vreemd te gaan.
Een nee op dit vragen is dan ook geen probleem.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 1 april 2015 @ 21:14:40 #163
37769 erodome
Zweefteef
pi_151276544
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:52 schreef Forbry het volgende:

Nee.
Het gaat niet over niet genoeg hebben, niet tevreden/blij met wat je hebt. Als ik de rest van mijn leven alleen nog maar seks met mijn partner heb vind ik niet dat ik een slechter seksleven heb.
pi_151278429
Sommige mensen zijn nu eenmaal niet monogaam. Die kun je beter niet in een "vogelkooi" van een gesloten relatie stoppen. Als zij van elkaar accepteren dat ze dat zijn vind ik dat prima. Helaas staat dat over het algmeeen niet in datingadvertenties, maar ondervinden veel mensen dat later in de praktijk... :{
pi_151281263
Keertje laten proberen moet kunnen.
pi_151282508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Je stelt het delen van een seksuele fantasie gelijk aan denken aan een zware misdaad? Serieus?

Denken dat je partner nooit denkt aan seks met anderen is jezelf nogal voor de gek houden. Een fantasie hebben om daar wat mee te doen is niet raar, eens polsen of de ander daar ook voor in is toch niet zo vreemd?

Er zit een enorme kloof tussen even polsen of de ander die fantasie ook deelt en een bom onder je relatie leggen door vreemd te gaan.
Een nee op dit vragen is dan ook geen probleem.
Ik volg nu de eerdere premisse dat voorstellen geen probleem zijn. Nu trek ik voorstellen in zijn algemeenheid hier naar het extreme om mijn punt te verduidelijken, namelijk dat voorstellen an sich wel kwaad kunnen.

Natuurlijk mag je partner fantaseren over zoiets, daarbij kan een mens zijn of haar gedachtes niet sturen. Een gedachte alleen is niet verboden. Als iemand fantaseert over het ontvoeren van een kind is dat ook niet verboden.

Echter zegt het feit dat je die gedachten hebt niets over of je het ten uitvoer moet brengen. Zie ook niet een noodzakelijke correlatie tussen dergelijke gedachten hebben en daardoor gaan polsen over mogelijke uitvoer van die gedachtes. Maar dit wijd ik aan een ernstig verschil qua referentiekader bij ons beiden.
pi_151289097
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:05 schreef Werkman het volgende:
Je partner laat weten behoefte te hebben aan andere (seksuele) contacten dan jij.
Ze/Hij wil jullie relatie voortaan op deze manier inrichten.

Hoe reageer je en wat zou je doen?
Gesteld aan diegenen die nooit een open relatie hebben gehad.
En nee, Ik heb het niet bij de hand en zelf geen behoefte aan.
ik heb een vriendin gehad welke een "extra" vrouw erbij wilt, triootje dus. Ik had daar zelfs in het begin veel moeite mee gehad, omdat je dan toch bij jezelf te raden gaat of zij iets mist ofzo.
Met een vriend van mij daarover gesproken en uiteindelijk toch de uitdaging aangegaan. hij gaf aan dat het juist een unieke ervaring kan zijn en ten tweede maak je je vriendin blij ermee.

Het was een leuke avond, maar zou het nooit meer doen. Ten eerste, het is niet zoals met zijn tweeen (logisch natuurlijk) maar de aandacht is anders. Ten tweede, het is verdomd vermoeiend!!! :P

Bij een complete open relatie zal ik nee zeggen. Er wel met elkaar goed over praten uiteraard, anders gaan er misschien stiekeme dingen gebeuren en dat moet je zien te voorkomen.
hoi hoi
pi_151289101
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 00:02 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Ik volg nu de eerdere premisse dat voorstellen geen probleem zijn. Nu trek ik voorstellen in zijn algemeenheid hier naar het extreme om mijn punt te verduidelijken, namelijk dat voorstellen an sich wel kwaad kunnen.

Natuurlijk mag je partner fantaseren over zoiets, daarbij kan een mens zijn of haar gedachtes niet sturen. Een gedachte alleen is niet verboden. Als iemand fantaseert over het ontvoeren van een kind is dat ook niet verboden.

Echter zegt het feit dat je die gedachten hebt niets over of je het ten uitvoer moet brengen. Zie ook niet een noodzakelijke correlatie tussen dergelijke gedachten hebben en daardoor gaan polsen over mogelijke uitvoer van die gedachtes. Maar dit wijd ik aan een ernstig verschil qua referentiekader bij ons beiden.
Iemand moet wel de wil hebben om een fantasie werkelijk te laten worden, dat heeft niet iedereen, of beter gezegd dat geld echt niet voor elke fantasie.

Maar dat iemand polst hoe de ander erover denkt betekend niet dat dat persoon gelijk niet meer te vertrouwen is. Vreemdgaan is echt andere koek namelijk, iemand brengt het niet voor niets bij zijn/haar partner.
  donderdag 2 april 2015 @ 11:59:57 #169
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_151289569
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Iemand moet wel de wil hebben om een fantasie werkelijk te laten worden, dat heeft niet iedereen, of beter gezegd dat geld echt niet voor elke fantasie.

Maar dat iemand polst hoe de ander erover denkt betekend niet dat dat persoon gelijk niet meer te vertrouwen is. Vreemdgaan is echt andere koek namelijk, iemand brengt het niet voor niets bij zijn/haar partner.
Ik denk dat je hier wel de kern van waarheid hebt. Er wordt gefantaseerd over anderen, so simpel is het. Dat wil niet zeggen dat je te kort komt in een relatie met je partner. Sommige fantasieen wil je laten uitkomen en als dit er zo een is, dan kan je dat beter bespreken.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_151289891
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:59 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier wel de kern van waarheid hebt. Er wordt gefantaseerd over anderen, so simpel is het. Dat wil niet zeggen dat je te kort komt in een relatie met je partner. Sommige fantasieen wil je laten uitkomen en als dit er zo een is, dan kan je dat beter bespreken.
jij zegt ook al de kern van de situatie. Bespreken is inderdaad het beste wat je kan doen.
Opkroppen leid zoiezo tot frustratie die je op andere manieren gaat uitten. (geweld, boosheid, woede, snel geirriteerd). Met iemand alles bespreken is het beste wat je kan doen.
hoi hoi
  donderdag 2 april 2015 @ 12:13:00 #171
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_151289920
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:11 schreef kotsjuhbaf het volgende:

[..]

jij zegt ook al de kern van de situatie. Bespreken is inderdaad het beste wat je kan doen.
Opkroppen leid zoiezo tot frustratie die je op andere manieren gaat uitten. (geweld, boosheid, woede, snel geirriteerd). Met iemand alles bespreken is het beste wat je kan doen.
Het blijft wel bespreken, als je partner er met een argumentatie gewoon totaal niet voor openstaat is dat ook niet erg. Dan heb je het tenminste uitgesporken, veel problemen ontstaan juist door dingen op te kroppen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:15 schreef Angel-Joy het volgende:
Nee, keihard nee zeggen, geen discussie mogelijk
Dat je het niet wilt snap ik, maar in plaats van geen discussie aangaan zou ik toch de achterliggende gedachte met hem bespreken dat je in ieder geval begrijpt waar hij vandaan komt.

[ Bericht 26% gewijzigd door Frag_adder op 02-04-2015 12:23:37 ]
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_151290315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:13 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Het blijft wel bespreken, als je partner er met een argumentatie gewoon totaal niet voor openstaat is dat ook niet erg. Dan heb je het tenminste uitgesporken, veel problemen ontstaan juist door dingen op te kroppen.

[..]

Dat je het niet wilt snap ik, maar in plaats van geen discussie aangaan zou ik toch de achterliggende gedachte met hem bespreken dat je in ieder geval begrijpt waar hij vandaan komt.
als je niet kan praten in een relatie, is (voor mij persoonlijk) de relatie eigenlijk al dood.
Dan kan je nog zovee lol hebben, geweldige sex of een maatje voor het leven hebben, als je niet praat weet je niet hoe de ander is en hoe jezelf kan zijn.

Bij een open relatie zal ik het heel erg moeilijk vinden, omdat dat botst met hoe ik ben.
Er over praten is een must, als zij het dan toch nog wilt, houd het voor mij op.
hoi hoi
pi_151390154
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat dus.

Ik ben daar te jaloers voor. Alleen de gedachte maakt mij al misselijk.
Dit.
Ik zou hem niet meer aan kunnen kijken, een kus kunnen geven.
No way.
pi_151392378
Zie het nut er niet van in. Als ik andere bitches wil doen dan neem ik geen relatie.
Conscience do cost.
pi_151408625
Wij hebben al jaren geleden besloten dat we een open relatie hebben, alleen zijn we beiden te lui / ongeïnteresseerd om er iets mee te doen :')
  maandag 6 april 2015 @ 00:57:30 #176
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_151408817
Ik vraag me af of de mensen die weigeren, niet stiekem bang zijn dat hun partner alsnog stiekem vreemdgaat. :o Als je akkoord gaat, weet je er tenminste van. Blijkbaar heeft de ander behoefte aan seks met anderen als hij of zij zoiets voorstelt.
  maandag 6 april 2015 @ 09:38:43 #177
365231 Fera
Fire & Blood
pi_151411246
Ik vind het wel sneu dat mensen een partner direct de deur wijzen als deze het idee alleen al voorstelt. Dat lijkt me nogal drastisch. :{
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_151411383
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2015 00:57 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik vraag me af of de mensen die weigeren, niet stiekem bang zijn dat hun partner alsnog stiekem vreemdgaat. :o Als je akkoord gaat, weet je er tenminste van. Blijkbaar heeft de ander behoefte aan seks met anderen als hij of zij zoiets voorstelt.
nee hoor, dat hoeft niet een 'behoefte' te zijn. Het kan ook gewoon n leuk/spannend idee lijken.

Vreemdgaan is iets totaal anders en als je er als partner in meegaat omdat je bang bent dat hij/zij anders vreemdgaat, is je (open) relatie gedoemd om te mislukken. Je moet er wel allebei achter staan.
compact en kleverig.
  maandag 6 april 2015 @ 09:57:28 #179
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_151411409
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 09:54 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee hoor, dat hoeft niet een 'behoefte' te zijn. Het kan ook gewoon n leuk/spannend idee lijken.

Vreemdgaan is iets totaal anders en als je er als partner in meegaat omdat je bang bent dat hij/zij anders vreemdgaat, is je (open) relatie gedoemd om te mislukken. Je moet er wel allebei achter staan.
Hoeft niet, maar kan wel. :o Als mijn vriendin zoiets zou voorstellen, zou ik het idee hebben dat ze gewoon groen licht van me wil om een bepaalde jongen te neuken. Weiger ik, doet ze het alsnog, maar stiekem.

Maar ik snap je punt. :)
  maandag 6 april 2015 @ 10:32:59 #180
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_151411858
Nee, ik zou het niet zin zitten. Omdat:
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef Anne het volgende:
.

Ik ben daar te jaloers voor. Alleen de gedachte maakt mij al misselijk.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')