abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:09:39 #259
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151688805
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:29 schreef Weissman het volgende:

[..]

Dus als je single zou zijn zou je ook niet meer kunnen masturberen of opgewonden kunnen raken?
Jawel, alleen in mijn relatie heb ik een andere optie, mijn vriend, en die optie vind ik prettiger dan andere opties. ;)

Ik zeg overigens nergens dat er iets mis is met aan andere denken, alleen ik heb dat niet, niet wegens schuldgevoel of iets anders, gewoon omdat die behoefte er niet is.
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:37 schreef Weissman het volgende:

[..]

Volgens de meerderheid in dit topic ben je ondertussen al vreemdgegaan. Waarom zou je er anders over praten?
Wij praten ook wel eens over moorden, zijn wij nu moordenaars? Je kan ook over iets praten op negatieve of gewoon neutrale wijze. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 14-04-2015 20:15:21 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:14:11 #260
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151689006
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Je hebt erover gepraat of jullie dit beide zouden willen, daar gaat de hele topic zo'n beetje over.
Dat de conclusie nee is, ook aan jouw kant, maakt daarin niet zo uit.
Natuurlijk wel, volgens vele hier is het hele euvel juist dat een wel een open relatie wil en de ander niet, als je er over praat op neutrale wijze en beide geeft aan geen behoefte er aan te hebben is dat dus al heel anders.
quote:
Dit is een beetje wat ik bedoel met een keertje praten over dat soort dingen levert geen bedreiging op. Ik neem aan dat jouw vriend niet bang is nu dat je ergens een meisje opscharrelt om vreemd te gaan, net zoals ik ervan uit ga dat jij niet bang bent dat hij ergens anders 2 meiden vandaan trekt om die fantasie achter jouw rug uit te voeren.

Het is blijkbaar wel iets dat bij jou en/of hem in gedachte heeft gezeten, voldoende interesse om het eens een keer op tafel te gooien iig.
Nee, dat zijn wij ook niet, maar om eerlijk te zijn zou mijn vriend er ook gewoon met mij over kunnen praten als hij het wel zou willen, dan zou ik het nog steeds niet willen maar hij hoeft geen angst te hebben om mij kwijt te raken door over een open relatie te praten.
Ik kan mij voorstellen dat anderen daar anders over denken, maar zo kan ik me ook voorstellen dat anderen wel een open relatie willen, zonder daar een waardeoordeel aan te hangen.
Iedereen is anders, iedere relatie is anders, wat voor de een wel werkt werkt voor de ander niet, en zolang onze relatie werkt vind ik het allemaal prima. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_151698896
Waarom zou je je binden aan 1 persoon als elk persoon andere kwaliteiten heeft en je dus kunt genieten van die verschillende kwaliteiten in verschillende personen.
  woensdag 15 april 2015 @ 01:02:55 #262
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151699374
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 00:36 schreef Libertarisch het volgende:
Waarom zou je je binden aan 1 persoon als elk persoon andere kwaliteiten heeft en je dus kunt genieten van die verschillende kwaliteiten in verschillende personen.
Waarom zou je je niet binden aan een persoon als die persoon voldoet aan alle kwaliteiten die je wenst?
pi_151699405
Ik zou alvast een banga lijstje gaan opstellen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151699658
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 01:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom zou je je niet binden aan een persoon als die persoon voldoet aan alle kwaliteiten die je wenst?
Als je voldoening vindt in seks met 1 persoon is dat prima, maar het is een feit dat seks met ieder persoon anders is en ik vind voldoening in die variatie.

En bovendien, je hebt ook meerdere vrienden waarmee je verschillende dingen doet (met de 1 heb je intellectuele gesprekken, met de andere sport je, etc) omdat iedereen een eigen "specialiteit" heeft.

Ik denk gewoon even uit de box en vraag me af waarom dat in liefdesrelaties ineens anders is, waarom verwachten mensen van hun partner ineens het alles in 1 pakket? Ik denk eerder dat het evolutionair ingesleten is dan dat het een rationele overweging is.
pi_151700006
quote:

[..]

Alle kwaliteiten?
Dat bestaat haast niet. Sommige dingen zijn minstens te accepteren. :P
  woensdag 15 april 2015 @ 02:46:42 #266
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151700093
Ik ben gewoon heerlijk hypocriet.
Ja, ze mag dat best. Mits vrouw, en een vrouw die ik (seksueel) aantrekkelijk vind.
Op de een of andere manier vind mijn vrouw dat verhelderend. Ik vind het gewoon eerlijk.

Anyway, not gonna happen. De een zijn fantasie, ander ook.
pi_151702686
quote:

Met deze logica zou je maar 1 vriendschap moeten hebben en voor de rest van je leven maar 1 gerecht eten en maar 1 kledingstuk dragen.
pi_151702786
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 00:36 schreef Libertarisch het volgende:
Omdat veel mensen die hier keihard roepen dat ze hun vriend/vriendin zouden dumpen als die een open relatie zou opperen, zelf helemaal geen kwaliteiten hebben. Of ze wel hebben maar er erg onzeker over zijn.

En dus ook bang zijn om eenzaam achter te blijven, in het geval dat hun partner de vrijheid zou hebben om zelf een keuze te maken met wie ze seks kunnen hebben.

Jaloezie is ook niks anders dan de angst; ''Als hij/zij de keuze zou hebben, zou die gene niet voor mij kiezen''.
pi_151707836
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:59 schreef Weissman het volgende:

[..]

Omdat veel mensen die hier keihard roepen dat ze hun vriend/vriendin zouden dumpen als die een open relatie zou opperen, zelf helemaal geen kwaliteiten hebben. Of ze wel hebben maar er erg onzeker over zijn.

En dus ook bang zijn om eenzaam achter te blijven, in het geval dat hun partner de vrijheid zou hebben om zelf een keuze te maken met wie ze seks kunnen hebben.

Jaloezie is ook niks anders dan de angst; ''Als hij/zij de keuze zou hebben, zou die gene niet voor mij kiezen''.
Ah, naar wat werd gezien als de vooroordelen t.o.v. open relaties komen nu dus de vooroordelen t.o.v. monogame relaties, nice ^O^
Tails tell tales
  woensdag 15 april 2015 @ 13:39:12 #270
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_151708343
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:20 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ah, naar wat werd gezien als de vooroordelen t.o.v. open relaties komen nu dus de vooroordelen t.o.v. monogame relaties, nice ^O^
Nee, dit is meer de vraag waarom mensen niet aan zichzelf werken als ze zo onzeker zijn door zo'n vraag. Want uiteindelijk maakt het niet uit hoe je relatie in elkaar zit. Monogaam, open relatie of polygaam, het geeft geen enkele garantie hoe je relatie verloopt of hoe lang het zal duren als je niet open en eerlijk tegenover elkaar durft te zijn.
Jaloezie en je geluk laten afhangen van je partner, zijn duidelijk iets wat aangeeft dat je zelf niet sterk genoeg in je schoenen staat. Weet wie je bent, heb zelfvertrouwen, wees open en eerlijk. Een relatie is altijd dynamisch en elk mens veranderd door de jaren.

Want wat maakt dat je jezelf nu niet dagelijks helemaal gek maakt dat je partner niet vreemd gaat, want heb je woordelijk met hem/haar afgesproken dat je totaal monogaam bent? En als je dat niet bespreekt, weet je dan ook hoe je partner überhaupt over mogelijkheden in een relatie denkt?

Er zijn legio mannen op datingsites die een "open" relatie hebben. Die is wel geheel eenzijdig en zonder medeweten van hun vriendin. :') Vreemdgaan is een epidemie waar niemand op zit te wachten, durf te praten met je partner en blijf duidelijk naar elkaar toe.
pi_151708687
quote:

[..]

Mwah, ik ben heel erg te spreken over meneer Forbry, maar om nou te zeggen dat hij voldoet aan álle kwaliteiten die ik wens, dat gaat me toch te ver. Dan vind ik simpelweg ook niet reëel. Voor mij is hij echter -qua mix van karakter, uiterlijk en bij mij passend- wel de méést perfecte man die ik ken en dat is voor mij wat telt. Juist het feit dat je dan ook wel enkele "imperfecties" accepteert maakt de relatie in mijn ogen alleen maar mooier.

Indien je aan "cherry picking" gaat doen (voor elke kwaliteit die je wenst een ander), dan blijft er -mijns inziens- uiteindelijk nog maar weinig van waarde over. Waar een ander misschien vooral behoefte heeft aan variatie, heb ik -als het om de liefde gaat- vele malen meer behoefte aan verdieping...
Tails tell tales
pi_151708743
quote:
15s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:39 schreef MsMessy het volgende:

[..]

Nee, dit is meer de vraag waarom mensen niet aan zichzelf werken als ze zo onzeker zijn door zo'n vraag. Want uiteindelijk maakt het niet uit hoe je relatie in elkaar zit. Monogaam, open relatie of polygaam, het geeft geen enkele garantie hoe je relatie verloopt of hoe lang het zal duren als je niet open en eerlijk tegenover elkaar durft te zijn.
Jaloezie en je geluk laten afhangen van je partner, zijn duidelijk iets wat aangeeft dat je zelf niet sterk genoeg in je schoenen staat. Weet wie je bent, heb zelfvertrouwen, wees open en eerlijk. Een relatie is altijd dynamisch en elk mens veranderd door de jaren.

Want wat maakt dat je jezelf nu niet dagelijks helemaal gek maakt dat je partner niet vreemd gaat, want heb je woordelijk met hem/haar afgesproken dat je totaal monogaam bent? En als je dat niet bespreekt, weet je dan ook hoe je partner überhaupt over mogelijkheden in een relatie denkt?

Er zijn legio mannen op datingsites die een "open" relatie hebben. Die is wel geheel eenzijdig en zonder medeweten van hun vriendin. :') Vreemdgaan is een epidemie waar niemand op zit te wachten, durf te praten met je partner en blijf duidelijk naar elkaar toe.
Allemaal waar wat je schrijft. Zie alleen niet in wat dit met mij of met monogame relaties (in het algemeen) van doen heeft...

Genoeg dingen waar ik mij best onzeker over voel hoor, maar mijn relatie/partner is juist niet één van die dingen. Toch wil ik wel een monogame relatie.
Tails tell tales
pi_151708959
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:20 schreef Forbry het volgende:
quote:
15s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:39 schreef MsMessy het volgende:
Nee, dit is meer de vraag waarom mensen niet aan zichzelf werken als ze zo onzeker zijn door zo'n vraag.
@forbry; als mensen de relatie gelijk al afkappen of hun partner de deur wijzen, als alleen maar de vraag naar bovenkomt over een open relatie, dan is imho een ''open'' relatie het probleem niet maar eerder het gebrek aan communicatie.

Let op, ik heb het hier over de vele gevallen waarin mensen de aannames maken dat hun partner al een keer is vreemd gegaan of dit van plan is, enkel omdat ze ''meer vrijheid'' in hun relatie ter sprake brengen.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:54 schreef Forbry het volgende:
Genoeg dingen waar ik mij best onzeker over voel hoor, maar mijn relatie/partner is juist niet één van die dingen. Toch wil ik een monogame relatie.
Er is ook helemaal niks mis met een monogame relatie. Als mensen daar blij van worden, prima. Helaas gaat dit vaak gepaard met het waanidee dat je nooit meer naar iets anders zal verlangen.

Het gaat me ook meer om het feit dat het als ''normaal'' word gezien dat je je partner dumpt als hij/zij een keer iets anders wil. Of dat er iets mis is met die gene die ''meer vrijheid'' wil of ergens anders naar verlangt.

Hoe dan ook, dat laatste kan je op geen enkele manier recht praten. Ik denk dan ook dat de oorzaak van zulke gedachten persoonlijke issue's zijn of eerdere ervaringen, vooroordelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2015 14:05:23 ]
  woensdag 15 april 2015 @ 14:08:43 #274
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_151709116
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:54 schreef Forbry het volgende:

[..]

Genoeg dingen waar ik mij best onzeker over voel hoor, maar mijn relatie/partner is nou net niet één van die dingen.
Het heeft niets direct met jou persoonlijk te maken, maar je stelt alles even iets te zwart-wit.
Ik vind persoonlijk het totalitaire zwart-wit denken en reageren hier op Fok! een beetje voorbij alle proporties.

Maar dan kan hij dus ook gewoon bij jou die vraag stellen over een open relatie zonder dat het gelijk een drama oplevert. Wat je er voor de rest van zegt en of het je relatie veranderd doet verder niet toe. Hij stelt gewoon die vraag en jij zegt nee.

Waarom zou je op basis van die vraag, zoals wel veel anderen in dit topic, de relatie direct erom verbreken. Vragen zou gewoon moeten kunnen in een relatie en er zijn dan meerdere antwoorden mogelijk, niet alleen ja of nee maar ook nog vele gradaties ertussen.

De vraag van je partner houdt namelijk niet in dat jij tekort komt, maar dat hij/zij een bepaalde nieuwsgierigheid heeft en aan je vraagt of je daarmee wel of niet kan leven. En zo niet ga ik ervan uit dat hij/zij het bij fantasie houdt en kan diegene dat niet, dat diegene de eer aan zichzelf houdt en de relatie zal beëindigen en niet de persoon aan wie hij/zij de vraag stelde.
pi_151710340
@ Weissman en MsMessy

Ik kan mij in veel van wat jullie beide schrijven wel vinden. Ik behoor zelf ook niet he-le-maal tot de groep mensen die "de relatie gelijk al afkappen of hun partner de deur wijzen, als alleen maar de vraag naar bovenkomt over een open relatie"...

Alleen op een bepaalde manier kijk ik er toch ook wel weer net ietsje anders tegenaan dan jullie (en begrijp ik die groep wel). Nog verder op jullie posts ingaan, zou hoogstwaarschijnlijk slechts een herhaling van eerdere posts van mij (in dit topic) betekenen...
Tails tell tales
  woensdag 15 april 2015 @ 15:02:42 #276
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151710477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:56 schreef Weissman het volgende:

[..]

Met deze logica zou je maar 1 vriendschap moeten hebben en voor de rest van je leven maar 1 gerecht eten en maar 1 kledingstuk dragen.
Het was maar een retorische vraag. :P
Maar nogmaals, hier gewoon geen behoefte aan een open relatie, dat is alles, het heeft geen diepere reden of wat dan ook.
Niet wegens misschien jaloezie of angst elkaar kwijt te raken maar gewoon geen behoefte aan.
pi_151710996
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het was maar een retorische vraag. :P
Maar nogmaals, hier gewoon geen behoefte aan een open relatie, dat is alles, het heeft geen diepere reden of wat dan ook.
Niet wegens misschien jaloezie of angst elkaar kwijt te raken maar gewoon geen behoefte aan.
Tot nu toe nooit behoefte aan seks met een ander gehad, maar stél dat die dag er toch eens komt (en ik kijk altijd heel rationeel naar dat soort dingen, ik sluit één en ander nooit voor de volle 100% uit, aan beide kanten niet), dan nog zou ik het juist mooi (als in "romantisch") vinden als ik aan die behoefte dan niet toe zou geven, puur uit liefde voor mijn vriend (als dat echt de enige reden zou zijn). :)

Dan heb ik het over een keertje seks hè, niet dat je stiekem iemand anders dan je eigen partner gewoon leuker vind... in dit geval zie ik uitmaken als de enige (fatsoenlijke) optie.
Tails tell tales
pi_151711096
Ja nee. Als ze daar behoefte aan zou hebben zou ik gauw klaar zijn denk ik.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  woensdag 15 april 2015 @ 17:30:42 #279
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151714433
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:25 schreef Forbry het volgende:

[..]

Tot nu toe nooit behoefte aan seks met een ander gehad, maar stél dat die dag er toch eens komt (en ik kijk altijd heel rationeel naar dat soort dingen, ik sluit één en ander nooit voor de volle 100% uit, aan beide kanten niet), dan nog zou ik het juist mooi (als in "romantisch") vinden als ik aan die behoefte dan niet toe zou geven, puur uit liefde voor mijn vriend (als dat echt de enige reden zou zijn). :)

Dan heb ik het over een keertje seks hè, niet dat je stiekem iemand anders dan je eigen partner gewoon leuker vind... in dit geval zie ik uitmaken als de enige (fatsoenlijke) optie.
Ja dat snap ik ook wel inderdaad, en ik heb zoiets van komt dat misschien ooit dan zien we dan wel hoe we daar mee omgaan, ik ga me daar nu nog niet druk om maken of bezig mee houden.
  woensdag 15 april 2015 @ 17:50:47 #280
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_151714984
Domweg een ander neuken uit pure lust prima. Het hele datinggebeuren en bewust opzoek gaan naar nog een levenspartner en verliefd doen met een ander no way.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_151715866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:52 schreef Forbry het volgende:

Indien je aan "cherry picking" gaat doen (voor elke kwaliteit die je wenst een ander), dan blijft er -mijns inziens- uiteindelijk nog maar weinig van waarde over. Waar een ander misschien vooral behoefte heeft aan variatie, heb ik -als het om de liefde gaat- vele malen meer behoefte aan verdieping...
Nou, cherry picking....zo zie ik het niet.

Dit gaat heel erg hippie klinken, maar vooruit: omdat ieder persoon uniek is, is je 'liefde' voor ieder persoon anders. Dat betekent niet dat je meer of minder van de een of de ander houdt. Je houdt bijvoorbeeld van je vader en je moeder, maar niet op dezelfde manier. Omdat het 2 verschillende mensen zijn met verschillende kwaliteiten. Ik zie liefde niet per se als een hiërarchisch ding.

Ik stoor me daarom ook aan uitspraken zoals "jij bent de enige" of "jij bent de ware", ik denk dat dat onzin is.
pi_151716380
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:15 schreef Libertarisch het volgende:
Ik stoor me daarom ook aan uitspraken zoals "jij bent de enige" of "jij bent de ware", ik denk dat dat onzin is.
  woensdag 15 april 2015 @ 19:16:48 #283
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_151717826
Haar opsluiten in de kast en dan zelf vol goede moed buiten de deur vegen links en rechts, wat denk je zelf!
  woensdag 15 april 2015 @ 19:19:08 #284
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_151717910
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:15 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nou, cherry picking....zo zie ik het niet.

Dit gaat heel erg hippie klinken, maar vooruit: omdat ieder persoon uniek is, is je 'liefde' voor ieder persoon anders. Dat betekent niet dat je meer of minder van de een of de ander houdt. Je houdt bijvoorbeeld van je vader en je moeder, maar niet op dezelfde manier. Omdat het 2 verschillende mensen zijn met verschillende kwaliteiten. Ik zie liefde niet per se als een hiërarchisch ding.

_O_

Jij verwoordt zojuist mijn exacte gedachtegang, die ik al jaren heb, maar zelf nooit genoeg snapte om te kunnen verwoorden.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_151718446
Het klinkt mij altijd een beetje in de oren als een soort angst om een keuze te maken. :)
pi_151723190
Ik wil trouwens ook nog even het punt maken dat seks en liefde volledig gescheiden kunnen zijn. Dus seks puur om de lust, puur omdat het lekker voelt. Dat is vrij voor de hand liggend, maar is hier weinig naar voren gekomen.

Waarom moeten we zo'n speciale status toekennen aan seks? Andere primaten (de bonobo vooral) hebben te pas en te onpas seks, met iedereen. Ik vind dat een beter systeem. ;)

Ik heb het traditionele model van seksualiteit nooit goed begrepen. Ik heb nooit begrepen waarom mensen er zo krampachtig over doen.
pi_151723352
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:17 schreef Libertarisch het volgende:
Waarom moeten we zo'n speciale status toekennen aan seks? Andere primaten (de bonobo vooral) hebben te pas en te onpas seks, met iedereen. Ik vind dat een beter systeem. ;)

Ik heb het traditionele model van seksualiteit nooit goed begrepen. Ik heb nooit begrepen waarom mensen er zo krampachtig over doen.
  woensdag 15 april 2015 @ 21:22:18 #288
365231 Fera
Fire & Blood
pi_151723431
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:17 schreef Libertarisch het volgende:
Ik wil trouwens ook nog even het punt maken dat seks en liefde volledig gescheiden kunnen zijn. Dus seks puur om de lust, puur omdat het lekker voelt. Dat is vrij voor de hand liggend, maar is hier weinig naar voren gekomen.

Seks is voor Bonobo's een manier van communiceren. Ze doen het niet 'zomaar' met iedereen. Ze zorgen zo voor rust en vrede binnen de groep en het is hun manier om een conflict te beslechten.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_151723982
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:22 schreef Fera het volgende:
Seks is voor Bonobo's een manier van communiceren. Ze doen het niet 'zomaar' met iedereen. Ze zorgen zo voor rust en vrede binnen de groep en het is hun manier om een conflict te beslechten.
Ik denk dat bij heel veel mensen meer seks voor meer rust en minder conflicten zou zorgen.
  woensdag 15 april 2015 @ 21:32:40 #290
365231 Fera
Fire & Blood
pi_151724007
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:32 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ik denk dat bij heel veel mensen meer seks voor meer rust en minder conflicten zou zorgen.
True. Neemt een hoop frustratie weg waarschijnlijk. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_151724431
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:32 schreef Weissman het volgende:

[..]

Meer seks zorgt voor de aanmaak van meer oxytocine, die normaal ook weer voor een hogere mate van monogamiteit zorgt.
pi_151724555
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:42 schreef TserrofEnoch het volgende:
Meer seks zorgt voor de aanmaak van meer oxytocine, die normaal ook weer voor een hogere mate van monogamiteit zorgt.
Een hoog oxytocinegehalte wordt geassocieerd met een gevoel van vertrouwen en verbondenheid. Niet met een gevoel van monogamie.

Maar nice try _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2015 21:45:37 ]
pi_151724843
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:45 schreef Weissman het volgende:

[..]

Een hoog oxytocinegehalte wordt geassocieerd met een gevoel van vertrouwen en verbondenheid. Niet met een gevoel van monogamie.

Maar nice try _O-
Aha, ja heb hier pas nog college over gehad, maar ik associeerde 'vertrouwen en verbondenheid' direct met monogamie dus vandaar. Anyway ik vlieg weer weg.
pi_151724981
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:52 schreef TserrofEnoch het volgende:
Aha, ja heb hier pas nog college over gehad, maar ik associeerde 'vertrouwen en verbondenheid' direct met monogamie dus vandaar.
Jij =/= wetenschap.

Niks persoonlijk hoor, maar die fout maken wel meer mensen hier.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2015 21:56:32 ]
pi_151725367
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:55 schreef Weissman het volgende:

[..]

Jij =/= wetenschap.
Ben jij soms politieagent geweest?
Want je bent wel goed in open deuren intrappen.

Nogal wiedes dat ik niet gelijk sta aan iets abstracts als de wetenschap. :P

Zoals die man (hoogleraar) het verwoorde leek alsof hij het ook had over monogame relaties, hij vertelde ook over hem en zijn vrouw, om het te verduidelijken en minder abstract te maken waarschijnlijk. Verder stel ik nergens dat ik de waarheid in pacht heb hoor. ;)
pi_151728487
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:34 schreef Lokasenna het volgende:
Het klinkt mij altijd een beetje in de oren als een soort angst om een keuze te maken. :)
huh? Waarom?
Of bedoel je een keuze voor monogamie?
Want een keuze tussen meerdere personen maak je ook in de meeste open relaties wel.
Snap dus niet helemaal wat je bedoelt. :@
compact en kleverig.
pi_151728554
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:45 schreef Weissman het volgende:

[..]

Maar nice try _O-
nou ja, ik snap die link op zich wel. (Vertrouwen en gebondenheid zoek je vooral bij je partner -> het stimuleert dus je relatie om meer seks te hebben. Verklaart ook waarom mensen niet willen dat hun partner seks heeft met n ander, verbondenheid met n ander, is bedreigend voor de relatie...)
Maar dat is dus als je seks hebt met 1 iemand, als je met meer mensen seks hebt, voel je je gewoon meer verbonden met meer mensen :+
compact en kleverig.
pi_151728566
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 23:08 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

huh? Waarom?
Of bedoel je een keuze voor monogamie?
Want een keuze tussen meerdere personen maak je ook in de meeste open relaties wel.
Snap dus niet helemaal wat je bedoelt. :@
Dat je geen onvoorwaardelijke keuze durft te maken voor een enkele specifieke persoon bedoel ik.
pi_151728651
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 23:11 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat je geen onvoorwaardelijke keuze durft te maken voor een enkele specifieke persoon bedoel ik.
dan bedoel je dus wél een keuze voor monogamie.
Een open relatie betekent niet dat je niet voor elkaar kiest. En onvoorwaardelijk... Dat is t al niet als je van hem verwacht dat ie z'n vuile sokken in de wasmand gooit, wat is onvoorwaardelijk?
compact en kleverig.
pi_151729425
Seks is gewoon een duidelijker criterium dan sokken in de wasmand doen. Mensen zijn nou eenmaal ingewikkelde wezens, waarbij er ook nog iets als een soort samenlevingsideaal geldt. Mensen die niet-monogaam leven worden namelijk met de nek aangekeken.

Ik vind het seksueel tot meer mensen (tegelijkertijd) aangetrokken zijn nog altijd een taboe in het Nederland van nu. En volgens mij is het de meest voorkomende seksuele "afwijking". Er gaan veel meer mensen vreemd dan er homo zijn bijvoorbeeld.
pi_151733731
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 23:44 schreef jaha het volgende:
Mensen die niet-monogaam leven worden namelijk met de nek aangekeken.
Grappig, als ik dit topic lees is het precies andersom.

Gaat vaak zo in topics als deze, altijd the usual suspects die weer komen vertellen hoe ontzettend zelfverzekerd ze zijn omdat ze een open relatie hebben en mensen die daar geen behoefte aan hebben wegzetten als raar (''monogamie is onnatuurlijk''), onzeker en/of jaloers, etc.

Ieder zijn ding verder uiteraard.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')