Jawel, alleen in mijn relatie heb ik een andere optie, mijn vriend, en die optie vind ik prettiger dan andere opties.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:29 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dus als je single zou zijn zou je ook niet meer kunnen masturberen of opgewonden kunnen raken?
Wij praten ook wel eens over moorden, zijn wij nu moordenaars? Je kan ook over iets praten op negatieve of gewoon neutrale wijze.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:37 schreef Weissman het volgende:
[..]
Volgens de meerderheid in dit topic ben je ondertussen al vreemdgegaan. Waarom zou je er anders over praten?
Natuurlijk wel, volgens vele hier is het hele euvel juist dat een wel een open relatie wil en de ander niet, als je er over praat op neutrale wijze en beide geeft aan geen behoefte er aan te hebben is dat dus al heel anders.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Je hebt erover gepraat of jullie dit beide zouden willen, daar gaat de hele topic zo'n beetje over.
Dat de conclusie nee is, ook aan jouw kant, maakt daarin niet zo uit.
Nee, dat zijn wij ook niet, maar om eerlijk te zijn zou mijn vriend er ook gewoon met mij over kunnen praten als hij het wel zou willen, dan zou ik het nog steeds niet willen maar hij hoeft geen angst te hebben om mij kwijt te raken door over een open relatie te praten.quote:Dit is een beetje wat ik bedoel met een keertje praten over dat soort dingen levert geen bedreiging op. Ik neem aan dat jouw vriend niet bang is nu dat je ergens een meisje opscharrelt om vreemd te gaan, net zoals ik ervan uit ga dat jij niet bang bent dat hij ergens anders 2 meiden vandaan trekt om die fantasie achter jouw rug uit te voeren.
Het is blijkbaar wel iets dat bij jou en/of hem in gedachte heeft gezeten, voldoende interesse om het eens een keer op tafel te gooien iig.
Waarom zou je je niet binden aan een persoon als die persoon voldoet aan alle kwaliteiten die je wenst?quote:Op woensdag 15 april 2015 00:36 schreef Libertarisch het volgende:
Waarom zou je je binden aan 1 persoon als elk persoon andere kwaliteiten heeft en je dus kunt genieten van die verschillende kwaliteiten in verschillende personen.
Als je voldoening vindt in seks met 1 persoon is dat prima, maar het is een feit dat seks met ieder persoon anders is en ik vind voldoening in die variatie.quote:Op woensdag 15 april 2015 01:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom zou je je niet binden aan een persoon als die persoon voldoet aan alle kwaliteiten die je wenst?
Alle kwaliteiten?quote:Op woensdag 15 april 2015 01:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom zou je je niet binden aan een persoon als die persoon voldoet aan alle kwaliteiten die je wenst?
Met deze logica zou je maar 1 vriendschap moeten hebben en voor de rest van je leven maar 1 gerecht eten en maar 1 kledingstuk dragen.quote:Op woensdag 15 april 2015 01:02 schreef snakelady het volgende:
Omdat veel mensen die hier keihard roepen dat ze hun vriend/vriendin zouden dumpen als die een open relatie zou opperen, zelf helemaal geen kwaliteiten hebben. Of ze wel hebben maar er erg onzeker over zijn.quote:Op woensdag 15 april 2015 00:36 schreef Libertarisch het volgende:
Waarom zou je je binden aan 1 persoon als elk persoon andere kwaliteiten heeft en je dus kunt genieten van die verschillende kwaliteiten in verschillende personen.
Ah, naar wat werd gezien als de vooroordelen t.o.v. open relaties komen nu dus de vooroordelen t.o.v. monogame relaties, nicequote:Op woensdag 15 april 2015 09:59 schreef Weissman het volgende:
[..]
Omdat veel mensen die hier keihard roepen dat ze hun vriend/vriendin zouden dumpen als die een open relatie zou opperen, zelf helemaal geen kwaliteiten hebben. Of ze wel hebben maar er erg onzeker over zijn.
En dus ook bang zijn om eenzaam achter te blijven, in het geval dat hun partner de vrijheid zou hebben om zelf een keuze te maken met wie ze seks kunnen hebben.
Jaloezie is ook niks anders dan de angst; ''Als hij/zij de keuze zou hebben, zou die gene niet voor mij kiezen''.
Nee, dit is meer de vraag waarom mensen niet aan zichzelf werken als ze zo onzeker zijn door zo'n vraag. Want uiteindelijk maakt het niet uit hoe je relatie in elkaar zit. Monogaam, open relatie of polygaam, het geeft geen enkele garantie hoe je relatie verloopt of hoe lang het zal duren als je niet open en eerlijk tegenover elkaar durft te zijn.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ah, naar wat werd gezien als de vooroordelen t.o.v. open relaties komen nu dus de vooroordelen t.o.v. monogame relaties, nice
Mwah, ik ben heel erg te spreken over meneer Forbry, maar om nou te zeggen dat hij voldoet aan álle kwaliteiten die ik wens, dat gaat me toch te ver. Dan vind ik simpelweg ook niet reëel. Voor mij is hij echter -qua mix van karakter, uiterlijk en bij mij passend- wel de méést perfecte man die ik ken en dat is voor mij wat telt. Juist het feit dat je dan ook wel enkele "imperfecties" accepteert maakt de relatie in mijn ogen alleen maar mooier.quote:Op woensdag 15 april 2015 01:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Allemaal waar wat je schrijft. Zie alleen niet in wat dit met mij of met monogame relaties (in het algemeen) van doen heeft...quote:Op woensdag 15 april 2015 13:39 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Nee, dit is meer de vraag waarom mensen niet aan zichzelf werken als ze zo onzeker zijn door zo'n vraag. Want uiteindelijk maakt het niet uit hoe je relatie in elkaar zit. Monogaam, open relatie of polygaam, het geeft geen enkele garantie hoe je relatie verloopt of hoe lang het zal duren als je niet open en eerlijk tegenover elkaar durft te zijn.
Jaloezie en je geluk laten afhangen van je partner, zijn duidelijk iets wat aangeeft dat je zelf niet sterk genoeg in je schoenen staat. Weet wie je bent, heb zelfvertrouwen, wees open en eerlijk. Een relatie is altijd dynamisch en elk mens veranderd door de jaren.
Want wat maakt dat je jezelf nu niet dagelijks helemaal gek maakt dat je partner niet vreemd gaat, want heb je woordelijk met hem/haar afgesproken dat je totaal monogaam bent? En als je dat niet bespreekt, weet je dan ook hoe je partner überhaupt over mogelijkheden in een relatie denkt?
Er zijn legio mannen op datingsites die een "open" relatie hebben. Die is wel geheel eenzijdig en zonder medeweten van hun vriendin.Vreemdgaan is een epidemie waar niemand op zit te wachten, durf te praten met je partner en blijf duidelijk naar elkaar toe.
quote:Op woensdag 15 april 2015 13:20 schreef Forbry het volgende:
Ah, naar wat werd gezien als de vooroordelen t.o.v. open relaties komen nu dus de vooroordelen t.o.v. monogame relaties, nice
@forbry; als mensen de relatie gelijk al afkappen of hun partner de deur wijzen, als alleen maar de vraag naar bovenkomt over een open relatie, dan is imho een ''open'' relatie het probleem niet maar eerder het gebrek aan communicatie.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:39 schreef MsMessy het volgende:
Nee, dit is meer de vraag waarom mensen niet aan zichzelf werken als ze zo onzeker zijn door zo'n vraag.
Er is ook helemaal niks mis met een monogame relatie. Als mensen daar blij van worden, prima. Helaas gaat dit vaak gepaard met het waanidee dat je nooit meer naar iets anders zal verlangen.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:54 schreef Forbry het volgende:
Genoeg dingen waar ik mij best onzeker over voel hoor, maar mijn relatie/partner is juist niet één van die dingen. Toch wil ik een monogame relatie.
Het heeft niets direct met jou persoonlijk te maken, maar je stelt alles even iets te zwart-wit.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:54 schreef Forbry het volgende:
[..]
Genoeg dingen waar ik mij best onzeker over voel hoor, maar mijn relatie/partner is nou net niet één van die dingen.
Het was maar een retorische vraag.quote:Op woensdag 15 april 2015 09:56 schreef Weissman het volgende:
[..]
Met deze logica zou je maar 1 vriendschap moeten hebben en voor de rest van je leven maar 1 gerecht eten en maar 1 kledingstuk dragen.
Tot nu toe nooit behoefte aan seks met een ander gehad, maar stél dat die dag er toch eens komt (en ik kijk altijd heel rationeel naar dat soort dingen, ik sluit één en ander nooit voor de volle 100% uit, aan beide kanten niet), dan nog zou ik het juist mooi (als in "romantisch") vinden als ik aan die behoefte dan niet toe zou geven, puur uit liefde voor mijn vriend (als dat echt de enige reden zou zijn).quote:Op woensdag 15 april 2015 15:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het was maar een retorische vraag.
Maar nogmaals, hier gewoon geen behoefte aan een open relatie, dat is alles, het heeft geen diepere reden of wat dan ook.
Niet wegens misschien jaloezie of angst elkaar kwijt te raken maar gewoon geen behoefte aan.
Ja dat snap ik ook wel inderdaad, en ik heb zoiets van komt dat misschien ooit dan zien we dan wel hoe we daar mee omgaan, ik ga me daar nu nog niet druk om maken of bezig mee houden.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:25 schreef Forbry het volgende:
[..]
Tot nu toe nooit behoefte aan seks met een ander gehad, maar stél dat die dag er toch eens komt (en ik kijk altijd heel rationeel naar dat soort dingen, ik sluit één en ander nooit voor de volle 100% uit, aan beide kanten niet), dan nog zou ik het juist mooi (als in "romantisch") vinden als ik aan die behoefte dan niet toe zou geven, puur uit liefde voor mijn vriend (als dat echt de enige reden zou zijn).
Dan heb ik het over een keertje seks hè, niet dat je stiekem iemand anders dan je eigen partner gewoon leuker vind... in dit geval zie ik uitmaken als de enige (fatsoenlijke) optie.
Nou, cherry picking....zo zie ik het niet.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:52 schreef Forbry het volgende:
Indien je aan "cherry picking" gaat doen (voor elke kwaliteit die je wenst een ander), dan blijft er -mijns inziens- uiteindelijk nog maar weinig van waarde over. Waar een ander misschien vooral behoefte heeft aan variatie, heb ik -als het om de liefde gaat- vele malen meer behoefte aan verdieping...
quote:Op woensdag 15 april 2015 18:15 schreef Libertarisch het volgende:
Ik stoor me daarom ook aan uitspraken zoals "jij bent de enige" of "jij bent de ware", ik denk dat dat onzin is.
quote:Op woensdag 15 april 2015 18:15 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nou, cherry picking....zo zie ik het niet.
Dit gaat heel erg hippie klinken, maar vooruit: omdat ieder persoon uniek is, is je 'liefde' voor ieder persoon anders. Dat betekent niet dat je meer of minder van de een of de ander houdt. Je houdt bijvoorbeeld van je vader en je moeder, maar niet op dezelfde manier. Omdat het 2 verschillende mensen zijn met verschillende kwaliteiten. Ik zie liefde niet per se als een hiërarchisch ding.
Ik stoor me daarom ook aan uitspraken zoals "jij bent de enige" of "jij bent de ware", ik denk dat dat onzin is.
quote:Op woensdag 15 april 2015 21:17 schreef Libertarisch het volgende:
Waarom moeten we zo'n speciale status toekennen aan seks? Andere primaten (de bonobo vooral) hebben te pas en te onpas seks, met iedereen. Ik vind dat een beter systeem.
Ik heb het traditionele model van seksualiteit nooit goed begrepen. Ik heb nooit begrepen waarom mensen er zo krampachtig over doen.
Seks is voor Bonobo's een manier van communiceren. Ze doen het niet 'zomaar' met iedereen. Ze zorgen zo voor rust en vrede binnen de groep en het is hun manier om een conflict te beslechten.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:17 schreef Libertarisch het volgende:
Ik wil trouwens ook nog even het punt maken dat seks en liefde volledig gescheiden kunnen zijn. Dus seks puur om de lust, puur omdat het lekker voelt. Dat is vrij voor de hand liggend, maar is hier weinig naar voren gekomen.
Waarom moeten we zo'n speciale status toekennen aan seks? Andere primaten (de bonobo vooral) hebben te pas en te onpas seks, met iedereen. Ik vind dat een beter systeem.
Ik heb het traditionele model van seksualiteit nooit goed begrepen. Ik heb nooit begrepen waarom mensen er zo krampachtig over doen.
Ik denk dat bij heel veel mensen meer seks voor meer rust en minder conflicten zou zorgen.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:22 schreef Fera het volgende:
Seks is voor Bonobo's een manier van communiceren. Ze doen het niet 'zomaar' met iedereen. Ze zorgen zo voor rust en vrede binnen de groep en het is hun manier om een conflict te beslechten.
True. Neemt een hoop frustratie weg waarschijnlijk.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:32 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik denk dat bij heel veel mensen meer seks voor meer rust en minder conflicten zou zorgen.
Meer seks zorgt voor de aanmaak van meer oxytocine, die normaal ook weer voor een hogere mate van monogamiteit zorgt.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:32 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik denk dat bij heel veel mensen meer seks voor meer rust en minder conflicten zou zorgen.
Een hoog oxytocinegehalte wordt geassocieerd met een gevoel van vertrouwen en verbondenheid. Niet met een gevoel van monogamie.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:42 schreef TserrofEnoch het volgende:
Meer seks zorgt voor de aanmaak van meer oxytocine, die normaal ook weer voor een hogere mate van monogamiteit zorgt.
Aha, ja heb hier pas nog college over gehad, maar ik associeerde 'vertrouwen en verbondenheid' direct met monogamie dus vandaar. Anyway ik vlieg weer weg.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Een hoog oxytocinegehalte wordt geassocieerd met een gevoel van vertrouwen en verbondenheid. Niet met een gevoel van monogamie.
Maar nice try
Jij =/= wetenschap.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:52 schreef TserrofEnoch het volgende:
Aha, ja heb hier pas nog college over gehad, maar ik associeerde 'vertrouwen en verbondenheid' direct met monogamie dus vandaar.
Ben jij soms politieagent geweest?quote:
huh? Waarom?quote:Op woensdag 15 april 2015 19:34 schreef Lokasenna het volgende:
Het klinkt mij altijd een beetje in de oren als een soort angst om een keuze te maken.
nou ja, ik snap die link op zich wel. (Vertrouwen en gebondenheid zoek je vooral bij je partner -> het stimuleert dus je relatie om meer seks te hebben. Verklaart ook waarom mensen niet willen dat hun partner seks heeft met n ander, verbondenheid met n ander, is bedreigend voor de relatie...)quote:Op woensdag 15 april 2015 21:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Een hoog oxytocinegehalte wordt geassocieerd met een gevoel van vertrouwen en verbondenheid. Niet met een gevoel van monogamie.
Maar nice try
Dat je geen onvoorwaardelijke keuze durft te maken voor een enkele specifieke persoon bedoel ik.quote:Op woensdag 15 april 2015 23:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
huh? Waarom?
Of bedoel je een keuze voor monogamie?
Want een keuze tussen meerdere personen maak je ook in de meeste open relaties wel.
Snap dus niet helemaal wat je bedoelt.
dan bedoel je dus wél een keuze voor monogamie.quote:Op woensdag 15 april 2015 23:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat je geen onvoorwaardelijke keuze durft te maken voor een enkele specifieke persoon bedoel ik.
Grappig, als ik dit topic lees is het precies andersom.quote:Op woensdag 15 april 2015 23:44 schreef jaha het volgende:
Mensen die niet-monogaam leven worden namelijk met de nek aangekeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |