quote:Op dinsdag 31 maart 2015 03:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
JE HEBT EEN ANDER HE![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelf geen behoefte aan open relatie. Wellicht dat een seksuele ervaring met anderen wel leuk kan zijn maar dan moet je dat samen doen als dat goed voelt.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:11 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit wel. Ik denk niet dat een open relatie voor mij zou werken, maar het is wat dat betreft wel bespreekbaar.
Hoewel ik er meer zo'n beeld bij heb dat dat pas aan bod zou kunnen komen als we al 40 jaar samen zijn ofzo
Idd, ''dus je loopt graag je pik achterna?'', ''vind zij dat ook goed?'', ''je bent een loser die geen commitment wil/kan tonen'', ''hou je wel echt van haar?'' of ''als je echt van iemand zou houden zou je geen behoefte hebben aan anderen''.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Altijd dat 'heb je niet genoeg aan je partner?!?!' ook
Of suggereren dat er relatieproblemen zijn als je n open relatie hebt/wil.![]()
Minder stress?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Oh nee? http://www.businessinside(...)en-more-orgasms?IR=T
Ah, zo herkenbaar!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:37 schreef Weissman het volgende:
[..]
Idd, ''dus je loopt graag je pik achterna?'', ''vind zij dat ook goed?'', ''je bent een loser die geen commitment wil/kan tonen'', ''hou je wel echt van haar?'' of ''als je echt van iemand zou houden zou je geen behoefte hebben aan anderen''.
Bij dat laatste weet ik niet of ik eerst moet uitleggen dat het geen ''behoefte'' is of boos moet worden omdat ze twijfelen aan mijn gevoelens voor iemand waar ik gek op ben.
Maar dat is verder offtopic
je hebt veel ervaring begrijp ik?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je zit dan in een onmogelijk situatie. Het betekent namelijk meestal dat je partner als iemand op het oog heeft waarmee hij/zij het wilt doen. Sta ik het toe dan ga ik tegen mijn normen en waarden met betrekking tot een relatie in. Weiger ik het dan kan zij gefrustreerd zijn omdat haar vrijheid belemmert wordt of ik krijg een gevoel van wantrouwen dat zij alsnog vreemd zou gaan. Om dat voor te zijn maak ik het liever maar meteen helemaal uit.
Ik maak dan ook vanaf het begin van een relatie duidelijk hoe ik denken over monogamie en vreemdgaan aan mijn partner.
Ditquote:Op dinsdag 31 maart 2015 03:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelf geen behoefte aan open relatie. Wellicht dat een seksuele ervaring met anderen wel leuk kan zijn maar dan moet je dat samen doen als dat goed voelt.
Waar gaat het anders om? De gesprekken die je voert?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:32 schreef Fripsel het volgende:
Dus open relaties gaan alleen maar over seks als ik het goed begrijp
Ja. Over het algemeen wel. Tenzij je polyamorie bedoeltquote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:32 schreef Fripsel het volgende:
Wat wilde je er aan toevoegenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:32 schreef Fripsel het volgende:
Misschien komt er liefde bij kijken. Ofzo.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:10 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Wat wilde je er aan toevoegen?
Vriendschap zou nog kunnen, maar seks lijkt me toch echt het voornaamste. Die vriendschap kun je ook zonder open relatie hebben.
Dan heet het poly-amorie.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:28 schreef Nammie het volgende:
[..]
Misschien komt er liefde bij kijken. Ofzo.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:15 schreef Angel-Joy het volgende:
Nee, keihard nee zeggen, geen discussie mogelijk
En hij?quote:Op maandag 30 maart 2015 17:08 schreef Opoefiets het volgende:
Ik heb een open relatie, maar ik doe er vrij weinig mee. Ik heb een druk leven en geen tijd voor een extra seksueel contact. En daarnaast heb ik altijd het idee dat men me toch niet ziet staan, maar dat is een ander verhaal
quote:
quote:
En hoe is dat geen vorm van een open relatie? Want monogaam is het overduidelijk niet.quote:
Dat zou je dan nog eens aan een flink aantal personen moeten vertellen als ze weer eens jaloers reageren omdat hun partner een vriendschap heeft met iemand van het andere geslacht.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:10 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Die vriendschap kun je ook zonder open relatie hebben.
Dit dus.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 03:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Selectief quoten is ook een kunst. Ik veroordeel je levensstijl nietquote:Op woensdag 1 april 2015 00:48 schreef MsMessy het volgende:
[..]
[..]
En hoe is dat geen vorm van een open relatie? Want monogaam is het overduidelijk niet.
[..]
Dat zou je dan nog eens aan een flink aantal personen moeten vertellen als ze weer eens jaloers reageren omdat hun partner een vriendschap heeft met iemand van het andere geslacht.De angst regeert als een groen monster bij sommige mensen.
En dan rest nog de vraag, als zoveel mensen dan zo makkelijk vreemdgaan hoeveel geef je dan eigenlijk om je relatie en je partner? Was het dan niet beter geweest om dingen bespreekbaar te houden i.p.v. alles naar de knoppen te helpen. Want ook partnerruil, trio's, parenclubs, bi-schierig en andere dingen die niet direct in een monogame relatie passen, hoor je steeds meer over. Een relatie is niet zwart-wit, maar wel een kwestie van liefde, vertrouwen en zeer zeker ook communicatie. En daarin maakt het niet uit of de relatie pas begint of al 25 jaar duurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |