abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150565744
quote:
Man bezorgt ex een miskraam door abortuspillen in smoothie

In Noorwegen heeft een man zijn ex-vriendin een abortus bezorgd zonder haar medeweten. Hij gaf haar een smoothie vol abortuspillen, waardoor de vrouw een miskraam kreeg. De man beweert dat zijn actie "de enige uitweg" was.

Maandag pleitte de 26-jarige man schuldig aan het beëindigen van een zwangerschap zonder toestemming van de moeder. "Ik hield er een slecht geweten aan over, maar ik dat dacht dat het de enige uitweg was" vertelde de man in de rechtbank en meldt de Noorse staatsomroep NRK.

De man heeft al een kind met de vrouw uit een eerdere korte relatie. Op een feestje kwamen ze elkaar terug tegen en deelden ze opnieuw de lakens met elkaar. Toen bleek dat ze opnieuw zwanger was geworden, was de man daar absoluut niet tevreden mee. "Hij heeft me meerdere keren proberen te overtuigen om een abortus te laten plegen, maar dat was voor mij geen optie", verklaarde de 20-jarige vrouw.

De man had eerder al geprobeerd de vrouw een miskraam te bezorgen. Hij gaf haar toen abortuspillen en vertelde haar dat het pijnstillers waren. Maar die poging mislukte. "Ik had online gelezen dat de pillen misvormingen kunnen veroorzaken als ze niet werken", vertelde de man aan de rechter. "Ik dacht daarom dat het kind geboren zou worden met misvormingen door mijn schuld. Met die gedachte kon ik niet leven."

Daarom bestelde hij online een tweede lading pillen. Hij gaf vervolgens zijn ex-vriendin een smoothie vol abortuspillen, waardoor zij later die avond een miskraam kreeg. De vrouw vertrouwde het zaakje niet en besloot een aantal tests te laten doen bij haar huisarts. Die ontdekte dat het miskraam werd veroorzaakt door een hoge dosis abortuspillen.

Op 17 maart doet de rechtbank een uitspraak. De aanklager heeft 7 jaar celstraf geëist.
7 jaar voor moord is wel wat weinig niet.
Ура для россии
pi_150566036
Hopelijk krijgt hij 7 jaar. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_150566218
Neem gewoon je verantwoordelijkheid, als je mans genoeg bent om je lul ergens in te steken waar 9 maanden later een baby uit kan komen.
pi_150566252
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Neem gewoon je verantwoordelijkheid, als je mans genoeg bent om je lul ergens in te steken waar 9 maanden later een baby uit kan komen.
Of twee keer nadenken kan ook, ben het met je eens.
pi_150566764
Begrijpelijke actie :)
-XOXO-
pi_150566811
Als het nog een fetus was was het geen moord.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_150567108
Daarom gewoon van de trap afduwen, amateur :')
pi_150567225
quote:
Als man moet je gewoon kunnen zeggen flikker maar op. Gelijke rechten enzo. 'baas in eigen buik' geldt natuurlijk alleen maar voor vrouwen.
pi_150567411
TVP!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_150567481
quote:
Als je naait kan je ook genaaid worden.
pi_150567500
quote:
Je lul ergens insteken staat in geen verhouding tot de consequenties die een vrouw je kan opleggen als je raakschiet. Je gaat namelijk akkoord met je lul ergens insteken, niet een kind onderhouden.
pi_150567529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:44 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Als man moet je gewoon kunnen zeggen flikker maar op. Gelijke rechten enzo. 'baas in eigen buik' geldt natuurlijk alleen maar voor vrouwen.
Baas in eigen buik, en over andermans portemonnee is het toch?
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:54:11 #13
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_150567584
quote:
8s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:02 schreef Woestijnvos het volgende:
Hoezo moord?

Als een arts dat ding er uit knipt is het gewoon een kleine ingreep toch.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_150567655
tja
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:56:52 #15
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_150567669
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:32 schreef emptiness het volgende:
Als het nog een fetus was was het geen moord.
Dit, hooguit toebrengen van lichamelijk letsel
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_150567749
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je lul ergens insteken staat in geen verhouding tot de consequenties die een vrouw je kan opleggen als je raakschiet. Je gaat namelijk akkoord met je lul ergens insteken, niet een kind onderhouden.
Nee joh. Straks krijgen we op dit gebied nog gelijke rechten.
pi_150567874
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:59 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Nee joh. Straks krijgen we op dit gebied nog gelijke rechten.
Je moet je schamen dat je 5-30 minuten gezamenlijk plezier geen reden vindt om 18 jaar geld over te moeten maken.
pi_150568514
quote:

[..]

Je krijgt al redelijk vroeg in je leven te horen dat je kindjes kunt maken door je sperma in iemands baarmoeder te lozen. Die consequentie moet je toch gewoon dragen als je dat ook daadwerkelijk doet? Ik geloof best dat ze (of hij iig) niet aan een kindje dachten, maar dat doet het er niet aan af dat je gewoon een condoom om kunt doen, of jezelf kunt steriliseren, mocht je geen kinderen willen. Tegenwoordig zijn er genoeg manieren om geen kinderen te maken en toch in dr grotje te roeren.

Ik snap best dat het moeilijk is als de een wel een kind wil en de ander niet. Maar een abortus eisen, of zelf in gang proberen te brengen is ook nogal extreem. Net zoals een kind ondersteunen die je helemaal niet wil of zelfs kent.
  donderdag 12 maart 2015 @ 17:04:30 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_150569378
Foute actie van die kerel natuurlijk... dat gezegd hebbende lijkt het me tijd voor wetgeving financiële abortus. Ben je in de toekomst van 99% van dit gezeik af.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_150570138
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:28 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Je krijgt al redelijk vroeg in je leven te horen dat je kindjes kunt maken door je sperma in iemands baarmoeder te lozen. Die consequentie moet je toch gewoon dragen als je dat ook daadwerkelijk doet? Ik geloof best dat ze (of hij iig) niet aan een kindje dachten, maar dat doet het er niet aan af dat je gewoon een condoom om kunt doen, of jezelf kunt steriliseren, mocht je geen kinderen willen. Tegenwoordig zijn er genoeg manieren om geen kinderen te maken en toch in dr grotje te roeren.

De afspraak wij hebben vanavond neukseks is niet de afspraak wij hebben over 9 maanden een kind en jij moet me 18 jaar lang onderhouden. Als je graag stoere baas in eigen buik wil zijn, wat ik vrouwen ook best wel gun, dan mag je ook hele stoere baas over eigen financiële toekomst zijn. Vrouwen zijn momenteel eindverantwoordelijk, maar de mannen mogen in de huidige situatie opdraaien voor de kosten. Als zo'n situatie in omgedraaide vorm zou bestaan dan waren er hordes boze feministen en gecastreerde figuren aan het janken.
pi_150570287
yolo
pi_150570414
Ik snap dat stuk over die eerdere poging niet. Heeft hij die pillen toen ook gegeven maar leidde het niet tot een miskraam?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_150570490
quote:

[..]

Ze hebben tegenwoordig condooms, of mag je die niet kopen van je mammie of de Paus?
pi_150570616
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ze hebben tegenwoordig condooms, of mag je die niet kopen van je mammie of de Paus?
in dit geval helemaal stom, ze hébben nb al n kind samen dathij kennelijkniet wilde. En dan niet erover nadenken als je t gewoon nog n keer doet...
En t gaat om t onderhouden van je kind, niet de moeder @ degene die dat net riep.
compact en kleverig.
  donderdag 12 maart 2015 @ 17:58:03 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_150570617
quote:

[..]

7 jaar voor het verwijderen van een gezwel is wel wat veel. Krijgen kanker-chirurgen ook zo veel straf voor het uitoefenen van hun beroep?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_150570690
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

Knap dat jij kan typen, maar niet op het idee komt om nee te zeggen voor iemand zijn blote lulletje in je steekt. Iets met eindverantwoordelijk. Of kun je dat als vrouw niet aan?
pi_150570738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Knap dat jij kan typen, maar niet op het idee komt om nee te zeggen voor iemand zijn blote lulletje in je steekt. Iets met eindverantwoordelijk.
misschien wilde zij wél nog n kind?
Ze wilde die verantwoordelijkheid in elk geval wel nemen. Híj vond dat kennelijkniet nodig, want zonder condoom is veel fijner ofzo..
compact en kleverig.
pi_150571050
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Knap dat jij kan typen, maar niet op het idee komt om nee te zeggen voor iemand zijn blote lulletje in je steekt. Iets met eindverantwoordelijk. Of kun je dat als vrouw niet aan?
Jij wil blijkbaar geen kind en wel sex, jouw eigen verantwoordelijkheid
pi_150571063
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ze wilde die verantwoordelijkheid in elk geval wel nemen. Híj vond dat kennelijkniet nodig, want zonder condoom is veel fijner ofzo..
Ik ben helemaal voor vrouwen die de verantwoordelijkheid nemen, maar jij springt een beetje om de hete brij heen.
pi_150571101
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:17 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik snap dat je dit heel vaak hebt gehoord en dat voor jezelf nadenken niet zo makkelijk is, maar stel je hier nou serieus dat 10 minuten werk evenveel verantwoordelijkheid oplevert als diezelfde 10 minuten+ nog een hele hoop weken nadenktijd over de gevolgen.
pi_150571147
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik snap dat je dit heel vaak hebt gehoord en dat voor jezelf nadenken niet zo makkelijk is, maar stel je hier nou serieus dat 10 minuten werk evenveel verantwoordelijkheid oplevert als diezelfde 10 minuten+ nog een hele hoop weken nadenktijd over de gevolgen.
Gut gut gut. Je wil geen verantwoordelijkheid voor de mogelijke gevolgen van sex maar je snapt niet dat je daar zelf een doorslaggevende rol in speelt. En dan denk je dat ik niet kan nadenken _O-
pi_150571202
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:04 schreef SpecialK het volgende:
Foute actie van die kerel natuurlijk... dat gezegd hebbende lijkt het me tijd voor wetgeving financiële abortus. Ben je in de toekomst van 99% van dit gezeik af.
Dit!!

Maar dat gaat niet gebeuren, de man is immers niet meer dan een rechteloze wandelende portemonnee.
  donderdag 12 maart 2015 @ 18:33:47 #33
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_150571413
quote:
_O_
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_150572307
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ben helemaal voor vrouwen die de verantwoordelijkheid nemen, maar jij springt een beetje om de hete brij heen.
nee hoor.
Als je als man écht geen kind wil en je hebt seks met een vrouw die je daarin niet kunt vertrouwen (ze heeft immers al n kind van je gekregen terwijl jij dat niet wilde) en/of die je nog niet/nauwelijks kent, zul je zélf moeten zorgen dat ze niet zwanger raakt.
compact en kleverig.
pi_150572376
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:00 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee hoor.
Als je als man écht geen kind wil en je hebt seks met een vrouw die je daarin niet kunt vertrouwen (ze heeft immers al n kind van je gekregen terwijl jij dat niet wilde) en/of die je nog niet/nauwelijks kent, zul je zélf moeten zorgen dat ze niet zwanger raakt.
Als je verstandig bent.
Maar dit zijn allemaal niet meetbare dingen dus daar kan je geen wetgeving tegenaan gooien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_150572392
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

dat is dan nog n ander verhaal/discussie wmb.
Als jij als man geen kind wil, moet jij daar ook verantwoordelijkheid voor dragen en dat niet (alleen) aan de vrouw overlaten.
compact en kleverig.
pi_150572481
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je verstandig bent.
Maar dit zijn allemaal niet meetbare dingen dus daar kan je geen wetgeving tegenaan gooien.
nou, in dit verhaal hoef je geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat zij hierin niet te vertrouwen was.
:{
compact en kleverig.
pi_150572487
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat is dan nog n ander verhaal/discussie wmb.
Als jij als man geen kind wil, moet jij daar ook verantwoordelijkheid voor dragen en dat niet (alleen) aan de vrouw overlaten.
Klopt maar tis niet meetbaar voor de wet verder.. Duss dan kom je nog niet tot de vraag hoe de wetgeving daarover zou moeten oordelen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_150572563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Klopt maar tis niet meetbaar voor de wet verder.. Duss dan kom je nog niet tot de vraag hoe de wetgeving daarover zou moeten oordelen.
daar heb ik t dan ook totaal niet over.
compact en kleverig.
pi_150572659
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar heb ik t dan ook totaal niet over.
Okay, tjah, eens, denk na bij wat je doet.
pi_150572712
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:48 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik snap dat stuk over die eerdere poging niet. Heeft hij die pillen toen ook gegeven maar leidde het niet tot een miskraam?
Snapte dit ook niet. Heb een hekel aan kutberichten met onvolledige informatie :').

Volgens mij sloegen ze inderdaad gewoon niet aan, die 1e lading. Maar uit angst voor misvormingen die 2e gedaan.
pi_150572811
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:09 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Snapte dit ook niet. Heb een hekel aan kutberichten met onvolledige informatie :').
ik vond t wel duidelijk.
Heeft eerder pillen gegeven, toen volgde er geen abortus, daarna was hij bang dat t kind gebreken zou hebben en deed hij nog n poging die wél lukte.
compact en kleverig.
pi_150573783
Tja, zonder condoom met iemand waarvan je weet dat ze geen abortus wil en op z'n minst niet zo best met anticonceptie omgaat...

Beetje eigen schuld gehalte. Ongelofelijk smerige streek trouwens, terecht dat hij een stevige straf krijgt.
Zat er ook nog extra risico in de hoge dosering van deze pillen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:34:18 #44
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150573849
Waar kan je die pillen online kopen btw?
are we infinite or am I alone
pi_150573861
Ik vind in dit verhaal het eigenlijk erger dat hij gewoon pillen op het internet koopt en er meerdere van in die smoothie doet. Op het internet circuleert heel veel troep qua 'medicatie' en het komt op mij over alsof hij niet heeft gelet op de dosering. Dit had ook best fout kunnen aflopen voor die vrouw.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:39:28 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150574065
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:17 schreef computergirl het volgende:

[..]

Deze post zou net zo goed anti-abortus kunnen zijn. Waarom mag de vrouw wel beslissen om die verantwoordelijkheid af te kopen met een morning-afterpil of een abortus, terwijl een man maar alle gevolgen moet accepteren?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 01:22:18 #47
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_150587299
Stakkerige actie.
pi_150587992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je verstandig bent.
Vrij simpel hoor. Ongehuwde kerels voor de abortus grens de kans geven om afstand te doen van enige verantwoordelijkheid voor moeders en het kind. Mocht mama het verzwijgen dat ze zwanger is dan heb je die verantwoordelijkheid automatisch niet. Klaaaaarrrr.
pi_150588064
Het was dit of altijd haar child support betalen. Dan sta je voor een lastige keuze.
pi_150588219
Abortuspillen? Wist niet dat die bestonden.

Maar ja, de initiële fout ligt natuurlijk bij de vrouw. Zij had gewoon anticonceptie moeten slikken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 13 maart 2015 @ 05:48:54 #51
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_150588224
De whut?!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  vrijdag 13 maart 2015 @ 06:43:06 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588339
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 05:47 schreef El_Matador het volgende:

Maar ja, de initiële fout ligt natuurlijk bij de vrouw. Zij had gewoon anticonceptie moeten slikken.
En als ze dat niet doet (je weet dat die kans groot is, ze heeft immers al een kind van je terwijl dat niet de bedoeling was), dan is het nog steeds niet jouw eigen verantwoordelijkheid dat ze niet (weer) zwanger wordt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150588358
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

En als ze dat niet doet (je weet dat die kans groot is, ze heeft immers al een kind van je terwijl dat niet de bedoeling was), dan is het nog steeds niet jouw eigen verantwoordelijkheid dat ze niet (weer) zwanger wordt?
Dat het 1e kind ook een ongelukje was heb ik niet zo begrepen.

Het is misschien niet netjes van de man om het zo opgelost te hebben maar als de vrouw er geen blijvende schade aan overhield vind ik niet dat hij straf verdient.

Vrouwen hebben hier nou eenmaal onevenredig veel macht.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 13 maart 2015 @ 07:04:05 #54
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_150588414
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat het 1e kind ook een ongelukje was heb ik niet zo begrepen.

Het is misschien niet netjes van de man om het zo opgelost te hebben maar als de vrouw er geen blijvende schade aan overhield vind ik niet dat hij straf verdient.

Vrouwen hebben hier nou eenmaal onevenredig veel macht.
een rubber om zijn knuppel is minimaal net zo goed zijn verantwoording.
Sporten voor Sophia
pi_150588435
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:04 schreef Toekito het volgende:

[..]

een rubber om zijn knuppel is minimaal net zo goed zijn verantwoording.
Daar gaat het niet om. zij heeft de macht mbt het kind, hij niet.

vrijdag 13 maart 2015 @ 07:15:53 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588471
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan moet hij zorgen dat ze niet zwanger wordt.

Als het er niet is ben je ook niet afhankelijk van de macht van een ander.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 maart 2015 @ 07:17:23 #57
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_150588477
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

makkelijk gedacht.
Sporten voor Sophia
pi_150588487
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 05:47 schreef El_Matador het volgende:

ja, waarom moet ze dat?
compact en kleverig.
pi_150588503
Overigens is het niet zo héél gemakkelijk om n man die er niks nee te maken wil hebben te dwingen te betalen. Kan me zi voorstellen dat er ook n hoop vroiwen zijn die de moeite er niet voor willen doen. Maar goed, geen cijfers enzo.
compact en kleverig.
pi_150588508
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, waarom moet ze dat?
Omdat je een kind niet ongewenst geboren laat worden, dan ben je gewoon een laag wijf.

Het feministische Zweden kennende zal zij dan ook wel gelijk krijgen :r

pi_150588512
7 jaar :')
  vrijdag 13 maart 2015 @ 07:23:22 #62
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_150588517
quote:
:')
pi_150588528
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Omdat je een kind niet ongewenst geboren laat worden, dan ben je gewoon een laag wijf.

Het feministische Zweden kennende zal zij dan ook wel gelijk krijgen :r
het is n kutstreek wat zij heeft gedaan, maar dat hij haar zwanger heeft gemaakt, is ook zijn verantwoordelijkheid. Waarom móet hij geen condoom dan?
En wat hij gedaan heeft goedkeuren is best erg... :{
compact en kleverig.
pi_150588554
quote:
Opzich een goed idee. Maar de oplossing ligt toch een fase eerder, als je geen kind wil niet (onveilig) neuken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150588562
Niet als er geen blijvende schade is.

De vrouw heeft 4 anticonceptie methoden, de man 1 (en de kerk uit maar das niet zo safe).

Maar ja, de man is schuldig aan zwangerschappen, terwijl de vrouw 4 methodes heeft en met de opmerking "zonder condoom kom je er niet in" nog zelfs een 5e.

Maar leg dat een feminist maar es uit, zinloos.

vrijdag 13 maart 2015 @ 07:33:56 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588582
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 22015 07:31 schreef El_Matador het volgende:

De vrouw heeft 4 anticonceptie methoden, de man 1 (en de kerk uit maar das niet zo safe).

Maar ja, de man is schuldig aan zwangerschappen, terwijl de vrouw 4 methodes heeft en met de opmerking "zonder condoom kom je er niet in" nog zelfs een 5e.

Ze is 20 en had al een kind (van dezelfde man, na een korte relatie), als ze dat kind nog borstvoeding geeft beperkt dat haar mogelijkheden tot anticonceptie al aardig...

[ Bericht 4% gewijzigd door Leandra op 13-03-2015 07:41:21 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150588605
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze is 20 en had al een kind (van dezelfde man, na een korte relatie), als ze dat kind nog borstvoeding geeft beperkt dat haar mogelijkheden tot anticonceptie al aardig...
Dan nog, ze kan zelf kiezen voor abortus, of morning after of zelfs die pil (wist niet dat die bestonden) of ze had nee moeten zeggen.

De cocktail mag je de man verwijten, alles ervoor is alleen de vrouw aan te rekenen.

pi_150588630
En als een vrouw beweert dat ze aan de pil is maar ze blijkt te liegen? Zou dat niet strafbaar moeten zijn?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 07:41:37 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588631
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan nog, ze kan zelf kiezen voor abortus, of morning after of zelfs die pil (wist niet dat die bestonden) of ze had nee moeten zeggen.

De cocktail mag je de man verwijten, alles ervoor is alleen de vrouw aan te rekenen.
Je had het over anticonceptie...

De MAP en abortus zijn geen anticonceptie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150588638
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:31 schreef El_Matador het volgende:

je hebt er alleen als man niks aan dat zij die mogelijkheden heeft als ze er niets mee doet. En dat is (helaas) haar keuze.
Dus zul je gewoon n condoom moeten gebruiken in dit soort gevallen. Zij is fout om niets te gebruiken idd, maar t lijkt mij dat hij wel had kunnen weten dat ze niet te vertrouwen was.

Wat deze man gedaan heeft, is net zo fout. Hij doet t zelfde als zij. :{

Wat hierboven gezegd wordt is niet eens n heel gek idee. Geef n man bedenktijd of hij ervoor wil zorgen (financieel) of niet als er geen relatie is ofzo.
compact en kleverig.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 07:43:34 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588644
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:41 schreef Stompzinnig het volgende:
En als een vrouw beweert dat ze aan de pil is maar ze blijkt te liegen? Zou dat niet strafbaar moeten zijn?
En wat als een man zegt gesteriliseerd te zijn en blijkt te liegen?
Zou dat niet strafbaar moeten zijn?

Als een vrouw dan zwanger wordt rolt iedereen over elkaar heen om te roepen wat voor domme koe het is hem op z'n woord te geloven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150588648
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je had het over anticonceptie...

De MAP en abortus zijn geen anticonceptie.
Anti-foetusvorming dan.

Jij gaat al gelijk weer uit van borstvoeding.

Zelfs met condooms, die vrouw is toch baas over haar eigen kut, of niet?

Bij mij is het meestal andersom; zij: stop hem er maar in. Ik: hoho, ik doe even een jasje aan...

pi_150588652
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat als een man zegt gesteriliseerd te zijn en blijkt te liegen?
Zou dat niet strafbaar moeten zijn?

Als een vrouw dan zwanger wordt rolt iedereen over elkaar heen om te roepen wat voor domme koe het is hem op z'n woord te geloven.
Dan zou hij iig. verplicht moeten zijn de abortus te moeten betalen en als ze dat niet wil de kosten van het kind. IMHO.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 07:46:26 #74
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_150588656
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk heel eenzijdig gedacht. Het maakt niet uit of het over de man of de vrouw gaat. De kant die het slachtoffer is van een ongewenste situatie wordt altijd verteld dat ze dom zijnn

- Had je maar een condoom moeten gebruiken, man
- Had je maar de pil moeten gebruiken, vrouw.

Niet onnodig genderdiscriminatie betrekken bij iets wat universeel is. Victimblaming gaat beide kanten op.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 13 maart 2015 @ 07:47:14 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588663
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Anti-foetusvorming dan.

Bij mij is het meestal andersom; zij: stop hem er maar in. Ik: hoho, ik doe even een jasje aan...
Nee, ik ga nergens vanuit, ik zei "als ze dat kind nog borstvoeding geeft beperkt dat haar mogelijkheden qua anticonceptie".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150588667
quote:

[..]

Anti-foetusvorming dan.

misschien doe ik te achterdochtig hoor, maar in dit geval ga ik er vanuit dat zij bewust niet aan anticonceptie heeft gedaan.
Wáárom zou ze dit zeggen als ze n kind wil? :?
Dat dat compleet fout is, klopt natuurlijk, maar daar heb je niks aan als man en zul je jezelf dus tegen moeten beschermen.
compact en kleverig.
pi_150588674
Als een vrouw een abortus mag weigeren, mag een man het kind weigeren te erkennen.

Maar zo zal het ultrafeministische Zweden wel niet werken dus koos deze man deze oplossing.

Niet chique, wel begrijpelijk.

vrijdag 13 maart 2015 @ 07:50:13 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588685
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:46 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Dan zou hij iig. verplicht moeten zijn de abortus te moeten betalen en als ze dat niet wil de kosten van het kind. IMHO.
Nou, dat maakt het dan eenvoudig; je hoeft alleen maar te stellen dat de ander dan kennelijk gelogen heeft over de gebruikte anticonceptie en je kunt je eigen verantwoordelijkheid volledig laten varen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150588688
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:48 schreef El_Matador het volgende:
Als een vrouw een abortus mag weigeren, mag een man het kind weigeren te erkennen.

Maar zo zal het ultrafeministische Zweden wel niet werken dus koos deze man deze oplossing.

ook begrijpelijk dat n vrouw stiekem stopt met de pil dus, als ze n kind wil?

Die redenatie is net zo stom.
compact en kleverig.
pi_150588703
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ook begrijpelijk dat n vrouw stiekem stopt met de pil dus, als ze n kind wil?

Die redenatie is net zo stom.
Ik heb je net uitgelegd dat de vrouw ALLE macht heeft. ALLE. Ze kan ook zeggen; zonder rubber kom je er niet in. Deed ze niet, dan moet je ook niet klagen dat je zwanger kan raken.

vrijdag 13 maart 2015 @ 07:53:09 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588704
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:48 schreef El_Matador het volgende:

Het is Noorwegen.

En een abortus is een fysieke ingreep.. Beetje nasty als je min of meer door een ander gechanteerd kunt worden een fysieke ingreep te ondergaan, en dat terwijl die ander gewoon de mogelijkheid had de situatie te voorkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 maart 2015 @ 07:55:07 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588715
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb je net uitgelegd dat de vrouw ALLE macht heeft. ALLE. Ze kan ook zeggen; zonder rubber kom je er niet in. Deed ze niet, dan moet je ook niet klagen dat je zwanger kan raken.
Ja, en als een vrouw "nee" zegt dan drammen mannen nooit door.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150588719
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is Noorwegen.

En een abortus is een fysieke ingreep.. Beetje nasty als je min of meer door een ander gechanteerd kunt worden een fysieke ingreep je ondergaan, en dat terwijl die ander gewoon de mogelijkheid had de situatie te voorkomen.
Nou ja Noorwegen, zal niet veel anders zijn.

Ja, een abortus is fysiek, maar blijkbaar zijn die pillen er (das nieuw).

Nogmaals; als je je eigen kut wijd open spert voor een onbeschermde pik, moet je achteraf ook niet zeiken.

pi_150588728
quote:

[..]

daar klaagde zij ook niet over.
En daar klagen de vrouwen over wie ik t heb ook niet over. Die wíllen dat juist graag.
Daar zul je je als man vóóraf tegen moeten beschermen, want achteraf kan dat niet meer. Dat beetje macht heeft die man dan nog wel.

wat is daaraan moeilijk te begrijpen?
compact en kleverig.
pi_150588731
Wie zegt dat het rubbertje niet gescheurd is? 7 jaar is wel erg veel voor zoiets. Het is natuurlijk schandalig dat hij zulke maatregelen neemt, maar dat geldt ook voor de dame in kwestie om tegen zijn wil in het kind te houden.
pi_150588742
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en als een vrouw "nee" zegt dan drammen mannen nooit door.
Dan zeg je toch nog steeds nee? :?

Zinloos weer, de feministen met 5 machtsmiddelen en baas over hun eigen kut die de man de schuld geven. :')

Onvoorstelbaar voorspelbaar.

vrijdag 13 maart 2015 @ 07:59:22 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588755
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zinloos weer, de feministen met 5 machtsmiddelen en baas over hun eigen kut die de man de schuld geven. :')

Is ze nou ineens alleen zwanger geworden?

Hoe is ze zwanger geworden en wie wilde niet dat ze weer zwanger van hem werd?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150588760
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:56 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar klaagde zij ook niet over.
En daar klagen de vrouwen over wie ik t heb ook niet over. Die wíllen dat juist graag.
Daar zul je je als man vóóraf tegen moeten beschermen, want achteraf kan dat niet meer. Dat beetje macht heeft die man dan nog wel.

wat is daaraan moeilijk te begrijpen?
Een kind willen zonder dat het gewenst is door beide ouders is misdadig.

Dan wacht je maar een paar jaar tot je een gezonde relatie kan onderhouden.

pi_150588765
quote:

[..]

waar lees je dat ik hem de schuld geef?
Zíj is fout, want heeft ws gelogen over anticonceptiegebruik, of ze hebben t er niet over gehad gewoon.

Geen idee waarom je daar overheen leest. :')
compact en kleverig.
pi_150588769
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is ze nou ineens alleen zwanger geworden?

Hoe is ze zwanger geworden en wie wilde niet dat ze weer zwanger van hem werd?
Ja. Anno 2015 zijn er tig mogelijkheden om een ongewenst kind niet geboren te laten worden.

Doe je dat toch, ben je A) een bitch en B) mag je op de blaren zitten ook.

pi_150588772
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

niemand zegt dat dat niet slecht is.
Ik zeg alleen dat het kán en gebeurt en dat je daar als man rekening mee zult moeten houden. (Nogmaals: helaas)
compact en kleverig.
pi_150588779
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja. Anno 2015 zijn er tig mogelijkheden om een ongewenst kind niet geboren te laten worden.

Doe je dat toch, ben je A) een bitch en B) mag je op de blaren zitten ook.
Wat versta jij onder op de blaren zitten?
compact en kleverig.
pi_150588817
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Wat versta jij onder op de blaren zitten?
Geen erkenning, geen steun en geen geld van de vader. Als je zelf domme keuzes maakt, mag je er voor opdraaien ook. Hoe triest ook voor het kind, maar dat is slechts de moeder aan te rekenen.

pi_150588821
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:31 schreef El_Matador het volgende:
2.
je kan als man condooms gebruiken (ook handig om geen SOA van je scharrel op te lopen)
je kan je laten steriliseren
pi_150588839
quote:
Niet altijd zo natuurlijk, stel je hebt een lange relatie, afgesproken vorm van anti conceptie is de pil en ze stop er ineens stiekem mee zonder dat je het weet.
Dan ben je als man zijnde ook genaaid en vader 9 maanden later.
pi_150588843
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geen erkenning, geen steun en geen geld van de vader. Als je zelf domme keuzes maakt, mag je er voor opdraaien ook. Hoe triest ook voor het kind, maar dat is slechts de moeder aan te rekenen.
dat klopt, ben ik met je eens.

Ik vraag me af (en dat is n compleet zijpad) hoeveel vrouwen afzien van alimentatie omdat t veel gedoe is om dat te regelen als n man gewoon niet wil. (Ik kan persoonlijk zo vier gevallen noemen en geen enkele die de man uiteindelijk gedwongen heeft te gaan betalen, vandaar)
compact en kleverig.
pi_150588848
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

2.
je kan als man condooms gebruiken (ook handig om geen SOA van je scharrel op te lopen)
je kan je laten steriliseren
Sterilisatie is geen optie want definitief. Condoom is net zo goed de verantwoordelijkheid van haar;

"luister, zonder rubber kom jij er niet in bij mij".

pi_150588859
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sterilisatie is geen optie want definitief. Condoom is net zo goed de verantwoordelijkheid van haar;

ja, maar, nogmaals, als zij n kind wil, gaat ze dat natuurlijk niet zeggen.
Dus is hij daarin eindverantwoordelijk.
compact en kleverig.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 08:11:20 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588860
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En zonder condoom een vrouw neuken waar je geen kinderen mee wilt is niet zo'n domme keuze waar je voor mag opdraaien?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150588867
20 jaar en al een kind hebben, wow.
pi_150588895
Je kan toch ook het kind niet erkennen als de jouwe en ook geen verplichtingen hebben? Of zie ik dat nou verkeerd..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_150588914
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

En zonder condoom een vrouw neuken waar je geen kinderen mee wilt is niet zo'n domme keuze waar je voor mag opdraaien?
Nee, want tussen een nachtje seks en een stralend baby'tje zitten nogal wat stappen...

pi_150588915
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:14 schreef delano.888 het volgende:
Je kan toch ook het kind niet erkennen als de jouwe en ook geen verplichtingen hebben? Of zie ik dat nou verkeerd..
Volgens mij heb je nog steeds verplichtingen dan hoor.
pi_150588922
quote:
Ja maar ik denk dat dat in ultrafeministisch Scandinavie iets anders ligt...

pi_150588928
quote:
de vrouw kán je dwingen.
compact en kleverig.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 08:18:27 #106
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150588934
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:12 schreef Nammie het volgende:
20 jaar en al een kind hebben, wow.
nog niet zo gek lang geleden was dat vrij normaal
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 13 maart 2015 @ 08:18:43 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588938
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, want tussen een nachtje seks en een stralend baby'tje zitten nogal wat stappen...
Dus een eenvoudige stap overslaan is voor jou geen domme keuze, maar een zware stap als abortus niet kunnen/willen maken is dat wel?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150588943
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja maar ik denk dat dat in ultrafeministisch Scandinavie iets anders ligt...
dan heeft de man dus na conceptie óók n keus?
compact en kleverig.
pi_150588952
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want een condoom sluit verwekking per definitie uit?
pi_150588957
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

de vrouw kán je dwingen.
In Nederland ook echt? Dus dan gaat de rechter je een DNA test verplichten ofzo?
Wat worden mannen letterlijk genaaid dan zeg, dus stel dat een vrouw een condoom lek prikt kan ze gewoon lekker alimentatie eisen. Ik dacht dat niet erkennen altijd een optie is.
pi_150588969
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dan heeft de man dus na conceptie óók n keus?
Nee want dan is het vruchtje van haar en mag ze ermee doen wat ze wil.

Ik zou dat soort bitches niet eens mijn bed in halen, maar goed, wat anderen doen moeten zij weten.

Ik snap die gozer prima. Zeker als ze pas 20 is en ze al een kind samen hebben.

vrijdag 13 maart 2015 @ 08:22:08 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588976
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Andere anticonceptie doet dat ook niet, maar helemaal niets gebruiken maakt de kans op conceptie wel beduidend groter.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150589002
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:20 schreef delano.888 het volgende:

[..]

In Nederland ook echt? Dus dan gaat de rechter je een DNA test verplichten ofzo?
Wat worden mannen letterlijk genaaid dan zeg, dus stel dat een vrouw een condoom lek prikt kan ze gewoon lekker alimentatie eisen. Ik dacht dat niet erkennen altijd een optie is.
volgens mij wel, maar met n hoop gedoe. Vandaar dat ik me afvroeg hoeveel vrouwen dat in de praktijk zullen doen.
Zei net dat ik er 4 kende, maar dat zijn er 5, die een kind hebben zonder alimentatie. Zal meevallen met dat genaaid zijn. Bovendien heeft n man dan volgens mij ook recht op omgang, waar ook niet alle vrouwen op zitten te wachten.
compact en kleverig.
pi_150589021
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

volgens mij wel, maar met n hoop gedoe. Vandaar dat ik me afvroeg hoeveel vrouwen dat in de praktijk zullen doen.
Zei net dat ik er 4 kende, maar dat zijn er 5, die een kind hebben zonder alimentatie. Zal meevallen met dat genaaid zijn. Bovendien heeft n man dan volgens mij ook recht op omgang, waar ook niet alle vrouwen op zitten te wachten.
Net even inlezen, het klopt, zelfs zonder erkenning (en dus bezoekrecht enz) kan alimentatie je verplicht worden:
http://www.back2balance.e(...)h-alimentatieplicht/

Best wel lullig voor de mannen vind ik! (Aangezien ze geen beslissing kunnen nemen over abortus)
pi_150589023
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee want dan is het vruchtje van haar en mag ze ermee doen wat ze wil.

Ik zou dat soort bitches niet eens mijn bed in halen, maar goed, wat anderen doen moeten zij weten.

Ik snap die gozer prima. Zeker als ze pas 20 is en ze al een kind samen hebben.
nou, en ik snap t prima als n vrouw heel graag n kind wil en stopt met de pil.
Dan zijn we er dus, iedereen begrijpt t, dus allemaal geen probleem *O*

Sorry, maar dat jij t begrijpt, wil natuurlijk niet zeggen dat t een goede oplossing is :{
compact en kleverig.
pi_150589036
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Net even inlezen, het klopt, zelfs zonder erkenning (en dus bezoekrecht enz) kan alimentatie je verplicht worden:
http://www.back2balance.e(...)h-alimentatieplicht/

Best wel lullig voor de mannen vind ik! (Aangezien ze geen beslissing kunnen nemen over abortus)
nou ja, ik vraag me dus af hoe vaak dat voorkomt in de praktijk.
compact en kleverig.
pi_150589062
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:20 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Andersom is het ook zo dat wanneer jij wel besluit een rol te willen spelen in het leven van dat kind je de toestemming van de moeder nodig hebt om het te erkennen, zelfs al heb je zwart op wit dat je de biologische vader bent.
Ze kan nog steeds zeggen fuck hem, jou weghouden en wel alimentatie eisen, ongeacht hoe ze zwanger is geworden.
pi_150589072
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Andersom is het ook zo dat wanneer jij wel besluit een rol te willen spelen in het leven van dat kind je de toestemming van de moeder nodig hebt om het te erkennen, zelfs al heb je zwart op wit dat je de biologische vader bent.
Ze kan nog steeds zeggen fuck hem, jou weghouden en wel alimentatie eisen, ongeacht hoe ze zwanger is geworden.
je kan als man ook omgang eisen.

Ken zo'n geval, kind was zelfs (na geboorte) erkend door n andere man.
Uiteindelijk is die erkenning ongedaan gemaakt en heeft de biologische vader nu zelfs de voogdij.

Het is alleen n hoop gedoe en n lang traject.

[ Bericht 6% gewijzigd door JaniesBrownie op 13-03-2015 08:39:01 ]
compact en kleverig.
pi_150589076
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:25 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nou, en ik snap t prima als n vrouw heel graag n kind wil en stopt met de pil.
Dan zijn we er dus, iedereen begrijpt t, dus allemaal geen probleem *O*

Sorry, maar dat jij t begrijpt, wil natuurlijk niet zeggen dat t een goede oplossing is :{
Jij begrijpt dat een meid van 20 (!) een ongewenst (!) 2e (!) kind wil en daarom d'r bedpartner naait (pun intended)?

:r :r

Misdadig.

pi_150589092
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

je kan als man ook omgang eisen.
Misschien wel, maar in de praktijk zal het moeilijk te bewerkstelligen zijn met ene moeder die je weg wil houden.
pi_150589102
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij begrijpt dat een meid van 20 (!) een ongewenst (!) 2e (!) kind wil en daarom d'r bedpartner naait (pun intended)?

:r :r

Misdadig.
compact en kleverig.
pi_150589115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Misschien wel, maar in de praktijk zal het moeilijk te bewerkstelligen zijn met ene moeder die je weg wil houden.
heb even n aanvulling gedaan hierboven
compact en kleverig.
pi_150589138
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:31 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Goeie reactie weer.

Ziek, een kind zo'n "toekomst" bewust aandoen. :r

vrijdag 13 maart 2015 @ 08:35:18 #124
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150589177
Daarom ook met de stofzuiger erin gaan.
pi_150589185
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie reactie weer.

Ziek, een kind zo'n "toekomst" bewust aandoen. :r
die reactie is omdat je (wéér) totaal voorbij gaat aan m'n punt.

Ik kan me voorstellen dater vrouwen zijn die zó wanhopig n kind willen ja. (Had t niet specifiek over deze vrouw)
Maakt dat t een goede actie om te stoppen met de pil? Nee, zeker niet.
compact en kleverig.
pi_150589188
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:31 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

heb even n aanvulling gedaan hierboven
Ja gewoon fucked up situatie dus. Blijkt wel dat gelijke rechten wanneer het op dit onderwerp aankomt vaak ver te zoeken zijn, alles is afgesteld in het voordeel van de vrouw.
pi_150589244
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja gewoon fucked up situatie dus. Blijkt wel dat gelijke rechten wanneer het op dit onderwerp aankomt vaak ver te zoeken zijn, alles is afgesteld in het voordeel van de vrouw.
nja, dit geval duurde ook wat langer omdat het kind erkend was door n andere man. Maar t is idd allemaal niet zo gemakkelijk.
compact en kleverig.
pi_150589276
Hieruit blijkt gewoon maar weer, dat je als man niet voorzichtig genoeg kunt zijn. Maar hij is niet voorzichtig geweest, dus zal hij de consequenties onder ogen moeten zien. Wat niet wegneemt, dat ik een ontzettend ongemakkelijk gevoel krijg bij vrouwen, die maar even zelf besluiten het kind te houden. De man heeft opeens niets meer in te brengen
pi_150589322
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:42 schreef Robar het volgende:
Wat niet wegneemt, dat ik een ontzettend ongemakkelijk gevoel krijg bij vrouwen, die maar even zelf besluiten het kind te houden. De man heeft opeens niets meer in te brengen
dat lijkt me vrij logisch, aangezien een zwangerschap alleen kan worden gestopt door medisch ingrijpen. Als je als man een abortus wilt kunnen afdwingen, mag je dan als vrouw ook een sterilisatie bij je mannelijke partner afdwingen?
pi_150589730
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat lijkt me vrij logisch, aangezien een zwangerschap alleen kan worden gestopt door medisch ingrijpen. Als je als man een abortus wilt kunnen afdwingen, mag je dan als vrouw ook een sterilisatie bij je mannelijke partner afdwingen?
Wel als je als man dan ook sterilisatie bij je vrouwelijke partner kunt afdwingen
pi_150589751
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wel als je als man dan ook sterilisatie bij je vrouwelijke partner kunt afdwingen
borstvergroting, liposuctie? als we toch bezig zijn om lichamelijke integriteit overboord te gooien
pi_150589780
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

borstvergroting, liposuctie? als we toch bezig zijn om lichamelijke integriteit overboord te gooien
Wat is nou belangrijker? Lichamelijke integriteit of de belangen van een kind?
pi_150589801
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

wie bepaald dan belang van een kind? als moeder het kind wel graag wil hebben
pi_150589831
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

wie bepaald dan belang van een kind? als moeder het kind wel graag wil hebben
De moeder bepaalt dat dan.
De mening en het welbevinden van de vader staat op de laatste rang, dat weten we nu onderhand wel.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:26:32 #135
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_150590083
Als man moet je gewoon afstand kunnen doen van rechten en plichten. Dan kan zij het kind houden en hij z'n centen.

Nu krijg je dit soort ellende en daar is niemand mee geholpen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:27:59 #136
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590120
Aangezien de vrouw het kind 9 maanden moet dragen en moet bevallen vind ik het wel logisch dat zij bepaalt. Het is niet niks om even een kind te laten groeien in je lichaam.
Dat een ander dan gaat bepalen dat ik maar 'even' een medische ingreep moet ondergaan (abortus) is belachelijk. Het zit in het lichaam van de vrouw, dus zij bepaalt wat ermee gebeurt.

En bovendien: als een vrouw abortus wil laten plegen en de man niet dan vallen de mannen daar ook weer overheen "waah de vrouw beslist weer en ze moet maar gewoon dat kind baren voor de man!"
Nee mannen; jullie hebben niks te zeggen over het lichaam van de vrouw. En het kind/foetus valt daar ook onder zolang deze in het lichaam van de vrouw zit.

Volgens mij was deze man gewoon niet in staat om als een volwassen persoon erover te praten en het op te lossen en greep hij daarom maar naar de pillen. Zwak.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:30:28 #137
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590185
Oh en als je een man wilt raken waar het pijn doet, trap m niet in z'n ballen maar geef hem het idee dat je achter zn centen aanzit :') Dat een vrouw duizenden euro's moet uitgeven aan een kind (na de bevalling en tijdens de zwangerschap) slaan we gewoon even over.

Komt niet tussen een man en zijn (denkbeeldige) rijkdom _O-
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 09:30:45 #138
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_150590193
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef Heremeteit het volgende:
Als man moet je gewoon afstand kunnen doen van rechten en plichten. Dan kan zij het kind houden en hij z'n centen.

Zou wel lekker makkelijk zijn he :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:31:03 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_150590202
quote:

[..]

probleem is: hij wil geen kind... dan zorg je ervoor dat je dat voorkomt, dus: "zonder rubber steek ik hem er niet in" gelijke rechten weet je nog :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_150590211
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef Heremeteit het volgende:

Ik vind dat er wat dit betreft best wel wat meer verantwoordelijkheid naar de vrouw mag gaan.
Nu maakt het niet uit wie ze als de vader kiest (zeker als ze de alimentatie belangrijker vindt dan het welbevinden van de vader van haar eigen kind), of dat nou in het belang van het kind is?

Ik weet alleen niet wat dan wel een prima maatregel zou zijn, maar een mannenpil zou al een stap in de juiste richting zijn, dan heb je als man al wat meer invloed, invloed die je nu totaal niet hebt (behalve dan nooit klaarkomen in het bijzijn van een vrouw)
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 09:32:43 #141
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_150590232
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:30 schreef Elvi het volgende:
Oh en als je een man wilt raken waar het pijn doet, trap m niet in z'n ballen maar geef hem het idee dat je achter zn centen aanzit :') Dat een vrouw duizenden euro's moet uitgeven aan een kind (na de bevalling en tijdens de zwangerschap) slaan we gewoon even over.

:{w
Die vrouwen zijn natuurlijk alweer op jacht naar het volgende onmondige, willoze slachtoffer 8-)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:34:13 #142
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590274
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik vind dat er wat dit betreft best wel wat meer verantwoordelijkheid naar de vrouw mag gaan.
Nu maakt het niet uit wie ze als de vader kiest (zeker als ze de alimentatie belangrijker vindt dan het welbevinden van de vader van haar eigen kind), of dat nou in het belang van het kind is?

Ik weet alleen niet wat dan wel een prima maatregel zou zijn, maar een mannenpil zou al een stap in de juiste richting zijn, dan heb je als man al wat meer invloed, invloed die je nu totaal niet hebt (behalve dan nooit klaarkomen in het bijzijn van een vrouw)
Nog meer verantwoordelijkheid? Nu gaat alle schuld al naar de vrouw "Had ze het maar met condoom moeten doen! Had ze maar de pil moeten slikken!" Ik weet niet hoor, maar meestal is er ook een man betrokken bij de conceptie :')

En wie zegt dat ze alimentatie belangrijk vind? Die 200 euro in de maand die ze krijgt gaat niet op aan Prada schoenen hoor. Die ben je in 2 weken al kwijt aan luiers.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:35:06 #143
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590289
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:32 schreef senesta het volgende:

[..]

:{w
Die vrouwen zijn natuurlijk alweer op jacht naar het volgende onmondige, willoze slachtoffer 8-)
Een beetje zoals The Sims. Daar laat ik de vrouwen ook met meerdere mannen kinderen krijgen in de hoop dat er 1 succesvolle, mooie Sim uitkomt _O-
pi_150590303
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:34 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nog meer verantwoordelijkheid? Nu gaat alle schuld al naar de vrouw "Had ze het maar met condoom moeten doen! Had ze maar de pil moeten slikken!" Ik weet niet hoor, maar meestal is er ook een man betrokken bij de conceptie :')

En wie zegt dat ze alimentatie belangrijk vind? Die 200 euro in de maand die ze krijgt gaat niet op aan Prada schoenen hoor. Die ben je in 2 weken al kwijt aan luiers.
Ik heb t je net al verteld (je zit ten slotte naast me enzo :P ) maar ik had hierbij dat verhaal van Boris Becker in mn achterhoofd :P
pi_150590314
quote:

[..]

Sterilisatie is geen optie want definitief.
wat is daar mis mee? ben je ook definitief verlost van angst voor ongewenste kinderen
pi_150590360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:30 schreef senesta het volgende:

[..]

Zou wel lekker makkelijk zijn he :')
ik vind t geen slecht idee hoor.
compact en kleverig.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:37:56 #147
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_150590361
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je kunt haar mss overtuigen dat het voor de kinderen gezonder is om zonder jouw geld op te groeien. Wel laag, maar diefstal is dat ook.

Of je vertrekt en haalt al je geld weg uit NL. Op de vlucht voor je eigen kind. :+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:41:22 #148
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590458
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb t je net al verteld (je zit ten slotte naast me enzo :P ) maar ik had hierbij dat verhaal van Boris Becker in mn achterhoofd :P
Maar weet je wat mij stoort? Het is namelijk nooit goed voor de mannen (die in dit soort topics reageren).

Vrouw is zwanger en man wil geen kind: moet ze maar abortus plegen, zelf het kind opvoeden of beter op moeten letten.
Vrouw is zwanger en zij wil niet maar man wel: moet ze maar het kind aan de man geven na de bevalling en betalen voor de kosten die hij maakt. Ohja en ze had natuurlijk de pil moeten slikken bladiebla.

Heeft de vrouw het kind gekregen? Oh dan gaat de man niet betalen en geen rechten en plichten maar het kind heeft wel het recht om te weten wie de vader is en de moeder moet het kind brengen als de man over 5 jaar het wel in zn bol krijgt om deel te nemen aan het leven van het kind.

Hoe dan ook, de vrouw is altijd schuldig en de man het onschuldige slachtoffer van de grote boze vrouw ;(
pi_150590476
zonder erkenning is t btw niet zo gemakkelijk als zeggen: Pietje is de vader voor t krijgen van alimentatie. Pietje zal dan óf moeten aangeven dat hij idd de vader is, óf er moet n DNA test komen en zoals ik al zei vinden genoeg vrouwen dat teveel gedoe, of zitten ze niet op inmenging van de vader te wachten.
compact en kleverig.
pi_150590485
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

Sterilisatie en abortus zijn twee totaal verschillende dingen, ik vind de vergelijking dus niet opgaan. Daarbij is er een periode gedurende de zwangerschap waarbij de zwangerschap zonder chirurgische ingreep afgebroken kan worden. En dan nog is sterilisatie preventief en abortus niet. Als je het over abortus hebt, dan wil je een ongewenste situatie rechtzetten. Bij sterilisatie voorkom je dit. En ik vind, dat je op zijn minst een goed gesprek kunt hebben over sterilisatie en/of abortus. Daarbij vind ik de mening van mijn partner belangrijk en zwaarwegend en andersom vindt mijn partner dat ook.

Wat ik zo stuitend vind in deze situaties, is dat een vrouw achteraf roept "Abortus is voor mij geen optie". Als je daar principieel tegen bent, is dat je goed recht. Maar wees dan ook zo principieel om dat van te voren kenbaar te maken aan je bedpartner op het moment dat je onveilige seks wilt gaan hebben. En wijs hem dan ook op de mogelijkheid van die zwangerschap, omdat je ook niet de pil, prikpil of andere niet zichtbare voorbehoedsmiddelen gebruikt. Als de man dan nog steeds seks met je wilt hebben, dan heeft hij achteraf echt niets te zeuren.
pi_150590498
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:37 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Je kunt haar mss overtuigen dat het voor de kinderen gezonder is om zonder jouw geld op te groeien. Wel laag, maar diefstal is dat ook.

Of je vertrekt en haalt al je geld weg uit NL. Op de vlucht voor je eigen kind. :+
Tsja, als -dat- de rechten van de man zijn in deze?
Dan mag daar wat mij betreft best wel "iets" in verbeteren, want de huidige situatie is niet bepaald bevredigend :P

En zoals ik al zei, ik weet nog niet wat precies, misschien dat iemand me hier kan inspireren? :+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:43:38 #152
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tsja, als -dat- de rechten van de man zijn in deze?
Dan mag daar wat mij betreft best wel "iets" in verbeteren, want de huidige situatie is niet bepaald bevredigend :P

En zoals ik al zei, ik weet nog niet wat precies, misschien dat iemand me hier kan inspireren? :+
Ik vind het nu als vrouw ook niet bevredigend want de vrouw heeft nu altijd de schuld.
pi_150590546
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:41 schreef Elvi het volgende:

[..]

Maar weet je wat mij stoort? Het is namelijk nooit goed voor de mannen (die in dit soort topics reageren).

Vrouw is zwanger en man wil geen kind: moet ze maar abortus plegen, zelf het kind opvoeden of beter op moeten letten.
Vrouw is zwanger en zij wil niet maar man wel: moet ze maar het kind aan de man geven na de bevalling en betalen voor de kosten die hij maakt. Ohja en ze had natuurlijk de pil moeten slikken bladiebla.

Heeft de vrouw het kind gekregen? Oh dan gaat de man niet betalen en geen rechten en plichten maar het kind heeft wel het recht om te weten wie de vader is en de moeder moet het kind brengen als de man over 5 jaar het wel in zn bol krijgt om deel te nemen aan het leven van het kind.

Hoe dan ook, de vrouw is altijd schuldig en de man het onschuldige slachtoffer van de grote boze vrouw ;(
Ik snap alleen niet waarom je mij quote, ik post zelf nauwelijks in dit soort topics mee (laat staan dat ik "constant" met dat soort reacties kom)
pi_150590572
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:43 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik vind het nu als vrouw ook niet bevredigend want de vrouw heeft nu altijd de schuld.
Nou, man en vrouw zijn het erover eens dat de huidige situatie -niet- bevredigend is :)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:45:26 #155
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_150590574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:30 schreef Elvi het volgende:

Ik wil de abortus best betalen. Wil ze die niet, dan kiest zij dus voor die kosten.
pi_150590733
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:42 schreef Robar het volgende:
terilisatie en abortus zijn twee totaal verschillende dingen, ik vind de vergelijking dus niet opgaan. Daarbij is er een periode gedurende de zwangerschap waarbij de zwangerschap zonder chirurgische ingreep afgebroken kan worden
dat is jammer voor je, maar het is beide een medische ingreep dus geen verschil qua wet en regelgeving. een zwangerschap afbreken is ook net zo permanent als een sterilisatie.
En afbreken met pillen is ook een medische handeling, ik kan jou ook niet dwingen een pakje paracetamol op te eten als je dat niet wil
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:53:13 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150590803
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:45 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Ik wil de abortus best betalen. Wil ze die niet, dan kiest zij dus voor die kosten.
Als je nou gewoon een condoom betaald en gebruikt had, was je veel goedkoper klaar geweest en was het probleem niet ontstaan...
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:55:48 #158
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590871
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je nou gewoon een condoom betaald en gebruikt had, was je veel goedkoper klaar geweest en was het probleem niet ontstaan...
Abortus valt onder de basisverzekering en eigen risico dus als haar eigen risico al op is dan is hij lekker goedkoop uit :') Hollanders :')
pi_150591219
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:18 schreef n8n het volgende:

[..]

nog niet zo gek lang geleden was dat vrij normaal
Bijzonder. Nu zijn het vrijwel altijd asociale types die zo vroeg een kind hebben.
pi_150591306
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat is jammer voor je, maar het is beide een medische ingreep dus geen verschil qua wet en regelgeving. een zwangerschap afbreken is ook net zo permanent als een sterilisatie.
En afbreken met pillen is ook een medische handeling, ik kan jou ook niet dwingen een pakje paracetamol op te eten als je dat niet wil
Zo kun je ook zeggen dat het slikken van een paracetamolletje vergelijkbaar is met een levertransplantatie. Puur omdat het beiden medische ingrepen zijn. Maar het is natuurlijk krom om deze twee medische ingrepen met elkaar te vergelijken wat betreft impact op je. Zowel geestelijk als lichamelijk.

En abortus vind ik niet vergelijkbaar met sterilisatie, omdat het preventie versus afbreken is. Dat leg ik volgens mij ook uit. Daarbij is er abortus met en zonder "chirurgische" ingreep en dat vind ik ook een andere situatie. Dat het voor de wet hetzelfde is, ok, maar de impact is behoorlijk verschillend.

Ik geef je gelijk, dat je iemand niet mag dwingen hoor. Dat zeker niet. Een vrouw moet gewoon de baas over haar eigen lichaam blijven. Volgens mij spreek ik dat nergens tegen ook. Alleen heb je gewoon keuzes gedurende die zwangerschap, maar hoe langer je wacht, hoe groter de impact wordt. Wat alleen mijns inziens, laat ik het lastig noemen, lastig is in deze situatie is de macht die de vrouw zowel voor als na de bevruchting heeft vs de totale machteloosheid van de man achteraf. (wat nog steeds niet wegneemt, dat de man ook ontzettend dom is geweest)
pi_150591477
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:12 schreef Robar het volgende:
Zo kun je ook zeggen dat het slikken van een paracetamolletje vergelijkbaar is met een levertransplantatie
het gaat beide om lichamelijk integriteit, een basis recht van de mens vastgelegd in de grondwet
http://www.denederlandseg(...)299q0sr/vgrnblu821m2.
Kan je wel over doorzeuren maar het is zoals het is
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:33:43 #162
37769 erodome
Zweefteef
pi_150591827
quote:

[..]

Dat kan de man ook zeggen, zonder rubber gebeurd er niets, dan heeft die man in dat stuk net zoveel macht.

Ik blijf erbij, wat veel mannen willen is geen enkele verantwoordelijkheid meer. Beide neuken, beide beslissen dat zonder bescherming te doen en 1 huppelt blij weg, de ander zit met de gebakken peren. Of dacht je dat de keuze abortus of ongepland kind zo leuk was.
Dat is geen gelijkheid, dat is alleen maar nog meer ongelijkheid.

Je kan je als man zijnde heel prima beschermen tegen dit soort zaken. Niet zomaar onbeschermd met iemand het bed induiken. Wacht tot je iemand wat beter kent en weet hoe ze denkt over abortus, weet dat ze anticonceptie gebruikt en een beetje een verantwoordelijk persoon is.
Dat is alles, als je je als man daaraan houdt is de kans op een ongewenst kind heel, heel erg klein.

Van mij zou het mogen dat er in een soort van samenlevingscontract of bij huwelijk vastgelegd kan worden wat de afspraak is op dit gebied(wat alleen door beide veranderd kan worden, niet eenzijdig), want in een relatie spreek je samen wat af hierover als het goed is en daar zou je iemand aan moeten kunnen houden. In het geval dat er dan toch een zwangerschap ontstaat en de vrouw wil het kind houden vind ik dat er geen verantwoordelijkheid bij de man gelegd kan worden als er geen kinderen in het contract stond.

Naar mijn mening zit alleen daar een zwak punt die misbruikt kan worden namelijk, aangezien het in de praktijk toch zo is dat het voorkomen van een zwangerschap dan de taak van de vrouw is in een relatie(er is nu eenmaal geen mannenpil e.d.).
Gaat het om van dit soort losse contactjes, niet serieus, dan vind ik dat beide hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en niet uit moeten gaan van de ander die zijn verantwoordelijkheid neemt. Dat vind ik een gevalletje van wie op de blaren zit...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_150591850
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:41 schreef Elvi het volgende:

[..]

Maar kijk waar je het neerzet. :P Hier komen de meest rare mensen is mij wel duidelijk. Buiten dit forum redeneren normale mannen wel anders.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:45:21 #164
37769 erodome
Zweefteef
pi_150592096
quote:

[..]

Waarom zegt de man dan geen nee tegen zonder rubber?

Weet hij niet dat je een ontzettend domme lul bent als je je blote pik in zo'n kut duwt? Als hij dat doet bij iemand waarvan hij niet zeker weet of ze beschermt is, daar goed mee omgaat en niet weet hoe zij denkt over zaken als abortus?

Waarom zou de maatschappij moeten betalen voor het feit dat die man in kwestie weigert na te denken over gevolgen omdat hij zijn leuke wilde avond niet wil verpesten met een stukje rubber?

De vrouw draagt de gevolgen van haar beslissing, die haalt de vrucht weg of houdt het. Die denkt (meestal) wel na over die gevolgen, mag die vrouw dan ook een beetje haar wenkbrouwen optrekken bij de mannen die zielig doen over dat ene kleine dingetje wat ze hebben, dat ene kleine stukje verantwoordelijkheid? Dat ze af en toe een keertje moeten nadenken over gevolgen en een rubbertje moeten gebruiken?

Het is echt niet zo moeilijk om een zwangerschap te voorkomen voor een man. Als je het echt niet wil, doe dat dan ook. Zorg voor een betrouwbare partner waarmee je op 1 lijn ligt op dit gebied en neuk mensen waarbij je die zekerheid niet hebt niet zonder condoom.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:48:49 #165
37769 erodome
Zweefteef
pi_150592174
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:56 schreef Gebruikersna het volgende:
Wie zegt dat het rubbertje niet gescheurd is? 7 jaar is wel erg veel voor zoiets. Het is natuurlijk schandalig dat hij zulke maatregelen neemt, maar dat geldt ook voor de dame in kwestie om tegen zijn wil in het kind te houden.
Het condoom gescheurd, dat niet doorhebben tot orgasme en ook nog dan vruchtbaar zijn. Die kans is heel erg klein, komt in dezelfde hoek als pil werkt niet zonder dat er enige fout is gemaakt.

En als dat gebeurd zit toch ook de vrouw met de gebakken peren, die heeft dan toch ook gewoon haar verantwoordelijkheid genomen? Waarom moet zij er dan ineens alleen voor staan, terwijl beide er dan niets aan konden doen?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:56:32 #166
37769 erodome
Zweefteef
pi_150592360
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet echt dus, dat is nu juist het probleem. Het wordt eens tijd dat je met je voeten op aarde komt, van seks kunnen baby's komen, dat nachtje seks veroorzaakt heel direct die baby.
Je weet toch hoe dit werkt? Dat is iets waar elke normale vrouw wel degelijk over heeft nagedacht e voorzorgen treft om te voorkomen dat dat gebeurd.
Jij kan dat ook, jij wil daar niet over nadenken, dat is wat anders.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:57:27 #167
37769 erodome
Zweefteef
pi_150592379
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vrijwel net zo betrouwbaar als de pil, waar ontzettend veel stellen vele jaren op leunen.
pi_150592682
Het lijkt er op dat velen hier abortus als een soort uitgestelde anticonceptie zien. Dat is het niet volgens de Nederlandse wet en ik neem aan ook niet volgens de Noorse wet. Sowieso moet een abortus na de 12e week van zwangerschap vooraf getoetst worden door een speciale commissie in Noorwegen (ik weet niet hoe lang de vrouw al zwanger was).
pi_150593486
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:33 schreef erodome het volgende:
Ik blijf erbij, wat veel mannen willen is geen enkele verantwoordelijkheid meer. Beide neuken, beide beslissen dat zonder bescherming te doen en 1 huppelt blij weg, de ander zit met de gebakken peren. Of dacht je dat de keuze abortus of ongepland kind zo leuk was.
Dat is geen gelijkheid, dat is alleen maar nog meer ongelijkheid.
Volgens mij is het nog altijd een minderheid en komen alleen deze verhalen in de media. Het is gewoon niet erg nieuwswaardig als iemand zwanger wordt tegen diens zin en besluit te gaan trouwen om het kind op te voeden.
pi_150594480
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nou, in dit verhaal hoef je geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat zij hierin niet te vertrouwen was.
:{
Idd
Sorry, die gast zou zichzelf moeten laten steriliseren. Zelfs een kind met down weet waar baby's vandaan komen :{
2e keer? Dat kan ik geen ongelukje meer noemen.

Wil je geen kinderen, moet je niet uitgaan van de pil alleen. Die kan vergeten worden, of door bepaalde medicijnen even niet zo goed werken. Je bent als man en als vrouw even verantwoordelijk, en ga niet als een kind steunen of vertrouwen op elkaar qua voorbehoedsmiddel, maar neem je eigen verantwoordelijkheid.

Steriliseren en je bent verzekerd van geen nageslacht, en in zijn geval juich ik dat alleen maar toe

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 13-03-2015 12:20:36 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_150620882
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:09 schreef DrParsifal het volgende:
Het lijkt er op dat velen hier abortus als een soort uitgestelde anticonceptie zien. Dat is het niet volgens de Nederlandse wet en ik neem aan ook niet volgens de Noorse wet. Sowieso moet een abortus na de 12e week van zwangerschap vooraf getoetst worden door een speciale commissie in Noorwegen (ik weet niet hoe lang de vrouw al zwanger was).
Dat is mij ook opgevallen.

quote:
R&P / Hoe om te gaan met ongewenste zwangerschap #44 0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:35 schreef madam-april het volgende:
Wat mij nogal op valt is dat veel mensen (zowel mannen als vrouwen) abortus zien als een soort verlate vorm van anti-conceptie. Ongelukjes gebeuren, ja, maar ze gebeuren niet zomaar. Ongelukjes zijn in (bijna) alle gevallen heel gemakkelijk te voorkomen, namelijk door en een condoom en bijvoorbeeld de pil gebruiken. Doe je dit niet, dan neem je bewust een risico.

Wil je echt geen kind (op dat moment en/of met die persoon), dan moet je dat risico gewoon niet nemen. Ik vind: 'mocht het toch fout gaan dan is er altijd nog abortus', een hele foute instelling. Niet op de laatste plaats omdat dit in de praktijk vaak leidt tot situaties waarin de een het kind wil houden en de ander niet.

Als mensen hun verantwoordelijkheid nemen dan is de hele discussie van wie de eindbeslissing neemt helemaal niet nodig.
Het is overigens niet tegen de wet om op die manier met abortus om te gaan. In Nederland mag/kan een vrouw tot 24weken er voor kiezen abortus plegen.
pi_150621270
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoezo moord?

Als een arts dat ding er uit knipt is het gewoon een kleine ingreep toch.
Inderdaad. Daarom is het ook altijd hilarisch wanneer er met 2 maten wordt gemeten.
pi_150621391
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De ego :)
pi_150624722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet echt dus, dat is nu juist het probleem. Het wordt eens tijd dat je met je voeten op aarde komt, van seks kunnen baby's komen, dat nachtje seks veroorzaakt heel direct die baby.
Je weet toch hoe dit werkt? Dat is iets waar elke normale vrouw wel degelijk over heeft nagedacht e voorzorgen treft om te voorkomen dat dat gebeurd.
:') :')

PS: het is "dat dat gebeurt".

pi_150624836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarom is het ook altijd hilarisch wanneer er met 2 maten wordt gemeten.
Kleine ingreep.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  zaterdag 14 maart 2015 @ 06:54:23 #176
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150624843
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Niet ofzo, dat is gewoon zo. Met condoom neuken voel je nog minder van dan een potje rukken.
Daarnaast, als dat wijf nou had gezegd dat ze de volledige verantwoordelijkheid zou nemen over dat kind zou het anders zijn, maar zij wil dat kind en wil ook dat hij ervoor verantwoordelijk voor is zonder dat hij dat wil. Dat is erg krom.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_150627209
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 05:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik er ook niet meer op zeggen dan wat ontwijkgedrag.
pi_150627222
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Welnee, je leest helemaal niet wat ik schrijf. Maar maakt niet uit, ik weet dat discussie met een feministe zinloos is.

pi_150627384
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee, je leest helemaal niet wat ik schrijf. Maar maakt niet uit, ik weet dat discussie met een feministe zinloos is.
Ik een feminist, echt serieus... Ben huisvrouw(vrij conservatief op dat gebied voor mezelf), heb porno gedaan. Wordt een beetje moe van dat feminist geroep van sommige bij bepaalde onderwerpen.

Ik lees verdomd goed wat je schrijft, jij doet net alsof de daad los staat van de zwangerschap. Maar de daad staat niet los van de zwangerschap. Leuk dat er daarna, als er al ellende is, nog een enkel keuzemoment is, maar dat neemt niet weg dat die zwangerschap door beiden voorkomen had moeten worden in zo'n geval, dat beide daar even verantwoordelijk voor zijn en dus ook beide verantwoordelijk zijn voor de ellende die daaruit voort kan vloeien.

En niet zoals jij vindt maar 1 die de ellende mag dragen, want stel je voor dat de man toch eens niet zomaar zijn blote lul in een gestoord wijf kan steken zeg. De enorme beperking...

De mogelijkheid tot abortus hoor je helemaal niet mee te nemen, het is toch zot dat het binnen zo'n korte tijd van recht vergaat tot een soort van plicht?
Ben je dan echt vergeten hoe het was daarvoor, toen vrouwen ook gewoon de tering konden krijgen en hun hele levens verpest werden door het feit dat mannen daar niet over na hoefde te denken?

Nog 1 keer, een ongewenste zwangerschap is voor een man heel erg makkelijk te voorkomen, neuk alleen mensen zonder bescherming als je ze kan vertrouwen op dat gebied.
En ja dat is iets wat vrouwen meer doen dan mannen(gelukkig zijn de meeste mannen ook niet dom hoor, het gaat hier om een bepaalde groep), die hebben die luxe niet om net als jij hier even makkelijk die wilde nacht los te koppelen van de consequentie's die eruit voort kunnen komen.
De gemiddelde vrouw begint aan dat soort dingen te denken in de eerste jaren van haar vruchtbaarheid en dat blijft tot dat stopt.
Dus zeur niet zo als man zijnde om dat ene kleine prutje verantwoordelijkheid dat van jou gevraagd wordt, wat neerkomt op het grootste deel van je leven daar amper over na hoeven te denken omdat je partners dat voor je doen.
pi_150627455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:59 schreef erodome het volgende:
En niet zoals jij vindt maar 1 die de ellende mag dragen, want stel je voor dat de man toch eens niet zomaar zijn blote lul in een gestoord wijf kan steken zeg. De enorme beperking...

Nog 1 keer, een ongewenste zwangerschap is voor een man heel erg makkelijk te voorkomen, neuk alleen mensen zonder bescherming als je ze kan vertrouwen op dat gebied.

Dus zeur niet zo als man zijnde om dat ene kleine prutje verantwoordelijkheid dat van jou gevraagd wordt,
Daarom zeg ik ook, je leest niet:

quote:

pi_150627567
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook, je leest niet:

[..]

Ik heb het toch ook niet over jou persoonlijk? Het ging over je mening in deze, dat de vrouw alleen verantwoordelijk is voor een onverhoopte zwangerschap.

quote:
Dit soort opmerkingen van jou dus, die je een aantal keer herhaald, waarbij je zegt dat ook als er zonder condoom geklierd is het de schuld van de vrouw is en zij het alleen moet dragen.

Met condoom geld uiteindelijk precies hetzelfde, alhoewel de kans op een ongelukje dan wel heel erg klein is, zo klein dat ik me afvraag of we die wel mee moeten nemen in het gesprek.
Als je wel een condoom hebt gebruikt, waarom dan die vrouw de schuld geven, die kan er dan toch ook niets aan doen, heeft dan toch ook netjes verantwoordelijkheid getoond?
Waarom dan ineens 1 die er alleen voor staat, dat terwijl 2 iets veroorzaakt hebben?
pi_150627757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Idd.

Je leest niet goed,

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hierboven zie je duidelijk dat E-Matodor wil dat als er kinderen komen dat ze gewenst zijn.

Wat heeft dat te maken met ontwijkgedrag?

:?
― C.S. Lewis
  zaterdag 14 maart 2015 @ 11:18:17 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150627824
Hij wil dat ze komen als ze door beide ouders gewenst zijn, dus één ouder die graag een kind wil mag dat niet, want dan heeft het kind maar één ouder.
En gezien een vrouw een stuk eenvoudiger alleen een kind kan krijgen dan een man, zal dat er ook wel mee te maken hebben.

Of vindt hij het werkelijk wel prima als een vrouw alleen naar de spermabank gaat om zwanger te worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150627863
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:15 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Idd.

Je leest niet goed,

[..]

Hierboven zie je duidelijk dat E-Matodor wil dat als er kinderen komen dat ze gewenst zijn.

Wat heeft dat te maken met ontwijkgedrag?

:?
Dat wil ik ook, vandaar dat ik me goed bescherm tijdens de seks en hij ook.

Maar het gaat hier nu eenmaal over mensen die dat niet doen, wat betekend dat de praktijk niet altijd zo werkt. En over die praktijk hebben we het nu eenmaal, waarbij matador wil dat de vrouw de gevolgen alleen draagt.
pi_150628030
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat wil ik ook, vandaar dat ik me goed bescherm tijdens de seks en hij ook.

Maar het gaat hier nu eenmaal over mensen die dat niet doen, wat betekend dat de praktijk niet altijd zo werkt. En over die praktijk hebben we het nu eenmaal, waarbij matador wil dat de vrouw de gevolgen alleen draagt.
Ik merk dat El-Matador wel heel erg vaak word aangevallen, en nu dacht ik even een keertje, ik zeg er iets van.

Hij vind het misdadig als een kind niet gewenst is(wat eigenlijk ook zo is).

quote:
Op vrijdag 13 maart 2015 07:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar kan je natuurlijk ten allen tijden ook van maken dat bij een een ouder gezin oid het kind gewenst is. Of homo stellen oid.

Een kind toewensen dat het gewenst is. Daar draait het om. En ja, dan ga je vanuit je eigen referentiekader denken.

:)
― C.S. Lewis
pi_150628113
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:25 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Ik merk dat El-Matador wel heel erg vaak word aangevallen, en nu dacht ik even een keertje, ik zeg er iets van.

Hij wordt niet aangevallen, hij praat zelf mee en zet een stevige mening neer. Dat de vrouw maar nee tegen zonder condoom moet zeggen en het anders gewoon haar eigen verantwoordelijkheid is. Dat hetzelfde zo is als het condoom stuk zou gaan, pech voor de vrouw, omdat ze een abortus kan nemen, die mogelijkheid er is is het alleen haar verantwoordelijkheid.

Daarnaast is hij van mening dat een kind beide ouders verdient, maar ik denk dat dat voor de meeste mensen geld die hier praten over dit onderwerp.
pi_150628315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Hij wordt niet aangevallen, hij praat zelf mee en zet een stevige mening neer. Dat de vrouw maar nee tegen zonder condoom moet zeggen en het anders gewoon haar eigen verantwoordelijkheid is. Dat hetzelfde zo is als het condoom stuk zou gaan, pech voor de vrouw, omdat ze een abortus kan nemen, die mogelijkheid er is is het alleen haar verantwoordelijkheid.

Daarnaast is hij van mening dat een kind beide ouders verdient, maar ik denk dat dat voor de meeste mensen geld die hier praten over dit onderwerp.
Ik druk me misschien even wat onhandig uit, (heb het ook erg druk)ik kom niet voor hem op zo bedoel ik het niet.`
Natuurlijk kan iedereen voor zichzelf opkomen hier :)

Ik bedoel eigenlijk dat ik meer heb dat er iets tegen iemand wordt gezegd, waarvan ik denk dat het gevoelsmatig niet klopt. en alleen nu er iets van zeg.

En ik snap de beschuldiging ontwijkgedrag niet, en ja, ik kon toch nog de post de ik quote duidelijk herinneren. Dat was alles. Ik kon het even niet laten om te reageren erop.

Fijne dag verder. :)
― C.S. Lewis
pi_150628331
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:40 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Ik druk me misschien even wat onhandig uit, (heb het ook erg druk)ik kom niet voor hem op zo bedoel ik het niet.`
Natuurlijk kan iedereen voor zichzelf opkomen hier :)

Ik bedoel eigenlijk dat ik meer heb dat er iets tegen iemand wordt gezegd, waarvan ik denk dat het gevoelsmatig niet klopt. en alleen nu er iets van zeg.

En ik snap de beschuldiging ontwijkgedrag niet, en ja, ik kon toch nog de post de ik quote duidelijk herinneren. Dat was alles. Ik kon het even niet laten om te reageren erop.

Fijne dag verder. :)
Je had niet gemerkt dat ik daarmee reageerde op een niet inhoudelijk antwoord?
pi_150628385
Die man had er toch ook gewoon voor kunnen kiezen om dat kind niet te erkennen? Dit is nogal bruut. Wie weet wat voor bijwerkingen zo'n hoge dosis pillen kan hebben.
pi_150637628
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:56 schreef erodome het volgende:

[..]

quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 05:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nog triester is het wanneer iemand 2 dt-fouten maakt, maar jij(Matador) er maar 1 lijkt te kunnen ontdekken. Zeg dan gewoon niets. :') :')
pi_150637678
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:44 schreef Jigzoz het volgende:
Die man had er toch ook gewoon voor kunnen kiezen om dat kind niet te erkennen? Dit is nogal bruut. Wie weet wat voor bijwerkingen zo'n hoge dosis pillen kan hebben.
Geen idee. Gezond kan het niet zijn (probeer er maar eens achter te komen wat er precies in zo'n pil zit). Misschien een mooi multicultureel begin is de man zelf die pillen ook laten slikken.
pi_150637712
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Nog triester is het wanneer iemand 2 dt-fouten maakt, maar jij(Matador) er maar 1 lijkt te kunnen ontdekken. Zeg dan gewoon niets. :') :')
Voordat je me triest noemt; kun je de 2e "dt-fout" aanwijzen?

pi_150637739
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voordat je me triest noemt; kun je de 2e "dt-fout" aanwijzen?
ja
* en ik wijs naar mijn scherm*
pi_150638706
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

ja
* en ik wijs naar mijn scherm*
Trolollollol. Geen antwoord dus.

Kun je dat "triest" wellicht intrekken dan?

pi_150638960
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

2?????

Welke dan, want die ene zag ik wel, die andere zie ik niet.
Nu maak ik die fouten niet voor niets, dus kan kloppen dat ik niet zie wat ik wel zou moeten zien, maar help eens een handje... Waar zit die 2de dan?
pi_150639843
quote:
De vrouw vertrouwde het zaakje niet en besloot een aantal tests te laten doen bij haar huisarts. Die ontdekte dat het miskraam werd veroorzaakt door een hoge dosis abortuspillen.
Dan zat er toch iets niet helemaal lekker tussen die twee, anders denk je toch niet aan zoiets? :o
pi_150639967
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Trolollollol. Geen antwoord dus.

Kun je dat "triest" wellicht intrekken dan?
1 nu mag jij je scheldwoord intrekken.
2 het is duidelijk dat jij wel heel makkelijk en onterecht iemand een trol noemt
3 natuurlijk gaf ik nog geen antwoord. Hoe makkelijk is het om het even met google op te zoeken? Ach, zo zet jij jezelf alleen maar meer voor paal. _O-
4 je had dus echt je mond moeten houden en niet op zo'n rotmanier met :')faces iemand op haar dt-fout te wijzen, terwijl je het zelf kennelijk ook niet goed weet. Ach, heb ik bewezen dat ik dat 'triest' dus niet hoef in te trekken. *-)
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:42 schreef erodome het volgende:

[..]

2?????

Welke dan, want die ene zag ik wel, die andere zie ik niet.
Nu maak ik die fouten niet voor niets, dus kan kloppen dat ik niet zie wat ik wel zou moeten zien, maar help eens een handje... Waar zit die 2de dan?
http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/willen
pi_150640013
quote:
'gewoon je verantwoordelijkheid' nemen

White knight :')
pi_150658214
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:12 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

'gewoon je verantwoordelijkheid' nemen

White knight :')
Want?

Het is toch evident dat je je verantwoordelijkheid moet nemen over zoiets? als je als man geen kind wil, dan moet je geen onveilige seks hebben.
pi_150659087
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:16 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Want?

Het is toch evident dat je je verantwoordelijkheid moet nemen over zoiets? als je als man geen kind wil, dan moet je geen onveilige seks hebben.
Waarom is dit evident?
pi_150659115
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:45 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Waarom is dit evident?
Omdat het in haar buik zit. Jij bent van mening dat de man de eindbeslissing moet kunnen maken?

Hoe zie je dat praktisch voor je?
pi_150659184
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:46 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Omdat het in haar buik zit. Jij bent van mening dat de man de eindbeslissing moet kunnen maken?

Hoe zie je dat praktisch voor je?
Ik vraag waarom het evident is. Ik heb verder nog geen mening gegeven. Dus jij stelt, man 'x' moet verantwoordelijkheid nemen omdat het in vrouw 'y' haar buik zit?
pi_150659251
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:48 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ik vraag waarom het evident is. Ik heb verder nog geen mening gegeven. Dus jij stelt, man 'x' moet verantwoordelijkheid nemen omdat het in vrouw 'y' haar buik zit?
Ah, nee was even in de war.

Omtrent de verantwoordelijkheid: Uiteraard moeten zowel man als vrouw de verantwoordelijkheid nemen. Alleen wanneer een vrouw zwanger raakt terwijl jij als man dat niet wil, ben jij niet het slachtoffer.

Een condoom en je had al dat gedoe niet gehad. Hoop dat je mij zo beter begrijpt.
pi_150659306
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:51 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Omtrent de verantwoordelijkheid: Uiteraard moeten zowel man als vrouw de verantwoordelijkheid nemen. Alleen wanneer een vrouw zwanger raakt terwijl jij als man dat niet wil, ben jij niet het slachtoffer.

Een condoom en je had al dat gedoe niet gehad. Hoop dat je mij zo beter begrijpt.
En wat als een man een kind wil, maar de vrouw niet?
pi_150659325
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:53 schreef MrGuma het volgende:

[..]

En wat als een man een kind wil, maar de vrouw niet?
Dan moet de vrouw de pil slikken.
pi_150659338
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:54 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Dan moet de vrouw de pil slikken.
Ik heb het over het moment dat de vrouw al zwanger is
pi_150659368
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:54 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ik heb het over het moment dat de vrouw al zwanger is
De vrouw mag altijd de eindbeslissing nemen. Het zit in haar buik.
pi_150659440
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:55 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

De vrouw mag altijd de eindbeslissing nemen. Het zit in haar buik.
Dus beiden moeten de verantwoordelijkheid nemen. Zodra de vrouw het niet wil maar de man wel, mag zij het aborteren (want recht eigen lichaam). Zodra een man het niet wil maar de vrouw wel, moet hij wel voor het kind zorgen.

Heb ik het zo goed neer gezet?
pi_150659469
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:58 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dus beiden moeten de verantwoordelijkheid nemen. Zodra de vrouw het niet wil maar de man wel, mag zij het aborteren (want recht eigen lichaam). Zodra een man het niet wil maar de vrouw wel, moet hij wel voor het kind zorgen.

Heb ik het zo goed neer gezet?
Nee hoor, je hoeft het kind niet te erkennen.
pi_150659487
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:59 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Nee hoor, je hoeft het kind niet te erkennen.
Wel als de vrouw er rechtelijk achter aan gaat. Met bv. alimentatie ten gevolge. Is hier in de topic voor bij gekomen.
pi_150659497
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:00 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Wel als de vrouw rechtelijk achter aan gaat. Met bv. alimentatie ten gevolge.
Tja, een condoom kan al deze problemen voorkomen.
pi_150659608
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:00 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Tja, een condoom kan al deze problemen voorkomen.
Daar draait het niet om. Jij stelt dat ze beiden verantwoordelijkheid moeten nemen. Als ik dat volg dan hoeft de vrouw geen verantwoordelijkheid te nemen als zij dit niet wil. Bij de man is dit alleen het geval wanneer hij de mening deelt met de vrouw.
pi_150659667
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:04 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Daar draait het niet om. Jij stelt dat ze beiden verantwoordelijkheid moeten nemen. Als ik dat volg dan hoeft de vrouw geen verantwoordelijkheid te nemen als zij dit niet wil. Bij de man is dit alleen het geval wanneer hij de mening deelt met de vrouw.
Bij het voorkomen van de zwangerschap hebben zowel man als vrouw de verantwoordelijk. Maar als de vrouw eenmaal zwanger is, dan ligt de eindbeslissing bij haar. In een ideale situatie zijn zowel man als vrouw het eens over de eindbeslissing.

Maar helaas is dat vaak niet het geval.
pi_150659777
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:06 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Bij het voorkomen van de zwangerschap hebben zowel man als vrouw de verantwoordelijk. Maar als de vrouw eenmaal zwanger is, dan ligt de eindbeslissing bij haar. In een ideale situatie zijn zowel man als vrouw het eens over de eindbeslissing.

Maar helaas is dat vaak niet het geval.
Is het dan niet raar dat de man, ongeacht de eindbeslissing van de vrouw, mee zal moeten doen? Terwijl de vrouw deze keuze wel geniet?

In die redenatie zou ik stellen dat je als man zijnde extra zeker moet zijn gezien je feitelijk, in tegenstelling tot vrouw, geen macht hebt over de gevolgen. En dus eigenlijk, genaaid bent wanneer het niet overeenkomt met zijn standpunt.
pi_150659793
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:10 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Is het dan niet raar dat de man, ongeacht de eindbeslissing van de vrouw, mee zal moeten doen? Terwijl de vrouw deze keuze wel geniet?

In die redenatie zou ik stellen dat je als man zijnde extra zeker moet zijn gezien je feitelijk, in tegenstelling tot vrouw, geen macht hebt over de gevolgen. En dus eigenlijk, genaaid bent wanneer het niet overeenkomt met zijn standpunt.
Uiteraard.
pi_150661620
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:00 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Wel als de vrouw er rechtelijk achter aan gaat. Met bv. alimentatie ten gevolge. Is hier in de topic voor bij gekomen.
Ja, maar de vraag blijft hoeveel vrouwen daar uiteindelijk de moeite voor zullen doen. Ik denk dat dat reuze meevalt. Ik ken er in elk geval niet één en meerdere vrouwen die alleen hun kind opvoeden vanaf de geboorte.
compact en kleverig.
pi_150662092
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:13 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja, maar de vraag blijft hoeveel vrouwen daar uiteindelijk de moeite voor zullen doen. Ik denk dat dat reuze meevalt. Ik ken er in elk geval niet één en meerdere vrouwen die alleen hun kind opvoeden vanaf de geboorte.
Gaat er niet om hoeveel mensen het doen. Het gaat erom dat het kán terwijl dat dus scheef in de oren klinkt.
pi_150662535
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:30 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Gaat er niet om hoeveel mensen het doen. Het gaat erom dat het kán terwijl dat dus scheef in de oren klinkt.
uiteindelijk gaat t er wel om hoe vaak t gebeurt.
Als t kán, maar t gebeurt nooit, is er geen probleem (overigens gebeurt t niet nooit)
compact en kleverig.
pi_150662701
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

uiteindelijk gaat t er wel om hoe vaak t gebeurt.
Als t kán, maar t gebeurt nooit, is er geen probleem (overigens gebeurt t niet nooit)
Zoals je al aangeeft gebeurt het wel. Dus jouw redenatie gaat in deze situatie niet op
pi_150662721
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:47 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Zoals je al aangeeft gebeurt het wel. Dus jouw redenatie gaat in deze situatie niet op
maar dan mag ik me nog wel afvragen hoe vaak t in de praktijk zal gebeuren. :{
compact en kleverig.
pi_150662750
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:51 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Condoom beschermt niet 100%. ;)

Maar was wel kleiner kans geweest inderdaad.
pi_150662795
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:48 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar dan mag ik me nog wel afvragen hoe vaak t in de praktijk zal gebeuren. :{
Daar gaat het niet om. Het draait er om dat het gebeurt en dus dat het scheef is. Niet of het 1x of 1000x voorkomt.
  zondag 15 maart 2015 @ 14:50:49 #223
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_150662814
Al een kind hebben met je ex, daarna nog een keer zwanger schoppen, en dan zoiets flikken? Dat die flink mag betalen.
  zondag 15 maart 2015 @ 14:59:54 #224
37769 erodome
Zweefteef
pi_150663142
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het draait er om dat het gebeurt en dus dat het scheef is. Niet of het 1x of 1000x voorkomt.
Maarja, zo zijn er ook mannen die condooms stuk maken tijdens de seks en vele andere rare fratsen.
Echt misbruik hou je niet tegen en dat moet je niet meerekenen als je het hebt over gelijkheid.

Aan beide kanten heb je ellende, de kunst is die ellende vermijden. Don't put your dick in crazy en badguys heten niet voor niets bad guys.
pi_150663151
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Nogmaals: dan mag ikhet me nog wel afvragen.
compact en kleverig.
  zondag 15 maart 2015 @ 15:02:03 #226
37769 erodome
Zweefteef
pi_150663207
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef Twiitch het volgende:
Al een kind hebben met je ex, daarna nog een keer zwanger schoppen, en dan zoiets flikken? Dat die flink mag betalen.
Ik hoop toch echt dat dit wat meer wordt dan alleen een boete. Het is niet alsof hij snoepjes heeft gegeven, hij heeft haar een zware (over?)dosering gegeven van een stevig medicijn die eigenlijk niet vrij verkrijgbaar is(illegale medicijnen dus). Ik vind dat er gekeken moet worden naar de risico's hiervan, als dat ernstige risico's waren mag hier best een stevige straf tegenover staan.
  zondag 15 maart 2015 @ 15:07:50 #227
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150663421
Een straf is niet nodig. Zo maak je ten minste een statement tegen het vergevorderde feminisme in Scandinavië.
pi_150663465
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Maarja, zo zijn er ook mannen die condooms stuk maken tijdens de seks en vele andere rare fratsen.
Echt misbruik hou je niet tegen en dat moet je niet meerekenen als je het hebt over gelijkheid.

Aan beide kanten heb je ellende, de kunst is die ellende vermijden. Don't put your dick in crazy en badguys heten niet voor niets bad guys.
Dat zijn nu juist de situaties waarin man en vrouw gelijke beslissingsrechten moeten hebben over het uiteindelijke 'resultaat'; het wel/niet erkennen (man) of wel/niet aborteren (vrouw) van het kind.

quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:00 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nogmaals: dan mag ikhet me nog wel afvragen.
Ik geef alleen aan dat het irrelevant is, heel wat anders. Ik stel nergens dat je het niet mag doen.
  zondag 15 maart 2015 @ 15:22:22 #229
37769 erodome
Zweefteef
pi_150664120
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:08 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dat zijn nu juist de situaties waarin man en vrouw gelijke beslissingsrechten moeten hebben over het uiteindelijke 'resultaat'; het wel/niet erkennen (man) of wel/niet aborteren (vrouw) van het kind.

Nee, dat zijn nu juist de situatie's waarbij beiden niet op de ander moeten leunen en zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dus ook beiden verantwoordelijk geacht worden op hun eigen manier.

Het is raar om dit een resultaat te noemen, het is gewoon de ellende die is veroorzaakt omdat beide dom waren. Die ellende is ook beider verantwoordelijkheid en sorry voor je, maar dat is ook voor de vrouw in kwestie niet grappig.
De man heeft nog een fikse kans dat hij er iig geen last van zal hebben, de vrouw heeft dat dan niet meer, die kan kiezen tussen fucked en nog meer gefucked, fijn die keuze, dank je!

Er is nu eenmaal een biologische ongelijkheid die soms in het voordeel van mannen uitvalt en soms in het voordeel van vrouwen. Dat is niet gelijk te trekken, als je het op dit soort manieren op wil lossen veroorzaak je alleen maar meer ongelijkheid, alleen dan de andere kant op.

Ik denk echt dat het vast kunnen leggen in een relatie(soort van contractje tussen 2 mensen) van "geen kinderen gewenst" voldoende moet zijn om de echte gevallen waarbij iemand een oor aangenaaid wordt voorkomen kunnen worden.
Verder mag echt wel van mensen verwacht worden dat ze een klein beetje hun koppie erbij houden. Een ongewenste zwangerschap als man voorkomen is echt niet moeilijk, het is ontzettend makkelijk.
  zondag 15 maart 2015 @ 18:33:48 #230
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150671256
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, dat zijn nu juist de situatie's waarbij beiden niet op de ander moeten leunen en zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dus ook beiden verantwoordelijk geacht worden op hun eigen manier.

Het is raar om dit een resultaat te noemen, het is gewoon de ellende die is veroorzaakt omdat beide dom waren. Die ellende is ook beider verantwoordelijkheid en sorry voor je, maar dat is ook voor de vrouw in kwestie niet grappig.
De man heeft nog een fikse kans dat hij er iig geen last van zal hebben, de vrouw heeft dat dan niet meer, die kan kiezen tussen fucked en nog meer gefucked, fijn die keuze, dank je!

Er is nu eenmaal een biologische ongelijkheid die soms in het voordeel van mannen uitvalt en soms in het voordeel van vrouwen. Dat is niet gelijk te trekken, als je het op dit soort manieren op wil lossen veroorzaak je alleen maar meer ongelijkheid, alleen dan de andere kant op.

Ik denk echt dat het vast kunnen leggen in een relatie(soort van contractje tussen 2 mensen) van "geen kinderen gewenst" voldoende moet zijn om de echte gevallen waarbij iemand een oor aangenaaid wordt voorkomen kunnen worden.
Verder mag echt wel van mensen verwacht worden dat ze een klein beetje hun koppie erbij houden. Een ongewenste zwangerschap als man voorkomen is echt niet moeilijk, het is ontzettend makkelijk.
Het grootste probleem is dus dat als je als man uiteindelijk besluit het kind niet te willen en de vrouw wel je alsnog moet betalen. Andersom mag de vrouw het ten alle tijde afbreken. Dat is m.i. erg krom gezien het een product van beide is. Wil de man het niet en de vrouw het wel, dan mag deze er zelf helemaal voor verantwoordelijk zijn. Een after morning pil en abortus zijn altijd nog een keuze in een vroeg stadium dus het is ook niet zo dat zij er totaal niks tegen kunnen doen.

Daarnaast, een condoom die breekt tijdens het moment supreme is bij mij wel eens voorgekomen, moet ik daar dan gelijk heel mijn leven voor opzij gaan zetten?
Drinky is een baas
  zondag 15 maart 2015 @ 18:44:02 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150671603
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:33 schreef Drinky het volgende:

[..]

Het grootste probleem is dus dat als je als man uiteindelijk besluit het kind niet te willen en de vrouw wel je alsnog moet betalen. Andersom mag de vrouw het ten alle tijde afbreken. Dat is m.i. erg krom gezien het een product van beide is. Wil de man het niet en de vrouw het wel, dan mag deze er zelf helemaal voor verantwoordelijk zijn. Een after morning pil en abortus zijn altijd nog een keuze in een vroeg stadium dus het is ook niet zo dat zij er totaal niks tegen kunnen doen.

Daarnaast, een condoom die breekt tijdens het moment supreme is bij mij wel eens voorgekomen, moet ik daar dan gelijk heel mijn leven voor opzij gaan zetten?
Als je "uiteindelijk" besluit een kind niet te worden terwijl er al sprake is van een zwangerschap dan ben je als man simpelweg te laat, je kunt niet na het ontstaan van een zwangerschap "uiteindelijk" nog beslissen dat jij het kind niet wilt, als er sprake is van een zwangerschap dan kan alleen de zwangere dat nog beslissen.

Daarbij ben ik bij zulke uitspraken benieuwd hoe je een "uiteindelijke" beslissing gaat timen.... stel wil graag samen een kind, ze wordt zwanger en terwijl ze 3 maanden zwanger is komt hij iemand anders tegen en heeft geen zin meer in z'n zwangere verkering en hun kind, en dan?

Als je condoom breekt dan zorg je dat de volgende dag een MAP genomen wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 maart 2015 @ 18:51:51 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150671776
Echt hč, 25 jaar geleden moest je als alleenstaande moeder nog een toeziend voogd laten aanwijzen als er geen vader bekend was, en mannen riepen maar al te graag "Wie het krijgt mag het houden", erkenning afdwingen was zo ongeveer onmogelijk

En inmiddels kan bloedverwantschap vrij makkelijk bewezen worden en nou lopen mannen vooral heel hard zielig te doen als ze geen zeggenschap hebben over het wel of niet uitdragen van een zwangerschap.

Abortus is pas 30 jaar legaal in NL (01-11-1984 is de Wet Afbreking Zwangerschap in werking getreden), ik snap werkelijk niet hoe het in 30 jaar van een oplossing in noodgevallen heeft kunnen verworden tot een soort van achteraf anticonceptie waarvan mannen ook nog eens menen er inspraak over te hebben, en als ze het niet kunnen afdwingen, dan onder de verplichtingen richting hun kind kunnen uitkomen, omdat ze er geen zin in hebben.

Je had op een ander moment geen zin moeten hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 maart 2015 @ 19:07:51 #233
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150672247
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je "uiteindelijk" besluit een kind niet te worden terwijl er al sprake is van een zwangerschap dan ben je als man simpelweg te laat, je kunt niet na het ontstaan van een zwangerschap "uiteindelijk" nog beslissen dat jij het kind niet wilt, als er sprake is van een zwangerschap dan kan alleen de zwangere dat nog beslissen.

Daarbij ben ik bij zulke uitspraken benieuwd hoe je een "uiteindelijke" beslissing gaat timen.... stel wil graag samen een kind, ze wordt zwanger en terwijl ze 3 maanden zwanger is komt hij iemand anders tegen en heeft geen zin meer in z'n zwangere verkering en hun kind, en dan?

Als je condoom breekt dan zorg je dat de volgende dag een MAP genomen wordt.
Je kan er niet over beslissen maar je bent er wel net zoveel, zoniet meer verantwoordelijk voor. Ik mag toch hopen dat je zelf ook wel beseft hoe krom dit is?

Een kind is een product van twee mensen, het moet niet zo zijn dat een daarvan bijna geen zeggenschap erover mag hebben.

Maar je merkt dit doorgeslagen feminisme tegenwoordig ook in de jeugdzorgd, waar je als man ALTIJD de slechterik bent en altijd liegt terwijl de vrouw 9/10 keer in het gelijk wordt gesteld ook al is dat niet zo. Dit weet ik dan weer omdat mijn moeder jaren nauw met ze heeft samengewerkt.

Je wordt in dit soort gevallen als man als niks anders dan een geldpot gezien zonder enige zeggenschap.
Drinky is een baas
  zondag 15 maart 2015 @ 19:22:37 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150672716
Ja gut, jullie hebben het zwaar sinds DNA-onderzoek beschikbaar en betaalbaar is hč...

Dat is ook gewoon het gevolg van de moderne ontwikkelingen, je kunt er niet meer voor weglopen en doen alsof je er niets mee te maken hebt.
Maar dat geeft je nog geen beschikkingsrecht over een ander, en nee, ook geen inspraak.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 maart 2015 @ 19:50:33 #235
37769 erodome
Zweefteef
pi_150673569
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:51 schreef Leandra het volgende:
Echt hč, 25 jaar geleden moest je als alleenstaande moeder nog een toeziend voogd laten aanwijzen als er geen vader bekend was, en mannen riepen maar al te graag "Wie het krijgt mag het houden", erkenning afdwingen was zo ongeveer onmogelijk

En inmiddels kan bloedverwantschap vrij makkelijk bewezen worden en nou lopen mannen vooral heel hard zielig te doen als ze geen zeggenschap hebben over het wel of niet uitdragen van een zwangerschap.

Abortus is pas 30 jaar legaal in NL (01-11-1984 is de Wet Afbreking Zwangerschap in werking getreden), ik snap werkelijk niet hoe het in 30 jaar van een oplossing in noodgevallen heeft kunnen verworden tot een soort van achteraf anticonceptie waarvan mannen ook nog eens menen er inspraak over te hebben, en als ze het niet kunnen afdwingen, dan onder de verplichtingen richting hun kind kunnen uitkomen, omdat ze er geen zin in hebben.

Je had op een ander moment geen zin moeten hebben.
_O_
  zondag 15 maart 2015 @ 20:16:03 #236
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150674477
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:22 schreef Leandra het volgende:
Dat is ook gewoon het gevolg van de moderne ontwikkelingen, je kunt er niet meer voor weglopen en doen alsof je er niets mee te maken hebt.

Goh, lezen blijft moeilijk.

Ik zeg hier toch ook niet dat de vrouw ertoe gedwongen moet worden om abortus te plegen, maar wil ze de baby houden en de man niet dan moet hij er verder geen financiele gevolgen aan overhouden.

Het is krom dat een vrouw inzake als deze mag beslissen of het leven van een ander ook ernstig beperkt wordt omdat zij van mening is een ongeluk te houden. Wil ze dat? Best, maar draag er dan ook volledige financiele verantwoordelijkheid voor.

Andersom kan het toch ook niet dat de man zegt: "Oh, je wil geen kind? toch lekker laten groeien en baren en daarna meebetalen"
Drinky is een baas
  zondag 15 maart 2015 @ 20:22:04 #237
441366 QueenKong
xoxo Queen Kong
pi_150674677
Je hebt een eitje en een zaadje nodig, beide even dom dus. Een smoothie van je ex drinken terwijl je ongewenst zwanger van hem bent en hij je al een keer heeft proberen te vergiftigen is ook niet echt snugger. Ze kunnen beide wel even een lesje verantwoordelijkheid gebruiken geloof ik.
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.
  zondag 15 maart 2015 @ 20:22:56 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150674701
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:16 schreef Drinky het volgende:

[..]

Goh, lezen blijft moeilijk.

Ik zeg hier toch ook niet dat de vrouw ertoe gedwongen moet worden om abortus te plegen, maar wil ze de baby houden en de man niet dan moet hij er verder geen financiele gevolgen aan overhouden.

Het is krom dat een vrouw inzake als deze mag beslissen of het leven van een ander ook ernstig beperkt wordt omdat zij van mening is een ongeluk te houden. Wil ze dat? Best, maar draag er dan ook volledige financiele verantwoordelijkheid voor.

Andersom kan het toch ook niet dat de man zegt: "Oh, je wil geen kind? toch lekker laten groeien en baren en daarna meebetalen"
Je hebt als ouder een financiële verplichting tegenover je kind, niet tegenover de andere ouder.
Dus nee, als je geen kind of financiële verplichtingen voor een kind wilt hebben moet je zorgen dat er niemand zwanger van je raakt.

Chantage (abortus of alleen de consequenties dragen) is toch echt iets anders dan een keuze die een zwangere maar even moet maken, want het gevolg is dat mannen dan helemaal geen reden meer hebben om te zorgen dat iemand niet zwanger van ze wordt, ze kunnen immers altijd zonder gevolgen weglopen.

Het is bijna ouderwets, net als voor de mogelijkheden voor DNA-onderzoek.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150675245
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Ehh, nee?

De enige manier om als man 100% garantie te hebben dat er geen kind komt, is door geen seks te hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_150677469
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt als ouder een financiële verplichting tegenover je kind, niet tegenover de andere ouder.
Dus nee, als je geen kind of financiële verplichtingen voor een kind wilt hebben moet je zorgen dat er niemand zwanger van je raakt.

Chantage (abortus of alleen de consequenties dragen) is toch echt iets anders dan een keuze die een zwangere maar even moet maken, want het gevolg is dat mannen dan helemaal geen reden meer hebben om te zorgen dat iemand niet zwanger van ze wordt, ze kunnen immers altijd zonder gevolgen weglopen.

Het is bijna ouderwets, net als voor de mogelijkheden voor DNA-onderzoek.
Volgens mij kiezen redelijk wat vrouwen voor het alleen opvoeden zonder DNA test en alimentatie als t gaat om n kind dat niet gewenst is door de vader (vóór de geboorte dan)

Maar goed, daar ging t me niet om.
Ik wilde nl eigenlijk zeggen dat ik t niet gek vind als n man niet wil zorgen (ook niet financieel) voor n kind dat geboren is/wordt uit n scharrel van n paar weken.
Heb je n langere relatie, dan vind ik dat moeilijker.
Ik vind t nl inderdaad nogal wat voor die man en de vrouw heeft inderdáád meer mogelijkheden, voor en na bevruchting. Dat dat niet voor elke vrouw n optie is, is wmb geen reden om de man dan te verplichten bij te dragen voor z'n kind.
Als je al jaren bij elkaar bent, vind ik dat hij gewoon verantwoordelijk gehouden moet worden, ook bij n ongelukje. Wmb mag je er best vanuit gaan dat je elkaar vertrouwt en weet hoe beiden erover denken na een langere relatie.

Ik vind ook dat de keuze om wel of niet een bijdrage te leveren er zou moeten zijn, voor de man, met als kanttekening dat hij niet kan wisselen van n ja naar n nee na een bepaalde tijd en dat andersom wmb wél moet kunnen.
Maar goed, hoe dat in de praktijk uitvoerbaar zou zijn... Geen idee.
compact en kleverig.
  zondag 15 maart 2015 @ 22:51:38 #241
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_150681907
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens is het niet zo héél gemakkelijk om n man die er niks nee te maken wil hebben te dwingen te betalen. Kan me zi voorstellen dat er ook n hoop vroiwen zijn die de moeite er niet voor willen doen. Maar goed, geen cijfers enzo.
quote:
Verwekker moet betalen voor niet-erkend kind

Grote steden jagen op vaders van niet-erkende kinderen, schrijft de Volkskrant. In Amsterdam, Rotterdam, Zwolle en Maastricht worden bijstandsmoeders onder druk gezet om de naam van de verwekker van hun kind te noemen, zodat de gemeenten een financiële bijdrage van hem kunnen eisen.

De gemeenten hopen met de actie te besparen op de uitkeringen. "Maar het gaat ons er vooral om dat vaders verantwoordelijkheid nemen voor hun kind", aldus een woordvoerder van de gemeente Rotterdam.

Man is onderhoudsplichtig
Ook wanneer een man zijn kind niet heeft erkend, is hij onderhoudsplichtig. Ontkent hij zelfs de vader te zijn, dan vraagt de gemeente toestemming aan de rechter om de bijstand toch te verhalen. Als het zover komt, krijgt de man de kans zijn kant van het verhaal geven.

In Rotterdam maakten vorig jaar 250 bijstandsmoeders alsnog de naam van de verwekker van hun kind bekend. In navolging daarvan gaan ook Amsterdam, Zwolle en Maastricht nu achter mogelijke vaders aan.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)oor-niet-erkend-kind
Krekker is de bom!
pi_150683064
quote:
Onzin.
  zondag 15 maart 2015 @ 23:30:29 #243
37769 erodome
Zweefteef
pi_150683362
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Ehh, nee?

De enige manier om als man 100% garantie te hebben dat er geen kind komt, is door geen seks te hebben.
Alleen geen seks is 100%, dat is waar. Toch vindt zo goed als iedereen de pil zat om op te leunen. Het risico bij goed gebruik is bijna verwaarloosbaar.
Het risico van een condoom bij goed gebruik(wat gelukkig makkelijker is dan bij de pil) zit daar echt heel erg vlakbij. Zelfs als dat het enige middel is dat gebruikt wordt.

Als je daarnaast ook geen randdebielen neukt komt het helemaal goed, want als er dan eens iets mis zou gaan is de kans klein dat de vrouw in kwestie wel jouw kind wil.
Met die voorzorgsmaatregelen bij elkaar kan het bijna niet mis gaan.

Dus ja, misschien kan het gebeuren dat je een keer nee tegen seks moet zeggen. Boe focking hoe, het leven valt soms niet mee als je verstandig moet zijn, wen er maar aan.
pi_150683757
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 23:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Alleen geen seks is 100%, dat is waar. Toch vindt zo goed als iedereen de pil zat om op te leunen. Het risico bij goed gebruik is bijna verwaarloosbaar.
Het risico van een condoom bij goed gebruik(wat gelukkig makkelijker is dan bij de pil) zit daar echt heel erg vlakbij. Zelfs als dat het enige middel is dat gebruikt wordt.

Als je daarnaast ook geen randdebielen neukt komt het helemaal goed, want als er dan eens iets mis zou gaan is de kans klein dat de vrouw in kwestie wel jouw kind wil.
Met die voorzorgsmaatregelen bij elkaar kan het bijna niet mis gaan.

Dus ja, misschien kan het gebeuren dat je een keer nee tegen seks moet zeggen. Boe focking hoe, het leven valt soms niet mee als je verstandig moet zijn, wen er maar aan.
Beetje jammer dat je me wegzet als iemand met een 'zeik/huil' mening in die laatste alinea. Met je belerende toontje. Nogal onnodig.

Dit ontneemt me ook eigenlijk ook de zin om me nog in deze discussie te mengen, dus ehh, laterrrr!
"Pools are perfect for holding water"
pi_150684392
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 22:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

dat zijn er 250 en onder druk van de gemeente.
Maakt t wel gemakkelijker ja.
compact en kleverig.
  maandag 16 maart 2015 @ 00:05:50 #246
37769 erodome
Zweefteef
pi_150684568
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 23:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je me wegzet als iemand met een 'zeik/huil' mening in die laatste alinea. Met je belerende toontje. Nogal onnodig.

Dit ontneemt me ook eigenlijk ook de zin om me nog in deze discussie te mengen, dus ehh, laterrrr!
Dat gaat niet over jou persoonlijk, sorry als de 'je' vorm je dat idee wel gaf.
Dit gaat over de mannen die een baby overhouden aan een scharrel. Als die wel een beetje nagedacht hadden dan was het niet gebeurd. Die hadden dat makkelijk kunnen voorkomen en moeten wat mij betreft niet huilen.

Voor mannen in een relatie die de afspraak aangaan te vertrouwen op het goede gebruik van anticonceptie door de vrouw vind ik dat er een afspraak op papier gezet moet kunnen worden, zodat die afspraak niet zomaar eenzijdig terug gedraaid kan worden. Nou ja mbt tot verantwoordelijkheid dan.
  maandag 16 maart 2015 @ 00:24:51 #247
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_150685114
Dit had niet hoeven gebeuren als de wet niet ontzettend naar vrouwen gericht was. Nu ben je als man fucked wanneer de vrouw zwanger wordt. De keuze ligt in haar handen, terwijl beide partijen het eens waren met de vrijpartij.
Met uitzondering van verkrachting natuurlijk, zou het mogelijk moeten worden voor de man om afstand te mogen doen van het ouderschap, indien de vrouw het kind wel wil houden.
  maandag 16 maart 2015 @ 00:37:42 #248
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_150685397
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:31 schreef datismijnmening het volgende:
Ergens wel ja.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_150686905
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 00:37 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ergens wel ja.
dat dan weer absoluut niet wmb.
compact en kleverig.
  maandag 16 maart 2015 @ 09:13:13 #250
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150687948
Grappig om te zien dat zoveel mannen in de slachtofferrol kruipen en alle verantwoording bij de vrouw leggen, wel de lusten maar niet de lasten?

Anticonceptie= verantwoording van de vrouw
Toch zwanger geworden? = verantwoording van de vrouw
Abortus= verantwoording van de vrouw
Kind houden=verantwoording van de vrouw
Kind opvoeden=Verantwoording van de vrouw

Terwijl als de man zijn verantwoording bij de eerste stap al zou nemen, dus gewoon heel simpel een condoom om doen, dan zou van de rest geen sprake zijn.
Maar blijkbaar is dat voor veel mannen al te veel verantwoording en is alles de schuld van de vrouw.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 16 maart 2015 @ 09:18:22 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150688048
Ze lijken vooral een probleem te hebben met het feit dat ze niet, net als vroeger, kunnen weglopen zonder op hun verantwoordelijkheid tegenover hun kind te worden gewezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 maart 2015 @ 09:27:24 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150688182
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:18 schreef Leandra het volgende:
Ze lijken vooral een probleem te hebben met het feit dat ze niet, net als vroeger, kunnen weglopen zonder op hun verantwoordelijkheid tegenover hun kind te worden gewezen.
En het grootste probleem daarvan lijkt de financiën te zijn...
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 16 maart 2015 @ 09:29:28 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150688213
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

En het grootste probleem daarvan lijkt de financiën te zijn...
Ja, geen geld hebben voor condooms is natuurlijk ook wel kut.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 maart 2015 @ 09:29:59 #254
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150688218
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, geen geld hebben voor condooms is natuurlijk ook wel kut.
Ze hebben het zwaar, die mannen. ;(
  maandag 16 maart 2015 @ 09:49:00 #255
421720 Goedzooi
Hallo, wilt u dakpannen kopen?
pi_150688541
Meteen castreren steriliseren die moordenaar.
Nederlands is mijn goedste vak
pi_150688998
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:18 schreef Leandra het volgende:
Daarvan probeerde ik dis te zeggen dat dat volgens mij nog best vaak wél gebeurt, in gevallen dat de vader al vóór de geboorte duidelijk maakt dat hij er niets mee te maken wil hebben.
compact en kleverig.
  maandag 16 maart 2015 @ 11:26:02 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150690949
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Daarvan probeerde ik dis te zeggen dat dat volgens mij nog best vaak wél gebeurt, in gevallen dat de vader al vóór de geboorte duidelijk maakt dat hij er niets mee te maken wil hebben.
Of het wel of niet vaak gebeurt doet er niet toe, dat maakt hun verontwaardiging hoogstens nog meer overdreven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150690995
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of het wel of niet vaak gebeurt doet er niet toe, dat maakt hun verontwaardiging hoogstens nog meer overdreven.
maar ik ben er dus wel benieuwd naar!
compact en kleverig.
  maandag 16 maart 2015 @ 11:29:04 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150691026
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar ik ben er dus wel benieuwd naar!
Ik weet het niet, ik heb iig nooit alimentatie gevraagd of gekregen voor mijn vaderloze kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150691459
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik heb iig nooit alimentatie gevraagd of gekregen voor mijn vaderloze kind.
Nou, en ik ken dus 5 vrouwen die ook nooit alimentatie hebben gevraagd van een man die voor de geboorte al weg was.
En geen enkele die dat wel heeft gedaan. Vandaar dat ik t me afvroeg.
compact en kleverig.
  maandag 16 maart 2015 @ 11:54:21 #261
403520 Sway-
La vie est belle
pi_150691699
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:16 schreef Drinky het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.

Schuld ligt bij beide en het zou belachelijk zijn dat alleen de vrouw mag beslissen wat er vervolgens gaat gebeuren en de man zich maar moet aanpassen. Dat zou andersom ook raar zijn.
  maandag 16 maart 2015 @ 12:04:24 #262
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150692000
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:45 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nou, en ik ken dus 5 vrouwen die ook nooit alimentatie hebben gevraagd van een man die voor de geboorte al weg was.
En geen enkele die dat wel heeft gedaan. Vandaar dat ik t me afvroeg.
Ik ken er ook een aantal die geen alimentatie krijgen, eigenlijk alleen degene die uit een relatie/huwelijk komen en het kind nog contact heeft met de vader die wel alimentatie krijgen.
pi_150693529
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2015 00:24 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Dit had niet hoeven gebeuren als de wet niet ontzettend naar vrouwen gericht was. Nu ben je als man fucked wanneer de vrouw zwanger wordt. De keuze ligt in haar handen, terwijl beide partijen het eens waren met de vrijpartij.
Met uitzondering van verkrachting natuurlijk, zou het mogelijk moeten worden voor de man om afstand te mogen doen van het ouderschap, indien de vrouw het kind wel wil houden.
Al die alleenstaande moeders kost de overheid veel geld dus er gaat echt niet iets veranderen rondom iets als "ja maar zij wilde wel en ikke niet". Als je niet wil betalen moet je gewoon zorgen dat je geen geld hebt. Lekker op de bank zitten en schultenbrau klappen _O_
  maandag 16 maart 2015 @ 16:20:54 #264
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_150701685
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:13 schreef snakelady het volgende:
Grappig om te zien dat zoveel mannen in de slachtofferrol kruipen en alle verantwoording bij de vrouw leggen, wel de lusten maar niet de lasten?

Anticonceptie= verantwoording van de vrouw
Toch zwanger geworden? = verantwoording van de vrouw
Abortus= verantwoording van de vrouw
Kind houden=verantwoording van de vrouw
Kind opvoeden=Verantwoording van de vrouw

Terwijl als de man zijn verantwoording bij de eerste stap al zou nemen, dus gewoon heel simpel een condoom om doen, dan zou van de rest geen sprake zijn.
Maar blijkbaar is dat voor veel mannen al te veel verantwoording en is alles de schuld van de vrouw.
Condoom geeft geen 100% bescherming ;).

Het is nou eenmaal zo dat de man geen zeggenschap heeft en dat hij pech heeft als de vrouw het kind wil houden. Andersom heeft hij ook pech, als hij het kind wil maar de vrouw niet. Maarja het gaat nogal ver om een vrouw te verplichten om een zwangerschap tegen haar zin te voltooien, aan de andere kant is dat maar 9 maanden tegenover 18 jaar aan lasten voor een man die tegen zijn zin vader wordt. ;).

Voor de duidelijkheid, ik vind dat je als man gewoon je verantwoordelijkheid moet nemen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_150701787
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:22 schreef Leandra het volgende:
Ja gut, jullie hebben het zwaar sinds DNA-onderzoek beschikbaar en betaalbaar is hč...

Maar dat geeft je nog geen beschikkingsrecht over een ander, en nee, ook geen inspraak.
Als jij een kind wilt houden waar de man niet op zit te wachten prima, maar dan ook niet janken om geld.
  maandag 16 maart 2015 @ 16:27:27 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150701936
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:23 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Als jij een kind wilt houden waar de man niet op zit te wachten prima, maar dan ook niet janken om geld.
Want ik moet maar een abortus ondergaan?
Als jij niet wilt dat ik zwanger van je word dan moet je maar zorgen dat ik niet zwanger van je kan worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150701984
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want ik moet maar een abortus ondergaan?
Als jij niet wilt dat ik zwanger van je word dan moet je maar zorgen dat ik niet zwanger van je kan worden.
Nee je moet lezen. Ik zeg toch als je het dan wilt houden prima.... alleen dan janken om geld is gewoon hypocriet. Je kan ook zorgen dat je niet zwanger word door je benen bij elkaar te houden, maar ik snap dat het makkelijker is om alle verantwoordelijkheid bij de man te leggen.
  maandag 16 maart 2015 @ 16:29:44 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150701997
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:20 schreef PirE het volgende:

[..]

Condoom geeft geen 100% bescherming ;).
Nee, maar geen condoom geeft wel een hele grote kans op een zwangerschap.

Het feit dat een condoom geen 100% bescherming biedt lijkt me iig een heel slecht excuus om maar geen condoom te gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 maart 2015 @ 16:31:36 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150702066
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:29 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Nee je moet lezen. Ik zeg toch als je het dan wilt houden prima.... alleen dan janken om geld is gewoon hypocriet. Je kan ook zorgen dat je niet zwanger word door je benen bij elkaar te houden, maar ik snap dat het makkelijker is om alle verantwoordelijkheid bij de man te leggen.
Je kunt ook zorgen dat iemand niet zwanger van je wordt door geen seks te hebben.

Als je niet wilt dat iemand zwanger van je wordt moet je je zaad niet in haar dumpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150702197
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kunt ook zorgen dat iemand niet zwanger van je wordt door geen seks te hebben.

Als je niet wilt dat iemand zwanger van je wordt moet je je zaad niet in haar dumpen.
Daar ben je nog altijd samen bij. Dus sex hebben is een gezamelijke beslissing maar wat er gebeurt als het toch mis gaat is de beslissing van alleen de vrouw? Tuurlijk joh. _O- _O-
pi_150703264
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:35 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Daar ben je nog altijd samen bij. Dus sex hebben is een gezamelijke beslissing maar wat er gebeurt als het toch mis gaat is de beslissing van alleen de vrouw? Tuurlijk joh. _O- _O-
Voorbehoedsmiddelen gebruiken zijn ook een gezamelijke beslissing, waarbij de man de optie heeft om een condoom te gebruiken of zich te laten steriliseren ^O^
  maandag 16 maart 2015 @ 17:08:50 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150703396
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:35 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Ehm ja, want anders zou de man mede de bevoegdheid hebben te beslissen over ingrijpen in het lichaam van de vrouw.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150707075
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

Voorbehoedsmiddelen gebruiken zijn ook een gezamelijke beslissing, waarbij de man de optie heeft om een condoom te gebruiken of zich te laten steriliseren ^O^
Haha nu word ie helemaal mooi, ook een vrouw kan zich laten helpen. Misschien leer je ooit nog dan een condoom niet 100% betrouwbaar is.
pi_150707123
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm ja, want anders zou de man mede de bevoegdheid hebben te beslissen over ingrijpen in het lichaam van de vrouw.
Ben je nou echt zo achterlijk? ik zeg toch dat een vrouw ten alle tijde moet kunnen kiezen het kind te houden. LEZEN!!!! alleen als je daarvoor kiest zonder dat de man er voor kiest, kies je dus ook om dat kind alleen op te voeden, en moet je dus niet gaan bedelen om geld.
pi_150707406
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:31 schreef datismijnmening het volgende:
Hadden ze dus ook wel bij je moeder wel mogen doen toen ze verwachting was van jou.
blablablabla
pi_150707507
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:51 schreef Atak het volgende:

[..]

Als je naait kan je ook genaaid worden.
Haha.
pi_150707617
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Haha nu word ie helemaal mooi, ook een vrouw kan zich laten helpen. Misschien leer je ooit nog dan een condoom niet 100% betrouwbaar is.
Als de vrouw geen kinderwens heeft is er uberhaubt geen probleem, deze hele discussie gaat toch om kerels die geen kind willen maar wel willen neuken?
Wat een boel domme mannen hier :o
pi_150707852
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Hadden ze dus ook wel bij je moeder wel mogen doen toen ze verwachting was van jou.
:O
-XOXO-
  maandag 16 maart 2015 @ 19:25:33 #279
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150708371
quote:

[..]

net zo betrouwbaar als de pil bij juist gebruik.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:26:23 #280
37769 erodome
Zweefteef
pi_150708411
quote:

Misschien leer je ooit nog dan een condoom niet 100% betrouwbaar is.
Vind dit dus echt een bullshit opmerking...

De meeste mannen leunen zonder blikken of blozen op het pilgebruik van hun vrouwelijke partner. Dan hoor je nooit wat over het is niet 100% veilig enzo. Sterker nog, zodra een vrouw onverhoopt zwanger wordt wordt er gelijk gezegd dat ze dat wel expres heeft gedaan of echt oerstom ermee omgegaan is.
Geen man die half in paniek raakt omdat de vrouw alleen de pil gebruikt en er geen secundaire maatregelen zijn om een zwangerschap te voorkomen.

Het condoom is niet veel onbetrouwbaarder dan de pil, bij goed gebruik scheelt dat amper en de risico factoren voor de pil, die de werking kunnen verminderen, zijn niet aanwezig bij het condoom.
We mogen dus gerust stellen dat het condoom om en nabij even betrouwbaar is als de pil.

Bij goed gebruik van een condoom(en dat is echt heel erg simpel) is de kans op scheuren nihil en is de betrouwbaarheid enorm, kans op zwangerschap vrijwel te verwaarlozen.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:27:00 #281
37769 erodome
Zweefteef
pi_150708446
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:57 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo achterlijk? ik zeg toch dat een vrouw ten alle tijde moet kunnen kiezen het kind te houden. LEZEN!!!! alleen als je daarvoor kiest zonder dat de man er voor kiest, kies je dus ook om dat kind alleen op te voeden, en moet je dus niet gaan bedelen om geld.
De vrouw bedelt niet om geld, er zijn wetten die ervoor zorgen dat de man voor zijn KIND verantwoordelijk is.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:27:58 #282
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_150708483
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

Als de vrouw geen kinderwens heeft is er uberhaubt geen probleem, deze hele discussie gaat toch om kerels die geen kind willen maar wel willen neuken?
Ze willen geen kind met die vrouw, een condoom gebruiken is dan wel handig. Daarnaast moet je als man niet vertrouwen op de vrouw als je geen kinderen wilt, dat is een beetje dom en naief.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_150708496
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:15 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

:O
Ja komop man dat vind je toch niet serieus een begrijpelijke actie, schat je fatsoenlijker in dan dat .
blablablabla
  maandag 16 maart 2015 @ 19:31:16 #284
37769 erodome
Zweefteef
pi_150708635
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:27 schreef PirE het volgende:

[..]

Ze willen geen kind met die vrouw, een condoom gebruiken is dan wel handig. Daarnaast moet je als man niet vertrouwen op de vrouw als je geen kinderen wilt, dat is een beetje dom en naief.
Snap dat idd ook niet, gewoon blind vertrouwen op een vrouw die je amper kent.
Als ik dat had gedaan met mannen had ik nu 5+ kinderen gehad, want er is me een aantal keer verteld dat hij echt geen kinderen kon krijgen, dat daarvoor het condoom echt niet nodig was. Dat naast de 1001 andere smoezen waardoor een condoom echt niet nodig zou zijn.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:34:24 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150708770
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:57 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Het niet kiezen voor een abortus betekent niet dat een man zijn verantwoordelijk niet hoeft te dragen, hij heeft de verantwoordelijkheid tegenover zijn kind.

Als hij dat kind niet had willen hebben had hij de moeder van dat kind niet zwanger moeten maken.

Overigens blijf ik ook fatsoenlijk zonder jou voor debiel uit te maken, het zou fijn zijn als je zelf ook zoveel fatsoen zou hebben, anders moet je je misschien eens afvragen of een discussieforum wel zo'n geschikte plek voor je is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150710197
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja komop man dat vind je toch niet serieus een begrijpelijke actie, schat je fatsoenlijker in dan dat .
Ik vind het een begrijpelijke actie, ik keur het niet goed :{w maar ik begrijp het wel.
-XOXO-
  maandag 16 maart 2015 @ 20:11:11 #287
37769 erodome
Zweefteef
pi_150710572
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:03 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ik vind het een begrijpelijke actie, ik keur het niet goed :{w maar ik begrijp het wel.
Jij vind het begrijpelijk om je neukertje met wie je zonder condoom hebt geneukt terwijl ze al een kind van je geworpen heeft te vergiftigen?
pi_150710625
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Jij vind het begrijpelijk om je neukertje met wie je zonder condoom hebt geneukt terwijl ze al een kind van je geworpen heeft te vergiftigen?
Ik vind het begrijpelijk dat je niet op nog een kind zit te wachten.
-XOXO-
  maandag 16 maart 2015 @ 20:14:17 #289
37769 erodome
Zweefteef
pi_150710708
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:12 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

quote:
Als tegen -indicatie dient vermeld: chronische bijnierinsufficiëntie, allergie voor het product, ernstige astma, erfelijke porphyria (een huidaandoening met overgevoeligheid voor licht).Omwille van cardiovasculair risico, wordt de methode niet aanbevolen bij vrouwen die meer dan 10 sigaretten per dag roken en ouder dan 35 jaar zijn.
Verder is er ook nog het risico dat de methode mislukt in 1,3 tot 7,5 % van de gevallen, en soms het voorkomen van langdurige en overvloedige vaginale bloedingen (tot 12 dagen na de inname)
Andere bijwerkingen kunnen zijn: braakneiging, lichte tot matige buikkrampen, diarree.
Dit zijn de mogelijke bijwerkingen bij goed gebruik van de abortuspil. Bij een zware of overdosering weet ik niet of het veel gevaarlijker wordt.

Nogsteeds begrijpelijk? Gewoon een rubbertje gebruiken was niet handiger geweest?
pi_150710935
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:14 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Dit zijn de mogelijke bijwerkingen bij goed gebruik van de abortuspil. Bij een zware of overdosering weet ik niet of het veel gevaarlijker wordt.

Nogsteeds begrijpelijk? Gewoon een rubbertje gebruiken was niet handiger geweest?
Ik keur het ook niet goed :'(

En tuurlijk was een condoom handiger geweest.
-XOXO-
  maandag 16 maart 2015 @ 20:26:44 #291
37769 erodome
Zweefteef
pi_150711358
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:18 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ik keur het ook niet goed :'(

En tuurlijk was een condoom handiger geweest.
Waarom vindt je het dan wel begrijpelijk? Want het is echt geen kattenpis om iemand illegale medicijnen in zware of overdosering te geven. Daar is niets begrijpelijks aan, ook niet als je echt stevig de pleuris erin hebt dat je iemand bezwangert hebt.

We hebben het hier ook niet over 1 keer, maar gewoon 2 keer aangezien de eerste keer niet werkte.
Godzijdank vertrouwde ze het niet en is naar een arts gegaan, want het wil ook nog weleens gebeuren dat de boel niet geheel wordt afgestoten en er hulp nodig is om alles schoon en veilig te krijgen.
pi_150711915
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:12 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat kan je dan toch ook wellicht net iets eerder bedenken :?
Of het kind gewoon niet erkennen, aangeven er niet van plan zijn er voor te gaan zorgen zoals miljoenen vaders wereldwijd dat doen.
blablablabla
  maandag 16 maart 2015 @ 20:45:33 #293
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150712345
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat kan je dan toch ook wellicht net iets eerder bedenken :?
Of het kind gewoon niet erkennen, aangeven er niet van plan zijn er voor te gaan zorgen zoals miljoenen vaders wereldwijd dat doen.
ook supertof voor dat kind verder omdat de moeder het toch zon goed idee vond om het uit te laten groeien terwijl ze verder wel wist dat de vader er niks mee te maken wilde hebben.

Als Leandra en Erodome hun ego's opzij zouden zetten zouden ze mischien inzien dat je niet voor jezelf of 2 personen een levensbeslissing maakt, maar voor alle 3.
Drinky is een baas
  maandag 16 maart 2015 @ 20:49:29 #294
37769 erodome
Zweefteef
pi_150712557
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:45 schreef Drinky het volgende:

[..]

ook supertof voor dat kind verder omdat de moeder het toch zon goed idee vond om het uit te laten groeien terwijl ze verder wel wist dat de vader er niks mee te maken wilde hebben.

Als Leandra en Erodome hun ego's opzij zouden zetten zouden ze mischien inzien dat je niet voor jezelf of 2 personen een levensbeslissing maakt, maar voor alle 3.
Ik heb geen ongewenste kinderen, ik vind dat kinderen recht hebben op 2 ouders die beide even graag willen, bij wie het kind welkom is. Daarom ben ik ook altijd erg voorzichtig geweest met mezelf beschermen tegen een ongewenste zwangerschap. Heb er stevig op los geneukt en doe dat nogsteeds zo nu en dan wel, nog nooit ongewenst zwanger geweest.

Het probleem in deze is dat we het hebben over een "foutje", door dom gedrag, of door dikke pech. Dan is er al een fucked beslissing, er is dan geen we voorkomen dit meer, is er geen weglopen zonder consequentie's meer, die zijn er al.
pi_150712614
quote:
Het zou wat zijn als alle vrouwen even zonder te knipperen een abortus kunnen plegen. ;(
  maandag 16 maart 2015 @ 20:53:13 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150712761
quote:

[..]

Je gaat er op voorhand vanuit dat het kind het sowieso vervelend vindt dat het geboren is...
Nou idd, daar is bij een geaborteerd kind iig geen twijfel over.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:10:55 #297
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150727504
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je gaat er op voorhand vanuit dat het kind het sowieso vervelend vindt dat het geboren is...
Nou idd, daar is bij een geaborteerd kind iig geen twijfel over.
Een geaborteerd kind is nog niet dusdanig ontwikkelt dat het al als mens gezien kan worden. Vandaar dat er ook een korte periode bestaat waarin de abortus gepleegd kan worden omdat het daarna niet meer ethisch verantwoord is.

Daarnaast, ik ken geen enkel kind die het fijn vond/vind om zonder zijn vader (of moeder) op te groeien, dus ja, daar ga ik bij voorbaat al vanuit. Daarnaast is het voor een alleenstaande moeder ook geen pretje. Ergo; alleen dat kind te wereld laten komen als beide ouders daarmee akkoord zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:50 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Het zou wat zijn als alle vrouwen even zonder te knipperen een abortus kunnen plegen. ;(
Hoe eerder je erbij bent des te kleiner de kans op complicaties en de kans dat je er een band mee ontwikkelt waardoor het steeds lastiger wordt.
Drinky is een baas
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:16:12 #298
37769 erodome
Zweefteef
pi_150729311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:10 schreef Drinky het volgende:

[..]

Een geaborteerd kind is nog niet dusdanig ontwikkelt dat het al als mens gezien kan worden. Vandaar dat er ook een korte periode bestaat waarin de abortus gepleegd kan worden omdat het daarna niet meer ethisch verantwoord is.

Daarnaast, ik ken geen enkel kind die het fijn vond/vind om zonder zijn vader (of moeder) op te groeien, dus ja, daar ga ik bij voorbaat al vanuit. Daarnaast is het voor een alleenstaande moeder ook geen pretje. Ergo; alleen dat kind te wereld laten komen als beide ouders daarmee akkoord zijn.

[..]

Hoe eerder je erbij bent des te kleiner de kans op complicaties en de kans dat je er een band mee ontwikkelt waardoor het steeds lastiger wordt.
Korte tijd en kan dan nog niet als mens gezien worden? Ga eens erg snel kijken naar de ontwikkeling van een vrucht tot 24 weken, want dat is de abortusgrens hier(maak daar maar 20 weken van om het makkelijker te maken, die echt hele late zijn er bijna alleen voor medische gevallen ipv ongewenst).

Je weet dat er tegenwoordig (met moeite en niet altijd succesvol) al baby's van 21 weken in leven gehouden kunnen worden?
Die grens gaat niet over kan je nog niet als mens zien, die grens gaat over een oude grens(meen iets van 1978) waarop men die vrucht buiten de moeder in leven kan houden.

Je vergeet alleen mee te nemen dat er ook een hormooncrash en alles is, naast een medische ingreep met zijn eigen risico's. Het is niet alleen die vrucht, haal maar weg en niets aan de hand. Er gebeurd op dat moment ook echt wat met de vrouw wat bv door die hormooncrash een depressie kan veroorzaken. Dat gaat niet over je hebt je eraan gebonden, voorkom dat door het snel te doen. Dat komt door overload aan hormonen die comleet op hol slaan.
pi_150731565
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

En vrouwen die geen kinderwens hebben mogen dat natuurlijk wel he. Hypocriet.
pi_150731567
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

net zo betrouwbaar als de pil bij juist gebruik.
Precies. Geen 100% zekerheid dus.
pi_150731657
Klaar. en ik maak lekker geen nieuwe!

liefhebbers kunnen hier doorzeuren over dit onderwerp:
R&P / Vriendin per ongeluk bezwangerd en nu?

[ Bericht 71% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 17-03-2015 12:57:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')