7 jaar voor moord is wel wat weinig niet.quote:Man bezorgt ex een miskraam door abortuspillen in smoothie
In Noorwegen heeft een man zijn ex-vriendin een abortus bezorgd zonder haar medeweten. Hij gaf haar een smoothie vol abortuspillen, waardoor de vrouw een miskraam kreeg. De man beweert dat zijn actie "de enige uitweg" was.
Maandag pleitte de 26-jarige man schuldig aan het beëindigen van een zwangerschap zonder toestemming van de moeder. "Ik hield er een slecht geweten aan over, maar ik dat dacht dat het de enige uitweg was" vertelde de man in de rechtbank en meldt de Noorse staatsomroep NRK.
De man heeft al een kind met de vrouw uit een eerdere korte relatie. Op een feestje kwamen ze elkaar terug tegen en deelden ze opnieuw de lakens met elkaar. Toen bleek dat ze opnieuw zwanger was geworden, was de man daar absoluut niet tevreden mee. "Hij heeft me meerdere keren proberen te overtuigen om een abortus te laten plegen, maar dat was voor mij geen optie", verklaarde de 20-jarige vrouw.
De man had eerder al geprobeerd de vrouw een miskraam te bezorgen. Hij gaf haar toen abortuspillen en vertelde haar dat het pijnstillers waren. Maar die poging mislukte. "Ik had online gelezen dat de pillen misvormingen kunnen veroorzaken als ze niet werken", vertelde de man aan de rechter. "Ik dacht daarom dat het kind geboren zou worden met misvormingen door mijn schuld. Met die gedachte kon ik niet leven."
Daarom bestelde hij online een tweede lading pillen. Hij gaf vervolgens zijn ex-vriendin een smoothie vol abortuspillen, waardoor zij later die avond een miskraam kreeg. De vrouw vertrouwde het zaakje niet en besloot een aantal tests te laten doen bij haar huisarts. Die ontdekte dat het miskraam werd veroorzaakt door een hoge dosis abortuspillen.
Op 17 maart doet de rechtbank een uitspraak. De aanklager heeft 7 jaar celstraf geëist.
Of twee keer nadenken kan ook, ben het met je eens.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Neem gewoon je verantwoordelijkheid, als je mans genoeg bent om je lul ergens in te steken waar 9 maanden later een baby uit kan komen.
Als man moet je gewoon kunnen zeggen flikker maar op. Gelijke rechten enzo. 'baas in eigen buik' geldt natuurlijk alleen maar voor vrouwen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Neem gewoon je verantwoordelijkheid, als je mans genoeg bent om je lul ergens in te steken waar 9 maanden later een baby uit kan komen.
Als je naait kan je ook genaaid worden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Je lul ergens insteken staat in geen verhouding tot de consequenties die een vrouw je kan opleggen als je raakschiet. Je gaat namelijk akkoord met je lul ergens insteken, niet een kind onderhouden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Baas in eigen buik, en over andermans portemonnee is het toch?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:44 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Als man moet je gewoon kunnen zeggen flikker maar op. Gelijke rechten enzo. 'baas in eigen buik' geldt natuurlijk alleen maar voor vrouwen.
Hoezo moord?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:02 schreef Woestijnvos het volgende:
7 jaar voor moord is wel wat weinig niet.
Dit, hooguit toebrengen van lichamelijk letselquote:Op donderdag 12 maart 2015 15:32 schreef emptiness het volgende:
Als het nog een fetus was was het geen moord.
Nee joh. Straks krijgen we op dit gebied nog gelijke rechten.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je lul ergens insteken staat in geen verhouding tot de consequenties die een vrouw je kan opleggen als je raakschiet. Je gaat namelijk akkoord met je lul ergens insteken, niet een kind onderhouden.
Je moet je schamen dat je 5-30 minuten gezamenlijk plezier geen reden vindt om 18 jaar geld over te moeten maken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:59 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Nee joh. Straks krijgen we op dit gebied nog gelijke rechten.
Je krijgt al redelijk vroeg in je leven te horen dat je kindjes kunt maken door je sperma in iemands baarmoeder te lozen. Die consequentie moet je toch gewoon dragen als je dat ook daadwerkelijk doet? Ik geloof best dat ze (of hij iig) niet aan een kindje dachten, maar dat doet het er niet aan af dat je gewoon een condoom om kunt doen, of jezelf kunt steriliseren, mocht je geen kinderen willen. Tegenwoordig zijn er genoeg manieren om geen kinderen te maken en toch in dr grotje te roeren.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je lul ergens insteken staat in geen verhouding tot de consequenties die een vrouw je kan opleggen als je raakschiet. Je gaat namelijk akkoord met je lul ergens insteken, niet een kind onderhouden.
De afspraak wij hebben vanavond neukseks is niet de afspraak wij hebben over 9 maanden een kind en jij moet me 18 jaar lang onderhouden. Als je graag stoere baas in eigen buik wil zijn, wat ik vrouwen ook best wel gun, dan mag je ook hele stoere baas over eigen financiële toekomst zijn. Vrouwen zijn momenteel eindverantwoordelijk, maar de mannen mogen in de huidige situatie opdraaien voor de kosten. Als zo'n situatie in omgedraaide vorm zou bestaan dan waren er hordes boze feministen en gecastreerde figuren aan het janken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:28 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Je krijgt al redelijk vroeg in je leven te horen dat je kindjes kunt maken door je sperma in iemands baarmoeder te lozen. Die consequentie moet je toch gewoon dragen als je dat ook daadwerkelijk doet? Ik geloof best dat ze (of hij iig) niet aan een kindje dachten, maar dat doet het er niet aan af dat je gewoon een condoom om kunt doen, of jezelf kunt steriliseren, mocht je geen kinderen willen. Tegenwoordig zijn er genoeg manieren om geen kinderen te maken en toch in dr grotje te roeren.
Ze hebben tegenwoordig condooms, of mag je die niet kopen van je mammie of de Paus?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
in dit geval helemaal stom, ze hébben nb al n kind samen dathij kennelijkniet wilde. En dan niet erover nadenken als je t gewoon nog n keer doet...quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze hebben tegenwoordig condooms, of mag je die niet kopen van je mammie of de Paus?
7 jaar voor het verwijderen van een gezwel is wel wat veel. Krijgen kanker-chirurgen ook zo veel straf voor het uitoefenen van hun beroep?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:02 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
7 jaar voor moord is wel wat weinig niet.
Knap dat jij kan typen, maar niet op het idee komt om nee te zeggen voor iemand zijn blote lulletje in je steekt. Iets met eindverantwoordelijk. Of kun je dat als vrouw niet aan?quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze hebben tegenwoordig condooms, of mag je die niet kopen van je mammie of de Paus?
misschien wilde zij wél nog n kind?quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Knap dat jij kan typen, maar niet op het idee komt om nee te zeggen voor iemand zijn blote lulletje in je steekt. Iets met eindverantwoordelijk.
Jij wil blijkbaar geen kind en wel sex, jouw eigen verantwoordelijkheidquote:Op donderdag 12 maart 2015 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Knap dat jij kan typen, maar niet op het idee komt om nee te zeggen voor iemand zijn blote lulletje in je steekt. Iets met eindverantwoordelijk. Of kun je dat als vrouw niet aan?
Ik ben helemaal voor vrouwen die de verantwoordelijkheid nemen, maar jij springt een beetje om de hete brij heen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
misschien wilde zij wél nog n kind?
Ze wilde die verantwoordelijkheid in elk geval wel nemen. Híj vond dat kennelijkniet nodig, want zonder condoom is veel fijner ofzo..
Ik snap dat je dit heel vaak hebt gehoord en dat voor jezelf nadenken niet zo makkelijk is, maar stel je hier nou serieus dat 10 minuten werk evenveel verantwoordelijkheid oplevert als diezelfde 10 minuten+ nog een hele hoop weken nadenktijd over de gevolgen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jij wil blijkbaar geen kind en wel sex, jouw eigen verantwoordelijkheid
Gut gut gut. Je wil geen verantwoordelijkheid voor de mogelijke gevolgen van sex maar je snapt niet dat je daar zelf een doorslaggevende rol in speelt. En dan denk je dat ik niet kan nadenkenquote:Op donderdag 12 maart 2015 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap dat je dit heel vaak hebt gehoord en dat voor jezelf nadenken niet zo makkelijk is, maar stel je hier nou serieus dat 10 minuten werk evenveel verantwoordelijkheid oplevert als diezelfde 10 minuten+ nog een hele hoop weken nadenktijd over de gevolgen.
Dit!!quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:04 schreef SpecialK het volgende:
Foute actie van die kerel natuurlijk... dat gezegd hebbende lijkt het me tijd voor wetgeving financiële abortus. Ben je in de toekomst van 99% van dit gezeik af.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:04 schreef SpecialK het volgende:
Foute actie van die kerel natuurlijk... dat gezegd hebbende lijkt het me tijd voor wetgeving financiële abortus. Ben je in de toekomst van 99% van dit gezeik af.
nee hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor vrouwen die de verantwoordelijkheid nemen, maar jij springt een beetje om de hete brij heen.
Als je verstandig bent.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee hoor.
Als je als man écht geen kind wil en je hebt seks met een vrouw die je daarin niet kunt vertrouwen (ze heeft immers al n kind van je gekregen terwijl jij dat niet wilde) en/of die je nog niet/nauwelijks kent, zul je zélf moeten zorgen dat ze niet zwanger raakt.
dat is dan nog n ander verhaal/discussie wmb.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap dat je dit heel vaak hebt gehoord en dat voor jezelf nadenken niet zo makkelijk is, maar stel je hier nou serieus dat 10 minuten werk evenveel verantwoordelijkheid oplevert als diezelfde 10 minuten+ nog een hele hoop weken nadenktijd over de gevolgen.
nou, in dit verhaal hoef je geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat zij hierin niet te vertrouwen was.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je verstandig bent.
Maar dit zijn allemaal niet meetbare dingen dus daar kan je geen wetgeving tegenaan gooien.
Klopt maar tis niet meetbaar voor de wet verder.. Duss dan kom je nog niet tot de vraag hoe de wetgeving daarover zou moeten oordelen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat is dan nog n ander verhaal/discussie wmb.
Als jij als man geen kind wil, moet jij daar ook verantwoordelijkheid voor dragen en dat niet (alleen) aan de vrouw overlaten.
daar heb ik t dan ook totaal niet over.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt maar tis niet meetbaar voor de wet verder.. Duss dan kom je nog niet tot de vraag hoe de wetgeving daarover zou moeten oordelen.
Okay, tjah, eens, denk na bij wat je doet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
daar heb ik t dan ook totaal niet over.
Snapte dit ook niet. Heb een hekel aan kutberichten met onvolledige informatiequote:Op donderdag 12 maart 2015 17:48 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik snap dat stuk over die eerdere poging niet. Heeft hij die pillen toen ook gegeven maar leidde het niet tot een miskraam?
ik vond t wel duidelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Snapte dit ook niet. Heb een hekel aan kutberichten met onvolledige informatie.
Deze post zou net zo goed anti-abortus kunnen zijn. Waarom mag de vrouw wel beslissen om die verantwoordelijkheid af te kopen met een morning-afterpil of een abortus, terwijl een man maar alle gevolgen moet accepteren?quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jij wil blijkbaar geen kind en wel sex, jouw eigen verantwoordelijkheid
Vrij simpel hoor. Ongehuwde kerels voor de abortus grens de kans geven om afstand te doen van enige verantwoordelijkheid voor moeders en het kind. Mocht mama het verzwijgen dat ze zwanger is dan heb je die verantwoordelijkheid automatisch niet. Klaaaaarrrr.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je verstandig bent.
Maar dit zijn allemaal niet meetbare dingen dus daar kan je geen wetgeving tegenaan gooien.
En als ze dat niet doet (je weet dat die kans groot is, ze heeft immers al een kind van je terwijl dat niet de bedoeling was), dan is het nog steeds niet jouw eigen verantwoordelijkheid dat ze niet (weer) zwanger wordt?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 05:47 schreef El_Matador het volgende:
Abortuspillen? Wist niet dat die bestonden.
Maar ja, de initiële fout ligt natuurlijk bij de vrouw. Zij had gewoon anticonceptie moeten slikken.
Dat het 1e kind ook een ongelukje was heb ik niet zo begrepen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 06:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als ze dat niet doet (je weet dat die kans groot is, ze heeft immers al een kind van je terwijl dat niet de bedoeling was), dan is het nog steeds niet jouw eigen verantwoordelijkheid dat ze niet (weer) zwanger wordt?
een rubber om zijn knuppel is minimaal net zo goed zijn verantwoording.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 06:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat het 1e kind ook een ongelukje was heb ik niet zo begrepen.
Het is misschien niet netjes van de man om het zo opgelost te hebben maar als de vrouw er geen blijvende schade aan overhield vind ik niet dat hij straf verdient.
Vrouwen hebben hier nou eenmaal onevenredig veel macht.
Daar gaat het niet om. zij heeft de macht mbt het kind, hij niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:04 schreef Toekito het volgende:
[..]
een rubber om zijn knuppel is minimaal net zo goed zijn verantwoording.
Dan moet hij zorgen dat ze niet zwanger wordt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. zij heeft de macht mbt het kind, hij niet.
makkelijk gedacht.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. zij heeft de macht mbt het kind, hij niet.
ja, waarom moet ze dat?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 05:47 schreef El_Matador het volgende:
Abortuspillen? Wist niet dat die bestonden.
Maar ja, de initiële fout ligt natuurlijk bij de vrouw. Zij had gewoon anticonceptie moeten slikken.
Omdat je een kind niet ongewenst geboren laat worden, dan ben je gewoon een laag wijf.quote:
quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
het is n kutstreek wat zij heeft gedaan, maar dat hij haar zwanger heeft gemaakt, is ook zijn verantwoordelijkheid. Waarom móet hij geen condoom dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat je een kind niet ongewenst geboren laat worden, dan ben je gewoon een laag wijf.
Het feministische Zweden kennende zal zij dan ook wel gelijk krijgen
Opzich een goed idee. Maar de oplossing ligt toch een fase eerder, als je geen kind wil niet (onveilig) neuken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:04 schreef SpecialK het volgende:
Ze is 20 en had al een kind (van dezelfde man, na een korte relatie), als ze dat kind nog borstvoeding geeft beperkt dat haar mogelijkheden tot anticonceptie al aardig...quote:Op vrijdag 13 maart 22015 07:31 schreef El_Matador het volgende:
Niet als er geen blijvende schade is.
De vrouw heeft 4 anticonceptie methoden, de man 1 (en de kerk uit maar das niet zo safe).
Maar ja, de man is schuldig aan zwangerschappen, terwijl de vrouw 4 methodes heeft en met de opmerking "zonder condoom kom je er niet in" nog zelfs een 5e.
Maar leg dat een feminist maar es uit, zinloos.
Dan nog, ze kan zelf kiezen voor abortus, of morning after of zelfs die pil (wist niet dat die bestonden) of ze had nee moeten zeggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze is 20 en had al een kind (van dezelfde man, na een korte relatie), als ze dat kind nog borstvoeding geeft beperkt dat haar mogelijkheden tot anticonceptie al aardig...
Je had het over anticonceptie...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog, ze kan zelf kiezen voor abortus, of morning after of zelfs die pil (wist niet dat die bestonden) of ze had nee moeten zeggen.
De cocktail mag je de man verwijten, alles ervoor is alleen de vrouw aan te rekenen.
je hebt er alleen als man niks aan dat zij die mogelijkheden heeft als ze er niets mee doet. En dat is (helaas) haar keuze.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:31 schreef El_Matador het volgende:
Niet als er geen blijvende schade is.
De vrouw heeft 4 anticonceptie methoden, de man 1 (en de kerk uit maar das niet zo safe).
Maar ja, de man is schuldig aan zwangerschappen, terwijl de vrouw 4 methodes heeft en met de opmerking "zonder condoom kom je er niet in" nog zelfs een 5e.
Maar leg dat een feminist maar es uit, zinloos.
En wat als een man zegt gesteriliseerd te zijn en blijkt te liegen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:41 schreef Stompzinnig het volgende:
En als een vrouw beweert dat ze aan de pil is maar ze blijkt te liegen? Zou dat niet strafbaar moeten zijn?
Anti-foetusvorming dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je had het over anticonceptie...
De MAP en abortus zijn geen anticonceptie.
Dan zou hij iig. verplicht moeten zijn de abortus te moeten betalen en als ze dat niet wil de kosten van het kind. IMHO.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat als een man zegt gesteriliseerd te zijn en blijkt te liegen?
Zou dat niet strafbaar moeten zijn?
Als een vrouw dan zwanger wordt rolt iedereen over elkaar heen om te roepen wat voor domme koe het is hem op z'n woord te geloven.
Dat is natuurlijk heel eenzijdig gedacht. Het maakt niet uit of het over de man of de vrouw gaat. De kant die het slachtoffer is van een ongewenste situatie wordt altijd verteld dat ze dom zijnnquote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als een vrouw dan zwanger wordt rolt iedereen over elkaar heen om te roepen wat voor domme koe het is hem op z'n woord te geloven.
Nee, ik ga nergens vanuit, ik zei "als ze dat kind nog borstvoeding geeft beperkt dat haar mogelijkheden qua anticonceptie".quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anti-foetusvorming dan.
Jij gaat al gelijk weer uit van borstvoeding.
Zelfs met condooms, die vrouw is toch baas over haar eigen kut, of niet?
Bij mij is het meestal andersom; zij: stop hem er maar in. Ik: hoho, ik doe even een jasje aan...
misschien doe ik te achterdochtig hoor, maar in dit geval ga ik er vanuit dat zij bewust niet aan anticonceptie heeft gedaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anti-foetusvorming dan.
Jij gaat al gelijk weer uit van borstvoeding.
Zelfs met condooms, die vrouw is toch baas over haar eigen kut, of niet?
Bij mij is het meestal andersom; zij: stop hem er maar in. Ik: hoho, ik doe even een jasje aan...
Nou, dat maakt het dan eenvoudig; je hoeft alleen maar te stellen dat de ander dan kennelijk gelogen heeft over de gebruikte anticonceptie en je kunt je eigen verantwoordelijkheid volledig laten varen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:46 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Dan zou hij iig. verplicht moeten zijn de abortus te moeten betalen en als ze dat niet wil de kosten van het kind. IMHO.
ook begrijpelijk dat n vrouw stiekem stopt met de pil dus, als ze n kind wil?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:48 schreef El_Matador het volgende:
Als een vrouw een abortus mag weigeren, mag een man het kind weigeren te erkennen.
Maar zo zal het ultrafeministische Zweden wel niet werken dus koos deze man deze oplossing.
Niet chique, wel begrijpelijk.
Ik heb je net uitgelegd dat de vrouw ALLE macht heeft. ALLE. Ze kan ook zeggen; zonder rubber kom je er niet in. Deed ze niet, dan moet je ook niet klagen dat je zwanger kan raken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ook begrijpelijk dat n vrouw stiekem stopt met de pil dus, als ze n kind wil?
Die redenatie is net zo stom.
Het is Noorwegen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:48 schreef El_Matador het volgende:
Als een vrouw een abortus mag weigeren, mag een man het kind weigeren te erkennen.
Maar zo zal het ultrafeministische Zweden wel niet werken dus koos deze man deze oplossing.
Niet chique, wel begrijpelijk.
Ja, en als een vrouw "nee" zegt dan drammen mannen nooit door.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb je net uitgelegd dat de vrouw ALLE macht heeft. ALLE. Ze kan ook zeggen; zonder rubber kom je er niet in. Deed ze niet, dan moet je ook niet klagen dat je zwanger kan raken.
Nou ja Noorwegen, zal niet veel anders zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is Noorwegen.
En een abortus is een fysieke ingreep.. Beetje nasty als je min of meer door een ander gechanteerd kunt worden een fysieke ingreep je ondergaan, en dat terwijl die ander gewoon de mogelijkheid had de situatie te voorkomen.
daar klaagde zij ook niet over.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb je net uitgelegd dat de vrouw ALLE macht heeft. ALLE. Ze kan ook zeggen; zonder rubber kom je er niet in. Deed ze niet, dan moet je ook niet klagen dat je zwanger kan raken.
Dan zeg je toch nog steeds nee?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en als een vrouw "nee" zegt dan drammen mannen nooit door.
Is ze nou ineens alleen zwanger geworden?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zeg je toch nog steeds nee?
Zinloos weer, de feministen met 5 machtsmiddelen en baas over hun eigen kut die de man de schuld geven.
Onvoorstelbaar voorspelbaar.
Een kind willen zonder dat het gewenst is door beide ouders is misdadig.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
daar klaagde zij ook niet over.
En daar klagen de vrouwen over wie ik t heb ook niet over. Die wíllen dat juist graag.
Daar zul je je als man vóóraf tegen moeten beschermen, want achteraf kan dat niet meer. Dat beetje macht heeft die man dan nog wel.
wat is daaraan moeilijk te begrijpen?
waar lees je dat ik hem de schuld geef?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zeg je toch nog steeds nee?
Zinloos weer, de feministen met 5 machtsmiddelen en baas over hun eigen kut die de man de schuld geven.
Onvoorstelbaar voorspelbaar.
Ja. Anno 2015 zijn er tig mogelijkheden om een ongewenst kind niet geboren te laten worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is ze nou ineens alleen zwanger geworden?
Hoe is ze zwanger geworden en wie wilde niet dat ze weer zwanger van hem werd?
niemand zegt dat dat niet slecht is.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een kind willen zonder dat het gewenst is door beide ouders is misdadig.
Dan wacht je maar een paar jaar tot je een gezonde relatie kan onderhouden.
Wat versta jij onder op de blaren zitten?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja. Anno 2015 zijn er tig mogelijkheden om een ongewenst kind niet geboren te laten worden.
Doe je dat toch, ben je A) een bitch en B) mag je op de blaren zitten ook.
Geen erkenning, geen steun en geen geld van de vader. Als je zelf domme keuzes maakt, mag je er voor opdraaien ook. Hoe triest ook voor het kind, maar dat is slechts de moeder aan te rekenen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Wat versta jij onder op de blaren zitten?
2.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:31 schreef El_Matador het volgende:
Niet altijd zo natuurlijk, stel je hebt een lange relatie, afgesproken vorm van anti conceptie is de pil en ze stop er ineens stiekem mee zonder dat je het weet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
dat klopt, ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen erkenning, geen steun en geen geld van de vader. Als je zelf domme keuzes maakt, mag je er voor opdraaien ook. Hoe triest ook voor het kind, maar dat is slechts de moeder aan te rekenen.
Sterilisatie is geen optie want definitief. Condoom is net zo goed de verantwoordelijkheid van haar;quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
2.
je kan als man condooms gebruiken (ook handig om geen SOA van je scharrel op te lopen)
je kan je laten steriliseren
ja, maar, nogmaals, als zij n kind wil, gaat ze dat natuurlijk niet zeggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sterilisatie is geen optie want definitief. Condoom is net zo goed de verantwoordelijkheid van haar;
"luister, zonder rubber kom jij er niet in bij mij".
En zonder condoom een vrouw neuken waar je geen kinderen mee wilt is niet zo'n domme keuze waar je voor mag opdraaien?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen erkenning, geen steun en geen geld van de vader. Als je zelf domme keuzes maakt, mag je er voor opdraaien ook. Hoe triest ook voor het kind, maar dat is slechts de moeder aan te rekenen.
Nee, want tussen een nachtje seks en een stralend baby'tje zitten nogal wat stappen...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
En zonder condoom een vrouw neuken waar je geen kinderen mee wilt is niet zo'n domme keuze waar je voor mag opdraaien?
Volgens mij heb je nog steeds verplichtingen dan hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:14 schreef delano.888 het volgende:
Je kan toch ook het kind niet erkennen als de jouwe en ook geen verplichtingen hebben? Of zie ik dat nou verkeerd..
Ja maar ik denk dat dat in ultrafeministisch Scandinavie iets anders ligt...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:14 schreef delano.888 het volgende:
Je kan toch ook het kind niet erkennen als de jouwe en ook geen verplichtingen hebben? Of zie ik dat nou verkeerd..
de vrouw kán je dwingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:14 schreef delano.888 het volgende:
nog niet zo gek lang geleden was dat vrij normaalquote:
Dus een eenvoudige stap overslaan is voor jou geen domme keuze, maar een zware stap als abortus niet kunnen/willen maken is dat wel?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, want tussen een nachtje seks en een stralend baby'tje zitten nogal wat stappen...
dan heeft de man dus na conceptie óók n keus?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja maar ik denk dat dat in ultrafeministisch Scandinavie iets anders ligt...
Want een condoom sluit verwekking per definitie uit?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
En zonder condoom een vrouw neuken waar je geen kinderen mee wilt is niet zo'n domme keuze waar je voor mag opdraaien?
In Nederland ook echt? Dus dan gaat de rechter je een DNA test verplichten ofzo?quote:
Nee want dan is het vruchtje van haar en mag ze ermee doen wat ze wil.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dan heeft de man dus na conceptie óók n keus?
Andere anticonceptie doet dat ook niet, maar helemaal niets gebruiken maakt de kans op conceptie wel beduidend groter.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want een condoom sluit verwekking per definitie uit?
volgens mij wel, maar met n hoop gedoe. Vandaar dat ik me afvroeg hoeveel vrouwen dat in de praktijk zullen doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
In Nederland ook echt? Dus dan gaat de rechter je een DNA test verplichten ofzo?
Wat worden mannen letterlijk genaaid dan zeg, dus stel dat een vrouw een condoom lek prikt kan ze gewoon lekker alimentatie eisen. Ik dacht dat niet erkennen altijd een optie is.
Net even inlezen, het klopt, zelfs zonder erkenning (en dus bezoekrecht enz) kan alimentatie je verplicht worden:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
volgens mij wel, maar met n hoop gedoe. Vandaar dat ik me afvroeg hoeveel vrouwen dat in de praktijk zullen doen.
Zei net dat ik er 4 kende, maar dat zijn er 5, die een kind hebben zonder alimentatie. Zal meevallen met dat genaaid zijn. Bovendien heeft n man dan volgens mij ook recht op omgang, waar ook niet alle vrouwen op zitten te wachten.
nou, en ik snap t prima als n vrouw heel graag n kind wil en stopt met de pil.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee want dan is het vruchtje van haar en mag ze ermee doen wat ze wil.
Ik zou dat soort bitches niet eens mijn bed in halen, maar goed, wat anderen doen moeten zij weten.
Ik snap die gozer prima. Zeker als ze pas 20 is en ze al een kind samen hebben.
nou ja, ik vraag me dus af hoe vaak dat voorkomt in de praktijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Net even inlezen, het klopt, zelfs zonder erkenning (en dus bezoekrecht enz) kan alimentatie je verplicht worden:
http://www.back2balance.e(...)h-alimentatieplicht/
Best wel lullig voor de mannen vind ik! (Aangezien ze geen beslissing kunnen nemen over abortus)
Andersom is het ook zo dat wanneer jij wel besluit een rol te willen spelen in het leven van dat kind je de toestemming van de moeder nodig hebt om het te erkennen, zelfs al heb je zwart op wit dat je de biologische vader bent.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
In Nederland ook echt? Dus dan gaat de rechter je een DNA test verplichten ofzo?
Wat worden mannen letterlijk genaaid dan zeg, dus stel dat een vrouw een condoom lek prikt kan ze gewoon lekker alimentatie eisen. Ik dacht dat niet erkennen altijd een optie is.
je kan als man ook omgang eisen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Andersom is het ook zo dat wanneer jij wel besluit een rol te willen spelen in het leven van dat kind je de toestemming van de moeder nodig hebt om het te erkennen, zelfs al heb je zwart op wit dat je de biologische vader bent.
Ze kan nog steeds zeggen fuck hem, jou weghouden en wel alimentatie eisen, ongeacht hoe ze zwanger is geworden.
Jij begrijpt dat een meid van 20 (!) een ongewenst (!) 2e (!) kind wil en daarom d'r bedpartner naait (pun intended)?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nou, en ik snap t prima als n vrouw heel graag n kind wil en stopt met de pil.
Dan zijn we er dus, iedereen begrijpt t, dus allemaal geen probleem![]()
Sorry, maar dat jij t begrijpt, wil natuurlijk niet zeggen dat t een goede oplossing is
Misschien wel, maar in de praktijk zal het moeilijk te bewerkstelligen zijn met ene moeder die je weg wil houden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je kan als man ook omgang eisen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij begrijpt dat een meid van 20 (!) een ongewenst (!) 2e (!) kind wil en daarom d'r bedpartner naait (pun intended)?![]()
Misdadig.
heb even n aanvulling gedaan hierbovenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien wel, maar in de praktijk zal het moeilijk te bewerkstelligen zijn met ene moeder die je weg wil houden.
Goeie reactie weer.quote:
die reactie is omdat je (wéér) totaal voorbij gaat aan m'n punt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie reactie weer.
Ziek, een kind zo'n "toekomst" bewust aandoen.
Ja gewoon fucked up situatie dus. Blijkt wel dat gelijke rechten wanneer het op dit onderwerp aankomt vaak ver te zoeken zijn, alles is afgesteld in het voordeel van de vrouw.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
heb even n aanvulling gedaan hierboven
nja, dit geval duurde ook wat langer omdat het kind erkend was door n andere man. Maar t is idd allemaal niet zo gemakkelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja gewoon fucked up situatie dus. Blijkt wel dat gelijke rechten wanneer het op dit onderwerp aankomt vaak ver te zoeken zijn, alles is afgesteld in het voordeel van de vrouw.
dat lijkt me vrij logisch, aangezien een zwangerschap alleen kan worden gestopt door medisch ingrijpen. Als je als man een abortus wilt kunnen afdwingen, mag je dan als vrouw ook een sterilisatie bij je mannelijke partner afdwingen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:42 schreef Robar het volgende:
Wat niet wegneemt, dat ik een ontzettend ongemakkelijk gevoel krijg bij vrouwen, die maar even zelf besluiten het kind te houden. De man heeft opeens niets meer in te brengen
Wel als je als man dan ook sterilisatie bij je vrouwelijke partner kunt afdwingenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat lijkt me vrij logisch, aangezien een zwangerschap alleen kan worden gestopt door medisch ingrijpen. Als je als man een abortus wilt kunnen afdwingen, mag je dan als vrouw ook een sterilisatie bij je mannelijke partner afdwingen?
borstvergroting, liposuctie? als we toch bezig zijn om lichamelijke integriteit overboord te gooienquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wel als je als man dan ook sterilisatie bij je vrouwelijke partner kunt afdwingen
Wat is nou belangrijker? Lichamelijke integriteit of de belangen van een kind?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
borstvergroting, liposuctie? als we toch bezig zijn om lichamelijke integriteit overboord te gooien
wie bepaald dan belang van een kind? als moeder het kind wel graag wil hebbenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat is nou belangrijker? Lichamelijke integriteit of de belangen van een kind?
De moeder bepaalt dat dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
wie bepaald dan belang van een kind? als moeder het kind wel graag wil hebben
Zou wel lekker makkelijk zijn hequote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef Heremeteit het volgende:
Als man moet je gewoon afstand kunnen doen van rechten en plichten. Dan kan zij het kind houden en hij z'n centen.
Nu krijg je dit soort ellende en daar is niemand mee geholpen.
probleem is: hij wil geen kind... dan zorg je ervoor dat je dat voorkomt, dus: "zonder rubber steek ik hem er niet in" gelijke rechten weet je nogquote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sterilisatie is geen optie want definitief. Condoom is net zo goed de verantwoordelijkheid van haar;
"luister, zonder rubber kom jij er niet in bij mij".
Ik vind dat er wat dit betreft best wel wat meer verantwoordelijkheid naar de vrouw mag gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef Heremeteit het volgende:
Als man moet je gewoon afstand kunnen doen van rechten en plichten. Dan kan zij het kind houden en hij z'n centen.
Nu krijg je dit soort ellende en daar is niemand mee geholpen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:30 schreef Elvi het volgende:
Oh en als je een man wilt raken waar het pijn doet, trap m niet in z'n ballen maar geef hem het idee dat je achter zn centen aanzitDat een vrouw duizenden euro's moet uitgeven aan een kind (na de bevalling en tijdens de zwangerschap) slaan we gewoon even over.
Komt niet tussen een man en zijn (denkbeeldige) rijkdom
Nog meer verantwoordelijkheid? Nu gaat alle schuld al naar de vrouw "Had ze het maar met condoom moeten doen! Had ze maar de pil moeten slikken!" Ik weet niet hoor, maar meestal is er ook een man betrokken bij de conceptiequote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind dat er wat dit betreft best wel wat meer verantwoordelijkheid naar de vrouw mag gaan.
Nu maakt het niet uit wie ze als de vader kiest (zeker als ze de alimentatie belangrijker vindt dan het welbevinden van de vader van haar eigen kind), of dat nou in het belang van het kind is?
Ik weet alleen niet wat dan wel een prima maatregel zou zijn, maar een mannenpil zou al een stap in de juiste richting zijn, dan heb je als man al wat meer invloed, invloed die je nu totaal niet hebt (behalve dan nooit klaarkomen in het bijzijn van een vrouw)
Een beetje zoals The Sims. Daar laat ik de vrouwen ook met meerdere mannen kinderen krijgen in de hoop dat er 1 succesvolle, mooie Sim uitkomtquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:32 schreef senesta het volgende:
[..]![]()
Die vrouwen zijn natuurlijk alweer op jacht naar het volgende onmondige, willoze slachtoffer
Ik heb t je net al verteld (je zit ten slotte naast me enzoquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:34 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nog meer verantwoordelijkheid? Nu gaat alle schuld al naar de vrouw "Had ze het maar met condoom moeten doen! Had ze maar de pil moeten slikken!" Ik weet niet hoor, maar meestal is er ook een man betrokken bij de conceptie
En wie zegt dat ze alimentatie belangrijk vind? Die 200 euro in de maand die ze krijgt gaat niet op aan Prada schoenen hoor. Die ben je in 2 weken al kwijt aan luiers.
wat is daar mis mee? ben je ook definitief verlost van angst voor ongewenste kinderenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sterilisatie is geen optie want definitief.
Je kunt haar mss overtuigen dat het voor de kinderen gezonder is om zonder jouw geld op te groeien. Wel laag, maar diefstal is dat ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind dat er wat dit betreft best wel wat meer verantwoordelijkheid naar de vrouw mag gaan.
Nu maakt het niet uit wie ze als de vader kiest (zeker als ze de alimentatie belangrijker vindt dan het welbevinden van de vader van haar eigen kind), of dat nou in het belang van het kind is?
Ik weet alleen niet wat dan wel een prima maatregel zou zijn, maar een mannenpil zou al een stap in de juiste richting zijn, dan heb je als man al wat meer invloed, invloed die je nu totaal niet hebt (behalve dan nooit klaarkomen in het bijzijn van een vrouw)
Maar weet je wat mij stoort? Het is namelijk nooit goed voor de mannen (die in dit soort topics reageren).quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb t je net al verteld (je zit ten slotte naast me enzo) maar ik had hierbij dat verhaal van Boris Becker in mn achterhoofd
Sterilisatie en abortus zijn twee totaal verschillende dingen, ik vind de vergelijking dus niet opgaan. Daarbij is er een periode gedurende de zwangerschap waarbij de zwangerschap zonder chirurgische ingreep afgebroken kan worden. En dan nog is sterilisatie preventief en abortus niet. Als je het over abortus hebt, dan wil je een ongewenste situatie rechtzetten. Bij sterilisatie voorkom je dit. En ik vind, dat je op zijn minst een goed gesprek kunt hebben over sterilisatie en/of abortus. Daarbij vind ik de mening van mijn partner belangrijk en zwaarwegend en andersom vindt mijn partner dat ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat lijkt me vrij logisch, aangezien een zwangerschap alleen kan worden gestopt door medisch ingrijpen. Als je als man een abortus wilt kunnen afdwingen, mag je dan als vrouw ook een sterilisatie bij je mannelijke partner afdwingen?
Tsja, als -dat- de rechten van de man zijn in deze?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:37 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Je kunt haar mss overtuigen dat het voor de kinderen gezonder is om zonder jouw geld op te groeien. Wel laag, maar diefstal is dat ook.
Of je vertrekt en haalt al je geld weg uit NL. Op de vlucht voor je eigen kind.
Ik vind het nu als vrouw ook niet bevredigend want de vrouw heeft nu altijd de schuld.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tsja, als -dat- de rechten van de man zijn in deze?
Dan mag daar wat mij betreft best wel "iets" in verbeteren, want de huidige situatie is niet bepaald bevredigend
En zoals ik al zei, ik weet nog niet wat precies, misschien dat iemand me hier kan inspireren?
Ik snap alleen niet waarom je mij quote, ik post zelf nauwelijks in dit soort topics mee (laat staan dat ik "constant" met dat soort reacties kom)quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:41 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar weet je wat mij stoort? Het is namelijk nooit goed voor de mannen (die in dit soort topics reageren).
Vrouw is zwanger en man wil geen kind: moet ze maar abortus plegen, zelf het kind opvoeden of beter op moeten letten.
Vrouw is zwanger en zij wil niet maar man wel: moet ze maar het kind aan de man geven na de bevalling en betalen voor de kosten die hij maakt. Ohja en ze had natuurlijk de pil moeten slikken bladiebla.
Heeft de vrouw het kind gekregen? Oh dan gaat de man niet betalen en geen rechten en plichten maar het kind heeft wel het recht om te weten wie de vader is en de moeder moet het kind brengen als de man over 5 jaar het wel in zn bol krijgt om deel te nemen aan het leven van het kind.
Hoe dan ook, de vrouw is altijd schuldig en de man het onschuldige slachtoffer van de grote boze vrouw
Nou, man en vrouw zijn het erover eens dat de huidige situatie -niet- bevredigend isquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:43 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik vind het nu als vrouw ook niet bevredigend want de vrouw heeft nu altijd de schuld.
Ik wil de abortus best betalen. Wil ze die niet, dan kiest zij dus voor die kosten.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:30 schreef Elvi het volgende:
Oh en als je een man wilt raken waar het pijn doet, trap m niet in z'n ballen maar geef hem het idee dat je achter zn centen aanzitDat een vrouw duizenden euro's moet uitgeven aan een kind (na de bevalling en tijdens de zwangerschap) slaan we gewoon even over.
Komt niet tussen een man en zijn (denkbeeldige) rijkdom
dat is jammer voor je, maar het is beide een medische ingreep dus geen verschil qua wet en regelgeving. een zwangerschap afbreken is ook net zo permanent als een sterilisatie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:42 schreef Robar het volgende:
terilisatie en abortus zijn twee totaal verschillende dingen, ik vind de vergelijking dus niet opgaan. Daarbij is er een periode gedurende de zwangerschap waarbij de zwangerschap zonder chirurgische ingreep afgebroken kan worden
Als je nou gewoon een condoom betaald en gebruikt had, was je veel goedkoper klaar geweest en was het probleem niet ontstaan...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:45 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ik wil de abortus best betalen. Wil ze die niet, dan kiest zij dus voor die kosten.
Abortus valt onder de basisverzekering en eigen risico dus als haar eigen risico al op is dan is hij lekker goedkoop uitquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je nou gewoon een condoom betaald en gebruikt had, was je veel goedkoper klaar geweest en was het probleem niet ontstaan...
Bijzonder. Nu zijn het vrijwel altijd asociale types die zo vroeg een kind hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:18 schreef n8n het volgende:
[..]
nog niet zo gek lang geleden was dat vrij normaal
Zo kun je ook zeggen dat het slikken van een paracetamolletje vergelijkbaar is met een levertransplantatie. Puur omdat het beiden medische ingrepen zijn. Maar het is natuurlijk krom om deze twee medische ingrepen met elkaar te vergelijken wat betreft impact op je. Zowel geestelijk als lichamelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat is jammer voor je, maar het is beide een medische ingreep dus geen verschil qua wet en regelgeving. een zwangerschap afbreken is ook net zo permanent als een sterilisatie.
En afbreken met pillen is ook een medische handeling, ik kan jou ook niet dwingen een pakje paracetamol op te eten als je dat niet wil
het gaat beide om lichamelijk integriteit, een basis recht van de mens vastgelegd in de grondwetquote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:12 schreef Robar het volgende:
Zo kun je ook zeggen dat het slikken van een paracetamolletje vergelijkbaar is met een levertransplantatie
Dat kan de man ook zeggen, zonder rubber gebeurd er niets, dan heeft die man in dat stuk net zoveel macht.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar kijk waar je het neerzet.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:41 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar weet je wat mij stoort? Het is namelijk nooit goed voor de mannen (die in dit soort topics reageren).
Vrouw is zwanger en man wil geen kind: moet ze maar abortus plegen, zelf het kind opvoeden of beter op moeten letten.
Vrouw is zwanger en zij wil niet maar man wel: moet ze maar het kind aan de man geven na de bevalling en betalen voor de kosten die hij maakt. Ohja en ze had natuurlijk de pil moeten slikken bladiebla.
Heeft de vrouw het kind gekregen? Oh dan gaat de man niet betalen en geen rechten en plichten maar het kind heeft wel het recht om te weten wie de vader is en de moeder moet het kind brengen als de man over 5 jaar het wel in zn bol krijgt om deel te nemen aan het leven van het kind.
Hoe dan ook, de vrouw is altijd schuldig en de man het onschuldige slachtoffer van de grote boze vrouw
Waarom zegt de man dan geen nee tegen zonder rubber?quote:
Het condoom gescheurd, dat niet doorhebben tot orgasme en ook nog dan vruchtbaar zijn. Die kans is heel erg klein, komt in dezelfde hoek als pil werkt niet zonder dat er enige fout is gemaakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:56 schreef Gebruikersna het volgende:
Wie zegt dat het rubbertje niet gescheurd is? 7 jaar is wel erg veel voor zoiets. Het is natuurlijk schandalig dat hij zulke maatregelen neemt, maar dat geldt ook voor de dame in kwestie om tegen zijn wil in het kind te houden.
Niet echt dus, dat is nu juist het probleem. Het wordt eens tijd dat je met je voeten op aarde komt, van seks kunnen baby's komen, dat nachtje seks veroorzaakt heel direct die baby.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, want tussen een nachtje seks en een stralend baby'tje zitten nogal wat stappen...
Vrijwel net zo betrouwbaar als de pil, waar ontzettend veel stellen vele jaren op leunen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want een condoom sluit verwekking per definitie uit?
Volgens mij is het nog altijd een minderheid en komen alleen deze verhalen in de media. Het is gewoon niet erg nieuwswaardig als iemand zwanger wordt tegen diens zin en besluit te gaan trouwen om het kind op te voeden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:33 schreef erodome het volgende:
Ik blijf erbij, wat veel mannen willen is geen enkele verantwoordelijkheid meer. Beide neuken, beide beslissen dat zonder bescherming te doen en 1 huppelt blij weg, de ander zit met de gebakken peren. Of dacht je dat de keuze abortus of ongepland kind zo leuk was.
Dat is geen gelijkheid, dat is alleen maar nog meer ongelijkheid.
Iddquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nou, in dit verhaal hoef je geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat zij hierin niet te vertrouwen was.
Dat is mij ook opgevallen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:09 schreef DrParsifal het volgende:
Het lijkt er op dat velen hier abortus als een soort uitgestelde anticonceptie zien. Dat is het niet volgens de Nederlandse wet en ik neem aan ook niet volgens de Noorse wet. Sowieso moet een abortus na de 12e week van zwangerschap vooraf getoetst worden door een speciale commissie in Noorwegen (ik weet niet hoe lang de vrouw al zwanger was).
Het is overigens niet tegen de wet om op die manier met abortus om te gaan. In Nederland mag/kan een vrouw tot 24weken er voor kiezen abortus plegen.quote:R&P / Hoe om te gaan met ongewenste zwangerschap #44Op maandag 16 februari 2015 19:35 schreef madam-april het volgende:
Wat mij nogal op valt is dat veel mensen (zowel mannen als vrouwen) abortus zien als een soort verlate vorm van anti-conceptie. Ongelukjes gebeuren, ja, maar ze gebeuren niet zomaar. Ongelukjes zijn in (bijna) alle gevallen heel gemakkelijk te voorkomen, namelijk door en een condoom en bijvoorbeeld de pil gebruiken. Doe je dit niet, dan neem je bewust een risico.
Wil je echt geen kind (op dat moment en/of met die persoon), dan moet je dat risico gewoon niet nemen. Ik vind: 'mocht het toch fout gaan dan is er altijd nog abortus', een hele foute instelling. Niet op de laatste plaats omdat dit in de praktijk vaak leidt tot situaties waarin de een het kind wil houden en de ander niet.
Als mensen hun verantwoordelijkheid nemen dan is de hele discussie van wie de eindbeslissing neemt helemaal niet nodig.
Inderdaad. Daarom is het ook altijd hilarisch wanneer er met 2 maten wordt gemeten.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoezo moord?
Als een arts dat ding er uit knipt is het gewoon een kleine ingreep toch.
De egoquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat is nou belangrijker? Lichamelijke integriteit of de belangen van een kind?
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet echt dus, dat is nu juist het probleem. Het wordt eens tijd dat je met je voeten op aarde komt, van seks kunnen baby's komen, dat nachtje seks veroorzaakt heel direct die baby.
Je weet toch hoe dit werkt? Dat is iets waar elke normale vrouw wel degelijk over heeft nagedacht e voorzorgen treft om te voorkomen dat dat gebeurd.
Jij kan dat ook, jij wil daar niet over nadenken, dat is wat anders.
Kleine ingreep.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom is het ook altijd hilarisch wanneer er met 2 maten wordt gemeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
Niet ofzo, dat is gewoon zo. Met condoom neuken voel je nog minder van dan een potje rukken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
misschien wilde zij wél nog n kind?
Ze wilde die verantwoordelijkheid in elk geval wel nemen. Híj vond dat kennelijkniet nodig, want zonder condoom is veel fijner ofzo..
Als ik jou was zou ik er ook niet meer op zeggen dan wat ontwijkgedrag.quote:
Welnee, je leest helemaal niet wat ik schrijf. Maar maakt niet uit, ik weet dat discussie met een feministe zinloos is.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik er ook niet meer op zeggen dan wat ontwijkgedrag.
Ik een feminist, echt serieus... Ben huisvrouw(vrij conservatief op dat gebied voor mezelf), heb porno gedaan. Wordt een beetje moe van dat feminist geroep van sommige bij bepaalde onderwerpen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, je leest helemaal niet wat ik schrijf. Maar maakt niet uit, ik weet dat discussie met een feministe zinloos is.
Daarom zeg ik ook, je leest niet:quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:59 schreef erodome het volgende:
En niet zoals jij vindt maar 1 die de ellende mag dragen, want stel je voor dat de man toch eens niet zomaar zijn blote lul in een gestoord wijf kan steken zeg. De enorme beperking...
Nog 1 keer, een ongewenste zwangerschap is voor een man heel erg makkelijk te voorkomen, neuk alleen mensen zonder bescherming als je ze kan vertrouwen op dat gebied.
Dus zeur niet zo als man zijnde om dat ene kleine prutje verantwoordelijkheid dat van jou gevraagd wordt,
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:44 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb het toch ook niet over jou persoonlijk? Het ging over je mening in deze, dat de vrouw alleen verantwoordelijk is voor een onverhoopte zwangerschap.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, je leest niet:
[..]
Dit soort opmerkingen van jou dus, die je een aantal keer herhaald, waarbij je zegt dat ook als er zonder condoom geklierd is het de schuld van de vrouw is en zij het alleen moet dragen.quote:Ik heb je net uitgelegd dat de vrouw ALLE macht heeft. ALLE. Ze kan ook zeggen; zonder rubber kom je er niet in. Deed ze niet, dan moet je ook niet klagen dat je zwanger kan raken.
Idd.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik er ook niet meer op zeggen dan wat ontwijkgedrag.
Hierboven zie je duidelijk dat E-Matodor wil dat als er kinderen komen dat ze gewenst zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat wil ik ook, vandaar dat ik me goed bescherm tijdens de seks en hij ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:15 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Idd.
Je leest niet goed,
[..]
Hierboven zie je duidelijk dat E-Matodor wil dat als er kinderen komen dat ze gewenst zijn.
Wat heeft dat te maken met ontwijkgedrag?
Ik merk dat El-Matador wel heel erg vaak word aangevallen, en nu dacht ik even een keertje, ik zeg er iets van.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat wil ik ook, vandaar dat ik me goed bescherm tijdens de seks en hij ook.
Maar het gaat hier nu eenmaal over mensen die dat niet doen, wat betekend dat de praktijk niet altijd zo werkt. En over die praktijk hebben we het nu eenmaal, waarbij matador wil dat de vrouw de gevolgen alleen draagt.
Daar kan je natuurlijk ten allen tijden ook van maken dat bij een een ouder gezin oid het kind gewenst is. Of homo stellen oid.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij wordt niet aangevallen, hij praat zelf mee en zet een stevige mening neer. Dat de vrouw maar nee tegen zonder condoom moet zeggen en het anders gewoon haar eigen verantwoordelijkheid is. Dat hetzelfde zo is als het condoom stuk zou gaan, pech voor de vrouw, omdat ze een abortus kan nemen, die mogelijkheid er is is het alleen haar verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:25 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Ik merk dat El-Matador wel heel erg vaak word aangevallen, en nu dacht ik even een keertje, ik zeg er iets van.
Ik druk me misschien even wat onhandig uit, (heb het ook erg druk)ik kom niet voor hem op zo bedoel ik het niet.`quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Hij wordt niet aangevallen, hij praat zelf mee en zet een stevige mening neer. Dat de vrouw maar nee tegen zonder condoom moet zeggen en het anders gewoon haar eigen verantwoordelijkheid is. Dat hetzelfde zo is als het condoom stuk zou gaan, pech voor de vrouw, omdat ze een abortus kan nemen, die mogelijkheid er is is het alleen haar verantwoordelijkheid.
Daarnaast is hij van mening dat een kind beide ouders verdient, maar ik denk dat dat voor de meeste mensen geld die hier praten over dit onderwerp.
Je had niet gemerkt dat ik daarmee reageerde op een niet inhoudelijk antwoord?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:40 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Ik druk me misschien even wat onhandig uit, (heb het ook erg druk)ik kom niet voor hem op zo bedoel ik het niet.`
Natuurlijk kan iedereen voor zichzelf opkomen hier![]()
Ik bedoel eigenlijk dat ik meer heb dat er iets tegen iemand wordt gezegd, waarvan ik denk dat het gevoelsmatig niet klopt. en alleen nu er iets van zeg.
En ik snap de beschuldiging ontwijkgedrag niet, en ja, ik kon toch nog de post de ik quote duidelijk herinneren. Dat was alles. Ik kon het even niet laten om te reageren erop.
Fijne dag verder.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet echt dus, dat is nu juist het probleem. Het wordt eens tijd dat je met je voeten op aarde komt, van seks kunnen baby's komen, dat nachtje seks veroorzaakt heel direct die baby.
Je weet toch hoe dit werkt? Dat is iets waar elke normale vrouw wel degelijk over heeft nagedacht e voorzorgen treft om te voorkomen dat dat gebeurd.
Jij kan dat ook, jij wil daar niet over nadenken, dat is wat anders.
Nog triester is het wanneer iemand 2 dt-fouten maakt, maar jij(Matador) er maar 1 lijkt te kunnen ontdekken. Zeg dan gewoon niets.quote:
Geen idee. Gezond kan het niet zijn (probeer er maar eens achter te komen wat er precies in zo'n pil zit). Misschien een mooi multicultureel begin is de man zelf die pillen ook laten slikken.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:44 schreef Jigzoz het volgende:
Die man had er toch ook gewoon voor kunnen kiezen om dat kind niet te erkennen? Dit is nogal bruut. Wie weet wat voor bijwerkingen zo'n hoge dosis pillen kan hebben.
Voordat je me triest noemt; kun je de 2e "dt-fout" aanwijzen?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Nog triester is het wanneer iemand 2 dt-fouten maakt, maar jij(Matador) er maar 1 lijkt te kunnen ontdekken. Zeg dan gewoon niets.![]()
jaquote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voordat je me triest noemt; kun je de 2e "dt-fout" aanwijzen?
Trolollollol. Geen antwoord dus.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
ja
* en ik wijs naar mijn scherm*
2?????quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Nog triester is het wanneer iemand 2 dt-fouten maakt, maar jij(Matador) er maar 1 lijkt te kunnen ontdekken. Zeg dan gewoon niets.![]()
Dan zat er toch iets niet helemaal lekker tussen die twee, anders denk je toch niet aan zoiets?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:02 schreef Woestijnvos het volgende:
De vrouw vertrouwde het zaakje niet en besloot een aantal tests te laten doen bij haar huisarts. Die ontdekte dat het miskraam werd veroorzaakt door een hoge dosis abortuspillen.
1 nu mag jij je scheldwoord intrekken.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Trolollollol. Geen antwoord dus.
Kun je dat "triest" wellicht intrekken dan?
http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/willenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:42 schreef erodome het volgende:
[..]
2?????
Welke dan, want die ene zag ik wel, die andere zie ik niet.
Nu maak ik die fouten niet voor niets, dus kan kloppen dat ik niet zie wat ik wel zou moeten zien, maar help eens een handje... Waar zit die 2de dan?
'gewoon je verantwoordelijkheid' nemenquote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Want?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:12 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
'gewoon je verantwoordelijkheid' nemen
White knight
Waarom is dit evident?quote:Op zondag 15 maart 2015 12:16 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Want?
Het is toch evident dat je je verantwoordelijkheid moet nemen over zoiets? als je als man geen kind wil, dan moet je geen onveilige seks hebben.
Omdat het in haar buik zit. Jij bent van mening dat de man de eindbeslissing moet kunnen maken?quote:
Ik vraag waarom het evident is. Ik heb verder nog geen mening gegeven. Dus jij stelt, man 'x' moet verantwoordelijkheid nemen omdat het in vrouw 'y' haar buik zit?quote:Op zondag 15 maart 2015 12:46 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Omdat het in haar buik zit. Jij bent van mening dat de man de eindbeslissing moet kunnen maken?
Hoe zie je dat praktisch voor je?
Ah, nee was even in de war.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:48 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik vraag waarom het evident is. Ik heb verder nog geen mening gegeven. Dus jij stelt, man 'x' moet verantwoordelijkheid nemen omdat het in vrouw 'y' haar buik zit?
En wat als een man een kind wil, maar de vrouw niet?quote:Op zondag 15 maart 2015 12:51 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Ah, nee was even in de war.
Omtrent de verantwoordelijkheid: Uiteraard moeten zowel man als vrouw de verantwoordelijkheid nemen. Alleen wanneer een vrouw zwanger raakt terwijl jij als man dat niet wil, ben jij niet het slachtoffer.
Een condoom en je had al dat gedoe niet gehad. Hoop dat je mij zo beter begrijpt.
Dan moet de vrouw de pil slikken.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:53 schreef MrGuma het volgende:
[..]
En wat als een man een kind wil, maar de vrouw niet?
Ik heb het over het moment dat de vrouw al zwanger isquote:Op zondag 15 maart 2015 12:54 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Dan moet de vrouw de pil slikken.
De vrouw mag altijd de eindbeslissing nemen. Het zit in haar buik.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:54 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik heb het over het moment dat de vrouw al zwanger is
Dus beiden moeten de verantwoordelijkheid nemen. Zodra de vrouw het niet wil maar de man wel, mag zij het aborteren (want recht eigen lichaam). Zodra een man het niet wil maar de vrouw wel, moet hij wel voor het kind zorgen.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:55 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
De vrouw mag altijd de eindbeslissing nemen. Het zit in haar buik.
Nee hoor, je hoeft het kind niet te erkennen.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:58 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Dus beiden moeten de verantwoordelijkheid nemen. Zodra de vrouw het niet wil maar de man wel, mag zij het aborteren (want recht eigen lichaam). Zodra een man het niet wil maar de vrouw wel, moet hij wel voor het kind zorgen.
Heb ik het zo goed neer gezet?
Wel als de vrouw er rechtelijk achter aan gaat. Met bv. alimentatie ten gevolge. Is hier in de topic voor bij gekomen.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:59 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Nee hoor, je hoeft het kind niet te erkennen.
Tja, een condoom kan al deze problemen voorkomen.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:00 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Wel als de vrouw rechtelijk achter aan gaat. Met bv. alimentatie ten gevolge.
Daar draait het niet om. Jij stelt dat ze beiden verantwoordelijkheid moeten nemen. Als ik dat volg dan hoeft de vrouw geen verantwoordelijkheid te nemen als zij dit niet wil. Bij de man is dit alleen het geval wanneer hij de mening deelt met de vrouw.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:00 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Tja, een condoom kan al deze problemen voorkomen.
Bij het voorkomen van de zwangerschap hebben zowel man als vrouw de verantwoordelijk. Maar als de vrouw eenmaal zwanger is, dan ligt de eindbeslissing bij haar. In een ideale situatie zijn zowel man als vrouw het eens over de eindbeslissing.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:04 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Daar draait het niet om. Jij stelt dat ze beiden verantwoordelijkheid moeten nemen. Als ik dat volg dan hoeft de vrouw geen verantwoordelijkheid te nemen als zij dit niet wil. Bij de man is dit alleen het geval wanneer hij de mening deelt met de vrouw.
Is het dan niet raar dat de man, ongeacht de eindbeslissing van de vrouw, mee zal moeten doen? Terwijl de vrouw deze keuze wel geniet?quote:Op zondag 15 maart 2015 13:06 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Bij het voorkomen van de zwangerschap hebben zowel man als vrouw de verantwoordelijk. Maar als de vrouw eenmaal zwanger is, dan ligt de eindbeslissing bij haar. In een ideale situatie zijn zowel man als vrouw het eens over de eindbeslissing.
Maar helaas is dat vaak niet het geval.
Uiteraard.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:10 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Is het dan niet raar dat de man, ongeacht de eindbeslissing van de vrouw, mee zal moeten doen? Terwijl de vrouw deze keuze wel geniet?
In die redenatie zou ik stellen dat je als man zijnde extra zeker moet zijn gezien je feitelijk, in tegenstelling tot vrouw, geen macht hebt over de gevolgen. En dus eigenlijk, genaaid bent wanneer het niet overeenkomt met zijn standpunt.
Ja, maar de vraag blijft hoeveel vrouwen daar uiteindelijk de moeite voor zullen doen. Ik denk dat dat reuze meevalt. Ik ken er in elk geval niet één en meerdere vrouwen die alleen hun kind opvoeden vanaf de geboorte.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:00 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Wel als de vrouw er rechtelijk achter aan gaat. Met bv. alimentatie ten gevolge. Is hier in de topic voor bij gekomen.
Gaat er niet om hoeveel mensen het doen. Het gaat erom dat het kán terwijl dat dus scheef in de oren klinkt.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, maar de vraag blijft hoeveel vrouwen daar uiteindelijk de moeite voor zullen doen. Ik denk dat dat reuze meevalt. Ik ken er in elk geval niet één en meerdere vrouwen die alleen hun kind opvoeden vanaf de geboorte.
uiteindelijk gaat t er wel om hoe vaak t gebeurt.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:30 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Gaat er niet om hoeveel mensen het doen. Het gaat erom dat het kán terwijl dat dus scheef in de oren klinkt.
Zoals je al aangeeft gebeurt het wel. Dus jouw redenatie gaat in deze situatie niet opquote:Op zondag 15 maart 2015 14:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
uiteindelijk gaat t er wel om hoe vaak t gebeurt.
Als t kán, maar t gebeurt nooit, is er geen probleem (overigens gebeurt t niet nooit)
maar dan mag ik me nog wel afvragen hoe vaak t in de praktijk zal gebeuren.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:47 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Zoals je al aangeeft gebeurt het wel. Dus jouw redenatie gaat in deze situatie niet op
Condoom beschermt niet 100%.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:51 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Ah, nee was even in de war.
Omtrent de verantwoordelijkheid: Uiteraard moeten zowel man als vrouw de verantwoordelijkheid nemen. Alleen wanneer een vrouw zwanger raakt terwijl jij als man dat niet wil, ben jij niet het slachtoffer.
Een condoom en je had al dat gedoe niet gehad. Hoop dat je mij zo beter begrijpt.
Daar gaat het niet om. Het draait er om dat het gebeurt en dus dat het scheef is. Niet of het 1x of 1000x voorkomt.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
maar dan mag ik me nog wel afvragen hoe vaak t in de praktijk zal gebeuren.
Maarja, zo zijn er ook mannen die condooms stuk maken tijdens de seks en vele andere rare fratsen.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het draait er om dat het gebeurt en dus dat het scheef is. Niet of het 1x of 1000x voorkomt.
quote:Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het draait er om dat het gebeurt en dus dat het scheef is. Niet of het 1x of 1000x voorkomt.
Ik hoop toch echt dat dit wat meer wordt dan alleen een boete. Het is niet alsof hij snoepjes heeft gegeven, hij heeft haar een zware (over?)dosering gegeven van een stevig medicijn die eigenlijk niet vrij verkrijgbaar is(illegale medicijnen dus). Ik vind dat er gekeken moet worden naar de risico's hiervan, als dat ernstige risico's waren mag hier best een stevige straf tegenover staan.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef Twiitch het volgende:
Al een kind hebben met je ex, daarna nog een keer zwanger schoppen, en dan zoiets flikken? Dat die flink mag betalen.
Dat zijn nu juist de situaties waarin man en vrouw gelijke beslissingsrechten moeten hebben over het uiteindelijke 'resultaat'; het wel/niet erkennen (man) of wel/niet aborteren (vrouw) van het kind.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Maarja, zo zijn er ook mannen die condooms stuk maken tijdens de seks en vele andere rare fratsen.
Echt misbruik hou je niet tegen en dat moet je niet meerekenen als je het hebt over gelijkheid.
Aan beide kanten heb je ellende, de kunst is die ellende vermijden. Don't put your dick in crazy en badguys heten niet voor niets bad guys.
Ik geef alleen aan dat het irrelevant is, heel wat anders. Ik stel nergens dat je het niet mag doen.quote:Op zondag 15 maart 2015 15:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]![]()
Nogmaals: dan mag ikhet me nog wel afvragen.
Nee, dat zijn nu juist de situatie's waarbij beiden niet op de ander moeten leunen en zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dus ook beiden verantwoordelijk geacht worden op hun eigen manier.quote:Op zondag 15 maart 2015 15:08 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Dat zijn nu juist de situaties waarin man en vrouw gelijke beslissingsrechten moeten hebben over het uiteindelijke 'resultaat'; het wel/niet erkennen (man) of wel/niet aborteren (vrouw) van het kind.
Het grootste probleem is dus dat als je als man uiteindelijk besluit het kind niet te willen en de vrouw wel je alsnog moet betalen. Andersom mag de vrouw het ten alle tijde afbreken. Dat is m.i. erg krom gezien het een product van beide is. Wil de man het niet en de vrouw het wel, dan mag deze er zelf helemaal voor verantwoordelijk zijn. Een after morning pil en abortus zijn altijd nog een keuze in een vroeg stadium dus het is ook niet zo dat zij er totaal niks tegen kunnen doen.quote:Op zondag 15 maart 2015 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat zijn nu juist de situatie's waarbij beiden niet op de ander moeten leunen en zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dus ook beiden verantwoordelijk geacht worden op hun eigen manier.
Het is raar om dit een resultaat te noemen, het is gewoon de ellende die is veroorzaakt omdat beide dom waren. Die ellende is ook beider verantwoordelijkheid en sorry voor je, maar dat is ook voor de vrouw in kwestie niet grappig.
De man heeft nog een fikse kans dat hij er iig geen last van zal hebben, de vrouw heeft dat dan niet meer, die kan kiezen tussen fucked en nog meer gefucked, fijn die keuze, dank je!
Er is nu eenmaal een biologische ongelijkheid die soms in het voordeel van mannen uitvalt en soms in het voordeel van vrouwen. Dat is niet gelijk te trekken, als je het op dit soort manieren op wil lossen veroorzaak je alleen maar meer ongelijkheid, alleen dan de andere kant op.
Ik denk echt dat het vast kunnen leggen in een relatie(soort van contractje tussen 2 mensen) van "geen kinderen gewenst" voldoende moet zijn om de echte gevallen waarbij iemand een oor aangenaaid wordt voorkomen kunnen worden.
Verder mag echt wel van mensen verwacht worden dat ze een klein beetje hun koppie erbij houden. Een ongewenste zwangerschap als man voorkomen is echt niet moeilijk, het is ontzettend makkelijk.
Als je "uiteindelijk" besluit een kind niet te worden terwijl er al sprake is van een zwangerschap dan ben je als man simpelweg te laat, je kunt niet na het ontstaan van een zwangerschap "uiteindelijk" nog beslissen dat jij het kind niet wilt, als er sprake is van een zwangerschap dan kan alleen de zwangere dat nog beslissen.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:33 schreef Drinky het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dus dat als je als man uiteindelijk besluit het kind niet te willen en de vrouw wel je alsnog moet betalen. Andersom mag de vrouw het ten alle tijde afbreken. Dat is m.i. erg krom gezien het een product van beide is. Wil de man het niet en de vrouw het wel, dan mag deze er zelf helemaal voor verantwoordelijk zijn. Een after morning pil en abortus zijn altijd nog een keuze in een vroeg stadium dus het is ook niet zo dat zij er totaal niks tegen kunnen doen.
Daarnaast, een condoom die breekt tijdens het moment supreme is bij mij wel eens voorgekomen, moet ik daar dan gelijk heel mijn leven voor opzij gaan zetten?
Je kan er niet over beslissen maar je bent er wel net zoveel, zoniet meer verantwoordelijk voor. Ik mag toch hopen dat je zelf ook wel beseft hoe krom dit is?quote:Op zondag 15 maart 2015 18:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je "uiteindelijk" besluit een kind niet te worden terwijl er al sprake is van een zwangerschap dan ben je als man simpelweg te laat, je kunt niet na het ontstaan van een zwangerschap "uiteindelijk" nog beslissen dat jij het kind niet wilt, als er sprake is van een zwangerschap dan kan alleen de zwangere dat nog beslissen.
Daarbij ben ik bij zulke uitspraken benieuwd hoe je een "uiteindelijke" beslissing gaat timen.... stel wil graag samen een kind, ze wordt zwanger en terwijl ze 3 maanden zwanger is komt hij iemand anders tegen en heeft geen zin meer in z'n zwangere verkering en hun kind, en dan?
Als je condoom breekt dan zorg je dat de volgende dag een MAP genomen wordt.
quote:Op zondag 15 maart 2015 18:51 schreef Leandra het volgende:
Echt hč, 25 jaar geleden moest je als alleenstaande moeder nog een toeziend voogd laten aanwijzen als er geen vader bekend was, en mannen riepen maar al te graag "Wie het krijgt mag het houden", erkenning afdwingen was zo ongeveer onmogelijk
En inmiddels kan bloedverwantschap vrij makkelijk bewezen worden en nou lopen mannen vooral heel hard zielig te doen als ze geen zeggenschap hebben over het wel of niet uitdragen van een zwangerschap.
Abortus is pas 30 jaar legaal in NL (01-11-1984 is de Wet Afbreking Zwangerschap in werking getreden), ik snap werkelijk niet hoe het in 30 jaar van een oplossing in noodgevallen heeft kunnen verworden tot een soort van achteraf anticonceptie waarvan mannen ook nog eens menen er inspraak over te hebben, en als ze het niet kunnen afdwingen, dan onder de verplichtingen richting hun kind kunnen uitkomen, omdat ze er geen zin in hebben.
Je had op een ander moment geen zin moeten hebben.
Goh, lezen blijft moeilijk.quote:Op zondag 15 maart 2015 19:22 schreef Leandra het volgende:
Dat is ook gewoon het gevolg van de moderne ontwikkelingen, je kunt er niet meer voor weglopen en doen alsof je er niets mee te maken hebt.
Je hebt als ouder een financiële verplichting tegenover je kind, niet tegenover de andere ouder.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:16 schreef Drinky het volgende:
[..]
Goh, lezen blijft moeilijk.
Ik zeg hier toch ook niet dat de vrouw ertoe gedwongen moet worden om abortus te plegen, maar wil ze de baby houden en de man niet dan moet hij er verder geen financiele gevolgen aan overhouden.
Het is krom dat een vrouw inzake als deze mag beslissen of het leven van een ander ook ernstig beperkt wordt omdat zij van mening is een ongeluk te houden. Wil ze dat? Best, maar draag er dan ook volledige financiele verantwoordelijkheid voor.
Andersom kan het toch ook niet dat de man zegt: "Oh, je wil geen kind? toch lekker laten groeien en baren en daarna meebetalen"
Ehh, nee?quote:Op zondag 15 maart 2015 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat zijn nu juist de situatie's waarbij beiden niet op de ander moeten leunen en zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dus ook beiden verantwoordelijk geacht worden op hun eigen manier.
Het is raar om dit een resultaat te noemen, het is gewoon de ellende die is veroorzaakt omdat beide dom waren. Die ellende is ook beider verantwoordelijkheid en sorry voor je, maar dat is ook voor de vrouw in kwestie niet grappig.
De man heeft nog een fikse kans dat hij er iig geen last van zal hebben, de vrouw heeft dat dan niet meer, die kan kiezen tussen fucked en nog meer gefucked, fijn die keuze, dank je!
Er is nu eenmaal een biologische ongelijkheid die soms in het voordeel van mannen uitvalt en soms in het voordeel van vrouwen. Dat is niet gelijk te trekken, als je het op dit soort manieren op wil lossen veroorzaak je alleen maar meer ongelijkheid, alleen dan de andere kant op.
Ik denk echt dat het vast kunnen leggen in een relatie(soort van contractje tussen 2 mensen) van "geen kinderen gewenst" voldoende moet zijn om de echte gevallen waarbij iemand een oor aangenaaid wordt voorkomen kunnen worden.
Verder mag echt wel van mensen verwacht worden dat ze een klein beetje hun koppie erbij houden. Een ongewenste zwangerschap als man voorkomen is echt niet moeilijk, het is ontzettend makkelijk.
Volgens mij kiezen redelijk wat vrouwen voor het alleen opvoeden zonder DNA test en alimentatie als t gaat om n kind dat niet gewenst is door de vader (vóór de geboorte dan)quote:Op zondag 15 maart 2015 20:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt als ouder een financiële verplichting tegenover je kind, niet tegenover de andere ouder.
Dus nee, als je geen kind of financiële verplichtingen voor een kind wilt hebben moet je zorgen dat er niemand zwanger van je raakt.
Chantage (abortus of alleen de consequenties dragen) is toch echt iets anders dan een keuze die een zwangere maar even moet maken, want het gevolg is dat mannen dan helemaal geen reden meer hebben om te zorgen dat iemand niet zwanger van ze wordt, ze kunnen immers altijd zonder gevolgen weglopen.
Het is bijna ouderwets, net als voor de mogelijkheden voor DNA-onderzoek.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens is het niet zo héél gemakkelijk om n man die er niks nee te maken wil hebben te dwingen te betalen. Kan me zi voorstellen dat er ook n hoop vroiwen zijn die de moeite er niet voor willen doen. Maar goed, geen cijfers enzo.
quote:Verwekker moet betalen voor niet-erkend kind
Grote steden jagen op vaders van niet-erkende kinderen, schrijft de Volkskrant. In Amsterdam, Rotterdam, Zwolle en Maastricht worden bijstandsmoeders onder druk gezet om de naam van de verwekker van hun kind te noemen, zodat de gemeenten een financiële bijdrage van hem kunnen eisen.
De gemeenten hopen met de actie te besparen op de uitkeringen. "Maar het gaat ons er vooral om dat vaders verantwoordelijkheid nemen voor hun kind", aldus een woordvoerder van de gemeente Rotterdam.
Man is onderhoudsplichtig
Ook wanneer een man zijn kind niet heeft erkend, is hij onderhoudsplichtig. Ontkent hij zelfs de vader te zijn, dan vraagt de gemeente toestemming aan de rechter om de bijstand toch te verhalen. Als het zover komt, krijgt de man de kans zijn kant van het verhaal geven.
In Rotterdam maakten vorig jaar 250 bijstandsmoeders alsnog de naam van de verwekker van hun kind bekend. In navolging daarvan gaan ook Amsterdam, Zwolle en Maastricht nu achter mogelijke vaders aan.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)oor-niet-erkend-kind
Onzin.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Alleen geen seks is 100%, dat is waar. Toch vindt zo goed als iedereen de pil zat om op te leunen. Het risico bij goed gebruik is bijna verwaarloosbaar.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Ehh, nee?
De enige manier om als man 100% garantie te hebben dat er geen kind komt, is door geen seks te hebben.
Beetje jammer dat je me wegzet als iemand met een 'zeik/huil' mening in die laatste alinea. Met je belerende toontje. Nogal onnodig.quote:Op zondag 15 maart 2015 23:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Alleen geen seks is 100%, dat is waar. Toch vindt zo goed als iedereen de pil zat om op te leunen. Het risico bij goed gebruik is bijna verwaarloosbaar.
Het risico van een condoom bij goed gebruik(wat gelukkig makkelijker is dan bij de pil) zit daar echt heel erg vlakbij. Zelfs als dat het enige middel is dat gebruikt wordt.
Als je daarnaast ook geen randdebielen neukt komt het helemaal goed, want als er dan eens iets mis zou gaan is de kans klein dat de vrouw in kwestie wel jouw kind wil.
Met die voorzorgsmaatregelen bij elkaar kan het bijna niet mis gaan.
Dus ja, misschien kan het gebeuren dat je een keer nee tegen seks moet zeggen. Boe focking hoe, het leven valt soms niet mee als je verstandig moet zijn, wen er maar aan.
dat zijn er 250 en onder druk van de gemeente.quote:
Dat gaat niet over jou persoonlijk, sorry als de 'je' vorm je dat idee wel gaf.quote:Op zondag 15 maart 2015 23:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je me wegzet als iemand met een 'zeik/huil' mening in die laatste alinea. Met je belerende toontje. Nogal onnodig.
Dit ontneemt me ook eigenlijk ook de zin om me nog in deze discussie te mengen, dus ehh, laterrrr!
En het grootste probleem daarvan lijkt de financiën te zijn...quote:Op maandag 16 maart 2015 09:18 schreef Leandra het volgende:
Ze lijken vooral een probleem te hebben met het feit dat ze niet, net als vroeger, kunnen weglopen zonder op hun verantwoordelijkheid tegenover hun kind te worden gewezen.
Ze hebben het zwaar, die mannen.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, geen geld hebben voor condooms is natuurlijk ook wel kut.
Daarvan probeerde ik dis te zeggen dat dat volgens mij nog best vaak wél gebeurt, in gevallen dat de vader al vóór de geboorte duidelijk maakt dat hij er niets mee te maken wil hebben.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:18 schreef Leandra het volgende:
Ze lijken vooral een probleem te hebben met het feit dat ze niet, net als vroeger, kunnen weglopen zonder op hun verantwoordelijkheid tegenover hun kind te worden gewezen.
Of het wel of niet vaak gebeurt doet er niet toe, dat maakt hun verontwaardiging hoogstens nog meer overdreven.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Daarvan probeerde ik dis te zeggen dat dat volgens mij nog best vaak wél gebeurt, in gevallen dat de vader al vóór de geboorte duidelijk maakt dat hij er niets mee te maken wil hebben.
maar ik ben er dus wel benieuwd naar!quote:Op maandag 16 maart 2015 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of het wel of niet vaak gebeurt doet er niet toe, dat maakt hun verontwaardiging hoogstens nog meer overdreven.
Ik weet het niet, ik heb iig nooit alimentatie gevraagd of gekregen voor mijn vaderloze kind.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
maar ik ben er dus wel benieuwd naar!
Nou, en ik ken dus 5 vrouwen die ook nooit alimentatie hebben gevraagd van een man die voor de geboorte al weg was.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik heb iig nooit alimentatie gevraagd of gekregen voor mijn vaderloze kind.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:16 schreef Drinky het volgende:
[..]
Het is krom dat een vrouw inzake als deze mag beslissen of het leven van een ander ook ernstig beperkt wordt omdat zij van mening is een ongeluk te houden. Wil ze dat? Best, maar draag er dan ook volledige financiele verantwoordelijkheid voor.
Andersom kan het toch ook niet dat de man zegt: "Oh, je wil geen kind? toch lekker laten groeien en baren en daarna meebetalen"
Ik ken er ook een aantal die geen alimentatie krijgen, eigenlijk alleen degene die uit een relatie/huwelijk komen en het kind nog contact heeft met de vader die wel alimentatie krijgen.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nou, en ik ken dus 5 vrouwen die ook nooit alimentatie hebben gevraagd van een man die voor de geboorte al weg was.
En geen enkele die dat wel heeft gedaan. Vandaar dat ik t me afvroeg.
Al die alleenstaande moeders kost de overheid veel geld dus er gaat echt niet iets veranderen rondom iets als "ja maar zij wilde wel en ikke niet". Als je niet wil betalen moet je gewoon zorgen dat je geen geld hebt. Lekker op de bank zitten en schultenbrau klappenquote:Op maandag 16 maart 2015 00:24 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Dit had niet hoeven gebeuren als de wet niet ontzettend naar vrouwen gericht was. Nu ben je als man fucked wanneer de vrouw zwanger wordt. De keuze ligt in haar handen, terwijl beide partijen het eens waren met de vrijpartij.
Met uitzondering van verkrachting natuurlijk, zou het mogelijk moeten worden voor de man om afstand te mogen doen van het ouderschap, indien de vrouw het kind wel wil houden.
Condoom geeft geen 100% beschermingquote:Op maandag 16 maart 2015 09:13 schreef snakelady het volgende:
Grappig om te zien dat zoveel mannen in de slachtofferrol kruipen en alle verantwoording bij de vrouw leggen, wel de lusten maar niet de lasten?
Anticonceptie= verantwoording van de vrouw
Toch zwanger geworden? = verantwoording van de vrouw
Abortus= verantwoording van de vrouw
Kind houden=verantwoording van de vrouw
Kind opvoeden=Verantwoording van de vrouw
Terwijl als de man zijn verantwoording bij de eerste stap al zou nemen, dus gewoon heel simpel een condoom om doen, dan zou van de rest geen sprake zijn.
Maar blijkbaar is dat voor veel mannen al te veel verantwoording en is alles de schuld van de vrouw.
Als jij een kind wilt houden waar de man niet op zit te wachten prima, maar dan ook niet janken om geld.quote:Op zondag 15 maart 2015 19:22 schreef Leandra het volgende:
Ja gut, jullie hebben het zwaar sinds DNA-onderzoek beschikbaar en betaalbaar is hč...
Dat is ook gewoon het gevolg van de moderne ontwikkelingen, je kunt er niet meer voor weglopen en doen alsof je er niets mee te maken hebt.
Maar dat geeft je nog geen beschikkingsrecht over een ander, en nee, ook geen inspraak.
Want ik moet maar een abortus ondergaan?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:23 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Als jij een kind wilt houden waar de man niet op zit te wachten prima, maar dan ook niet janken om geld.
Nee je moet lezen. Ik zeg toch als je het dan wilt houden prima.... alleen dan janken om geld is gewoon hypocriet. Je kan ook zorgen dat je niet zwanger word door je benen bij elkaar te houden, maar ik snap dat het makkelijker is om alle verantwoordelijkheid bij de man te leggen.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want ik moet maar een abortus ondergaan?
Als jij niet wilt dat ik zwanger van je word dan moet je maar zorgen dat ik niet zwanger van je kan worden.
Nee, maar geen condoom geeft wel een hele grote kans op een zwangerschap.quote:
Je kunt ook zorgen dat iemand niet zwanger van je wordt door geen seks te hebben.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:29 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Nee je moet lezen. Ik zeg toch als je het dan wilt houden prima.... alleen dan janken om geld is gewoon hypocriet. Je kan ook zorgen dat je niet zwanger word door je benen bij elkaar te houden, maar ik snap dat het makkelijker is om alle verantwoordelijkheid bij de man te leggen.
Daar ben je nog altijd samen bij. Dus sex hebben is een gezamelijke beslissing maar wat er gebeurt als het toch mis gaat is de beslissing van alleen de vrouw? Tuurlijk joh.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt ook zorgen dat iemand niet zwanger van je wordt door geen seks te hebben.
Als je niet wilt dat iemand zwanger van je wordt moet je je zaad niet in haar dumpen.
Voorbehoedsmiddelen gebruiken zijn ook een gezamelijke beslissing, waarbij de man de optie heeft om een condoom te gebruiken of zich te laten steriliserenquote:Op maandag 16 maart 2015 16:35 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Daar ben je nog altijd samen bij. Dus sex hebben is een gezamelijke beslissing maar wat er gebeurt als het toch mis gaat is de beslissing van alleen de vrouw? Tuurlijk joh.![]()
Ehm ja, want anders zou de man mede de bevoegdheid hebben te beslissen over ingrijpen in het lichaam van de vrouw.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:35 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Daar ben je nog altijd samen bij. Dus sex hebben is een gezamelijke beslissing maar wat er gebeurt als het toch mis gaat is de beslissing van alleen de vrouw? Tuurlijk joh.![]()
Haha nu word ie helemaal mooi, ook een vrouw kan zich laten helpen. Misschien leer je ooit nog dan een condoom niet 100% betrouwbaar is.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
Voorbehoedsmiddelen gebruiken zijn ook een gezamelijke beslissing, waarbij de man de optie heeft om een condoom te gebruiken of zich te laten steriliseren
Ben je nou echt zo achterlijk? ik zeg toch dat een vrouw ten alle tijde moet kunnen kiezen het kind te houden. LEZEN!!!! alleen als je daarvoor kiest zonder dat de man er voor kiest, kies je dus ook om dat kind alleen op te voeden, en moet je dus niet gaan bedelen om geld.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm ja, want anders zou de man mede de bevoegdheid hebben te beslissen over ingrijpen in het lichaam van de vrouw.
Hadden ze dus ook wel bij je moeder wel mogen doen toen ze verwachting was van jou.quote:
Haha.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:51 schreef Atak het volgende:
[..]
Als je naait kan je ook genaaid worden.
Als de vrouw geen kinderwens heeft is er uberhaubt geen probleem, deze hele discussie gaat toch om kerels die geen kind willen maar wel willen neuken?quote:Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Haha nu word ie helemaal mooi, ook een vrouw kan zich laten helpen. Misschien leer je ooit nog dan een condoom niet 100% betrouwbaar is.
quote:Op maandag 16 maart 2015 19:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Hadden ze dus ook wel bij je moeder wel mogen doen toen ze verwachting was van jou.
net zo betrouwbaar als de pil bij juist gebruik.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Haha nu word ie helemaal mooi, ook een vrouw kan zich laten helpen. Misschien leer je ooit nog dan een condoom niet 100% betrouwbaar is.
Vind dit dus echt een bullshit opmerking...quote:Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef Raptor1985 het volgende:
Misschien leer je ooit nog dan een condoom niet 100% betrouwbaar is.
De vrouw bedelt niet om geld, er zijn wetten die ervoor zorgen dat de man voor zijn KIND verantwoordelijk is.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:57 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo achterlijk? ik zeg toch dat een vrouw ten alle tijde moet kunnen kiezen het kind te houden. LEZEN!!!! alleen als je daarvoor kiest zonder dat de man er voor kiest, kies je dus ook om dat kind alleen op te voeden, en moet je dus niet gaan bedelen om geld.
Ze willen geen kind met die vrouw, een condoom gebruiken is dan wel handig. Daarnaast moet je als man niet vertrouwen op de vrouw als je geen kinderen wilt, dat is een beetje dom en naief.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
Als de vrouw geen kinderwens heeft is er uberhaubt geen probleem, deze hele discussie gaat toch om kerels die geen kind willen maar wel willen neuken?
Wat een boel domme mannen hier
Ja komop man dat vind je toch niet serieus een begrijpelijke actie, schat je fatsoenlijker in dan dat .quote:
Snap dat idd ook niet, gewoon blind vertrouwen op een vrouw die je amper kent.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:27 schreef PirE het volgende:
[..]
Ze willen geen kind met die vrouw, een condoom gebruiken is dan wel handig. Daarnaast moet je als man niet vertrouwen op de vrouw als je geen kinderen wilt, dat is een beetje dom en naief.
Het niet kiezen voor een abortus betekent niet dat een man zijn verantwoordelijk niet hoeft te dragen, hij heeft de verantwoordelijkheid tegenover zijn kind.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:57 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo achterlijk? ik zeg toch dat een vrouw ten alle tijde moet kunnen kiezen het kind te houden. LEZEN!!!! alleen als je daarvoor kiest zonder dat de man er voor kiest, kies je dus ook om dat kind alleen op te voeden, en moet je dus niet gaan bedelen om geld.
Ik vind het een begrijpelijke actie, ik keur het niet goedquote:Op maandag 16 maart 2015 19:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja komop man dat vind je toch niet serieus een begrijpelijke actie, schat je fatsoenlijker in dan dat .
Jij vind het begrijpelijk om je neukertje met wie je zonder condoom hebt geneukt terwijl ze al een kind van je geworpen heeft te vergiftigen?quote:Op maandag 16 maart 2015 20:03 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik vind het een begrijpelijke actie, ik keur het niet goedmaar ik begrijp het wel.
Ik vind het begrijpelijk dat je niet op nog een kind zit te wachten.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij vind het begrijpelijk om je neukertje met wie je zonder condoom hebt geneukt terwijl ze al een kind van je geworpen heeft te vergiftigen?
quote:Op maandag 16 maart 2015 20:12 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik vind het begrijpelijk dat je niet op nog een kind zit te wachten.
Dit zijn de mogelijke bijwerkingen bij goed gebruik van de abortuspil. Bij een zware of overdosering weet ik niet of het veel gevaarlijker wordt.quote:Als tegen -indicatie dient vermeld: chronische bijnierinsufficiëntie, allergie voor het product, ernstige astma, erfelijke porphyria (een huidaandoening met overgevoeligheid voor licht).Omwille van cardiovasculair risico, wordt de methode niet aanbevolen bij vrouwen die meer dan 10 sigaretten per dag roken en ouder dan 35 jaar zijn.
Verder is er ook nog het risico dat de methode mislukt in 1,3 tot 7,5 % van de gevallen, en soms het voorkomen van langdurige en overvloedige vaginale bloedingen (tot 12 dagen na de inname)
Andere bijwerkingen kunnen zijn: braakneiging, lichte tot matige buikkrampen, diarree.
Ik keur het ook niet goedquote:Op maandag 16 maart 2015 20:14 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn de mogelijke bijwerkingen bij goed gebruik van de abortuspil. Bij een zware of overdosering weet ik niet of het veel gevaarlijker wordt.
Nogsteeds begrijpelijk? Gewoon een rubbertje gebruiken was niet handiger geweest?
Waarom vindt je het dan wel begrijpelijk? Want het is echt geen kattenpis om iemand illegale medicijnen in zware of overdosering te geven. Daar is niets begrijpelijks aan, ook niet als je echt stevig de pleuris erin hebt dat je iemand bezwangert hebt.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik keur het ook niet goed
En tuurlijk was een condoom handiger geweest.
Dat kan je dan toch ook wellicht net iets eerder bedenkenquote:Op maandag 16 maart 2015 20:12 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik vind het begrijpelijk dat je niet op nog een kind zit te wachten.
ook supertof voor dat kind verder omdat de moeder het toch zon goed idee vond om het uit te laten groeien terwijl ze verder wel wist dat de vader er niks mee te maken wilde hebben.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan je dan toch ook wellicht net iets eerder bedenken
Of het kind gewoon niet erkennen, aangeven er niet van plan zijn er voor te gaan zorgen zoals miljoenen vaders wereldwijd dat doen.
Ik heb geen ongewenste kinderen, ik vind dat kinderen recht hebben op 2 ouders die beide even graag willen, bij wie het kind welkom is. Daarom ben ik ook altijd erg voorzichtig geweest met mezelf beschermen tegen een ongewenste zwangerschap. Heb er stevig op los geneukt en doe dat nogsteeds zo nu en dan wel, nog nooit ongewenst zwanger geweest.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:45 schreef Drinky het volgende:
[..]
ook supertof voor dat kind verder omdat de moeder het toch zon goed idee vond om het uit te laten groeien terwijl ze verder wel wist dat de vader er niks mee te maken wilde hebben.
Als Leandra en Erodome hun ego's opzij zouden zetten zouden ze mischien inzien dat je niet voor jezelf of 2 personen een levensbeslissing maakt, maar voor alle 3.
Het zou wat zijn als alle vrouwen even zonder te knipperen een abortus kunnen plegen.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:45 schreef Drinky het volgende:
ook supertof voor dat kind verder omdat de moeder het toch zon goed idee vond om het uit te laten groeien terwijl ze verder wel wist dat de vader er niks mee te maken wilde hebben.
Je gaat er op voorhand vanuit dat het kind het sowieso vervelend vindt dat het geboren is...quote:Op maandag 16 maart 2015 20:45 schreef Drinky het volgende:
[..]
Als Leandra en Erodome hun ego's opzij zouden zetten zouden ze mischien inzien dat je niet voor jezelf of 2 personen een levensbeslissing maakt, maar voor alle 3.
Een geaborteerd kind is nog niet dusdanig ontwikkelt dat het al als mens gezien kan worden. Vandaar dat er ook een korte periode bestaat waarin de abortus gepleegd kan worden omdat het daarna niet meer ethisch verantwoord is.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je gaat er op voorhand vanuit dat het kind het sowieso vervelend vindt dat het geboren is...
Nou idd, daar is bij een geaborteerd kind iig geen twijfel over.
Hoe eerder je erbij bent des te kleiner de kans op complicaties en de kans dat je er een band mee ontwikkelt waardoor het steeds lastiger wordt.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:50 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als alle vrouwen even zonder te knipperen een abortus kunnen plegen.
Korte tijd en kan dan nog niet als mens gezien worden? Ga eens erg snel kijken naar de ontwikkeling van een vrucht tot 24 weken, want dat is de abortusgrens hier(maak daar maar 20 weken van om het makkelijker te maken, die echt hele late zijn er bijna alleen voor medische gevallen ipv ongewenst).quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:10 schreef Drinky het volgende:
[..]
Een geaborteerd kind is nog niet dusdanig ontwikkelt dat het al als mens gezien kan worden. Vandaar dat er ook een korte periode bestaat waarin de abortus gepleegd kan worden omdat het daarna niet meer ethisch verantwoord is.
Daarnaast, ik ken geen enkel kind die het fijn vond/vind om zonder zijn vader (of moeder) op te groeien, dus ja, daar ga ik bij voorbaat al vanuit. Daarnaast is het voor een alleenstaande moeder ook geen pretje. Ergo; alleen dat kind te wereld laten komen als beide ouders daarmee akkoord zijn.
[..]
Hoe eerder je erbij bent des te kleiner de kans op complicaties en de kans dat je er een band mee ontwikkelt waardoor het steeds lastiger wordt.
En vrouwen die geen kinderwens hebben mogen dat natuurlijk wel he. Hypocriet.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
Als de vrouw geen kinderwens heeft is er uberhaubt geen probleem, deze hele discussie gaat toch om kerels die geen kind willen maar wel willen neuken?
Wat een boel domme mannen hier
Precies. Geen 100% zekerheid dus.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
net zo betrouwbaar als de pil bij juist gebruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |