abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150588895
Je kan toch ook het kind niet erkennen als de jouwe en ook geen verplichtingen hebben? Of zie ik dat nou verkeerd..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_150588914
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

En zonder condoom een vrouw neuken waar je geen kinderen mee wilt is niet zo'n domme keuze waar je voor mag opdraaien?
Nee, want tussen een nachtje seks en een stralend baby'tje zitten nogal wat stappen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150588915
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:14 schreef delano.888 het volgende:
Je kan toch ook het kind niet erkennen als de jouwe en ook geen verplichtingen hebben? Of zie ik dat nou verkeerd..
Volgens mij heb je nog steeds verplichtingen dan hoor.
pi_150588922
quote:
Ja maar ik denk dat dat in ultrafeministisch Scandinavie iets anders ligt...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_150588928
quote:
de vrouw kán je dwingen.
compact en kleverig.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 08:18:27 #106
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150588934
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:12 schreef Nammie het volgende:
20 jaar en al een kind hebben, wow.
nog niet zo gek lang geleden was dat vrij normaal
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 13 maart 2015 @ 08:18:43 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588938
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, want tussen een nachtje seks en een stralend baby'tje zitten nogal wat stappen...
Dus een eenvoudige stap overslaan is voor jou geen domme keuze, maar een zware stap als abortus niet kunnen/willen maken is dat wel?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150588943
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja maar ik denk dat dat in ultrafeministisch Scandinavie iets anders ligt...
dan heeft de man dus na conceptie óók n keus?
compact en kleverig.
pi_150588952
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

En zonder condoom een vrouw neuken waar je geen kinderen mee wilt is niet zo'n domme keuze waar je voor mag opdraaien?
Want een condoom sluit verwekking per definitie uit?
pi_150588957
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

de vrouw kán je dwingen.
In Nederland ook echt? Dus dan gaat de rechter je een DNA test verplichten ofzo?
Wat worden mannen letterlijk genaaid dan zeg, dus stel dat een vrouw een condoom lek prikt kan ze gewoon lekker alimentatie eisen. Ik dacht dat niet erkennen altijd een optie is.
pi_150588969
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dan heeft de man dus na conceptie óók n keus?
Nee want dan is het vruchtje van haar en mag ze ermee doen wat ze wil.

Ik zou dat soort bitches niet eens mijn bed in halen, maar goed, wat anderen doen moeten zij weten.

Ik snap die gozer prima. Zeker als ze pas 20 is en ze al een kind samen hebben.

vrijdag 13 maart 2015 @ 08:22:08 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588976
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Andere anticonceptie doet dat ook niet, maar helemaal niets gebruiken maakt de kans op conceptie wel beduidend groter.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150589002
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:20 schreef delano.888 het volgende:

[..]

In Nederland ook echt? Dus dan gaat de rechter je een DNA test verplichten ofzo?
Wat worden mannen letterlijk genaaid dan zeg, dus stel dat een vrouw een condoom lek prikt kan ze gewoon lekker alimentatie eisen. Ik dacht dat niet erkennen altijd een optie is.
volgens mij wel, maar met n hoop gedoe. Vandaar dat ik me afvroeg hoeveel vrouwen dat in de praktijk zullen doen.
Zei net dat ik er 4 kende, maar dat zijn er 5, die een kind hebben zonder alimentatie. Zal meevallen met dat genaaid zijn. Bovendien heeft n man dan volgens mij ook recht op omgang, waar ook niet alle vrouwen op zitten te wachten.
compact en kleverig.
pi_150589021
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

volgens mij wel, maar met n hoop gedoe. Vandaar dat ik me afvroeg hoeveel vrouwen dat in de praktijk zullen doen.
Zei net dat ik er 4 kende, maar dat zijn er 5, die een kind hebben zonder alimentatie. Zal meevallen met dat genaaid zijn. Bovendien heeft n man dan volgens mij ook recht op omgang, waar ook niet alle vrouwen op zitten te wachten.
Net even inlezen, het klopt, zelfs zonder erkenning (en dus bezoekrecht enz) kan alimentatie je verplicht worden:
http://www.back2balance.e(...)h-alimentatieplicht/

Best wel lullig voor de mannen vind ik! (Aangezien ze geen beslissing kunnen nemen over abortus)
pi_150589023
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee want dan is het vruchtje van haar en mag ze ermee doen wat ze wil.

Ik zou dat soort bitches niet eens mijn bed in halen, maar goed, wat anderen doen moeten zij weten.

Ik snap die gozer prima. Zeker als ze pas 20 is en ze al een kind samen hebben.
nou, en ik snap t prima als n vrouw heel graag n kind wil en stopt met de pil.
Dan zijn we er dus, iedereen begrijpt t, dus allemaal geen probleem *O*

Sorry, maar dat jij t begrijpt, wil natuurlijk niet zeggen dat t een goede oplossing is :{
compact en kleverig.
pi_150589036
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Net even inlezen, het klopt, zelfs zonder erkenning (en dus bezoekrecht enz) kan alimentatie je verplicht worden:
http://www.back2balance.e(...)h-alimentatieplicht/

Best wel lullig voor de mannen vind ik! (Aangezien ze geen beslissing kunnen nemen over abortus)
nou ja, ik vraag me dus af hoe vaak dat voorkomt in de praktijk.
compact en kleverig.
pi_150589062
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:20 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Andersom is het ook zo dat wanneer jij wel besluit een rol te willen spelen in het leven van dat kind je de toestemming van de moeder nodig hebt om het te erkennen, zelfs al heb je zwart op wit dat je de biologische vader bent.
Ze kan nog steeds zeggen fuck hem, jou weghouden en wel alimentatie eisen, ongeacht hoe ze zwanger is geworden.
pi_150589072
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Andersom is het ook zo dat wanneer jij wel besluit een rol te willen spelen in het leven van dat kind je de toestemming van de moeder nodig hebt om het te erkennen, zelfs al heb je zwart op wit dat je de biologische vader bent.
Ze kan nog steeds zeggen fuck hem, jou weghouden en wel alimentatie eisen, ongeacht hoe ze zwanger is geworden.
je kan als man ook omgang eisen.

Ken zo'n geval, kind was zelfs (na geboorte) erkend door n andere man.
Uiteindelijk is die erkenning ongedaan gemaakt en heeft de biologische vader nu zelfs de voogdij.

Het is alleen n hoop gedoe en n lang traject.

[ Bericht 6% gewijzigd door JaniesBrownie op 13-03-2015 08:39:01 ]
compact en kleverig.
pi_150589076
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:25 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nou, en ik snap t prima als n vrouw heel graag n kind wil en stopt met de pil.
Dan zijn we er dus, iedereen begrijpt t, dus allemaal geen probleem *O*

Sorry, maar dat jij t begrijpt, wil natuurlijk niet zeggen dat t een goede oplossing is :{
Jij begrijpt dat een meid van 20 (!) een ongewenst (!) 2e (!) kind wil en daarom d'r bedpartner naait (pun intended)?

:r :r

Misdadig.

pi_150589092
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

je kan als man ook omgang eisen.
Misschien wel, maar in de praktijk zal het moeilijk te bewerkstelligen zijn met ene moeder die je weg wil houden.
pi_150589102
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij begrijpt dat een meid van 20 (!) een ongewenst (!) 2e (!) kind wil en daarom d'r bedpartner naait (pun intended)?

:r :r

Misdadig.
:')
compact en kleverig.
pi_150589115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Misschien wel, maar in de praktijk zal het moeilijk te bewerkstelligen zijn met ene moeder die je weg wil houden.
heb even n aanvulling gedaan hierboven
compact en kleverig.
pi_150589138
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:31 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

:')
Goeie reactie weer.

Ziek, een kind zo'n "toekomst" bewust aandoen. :r

vrijdag 13 maart 2015 @ 08:35:18 #124
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150589177
Daarom ook met de stofzuiger erin gaan.
pi_150589185
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie reactie weer.

Ziek, een kind zo'n "toekomst" bewust aandoen. :r
die reactie is omdat je (wéér) totaal voorbij gaat aan m'n punt.

Ik kan me voorstellen dater vrouwen zijn die zó wanhopig n kind willen ja. (Had t niet specifiek over deze vrouw)
Maakt dat t een goede actie om te stoppen met de pil? Nee, zeker niet.
compact en kleverig.
pi_150589188
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:31 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

heb even n aanvulling gedaan hierboven
Ja gewoon fucked up situatie dus. Blijkt wel dat gelijke rechten wanneer het op dit onderwerp aankomt vaak ver te zoeken zijn, alles is afgesteld in het voordeel van de vrouw.
pi_150589244
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja gewoon fucked up situatie dus. Blijkt wel dat gelijke rechten wanneer het op dit onderwerp aankomt vaak ver te zoeken zijn, alles is afgesteld in het voordeel van de vrouw.
nja, dit geval duurde ook wat langer omdat het kind erkend was door n andere man. Maar t is idd allemaal niet zo gemakkelijk.
compact en kleverig.
pi_150589276
Hieruit blijkt gewoon maar weer, dat je als man niet voorzichtig genoeg kunt zijn. Maar hij is niet voorzichtig geweest, dus zal hij de consequenties onder ogen moeten zien. Wat niet wegneemt, dat ik een ontzettend ongemakkelijk gevoel krijg bij vrouwen, die maar even zelf besluiten het kind te houden. De man heeft opeens niets meer in te brengen
pi_150589322
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:42 schreef Robar het volgende:
Wat niet wegneemt, dat ik een ontzettend ongemakkelijk gevoel krijg bij vrouwen, die maar even zelf besluiten het kind te houden. De man heeft opeens niets meer in te brengen
dat lijkt me vrij logisch, aangezien een zwangerschap alleen kan worden gestopt door medisch ingrijpen. Als je als man een abortus wilt kunnen afdwingen, mag je dan als vrouw ook een sterilisatie bij je mannelijke partner afdwingen?
pi_150589730
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat lijkt me vrij logisch, aangezien een zwangerschap alleen kan worden gestopt door medisch ingrijpen. Als je als man een abortus wilt kunnen afdwingen, mag je dan als vrouw ook een sterilisatie bij je mannelijke partner afdwingen?
Wel als je als man dan ook sterilisatie bij je vrouwelijke partner kunt afdwingen
pi_150589751
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wel als je als man dan ook sterilisatie bij je vrouwelijke partner kunt afdwingen
borstvergroting, liposuctie? als we toch bezig zijn om lichamelijke integriteit overboord te gooien
pi_150589780
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

borstvergroting, liposuctie? als we toch bezig zijn om lichamelijke integriteit overboord te gooien
Wat is nou belangrijker? Lichamelijke integriteit of de belangen van een kind?
pi_150589801
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

wie bepaald dan belang van een kind? als moeder het kind wel graag wil hebben
pi_150589831
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

wie bepaald dan belang van een kind? als moeder het kind wel graag wil hebben
De moeder bepaalt dat dan.
De mening en het welbevinden van de vader staat op de laatste rang, dat weten we nu onderhand wel.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:26:32 #135
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_150590083
Als man moet je gewoon afstand kunnen doen van rechten en plichten. Dan kan zij het kind houden en hij z'n centen.

Nu krijg je dit soort ellende en daar is niemand mee geholpen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:27:59 #136
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590120
Aangezien de vrouw het kind 9 maanden moet dragen en moet bevallen vind ik het wel logisch dat zij bepaalt. Het is niet niks om even een kind te laten groeien in je lichaam.
Dat een ander dan gaat bepalen dat ik maar 'even' een medische ingreep moet ondergaan (abortus) is belachelijk. Het zit in het lichaam van de vrouw, dus zij bepaalt wat ermee gebeurt.

En bovendien: als een vrouw abortus wil laten plegen en de man niet dan vallen de mannen daar ook weer overheen "waah de vrouw beslist weer en ze moet maar gewoon dat kind baren voor de man!"
Nee mannen; jullie hebben niks te zeggen over het lichaam van de vrouw. En het kind/foetus valt daar ook onder zolang deze in het lichaam van de vrouw zit.

Volgens mij was deze man gewoon niet in staat om als een volwassen persoon erover te praten en het op te lossen en greep hij daarom maar naar de pillen. Zwak.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:30:28 #137
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590185
Oh en als je een man wilt raken waar het pijn doet, trap m niet in z'n ballen maar geef hem het idee dat je achter zn centen aanzit :') Dat een vrouw duizenden euro's moet uitgeven aan een kind (na de bevalling en tijdens de zwangerschap) slaan we gewoon even over.

Komt niet tussen een man en zijn (denkbeeldige) rijkdom _O-
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 09:30:45 #138
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_150590193
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef Heremeteit het volgende:
Als man moet je gewoon afstand kunnen doen van rechten en plichten. Dan kan zij het kind houden en hij z'n centen.

Zou wel lekker makkelijk zijn he :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:31:03 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_150590202
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sterilisatie is geen optie want definitief. Condoom is net zo goed de verantwoordelijkheid van haar;

"luister, zonder rubber kom jij er niet in bij mij".
probleem is: hij wil geen kind... dan zorg je ervoor dat je dat voorkomt, dus: "zonder rubber steek ik hem er niet in" gelijke rechten weet je nog :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_150590211
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef Heremeteit het volgende:

Ik vind dat er wat dit betreft best wel wat meer verantwoordelijkheid naar de vrouw mag gaan.
Nu maakt het niet uit wie ze als de vader kiest (zeker als ze de alimentatie belangrijker vindt dan het welbevinden van de vader van haar eigen kind), of dat nou in het belang van het kind is?

Ik weet alleen niet wat dan wel een prima maatregel zou zijn, maar een mannenpil zou al een stap in de juiste richting zijn, dan heb je als man al wat meer invloed, invloed die je nu totaal niet hebt (behalve dan nooit klaarkomen in het bijzijn van een vrouw)
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 09:32:43 #141
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_150590232
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:30 schreef Elvi het volgende:
Oh en als je een man wilt raken waar het pijn doet, trap m niet in z'n ballen maar geef hem het idee dat je achter zn centen aanzit :') Dat een vrouw duizenden euro's moet uitgeven aan een kind (na de bevalling en tijdens de zwangerschap) slaan we gewoon even over.

:{w
Die vrouwen zijn natuurlijk alweer op jacht naar het volgende onmondige, willoze slachtoffer 8-)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:34:13 #142
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590274
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik vind dat er wat dit betreft best wel wat meer verantwoordelijkheid naar de vrouw mag gaan.
Nu maakt het niet uit wie ze als de vader kiest (zeker als ze de alimentatie belangrijker vindt dan het welbevinden van de vader van haar eigen kind), of dat nou in het belang van het kind is?

Ik weet alleen niet wat dan wel een prima maatregel zou zijn, maar een mannenpil zou al een stap in de juiste richting zijn, dan heb je als man al wat meer invloed, invloed die je nu totaal niet hebt (behalve dan nooit klaarkomen in het bijzijn van een vrouw)
Nog meer verantwoordelijkheid? Nu gaat alle schuld al naar de vrouw "Had ze het maar met condoom moeten doen! Had ze maar de pil moeten slikken!" Ik weet niet hoor, maar meestal is er ook een man betrokken bij de conceptie :')

En wie zegt dat ze alimentatie belangrijk vind? Die 200 euro in de maand die ze krijgt gaat niet op aan Prada schoenen hoor. Die ben je in 2 weken al kwijt aan luiers.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:35:06 #143
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590289
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:32 schreef senesta het volgende:

[..]

:{w
Die vrouwen zijn natuurlijk alweer op jacht naar het volgende onmondige, willoze slachtoffer 8-)
Een beetje zoals The Sims. Daar laat ik de vrouwen ook met meerdere mannen kinderen krijgen in de hoop dat er 1 succesvolle, mooie Sim uitkomt _O-
pi_150590303
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:34 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nog meer verantwoordelijkheid? Nu gaat alle schuld al naar de vrouw "Had ze het maar met condoom moeten doen! Had ze maar de pil moeten slikken!" Ik weet niet hoor, maar meestal is er ook een man betrokken bij de conceptie :')

En wie zegt dat ze alimentatie belangrijk vind? Die 200 euro in de maand die ze krijgt gaat niet op aan Prada schoenen hoor. Die ben je in 2 weken al kwijt aan luiers.
Ik heb t je net al verteld (je zit ten slotte naast me enzo :P ) maar ik had hierbij dat verhaal van Boris Becker in mn achterhoofd :P
pi_150590314
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sterilisatie is geen optie want definitief.
wat is daar mis mee? ben je ook definitief verlost van angst voor ongewenste kinderen
pi_150590360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:30 schreef senesta het volgende:

[..]

Zou wel lekker makkelijk zijn he :')
ik vind t geen slecht idee hoor.
compact en kleverig.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:37:56 #147
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_150590361
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je kunt haar mss overtuigen dat het voor de kinderen gezonder is om zonder jouw geld op te groeien. Wel laag, maar diefstal is dat ook.

Of je vertrekt en haalt al je geld weg uit NL. Op de vlucht voor je eigen kind. :+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:41:22 #148
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590458
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb t je net al verteld (je zit ten slotte naast me enzo :P ) maar ik had hierbij dat verhaal van Boris Becker in mn achterhoofd :P
Maar weet je wat mij stoort? Het is namelijk nooit goed voor de mannen (die in dit soort topics reageren).

Vrouw is zwanger en man wil geen kind: moet ze maar abortus plegen, zelf het kind opvoeden of beter op moeten letten.
Vrouw is zwanger en zij wil niet maar man wel: moet ze maar het kind aan de man geven na de bevalling en betalen voor de kosten die hij maakt. Ohja en ze had natuurlijk de pil moeten slikken bladiebla.

Heeft de vrouw het kind gekregen? Oh dan gaat de man niet betalen en geen rechten en plichten maar het kind heeft wel het recht om te weten wie de vader is en de moeder moet het kind brengen als de man over 5 jaar het wel in zn bol krijgt om deel te nemen aan het leven van het kind.

Hoe dan ook, de vrouw is altijd schuldig en de man het onschuldige slachtoffer van de grote boze vrouw ;(
pi_150590476
zonder erkenning is t btw niet zo gemakkelijk als zeggen: Pietje is de vader voor t krijgen van alimentatie. Pietje zal dan óf moeten aangeven dat hij idd de vader is, óf er moet n DNA test komen en zoals ik al zei vinden genoeg vrouwen dat teveel gedoe, of zitten ze niet op inmenging van de vader te wachten.
compact en kleverig.
pi_150590485
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

Sterilisatie en abortus zijn twee totaal verschillende dingen, ik vind de vergelijking dus niet opgaan. Daarbij is er een periode gedurende de zwangerschap waarbij de zwangerschap zonder chirurgische ingreep afgebroken kan worden. En dan nog is sterilisatie preventief en abortus niet. Als je het over abortus hebt, dan wil je een ongewenste situatie rechtzetten. Bij sterilisatie voorkom je dit. En ik vind, dat je op zijn minst een goed gesprek kunt hebben over sterilisatie en/of abortus. Daarbij vind ik de mening van mijn partner belangrijk en zwaarwegend en andersom vindt mijn partner dat ook.

Wat ik zo stuitend vind in deze situaties, is dat een vrouw achteraf roept "Abortus is voor mij geen optie". Als je daar principieel tegen bent, is dat je goed recht. Maar wees dan ook zo principieel om dat van te voren kenbaar te maken aan je bedpartner op het moment dat je onveilige seks wilt gaan hebben. En wijs hem dan ook op de mogelijkheid van die zwangerschap, omdat je ook niet de pil, prikpil of andere niet zichtbare voorbehoedsmiddelen gebruikt. Als de man dan nog steeds seks met je wilt hebben, dan heeft hij achteraf echt niets te zeuren.
pi_150590498
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:37 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Je kunt haar mss overtuigen dat het voor de kinderen gezonder is om zonder jouw geld op te groeien. Wel laag, maar diefstal is dat ook.

Of je vertrekt en haalt al je geld weg uit NL. Op de vlucht voor je eigen kind. :+
Tsja, als -dat- de rechten van de man zijn in deze?
Dan mag daar wat mij betreft best wel "iets" in verbeteren, want de huidige situatie is niet bepaald bevredigend :P

En zoals ik al zei, ik weet nog niet wat precies, misschien dat iemand me hier kan inspireren? :+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:43:38 #152
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tsja, als -dat- de rechten van de man zijn in deze?
Dan mag daar wat mij betreft best wel "iets" in verbeteren, want de huidige situatie is niet bepaald bevredigend :P

En zoals ik al zei, ik weet nog niet wat precies, misschien dat iemand me hier kan inspireren? :+
Ik vind het nu als vrouw ook niet bevredigend want de vrouw heeft nu altijd de schuld.
pi_150590546
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:41 schreef Elvi het volgende:

[..]

Maar weet je wat mij stoort? Het is namelijk nooit goed voor de mannen (die in dit soort topics reageren).

Vrouw is zwanger en man wil geen kind: moet ze maar abortus plegen, zelf het kind opvoeden of beter op moeten letten.
Vrouw is zwanger en zij wil niet maar man wel: moet ze maar het kind aan de man geven na de bevalling en betalen voor de kosten die hij maakt. Ohja en ze had natuurlijk de pil moeten slikken bladiebla.

Heeft de vrouw het kind gekregen? Oh dan gaat de man niet betalen en geen rechten en plichten maar het kind heeft wel het recht om te weten wie de vader is en de moeder moet het kind brengen als de man over 5 jaar het wel in zn bol krijgt om deel te nemen aan het leven van het kind.

Hoe dan ook, de vrouw is altijd schuldig en de man het onschuldige slachtoffer van de grote boze vrouw ;(
Ik snap alleen niet waarom je mij quote, ik post zelf nauwelijks in dit soort topics mee (laat staan dat ik "constant" met dat soort reacties kom)
pi_150590572
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:43 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik vind het nu als vrouw ook niet bevredigend want de vrouw heeft nu altijd de schuld.
Nou, man en vrouw zijn het erover eens dat de huidige situatie -niet- bevredigend is :)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:45:26 #155
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_150590574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:30 schreef Elvi het volgende:

Ik wil de abortus best betalen. Wil ze die niet, dan kiest zij dus voor die kosten.
pi_150590733
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:42 schreef Robar het volgende:
terilisatie en abortus zijn twee totaal verschillende dingen, ik vind de vergelijking dus niet opgaan. Daarbij is er een periode gedurende de zwangerschap waarbij de zwangerschap zonder chirurgische ingreep afgebroken kan worden
dat is jammer voor je, maar het is beide een medische ingreep dus geen verschil qua wet en regelgeving. een zwangerschap afbreken is ook net zo permanent als een sterilisatie.
En afbreken met pillen is ook een medische handeling, ik kan jou ook niet dwingen een pakje paracetamol op te eten als je dat niet wil
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:53:13 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150590803
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:45 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Ik wil de abortus best betalen. Wil ze die niet, dan kiest zij dus voor die kosten.
Als je nou gewoon een condoom betaald en gebruikt had, was je veel goedkoper klaar geweest en was het probleem niet ontstaan...
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:55:48 #158
47102 Elvi
miemkwien
pi_150590871
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je nou gewoon een condoom betaald en gebruikt had, was je veel goedkoper klaar geweest en was het probleem niet ontstaan...
Abortus valt onder de basisverzekering en eigen risico dus als haar eigen risico al op is dan is hij lekker goedkoop uit :') Hollanders :')
pi_150591219
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:18 schreef n8n het volgende:

[..]

nog niet zo gek lang geleden was dat vrij normaal
Bijzonder. Nu zijn het vrijwel altijd asociale types die zo vroeg een kind hebben.
pi_150591306
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat is jammer voor je, maar het is beide een medische ingreep dus geen verschil qua wet en regelgeving. een zwangerschap afbreken is ook net zo permanent als een sterilisatie.
En afbreken met pillen is ook een medische handeling, ik kan jou ook niet dwingen een pakje paracetamol op te eten als je dat niet wil
Zo kun je ook zeggen dat het slikken van een paracetamolletje vergelijkbaar is met een levertransplantatie. Puur omdat het beiden medische ingrepen zijn. Maar het is natuurlijk krom om deze twee medische ingrepen met elkaar te vergelijken wat betreft impact op je. Zowel geestelijk als lichamelijk.

En abortus vind ik niet vergelijkbaar met sterilisatie, omdat het preventie versus afbreken is. Dat leg ik volgens mij ook uit. Daarbij is er abortus met en zonder "chirurgische" ingreep en dat vind ik ook een andere situatie. Dat het voor de wet hetzelfde is, ok, maar de impact is behoorlijk verschillend.

Ik geef je gelijk, dat je iemand niet mag dwingen hoor. Dat zeker niet. Een vrouw moet gewoon de baas over haar eigen lichaam blijven. Volgens mij spreek ik dat nergens tegen ook. Alleen heb je gewoon keuzes gedurende die zwangerschap, maar hoe langer je wacht, hoe groter de impact wordt. Wat alleen mijns inziens, laat ik het lastig noemen, lastig is in deze situatie is de macht die de vrouw zowel voor als na de bevruchting heeft vs de totale machteloosheid van de man achteraf. (wat nog steeds niet wegneemt, dat de man ook ontzettend dom is geweest)
pi_150591477
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:12 schreef Robar het volgende:
Zo kun je ook zeggen dat het slikken van een paracetamolletje vergelijkbaar is met een levertransplantatie
het gaat beide om lichamelijk integriteit, een basis recht van de mens vastgelegd in de grondwet
http://www.denederlandseg(...)299q0sr/vgrnblu821m2.
Kan je wel over doorzeuren maar het is zoals het is
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:33:43 #162
37769 erodome
Zweefteef
pi_150591827
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb je net uitgelegd dat de vrouw ALLE macht heeft. ALLE. Ze kan ook zeggen; zonder rubber kom je er niet in. Deed ze niet, dan moet je ook niet klagen dat je zwanger kan raken.
Dat kan de man ook zeggen, zonder rubber gebeurd er niets, dan heeft die man in dat stuk net zoveel macht.

Ik blijf erbij, wat veel mannen willen is geen enkele verantwoordelijkheid meer. Beide neuken, beide beslissen dat zonder bescherming te doen en 1 huppelt blij weg, de ander zit met de gebakken peren. Of dacht je dat de keuze abortus of ongepland kind zo leuk was.
Dat is geen gelijkheid, dat is alleen maar nog meer ongelijkheid.

Je kan je als man zijnde heel prima beschermen tegen dit soort zaken. Niet zomaar onbeschermd met iemand het bed induiken. Wacht tot je iemand wat beter kent en weet hoe ze denkt over abortus, weet dat ze anticonceptie gebruikt en een beetje een verantwoordelijk persoon is.
Dat is alles, als je je als man daaraan houdt is de kans op een ongewenst kind heel, heel erg klein.

Van mij zou het mogen dat er in een soort van samenlevingscontract of bij huwelijk vastgelegd kan worden wat de afspraak is op dit gebied(wat alleen door beide veranderd kan worden, niet eenzijdig), want in een relatie spreek je samen wat af hierover als het goed is en daar zou je iemand aan moeten kunnen houden. In het geval dat er dan toch een zwangerschap ontstaat en de vrouw wil het kind houden vind ik dat er geen verantwoordelijkheid bij de man gelegd kan worden als er geen kinderen in het contract stond.

Naar mijn mening zit alleen daar een zwak punt die misbruikt kan worden namelijk, aangezien het in de praktijk toch zo is dat het voorkomen van een zwangerschap dan de taak van de vrouw is in een relatie(er is nu eenmaal geen mannenpil e.d.).
Gaat het om van dit soort losse contactjes, niet serieus, dan vind ik dat beide hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en niet uit moeten gaan van de ander die zijn verantwoordelijkheid neemt. Dat vind ik een gevalletje van wie op de blaren zit...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_150591850
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:41 schreef Elvi het volgende:

[..]

Maar kijk waar je het neerzet. :P Hier komen de meest rare mensen is mij wel duidelijk. Buiten dit forum redeneren normale mannen wel anders.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:45:21 #164
37769 erodome
Zweefteef
pi_150592096
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan zeg je toch nog steeds nee? :?

Waarom zegt de man dan geen nee tegen zonder rubber?

Weet hij niet dat je een ontzettend domme lul bent als je je blote pik in zo'n kut duwt? Als hij dat doet bij iemand waarvan hij niet zeker weet of ze beschermt is, daar goed mee omgaat en niet weet hoe zij denkt over zaken als abortus?

Waarom zou de maatschappij moeten betalen voor het feit dat die man in kwestie weigert na te denken over gevolgen omdat hij zijn leuke wilde avond niet wil verpesten met een stukje rubber?

De vrouw draagt de gevolgen van haar beslissing, die haalt de vrucht weg of houdt het. Die denkt (meestal) wel na over die gevolgen, mag die vrouw dan ook een beetje haar wenkbrouwen optrekken bij de mannen die zielig doen over dat ene kleine dingetje wat ze hebben, dat ene kleine stukje verantwoordelijkheid? Dat ze af en toe een keertje moeten nadenken over gevolgen en een rubbertje moeten gebruiken?

Het is echt niet zo moeilijk om een zwangerschap te voorkomen voor een man. Als je het echt niet wil, doe dat dan ook. Zorg voor een betrouwbare partner waarmee je op 1 lijn ligt op dit gebied en neuk mensen waarbij je die zekerheid niet hebt niet zonder condoom.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:48:49 #165
37769 erodome
Zweefteef
pi_150592174
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:56 schreef Gebruikersna het volgende:
Wie zegt dat het rubbertje niet gescheurd is? 7 jaar is wel erg veel voor zoiets. Het is natuurlijk schandalig dat hij zulke maatregelen neemt, maar dat geldt ook voor de dame in kwestie om tegen zijn wil in het kind te houden.
Het condoom gescheurd, dat niet doorhebben tot orgasme en ook nog dan vruchtbaar zijn. Die kans is heel erg klein, komt in dezelfde hoek als pil werkt niet zonder dat er enige fout is gemaakt.

En als dat gebeurd zit toch ook de vrouw met de gebakken peren, die heeft dan toch ook gewoon haar verantwoordelijkheid genomen? Waarom moet zij er dan ineens alleen voor staan, terwijl beide er dan niets aan konden doen?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:56:32 #166
37769 erodome
Zweefteef
pi_150592360
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet echt dus, dat is nu juist het probleem. Het wordt eens tijd dat je met je voeten op aarde komt, van seks kunnen baby's komen, dat nachtje seks veroorzaakt heel direct die baby.
Je weet toch hoe dit werkt? Dat is iets waar elke normale vrouw wel degelijk over heeft nagedacht e voorzorgen treft om te voorkomen dat dat gebeurd.
Jij kan dat ook, jij wil daar niet over nadenken, dat is wat anders.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:57:27 #167
37769 erodome
Zweefteef
pi_150592379
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vrijwel net zo betrouwbaar als de pil, waar ontzettend veel stellen vele jaren op leunen.
pi_150592682
Het lijkt er op dat velen hier abortus als een soort uitgestelde anticonceptie zien. Dat is het niet volgens de Nederlandse wet en ik neem aan ook niet volgens de Noorse wet. Sowieso moet een abortus na de 12e week van zwangerschap vooraf getoetst worden door een speciale commissie in Noorwegen (ik weet niet hoe lang de vrouw al zwanger was).
pi_150593486
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:33 schreef erodome het volgende:
Ik blijf erbij, wat veel mannen willen is geen enkele verantwoordelijkheid meer. Beide neuken, beide beslissen dat zonder bescherming te doen en 1 huppelt blij weg, de ander zit met de gebakken peren. Of dacht je dat de keuze abortus of ongepland kind zo leuk was.
Dat is geen gelijkheid, dat is alleen maar nog meer ongelijkheid.
Volgens mij is het nog altijd een minderheid en komen alleen deze verhalen in de media. Het is gewoon niet erg nieuwswaardig als iemand zwanger wordt tegen diens zin en besluit te gaan trouwen om het kind op te voeden.
pi_150594480
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nou, in dit verhaal hoef je geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat zij hierin niet te vertrouwen was.
:{
Idd
Sorry, die gast zou zichzelf moeten laten steriliseren. Zelfs een kind met down weet waar baby's vandaan komen :{
2e keer? Dat kan ik geen ongelukje meer noemen.

Wil je geen kinderen, moet je niet uitgaan van de pil alleen. Die kan vergeten worden, of door bepaalde medicijnen even niet zo goed werken. Je bent als man en als vrouw even verantwoordelijk, en ga niet als een kind steunen of vertrouwen op elkaar qua voorbehoedsmiddel, maar neem je eigen verantwoordelijkheid.

Steriliseren en je bent verzekerd van geen nageslacht, en in zijn geval juich ik dat alleen maar toe

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 13-03-2015 12:20:36 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_150620882
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:09 schreef DrParsifal het volgende:
Het lijkt er op dat velen hier abortus als een soort uitgestelde anticonceptie zien. Dat is het niet volgens de Nederlandse wet en ik neem aan ook niet volgens de Noorse wet. Sowieso moet een abortus na de 12e week van zwangerschap vooraf getoetst worden door een speciale commissie in Noorwegen (ik weet niet hoe lang de vrouw al zwanger was).
Dat is mij ook opgevallen.

quote:
R&P / Hoe om te gaan met ongewenste zwangerschap #44 0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:35 schreef madam-april het volgende:
Wat mij nogal op valt is dat veel mensen (zowel mannen als vrouwen) abortus zien als een soort verlate vorm van anti-conceptie. Ongelukjes gebeuren, ja, maar ze gebeuren niet zomaar. Ongelukjes zijn in (bijna) alle gevallen heel gemakkelijk te voorkomen, namelijk door en een condoom en bijvoorbeeld de pil gebruiken. Doe je dit niet, dan neem je bewust een risico.

Wil je echt geen kind (op dat moment en/of met die persoon), dan moet je dat risico gewoon niet nemen. Ik vind: 'mocht het toch fout gaan dan is er altijd nog abortus', een hele foute instelling. Niet op de laatste plaats omdat dit in de praktijk vaak leidt tot situaties waarin de een het kind wil houden en de ander niet.

Als mensen hun verantwoordelijkheid nemen dan is de hele discussie van wie de eindbeslissing neemt helemaal niet nodig.
Het is overigens niet tegen de wet om op die manier met abortus om te gaan. In Nederland mag/kan een vrouw tot 24weken er voor kiezen abortus plegen.
pi_150621270
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoezo moord?

Als een arts dat ding er uit knipt is het gewoon een kleine ingreep toch.
Inderdaad. Daarom is het ook altijd hilarisch wanneer er met 2 maten wordt gemeten.
pi_150621391
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De ego :)
pi_150624722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet echt dus, dat is nu juist het probleem. Het wordt eens tijd dat je met je voeten op aarde komt, van seks kunnen baby's komen, dat nachtje seks veroorzaakt heel direct die baby.
Je weet toch hoe dit werkt? Dat is iets waar elke normale vrouw wel degelijk over heeft nagedacht e voorzorgen treft om te voorkomen dat dat gebeurd.
:') :')

PS: het is "dat dat gebeurt".

pi_150624836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarom is het ook altijd hilarisch wanneer er met 2 maten wordt gemeten.
Kleine ingreep.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  zaterdag 14 maart 2015 @ 06:54:23 #176
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150624843
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

misschien wilde zij wél nog n kind?
Ze wilde die verantwoordelijkheid in elk geval wel nemen. Híj vond dat kennelijkniet nodig, want zonder condoom is veel fijner ofzo..
Niet ofzo, dat is gewoon zo. Met condoom neuken voel je nog minder van dan een potje rukken.
Daarnaast, als dat wijf nou had gezegd dat ze de volledige verantwoordelijkheid zou nemen over dat kind zou het anders zijn, maar zij wil dat kind en wil ook dat hij ervoor verantwoordelijk voor is zonder dat hij dat wil. Dat is erg krom.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_150627209
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 05:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik er ook niet meer op zeggen dan wat ontwijkgedrag.
pi_150627222
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Welnee, je leest helemaal niet wat ik schrijf. Maar maakt niet uit, ik weet dat discussie met een feministe zinloos is.

pi_150627384
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee, je leest helemaal niet wat ik schrijf. Maar maakt niet uit, ik weet dat discussie met een feministe zinloos is.
Ik een feminist, echt serieus... Ben huisvrouw(vrij conservatief op dat gebied voor mezelf), heb porno gedaan. Wordt een beetje moe van dat feminist geroep van sommige bij bepaalde onderwerpen.

Ik lees verdomd goed wat je schrijft, jij doet net alsof de daad los staat van de zwangerschap. Maar de daad staat niet los van de zwangerschap. Leuk dat er daarna, als er al ellende is, nog een enkel keuzemoment is, maar dat neemt niet weg dat die zwangerschap door beiden voorkomen had moeten worden in zo'n geval, dat beide daar even verantwoordelijk voor zijn en dus ook beide verantwoordelijk zijn voor de ellende die daaruit voort kan vloeien.

En niet zoals jij vindt maar 1 die de ellende mag dragen, want stel je voor dat de man toch eens niet zomaar zijn blote lul in een gestoord wijf kan steken zeg. De enorme beperking...

De mogelijkheid tot abortus hoor je helemaal niet mee te nemen, het is toch zot dat het binnen zo'n korte tijd van recht vergaat tot een soort van plicht?
Ben je dan echt vergeten hoe het was daarvoor, toen vrouwen ook gewoon de tering konden krijgen en hun hele levens verpest werden door het feit dat mannen daar niet over na hoefde te denken?

Nog 1 keer, een ongewenste zwangerschap is voor een man heel erg makkelijk te voorkomen, neuk alleen mensen zonder bescherming als je ze kan vertrouwen op dat gebied.
En ja dat is iets wat vrouwen meer doen dan mannen(gelukkig zijn de meeste mannen ook niet dom hoor, het gaat hier om een bepaalde groep), die hebben die luxe niet om net als jij hier even makkelijk die wilde nacht los te koppelen van de consequentie's die eruit voort kunnen komen.
De gemiddelde vrouw begint aan dat soort dingen te denken in de eerste jaren van haar vruchtbaarheid en dat blijft tot dat stopt.
Dus zeur niet zo als man zijnde om dat ene kleine prutje verantwoordelijkheid dat van jou gevraagd wordt, wat neerkomt op het grootste deel van je leven daar amper over na hoeven te denken omdat je partners dat voor je doen.
pi_150627455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:59 schreef erodome het volgende:
En niet zoals jij vindt maar 1 die de ellende mag dragen, want stel je voor dat de man toch eens niet zomaar zijn blote lul in een gestoord wijf kan steken zeg. De enorme beperking...

Nog 1 keer, een ongewenste zwangerschap is voor een man heel erg makkelijk te voorkomen, neuk alleen mensen zonder bescherming als je ze kan vertrouwen op dat gebied.

Dus zeur niet zo als man zijnde om dat ene kleine prutje verantwoordelijkheid dat van jou gevraagd wordt,
Daarom zeg ik ook, je leest niet:

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:44 schreef El_Matador het volgende:
Bij mij is het meestal andersom; zij: stop hem er maar in. Ik: hoho, ik doe even een jasje aan...

pi_150627567
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook, je leest niet:

[..]

Ik heb het toch ook niet over jou persoonlijk? Het ging over je mening in deze, dat de vrouw alleen verantwoordelijk is voor een onverhoopte zwangerschap.

quote:
Ik heb je net uitgelegd dat de vrouw ALLE macht heeft. ALLE. Ze kan ook zeggen; zonder rubber kom je er niet in. Deed ze niet, dan moet je ook niet klagen dat je zwanger kan raken.
Dit soort opmerkingen van jou dus, die je een aantal keer herhaald, waarbij je zegt dat ook als er zonder condoom geklierd is het de schuld van de vrouw is en zij het alleen moet dragen.

Met condoom geld uiteindelijk precies hetzelfde, alhoewel de kans op een ongelukje dan wel heel erg klein is, zo klein dat ik me afvraag of we die wel mee moeten nemen in het gesprek.
Als je wel een condoom hebt gebruikt, waarom dan die vrouw de schuld geven, die kan er dan toch ook niets aan doen, heeft dan toch ook netjes verantwoordelijkheid getoond?
Waarom dan ineens 1 die er alleen voor staat, dat terwijl 2 iets veroorzaakt hebben?
pi_150627757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Idd.

Je leest niet goed,

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een kind willen zonder dat het gewenst is door beide ouders is misdadig.

Dan wacht je maar een paar jaar tot je een gezonde relatie kan onderhouden.
Hierboven zie je duidelijk dat E-Matodor wil dat als er kinderen komen dat ze gewenst zijn.

Wat heeft dat te maken met ontwijkgedrag?

:?
― C.S. Lewis
  zaterdag 14 maart 2015 @ 11:18:17 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150627824
Hij wil dat ze komen als ze door beide ouders gewenst zijn, dus één ouder die graag een kind wil mag dat niet, want dan heeft het kind maar één ouder.
En gezien een vrouw een stuk eenvoudiger alleen een kind kan krijgen dan een man, zal dat er ook wel mee te maken hebben.

Of vindt hij het werkelijk wel prima als een vrouw alleen naar de spermabank gaat om zwanger te worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150627863
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:15 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Idd.

Je leest niet goed,

[..]

Hierboven zie je duidelijk dat E-Matodor wil dat als er kinderen komen dat ze gewenst zijn.

Wat heeft dat te maken met ontwijkgedrag?

:?
Dat wil ik ook, vandaar dat ik me goed bescherm tijdens de seks en hij ook.

Maar het gaat hier nu eenmaal over mensen die dat niet doen, wat betekend dat de praktijk niet altijd zo werkt. En over die praktijk hebben we het nu eenmaal, waarbij matador wil dat de vrouw de gevolgen alleen draagt.
pi_150628030
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat wil ik ook, vandaar dat ik me goed bescherm tijdens de seks en hij ook.

Maar het gaat hier nu eenmaal over mensen die dat niet doen, wat betekend dat de praktijk niet altijd zo werkt. En over die praktijk hebben we het nu eenmaal, waarbij matador wil dat de vrouw de gevolgen alleen draagt.
Ik merk dat El-Matador wel heel erg vaak word aangevallen, en nu dacht ik even een keertje, ik zeg er iets van.

Hij vind het misdadig als een kind niet gewenst is(wat eigenlijk ook zo is).

quote:
Op vrijdag 13 maart 2015 07:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een kind willen zonder dat het gewenst is door beide ouders is misdadig.

Dan wacht je maar een paar jaar tot je een gezonde relatie kan onderhouden.
Daar kan je natuurlijk ten allen tijden ook van maken dat bij een een ouder gezin oid het kind gewenst is. Of homo stellen oid.

Een kind toewensen dat het gewenst is. Daar draait het om. En ja, dan ga je vanuit je eigen referentiekader denken.

:)
― C.S. Lewis
pi_150628113
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:25 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Ik merk dat El-Matador wel heel erg vaak word aangevallen, en nu dacht ik even een keertje, ik zeg er iets van.

Hij wordt niet aangevallen, hij praat zelf mee en zet een stevige mening neer. Dat de vrouw maar nee tegen zonder condoom moet zeggen en het anders gewoon haar eigen verantwoordelijkheid is. Dat hetzelfde zo is als het condoom stuk zou gaan, pech voor de vrouw, omdat ze een abortus kan nemen, die mogelijkheid er is is het alleen haar verantwoordelijkheid.

Daarnaast is hij van mening dat een kind beide ouders verdient, maar ik denk dat dat voor de meeste mensen geld die hier praten over dit onderwerp.
pi_150628315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Hij wordt niet aangevallen, hij praat zelf mee en zet een stevige mening neer. Dat de vrouw maar nee tegen zonder condoom moet zeggen en het anders gewoon haar eigen verantwoordelijkheid is. Dat hetzelfde zo is als het condoom stuk zou gaan, pech voor de vrouw, omdat ze een abortus kan nemen, die mogelijkheid er is is het alleen haar verantwoordelijkheid.

Daarnaast is hij van mening dat een kind beide ouders verdient, maar ik denk dat dat voor de meeste mensen geld die hier praten over dit onderwerp.
Ik druk me misschien even wat onhandig uit, (heb het ook erg druk)ik kom niet voor hem op zo bedoel ik het niet.`
Natuurlijk kan iedereen voor zichzelf opkomen hier :)

Ik bedoel eigenlijk dat ik meer heb dat er iets tegen iemand wordt gezegd, waarvan ik denk dat het gevoelsmatig niet klopt. en alleen nu er iets van zeg.

En ik snap de beschuldiging ontwijkgedrag niet, en ja, ik kon toch nog de post de ik quote duidelijk herinneren. Dat was alles. Ik kon het even niet laten om te reageren erop.

Fijne dag verder. :)
― C.S. Lewis
pi_150628331
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:40 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Ik druk me misschien even wat onhandig uit, (heb het ook erg druk)ik kom niet voor hem op zo bedoel ik het niet.`
Natuurlijk kan iedereen voor zichzelf opkomen hier :)

Ik bedoel eigenlijk dat ik meer heb dat er iets tegen iemand wordt gezegd, waarvan ik denk dat het gevoelsmatig niet klopt. en alleen nu er iets van zeg.

En ik snap de beschuldiging ontwijkgedrag niet, en ja, ik kon toch nog de post de ik quote duidelijk herinneren. Dat was alles. Ik kon het even niet laten om te reageren erop.

Fijne dag verder. :)
Je had niet gemerkt dat ik daarmee reageerde op een niet inhoudelijk antwoord?
pi_150628385
Die man had er toch ook gewoon voor kunnen kiezen om dat kind niet te erkennen? Dit is nogal bruut. Wie weet wat voor bijwerkingen zo'n hoge dosis pillen kan hebben.
pi_150637628
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:56 schreef erodome het volgende:

[..]

quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 05:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nog triester is het wanneer iemand 2 dt-fouten maakt, maar jij(Matador) er maar 1 lijkt te kunnen ontdekken. Zeg dan gewoon niets. :') :')
pi_150637678
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:44 schreef Jigzoz het volgende:
Die man had er toch ook gewoon voor kunnen kiezen om dat kind niet te erkennen? Dit is nogal bruut. Wie weet wat voor bijwerkingen zo'n hoge dosis pillen kan hebben.
Geen idee. Gezond kan het niet zijn (probeer er maar eens achter te komen wat er precies in zo'n pil zit). Misschien een mooi multicultureel begin is de man zelf die pillen ook laten slikken.
pi_150637712
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Nog triester is het wanneer iemand 2 dt-fouten maakt, maar jij(Matador) er maar 1 lijkt te kunnen ontdekken. Zeg dan gewoon niets. :') :')
Voordat je me triest noemt; kun je de 2e "dt-fout" aanwijzen?

pi_150637739
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voordat je me triest noemt; kun je de 2e "dt-fout" aanwijzen?
ja
* en ik wijs naar mijn scherm*
pi_150638706
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

ja
* en ik wijs naar mijn scherm*
Trolollollol. Geen antwoord dus.

Kun je dat "triest" wellicht intrekken dan?

pi_150638960
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

2?????

Welke dan, want die ene zag ik wel, die andere zie ik niet.
Nu maak ik die fouten niet voor niets, dus kan kloppen dat ik niet zie wat ik wel zou moeten zien, maar help eens een handje... Waar zit die 2de dan?
pi_150639843
quote:
8s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:02 schreef Woestijnvos het volgende:
De vrouw vertrouwde het zaakje niet en besloot een aantal tests te laten doen bij haar huisarts. Die ontdekte dat het miskraam werd veroorzaakt door een hoge dosis abortuspillen.
Dan zat er toch iets niet helemaal lekker tussen die twee, anders denk je toch niet aan zoiets? :o
pi_150639967
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Trolollollol. Geen antwoord dus.

Kun je dat "triest" wellicht intrekken dan?
1 nu mag jij je scheldwoord intrekken.
2 het is duidelijk dat jij wel heel makkelijk en onterecht iemand een trol noemt
3 natuurlijk gaf ik nog geen antwoord. Hoe makkelijk is het om het even met google op te zoeken? Ach, zo zet jij jezelf alleen maar meer voor paal. _O-
4 je had dus echt je mond moeten houden en niet op zo'n rotmanier met :')faces iemand op haar dt-fout te wijzen, terwijl je het zelf kennelijk ook niet goed weet. Ach, heb ik bewezen dat ik dat 'triest' dus niet hoef in te trekken. *-)
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:42 schreef erodome het volgende:

[..]

2?????

Welke dan, want die ene zag ik wel, die andere zie ik niet.
Nu maak ik die fouten niet voor niets, dus kan kloppen dat ik niet zie wat ik wel zou moeten zien, maar help eens een handje... Waar zit die 2de dan?
http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/willen
pi_150640013
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Neem gewoon je verantwoordelijkheid, als je mans genoeg bent om je lul ergens in te steken waar 9 maanden later een baby uit kan komen.
'gewoon je verantwoordelijkheid' nemen

White knight :')
pi_150658214
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:12 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

'gewoon je verantwoordelijkheid' nemen

White knight :')
Want?

Het is toch evident dat je je verantwoordelijkheid moet nemen over zoiets? als je als man geen kind wil, dan moet je geen onveilige seks hebben.
pi_150659087
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:16 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Want?

Het is toch evident dat je je verantwoordelijkheid moet nemen over zoiets? als je als man geen kind wil, dan moet je geen onveilige seks hebben.
Waarom is dit evident?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')