Ja gewoon fucked up situatie dus. Blijkt wel dat gelijke rechten wanneer het op dit onderwerp aankomt vaak ver te zoeken zijn, alles is afgesteld in het voordeel van de vrouw.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
heb even n aanvulling gedaan hierboven
nja, dit geval duurde ook wat langer omdat het kind erkend was door n andere man. Maar t is idd allemaal niet zo gemakkelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja gewoon fucked up situatie dus. Blijkt wel dat gelijke rechten wanneer het op dit onderwerp aankomt vaak ver te zoeken zijn, alles is afgesteld in het voordeel van de vrouw.
dat lijkt me vrij logisch, aangezien een zwangerschap alleen kan worden gestopt door medisch ingrijpen. Als je als man een abortus wilt kunnen afdwingen, mag je dan als vrouw ook een sterilisatie bij je mannelijke partner afdwingen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:42 schreef Robar het volgende:
Wat niet wegneemt, dat ik een ontzettend ongemakkelijk gevoel krijg bij vrouwen, die maar even zelf besluiten het kind te houden. De man heeft opeens niets meer in te brengen
Wel als je als man dan ook sterilisatie bij je vrouwelijke partner kunt afdwingenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat lijkt me vrij logisch, aangezien een zwangerschap alleen kan worden gestopt door medisch ingrijpen. Als je als man een abortus wilt kunnen afdwingen, mag je dan als vrouw ook een sterilisatie bij je mannelijke partner afdwingen?
borstvergroting, liposuctie? als we toch bezig zijn om lichamelijke integriteit overboord te gooienquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wel als je als man dan ook sterilisatie bij je vrouwelijke partner kunt afdwingen
Wat is nou belangrijker? Lichamelijke integriteit of de belangen van een kind?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
borstvergroting, liposuctie? als we toch bezig zijn om lichamelijke integriteit overboord te gooien
wie bepaald dan belang van een kind? als moeder het kind wel graag wil hebbenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat is nou belangrijker? Lichamelijke integriteit of de belangen van een kind?
De moeder bepaalt dat dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
wie bepaald dan belang van een kind? als moeder het kind wel graag wil hebben
Zou wel lekker makkelijk zijn hequote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef Heremeteit het volgende:
Als man moet je gewoon afstand kunnen doen van rechten en plichten. Dan kan zij het kind houden en hij z'n centen.
Nu krijg je dit soort ellende en daar is niemand mee geholpen.
probleem is: hij wil geen kind... dan zorg je ervoor dat je dat voorkomt, dus: "zonder rubber steek ik hem er niet in" gelijke rechten weet je nogquote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sterilisatie is geen optie want definitief. Condoom is net zo goed de verantwoordelijkheid van haar;
"luister, zonder rubber kom jij er niet in bij mij".
Ik vind dat er wat dit betreft best wel wat meer verantwoordelijkheid naar de vrouw mag gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef Heremeteit het volgende:
Als man moet je gewoon afstand kunnen doen van rechten en plichten. Dan kan zij het kind houden en hij z'n centen.
Nu krijg je dit soort ellende en daar is niemand mee geholpen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:30 schreef Elvi het volgende:
Oh en als je een man wilt raken waar het pijn doet, trap m niet in z'n ballen maar geef hem het idee dat je achter zn centen aanzitDat een vrouw duizenden euro's moet uitgeven aan een kind (na de bevalling en tijdens de zwangerschap) slaan we gewoon even over.
Komt niet tussen een man en zijn (denkbeeldige) rijkdom
Nog meer verantwoordelijkheid? Nu gaat alle schuld al naar de vrouw "Had ze het maar met condoom moeten doen! Had ze maar de pil moeten slikken!" Ik weet niet hoor, maar meestal is er ook een man betrokken bij de conceptiequote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind dat er wat dit betreft best wel wat meer verantwoordelijkheid naar de vrouw mag gaan.
Nu maakt het niet uit wie ze als de vader kiest (zeker als ze de alimentatie belangrijker vindt dan het welbevinden van de vader van haar eigen kind), of dat nou in het belang van het kind is?
Ik weet alleen niet wat dan wel een prima maatregel zou zijn, maar een mannenpil zou al een stap in de juiste richting zijn, dan heb je als man al wat meer invloed, invloed die je nu totaal niet hebt (behalve dan nooit klaarkomen in het bijzijn van een vrouw)
Een beetje zoals The Sims. Daar laat ik de vrouwen ook met meerdere mannen kinderen krijgen in de hoop dat er 1 succesvolle, mooie Sim uitkomtquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:32 schreef senesta het volgende:
[..]![]()
Die vrouwen zijn natuurlijk alweer op jacht naar het volgende onmondige, willoze slachtoffer
Ik heb t je net al verteld (je zit ten slotte naast me enzoquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:34 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nog meer verantwoordelijkheid? Nu gaat alle schuld al naar de vrouw "Had ze het maar met condoom moeten doen! Had ze maar de pil moeten slikken!" Ik weet niet hoor, maar meestal is er ook een man betrokken bij de conceptie
En wie zegt dat ze alimentatie belangrijk vind? Die 200 euro in de maand die ze krijgt gaat niet op aan Prada schoenen hoor. Die ben je in 2 weken al kwijt aan luiers.
wat is daar mis mee? ben je ook definitief verlost van angst voor ongewenste kinderenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sterilisatie is geen optie want definitief.
Je kunt haar mss overtuigen dat het voor de kinderen gezonder is om zonder jouw geld op te groeien. Wel laag, maar diefstal is dat ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind dat er wat dit betreft best wel wat meer verantwoordelijkheid naar de vrouw mag gaan.
Nu maakt het niet uit wie ze als de vader kiest (zeker als ze de alimentatie belangrijker vindt dan het welbevinden van de vader van haar eigen kind), of dat nou in het belang van het kind is?
Ik weet alleen niet wat dan wel een prima maatregel zou zijn, maar een mannenpil zou al een stap in de juiste richting zijn, dan heb je als man al wat meer invloed, invloed die je nu totaal niet hebt (behalve dan nooit klaarkomen in het bijzijn van een vrouw)
Maar weet je wat mij stoort? Het is namelijk nooit goed voor de mannen (die in dit soort topics reageren).quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb t je net al verteld (je zit ten slotte naast me enzo) maar ik had hierbij dat verhaal van Boris Becker in mn achterhoofd
Sterilisatie en abortus zijn twee totaal verschillende dingen, ik vind de vergelijking dus niet opgaan. Daarbij is er een periode gedurende de zwangerschap waarbij de zwangerschap zonder chirurgische ingreep afgebroken kan worden. En dan nog is sterilisatie preventief en abortus niet. Als je het over abortus hebt, dan wil je een ongewenste situatie rechtzetten. Bij sterilisatie voorkom je dit. En ik vind, dat je op zijn minst een goed gesprek kunt hebben over sterilisatie en/of abortus. Daarbij vind ik de mening van mijn partner belangrijk en zwaarwegend en andersom vindt mijn partner dat ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat lijkt me vrij logisch, aangezien een zwangerschap alleen kan worden gestopt door medisch ingrijpen. Als je als man een abortus wilt kunnen afdwingen, mag je dan als vrouw ook een sterilisatie bij je mannelijke partner afdwingen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |