7 jaar voor moord is wel wat weinig niet.quote:Man bezorgt ex een miskraam door abortuspillen in smoothie
In Noorwegen heeft een man zijn ex-vriendin een abortus bezorgd zonder haar medeweten. Hij gaf haar een smoothie vol abortuspillen, waardoor de vrouw een miskraam kreeg. De man beweert dat zijn actie "de enige uitweg" was.
Maandag pleitte de 26-jarige man schuldig aan het beëindigen van een zwangerschap zonder toestemming van de moeder. "Ik hield er een slecht geweten aan over, maar ik dat dacht dat het de enige uitweg was" vertelde de man in de rechtbank en meldt de Noorse staatsomroep NRK.
De man heeft al een kind met de vrouw uit een eerdere korte relatie. Op een feestje kwamen ze elkaar terug tegen en deelden ze opnieuw de lakens met elkaar. Toen bleek dat ze opnieuw zwanger was geworden, was de man daar absoluut niet tevreden mee. "Hij heeft me meerdere keren proberen te overtuigen om een abortus te laten plegen, maar dat was voor mij geen optie", verklaarde de 20-jarige vrouw.
De man had eerder al geprobeerd de vrouw een miskraam te bezorgen. Hij gaf haar toen abortuspillen en vertelde haar dat het pijnstillers waren. Maar die poging mislukte. "Ik had online gelezen dat de pillen misvormingen kunnen veroorzaken als ze niet werken", vertelde de man aan de rechter. "Ik dacht daarom dat het kind geboren zou worden met misvormingen door mijn schuld. Met die gedachte kon ik niet leven."
Daarom bestelde hij online een tweede lading pillen. Hij gaf vervolgens zijn ex-vriendin een smoothie vol abortuspillen, waardoor zij later die avond een miskraam kreeg. De vrouw vertrouwde het zaakje niet en besloot een aantal tests te laten doen bij haar huisarts. Die ontdekte dat het miskraam werd veroorzaakt door een hoge dosis abortuspillen.
Op 17 maart doet de rechtbank een uitspraak. De aanklager heeft 7 jaar celstraf geëist.
Of twee keer nadenken kan ook, ben het met je eens.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Neem gewoon je verantwoordelijkheid, als je mans genoeg bent om je lul ergens in te steken waar 9 maanden later een baby uit kan komen.
Als man moet je gewoon kunnen zeggen flikker maar op. Gelijke rechten enzo. 'baas in eigen buik' geldt natuurlijk alleen maar voor vrouwen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Neem gewoon je verantwoordelijkheid, als je mans genoeg bent om je lul ergens in te steken waar 9 maanden later een baby uit kan komen.
Als je naait kan je ook genaaid worden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Je lul ergens insteken staat in geen verhouding tot de consequenties die een vrouw je kan opleggen als je raakschiet. Je gaat namelijk akkoord met je lul ergens insteken, niet een kind onderhouden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Baas in eigen buik, en over andermans portemonnee is het toch?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:44 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Als man moet je gewoon kunnen zeggen flikker maar op. Gelijke rechten enzo. 'baas in eigen buik' geldt natuurlijk alleen maar voor vrouwen.
Hoezo moord?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:02 schreef Woestijnvos het volgende:
7 jaar voor moord is wel wat weinig niet.
Dit, hooguit toebrengen van lichamelijk letselquote:Op donderdag 12 maart 2015 15:32 schreef emptiness het volgende:
Als het nog een fetus was was het geen moord.
Nee joh. Straks krijgen we op dit gebied nog gelijke rechten.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je lul ergens insteken staat in geen verhouding tot de consequenties die een vrouw je kan opleggen als je raakschiet. Je gaat namelijk akkoord met je lul ergens insteken, niet een kind onderhouden.
Je moet je schamen dat je 5-30 minuten gezamenlijk plezier geen reden vindt om 18 jaar geld over te moeten maken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:59 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Nee joh. Straks krijgen we op dit gebied nog gelijke rechten.
Je krijgt al redelijk vroeg in je leven te horen dat je kindjes kunt maken door je sperma in iemands baarmoeder te lozen. Die consequentie moet je toch gewoon dragen als je dat ook daadwerkelijk doet? Ik geloof best dat ze (of hij iig) niet aan een kindje dachten, maar dat doet het er niet aan af dat je gewoon een condoom om kunt doen, of jezelf kunt steriliseren, mocht je geen kinderen willen. Tegenwoordig zijn er genoeg manieren om geen kinderen te maken en toch in dr grotje te roeren.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je lul ergens insteken staat in geen verhouding tot de consequenties die een vrouw je kan opleggen als je raakschiet. Je gaat namelijk akkoord met je lul ergens insteken, niet een kind onderhouden.
De afspraak wij hebben vanavond neukseks is niet de afspraak wij hebben over 9 maanden een kind en jij moet me 18 jaar lang onderhouden. Als je graag stoere baas in eigen buik wil zijn, wat ik vrouwen ook best wel gun, dan mag je ook hele stoere baas over eigen financiële toekomst zijn. Vrouwen zijn momenteel eindverantwoordelijk, maar de mannen mogen in de huidige situatie opdraaien voor de kosten. Als zo'n situatie in omgedraaide vorm zou bestaan dan waren er hordes boze feministen en gecastreerde figuren aan het janken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:28 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Je krijgt al redelijk vroeg in je leven te horen dat je kindjes kunt maken door je sperma in iemands baarmoeder te lozen. Die consequentie moet je toch gewoon dragen als je dat ook daadwerkelijk doet? Ik geloof best dat ze (of hij iig) niet aan een kindje dachten, maar dat doet het er niet aan af dat je gewoon een condoom om kunt doen, of jezelf kunt steriliseren, mocht je geen kinderen willen. Tegenwoordig zijn er genoeg manieren om geen kinderen te maken en toch in dr grotje te roeren.
Ze hebben tegenwoordig condooms, of mag je die niet kopen van je mammie of de Paus?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
in dit geval helemaal stom, ze hébben nb al n kind samen dathij kennelijkniet wilde. En dan niet erover nadenken als je t gewoon nog n keer doet...quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze hebben tegenwoordig condooms, of mag je die niet kopen van je mammie of de Paus?
7 jaar voor het verwijderen van een gezwel is wel wat veel. Krijgen kanker-chirurgen ook zo veel straf voor het uitoefenen van hun beroep?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:02 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
7 jaar voor moord is wel wat weinig niet.
Knap dat jij kan typen, maar niet op het idee komt om nee te zeggen voor iemand zijn blote lulletje in je steekt. Iets met eindverantwoordelijk. Of kun je dat als vrouw niet aan?quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze hebben tegenwoordig condooms, of mag je die niet kopen van je mammie of de Paus?
misschien wilde zij wél nog n kind?quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Knap dat jij kan typen, maar niet op het idee komt om nee te zeggen voor iemand zijn blote lulletje in je steekt. Iets met eindverantwoordelijk.
Jij wil blijkbaar geen kind en wel sex, jouw eigen verantwoordelijkheidquote:Op donderdag 12 maart 2015 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Knap dat jij kan typen, maar niet op het idee komt om nee te zeggen voor iemand zijn blote lulletje in je steekt. Iets met eindverantwoordelijk. Of kun je dat als vrouw niet aan?
Ik ben helemaal voor vrouwen die de verantwoordelijkheid nemen, maar jij springt een beetje om de hete brij heen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
misschien wilde zij wél nog n kind?
Ze wilde die verantwoordelijkheid in elk geval wel nemen. Híj vond dat kennelijkniet nodig, want zonder condoom is veel fijner ofzo..
Ik snap dat je dit heel vaak hebt gehoord en dat voor jezelf nadenken niet zo makkelijk is, maar stel je hier nou serieus dat 10 minuten werk evenveel verantwoordelijkheid oplevert als diezelfde 10 minuten+ nog een hele hoop weken nadenktijd over de gevolgen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jij wil blijkbaar geen kind en wel sex, jouw eigen verantwoordelijkheid
Gut gut gut. Je wil geen verantwoordelijkheid voor de mogelijke gevolgen van sex maar je snapt niet dat je daar zelf een doorslaggevende rol in speelt. En dan denk je dat ik niet kan nadenkenquote:Op donderdag 12 maart 2015 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap dat je dit heel vaak hebt gehoord en dat voor jezelf nadenken niet zo makkelijk is, maar stel je hier nou serieus dat 10 minuten werk evenveel verantwoordelijkheid oplevert als diezelfde 10 minuten+ nog een hele hoop weken nadenktijd over de gevolgen.
Dit!!quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:04 schreef SpecialK het volgende:
Foute actie van die kerel natuurlijk... dat gezegd hebbende lijkt het me tijd voor wetgeving financiële abortus. Ben je in de toekomst van 99% van dit gezeik af.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:04 schreef SpecialK het volgende:
Foute actie van die kerel natuurlijk... dat gezegd hebbende lijkt het me tijd voor wetgeving financiële abortus. Ben je in de toekomst van 99% van dit gezeik af.
nee hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor vrouwen die de verantwoordelijkheid nemen, maar jij springt een beetje om de hete brij heen.
Als je verstandig bent.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee hoor.
Als je als man écht geen kind wil en je hebt seks met een vrouw die je daarin niet kunt vertrouwen (ze heeft immers al n kind van je gekregen terwijl jij dat niet wilde) en/of die je nog niet/nauwelijks kent, zul je zélf moeten zorgen dat ze niet zwanger raakt.
dat is dan nog n ander verhaal/discussie wmb.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap dat je dit heel vaak hebt gehoord en dat voor jezelf nadenken niet zo makkelijk is, maar stel je hier nou serieus dat 10 minuten werk evenveel verantwoordelijkheid oplevert als diezelfde 10 minuten+ nog een hele hoop weken nadenktijd over de gevolgen.
nou, in dit verhaal hoef je geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat zij hierin niet te vertrouwen was.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je verstandig bent.
Maar dit zijn allemaal niet meetbare dingen dus daar kan je geen wetgeving tegenaan gooien.
Klopt maar tis niet meetbaar voor de wet verder.. Duss dan kom je nog niet tot de vraag hoe de wetgeving daarover zou moeten oordelen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat is dan nog n ander verhaal/discussie wmb.
Als jij als man geen kind wil, moet jij daar ook verantwoordelijkheid voor dragen en dat niet (alleen) aan de vrouw overlaten.
daar heb ik t dan ook totaal niet over.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt maar tis niet meetbaar voor de wet verder.. Duss dan kom je nog niet tot de vraag hoe de wetgeving daarover zou moeten oordelen.
Okay, tjah, eens, denk na bij wat je doet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
daar heb ik t dan ook totaal niet over.
Snapte dit ook niet. Heb een hekel aan kutberichten met onvolledige informatiequote:Op donderdag 12 maart 2015 17:48 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik snap dat stuk over die eerdere poging niet. Heeft hij die pillen toen ook gegeven maar leidde het niet tot een miskraam?
ik vond t wel duidelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Snapte dit ook niet. Heb een hekel aan kutberichten met onvolledige informatie.
Deze post zou net zo goed anti-abortus kunnen zijn. Waarom mag de vrouw wel beslissen om die verantwoordelijkheid af te kopen met een morning-afterpil of een abortus, terwijl een man maar alle gevolgen moet accepteren?quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jij wil blijkbaar geen kind en wel sex, jouw eigen verantwoordelijkheid
Vrij simpel hoor. Ongehuwde kerels voor de abortus grens de kans geven om afstand te doen van enige verantwoordelijkheid voor moeders en het kind. Mocht mama het verzwijgen dat ze zwanger is dan heb je die verantwoordelijkheid automatisch niet. Klaaaaarrrr.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je verstandig bent.
Maar dit zijn allemaal niet meetbare dingen dus daar kan je geen wetgeving tegenaan gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |