abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150659115
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:45 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Waarom is dit evident?
Omdat het in haar buik zit. Jij bent van mening dat de man de eindbeslissing moet kunnen maken?

Hoe zie je dat praktisch voor je?
pi_150659184
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:46 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Omdat het in haar buik zit. Jij bent van mening dat de man de eindbeslissing moet kunnen maken?

Hoe zie je dat praktisch voor je?
Ik vraag waarom het evident is. Ik heb verder nog geen mening gegeven. Dus jij stelt, man 'x' moet verantwoordelijkheid nemen omdat het in vrouw 'y' haar buik zit?
pi_150659251
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:48 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ik vraag waarom het evident is. Ik heb verder nog geen mening gegeven. Dus jij stelt, man 'x' moet verantwoordelijkheid nemen omdat het in vrouw 'y' haar buik zit?
Ah, nee was even in de war.

Omtrent de verantwoordelijkheid: Uiteraard moeten zowel man als vrouw de verantwoordelijkheid nemen. Alleen wanneer een vrouw zwanger raakt terwijl jij als man dat niet wil, ben jij niet het slachtoffer.

Een condoom en je had al dat gedoe niet gehad. Hoop dat je mij zo beter begrijpt.
pi_150659306
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:51 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Omtrent de verantwoordelijkheid: Uiteraard moeten zowel man als vrouw de verantwoordelijkheid nemen. Alleen wanneer een vrouw zwanger raakt terwijl jij als man dat niet wil, ben jij niet het slachtoffer.

Een condoom en je had al dat gedoe niet gehad. Hoop dat je mij zo beter begrijpt.
En wat als een man een kind wil, maar de vrouw niet?
pi_150659325
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:53 schreef MrGuma het volgende:

[..]

En wat als een man een kind wil, maar de vrouw niet?
Dan moet de vrouw de pil slikken.
pi_150659338
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:54 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Dan moet de vrouw de pil slikken.
Ik heb het over het moment dat de vrouw al zwanger is
pi_150659368
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:54 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ik heb het over het moment dat de vrouw al zwanger is
De vrouw mag altijd de eindbeslissing nemen. Het zit in haar buik.
pi_150659440
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:55 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

De vrouw mag altijd de eindbeslissing nemen. Het zit in haar buik.
Dus beiden moeten de verantwoordelijkheid nemen. Zodra de vrouw het niet wil maar de man wel, mag zij het aborteren (want recht eigen lichaam). Zodra een man het niet wil maar de vrouw wel, moet hij wel voor het kind zorgen.

Heb ik het zo goed neer gezet?
pi_150659469
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:58 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dus beiden moeten de verantwoordelijkheid nemen. Zodra de vrouw het niet wil maar de man wel, mag zij het aborteren (want recht eigen lichaam). Zodra een man het niet wil maar de vrouw wel, moet hij wel voor het kind zorgen.

Heb ik het zo goed neer gezet?
Nee hoor, je hoeft het kind niet te erkennen.
pi_150659487
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:59 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Nee hoor, je hoeft het kind niet te erkennen.
Wel als de vrouw er rechtelijk achter aan gaat. Met bv. alimentatie ten gevolge. Is hier in de topic voor bij gekomen.
pi_150659497
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:00 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Wel als de vrouw rechtelijk achter aan gaat. Met bv. alimentatie ten gevolge.
Tja, een condoom kan al deze problemen voorkomen.
pi_150659608
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:00 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Tja, een condoom kan al deze problemen voorkomen.
Daar draait het niet om. Jij stelt dat ze beiden verantwoordelijkheid moeten nemen. Als ik dat volg dan hoeft de vrouw geen verantwoordelijkheid te nemen als zij dit niet wil. Bij de man is dit alleen het geval wanneer hij de mening deelt met de vrouw.
pi_150659667
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:04 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Daar draait het niet om. Jij stelt dat ze beiden verantwoordelijkheid moeten nemen. Als ik dat volg dan hoeft de vrouw geen verantwoordelijkheid te nemen als zij dit niet wil. Bij de man is dit alleen het geval wanneer hij de mening deelt met de vrouw.
Bij het voorkomen van de zwangerschap hebben zowel man als vrouw de verantwoordelijk. Maar als de vrouw eenmaal zwanger is, dan ligt de eindbeslissing bij haar. In een ideale situatie zijn zowel man als vrouw het eens over de eindbeslissing.

Maar helaas is dat vaak niet het geval.
pi_150659777
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:06 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Bij het voorkomen van de zwangerschap hebben zowel man als vrouw de verantwoordelijk. Maar als de vrouw eenmaal zwanger is, dan ligt de eindbeslissing bij haar. In een ideale situatie zijn zowel man als vrouw het eens over de eindbeslissing.

Maar helaas is dat vaak niet het geval.
Is het dan niet raar dat de man, ongeacht de eindbeslissing van de vrouw, mee zal moeten doen? Terwijl de vrouw deze keuze wel geniet?

In die redenatie zou ik stellen dat je als man zijnde extra zeker moet zijn gezien je feitelijk, in tegenstelling tot vrouw, geen macht hebt over de gevolgen. En dus eigenlijk, genaaid bent wanneer het niet overeenkomt met zijn standpunt.
pi_150659793
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:10 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Is het dan niet raar dat de man, ongeacht de eindbeslissing van de vrouw, mee zal moeten doen? Terwijl de vrouw deze keuze wel geniet?

In die redenatie zou ik stellen dat je als man zijnde extra zeker moet zijn gezien je feitelijk, in tegenstelling tot vrouw, geen macht hebt over de gevolgen. En dus eigenlijk, genaaid bent wanneer het niet overeenkomt met zijn standpunt.
Uiteraard.
pi_150661620
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:00 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Wel als de vrouw er rechtelijk achter aan gaat. Met bv. alimentatie ten gevolge. Is hier in de topic voor bij gekomen.
Ja, maar de vraag blijft hoeveel vrouwen daar uiteindelijk de moeite voor zullen doen. Ik denk dat dat reuze meevalt. Ik ken er in elk geval niet één en meerdere vrouwen die alleen hun kind opvoeden vanaf de geboorte.
compact en kleverig.
pi_150662092
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:13 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja, maar de vraag blijft hoeveel vrouwen daar uiteindelijk de moeite voor zullen doen. Ik denk dat dat reuze meevalt. Ik ken er in elk geval niet één en meerdere vrouwen die alleen hun kind opvoeden vanaf de geboorte.
Gaat er niet om hoeveel mensen het doen. Het gaat erom dat het kán terwijl dat dus scheef in de oren klinkt.
pi_150662535
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:30 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Gaat er niet om hoeveel mensen het doen. Het gaat erom dat het kán terwijl dat dus scheef in de oren klinkt.
uiteindelijk gaat t er wel om hoe vaak t gebeurt.
Als t kán, maar t gebeurt nooit, is er geen probleem (overigens gebeurt t niet nooit)
compact en kleverig.
pi_150662701
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

uiteindelijk gaat t er wel om hoe vaak t gebeurt.
Als t kán, maar t gebeurt nooit, is er geen probleem (overigens gebeurt t niet nooit)
Zoals je al aangeeft gebeurt het wel. Dus jouw redenatie gaat in deze situatie niet op
pi_150662721
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:47 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Zoals je al aangeeft gebeurt het wel. Dus jouw redenatie gaat in deze situatie niet op
maar dan mag ik me nog wel afvragen hoe vaak t in de praktijk zal gebeuren. :{
compact en kleverig.
pi_150662750
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:51 schreef JanJaapvanderwal het volgende:

[..]

Condoom beschermt niet 100%. ;)

Maar was wel kleiner kans geweest inderdaad.
pi_150662795
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:48 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar dan mag ik me nog wel afvragen hoe vaak t in de praktijk zal gebeuren. :{
Daar gaat het niet om. Het draait er om dat het gebeurt en dus dat het scheef is. Niet of het 1x of 1000x voorkomt.
  zondag 15 maart 2015 @ 14:50:49 #223
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_150662814
Al een kind hebben met je ex, daarna nog een keer zwanger schoppen, en dan zoiets flikken? Dat die flink mag betalen.
Graag op anoniem
  zondag 15 maart 2015 @ 14:59:54 #224
37769 erodome
Zweefteef
pi_150663142
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het draait er om dat het gebeurt en dus dat het scheef is. Niet of het 1x of 1000x voorkomt.
Maarja, zo zijn er ook mannen die condooms stuk maken tijdens de seks en vele andere rare fratsen.
Echt misbruik hou je niet tegen en dat moet je niet meerekenen als je het hebt over gelijkheid.

Aan beide kanten heb je ellende, de kunst is die ellende vermijden. Don't put your dick in crazy en badguys heten niet voor niets bad guys.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_150663151
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef MrGuma het volgende:

[..]

:')
Nogmaals: dan mag ikhet me nog wel afvragen.
compact en kleverig.
  zondag 15 maart 2015 @ 15:02:03 #226
37769 erodome
Zweefteef
pi_150663207
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef Twiitch het volgende:
Al een kind hebben met je ex, daarna nog een keer zwanger schoppen, en dan zoiets flikken? Dat die flink mag betalen.
Ik hoop toch echt dat dit wat meer wordt dan alleen een boete. Het is niet alsof hij snoepjes heeft gegeven, hij heeft haar een zware (over?)dosering gegeven van een stevig medicijn die eigenlijk niet vrij verkrijgbaar is(illegale medicijnen dus). Ik vind dat er gekeken moet worden naar de risico's hiervan, als dat ernstige risico's waren mag hier best een stevige straf tegenover staan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 15 maart 2015 @ 15:07:50 #227
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150663421
Een straf is niet nodig. Zo maak je ten minste een statement tegen het vergevorderde feminisme in Scandinavië.
pi_150663465
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Maarja, zo zijn er ook mannen die condooms stuk maken tijdens de seks en vele andere rare fratsen.
Echt misbruik hou je niet tegen en dat moet je niet meerekenen als je het hebt over gelijkheid.

Aan beide kanten heb je ellende, de kunst is die ellende vermijden. Don't put your dick in crazy en badguys heten niet voor niets bad guys.
Dat zijn nu juist de situaties waarin man en vrouw gelijke beslissingsrechten moeten hebben over het uiteindelijke 'resultaat'; het wel/niet erkennen (man) of wel/niet aborteren (vrouw) van het kind.

quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:00 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

:')
Nogmaals: dan mag ikhet me nog wel afvragen.
Ik geef alleen aan dat het irrelevant is, heel wat anders. Ik stel nergens dat je het niet mag doen.
  zondag 15 maart 2015 @ 15:22:22 #229
37769 erodome
Zweefteef
pi_150664120
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:08 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dat zijn nu juist de situaties waarin man en vrouw gelijke beslissingsrechten moeten hebben over het uiteindelijke 'resultaat'; het wel/niet erkennen (man) of wel/niet aborteren (vrouw) van het kind.

Nee, dat zijn nu juist de situatie's waarbij beiden niet op de ander moeten leunen en zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dus ook beiden verantwoordelijk geacht worden op hun eigen manier.

Het is raar om dit een resultaat te noemen, het is gewoon de ellende die is veroorzaakt omdat beide dom waren. Die ellende is ook beider verantwoordelijkheid en sorry voor je, maar dat is ook voor de vrouw in kwestie niet grappig.
De man heeft nog een fikse kans dat hij er iig geen last van zal hebben, de vrouw heeft dat dan niet meer, die kan kiezen tussen fucked en nog meer gefucked, fijn die keuze, dank je!

Er is nu eenmaal een biologische ongelijkheid die soms in het voordeel van mannen uitvalt en soms in het voordeel van vrouwen. Dat is niet gelijk te trekken, als je het op dit soort manieren op wil lossen veroorzaak je alleen maar meer ongelijkheid, alleen dan de andere kant op.

Ik denk echt dat het vast kunnen leggen in een relatie(soort van contractje tussen 2 mensen) van "geen kinderen gewenst" voldoende moet zijn om de echte gevallen waarbij iemand een oor aangenaaid wordt voorkomen kunnen worden.
Verder mag echt wel van mensen verwacht worden dat ze een klein beetje hun koppie erbij houden. Een ongewenste zwangerschap als man voorkomen is echt niet moeilijk, het is ontzettend makkelijk.
  zondag 15 maart 2015 @ 18:33:48 #230
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150671256
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, dat zijn nu juist de situatie's waarbij beiden niet op de ander moeten leunen en zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dus ook beiden verantwoordelijk geacht worden op hun eigen manier.

Het is raar om dit een resultaat te noemen, het is gewoon de ellende die is veroorzaakt omdat beide dom waren. Die ellende is ook beider verantwoordelijkheid en sorry voor je, maar dat is ook voor de vrouw in kwestie niet grappig.
De man heeft nog een fikse kans dat hij er iig geen last van zal hebben, de vrouw heeft dat dan niet meer, die kan kiezen tussen fucked en nog meer gefucked, fijn die keuze, dank je!

Er is nu eenmaal een biologische ongelijkheid die soms in het voordeel van mannen uitvalt en soms in het voordeel van vrouwen. Dat is niet gelijk te trekken, als je het op dit soort manieren op wil lossen veroorzaak je alleen maar meer ongelijkheid, alleen dan de andere kant op.

Ik denk echt dat het vast kunnen leggen in een relatie(soort van contractje tussen 2 mensen) van "geen kinderen gewenst" voldoende moet zijn om de echte gevallen waarbij iemand een oor aangenaaid wordt voorkomen kunnen worden.
Verder mag echt wel van mensen verwacht worden dat ze een klein beetje hun koppie erbij houden. Een ongewenste zwangerschap als man voorkomen is echt niet moeilijk, het is ontzettend makkelijk.
Het grootste probleem is dus dat als je als man uiteindelijk besluit het kind niet te willen en de vrouw wel je alsnog moet betalen. Andersom mag de vrouw het ten alle tijde afbreken. Dat is m.i. erg krom gezien het een product van beide is. Wil de man het niet en de vrouw het wel, dan mag deze er zelf helemaal voor verantwoordelijk zijn. Een after morning pil en abortus zijn altijd nog een keuze in een vroeg stadium dus het is ook niet zo dat zij er totaal niks tegen kunnen doen.

Daarnaast, een condoom die breekt tijdens het moment supreme is bij mij wel eens voorgekomen, moet ik daar dan gelijk heel mijn leven voor opzij gaan zetten?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 15 maart 2015 @ 18:44:02 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150671603
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:33 schreef Drinky het volgende:

[..]

Het grootste probleem is dus dat als je als man uiteindelijk besluit het kind niet te willen en de vrouw wel je alsnog moet betalen. Andersom mag de vrouw het ten alle tijde afbreken. Dat is m.i. erg krom gezien het een product van beide is. Wil de man het niet en de vrouw het wel, dan mag deze er zelf helemaal voor verantwoordelijk zijn. Een after morning pil en abortus zijn altijd nog een keuze in een vroeg stadium dus het is ook niet zo dat zij er totaal niks tegen kunnen doen.

Daarnaast, een condoom die breekt tijdens het moment supreme is bij mij wel eens voorgekomen, moet ik daar dan gelijk heel mijn leven voor opzij gaan zetten?
Als je "uiteindelijk" besluit een kind niet te worden terwijl er al sprake is van een zwangerschap dan ben je als man simpelweg te laat, je kunt niet na het ontstaan van een zwangerschap "uiteindelijk" nog beslissen dat jij het kind niet wilt, als er sprake is van een zwangerschap dan kan alleen de zwangere dat nog beslissen.

Daarbij ben ik bij zulke uitspraken benieuwd hoe je een "uiteindelijke" beslissing gaat timen.... stel wil graag samen een kind, ze wordt zwanger en terwijl ze 3 maanden zwanger is komt hij iemand anders tegen en heeft geen zin meer in z'n zwangere verkering en hun kind, en dan?

Als je condoom breekt dan zorg je dat de volgende dag een MAP genomen wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 maart 2015 @ 18:51:51 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150671776
Echt hè, 25 jaar geleden moest je als alleenstaande moeder nog een toeziend voogd laten aanwijzen als er geen vader bekend was, en mannen riepen maar al te graag "Wie het krijgt mag het houden", erkenning afdwingen was zo ongeveer onmogelijk

En inmiddels kan bloedverwantschap vrij makkelijk bewezen worden en nou lopen mannen vooral heel hard zielig te doen als ze geen zeggenschap hebben over het wel of niet uitdragen van een zwangerschap.

Abortus is pas 30 jaar legaal in NL (01-11-1984 is de Wet Afbreking Zwangerschap in werking getreden), ik snap werkelijk niet hoe het in 30 jaar van een oplossing in noodgevallen heeft kunnen verworden tot een soort van achteraf anticonceptie waarvan mannen ook nog eens menen er inspraak over te hebben, en als ze het niet kunnen afdwingen, dan onder de verplichtingen richting hun kind kunnen uitkomen, omdat ze er geen zin in hebben.

Je had op een ander moment geen zin moeten hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 maart 2015 @ 19:07:51 #233
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150672247
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je "uiteindelijk" besluit een kind niet te worden terwijl er al sprake is van een zwangerschap dan ben je als man simpelweg te laat, je kunt niet na het ontstaan van een zwangerschap "uiteindelijk" nog beslissen dat jij het kind niet wilt, als er sprake is van een zwangerschap dan kan alleen de zwangere dat nog beslissen.

Daarbij ben ik bij zulke uitspraken benieuwd hoe je een "uiteindelijke" beslissing gaat timen.... stel wil graag samen een kind, ze wordt zwanger en terwijl ze 3 maanden zwanger is komt hij iemand anders tegen en heeft geen zin meer in z'n zwangere verkering en hun kind, en dan?

Als je condoom breekt dan zorg je dat de volgende dag een MAP genomen wordt.
Je kan er niet over beslissen maar je bent er wel net zoveel, zoniet meer verantwoordelijk voor. Ik mag toch hopen dat je zelf ook wel beseft hoe krom dit is?

Een kind is een product van twee mensen, het moet niet zo zijn dat een daarvan bijna geen zeggenschap erover mag hebben.

Maar je merkt dit doorgeslagen feminisme tegenwoordig ook in de jeugdzorgd, waar je als man ALTIJD de slechterik bent en altijd liegt terwijl de vrouw 9/10 keer in het gelijk wordt gesteld ook al is dat niet zo. Dit weet ik dan weer omdat mijn moeder jaren nauw met ze heeft samengewerkt.

Je wordt in dit soort gevallen als man als niks anders dan een geldpot gezien zonder enige zeggenschap.
Drinky is een baas
  zondag 15 maart 2015 @ 19:22:37 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150672716
Ja gut, jullie hebben het zwaar sinds DNA-onderzoek beschikbaar en betaalbaar is hè...

Dat is ook gewoon het gevolg van de moderne ontwikkelingen, je kunt er niet meer voor weglopen en doen alsof je er niets mee te maken hebt.
Maar dat geeft je nog geen beschikkingsrecht over een ander, en nee, ook geen inspraak.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 maart 2015 @ 19:50:33 #235
37769 erodome
Zweefteef
pi_150673569
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:51 schreef Leandra het volgende:
Echt hè, 25 jaar geleden moest je als alleenstaande moeder nog een toeziend voogd laten aanwijzen als er geen vader bekend was, en mannen riepen maar al te graag "Wie het krijgt mag het houden", erkenning afdwingen was zo ongeveer onmogelijk

En inmiddels kan bloedverwantschap vrij makkelijk bewezen worden en nou lopen mannen vooral heel hard zielig te doen als ze geen zeggenschap hebben over het wel of niet uitdragen van een zwangerschap.

Abortus is pas 30 jaar legaal in NL (01-11-1984 is de Wet Afbreking Zwangerschap in werking getreden), ik snap werkelijk niet hoe het in 30 jaar van een oplossing in noodgevallen heeft kunnen verworden tot een soort van achteraf anticonceptie waarvan mannen ook nog eens menen er inspraak over te hebben, en als ze het niet kunnen afdwingen, dan onder de verplichtingen richting hun kind kunnen uitkomen, omdat ze er geen zin in hebben.

Je had op een ander moment geen zin moeten hebben.
_O_
  zondag 15 maart 2015 @ 20:16:03 #236
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150674477
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:22 schreef Leandra het volgende:
Dat is ook gewoon het gevolg van de moderne ontwikkelingen, je kunt er niet meer voor weglopen en doen alsof je er niets mee te maken hebt.

Goh, lezen blijft moeilijk.

Ik zeg hier toch ook niet dat de vrouw ertoe gedwongen moet worden om abortus te plegen, maar wil ze de baby houden en de man niet dan moet hij er verder geen financiele gevolgen aan overhouden.

Het is krom dat een vrouw inzake als deze mag beslissen of het leven van een ander ook ernstig beperkt wordt omdat zij van mening is een ongeluk te houden. Wil ze dat? Best, maar draag er dan ook volledige financiele verantwoordelijkheid voor.

Andersom kan het toch ook niet dat de man zegt: "Oh, je wil geen kind? toch lekker laten groeien en baren en daarna meebetalen"
Drinky is een baas
  zondag 15 maart 2015 @ 20:22:04 #237
441366 QueenKong
xoxo Queen Kong
pi_150674677
Je hebt een eitje en een zaadje nodig, beide even dom dus. Een smoothie van je ex drinken terwijl je ongewenst zwanger van hem bent en hij je al een keer heeft proberen te vergiftigen is ook niet echt snugger. Ze kunnen beide wel even een lesje verantwoordelijkheid gebruiken geloof ik.
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.
  zondag 15 maart 2015 @ 20:22:56 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150674701
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:16 schreef Drinky het volgende:

[..]

Goh, lezen blijft moeilijk.

Ik zeg hier toch ook niet dat de vrouw ertoe gedwongen moet worden om abortus te plegen, maar wil ze de baby houden en de man niet dan moet hij er verder geen financiele gevolgen aan overhouden.

Het is krom dat een vrouw inzake als deze mag beslissen of het leven van een ander ook ernstig beperkt wordt omdat zij van mening is een ongeluk te houden. Wil ze dat? Best, maar draag er dan ook volledige financiele verantwoordelijkheid voor.

Andersom kan het toch ook niet dat de man zegt: "Oh, je wil geen kind? toch lekker laten groeien en baren en daarna meebetalen"
Je hebt als ouder een financiële verplichting tegenover je kind, niet tegenover de andere ouder.
Dus nee, als je geen kind of financiële verplichtingen voor een kind wilt hebben moet je zorgen dat er niemand zwanger van je raakt.

Chantage (abortus of alleen de consequenties dragen) is toch echt iets anders dan een keuze die een zwangere maar even moet maken, want het gevolg is dat mannen dan helemaal geen reden meer hebben om te zorgen dat iemand niet zwanger van ze wordt, ze kunnen immers altijd zonder gevolgen weglopen.

Het is bijna ouderwets, net als voor de mogelijkheden voor DNA-onderzoek.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150675245
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Ehh, nee?

De enige manier om als man 100% garantie te hebben dat er geen kind komt, is door geen seks te hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_150677469
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt als ouder een financiële verplichting tegenover je kind, niet tegenover de andere ouder.
Dus nee, als je geen kind of financiële verplichtingen voor een kind wilt hebben moet je zorgen dat er niemand zwanger van je raakt.

Chantage (abortus of alleen de consequenties dragen) is toch echt iets anders dan een keuze die een zwangere maar even moet maken, want het gevolg is dat mannen dan helemaal geen reden meer hebben om te zorgen dat iemand niet zwanger van ze wordt, ze kunnen immers altijd zonder gevolgen weglopen.

Het is bijna ouderwets, net als voor de mogelijkheden voor DNA-onderzoek.
Volgens mij kiezen redelijk wat vrouwen voor het alleen opvoeden zonder DNA test en alimentatie als t gaat om n kind dat niet gewenst is door de vader (vóór de geboorte dan)

Maar goed, daar ging t me niet om.
Ik wilde nl eigenlijk zeggen dat ik t niet gek vind als n man niet wil zorgen (ook niet financieel) voor n kind dat geboren is/wordt uit n scharrel van n paar weken.
Heb je n langere relatie, dan vind ik dat moeilijker.
Ik vind t nl inderdaad nogal wat voor die man en de vrouw heeft inderdáád meer mogelijkheden, voor en na bevruchting. Dat dat niet voor elke vrouw n optie is, is wmb geen reden om de man dan te verplichten bij te dragen voor z'n kind.
Als je al jaren bij elkaar bent, vind ik dat hij gewoon verantwoordelijk gehouden moet worden, ook bij n ongelukje. Wmb mag je er best vanuit gaan dat je elkaar vertrouwt en weet hoe beiden erover denken na een langere relatie.

Ik vind ook dat de keuze om wel of niet een bijdrage te leveren er zou moeten zijn, voor de man, met als kanttekening dat hij niet kan wisselen van n ja naar n nee na een bepaalde tijd en dat andersom wmb wél moet kunnen.
Maar goed, hoe dat in de praktijk uitvoerbaar zou zijn... Geen idee.
compact en kleverig.
  zondag 15 maart 2015 @ 22:51:38 #241
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_150681907
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens is het niet zo héél gemakkelijk om n man die er niks nee te maken wil hebben te dwingen te betalen. Kan me zi voorstellen dat er ook n hoop vroiwen zijn die de moeite er niet voor willen doen. Maar goed, geen cijfers enzo.
quote:
Verwekker moet betalen voor niet-erkend kind

Grote steden jagen op vaders van niet-erkende kinderen, schrijft de Volkskrant. In Amsterdam, Rotterdam, Zwolle en Maastricht worden bijstandsmoeders onder druk gezet om de naam van de verwekker van hun kind te noemen, zodat de gemeenten een financiële bijdrage van hem kunnen eisen.

De gemeenten hopen met de actie te besparen op de uitkeringen. "Maar het gaat ons er vooral om dat vaders verantwoordelijkheid nemen voor hun kind", aldus een woordvoerder van de gemeente Rotterdam.

Man is onderhoudsplichtig
Ook wanneer een man zijn kind niet heeft erkend, is hij onderhoudsplichtig. Ontkent hij zelfs de vader te zijn, dan vraagt de gemeente toestemming aan de rechter om de bijstand toch te verhalen. Als het zover komt, krijgt de man de kans zijn kant van het verhaal geven.

In Rotterdam maakten vorig jaar 250 bijstandsmoeders alsnog de naam van de verwekker van hun kind bekend. In navolging daarvan gaan ook Amsterdam, Zwolle en Maastricht nu achter mogelijke vaders aan.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)oor-niet-erkend-kind
Krekker is de bom!
pi_150683064
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Neem gewoon je verantwoordelijkheid, als je mans genoeg bent om je lul ergens in te steken waar 9 maanden later een baby uit kan komen.
Onzin.
  zondag 15 maart 2015 @ 23:30:29 #243
37769 erodome
Zweefteef
pi_150683362
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Ehh, nee?

De enige manier om als man 100% garantie te hebben dat er geen kind komt, is door geen seks te hebben.
Alleen geen seks is 100%, dat is waar. Toch vindt zo goed als iedereen de pil zat om op te leunen. Het risico bij goed gebruik is bijna verwaarloosbaar.
Het risico van een condoom bij goed gebruik(wat gelukkig makkelijker is dan bij de pil) zit daar echt heel erg vlakbij. Zelfs als dat het enige middel is dat gebruikt wordt.

Als je daarnaast ook geen randdebielen neukt komt het helemaal goed, want als er dan eens iets mis zou gaan is de kans klein dat de vrouw in kwestie wel jouw kind wil.
Met die voorzorgsmaatregelen bij elkaar kan het bijna niet mis gaan.

Dus ja, misschien kan het gebeuren dat je een keer nee tegen seks moet zeggen. Boe focking hoe, het leven valt soms niet mee als je verstandig moet zijn, wen er maar aan.
pi_150683757
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 23:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Alleen geen seks is 100%, dat is waar. Toch vindt zo goed als iedereen de pil zat om op te leunen. Het risico bij goed gebruik is bijna verwaarloosbaar.
Het risico van een condoom bij goed gebruik(wat gelukkig makkelijker is dan bij de pil) zit daar echt heel erg vlakbij. Zelfs als dat het enige middel is dat gebruikt wordt.

Als je daarnaast ook geen randdebielen neukt komt het helemaal goed, want als er dan eens iets mis zou gaan is de kans klein dat de vrouw in kwestie wel jouw kind wil.
Met die voorzorgsmaatregelen bij elkaar kan het bijna niet mis gaan.

Dus ja, misschien kan het gebeuren dat je een keer nee tegen seks moet zeggen. Boe focking hoe, het leven valt soms niet mee als je verstandig moet zijn, wen er maar aan.
Beetje jammer dat je me wegzet als iemand met een 'zeik/huil' mening in die laatste alinea. Met je belerende toontje. Nogal onnodig.

Dit ontneemt me ook eigenlijk ook de zin om me nog in deze discussie te mengen, dus ehh, laterrrr!
"Pools are perfect for holding water"
pi_150684392
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 22:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

dat zijn er 250 en onder druk van de gemeente.
Maakt t wel gemakkelijker ja.
compact en kleverig.
  maandag 16 maart 2015 @ 00:05:50 #246
37769 erodome
Zweefteef
pi_150684568
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 23:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je me wegzet als iemand met een 'zeik/huil' mening in die laatste alinea. Met je belerende toontje. Nogal onnodig.

Dit ontneemt me ook eigenlijk ook de zin om me nog in deze discussie te mengen, dus ehh, laterrrr!
Dat gaat niet over jou persoonlijk, sorry als de 'je' vorm je dat idee wel gaf.
Dit gaat over de mannen die een baby overhouden aan een scharrel. Als die wel een beetje nagedacht hadden dan was het niet gebeurd. Die hadden dat makkelijk kunnen voorkomen en moeten wat mij betreft niet huilen.

Voor mannen in een relatie die de afspraak aangaan te vertrouwen op het goede gebruik van anticonceptie door de vrouw vind ik dat er een afspraak op papier gezet moet kunnen worden, zodat die afspraak niet zomaar eenzijdig terug gedraaid kan worden. Nou ja mbt tot verantwoordelijkheid dan.
  maandag 16 maart 2015 @ 00:24:51 #247
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_150685114
Dit had niet hoeven gebeuren als de wet niet ontzettend naar vrouwen gericht was. Nu ben je als man fucked wanneer de vrouw zwanger wordt. De keuze ligt in haar handen, terwijl beide partijen het eens waren met de vrijpartij.
Met uitzondering van verkrachting natuurlijk, zou het mogelijk moeten worden voor de man om afstand te mogen doen van het ouderschap, indien de vrouw het kind wel wil houden.
  maandag 16 maart 2015 @ 00:37:42 #248
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_150685397
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:31 schreef datismijnmening het volgende:
Begrijpelijke actie :)
Ergens wel ja.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_150686905
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 00:37 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ergens wel ja.
dat dan weer absoluut niet wmb.
compact en kleverig.
  maandag 16 maart 2015 @ 09:13:13 #250
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150687948
Grappig om te zien dat zoveel mannen in de slachtofferrol kruipen en alle verantwoording bij de vrouw leggen, wel de lusten maar niet de lasten?

Anticonceptie= verantwoording van de vrouw
Toch zwanger geworden? = verantwoording van de vrouw
Abortus= verantwoording van de vrouw
Kind houden=verantwoording van de vrouw
Kind opvoeden=Verantwoording van de vrouw

Terwijl als de man zijn verantwoording bij de eerste stap al zou nemen, dus gewoon heel simpel een condoom om doen, dan zou van de rest geen sprake zijn.
Maar blijkbaar is dat voor veel mannen al te veel verantwoording en is alles de schuld van de vrouw.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 16 maart 2015 @ 09:18:22 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150688048
Ze lijken vooral een probleem te hebben met het feit dat ze niet, net als vroeger, kunnen weglopen zonder op hun verantwoordelijkheid tegenover hun kind te worden gewezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 maart 2015 @ 09:27:24 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150688182
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:18 schreef Leandra het volgende:
Ze lijken vooral een probleem te hebben met het feit dat ze niet, net als vroeger, kunnen weglopen zonder op hun verantwoordelijkheid tegenover hun kind te worden gewezen.
En het grootste probleem daarvan lijkt de financiën te zijn...
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 16 maart 2015 @ 09:29:28 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150688213
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

En het grootste probleem daarvan lijkt de financiën te zijn...
Ja, geen geld hebben voor condooms is natuurlijk ook wel kut.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 maart 2015 @ 09:29:59 #254
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150688218
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, geen geld hebben voor condooms is natuurlijk ook wel kut.
Ze hebben het zwaar, die mannen. ;(
  maandag 16 maart 2015 @ 09:49:00 #255
421720 Goedzooi
Hallo, wilt u dakpannen kopen?
pi_150688541
Meteen castreren steriliseren die moordenaar.
Nederlands is mijn goedste vak
pi_150688998
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:18 schreef Leandra het volgende:
Daarvan probeerde ik dis te zeggen dat dat volgens mij nog best vaak wél gebeurt, in gevallen dat de vader al vóór de geboorte duidelijk maakt dat hij er niets mee te maken wil hebben.
compact en kleverig.
  maandag 16 maart 2015 @ 11:26:02 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150690949
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Daarvan probeerde ik dis te zeggen dat dat volgens mij nog best vaak wél gebeurt, in gevallen dat de vader al vóór de geboorte duidelijk maakt dat hij er niets mee te maken wil hebben.
Of het wel of niet vaak gebeurt doet er niet toe, dat maakt hun verontwaardiging hoogstens nog meer overdreven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150690995
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of het wel of niet vaak gebeurt doet er niet toe, dat maakt hun verontwaardiging hoogstens nog meer overdreven.
maar ik ben er dus wel benieuwd naar!
compact en kleverig.
  maandag 16 maart 2015 @ 11:29:04 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150691026
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar ik ben er dus wel benieuwd naar!
Ik weet het niet, ik heb iig nooit alimentatie gevraagd of gekregen voor mijn vaderloze kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150691459
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik heb iig nooit alimentatie gevraagd of gekregen voor mijn vaderloze kind.
Nou, en ik ken dus 5 vrouwen die ook nooit alimentatie hebben gevraagd van een man die voor de geboorte al weg was.
En geen enkele die dat wel heeft gedaan. Vandaar dat ik t me afvroeg.
compact en kleverig.
  maandag 16 maart 2015 @ 11:54:21 #261
403520 Sway-
La vie est belle
pi_150691699
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:16 schreef Drinky het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.

Schuld ligt bij beide en het zou belachelijk zijn dat alleen de vrouw mag beslissen wat er vervolgens gaat gebeuren en de man zich maar moet aanpassen. Dat zou andersom ook raar zijn.
  maandag 16 maart 2015 @ 12:04:24 #262
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150692000
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:45 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nou, en ik ken dus 5 vrouwen die ook nooit alimentatie hebben gevraagd van een man die voor de geboorte al weg was.
En geen enkele die dat wel heeft gedaan. Vandaar dat ik t me afvroeg.
Ik ken er ook een aantal die geen alimentatie krijgen, eigenlijk alleen degene die uit een relatie/huwelijk komen en het kind nog contact heeft met de vader die wel alimentatie krijgen.
pi_150693529
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2015 00:24 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Dit had niet hoeven gebeuren als de wet niet ontzettend naar vrouwen gericht was. Nu ben je als man fucked wanneer de vrouw zwanger wordt. De keuze ligt in haar handen, terwijl beide partijen het eens waren met de vrijpartij.
Met uitzondering van verkrachting natuurlijk, zou het mogelijk moeten worden voor de man om afstand te mogen doen van het ouderschap, indien de vrouw het kind wel wil houden.
Al die alleenstaande moeders kost de overheid veel geld dus er gaat echt niet iets veranderen rondom iets als "ja maar zij wilde wel en ikke niet". Als je niet wil betalen moet je gewoon zorgen dat je geen geld hebt. Lekker op de bank zitten en schultenbrau klappen _O_
  maandag 16 maart 2015 @ 16:20:54 #264
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_150701685
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:13 schreef snakelady het volgende:
Grappig om te zien dat zoveel mannen in de slachtofferrol kruipen en alle verantwoording bij de vrouw leggen, wel de lusten maar niet de lasten?

Anticonceptie= verantwoording van de vrouw
Toch zwanger geworden? = verantwoording van de vrouw
Abortus= verantwoording van de vrouw
Kind houden=verantwoording van de vrouw
Kind opvoeden=Verantwoording van de vrouw

Terwijl als de man zijn verantwoording bij de eerste stap al zou nemen, dus gewoon heel simpel een condoom om doen, dan zou van de rest geen sprake zijn.
Maar blijkbaar is dat voor veel mannen al te veel verantwoording en is alles de schuld van de vrouw.
Condoom geeft geen 100% bescherming ;).

Het is nou eenmaal zo dat de man geen zeggenschap heeft en dat hij pech heeft als de vrouw het kind wil houden. Andersom heeft hij ook pech, als hij het kind wil maar de vrouw niet. Maarja het gaat nogal ver om een vrouw te verplichten om een zwangerschap tegen haar zin te voltooien, aan de andere kant is dat maar 9 maanden tegenover 18 jaar aan lasten voor een man die tegen zijn zin vader wordt. ;).

Voor de duidelijkheid, ik vind dat je als man gewoon je verantwoordelijkheid moet nemen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_150701787
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:22 schreef Leandra het volgende:
Ja gut, jullie hebben het zwaar sinds DNA-onderzoek beschikbaar en betaalbaar is hè...

Maar dat geeft je nog geen beschikkingsrecht over een ander, en nee, ook geen inspraak.
Als jij een kind wilt houden waar de man niet op zit te wachten prima, maar dan ook niet janken om geld.
  maandag 16 maart 2015 @ 16:27:27 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150701936
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:23 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Als jij een kind wilt houden waar de man niet op zit te wachten prima, maar dan ook niet janken om geld.
Want ik moet maar een abortus ondergaan?
Als jij niet wilt dat ik zwanger van je word dan moet je maar zorgen dat ik niet zwanger van je kan worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150701984
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want ik moet maar een abortus ondergaan?
Als jij niet wilt dat ik zwanger van je word dan moet je maar zorgen dat ik niet zwanger van je kan worden.
Nee je moet lezen. Ik zeg toch als je het dan wilt houden prima.... alleen dan janken om geld is gewoon hypocriet. Je kan ook zorgen dat je niet zwanger word door je benen bij elkaar te houden, maar ik snap dat het makkelijker is om alle verantwoordelijkheid bij de man te leggen.
  maandag 16 maart 2015 @ 16:29:44 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150701997
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:20 schreef PirE het volgende:

[..]

Condoom geeft geen 100% bescherming ;).
Nee, maar geen condoom geeft wel een hele grote kans op een zwangerschap.

Het feit dat een condoom geen 100% bescherming biedt lijkt me iig een heel slecht excuus om maar geen condoom te gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 maart 2015 @ 16:31:36 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150702066
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:29 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Nee je moet lezen. Ik zeg toch als je het dan wilt houden prima.... alleen dan janken om geld is gewoon hypocriet. Je kan ook zorgen dat je niet zwanger word door je benen bij elkaar te houden, maar ik snap dat het makkelijker is om alle verantwoordelijkheid bij de man te leggen.
Je kunt ook zorgen dat iemand niet zwanger van je wordt door geen seks te hebben.

Als je niet wilt dat iemand zwanger van je wordt moet je je zaad niet in haar dumpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150702197
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kunt ook zorgen dat iemand niet zwanger van je wordt door geen seks te hebben.

Als je niet wilt dat iemand zwanger van je wordt moet je je zaad niet in haar dumpen.
Daar ben je nog altijd samen bij. Dus sex hebben is een gezamelijke beslissing maar wat er gebeurt als het toch mis gaat is de beslissing van alleen de vrouw? Tuurlijk joh. _O- _O-
pi_150703264
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:35 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Daar ben je nog altijd samen bij. Dus sex hebben is een gezamelijke beslissing maar wat er gebeurt als het toch mis gaat is de beslissing van alleen de vrouw? Tuurlijk joh. _O- _O-
Voorbehoedsmiddelen gebruiken zijn ook een gezamelijke beslissing, waarbij de man de optie heeft om een condoom te gebruiken of zich te laten steriliseren ^O^
  maandag 16 maart 2015 @ 17:08:50 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150703396
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:35 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Ehm ja, want anders zou de man mede de bevoegdheid hebben te beslissen over ingrijpen in het lichaam van de vrouw.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150707075
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

Voorbehoedsmiddelen gebruiken zijn ook een gezamelijke beslissing, waarbij de man de optie heeft om een condoom te gebruiken of zich te laten steriliseren ^O^
Haha nu word ie helemaal mooi, ook een vrouw kan zich laten helpen. Misschien leer je ooit nog dan een condoom niet 100% betrouwbaar is.
pi_150707123
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm ja, want anders zou de man mede de bevoegdheid hebben te beslissen over ingrijpen in het lichaam van de vrouw.
Ben je nou echt zo achterlijk? ik zeg toch dat een vrouw ten alle tijde moet kunnen kiezen het kind te houden. LEZEN!!!! alleen als je daarvoor kiest zonder dat de man er voor kiest, kies je dus ook om dat kind alleen op te voeden, en moet je dus niet gaan bedelen om geld.
pi_150707406
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:31 schreef datismijnmening het volgende:
Begrijpelijke actie :)
Hadden ze dus ook wel bij je moeder wel mogen doen toen ze verwachting was van jou.
blablablabla
pi_150707507
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:51 schreef Atak het volgende:

[..]

Als je naait kan je ook genaaid worden.
Haha.
pi_150707617
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Haha nu word ie helemaal mooi, ook een vrouw kan zich laten helpen. Misschien leer je ooit nog dan een condoom niet 100% betrouwbaar is.
Als de vrouw geen kinderwens heeft is er uberhaubt geen probleem, deze hele discussie gaat toch om kerels die geen kind willen maar wel willen neuken?
Wat een boel domme mannen hier :o
pi_150707852
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Hadden ze dus ook wel bij je moeder wel mogen doen toen ze verwachting was van jou.
:O
-XOXO-
  maandag 16 maart 2015 @ 19:25:33 #279
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150708371
quote:

[..]

net zo betrouwbaar als de pil bij juist gebruik.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:26:23 #280
37769 erodome
Zweefteef
pi_150708411
quote:

Misschien leer je ooit nog dan een condoom niet 100% betrouwbaar is.
Vind dit dus echt een bullshit opmerking...

De meeste mannen leunen zonder blikken of blozen op het pilgebruik van hun vrouwelijke partner. Dan hoor je nooit wat over het is niet 100% veilig enzo. Sterker nog, zodra een vrouw onverhoopt zwanger wordt wordt er gelijk gezegd dat ze dat wel expres heeft gedaan of echt oerstom ermee omgegaan is.
Geen man die half in paniek raakt omdat de vrouw alleen de pil gebruikt en er geen secundaire maatregelen zijn om een zwangerschap te voorkomen.

Het condoom is niet veel onbetrouwbaarder dan de pil, bij goed gebruik scheelt dat amper en de risico factoren voor de pil, die de werking kunnen verminderen, zijn niet aanwezig bij het condoom.
We mogen dus gerust stellen dat het condoom om en nabij even betrouwbaar is als de pil.

Bij goed gebruik van een condoom(en dat is echt heel erg simpel) is de kans op scheuren nihil en is de betrouwbaarheid enorm, kans op zwangerschap vrijwel te verwaarlozen.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:27:00 #281
37769 erodome
Zweefteef
pi_150708446
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:57 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo achterlijk? ik zeg toch dat een vrouw ten alle tijde moet kunnen kiezen het kind te houden. LEZEN!!!! alleen als je daarvoor kiest zonder dat de man er voor kiest, kies je dus ook om dat kind alleen op te voeden, en moet je dus niet gaan bedelen om geld.
De vrouw bedelt niet om geld, er zijn wetten die ervoor zorgen dat de man voor zijn KIND verantwoordelijk is.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:27:58 #282
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_150708483
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

Als de vrouw geen kinderwens heeft is er uberhaubt geen probleem, deze hele discussie gaat toch om kerels die geen kind willen maar wel willen neuken?
Ze willen geen kind met die vrouw, een condoom gebruiken is dan wel handig. Daarnaast moet je als man niet vertrouwen op de vrouw als je geen kinderen wilt, dat is een beetje dom en naief.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_150708496
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:15 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

:O
Ja komop man dat vind je toch niet serieus een begrijpelijke actie, schat je fatsoenlijker in dan dat .
blablablabla
  maandag 16 maart 2015 @ 19:31:16 #284
37769 erodome
Zweefteef
pi_150708635
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:27 schreef PirE het volgende:

[..]

Ze willen geen kind met die vrouw, een condoom gebruiken is dan wel handig. Daarnaast moet je als man niet vertrouwen op de vrouw als je geen kinderen wilt, dat is een beetje dom en naief.
Snap dat idd ook niet, gewoon blind vertrouwen op een vrouw die je amper kent.
Als ik dat had gedaan met mannen had ik nu 5+ kinderen gehad, want er is me een aantal keer verteld dat hij echt geen kinderen kon krijgen, dat daarvoor het condoom echt niet nodig was. Dat naast de 1001 andere smoezen waardoor een condoom echt niet nodig zou zijn.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:34:24 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150708770
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:57 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Het niet kiezen voor een abortus betekent niet dat een man zijn verantwoordelijk niet hoeft te dragen, hij heeft de verantwoordelijkheid tegenover zijn kind.

Als hij dat kind niet had willen hebben had hij de moeder van dat kind niet zwanger moeten maken.

Overigens blijf ik ook fatsoenlijk zonder jou voor debiel uit te maken, het zou fijn zijn als je zelf ook zoveel fatsoen zou hebben, anders moet je je misschien eens afvragen of een discussieforum wel zo'n geschikte plek voor je is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150710197
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja komop man dat vind je toch niet serieus een begrijpelijke actie, schat je fatsoenlijker in dan dat .
Ik vind het een begrijpelijke actie, ik keur het niet goed :{w maar ik begrijp het wel.
-XOXO-
  maandag 16 maart 2015 @ 20:11:11 #287
37769 erodome
Zweefteef
pi_150710572
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:03 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ik vind het een begrijpelijke actie, ik keur het niet goed :{w maar ik begrijp het wel.
Jij vind het begrijpelijk om je neukertje met wie je zonder condoom hebt geneukt terwijl ze al een kind van je geworpen heeft te vergiftigen?
pi_150710625
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Jij vind het begrijpelijk om je neukertje met wie je zonder condoom hebt geneukt terwijl ze al een kind van je geworpen heeft te vergiftigen?
Ik vind het begrijpelijk dat je niet op nog een kind zit te wachten.
-XOXO-
  maandag 16 maart 2015 @ 20:14:17 #289
37769 erodome
Zweefteef
pi_150710708
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:12 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

quote:
Als tegen -indicatie dient vermeld: chronische bijnierinsufficiëntie, allergie voor het product, ernstige astma, erfelijke porphyria (een huidaandoening met overgevoeligheid voor licht).Omwille van cardiovasculair risico, wordt de methode niet aanbevolen bij vrouwen die meer dan 10 sigaretten per dag roken en ouder dan 35 jaar zijn.
Verder is er ook nog het risico dat de methode mislukt in 1,3 tot 7,5 % van de gevallen, en soms het voorkomen van langdurige en overvloedige vaginale bloedingen (tot 12 dagen na de inname)
Andere bijwerkingen kunnen zijn: braakneiging, lichte tot matige buikkrampen, diarree.
Dit zijn de mogelijke bijwerkingen bij goed gebruik van de abortuspil. Bij een zware of overdosering weet ik niet of het veel gevaarlijker wordt.

Nogsteeds begrijpelijk? Gewoon een rubbertje gebruiken was niet handiger geweest?
pi_150710935
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:14 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Dit zijn de mogelijke bijwerkingen bij goed gebruik van de abortuspil. Bij een zware of overdosering weet ik niet of het veel gevaarlijker wordt.

Nogsteeds begrijpelijk? Gewoon een rubbertje gebruiken was niet handiger geweest?
Ik keur het ook niet goed :'(

En tuurlijk was een condoom handiger geweest.
-XOXO-
  maandag 16 maart 2015 @ 20:26:44 #291
37769 erodome
Zweefteef
pi_150711358
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:18 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ik keur het ook niet goed :'(

En tuurlijk was een condoom handiger geweest.
Waarom vindt je het dan wel begrijpelijk? Want het is echt geen kattenpis om iemand illegale medicijnen in zware of overdosering te geven. Daar is niets begrijpelijks aan, ook niet als je echt stevig de pleuris erin hebt dat je iemand bezwangert hebt.

We hebben het hier ook niet over 1 keer, maar gewoon 2 keer aangezien de eerste keer niet werkte.
Godzijdank vertrouwde ze het niet en is naar een arts gegaan, want het wil ook nog weleens gebeuren dat de boel niet geheel wordt afgestoten en er hulp nodig is om alles schoon en veilig te krijgen.
pi_150711915
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:12 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat kan je dan toch ook wellicht net iets eerder bedenken :?
Of het kind gewoon niet erkennen, aangeven er niet van plan zijn er voor te gaan zorgen zoals miljoenen vaders wereldwijd dat doen.
blablablabla
  maandag 16 maart 2015 @ 20:45:33 #293
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150712345
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat kan je dan toch ook wellicht net iets eerder bedenken :?
Of het kind gewoon niet erkennen, aangeven er niet van plan zijn er voor te gaan zorgen zoals miljoenen vaders wereldwijd dat doen.
ook supertof voor dat kind verder omdat de moeder het toch zon goed idee vond om het uit te laten groeien terwijl ze verder wel wist dat de vader er niks mee te maken wilde hebben.

Als Leandra en Erodome hun ego's opzij zouden zetten zouden ze mischien inzien dat je niet voor jezelf of 2 personen een levensbeslissing maakt, maar voor alle 3.
Drinky is een baas
  maandag 16 maart 2015 @ 20:49:29 #294
37769 erodome
Zweefteef
pi_150712557
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:45 schreef Drinky het volgende:

[..]

ook supertof voor dat kind verder omdat de moeder het toch zon goed idee vond om het uit te laten groeien terwijl ze verder wel wist dat de vader er niks mee te maken wilde hebben.

Als Leandra en Erodome hun ego's opzij zouden zetten zouden ze mischien inzien dat je niet voor jezelf of 2 personen een levensbeslissing maakt, maar voor alle 3.
Ik heb geen ongewenste kinderen, ik vind dat kinderen recht hebben op 2 ouders die beide even graag willen, bij wie het kind welkom is. Daarom ben ik ook altijd erg voorzichtig geweest met mezelf beschermen tegen een ongewenste zwangerschap. Heb er stevig op los geneukt en doe dat nogsteeds zo nu en dan wel, nog nooit ongewenst zwanger geweest.

Het probleem in deze is dat we het hebben over een "foutje", door dom gedrag, of door dikke pech. Dan is er al een fucked beslissing, er is dan geen we voorkomen dit meer, is er geen weglopen zonder consequentie's meer, die zijn er al.
pi_150712614
quote:
Het zou wat zijn als alle vrouwen even zonder te knipperen een abortus kunnen plegen. ;(
  maandag 16 maart 2015 @ 20:53:13 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150712761
quote:

[..]

Je gaat er op voorhand vanuit dat het kind het sowieso vervelend vindt dat het geboren is...
Nou idd, daar is bij een geaborteerd kind iig geen twijfel over.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:10:55 #297
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_150727504
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je gaat er op voorhand vanuit dat het kind het sowieso vervelend vindt dat het geboren is...
Nou idd, daar is bij een geaborteerd kind iig geen twijfel over.
Een geaborteerd kind is nog niet dusdanig ontwikkelt dat het al als mens gezien kan worden. Vandaar dat er ook een korte periode bestaat waarin de abortus gepleegd kan worden omdat het daarna niet meer ethisch verantwoord is.

Daarnaast, ik ken geen enkel kind die het fijn vond/vind om zonder zijn vader (of moeder) op te groeien, dus ja, daar ga ik bij voorbaat al vanuit. Daarnaast is het voor een alleenstaande moeder ook geen pretje. Ergo; alleen dat kind te wereld laten komen als beide ouders daarmee akkoord zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:50 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Het zou wat zijn als alle vrouwen even zonder te knipperen een abortus kunnen plegen. ;(
Hoe eerder je erbij bent des te kleiner de kans op complicaties en de kans dat je er een band mee ontwikkelt waardoor het steeds lastiger wordt.
Drinky is een baas
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:16:12 #298
37769 erodome
Zweefteef
pi_150729311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:10 schreef Drinky het volgende:

[..]

Een geaborteerd kind is nog niet dusdanig ontwikkelt dat het al als mens gezien kan worden. Vandaar dat er ook een korte periode bestaat waarin de abortus gepleegd kan worden omdat het daarna niet meer ethisch verantwoord is.

Daarnaast, ik ken geen enkel kind die het fijn vond/vind om zonder zijn vader (of moeder) op te groeien, dus ja, daar ga ik bij voorbaat al vanuit. Daarnaast is het voor een alleenstaande moeder ook geen pretje. Ergo; alleen dat kind te wereld laten komen als beide ouders daarmee akkoord zijn.

[..]

Hoe eerder je erbij bent des te kleiner de kans op complicaties en de kans dat je er een band mee ontwikkelt waardoor het steeds lastiger wordt.
Korte tijd en kan dan nog niet als mens gezien worden? Ga eens erg snel kijken naar de ontwikkeling van een vrucht tot 24 weken, want dat is de abortusgrens hier(maak daar maar 20 weken van om het makkelijker te maken, die echt hele late zijn er bijna alleen voor medische gevallen ipv ongewenst).

Je weet dat er tegenwoordig (met moeite en niet altijd succesvol) al baby's van 21 weken in leven gehouden kunnen worden?
Die grens gaat niet over kan je nog niet als mens zien, die grens gaat over een oude grens(meen iets van 1978) waarop men die vrucht buiten de moeder in leven kan houden.

Je vergeet alleen mee te nemen dat er ook een hormooncrash en alles is, naast een medische ingreep met zijn eigen risico's. Het is niet alleen die vrucht, haal maar weg en niets aan de hand. Er gebeurd op dat moment ook echt wat met de vrouw wat bv door die hormooncrash een depressie kan veroorzaken. Dat gaat niet over je hebt je eraan gebonden, voorkom dat door het snel te doen. Dat komt door overload aan hormonen die comleet op hol slaan.
pi_150731565
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

En vrouwen die geen kinderwens hebben mogen dat natuurlijk wel he. Hypocriet.
pi_150731567
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

net zo betrouwbaar als de pil bij juist gebruik.
Precies. Geen 100% zekerheid dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')