Omdat het in haar buik zit. Jij bent van mening dat de man de eindbeslissing moet kunnen maken?quote:
Ik vraag waarom het evident is. Ik heb verder nog geen mening gegeven. Dus jij stelt, man 'x' moet verantwoordelijkheid nemen omdat het in vrouw 'y' haar buik zit?quote:Op zondag 15 maart 2015 12:46 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Omdat het in haar buik zit. Jij bent van mening dat de man de eindbeslissing moet kunnen maken?
Hoe zie je dat praktisch voor je?
Ah, nee was even in de war.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:48 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik vraag waarom het evident is. Ik heb verder nog geen mening gegeven. Dus jij stelt, man 'x' moet verantwoordelijkheid nemen omdat het in vrouw 'y' haar buik zit?
En wat als een man een kind wil, maar de vrouw niet?quote:Op zondag 15 maart 2015 12:51 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Ah, nee was even in de war.
Omtrent de verantwoordelijkheid: Uiteraard moeten zowel man als vrouw de verantwoordelijkheid nemen. Alleen wanneer een vrouw zwanger raakt terwijl jij als man dat niet wil, ben jij niet het slachtoffer.
Een condoom en je had al dat gedoe niet gehad. Hoop dat je mij zo beter begrijpt.
Dan moet de vrouw de pil slikken.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:53 schreef MrGuma het volgende:
[..]
En wat als een man een kind wil, maar de vrouw niet?
Ik heb het over het moment dat de vrouw al zwanger isquote:Op zondag 15 maart 2015 12:54 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Dan moet de vrouw de pil slikken.
De vrouw mag altijd de eindbeslissing nemen. Het zit in haar buik.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:54 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik heb het over het moment dat de vrouw al zwanger is
Dus beiden moeten de verantwoordelijkheid nemen. Zodra de vrouw het niet wil maar de man wel, mag zij het aborteren (want recht eigen lichaam). Zodra een man het niet wil maar de vrouw wel, moet hij wel voor het kind zorgen.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:55 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
De vrouw mag altijd de eindbeslissing nemen. Het zit in haar buik.
Nee hoor, je hoeft het kind niet te erkennen.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:58 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Dus beiden moeten de verantwoordelijkheid nemen. Zodra de vrouw het niet wil maar de man wel, mag zij het aborteren (want recht eigen lichaam). Zodra een man het niet wil maar de vrouw wel, moet hij wel voor het kind zorgen.
Heb ik het zo goed neer gezet?
Wel als de vrouw er rechtelijk achter aan gaat. Met bv. alimentatie ten gevolge. Is hier in de topic voor bij gekomen.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:59 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Nee hoor, je hoeft het kind niet te erkennen.
Tja, een condoom kan al deze problemen voorkomen.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:00 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Wel als de vrouw rechtelijk achter aan gaat. Met bv. alimentatie ten gevolge.
Daar draait het niet om. Jij stelt dat ze beiden verantwoordelijkheid moeten nemen. Als ik dat volg dan hoeft de vrouw geen verantwoordelijkheid te nemen als zij dit niet wil. Bij de man is dit alleen het geval wanneer hij de mening deelt met de vrouw.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:00 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Tja, een condoom kan al deze problemen voorkomen.
Bij het voorkomen van de zwangerschap hebben zowel man als vrouw de verantwoordelijk. Maar als de vrouw eenmaal zwanger is, dan ligt de eindbeslissing bij haar. In een ideale situatie zijn zowel man als vrouw het eens over de eindbeslissing.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:04 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Daar draait het niet om. Jij stelt dat ze beiden verantwoordelijkheid moeten nemen. Als ik dat volg dan hoeft de vrouw geen verantwoordelijkheid te nemen als zij dit niet wil. Bij de man is dit alleen het geval wanneer hij de mening deelt met de vrouw.
Is het dan niet raar dat de man, ongeacht de eindbeslissing van de vrouw, mee zal moeten doen? Terwijl de vrouw deze keuze wel geniet?quote:Op zondag 15 maart 2015 13:06 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Bij het voorkomen van de zwangerschap hebben zowel man als vrouw de verantwoordelijk. Maar als de vrouw eenmaal zwanger is, dan ligt de eindbeslissing bij haar. In een ideale situatie zijn zowel man als vrouw het eens over de eindbeslissing.
Maar helaas is dat vaak niet het geval.
Uiteraard.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:10 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Is het dan niet raar dat de man, ongeacht de eindbeslissing van de vrouw, mee zal moeten doen? Terwijl de vrouw deze keuze wel geniet?
In die redenatie zou ik stellen dat je als man zijnde extra zeker moet zijn gezien je feitelijk, in tegenstelling tot vrouw, geen macht hebt over de gevolgen. En dus eigenlijk, genaaid bent wanneer het niet overeenkomt met zijn standpunt.
Ja, maar de vraag blijft hoeveel vrouwen daar uiteindelijk de moeite voor zullen doen. Ik denk dat dat reuze meevalt. Ik ken er in elk geval niet één en meerdere vrouwen die alleen hun kind opvoeden vanaf de geboorte.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:00 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Wel als de vrouw er rechtelijk achter aan gaat. Met bv. alimentatie ten gevolge. Is hier in de topic voor bij gekomen.
Gaat er niet om hoeveel mensen het doen. Het gaat erom dat het kán terwijl dat dus scheef in de oren klinkt.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, maar de vraag blijft hoeveel vrouwen daar uiteindelijk de moeite voor zullen doen. Ik denk dat dat reuze meevalt. Ik ken er in elk geval niet één en meerdere vrouwen die alleen hun kind opvoeden vanaf de geboorte.
uiteindelijk gaat t er wel om hoe vaak t gebeurt.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:30 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Gaat er niet om hoeveel mensen het doen. Het gaat erom dat het kán terwijl dat dus scheef in de oren klinkt.
Zoals je al aangeeft gebeurt het wel. Dus jouw redenatie gaat in deze situatie niet opquote:Op zondag 15 maart 2015 14:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
uiteindelijk gaat t er wel om hoe vaak t gebeurt.
Als t kán, maar t gebeurt nooit, is er geen probleem (overigens gebeurt t niet nooit)
maar dan mag ik me nog wel afvragen hoe vaak t in de praktijk zal gebeuren.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:47 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Zoals je al aangeeft gebeurt het wel. Dus jouw redenatie gaat in deze situatie niet op
Condoom beschermt niet 100%.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:51 schreef JanJaapvanderwal het volgende:
[..]
Ah, nee was even in de war.
Omtrent de verantwoordelijkheid: Uiteraard moeten zowel man als vrouw de verantwoordelijkheid nemen. Alleen wanneer een vrouw zwanger raakt terwijl jij als man dat niet wil, ben jij niet het slachtoffer.
Een condoom en je had al dat gedoe niet gehad. Hoop dat je mij zo beter begrijpt.
Daar gaat het niet om. Het draait er om dat het gebeurt en dus dat het scheef is. Niet of het 1x of 1000x voorkomt.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
maar dan mag ik me nog wel afvragen hoe vaak t in de praktijk zal gebeuren.
Maarja, zo zijn er ook mannen die condooms stuk maken tijdens de seks en vele andere rare fratsen.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het draait er om dat het gebeurt en dus dat het scheef is. Niet of het 1x of 1000x voorkomt.
quote:Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het draait er om dat het gebeurt en dus dat het scheef is. Niet of het 1x of 1000x voorkomt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |