En als ze dat niet doet (je weet dat die kans groot is, ze heeft immers al een kind van je terwijl dat niet de bedoeling was), dan is het nog steeds niet jouw eigen verantwoordelijkheid dat ze niet (weer) zwanger wordt?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 05:47 schreef El_Matador het volgende:
Abortuspillen? Wist niet dat die bestonden.
Maar ja, de initiële fout ligt natuurlijk bij de vrouw. Zij had gewoon anticonceptie moeten slikken.
Dat het 1e kind ook een ongelukje was heb ik niet zo begrepen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 06:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als ze dat niet doet (je weet dat die kans groot is, ze heeft immers al een kind van je terwijl dat niet de bedoeling was), dan is het nog steeds niet jouw eigen verantwoordelijkheid dat ze niet (weer) zwanger wordt?
een rubber om zijn knuppel is minimaal net zo goed zijn verantwoording.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 06:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat het 1e kind ook een ongelukje was heb ik niet zo begrepen.
Het is misschien niet netjes van de man om het zo opgelost te hebben maar als de vrouw er geen blijvende schade aan overhield vind ik niet dat hij straf verdient.
Vrouwen hebben hier nou eenmaal onevenredig veel macht.
Daar gaat het niet om. zij heeft de macht mbt het kind, hij niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:04 schreef Toekito het volgende:
[..]
een rubber om zijn knuppel is minimaal net zo goed zijn verantwoording.
Dan moet hij zorgen dat ze niet zwanger wordt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. zij heeft de macht mbt het kind, hij niet.
makkelijk gedacht.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. zij heeft de macht mbt het kind, hij niet.
ja, waarom moet ze dat?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 05:47 schreef El_Matador het volgende:
Abortuspillen? Wist niet dat die bestonden.
Maar ja, de initiële fout ligt natuurlijk bij de vrouw. Zij had gewoon anticonceptie moeten slikken.
Omdat je een kind niet ongewenst geboren laat worden, dan ben je gewoon een laag wijf.quote:
quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:17 schreef zuchtje het volgende:
Neem gewoon je verantwoordelijkheid, als je mans genoeg bent om je lul ergens in te steken waar 9 maanden later een baby uit kan komen.
het is n kutstreek wat zij heeft gedaan, maar dat hij haar zwanger heeft gemaakt, is ook zijn verantwoordelijkheid. Waarom móet hij geen condoom dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat je een kind niet ongewenst geboren laat worden, dan ben je gewoon een laag wijf.
Het feministische Zweden kennende zal zij dan ook wel gelijk krijgen
Opzich een goed idee. Maar de oplossing ligt toch een fase eerder, als je geen kind wil niet (onveilig) neuken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:04 schreef SpecialK het volgende:
Foute actie van die kerel natuurlijk... dat gezegd hebbende lijkt het me tijd voor wetgeving financiële abortus. Ben je in de toekomst van 99% van dit gezeik af.
Ze is 20 en had al een kind (van dezelfde man, na een korte relatie), als ze dat kind nog borstvoeding geeft beperkt dat haar mogelijkheden tot anticonceptie al aardig...quote:Op vrijdag 13 maart 22015 07:31 schreef El_Matador het volgende:
Niet als er geen blijvende schade is.
De vrouw heeft 4 anticonceptie methoden, de man 1 (en de kerk uit maar das niet zo safe).
Maar ja, de man is schuldig aan zwangerschappen, terwijl de vrouw 4 methodes heeft en met de opmerking "zonder condoom kom je er niet in" nog zelfs een 5e.
Maar leg dat een feminist maar es uit, zinloos.
Dan nog, ze kan zelf kiezen voor abortus, of morning after of zelfs die pil (wist niet dat die bestonden) of ze had nee moeten zeggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze is 20 en had al een kind (van dezelfde man, na een korte relatie), als ze dat kind nog borstvoeding geeft beperkt dat haar mogelijkheden tot anticonceptie al aardig...
Je had het over anticonceptie...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog, ze kan zelf kiezen voor abortus, of morning after of zelfs die pil (wist niet dat die bestonden) of ze had nee moeten zeggen.
De cocktail mag je de man verwijten, alles ervoor is alleen de vrouw aan te rekenen.
je hebt er alleen als man niks aan dat zij die mogelijkheden heeft als ze er niets mee doet. En dat is (helaas) haar keuze.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:31 schreef El_Matador het volgende:
Niet als er geen blijvende schade is.
De vrouw heeft 4 anticonceptie methoden, de man 1 (en de kerk uit maar das niet zo safe).
Maar ja, de man is schuldig aan zwangerschappen, terwijl de vrouw 4 methodes heeft en met de opmerking "zonder condoom kom je er niet in" nog zelfs een 5e.
Maar leg dat een feminist maar es uit, zinloos.
En wat als een man zegt gesteriliseerd te zijn en blijkt te liegen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:41 schreef Stompzinnig het volgende:
En als een vrouw beweert dat ze aan de pil is maar ze blijkt te liegen? Zou dat niet strafbaar moeten zijn?
Anti-foetusvorming dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je had het over anticonceptie...
De MAP en abortus zijn geen anticonceptie.
Dan zou hij iig. verplicht moeten zijn de abortus te moeten betalen en als ze dat niet wil de kosten van het kind. IMHO.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat als een man zegt gesteriliseerd te zijn en blijkt te liegen?
Zou dat niet strafbaar moeten zijn?
Als een vrouw dan zwanger wordt rolt iedereen over elkaar heen om te roepen wat voor domme koe het is hem op z'n woord te geloven.
Dat is natuurlijk heel eenzijdig gedacht. Het maakt niet uit of het over de man of de vrouw gaat. De kant die het slachtoffer is van een ongewenste situatie wordt altijd verteld dat ze dom zijnnquote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als een vrouw dan zwanger wordt rolt iedereen over elkaar heen om te roepen wat voor domme koe het is hem op z'n woord te geloven.
Nee, ik ga nergens vanuit, ik zei "als ze dat kind nog borstvoeding geeft beperkt dat haar mogelijkheden qua anticonceptie".quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anti-foetusvorming dan.
Jij gaat al gelijk weer uit van borstvoeding.
Zelfs met condooms, die vrouw is toch baas over haar eigen kut, of niet?
Bij mij is het meestal andersom; zij: stop hem er maar in. Ik: hoho, ik doe even een jasje aan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |