abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150458410
Zwangerschap en Geboorte!

2015

2 maart: Risu (meisje) geboren in de nacht van 8 op 9 maart *O*
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

10 oktober: Limone
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!
Schudden voor gebruik
pi_150458425
Ik heb trouwens een shitload aan was te vouwen en ik heb geen zin wat ik heb pijn en dat wordt dan alleen maar erger :') Maar als ik het niet doe ligt het er volgende week nogsteeds -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150458450
Risu *O* Daar is ze eindelijk.. Rust lekker uit meis!
pi_150458474
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef Stippelrientje het volgende:
*O* Risu gaat de weeën op de schaal van Risu indelen O+
Schaal 1: oh hey, ik voel iets, Zullen dit weeën zijn?
Schaal 2: Ja dit zijn duidelijk weeën. Even timen of ze regelmatig komen.
Schaal 3: Poeh dit voelt echt niet prettig, maar gelukkig zit er tijd tussen om ze op te vangen
Schaal 4: verdomme dit doet zeer!
Schaal 5: en nu word de tijd ook al korter tussen de weeën. Auw auw auuuuw
Schaal 6: oh God ik hou dit niet meer. Waarom wilde ik kinderen? WAAROM?
Schaal 7: IK GA DOOD IK GA DOOD IK GA DOOD :'(

Maar dan als eindhalte: oohh mijn baby O+ Hallo mijn mooiste, knapste, liefste! Welkom op deze wereld, welkom in ons leven O+

:9 dussss wat klopt ervan Risu? :9
O+
Schudden voor gebruik
  maandag 9 maart 2015 @ 13:52:04 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150458517
quote:
13s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:49 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb trouwens een shitload aan was te vouwen en ik heb geen zin wat ik heb pijn en dat wordt dan alleen maar erger :') Maar als ik het niet doe ligt het er volgende week nogsteeds -O-
Dat zijn de rotdagen :*
Idee om iedere keer dat je toch staat (kopje thee halen, broodje smeren weet ik veel wat, 3 kledingstukken op te vouwen? Ben je er volgende week zeker doorheen.
  maandag 9 maart 2015 @ 13:56:03 #6
259886 pessie
pi_150458652
Stippel leuke feature in de OP :D
pi_150458799
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:52 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat zijn de rotdagen :*
Idee om iedere keer dat je toch staat (kopje thee halen, broodje smeren weet ik veel wat, 3 kledingstukken op te vouwen? Ben je er volgende week zeker doorheen.
Dan zet ik liever door en zit ik met meer pijn, maar dan is de bank tenminste weer vrij w/

Eerst koffie. En dan moed verzamelen :D
  maandag 9 maart 2015 @ 14:10:19 #8
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150459024
Ik heb net ook iets van 5 wasmachines was opgevouwen :') wel fijn als het eenmaal gebeurd is, en ik vind het niet eens zo erg om te doen, maar eraan begínnen.. :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 9 maart 2015 @ 14:16:46 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150459206
Ik doe was opvouwen altijd tijdens tv kijken. :Y Het inruimen is een groter probleem. :')

Ik kreeg net volgens mij zo'n gevaarlijke blik in m'n ogen. Ik had ineens enorme drang om dingen weg te gooien. Heb allerlei dingen die ik in de berging had staan in de auto gezet om naar het kringloop te brengen (alleen om nu naar het kringloop te gaan heb ik geen zin in). En verder nog een vuilniszak met troep volgegooid. Ondertussen als een soort junk allerlei deuren van kasten opentrekken om te kijken wat ik nog meer weg kan gooien. Weggooien! :9~
Ik ben inmiddels gekalmeerd. O-)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 9 maart 2015 @ 14:17:22 #10
409579 LuDann
All the way
pi_150459220
Risu baby has arrived! *O* Superbenieuwd naar de naam en jammer van de KS, maar belangrijkste is dat ze er is. O+
  maandag 9 maart 2015 @ 14:20:29 #11
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150459293
Voor Risu natuurlijk ook de gouden glitter baby!
Gefeliciteerd!!

pi_150459529
Risu! _O_ *O* *O* *O* ^O^
pi_150459551
Gefeliciteerd Risu! *O* *O*
  maandag 9 maart 2015 @ 14:30:30 #14
409579 LuDann
All the way
pi_150459555
Heb een beetje bij gelezen maar ben er niet helemaal bij met mijn hoofd. Erg bedankt voor alle beterschapswensen iedereen, dat doet me erg goed. Voelt best eenzaam hier.

Ehm ff, uit mijn hoofd antwoord op wat vragen; mijn ouders zijn inderdaad wel wat gewend, maar alsnog is het niet leuk natuurlijk. Maar ze weten ook wel dat ik nergens beter in de gaten gehouden word dan in het ziekenhuis, dus dat zal ook wel geruststellen.

Ik weet niet hoe lang ik moet blijven, in ieder geval nog een nacht en dan morgen verder zien hoe het gaat. Straks nog een echo van de nieren om te kijken of daar alles oké is, echo van de baby (vruchtwater en navelstrengdoorbloeding) heb ik net gehad, dat leek allemaal oké.

Qua klachten; vrijdagnacht had ik krampen in mijn onderbuik die ik niet thuis kon brengen en een menstruatieachtige pijn in buik en rug. Dokter had het geloof ik over harde buiken.

Daar zijn in de twee dagen daarna wel pijn bij het plassen en pijn in mijn zij/rug bijgekomen. Verder verhoging/koorts, heel slap voelen en bewegingsdrang. Doet wel flink zeer, ik mag Tramadol maar heb daar nog niet om gevraagd. Probeer het zo lang mogelijk met Paracetamol te doen.
pi_150459614
Risu *O* van harte gefeliciteerd!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 9 maart 2015 @ 14:36:25 #16
409579 LuDann
All the way
pi_150459683
Oh ja en urineweginfecties zijn niet altijd op te sporen met een 'dipsticktest', die van mij geven vaak een goede uitslag terwijl het toch mis is. Schijnt niet ongewoon te zijn hoorde ik net van de arts.

Vorige week maandag nog urine na laten kijken bij de huisarts (gewoon voor de zekerheid, had geen klachten maar wel een geschiedenis van urineweginfecties en nierbekkenontsteking (dit is de 4e :X )

Maar bij de huisarts doen ze dus standaard zo'n dipsticktest, dus als tip; als je klachten hebt maar er blijkt niks uit zo'n eerste testje bij de HA, vraag dan of ze het op kweek willen zetten.
pi_150459736
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:33 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de relatie tussen rebreathing en wiegedood is nooit duidelijk aangetoond.
Nee, klopt. Maar ook los van wiegendood lijkt rebreathing me niet echt een positief iets :)

quote:
Bovendien laat je een baby op de rug slapen, in elk geval niet op de buik. Dus dan zit het mondje ook niet tegen het matras aan, de baby kan dan makkelijk vrij ademen. Knappe baby die zijn hoofd meer dan 90 graden weet te draaien. ;)
Nu heb ik visuals van baby's met zo'n uilenhoofdje dat helemaal ronddraait :D

En in principe ben ik het eens met je opmerking over buikslapen, maar in de praktijk pakt dat nog wel eens anders uit.

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:41 schreef coccinelle het volgende:
Wij zijn wel voor de aerosleep gegaan. Wij kregen een 'gratis' matrasje bij onze kinderkamer, en konden voor een zeer kleine meerprijs de aerosleep doen. Tijdens de kruikperiode doe ik waarschijnlijk het dekmatras er niet op, daarna wegens hygiëne. Jersey hoeslakens voldoen ook, aldus de verkoopster. Die vond de dure hoeslakens van aerosleep zonde van het geld.
Maar met normale hoeslakens wordt het idee van de aerosleep toch juist teniet gedaan?

Disclaimer: heb overigens geen aandelen ofzo hoor (mocht dat zo overkomen) ;)
Maar het wordt vaak zo zwart-wit gebracht, met verkopers die inspelen op angst van ouders en anderen die het als 100% geldklopperij zien. En ik denk dat het een beetje grijs is ;)
pi_150459777
:Y Mijn urine is donderdag ook op kweek gezet. Vorige week zaterdagavond zaten we op de verloskamers ivm veel bloedverlies. Hebben ze ook alleen maar een stickje doorheen gewapperd.
Het blijft een raadsel waar het bloed vandaan komt.
pi_150459849
Mijn zusje zit met haar gebroken enkel bij mij op de bank te werken. Ik val tijdens haar conference call even in slaap en snurk dus blijkbaar keihard door dat gesprek heen. Oops :@
pi_150459850
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:38 schreef twist02 het volgende:

[..]

Nee, klopt. Maar ook los van wiegendood lijkt rebreathing me niet echt een positief iets :)

[..]

Nu heb ik visuals van baby's met zo'n uilenhoofdje dat helemaal ronddraait :D

En in principe ben ik het eens met je opmerking over buikslapen, maar in de praktijk pakt dat nog wel eens anders uit.

[..]

Maar met normale hoeslakens wordt het idee van de aerosleep toch juist teniet gedaan?

Disclaimer: heb overigens geen aandelen ofzo hoor (mocht dat zo overkomen) ;)
Maar het wordt vaak zo zwart-wit gebracht, met verkopers die inspelen op angst van ouders en anderen die het als 100% geldklopperij zien. En ik denk dat het een beetje grijs is ;)

Een jersey hoeslaken zou voldoende doorademen i.t.t. katoen. Het gaat bij mij ook met name om de spuug- en plasongelukjes dat het meteen in zou trekken dan tegen mogelijke gezichtjes die in het matras draaien en dat ze dan zouden stikken. Daar is nog onvoldoende bewijs voor. En ach, '¤10,-' voor een aerosleepmatras :D
pi_150459937
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef Cholula het volgende:
Mijn zusje zit met haar gebroken enkel bij mij op de bank te werken. Ik val tijdens haar conference call even in slaap en snurk dus blijkbaar keihard door dat gesprek heen. Oops :@
Nice :D
  maandag 9 maart 2015 @ 14:53:42 #22
259886 pessie
pi_150460113
Hahaha cho!

coc, op kweek zetten is dan wel handig ja! Het lastige van kweek vind ik dat het bij de ha een week duurt voordat er een uitslag is :') . Hoop dat het allemaal onschuldig blijkt :*

Mari opruimwoede ~O> ;)

En LuDan hoe zag je baby er nu uit? O+
pi_150460343
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef Cholula het volgende:
Haha, geweldig! :D

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Een jersey hoeslaken zou voldoende doorademen i.t.t. katoen. Het gaat bij mij ook met name om de spuug- en plasongelukjes dat het meteen in zou trekken dan tegen mogelijke gezichtjes die in het matras draaien en dat ze dan zouden stikken. Daar is nog onvoldoende bewijs voor. En ach, '¤10,-' voor een aerosleepmatras :D
Haha, dat laatste gaf bij ons inderdaad ook de doorslag! :Y

Ik moest steeds zo lachen als ik hier las dat mensen zenuwachtig waren voor de intake van de kraamzorg, maar betrap mezelf er nu ook op dat ik steeds om me heen zit te kijken of alles wel toonbaar is :')

Ach, zoals ik gisteren tegen m'n vriend zei: het is niet alsof ze nu nog kunnen zeggen dat we beter niet aan kinderen kunnen beginnen :P
  maandag 9 maart 2015 @ 15:10:09 #24
409579 LuDann
All the way
pi_150460500
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:40 schreef coccinelle het volgende:
:Y Mijn urine is donderdag ook op kweek gezet. Vorige week zaterdagavond zaten we op de verloskamers ivm veel bloedverlies. Hebben ze ook alleen maar een stickje doorheen gewapperd.
Jeetje, heftig en beangstigend lijkt me zeg! Goed dat het op kweek is gezet.

Chocula: :D

Pessie: baby lag met het gezicht naar me toe. Raar gezicht, twee van die rondjes van de ogen enzo. Handjes voor de borst en gezichtje. Mijn kleintje O+ Baby is erg rustig, draaide halverwege natuurlijk even beetje eigenwijs zodat de arts de navelstreng kwijt raakte. :+

Heb inmiddels echt aso veel echo's gehad, ben de tel kwijt maar dit weekend alleen al 4. :@
pi_150460787
Klaag: ik ben bij de longarts en de wachtkamer zit BOMVOL! Dit gaat weer een eeuw duren.

Gefeliciteerd Risu! Hopelijk gaat je herstel goed en geniet je flink van de kleine! O+
pi_150460884
Ik leg mijn baby dus wel op de buik. De praktijk is weerbarstig enzo ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 15:25:50 #27
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150460930
Oei.. De raamsticker is besteld. Nu hopen dat het echt een meisje wordt, want de naam is nu definitief :P
pi_150461029
Die areosleep is hier een uitkomst gebleken omdat meneer nogal vaak een bloedneus heeft. Door die hoes is er nog helemaal geen bloed in het matras getrokken ^O^

Ik las over de areosleep en zei tegen mijn man "shit wat een onzin maar nu willen mijn hormonen hem wel graag hebben" :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150461096
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:40 schreef coccinelle het volgende:
Ik lees dit even, maar ken niet je achterliggende verhaal, dus als ik nu iets soms zeg....sorry.

Maar toen ik 14 weken zwanger was van de jongste kreeg ik ook een heftige bloeding. Flink schrikken en naar het ziekenhuis. Ook niets kunnen vinden, behalve dat mijn placenta op dat moment nog onder lag. Dan is alles net wat minder beschermd omdat een deel van de placenta voor je baarmoedermond ligt. Waarschijnlijk is er toen een adertje gesprongen.
Ik moest toen zeker een week rustig aan doen en er werd in de gaten gehouden of de placenta nog zou opschuiven. Omdat anders een vaginale bevalling niet zou kunnen.
Dat is halverwege de zwangerschap helemaal goed gekomen.
pi_150461230
Risu! Gefeliciteerd!! *O*
pi_150461420
Longarts wil me pas met 20 weken zwangerschap weer zien of eerder als het niet goed met me gaat.
Prima!

Verwijzing naar de gyn is binnen. Ik moet in ieder geval daar op consult, en dan overleggen of het hele traject medisch wordt of ze terugverwijzen naar de verloskundige. Ik verwacht gezien mijn astma voorgeschiedenis het 1e! Ik word vandaag of morgen gebeld voor de afspraak.
pi_150461504
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:25 schreef Nikooos het volgende:
Oei.. De raamsticker is besteld. Nu hopen dat het echt een meisje wordt, want de naam is nu definitief :P
Haha, echt bizar hoe gelijk we soms op gaan! :D
Wij hebben ook toevallig gisteren een raamsticker besteld!
  maandag 9 maart 2015 @ 15:50:42 #33
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150461669
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:46 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, echt bizar hoe gelijk we soms op gaan! :D
Wij hebben ook toevallig gisteren een raamsticker besteld!
Cool! laatst nog wel een nieuwe naam in overweging gehad, maar we blijven er bij dat deze mooi is. Ben wel benieuwd naar de reactie van anderen, dus het is lastig mijn mond te houden.

Verder gaat het nog steeds moeizaam thuis. Ze wisselt de goede dagen af met de slechte dagen. Nu is het een periode waarbij ze last heeft bovenin de buik en als dat weg is, dan krijgt ze juist last onder bij haar schaambeen. We gokken erop dat dat wellicht met indalen te maken heeft.

Maar vanavond weer een vliegdagje waarbij we snel moeten eten, dan naar de verlos en dan heeft de hond vanavond ook nog een examen. Kans op 2 stickers dus vanavond :+
  maandag 9 maart 2015 @ 15:58:40 #34
259886 pessie
pi_150461977
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:43 schreef silliegirl het volgende:
Longarts wil me pas met 20 weken zwangerschap weer zien of eerder als het niet goed met me gaat.
Prima!

Verwijzing naar de gyn is binnen. Ik moet in ieder geval daar op consult, en dan overleggen of het hele traject medisch wordt of ze terugverwijzen naar de verloskundige. Ik verwacht gezien mijn astma voorgeschiedenis het 1e! Ik word vandaag of morgen gebeld voor de afspraak.
Kijk aan! Wachten duurde toch minder lang dan gedacht?

LuDan wat leuk dat je het gezichtje kon zien O+

Nikoos, wat een mooie glittersticker was dat! En zwanger zijn is niet altijd even makkelijk nee :*

Ik vind een raamsticker ook nog wel een heel leuk idee. MAar we hebben al een ooievaar (zo'n heerlijk foute enorme die door het raam vliegt *; ) en er komt sowieso weer een slinger met "hoera een ***". Een raamsticker wordt misschien een beetje overdone :P

Skoap, wel handig dat dat dan zo in de was kan!

L-E ik ben een beetje raar, ik heb de irrationele angst dat mijn baby's overlijden aan wiegendood (ik slaak ook altijd een diepe zucht als ze 2 zijn en dat "risico" overwonnen is), dus ik durf echt niet mijn kinderen op de buik te leggen, ondanks dat ze naast me slapen :') . En het schijnt dat de onderzoeken naar wiegedood nooit een eenduidige conclusie kunnen geven over dat buikslapen slecht is :') en dat weet ik :') .
Ik ben best rationeel maar op dit punt flip ik een beetje :@
  maandag 9 maart 2015 @ 16:05:23 #35
259886 pessie
pi_150462247
Oh ja, ik kreeg een of ander mama en baby blad van de drogist, staat het volgende in:
Wil je thuis bevallen, dan moet je ook het volgende in huis hebben: Lippenbalsem
:?
Wat willen ze met lippenbalsem? De boel verdoven voor het hechten? striae wegstrijken? op een aambei smeren?
Jullie een (logischer) idee?
  maandag 9 maart 2015 @ 16:06:54 #36
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150462299
Een raamsticker zou het in jouw geval wat druk maken op het raam denk ik pessie!
Wij houden beiden niet van zo'n ooievaar en houden het dus op een raamsticker en er zal ook wel een "Hoera een.."-slinger komen. Verder wordt de boom in onze voortuin behangen met roze vlaggetjes, dus ik denk dat het wel duidelijk wordt allemaal :P
pi_150462356
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:05 schreef pessie het volgende:
Oh ja, ik kreeg een of ander mama en baby blad van de drogist, staat het volgende in:
Wil je thuis bevallen, dan moet je ook het volgende in huis hebben: Lippenbalsem
Wat willen ze met lippenbalsem? De boel verdoven voor het hechten? striae wegstrijken? op een aambei smeren?
Van het hijgen en puffen kan je nog al droge lippen krijgen natuurlijk :9

logisch toch? De drogist denkt ook aan alles!! O+
Schudden voor gebruik
pi_150462443
Die lippenbalsem is voor je lippen down under, als ze schraal zijn geworden na de bevalling. :Y
pi_150462926
:')

Nog niet bijgelezen verder, wel vast een *O* voor Risu, daar is ze! Gefeliciteerd!
pi_150464104
Volgende week donderdag om 09:00 de intake (met echo!) bij de gynaecoloog! Spannend!
pi_150464155
quote:
Dat is om de baarmoedermond minder stroef te maken, dan komt de baby er makkelijker door.
Ik was er blij mee hoor!
pi_150464419
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:54 schreef silliegirl het volgende:
Volgende week donderdag om 09:00 de intake (met echo!) bij de gynaecoloog! Spannend!
Wat snel al! Spannend!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150464529
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 17:04 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Wat snel al! Spannend!
Ja nahjah, ik ben dan ongeveer 7 weken en ze doen de intake altijd rond die tijd. Zal wel goed zijn dan. Wel fijn dat 't snel kan!
pi_150464581
Van harte gefeliciteerd Risu! Geniet er van!
  maandag 9 maart 2015 @ 17:09:31 #45
259886 pessie
pi_150464582
/fijn sillie dat dat geregeld is! En vlot zeg!

Ik wist dat ik op jullie kon rekenen om nog even te lachen vandaag *;

En Nikoos een boom met vlaggetjes klinkt eigenlijk echt super leuk! (nu wil ik dat ook :') ;) )
pi_150464891
Kraamzorg intake overleefd 8-)
Haha, viel -zoals ik ook wel dacht- reuze mee! Erg fijn om de praktische dingen even te bespreken (wanneer bellen, wat kun je verwachten) en weinig verrassende dingen eigenlijk. Dus heb het idee dat we al goed bezig zijn qua voorbereidingen enzo :)

En nu voelt het weer een klein beetje echter; we krijgen straks gewoon echt een baby! O+
pi_150465242
Nou dan ga ik nog maar even verder wikken en wegen over de Aerosleep :P Daar hebben we nog even de tijd voor..

Want als het alleen voor de matrasbeschermer is die bloedneuzen, spuug e.d. tegenhoud kun je ook voor die van Ikea gaan toch?
pi_150465653
Gefeliciteerd Risu!

Ik heb ook een aerosleep gekocht destijds bij Thijs, en omdat ik hem toch heb gebruik ik hem weer. Het is wel handig als bescherming van het matras ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 9 maart 2015 @ 17:42:14 #49
259886 pessie
pi_150465748
Precies Joyce ;)

Twist, fijn dat het meeviel! En ik, of mijn man, heb nog nooit gebeld voor de kraamzorg. Doet de verloskundige hier. En volgens mij belt het ziekenhuis in geval van naar huis gaan. Maar wel handig om het nummer mee te nemen dus :D

Volgens mij doet de combi pcm en rust wel echt wat. Hoop dat ik me morgen echt wat fitter voel.
pi_150467654
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Lief he! Gisteren vierden we de verjaardag van mijn O+ , mijn zusje had 2 cadeaus meegebracht: 1 voor hem om uit te pakken in gezelschap van de visite en 1 voor ons samen "maar pak die maar straks uit".
Buskruit met muisjes- boek. *; met allerlei handige checklist en weetjes over zwanger zijn en de babytijd :)!
Ik heb echt heel veel gehad aan het buskruit met muisjes boek. Heel anders dan andere boeken, en superleuk geschreven. veel plezier ermee!

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:19 schreef faptist het volgende:
Dus... Omdat ik wel naar jullie luister heb ik zojuist besloten om al m'n afspraken van deze week af te zeggen en te gaan cocoonen zonder schuldgevoel. Ik ga niksen.

Ik ben zwanger en het is na ruim 8 maanden tijd dat IK daaraan ga toegeven.
Supergoed van je!! Ik merk ook dat ik idd moeite heb met toegeven aan het feit dat mijn lichaam nu eenmaal minder mobiel is en mijn energielevel lager zo ver in de zwangerschap. Zeker als je je in principe gewoon goed voelt, en weinig gezondheidsklachten hebt gehad so far. Iedereen verwacht dat je gewoon doorgaat.
Mijn oplossing ervoor is om alle afspraken in te plannen 'onder voorbehoud'. Ik beslis dan op de dag zelf of ik er energie voor heb of niet. Misschien niet ideaal voor de mensen met die ik afspreek, maar ja...dat is dus het stukje aan jezelf denken :)

Daarnaast probeer ik alles om de afspraken heen super extra rustig aan te doen. Rustig er naar toe fietsen, of lopen, en nergens haasten. Ik reken gewoon 30 min. voor een fietstochtje van 15 min. etc.

Maar idd: Denk aan jezelf! Je bent 8+ maanden zwanger, en dit zijn misschien wel de laatste momenten in lange tijd dat je aan jezelf kan/mag denken. Pak die ruimte.

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:16 schreef Mariposas het volgende:
Ik doe was opvouwen altijd tijdens tv kijken. :Y Het inruimen is een groter probleem. :')

Ik kreeg net volgens mij zo'n gevaarlijke blik in m'n ogen. Ik had ineens enorme drang om dingen weg te gooien. Heb allerlei dingen die ik in de berging had staan in de auto gezet om naar het kringloop te brengen (alleen om nu naar het kringloop te gaan heb ik geen zin in). En verder nog een vuilniszak met troep volgegooid. Ondertussen als een soort junk allerlei deuren van kasten opentrekken om te kijken wat ik nog meer weg kan gooien. Weggooien! :9~
Ik ben inmiddels gekalmeerd. O-)
Hier ook was opvouwen tijdens TV kijken :Y

En opruimwoede ook aanwezig hier, big time. Heb zelfs het boek van japanse opruimguru Marie Kondo gekocht, zodat ik nog beter kan opruimen en meer kan weggooien *dwangneurose* Wel een gerust gevoel ergens dat er sowieso over 5 weken een baby is, dus dat ik dan geen tijd meer heb voor mijn neurotische opruimdrang haha.

en natuurlijk gefeliciteerd Risu! *O*
pi_150467866
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 17:42 schreef pessie het volgende:
Twist, fijn dat het meeviel! En ik, of mijn man, heb nog nooit gebeld voor de kraamzorg. Doet de verloskundige hier. En volgens mij belt het ziekenhuis in geval van naar huis gaan. Maar wel handig om het nummer mee te nemen dus :D
Ja, onze kraamzorg raadt aan om te bellen zodra de vk de eerste keer langs geweest is en het duidelijk is dat de bevalling is begonnen (ook al komt de vk pas een paar uur later weer terug).
Op die manier hebben ze namelijk meer tijd om te kijken wie er beschikbaar is en is de kans groter dat ze ook direct iemand standby kunnen zetten die de hele kraamtijd bij ons blijft.

Als de bevalling dan echt vordert, belt de vk vanuit het ziekenhuis inderdaad nog eens om aan te geven hoe het ervoor staat, zodat de kraamhulp kan assisteren bij het laatste stukje (poliklinisch in ons geval) :)
pi_150468001
Vraag; gaan jullie allemaal met partners naar de eerste afspraak met gyn/verloskundige?

De mijne zit moeilijk met werk en als hij dat niet geregeld krijgt moet ik dus alleen. Nu vind ik dat niet zo'n punt, maar aan de andere kant; stel dat het niet goed is tijdens een echo ist wel fijn als hij er ook is. Hoe hebben jullie dat gedaan? samen of alleen? en zouden ze heel raar kijken als ik alleen kom...?

En kraamzorg: wanneer moet je dat aanvragen? Ik las op de site van de zorgverzekeraar "zo snel mogelijk!" Maarja. Is dat dan nu al of?
pi_150468054
Opruimwoede, check! Het komt hier in vlagen: gisteren wilde ik alleen maar op de bank hangen, vandaag heb ik uit mezelf de ramen gewassen, was opgeruimd, afgewassen en kleding uitgezocht (wat ik de komende maanden toch niet aan kan in de berging gezet, zodat ik weer ruimte heb in de kast).
pi_150468060
Gefeliciteerd Risu!

Wij hebben zojuist het eerste baby item gekocht. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150468144
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:00 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; gaan jullie allemaal met partners naar de eerste afspraak met gyn/verloskundige?

De mijne zit moeilijk met werk en als hij dat niet geregeld krijgt moet ik dus alleen. Nu vind ik dat niet zo'n punt, maar aan de andere kant; stel dat het niet goed is tijdens een echo ist wel fijn als hij er ook is. Hoe hebben jullie dat gedaan? samen of alleen? en zouden ze heel raar kijken als ik alleen kom...?

En kraamzorg: wanneer moet je dat aanvragen? Ik las op de site van de zorgverzekeraar "zo snel mogelijk!" Maarja. Is dat dan nu al of?
Ik moet de kraamzorg ook nog regelen ;)

Ik zou echt proberen om die eerste echo niet alleen te gaan. De intake stelt niet veel voor.
Maar ik zou op zo'n moment echt niet alleen willen zijn. Mocht het fout zijn, maar ook zeker als alles gewoon goed is.
Zo'n moment beleef je maar 1 keer :)
  maandag 9 maart 2015 @ 19:04:55 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150468159
Eerste afspraak samen, ook omdat tijdens de intake wat dingen aan vriend werden gevraagd ivm familiegeschiedenis etc. Tijdens echo's wil hij zelf ook graag mee, bijzonder moment, voor de eerste keer een beweging stipje zien O+ . Afspraak deze week (16w) ga ik alleen ivm kinderopvang, en dat duurt meestal toch maar een minuut of 10-15. Krijgt je vriend hiervoor geen vrij, misschien als je het aan t begin of juist eind van de dag probeert te plannen?

Kraamzorg hier aangevraagd met 12 weken, is wat de verloskundige op het 'to do als je zwanger bent' lijstje had staan. Kinderopvang de vorige keer ook bij 12 weken geregeld, was maar net op tijd. Omdat t voor nr 2 niet nodig is (ben minder gaan werken) nu niet gedaan, maar misschien ook iets om in je achterhoofd te houden...
  maandag 9 maart 2015 @ 19:07:02 #57
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150468258
Ze kijken sowieso niet raar, sillie. Al is het maar omdat er ook (al dan niet bewust) alleenstaande moeders zijn.
Voor een echo zou ik je partner meenemen, voor andere afspraken is het niet zo boeiend. Bij de intake vragen ze wel wat over familie geschiedenis als ik het me goed herinner, ook van je partner, maar dat kan meestal ook op een formulier worden ingevuld.

Kraamzorg heb ik met 14 weken aangevraagd. Vond het wel gek om toen al een keuze te maken, voelde nog erg ver van m'n bed, nog steeds trouwens.
  maandag 9 maart 2015 @ 19:09:46 #58
259886 pessie
pi_150468383
Sillie, mijn man is zowel meegeweest bij de intake als bij de echo's. Verder gaat hij bijna niet mee naar afspraken. Het zijn de dingen waarvan ik ze echt belangrijk vind om samen te doen. Intake gaat ook over medische zaken in zijn familie ed. En een eerste echo is wat joyce zegt, iets wat je hierna nooit meer meemaakt.

Kraamzorg moet je voor 16 weken aanvragen. Als je dus wilt wachten op de echo heb jij daar tijd genoeg voor.

Haha Jantina! Bijzonder item dan toch, het allereerste wat je koopt voor je kindje O+ . Ik had dit weekend het eerste rompertje in mijn handen wat ik voor onze oudste kocht O+
  maandag 9 maart 2015 @ 19:11:21 #59
259886 pessie
pi_150468457
Kraamzorg is ook goed om met eventuele vriendinnen over te praten ivm ervaringen.
pi_150468793
Kraamzorg hier geregeld bij 5 weken (want het bureau wat ik graag wil, is bij meer mensen gewild ;)....).
Kinderopvang hebben wij nog niet geregeld, omdat ik het echt nog niet weet :@. Het helpt niet echt dat ik niet zo goed in mijn vel zit want zo belangrijk als ik mijn professionele ontwikkeling altijd vond, zo verdrietig kan ik er nu van worden mijn kind straks x dagen per week weg moeten te brengen, omdat ik zonodig moet gaan werken. Daar valt nog wat winst te behalen op psychologisch vlak geloof ik.
pi_150468967
quote:
Ik smeer het perineum er altijd mee in, dan glijdt dat hoofd zo makkelijk :') :+
:)
  maandag 9 maart 2015 @ 19:24:28 #62
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150468990
Kinderopvang vroeg regelen vond ik ook wel gek hoor. Maar eigenlijk waren we al vrij laat, van de drie kinderdagverblijven hier in en om het dorp, zaten er al 2 vol :X . Als mogelijke oplossing gaven ze wel dat je baby dan eerst 3 maanden naar de vestigign een dorp verderop kon brenegn, en dan zodra er plek was naar de lokatie hier. Vond ik niet echt een goede oplossing.

Gelukkig was de derde ook voor ons de beste keus, anders had ik dat toch erg vervelend gevonden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 maart 2015 @ 19:25:25 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150469037
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik smeer het perineum er altijd mee in, dan glijdt dat hoofd zo makkelijk :') :+
are you kidding me?? :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 9 maart 2015 @ 19:27:44 #64
259886 pessie
pi_150469154
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:25 schreef DJMO het volgende:

[..]

are you kidding me?? :X
:D dat denk ik wel ja ;)

Wat een glad kind zal dat zijn dan!
pi_150469193
Ik heb me net maar even via internet aangemeld bij de kraamzorg! Binnen 1 dag wordt er contact op genomen..

Morgen ook even de verzekering bellen. Dat schiet er telkens bij in.
pi_150469323
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:56 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, onze kraamzorg raadt aan om te bellen zodra de vk de eerste keer langs geweest is en het duidelijk is dat de bevalling is begonnen (ook al komt de vk pas een paar uur later weer terug).
Op die manier hebben ze namelijk meer tijd om te kijken wie er beschikbaar is en is de kans groter dat ze ook direct iemand standby kunnen zetten die de hele kraamtijd bij ons blijft.

Als de bevalling dan echt vordert, belt de vk vanuit het ziekenhuis inderdaad nog eens om aan te geven hoe het ervoor staat, zodat de kraamhulp kan assisteren bij het laatste stukje (poliklinisch in ons geval) :)
Komt de kraam dan in het ziekenhuis?
(Hier wel zelf moeten bellen beide keren trouwens, omdat ik in het ziekenhuis bevallen ben, dat was twee keer na de bevalling).
  maandag 9 maart 2015 @ 19:31:38 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_150469356
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

het verzacht je aambeien ook zo lekker naderhand O+
disclaimer
pi_150469422
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:04 schreef mousemicky het volgende:
Eerste afspraak samen, ook omdat tijdens de intake wat dingen aan vriend werden gevraagd ivm familiegeschiedenis etc. Tijdens echo's wil hij zelf ook graag mee, bijzonder moment, voor de eerste keer een beweging stipje zien O+ . Afspraak deze week (16w) ga ik alleen ivm kinderopvang, en dat duurt meestal toch maar een minuut of 10-15. Krijgt je vriend hiervoor geen vrij, misschien als je het aan t begin of juist eind van de dag probeert te plannen?

Kraamzorg hier aangevraagd met 12 weken, is wat de verloskundige op het 'to do als je zwanger bent' lijstje had staan. Kinderopvang de vorige keer ook bij 12 weken geregeld, was maar net op tijd. Omdat t voor nr 2 niet nodig is (ben minder gaan werken) nu niet gedaan, maar misschien ook iets om in je achterhoofd te houden...
Ik krijg zelf niet eens vrij voor de afspraken, laat staan mijn man. Gelukkig hebben we allebei heel flexibel werk en werk ik vaak tot de afspraak is thuis en rijd ik vanaf de vlos meteen naar kantoor.
Man is alleen de eerste keer met de intake meegeweest en alle checks/echos die we nog in het ziekenhuis hadden.
pi_150469463
Over perineum gesproken: is er ook perineum olie die niet uit amandelolie bestaat? Kan alleen die van Weleda vinden en dat is dus amandelolie, maar daar is mijn man allergisch voor...
  maandag 9 maart 2015 @ 19:40:47 #70
259886 pessie
pi_150469720
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:33 schreef lunapuella het volgende:
Over perineum gesproken: is er ook perineum olie die niet uit amandelolie bestaat? Kan alleen die van Weleda vinden en dat is dus amandelolie, maar daar is mijn man allergisch voor...
Ik moest googlelen om te kijken wat het is en wat het zou moeten doen :@ . De bedoeling is dan dat van tevoren de boel wat soepeler is om scheuren te voorkomen, als ik het goed begrijp. Zou dit onder dezelfde type voorbereiding vallen als de epi-no?
  maandag 9 maart 2015 @ 19:43:25 #71
259886 pessie
pi_150469953
Ah, yes! Thanks! :)
pi_150470000
Maar.. je man hoeft toch niets met die olie? :@
  maandag 9 maart 2015 @ 19:48:02 #74
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150470037
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:33 schreef Lijnloos het volgende:
Ik krijg zelf niet eens vrij voor de afspraken, laat staan mijn man. Gelukkig hebben we allebei heel flexibel werk en werk ik vaak tot de afspraak is thuis en rijd ik vanaf de vlos meteen naar kantoor.
Man is alleen de eerste keer met de intake meegeweest en alle checks/echos die we nog in het ziekenhuis hadden.
Seriously? T is niet dat je voor de 'lol' naar de verloskundige gaat toch? Ik zie t gewoon als een soort van doktersafspraak. En echo's worden vaak niet gemaakt buiten kantoortijden, wat moet je dan als fulltime werkende vrouw :? (ik plan afspraken op mijn parttimedagen, maar er zijn vast mensen voor wie dat niet lukt). Vriend gebruikt voor dit soort dingen zijn kortdurend verlofuren, die zijn bv ook voor huisarts, tandarts etc.
pi_150470066
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:43 schreef pessie het volgende:
zoiets luna?
Het enige wat ik kan denken op: Hoe verwelkom je je baby beter dan met de geur van rozen? is dat mijn baby lekker welkom wordt geheten door mijn stinkdoos en aars. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 9 maart 2015 @ 19:48:44 #76
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150470082
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:47 schreef Limone het volgende:
Ik dacht ook al... T heeft toch geen erotisch doeleind ofzo :?
  maandag 9 maart 2015 @ 19:48:53 #77
259886 pessie
pi_150470084
quote:
Misschien willen ze eerst masseren en vervolgens nog even gezellig doen :@
pi_150470309
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:30 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Komt de kraam dan in het ziekenhuis?
(Hier wel zelf moeten bellen beide keren trouwens, omdat ik in het ziekenhuis bevallen ben, dat was twee keer na de bevalling).
Jep, het is in principe de bedoeling dat ze er nog tijdens de bevalling bij is, voor partus assistentie, dus echt het laatste stukje van de bevalling.
Als alles met mij en de kleine goed gaat, mogen we waarschijnlijk met 1-2 uurtjes weer naar huis en dan gaat ze meteen mee :)

@afspraken: tot nu toe is mijn vriend man (oeh, da's nog ff wennen! :D ) bij alle afspraken mee geweest. Maar da's ook omdat ik nu nog fulltime werk, dus we plannen alle afspraken in de avond. Als ik straks verlof heb plan ik het ook lekker overdag en hoeft hij ook niet per se elke keer mee.

Bij de intake en de eerste echo zou ik het inderdaad wel echt proberen te regelen :Y

De enkele keer dat het niet 's avonds kon heb ik op mijn werk medegedeeld dat ik er dan-en-dan niet was / eerder / later was en daar hebben ze het maar mee te doen :) geldt m.i. inderdaad als medische afspraak en daar vraag ik geen toestemming voor (uiteraard plan ik alles wel op een zo gunstig mogelijk tijdstip, ook voor m'n baas! ;) )
pi_150470311
Ik wilde al roepen dat niet zijn perineum hoeft ingesmeerd te worden, maar toen herinnerde ik me dat iemand er zelf niet zo goed zelf bij kon dan is het natuurlijk wel handig als je man de olie aan kan raken.
pi_150470449
Bij mijn werkgever vallen afspraken bij de vk onder werktijd. Mijn man zit in de horeca en werkt dus veel 's avonds en 's nachts dus hij kan bijna altijd mee naar de vk.
pi_150470481
Hoppa, productief dagje zo! Net ook meteen het eerste gesprek met het gastouderbureau gehad :)
M'n zus is gastouder en gaat ons kleintje opvangen *) maar alles loopt wel via het bureau, dus fijn om die ook alvast gesproken te hebben

Het voelt zoveel echter als anderen het over je kindje hebben :@ O+ als soort bevestiging dat het kindje echt bestaat en niet alleen in mijn hoofd ofzo :')
pi_150470556
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het verzacht je aambeien ook zo lekker naderhand O+
_O- :D

djmo :D natuurlijk hahaha. Die kinderen zijn al glibberig genoeg van zichzelf ;)

@lijn, je weet dat je wettelijk recht hebt op vrij voor afspreken? Als je baas er niet aan mee werkt dan heb je er niet zoveel aan natuurlijk maar toch. Dat mannen geen vrij krijgen vind ik belachelijk. Hoezo reduceren tot donor :') op vlak van mannen/partners schiet er behoorlijk wat tekort nog.
pi_150470647
Mignonne, weet jij toevallig iets over bevallen in een geboortehotel bij een medische indicatie? Als in: is dat überhaupt bespreekbaar?
pi_150470704
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O- :D

djmo :D natuurlijk hahaha. Die kinderen zijn al glibberig genoeg van zichzelf ;)

@lijn, je weet dat je wettelijk recht hebt op vrij voor afspreken? Als je baas er niet aan mee werkt dan heb je er niet zoveel aan natuurlijk maar toch. Dat mannen geen vrij krijgen vind ik belachelijk. Hoezo reduceren tot donor :') op vlak van mannen/partners schiet er behoorlijk wat tekort nog.
Ja, daar hebben we het vaak over hier (Zweden). Hoe Nederlanders het bolwerken, kinderen krijgen en werken combineren. Zelfs het feit dat vrouwen na 3/4 maand weer aan het werk moeten is voor de Zweden onbegrijpelijk...
pi_150470745
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:59 schreef mignonne het volgende:

[..]
Dat mannen geen vrij krijgen vind ik belachelijk. Hoezo reduceren tot donor :') op vlak van mannen/partners schiet er behoorlijk wat tekort nog.
Dit ja! Vind ik ook nog steeds met die 2 vrije dagen na de geboorte. En dan vinden mensen het gek dat niet alle vaders even betrokken zijn als moeders :{w
pi_150470770
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:00 schreef L-E het volgende:
Mignonne, weet jij toevallig iets over bevallen in een geboortehotel bij een medische indicatie? Als in: is dat überhaupt bespreekbaar?
Hangt van je medische indicatie af en van of je iemand hebt die bereid is je daar te begeleiden. Gaat het om jou zelf?
Je hebt zelf de laatste stem natuurlijk, maar hoe makkelijk je ze mee krijgt is wel van eea afhankelijk ;)
pi_150470897
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:03 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dit ja! Vind ik ook nog steeds met die 2 vrije dagen na de geboorte. En dan vinden mensen het gek dat niet alle vaders even betrokken zijn als moeders :{w
Mijn vriend heeft nog een sloot aan overuren staan en gaat proberen te regelen op zijn werk dat hij die op mag nemen als de baby komt. Hij kan dan 4 weken bij mij thuis zijn, dus dan kan je wel een goede start maken. 2 dagen is een lachertje: wie dat heeft verzonnen..
pi_150470921
Ja om mijzelf idd. Ga het uiteraard bespreken met de gyn maar vroeg me af hoe mijn kansen liggen :D

Medisch indicatie is nu vanwege eerdere ks :) (Ga er even vanuit dat er geen pe optreedt natuurlijk)
pi_150470957
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:48 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Seriously? T is niet dat je voor de 'lol' naar de verloskundige gaat toch? Ik zie t gewoon als een soort van doktersafspraak. En echo's worden vaak niet gemaakt buiten kantoortijden, wat moet je dan als fulltime werkende vrouw :? (ik plan afspraken op mijn parttimedagen, maar er zijn vast mensen voor wie dat niet lukt). Vriend gebruikt voor dit soort dingen zijn kortdurend verlofuren, die zijn bv ook voor huisarts, tandarts etc.
Ik kan het wel als doktersafspraak tijdschrijven, maar dan gaat het van mijn ziekte-verlof-bonus (bonus van 6 vrije dagen als je niet ziek bent geweest, de eerste 6 dagen of 48 uur ziek gaan daar dus vanaf) af... dus als ik het een beetje kan compenseren doe ik dat liever. Dan maar wat extra werken voor of nadien.

Overigens, het hele icsi-traject heb ik ook geprobeerd zo min mogelijk aan ziekte/doktersafspraak te schrijven vorig jaar. Steeds alle echo's zo vroeg mogelijk gepland en dan extra lang werken of thuiswerken om reistijd te reduceren hielp. Uiteindelijk heb ik geloof ik maar 1,5 dag aan "ziekte" gehad, waaronder ook de punctie de eerste keer (2e keer was op zondag en ben ik op woensdags tussendoor effe snel voor de tp geweest :+ )
pi_150471070
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:06 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft nog een sloot aan overuren staan en gaat proberen te regelen op zijn werk dat hij die op mag nemen als de baby komt. Hij kan dan 4 weken bij mij thuis zijn, dus dan kan je wel een goede start maken. 2 dagen is een lachertje: wie dat heeft verzonnen..
Oh, 4 weken is inderdaad wel heerlijk! *;
Mijn man (ik kan dit echt nog niet typen zonder in de lach te schieten :') ) heeft ook minimaal 2 weken vrij en evt. langer mocht het nodig blijken :)

Dan heb je tenminste ook echt het idee dat je samen een kind hebt gekregen volgens mij, wat me bij 2 dagen toch sterk lijkt... :{
  maandag 9 maart 2015 @ 20:13:04 #91
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150471235
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:03 schreef twist02 het volgende:

[..]

Sinds 2015 mag een vader ook 3 dagen onbetaald verlof er achteraan plakken die niet geweigerd kunnen worden.
I know onbetaald maar er zijn nog genoeg werkgevers helaas die doodleuk zeggen ik kan je niet meer dan 2 dagen missen dus het is een begin.
Ik verwacht dat er nog wel meer gaat veranderen hierin de komende jaren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150471293
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:07 schreef L-E het volgende:
Ja om mijzelf idd. Ga het uiteraard bespreken met de gyn maar vroeg me af hoe mijn kansen liggen :D

Medisch indicatie is nu vanwege eerdere ks :) (Ga er even vanuit dat er geen pe optreedt natuurlijk)
Ik denk dat de gyns in jouw ziekenhuis emotioneel gezien wellicht moeite kunnen hebben om je daarin los te laten. Ik betwijfel of ze je puur als enkel keizersnede beschouwen zeg maar, gezien wat er allemaal met je gebeurd is de vorige bevalling. Sec genomen, als er geen pe is deze keer dan is je medische indicatie idd alleen die keizersnede. Het gebeurd wel vaker dat vrouwen dan idd bevallen in een geboortehotel met een verloskundige ipv een gynaecoloog. In het AMC zit de 'poli-op-maat' of de POM waar vrouwen terecht kunnen als ze afwijkende zorgvragen hebben zoals we dat dan noemen. Die poli voorziet jou van informatie zodat je een keuze kunt maken en kan evt ook bemiddelen bij de gynaecoloog. Wat betreft verloskundigen die zulke bevallingen begeleiden zit jij absoluut in de goeie hoek, ik zou alleen wel aanraden om, als je eruit bent, snel contact op te nemen omdat deze vk's vaak snel vol zit. (Voorbeeld is VIVE vroedvrouwen in Amsterdam, maar er zijn er meer.)
pi_150471309
Mijn man heeft trouwens wel dikke mazzel, de hoge pief uit Amerika heeft vorig jaar besloten dat iedere man die een kind krijgt 2 weken betaald verlof krijgt + 500¤ aan bonus om wat eerste kosten te dekken. Briljante man!
pi_150471312
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:13 schreef laziness het volgende:

[..]

Sinds 2015 mag een vader ook 3 dagen onbetaald verlof er achteraan plakken die niet geweigerd kunnen worden.
I know onbetaald maar er zijn nog genoeg werkgevers helaas die doodleuk zeggen ik kan je niet meer dan 2 dagen missen dus het is een begin.
Ohja, dat is er nu door hè? Inderdaad een stapje in de goede richting :Y
pi_150471349
quote:
17s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:14 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn man heeft trouwens wel dikke mazzel, de hoge pief uit Amerika heeft vorig jaar besloten dat iedere man die een kind krijgt 2 weken betaald verlof krijgt + 500¤ aan bonus om wat eerste kosten te dekken. Briljante man!
Wauw! _O_
pi_150471418
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:13 schreef laziness het volgende:

[..]

idem, ik denk het ook ja. En ik vind het al heel wat dat het tegenwoordig geregeld is dat een man het bevallingsverlof van zijn vrouw op mag nemen in het geval dat de vrouw komt te overlijden, zodat er in ieder geval een ouder is die de eerste 3 maanden voor het kind kan zorgen.

en dat het couveuseverlof nu uitgebreid is. Nu zit er ook aan te komen dat je meer verlof krijgt in geval van een tweeling dus ook op dat vlak wordt het steeds beter.
pi_150471499
quote:
O+
  maandag 9 maart 2015 @ 20:19:01 #98
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150471562
En als je kind na de bevalling weken in het ziekenhuis ligt krijg je ook nog 10 weken verlof als het thuis komt.
Ze zijn er wel serieus mee bezig om de regelgeving beter passend te maken.
Die vaders volgen op termijn ook nog wel. De werkgevers spartelen nu nog wat tegen maar dat komt tzt wel goed :P

Edit: couveuse verlof dus inderdaad
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150471569
quote:
Nice!
  maandag 9 maart 2015 @ 20:20:50 #100
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150471668
Wat is couveuseverlof? Had vriend daarvan gebruik moeten/ kunnen maken bij J.? (1 week couveuse, toen 2 weken 'gewoon' kinderafdeling).
pi_150471750
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:20 schreef mousemicky het volgende:
Wat is couveuseverlof? Had vriend daarvan gebruik moeten/ kunnen maken bij J.? (1 week couveuse, toen 2 weken 'gewoon' kinderafdeling)
wat lazi zegt, als je kind dus nog niet thuis is. Vooral bedoelt voor premature kinderen maar ee zit wel wat rek in voor op tijd geboren kinderen die op andere manier zorg nodig hebben.
Het is vooralsnog een uitbreiding van het verlof van de vrouw en niet op te nemen door de man.

edit, en t is pas recent geregeld, dus daar had je nog geen gebruik van kunnen maken.
pi_150471805
quote:
ik lees dat het vaak door de partner wordt ingemasseerd. Kan me ook voorstellen dat ik er zelf op een gegeven moment slecht meer bij kan.
pi_150472099
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:24 schreef lunapuella het volgende:

[..]

ik lees dat het vaak door de partner wordt ingemasseerd. Kan me ook voorstellen dat ik er zelf op een gegeven moment slecht meer bij kan.
aha! Ik heb er ook geen ervaring mee. :)
pi_150472136
Vive vroedvrouwen! Een van ze is de mama van de grote liefde van mijn oudste. Ik zie mogelijkheden O+
pi_150472216
En dank mignonne. Bij mij groeit wel de angst voor een gekleurde benadering vanuit de medici, maar wellicht doe ik ze daarmee ernstig tekort :)
pi_150472221
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:31 schreef L-E het volgende:
Vive vroedvrouwen! Een van ze is de mama van de grote liefde van mijn oudste. Ik zie mogelijkheden O+
nou kijk aan :D
pi_150472323
Wij hebben ook een matrasje met aerosleep gekocht. Maar we krijgen ook een wiegje met een normaal matrasje voor de eerste periode, dus ik denk dat de kraamverzorgster dan niks met die aerosleep hoeft? Of slaapt je kindje in die eerste dagen ook al soms in het normale bedje?
  maandag 9 maart 2015 @ 20:40:47 #108
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_150472675
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben ook een matrasje met aerosleep gekocht. Maar we krijgen ook een wiegje met een normaal matrasje voor de eerste periode, dus ik denk dat de kraamverzorgster dan niks met die aerosleep hoeft? Of slaapt je kindje in die eerste dagen ook al soms in het normale bedje?
Dat is helemaal aan jou om te bepalen :)
pi_150472967
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat is helemaal aan jou om te bepalen :)
Ok, en wat zijn jullie ervaringen?
pi_150473088
En als een waterkruik heet water kan lekken, waarom is dat dan nog de standaard? Je hebt tegenwoordig toch ook pittenzakken bijvoorbeeld? Of blijven die minder lang warm?
  maandag 9 maart 2015 @ 20:48:52 #111
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_150473151
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

De eerste dagen sliepen mijn baby's alleen bij mij, op het voedingskussen+hoes, wandelwagen, box of 's nachts in de wieg. Ledikant kwam pas later
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 maart 2015 @ 20:50:02 #112
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150473219
Nog twee nachtjes slapen .. en de spanning begint nu toch wel toe te nemen :') ik heb werkelijk m'n hele zwangerschap gedacht: "dit doe ik wel even" (zowel het bevallen, als herstellen, als het verzorgen van de baby) maar ik begin nu toch op te zien tegen de bevalling als ik heel eerlijk ben.. onzin natuurlijk, ik beval in het ziekenhuis en ben in goede handen, maar wat als? -O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_150473403
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En als een waterkruik heet water kan lekken, waarom is dat dan nog de standaard? Je hebt tegenwoordig toch ook pittenzakken bijvoorbeeld? Of blijven die minder lang warm?
blijven minder lang warm en zijn bovendien minder veilig omdat pittenzakken ongelijkmatig op kunnen warmen waardoor er bijv 1 hele hete plek in kan zitten.

Een goede kruik, met keurmerk (bijv van hema of prenatal) met een goede, liefst nieuwe dop, behoort gewoon goed te sluiten en niet te lekken. Als er een paar jaar tussen 1e en 2e kind zit of de kruik 2ehands is adviseer ik nog wel eens om een nieuwe dop te kopen zodat je zeker weet dat het rubbertje niet poreus is.
pi_150473426
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja, dat vroeg ik ook aan mijn kraam en die gaf als antwoord (na de opmerking: 'die kunnen in brand vliegen' ja in de magnetron ja, niet randomly bij je baby :{ ) dat die kussens niet gelijkmatig de warmte verdelen en dat je dus hoopjes van veel hete pitten hebt en op sommige plekken niet. En dat je die gelijkmatigheid maar moeilijk kan bereiken.

Overigens heb ik later -toen de kraam weg was- wel mijn pittenkussen gebruikt bij krampjes bij de baby. Dan niet zo lang in de magnetron. Want je kan met die pitten wel weer lekker masseren. O+
pi_150474017
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Volgens mij hebben mijn kraamverzorgsters de babykamer niet eens gezien :D hoewel, misschien om kleren te pakken voor ze...
Mijn oudste lag tot een maand in zijn wieg in onze kamer, daarna overdag in ledikant gaan slapen om te wennen (althans ik heb een foto dat ie 4 weken was en in zijn ledikant lag, geen idee of ik dat structureel deed en geen idee waarom toen al trouwens :') maar is ook bijna 5 jaar geleden :P)
Jongste sliep in wieg tot ze naar het ledikant ging, volgens mij heb ik haar ook wel overdag laten wennen, maar dat was wel later pas, aangezien haar broer het ledikant nog gebruikte.
pi_150474038
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Als ik zelf niet in bed lag ging Luc in zijn ledikant op zijn eigen kamer. Anders lag hij in de Co sleeper O+
pi_150474111
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:53 schreef twist02 het volgende:

[..]

Jep, het is in principe de bedoeling dat ze er nog tijdens de bevalling bij is, voor partus assistentie, dus echt het laatste stukje van de bevalling.
Als alles met mij en de kleine goed gaat, mogen we waarschijnlijk met 1-2 uurtjes weer naar huis en dan gaat ze meteen mee :)

@afspraken: tot nu toe is mijn vriend man (oeh, da's nog ff wennen! :D ) bij alle afspraken mee geweest. Maar da's ook omdat ik nu nog fulltime werk, dus we plannen alle afspraken in de avond. Als ik straks verlof heb plan ik het ook lekker overdag en hoeft hij ook niet per se elke keer mee.

Bij de intake en de eerste echo zou ik het inderdaad wel echt proberen te regelen :Y

De enkele keer dat het niet 's avonds kon heb ik op mijn werk medegedeeld dat ik er dan-en-dan niet was / eerder / later was en daar hebben ze het maar mee te doen :) geldt m.i. inderdaad als medische afspraak en daar vraag ik geen toestemming voor (uiteraard plan ik alles wel op een zo gunstig mogelijk tijdstip, ook voor m'n baas! ;) )
Oh dat klinkt wel handig en ook best fijn trouwens! Dat je dan gelijk 1 gezicht hebt die ook je bevalling meegemaakt heeft.
Hier beide keren medisch geworden, maar anders had ik ook "gewoon" de verpleegkundigen van het ziekenhuis erbij gehad (daar begon ik dus ook mee). En kraam dus pas thuis.
pi_150475266
Dankzij een post van Twist op de vorige pagina ben ik ook eens gaan kijken naar gastouders. Vooral omdat ik nu ongeveer weet welke dagen ik na mijn verlof ga werken. Dus ik heb maar eens iemand gemaild daarvoor... Bedankt Twist!
pi_150475295
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:04 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Oh dat klinkt wel handig en ook best fijn trouwens! Dat je dan gelijk 1 gezicht hebt die ook je bevalling meegemaakt heeft.
Hier beide keren medisch geworden, maar anders had ik ook "gewoon" de verpleegkundigen van het ziekenhuis erbij gehad (daar begon ik dus ook mee). En kraam dus pas thuis.
Ja toen ik het de eerste keer las had ik juist zo'n gevoel dat dat voor mij niet per se hoefde. Maar ze legde het vanmiddag nog eens uit en toen klonk het inderdaad wel heel fijn :)
Ze benadrukte ook dat we na de bevalling wel eerst even wat tijd met z'n 3tjes krijgen en dan op het gemakje naar huis gaan enzo.
pi_150475404
Graag gedaan MevrCactus :)

Stroomstoring hier :{ toch jammer dat ik al zwanger ben anders was dat een mooi verhaal geweest over 9 maanden ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 21:38:39 #121
259886 pessie
pi_150476142
Twist dat klinkt wel heel fijn zo! Zo ging het ook bij mijn beide thuisbevallingen, fijn dat dat ook mogelijk is als je poliklinisch bevalt.

Bij mijn kruiken zijn geen nieuwe doppen meer te krijgen, moet ik dan echt nieuwe kruiken kopen? Ze zijn nog wel dicht...

Mijn man heeft überhaupt geen verlof ;) die regelt met zijn opdrachtgever dat hij thuis is.
pi_150476455
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:38 schreef pessie het volgende:
Twist dat klinkt wel heel fijn zo! Zo ging het ook bij mijn beide thuisbevallingen, fijn dat dat ook mogelijk is als je poliklinisch bevalt.

Bij mijn kruiken zijn geen nieuwe doppen meer te krijgen, moet ik dan echt nieuwe kruiken kopen? Ze zijn nog wel dicht...

Mijn man heeft überhaupt geen verlof ;) die regelt met zijn opdrachtgever dat hij thuis is.
ff testen of ze lekken :)

Vullen tot ie overloopt, met heet water, dop dr op en rollen over je aanrecht ofzo dan moet je snel zat zien of ie nog goed sluit.
Mijn kruik van de oudste is ook nog prima hoor. Ik gebruik hem zelf nog regelmatig als ik buikpijn heb of niet lekker ben :D ik vind het fijn dat ie zo zwaar is, en bovendien blijft ie heerlijk lang warm O+ (en ik heb een paar jaar terug een brandwond op mn been opgelopen als gevolg van zo'n rubberen kruikzak die plots uit elkaar klapte. Dat helpt ook :') )
pi_150477327
Oh ja brrr, die rubberen kruikzakken zijn eng. Bij ons is er in de kraamweek eentje gescheurd in de wieg bij S. De kraamhulp zag dat zijn bedje zo nat was, pakte de kruik op en er zat een hele scheur in. :{ De hand van de kraam was verbrand, maar het hete water was gelukkig niet op S terecht gekomen. Voor mij dus ook nooit meer rubberen kruiken. :N
  maandag 9 maart 2015 @ 21:57:53 #124
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150477444
Djmo,
Lieverd. Dat hoort er allemaal bij.
Al die zorgen, rare gedachten en wellicht zelfs wat angsten. Zou toch gek zijn als het je allemaal onberoerd zou laten?
Komt helemaal goed meis. Echt.

Ik heb vandaag het wiegje naast m'n bed gezet. Nu is het wel heel echt hoor.
Nog 3 weekjes tot UD..
pi_150477568
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh ja brrr, die rubberen kruikzakken zijn eng. Bij ons is er in de kraamweek eentje gescheurd in de wieg bij S. De kraamhulp zag dat zijn bedje zo nat was, pakte de kruik op en er zat een hele scheur in. :{ De hand van de kraam was verbrand, maar het hete water was gelukkig niet op S terecht gekomen. Voor mij dus ook nooit meer rubberen kruiken. :N
noooooh gatver :o :X en au voor de kraam...

ik snapte er ook echt niks van. Mijn kruik was pas een jaar oud ofzo en ii had hem al eerder gebruikt dus hoe het nou ineens kon :? Ik deed ook echt niks raar, hij scheurde gewoon ineens, plek zo groot als mn hand op mn bovenbeen :')
  maandag 9 maart 2015 @ 22:00:20 #126
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150477599
Oh en ik heb dus vriendinnen afgezegd voor wie ik iets zou doen.
Begrijpen die dozen het ook nog volledig, haha.
Je moet eens weten hoeveel gesprekken ik gevoerd heb met mezelf voordat ik met hen gesproken had. Alle scenario's kwamen voorbij behalve deze.
Wat ben ik al die tijd stom geweest.
Altijd een marathon gerend terwijl nu blijkt dat ik eigenlijk als een romeinse keizer rond gedragen had kunnen worden.
Stomme, domme faptist.. :)
pi_150478203
Daarom zijn het je vriendinnen Faptist! Fijn dat ze zo begripvol zijn.
pi_150478270
Niet zo hard zijn voor jezelf faptist! :* Je bedoelt het hartstikke goed maar moet volgens mij gewoon een beetje een balans zien te vinden! ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 23:13:27 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150482225
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:20 schreef mousemicky het volgende:
Wat is couveuseverlof? Had vriend daarvan gebruik moeten/ kunnen maken bij J.? (1 week couveuse, toen 2 weken 'gewoon' kinderafdeling).

Vriend niet geloof ik. Jij misschien wel?

Maar mijn oudste heeft 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en ik moest met 34 weken zwangerschap stoppen ivm ziektewet. Dus ik had nog maar 8,5 week verlof toen hij thuis kwam uit het ziekenhuis -O-

Meiden waren er al voordat mijn verlof begon en 4 weken ziekenhuis dus bij hen had ik nog wel 12 weken toen ze thuis kwamen.

Had dus wel gebruik kunnen maken van het couveuse verlof voor mijn a-terme baby maar niet nodig gehad voor mijn prematuurtjes.

Oh, en er is nu ook langer verlof voor tweelingen. Ook goede zaken :)
pi_150486585
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:00 schreef faptist het volgende:
Oh en ik heb dus vriendinnen afgezegd voor wie ik iets zou doen.
Begrijpen die dozen het ook nog volledig, haha.
Je moet eens weten hoeveel gesprekken ik gevoerd heb met mezelf voordat ik met hen gesproken had. Alle scenario's kwamen voorbij behalve deze.
Wat ben ik al die tijd stom geweest.
Altijd een marathon gerend terwijl nu blijkt dat ik eigenlijk als een romeinse keizer rond gedragen had kunnen worden.
Stomme, domme faptist.. :)
He je kan nog even rondgedragen worden. Lekker van genieten
pi_150486596
Morgen langs de dokter om de doorverwijzing naar de gynaecoloog te bespreken en vrijdag komt de moeders voor moeders mevrouw langs.

Ergens maalt het wel de hele tijd door mijn hoofd dat het zo maar mis kan gaan. Gisteren in de trein dacht ik dat ik aan het bloeden was (wat gelukkig niet zo bleek te zijn). Ik ga van blij naar bezorgd naar blij naar gestresst naar blij
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 maart 2015 @ 07:02:47 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150486738
Goedemorgen!

Ik besef vandaag pas dat mijn liefste vriendin vandaag jarig is. Als ik het nou wat handiger had gepland, dan had spekkie zijn verjaardag met haar gedeeld <3 :D

nog één nachtje slapen :o het komt nu wel eng dichtbij hoor :')

pi_150486771
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 06:16 schreef Daui het volgende:
Morgen langs de dokter om de doorverwijzing naar de gynaecoloog te bespreken en vrijdag komt de moeders voor moeders mevrouw langs.

Ergens maalt het wel de hele tijd door mijn hoofd dat het zo maar mis kan gaan. Gisteren in de trein dacht ik dat ik aan het bloeden was (wat gelukkig niet zo bleek te zijn). Ik ga van blij naar bezorgd naar blij naar gestresst naar blij
Same here. Vooral de krampen (ik ben er nog niet over uit of dat nu darmkrampen zijn of niet) maken me aan t twijfelen. En dan voel ik wat en denk ik steeds dat het bloed is, maar dan toch gewoon afscheiding. Heb jij al een echo in de planning?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 07:14:01 #134
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150486789
Daui,
Het begin van je zwangerschap is echt zenuwslopend en eng. Alle scenario's spoken door je hoofd en je kunt niets doen behalve wachten. Je zult zien dat je wat meer rust in je hoofd en lichaam zult voelen wanneer je een echo hebt gehad of het hartje hebt gehoord.
En zelfs dan.. Zelfs dan blijf je je zorgen maken, maar dat hoort er allemaal bij.
Komt vast helemaal goed!

Djmo.. Het komt zeker dichtbij. Komt helemaal goed. Kan me voorstellen dat je wat nerveus begint te worden. Heb je al wat tekenen van een naderende bevalling ?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 maart 2015 @ 07:16:10 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150486799
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:14 schreef faptist het volgende:
Daui,
Het begin van je zwangerschap is echt zenuwslopend en eng. Alle scenario's spoken door je hoofd en je kunt niets doen behalve wachten. Je zult zien dat je wat meer rust in je hoofd en lichaam zult voelen wanneer je een echo hebt gehad of het hartje hebt gehoord.
En zelfs dan.. Zelfs dan blijf je je zorgen maken, maar dat hoort er allemaal bij.
Komt vast helemaal goed!

Djmo.. Het komt zeker dichtbij. Komt helemaal goed. Kan me voorstellen dat je wat nerveus begint te worden. Heb je al wat tekenen van een naderende bevalling ?
mope, niks. nada. Ga er ook niet vanuit dat ik vandaag nog even spontaan beval hoor. Dochterlief kwam 16 jaar geleden op de UD (spontaan) ; J&G werden beiden ingeleid.

pi_150486822
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Same here. Vooral de krampen (ik ben er nog niet over uit of dat nu darmkrampen zijn of niet) maken me aan t twijfelen. En dan voel ik wat en denk ik steeds dat het bloed is, maar dan toch gewoon afscheiding. Heb jij al een echo in de planning?
Ik denk volgende week echo. Ben je al gebeld voor een afspraak?
Bij mij had ik op werk nergens last van maar Bob houdt duidelijk niet van een lange dag werken en dan nog naar huis. Darmen met teveel lucht en baarmoeder krampen.
Af en toe denk ik dat daar beneden een heel team bezig is :)
pi_150486843
Spannend DJMO!

Hoe zit dat trouwens met jullie partners? Staan die op standby?
pi_150486853
Ik ben trouwens de miss Jones reeks aan het lezen. Iemand zou er een boek over moeten schrijven ;)
pi_150486865
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:02 schreef DJMO het volgende:
Goedemorgen!

Ik besef vandaag pas dat mijn liefste vriendin vandaag jarig is. Als ik het nou wat handiger had gepland, dan had spekkie zijn verjaardag met haar gedeeld <3 :D

nog één nachtje slapen :o het komt nu wel eng dichtbij hoor :')
Oh spannend!! Morgen/overmorgen weer een verse baby!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 07:27:00 #140
409579 LuDann
All the way
pi_150486873
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:48 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan denken op: Hoe verwelkom je je baby beter dan met de geur van rozen? is dat mijn baby lekker welkom wordt geheten door mijn stinkdoos en aars. :')
:D _O-

Onze arme baby's. ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 maart 2015 @ 07:39:04 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150486973
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:25 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oh spannend!! Morgen/overmorgen weer een verse baby!
:Y ik had me er al bij neergelegd dat ik deze ronde niet op nr 1 zou komen in de lijst (tenzij Cho besluit om vandaag nog even te bevallen :P )

dinsdag 10 maart 2015 @ 07:39:05 #142
409579 LuDann
All the way
pi_150486974
Spannend DJMO, kan me voorstellen dat je wat nerveus wordt inmiddels. Baby knuffelen just around the corner!

Wil op meer mensen reageren maar is lastig op telefoon. Moest even hard lachten om de lippenbalsem ook! Raamstickers las ik, jeej! Dan moet het wel heel echt worden. :Y

Gister op de echo bleek dat mijn rechter nierbekken vergroot is. Nierstuwing dus. Radioloog gaat de beelden nog even vergelijken met die van een echo van een jaar of 5 terug om te zien of het alleen door de baby (groeiende baarmoeder verdrukt urineleider rechts) komt of dat het ook een gedeelte restschade is van eerdere infecties.

Ben de nacht doorgekomen met Tramadol, trok het niet meer zo.

Gelukkig is B_N behoorlijk lang gebleven gister, hij mocht zelfs mee eten. O+ Lief personeel hier! Vandaag bezoek, wat afleiding, fijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 maart 2015 @ 07:40:37 #143
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150486987
och Ludann .. hopelijk komt het alleen door de zwangerschap en heb je geen blijvende schade! Fijn dat B_N mocht mee-eten van het personeel!

dinsdag 10 maart 2015 @ 07:52:37 #144
409579 LuDann
All the way
pi_150487067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:40 schreef DJMO het volgende:
och Ludann .. hopelijk komt het alleen door de zwangerschap en heb je geen blijvende schade! Fijn dat B_N mocht mee-eten van het personeel!
Ik hoop het ook, als het door de baby komt is dat vervelend, maar hoogstwaarschijnlijk meteen na de bevalling weer over (zo niet al eerder).

Blijvende nierschade hebben opgelopen... Dat zou wel even slikken zijn. Maar goed, er zijn mensen die het met 1 nier prima doen, dan moet het met 1 en driekwart ook lukken, toch?
pi_150487077
Dat klinkt niet prettig LuDann. Fijn dat er goed voor je wordt gezorgd.

Had ik al verteld dat na mijn hormonale bui van zondag omdat we de vloer niet konden leggen in de babykamer, ik gistermiddag thuiskwam en het vloertje was gelegd, de plintjes waren gedaan en het kamertje erin stond? *;
pi_150487206
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:20 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik denk volgende week echo. Ben je al gebeld voor een afspraak?
Bij mij had ik op werk nergens last van maar Bob houdt duidelijk niet van een lange dag werken en dan nog naar huis. Darmen met teveel lucht en baarmoeder krampen.
Af en toe denk ik dat daar beneden een heel team bezig is :)
Dat is al snel! Hoe lang ben je dan zwanger? Sorry als dat al een keer is langsgekomen; ik vergeet steeds wie wanneer hier gemeld heeft hoor.

Ik mag volgende week donderdag! Spannend!
pi_150487403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:53 schreef Krisvc het volgende:
Dat klinkt niet prettig LuDann. Fijn dat er goed voor je wordt gezorgd.

Had ik al verteld dat na mijn hormonale bui van zondag omdat we de vloer niet konden leggen in de babykamer, ik gistermiddag thuiskwam en het vloertje was gelegd, de plintjes waren gedaan en het kamertje erin stond? *;
Aaaah lief!
pi_150487439
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 08:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is al snel! Hoe lang ben je dan zwanger? Sorry als dat al een keer is langsgekomen; ik vergeet steeds wie wanneer hier gemeld heeft hoor.

Ik mag volgende week donderdag! Spannend!
6 weken en volgende week 7. Wel vroeg maar mijn behandelend arts klonk alsof het echt snel moest gebeuren. Had je jouw longarts al gesproken voordat je zwanger werd?
Had je al een gynaecoloog of heb je er eentje op het oog of laat je je verassen?

Ik vraag me af of ze überhaupt iets kunnen zien rond 7 weken
  dinsdag 10 maart 2015 @ 08:39:07 #149
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150487483
Gister 2 stickers opgehaald. Hond is met vlag en wimpel geslaagd :+ en bij de verlos was alles prima....

Behalve dat mevrouw besloten heeft in stuit te draaien in de afgelopen 2 weken. We hopen nu allen dat ze de komende weken weer terug gaat draaien, want als blijkt dat op de volgende echo ze nog steeds in stuit ligt, dan gaan we waarschijnlijk een draaipoging plannen :{
pi_150487488
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 08:35 schreef Daui het volgende:

[..]

6 weken en volgende week 7. Wel vroeg maar mijn behandelend arts klonk alsof het echt snel moest gebeuren. Had je jouw longarts al gesproken voordat je zwanger werd?
Had je al een gynaecoloog of heb je er eentje op het oog of laat je je verassen?

Ik laat me verrassen, als het iemand is waar ik de kriebels van krijg trek ik wel ergens aan de bel.
Ik had mijn longarts inderdaad gesproken op voorhand; mijn medicatie werd toen al aangepast. Nu was het dus een kwestie van een check up en de verwijzing schreef 'ie zo uit.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 08:41:56 #151
259886 pessie
pi_150487511
Daui bij mij begonnen mijn darmen met lucht happen en verplaatsen rond 6 weken, kon bij mijn middelste toen ook echt geen normale spijkerbroek meer aan :X
Meestal zie je wel iets bij 7 weken hoor O+ wie postte laatst die 6 weken foto? Dat was een mooie.

Kris wat lief van je man!

LuDan ik hoop voor je dat het gewoon door de baby komt. Ook erg vervelend maar dan is het na de bevalling hopelijk over

DJMO laatste dag! En aangezien je al 3 kinderen hebt gehad zal een inleiding toch niet heel lang duren?

Faptist, lekker jezelf laten verwennen nu, nu kun je de rust nog nemen.

Helaas vandaag meer pijn, en erg slecht geslapen. Dus maar weer aan de pcm en zo min mogelijk doen. Oudste is door papa naar school gebracht en mag na school met een vriendje mee. Hoop toch echt dat ik morgen weer fitter ben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nikoos *O* voor de stickers! Mijn middelste lag tot 34 weken in stuit en is daarna nog gedraaid.
pi_150487522
quote:

[..]

kan prima hoor, ik had met 6,3 een kloppend hartje :)

Die zes weken foto waar pessie het over heeft was dus van mij :)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 08:48:59 #153
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150487600
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 08:41 schreef pessie het volgende:
Helaas vandaag meer pijn, en erg slecht geslapen. Dus maar weer aan de pcm en zo min mogelijk doen. Oudste is door papa naar school gebracht en mag na school met een vriendje mee. Hoop toch echt dat ik morgen weer fitter ben.
SPOILER
Nikoos *O* voor de stickers! Mijn middelste lag tot 34 weken in stuit en is daarna nog gedraaid.
De kinders vinden het waarschijnlijk alleen maar tof dat ze bij vriendjes mogen spelen. Helemaal niets mis mee om even tijd voor jezelf te nemen. Genoeg tijd om weer alles voor de kinderen te zijn. :Y

En tot 34 weken, dan heeft ze nog 1,5 week om weer terug te draaien :P
Ze heeft de hele periode gewoon prima gelegen en volgens de verlos is de kans dan ook wel groot dat ze weer terug draait.
pi_150487604
Oi, dat is minder, Nikoos. Duimen dat ze zelf terugdraait!

pessie:

SPOILER
pi_150488058
Balen van de stuitligging Nikoos, hopelijk draait ze inderdaad snel terug! :Y

Onze dame lag 2 weken geleden ook opeens in stuit, maar is inmiddels al weer zo vaak gedraaid dat ze met geen mogelijkheid nog kan weten wat boven en onder is volgens mij :P
Ik probeer steeds aan de bewegingen die ik voel af te leiden hoe ze ligt, maar dat lukt ook niet echt :') hoop dat we maandag te horen krijgen dat ze weer head-down ligt

Maar wat ik dus eigenlijk wilde zeggen: onze dame is in de afgelopen dagen alleen al 10x omgedraaid, dus qua termijn kan dat inderdaad nog prima :Y
  dinsdag 10 maart 2015 @ 09:30:30 #156
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150488296
Dan houden we ons daar aan vast. Het is alleen zo dat ze de hele zwangerschap goed heeft gelegen en dan nu opeens in stuit. We hadden allebei zoiets van ja de hele zwangerschap zijn alle problemen uit het boekje voorbij gekomen, dan zal dit straks ook wel weer fout gaan. :')
pi_150488301
Foutje ;(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_150488397
quote:

[..]

Via een inwendige echo zeer zeker wel!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_150489011
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 09:35 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Via een inwendige echo zeer zeker wel!
Inwendig?
pi_150489027
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:03 schreef Daui het volgende:

[..]

Inwendig?
Pas vanaf een week of 10 is het uitwendig, bij ons tenminste.
pi_150489067
quote:

[..]

Inwendig?
:Y Dan gaan ze met een soort dildo (ik heb effe geen betere vergelijking) bij je naar binnen om zo van binnenuit te kunnen echo-en. Scheelt weer wat lagen buik om door te duwen. Heb er ook een hele zooi van gehad tijdens het icsi-traject en in principe hoef je er weinig van te voelen.
pi_150489123
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Bij ons was het prima door mijn lagen blubberbuik te zien met een 9 weken uitwendige echo..

Ik denk dat het ook aan het apparaat afhangt. De een geeft ook een mooier helder beeld dan de ander.
Schudden voor gebruik
pi_150489160
quote:

[..]

Inwendig?
Heb ik ook al vaker gehad; voel je niks van hoor!
pi_150489175
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:10 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Bij ons was het prima door mijn lagen blubberbuik te zien met een 9 weken uitwendige echo..

Ik denk dat het ook aan het apparaat afhangt. De een geeft ook een mooier helder beeld dan de ander.
Oh, het zal bij sommigen ook best goed te doen zijn hoor, maar ik heb echt nog nooit een echt vroege echo (onder de 8 weken) uitwendig gehad. Met 6.3 ga ik er vanuit dat ze het niet eens proberen :)
pi_150489389
Ik kreeg inderdaad bij 7 weken een inwendige. De echoscopist zei nog dat we uitwendig konden doen, maar dat de kans dat we dan niets zouden zien vrij groot zou zijn. Niets zien in combinatie met toch nog uitkleden, blaas legen, weer op de bank gaan liggen etc. zou misschien nog meer spanning opleveren dan direct een inwendige echo.
pi_150489410
Ik heb tot nu toe alleen nog inwendige echo's gehad. Omdat daar de voorkeur naar uit ging van zowel gyn als de klinisch verloskundige voor de 10 weken.

Heb het totaal niet als vervelend ervaren.
pi_150489453
Inwendige echo vond ik inderdaad niet veel voorstellen, bij de tiende (inwendige) echo liep ik nog net niet met mijn broek op mijn enkels over de gang naar de echoruimte.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:36:37 #168
259886 pessie
pi_150489584
Ik heb tweemaal een inwendige echo gehad. Eerste keer icm cyste in de eierstok, 2e keer ivm vermoeden van vroegtijdige weeën, ze wilden kijken of mijn baarmoedermond aan het verstrijken was. Je voelt er amper wat van, maar ik vond het wel een hele grote stap. Maar ik hou ook echt niet van pottenkijkers in dat gebied :@ . Voor de 8 weken proberen ze volgens mij niet eens vanaf buiten te kijken.
pi_150489679
Hier ook tot nu toe inwendig. Tijdens het fertiliteit onderzoek alleen maar, kwam snel genoeg over mijn gene heen haha
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:41:45 #170
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150489682
Ze hebben het bij mij bij 7.3 wel uitwendig geprobeerd. Niets te zien, dus t moest inwendig. Bij de termijnecho (10 weken) nog een keer. Bij 12 weken (nekplooimeting) uiteindelijk wel uitwendig gelukt. Bij J. lukte het de eerste keer (bij 8 weken) wel meteen uitwendig. Aan mijn buikvet (niet zo veel) is in de 2 jaar niets veranderd, dus het lag bij mij echt aan de plaats van de baarmoeder (nu verder naar achteren).

Pijnlijk vind ik t idd niet, maar leuk is anders...
pi_150489714
Ik heb er geen moeite mee. Kan me goed voorstellen dat anderen dat wel hebben hoor. Als je het echtecht liever niet hebt zou ik dat aangeven, dan zijn ze misschien geneigd om eerder uitwendig te proberen.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:45:31 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150489753
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:28 schreef Cholula het volgende:
Inwendige echo vond ik inderdaad niet veel voorstellen, bij de tiende (inwendige) echo liep ik nog net niet met mijn broek op mijn enkels over de gang naar de echoruimte.
Whehe. Ik deed ook standaard mijn broek al uit in het echo centrum. Toen bleek dat ze daar altijd eerst uitwendig probeerden, dus stond ik alsnog een beetje voor schut :+.
KuikenGuppy
pi_150489762
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Whehe. Ik deed ook standaard mijn broek al uit in het echo centrum. Toen bleek dat ze daar altijd eerst uitwendig probeerden, dus stond ik alsnog een beetje voor schut :+.
:D!
pi_150489905
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

:D _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 maart 2015 @ 10:59:33 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150490039
ik had bij mijn inwendige echo dat de gyn dat ding ineens vrij ruw opzij bewoog 'om even naar de eileiders' te kijken .. dat deed toch gemeen pijn :X

Hier is mijn hele huis schoon, opgeruimd en gedweild met dettol O+ (kan ik me vast voorbereiden op de ziekenhuislucht morgen :') ) Net de laatste hand gelegd aan m'n koffer, zo de babytas nog even nakijken op ontbrekende zaken. Bevalplan aangevuld met belangrijke telefoonnummer en in m'n tas gestopt.

Nu alleen nog bedenken wat ik de jongens vanavond voor ga schotelen voor avondeten. Wil er een beetje een feestje van maken dus denk dat het pizza oid wordt.

pi_150490176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Bij mij was het met 6+ weken uitwendig. Bij ons proberen ze het eerst uitwendig en als dat niet lukt inwendig.
pi_150490216
Ik heb nmij ingeschreven bij de vk,die gaf per mail aan dat ik eerst een uitwendige echo kreeg. Scheelt weer gênante halfnaakte taferelen haha
Ben wel benieuwd hoe ze überhaupt iets door mijn pens heen denken te zien maar goed :')
pi_150490456
Aaaaaa verzekering gebeld en gewijzigd per 1 augustus, kraamzorg aangemeld.....

HET WORDT NU WEL HEEL ECHT!!! *O*

Zometeen een middagje werken. Ben heel benieuwd of ik het trek. Vanmorgen wel express heel rustig aan gedaan, hopelijk scheelt dat!
pi_150490549
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:22 schreef J0ycie88 het volgende:
Aaaaaa verzekering gebeld en gewijzigd per 1 augustus, kraamzorg aangemeld.....

HET WORDT NU WEL HEEL ECHT!!! *O*

Zometeen een middagje werken. Ben heel benieuwd of ik het trek. Vanmorgen wel express heel rustig aan gedaan, hopelijk scheelt dat!
Wat moet er gewijzigd in je verzekering dan? Dat zijn echt dingen die ik allemaal nog niet weet...

Ik val hier bijna in slaap achter m'n bureau. Bijna niet te doen. Nahjah, het moet maar.
pi_150490594
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb nmij ingeschreven bij de vk,die gaf per mail aan dat ik eerst een uitwendige echo kreeg. Scheelt weer gênante halfnaakte taferelen haha
Ben wel benieuwd hoe ze überhaupt iets door mijn pens heen denken te zien maar goed :')
Ik zie in ruim de helft van de eerste/vroege echo's voor de 10 weken dat het toch nog vaginaal moet ;) hou er in gedachten dus wel rekening mee. Zeker als je zelf voorzien bent van wat extra verpakking. Als je t vervelend vindt, gewoon ff aangeven, daar ben je bepaald niet de enige mee, en trek iets van een lang hemd of jurkje aan dan voel je je niet zo heel naakt.
pi_150490667
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik zie in ruim de helft van de eerste/vroege echo's voor de 10 weken dat het toch nog vaginaal moet ;) hou er in gedachten dus wel rekening mee. Zeker als je zelf voorzien bent van wat extra verpakking. Als je t vervelend vindt, gewoon ff aangeven, daar ben je bepaald niet de enige mee, en trek iets van een lang hemd of jurkje aan dan voel je je niet zo heel naakt.
met inwendig heb ik totaal geen moeite hoor, maar inderdaad dat je daar heel enthousiast zonder broek staat en dat ze zeggen, we proberen eerst uitwendig ;)
pi_150490685
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:33 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

met inwendig heb ik totaal geen moeite hoor, maar inderdaad dat je daar heel enthousiast zonder broek staat en dat ze zeggen, we proberen eerst uitwendig ;)
oh op die fiets! :D
oh och, je wilt de vk's de kost niet geven die het misschien niet eens opvalt dat je halfnaakt bent dan :') :+
pi_150490922
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wat moet er gewijzigd in je verzekering dan? Dat zijn echt dingen die ik allemaal nog niet weet...

Ik val hier bijna in slaap achter m'n bureau. Bijna niet te doen. Nahjah, het moet maar.
Ik had nog een aanvullende jongeren verzekering, en daar komt nu een aanvullend gezinnen verzekering bij.
Heb je net wat meer vergoedingen. Bijv geen eigen bijdrage kraamzorg. Vergoeding van een lactatiedeskundige.

Even goed kijken wat je nu vergoed krijgt en of het zinvol is om je aanvullende verzekering aan te passen. En of dat dat kan. Bij CZ is zwangerschap de enige uitzondering om tussentijds over te stappen.
pi_150491064
Over verzekering, ik had mijn vragen op de mail gezet. Moet ik bellen. Ik heb alles liever op papier dan kan ik dingen terug lezen. Nou vrijdag maar bellen als ik vrij ben
pi_150491187
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:43 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik had nog een aanvullende jongeren verzekering, en daar komt nu een aanvullend gezinnen verzekering bij.
Heb je net wat meer vergoedingen. Bijv geen eigen bijdrage kraamzorg. Vergoeding van een lactatiedeskundige.

Even goed kijken wat je nu vergoed krijgt en of het zinvol is om je aanvullende verzekering aan te passen. En of dat dat kan. Bij CZ is zwangerschap de enige uitzondering om tussentijds over te stappen.
Hmm. Als ik dat snel vergelijk ben ik dan wel heel veel duurder uit. De voordelen wegen dan denk ik niet op tegen de extra kosten van dingen die ik ook zelf kan betalen...
pi_150491227
Mijn hoofd is ook echt een zeef. Mijn vriend is mijn geheugensteuntje tegenwoordig.

Eigenlijk het leukste nog vergeten te vertellen. 22 juni hebben we een afspraak voor het geregistreerd partnerschap! *O*
pi_150491254
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hmm. Als ik dat snel vergelijk ben ik dan wel heel veel duurder uit. De voordelen wegen dan denk ik niet op tegen de extra kosten van dingen die ik ook zelf kan betalen...
In mijn jongerenverzekering werd bijna niets vergoed ;) En ik zou mijn kind niet mee kunnen verzekeren op mijn jongerenpakket.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 11:57:11 #188
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150491291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:54 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn hoofd is ook echt een zeef. Mijn vriend is mijn geheugensteuntje tegenwoordig.

Eigenlijk het leukste nog vergeten te vertellen. 22 juni hebben we een afspraak voor het geregistreerd partnerschap! *O*
Lekker partnerren! *O*
pi_150491377
Hoi, ben ik weer :)

Risu, gefeliciteerd!! Neem aan dat je nu lekker aan het genieten bent O+

Ik ben echt niets meer waard. Spontane bekkenpijn, veel harde buiken en een iets te sterk kind (mijn buik is zoooo beurs). Daarbij slaap ik al twee weken niet meer. Maar als beloning is Peanut nu al aan het indalen. Over 3 weken mag ik met verlof :Y Ik werk nu merendeels thuis en ga alleen naar het kantoor als vriend me kan brengen en ophalen, anders moet ik een behoorlijk stuk lopen en dat kan ik dus ineens niet meer (combinatie bekken en kind dat naar beneden loopt te drukken alsof hij een drilboor is)

Ik heb al een lange tijd niet meegelezen, maar voor zover ik zie zijn er geen enge dingen gebeurd :D
pi_150491543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:54 schreef J0ycie88 het volgende:

aangifte of de dag? Spannend *O*
pi_150491810
De dag! Aangifte al 15 april....
pi_150491858
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:49 schreef Stippelrientje het volgende:

Mag mijn UD naar 6 oktober?

Ik had weer een hele goede echo! Druk bewegend kind met hersenhelften, benen en armen! Ik ben vandaag tien weken precies. Voor wie het weten wil: het was een inwendige echo omdat uitwendig niet lukte. Ik heb geen extra verpakking, kind zat gewoon te diep. :)
pi_150491892
Goede echo voor Limone! *O*
pi_150491970
*O* voor de hersenhelften! Bijzonder dat het allemaal zo goed te zien is he? O+
Schudden voor gebruik
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 maart 2015 @ 12:29:47 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150492151
fijn limone!

pi_150492219
*O* voor de goede echo!

Welkom terug Mellie! Vervelend dat je lichaam het laat afweten, maar wel prettig dat je veel thuis kan werken!

Ik vond 10 maart een mooie datum voor Frits zijn verjaardag, maar ik geloof dat hij er zelf anders over denkt. Dus nu zit ik lekker in het zonnetje een boek te lezen, het is in één klap lente! Inclusief paarse bloemetjes die opeens zijn opgedoken in de woestenij die door moet gaan voor ons gazon. O+
pi_150492254
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zou dit wel echt even gaan berekenen. Kosten van kraamzorg, lactatiekundige, zwangerschapscursus kan best in de papieren lopen. Ik haal het er altijd wel uit, zeg maar :)
pi_150492783
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:20 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik had weer een hele goede echo! Druk bewegend kind met hersenhelften, benen en armen! Ik ben vandaag tien weken precies. Voor wie het weten wil: het was een inwendige echo omdat uitwendig niet lukte. Ik heb geen extra verpakking, kind zat gewoon te diep. :)
*O* *O* *O*
pi_150492901
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:20 schreef Limone het volgende:

[..]

Hersenhelften! O+ M. is toch ook van oktober?

Daar was ik elke keer weer zo enorm trots op he: ons kind heeft hersenhelften mensen, hoe tof is dat O+
pi_150493046
Van november is die. Ook een leuk weetje: bij M. had ik ook op dinsdag wisseldag! :D
pi_150493073
Oh dus je hebt een nog-net-geen-tweejarige als deze komt!
pi_150493097
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:05 schreef Limone het volgende:
Van november is die. Ook een leuk weetje: bij M. had ik ook op dinsdag wisseldag! :D
Ik dacht dat jij voor mij zwanger was geraakt. Niet dus. Fijn van de goede echo! :)
pi_150493153
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:06 schreef L-E het volgende:
Oh dus je hebt een nog-net-geen-tweejarige als deze komt!
Yes, yes! Net als bij mij en mijn zus. Vandaar dat mijn vader alles behalve verbaasd reageerde toen ik vertelde dat ik zwanger was. :o }:| :')
pi_150493207
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:06 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij voor mij zwanger was geraakt. Niet dus. Fijn van de goede echo! :)
Jawel, maar dat ging mis. ;) Jij zit precies tussen die twee zwangerschappen in.
pi_150493213
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:08 schreef Limone het volgende:

[..]

Yes, yes! Net als bij mij en mijn zus. Vandaar dat mijn vader alles behalve verbaasd reageerde toen ik vertelde dat ik zwanger was. :o }:| :')
Whehe, hij had al op de kalender gezien dat het er tijd voor was w/
pi_150493226
Vandaag heb ik trouwens al een week lang niet overgegeven *O*
pi_150493230
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:11 schreef L-E het volgende:

[..]

Whehe, hij had al op de kalender gezien dat het er tijd voor was w/
en trots dat ie was!
pi_150493240
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:10 schreef Limone het volgende:

[..]

Jawel, maar dat ging mis. ;) Jij zit precies tussen die twee zwangerschappen in.
ah, dat was ik vergeten. Dan helemaal fijn dat er nu al hersenhelften zijn!
pi_150493247
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:11 schreef L-E het volgende:
woei! *O*
pi_150493284
Ik vind het wel heel spannend hoor, een kind van 2 en dan een baby erbij. Lijkt me best eh.. een uitdaging, zeg maar.
pi_150493289
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:12 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ah, dat was ik vergeten. Dan helemaal fijn dat er nu al hersenhelften zijn!
Zeker! *O*
pi_150493411
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:13 schreef L-E het volgende:
Ik vind het wel heel spannend hoor, een kind van 2 en dan een baby erbij. Lijkt me best eh.. een uitdaging, zeg maar.
Daar durf ik nog niet eens over na te denken. :@

Zijn er eigenlijk boeken over? Over broers en zussen en hoe je die een beetje zonder onderlinge strijd of jaloezie opvoedt?
pi_150493487
Fijn Limone! Ook wel lekker dat er gewoon geen kans is dat je op M's verjaardag bevalt. Ik was daar opeens heel bang voor nu, dat wilde ik echt niet.

Ik update m'n verzekering pas in augustus. Ik moest nu wel zelf de combinatietest betalen, maar dat weegt niet op tegen de extra premie die ik anders voor de rest van het jaar zou moeten betalen.

Echo's proberen ze bij mijn praktijk ook eerst uitwendig. Ging altijd prima.
pi_150493557
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:18 schreef Limone het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk boeken over? Over broers en zussen en hoe je die een beetje zonder onderlinge strijd of jaloezie opvoedt?
Ik heb me er (nog) niet in verdiept. En ik kan ook niet echt uit ervaring putten want tussen 1 en 2 zat vijf jaar verschil: dat is echt een compleet ander verhaal daardoor.
pi_150493567
Oh en yay voor niet meer overgeven LE!

En volgens mij heb ik Risu nog niet gefeliciteerd, van harte met je dochter! *O* Hoop dat je vlot herstelt. En ben superbenieuwd naar haar naam!
pi_150493577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Hersenhelften! O+ M. is toch ook van oktober?

Daar was ik elke keer weer zo enorm trots op he: ons kind heeft hersenhelften mensen, hoe tof is dat O+
Mijn man stootte me tijdens de echo ook aan en later toen we buiten stonden: 'Zag je dat? Hij heeft gewoon hersenhelften!' O+
pi_150493628
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:11 schreef L-E het volgende:
Jeeej!! *O*
pi_150493700
quote:
Ik breek even in. Het is soms wat druk, maar zóóóó leuk O+ O+
pi_150493712
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:34 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik zou dit wel echt even gaan berekenen. Kosten van kraamzorg, lactatiekundige, zwangerschapscursus kan best in de papieren lopen. Ik haal het er altijd wel uit, zeg maar :)
Hmm ja, nahjah. ik weet dat allemaal niet.

Kraamzorg: eigen bijdrage van 4,15 per uur. Op wat komt dat in totaal? 330 euro ofzo?
Zwangerschapscursus kost 100 euro (iig degene die ik op het oog heb).

Lactatiedeskundigen: heb je die nodig? Of is dat pas als je borstvoeding niet op gang komt?

In ieder geval zit ik dan op 450 euro aan kosten.
De verzekering kost me echter dik 500 extra. Volgens mij ga ik dat er dus niet uithalen.

Kraampakket e.d. worden al vergoed vanuit het pakket dat ik nu heb.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 13:30:21 #220
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_150493747
Wat Coco zegt :Y. Al is mijnes 'al' 2,5, het is echt geweldig. Ze is echt stapelgek op d'r kleine 'Zusse' en voor een baby is er geen leuker entertainment dan grote zus.

Wat jaloezie betreft, was en is hier totaal niet aan de orde (dus dat kan ook gewoon :Y)

/weerteruginlurkstand
pi_150493853
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Kraamzorg: eigen bijdrage van 4,15 per uur. Op wat komt dat in totaal? 330 euro ofzo?

Lactatiedeskundigen: heb je die nodig? Of is dat pas als je borstvoeding niet op gang komt?

De verzekering kost me echter dik 500 extra. Volgens mij ga ik dat er dus niet uithalen.

Jeetje. Wat voor verzekering is dat dan als je minimaal 40 euro per maand meer betaalt alleen als je een uitgebreider pakket wil? Ik vind het nogal een verschil, dan loont het wellicht niet nee.

Lactatiekundige is voor problemen rondom borstvoeding ja :)
pi_150493854
Nog even een O+ voor de foto van het frummeltje van Ingee!

:* LuDann. Je nierfunctie kan geloof ik best laag zijn voor je er echt last van krijgt, maar liever gewoon 2 goedwerkende nieren hoor! Hoop dat je geen blijvende schade hebt!

Je bent hoogzwanger Faptist, natuurlijk begrijpen je vriendinnen het als je afzegt :*

Stickers voor hondje en mw Nikoos *O*. Hopelijk draait ze nog voor de volgende afspraak!

Hier was de vroege echo met 7 weken inwendig, met 10 en 12 weken was voldoende te zien uitwendig. Heb verleden met vaginisme, maar geen last gehad met die inwendige echo, geen zorgen over gaan maken hoor Daui!

Over een tijdje geregistreerd partnerschap voor Joycie!

Goede echo voor Limone *O*

Spannend hoor DJMO, hij gaat nu echt snel komen!

Dr net sticker gehaald bij vk, alles nog steeds goed. Voldoende vruchtwater en bewegingsruimte nog, hij laat vast nog even op zich wachten! Indalen vindt ie maar niks, hij zat nu nét met z'n hoofdje boven in m'n bekken, tussen bbbi en bibi in. Nog wel gelijk bellen bij gebroken vliezen om te zien of alles goed gaat, maar hoef gelukkig niet meteen op de grond te gaan liggen in de Jumbo ofzo :P.
Verder twijfel ik nog steeds of ik nou wel eens harde buiken heb of niet :? Soms komt er ineens een harde bult boven m'n navel, voelt trekkerig en wat oncomfortabel. Vaak ook dat gevoel onder in m'n buik erbij. Duurt hooguit een halve minuut en dan trekt het weer weg en voelt alles weer een stukje prettiger. Nu is baby dan wel vaak wakker en zit ik haast altijd rustig op de bank op zo'n moment. Is dit herkenbaar als harde buik of toch puur kind dat even lastig gaat liggen?
pi_150493947
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Daarom verhoog ik m'n verzekering pas de maand voor de UD en niet nu al.

Edit: LE, ik heb nu het goedkoopste pakket (want zelden zorg nodig) en dit soort vergoedingen zitten in het hoogste pakket. Kost mij dus ook 30-40 euro per maand extra. OHRA is dit.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 13:38:59 #224
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150493991
Huh, kan dat toch? ziektekostenverzekering omhoog gooien? Ik heb het opgezocht, maar ik dacht dat het niet kon :?
pi_150494012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:34 schreef L-E het volgende:

[..]

Jeetje. Wat voor verzekering is dat dan als je minimaal 40 euro per maand meer betaalt alleen als je een uitgebreider pakket wil? Ik vind het nogal een verschil, dan loont het wellicht niet nee.

Lactatiekundige is voor problemen rondom borstvoeding ja :)
Ik zit nu bij CZdirect. Ik zou dan overstappen naar CZ met aanvullende verzekering gezinnen. Misschien loont het als ik in juni overstap als de zwangerschapscursus begint en dan eind van 't jaar (na bevalling) terugswitch. Dat is het narekenen nog wel waard..
pi_150494016
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:38 schreef pinquit het volgende:
Huh, kan dat toch? ziektekostenverzekering omhoog gooien? Ik heb het opgezocht, maar ik dacht dat het niet kon :?
Ligt misschien aan de verzekeraar? Mijn man heeft het iig ook ooit gedaan, van een basispakket naar aanvullend. Dat was toen bij Unive.
pi_150494072
Ik weet niet of het overal mag, maar ik mag bij zwangerschap mijn verzekering aanpassen. Maar volgens mij mag ik niet datzelfde jaar weer terug naar m'n oude pakket.
pi_150494097
Oh ik vergeet steeds LuDann in het ziekenhuis, beterschap! Hoe gaat het nu?
pi_150494104
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:39 schreef L-E het volgende:

[..]

Ligt misschien aan de verzekeraar? Mijn man heeft het iig ook ooit gedaan, van een basispakket naar aanvullend. Dat was toen bij Unive.
Ik denk dat het kan als je bij dezelfde verzekeraar blijft. Dan kan je misschien wel "extra" bij verzekeren, maar niet overstappen naar een ander.
pi_150494492
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:18 schreef Limone het volgende:

[..]

Siblings without rivalry van Faber & Maslizh schijnt wel een goed boek te zijn. Zelf nog niet gelezen.
pi_150494519

LE al een week lang niet meer overgeven *O*

Gevalletje een sticker bij de VK *O*
pi_150494950
Hersenhelften!!! *O*

Hier morgen volgens mijn berekeningen exact 9 weken, en dan mag ik voor het eerst naar de verloskundige voor de intake. (Helaas nog geen echo, met als gevolg dat ik me dan nog steeds een zwangerschapsfraudeur voel. Ik moet die test maar op z'n blauwe lijntjes geloven.)

Foeifoei zeg, ik vind het spannend....! :D
pi_150495048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:20 schreef Mineola het volgende:
Fijn Limone! Ook wel lekker dat er gewoon geen kans is dat je op M's verjaardag bevalt. Ik was daar opeens heel bang voor nu, dat wilde ik echt niet.

Dit was een beetje een laatste kans. We zouden in februari-maart-april een pauze inlassen, vanwege al die verjaardagen en sinterklaas en kerst. We zijn nu wel failliet elk jaar in januari. *O*
pi_150495078
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:56 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Siblings without rivalry van Faber & Maslizh schijnt wel een goed boek te zijn. Zelf nog niet gelezen.
Super! Dank, staat op mijn verlanglijst!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 14:22:02 #235
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150495244
Ik had mijn eerste zwangerschap een uitwendige echo met 8 weken. Heb nu donderdag ook een echo met 8 weken, ben benieuwd wat t wordt :9
Ben sowieso ZO benieuwd naar donderdag *O* heb er zoveel zin in, de hele week staat in het teken van die echo bij mij :')
pi_150495409
quote:
Maar wel een leuke uitdaging hoor! (meestal dan :+)
pi_150495612
Wat Sonnetje zegt. 5 weken na de geboorte van Rosalie werd Eva 2 O+
  dinsdag 10 maart 2015 @ 14:53:27 #238
259886 pessie
pi_150496004
Gefeliciteerd Limone! *O*

Pinq, leuk baby kijken O+

Joyce, gefeliciteerd met je toekomstig partnerschap!

Wat betreft verzekering, moet je niet een minimaal aantal maanden verzekerd zijn voordat je ergens aanspraak op kan maken? Bij fysiotherapie werkt dat meen ik wel zo, dat je als je door het jaar dat wilt ophogen je minimaal 3 of 6 maanden verzekert moet zijn voordat je aanspraak mag maken op vergoeding.

Toen ik zwanger was heb ik het boek "je 2de kind" gelezen, was best informatief. Maar een tweede is sowieso heel leuk *;
pi_150496241
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 14:53 schreef pessie het volgende:
Gefeliciteerd Limone! *O*

Pinq, leuk baby kijken O+

Joyce, gefeliciteerd met je toekomstig partnerschap!

Wat betreft verzekering, moet je niet een minimaal aantal maanden verzekerd zijn voordat je ergens aanspraak op kan maken? Bij fysiotherapie werkt dat meen ik wel zo, dat je als je door het jaar dat wilt ophogen je minimaal 3 of 6 maanden verzekert moet zijn voordat je aanspraak mag maken op vergoeding.

Toen ik zwanger was heb ik het boek "je 2de kind" gelezen, was best informatief. Maar een tweede is sowieso heel leuk *;
Volgens mij wel. En kun je tegenwoordig tussentijds wel je pakket veranderen dan? Behalve dan bij FBTO, van die reclame :P Wij wilden iets veranderen bij het Zilveren kruis maar dat kon niet.

Echo ingepland :o. 31 maart mogen we komen.. spannend.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:04:36 #240
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150496318
Ik ben de naam vergeten van wie een trekkend, hard gevoel beschreef boven haar navel, maar zo voelt een harde buik bij mij ook. Dus ja: harde buiken!

En hoera voor de hersenhelften. Tof dat jullie dat zo goed hebben kunnen zien. Weet nog hoe mooi ik haar nieren en milt vond. Haha. 'Wow!!!!!'

Hier heb ik vandaag echt voor het eerst een vreemd pijntje gehad. Alsof baby met haar arm me aan het fisten was.
Aan mijn moeder aka mijn vraagbaken heb ik het wel anders uitgelegd: stekende pijnscheut van een paar seconden in m'n bekken.
Zij denkt een oefenwee.
Cool. Past wel bij het termijn..
Want vanaf vandaag

*O* 37 weken!
pi_150496320
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:01 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Volgens mij wel. En kun je tegenwoordig tussentijds wel je pakket veranderen dan? Behalve dan bij FBTO, van die reclame :P Wij wilden iets veranderen bij het Zilveren kruis maar dat kon niet.

Echo ingepland :o. 31 maart mogen we komen.. spannend.
FBTO heeft ook randvoorwaarden hoor ;) Voor sommige zaken moet je daar ook enkele maanden al een bepaald pakket aangevinkt hebben.
Schudden voor gebruik
pi_150496392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:04 schreef faptist het volgende:
Weet nog hoe mooi ik haar nieren en milt vond. Haha. 'Wow!!!!!'
Haha dat had ik met de blaas. Wow, een volle blaas! Kind heeft een blaas O+
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:10:45 #243
259886 pessie
pi_150496484
Gefeliciteerd faptist!
Wat jij beschrijft klinkt voor mij eerder als een handje waar je baby mee aan het trommelen is ;) oefenweeën duren meen ik wel iets langer dan een paar seconden.

Kuuk, spannend, echo!

Wij hebben aanstaande donderdag onze 2de groei-echo. Ik ga ervan uit dat baby gewoon op schema loopt :P

LuDan voel je je onderhand al weer wat beter? Is er iets wat ze kunnen doen tegen nierstuwing?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:21:40 #244
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150496792
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 14:53 schreef pessie het volgende:

Hangt echt per verzekeraar af. Ook of je kan switchen qua pakket bij je verzekeraar. Meegroeiservice noemen ze dat soms (OHRA/DL/CZ). Aanvullend pakket is nl. particulier en niet wettelijk vastgelegd zoals de basisverzekering.

Je kan het beste de kosten berekenen die je verwacht kwijt te zijn als je niets vergoed krijgt, en wat het kost om in elk geval tot aan het einde van het jaar aan premie te betalen. Soms ben je duurder uit met AV, CZ bijvoorbeeld is erg duur. Mijn verzekering vergoed alle aanvullende kosten rondom zwangerschap en ik betaal iets van ¤7,- per maand. _O_
Oh ev goed de voorwaarden checken idd, of er geen beperkingen zitten aan het pakket zoals wachttijd.

Wat betreft de organen op de echo... Bij de SEO werd mijn man een beetje licht in z'n hoofd toen ze zo gedetailleerd het hartje aan het bekijken. Toen kreeg ik er helemaal een hard hoofd in hoe hij mij moet bijstaan bij de bevalling. :') :X ;(
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:29:22 #245
259886 pessie
pi_150497002
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:21 schreef Mariposas het volgende:

Wat betreft de organen op de echo... Bij de SEO werd mijn man een beetje licht in z'n hoofd toen ze zo gedetailleerd het hartje aan het bekijken. Toen kreeg ik er helemaal een hard hoofd in hoe hij mij moet bijstaan bij de bevalling. :') :X ;(
Snickers Mariposas ;)

Mijn man kan echt niet tegen bloed, en pijn is hij ook niet goed mee maar toch is hij beide keren niet flauwgevallen. Hij bleef gewoon bij mijn hoofd mijn hand vasthouden, prima plek voor hem. Ik heb hem wel eens gevraagd of hij de behoefte had om zelf de baby aan te pakken, maar die behoefte heeft hij echt niet (ikzelf gek genoeg ook niet, ik vind het fijn de baby te zien als die op mijn buik ligt, al was het best stoer om bij mijn oudste te zien dat ie geboren werd, ik kreeg er wel een beetje een alien gevoel bij :') )
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:40:37 #246
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150497355
Die van mij kan ook niet tegen bloed. Als ik het er alleen al over heb dat ik bloed heb laten prikken moet hij snel aan iets anders denken. Als ik daar een minuut over zou praten ligt hij echt op de grond. maar idd, Snickers, vlugzout, etc dan maar. ;)
Dat bloed komt pas op het einde, maar als bonus is hij ook een enorme zenuwpees. Zou hij lachgas kunnen krijgen of gebruiken ze dat tegenwoordig niet meer bij bevallingen? :P
Nouja komt vast wel goed en hij hoeft van mij ook echt niet aan de business end de baby er uit te trekken en de navelstreng met z'n tanden door te scheuren. Als hij ook gewoon aan het hoofdeinde op z'n benen blijft staan ben ik al blij.
pi_150497791
Mijn man vraagt waarschijnlijk of hij mee mag helpen. :') Die vindt dat alleen maar reuze interessant. Werkt ook met allerlei bloederige onderzoeken in het dagelijks leven.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:58:24 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150497858
Mijnes neemt dagelijks liters bloed af bij mensen, dus dat zal wel meevallen gelukkig :D
En hij vindt het geloof ik ook allemaal superinteressant, ook wat er nu gebeurt in mijn buik O+ Ik vind het zelf ook geweldig.
Al denk ik dat hij het minder leuk vindt om bij een bevalling eventueel te zien dat ik down under aan flarden lig, maar hij zou met liefde mijn wonden verzorgen :P
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:59:03 #249
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150497889
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:40 schreef Mariposas het volgende:
Die van mij kan ook niet tegen bloed. Als ik het er alleen al over heb dat ik bloed heb laten prikken moet hij snel aan iets anders denken. Als ik daar een minuut over zou praten ligt hij echt op de grond. maar idd, Snickers, vlugzout, etc dan maar. ;)
Dat bloed komt pas op het einde, maar als bonus is hij ook een enorme zenuwpees. Zou hij lachgas kunnen krijgen of gebruiken ze dat tegenwoordig niet meer bij bevallingen? :P
Nouja komt vast wel goed en hij hoeft van mij ook echt niet aan de business end de baby er uit te trekken en de navelstreng met z'n tanden door te scheuren. Als hij ook gewoon aan het hoofdeinde op z'n benen blijft staan ben ik al blij.
Hahahahahahahhaa _O- omg :')
pi_150497896
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je kan het beste de kosten berekenen die je verwacht kwijt te zijn als je niets vergoed krijgt, en wat het kost om in elk geval tot aan het einde van het jaar aan premie te betalen rder uit met AV, CZ bijvoorbeeld is erg duur. Mijn verzekering vergoed alle aanvullende kosten rondom zwangerschap en ik betaal iets van ¤7,- per maand. _O_
Oh ev goed de voorwaarden checken idd, of er geen beperkingen zitten aan het pakket zoals wachttijd.

Welke kosten kunnen er überhaupt verwacht worden? Wat zijn handige vragen om aan de v verzekering te stellen? Algemene vraag in dit topic overigens. Kraamzorg durf ik nog niet te regelen maar ik ga wel alvast een en ander uitstippelen om uit te zoeken
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:01:13 #251
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150497968
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:59 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Welke kosten kunnen er überhaupt verwacht worden? Wat zijn handige vragen om aan de v verzekering te stellen? Algemene vraag in dit topic overigens. Kraamzorg durf ik nog niet te regelen maar ik ga wel alvast een en ander uitstippelen om uit te zoeken
Ik vind dit ook wel een prettige vraag. Ik had eerlijk gezegd ook het idee dat het belangrijkste wel gedekt werd vanuit de basisverzekering, en dat de bijkomende kosten wel op te brengen zijn..
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:01:20 #252
259886 pessie
pi_150497972
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:55 schreef Krisvc het volgende:
Mijn man vraagt waarschijnlijk of hij mee mag helpen. :') Die vindt dat alleen maar reuze interessant. Werkt ook met allerlei bloederige onderzoeken in het dagelijks leven.
:D Als alles goed gaat tijdens je bevalling kun je aangeven dat je graag wil dat hij het kindje aanpakt. Dan laat de verloskundige het hoofdje komen en geeft dan over aan je man waarna hij de rest opvangt. Maar goed, alleen doen als dat bij je past. Bij onze zwangerschapscursus bij de eerste was er een stel dat dit heeft gedaan, ze vonden het allebei heel bijzonder.

En Mari, de bloedprop was hier ook al aardig bloederig, het vruchtwater bij de eerste was hierdoor bloederig en slecht te beoordelen. Bloed na afloop merkte mijn man niets van ;)

Cassandra: eigen bijdrage kraamzorg en het kraampakket zijn dingen die je sowieso hebt bij een basisverzekering. Dan kun je gaan nadenken over de voeding, wil je borstvoeding geven en is dit je eerste kindje? Zou ik zeer zeker lactatiekundige hulp meeverzekeren, wil je een cursus doen? Zou ik zeker kijken naar de mogelijkheden van de verzekering.
pi_150498064
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:57 schreef Malteser het volgende:

LE al een week lang niet meer overgeven *O*

Gevalletje een sticker bij de VK *O*
Hoi hoi!

En voor de hersenhelften!
En de 37 weken! *O*
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:04:10 #254
259886 pessie
pi_150498072
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:01 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik vind dit ook wel een prettige vraag. Ik had eerlijk gezegd ook het idee dat het belangrijkste wel gedekt werd vanuit de basisverzekering, en dat de bijkomende kosten wel op te brengen zijn..
Het is een rekensom die je kunt maken. eigen bijdrage is volgens mij 4¤50 per uur. X49 is ongeveer ¤220, lactatiekundige hulp zit al gauw op ¤120, kraampakket is ¤30, cursus is vaak ¤100. Heb je een pijnlijk bekken en moet je naar de bekkenfysiotherapeut: ¤42.50 per consult (ik was eind februari al door mijn consulten heen dus de rest moet ik alsnog zelf opbrengen, maar wel fijn dat ik de intake+6 behandelingen vergoed kreeg). Oh ja er is in de basisverzekering ook nog een bijdrage voor poliklinisch bevallen, ¤300?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:05:58 #255
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150498132
Ja als je uit gaat van eventuele ongemakken, zoals BV die niet op gang komt of BI enz, dan zal het best wel aantikken. Ik dacht altijd dat een kraampakket graties was :')
Hm, ik ga hier nog eens goed over brainstormen
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:06:46 #256
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150498161
poliklinisch bevallen doe ik niet aan :% tenzij medische indicatie, maar die krijg je dan weer wel vergoed.

[edit] TOCH? :o
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:08:23 #257
259886 pessie
pi_150498203
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:05 schreef pinquit het volgende:
Ja als je uit gaat van eventuele ongemakken, zoals BV die niet op gang komt of BI enz, dan zal het best wel aantikken. Ik dacht altijd dat een kraampakket graties was :')
Hm, ik ga hier nog eens goed over brainstormen
Kraampakket is niet bepaald een kostenpost, leuk dat je hem krijgt als je aanvullend verzekerd bent maar ik zou niet de verzekering omhoog gooien voor een kraampakket.
En verder is ook wat je verwacht. In mijn familie roepen alle vrouwen dat ze geen borstvoeding konden geven, op basis daarvan wilde ik goed verzekerd zijn voor lactatiekundige hulp. Dat heb ik er wel uit gehaald zeg maar :') .

Edit: waarom zet ik steeds een t aan het einde van verzekerd :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 maart 2015 @ 16:09:28 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150498239
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:06 schreef pinquit het volgende:
poliklinisch bevallen doe ik niet aan :% tenzij medische indicatie, maar die krijg je dan weer wel vergoed.

medisch wordt wel vergoed vanuit de basis :Y

dinsdag 10 maart 2015 @ 16:09:41 #259
259886 pessie
pi_150498243
quote:

Ja, medische indicatie wel. weet alleen niet hoe dat zit met eigen risico maar volgens mij zit er geen eigen risico op zwangerschap en bevalling
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:18:53 #260
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150498620
Inderdaad, kosten rondom de zwangerschap gaan niet van het eigen risico af. Maar medicijnen en bloedonderzoeken, ook al zijn ze gerelateerd aan je zwangerschap, wel.

In principe zou je alleen kosten kwijt kunnen zijn aan kraamzorg en een kraampakket. Dan kan je je net zo goed niet aanvullend verzekeren. Deels kan je wel bedenken wat je nodig denkt te hebben, soms komen er kosten bij die je zelf niet in de hand hebt, zoals fysio.
Wat zou je je verzekeraar eigenlijk willen vragen, Cassandra, de polisvoorwaarden kan je zelf online vinden. :)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:24:09 #261
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150498839
Eigen bijdrage kraamzorg kan ook flink oplopen, dat was voor mij zo'n 365 euro. Dat kan ook onder je AV vallen.
Kwak
pi_150499243
*Huil*

Ik zie zo tegen de bevalling op. Godsvergeten kutklus.
pi_150499437
Snel dicht die doos, wegzetten en verstoppen...
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:39:42 #264
259886 pessie
pi_150499451
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:34 schreef -Spring het volgende:
*Huil*

[ link | afbeelding ]

Ik zie zo tegen de bevalling op. Godsvergeten kutklus.
Je had em ook nog niet moeten open maken!!!
Dat liet ik altijd aan de verloskundige over :@ ;)
Maar weet je, elke bevalling is anders, en de bevalling van je eerste kan een flink karwei zijn geweest terwijl de tweede er zo uitfloept :* .

Spoiler is niet voor mensen met een romantisch beeld over bevallen ;)
SPOILER
pi_150499484
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:18 schreef Mariposas het volgende:

In principe zou je alleen kosten kwijt kunnen zijn aan kraamzorg en een kraampakket. Dan kan je je net zo goed niet aanvullend verzekeren.
Ik snap je opmerking niet goed :) Er worden nu toch juist allerlei zaken genoemd die wel extra kosten?

Hier loonde het overigens alleen al vanwege de kraamzorg, dus dat is echt een som die per verzekeraar verschilt.
pi_150499485
Ik heb het inlegvel wat over al die verbanden en weet ik wat nog meer lag laten liggen. Alleen het knuffeltje heb ik uit het kraampakket gehaald. Ik blijf nog even struisvogelen. ;)

En pffff veel harde buiken weer vandaag.
pi_150499523
Ik heb juist enorm veel zin in bevallen! Zat te glunderen bij dat kraampakket :')
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:41:55 #268
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_150499538
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:39 schreef pessie het volgende:

[..]

Je had em ook nog niet moeten open maken!!!
Dat liet ik altijd aan de verloskundige over :@ ;)
Maar weet je, elke bevalling is anders, en de bevalling van je eerste kan een flink karwei zijn geweest terwijl de tweede er zo uitfloept :* .

Spoiler is niet voor mensen met een romantisch beeld over bevallen ;)
SPOILER
Maar dat moment hoeft niet te komen he! Ik ben bij beide bevalling niet ingescheurd of geknipt en bij de tweede heeft het hoofdje zelf best lang gestaan omdat ik even geen wee kreeg :'). Maar alsnog, zonder schade eruit gekomen.

En voor de HEMA via Menzis verzekerden; het kraampakket is supertof :Y. Met kleertjes en een dekentje!
pi_150499564
Ik weet het pessie. :). Maar dan nog, het is geen garantie.

Ons bed is trouwens net 10 cm te laag. Klossen wordt echt lastig want er zitten heul veul poten onder het bed. Een extra matras zou wel een optie zijn. Zou die 10 cm arbotechnisch gezien veel verschil maken? En zijn ze daar in het algemeen streng op?
pi_150499584
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:42 schreef -Spring het volgende:

Ons bed is trouwens net 10 cm te laag. Klossen wordt echt lastig want er zitten heul veul poten onder het bed. Een extra matras zou wel een optie zijn. Zou die 10 cm arbotechnisch gezien veel verschil maken? En zijn ze daar in het algemeen streng op?
even met de kraamzorg bellen?
pi_150499647
ik zie de kraampakketten langskomen. Hebben jullie dat zeiltje uit voorzorg onder je lakens gelegd? En zoja, vanaf hoeveel weken? *nu 37+3 moet het al?*
pi_150499658
Ik kijk nu al uit naar de bevalling. Dan krijg ik eindelijk mn lijf weer terug en ik hoop dat de pijn dan ook weer zo snel verdwijnt. Bij de jongens was het gelijk over, maar ik ben nu enorm bang dat de pijn blijvend is ;(

Beide bevallingen waren achteraf een fluitje van een cent. No problem, doe ik 'ff'. Maar de lucht erna die dan uit je vagina komt :r :r :r ;( Dáár kijk ik tegenop :D :')
pi_150499698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:45 schreef Vlindur het volgende:
Maar de lucht erna die dan uit je vagina komt Dáár kijk ik tegenop
Oh gadver ja, brrrrr
pi_150499719
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:45 schreef kooks11 het volgende:
ik zie de kraampakketten langskomen. Hebben jullie dat zeiltje uit voorzorg onder je lakens gelegd? En zoja, vanaf hoeveel weken? *nu 37+3 moet het al?*
Ik heb er nooit een zeiltje op gehad eigenlijk. Ben beide keren met 38 weken ingeleid en dat gebeurd nu ook weer.. Ons bed gaat ook niet op klossen. Er staat nu al sinds begin januari een kraambed in de woonkamer... Met 'normaal' matras. Ben zo blij met dat ding. Hij ligt echt super comfortabel O+

dinsdag 10 maart 2015 @ 16:49:20 #275
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150499794
Ommegot die lúcht idd :o :X |:( De geur van verrotting en dood vlees :'(
pi_150499938
Geen bloemetjes dus? :'(
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:54:18 #277
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150499970
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:40 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik snap je opmerking niet goed :) Er worden nu toch juist allerlei zaken genoemd die wel extra kosten?

Hier loonde het overigens alleen al vanwege de kraamzorg, dus dat is echt een som die per verzekeraar verschilt.
Het basispakket kraamzorg is 49 uur. De eigen bijdrage is ¤4,15 per uur. Dat is een EB van ¤203,35. Kraampakket ¤30,-. Als je een half jaar premie betaalt aan CZ (¤42,25) ben je ¤296,75 kwijt. OHRA ¤259. Ok, als je pas in september ofzo de aanvullende module afsluit, ben je voordeliger uit. Betaal je alleen je kraampakket waarschijnlijk.
Alleen als je een verzekeraar hebt met goedkope aanvullende verzekering, ben je sowieso voordeliger uit. En als je meer kraamzorg krijgt op indicatie. Maar omdat ik hier CZ en OHRA genoemd zag worden ben ik daar even van uit gegaan. Voor andere verzekeraars weet ik niet of het überhaupt mogelijk is van aanvullende te switchen. Van fbto weet ik het verder alleen.
pi_150499977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Geen bloemetjes dus? :'(
By far :N

Net als dat je je eigen menstruatie wel eens ruikt (en een ander gelukkig nooit) en dan dit x100, echt verrot gewoon -O-
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:56:54 #279
259886 pessie
pi_150500069
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:45 schreef kooks11 het volgende:
Eigenlijk wel. Je vliezen kunnen breken (kans is klein maar wel aanwezig) en dan kun je je matras weggooien. Wijzelf hebben bij de eerste een skydda hogt geocht van ikea (heb je ook wel van hema), dat is een matrasbeschermer met plastig onderkant. Dan hoefde ik dat plastic ding niet eronder, dat schijnt erg zweterig te zijn en herrie te maken.

Spring, ik zou als ik jou was inderdaad even met de kraamzorg bellen. Voor hetzelfde vinden ze het geen enkel probleem

Wie wilde die olie met rozengeur ook alweer gebruiken? Misschien helpt het :7
Maar inderdaad, het stinkt, en het is maar goed dat het eruit komt want als het blijft zitten heb je infectiegevaar :7

En net als Vlindur zie ik er erg naar uit weer te kunnen werken aan mijn herstel. De afgelopen dagen zijn heel erg naar, ik kan momenteel amper voor de kinderen zorgen. De gedachte dat ik nog 7 weken en 3 dagen moet is soms een beetje demotiverend.
Dus kijk ik heel slecht naar dingen die je zelf zuo kunnen doen vanaf 37 weken. Iemand ervaring met frambozenbladthee? O-)
pi_150500073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:43 schreef Skoap het volgende:

[..]

even met de kraamzorg bellen?
Joh! :'D Ik wilde eigenlijk de bakker bellen. :p
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:58:37 #281
259886 pessie
pi_150500133
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:54 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het basispakket kraamzorg is 49 uur. De eigen bijdrage is ¤4,15 per uur. Dat is een EB van ¤203,35. Kraampakket ¤30,-. Als je een half jaar premie betaalt aan CZ (¤42,25) ben je ¤296,75 kwijt. OHRA ¤259. Ok, als je pas in september ofzo de aanvullende module afsluit, ben je voordeliger uit. Betaal je alleen je kraampakket waarschijnlijk.
Alleen als je een verzekeraar hebt met goedkope aanvullende verzekering, ben je sowieso voordeliger uit. En als je meer kraamzorg krijgt op indicatie. Maar omdat ik hier CZ en OHRA genoemd zag worden ben ik daar even van uit gegaan. Voor andere verzekeraars weet ik niet of het überhaupt mogelijk is van aanvullende te switchen. Van fbto weet ik het verder alleen.
Daarom ben ik overgestapt naar Delta Lloyd :7
Aanvullende verzekering kon al uit alleen op de kraamzorguren. En nu ben ik geïndiceerd op 10 uur extra. Daarbij de fysio en ik vind het wel moo!
pi_150500212
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:42 schreef -Spring het volgende:

Kratjes een optie? Met 2 losse bedbodems en 1 matras hebben wij ook 12 poten... ik had een halve slijterij onder mn bed (9 kratten) en dat ging prima.
S. 2014
J. 2016
pi_150500255
En vooral hoe het zit met kraamzorg buiten de gecontracteerde aanbieders. Mijn zorgverzekeraar heeft er maar een namelijk

Voor wat betreft kraamzorg, mijn aanvullende verzekering dekt de volledige eigen bijdrage.
Bevalling zonder medische noodzaak in een gecontracteerd geboortecentrum of in het ziekenhuis wordt volledig gedekt.
Voor lactatiekundig consult krijg ik 200,- vergoed
voor preventieve cursussen krijg ik ook 200,- vergoed
Dus volgens mij is dat een redelijke verzekering zo
pi_150500301
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Kratjes een optie? Met 2 losse bedbodems en 1 matras hebben wij ook 12 poten... ik had een halve slijterij onder mn bed (9 kratten) en dat ging prima.
Dat was ook mijn idee, maar dat vindt N niet zo'n puik plan. We hebben best een dure boxspring die op alle poten zn steun wel nodig heeft.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:03:01 #285
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150500307
Je zit er zo heel netjes bij Cassandra :D
pi_150500388
Mijn bevalling word een feestje, gaat geen pijn doen en alles ruikt naar roosjes. Anders maar cancellen die hap *O*
ben kei-realistisch
pi_150500418
Oh er is maar een kraamzorg die een contract heeft met mijn verzekering in Almere, maar ik kan tussen 18 kiezen, 17 buiten Almere. Dan doe ik dat maar, scheelt me ook weer geld. Waar let je op bij kraamzorg, hoe kies je deze?

Oh help.. Ik duik nog even onder een steen en doe alsof ik ergens volgend jaar moet bevallen :')
pi_150500435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:05 schreef Melliemuis het volgende:
Mijn bevalling word een feestje, gaat geen pijn doen en alles ruikt naar roosjes. Anders maar cancellen die hap *O*
ben kei-realistisch
Eens! dat blijf ik ook denken tot medio oktober
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:07:33 #289
259886 pessie
pi_150500465
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:01 schreef Cassandra87 het volgende:
En vooral hoe het zit met kraamzorg buiten de gecontracteerde aanbieders. Mijn zorgverzekeraar heeft er maar een namelijk

Voor wat betreft kraamzorg, mijn aanvullende verzekering dekt de volledige eigen bijdrage.
Bevalling zonder medische noodzaak in een gecontracteerd geboortecentrum of in het ziekenhuis wordt volledig gedekt.
Voor lactatiekundig consult krijg ik 200,- vergoed
voor preventieve cursussen krijg ik ook 200,- vergoed
Dus volgens mij is dat een redelijke verzekering zo
Ja, dit is een lastige. Volgens mij kun jij nog steeds zelf een andere kiezen. Het is wel zo dat het deel wat duurder is voor jouw rekening kan komen. Om dit zeker te weten zou ik de verzekering even bellen. En verder lijk je prima verzekerd hoor!

Haha Mellie, jij mag nog best een tijdje zo denken hoor!!!
Ik dacht dat zelf tot en met de bevalling van de eerste, ik moet zeggen dat nu nummer 3 eraan komt ik wel een beetje meer down-to-earth ben geworden :')

Cassandra, heb je vriendinnen met ervaring? Zou ik zeker even vragen. En verder kun je de websites bekijken
pi_150500503
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat was ook mijn idee, maar dat vindt N niet zo'n puik plan. We hebben best een dure boxspring die op alle poten zn steun wel nodig heeft.
Dan zou ik denk ik ook voor het extra matras gaan. Of planken op de kratjes leggen... dan creeer je ook extra steun natuurlijk...
S. 2014
J. 2016
pi_150500518
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:49 schreef pinquit het volgende:
Ommegot die lúcht idd :o :X |:( De geur van verrotting en dood vlees :'(
:D ik heb helemaal geen herinnering aan die lucht. Is het ongeveer dezelfde lucht als in het haar van mijn pasgeborene zat de eerste drie dagen? :r ;(
pi_150500556
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:08 schreef Limone het volgende:

[..]

:D ik heb helemaal geen herinnering aan die lucht. Is het ongeveer dezelfde lucht als in het haar van mijn pasgeborene zat de eerste drie dagen? :r ;(
Ruikt die ook al niet naar bloemetjes en zwitsal dan? ;( Daar gaat mijn droombeeld.. :')
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:10:28 #293
259886 pessie
pi_150500575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:09 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ruikt die ook al niet naar bloemetjes en zwitsal dan? ;( Daar gaat mijn droombeeld.. :')
Mijn baby rook lekker vond ik *;
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:10:49 #294
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150500593
quote:

Ja, dan wel. Zonder medische indicatie is alleen thuis bevallen gratisch ende voor niks. Wil je bv naar een kraamhotel/ geboortecentrum, dan betaal je dus wel die eigen bijdrage (hier ongeveer 300 euro)...

Hier trouwens idd Delta Lloyd, dat was de enige aanvullende verzekering die voor mij genoeg dekte om de moeite van het afsluiten waard te zijn. Moest t m dan wel al vanaf januari in laten gaan, ivm vergoeding combinatietest, maar voor die 9 (of 10?) euro extra per maand was dat alleen al de moeite...
pi_150500672
Yep mariposas, zo heb ik idd gerekend voor mijn verzekering idd, OHRA dus.
Plus ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, dat komt er nog bij. Bij de eerste ook zo gedaan met de verzekering.

Kooks, ik had een niet-krakend ding over m'n matras gelegd. Denk van Ikea inderdaad, soort molton met plastic laagje. Een of twee dagen later braken m'n vliezen in bed! (Misschien iets voor jouw 37 weken-to do list pessie!)

Oh en spring, anders misschien even kraamzorg bellen over die hoogte?! :+
pi_150500716
In dta geval ben ik blij met mijn zorgverzekering *; Ik neig nu naar een bevalling in het kraamhotel (kan nog veranderen) en die krijg ik dan vergoed *O*
Overigens heeft de baby ons al zat geld gekost :') Orienterend fertiliteitsonderzoek gehad, om in diezelfde cyclus nog te voorschijn te komen (Ok zonder dat onderzoek hadden we nooit geweten dat ik zo'n extreme late eisprong/korte lf had, maar toch. Daaag 2* eigen risico :W)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:23:30 #297
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150501000
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:14 schreef Cassandra87 het volgende:
In dta geval ben ik blij met mijn zorgverzekering *; Ik neig nu naar een bevalling in het kraamhotel (kan nog veranderen) en die krijg ik dan vergoed *O*
Zit bij DL idd ook in de aanvullende verzekering, maar in de basis zit t iig niet ;)

Wel balen van t eigen risico :(. Ik heb de vorige keer alleen eenmaal extra bloedprikken zelf moeten betalen (na de bevalling geloof ik). Doel deze keer is om op 0 te blijven ;)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:25:16 #298
259886 pessie
pi_150501049
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:13 schreef Mineola het volgende:
Yep mariposas, zo heb ik idd gerekend voor mijn verzekering idd, OHRA dus.
Plus ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, dat komt er nog bij. Bij de eerste ook zo gedaan met de verzekering.

Kooks, ik had een niet-krakend ding over m'n matras gelegd. Denk van Ikea inderdaad, soort molton met plastic laagje. Een of twee dagen later braken m'n vliezen in bed! (Misschien iets voor jouw 37 weken-to do list pessie!)

Oh en spring, anders misschien even kraamzorg bellen over die hoogte?! :+
Vanaf week 36/37 komt de Skydda er gewoon weer om hoor :7 . Ook fijn tijdens de bevalling, mocht er wel iets langs gaan (is bij mij nog nooit gebeurd) is het matras goed beschermt. En na deze baby kopen we een nieuw matras *O*

En ik heb inderdaad ook een AV bij DL voor 9 a 10¤ per maand. Kan snel uit. Daarom dus "maar" 6 fysiobehandelingen, om 9 te krijgen betaal je 10¤ extra per maand, dat kon niet uit. Dus er komt voor mij persoonlijk waarschijnlijk nog 300¤ extra bij aan fysiotherapie kosten.
pi_150501080
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:08 schreef Limone het volgende:

[..]

Dat kan ik me niet herinneren gelukkig. Had je er in gepoept? :p

De kraamzuivering wel. De geur van een volle zwanenhals onder de gootsteen benadert het wel het meest, denk ik. ♡
pi_150501108
Ik weet ook nog dat er na een week of twee ineens een stolsels zo groot als een varkenslever mn broekspijp uitkletterde.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:27:24 #301
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150501118
Ik kan me die lucht (gelukkig) ook niet herinneren. Als ik jullie zo hoor heb ik medelijden met de verpleegkundige die mij heeft moeten wassen na de bevalling (ik mocht niet douchen :()
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')