Schaal 1: oh hey, ik voel iets, Zullen dit weeën zijn?quote:Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef Stippelrientje het volgende:
Risu gaat de weeën op de schaal van Risu indelen
Dat zijn de rotdagenquote:Op maandag 9 maart 2015 13:49 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb trouwens een shitload aan was te vouwen en ik heb geen zin wat ik heb pijn en dat wordt dan alleen maar ergerMaar als ik het niet doe ligt het er volgende week nogsteeds
Dan zet ik liever door en zit ik met meer pijn, maar dan is de bank tenminste weer vrijquote:Op maandag 9 maart 2015 13:52 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat zijn de rotdagen
Idee om iedere keer dat je toch staat (kopje thee halen, broodje smeren weet ik veel wat, 3 kledingstukken op te vouwen? Ben je er volgende week zeker doorheen.
Nee, klopt. Maar ook los van wiegendood lijkt rebreathing me niet echt een positief ietsquote:Op maandag 9 maart 2015 13:33 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de relatie tussen rebreathing en wiegedood is nooit duidelijk aangetoond.
Nu heb ik visuals van baby's met zo'n uilenhoofdje dat helemaal ronddraaitquote:Bovendien laat je een baby op de rug slapen, in elk geval niet op de buik. Dus dan zit het mondje ook niet tegen het matras aan, de baby kan dan makkelijk vrij ademen. Knappe baby die zijn hoofd meer dan 90 graden weet te draaien.
Maar met normale hoeslakens wordt het idee van de aerosleep toch juist teniet gedaan?quote:Op maandag 9 maart 2015 13:41 schreef coccinelle het volgende:
Wij zijn wel voor de aerosleep gegaan. Wij kregen een 'gratis' matrasje bij onze kinderkamer, en konden voor een zeer kleine meerprijs de aerosleep doen. Tijdens de kruikperiode doe ik waarschijnlijk het dekmatras er niet op, daarna wegens hygiëne. Jersey hoeslakens voldoen ook, aldus de verkoopster. Die vond de dure hoeslakens van aerosleep zonde van het geld.
Een jersey hoeslaken zou voldoende doorademen i.t.t. katoen. Het gaat bij mij ook met name om de spuug- en plasongelukjes dat het meteen in zou trekken dan tegen mogelijke gezichtjes die in het matras draaien en dat ze dan zouden stikken. Daar is nog onvoldoende bewijs voor. En ach, '¤10,-' voor een aerosleepmatrasquote:Op maandag 9 maart 2015 14:38 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar ook los van wiegendood lijkt rebreathing me niet echt een positief iets
[..]
Nu heb ik visuals van baby's met zo'n uilenhoofdje dat helemaal ronddraait
En in principe ben ik het eens met je opmerking over buikslapen, maar in de praktijk pakt dat nog wel eens anders uit.
[..]
Maar met normale hoeslakens wordt het idee van de aerosleep toch juist teniet gedaan?
Disclaimer: heb overigens geen aandelen ofzo hoor (mocht dat zo overkomen)![]()
Maar het wordt vaak zo zwart-wit gebracht, met verkopers die inspelen op angst van ouders en anderen die het als 100% geldklopperij zien. En ik denk dat het een beetje grijs is
Nicequote:Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef Cholula het volgende:
Mijn zusje zit met haar gebroken enkel bij mij op de bank te werken. Ik val tijdens haar conference call even in slaap en snurk dus blijkbaar keihard door dat gesprek heen. Oops
Haha, geweldig!quote:Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef Cholula het volgende:
Mijn zusje zit met haar gebroken enkel bij mij op de bank te werken. Ik val tijdens haar conference call even in slaap en snurk dus blijkbaar keihard door dat gesprek heen. Oops
Haha, dat laatste gaf bij ons inderdaad ook de doorslag!quote:Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Een jersey hoeslaken zou voldoende doorademen i.t.t. katoen. Het gaat bij mij ook met name om de spuug- en plasongelukjes dat het meteen in zou trekken dan tegen mogelijke gezichtjes die in het matras draaien en dat ze dan zouden stikken. Daar is nog onvoldoende bewijs voor. En ach, '¤10,-' voor een aerosleepmatras
Jeetje, heftig en beangstigend lijkt me zeg! Goed dat het op kweek is gezet.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:40 schreef coccinelle het volgende:
Mijn urine is donderdag ook op kweek gezet. Vorige week zaterdagavond zaten we op de verloskamers ivm veel bloedverlies. Hebben ze ook alleen maar een stickje doorheen gewapperd.
Het blijft een raadsel waar het bloed vandaan komt.
Ik lees dit even, maar ken niet je achterliggende verhaal, dus als ik nu iets soms zeg....sorry.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:40 schreef coccinelle het volgende:
Mijn urine is donderdag ook op kweek gezet. Vorige week zaterdagavond zaten we op de verloskamers ivm veel bloedverlies. Hebben ze ook alleen maar een stickje doorheen gewapperd.
Het blijft een raadsel waar het bloed vandaan komt.
Haha, echt bizar hoe gelijk we soms op gaan!quote:Op maandag 9 maart 2015 15:25 schreef Nikooos het volgende:
Oei.. De raamsticker is besteld. Nu hopen dat het echt een meisje wordt, want de naam is nu definitief
Cool! laatst nog wel een nieuwe naam in overweging gehad, maar we blijven er bij dat deze mooi is. Ben wel benieuwd naar de reactie van anderen, dus het is lastig mijn mond te houden.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:46 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, echt bizar hoe gelijk we soms op gaan!
Wij hebben ook toevallig gisteren een raamsticker besteld!
Kijk aan! Wachten duurde toch minder lang dan gedacht?quote:Op maandag 9 maart 2015 15:43 schreef silliegirl het volgende:
Longarts wil me pas met 20 weken zwangerschap weer zien of eerder als het niet goed met me gaat.
Prima!
Verwijzing naar de gyn is binnen. Ik moet in ieder geval daar op consult, en dan overleggen of het hele traject medisch wordt of ze terugverwijzen naar de verloskundige. Ik verwacht gezien mijn astma voorgeschiedenis het 1e! Ik word vandaag of morgen gebeld voor de afspraak.
Van het hijgen en puffen kan je nog al droge lippen krijgen natuurlijkquote:Op maandag 9 maart 2015 16:05 schreef pessie het volgende:
Oh ja, ik kreeg een of ander mama en baby blad van de drogist, staat het volgende in:
Wil je thuis bevallen, dan moet je ook het volgende in huis hebben: Lippenbalsem
![]()
Wat willen ze met lippenbalsem? De boel verdoven voor het hechten? striae wegstrijken? op een aambei smeren?
Jullie een (logischer) idee?
Dat is om de baarmoedermond minder stroef te maken, dan komt de baby er makkelijker door.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:05 schreef pessie het volgende:
Oh ja, ik kreeg een of ander mama en baby blad van de drogist, staat het volgende in:
Wil je thuis bevallen, dan moet je ook het volgende in huis hebben: Lippenbalsem
![]()
Wat willen ze met lippenbalsem? De boel verdoven voor het hechten? striae wegstrijken? op een aambei smeren?
Wat snel al! Spannend!quote:Op maandag 9 maart 2015 16:54 schreef silliegirl het volgende:
Volgende week donderdag om 09:00 de intake (met echo!) bij de gynaecoloog! Spannend!
Ja nahjah, ik ben dan ongeveer 7 weken en ze doen de intake altijd rond die tijd. Zal wel goed zijn dan. Wel fijn dat 't snel kan!quote:
Ik heb echt heel veel gehad aan het buskruit met muisjes boek. Heel anders dan andere boeken, en superleuk geschreven. veel plezier ermee!quote:Op zondag 8 maart 2015 22:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Lief he! Gisteren vierden we de verjaardag van mijn, mijn zusje had 2 cadeaus meegebracht: 1 voor hem om uit te pakken in gezelschap van de visite en 1 voor ons samen "maar pak die maar straks uit".
Buskruit met muisjes- boek.met allerlei handige checklist en weetjes over zwanger zijn en de babytijd
!
Supergoed van je!! Ik merk ook dat ik idd moeite heb met toegeven aan het feit dat mijn lichaam nu eenmaal minder mobiel is en mijn energielevel lager zo ver in de zwangerschap. Zeker als je je in principe gewoon goed voelt, en weinig gezondheidsklachten hebt gehad so far. Iedereen verwacht dat je gewoon doorgaat.quote:Op zondag 8 maart 2015 23:19 schreef faptist het volgende:
Dus... Omdat ik wel naar jullie luister heb ik zojuist besloten om al m'n afspraken van deze week af te zeggen en te gaan cocoonen zonder schuldgevoel. Ik ga niksen.
Ik ben zwanger en het is na ruim 8 maanden tijd dat IK daaraan ga toegeven.
Hier ook was opvouwen tijdens TV kijkenquote:Op maandag 9 maart 2015 14:16 schreef Mariposas het volgende:
Ik doe was opvouwen altijd tijdens tv kijken.Het inruimen is een groter probleem.
Ik kreeg net volgens mij zo'n gevaarlijke blik in m'n ogen. Ik had ineens enorme drang om dingen weg te gooien. Heb allerlei dingen die ik in de berging had staan in de auto gezet om naar het kringloop te brengen (alleen om nu naar het kringloop te gaan heb ik geen zin in). En verder nog een vuilniszak met troep volgegooid. Ondertussen als een soort junk allerlei deuren van kasten opentrekken om te kijken wat ik nog meer weg kan gooien. Weggooien!![]()
Ik ben inmiddels gekalmeerd.![]()
Ja, onze kraamzorg raadt aan om te bellen zodra de vk de eerste keer langs geweest is en het duidelijk is dat de bevalling is begonnen (ook al komt de vk pas een paar uur later weer terug).quote:Op maandag 9 maart 2015 17:42 schreef pessie het volgende:
Twist, fijn dat het meeviel! En ik, of mijn man, heb nog nooit gebeld voor de kraamzorg. Doet de verloskundige hier. En volgens mij belt het ziekenhuis in geval van naar huis gaan. Maar wel handig om het nummer mee te nemen dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet de kraamzorg ook nog regelenquote:Op maandag 9 maart 2015 19:00 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; gaan jullie allemaal met partners naar de eerste afspraak met gyn/verloskundige?
De mijne zit moeilijk met werk en als hij dat niet geregeld krijgt moet ik dus alleen. Nu vind ik dat niet zo'n punt, maar aan de andere kant; stel dat het niet goed is tijdens een echo ist wel fijn als hij er ook is. Hoe hebben jullie dat gedaan? samen of alleen? en zouden ze heel raar kijken als ik alleen kom...?
En kraamzorg: wanneer moet je dat aanvragen? Ik las op de site van de zorgverzekeraar "zo snel mogelijk!" Maarja. Is dat dan nu al of?
Ik smeer het perineum er altijd mee in, dan glijdt dat hoofd zo makkelijkquote:Op maandag 9 maart 2015 16:05 schreef pessie het volgende:
![]()
are you kidding me??quote:Op maandag 9 maart 2015 19:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik smeer het perineum er altijd mee in, dan glijdt dat hoofd zo makkelijk![]()
Komt de kraam dan in het ziekenhuis?quote:Op maandag 9 maart 2015 18:56 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, onze kraamzorg raadt aan om te bellen zodra de vk de eerste keer langs geweest is en het duidelijk is dat de bevalling is begonnen (ook al komt de vk pas een paar uur later weer terug).
Op die manier hebben ze namelijk meer tijd om te kijken wie er beschikbaar is en is de kans groter dat ze ook direct iemand standby kunnen zetten die de hele kraamtijd bij ons blijft.
Als de bevalling dan echt vordert, belt de vk vanuit het ziekenhuis inderdaad nog eens om aan te geven hoe het ervoor staat, zodat de kraamhulp kan assisteren bij het laatste stukje (poliklinisch in ons geval)
het verzacht je aambeien ook zo lekker naderhandquote:Op maandag 9 maart 2015 19:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik smeer het perineum er altijd mee in, dan glijdt dat hoofd zo makkelijk![]()
Ik krijg zelf niet eens vrij voor de afspraken, laat staan mijn man. Gelukkig hebben we allebei heel flexibel werk en werk ik vaak tot de afspraak is thuis en rijd ik vanaf de vlos meteen naar kantoor.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:04 schreef mousemicky het volgende:
Eerste afspraak samen, ook omdat tijdens de intake wat dingen aan vriend werden gevraagd ivm familiegeschiedenis etc. Tijdens echo's wil hij zelf ook graag mee, bijzonder moment, voor de eerste keer een beweging stipje zien. Afspraak deze week (16w) ga ik alleen ivm kinderopvang, en dat duurt meestal toch maar een minuut of 10-15. Krijgt je vriend hiervoor geen vrij, misschien als je het aan t begin of juist eind van de dag probeert te plannen?
Kraamzorg hier aangevraagd met 12 weken, is wat de verloskundige op het 'to do als je zwanger bent' lijstje had staan. Kinderopvang de vorige keer ook bij 12 weken geregeld, was maar net op tijd. Omdat t voor nr 2 niet nodig is (ben minder gaan werken) nu niet gedaan, maar misschien ook iets om in je achterhoofd te houden...
Ik moest googlelen om te kijken wat het is en wat het zou moeten doenquote:Op maandag 9 maart 2015 19:33 schreef lunapuella het volgende:
Over perineum gesproken: is er ook perineum olie die niet uit amandelolie bestaat? Kan alleen die van Weleda vinden en dat is dus amandelolie, maar daar is mijn man allergisch voor...
Seriously? T is niet dat je voor de 'lol' naar de verloskundige gaat toch? Ik zie t gewoon als een soort van doktersafspraak. En echo's worden vaak niet gemaakt buiten kantoortijden, wat moet je dan als fulltime werkende vrouwquote:Op maandag 9 maart 2015 19:33 schreef Lijnloos het volgende:
Ik krijg zelf niet eens vrij voor de afspraken, laat staan mijn man. Gelukkig hebben we allebei heel flexibel werk en werk ik vaak tot de afspraak is thuis en rijd ik vanaf de vlos meteen naar kantoor.
Man is alleen de eerste keer met de intake meegeweest en alle checks/echos die we nog in het ziekenhuis hadden.
Het enige wat ik kan denken op: Hoe verwelkom je je baby beter dan met de geur van rozen? is dat mijn baby lekker welkom wordt geheten door mijn stinkdoos en aars.quote:
Ik dacht ook al... T heeft toch geen erotisch doeleind ofzoquote:Op maandag 9 maart 2015 19:47 schreef Limone het volgende:
Maar.. je man hoeft toch niets met die olie?
Misschien willen ze eerst masseren en vervolgens nog even gezellig doenquote:Op maandag 9 maart 2015 19:47 schreef Limone het volgende:
Jep, het is in principe de bedoeling dat ze er nog tijdens de bevalling bij is, voor partus assistentie, dus echt het laatste stukje van de bevalling.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Komt de kraam dan in het ziekenhuis?
(Hier wel zelf moeten bellen beide keren trouwens, omdat ik in het ziekenhuis bevallen ben, dat was twee keer na de bevalling).
quote:Op maandag 9 maart 2015 19:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het verzacht je aambeien ook zo lekker naderhand
Ja, daar hebben we het vaak over hier (Zweden). Hoe Nederlanders het bolwerken, kinderen krijgen en werken combineren. Zelfs het feit dat vrouwen na 3/4 maand weer aan het werk moeten is voor de Zweden onbegrijpelijk...quote:Op maandag 9 maart 2015 19:59 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
djmonatuurlijk hahaha. Die kinderen zijn al glibberig genoeg van zichzelf
![]()
@lijn, je weet dat je wettelijk recht hebt op vrij voor afspreken? Als je baas er niet aan mee werkt dan heb je er niet zoveel aan natuurlijk maar toch. Dat mannen geen vrij krijgen vind ik belachelijk. Hoezo reduceren tot donorop vlak van mannen/partners schiet er behoorlijk wat tekort nog.
Dit ja! Vind ik ook nog steeds met die 2 vrije dagen na de geboorte. En dan vinden mensen het gek dat niet alle vaders even betrokken zijn als moedersquote:Op maandag 9 maart 2015 19:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat mannen geen vrij krijgen vind ik belachelijk. Hoezo reduceren tot donorop vlak van mannen/partners schiet er behoorlijk wat tekort nog.
Hangt van je medische indicatie af en van of je iemand hebt die bereid is je daar te begeleiden. Gaat het om jou zelf?quote:Op maandag 9 maart 2015 20:00 schreef L-E het volgende:
Mignonne, weet jij toevallig iets over bevallen in een geboortehotel bij een medische indicatie? Als in: is dat überhaupt bespreekbaar?
Mijn vriend heeft nog een sloot aan overuren staan en gaat proberen te regelen op zijn werk dat hij die op mag nemen als de baby komt. Hij kan dan 4 weken bij mij thuis zijn, dus dan kan je wel een goede start maken. 2 dagen is een lachertje: wie dat heeft verzonnen..quote:Op maandag 9 maart 2015 20:03 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit ja! Vind ik ook nog steeds met die 2 vrije dagen na de geboorte. En dan vinden mensen het gek dat niet alle vaders even betrokken zijn als moeders
Ik kan het wel als doktersafspraak tijdschrijven, maar dan gaat het van mijn ziekte-verlof-bonus (bonus van 6 vrije dagen als je niet ziek bent geweest, de eerste 6 dagen of 48 uur ziek gaan daar dus vanaf) af... dus als ik het een beetje kan compenseren doe ik dat liever. Dan maar wat extra werken voor of nadien.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Seriously? T is niet dat je voor de 'lol' naar de verloskundige gaat toch? Ik zie t gewoon als een soort van doktersafspraak. En echo's worden vaak niet gemaakt buiten kantoortijden, wat moet je dan als fulltime werkende vrouw(ik plan afspraken op mijn parttimedagen, maar er zijn vast mensen voor wie dat niet lukt). Vriend gebruikt voor dit soort dingen zijn kortdurend verlofuren, die zijn bv ook voor huisarts, tandarts etc.
Oh, 4 weken is inderdaad wel heerlijk!quote:Op maandag 9 maart 2015 20:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft nog een sloot aan overuren staan en gaat proberen te regelen op zijn werk dat hij die op mag nemen als de baby komt. Hij kan dan 4 weken bij mij thuis zijn, dus dan kan je wel een goede start maken. 2 dagen is een lachertje: wie dat heeft verzonnen..
Sinds 2015 mag een vader ook 3 dagen onbetaald verlof er achteraan plakken die niet geweigerd kunnen worden.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:03 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit ja! Vind ik ook nog steeds met die 2 vrije dagen na de geboorte. En dan vinden mensen het gek dat niet alle vaders even betrokken zijn als moeders
Ik denk dat de gyns in jouw ziekenhuis emotioneel gezien wellicht moeite kunnen hebben om je daarin los te laten. Ik betwijfel of ze je puur als enkel keizersnede beschouwen zeg maar, gezien wat er allemaal met je gebeurd is de vorige bevalling. Sec genomen, als er geen pe is deze keer dan is je medische indicatie idd alleen die keizersnede. Het gebeurd wel vaker dat vrouwen dan idd bevallen in een geboortehotel met een verloskundige ipv een gynaecoloog. In het AMC zit de 'poli-op-maat' of de POM waar vrouwen terecht kunnen als ze afwijkende zorgvragen hebben zoals we dat dan noemen. Die poli voorziet jou van informatie zodat je een keuze kunt maken en kan evt ook bemiddelen bij de gynaecoloog. Wat betreft verloskundigen die zulke bevallingen begeleiden zit jij absoluut in de goeie hoek, ik zou alleen wel aanraden om, als je eruit bent, snel contact op te nemen omdat deze vk's vaak snel vol zit. (Voorbeeld is VIVE vroedvrouwen in Amsterdam, maar er zijn er meer.)quote:Op maandag 9 maart 2015 20:07 schreef L-E het volgende:
Ja om mijzelf idd. Ga het uiteraard bespreken met de gyn maar vroeg me af hoe mijn kansen liggen
Medisch indicatie is nu vanwege eerdere ks(Ga er even vanuit dat er geen pe optreedt natuurlijk)
Ohja, dat is er nu door hè? Inderdaad een stapje in de goede richtingquote:Op maandag 9 maart 2015 20:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Sinds 2015 mag een vader ook 3 dagen onbetaald verlof er achteraan plakken die niet geweigerd kunnen worden.
I know onbetaald maar er zijn nog genoeg werkgevers helaas die doodleuk zeggen ik kan je niet meer dan 2 dagen missen dus het is een begin.
Ik verwacht dat er nog wel meer gaat veranderen hierin de komende jaren.
Wauw!quote:Op maandag 9 maart 2015 20:14 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn man heeft trouwens wel dikke mazzel, de hoge pief uit Amerika heeft vorig jaar besloten dat iedere man die een kind krijgt 2 weken betaald verlof krijgt + 500¤ aan bonus om wat eerste kosten te dekken. Briljante man!
idem, ik denk het ook ja. En ik vind het al heel wat dat het tegenwoordig geregeld is dat een man het bevallingsverlof van zijn vrouw op mag nemen in het geval dat de vrouw komt te overlijden, zodat er in ieder geval een ouder is die de eerste 3 maanden voor het kind kan zorgen.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Sinds 2015 mag een vader ook 3 dagen onbetaald verlof er achteraan plakken die niet geweigerd kunnen worden.
I know onbetaald maar er zijn nog genoeg werkgevers helaas die doodleuk zeggen ik kan je niet meer dan 2 dagen missen dus het is een begin.
Ik verwacht dat er nog wel meer gaat veranderen hierin de komende jaren.
quote:Op maandag 9 maart 2015 20:14 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn man heeft trouwens wel dikke mazzel, de hoge pief uit Amerika heeft vorig jaar besloten dat iedere man die een kind krijgt 2 weken betaald verlof krijgt + 500¤ aan bonus om wat eerste kosten te dekken. Briljante man!
Nice!quote:Op maandag 9 maart 2015 20:14 schreef Lijnloos het volgende:
wat lazi zegt, als je kind dus nog niet thuis is. Vooral bedoelt voor premature kinderen maar ee zit wel wat rek in voor op tijd geboren kinderen die op andere manier zorg nodig hebben.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:20 schreef mousemicky het volgende:
Wat is couveuseverlof? Had vriend daarvan gebruik moeten/ kunnen maken bij J.? (1 week couveuse, toen 2 weken 'gewoon' kinderafdeling)
ik lees dat het vaak door de partner wordt ingemasseerd. Kan me ook voorstellen dat ik er zelf op een gegeven moment slecht meer bij kan.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:47 schreef Limone het volgende:
aha! Ik heb er ook geen ervaring mee.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:24 schreef lunapuella het volgende:
[..]
ik lees dat het vaak door de partner wordt ingemasseerd. Kan me ook voorstellen dat ik er zelf op een gegeven moment slecht meer bij kan.
nou kijk aanquote:Op maandag 9 maart 2015 20:31 schreef L-E het volgende:
Vive vroedvrouwen! Een van ze is de mama van de grote liefde van mijn oudste. Ik zie mogelijkheden
Dat is helemaal aan jou om te bepalenquote:Op maandag 9 maart 2015 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben ook een matrasje met aerosleep gekocht. Maar we krijgen ook een wiegje met een normaal matrasje voor de eerste periode, dus ik denk dat de kraamverzorgster dan niks met die aerosleep hoeft? Of slaapt je kindje in die eerste dagen ook al soms in het normale bedje?
Ok, en wat zijn jullie ervaringen?quote:Op maandag 9 maart 2015 20:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat is helemaal aan jou om te bepalen
De eerste dagen sliepen mijn baby's alleen bij mij, op het voedingskussen+hoes, wandelwagen, box of 's nachts in de wieg. Ledikant kwam pas laterquote:Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ok, en wat zijn jullie ervaringen?
blijven minder lang warm en zijn bovendien minder veilig omdat pittenzakken ongelijkmatig op kunnen warmen waardoor er bijv 1 hele hete plek in kan zitten.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En als een waterkruik heet water kan lekken, waarom is dat dan nog de standaard? Je hebt tegenwoordig toch ook pittenzakken bijvoorbeeld? Of blijven die minder lang warm?
Ja, dat vroeg ik ook aan mijn kraam en die gaf als antwoord (na de opmerking: 'die kunnen in brand vliegen' ja in de magnetron ja, niet randomly bij je babyquote:Op maandag 9 maart 2015 20:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En als een waterkruik heet water kan lekken, waarom is dat dan nog de standaard? Je hebt tegenwoordig toch ook pittenzakken bijvoorbeeld? Of blijven die minder lang warm?
Volgens mij hebben mijn kraamverzorgsters de babykamer niet eens gezienquote:Op maandag 9 maart 2015 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben ook een matrasje met aerosleep gekocht. Maar we krijgen ook een wiegje met een normaal matrasje voor de eerste periode, dus ik denk dat de kraamverzorgster dan niks met die aerosleep hoeft? Of slaapt je kindje in die eerste dagen ook al soms in het normale bedje?
Als ik zelf niet in bed lag ging Luc in zijn ledikant op zijn eigen kamer. Anders lag hij in de Co sleeperquote:Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ok, en wat zijn jullie ervaringen?
Oh dat klinkt wel handig en ook best fijn trouwens! Dat je dan gelijk 1 gezicht hebt die ook je bevalling meegemaakt heeft.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:53 schreef twist02 het volgende:
[..]
Jep, het is in principe de bedoeling dat ze er nog tijdens de bevalling bij is, voor partus assistentie, dus echt het laatste stukje van de bevalling.
Als alles met mij en de kleine goed gaat, mogen we waarschijnlijk met 1-2 uurtjes weer naar huis en dan gaat ze meteen mee![]()
@afspraken: tot nu toe is mijn vriend man (oeh, da's nog ff wennen!) bij alle afspraken mee geweest. Maar da's ook omdat ik nu nog fulltime werk, dus we plannen alle afspraken in de avond. Als ik straks verlof heb plan ik het ook lekker overdag en hoeft hij ook niet per se elke keer mee.
Bij de intake en de eerste echo zou ik het inderdaad wel echt proberen te regelen
De enkele keer dat het niet 's avonds kon heb ik op mijn werk medegedeeld dat ik er dan-en-dan niet was / eerder / later was en daar hebben ze het maar mee te doengeldt m.i. inderdaad als medische afspraak en daar vraag ik geen toestemming voor (uiteraard plan ik alles wel op een zo gunstig mogelijk tijdstip, ook voor m'n baas!
)
Ja toen ik het de eerste keer las had ik juist zo'n gevoel dat dat voor mij niet per se hoefde. Maar ze legde het vanmiddag nog eens uit en toen klonk het inderdaad wel heel fijnquote:Op maandag 9 maart 2015 21:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Oh dat klinkt wel handig en ook best fijn trouwens! Dat je dan gelijk 1 gezicht hebt die ook je bevalling meegemaakt heeft.
Hier beide keren medisch geworden, maar anders had ik ook "gewoon" de verpleegkundigen van het ziekenhuis erbij gehad (daar begon ik dus ook mee). En kraam dus pas thuis.
ff testen of ze lekkenquote:Op maandag 9 maart 2015 21:38 schreef pessie het volgende:
Twist dat klinkt wel heel fijn zo! Zo ging het ook bij mijn beide thuisbevallingen, fijn dat dat ook mogelijk is als je poliklinisch bevalt.
Bij mijn kruiken zijn geen nieuwe doppen meer te krijgen, moet ik dan echt nieuwe kruiken kopen? Ze zijn nog wel dicht...
Mijn man heeft überhaupt geen verlofdie regelt met zijn opdrachtgever dat hij thuis is.
noooooh gatverquote:Op maandag 9 maart 2015 21:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh ja brrr, die rubberen kruikzakken zijn eng. Bij ons is er in de kraamweek eentje gescheurd in de wieg bij S. De kraamhulp zag dat zijn bedje zo nat was, pakte de kruik op en er zat een hele scheur in.De hand van de kraam was verbrand, maar het hete water was gelukkig niet op S terecht gekomen. Voor mij dus ook nooit meer rubberen kruiken.
Vriend niet geloof ik. Jij misschien wel?quote:Op maandag 9 maart 2015 20:20 schreef mousemicky het volgende:
Wat is couveuseverlof? Had vriend daarvan gebruik moeten/ kunnen maken bij J.? (1 week couveuse, toen 2 weken 'gewoon' kinderafdeling).
He je kan nog even rondgedragen worden. Lekker van genietenquote:Op maandag 9 maart 2015 22:00 schreef faptist het volgende:
Oh en ik heb dus vriendinnen afgezegd voor wie ik iets zou doen.
Begrijpen die dozen het ook nog volledig, haha.
Je moet eens weten hoeveel gesprekken ik gevoerd heb met mezelf voordat ik met hen gesproken had. Alle scenario's kwamen voorbij behalve deze.
Wat ben ik al die tijd stom geweest.
Altijd een marathon gerend terwijl nu blijkt dat ik eigenlijk als een romeinse keizer rond gedragen had kunnen worden.
Stomme, domme faptist..
Same here. Vooral de krampen (ik ben er nog niet over uit of dat nu darmkrampen zijn of niet) maken me aan t twijfelen. En dan voel ik wat en denk ik steeds dat het bloed is, maar dan toch gewoon afscheiding. Heb jij al een echo in de planning?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 06:16 schreef Daui het volgende:
Morgen langs de dokter om de doorverwijzing naar de gynaecoloog te bespreken en vrijdag komt de moeders voor moeders mevrouw langs.
Ergens maalt het wel de hele tijd door mijn hoofd dat het zo maar mis kan gaan. Gisteren in de trein dacht ik dat ik aan het bloeden was (wat gelukkig niet zo bleek te zijn). Ik ga van blij naar bezorgd naar blij naar gestresst naar blij
mope, niks. nada. Ga er ook niet vanuit dat ik vandaag nog even spontaan beval hoor. Dochterlief kwam 16 jaar geleden op de UD (spontaan) ; J&G werden beiden ingeleid.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:14 schreef faptist het volgende:
Daui,
Het begin van je zwangerschap is echt zenuwslopend en eng. Alle scenario's spoken door je hoofd en je kunt niets doen behalve wachten. Je zult zien dat je wat meer rust in je hoofd en lichaam zult voelen wanneer je een echo hebt gehad of het hartje hebt gehoord.
En zelfs dan.. Zelfs dan blijf je je zorgen maken, maar dat hoort er allemaal bij.
Komt vast helemaal goed!
Djmo.. Het komt zeker dichtbij. Komt helemaal goed. Kan me voorstellen dat je wat nerveus begint te worden. Heb je al wat tekenen van een naderende bevalling ?
Ik denk volgende week echo. Ben je al gebeld voor een afspraak?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:11 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Same here. Vooral de krampen (ik ben er nog niet over uit of dat nu darmkrampen zijn of niet) maken me aan t twijfelen. En dan voel ik wat en denk ik steeds dat het bloed is, maar dan toch gewoon afscheiding. Heb jij al een echo in de planning?
Oh spannend!! Morgen/overmorgen weer een verse baby!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:02 schreef DJMO het volgende:
Goedemorgen!
Ik besef vandaag pas dat mijn liefste vriendin vandaag jarig is. Als ik het nou wat handiger had gepland, dan had spekkie zijn verjaardag met haar gedeeld <3![]()
nog één nachtje slapenhet komt nu wel eng dichtbij hoor
quote:Op maandag 9 maart 2015 19:48 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan denken op: Hoe verwelkom je je baby beter dan met de geur van rozen? is dat mijn baby lekker welkom wordt geheten door mijn stinkdoos en aars.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Oh spannend!! Morgen/overmorgen weer een verse baby!
Ik hoop het ook, als het door de baby komt is dat vervelend, maar hoogstwaarschijnlijk meteen na de bevalling weer over (zo niet al eerder).quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:40 schreef DJMO het volgende:
och Ludann .. hopelijk komt het alleen door de zwangerschap en heb je geen blijvende schade! Fijn dat B_N mocht mee-eten van het personeel!
Dat is al snel! Hoe lang ben je dan zwanger? Sorry als dat al een keer is langsgekomen; ik vergeet steeds wie wanneer hier gemeld heeft hoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:20 schreef Daui het volgende:
[..]
Ik denk volgende week echo. Ben je al gebeld voor een afspraak?
Bij mij had ik op werk nergens last van maar Bob houdt duidelijk niet van een lange dag werken en dan nog naar huis. Darmen met teveel lucht en baarmoeder krampen.
Af en toe denk ik dat daar beneden een heel team bezig is
Aaaah lief!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:53 schreef Krisvc het volgende:
Dat klinkt niet prettig LuDann. Fijn dat er goed voor je wordt gezorgd.
Had ik al verteld dat na mijn hormonale bui van zondag omdat we de vloer niet konden leggen in de babykamer, ik gistermiddag thuiskwam en het vloertje was gelegd, de plintjes waren gedaan en het kamertje erin stond?
6 weken en volgende week 7. Wel vroeg maar mijn behandelend arts klonk alsof het echt snel moest gebeuren. Had je jouw longarts al gesproken voordat je zwanger werd?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is al snel! Hoe lang ben je dan zwanger? Sorry als dat al een keer is langsgekomen; ik vergeet steeds wie wanneer hier gemeld heeft hoor.
Ik mag volgende week donderdag! Spannend!
Ik laat me verrassen, als het iemand is waar ik de kriebels van krijg trek ik wel ergens aan de bel.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:35 schreef Daui het volgende:
[..]
6 weken en volgende week 7. Wel vroeg maar mijn behandelend arts klonk alsof het echt snel moest gebeuren. Had je jouw longarts al gesproken voordat je zwanger werd?
Had je al een gynaecoloog of heb je er eentje op het oog of laat je je verassen?
Ik vraag me af of ze überhaupt iets kunnen zien rond 7 weken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nikoosvoor de stickers! Mijn middelste lag tot 34 weken in stuit en is daarna nog gedraaid.
kan prima hoor, ik had met 6,3 een kloppend hartjequote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:35 schreef Daui het volgende:
[..]
6 weken en volgende week 7. Wel vroeg maar mijn behandelend arts klonk alsof het echt snel moest gebeuren. Had je jouw longarts al gesproken voordat je zwanger werd?
Had je al een gynaecoloog of heb je er eentje op het oog of laat je je verassen?
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:41 schreef pessie het volgende:
Helaas vandaag meer pijn, en erg slecht geslapen. Dus maar weer aan de pcm en zo min mogelijk doen. Oudste is door papa naar school gebracht en mag na school met een vriendje mee. Hoop toch echt dat ik morgen weer fitter ben.De kinders vinden het waarschijnlijk alleen maar tof dat ze bij vriendjes mogen spelen. Helemaal niets mis mee om even tijd voor jezelf te nemen. Genoeg tijd om weer alles voor de kinderen te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nikoosvoor de stickers! Mijn middelste lag tot 34 weken in stuit en is daarna nog gedraaid.
En tot 34 weken, dan heeft ze nog 1,5 week om weer terug te draaien
Ze heeft de hele periode gewoon prima gelegen en volgens de verlos is de kans dan ook wel groot dat ze weer terug draait.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Via een inwendige echo zeer zeker wel!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:35 schreef Daui het volgende:
[..]
Inwendig?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:35 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Via een inwendige echo zeer zeker wel!
quote:
Bij ons was het prima door mijn lagen blubberbuik te zien met een 9 weken uitwendige echo..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Pas vanaf een week of 10 is het uitwendig, bij ons tenminste.
Oh, het zal bij sommigen ook best goed te doen zijn hoor, maar ik heb echt nog nooit een echt vroege echo (onder de 8 weken) uitwendig gehad. Met 6.3 ga ik er vanuit dat ze het niet eens proberenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:10 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Bij ons was het prima door mijn lagen blubberbuik te zien met een 9 weken uitwendige echo..
Ik denk dat het ook aan het apparaat afhangt. De een geeft ook een mooier helder beeld dan de ander.
Whehe. Ik deed ook standaard mijn broek al uit in het echo centrum. Toen bleek dat ze daar altijd eerst uitwendig probeerden, dus stond ik alsnog een beetje voor schutquote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:28 schreef Cholula het volgende:
Inwendige echo vond ik inderdaad niet veel voorstellen, bij de tiende (inwendige) echo liep ik nog net niet met mijn broek op mijn enkels over de gang naar de echoruimte.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Whehe. Ik deed ook standaard mijn broek al uit in het echo centrum. Toen bleek dat ze daar altijd eerst uitwendig probeerden, dus stond ik alsnog een beetje voor schut.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Whehe. Ik deed ook standaard mijn broek al uit in het echo centrum. Toen bleek dat ze daar altijd eerst uitwendig probeerden, dus stond ik alsnog een beetje voor schut.
Bij mij was het met 6+ weken uitwendig. Bij ons proberen ze het eerst uitwendig en als dat niet lukt inwendig.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Pas vanaf een week of 10 is het uitwendig, bij ons tenminste.
Wat moet er gewijzigd in je verzekering dan? Dat zijn echt dingen die ik allemaal nog niet weet...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:22 schreef J0ycie88 het volgende:
Aaaaaa verzekering gebeld en gewijzigd per 1 augustus, kraamzorg aangemeld.....
HET WORDT NU WEL HEEL ECHT!!!
Zometeen een middagje werken. Ben heel benieuwd of ik het trek. Vanmorgen wel express heel rustig aan gedaan, hopelijk scheelt dat!
Ik zie in ruim de helft van de eerste/vroege echo's voor de 10 weken dat het toch nog vaginaal moetquote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb nmij ingeschreven bij de vk,die gaf per mail aan dat ik eerst een uitwendige echo kreeg. Scheelt weer gênante halfnaakte taferelen haha
Ben wel benieuwd hoe ze überhaupt iets door mijn pens heen denken te zien maar goed
met inwendig heb ik totaal geen moeite hoor, maar inderdaad dat je daar heel enthousiast zonder broek staat en dat ze zeggen, we proberen eerst uitwendigquote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zie in ruim de helft van de eerste/vroege echo's voor de 10 weken dat het toch nog vaginaal moethou er in gedachten dus wel rekening mee. Zeker als je zelf voorzien bent van wat extra verpakking. Als je t vervelend vindt, gewoon ff aangeven, daar ben je bepaald niet de enige mee, en trek iets van een lang hemd of jurkje aan dan voel je je niet zo heel naakt.
oh op die fiets!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:33 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
met inwendig heb ik totaal geen moeite hoor, maar inderdaad dat je daar heel enthousiast zonder broek staat en dat ze zeggen, we proberen eerst uitwendig
Ik had nog een aanvullende jongeren verzekering, en daar komt nu een aanvullend gezinnen verzekering bij.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wat moet er gewijzigd in je verzekering dan? Dat zijn echt dingen die ik allemaal nog niet weet...
Ik val hier bijna in slaap achter m'n bureau. Bijna niet te doen. Nahjah, het moet maar.
Hmm. Als ik dat snel vergelijk ben ik dan wel heel veel duurder uit. De voordelen wegen dan denk ik niet op tegen de extra kosten van dingen die ik ook zelf kan betalen...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik had nog een aanvullende jongeren verzekering, en daar komt nu een aanvullend gezinnen verzekering bij.
Heb je net wat meer vergoedingen. Bijv geen eigen bijdrage kraamzorg. Vergoeding van een lactatiedeskundige.
Even goed kijken wat je nu vergoed krijgt en of het zinvol is om je aanvullende verzekering aan te passen. En of dat dat kan. Bij CZ is zwangerschap de enige uitzondering om tussentijds over te stappen.
In mijn jongerenverzekering werd bijna niets vergoedquote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hmm. Als ik dat snel vergelijk ben ik dan wel heel veel duurder uit. De voordelen wegen dan denk ik niet op tegen de extra kosten van dingen die ik ook zelf kan betalen...
Lekker partnerren!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:54 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn hoofd is ook echt een zeef. Mijn vriend is mijn geheugensteuntje tegenwoordig.
Eigenlijk het leukste nog vergeten te vertellen. 22 juni hebben we een afspraak voor het geregistreerd partnerschap!
aangifte of de dag? Spannendquote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:54 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn hoofd is ook echt een zeef. Mijn vriend is mijn geheugensteuntje tegenwoordig.
Eigenlijk het leukste nog vergeten te vertellen. 22 juni hebben we een afspraak voor het geregistreerd partnerschap!
Mag mijn UD naar 6 oktober?quote:
Ik zou dit wel echt even gaan berekenen. Kosten van kraamzorg, lactatiekundige, zwangerschapscursus kan best in de papieren lopen. Ik haal het er altijd wel uit, zeg maarquote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hmm. Als ik dat snel vergelijk ben ik dan wel heel veel duurder uit. De voordelen wegen dan denk ik niet op tegen de extra kosten van dingen die ik ook zelf kan betalen...
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:20 schreef Limone het volgende:
[..]
Mag mijn UD naar 6 oktober?
Ik had weer een hele goede echo! Druk bewegend kind met hersenhelften, benen en armen! Ik ben vandaag tien weken precies. Voor wie het weten wil: het was een inwendige echo omdat uitwendig niet lukte. Ik heb geen extra verpakking, kind zat gewoon te diep.
Hersenhelften!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:20 schreef Limone het volgende:
[..]
Mag mijn UD naar 6 oktober?
Ik had weer een hele goede echo! Druk bewegend kind met hersenhelften, benen en armen! Ik ben vandaag tien weken precies. Voor wie het weten wil: het was een inwendige echo omdat uitwendig niet lukte. Ik heb geen extra verpakking, kind zat gewoon te diep.
Ik dacht dat jij voor mij zwanger was geraakt. Niet dus. Fijn van de goede echo!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:05 schreef Limone het volgende:
Van november is die. Ook een leuk weetje: bij M. had ik ook op dinsdag wisseldag!
Yes, yes! Net als bij mij en mijn zus. Vandaar dat mijn vader alles behalve verbaasd reageerde toen ik vertelde dat ik zwanger was.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:06 schreef L-E het volgende:
Oh dus je hebt een nog-net-geen-tweejarige als deze komt!
Jawel, maar dat ging mis.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij voor mij zwanger was geraakt. Niet dus. Fijn van de goede echo!
Whehe, hij had al op de kalender gezien dat het er tijd voor wasquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:08 schreef Limone het volgende:
[..]
Yes, yes! Net als bij mij en mijn zus. Vandaar dat mijn vader alles behalve verbaasd reageerde toen ik vertelde dat ik zwanger was.![]()
![]()
en trots dat ie was!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:11 schreef L-E het volgende:
[..]
Whehe, hij had al op de kalender gezien dat het er tijd voor was
ah, dat was ik vergeten. Dan helemaal fijn dat er nu al hersenhelften zijn!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:10 schreef Limone het volgende:
[..]
Jawel, maar dat ging mis.Jij zit precies tussen die twee zwangerschappen in.
woei!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:11 schreef L-E het volgende:
Vandaag heb ik trouwens al een week lang niet overgegeven
Zeker!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ah, dat was ik vergeten. Dan helemaal fijn dat er nu al hersenhelften zijn!
Daar durf ik nog niet eens over na te denken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:13 schreef L-E het volgende:
Ik vind het wel heel spannend hoor, een kind van 2 en dan een baby erbij. Lijkt me best eh.. een uitdaging, zeg maar.
Ik heb me er (nog) niet in verdiept. En ik kan ook niet echt uit ervaring putten want tussen 1 en 2 zat vijf jaar verschil: dat is echt een compleet ander verhaal daardoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:18 schreef Limone het volgende:
[..]
Daar durf ik nog niet eens over na te denken.![]()
Zijn er eigenlijk boeken over? Over broers en zussen en hoe je die een beetje zonder onderlinge strijd of jaloezie opvoedt?
Mijn man stootte me tijdens de echo ook aan en later toen we buiten stonden: 'Zag je dat? Hij heeft gewoon hersenhelften!'quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Hersenhelften!M. is toch ook van oktober?
Daar was ik elke keer weer zo enorm trots op he: ons kind heeft hersenhelften mensen, hoe tof is dat
Jeeej!!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:11 schreef L-E het volgende:
Vandaag heb ik trouwens al een week lang niet overgegeven
Ik breek even in. Het is soms wat druk, maar zóóóó leukquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:13 schreef L-E het volgende:
Ik vind het wel heel spannend hoor, een kind van 2 en dan een baby erbij. Lijkt me best eh.. een uitdaging, zeg maar.
Hmm ja, nahjah. ik weet dat allemaal niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:34 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik zou dit wel echt even gaan berekenen. Kosten van kraamzorg, lactatiekundige, zwangerschapscursus kan best in de papieren lopen. Ik haal het er altijd wel uit, zeg maar
Jeetje. Wat voor verzekering is dat dan als je minimaal 40 euro per maand meer betaalt alleen als je een uitgebreider pakket wil? Ik vind het nogal een verschil, dan loont het wellicht niet nee.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:29 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hmm ja, nahjah. ik weet dat allemaal niet.
Kraamzorg: eigen bijdrage van 4,15 per uur. Op wat komt dat in totaal? 330 euro ofzo?
Zwangerschapscursus kost 100 euro (iig degene die ik op het oog heb).
Lactatiedeskundigen: heb je die nodig? Of is dat pas als je borstvoeding niet op gang komt?
In ieder geval zit ik dan op 450 euro aan kosten.
De verzekering kost me echter dik 500 extra. Volgens mij ga ik dat er dus niet uithalen.
Kraampakket e.d. worden al vergoed vanuit het pakket dat ik nu heb.
Daarom verhoog ik m'n verzekering pas de maand voor de UD en niet nu al.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:29 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hmm ja, nahjah. ik weet dat allemaal niet.
Kraamzorg: eigen bijdrage van 4,15 per uur. Op wat komt dat in totaal? 330 euro ofzo?
Zwangerschapscursus kost 100 euro (iig degene die ik op het oog heb).
Lactatiedeskundigen: heb je die nodig? Of is dat pas als je borstvoeding niet op gang komt?
In ieder geval zit ik dan op 450 euro aan kosten.
De verzekering kost me echter dik 500 extra. Volgens mij ga ik dat er dus niet uithalen.
Kraampakket e.d. worden al vergoed vanuit het pakket dat ik nu heb.
Ik zit nu bij CZdirect. Ik zou dan overstappen naar CZ met aanvullende verzekering gezinnen. Misschien loont het als ik in juni overstap als de zwangerschapscursus begint en dan eind van 't jaar (na bevalling) terugswitch. Dat is het narekenen nog wel waard..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:34 schreef L-E het volgende:
[..]
Jeetje. Wat voor verzekering is dat dan als je minimaal 40 euro per maand meer betaalt alleen als je een uitgebreider pakket wil? Ik vind het nogal een verschil, dan loont het wellicht niet nee.
Lactatiekundige is voor problemen rondom borstvoeding ja
Ligt misschien aan de verzekeraar? Mijn man heeft het iig ook ooit gedaan, van een basispakket naar aanvullend. Dat was toen bij Unive.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:38 schreef pinquit het volgende:
Huh, kan dat toch? ziektekostenverzekering omhoog gooien? Ik heb het opgezocht, maar ik dacht dat het niet kon
Ik denk dat het kan als je bij dezelfde verzekeraar blijft. Dan kan je misschien wel "extra" bij verzekeren, maar niet overstappen naar een ander.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:39 schreef L-E het volgende:
[..]
Ligt misschien aan de verzekeraar? Mijn man heeft het iig ook ooit gedaan, van een basispakket naar aanvullend. Dat was toen bij Unive.
Siblings without rivalry van Faber & Maslizh schijnt wel een goed boek te zijn. Zelf nog niet gelezen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:18 schreef Limone het volgende:
[..]
Daar durf ik nog niet eens over na te denken.![]()
Zijn er eigenlijk boeken over? Over broers en zussen en hoe je die een beetje zonder onderlinge strijd of jaloezie opvoedt?
Dit was een beetje een laatste kans. We zouden in februari-maart-april een pauze inlassen, vanwege al die verjaardagen en sinterklaas en kerst. We zijn nu wel failliet elk jaar in januari.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:20 schreef Mineola het volgende:
Fijn Limone! Ook wel lekker dat er gewoon geen kans is dat je op M's verjaardag bevalt. Ik was daar opeens heel bang voor nu, dat wilde ik echt niet.
Super! Dank, staat op mijn verlanglijst!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:56 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Siblings without rivalry van Faber & Maslizh schijnt wel een goed boek te zijn. Zelf nog niet gelezen.
Maar wel een leuke uitdaging hoor! (meestal danquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:13 schreef L-E het volgende:
Volgens mij wel. En kun je tegenwoordig tussentijds wel je pakket veranderen dan? Behalve dan bij FBTO, van die reclamequote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:53 schreef pessie het volgende:
Gefeliciteerd Limone!
Pinq, leuk baby kijken
Joyce, gefeliciteerd met je toekomstig partnerschap!
Wat betreft verzekering, moet je niet een minimaal aantal maanden verzekerd zijn voordat je ergens aanspraak op kan maken? Bij fysiotherapie werkt dat meen ik wel zo, dat je als je door het jaar dat wilt ophogen je minimaal 3 of 6 maanden verzekert moet zijn voordat je aanspraak mag maken op vergoeding.
Toen ik zwanger was heb ik het boek "je 2de kind" gelezen, was best informatief. Maar een tweede is sowieso heel leuk
FBTO heeft ook randvoorwaarden hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:01 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Volgens mij wel. En kun je tegenwoordig tussentijds wel je pakket veranderen dan? Behalve dan bij FBTO, van die reclameWij wilden iets veranderen bij het Zilveren kruis maar dat kon niet.
Echo ingepland. 31 maart mogen we komen.. spannend.
Haha dat had ik met de blaas. Wow, een volle blaas! Kind heeft een blaasquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:04 schreef faptist het volgende:
Weet nog hoe mooi ik haar nieren en milt vond. Haha. 'Wow!!!!!'
Hangt echt per verzekeraar af. Ook of je kan switchen qua pakket bij je verzekeraar. Meegroeiservice noemen ze dat soms (OHRA/DL/CZ). Aanvullend pakket is nl. particulier en niet wettelijk vastgelegd zoals de basisverzekering.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:53 schreef pessie het volgende:
Wat betreft verzekering, moet je niet een minimaal aantal maanden verzekerd zijn voordat je ergens aanspraak op kan maken? Bij fysiotherapie werkt dat meen ik wel zo, dat je als je door het jaar dat wilt ophogen je minimaal 3 of 6 maanden verzekert moet zijn voordat je aanspraak mag maken op vergoeding.
Snickers Mariposasquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:21 schreef Mariposas het volgende:
Wat betreft de organen op de echo... Bij de SEO werd mijn man een beetje licht in z'n hoofd toen ze zo gedetailleerd het hartje aan het bekijken. Toen kreeg ik er helemaal een hard hoofd in hoe hij mij moet bijstaan bij de bevalling.![]()
![]()
![]()
Hahahahahahahhaaquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:40 schreef Mariposas het volgende:
Die van mij kan ook niet tegen bloed. Als ik het er alleen al over heb dat ik bloed heb laten prikken moet hij snel aan iets anders denken. Als ik daar een minuut over zou praten ligt hij echt op de grond. maar idd, Snickers, vlugzout, etc dan maar.
Dat bloed komt pas op het einde, maar als bonus is hij ook een enorme zenuwpees. Zou hij lachgas kunnen krijgen of gebruiken ze dat tegenwoordig niet meer bij bevallingen?![]()
Nouja komt vast wel goed en hij hoeft van mij ook echt niet aan de business end de baby er uit te trekken en de navelstreng met z'n tanden door te scheuren. Als hij ook gewoon aan het hoofdeinde op z'n benen blijft staan ben ik al blij.
Welke kosten kunnen er überhaupt verwacht worden? Wat zijn handige vragen om aan de v verzekering te stellen? Algemene vraag in dit topic overigens. Kraamzorg durf ik nog niet te regelen maar ik ga wel alvast een en ander uitstippelen om uit te zoekenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Je kan het beste de kosten berekenen die je verwacht kwijt te zijn als je niets vergoed krijgt, en wat het kost om in elk geval tot aan het einde van het jaar aan premie te betalen rder uit met AV, CZ bijvoorbeeld is erg duur. Mijn verzekering vergoed alle aanvullende kosten rondom zwangerschap en ik betaal iets van ¤7,- per maand.![]()
Oh ev goed de voorwaarden checken idd, of er geen beperkingen zitten aan het pakket zoals wachttijd.
Ik vind dit ook wel een prettige vraag. Ik had eerlijk gezegd ook het idee dat het belangrijkste wel gedekt werd vanuit de basisverzekering, en dat de bijkomende kosten wel op te brengen zijn..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:59 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Welke kosten kunnen er überhaupt verwacht worden? Wat zijn handige vragen om aan de v verzekering te stellen? Algemene vraag in dit topic overigens. Kraamzorg durf ik nog niet te regelen maar ik ga wel alvast een en ander uitstippelen om uit te zoeken
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:55 schreef Krisvc het volgende:
Mijn man vraagt waarschijnlijk of hij mee mag helpen.Die vindt dat alleen maar reuze interessant. Werkt ook met allerlei bloederige onderzoeken in het dagelijks leven.
Hoi hoi!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:57 schreef Malteser het volgende:
Goede echo voor Limone![]()
LE al een week lang niet meer overgeven![]()
Gevalletje een sticker bij de VK
Het is een rekensom die je kunt maken. eigen bijdrage is volgens mij 4¤50 per uur. X49 is ongeveer ¤220, lactatiekundige hulp zit al gauw op ¤120, kraampakket is ¤30, cursus is vaak ¤100. Heb je een pijnlijk bekken en moet je naar de bekkenfysiotherapeut: ¤42.50 per consult (ik was eind februari al door mijn consulten heen dus de rest moet ik alsnog zelf opbrengen, maar wel fijn dat ik de intake+6 behandelingen vergoed kreeg). Oh ja er is in de basisverzekering ook nog een bijdrage voor poliklinisch bevallen, ¤300?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:01 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik vind dit ook wel een prettige vraag. Ik had eerlijk gezegd ook het idee dat het belangrijkste wel gedekt werd vanuit de basisverzekering, en dat de bijkomende kosten wel op te brengen zijn..
Kraampakket is niet bepaald een kostenpost, leuk dat je hem krijgt als je aanvullend verzekerd bent maar ik zou niet de verzekering omhoog gooien voor een kraampakket.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:05 schreef pinquit het volgende:
Ja als je uit gaat van eventuele ongemakken, zoals BV die niet op gang komt of BI enz, dan zal het best wel aantikken. Ik dacht altijd dat een kraampakket graties was![]()
Hm, ik ga hier nog eens goed over brainstormen
medisch wordt wel vergoed vanuit de basisquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:06 schreef pinquit het volgende:
poliklinisch bevallen doe ik niet aantenzij medische indicatie, maar die krijg je dan weer wel vergoed.
[edit] TOCH?![]()
Ja, medische indicatie wel. weet alleen niet hoe dat zit met eigen risico maar volgens mij zit er geen eigen risico op zwangerschap en bevallingquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:06 schreef pinquit het volgende:
poliklinisch bevallen doe ik niet aantenzij medische indicatie, maar die krijg je dan weer wel vergoed.
[edit] TOCH?![]()
Je had em ook nog niet moeten open maken!!!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:34 schreef -Spring het volgende:
*Huil*
[ link | afbeelding ]
Ik zie zo tegen de bevalling op. Godsvergeten kutklus.
Ik snap je opmerking niet goedquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:18 schreef Mariposas het volgende:
In principe zou je alleen kosten kwijt kunnen zijn aan kraamzorg en een kraampakket. Dan kan je je net zo goed niet aanvullend verzekeren.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:39 schreef pessie het volgende:
[..]
Je had em ook nog niet moeten open maken!!!
Dat liet ik altijd aan de verloskundige over![]()
Maar weet je, elke bevalling is anders, en de bevalling van je eerste kan een flink karwei zijn geweest terwijl de tweede er zo uitfloept.
Spoiler is niet voor mensen met een romantisch beeld over bevallenMaar dat moment hoeft niet te komen he! Ik ben bij beide bevalling niet ingescheurd of geknipt en bij de tweede heeft het hoofdje zelf best lang gestaan omdat ik even geen wee kreegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar alsnog, zonder schade eruit gekomen.
En voor de HEMA via Menzis verzekerden; het kraampakket is supertof. Met kleertjes en een dekentje!
even met de kraamzorg bellen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:42 schreef -Spring het volgende:
Ik weet het pessie.. Maar dan nog, het is geen garantie.
Ons bed is trouwens net 10 cm te laag. Klossen wordt echt lastig want er zitten heul veul poten onder het bed. Een extra matras zou wel een optie zijn. Zou die 10 cm arbotechnisch gezien veel verschil maken? En zijn ze daar in het algemeen streng op?
Oh gadver ja, brrrrrquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:45 schreef Vlindur het volgende:
Maar de lucht erna die dan uit je vagina komt Dáár kijk ik tegenop
Ik heb er nooit een zeiltje op gehad eigenlijk. Ben beide keren met 38 weken ingeleid en dat gebeurd nu ook weer.. Ons bed gaat ook niet op klossen. Er staat nu al sinds begin januari een kraambed in de woonkamer... Met 'normaal' matras. Ben zo blij met dat ding. Hij ligt echt super comfortabelquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:45 schreef kooks11 het volgende:
ik zie de kraampakketten langskomen. Hebben jullie dat zeiltje uit voorzorg onder je lakens gelegd? En zoja, vanaf hoeveel weken? *nu 37+3 moet het al?*
Het basispakket kraamzorg is 49 uur. De eigen bijdrage is ¤4,15 per uur. Dat is een EB van ¤203,35. Kraampakket ¤30,-. Als je een half jaar premie betaalt aan CZ (¤42,25) ben je ¤296,75 kwijt. OHRA ¤259. Ok, als je pas in september ofzo de aanvullende module afsluit, ben je voordeliger uit. Betaal je alleen je kraampakket waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:40 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik snap je opmerking niet goedEr worden nu toch juist allerlei zaken genoemd die wel extra kosten?
Hier loonde het overigens alleen al vanwege de kraamzorg, dus dat is echt een som die per verzekeraar verschilt.
By farquote:
Eigenlijk wel. Je vliezen kunnen breken (kans is klein maar wel aanwezig) en dan kun je je matras weggooien. Wijzelf hebben bij de eerste een skydda hogt geocht van ikea (heb je ook wel van hema), dat is een matrasbeschermer met plastig onderkant. Dan hoefde ik dat plastic ding niet eronder, dat schijnt erg zweterig te zijn en herrie te maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:45 schreef kooks11 het volgende:
ik zie de kraampakketten langskomen. Hebben jullie dat zeiltje uit voorzorg onder je lakens gelegd? En zoja, vanaf hoeveel weken? *nu 37+3 moet het al?*
Daarom ben ik overgestapt naar Delta Lloydquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:54 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het basispakket kraamzorg is 49 uur. De eigen bijdrage is ¤4,15 per uur. Dat is een EB van ¤203,35. Kraampakket ¤30,-. Als je een half jaar premie betaalt aan CZ (¤42,25) ben je ¤296,75 kwijt. OHRA ¤259. Ok, als je pas in september ofzo de aanvullende module afsluit, ben je voordeliger uit. Betaal je alleen je kraampakket waarschijnlijk.
Alleen als je een verzekeraar hebt met goedkope aanvullende verzekering, ben je sowieso voordeliger uit. En als je meer kraamzorg krijgt op indicatie. Maar omdat ik hier CZ en OHRA genoemd zag worden ben ik daar even van uit gegaan. Voor andere verzekeraars weet ik niet of het überhaupt mogelijk is van aanvullende te switchen. Van fbto weet ik het verder alleen.
Kratjes een optie? Met 2 losse bedbodems en 1 matras hebben wij ook 12 poten... ik had een halve slijterij onder mn bed (9 kratten) en dat ging prima.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:42 schreef -Spring het volgende:
Ik weet het pessie.. Maar dan nog, het is geen garantie.
Ons bed is trouwens net 10 cm te laag. Klossen wordt echt lastig want er zitten heul veul poten onder het bed. Een extra matras zou wel een optie zijn. Zou die 10 cm arbotechnisch gezien veel verschil maken? En zijn ze daar in het algemeen streng op?
Dat was ook mijn idee, maar dat vindt N niet zo'n puik plan. We hebben best een dure boxspring die op alle poten zn steun wel nodig heeft.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Kratjes een optie? Met 2 losse bedbodems en 1 matras hebben wij ook 12 poten... ik had een halve slijterij onder mn bed (9 kratten) en dat ging prima.
Eens! dat blijf ik ook denken tot medio oktoberquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:05 schreef Melliemuis het volgende:
Mijn bevalling word een feestje, gaat geen pijn doen en alles ruikt naar roosjes. Anders maar cancellen die hap![]()
ben kei-realistisch
Ja, dit is een lastige. Volgens mij kun jij nog steeds zelf een andere kiezen. Het is wel zo dat het deel wat duurder is voor jouw rekening kan komen. Om dit zeker te weten zou ik de verzekering even bellen. En verder lijk je prima verzekerd hoor!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:01 schreef Cassandra87 het volgende:
En vooral hoe het zit met kraamzorg buiten de gecontracteerde aanbieders. Mijn zorgverzekeraar heeft er maar een namelijk
Voor wat betreft kraamzorg, mijn aanvullende verzekering dekt de volledige eigen bijdrage.
Bevalling zonder medische noodzaak in een gecontracteerd geboortecentrum of in het ziekenhuis wordt volledig gedekt.
Voor lactatiekundig consult krijg ik 200,- vergoed
voor preventieve cursussen krijg ik ook 200,- vergoed
Dus volgens mij is dat een redelijke verzekering zo
Dan zou ik denk ik ook voor het extra matras gaan. Of planken op de kratjes leggen... dan creeer je ook extra steun natuurlijk...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:02 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat was ook mijn idee, maar dat vindt N niet zo'n puik plan. We hebben best een dure boxspring die op alle poten zn steun wel nodig heeft.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:49 schreef pinquit het volgende:
Ommegot die lúcht idd![]()
![]()
De geur van verrotting en dood vlees
Ruikt die ook al niet naar bloemetjes en zwitsal dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:08 schreef Limone het volgende:
[..]ik heb helemaal geen herinnering aan die lucht. Is het ongeveer dezelfde lucht als in het haar van mijn pasgeborene zat de eerste drie dagen?
![]()
Mijn baby rook lekker vond ikquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:09 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ruikt die ook al niet naar bloemetjes en zwitsal dan?Daar gaat mijn droombeeld..
Ja, dan wel. Zonder medische indicatie is alleen thuis bevallen gratisch ende voor niks. Wil je bv naar een kraamhotel/ geboortecentrum, dan betaal je dus wel die eigen bijdrage (hier ongeveer 300 euro)...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:06 schreef pinquit het volgende:
[edit] TOCH?![]()
Zit bij DL idd ook in de aanvullende verzekering, maar in de basis zit t iig nietquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:14 schreef Cassandra87 het volgende:
In dta geval ben ik blij met mijn zorgverzekeringIk neig nu naar een bevalling in het kraamhotel (kan nog veranderen) en die krijg ik dan vergoed
Vanaf week 36/37 komt de Skydda er gewoon weer om hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:13 schreef Mineola het volgende:
Yep mariposas, zo heb ik idd gerekend voor mijn verzekering idd, OHRA dus.
Plus ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, dat komt er nog bij. Bij de eerste ook zo gedaan met de verzekering.
Kooks, ik had een niet-krakend ding over m'n matras gelegd. Denk van Ikea inderdaad, soort molton met plastic laagje. Een of twee dagen later braken m'n vliezen in bed! (Misschien iets voor jouw 37 weken-to do list pessie!)
Oh en spring, anders misschien even kraamzorg bellen over die hoogte?!
Dat kan ik me niet herinneren gelukkig. Had je er in gepoept? :pquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:08 schreef Limone het volgende:
[..]ik heb helemaal geen herinnering aan die lucht. Is het ongeveer dezelfde lucht als in het haar van mijn pasgeborene zat de eerste drie dagen?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |