abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150458410
Zwangerschap en Geboorte!

2015

2 maart: Risu (meisje) geboren in de nacht van 8 op 9 maart *O*
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

10 oktober: Limone
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!
Schudden voor gebruik
pi_150458425
Ik heb trouwens een shitload aan was te vouwen en ik heb geen zin wat ik heb pijn en dat wordt dan alleen maar erger :') Maar als ik het niet doe ligt het er volgende week nogsteeds -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150458450
Risu *O* Daar is ze eindelijk.. Rust lekker uit meis!
pi_150458474
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef Stippelrientje het volgende:
*O* Risu gaat de weeën op de schaal van Risu indelen O+
Schaal 1: oh hey, ik voel iets, Zullen dit weeën zijn?
Schaal 2: Ja dit zijn duidelijk weeën. Even timen of ze regelmatig komen.
Schaal 3: Poeh dit voelt echt niet prettig, maar gelukkig zit er tijd tussen om ze op te vangen
Schaal 4: verdomme dit doet zeer!
Schaal 5: en nu word de tijd ook al korter tussen de weeën. Auw auw auuuuw
Schaal 6: oh God ik hou dit niet meer. Waarom wilde ik kinderen? WAAROM?
Schaal 7: IK GA DOOD IK GA DOOD IK GA DOOD :'(

Maar dan als eindhalte: oohh mijn baby O+ Hallo mijn mooiste, knapste, liefste! Welkom op deze wereld, welkom in ons leven O+

:9 dussss wat klopt ervan Risu? :9
O+
Schudden voor gebruik
  maandag 9 maart 2015 @ 13:52:04 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150458517
quote:
13s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:49 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb trouwens een shitload aan was te vouwen en ik heb geen zin wat ik heb pijn en dat wordt dan alleen maar erger :') Maar als ik het niet doe ligt het er volgende week nogsteeds -O-
Dat zijn de rotdagen :*
Idee om iedere keer dat je toch staat (kopje thee halen, broodje smeren weet ik veel wat, 3 kledingstukken op te vouwen? Ben je er volgende week zeker doorheen.
  maandag 9 maart 2015 @ 13:56:03 #6
259886 pessie
pi_150458652
Stippel leuke feature in de OP :D
pi_150458799
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:52 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat zijn de rotdagen :*
Idee om iedere keer dat je toch staat (kopje thee halen, broodje smeren weet ik veel wat, 3 kledingstukken op te vouwen? Ben je er volgende week zeker doorheen.
Dan zet ik liever door en zit ik met meer pijn, maar dan is de bank tenminste weer vrij w/

Eerst koffie. En dan moed verzamelen :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 9 maart 2015 @ 14:10:19 #8
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150459024
Ik heb net ook iets van 5 wasmachines was opgevouwen :') wel fijn als het eenmaal gebeurd is, en ik vind het niet eens zo erg om te doen, maar eraan begínnen.. :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 9 maart 2015 @ 14:16:46 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150459206
Ik doe was opvouwen altijd tijdens tv kijken. :Y Het inruimen is een groter probleem. :')

Ik kreeg net volgens mij zo'n gevaarlijke blik in m'n ogen. Ik had ineens enorme drang om dingen weg te gooien. Heb allerlei dingen die ik in de berging had staan in de auto gezet om naar het kringloop te brengen (alleen om nu naar het kringloop te gaan heb ik geen zin in). En verder nog een vuilniszak met troep volgegooid. Ondertussen als een soort junk allerlei deuren van kasten opentrekken om te kijken wat ik nog meer weg kan gooien. Weggooien! :9~
Ik ben inmiddels gekalmeerd. O-)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 9 maart 2015 @ 14:17:22 #10
409579 LuDann
All the way
pi_150459220
Risu baby has arrived! *O* Superbenieuwd naar de naam en jammer van de KS, maar belangrijkste is dat ze er is. O+
  maandag 9 maart 2015 @ 14:20:29 #11
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150459293
Voor Risu natuurlijk ook de gouden glitter baby!
Gefeliciteerd!!

pi_150459529
Risu! _O_ *O* *O* *O* ^O^
pi_150459551
Gefeliciteerd Risu! *O* *O*
  maandag 9 maart 2015 @ 14:30:30 #14
409579 LuDann
All the way
pi_150459555
Heb een beetje bij gelezen maar ben er niet helemaal bij met mijn hoofd. Erg bedankt voor alle beterschapswensen iedereen, dat doet me erg goed. Voelt best eenzaam hier.

Ehm ff, uit mijn hoofd antwoord op wat vragen; mijn ouders zijn inderdaad wel wat gewend, maar alsnog is het niet leuk natuurlijk. Maar ze weten ook wel dat ik nergens beter in de gaten gehouden word dan in het ziekenhuis, dus dat zal ook wel geruststellen.

Ik weet niet hoe lang ik moet blijven, in ieder geval nog een nacht en dan morgen verder zien hoe het gaat. Straks nog een echo van de nieren om te kijken of daar alles oké is, echo van de baby (vruchtwater en navelstrengdoorbloeding) heb ik net gehad, dat leek allemaal oké.

Qua klachten; vrijdagnacht had ik krampen in mijn onderbuik die ik niet thuis kon brengen en een menstruatieachtige pijn in buik en rug. Dokter had het geloof ik over harde buiken.

Daar zijn in de twee dagen daarna wel pijn bij het plassen en pijn in mijn zij/rug bijgekomen. Verder verhoging/koorts, heel slap voelen en bewegingsdrang. Doet wel flink zeer, ik mag Tramadol maar heb daar nog niet om gevraagd. Probeer het zo lang mogelijk met Paracetamol te doen.
pi_150459614
Risu *O* van harte gefeliciteerd!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 9 maart 2015 @ 14:36:25 #16
409579 LuDann
All the way
pi_150459683
Oh ja en urineweginfecties zijn niet altijd op te sporen met een 'dipsticktest', die van mij geven vaak een goede uitslag terwijl het toch mis is. Schijnt niet ongewoon te zijn hoorde ik net van de arts.

Vorige week maandag nog urine na laten kijken bij de huisarts (gewoon voor de zekerheid, had geen klachten maar wel een geschiedenis van urineweginfecties en nierbekkenontsteking (dit is de 4e :X )

Maar bij de huisarts doen ze dus standaard zo'n dipsticktest, dus als tip; als je klachten hebt maar er blijkt niks uit zo'n eerste testje bij de HA, vraag dan of ze het op kweek willen zetten.
pi_150459736
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:33 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de relatie tussen rebreathing en wiegedood is nooit duidelijk aangetoond.
Nee, klopt. Maar ook los van wiegendood lijkt rebreathing me niet echt een positief iets :)

quote:
Bovendien laat je een baby op de rug slapen, in elk geval niet op de buik. Dus dan zit het mondje ook niet tegen het matras aan, de baby kan dan makkelijk vrij ademen. Knappe baby die zijn hoofd meer dan 90 graden weet te draaien. ;)
Nu heb ik visuals van baby's met zo'n uilenhoofdje dat helemaal ronddraait :D

En in principe ben ik het eens met je opmerking over buikslapen, maar in de praktijk pakt dat nog wel eens anders uit.

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:41 schreef coccinelle het volgende:
Wij zijn wel voor de aerosleep gegaan. Wij kregen een 'gratis' matrasje bij onze kinderkamer, en konden voor een zeer kleine meerprijs de aerosleep doen. Tijdens de kruikperiode doe ik waarschijnlijk het dekmatras er niet op, daarna wegens hygiëne. Jersey hoeslakens voldoen ook, aldus de verkoopster. Die vond de dure hoeslakens van aerosleep zonde van het geld.
Maar met normale hoeslakens wordt het idee van de aerosleep toch juist teniet gedaan?

Disclaimer: heb overigens geen aandelen ofzo hoor (mocht dat zo overkomen) ;)
Maar het wordt vaak zo zwart-wit gebracht, met verkopers die inspelen op angst van ouders en anderen die het als 100% geldklopperij zien. En ik denk dat het een beetje grijs is ;)
pi_150459777
:Y Mijn urine is donderdag ook op kweek gezet. Vorige week zaterdagavond zaten we op de verloskamers ivm veel bloedverlies. Hebben ze ook alleen maar een stickje doorheen gewapperd.
Het blijft een raadsel waar het bloed vandaan komt.
pi_150459849
Mijn zusje zit met haar gebroken enkel bij mij op de bank te werken. Ik val tijdens haar conference call even in slaap en snurk dus blijkbaar keihard door dat gesprek heen. Oops :@
pi_150459850
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:38 schreef twist02 het volgende:

[..]

Nee, klopt. Maar ook los van wiegendood lijkt rebreathing me niet echt een positief iets :)

[..]

Nu heb ik visuals van baby's met zo'n uilenhoofdje dat helemaal ronddraait :D

En in principe ben ik het eens met je opmerking over buikslapen, maar in de praktijk pakt dat nog wel eens anders uit.

[..]

Maar met normale hoeslakens wordt het idee van de aerosleep toch juist teniet gedaan?

Disclaimer: heb overigens geen aandelen ofzo hoor (mocht dat zo overkomen) ;)
Maar het wordt vaak zo zwart-wit gebracht, met verkopers die inspelen op angst van ouders en anderen die het als 100% geldklopperij zien. En ik denk dat het een beetje grijs is ;)

Een jersey hoeslaken zou voldoende doorademen i.t.t. katoen. Het gaat bij mij ook met name om de spuug- en plasongelukjes dat het meteen in zou trekken dan tegen mogelijke gezichtjes die in het matras draaien en dat ze dan zouden stikken. Daar is nog onvoldoende bewijs voor. En ach, '¤10,-' voor een aerosleepmatras :D
pi_150459937
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef Cholula het volgende:
Mijn zusje zit met haar gebroken enkel bij mij op de bank te werken. Ik val tijdens haar conference call even in slaap en snurk dus blijkbaar keihard door dat gesprek heen. Oops :@
Nice :D
  maandag 9 maart 2015 @ 14:53:42 #22
259886 pessie
pi_150460113
Hahaha cho!

coc, op kweek zetten is dan wel handig ja! Het lastige van kweek vind ik dat het bij de ha een week duurt voordat er een uitslag is :') . Hoop dat het allemaal onschuldig blijkt :*

Mari opruimwoede ~O> ;)

En LuDan hoe zag je baby er nu uit? O+
pi_150460343
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef Cholula het volgende:
Haha, geweldig! :D

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Een jersey hoeslaken zou voldoende doorademen i.t.t. katoen. Het gaat bij mij ook met name om de spuug- en plasongelukjes dat het meteen in zou trekken dan tegen mogelijke gezichtjes die in het matras draaien en dat ze dan zouden stikken. Daar is nog onvoldoende bewijs voor. En ach, '¤10,-' voor een aerosleepmatras :D
Haha, dat laatste gaf bij ons inderdaad ook de doorslag! :Y

Ik moest steeds zo lachen als ik hier las dat mensen zenuwachtig waren voor de intake van de kraamzorg, maar betrap mezelf er nu ook op dat ik steeds om me heen zit te kijken of alles wel toonbaar is :')

Ach, zoals ik gisteren tegen m'n vriend zei: het is niet alsof ze nu nog kunnen zeggen dat we beter niet aan kinderen kunnen beginnen :P
  maandag 9 maart 2015 @ 15:10:09 #24
409579 LuDann
All the way
pi_150460500
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:40 schreef coccinelle het volgende:
:Y Mijn urine is donderdag ook op kweek gezet. Vorige week zaterdagavond zaten we op de verloskamers ivm veel bloedverlies. Hebben ze ook alleen maar een stickje doorheen gewapperd.
Jeetje, heftig en beangstigend lijkt me zeg! Goed dat het op kweek is gezet.

Chocula: :D

Pessie: baby lag met het gezicht naar me toe. Raar gezicht, twee van die rondjes van de ogen enzo. Handjes voor de borst en gezichtje. Mijn kleintje O+ Baby is erg rustig, draaide halverwege natuurlijk even beetje eigenwijs zodat de arts de navelstreng kwijt raakte. :+

Heb inmiddels echt aso veel echo's gehad, ben de tel kwijt maar dit weekend alleen al 4. :@
pi_150460787
Klaag: ik ben bij de longarts en de wachtkamer zit BOMVOL! Dit gaat weer een eeuw duren.

Gefeliciteerd Risu! Hopelijk gaat je herstel goed en geniet je flink van de kleine! O+
pi_150460884
Ik leg mijn baby dus wel op de buik. De praktijk is weerbarstig enzo ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 15:25:50 #27
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150460930
Oei.. De raamsticker is besteld. Nu hopen dat het echt een meisje wordt, want de naam is nu definitief :P
pi_150461029
Die areosleep is hier een uitkomst gebleken omdat meneer nogal vaak een bloedneus heeft. Door die hoes is er nog helemaal geen bloed in het matras getrokken ^O^

Ik las over de areosleep en zei tegen mijn man "shit wat een onzin maar nu willen mijn hormonen hem wel graag hebben" :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150461096
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:40 schreef coccinelle het volgende:
Ik lees dit even, maar ken niet je achterliggende verhaal, dus als ik nu iets soms zeg....sorry.

Maar toen ik 14 weken zwanger was van de jongste kreeg ik ook een heftige bloeding. Flink schrikken en naar het ziekenhuis. Ook niets kunnen vinden, behalve dat mijn placenta op dat moment nog onder lag. Dan is alles net wat minder beschermd omdat een deel van de placenta voor je baarmoedermond ligt. Waarschijnlijk is er toen een adertje gesprongen.
Ik moest toen zeker een week rustig aan doen en er werd in de gaten gehouden of de placenta nog zou opschuiven. Omdat anders een vaginale bevalling niet zou kunnen.
Dat is halverwege de zwangerschap helemaal goed gekomen.
pi_150461230
Risu! Gefeliciteerd!! *O*
pi_150461420
Longarts wil me pas met 20 weken zwangerschap weer zien of eerder als het niet goed met me gaat.
Prima!

Verwijzing naar de gyn is binnen. Ik moet in ieder geval daar op consult, en dan overleggen of het hele traject medisch wordt of ze terugverwijzen naar de verloskundige. Ik verwacht gezien mijn astma voorgeschiedenis het 1e! Ik word vandaag of morgen gebeld voor de afspraak.
pi_150461504
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:25 schreef Nikooos het volgende:
Oei.. De raamsticker is besteld. Nu hopen dat het echt een meisje wordt, want de naam is nu definitief :P
Haha, echt bizar hoe gelijk we soms op gaan! :D
Wij hebben ook toevallig gisteren een raamsticker besteld!
  maandag 9 maart 2015 @ 15:50:42 #33
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150461669
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:46 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, echt bizar hoe gelijk we soms op gaan! :D
Wij hebben ook toevallig gisteren een raamsticker besteld!
Cool! laatst nog wel een nieuwe naam in overweging gehad, maar we blijven er bij dat deze mooi is. Ben wel benieuwd naar de reactie van anderen, dus het is lastig mijn mond te houden.

Verder gaat het nog steeds moeizaam thuis. Ze wisselt de goede dagen af met de slechte dagen. Nu is het een periode waarbij ze last heeft bovenin de buik en als dat weg is, dan krijgt ze juist last onder bij haar schaambeen. We gokken erop dat dat wellicht met indalen te maken heeft.

Maar vanavond weer een vliegdagje waarbij we snel moeten eten, dan naar de verlos en dan heeft de hond vanavond ook nog een examen. Kans op 2 stickers dus vanavond :+
  maandag 9 maart 2015 @ 15:58:40 #34
259886 pessie
pi_150461977
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:43 schreef silliegirl het volgende:
Longarts wil me pas met 20 weken zwangerschap weer zien of eerder als het niet goed met me gaat.
Prima!

Verwijzing naar de gyn is binnen. Ik moet in ieder geval daar op consult, en dan overleggen of het hele traject medisch wordt of ze terugverwijzen naar de verloskundige. Ik verwacht gezien mijn astma voorgeschiedenis het 1e! Ik word vandaag of morgen gebeld voor de afspraak.
Kijk aan! Wachten duurde toch minder lang dan gedacht?

LuDan wat leuk dat je het gezichtje kon zien O+

Nikoos, wat een mooie glittersticker was dat! En zwanger zijn is niet altijd even makkelijk nee :*

Ik vind een raamsticker ook nog wel een heel leuk idee. MAar we hebben al een ooievaar (zo'n heerlijk foute enorme die door het raam vliegt *; ) en er komt sowieso weer een slinger met "hoera een ***". Een raamsticker wordt misschien een beetje overdone :P

Skoap, wel handig dat dat dan zo in de was kan!

L-E ik ben een beetje raar, ik heb de irrationele angst dat mijn baby's overlijden aan wiegendood (ik slaak ook altijd een diepe zucht als ze 2 zijn en dat "risico" overwonnen is), dus ik durf echt niet mijn kinderen op de buik te leggen, ondanks dat ze naast me slapen :') . En het schijnt dat de onderzoeken naar wiegedood nooit een eenduidige conclusie kunnen geven over dat buikslapen slecht is :') en dat weet ik :') .
Ik ben best rationeel maar op dit punt flip ik een beetje :@
  maandag 9 maart 2015 @ 16:05:23 #35
259886 pessie
pi_150462247
Oh ja, ik kreeg een of ander mama en baby blad van de drogist, staat het volgende in:
Wil je thuis bevallen, dan moet je ook het volgende in huis hebben: Lippenbalsem
:?
Wat willen ze met lippenbalsem? De boel verdoven voor het hechten? striae wegstrijken? op een aambei smeren?
Jullie een (logischer) idee?
  maandag 9 maart 2015 @ 16:06:54 #36
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150462299
Een raamsticker zou het in jouw geval wat druk maken op het raam denk ik pessie!
Wij houden beiden niet van zo'n ooievaar en houden het dus op een raamsticker en er zal ook wel een "Hoera een.."-slinger komen. Verder wordt de boom in onze voortuin behangen met roze vlaggetjes, dus ik denk dat het wel duidelijk wordt allemaal :P
pi_150462356
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:05 schreef pessie het volgende:
Oh ja, ik kreeg een of ander mama en baby blad van de drogist, staat het volgende in:
Wil je thuis bevallen, dan moet je ook het volgende in huis hebben: Lippenbalsem
Wat willen ze met lippenbalsem? De boel verdoven voor het hechten? striae wegstrijken? op een aambei smeren?
Van het hijgen en puffen kan je nog al droge lippen krijgen natuurlijk :9

logisch toch? De drogist denkt ook aan alles!! O+
Schudden voor gebruik
pi_150462443
Die lippenbalsem is voor je lippen down under, als ze schraal zijn geworden na de bevalling. :Y
pi_150462926
:')

Nog niet bijgelezen verder, wel vast een *O* voor Risu, daar is ze! Gefeliciteerd!
pi_150464104
Volgende week donderdag om 09:00 de intake (met echo!) bij de gynaecoloog! Spannend!
pi_150464155
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:05 schreef pessie het volgende:
Dat is om de baarmoedermond minder stroef te maken, dan komt de baby er makkelijker door.
Ik was er blij mee hoor!
pi_150464419
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:54 schreef silliegirl het volgende:
Volgende week donderdag om 09:00 de intake (met echo!) bij de gynaecoloog! Spannend!
Wat snel al! Spannend!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150464529
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 17:04 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Wat snel al! Spannend!
Ja nahjah, ik ben dan ongeveer 7 weken en ze doen de intake altijd rond die tijd. Zal wel goed zijn dan. Wel fijn dat 't snel kan!
pi_150464581
Van harte gefeliciteerd Risu! Geniet er van!
  maandag 9 maart 2015 @ 17:09:31 #45
259886 pessie
pi_150464582
/fijn sillie dat dat geregeld is! En vlot zeg!

Ik wist dat ik op jullie kon rekenen om nog even te lachen vandaag *;

En Nikoos een boom met vlaggetjes klinkt eigenlijk echt super leuk! (nu wil ik dat ook :') ;) )
pi_150464891
Kraamzorg intake overleefd 8-)
Haha, viel -zoals ik ook wel dacht- reuze mee! Erg fijn om de praktische dingen even te bespreken (wanneer bellen, wat kun je verwachten) en weinig verrassende dingen eigenlijk. Dus heb het idee dat we al goed bezig zijn qua voorbereidingen enzo :)

En nu voelt het weer een klein beetje echter; we krijgen straks gewoon echt een baby! O+
pi_150465242
Nou dan ga ik nog maar even verder wikken en wegen over de Aerosleep :P Daar hebben we nog even de tijd voor..

Want als het alleen voor de matrasbeschermer is die bloedneuzen, spuug e.d. tegenhoud kun je ook voor die van Ikea gaan toch?
pi_150465653
Gefeliciteerd Risu!

Ik heb ook een aerosleep gekocht destijds bij Thijs, en omdat ik hem toch heb gebruik ik hem weer. Het is wel handig als bescherming van het matras ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 9 maart 2015 @ 17:42:14 #49
259886 pessie
pi_150465748
Precies Joyce ;)

Twist, fijn dat het meeviel! En ik, of mijn man, heb nog nooit gebeld voor de kraamzorg. Doet de verloskundige hier. En volgens mij belt het ziekenhuis in geval van naar huis gaan. Maar wel handig om het nummer mee te nemen dus :D

Volgens mij doet de combi pcm en rust wel echt wat. Hoop dat ik me morgen echt wat fitter voel.
pi_150467654
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Lief he! Gisteren vierden we de verjaardag van mijn O+ , mijn zusje had 2 cadeaus meegebracht: 1 voor hem om uit te pakken in gezelschap van de visite en 1 voor ons samen "maar pak die maar straks uit".
Buskruit met muisjes- boek. *; met allerlei handige checklist en weetjes over zwanger zijn en de babytijd :)!
Ik heb echt heel veel gehad aan het buskruit met muisjes boek. Heel anders dan andere boeken, en superleuk geschreven. veel plezier ermee!

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:19 schreef faptist het volgende:
Dus... Omdat ik wel naar jullie luister heb ik zojuist besloten om al m'n afspraken van deze week af te zeggen en te gaan cocoonen zonder schuldgevoel. Ik ga niksen.

Ik ben zwanger en het is na ruim 8 maanden tijd dat IK daaraan ga toegeven.
Supergoed van je!! Ik merk ook dat ik idd moeite heb met toegeven aan het feit dat mijn lichaam nu eenmaal minder mobiel is en mijn energielevel lager zo ver in de zwangerschap. Zeker als je je in principe gewoon goed voelt, en weinig gezondheidsklachten hebt gehad so far. Iedereen verwacht dat je gewoon doorgaat.
Mijn oplossing ervoor is om alle afspraken in te plannen 'onder voorbehoud'. Ik beslis dan op de dag zelf of ik er energie voor heb of niet. Misschien niet ideaal voor de mensen met die ik afspreek, maar ja...dat is dus het stukje aan jezelf denken :)

Daarnaast probeer ik alles om de afspraken heen super extra rustig aan te doen. Rustig er naar toe fietsen, of lopen, en nergens haasten. Ik reken gewoon 30 min. voor een fietstochtje van 15 min. etc.

Maar idd: Denk aan jezelf! Je bent 8+ maanden zwanger, en dit zijn misschien wel de laatste momenten in lange tijd dat je aan jezelf kan/mag denken. Pak die ruimte.

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:16 schreef Mariposas het volgende:
Ik doe was opvouwen altijd tijdens tv kijken. :Y Het inruimen is een groter probleem. :')

Ik kreeg net volgens mij zo'n gevaarlijke blik in m'n ogen. Ik had ineens enorme drang om dingen weg te gooien. Heb allerlei dingen die ik in de berging had staan in de auto gezet om naar het kringloop te brengen (alleen om nu naar het kringloop te gaan heb ik geen zin in). En verder nog een vuilniszak met troep volgegooid. Ondertussen als een soort junk allerlei deuren van kasten opentrekken om te kijken wat ik nog meer weg kan gooien. Weggooien! :9~
Ik ben inmiddels gekalmeerd. O-)
Hier ook was opvouwen tijdens TV kijken :Y

En opruimwoede ook aanwezig hier, big time. Heb zelfs het boek van japanse opruimguru Marie Kondo gekocht, zodat ik nog beter kan opruimen en meer kan weggooien *dwangneurose* Wel een gerust gevoel ergens dat er sowieso over 5 weken een baby is, dus dat ik dan geen tijd meer heb voor mijn neurotische opruimdrang haha.

en natuurlijk gefeliciteerd Risu! *O*
pi_150467866
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 17:42 schreef pessie het volgende:
Twist, fijn dat het meeviel! En ik, of mijn man, heb nog nooit gebeld voor de kraamzorg. Doet de verloskundige hier. En volgens mij belt het ziekenhuis in geval van naar huis gaan. Maar wel handig om het nummer mee te nemen dus :D
Ja, onze kraamzorg raadt aan om te bellen zodra de vk de eerste keer langs geweest is en het duidelijk is dat de bevalling is begonnen (ook al komt de vk pas een paar uur later weer terug).
Op die manier hebben ze namelijk meer tijd om te kijken wie er beschikbaar is en is de kans groter dat ze ook direct iemand standby kunnen zetten die de hele kraamtijd bij ons blijft.

Als de bevalling dan echt vordert, belt de vk vanuit het ziekenhuis inderdaad nog eens om aan te geven hoe het ervoor staat, zodat de kraamhulp kan assisteren bij het laatste stukje (poliklinisch in ons geval) :)
pi_150468001
Vraag; gaan jullie allemaal met partners naar de eerste afspraak met gyn/verloskundige?

De mijne zit moeilijk met werk en als hij dat niet geregeld krijgt moet ik dus alleen. Nu vind ik dat niet zo'n punt, maar aan de andere kant; stel dat het niet goed is tijdens een echo ist wel fijn als hij er ook is. Hoe hebben jullie dat gedaan? samen of alleen? en zouden ze heel raar kijken als ik alleen kom...?

En kraamzorg: wanneer moet je dat aanvragen? Ik las op de site van de zorgverzekeraar "zo snel mogelijk!" Maarja. Is dat dan nu al of?
pi_150468054
Opruimwoede, check! Het komt hier in vlagen: gisteren wilde ik alleen maar op de bank hangen, vandaag heb ik uit mezelf de ramen gewassen, was opgeruimd, afgewassen en kleding uitgezocht (wat ik de komende maanden toch niet aan kan in de berging gezet, zodat ik weer ruimte heb in de kast).
pi_150468060
Gefeliciteerd Risu!

Wij hebben zojuist het eerste baby item gekocht. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150468144
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:00 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; gaan jullie allemaal met partners naar de eerste afspraak met gyn/verloskundige?

De mijne zit moeilijk met werk en als hij dat niet geregeld krijgt moet ik dus alleen. Nu vind ik dat niet zo'n punt, maar aan de andere kant; stel dat het niet goed is tijdens een echo ist wel fijn als hij er ook is. Hoe hebben jullie dat gedaan? samen of alleen? en zouden ze heel raar kijken als ik alleen kom...?

En kraamzorg: wanneer moet je dat aanvragen? Ik las op de site van de zorgverzekeraar "zo snel mogelijk!" Maarja. Is dat dan nu al of?
Ik moet de kraamzorg ook nog regelen ;)

Ik zou echt proberen om die eerste echo niet alleen te gaan. De intake stelt niet veel voor.
Maar ik zou op zo'n moment echt niet alleen willen zijn. Mocht het fout zijn, maar ook zeker als alles gewoon goed is.
Zo'n moment beleef je maar 1 keer :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')