quote:
Op zondag 8 maart 2015 22:04 schreef silliegirl het volgende:[..]
Lief he! Gisteren vierden we de verjaardag van mijn

, mijn zusje had 2 cadeaus meegebracht: 1 voor hem om uit te pakken in gezelschap van de visite en 1 voor ons samen "maar pak die maar straks uit".
Buskruit met muisjes- boek.

met allerlei handige checklist en weetjes over zwanger zijn en de babytijd

!
Ik heb echt heel veel gehad aan het buskruit met muisjes boek. Heel anders dan andere boeken, en superleuk geschreven. veel plezier ermee!
quote:
Op zondag 8 maart 2015 23:19 schreef faptist het volgende:Dus... Omdat ik wel naar jullie luister heb ik zojuist besloten om al m'n afspraken van deze week af te zeggen en te gaan cocoonen zonder schuldgevoel. Ik ga niksen.
Ik ben zwanger en het is na ruim 8 maanden tijd dat IK daaraan ga toegeven.
Supergoed van je!! Ik merk ook dat ik idd moeite heb met toegeven aan het feit dat mijn lichaam nu eenmaal minder mobiel is en mijn energielevel lager zo ver in de zwangerschap. Zeker als je je in principe gewoon goed voelt, en weinig gezondheidsklachten hebt gehad so far. Iedereen verwacht dat je gewoon doorgaat.
Mijn oplossing ervoor is om alle afspraken in te plannen 'onder voorbehoud'. Ik beslis dan op de dag zelf of ik er energie voor heb of niet. Misschien niet ideaal voor de mensen met die ik afspreek, maar ja...dat is dus het stukje aan jezelf denken
Daarnaast probeer ik alles om de afspraken heen super extra rustig aan te doen. Rustig er naar toe fietsen, of lopen, en nergens haasten. Ik reken gewoon 30 min. voor een fietstochtje van 15 min. etc.
Maar idd: Denk aan jezelf! Je bent 8+ maanden zwanger, en dit zijn misschien wel de laatste momenten in lange tijd dat je aan jezelf kan/mag denken. Pak die ruimte.
quote:
Op maandag 9 maart 2015 14:16 schreef Mariposas het volgende:Ik doe was opvouwen altijd tijdens tv kijken.

Het inruimen is een groter probleem.

Ik kreeg net volgens mij zo'n gevaarlijke blik in m'n ogen. Ik had ineens enorme drang om dingen weg te gooien. Heb allerlei dingen die ik in de berging had staan in de auto gezet om naar het kringloop te brengen (alleen om nu naar het kringloop te gaan heb ik geen zin in). En verder nog een vuilniszak met troep volgegooid. Ondertussen als een soort junk allerlei deuren van kasten opentrekken om te kijken wat ik nog meer weg kan gooien. Weggooien!
Ik ben inmiddels gekalmeerd.
Hier ook was opvouwen tijdens TV kijken
En opruimwoede ook aanwezig hier, big time. Heb zelfs het boek van japanse opruimguru Marie Kondo gekocht, zodat ik nog beter kan opruimen en meer kan weggooien *dwangneurose* Wel een gerust gevoel ergens dat er sowieso over 5 weken een baby is, dus dat ik dan geen tijd meer heb voor mijn neurotische opruimdrang haha.
en natuurlijk gefeliciteerd Risu!