Schaal 1: oh hey, ik voel iets, Zullen dit weeën zijn?quote:Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef Stippelrientje het volgende:
Risu gaat de weeën op de schaal van Risu indelen
Dat zijn de rotdagenquote:Op maandag 9 maart 2015 13:49 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb trouwens een shitload aan was te vouwen en ik heb geen zin wat ik heb pijn en dat wordt dan alleen maar ergerMaar als ik het niet doe ligt het er volgende week nogsteeds
Dan zet ik liever door en zit ik met meer pijn, maar dan is de bank tenminste weer vrijquote:Op maandag 9 maart 2015 13:52 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat zijn de rotdagen
Idee om iedere keer dat je toch staat (kopje thee halen, broodje smeren weet ik veel wat, 3 kledingstukken op te vouwen? Ben je er volgende week zeker doorheen.
Nee, klopt. Maar ook los van wiegendood lijkt rebreathing me niet echt een positief ietsquote:Op maandag 9 maart 2015 13:33 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de relatie tussen rebreathing en wiegedood is nooit duidelijk aangetoond.
Nu heb ik visuals van baby's met zo'n uilenhoofdje dat helemaal ronddraaitquote:Bovendien laat je een baby op de rug slapen, in elk geval niet op de buik. Dus dan zit het mondje ook niet tegen het matras aan, de baby kan dan makkelijk vrij ademen. Knappe baby die zijn hoofd meer dan 90 graden weet te draaien.
Maar met normale hoeslakens wordt het idee van de aerosleep toch juist teniet gedaan?quote:Op maandag 9 maart 2015 13:41 schreef coccinelle het volgende:
Wij zijn wel voor de aerosleep gegaan. Wij kregen een 'gratis' matrasje bij onze kinderkamer, en konden voor een zeer kleine meerprijs de aerosleep doen. Tijdens de kruikperiode doe ik waarschijnlijk het dekmatras er niet op, daarna wegens hygiëne. Jersey hoeslakens voldoen ook, aldus de verkoopster. Die vond de dure hoeslakens van aerosleep zonde van het geld.
Een jersey hoeslaken zou voldoende doorademen i.t.t. katoen. Het gaat bij mij ook met name om de spuug- en plasongelukjes dat het meteen in zou trekken dan tegen mogelijke gezichtjes die in het matras draaien en dat ze dan zouden stikken. Daar is nog onvoldoende bewijs voor. En ach, '¤10,-' voor een aerosleepmatrasquote:Op maandag 9 maart 2015 14:38 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar ook los van wiegendood lijkt rebreathing me niet echt een positief iets
[..]
Nu heb ik visuals van baby's met zo'n uilenhoofdje dat helemaal ronddraait
En in principe ben ik het eens met je opmerking over buikslapen, maar in de praktijk pakt dat nog wel eens anders uit.
[..]
Maar met normale hoeslakens wordt het idee van de aerosleep toch juist teniet gedaan?
Disclaimer: heb overigens geen aandelen ofzo hoor (mocht dat zo overkomen)![]()
Maar het wordt vaak zo zwart-wit gebracht, met verkopers die inspelen op angst van ouders en anderen die het als 100% geldklopperij zien. En ik denk dat het een beetje grijs is
Nicequote:Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef Cholula het volgende:
Mijn zusje zit met haar gebroken enkel bij mij op de bank te werken. Ik val tijdens haar conference call even in slaap en snurk dus blijkbaar keihard door dat gesprek heen. Oops
Haha, geweldig!quote:Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef Cholula het volgende:
Mijn zusje zit met haar gebroken enkel bij mij op de bank te werken. Ik val tijdens haar conference call even in slaap en snurk dus blijkbaar keihard door dat gesprek heen. Oops
Haha, dat laatste gaf bij ons inderdaad ook de doorslag!quote:Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Een jersey hoeslaken zou voldoende doorademen i.t.t. katoen. Het gaat bij mij ook met name om de spuug- en plasongelukjes dat het meteen in zou trekken dan tegen mogelijke gezichtjes die in het matras draaien en dat ze dan zouden stikken. Daar is nog onvoldoende bewijs voor. En ach, '¤10,-' voor een aerosleepmatras
Jeetje, heftig en beangstigend lijkt me zeg! Goed dat het op kweek is gezet.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:40 schreef coccinelle het volgende:
Mijn urine is donderdag ook op kweek gezet. Vorige week zaterdagavond zaten we op de verloskamers ivm veel bloedverlies. Hebben ze ook alleen maar een stickje doorheen gewapperd.
Het blijft een raadsel waar het bloed vandaan komt.
Ik lees dit even, maar ken niet je achterliggende verhaal, dus als ik nu iets soms zeg....sorry.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:40 schreef coccinelle het volgende:
Mijn urine is donderdag ook op kweek gezet. Vorige week zaterdagavond zaten we op de verloskamers ivm veel bloedverlies. Hebben ze ook alleen maar een stickje doorheen gewapperd.
Het blijft een raadsel waar het bloed vandaan komt.
Haha, echt bizar hoe gelijk we soms op gaan!quote:Op maandag 9 maart 2015 15:25 schreef Nikooos het volgende:
Oei.. De raamsticker is besteld. Nu hopen dat het echt een meisje wordt, want de naam is nu definitief
Cool! laatst nog wel een nieuwe naam in overweging gehad, maar we blijven er bij dat deze mooi is. Ben wel benieuwd naar de reactie van anderen, dus het is lastig mijn mond te houden.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:46 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, echt bizar hoe gelijk we soms op gaan!
Wij hebben ook toevallig gisteren een raamsticker besteld!
Kijk aan! Wachten duurde toch minder lang dan gedacht?quote:Op maandag 9 maart 2015 15:43 schreef silliegirl het volgende:
Longarts wil me pas met 20 weken zwangerschap weer zien of eerder als het niet goed met me gaat.
Prima!
Verwijzing naar de gyn is binnen. Ik moet in ieder geval daar op consult, en dan overleggen of het hele traject medisch wordt of ze terugverwijzen naar de verloskundige. Ik verwacht gezien mijn astma voorgeschiedenis het 1e! Ik word vandaag of morgen gebeld voor de afspraak.
Van het hijgen en puffen kan je nog al droge lippen krijgen natuurlijkquote:Op maandag 9 maart 2015 16:05 schreef pessie het volgende:
Oh ja, ik kreeg een of ander mama en baby blad van de drogist, staat het volgende in:
Wil je thuis bevallen, dan moet je ook het volgende in huis hebben: Lippenbalsem
![]()
Wat willen ze met lippenbalsem? De boel verdoven voor het hechten? striae wegstrijken? op een aambei smeren?
Jullie een (logischer) idee?
Dat is om de baarmoedermond minder stroef te maken, dan komt de baby er makkelijker door.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:05 schreef pessie het volgende:
Oh ja, ik kreeg een of ander mama en baby blad van de drogist, staat het volgende in:
Wil je thuis bevallen, dan moet je ook het volgende in huis hebben: Lippenbalsem
![]()
Wat willen ze met lippenbalsem? De boel verdoven voor het hechten? striae wegstrijken? op een aambei smeren?
Jullie een (logischer) idee?
Wat snel al! Spannend!quote:Op maandag 9 maart 2015 16:54 schreef silliegirl het volgende:
Volgende week donderdag om 09:00 de intake (met echo!) bij de gynaecoloog! Spannend!
Ja nahjah, ik ben dan ongeveer 7 weken en ze doen de intake altijd rond die tijd. Zal wel goed zijn dan. Wel fijn dat 't snel kan!quote:
Ik heb echt heel veel gehad aan het buskruit met muisjes boek. Heel anders dan andere boeken, en superleuk geschreven. veel plezier ermee!quote:Op zondag 8 maart 2015 22:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Lief he! Gisteren vierden we de verjaardag van mijn, mijn zusje had 2 cadeaus meegebracht: 1 voor hem om uit te pakken in gezelschap van de visite en 1 voor ons samen "maar pak die maar straks uit".
Buskruit met muisjes- boek.met allerlei handige checklist en weetjes over zwanger zijn en de babytijd
!
Supergoed van je!! Ik merk ook dat ik idd moeite heb met toegeven aan het feit dat mijn lichaam nu eenmaal minder mobiel is en mijn energielevel lager zo ver in de zwangerschap. Zeker als je je in principe gewoon goed voelt, en weinig gezondheidsklachten hebt gehad so far. Iedereen verwacht dat je gewoon doorgaat.quote:Op zondag 8 maart 2015 23:19 schreef faptist het volgende:
Dus... Omdat ik wel naar jullie luister heb ik zojuist besloten om al m'n afspraken van deze week af te zeggen en te gaan cocoonen zonder schuldgevoel. Ik ga niksen.
Ik ben zwanger en het is na ruim 8 maanden tijd dat IK daaraan ga toegeven.
Hier ook was opvouwen tijdens TV kijkenquote:Op maandag 9 maart 2015 14:16 schreef Mariposas het volgende:
Ik doe was opvouwen altijd tijdens tv kijken.Het inruimen is een groter probleem.
Ik kreeg net volgens mij zo'n gevaarlijke blik in m'n ogen. Ik had ineens enorme drang om dingen weg te gooien. Heb allerlei dingen die ik in de berging had staan in de auto gezet om naar het kringloop te brengen (alleen om nu naar het kringloop te gaan heb ik geen zin in). En verder nog een vuilniszak met troep volgegooid. Ondertussen als een soort junk allerlei deuren van kasten opentrekken om te kijken wat ik nog meer weg kan gooien. Weggooien!![]()
Ik ben inmiddels gekalmeerd.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |