abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 maart 2015 @ 21:03:31 #151
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150434141
Wat dat betreft ben ik blij dat de zus van mijn man jonge kinderen heeft die niet doorsliepen, waardoor ouders lange tijd op hun tandvlees liepen, dan kunnen zijn verwachtingen alleen maar meevallen. :P

Als deze baby de slaapgenen van mijn man erft, dan slaapt de baby gerust met veel plezier 13 uur achter elkaar. :Y) met mijn slaapgenen wordt het weer een heel ander verhaal.... :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 8 maart 2015 @ 21:10:11 #152
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150434564
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:03 schreef Mariposas het volgende:
Wat dat betreft ben ik blij dat de zus van mijn man jonge kinderen heeft die niet doorsliepen, waardoor ouders lange tijd op hun tandvlees liepen, dan kunnen zijn verwachtingen alleen maar meevallen. :P

Als deze baby de slaapgenen van mijn man erft, dan slaapt de baby gerust met veel plezier 13 uur achter elkaar. :Y) met mijn slaapgenen wordt het weer een heel ander verhaal.... :P
Onze kinderen hebben de slaap genen van mijn man :') zijn broers en zus willen ivm die genen amper nog kinderen -O- . Ook al zeggen we dat na 2 jaar het heus beter gaat. Oh, mijn man en kinderen kunnen nu heel goed slapen :7 . Er valt niets van te zeggen en Je hebt gewoon mee te gaan met de trein.

Maar in min schoonfamilie is het onderwerp slapen en jonge kinderen nog steeds onderwerp van gesprek, ze weten perfect hoe het is.
pi_150434575
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:03 schreef Mariposas het volgende:

Mijn man en ik zijn beide van het zo lang mogelijk blijven liggen, onze kinderen helaas niet. Dus dat zegt niet zoveel :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150434585
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:02 schreef pessie het volgende:

[..]

Wat is dat?
euhm hoe leg je het uit. Je legt dan het lakentje ondersteboven op bed zoals bij lang opmaken, baby erop en dan laken terugvouwen omhoog, zijkanten onder matras . Baby ligt dan met zn voetjes tegen onderksnt van t laken aan en met zn hoofd bijna tegen bovenkant van t bedje. Het dekentje kan er daarna overheen en kan desgewenst lang opgemaakt.

Zo dus, en daarna de zijkanten dus instoppen en deken er nog overheen.
:)
  zondag 8 maart 2015 @ 21:12:48 #155
259886 pessie
pi_150434745
Dat ziet er snoezig uit mignonne!

Onze kinderen spelen in het weekend beneden of op hun kamers terwijl wij nog heerlijk in bed luieren. En af en toe komen ze langs voor een knuffel of om er even bij te liggen.
pi_150434999
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:12 schreef pessie het volgende:
Dat ziet er snoezig uit mignonne!

Onze kinderen spelen in het weekend beneden of op hun kamers terwijl wij nog heerlijk in bed luieren. En af en toe komen ze langs voor een knuffel of om er even bij te liggen.
De heren hier gaan al even zelf naar beneden en als ze iets willen komen ze wel boven om het te vragen.
Straks met de mini zal dat wel weer even omschakelen en aanpassen worden. Nu al zin in :Y O+

Dat matrozenopmaken heb ik nooit gedaan, ze bleven wel redelijk liggen onderaan gelukkig, want ik snapte het nooit. Maar nu ik dat plaatje zo zie snap ik het ineens :D :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150435530
Luc zijn slaap genen hebben er wel voor gezorgd dat wij heel lang twijfelden over wel of geen tweede :D
En niet omdat hij zo slecht slaapt, maar zo goed. Hij slaapt dus serieus sinds dag 1 door :') Dat was nog een leuke fout van onze kraam die zei "Je hoeft echt geen wekker te zetten hij komt vanzelf voor een voeding" En ik luisterde natuurlijk braaf... (En schrok de volgende ochtend veel te laat wakker)
We leggen hem in bed, verhaaltje, en hij slaapt eigenlijk 9 van de 10x door tot de volgende dag 8/8:30 en geregeld zelfs 9/9:30.
Gebroken nachten zijn hier op 1 hand te tellen, enkel als hij ziek is. En dan leg ik hem tussen ons in en dan slaapt hij wel lekker verder :') Ik wat minder wat hij heeft een rare tik en hij wil dus de hele tijd over mijn wenkbrauw heen wrijven :')

Maar het is dus echt een klein wonder. Ik heb nooit 1 nacht voeding hoeven geven. (Wij deden een late voeding en een voeding vroeg in de ochtend, waarvoor ik hem dan altijd moest wakker maken)

Dit kan bij nummer 2 alleen maar gaan tegen vallen :')

ik werk vanaf huis dus maak hem in de ochtend ook nooit wakker om naar het KDV te gaan, ik breng hem gewoon zodra hij wakker geworden is en hij ontbeten enzo heeft. Dat is voor onze slaapkop wel een enorme luxe nu...
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 8 maart 2015 @ 21:29:51 #158
259886 pessie
pi_150435892
Skoap wat ontzettend lekker zeg! Misschien heeft je 2 de dit gewoon ook wel! Er is een gemiddeld slaap patroon, dan zijn er kinderen die aan beide kanten zitten. Vond je het in het begin ook moeilijk dat hij s nachts niet kwam?
pi_150436279
Nee helemaal niet. Hij kreeg genoeg voedingen binnen overdag en 's avonds. Hij heeft nooit BV gehad, Of naja, wel BV maar uit de fles wat hij weigerde uit de borst te drinken. Daardoor wisten we ook precies hoeveel erin ging. Dus die 6 uur 's nachts zonder voeding kon prima. En Luc had 's ochtends ook echt nog helemaal geen zin in zijn fles, hij was altijd weer boos als ik hem wakker maakte. Mijn kleine slaapkop O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 21:35:33 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150436453
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:52 schreef mignonne het volgende:
Ik gooi mn tip er nog es in :s)

Dekmatrasje voor ledikanten, echt, gouden greep :D kan gewoon in de wasmachine en droger, is dik genoeg om plas en poep tegen te houden en kost geen fluit.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150295/
dank, die ga ik over een week of vier maar even halen (geen ikea in de buurt helaas) :(
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150436533
Wat een heerlijke dag was vandaag zeg. Lekker op het strand uitgewaaid; doet een mens goed!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 maart 2015 @ 21:43:47 #162
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150437116
Haha, ik geloof niet echt in slaapgenen erven hoor. :P Volgens mij sliep ik vroeger ook veel beter dan sinds ik volwassen ben. Sowieso heb ik er echt een grafhekel aan om wakker in bed te liggen, als ik wakker word, dan moet ik uit bed (mits niet voor 06:00 uur, dan kan ik meestal nog wel terug in slaap vallen). Soezen in bed, daar kan ik zo slecht tegen. :')
Denk wel dat mijn man aanvankelijk ook niet zo'n haast had met kinderen i.v.m. de slecht slapende kinderen van mijn schoonzus en zwager. :X
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 8 maart 2015 @ 21:46:42 #163
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_150437596
Ik zie daar best tegenop, een slaapgebrek met kinderen. Ik functioneer nu al erg slecht met weinig slaap, heb een veel korter lontje en kan me veel minder goed concentreren...
pi_150437997
Ik mag hopen dat onze mini mijn slaapgenen heeft! Ik heb ook vanaf dag één geslapen van 23.30 tot minimaal 07.30

En nu slaap ik ook weer graag! Ben net in bed gekropen en heb vriendje zo ver gekregen mee naar bed te gaan en hier wat tv te kijken!
Druk dagje gehad, hele middag gewandeld en gespeeld met twee neefjes op de heide en toen ook nog wezen uiteten, en nu kapot!
pi_150438490
AHW Silly! Je zus O+
Schudden voor gebruik
pi_150439236
Mijn zus parkeert haar kids hier donderdagavond t-m zaterdag want ze gaan een lang weekend op vakantie....... en onze logeer kamer staat zoooooo enorm vol met rotzooi uit het hele huis, omdat babykamer in de steigers staat.... BLEGH! Andere optie was de kids van donderdag t/m zondag bij mijn ouders, maar dat is echt veel te lang en te druk voor hen.
* Stippelrientje en meneer strijken maar weer over het hart

Nou zijn de kids hier altijd kei kei keilief O+ daar sleuren we de boel wel weer voor leeg, maar daar gaat ons plannetje om heel komende week lekker houtwerk te schilderen :{
Schudden voor gebruik
pi_150439425
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:57 schreef Stippelrientje het volgende:
AHW Silly! Je zus O+
Lief he! Gisteren vierden we de verjaardag van mijn O+ , mijn zusje had 2 cadeaus meegebracht: 1 voor hem om uit te pakken in gezelschap van de visite en 1 voor ons samen "maar pak die maar straks uit".
Buskruit met muisjes- boek. *; met allerlei handige checklist en weetjes over zwanger zijn en de babytijd :)!
  zondag 8 maart 2015 @ 23:19:15 #168
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150445454
Wacht, wacht, wacht!
Super lief van jullie allemaal om te reageren op hoe ik m'n grenzen moet aangeven. Hebben jullie ook echt gelijk in.
Maar er is een misverstand.
Natuurlijk zeik ik af en toe over m'n man, maar ik weet echt zeker dat wanneer ons kindje eenmaal geboren is er een hoop gaat veranderen en dat hij heel goed doorheeft wat dat is/inhoudt.
Het is alleen nu allemaal wat vaag voor hem, omdat ik me eigenlijk altijd goed voel. Heb zelden tot nooit klachten dus hij had niet zo veel om rekening mee te houden. Echter, sinds een week of twee heb ik opeens last van hormonale buien waarin ik echt de meest afgrijselijke dingen tegen hem kan zeggen, opeens bekaf kan zijn of gewoon niet meer weet hoe ik moet zitten/overeind moet komen..etc..
Wat er vannacht gebeurde was niet zo handig van hem, maar daar hebben we het over gehad. Hij was in de veronderstelling dat alles goed ging. Zag mij steeds kletsen met bekende en dacht dat ik me nog top voelde.. Zoals ik al zei; ik heb m'n grenzen niet aangegeven. Tegen niemand gezegd dat ik moe was..
Hij gaf me de sleutels, zo bleek vanmiddag, eigenlijk meer als geintje. Had ook helemaal niet veel gedronken (2 biertjes), maar zag niet in dat ik door m'n vermoeidheid anders reageerde op zijn voorstel. De sfeer was veel te gezellig rondom hem om te zien hoe ik me voelde.
Anyways... Met man verwacht ik niet zo veel problemen..meer.. Haha.
Sinds ik hier post kom ik regelmatig tot betere en nieuwe inzichten die ons een hoop goed doen. Alleen ik moet geen wonderen verwachten. Dingen die hij al 10 jaar doet (zoals niet makkelijk tot vrijwel niet uiten van zijn emoties) kunnen niet met 1 nachtje veranderen natuurlijk...

Waar het mij meer om ging.. En dat heb ik niet echt helder opgeschreven is dat ik dus niet laat zien aan anderen dat ik eigenlijk niet alles meer kan.
Zoals vandaag; voelde me bekaf. Dacht eraan om af te zeggen, maar vond dat ik dat niet kon maken dus besloot ik om even te gaan slapen van te voren.
Vriendin opgehaald. Half uurtje rijden naar museum wat ook veel lopen/trappen was en toen na 2,5 uurtjes weer naar huis.
Eenmaal thuis was ik gewoon misselijk van oververmoeidheid. Paar beschuitjes gegeten als avondeten en toen weer naar bed.
Nu, 5,5 uur later word ik dan pas wakker en besef ik dat ik het veel beter had kunnen afzeggen. Ik sloop m'n lichaam. Luister er niet naar en ga steeds mijn grenzen over om anderen maar te pleasen (want ze zijn zo zielig/verdienen het/ik wil laten zien dat ik niet verandert ben ondanks zwangerschap terwijl dat uiteraard wel zo is....)
Ik ben degene juist die niet onder ogen ziet wat er aan de hand is.
Ik ga mijn grenzen over ook al zeggen anderen 'doe nou niet.. Doe ik wel'. Ik wil alleen maar mijn sterke kant laten zien.
Maar omdat ik alleen die kant laat zien weten zij dus niet hoe ik moet opladen na een avondje uit/museumbezoek/kopje koffie in de stad /whatever..

Dus... Omdat ik wel naar jullie luister heb ik zojuist besloten om al m'n afspraken van deze week af te zeggen en te gaan cocoonen zonder schuldgevoel. Ik ga niksen.

Ik ben zwanger en het is na ruim 8 maanden tijd dat IK daaraan ga toegeven.

** lange post, maar weet dat ik trots op mezelf ben. Zojuist al 2 vriendinnen afgebeld die ik weer eens iets veel en veel te intensiefs had beloofd...
pi_150446082
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:19 schreef faptist het volgende:
Dus... Omdat ik wel naar jullie luister heb ik zojuist besloten om al m'n afspraken van deze week af te zeggen en te gaan cocoonen zonder schuldgevoel. Ik ga niksen.

heel verstandig
:* :*
pi_150447987
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:19 schreef faptist het volgende:

^O^

Wat mij verder helpt, als ik het gevoel heb dat ik me nuttig moet maken of er even uit moet, is binnen m'n woonplaats blijven. Zo kan ik nog een stukje fietsen en winkelen, maar ben ik ook zo weer thuis. De paar keer dat ik wat verder weg ben zorg ik dat ik niet zelf hoef te rijden en niet lang weg ben. Vind het heel jammer, maar heb nu ook besloten dat de verjaardag van m'n nichtje te ver weg is en ik het risico niet ga nemen. De dag ervoor is er een etentje van m'n danslerares en leerlingen, in m'n woonplaats, op paar min afstand van m'n huis. Dus nu ga ik daarheen! En onder voorbehoud heb ik al gemeld, voel ik me niet goed, dan blijf ik lekker thuis ;)
pi_150448097
Heel verstandig Faptist! En coconen is heerlijk en dan heb je daarna weer wat meer energie misschien.

Ik heb echt een superleuke verjaardag gehad. Blij dat ik iedereen 's middags had uitgenodigd en ze uiteindelijk rond zes uur allemaal weer weg waren. Veel complimentjes gehad en gruwelijk verwend. Iedereen is blij dat ze me nog even hoogzwanger hebben kunnen zien en dus heb ik de rest van de week voor mezelf (en een beetje voor mijn zusje wat ze van haar paard gestuiterd en heeft nu haar been in het gips).
pi_150448154
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 00:29 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

^O^

Wat mij verder helpt, als ik het gevoel heb dat ik me nuttig moet maken of er even uit moet, is binnen m'n woonplaats blijven. Zo kan ik nog een stukje fietsen en winkelen, maar ben ik ook zo weer thuis. De paar keer dat ik wat verder weg ben zorg ik dat ik niet zelf hoef te rijden en niet lang weg ben. Vind het heel jammer, maar heb nu ook besloten dat de verjaardag van m'n nichtje te ver weg is en ik het risico niet ga nemen. De dag ervoor is er een etentje van m'n danslerares en leerlingen, in m'n woonplaats, op paar min afstand van m'n huis. Dus nu ga ik daarheen! En onder voorbehoud heb ik al gemeld, voel ik me niet goed, dan blijf ik lekker thuis ;)
Ik ga nog rustig naar een verjaardag op 45 minuten hier vandaan, maar alle afspraken, dichtbij huis of wat verder weg, zijn onder voorbehoud. Ben ik moe, heb ik geen zin of beroerd, dan zeg ik af en niemand die daar problemen mee heeft.
pi_150448234
Als de kleine de slaapgewoonten van m'n vriend heeft, dan teken ik dr voor :P. Als ie het slaap en huilpatroon heeft dat ik en m'n broer vroeger hadden, dan wordt het een zware 1,5 jaar :') (er zit niet voor niks 6 jaar tussen mij en m'n broer..)
Merk al wel dat hij niet gestoord wenst te worden als ie slaapt :P. Als ik S ochtends vroeg even wakker word, ben ik niet bezorgd als ik em niet voel en ga weer liggen. Was laatst een keer daar bezorgd om, heb em even zitten porren en na een halve minuut kreeg ik 1 laf duwtje terug. Suikerig eten deed ook niks. Pas een tijd later werd ie goed wakker en ging flink wiebelen en durfde ik weer te gaan liggen.. Merk dat wel vaker, porren als ie slaapt doet weinig, krijg soms een boze tik terug. Als ie dan goed wakker is dan laat ie dat wel goed merken, maar op z'n eigen tijd! Mijn slaapkopje O+

Bedankt voor de bedopmaaktips! Mignonne bedankt voor de Ikea-link, ga het morgen eens goed bekijken. Sommige dingen, zoals bedje opmaken, lijken de laatste tijd niet echt goed meer door te willen dringen, alsof m'n hoofd vol is.. Achja, komt vast binnenkort weer goed :P
pi_150448413
Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad Cholula! En naar van je zusje!

Ik zou ook nog vrij gerust naar die verjaardag toe zijn gegaan hoor, hoef toch zelf niet te rijden. Maar nu ik weet dat beeb niet is ingedaald en ik ook niet het gevoel heb dat het ondertussen wel gebeurd is, wil ik het risico niet lopen. En ik weet dat ik ze snel weer zal zien als de baby er is!
Heb sowieso weinig afspraken nu, doe het al tijden rustig aan. Was ook al nooit super-sociaal, dus dat zal vast ook schelen, weinig afspraken om af te zeggen ;). En wat geen haast heeft stel ik gewoon even uit, dan horen ze het wel weer wanneer het me weer gaat lukken!
  maandag 9 maart 2015 @ 02:52:34 #175
409579 LuDann
All the way
pi_150449553
*Zwaait vanuit ziekenhuis.

Blaasontsteking is uit de hand gelopen, ben net opgenomen met een nierbekkenontsteking. B_N is nu nog even wat spullen halen thuis dus ik lig hier alleen met mijn telefoon.

Heel vreemd om op de afdeling verloskunde te liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')