Zo las ik de opmerking van DJMO ook meer, en zo bedoelde ik mijn stukje ook.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:28 schreef mousemicky het volgende:
Hm, ik lees de reactie van DJMO toch anders. Niks mis met voor jezelf opkomen, aangeven wat belangrijk is voor jou en wat je wel en niet kan. Ik heb namelijk hier al een paar keer verhalen van Faptist over haar man gelezen waarbij ik mijn wenkbrauwen optrek. Ik vind dan duidelijk zijn in waar jouw grenzen liggen geen 'opvoeden', maar duidelijkheid geven, omdat hints blijkbaar niet aankomen.
Een keer praten over verwachtingen naar elkaar toe voor als de baby er is (beide kanten op) lijkt me voor nieuwe ouders wel handig. Soms gaat t niet vanzelf, en is afspraken maken wel zo duidelijk...
dit dus.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:28 schreef mousemicky het volgende:
Hm, ik lees de reactie van DJMO toch anders. Niks mis met voor jezelf opkomen, aangeven wat belangrijk is voor jou en wat je wel en niet kan. Ik heb namelijk hier al een paar keer verhalen van Faptist over haar man gelezen waarbij ik mijn wenkbrauwen optrek. Ik vind dan duidelijk zijn in waar jouw grenzen liggen geen 'opvoeden', maar duidelijkheid geven, omdat hints blijkbaar niet aankomen.
Een keer praten over verwachtingen naar elkaar toe voor als de baby er is (beide kanten op) lijkt me voor nieuwe ouders wel handig. Soms gaat t niet vanzelf, en is afspraken maken wel zo duidelijk...
interessant. Onze kraamzorg geeft aan dat een zeiltje, zelfs alleen onder de billen, echt uit den boze is, en dat we dit absoluut niet mogen gebruiken...quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:18 schreef pessie het volgende:
Ik zie trouwens bij mijn kraamzorginstelling dat de manier van een wiegje opmaken ook verandert isarme kraam...
Ok, dan heb ik het verkeerd opgevat. Maar goed, ik hoop/denk/verwacht dat de verwachtingen van wat het is om een baby te hebben niet verschillen tussen mannen en vrouwen.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
dit dus.
Als je als vrouw (in het algemeen) tijdens de zwangerschap alles maar lijdzaam laat gebeuren, dan zal de wederhelft dat ná de zwangerschap ook verwachten, zo ging het immers al die tijd al
Ik zag jullie geboortekaartje nog staan bij de vk afgelopen week, leuk!quote:Op zondag 8 maart 2015 20:32 schreef Phaidra het volgende:
Risu!!![]()
![]()
Ik hoop dat de bevalling verloopt zoals je graag wil, zet hen op!
als de kraam weg is; deken de deur uit, welkom slaapzakquote:Op zondag 8 maart 2015 20:39 schreef Gevalletje het volgende:
*wachtend op nieuws van Risu
Lijkt me iig een goed idee om het goed te bespreken met je man Faptist
Pff, dat opmaken van wiegje/ledikant blijf ik er maar lastig uit vinden zien.. Heb alles in huis maar ga eens goed opletten hoe de kraam dat doet straks!
[..]
Ik zag jullie geboortekaartje nog staan bij de vk afgelopen week, leuk!
Oh wat tof!!quote:Op zondag 8 maart 2015 20:39 schreef Gevalletje het volgende:
*wachtend op nieuws van Risu
Lijkt me iig een goed idee om het goed te bespreken met je man Faptist
Pff, dat opmaken van wiegje/ledikant blijf ik er maar lastig uit vinden zien.. Heb alles in huis maar ga eens goed opletten hoe de kraam dat doet straks!
[..]
Ik zag jullie geboortekaartje nog staan bij de vk afgelopen week, leuk!
Ik sta verbaasd hoe vaak ik zie dat verwachtingen tussen partners onderling volkomen uiteen liggen, laat staan als ik daar zelf over nadenk (wat niet boeiend is als het niet min kind is).quote:Op zondag 8 maart 2015 20:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ok, dan heb ik het verkeerd opgevat. Maar goed, ik hoop/denk/verwacht dat de verwachtingen van wat het is om een baby te hebben niet verschillen tussen mannen en vrouwen.
Die paste hier echt nog niet na de kraamweekquote:Op zondag 8 maart 2015 20:43 schreef DJMO het volgende:
[..]
als de kraam weg is; deken de deur uit, welkom slaapzak
oh, ik kan me voorstellen dat de verwachtingen over hoe we bepaalde zaken aanpakken en wie wat doet etc. uit elkaar liggen. Hier ook. Ik geloof ook niet dat je daar van te voren echt een mening over kunt vormen.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:45 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik sta verbaasd hoe vaak ik zie dat verwachtingen tussen partners onderling volkomen uiteen liggen, laat staan als ik daar zelf over nadenk (wat niet boeiend is als het niet min kind is).
Bij ons lag de verwachting en de werkelijkheid een flink stuk uit elkaar bij de eerste en het kostte tijd om daaraan te wennen.
Ik zuig er nog steeds in om het bedje strak op te makenquote:Op zondag 8 maart 2015 20:44 schreef Phaidra het volgende:
Bedje opmaken doe ik trouwens wel wat eenvoudiger dan al die websites: eerst een molton OF flanellen hydrofiel, dan hoeslaken. Gewone hydrofiel alleen op de plek waar het hoofdje ligt (extra laagje bij spuugincidenten). Dan de 'bovenlagen', dus lakentje en deken(s).
Ik Faal in laag opmakenquote:Op zondag 8 maart 2015 20:49 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik zuig er nog steeds in om het bedje strak op te makenIk heb het maar opgegeven.
Tja, op andere fora lees ik helaas toch vaak het tegenovergestelde. Nieuwbakken vaders die verbaasd zijn dat een kind niet na een week doorslaapt. Dat het x nachtvoedingen nodig heeft, en je ze niet meteen van 7 tot 7 in bed kunt leggen. Die niet beseffen dat je niet echt met een kater (laat staan straalbezopen) voor een baby kan zorgen.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oh, ik kan me voorstellen dat de verwachtingen over hoe we bepaalde zaken aanpakken en wie wat doet etc. uit elkaar liggen. Hier ook. Ik geloof ook niet dat je daar van te voren echt een mening over kunt vormen.
Maar, de verwachting dat je leven gaat veranderen, dat je met een slaaptekort zit en dat er een klein hummeltje is dat je leven overneemt dat lijkt me niet gek als beide partijen bewust voor een baby gekozen hebben.
matrozenbedje!quote:Op zondag 8 maart 2015 20:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik Faal in laag opmakenmaar mijn kinderen kruipen altijd naar boven
Die hebben wij idd ook. Een plas van formaat 'peuter die de hele dag water heeft gedronken' houdt ie echter helaas niet tegen...quote:Op zondag 8 maart 2015 20:52 schreef mignonne het volgende:
Ik gooi mn tip er nog es in![]()
Dekmatrasje voor ledikanten, echt, gouden greepkan gewoon in de wasmachine en droger, is dik genoeg om plas en poep tegen te houden en kost geen fluit.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150295/
Wie zei dat het er strak uitziet?quote:Op zondag 8 maart 2015 20:49 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik zuig er nog steeds in om het bedje strak op te makenIk heb het maar opgegeven.
Helemaal bij het buikslapen, die van mij liggen regelmatig overdwars tegen het hoofd eindquote:Op zondag 8 maart 2015 20:55 schreef Skoap het volgende:
Luc ook die ligt altijd met zijn hoofd tegen het hoofdeinde aan
haha nee klopt, maar lekkende babyluiers kan ie al ls t goed is wel hebbenquote:Op zondag 8 maart 2015 20:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Die hebben wij idd ook. Een plas van formaat 'peuter die de hele dag water heeft gedronken' houdt ie echter helaas niet tegen...
Ik denk dat ik maar in mijn 'kraamzorg gebruiksaanwijzing' zet dat ik niet doe aan 6 lagen onder het hoeslaken, en dat baby gewoon een katoenen dekentje + overtrek krijgt. Zo hebben we het bij J. Ook gedaan, maar ja, toen geen kraam die commentaar kon leveren...
Wat is dat?quote:Op zondag 8 maart 2015 20:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
matrozenbedje!![]()
Deed ik bij mn jongste, anders lag ze zo onhandig laag in de co-sleeper.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |