abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150425962
Wow spannend Risu! Hoop dat je inmiddels je dochter blakend in je armen kunt houden!

Ik ben echt jaloers op de eerste zwangerschappen, unlimited slapen wanneer je wil, zalig!

Oh en ook hier al 2,5 jaar erg blij met de mutsy!
  zondag 8 maart 2015 @ 18:28:27 #127
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150425999
Hm, ik lees de reactie van DJMO toch anders. Niks mis met voor jezelf opkomen, aangeven wat belangrijk is voor jou en wat je wel en niet kan. Ik heb namelijk hier al een paar keer verhalen van Faptist over haar man gelezen waarbij ik mijn wenkbrauwen optrek. Ik vind dan duidelijk zijn in waar jouw grenzen liggen geen 'opvoeden', maar duidelijkheid geven, omdat hints blijkbaar niet aankomen.

Een keer praten over verwachtingen naar elkaar toe voor als de baby er is (beide kanten op) lijkt me voor nieuwe ouders wel handig. Soms gaat t niet vanzelf, en is afspraken maken wel zo duidelijk...
  zondag 8 maart 2015 @ 18:40:17 #128
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150426426
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 18:28 schreef mousemicky het volgende:
Hm, ik lees de reactie van DJMO toch anders. Niks mis met voor jezelf opkomen, aangeven wat belangrijk is voor jou en wat je wel en niet kan. Ik heb namelijk hier al een paar keer verhalen van Faptist over haar man gelezen waarbij ik mijn wenkbrauwen optrek. Ik vind dan duidelijk zijn in waar jouw grenzen liggen geen 'opvoeden', maar duidelijkheid geven, omdat hints blijkbaar niet aankomen.

Een keer praten over verwachtingen naar elkaar toe voor als de baby er is (beide kanten op) lijkt me voor nieuwe ouders wel handig. Soms gaat t niet vanzelf, en is afspraken maken wel zo duidelijk...
Zo las ik de opmerking van DJMO ook meer, en zo bedoelde ik mijn stukje ook.
Bij je eerste kindje staat je wereld volledig op zn kop, en zoiets als uitgaan is gewoon niet zo vanzelfsprekend meer, zeker de eerste maanden/jaar. Het is voor hem wellicht ook fijn om te weten dat er nou eenmaal veel verandert en dat je leven zoals je het kende voordat je een baby kreeg de komende 18 jaar niet terugkeert. Ik heb soms het idee dat de man van faptist soms misschien nog een beetje naïef is, en dat mag best maar daarmee loopt hij wel over je gevoel heen en heeft hij wellicht niet helemaal je welzijn voor ogen.
En je kunt elkaar best eens iets gunnen, maar over het algemeen draait je leven niet meer zozeer om jou (of om hem) maar om een klein hummeltje wat je heel veel nodig heeft.

Oh en verwachtingen uitspreken is inderdaad heel handig! Al gaat het over "wat verwacht je van de nachten", en nog niet eens over het echte leven met baby.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 19:12:40 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150427822
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 18:28 schreef mousemicky het volgende:

dit dus.

Als je als vrouw (in het algemeen) tijdens de zwangerschap alles maar lijdzaam laat gebeuren, dan zal de wederhelft dat ná de zwangerschap ook verwachten, zo ging het immers al die tijd al
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150429989
Veel bijlezen :) .... pikte dit nog op uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:18 schreef pessie het volgende:
Ik zie trouwens bij mijn kraamzorginstelling dat de manier van een wiegje opmaken ook verandert is :? arme kraam...
interessant. Onze kraamzorg geeft aan dat een zeiltje, zelfs alleen onder de billen, echt uit den boze is, en dat we dit absoluut niet mogen gebruiken...

Risu succes! *O*
pi_150432000
Risu!! :% :% :% Ik hoop dat de bevalling verloopt zoals je graag wil, zet hen op!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 8 maart 2015 @ 20:38:12 #132
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_150432448
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:12 schreef DJMO het volgende:

[..]

dit dus.

Als je als vrouw (in het algemeen) tijdens de zwangerschap alles maar lijdzaam laat gebeuren, dan zal de wederhelft dat ná de zwangerschap ook verwachten, zo ging het immers al die tijd al
Ok, dan heb ik het verkeerd opgevat. Maar goed, ik hoop/denk/verwacht dat de verwachtingen van wat het is om een baby te hebben niet verschillen tussen mannen en vrouwen.
pi_150432522
*wachtend op nieuws van Risu

Lijkt me iig een goed idee om het goed te bespreken met je man Faptist ;)

Pff, dat opmaken van wiegje/ledikant blijf ik er maar lastig uit vinden zien.. Heb alles in huis maar ga eens goed opletten hoe de kraam dat doet straks!

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:32 schreef Phaidra het volgende:
Risu!! :% :% :% Ik hoop dat de bevalling verloopt zoals je graag wil, zet hen op!
Ik zag jullie geboortekaartje nog staan bij de vk afgelopen week, leuk! :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 maart 2015 @ 20:43:44 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150432867
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:39 schreef Gevalletje het volgende:

Pff, dat opmaken van wiegje/ledikant blijf ik er maar lastig uit vinden zien.. Heb alles in huis maar ga eens goed opletten hoe de kraam dat doet straks!

[..]

als de kraam weg is; deken de deur uit, welkom slaapzak ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150432938
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:39 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Oh wat tof!! :D Ik vond het altijd zo leuk om al die kaartjes te bekijken en nu staat onze er ook tussen O+.

Bedje opmaken doe ik trouwens wel wat eenvoudiger dan al die websites: eerst een molton OF flanellen hydrofiel, dan hoeslaken. Gewone hydrofiel alleen op de plek waar het hoofdje ligt (extra laagje bij spuugincidenten). Dan de 'bovenlagen', dus lakentje en deken(s).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 8 maart 2015 @ 20:45:02 #136
259886 pessie
pi_150432958
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ok, dan heb ik het verkeerd opgevat. Maar goed, ik hoop/denk/verwacht dat de verwachtingen van wat het is om een baby te hebben niet verschillen tussen mannen en vrouwen.
Ik sta verbaasd hoe vaak ik zie dat verwachtingen tussen partners onderling volkomen uiteen liggen, laat staan als ik daar zelf over nadenk (wat niet boeiend is als het niet min kind is).
Bij ons lag de verwachting en de werkelijkheid een flink stuk uit elkaar bij de eerste en het kostte tijd om daaraan te wennen.
pi_150433046
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:43 schreef DJMO het volgende:

[..]

als de kraam weg is; deken de deur uit, welkom slaapzak ;)
Die paste hier echt nog niet na de kraamweek :P. Pas na een maandje denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 8 maart 2015 @ 20:48:01 #138
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_150433137
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:45 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik sta verbaasd hoe vaak ik zie dat verwachtingen tussen partners onderling volkomen uiteen liggen, laat staan als ik daar zelf over nadenk (wat niet boeiend is als het niet min kind is).
Bij ons lag de verwachting en de werkelijkheid een flink stuk uit elkaar bij de eerste en het kostte tijd om daaraan te wennen.
oh, ik kan me voorstellen dat de verwachtingen over hoe we bepaalde zaken aanpakken en wie wat doet etc. uit elkaar liggen. Hier ook. Ik geloof ook niet dat je daar van te voren echt een mening over kunt vormen.

Maar, de verwachting dat je leven gaat veranderen, dat je met een slaaptekort zit en dat er een klein hummeltje is dat je leven overneemt dat lijkt me niet gek als beide partijen bewust voor een baby gekozen hebben.
  zondag 8 maart 2015 @ 20:48:27 #139
259886 pessie
pi_150433174
Bedje opmaken doe ik:
Molton onderhoes, billen onderlegger, bovenhoes en onder het hoofd een 2x dubbel geslagen hydrofiel. En dan gewoon laken +deken
pi_150433230
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:44 schreef Phaidra het volgende:

Bedje opmaken doe ik trouwens wel wat eenvoudiger dan al die websites: eerst een molton OF flanellen hydrofiel, dan hoeslaken. Gewone hydrofiel alleen op de plek waar het hoofdje ligt (extra laagje bij spuugincidenten). Dan de 'bovenlagen', dus lakentje en deken(s).
Ik zuig er nog steeds in om het bedje strak op te maken :') Ik heb het maar opgegeven.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150433474
Ik gooi mn tip er nog es in :s)

Dekmatrasje voor ledikanten, echt, gouden greep :D kan gewoon in de wasmachine en droger, is dik genoeg om plas en poep tegen te houden en kost geen fluit.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150295/
:)
  zondag 8 maart 2015 @ 20:53:08 #142
259886 pessie
pi_150433490
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:49 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik zuig er nog steeds in om het bedje strak op te maken :') Ik heb het maar opgegeven.
Ik Faal in laag opmaken :') maar mijn kinderen kruipen altijd naar boven :D
  zondag 8 maart 2015 @ 20:55:21 #143
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150433647
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oh, ik kan me voorstellen dat de verwachtingen over hoe we bepaalde zaken aanpakken en wie wat doet etc. uit elkaar liggen. Hier ook. Ik geloof ook niet dat je daar van te voren echt een mening over kunt vormen.

Maar, de verwachting dat je leven gaat veranderen, dat je met een slaaptekort zit en dat er een klein hummeltje is dat je leven overneemt dat lijkt me niet gek als beide partijen bewust voor een baby gekozen hebben.
Tja, op andere fora lees ik helaas toch vaak het tegenovergestelde. Nieuwbakken vaders die verbaasd zijn dat een kind niet na een week doorslaapt. Dat het x nachtvoedingen nodig heeft, en je ze niet meteen van 7 tot 7 in bed kunt leggen. Die niet beseffen dat je niet echt met een kater (laat staan straalbezopen) voor een baby kan zorgen.

En natuurlijk, de man van Faptist is zeer waarschijnlijk een stuk slimmer dan de hierboven beschreven figuren, maar toch, praten is de sleutel. Wat denkt hij, wat denkt zij. En natuurlijk, het zal altijd anders zijn dan verwacht, baby's komen helaas zonder gebruiksaanwijzing, maar als je eenmaal begonnen bent met praten, is het misschien makkelijker om er op terug te komen en plannen aan te passen aan de situatie 'as it comes'.
pi_150433653
Luc ook die ligt altijd met zijn hoofd tegen het hoofdeinde aan :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150433762
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:53 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik Faal in laag opmaken :') maar mijn kinderen kruipen altijd naar boven :D
matrozenbedje! *O*
Deed ik bij mn jongste, anders lag ze zo onhandig laag in de co-sleeper.
  zondag 8 maart 2015 @ 20:58:27 #146
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150433821
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:52 schreef mignonne het volgende:
Ik gooi mn tip er nog es in :s)

Dekmatrasje voor ledikanten, echt, gouden greep :D kan gewoon in de wasmachine en droger, is dik genoeg om plas en poep tegen te houden en kost geen fluit.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150295/
Die hebben wij idd ook. Een plas van formaat 'peuter die de hele dag water heeft gedronken' houdt ie echter helaas niet tegen...

Ik denk dat ik maar in mijn 'kraamzorg gebruiksaanwijzing' zet dat ik niet doe aan 6 lagen onder het hoeslaken, en dat baby gewoon een katoenen dekentje + overtrek krijgt ;). Zo hebben we het bij J. Ook gedaan, maar ja, toen geen kraam die commentaar kon leveren...
pi_150433945
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:49 schreef Skoap het volgende:

[..]

Wie zei dat het er strak uitziet? :+
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 8 maart 2015 @ 21:01:43 #148
259886 pessie
pi_150434018
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:55 schreef Skoap het volgende:
Luc ook die ligt altijd met zijn hoofd tegen het hoofdeinde aan :D
Helemaal bij het buikslapen, die van mij liggen regelmatig overdwars tegen het hoofd eind :D

Mouse, dat is wel vrij ernstig :X
pi_150434047
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:58 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Die hebben wij idd ook. Een plas van formaat 'peuter die de hele dag water heeft gedronken' houdt ie echter helaas niet tegen...

Ik denk dat ik maar in mijn 'kraamzorg gebruiksaanwijzing' zet dat ik niet doe aan 6 lagen onder het hoeslaken, en dat baby gewoon een katoenen dekentje + overtrek krijgt ;). Zo hebben we het bij J. Ook gedaan, maar ja, toen geen kraam die commentaar kon leveren...
haha nee klopt, maar lekkende babyluiers kan ie al ls t goed is wel hebben :D

en ochja in t uiterste geval zeg je ja en amen en zodra de kraam de deur uit is ga je je eigen gang. Sommige tips van de kraam vond ik goud waard, andere mwah :P
  zondag 8 maart 2015 @ 21:02:48 #150
259886 pessie
pi_150434096
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

matrozenbedje! *O*
Deed ik bij mn jongste, anders lag ze zo onhandig laag in de co-sleeper.
Wat is dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')