abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150471750
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:20 schreef mousemicky het volgende:
Wat is couveuseverlof? Had vriend daarvan gebruik moeten/ kunnen maken bij J.? (1 week couveuse, toen 2 weken 'gewoon' kinderafdeling)
wat lazi zegt, als je kind dus nog niet thuis is. Vooral bedoelt voor premature kinderen maar ee zit wel wat rek in voor op tijd geboren kinderen die op andere manier zorg nodig hebben.
Het is vooralsnog een uitbreiding van het verlof van de vrouw en niet op te nemen door de man.

edit, en t is pas recent geregeld, dus daar had je nog geen gebruik van kunnen maken.
:)
pi_150471805
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:47 schreef Limone het volgende:
Maar.. je man hoeft toch niets met die olie? :@
ik lees dat het vaak door de partner wordt ingemasseerd. Kan me ook voorstellen dat ik er zelf op een gegeven moment slecht meer bij kan.
pi_150472099
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:24 schreef lunapuella het volgende:

[..]

ik lees dat het vaak door de partner wordt ingemasseerd. Kan me ook voorstellen dat ik er zelf op een gegeven moment slecht meer bij kan.
aha! Ik heb er ook geen ervaring mee. :)
pi_150472136
Vive vroedvrouwen! Een van ze is de mama van de grote liefde van mijn oudste. Ik zie mogelijkheden O+
pi_150472216
En dank mignonne. Bij mij groeit wel de angst voor een gekleurde benadering vanuit de medici, maar wellicht doe ik ze daarmee ernstig tekort :)
pi_150472221
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:31 schreef L-E het volgende:
Vive vroedvrouwen! Een van ze is de mama van de grote liefde van mijn oudste. Ik zie mogelijkheden O+
nou kijk aan :D
pi_150472323
Wij hebben ook een matrasje met aerosleep gekocht. Maar we krijgen ook een wiegje met een normaal matrasje voor de eerste periode, dus ik denk dat de kraamverzorgster dan niks met die aerosleep hoeft? Of slaapt je kindje in die eerste dagen ook al soms in het normale bedje?
  maandag 9 maart 2015 @ 20:40:47 #108
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_150472675
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben ook een matrasje met aerosleep gekocht. Maar we krijgen ook een wiegje met een normaal matrasje voor de eerste periode, dus ik denk dat de kraamverzorgster dan niks met die aerosleep hoeft? Of slaapt je kindje in die eerste dagen ook al soms in het normale bedje?
Dat is helemaal aan jou om te bepalen :)
pi_150472967
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat is helemaal aan jou om te bepalen :)
Ok, en wat zijn jullie ervaringen?
pi_150473088
En als een waterkruik heet water kan lekken, waarom is dat dan nog de standaard? Je hebt tegenwoordig toch ook pittenzakken bijvoorbeeld? Of blijven die minder lang warm?
  maandag 9 maart 2015 @ 20:48:52 #111
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_150473151
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

De eerste dagen sliepen mijn baby's alleen bij mij, op het voedingskussen+hoes, wandelwagen, box of 's nachts in de wieg. Ledikant kwam pas later
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 maart 2015 @ 20:50:02 #112
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150473219
Nog twee nachtjes slapen .. en de spanning begint nu toch wel toe te nemen :') ik heb werkelijk m'n hele zwangerschap gedacht: "dit doe ik wel even" (zowel het bevallen, als herstellen, als het verzorgen van de baby) maar ik begin nu toch op te zien tegen de bevalling als ik heel eerlijk ben.. onzin natuurlijk, ik beval in het ziekenhuis en ben in goede handen, maar wat als? -O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150473403
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En als een waterkruik heet water kan lekken, waarom is dat dan nog de standaard? Je hebt tegenwoordig toch ook pittenzakken bijvoorbeeld? Of blijven die minder lang warm?
blijven minder lang warm en zijn bovendien minder veilig omdat pittenzakken ongelijkmatig op kunnen warmen waardoor er bijv 1 hele hete plek in kan zitten.

Een goede kruik, met keurmerk (bijv van hema of prenatal) met een goede, liefst nieuwe dop, behoort gewoon goed te sluiten en niet te lekken. Als er een paar jaar tussen 1e en 2e kind zit of de kruik 2ehands is adviseer ik nog wel eens om een nieuwe dop te kopen zodat je zeker weet dat het rubbertje niet poreus is.
pi_150473426
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja, dat vroeg ik ook aan mijn kraam en die gaf als antwoord (na de opmerking: 'die kunnen in brand vliegen' ja in de magnetron ja, niet randomly bij je baby :{ ) dat die kussens niet gelijkmatig de warmte verdelen en dat je dus hoopjes van veel hete pitten hebt en op sommige plekken niet. En dat je die gelijkmatigheid maar moeilijk kan bereiken.

Overigens heb ik later -toen de kraam weg was- wel mijn pittenkussen gebruikt bij krampjes bij de baby. Dan niet zo lang in de magnetron. Want je kan met die pitten wel weer lekker masseren. O+
pi_150474017
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Volgens mij hebben mijn kraamverzorgsters de babykamer niet eens gezien :D hoewel, misschien om kleren te pakken voor ze...
Mijn oudste lag tot een maand in zijn wieg in onze kamer, daarna overdag in ledikant gaan slapen om te wennen (althans ik heb een foto dat ie 4 weken was en in zijn ledikant lag, geen idee of ik dat structureel deed en geen idee waarom toen al trouwens :') maar is ook bijna 5 jaar geleden :P)
Jongste sliep in wieg tot ze naar het ledikant ging, volgens mij heb ik haar ook wel overdag laten wennen, maar dat was wel later pas, aangezien haar broer het ledikant nog gebruikte.
pi_150474038
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Als ik zelf niet in bed lag ging Luc in zijn ledikant op zijn eigen kamer. Anders lag hij in de Co sleeper O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150474111
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:53 schreef twist02 het volgende:

[..]

Jep, het is in principe de bedoeling dat ze er nog tijdens de bevalling bij is, voor partus assistentie, dus echt het laatste stukje van de bevalling.
Als alles met mij en de kleine goed gaat, mogen we waarschijnlijk met 1-2 uurtjes weer naar huis en dan gaat ze meteen mee :)

@afspraken: tot nu toe is mijn vriend man (oeh, da's nog ff wennen! :D ) bij alle afspraken mee geweest. Maar da's ook omdat ik nu nog fulltime werk, dus we plannen alle afspraken in de avond. Als ik straks verlof heb plan ik het ook lekker overdag en hoeft hij ook niet per se elke keer mee.

Bij de intake en de eerste echo zou ik het inderdaad wel echt proberen te regelen :Y

De enkele keer dat het niet 's avonds kon heb ik op mijn werk medegedeeld dat ik er dan-en-dan niet was / eerder / later was en daar hebben ze het maar mee te doen :) geldt m.i. inderdaad als medische afspraak en daar vraag ik geen toestemming voor (uiteraard plan ik alles wel op een zo gunstig mogelijk tijdstip, ook voor m'n baas! ;) )
Oh dat klinkt wel handig en ook best fijn trouwens! Dat je dan gelijk 1 gezicht hebt die ook je bevalling meegemaakt heeft.
Hier beide keren medisch geworden, maar anders had ik ook "gewoon" de verpleegkundigen van het ziekenhuis erbij gehad (daar begon ik dus ook mee). En kraam dus pas thuis.
pi_150475266
Dankzij een post van Twist op de vorige pagina ben ik ook eens gaan kijken naar gastouders. Vooral omdat ik nu ongeveer weet welke dagen ik na mijn verlof ga werken. Dus ik heb maar eens iemand gemaild daarvoor... Bedankt Twist!
pi_150475295
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:04 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Oh dat klinkt wel handig en ook best fijn trouwens! Dat je dan gelijk 1 gezicht hebt die ook je bevalling meegemaakt heeft.
Hier beide keren medisch geworden, maar anders had ik ook "gewoon" de verpleegkundigen van het ziekenhuis erbij gehad (daar begon ik dus ook mee). En kraam dus pas thuis.
Ja toen ik het de eerste keer las had ik juist zo'n gevoel dat dat voor mij niet per se hoefde. Maar ze legde het vanmiddag nog eens uit en toen klonk het inderdaad wel heel fijn :)
Ze benadrukte ook dat we na de bevalling wel eerst even wat tijd met z'n 3tjes krijgen en dan op het gemakje naar huis gaan enzo.
pi_150475404
Graag gedaan MevrCactus :)

Stroomstoring hier :{ toch jammer dat ik al zwanger ben anders was dat een mooi verhaal geweest over 9 maanden ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 21:38:39 #121
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150476142
Twist dat klinkt wel heel fijn zo! Zo ging het ook bij mijn beide thuisbevallingen, fijn dat dat ook mogelijk is als je poliklinisch bevalt.

Bij mijn kruiken zijn geen nieuwe doppen meer te krijgen, moet ik dan echt nieuwe kruiken kopen? Ze zijn nog wel dicht...

Mijn man heeft überhaupt geen verlof ;) die regelt met zijn opdrachtgever dat hij thuis is.
pi_150476455
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:38 schreef pessie het volgende:
Twist dat klinkt wel heel fijn zo! Zo ging het ook bij mijn beide thuisbevallingen, fijn dat dat ook mogelijk is als je poliklinisch bevalt.

Bij mijn kruiken zijn geen nieuwe doppen meer te krijgen, moet ik dan echt nieuwe kruiken kopen? Ze zijn nog wel dicht...

Mijn man heeft überhaupt geen verlof ;) die regelt met zijn opdrachtgever dat hij thuis is.
ff testen of ze lekken :)

Vullen tot ie overloopt, met heet water, dop dr op en rollen over je aanrecht ofzo dan moet je snel zat zien of ie nog goed sluit.
Mijn kruik van de oudste is ook nog prima hoor. Ik gebruik hem zelf nog regelmatig als ik buikpijn heb of niet lekker ben :D ik vind het fijn dat ie zo zwaar is, en bovendien blijft ie heerlijk lang warm O+ (en ik heb een paar jaar terug een brandwond op mn been opgelopen als gevolg van zo'n rubberen kruikzak die plots uit elkaar klapte. Dat helpt ook :') )
pi_150477327
Oh ja brrr, die rubberen kruikzakken zijn eng. Bij ons is er in de kraamweek eentje gescheurd in de wieg bij S. De kraamhulp zag dat zijn bedje zo nat was, pakte de kruik op en er zat een hele scheur in. :{ De hand van de kraam was verbrand, maar het hete water was gelukkig niet op S terecht gekomen. Voor mij dus ook nooit meer rubberen kruiken. :N
  maandag 9 maart 2015 @ 21:57:53 #124
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150477444
Djmo,
Lieverd. Dat hoort er allemaal bij.
Al die zorgen, rare gedachten en wellicht zelfs wat angsten. Zou toch gek zijn als het je allemaal onberoerd zou laten?
Komt helemaal goed meis. Echt.

Ik heb vandaag het wiegje naast m'n bed gezet. Nu is het wel heel echt hoor.
Nog 3 weekjes tot UD..
pi_150477568
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh ja brrr, die rubberen kruikzakken zijn eng. Bij ons is er in de kraamweek eentje gescheurd in de wieg bij S. De kraamhulp zag dat zijn bedje zo nat was, pakte de kruik op en er zat een hele scheur in. :{ De hand van de kraam was verbrand, maar het hete water was gelukkig niet op S terecht gekomen. Voor mij dus ook nooit meer rubberen kruiken. :N
noooooh gatver :o :X en au voor de kraam...

ik snapte er ook echt niks van. Mijn kruik was pas een jaar oud ofzo en ii had hem al eerder gebruikt dus hoe het nou ineens kon :? Ik deed ook echt niks raar, hij scheurde gewoon ineens, plek zo groot als mn hand op mn bovenbeen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')