wat lazi zegt, als je kind dus nog niet thuis is. Vooral bedoelt voor premature kinderen maar ee zit wel wat rek in voor op tijd geboren kinderen die op andere manier zorg nodig hebben.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:20 schreef mousemicky het volgende:
Wat is couveuseverlof? Had vriend daarvan gebruik moeten/ kunnen maken bij J.? (1 week couveuse, toen 2 weken 'gewoon' kinderafdeling)
ik lees dat het vaak door de partner wordt ingemasseerd. Kan me ook voorstellen dat ik er zelf op een gegeven moment slecht meer bij kan.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:47 schreef Limone het volgende:
Maar.. je man hoeft toch niets met die olie?
aha! Ik heb er ook geen ervaring mee.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:24 schreef lunapuella het volgende:
[..]
ik lees dat het vaak door de partner wordt ingemasseerd. Kan me ook voorstellen dat ik er zelf op een gegeven moment slecht meer bij kan.
nou kijk aanquote:Op maandag 9 maart 2015 20:31 schreef L-E het volgende:
Vive vroedvrouwen! Een van ze is de mama van de grote liefde van mijn oudste. Ik zie mogelijkheden
Dat is helemaal aan jou om te bepalenquote:Op maandag 9 maart 2015 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben ook een matrasje met aerosleep gekocht. Maar we krijgen ook een wiegje met een normaal matrasje voor de eerste periode, dus ik denk dat de kraamverzorgster dan niks met die aerosleep hoeft? Of slaapt je kindje in die eerste dagen ook al soms in het normale bedje?
Ok, en wat zijn jullie ervaringen?quote:Op maandag 9 maart 2015 20:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat is helemaal aan jou om te bepalen
De eerste dagen sliepen mijn baby's alleen bij mij, op het voedingskussen+hoes, wandelwagen, box of 's nachts in de wieg. Ledikant kwam pas laterquote:Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ok, en wat zijn jullie ervaringen?
blijven minder lang warm en zijn bovendien minder veilig omdat pittenzakken ongelijkmatig op kunnen warmen waardoor er bijv 1 hele hete plek in kan zitten.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En als een waterkruik heet water kan lekken, waarom is dat dan nog de standaard? Je hebt tegenwoordig toch ook pittenzakken bijvoorbeeld? Of blijven die minder lang warm?
Ja, dat vroeg ik ook aan mijn kraam en die gaf als antwoord (na de opmerking: 'die kunnen in brand vliegen' ja in de magnetron ja, niet randomly bij je babyquote:Op maandag 9 maart 2015 20:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En als een waterkruik heet water kan lekken, waarom is dat dan nog de standaard? Je hebt tegenwoordig toch ook pittenzakken bijvoorbeeld? Of blijven die minder lang warm?
Volgens mij hebben mijn kraamverzorgsters de babykamer niet eens gezienquote:Op maandag 9 maart 2015 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben ook een matrasje met aerosleep gekocht. Maar we krijgen ook een wiegje met een normaal matrasje voor de eerste periode, dus ik denk dat de kraamverzorgster dan niks met die aerosleep hoeft? Of slaapt je kindje in die eerste dagen ook al soms in het normale bedje?
Als ik zelf niet in bed lag ging Luc in zijn ledikant op zijn eigen kamer. Anders lag hij in de Co sleeperquote:Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ok, en wat zijn jullie ervaringen?
Oh dat klinkt wel handig en ook best fijn trouwens! Dat je dan gelijk 1 gezicht hebt die ook je bevalling meegemaakt heeft.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:53 schreef twist02 het volgende:
[..]
Jep, het is in principe de bedoeling dat ze er nog tijdens de bevalling bij is, voor partus assistentie, dus echt het laatste stukje van de bevalling.
Als alles met mij en de kleine goed gaat, mogen we waarschijnlijk met 1-2 uurtjes weer naar huis en dan gaat ze meteen mee![]()
@afspraken: tot nu toe is mijn vriend man (oeh, da's nog ff wennen!) bij alle afspraken mee geweest. Maar da's ook omdat ik nu nog fulltime werk, dus we plannen alle afspraken in de avond. Als ik straks verlof heb plan ik het ook lekker overdag en hoeft hij ook niet per se elke keer mee.
Bij de intake en de eerste echo zou ik het inderdaad wel echt proberen te regelen
De enkele keer dat het niet 's avonds kon heb ik op mijn werk medegedeeld dat ik er dan-en-dan niet was / eerder / later was en daar hebben ze het maar mee te doengeldt m.i. inderdaad als medische afspraak en daar vraag ik geen toestemming voor (uiteraard plan ik alles wel op een zo gunstig mogelijk tijdstip, ook voor m'n baas!
)
Ja toen ik het de eerste keer las had ik juist zo'n gevoel dat dat voor mij niet per se hoefde. Maar ze legde het vanmiddag nog eens uit en toen klonk het inderdaad wel heel fijnquote:Op maandag 9 maart 2015 21:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Oh dat klinkt wel handig en ook best fijn trouwens! Dat je dan gelijk 1 gezicht hebt die ook je bevalling meegemaakt heeft.
Hier beide keren medisch geworden, maar anders had ik ook "gewoon" de verpleegkundigen van het ziekenhuis erbij gehad (daar begon ik dus ook mee). En kraam dus pas thuis.
ff testen of ze lekkenquote:Op maandag 9 maart 2015 21:38 schreef pessie het volgende:
Twist dat klinkt wel heel fijn zo! Zo ging het ook bij mijn beide thuisbevallingen, fijn dat dat ook mogelijk is als je poliklinisch bevalt.
Bij mijn kruiken zijn geen nieuwe doppen meer te krijgen, moet ik dan echt nieuwe kruiken kopen? Ze zijn nog wel dicht...
Mijn man heeft überhaupt geen verlofdie regelt met zijn opdrachtgever dat hij thuis is.
noooooh gatverquote:Op maandag 9 maart 2015 21:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh ja brrr, die rubberen kruikzakken zijn eng. Bij ons is er in de kraamweek eentje gescheurd in de wieg bij S. De kraamhulp zag dat zijn bedje zo nat was, pakte de kruik op en er zat een hele scheur in.De hand van de kraam was verbrand, maar het hete water was gelukkig niet op S terecht gekomen. Voor mij dus ook nooit meer rubberen kruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |