abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2015 @ 20:48:52 #111
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_150473151
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ok, en wat zijn jullie ervaringen?
De eerste dagen sliepen mijn baby's alleen bij mij, op het voedingskussen+hoes, wandelwagen, box of 's nachts in de wieg. Ledikant kwam pas later
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 maart 2015 @ 20:50:02 #112
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150473219
Nog twee nachtjes slapen .. en de spanning begint nu toch wel toe te nemen :') ik heb werkelijk m'n hele zwangerschap gedacht: "dit doe ik wel even" (zowel het bevallen, als herstellen, als het verzorgen van de baby) maar ik begin nu toch op te zien tegen de bevalling als ik heel eerlijk ben.. onzin natuurlijk, ik beval in het ziekenhuis en ben in goede handen, maar wat als? -O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150473403
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En als een waterkruik heet water kan lekken, waarom is dat dan nog de standaard? Je hebt tegenwoordig toch ook pittenzakken bijvoorbeeld? Of blijven die minder lang warm?
blijven minder lang warm en zijn bovendien minder veilig omdat pittenzakken ongelijkmatig op kunnen warmen waardoor er bijv 1 hele hete plek in kan zitten.

Een goede kruik, met keurmerk (bijv van hema of prenatal) met een goede, liefst nieuwe dop, behoort gewoon goed te sluiten en niet te lekken. Als er een paar jaar tussen 1e en 2e kind zit of de kruik 2ehands is adviseer ik nog wel eens om een nieuwe dop te kopen zodat je zeker weet dat het rubbertje niet poreus is.
:)
pi_150473426
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En als een waterkruik heet water kan lekken, waarom is dat dan nog de standaard? Je hebt tegenwoordig toch ook pittenzakken bijvoorbeeld? Of blijven die minder lang warm?
Ja, dat vroeg ik ook aan mijn kraam en die gaf als antwoord (na de opmerking: 'die kunnen in brand vliegen' ja in de magnetron ja, niet randomly bij je baby :{ ) dat die kussens niet gelijkmatig de warmte verdelen en dat je dus hoopjes van veel hete pitten hebt en op sommige plekken niet. En dat je die gelijkmatigheid maar moeilijk kan bereiken.

Overigens heb ik later -toen de kraam weg was- wel mijn pittenkussen gebruikt bij krampjes bij de baby. Dan niet zo lang in de magnetron. Want je kan met die pitten wel weer lekker masseren. O+
pi_150474017
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben ook een matrasje met aerosleep gekocht. Maar we krijgen ook een wiegje met een normaal matrasje voor de eerste periode, dus ik denk dat de kraamverzorgster dan niks met die aerosleep hoeft? Of slaapt je kindje in die eerste dagen ook al soms in het normale bedje?
Volgens mij hebben mijn kraamverzorgsters de babykamer niet eens gezien :D hoewel, misschien om kleren te pakken voor ze...
Mijn oudste lag tot een maand in zijn wieg in onze kamer, daarna overdag in ledikant gaan slapen om te wennen (althans ik heb een foto dat ie 4 weken was en in zijn ledikant lag, geen idee of ik dat structureel deed en geen idee waarom toen al trouwens :') maar is ook bijna 5 jaar geleden :P)
Jongste sliep in wieg tot ze naar het ledikant ging, volgens mij heb ik haar ook wel overdag laten wennen, maar dat was wel later pas, aangezien haar broer het ledikant nog gebruikte.
pi_150474038
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ok, en wat zijn jullie ervaringen?
Als ik zelf niet in bed lag ging Luc in zijn ledikant op zijn eigen kamer. Anders lag hij in de Co sleeper O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150474111
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:53 schreef twist02 het volgende:

[..]

Jep, het is in principe de bedoeling dat ze er nog tijdens de bevalling bij is, voor partus assistentie, dus echt het laatste stukje van de bevalling.
Als alles met mij en de kleine goed gaat, mogen we waarschijnlijk met 1-2 uurtjes weer naar huis en dan gaat ze meteen mee :)

@afspraken: tot nu toe is mijn vriend man (oeh, da's nog ff wennen! :D ) bij alle afspraken mee geweest. Maar da's ook omdat ik nu nog fulltime werk, dus we plannen alle afspraken in de avond. Als ik straks verlof heb plan ik het ook lekker overdag en hoeft hij ook niet per se elke keer mee.

Bij de intake en de eerste echo zou ik het inderdaad wel echt proberen te regelen :Y

De enkele keer dat het niet 's avonds kon heb ik op mijn werk medegedeeld dat ik er dan-en-dan niet was / eerder / later was en daar hebben ze het maar mee te doen :) geldt m.i. inderdaad als medische afspraak en daar vraag ik geen toestemming voor (uiteraard plan ik alles wel op een zo gunstig mogelijk tijdstip, ook voor m'n baas! ;) )
Oh dat klinkt wel handig en ook best fijn trouwens! Dat je dan gelijk 1 gezicht hebt die ook je bevalling meegemaakt heeft.
Hier beide keren medisch geworden, maar anders had ik ook "gewoon" de verpleegkundigen van het ziekenhuis erbij gehad (daar begon ik dus ook mee). En kraam dus pas thuis.
pi_150475266
Dankzij een post van Twist op de vorige pagina ben ik ook eens gaan kijken naar gastouders. Vooral omdat ik nu ongeveer weet welke dagen ik na mijn verlof ga werken. Dus ik heb maar eens iemand gemaild daarvoor... Bedankt Twist!
pi_150475295
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:04 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Oh dat klinkt wel handig en ook best fijn trouwens! Dat je dan gelijk 1 gezicht hebt die ook je bevalling meegemaakt heeft.
Hier beide keren medisch geworden, maar anders had ik ook "gewoon" de verpleegkundigen van het ziekenhuis erbij gehad (daar begon ik dus ook mee). En kraam dus pas thuis.
Ja toen ik het de eerste keer las had ik juist zo'n gevoel dat dat voor mij niet per se hoefde. Maar ze legde het vanmiddag nog eens uit en toen klonk het inderdaad wel heel fijn :)
Ze benadrukte ook dat we na de bevalling wel eerst even wat tijd met z'n 3tjes krijgen en dan op het gemakje naar huis gaan enzo.
pi_150475404
Graag gedaan MevrCactus :)

Stroomstoring hier :{ toch jammer dat ik al zwanger ben anders was dat een mooi verhaal geweest over 9 maanden ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 21:38:39 #121
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150476142
Twist dat klinkt wel heel fijn zo! Zo ging het ook bij mijn beide thuisbevallingen, fijn dat dat ook mogelijk is als je poliklinisch bevalt.

Bij mijn kruiken zijn geen nieuwe doppen meer te krijgen, moet ik dan echt nieuwe kruiken kopen? Ze zijn nog wel dicht...

Mijn man heeft überhaupt geen verlof ;) die regelt met zijn opdrachtgever dat hij thuis is.
pi_150476455
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:38 schreef pessie het volgende:
Twist dat klinkt wel heel fijn zo! Zo ging het ook bij mijn beide thuisbevallingen, fijn dat dat ook mogelijk is als je poliklinisch bevalt.

Bij mijn kruiken zijn geen nieuwe doppen meer te krijgen, moet ik dan echt nieuwe kruiken kopen? Ze zijn nog wel dicht...

Mijn man heeft überhaupt geen verlof ;) die regelt met zijn opdrachtgever dat hij thuis is.
ff testen of ze lekken :)

Vullen tot ie overloopt, met heet water, dop dr op en rollen over je aanrecht ofzo dan moet je snel zat zien of ie nog goed sluit.
Mijn kruik van de oudste is ook nog prima hoor. Ik gebruik hem zelf nog regelmatig als ik buikpijn heb of niet lekker ben :D ik vind het fijn dat ie zo zwaar is, en bovendien blijft ie heerlijk lang warm O+ (en ik heb een paar jaar terug een brandwond op mn been opgelopen als gevolg van zo'n rubberen kruikzak die plots uit elkaar klapte. Dat helpt ook :') )
pi_150477327
Oh ja brrr, die rubberen kruikzakken zijn eng. Bij ons is er in de kraamweek eentje gescheurd in de wieg bij S. De kraamhulp zag dat zijn bedje zo nat was, pakte de kruik op en er zat een hele scheur in. :{ De hand van de kraam was verbrand, maar het hete water was gelukkig niet op S terecht gekomen. Voor mij dus ook nooit meer rubberen kruiken. :N
  maandag 9 maart 2015 @ 21:57:53 #124
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150477444
Djmo,
Lieverd. Dat hoort er allemaal bij.
Al die zorgen, rare gedachten en wellicht zelfs wat angsten. Zou toch gek zijn als het je allemaal onberoerd zou laten?
Komt helemaal goed meis. Echt.

Ik heb vandaag het wiegje naast m'n bed gezet. Nu is het wel heel echt hoor.
Nog 3 weekjes tot UD..
pi_150477568
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh ja brrr, die rubberen kruikzakken zijn eng. Bij ons is er in de kraamweek eentje gescheurd in de wieg bij S. De kraamhulp zag dat zijn bedje zo nat was, pakte de kruik op en er zat een hele scheur in. :{ De hand van de kraam was verbrand, maar het hete water was gelukkig niet op S terecht gekomen. Voor mij dus ook nooit meer rubberen kruiken. :N
noooooh gatver :o :X en au voor de kraam...

ik snapte er ook echt niks van. Mijn kruik was pas een jaar oud ofzo en ii had hem al eerder gebruikt dus hoe het nou ineens kon :? Ik deed ook echt niks raar, hij scheurde gewoon ineens, plek zo groot als mn hand op mn bovenbeen :')
  maandag 9 maart 2015 @ 22:00:20 #126
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150477599
Oh en ik heb dus vriendinnen afgezegd voor wie ik iets zou doen.
Begrijpen die dozen het ook nog volledig, haha.
Je moet eens weten hoeveel gesprekken ik gevoerd heb met mezelf voordat ik met hen gesproken had. Alle scenario's kwamen voorbij behalve deze.
Wat ben ik al die tijd stom geweest.
Altijd een marathon gerend terwijl nu blijkt dat ik eigenlijk als een romeinse keizer rond gedragen had kunnen worden.
Stomme, domme faptist.. :)
pi_150478203
Daarom zijn het je vriendinnen Faptist! Fijn dat ze zo begripvol zijn.
pi_150478270
Niet zo hard zijn voor jezelf faptist! :* Je bedoelt het hartstikke goed maar moet volgens mij gewoon een beetje een balans zien te vinden! ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 23:13:27 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150482225
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:20 schreef mousemicky het volgende:
Wat is couveuseverlof? Had vriend daarvan gebruik moeten/ kunnen maken bij J.? (1 week couveuse, toen 2 weken 'gewoon' kinderafdeling).

Vriend niet geloof ik. Jij misschien wel?

Maar mijn oudste heeft 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en ik moest met 34 weken zwangerschap stoppen ivm ziektewet. Dus ik had nog maar 8,5 week verlof toen hij thuis kwam uit het ziekenhuis -O-

Meiden waren er al voordat mijn verlof begon en 4 weken ziekenhuis dus bij hen had ik nog wel 12 weken toen ze thuis kwamen.

Had dus wel gebruik kunnen maken van het couveuse verlof voor mijn a-terme baby maar niet nodig gehad voor mijn prematuurtjes.

Oh, en er is nu ook langer verlof voor tweelingen. Ook goede zaken :)
pi_150486585
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:00 schreef faptist het volgende:
Oh en ik heb dus vriendinnen afgezegd voor wie ik iets zou doen.
Begrijpen die dozen het ook nog volledig, haha.
Je moet eens weten hoeveel gesprekken ik gevoerd heb met mezelf voordat ik met hen gesproken had. Alle scenario's kwamen voorbij behalve deze.
Wat ben ik al die tijd stom geweest.
Altijd een marathon gerend terwijl nu blijkt dat ik eigenlijk als een romeinse keizer rond gedragen had kunnen worden.
Stomme, domme faptist.. :)
He je kan nog even rondgedragen worden. Lekker van genieten
pi_150486596
Morgen langs de dokter om de doorverwijzing naar de gynaecoloog te bespreken en vrijdag komt de moeders voor moeders mevrouw langs.

Ergens maalt het wel de hele tijd door mijn hoofd dat het zo maar mis kan gaan. Gisteren in de trein dacht ik dat ik aan het bloeden was (wat gelukkig niet zo bleek te zijn). Ik ga van blij naar bezorgd naar blij naar gestresst naar blij
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 maart 2015 @ 07:02:47 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150486738
Goedemorgen!

Ik besef vandaag pas dat mijn liefste vriendin vandaag jarig is. Als ik het nou wat handiger had gepland, dan had spekkie zijn verjaardag met haar gedeeld <3 :D

nog één nachtje slapen :o het komt nu wel eng dichtbij hoor :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_150486771
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 06:16 schreef Daui het volgende:
Morgen langs de dokter om de doorverwijzing naar de gynaecoloog te bespreken en vrijdag komt de moeders voor moeders mevrouw langs.

Ergens maalt het wel de hele tijd door mijn hoofd dat het zo maar mis kan gaan. Gisteren in de trein dacht ik dat ik aan het bloeden was (wat gelukkig niet zo bleek te zijn). Ik ga van blij naar bezorgd naar blij naar gestresst naar blij
Same here. Vooral de krampen (ik ben er nog niet over uit of dat nu darmkrampen zijn of niet) maken me aan t twijfelen. En dan voel ik wat en denk ik steeds dat het bloed is, maar dan toch gewoon afscheiding. Heb jij al een echo in de planning?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 07:14:01 #134
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150486789
Daui,
Het begin van je zwangerschap is echt zenuwslopend en eng. Alle scenario's spoken door je hoofd en je kunt niets doen behalve wachten. Je zult zien dat je wat meer rust in je hoofd en lichaam zult voelen wanneer je een echo hebt gehad of het hartje hebt gehoord.
En zelfs dan.. Zelfs dan blijf je je zorgen maken, maar dat hoort er allemaal bij.
Komt vast helemaal goed!

Djmo.. Het komt zeker dichtbij. Komt helemaal goed. Kan me voorstellen dat je wat nerveus begint te worden. Heb je al wat tekenen van een naderende bevalling ?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 maart 2015 @ 07:16:10 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150486799
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:14 schreef faptist het volgende:
Daui,
Het begin van je zwangerschap is echt zenuwslopend en eng. Alle scenario's spoken door je hoofd en je kunt niets doen behalve wachten. Je zult zien dat je wat meer rust in je hoofd en lichaam zult voelen wanneer je een echo hebt gehad of het hartje hebt gehoord.
En zelfs dan.. Zelfs dan blijf je je zorgen maken, maar dat hoort er allemaal bij.
Komt vast helemaal goed!

Djmo.. Het komt zeker dichtbij. Komt helemaal goed. Kan me voorstellen dat je wat nerveus begint te worden. Heb je al wat tekenen van een naderende bevalling ?
mope, niks. nada. Ga er ook niet vanuit dat ik vandaag nog even spontaan beval hoor. Dochterlief kwam 16 jaar geleden op de UD (spontaan) ; J&G werden beiden ingeleid.

pi_150486822
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Same here. Vooral de krampen (ik ben er nog niet over uit of dat nu darmkrampen zijn of niet) maken me aan t twijfelen. En dan voel ik wat en denk ik steeds dat het bloed is, maar dan toch gewoon afscheiding. Heb jij al een echo in de planning?
Ik denk volgende week echo. Ben je al gebeld voor een afspraak?
Bij mij had ik op werk nergens last van maar Bob houdt duidelijk niet van een lange dag werken en dan nog naar huis. Darmen met teveel lucht en baarmoeder krampen.
Af en toe denk ik dat daar beneden een heel team bezig is :)
pi_150486843
Spannend DJMO!

Hoe zit dat trouwens met jullie partners? Staan die op standby?
pi_150486853
Ik ben trouwens de miss Jones reeks aan het lezen. Iemand zou er een boek over moeten schrijven ;)
pi_150486865
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:02 schreef DJMO het volgende:
Goedemorgen!

Ik besef vandaag pas dat mijn liefste vriendin vandaag jarig is. Als ik het nou wat handiger had gepland, dan had spekkie zijn verjaardag met haar gedeeld <3 :D

nog één nachtje slapen :o het komt nu wel eng dichtbij hoor :')
Oh spannend!! Morgen/overmorgen weer een verse baby!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 07:27:00 #140
409579 LuDann
All the way
pi_150486873
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:48 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan denken op: Hoe verwelkom je je baby beter dan met de geur van rozen? is dat mijn baby lekker welkom wordt geheten door mijn stinkdoos en aars. :')
:D _O-

Onze arme baby's. ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 maart 2015 @ 07:39:04 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150486973
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:25 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oh spannend!! Morgen/overmorgen weer een verse baby!
:Y ik had me er al bij neergelegd dat ik deze ronde niet op nr 1 zou komen in de lijst (tenzij Cho besluit om vandaag nog even te bevallen :P )

dinsdag 10 maart 2015 @ 07:39:05 #142
409579 LuDann
All the way
pi_150486974
Spannend DJMO, kan me voorstellen dat je wat nerveus wordt inmiddels. Baby knuffelen just around the corner!

Wil op meer mensen reageren maar is lastig op telefoon. Moest even hard lachten om de lippenbalsem ook! Raamstickers las ik, jeej! Dan moet het wel heel echt worden. :Y

Gister op de echo bleek dat mijn rechter nierbekken vergroot is. Nierstuwing dus. Radioloog gaat de beelden nog even vergelijken met die van een echo van een jaar of 5 terug om te zien of het alleen door de baby (groeiende baarmoeder verdrukt urineleider rechts) komt of dat het ook een gedeelte restschade is van eerdere infecties.

Ben de nacht doorgekomen met Tramadol, trok het niet meer zo.

Gelukkig is B_N behoorlijk lang gebleven gister, hij mocht zelfs mee eten. O+ Lief personeel hier! Vandaag bezoek, wat afleiding, fijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 maart 2015 @ 07:40:37 #143
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150486987
och Ludann .. hopelijk komt het alleen door de zwangerschap en heb je geen blijvende schade! Fijn dat B_N mocht mee-eten van het personeel!

dinsdag 10 maart 2015 @ 07:52:37 #144
409579 LuDann
All the way
pi_150487067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:40 schreef DJMO het volgende:
och Ludann .. hopelijk komt het alleen door de zwangerschap en heb je geen blijvende schade! Fijn dat B_N mocht mee-eten van het personeel!
Ik hoop het ook, als het door de baby komt is dat vervelend, maar hoogstwaarschijnlijk meteen na de bevalling weer over (zo niet al eerder).

Blijvende nierschade hebben opgelopen... Dat zou wel even slikken zijn. Maar goed, er zijn mensen die het met 1 nier prima doen, dan moet het met 1 en driekwart ook lukken, toch?
pi_150487077
Dat klinkt niet prettig LuDann. Fijn dat er goed voor je wordt gezorgd.

Had ik al verteld dat na mijn hormonale bui van zondag omdat we de vloer niet konden leggen in de babykamer, ik gistermiddag thuiskwam en het vloertje was gelegd, de plintjes waren gedaan en het kamertje erin stond? *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150487206
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:20 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik denk volgende week echo. Ben je al gebeld voor een afspraak?
Bij mij had ik op werk nergens last van maar Bob houdt duidelijk niet van een lange dag werken en dan nog naar huis. Darmen met teveel lucht en baarmoeder krampen.
Af en toe denk ik dat daar beneden een heel team bezig is :)
Dat is al snel! Hoe lang ben je dan zwanger? Sorry als dat al een keer is langsgekomen; ik vergeet steeds wie wanneer hier gemeld heeft hoor.

Ik mag volgende week donderdag! Spannend!
pi_150487403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:53 schreef Krisvc het volgende:
Dat klinkt niet prettig LuDann. Fijn dat er goed voor je wordt gezorgd.

Had ik al verteld dat na mijn hormonale bui van zondag omdat we de vloer niet konden leggen in de babykamer, ik gistermiddag thuiskwam en het vloertje was gelegd, de plintjes waren gedaan en het kamertje erin stond? *;
Aaaah lief!
pi_150487439
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 08:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is al snel! Hoe lang ben je dan zwanger? Sorry als dat al een keer is langsgekomen; ik vergeet steeds wie wanneer hier gemeld heeft hoor.

Ik mag volgende week donderdag! Spannend!
6 weken en volgende week 7. Wel vroeg maar mijn behandelend arts klonk alsof het echt snel moest gebeuren. Had je jouw longarts al gesproken voordat je zwanger werd?
Had je al een gynaecoloog of heb je er eentje op het oog of laat je je verassen?

Ik vraag me af of ze überhaupt iets kunnen zien rond 7 weken
  dinsdag 10 maart 2015 @ 08:39:07 #149
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150487483
Gister 2 stickers opgehaald. Hond is met vlag en wimpel geslaagd :+ en bij de verlos was alles prima....

Behalve dat mevrouw besloten heeft in stuit te draaien in de afgelopen 2 weken. We hopen nu allen dat ze de komende weken weer terug gaat draaien, want als blijkt dat op de volgende echo ze nog steeds in stuit ligt, dan gaan we waarschijnlijk een draaipoging plannen :{
pi_150487488
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 08:35 schreef Daui het volgende:

[..]

6 weken en volgende week 7. Wel vroeg maar mijn behandelend arts klonk alsof het echt snel moest gebeuren. Had je jouw longarts al gesproken voordat je zwanger werd?
Had je al een gynaecoloog of heb je er eentje op het oog of laat je je verassen?

Ik laat me verrassen, als het iemand is waar ik de kriebels van krijg trek ik wel ergens aan de bel.
Ik had mijn longarts inderdaad gesproken op voorhand; mijn medicatie werd toen al aangepast. Nu was het dus een kwestie van een check up en de verwijzing schreef 'ie zo uit.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 08:41:56 #151
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150487511
Daui bij mij begonnen mijn darmen met lucht happen en verplaatsen rond 6 weken, kon bij mijn middelste toen ook echt geen normale spijkerbroek meer aan :X
Meestal zie je wel iets bij 7 weken hoor O+ wie postte laatst die 6 weken foto? Dat was een mooie.

Kris wat lief van je man!

LuDan ik hoop voor je dat het gewoon door de baby komt. Ook erg vervelend maar dan is het na de bevalling hopelijk over

DJMO laatste dag! En aangezien je al 3 kinderen hebt gehad zal een inleiding toch niet heel lang duren?

Faptist, lekker jezelf laten verwennen nu, nu kun je de rust nog nemen.

Helaas vandaag meer pijn, en erg slecht geslapen. Dus maar weer aan de pcm en zo min mogelijk doen. Oudste is door papa naar school gebracht en mag na school met een vriendje mee. Hoop toch echt dat ik morgen weer fitter ben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nikoos *O* voor de stickers! Mijn middelste lag tot 34 weken in stuit en is daarna nog gedraaid.
pi_150487522
quote:

[..]

kan prima hoor, ik had met 6,3 een kloppend hartje :)

Die zes weken foto waar pessie het over heeft was dus van mij :)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 08:48:59 #153
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150487600
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 08:41 schreef pessie het volgende:
Helaas vandaag meer pijn, en erg slecht geslapen. Dus maar weer aan de pcm en zo min mogelijk doen. Oudste is door papa naar school gebracht en mag na school met een vriendje mee. Hoop toch echt dat ik morgen weer fitter ben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nikoos *O* voor de stickers! Mijn middelste lag tot 34 weken in stuit en is daarna nog gedraaid.
De kinders vinden het waarschijnlijk alleen maar tof dat ze bij vriendjes mogen spelen. Helemaal niets mis mee om even tijd voor jezelf te nemen. Genoeg tijd om weer alles voor de kinderen te zijn. :Y

En tot 34 weken, dan heeft ze nog 1,5 week om weer terug te draaien :P
Ze heeft de hele periode gewoon prima gelegen en volgens de verlos is de kans dan ook wel groot dat ze weer terug draait.
pi_150487604
Oi, dat is minder, Nikoos. Duimen dat ze zelf terugdraait!

pessie:

SPOILER
pi_150488058
Balen van de stuitligging Nikoos, hopelijk draait ze inderdaad snel terug! :Y

Onze dame lag 2 weken geleden ook opeens in stuit, maar is inmiddels al weer zo vaak gedraaid dat ze met geen mogelijkheid nog kan weten wat boven en onder is volgens mij :P
Ik probeer steeds aan de bewegingen die ik voel af te leiden hoe ze ligt, maar dat lukt ook niet echt :') hoop dat we maandag te horen krijgen dat ze weer head-down ligt

Maar wat ik dus eigenlijk wilde zeggen: onze dame is in de afgelopen dagen alleen al 10x omgedraaid, dus qua termijn kan dat inderdaad nog prima :Y
  dinsdag 10 maart 2015 @ 09:30:30 #156
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150488296
Dan houden we ons daar aan vast. Het is alleen zo dat ze de hele zwangerschap goed heeft gelegen en dan nu opeens in stuit. We hadden allebei zoiets van ja de hele zwangerschap zijn alle problemen uit het boekje voorbij gekomen, dan zal dit straks ook wel weer fout gaan. :')
pi_150488301
Foutje ;(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_150488397
quote:

[..]

Via een inwendige echo zeer zeker wel!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_150489011
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 09:35 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Via een inwendige echo zeer zeker wel!
Inwendig?
pi_150489027
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:03 schreef Daui het volgende:

[..]

Inwendig?
Pas vanaf een week of 10 is het uitwendig, bij ons tenminste.
pi_150489067
quote:

[..]

Inwendig?
:Y Dan gaan ze met een soort dildo (ik heb effe geen betere vergelijking) bij je naar binnen om zo van binnenuit te kunnen echo-en. Scheelt weer wat lagen buik om door te duwen. Heb er ook een hele zooi van gehad tijdens het icsi-traject en in principe hoef je er weinig van te voelen.
pi_150489123
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Pas vanaf een week of 10 is het uitwendig, bij ons tenminste.
Bij ons was het prima door mijn lagen blubberbuik te zien met een 9 weken uitwendige echo..

Ik denk dat het ook aan het apparaat afhangt. De een geeft ook een mooier helder beeld dan de ander.
Schudden voor gebruik
pi_150489160
quote:

[..]

Inwendig?
Heb ik ook al vaker gehad; voel je niks van hoor!
pi_150489175
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:10 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Bij ons was het prima door mijn lagen blubberbuik te zien met een 9 weken uitwendige echo..

Ik denk dat het ook aan het apparaat afhangt. De een geeft ook een mooier helder beeld dan de ander.
Oh, het zal bij sommigen ook best goed te doen zijn hoor, maar ik heb echt nog nooit een echt vroege echo (onder de 8 weken) uitwendig gehad. Met 6.3 ga ik er vanuit dat ze het niet eens proberen :)
pi_150489389
Ik kreeg inderdaad bij 7 weken een inwendige. De echoscopist zei nog dat we uitwendig konden doen, maar dat de kans dat we dan niets zouden zien vrij groot zou zijn. Niets zien in combinatie met toch nog uitkleden, blaas legen, weer op de bank gaan liggen etc. zou misschien nog meer spanning opleveren dan direct een inwendige echo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')