De eerste dagen sliepen mijn baby's alleen bij mij, op het voedingskussen+hoes, wandelwagen, box of 's nachts in de wieg. Ledikant kwam pas laterquote:Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ok, en wat zijn jullie ervaringen?
blijven minder lang warm en zijn bovendien minder veilig omdat pittenzakken ongelijkmatig op kunnen warmen waardoor er bijv 1 hele hete plek in kan zitten.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En als een waterkruik heet water kan lekken, waarom is dat dan nog de standaard? Je hebt tegenwoordig toch ook pittenzakken bijvoorbeeld? Of blijven die minder lang warm?
Ja, dat vroeg ik ook aan mijn kraam en die gaf als antwoord (na de opmerking: 'die kunnen in brand vliegen' ja in de magnetron ja, niet randomly bij je babyquote:Op maandag 9 maart 2015 20:47 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En als een waterkruik heet water kan lekken, waarom is dat dan nog de standaard? Je hebt tegenwoordig toch ook pittenzakken bijvoorbeeld? Of blijven die minder lang warm?
Volgens mij hebben mijn kraamverzorgsters de babykamer niet eens gezienquote:Op maandag 9 maart 2015 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben ook een matrasje met aerosleep gekocht. Maar we krijgen ook een wiegje met een normaal matrasje voor de eerste periode, dus ik denk dat de kraamverzorgster dan niks met die aerosleep hoeft? Of slaapt je kindje in die eerste dagen ook al soms in het normale bedje?
Als ik zelf niet in bed lag ging Luc in zijn ledikant op zijn eigen kamer. Anders lag hij in de Co sleeperquote:Op maandag 9 maart 2015 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ok, en wat zijn jullie ervaringen?
Oh dat klinkt wel handig en ook best fijn trouwens! Dat je dan gelijk 1 gezicht hebt die ook je bevalling meegemaakt heeft.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:53 schreef twist02 het volgende:
[..]
Jep, het is in principe de bedoeling dat ze er nog tijdens de bevalling bij is, voor partus assistentie, dus echt het laatste stukje van de bevalling.
Als alles met mij en de kleine goed gaat, mogen we waarschijnlijk met 1-2 uurtjes weer naar huis en dan gaat ze meteen mee![]()
@afspraken: tot nu toe is mijn vriend man (oeh, da's nog ff wennen!) bij alle afspraken mee geweest. Maar da's ook omdat ik nu nog fulltime werk, dus we plannen alle afspraken in de avond. Als ik straks verlof heb plan ik het ook lekker overdag en hoeft hij ook niet per se elke keer mee.
Bij de intake en de eerste echo zou ik het inderdaad wel echt proberen te regelen
De enkele keer dat het niet 's avonds kon heb ik op mijn werk medegedeeld dat ik er dan-en-dan niet was / eerder / later was en daar hebben ze het maar mee te doengeldt m.i. inderdaad als medische afspraak en daar vraag ik geen toestemming voor (uiteraard plan ik alles wel op een zo gunstig mogelijk tijdstip, ook voor m'n baas!
)
Ja toen ik het de eerste keer las had ik juist zo'n gevoel dat dat voor mij niet per se hoefde. Maar ze legde het vanmiddag nog eens uit en toen klonk het inderdaad wel heel fijnquote:Op maandag 9 maart 2015 21:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Oh dat klinkt wel handig en ook best fijn trouwens! Dat je dan gelijk 1 gezicht hebt die ook je bevalling meegemaakt heeft.
Hier beide keren medisch geworden, maar anders had ik ook "gewoon" de verpleegkundigen van het ziekenhuis erbij gehad (daar begon ik dus ook mee). En kraam dus pas thuis.
ff testen of ze lekkenquote:Op maandag 9 maart 2015 21:38 schreef pessie het volgende:
Twist dat klinkt wel heel fijn zo! Zo ging het ook bij mijn beide thuisbevallingen, fijn dat dat ook mogelijk is als je poliklinisch bevalt.
Bij mijn kruiken zijn geen nieuwe doppen meer te krijgen, moet ik dan echt nieuwe kruiken kopen? Ze zijn nog wel dicht...
Mijn man heeft überhaupt geen verlofdie regelt met zijn opdrachtgever dat hij thuis is.
noooooh gatverquote:Op maandag 9 maart 2015 21:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh ja brrr, die rubberen kruikzakken zijn eng. Bij ons is er in de kraamweek eentje gescheurd in de wieg bij S. De kraamhulp zag dat zijn bedje zo nat was, pakte de kruik op en er zat een hele scheur in.De hand van de kraam was verbrand, maar het hete water was gelukkig niet op S terecht gekomen. Voor mij dus ook nooit meer rubberen kruiken.
Vriend niet geloof ik. Jij misschien wel?quote:Op maandag 9 maart 2015 20:20 schreef mousemicky het volgende:
Wat is couveuseverlof? Had vriend daarvan gebruik moeten/ kunnen maken bij J.? (1 week couveuse, toen 2 weken 'gewoon' kinderafdeling).
He je kan nog even rondgedragen worden. Lekker van genietenquote:Op maandag 9 maart 2015 22:00 schreef faptist het volgende:
Oh en ik heb dus vriendinnen afgezegd voor wie ik iets zou doen.
Begrijpen die dozen het ook nog volledig, haha.
Je moet eens weten hoeveel gesprekken ik gevoerd heb met mezelf voordat ik met hen gesproken had. Alle scenario's kwamen voorbij behalve deze.
Wat ben ik al die tijd stom geweest.
Altijd een marathon gerend terwijl nu blijkt dat ik eigenlijk als een romeinse keizer rond gedragen had kunnen worden.
Stomme, domme faptist..
Same here. Vooral de krampen (ik ben er nog niet over uit of dat nu darmkrampen zijn of niet) maken me aan t twijfelen. En dan voel ik wat en denk ik steeds dat het bloed is, maar dan toch gewoon afscheiding. Heb jij al een echo in de planning?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 06:16 schreef Daui het volgende:
Morgen langs de dokter om de doorverwijzing naar de gynaecoloog te bespreken en vrijdag komt de moeders voor moeders mevrouw langs.
Ergens maalt het wel de hele tijd door mijn hoofd dat het zo maar mis kan gaan. Gisteren in de trein dacht ik dat ik aan het bloeden was (wat gelukkig niet zo bleek te zijn). Ik ga van blij naar bezorgd naar blij naar gestresst naar blij
mope, niks. nada. Ga er ook niet vanuit dat ik vandaag nog even spontaan beval hoor. Dochterlief kwam 16 jaar geleden op de UD (spontaan) ; J&G werden beiden ingeleid.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:14 schreef faptist het volgende:
Daui,
Het begin van je zwangerschap is echt zenuwslopend en eng. Alle scenario's spoken door je hoofd en je kunt niets doen behalve wachten. Je zult zien dat je wat meer rust in je hoofd en lichaam zult voelen wanneer je een echo hebt gehad of het hartje hebt gehoord.
En zelfs dan.. Zelfs dan blijf je je zorgen maken, maar dat hoort er allemaal bij.
Komt vast helemaal goed!
Djmo.. Het komt zeker dichtbij. Komt helemaal goed. Kan me voorstellen dat je wat nerveus begint te worden. Heb je al wat tekenen van een naderende bevalling ?
Ik denk volgende week echo. Ben je al gebeld voor een afspraak?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:11 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Same here. Vooral de krampen (ik ben er nog niet over uit of dat nu darmkrampen zijn of niet) maken me aan t twijfelen. En dan voel ik wat en denk ik steeds dat het bloed is, maar dan toch gewoon afscheiding. Heb jij al een echo in de planning?
Oh spannend!! Morgen/overmorgen weer een verse baby!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:02 schreef DJMO het volgende:
Goedemorgen!
Ik besef vandaag pas dat mijn liefste vriendin vandaag jarig is. Als ik het nou wat handiger had gepland, dan had spekkie zijn verjaardag met haar gedeeld <3![]()
nog één nachtje slapenhet komt nu wel eng dichtbij hoor
quote:Op maandag 9 maart 2015 19:48 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan denken op: Hoe verwelkom je je baby beter dan met de geur van rozen? is dat mijn baby lekker welkom wordt geheten door mijn stinkdoos en aars.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Oh spannend!! Morgen/overmorgen weer een verse baby!
Ik hoop het ook, als het door de baby komt is dat vervelend, maar hoogstwaarschijnlijk meteen na de bevalling weer over (zo niet al eerder).quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:40 schreef DJMO het volgende:
och Ludann .. hopelijk komt het alleen door de zwangerschap en heb je geen blijvende schade! Fijn dat B_N mocht mee-eten van het personeel!
Dat is al snel! Hoe lang ben je dan zwanger? Sorry als dat al een keer is langsgekomen; ik vergeet steeds wie wanneer hier gemeld heeft hoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:20 schreef Daui het volgende:
[..]
Ik denk volgende week echo. Ben je al gebeld voor een afspraak?
Bij mij had ik op werk nergens last van maar Bob houdt duidelijk niet van een lange dag werken en dan nog naar huis. Darmen met teveel lucht en baarmoeder krampen.
Af en toe denk ik dat daar beneden een heel team bezig is
Aaaah lief!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 07:53 schreef Krisvc het volgende:
Dat klinkt niet prettig LuDann. Fijn dat er goed voor je wordt gezorgd.
Had ik al verteld dat na mijn hormonale bui van zondag omdat we de vloer niet konden leggen in de babykamer, ik gistermiddag thuiskwam en het vloertje was gelegd, de plintjes waren gedaan en het kamertje erin stond?
6 weken en volgende week 7. Wel vroeg maar mijn behandelend arts klonk alsof het echt snel moest gebeuren. Had je jouw longarts al gesproken voordat je zwanger werd?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is al snel! Hoe lang ben je dan zwanger? Sorry als dat al een keer is langsgekomen; ik vergeet steeds wie wanneer hier gemeld heeft hoor.
Ik mag volgende week donderdag! Spannend!
Ik laat me verrassen, als het iemand is waar ik de kriebels van krijg trek ik wel ergens aan de bel.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:35 schreef Daui het volgende:
[..]
6 weken en volgende week 7. Wel vroeg maar mijn behandelend arts klonk alsof het echt snel moest gebeuren. Had je jouw longarts al gesproken voordat je zwanger werd?
Had je al een gynaecoloog of heb je er eentje op het oog of laat je je verassen?
Ik vraag me af of ze überhaupt iets kunnen zien rond 7 weken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nikoosvoor de stickers! Mijn middelste lag tot 34 weken in stuit en is daarna nog gedraaid.
kan prima hoor, ik had met 6,3 een kloppend hartjequote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:35 schreef Daui het volgende:
[..]
6 weken en volgende week 7. Wel vroeg maar mijn behandelend arts klonk alsof het echt snel moest gebeuren. Had je jouw longarts al gesproken voordat je zwanger werd?
Had je al een gynaecoloog of heb je er eentje op het oog of laat je je verassen?
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:41 schreef pessie het volgende:
Helaas vandaag meer pijn, en erg slecht geslapen. Dus maar weer aan de pcm en zo min mogelijk doen. Oudste is door papa naar school gebracht en mag na school met een vriendje mee. Hoop toch echt dat ik morgen weer fitter ben.De kinders vinden het waarschijnlijk alleen maar tof dat ze bij vriendjes mogen spelen. Helemaal niets mis mee om even tijd voor jezelf te nemen. Genoeg tijd om weer alles voor de kinderen te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nikoosvoor de stickers! Mijn middelste lag tot 34 weken in stuit en is daarna nog gedraaid.
En tot 34 weken, dan heeft ze nog 1,5 week om weer terug te draaien
Ze heeft de hele periode gewoon prima gelegen en volgens de verlos is de kans dan ook wel groot dat ze weer terug draait.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Via een inwendige echo zeer zeker wel!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:35 schreef Daui het volgende:
[..]
Inwendig?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:35 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Via een inwendige echo zeer zeker wel!
quote:
Bij ons was het prima door mijn lagen blubberbuik te zien met een 9 weken uitwendige echo..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Pas vanaf een week of 10 is het uitwendig, bij ons tenminste.
Oh, het zal bij sommigen ook best goed te doen zijn hoor, maar ik heb echt nog nooit een echt vroege echo (onder de 8 weken) uitwendig gehad. Met 6.3 ga ik er vanuit dat ze het niet eens proberenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:10 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Bij ons was het prima door mijn lagen blubberbuik te zien met een 9 weken uitwendige echo..
Ik denk dat het ook aan het apparaat afhangt. De een geeft ook een mooier helder beeld dan de ander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |