abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150494016
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:38 schreef pinquit het volgende:
Huh, kan dat toch? ziektekostenverzekering omhoog gooien? Ik heb het opgezocht, maar ik dacht dat het niet kon :?
Ligt misschien aan de verzekeraar? Mijn man heeft het iig ook ooit gedaan, van een basispakket naar aanvullend. Dat was toen bij Unive.
pi_150494072
Ik weet niet of het overal mag, maar ik mag bij zwangerschap mijn verzekering aanpassen. Maar volgens mij mag ik niet datzelfde jaar weer terug naar m'n oude pakket.
pi_150494097
Oh ik vergeet steeds LuDann in het ziekenhuis, beterschap! Hoe gaat het nu?
pi_150494104
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:39 schreef L-E het volgende:

[..]

Ligt misschien aan de verzekeraar? Mijn man heeft het iig ook ooit gedaan, van een basispakket naar aanvullend. Dat was toen bij Unive.
Ik denk dat het kan als je bij dezelfde verzekeraar blijft. Dan kan je misschien wel "extra" bij verzekeren, maar niet overstappen naar een ander.
pi_150494492
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:18 schreef Limone het volgende:

[..]

Daar durf ik nog niet eens over na te denken. :@

Zijn er eigenlijk boeken over? Over broers en zussen en hoe je die een beetje zonder onderlinge strijd of jaloezie opvoedt?
Siblings without rivalry van Faber & Maslizh schijnt wel een goed boek te zijn. Zelf nog niet gelezen.
pi_150494519
Goede echo voor Limone *O*

LE al een week lang niet meer overgeven *O*

Gevalletje een sticker bij de VK *O*
pi_150494950
Hersenhelften!!! *O*

Hier morgen volgens mijn berekeningen exact 9 weken, en dan mag ik voor het eerst naar de verloskundige voor de intake. (Helaas nog geen echo, met als gevolg dat ik me dan nog steeds een zwangerschapsfraudeur voel. Ik moet die test maar op z'n blauwe lijntjes geloven.)

Foeifoei zeg, ik vind het spannend....! :D
pi_150495048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:20 schreef Mineola het volgende:
Fijn Limone! Ook wel lekker dat er gewoon geen kans is dat je op M's verjaardag bevalt. Ik was daar opeens heel bang voor nu, dat wilde ik echt niet.

Dit was een beetje een laatste kans. We zouden in februari-maart-april een pauze inlassen, vanwege al die verjaardagen en sinterklaas en kerst. We zijn nu wel failliet elk jaar in januari. *O*
pi_150495078
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:56 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Siblings without rivalry van Faber & Maslizh schijnt wel een goed boek te zijn. Zelf nog niet gelezen.
Super! Dank, staat op mijn verlanglijst!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 14:22:02 #235
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150495244
Ik had mijn eerste zwangerschap een uitwendige echo met 8 weken. Heb nu donderdag ook een echo met 8 weken, ben benieuwd wat t wordt :9
Ben sowieso ZO benieuwd naar donderdag *O* heb er zoveel zin in, de hele week staat in het teken van die echo bij mij :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150495409
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:13 schreef L-E het volgende:
Ik vind het wel heel spannend hoor, een kind van 2 en dan een baby erbij. Lijkt me best eh.. een uitdaging, zeg maar.
Maar wel een leuke uitdaging hoor! (meestal dan :+)
pi_150495612
Wat Sonnetje zegt. 5 weken na de geboorte van Rosalie werd Eva 2 O+
  dinsdag 10 maart 2015 @ 14:53:27 #238
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150496004
Gefeliciteerd Limone! *O*

Pinq, leuk baby kijken O+

Joyce, gefeliciteerd met je toekomstig partnerschap!

Wat betreft verzekering, moet je niet een minimaal aantal maanden verzekerd zijn voordat je ergens aanspraak op kan maken? Bij fysiotherapie werkt dat meen ik wel zo, dat je als je door het jaar dat wilt ophogen je minimaal 3 of 6 maanden verzekert moet zijn voordat je aanspraak mag maken op vergoeding.

Toen ik zwanger was heb ik het boek "je 2de kind" gelezen, was best informatief. Maar een tweede is sowieso heel leuk *;
pi_150496241
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 14:53 schreef pessie het volgende:
Gefeliciteerd Limone! *O*

Pinq, leuk baby kijken O+

Joyce, gefeliciteerd met je toekomstig partnerschap!

Wat betreft verzekering, moet je niet een minimaal aantal maanden verzekerd zijn voordat je ergens aanspraak op kan maken? Bij fysiotherapie werkt dat meen ik wel zo, dat je als je door het jaar dat wilt ophogen je minimaal 3 of 6 maanden verzekert moet zijn voordat je aanspraak mag maken op vergoeding.

Toen ik zwanger was heb ik het boek "je 2de kind" gelezen, was best informatief. Maar een tweede is sowieso heel leuk *;
Volgens mij wel. En kun je tegenwoordig tussentijds wel je pakket veranderen dan? Behalve dan bij FBTO, van die reclame :P Wij wilden iets veranderen bij het Zilveren kruis maar dat kon niet.

Echo ingepland :o. 31 maart mogen we komen.. spannend.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:04:36 #240
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150496318
Ik ben de naam vergeten van wie een trekkend, hard gevoel beschreef boven haar navel, maar zo voelt een harde buik bij mij ook. Dus ja: harde buiken!

En hoera voor de hersenhelften. Tof dat jullie dat zo goed hebben kunnen zien. Weet nog hoe mooi ik haar nieren en milt vond. Haha. 'Wow!!!!!'

Hier heb ik vandaag echt voor het eerst een vreemd pijntje gehad. Alsof baby met haar arm me aan het fisten was.
Aan mijn moeder aka mijn vraagbaken heb ik het wel anders uitgelegd: stekende pijnscheut van een paar seconden in m'n bekken.
Zij denkt een oefenwee.
Cool. Past wel bij het termijn..
Want vanaf vandaag

*O* 37 weken!
pi_150496320
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:01 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Volgens mij wel. En kun je tegenwoordig tussentijds wel je pakket veranderen dan? Behalve dan bij FBTO, van die reclame :P Wij wilden iets veranderen bij het Zilveren kruis maar dat kon niet.

Echo ingepland :o. 31 maart mogen we komen.. spannend.
FBTO heeft ook randvoorwaarden hoor ;) Voor sommige zaken moet je daar ook enkele maanden al een bepaald pakket aangevinkt hebben.
Schudden voor gebruik
pi_150496392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:04 schreef faptist het volgende:
Weet nog hoe mooi ik haar nieren en milt vond. Haha. 'Wow!!!!!'
Haha dat had ik met de blaas. Wow, een volle blaas! Kind heeft een blaas O+
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:10:45 #243
259886 pessie
pi_150496484
Gefeliciteerd faptist!
Wat jij beschrijft klinkt voor mij eerder als een handje waar je baby mee aan het trommelen is ;) oefenweeën duren meen ik wel iets langer dan een paar seconden.

Kuuk, spannend, echo!

Wij hebben aanstaande donderdag onze 2de groei-echo. Ik ga ervan uit dat baby gewoon op schema loopt :P

LuDan voel je je onderhand al weer wat beter? Is er iets wat ze kunnen doen tegen nierstuwing?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:21:40 #244
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150496792
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 14:53 schreef pessie het volgende:

Hangt echt per verzekeraar af. Ook of je kan switchen qua pakket bij je verzekeraar. Meegroeiservice noemen ze dat soms (OHRA/DL/CZ). Aanvullend pakket is nl. particulier en niet wettelijk vastgelegd zoals de basisverzekering.

Je kan het beste de kosten berekenen die je verwacht kwijt te zijn als je niets vergoed krijgt, en wat het kost om in elk geval tot aan het einde van het jaar aan premie te betalen. Soms ben je duurder uit met AV, CZ bijvoorbeeld is erg duur. Mijn verzekering vergoed alle aanvullende kosten rondom zwangerschap en ik betaal iets van ¤7,- per maand. _O_
Oh ev goed de voorwaarden checken idd, of er geen beperkingen zitten aan het pakket zoals wachttijd.

Wat betreft de organen op de echo... Bij de SEO werd mijn man een beetje licht in z'n hoofd toen ze zo gedetailleerd het hartje aan het bekijken. Toen kreeg ik er helemaal een hard hoofd in hoe hij mij moet bijstaan bij de bevalling. :') :X ;(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:29:22 #245
259886 pessie
pi_150497002
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:21 schreef Mariposas het volgende:

Wat betreft de organen op de echo... Bij de SEO werd mijn man een beetje licht in z'n hoofd toen ze zo gedetailleerd het hartje aan het bekijken. Toen kreeg ik er helemaal een hard hoofd in hoe hij mij moet bijstaan bij de bevalling. :') :X ;(
Snickers Mariposas ;)

Mijn man kan echt niet tegen bloed, en pijn is hij ook niet goed mee maar toch is hij beide keren niet flauwgevallen. Hij bleef gewoon bij mijn hoofd mijn hand vasthouden, prima plek voor hem. Ik heb hem wel eens gevraagd of hij de behoefte had om zelf de baby aan te pakken, maar die behoefte heeft hij echt niet (ikzelf gek genoeg ook niet, ik vind het fijn de baby te zien als die op mijn buik ligt, al was het best stoer om bij mijn oudste te zien dat ie geboren werd, ik kreeg er wel een beetje een alien gevoel bij :') )
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:40:37 #246
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150497355
Die van mij kan ook niet tegen bloed. Als ik het er alleen al over heb dat ik bloed heb laten prikken moet hij snel aan iets anders denken. Als ik daar een minuut over zou praten ligt hij echt op de grond. maar idd, Snickers, vlugzout, etc dan maar. ;)
Dat bloed komt pas op het einde, maar als bonus is hij ook een enorme zenuwpees. Zou hij lachgas kunnen krijgen of gebruiken ze dat tegenwoordig niet meer bij bevallingen? :P
Nouja komt vast wel goed en hij hoeft van mij ook echt niet aan de business end de baby er uit te trekken en de navelstreng met z'n tanden door te scheuren. Als hij ook gewoon aan het hoofdeinde op z'n benen blijft staan ben ik al blij.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150497791
Mijn man vraagt waarschijnlijk of hij mee mag helpen. :') Die vindt dat alleen maar reuze interessant. Werkt ook met allerlei bloederige onderzoeken in het dagelijks leven.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:58:24 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150497858
Mijnes neemt dagelijks liters bloed af bij mensen, dus dat zal wel meevallen gelukkig :D
En hij vindt het geloof ik ook allemaal superinteressant, ook wat er nu gebeurt in mijn buik O+ Ik vind het zelf ook geweldig.
Al denk ik dat hij het minder leuk vindt om bij een bevalling eventueel te zien dat ik down under aan flarden lig, maar hij zou met liefde mijn wonden verzorgen :P
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:59:03 #249
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150497889
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:40 schreef Mariposas het volgende:
Die van mij kan ook niet tegen bloed. Als ik het er alleen al over heb dat ik bloed heb laten prikken moet hij snel aan iets anders denken. Als ik daar een minuut over zou praten ligt hij echt op de grond. maar idd, Snickers, vlugzout, etc dan maar. ;)
Dat bloed komt pas op het einde, maar als bonus is hij ook een enorme zenuwpees. Zou hij lachgas kunnen krijgen of gebruiken ze dat tegenwoordig niet meer bij bevallingen? :P
Nouja komt vast wel goed en hij hoeft van mij ook echt niet aan de business end de baby er uit te trekken en de navelstreng met z'n tanden door te scheuren. Als hij ook gewoon aan het hoofdeinde op z'n benen blijft staan ben ik al blij.
Hahahahahahahhaa _O- omg :')
pi_150497896
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je kan het beste de kosten berekenen die je verwacht kwijt te zijn als je niets vergoed krijgt, en wat het kost om in elk geval tot aan het einde van het jaar aan premie te betalen rder uit met AV, CZ bijvoorbeeld is erg duur. Mijn verzekering vergoed alle aanvullende kosten rondom zwangerschap en ik betaal iets van ¤7,- per maand. _O_
Oh ev goed de voorwaarden checken idd, of er geen beperkingen zitten aan het pakket zoals wachttijd.

Welke kosten kunnen er überhaupt verwacht worden? Wat zijn handige vragen om aan de v verzekering te stellen? Algemene vraag in dit topic overigens. Kraamzorg durf ik nog niet te regelen maar ik ga wel alvast een en ander uitstippelen om uit te zoeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')