abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150467866
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 17:42 schreef pessie het volgende:
Twist, fijn dat het meeviel! En ik, of mijn man, heb nog nooit gebeld voor de kraamzorg. Doet de verloskundige hier. En volgens mij belt het ziekenhuis in geval van naar huis gaan. Maar wel handig om het nummer mee te nemen dus :D
Ja, onze kraamzorg raadt aan om te bellen zodra de vk de eerste keer langs geweest is en het duidelijk is dat de bevalling is begonnen (ook al komt de vk pas een paar uur later weer terug).
Op die manier hebben ze namelijk meer tijd om te kijken wie er beschikbaar is en is de kans groter dat ze ook direct iemand standby kunnen zetten die de hele kraamtijd bij ons blijft.

Als de bevalling dan echt vordert, belt de vk vanuit het ziekenhuis inderdaad nog eens om aan te geven hoe het ervoor staat, zodat de kraamhulp kan assisteren bij het laatste stukje (poliklinisch in ons geval) :)
pi_150468001
Vraag; gaan jullie allemaal met partners naar de eerste afspraak met gyn/verloskundige?

De mijne zit moeilijk met werk en als hij dat niet geregeld krijgt moet ik dus alleen. Nu vind ik dat niet zo'n punt, maar aan de andere kant; stel dat het niet goed is tijdens een echo ist wel fijn als hij er ook is. Hoe hebben jullie dat gedaan? samen of alleen? en zouden ze heel raar kijken als ik alleen kom...?

En kraamzorg: wanneer moet je dat aanvragen? Ik las op de site van de zorgverzekeraar "zo snel mogelijk!" Maarja. Is dat dan nu al of?
pi_150468054
Opruimwoede, check! Het komt hier in vlagen: gisteren wilde ik alleen maar op de bank hangen, vandaag heb ik uit mezelf de ramen gewassen, was opgeruimd, afgewassen en kleding uitgezocht (wat ik de komende maanden toch niet aan kan in de berging gezet, zodat ik weer ruimte heb in de kast).
pi_150468060
Gefeliciteerd Risu!

Wij hebben zojuist het eerste baby item gekocht. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150468144
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:00 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; gaan jullie allemaal met partners naar de eerste afspraak met gyn/verloskundige?

De mijne zit moeilijk met werk en als hij dat niet geregeld krijgt moet ik dus alleen. Nu vind ik dat niet zo'n punt, maar aan de andere kant; stel dat het niet goed is tijdens een echo ist wel fijn als hij er ook is. Hoe hebben jullie dat gedaan? samen of alleen? en zouden ze heel raar kijken als ik alleen kom...?

En kraamzorg: wanneer moet je dat aanvragen? Ik las op de site van de zorgverzekeraar "zo snel mogelijk!" Maarja. Is dat dan nu al of?
Ik moet de kraamzorg ook nog regelen ;)

Ik zou echt proberen om die eerste echo niet alleen te gaan. De intake stelt niet veel voor.
Maar ik zou op zo'n moment echt niet alleen willen zijn. Mocht het fout zijn, maar ook zeker als alles gewoon goed is.
Zo'n moment beleef je maar 1 keer :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  maandag 9 maart 2015 @ 19:04:55 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150468159
Eerste afspraak samen, ook omdat tijdens de intake wat dingen aan vriend werden gevraagd ivm familiegeschiedenis etc. Tijdens echo's wil hij zelf ook graag mee, bijzonder moment, voor de eerste keer een beweging stipje zien O+ . Afspraak deze week (16w) ga ik alleen ivm kinderopvang, en dat duurt meestal toch maar een minuut of 10-15. Krijgt je vriend hiervoor geen vrij, misschien als je het aan t begin of juist eind van de dag probeert te plannen?

Kraamzorg hier aangevraagd met 12 weken, is wat de verloskundige op het 'to do als je zwanger bent' lijstje had staan. Kinderopvang de vorige keer ook bij 12 weken geregeld, was maar net op tijd. Omdat t voor nr 2 niet nodig is (ben minder gaan werken) nu niet gedaan, maar misschien ook iets om in je achterhoofd te houden...
  maandag 9 maart 2015 @ 19:07:02 #57
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150468258
Ze kijken sowieso niet raar, sillie. Al is het maar omdat er ook (al dan niet bewust) alleenstaande moeders zijn.
Voor een echo zou ik je partner meenemen, voor andere afspraken is het niet zo boeiend. Bij de intake vragen ze wel wat over familie geschiedenis als ik het me goed herinner, ook van je partner, maar dat kan meestal ook op een formulier worden ingevuld.

Kraamzorg heb ik met 14 weken aangevraagd. Vond het wel gek om toen al een keuze te maken, voelde nog erg ver van m'n bed, nog steeds trouwens.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 9 maart 2015 @ 19:09:46 #58
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150468383
Sillie, mijn man is zowel meegeweest bij de intake als bij de echo's. Verder gaat hij bijna niet mee naar afspraken. Het zijn de dingen waarvan ik ze echt belangrijk vind om samen te doen. Intake gaat ook over medische zaken in zijn familie ed. En een eerste echo is wat joyce zegt, iets wat je hierna nooit meer meemaakt.

Kraamzorg moet je voor 16 weken aanvragen. Als je dus wilt wachten op de echo heb jij daar tijd genoeg voor.

Haha Jantina! Bijzonder item dan toch, het allereerste wat je koopt voor je kindje O+ . Ik had dit weekend het eerste rompertje in mijn handen wat ik voor onze oudste kocht O+
  maandag 9 maart 2015 @ 19:11:21 #59
259886 pessie
pi_150468457
Kraamzorg is ook goed om met eventuele vriendinnen over te praten ivm ervaringen.
pi_150468793
Kraamzorg hier geregeld bij 5 weken (want het bureau wat ik graag wil, is bij meer mensen gewild ;)....).
Kinderopvang hebben wij nog niet geregeld, omdat ik het echt nog niet weet :@. Het helpt niet echt dat ik niet zo goed in mijn vel zit want zo belangrijk als ik mijn professionele ontwikkeling altijd vond, zo verdrietig kan ik er nu van worden mijn kind straks x dagen per week weg moeten te brengen, omdat ik zonodig moet gaan werken. Daar valt nog wat winst te behalen op psychologisch vlak geloof ik.
pi_150468967
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:05 schreef pessie het volgende:
Oh ja, ik kreeg een of ander mama en baby blad van de drogist, staat het volgende in:
Wil je thuis bevallen, dan moet je ook het volgende in huis hebben: Lippenbalsem
:?
Wat willen ze met lippenbalsem? De boel verdoven voor het hechten? striae wegstrijken? op een aambei smeren?
Jullie een (logischer) idee?
Ik smeer het perineum er altijd mee in, dan glijdt dat hoofd zo makkelijk :') :+
:)
  maandag 9 maart 2015 @ 19:24:28 #62
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150468990
Kinderopvang vroeg regelen vond ik ook wel gek hoor. Maar eigenlijk waren we al vrij laat, van de drie kinderdagverblijven hier in en om het dorp, zaten er al 2 vol :X . Als mogelijke oplossing gaven ze wel dat je baby dan eerst 3 maanden naar de vestigign een dorp verderop kon brenegn, en dan zodra er plek was naar de lokatie hier. Vond ik niet echt een goede oplossing.

Gelukkig was de derde ook voor ons de beste keus, anders had ik dat toch erg vervelend gevonden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 maart 2015 @ 19:25:25 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150469037
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik smeer het perineum er altijd mee in, dan glijdt dat hoofd zo makkelijk :') :+
are you kidding me?? :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 9 maart 2015 @ 19:27:44 #64
259886 pessie
pi_150469154
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:25 schreef DJMO het volgende:

[..]

are you kidding me?? :X
:D dat denk ik wel ja ;)

Wat een glad kind zal dat zijn dan!
pi_150469193
Ik heb me net maar even via internet aangemeld bij de kraamzorg! Binnen 1 dag wordt er contact op genomen..

Morgen ook even de verzekering bellen. Dat schiet er telkens bij in.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150469323
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:56 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, onze kraamzorg raadt aan om te bellen zodra de vk de eerste keer langs geweest is en het duidelijk is dat de bevalling is begonnen (ook al komt de vk pas een paar uur later weer terug).
Op die manier hebben ze namelijk meer tijd om te kijken wie er beschikbaar is en is de kans groter dat ze ook direct iemand standby kunnen zetten die de hele kraamtijd bij ons blijft.

Als de bevalling dan echt vordert, belt de vk vanuit het ziekenhuis inderdaad nog eens om aan te geven hoe het ervoor staat, zodat de kraamhulp kan assisteren bij het laatste stukje (poliklinisch in ons geval) :)
Komt de kraam dan in het ziekenhuis?
(Hier wel zelf moeten bellen beide keren trouwens, omdat ik in het ziekenhuis bevallen ben, dat was twee keer na de bevalling).
  maandag 9 maart 2015 @ 19:31:38 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_150469356
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

het verzacht je aambeien ook zo lekker naderhand O+
disclaimer
pi_150469422
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:04 schreef mousemicky het volgende:
Eerste afspraak samen, ook omdat tijdens de intake wat dingen aan vriend werden gevraagd ivm familiegeschiedenis etc. Tijdens echo's wil hij zelf ook graag mee, bijzonder moment, voor de eerste keer een beweging stipje zien O+ . Afspraak deze week (16w) ga ik alleen ivm kinderopvang, en dat duurt meestal toch maar een minuut of 10-15. Krijgt je vriend hiervoor geen vrij, misschien als je het aan t begin of juist eind van de dag probeert te plannen?

Kraamzorg hier aangevraagd met 12 weken, is wat de verloskundige op het 'to do als je zwanger bent' lijstje had staan. Kinderopvang de vorige keer ook bij 12 weken geregeld, was maar net op tijd. Omdat t voor nr 2 niet nodig is (ben minder gaan werken) nu niet gedaan, maar misschien ook iets om in je achterhoofd te houden...
Ik krijg zelf niet eens vrij voor de afspraken, laat staan mijn man. Gelukkig hebben we allebei heel flexibel werk en werk ik vaak tot de afspraak is thuis en rijd ik vanaf de vlos meteen naar kantoor.
Man is alleen de eerste keer met de intake meegeweest en alle checks/echos die we nog in het ziekenhuis hadden.
pi_150469463
Over perineum gesproken: is er ook perineum olie die niet uit amandelolie bestaat? Kan alleen die van Weleda vinden en dat is dus amandelolie, maar daar is mijn man allergisch voor...
  maandag 9 maart 2015 @ 19:40:47 #70
259886 pessie
pi_150469720
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:33 schreef lunapuella het volgende:
Over perineum gesproken: is er ook perineum olie die niet uit amandelolie bestaat? Kan alleen die van Weleda vinden en dat is dus amandelolie, maar daar is mijn man allergisch voor...
Ik moest googlelen om te kijken wat het is en wat het zou moeten doen :@ . De bedoeling is dan dat van tevoren de boel wat soepeler is om scheuren te voorkomen, als ik het goed begrijp. Zou dit onder dezelfde type voorbereiding vallen als de epi-no?
  maandag 9 maart 2015 @ 19:43:25 #71
259886 pessie
pi_150469953
Ah, yes! Thanks! :)
pi_150470000
Maar.. je man hoeft toch niets met die olie? :@
  maandag 9 maart 2015 @ 19:48:02 #74
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150470037
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:33 schreef Lijnloos het volgende:
Ik krijg zelf niet eens vrij voor de afspraken, laat staan mijn man. Gelukkig hebben we allebei heel flexibel werk en werk ik vaak tot de afspraak is thuis en rijd ik vanaf de vlos meteen naar kantoor.
Man is alleen de eerste keer met de intake meegeweest en alle checks/echos die we nog in het ziekenhuis hadden.
Seriously? T is niet dat je voor de 'lol' naar de verloskundige gaat toch? Ik zie t gewoon als een soort van doktersafspraak. En echo's worden vaak niet gemaakt buiten kantoortijden, wat moet je dan als fulltime werkende vrouw :? (ik plan afspraken op mijn parttimedagen, maar er zijn vast mensen voor wie dat niet lukt). Vriend gebruikt voor dit soort dingen zijn kortdurend verlofuren, die zijn bv ook voor huisarts, tandarts etc.
pi_150470066
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:43 schreef pessie het volgende:
zoiets luna?
Het enige wat ik kan denken op: Hoe verwelkom je je baby beter dan met de geur van rozen? is dat mijn baby lekker welkom wordt geheten door mijn stinkdoos en aars. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')