abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150499938
Geen bloemetjes dus? :'(
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:54:18 #277
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150499970
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:40 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik snap je opmerking niet goed :) Er worden nu toch juist allerlei zaken genoemd die wel extra kosten?

Hier loonde het overigens alleen al vanwege de kraamzorg, dus dat is echt een som die per verzekeraar verschilt.
Het basispakket kraamzorg is 49 uur. De eigen bijdrage is ¤4,15 per uur. Dat is een EB van ¤203,35. Kraampakket ¤30,-. Als je een half jaar premie betaalt aan CZ (¤42,25) ben je ¤296,75 kwijt. OHRA ¤259. Ok, als je pas in september ofzo de aanvullende module afsluit, ben je voordeliger uit. Betaal je alleen je kraampakket waarschijnlijk.
Alleen als je een verzekeraar hebt met goedkope aanvullende verzekering, ben je sowieso voordeliger uit. En als je meer kraamzorg krijgt op indicatie. Maar omdat ik hier CZ en OHRA genoemd zag worden ben ik daar even van uit gegaan. Voor andere verzekeraars weet ik niet of het überhaupt mogelijk is van aanvullende te switchen. Van fbto weet ik het verder alleen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_150499977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Geen bloemetjes dus? :'(
By far :N

Net als dat je je eigen menstruatie wel eens ruikt (en een ander gelukkig nooit) en dan dit x100, echt verrot gewoon -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:56:54 #279
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150500069
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:45 schreef kooks11 het volgende:
ik zie de kraampakketten langskomen. Hebben jullie dat zeiltje uit voorzorg onder je lakens gelegd? En zoja, vanaf hoeveel weken? *nu 37+3 moet het al?*
Eigenlijk wel. Je vliezen kunnen breken (kans is klein maar wel aanwezig) en dan kun je je matras weggooien. Wijzelf hebben bij de eerste een skydda hogt geocht van ikea (heb je ook wel van hema), dat is een matrasbeschermer met plastig onderkant. Dan hoefde ik dat plastic ding niet eronder, dat schijnt erg zweterig te zijn en herrie te maken.

Spring, ik zou als ik jou was inderdaad even met de kraamzorg bellen. Voor hetzelfde vinden ze het geen enkel probleem

Wie wilde die olie met rozengeur ook alweer gebruiken? Misschien helpt het :7
Maar inderdaad, het stinkt, en het is maar goed dat het eruit komt want als het blijft zitten heb je infectiegevaar :7

En net als Vlindur zie ik er erg naar uit weer te kunnen werken aan mijn herstel. De afgelopen dagen zijn heel erg naar, ik kan momenteel amper voor de kinderen zorgen. De gedachte dat ik nog 7 weken en 3 dagen moet is soms een beetje demotiverend.
Dus kijk ik heel slecht naar dingen die je zelf zuo kunnen doen vanaf 37 weken. Iemand ervaring met frambozenbladthee? O-)
pi_150500073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:43 schreef Skoap het volgende:

[..]

even met de kraamzorg bellen?
Joh! :'D Ik wilde eigenlijk de bakker bellen. :p
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:58:37 #281
259886 pessie
pi_150500133
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:54 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het basispakket kraamzorg is 49 uur. De eigen bijdrage is ¤4,15 per uur. Dat is een EB van ¤203,35. Kraampakket ¤30,-. Als je een half jaar premie betaalt aan CZ (¤42,25) ben je ¤296,75 kwijt. OHRA ¤259. Ok, als je pas in september ofzo de aanvullende module afsluit, ben je voordeliger uit. Betaal je alleen je kraampakket waarschijnlijk.
Alleen als je een verzekeraar hebt met goedkope aanvullende verzekering, ben je sowieso voordeliger uit. En als je meer kraamzorg krijgt op indicatie. Maar omdat ik hier CZ en OHRA genoemd zag worden ben ik daar even van uit gegaan. Voor andere verzekeraars weet ik niet of het überhaupt mogelijk is van aanvullende te switchen. Van fbto weet ik het verder alleen.
Daarom ben ik overgestapt naar Delta Lloyd :7
Aanvullende verzekering kon al uit alleen op de kraamzorguren. En nu ben ik geīndiceerd op 10 uur extra. Daarbij de fysio en ik vind het wel moo!
pi_150500212
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:42 schreef -Spring het volgende:
Ik weet het pessie. :). Maar dan nog, het is geen garantie.

Ons bed is trouwens net 10 cm te laag. Klossen wordt echt lastig want er zitten heul veul poten onder het bed. Een extra matras zou wel een optie zijn. Zou die 10 cm arbotechnisch gezien veel verschil maken? En zijn ze daar in het algemeen streng op?
Kratjes een optie? Met 2 losse bedbodems en 1 matras hebben wij ook 12 poten... ik had een halve slijterij onder mn bed (9 kratten) en dat ging prima.
S. 2014
J. 2016
pi_150500255
En vooral hoe het zit met kraamzorg buiten de gecontracteerde aanbieders. Mijn zorgverzekeraar heeft er maar een namelijk

Voor wat betreft kraamzorg, mijn aanvullende verzekering dekt de volledige eigen bijdrage.
Bevalling zonder medische noodzaak in een gecontracteerd geboortecentrum of in het ziekenhuis wordt volledig gedekt.
Voor lactatiekundig consult krijg ik 200,- vergoed
voor preventieve cursussen krijg ik ook 200,- vergoed
Dus volgens mij is dat een redelijke verzekering zo
pi_150500301
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Kratjes een optie? Met 2 losse bedbodems en 1 matras hebben wij ook 12 poten... ik had een halve slijterij onder mn bed (9 kratten) en dat ging prima.
Dat was ook mijn idee, maar dat vindt N niet zo'n puik plan. We hebben best een dure boxspring die op alle poten zn steun wel nodig heeft.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:03:01 #285
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150500307
Je zit er zo heel netjes bij Cassandra :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150500388
Mijn bevalling word een feestje, gaat geen pijn doen en alles ruikt naar roosjes. Anders maar cancellen die hap *O*
ben kei-realistisch
pi_150500418
Oh er is maar een kraamzorg die een contract heeft met mijn verzekering in Almere, maar ik kan tussen 18 kiezen, 17 buiten Almere. Dan doe ik dat maar, scheelt me ook weer geld. Waar let je op bij kraamzorg, hoe kies je deze?

Oh help.. Ik duik nog even onder een steen en doe alsof ik ergens volgend jaar moet bevallen :')
pi_150500435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:05 schreef Melliemuis het volgende:
Mijn bevalling word een feestje, gaat geen pijn doen en alles ruikt naar roosjes. Anders maar cancellen die hap *O*
ben kei-realistisch
Eens! dat blijf ik ook denken tot medio oktober
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:07:33 #289
259886 pessie
pi_150500465
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:01 schreef Cassandra87 het volgende:
En vooral hoe het zit met kraamzorg buiten de gecontracteerde aanbieders. Mijn zorgverzekeraar heeft er maar een namelijk

Voor wat betreft kraamzorg, mijn aanvullende verzekering dekt de volledige eigen bijdrage.
Bevalling zonder medische noodzaak in een gecontracteerd geboortecentrum of in het ziekenhuis wordt volledig gedekt.
Voor lactatiekundig consult krijg ik 200,- vergoed
voor preventieve cursussen krijg ik ook 200,- vergoed
Dus volgens mij is dat een redelijke verzekering zo
Ja, dit is een lastige. Volgens mij kun jij nog steeds zelf een andere kiezen. Het is wel zo dat het deel wat duurder is voor jouw rekening kan komen. Om dit zeker te weten zou ik de verzekering even bellen. En verder lijk je prima verzekerd hoor!

Haha Mellie, jij mag nog best een tijdje zo denken hoor!!!
Ik dacht dat zelf tot en met de bevalling van de eerste, ik moet zeggen dat nu nummer 3 eraan komt ik wel een beetje meer down-to-earth ben geworden :')

Cassandra, heb je vriendinnen met ervaring? Zou ik zeker even vragen. En verder kun je de websites bekijken
pi_150500503
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat was ook mijn idee, maar dat vindt N niet zo'n puik plan. We hebben best een dure boxspring die op alle poten zn steun wel nodig heeft.
Dan zou ik denk ik ook voor het extra matras gaan. Of planken op de kratjes leggen... dan creeer je ook extra steun natuurlijk...
S. 2014
J. 2016
pi_150500518
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:49 schreef pinquit het volgende:
Ommegot die lúcht idd :o :X |:( De geur van verrotting en dood vlees :'(
:D ik heb helemaal geen herinnering aan die lucht. Is het ongeveer dezelfde lucht als in het haar van mijn pasgeborene zat de eerste drie dagen? :r ;(
pi_150500556
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:08 schreef Limone het volgende:

[..]

:D ik heb helemaal geen herinnering aan die lucht. Is het ongeveer dezelfde lucht als in het haar van mijn pasgeborene zat de eerste drie dagen? :r ;(
Ruikt die ook al niet naar bloemetjes en zwitsal dan? ;( Daar gaat mijn droombeeld.. :')
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:10:28 #293
259886 pessie
pi_150500575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:09 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ruikt die ook al niet naar bloemetjes en zwitsal dan? ;( Daar gaat mijn droombeeld.. :')
Mijn baby rook lekker vond ik *;
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:10:49 #294
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150500593
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:06 schreef pinquit het volgende:
poliklinisch bevallen doe ik niet aan :% tenzij medische indicatie, maar die krijg je dan weer wel vergoed.

[edit] TOCH? :o
Ja, dan wel. Zonder medische indicatie is alleen thuis bevallen gratisch ende voor niks. Wil je bv naar een kraamhotel/ geboortecentrum, dan betaal je dus wel die eigen bijdrage (hier ongeveer 300 euro)...

Hier trouwens idd Delta Lloyd, dat was de enige aanvullende verzekering die voor mij genoeg dekte om de moeite van het afsluiten waard te zijn. Moest t m dan wel al vanaf januari in laten gaan, ivm vergoeding combinatietest, maar voor die 9 (of 10?) euro extra per maand was dat alleen al de moeite...
pi_150500672
Yep mariposas, zo heb ik idd gerekend voor mijn verzekering idd, OHRA dus.
Plus ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, dat komt er nog bij. Bij de eerste ook zo gedaan met de verzekering.

Kooks, ik had een niet-krakend ding over m'n matras gelegd. Denk van Ikea inderdaad, soort molton met plastic laagje. Een of twee dagen later braken m'n vliezen in bed! (Misschien iets voor jouw 37 weken-to do list pessie!)

Oh en spring, anders misschien even kraamzorg bellen over die hoogte?! :+
pi_150500716
In dta geval ben ik blij met mijn zorgverzekering *; Ik neig nu naar een bevalling in het kraamhotel (kan nog veranderen) en die krijg ik dan vergoed *O*
Overigens heeft de baby ons al zat geld gekost :') Orienterend fertiliteitsonderzoek gehad, om in diezelfde cyclus nog te voorschijn te komen (Ok zonder dat onderzoek hadden we nooit geweten dat ik zo'n extreme late eisprong/korte lf had, maar toch. Daaag 2* eigen risico :W)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:23:30 #297
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150501000
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:14 schreef Cassandra87 het volgende:
In dta geval ben ik blij met mijn zorgverzekering *; Ik neig nu naar een bevalling in het kraamhotel (kan nog veranderen) en die krijg ik dan vergoed *O*
Zit bij DL idd ook in de aanvullende verzekering, maar in de basis zit t iig niet ;)

Wel balen van t eigen risico :(. Ik heb de vorige keer alleen eenmaal extra bloedprikken zelf moeten betalen (na de bevalling geloof ik). Doel deze keer is om op 0 te blijven ;)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:25:16 #298
259886 pessie
pi_150501049
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:13 schreef Mineola het volgende:
Yep mariposas, zo heb ik idd gerekend voor mijn verzekering idd, OHRA dus.
Plus ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, dat komt er nog bij. Bij de eerste ook zo gedaan met de verzekering.

Kooks, ik had een niet-krakend ding over m'n matras gelegd. Denk van Ikea inderdaad, soort molton met plastic laagje. Een of twee dagen later braken m'n vliezen in bed! (Misschien iets voor jouw 37 weken-to do list pessie!)

Oh en spring, anders misschien even kraamzorg bellen over die hoogte?! :+
Vanaf week 36/37 komt de Skydda er gewoon weer om hoor :7 . Ook fijn tijdens de bevalling, mocht er wel iets langs gaan (is bij mij nog nooit gebeurd) is het matras goed beschermt. En na deze baby kopen we een nieuw matras *O*

En ik heb inderdaad ook een AV bij DL voor 9 a 10¤ per maand. Kan snel uit. Daarom dus "maar" 6 fysiobehandelingen, om 9 te krijgen betaal je 10¤ extra per maand, dat kon niet uit. Dus er komt voor mij persoonlijk waarschijnlijk nog 300¤ extra bij aan fysiotherapie kosten.
pi_150501080
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:08 schreef Limone het volgende:

[..]

Dat kan ik me niet herinneren gelukkig. Had je er in gepoept? :p

De kraamzuivering wel. De geur van een volle zwanenhals onder de gootsteen benadert het wel het meest, denk ik. ♡
pi_150501108
Ik weet ook nog dat er na een week of twee ineens een stolsels zo groot als een varkenslever mn broekspijp uitkletterde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')