Ik vind dit ook wel een prettige vraag. Ik had eerlijk gezegd ook het idee dat het belangrijkste wel gedekt werd vanuit de basisverzekering, en dat de bijkomende kosten wel op te brengen zijn..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:59 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Welke kosten kunnen er überhaupt verwacht worden? Wat zijn handige vragen om aan de v verzekering te stellen? Algemene vraag in dit topic overigens. Kraamzorg durf ik nog niet te regelen maar ik ga wel alvast een en ander uitstippelen om uit te zoeken
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:55 schreef Krisvc het volgende:
Mijn man vraagt waarschijnlijk of hij mee mag helpen.Die vindt dat alleen maar reuze interessant. Werkt ook met allerlei bloederige onderzoeken in het dagelijks leven.
Hoi hoi!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:57 schreef Malteser het volgende:
Goede echo voor Limone![]()
LE al een week lang niet meer overgeven![]()
Gevalletje een sticker bij de VK
Het is een rekensom die je kunt maken. eigen bijdrage is volgens mij 4¤50 per uur. X49 is ongeveer ¤220, lactatiekundige hulp zit al gauw op ¤120, kraampakket is ¤30, cursus is vaak ¤100. Heb je een pijnlijk bekken en moet je naar de bekkenfysiotherapeut: ¤42.50 per consult (ik was eind februari al door mijn consulten heen dus de rest moet ik alsnog zelf opbrengen, maar wel fijn dat ik de intake+6 behandelingen vergoed kreeg). Oh ja er is in de basisverzekering ook nog een bijdrage voor poliklinisch bevallen, ¤300?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:01 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik vind dit ook wel een prettige vraag. Ik had eerlijk gezegd ook het idee dat het belangrijkste wel gedekt werd vanuit de basisverzekering, en dat de bijkomende kosten wel op te brengen zijn..
Kraampakket is niet bepaald een kostenpost, leuk dat je hem krijgt als je aanvullend verzekerd bent maar ik zou niet de verzekering omhoog gooien voor een kraampakket.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:05 schreef pinquit het volgende:
Ja als je uit gaat van eventuele ongemakken, zoals BV die niet op gang komt of BI enz, dan zal het best wel aantikken. Ik dacht altijd dat een kraampakket graties was![]()
Hm, ik ga hier nog eens goed over brainstormen
medisch wordt wel vergoed vanuit de basisquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:06 schreef pinquit het volgende:
poliklinisch bevallen doe ik niet aantenzij medische indicatie, maar die krijg je dan weer wel vergoed.
[edit] TOCH?![]()
Ja, medische indicatie wel. weet alleen niet hoe dat zit met eigen risico maar volgens mij zit er geen eigen risico op zwangerschap en bevallingquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:06 schreef pinquit het volgende:
poliklinisch bevallen doe ik niet aantenzij medische indicatie, maar die krijg je dan weer wel vergoed.
[edit] TOCH?![]()
Je had em ook nog niet moeten open maken!!!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:34 schreef -Spring het volgende:
*Huil*
[ link | afbeelding ]
Ik zie zo tegen de bevalling op. Godsvergeten kutklus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap je opmerking niet goedquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:18 schreef Mariposas het volgende:
In principe zou je alleen kosten kwijt kunnen zijn aan kraamzorg en een kraampakket. Dan kan je je net zo goed niet aanvullend verzekeren.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:39 schreef pessie het volgende:
[..]
Je had em ook nog niet moeten open maken!!!
Dat liet ik altijd aan de verloskundige over![]()
Maar weet je, elke bevalling is anders, en de bevalling van je eerste kan een flink karwei zijn geweest terwijl de tweede er zo uitfloept.
Spoiler is niet voor mensen met een romantisch beeld over bevallenMaar dat moment hoeft niet te komen he! Ik ben bij beide bevalling niet ingescheurd of geknipt en bij de tweede heeft het hoofdje zelf best lang gestaan omdat ik even geen wee kreegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar alsnog, zonder schade eruit gekomen.
En voor de HEMA via Menzis verzekerden; het kraampakket is supertof. Met kleertjes en een dekentje!
even met de kraamzorg bellen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:42 schreef -Spring het volgende:
Ik weet het pessie.. Maar dan nog, het is geen garantie.
Ons bed is trouwens net 10 cm te laag. Klossen wordt echt lastig want er zitten heul veul poten onder het bed. Een extra matras zou wel een optie zijn. Zou die 10 cm arbotechnisch gezien veel verschil maken? En zijn ze daar in het algemeen streng op?
Oh gadver ja, brrrrrquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:45 schreef Vlindur het volgende:
Maar de lucht erna die dan uit je vagina komt Dáár kijk ik tegenop
Ik heb er nooit een zeiltje op gehad eigenlijk. Ben beide keren met 38 weken ingeleid en dat gebeurd nu ook weer.. Ons bed gaat ook niet op klossen. Er staat nu al sinds begin januari een kraambed in de woonkamer... Met 'normaal' matras. Ben zo blij met dat ding. Hij ligt echt super comfortabelquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:45 schreef kooks11 het volgende:
ik zie de kraampakketten langskomen. Hebben jullie dat zeiltje uit voorzorg onder je lakens gelegd? En zoja, vanaf hoeveel weken? *nu 37+3 moet het al?*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |