quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nog steeds met tekeningen aan het pielen. Op onderstaande schetsen is te zien hoe schuin de muur in de nis loopt. De planken zullen dus beter zo kunnen:
Nee, die zijn flink groter, zo'n 25 cm hoog.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:04 schreef RB42 het volgende:
Je noemde trouwens eerder de afmetingen van de balken. Maar dat waren de dwarsbalkjes. Hoe groot zijn de twee lange balken? Zijn die ook 14 hoog? Dat lijkt me zo weinig voor zo'n grote overspanning, maar het zal vast in orde zijn.
Dolle Timberlex staat erop.quote:Op zondag 1 februari 2015 09:38 schreef RB42 het volgende:
Okee, thanks, dat lijkt me een stuk redelijker en volgens mij kan ik het op de foto's ook zien.
Welk merk/type vlizotrap heb je trouwens?
Ah, dat is ook nog een idee, ja! Er moet in ieder geval iets mee gebeuren, want we moeten nog achter de apparaten kunnen.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:45 schreef Teslynd het volgende:
Mooi duidelijke 3D-afbeeldingen.
De plank over de wasmachines kan je in delen doen. Vooraan een lange van raam tot douche en de achterste korter die je als uitneembaar bovenblad installeert.
In tegenstelling tot de mensen hier?quote:Op maandag 2 februari 2015 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het is zo fijn om iemand te hebben met wie je normaal kunt praten.
En dan kunnen we eindelijk zien hoe het met de lichtinval zit!quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:11 schreef Leandra het volgende:
Fijn, met de kozijnen (en ramen i presume) erin is het tenminste echt dicht, dat scheelt al een stuk.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik volg het op de voet. Spannend, hoor!
Wij hebben geen last gehad van kou.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL, was ik het belangrijkste bijna vergeten
Wat is het verschil dan?quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:54 schreef Leandra het volgende:
Hoewel ik hout in de olie vele malen mooier vind dan in lak (...)
Ja, daar waren ze al mee begonnen. Ze hebben in afwachting van de kozijnen allerlei dingen gedaan die niet direct zichtbaar zijn, zoals het verleggen van elektra.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:20 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat een verschil! Goede keus om die kleine raampjes niet in het midden te doen.
Ze zijn het plafond ook al aan het afwerken?
Hoe lang zijn ze nog bezig denk je? De muren enzo moeten natuurlijk nog. Maar dan heeft alles wel al snel vorm vanaf nu.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, daar waren ze al mee begonnen. Ze hebben in afwachting van de kozijnen allerlei dingen gedaan die niet direct zichtbaar zijn, zoals het verleggen van elektra.
Het plan was aanvankelijk één week voor de dakkapel (intensief werken) en twee weken voor de rest (minder intensief i.v.m. bijvoorbeeld de droogtijd). We zitten nu aan het einde van week twee en we lopen wat achter door een zieke en doordat de afwerking van het dak iets meer tijd nodig had. Bovendien hebben we om extra werkzaamheden gevraagd. Ik gok dat ze over twee weken klaar zijn of in de buurt komen van afronding.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Hoe lang zijn ze nog bezig denk je? De muren enzo moeten natuurlijk nog. Maar dan heeft alles wel al snel vorm vanaf nu.
Ik hou niet zo van steigerhout (en vind de salontafel ook niks, sorry), maar deze voorbeelden zijn wel leuk!quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nog enthousiaster geworden over het gebruik van steigerhout als werkblad na deze plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik zou nog wel zo'n tv-meubel willen maken!
[ afbeelding ]
Ik ben er ook op teruggekomen. Alleen bij die witte tv-kast vind het nog wat. Bekijk maar wat steigerbuizen van dichtbij en voel eens hoe zwaar dat is. Het steigerhout zonder die steigerbuizen vind ik mooier.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:12 schreef Z het volgende:
Steigerhout is het Paars-Oranje van deze tijd.
Dat is een van de hacks die ik tegenkwam tijdens m'n zoektocht. Ik weet niet of het een Besta is op dat plaatje, maar ik heb wel een ander plaatje dat er veel op lijkt en waarin wel een Besta is gecombineerd met steigerhout. Ik ben op zoek naar een ander tv-meubel, dus ik ga het in overweging nemen! Misschien kan ik m'n aannemer er meteen voor gebruiken, want ik heb alleen een blad nodig.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:59 schreef Leandra het volgende:
Dat TV-meubel is leuk!
Het lijkt trouwens een Besta met planken erop, maar dat realiseer je je pas als je er langer naar kijkt
Hè, wat ben je praktisch!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef Teslynd het volgende:
Het bureaublad van 3 losse planken is tricky. Je kan geen lijnen trekken zonder je papier kapot te maken, als je over de naden moet.
Met het nakijken van tentamens is het misschien onhandig, maar ik heb al een bureau en ben niet van plan er een van steigerhout te nemen. Bij de wastafel trek ik denk ik niet vaak lijnen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bureaulegger.
Of: hoe vaak trek je lijnen?
Dat is juist erg rock & roll, een lijntje trekken bij de wastafel backstage in je kleedkamerquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:05 schreef Claudia_x het volgende:
Bij de wastafel trek ik denk ik niet vaak lijnen.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:33 schreef RB42 het volgende:
[..]
Dat is juist erg rock & roll, een lijntje trekken bij de wastafel backstage in je kleedkamer
[..]
Dat is juist erg rock & roll, een lijntje trekken bij de wastafel backstage in je kleedkamer
Wat ruimtelijk en een zee aan lichtquote:Op donderdag 5 februari 2015 17:21 schreef Claudia_x het volgende:
Om 16:00 uur ongeveer ging het tweede kozijn omhoog:
[ afbeelding ]
Ik keek samen met m'n jongste toe:
[ afbeelding ]
Hier ging het glas er net in:
[ afbeelding ]
Heb je misschien ook 'echte' Pinterest-linkjes bij die foto's? Wil tenminste eentje graag toevoegen aan een eigen verzameling om hem makkelijk terug te kunnen vinden. Al vast bedankt!quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nog enthousiaster geworden over het gebruik van steigerhout als werkblad na deze plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik zou nog wel zo'n tv-meubel willen maken!
[ afbeelding ]
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar dit bijvoorbeeld? (Kun je zelf ook eventueel vinden door de link in Google afbeeldingen te droppen.)quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:04 schreef Barrah het volgende:
[..]
Heb je misschien ook 'echte' Pinterest-linkjes bij die foto's? Wil tenminste eentje graag toevoegen aan een eigen verzameling om hem makkelijk terug te kunnen vinden. Al vast bedankt!
Steigerhout is het hout van steigers. Dus die sterke, dikke, massieve planken. Ze hebben een andere uitstraling dan een gewone vuren plank van 2,8 of 3,8 cm dik en zijn natuurlijk flink zwaar.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben op die manier een salontafel en een eetkamer tafel gemaakt. Niet noodzakelijk steigerhout (wat is dat, eigenlijk), maar voor de eettafel simpele planken uit de bouwmarkt, en de salontafel is van boekenplanken van de ikea gemaakt...
[..]
oeh ja je dinges! Veel plezier, met je mooie jurkquote:Op donderdag 12 februari 2015 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
Het duurt best lang, er komt veel meer werk bij kijken dan ik had verwacht. En wat een troep! Vanavond had ik voor het eerst sinds een paar dagen de tijd om weer even goed schoon te maken. Dat was hard nodig, want overal lag witte poeder. Gekmakend. Ik moet m'n uiterste best doen om toonbaar in de collegezaal te staan.
En even leek het erop dat ik misschien geen wasmachine zou hebben dit weekeinde. WAT MOET IK ZONDER WASMACHINE!? Ik ga nota bene een week weg. Ik heb schoon ondergoed nodig en ik kan mijn gezin niet met lege kledingkasten achterlaten. Lichte paniek. Maar dat lijkt goed te komen.
Oh ja, inderdaad, je wasmachine wordt wel in de verbouwing meegetrokken natuurlijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
Het duurt best lang, er komt veel meer werk bij kijken dan ik had verwacht. En wat een troep! Vanavond had ik voor het eerst sinds een paar dagen de tijd om weer even goed schoon te maken. Dat was hard nodig, want overal lag witte poeder. Gekmakend. Ik moet m'n uiterste best doen om toonbaar in de collegezaal te staan.
En even leek het erop dat ik misschien geen wasmachine zou hebben dit weekeinde. WAT MOET IK ZONDER WASMACHINE!? Ik ga nota bene een week weg. Ik heb schoon ondergoed nodig en ik kan mijn gezin niet met lege kledingkasten achterlaten. Lichte paniek. Maar dat lijkt goed te komen.
Nauwelijks, heb ik het gevoel. Volgende week verven, neem ik aan. Maar er moet ook nog aan de leidingen worden gewerkt (gebeurt in ieder geval morgen), het stukwerk is nog niet af (gaat morgen verder), de douche moet worden betegeld, er moet nog het een en ander aan de electriciteit gebeuren, de wastafelkastruimtedinges moet worden gemaakt... en de deurtjes in de knieschotten. En dan nog meer kleine dingen zoals het maken van een koof om een pijp en andere dingen die moeten worden afgewerkt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:51 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Oh ja, inderdaad, je wasmachine wordt wel in de verbouwing meegetrokken natuurlijk.
Is het einde nu wel in zicht?
Natuurlijk. Over het algemeen kun je veel beter met bouwvakkers te maken hebben dan met gladde figuren in maatkostuum.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens valt het me ontzettend mee om bouwvakkers over de vloer te hebben. Het zijn geweldig lieve mannen.
Of nog erger: verkopers. Huuu.quote:Op donderdag 12 februari 2015 23:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
Natuurlijk. Over het algemeen kun je veel beter met bouwvakkers te maken hebben dan met gladde figuren in maatkostuum.
Was het maar cocaïne - dan waren we nu schatrijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is om lijntjes te trekken bij de wastafel...
Ik was ook nogal aan generaliseren natuurlijk. En ik heb persoonlijk meer slechte ervaringen met gladde managers dan met werklui gehad, dat speelt ongetwijfeld ook wel mee.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of nog erger: verkopers. Huuu.
Mijn ervaring bij de oplevering van ons huis was wel anders. We hebben menig hufter over de vloer gehad. En als de werklieden niet hufterig waren, dan waren ze communicatief niet bepaald vaardig. Dat is nu wel anders. De enige jongen met wie moeilijk valt te communiceren, doet wel erg z'n best.
Hoe dan ook, ik vind het een bijzondere club. Degene die de boel in goede banen leidt, ontfermt zich echt over de jongens met wie hij werkt. Als ze te lang door willen gaan, dan spoort hij ze aan om op tijd te stoppen en genoeg rust te nemen. Ik vind dat wel bijzonder, want hij zal vast druk voelen om z'n projecten op tijd af te krijgen.
Oh, dat verstophoekje onder de schuine kant (dat nu ontstaan is door de nieuwe muren)?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:07 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik kan morgen wel wat advies gebruiken ten aanzien van een hoekje in de slaapkamer. (Zo laten of bijvoorbeeld een kast van laten maken?)
Ja, precies! Ik denk niet dat de kinderen daar gebruik van zullen maken en ik weet niet waar we de kast voor zouden moeten gebruiken. Dus ik twijfel of we er iets mee moeten doen en zo ja, wat, bijvoorbeeld wat voor kast.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dat verstophoekje onder de schuine kant (dat nu ontstaan is door de nieuwe muren)?
Het ligt eraan, als je het niet nodig hebt en de kinderen het 's morgens gezellig vinden bij jullie op de kamer te hangen dan zou ik er een lampje maken en een fatboy neerleggen, kunnen ze loungen/lezen terwijl jullie beginnen wakker te worden of next door aan het werk zijn.
Als je dat niets vindt zou ik er een kast van maken.
Je kan hem ook minder diep laten maken of het als deurtje laten fungeren wellicht. Dan kan je er nog dingen achter zetten. Ik weet niet hoe diep het is?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het een mooie oplossing, maar onze nis is daar te diep voor.
Ik zou denk ik voor bovenstaande gaan. Ivm diepte en geringe hoogte kun je er verder niet echt iets heel efficienters van maken denk ikquote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:47 schreef Barrah het volgende:
Wow dat schiet mooi op!
Voor de nis: een deurtje ervoor en één plank erin? Op de plank kun je dan je winterdekbed en andere dingen die in een gewone kast veel plek innemen kwijt. Onder de plank kun je bijvoorbeeld nog een stofzuiger kwijt (ik ga er vanuit dat je er straks twee zou willen om niet steeds je hele huis door te hoeven).
quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit in het buitenland en heb weinig gelegenheid om contact te houden met het thuisfront, dus ik heb geen idee! Het schijnt wel een teringbende in huis te zijn momenteel. Verbaast me niets, want ik ben er niet om schoon te maken.
Maar goed, hopelijk dit weekeinde een update!
Bij een kleine verbouwing komt al snel net zoveel kijken als bij een grote verbouwingquote:Op zondag 22 februari 2015 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
Het is toch wel een enorme klus, maar oh wat wordt het mooi!
Ik heb geen idee, al lijken ze wel pur-happy te werk te gaan. Is dat slecht dan (en zo ja, waarom)?quote:Op zondag 22 februari 2015 13:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar, hebben ze de sleuven van de elektra-leidingen nu opgevuld met pur ?
Die muur (dus de achterste muur in slaapkamer en werkkamer) blijft ook in een kleur die erop lijkt, namelijk de bovenste van onderstaande kleuren (Early Dew). Ik wou eerst zelf die muren gaan verven, maar ze doen het voor ons. Wel zo makkelijk. Oh, volgens mij ligt de kleur van de tegels in de douche ook erg dicht tegen Early Dew aan.quote:Op zondag 22 februari 2015 17:26 schreef Teslynd het volgende:
Mooi strak zeg! De kleur van de muur staat nog steeds prima.
Ja, tof hè?quote:
Oh dat is mooi strak zeg. Maar hoe kom je achter die schotten? Ik ben grote schuifdeuren gewend. Kun je achter de volle breedte komen zo?quote:Op zondag 22 februari 2015 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, tof hè?
Ik ben er heel blij mee dat we ervoor hebben gekozen om alles te laten stuken, dus zowel de knieschotten als de schuine wanden. Staat veel mooier, want alles loopt door.
Hier kun je goed zien hoe de afwerking was:
[ afbeelding ]
En nu:
[ afbeelding ]
Kruipen; zo deden we dat voorheen ook. In de praktijk pak je alleen alles wat in de buurt van de opening ligt en de rest is dus voor langetermijnopslag. Schuifdeuren zijn natuurlijk ideaal, maar daar hadden we nu niet genoeg ruimte voor. De luiken zijn wel nog iets kleiner geworden dan wat we hadden. Nou ja, het is niet anders. Er komen als het goed is wel mooiere deurtjes voor.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:28 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Oh dat is mooi strak zeg. Maar hoe kom je achter die schotten? Ik ben grote schuifdeuren gewend. Kun je achter de volle breedte komen zo?
Je hebt er nu ook een vliering bij voor ruimtequote:Op maandag 23 februari 2015 08:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kruipen; zo deden we dat voorheen ook. In de praktijk pak je alleen alles wat in de buurt van de opening ligt en de rest is dus voor langetermijnopslag. Schuifdeuren zijn natuurlijk ideaal, maar daar hadden we nu niet genoeg ruimte voor. De luiken zijn wel nog iets kleiner geworden dan wat we hadden. Nou ja, het is niet anders. Er komen als het goed is wel mooiere deurtjes voor.
Hij ziet er heel slecht uit: door en door nat, helemaal groen geworden. Ik kan 'em wel gaan beitsen of zo, maar waarschijnlijk is het daar te laat voor?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:17 schreef Leandra het volgende:
Waarom weghalen en er niet gewoon zwart zand in (op een bedje van speelzand, dat scheelt mogelijk onkruid), en van de zandbak een moestuintje maken?
Zou het hout niet al te verrot zijn?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:20 schreef Leandra het volgende:
Eerst een paar liter azijn er overheen tegen de groene aanslag?
Dat weet ik niet, maar voor 39 cent per liter zou ik het wel even proberen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou het hout niet al te verrot zijn?
True! En ik heb nog azijn in huis, want ik verwijder zo ook de aanslag van de tegels.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar voor 39 cent per liter zou ik het wel even proberen.
Desnoods eerst een stukje, op een paar zonnige dagen werkt het best, en daarna eventueel nog met een sopje.
Maar in eerste instantie gewoon wat azijn er overheen en een paar dagen kijken wat de zon er mee doet.
De bovenste planken zou ik er sowieso af halen. Maar goed, het is onbewerkt (en ongetwijfeld goedkoop) hout dat al drie jaar buiten staat. Zou me niets verbazen als er nog weinig aan te redden valt.quote:
Ik hoorde dat die volgende week z'n best zou doen... Maar misschien was dat wishful thinking van mijn manquote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
True! En ik heb nog azijn in huis, want ik verwijder zo ook de aanslag van de tegels.
Regel jij een paar dagen zon?
Dan heb je met 3 jaar weer hetzelfde probleem..quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Deze kost 20 euro. Verleidelijk.
[ afbeelding ]
True. Het is echt allemaal nogal flut. En zelf maken is zo leuk!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan heb je met 3 jaar weer hetzelfde probleem..
De dakkapel kostte zo'n 5000 euro en verder kun je het zo duur maken als je zelf wil. (Nou ja, dat kan voor de dakkapel zelf ook natuurlijk). Ik zou rekening houden met een bedrag van 5.000-10.000 euro erbovenop. (Jullie zullen waarschijnlijk meer in de buurt van die 5.000 euro zitten, aangezien jullie zo te horen minder hoeven laten doen dan wij.)quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:40 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Wij hebben ook zo'n verbouwing op ons wensenlijstje staan. Wij hebben een hoekhuis, met aan de voor- en achterkant al een raam. Dan willen we aan 1 kant een flinke dakkapel en de zolder (nu 1 grote open ruimte van 4+m hoog) indelen in een overloop(je) en 2 slaapkamers met daarboven een vliering. Hok voor de droger, ketel enz. zit er al.
Kun je misschien globaal een idee geven wat het hele feest bij jullie gekost heeft en hoe hebben jullie de aannemer gevonden? Ik heb er een beetje moeite mee om zo'n grote verbouwing via bijv. werkspot uit te zetten.
Dat zitten we. Kun je het sturen via PM? Ontzettend bedankt!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
Als je in de omgeving Amsterdam zit, kan ik je hun namen wel geven.
Het is me ook erg meegevallen, al moet ik zeggen dat de kleine aankopen aantikken, dus een kraan hier en daar, een douchedeur, wastafel. Als je al die zaken niet hebt, zal dat veel geld schelen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:49 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Dat zitten we. Kun je het sturen via PM? Ontzettend bedankt!
Ik moet trouwens zeggen dat ik me daar niet eens enorm van verslik, voor de hele zolder incl. dakkapel.
Dat zul je houden met houten bakken. Ook als je ze op wieltjes maakt of van meer duurzaam hout. Grond+water+hout=houtrot.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan heb je met 3 jaar weer hetzelfde probleem..
Hm ja. Ik vind het op zich geen probleem om elk jaar zo'n bak van de buitenkant te beitsen, maar ik om zo'n bak nou elk jaar leeg te halen op nieuw aan te pakken - dat gaat me wat te ver.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:56 schreef Barrah het volgende:
[..]
Dat zul je houden met houten bakken. Ook als je ze op wieltjes maakt of van meer duurzaam hout. Grond+water+hout=houtrot.
In dit geval dan liever voor 20 euro 3 jaar plezier, dan 60 euro uitgeven voor een betere bak die maar twee jaar langer meegaat dan deze goedkope.
Als je een onsterfelijke moestuinbak wilt, ga dan voor stapelstenen of cortenstaal of zo.
Precies deze hebben wij in de achtertuin staan. Samen met een trap-model. Ik ben er echt ontzettend blij mee. Heel simpel in gebruik, goedkoop in aanschaf idd en mja, het probleem met hout blijf je houden denk ik.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Deze kost 20 euro. Verleidelijk.
[ afbeelding ]
Ik denk dat het je veel minder moeite kost om gewoon elke 3/4 jaar zo'n nieuwe moestuinbak te kopen, als het je stoort.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm ja. Ik vind het op zich geen probleem om elk jaar zo'n bak van de buitenkant te beitsen, maar ik om zo'n bak nou elk jaar leeg te halen op nieuw aan te pakken - dat gaat me wat te ver.
Ik beitste vroeger in de zomer de omheining van de paardrijdbak. Heel vroeg beginnen omdat het in de brandende zon niet te doen was. Geweldig, die geur ook.
Goed om te horen!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Precies deze hebben wij in de achtertuin staan. Samen met een trap-model. Ik ben er echt ontzettend blij mee. Heel simpel in gebruik, goedkoop in aanschaf idd en mja, het probleem met hout blijf je houden denk ik.
De bak zou op het westen komen. In de ochtend krijgt 'ie geen zon, maar in de middag juist heel veel zon. Hij staat wel redelijk beschut tussen de andere planten, misschien zelfs iets te beschut. Ik kan die eventueel flink terugsnoeien zodat er meer zon bij komt.quote:Qua moestuin, bij intratuin verkopen ze ook kleine opgekweekte plantjes voor de moestuin. Meestal 4 stuks voor 1 euro. Die deden het bij mij echt als een trein. Mochten je AH-potjes niet genoeg zijn om de bak mee te vullen dan kun je overwegen het daarmee aan te vullen. En hoe zit je met zon, daar waar je die bak wilt?
Foto!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik denk dat het je veel minder moeite kost om gewoon elke 3/4 jaar zo'n nieuwe moestuinbak te kopen, als het je stoort.
Volgens mij valt de aanslag bij de onze best mee vooralsnog na een jaar gebruiken. Kan wel foto maken als je dat wilt.
Leuk zijn ze hè?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Foto!
Ik ben echt fan van die AH-actie. Ik denk dat de bak wel volkomt, want ik heb na een week al een enorme berg kweekpotjes staan. De radijsjes en kropsla zijn al binnen 5 dagen opgekomen .
Oh, die getrapte is gaaf! Waar heb je die vandaan?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Leuk zijn ze hè?wij zijn ook al een eind op weg
![]()
bijna 2 bakken vol. Spinazie en rucola zijn al omhoog en bij E. is de bosaardbei zichtbaar.
Deze foto's zijn van anderhalve maand geleden, kale wintertuin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wellicht goed om in het achterhoofd te houden dat onze bakken direct op de aarde staan, dus niet op een stenen ondergrond.
Allebei van intratuin. We wilden in eerste instantie een andere getrapte maar die was uitverkocht. Die had een meer speelse indeling met kleinere bakken. Lastig uit te leggen, zal even kijken of k een foto zie. Volgens mij komen die bakken elk jaar opnieuw.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, die getrapte is gaaf! Waar heb je die vandaan?
De Intratuin heeft nu alweer een moestuinspecial. Ik ga morgen gewoon kijken!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Allebei van intratuin. We wilden in eerste instantie een andere getrapte maar die was uitverkocht. Die had een meer speelse indeling met kleinere bakken. Lastig uit te leggen, zal even kijken of k een foto zie. Volgens mij komen die bakken elk jaar opnieuw.
Hij kostte ook 20 euro trouwens
Wow!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:24 schreef mignonne het volgende:
En echt die opgekweekte plantjesik heb vorig jaar van april tot september veldsla en rucola gehad
![]()
Als je alleen steeds de blaadjes plukt die je nodig hebt, dan blijft ie doorgroeien. Ik lieg trouwens, van mei tot september. Maar dan nog, ik vond het zo leukquote:
Ik weet nu al dat ik met radijsjes en aubergine niks ga doen; die vind ik helemaal niet lekker. Maar juist rucola en sla eten we veel, dus het zou geweldig zijn als we die in onze eigen tuin hadden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als je alleen steeds de blaadjes plukt die je nodig hebt, dan blijft ie doorgroeien. Ik lieg trouwens, van mei tot september. Maar dan nog, ik vond het zo leuk![]()
wel de bloemetjes van de rucola weghalen als die komen.
Hahahahaquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat ik met radijsjes en aubergine niks ga doen; die vind ik helemaal niet lekker. Maar juist rucola en sla eten we veel, dus het zou geweldig zijn als we die in onze eigen tuin hadden.
Ik ben benieuwd of ongedierteproblematiek een rol gaat spelen. Mijn ervaring met de "edible garden' is dat het in theorie een leuk idee is maar dat de praktijk wat weerbarstiger is.
Ondanks onze slakresistente planten hebben we vorig jaar toch best veel slakken gehad. Ik heb toen ecovriendelijke korrels gestrooid en die werkten goed! Die ga ik nu alvast preventief kopen, net als antibladluisspul.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:51 schreef mignonne het volgende:
Slakken kunnen een probleem zijn met sla, dus daar zou ej naar kunnen kijken of je iets van een slakkenval erbij zet of anderszins iets wat het een beetje tegen gaat? Verder gewoon wassen die hap, klaar
Welke korrels heb je gebruikt? Slakken waren hier vorig jaar wel een ding.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ondanks onze slakresistente planten hebben we vorig jaar toch best veel slakken gehad. Ik heb toen ecovriendelijke korrels gestrooid en die werkten goed! Die ga ik nu alvast preventief kopen, net als antibladluisspul.
We hebben dit voorjaar trouwens voor het eerst een mol gehad!
Escar-Go.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Welke korrels heb je gebruikt? Slakken waren hier vorig jaar wel een ding.
Kijk bij makkelijkemoestuin.nl van Jelle naar zijn ideeën van de vierkantemetertuin. Hij is daar helemaal gericht op en steekt er moeite in om het voor kinderen bereikbaar te maken, omdat verse groente zo gezond is. Zijn toveraarde is duur, met gewone aarde gaat het natuurlijk ook. Hij heeft de gewoonte om 1x de makkelijke-moestuinmix te storten en het volgende seizoen gaat er alleen verse compost bij. Zijn bakken staan op de tuingrond, maar wel met worteldoek o.i.d. Bij mij op balkon lukt het niet met alleen compost erbij. Wel herbruik ik een deel van de oude grond.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:07 schreef Claudia_x het volgende:
Dan iets anders waar ik tips voor kan gebruiken! Herinneren jullie deze zandbak nog?
[ afbeelding ]
Die heeft z'n beste tijd gehad en de kinderen spelen er nog nauwelijks in. Die ga ik dus weghalen. Ik overweeg er een moestuinbak te maken. Iemand een tip voor hoe je zo'n ding maakt (of andere suggesties)?
Wat een leuke website, zeg!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:54 schreef Teslynd het volgende:
Kijk bij makkelijkemoestuin.nl van Jelle naar zijn ideeën van de vierkantemetertuin. Hij is daar helemaal gericht op en steekt er moeite in om het voor kinderen bereikbaar te maken, omdat verse groente zo gezond is. Zijn toveraarde is duur, met gewone aarde gaat het natuurlijk ook. Hij heeft de gewoonte om 1x de makkelijke-moestuinmix te storten en het volgende seizoen gaat er alleen verse compost bij. Zijn bakken staan op de tuingrond, maar wel met worteldoek o.i.d. Bij mij op balkon lukt het niet met alleen compost erbij. Wel herbruik ik een deel van de oude grond.
Ik heb er niet naar gevraagd. Ze hebben misschien gewoon van onder naar boven gewerkt. Aan mij is gevraagd of ik bovenaan een klein randje tegels wou of niet en dit leek mij mooier.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 20:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Is er een reden waarom je niet helemaal tot boven aan getegeld is ? Als er onderaan nou met een halve tegel begonnen was; dan was je boven aan toch met een hele tegel uitgekomen zijn ?
Als je daar pas halverwege achterkomt zou je het zelfs nog kunnen oplossen door het verlaagd plafond een halve tegen te laten zakken... Ik snap dit ook niet helemaal, had dan voor het oog nog maar een rij tegels weggelaten. Verder wordt het wel super mooi trouwens!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 20:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Is er een reden waarom je niet helemaal tot boven aan getegeld is ? Als er onderaan nou met een halve tegel begonnen was; dan was je boven aan toch met een hele tegel uitgekomen zijn ?
Jij hier!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:54 schreef wickie het volgende:
Oeh die is mooi! En wat wordt het allemaal mooi zeg!
Haha dat is eentje die er kijk op heeftquote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn zoontje: "Je moet nooit een muurtje van boven naar beneden maken. Dan vallen de blokken naar beneden. Je kunt wel geestenblokken gebruiken, maar door een geest loop je heen. Door geestenblokken vallen de andere blokken dus ook heen. Dat is dus geen oplossing. Je moet van beneden naar boven werken."
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn zoontje: "Je moet nooit een muurtje van boven naar beneden maken. Dan vallen de blokken naar beneden. Je kunt wel geestenblokken gebruiken, maar door een geest loop je heen. Door geestenblokken vallen de andere blokken dus ook heen. Dat is dus geen oplossing. Je moet van beneden naar boven werken."
Zou je de aannemers ook mij willen pm'en? Voor ons zit er ook zo'n verbouwing aan te komen. Merciquote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De dakkapel kostte zo'n 5000 euro en verder kun je het zo duur maken als je zelf wil. (Nou ja, dat kan voor de dakkapel zelf ook natuurlijk). Ik zou rekening houden met een bedrag van 5.000-10.000 euro erbovenop. (Jullie zullen waarschijnlijk meer in de buurt van die 5.000 euro zitten, aangezien jullie zo te horen minder hoeven laten doen dan wij.)
Ik heb werkspot gebruikt om een lijstje van aannemers te vinden, dus ik heb de klus zelf er niet op gezet. Ik heb gekeken naar de cijfers, de feedback en de foto's. Uiteindelijk heb ik twee aannemers via Werkspot uitgenodigd en één aannemer waarvan we een website specifiek gericht op zolderverbouwingen hadden gevonden. Eén aannemer is niet op komen dagen en van de andere aannemers hadden we een goede indruk en kregen we een vrij scherpe prijs. Is dus goed bevallen.
Als je in de omgeving Amsterdam zit, kan ik je hun namen wel geven.
Dat klinkt wel alsof het einde in zicht is!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Het is nu echt bijna af! Morgen wordt de ombouw voor de wasmachine en droger gemaakt en donderdag worden nog wat kleine punten afgewerkt (bijv. het leidingwerk voor de wastafel). Daarna is het nog niet helemaal af, want de douchedeur moet nog worden ingemeten en door een extern bedrijf en op maat worden gemaakt. Ook hebben we tegels bij moeten bestellen voor de douchevloer; die kunnen pas over een week worden geleverd. Ze komen dus nog één keer terug na deze week om deze zaken af te werken.
Ik moest het even nakijken! Het plan was maandag 26 januari te beginnen, maar uiteindelijk zijn ze op woensdag 28 januari begonnen. De verbouwing heeft dus 5 weken geduurd.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:06 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Dat klinkt wel alsof het einde in zicht is!
Hoe lang zijn ze nu bezig?
Haha! Nou gelukkig maar dat ze nog 1 keer terugkomen danquote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moest het even nakijken! Het plan was maandag 26 januari te beginnen, maar uiteindelijk zijn ze op woensdag 28 januari begonnen. De verbouwing heeft dus 5 weken geduurd.
Hoe vreselijk ik de rommel ook vind - ik denk dat ik het ga missen om de jongens in huis te hebben.
Dat poetsen heb ik net gedaan (al is het nog steeds niet helemaal schoon). Zoals ik al zei: ik had gehoopt dat de vloer er beter aan toe zou zijn. Aan de andere kant: als ik over de vloer in de woonkamer kruip, dan zie ik meer oneffenheden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:12 schreef Puala het volgende:
En eerst een keer goed poetsen en dan overwegen wat je doet. Is dat geen optie?
Ja dat is lastig. Dat is een keuze die je eigenlijk alleen zelf kan maken..quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat poetsen heb ik net gedaan (al is het nog steeds niet helemaal schoon). Zoals ik al zei: ik had gehoopt dat de vloer er beter aan toe zou zijn. Aan de andere kant: als ik over de vloer in de woonkamer kruip, dan zie ik meer oneffenheden.
Het ergste is eigenlijk nog de verkleuring op één plek (waar ik het voor de verbouwing al over had). Voor een deel komt er een bureau te staan, voor een deel niet. Ik kan er altijd nog een kleedje neerleggen. Maar we kunnen nu natuurlijk ook beslissen dat dit een uitgelezen moment is om iets aan de vloer te doen, aangezien de zolder nu (zo goed als) leeg is.
Haha mannenquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
Lief ziet het niet eens, dus de keuze lijkt gemaakt.
Ga je met alle kamers schuiven?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook echt in om aan de kamers op de eerste verdieping te gaan beginnen! Als de bouwvakkers weg zijn, begint voor ons het werk eigenlijk pas.
Jep. Eerst moeten we op zolder opruimen (achter de knieschotten en ook de vliering), de werkkamer (her)installeren en onze slaapkamer verhuizen van de eerste verdieping naar zolder. Dan ga ik onze oude slaapkamer opnieuw verven (eerst de gaten in de muren dichten). Als de verflucht weg is, gaat Lena in onze oude slaapkamer slapen. Daarna ga ik haar oude slaapkamer verven. En als dat klaar is, gaan we daar de walk-in closet installeren.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:55 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ga je met alle kamers schuiven?
Ook nog een heel project!
Wat zou je precies met je zolder willen laten doen?quote:Ik hik stiekem nog meer tegen onze zolder verbouwing aan nu ik zie hoveel tijd het kost. Mijn twee oudsten slapen er en die moeten dan dus een hele poos ergens anders in huis camperen. We sparen eerst nog maar even door.
Wat zal het allemaal gaaf worden dan bij jullie. Even door nog maar dan zijn jullie wel echt klaar.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Wat zou je precies met je zolder willen laten doen?
Ah, dat is dan ook behoorlijk ingrijpend! Maar als je een prefab dakkapel neemt en bijv. net op vakantie gaat als ze aan het klussen zijn, dan zit je niet zo lang met de overlast.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:14 schreef Cathmar het volgende:
Onze zolder heeft 1 grote kamer met achter een dakkapel. Ideaal wordt dit ooit: twee slaapkamers, dakkapel aan de voorkant erbij en een badkamer/douche ruimte. Washok (cv etc) hebben we al en dat blijft zoals het is.
Dat krijg je als ze dagelijks bij je over de vloer komen. Je kunt nog zo goed afwassen, je blijft uit dezelfde koffiekopjes drinken hèquote:Op woensdag 4 maart 2015 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag geen ombouw trouwens; dat wordt morgen. De aannemer is helaas toch nog te ziek. (Ik ben zelf ook ziek.)
quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:26 schreef Barrah het volgende:
[..]
Dat krijg je als ze dagelijks bij je over de vloer komen. Je kunt nog zo goed afwassen, je blijft uit dezelfde koffiekopjes drinken hè
Dat is Early Dew van Flexa!quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat heb je een prachtige kleur op de muur! Mooi licht, en kleur mooi met de witte plinten! Welke is dat? Ik zoek nog wat inspiratie voor de woonkamer.
Oh, die is niet gek! Zit 'ie ook lekker?quote:Op donderdag 5 maart 2015 14:04 schreef Z het volgende:
Dit vind ik een mooie.
http://www.punt040.nl/nl/(...)eikcQCFSXnwgodqKAAlg
Ook als namaak beschikbaar. Scheelt ¤ 1.900,-
http://www.retroeurope.co(...)iikcQCFQLMtAodP3UAFw
Jemig dat is wel balen zegquote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Goed nieuws en slecht nieuws!
Het goede nieuws is dat ze vandaag alle stucloop en zo aan het weghalen zijn. De troep gaat weg en wij kunnen de zolder gaan inrichten.
Het slechte nieuws is dat de bestelling bij Sanidump verkeerd lijkt te lopen. Ze zijn de bon kwijt en de douchedeur is helemaal niet in bestelling genomen. Nu is het de vraag of dat ook voor de overige spullen geldt, dus de wastafel en douchekranen. Laten we het hopen van niet, want dan kan de aannemer maandag de ombouw voor de wasmachine meteen afmaken. De bedoeling is dat hij daarna nog één keer terugkomt voor de tegels, het ophangen van de douchedeur en nog wat andere kleine klussen in huis.
Ik vrees met ernstige vrezen dat dit gaat betekenen dat ik nog een paar weken het waterreservoir van de droger een verdieping lager kan legen.Pfft, en dit nadat eerst de verkeerde kleur tegels was besteld. Ik werd net ook nog niet al te netjes te woord gestaan door de bestelafdeling.
Sanidump... hm, klinkt ook niet al te vertrouwwekkend. Dank voor de waarschuwing en hopelijk komt het toch nog goed! Zo niet, dan kun je misschien een korting afdwingen. Succes!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Het goede nieuws is dat ze vandaag alle stucloop en zo aan het weghalen zijn. De troep gaat weg en wij kunnen de zolder gaan inrichten.
Het slechte nieuws is dat de bestelling bij Sanidump verkeerd lijkt te lopen. Ze zijn de bon kwijt en de douchedeur is helemaal niet in bestelling genomen. Nu is het de vraag of dat ook voor de overige spullen geldt, dus de wastafel en douchekranen. Laten we het hopen van niet, want dan kan de aannemer maandag de ombouw voor de wasmachine meteen afmaken. De bedoeling is dat hij daarna nog één keer terugkomt voor de tegels, het ophangen van de douchedeur en nog wat andere kleine klussen in huis.
Ik vrees met ernstige vrezen dat dit gaat betekenen dat ik nog een paar weken het waterreservoir van de droger een verdieping lager kan legen.Pfft, en dit nadat eerst de verkeerde kleur tegels was besteld. Ik werd net ook nog niet al te netjes te woord gestaan door de bestelafdeling.
Oh wat irritant!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ah, ja. Zes weken gewacht op tegels die nooit bestelf bleken, lekkende kraan ontvangen (bleek een defect geretourneerd exemplaar), verkeerd model inbouwdouchekraan, etc.quote:
Ik hoop het ook! Als er nu iets niet goed is, dan annuleren we de boel maar. Maar pff, als ik dit tevoren had geweten. De aannemer is ook not amused.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:20 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Ah, ja. Zes weken gewacht op tegels die nooit bestelf bleken, lekkende kraan ontvangen (bleek een defect geretourneerd exemplaar), verkeerd model inbouwdouchekraan, etc.
Snel naar Meester Smeetr gegaan en daar de boel gehaald. Binnen vijf werkdagen alles in huis.
Maar goed, hoop dat het voor jullie beter afloopt
Nee, want dan kunnen we niet meer goed bij een van de deuren in de knieschotten. In het verleden hebben we zelf wel eens een bureau over de volle breedte van een nis gemaakt en je moet dan toch een vorm van ondersteuning in het midden hebben. Dus je ontkomt niet aan een poot, een schraag of een kastje. Ik vind het zo een prima oplossing. (Het staat op de foto trouwens nog niet recht allemaal.)quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:06 schreef Barrah het volgende:
Yay!
Is het nog een idee om ooit een vast bureau over de hele breedte te maken? Dan benut je de ruimte nog beter en staat ook nog ruimer.
We moesten sowieso nog even wachten, want de douchedeur moet nog ingemeten worden en op maat worden gemaakt. De douche boeit ons ook niet zo heel erg, want we kunnen een verdieping lager douchen. Zo'n enorme ramp is het dus niet allemaal. Ik vind het vooral vervelend dat de wastafel er nog niet is, want de kast zou maandag worden gemaakt. Ik weet niet of dat nu nog door kan gaan. Maar goed, die wastafel is er waarschijnlijk donderdag.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:09 schreef laziness het volgende:
Wat wordt het mooi!
Hoe lang moet je gezien het sanidump probleem nu wachten tot het af is?
De binnenmaten zijn 106,7 cm voor de grote ramen en 43,2 cm voor de kleine ramen. Een klein en groot raam samen zijn van buitenkant kozijn tot buitenkant kozijn precies 180 cm.quote:
Ja, en dan aan het plafond ophangen en ver genoeg voor de ramen laten hangen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 21:36 schreef Leandra het volgende:
Dan is het waarschijnlijk idd het eenvoudigst om iets van 1.80 te nemen.
Dit iets: http://www.keje.nl/Raamdecoratiequote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
We weten ook nog niet wat we voor de ramen in de werkkamer willen hangen. Ik dacht aanvankelijk aan houten jaloezieën, maar die zijn zo duur, vooral als je geen standaardmaat hebt.
Oh, wat tof! Ga ik naar kijken. Zo te zien hebben ze alleen wittinten.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 21:48 schreef PJ het volgende:
[..]
Dit iets: http://www.keje.nl/Raamdecoratie
Het valt binnen de glaslatten en daarmee lijkt het net alsof het onderdeel van het raam zelf maakt. Ook geen gedoe meer met dat ramen niet open kunnen etc.
[ afbeelding ]
Zonweringstunter.nl in Purmerend is hier onder andere dealer van. Het is niet heel duur ¤100 per raam ongeveer.
Volgens mij kan je elke kleur krijgen die je wilt maar dan moet je wel wat extra betalen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, wat tof! Ga ik naar kijken. Zo te zien hebben ze alleen wittinten.
Hebben jullie ze ook?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:00 schreef PJ het volgende:
[..]
Volgens mij kan je elke kleur krijgen die je wilt maar dan moet je wel wat extra betalen.
Nog niet, maar ik ga ze in ons nieuwe huis wel nemen. Ik heb ze reeds 'live' gezien en was erg onder de indruk van dat als je het niet weet je niet ziet dat het niet bij raam hoort.quote:
Zien de zijkanten er niet wat goedkoop uit? (Niet dat onze kozijnen nou zo prachtig zijn.)quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:05 schreef PJ het volgende:
Nog niet, maar ik ga ze in ons nieuwe huis wel nemen. Ik heb ze reeds 'live' gezien en was erg onder de indruk van dat als je het niet weet je niet ziet dat het niet bij raam hoort.
Nee, valt erg mee.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zien de zijkanten er niet wat goedkoop uit? (Niet dat onze kozijnen nou zo prachtig zijn.)
Cantekoogweg 21quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu wel heel benieuwd. Ik zou ze wel eens in het echt willen zien. Waar heb jij ze gezien, in Purmerend?
Je hebt deze ook wel zonder de witte geleiders. Google maar eens op 'ingespannen plisse'. Wij hebben het ook in een dakkapel met kantelramen. Het valt precies binnen de glaslatten. Kostte wel iets meer dan die 100 euro maar dan heb je ook wel een heel andere uitstraling.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 21:48 schreef PJ het volgende:
[..]
Dit iets: http://www.keje.nl/Raamdecoratie
Het valt binnen de glaslatten en daarmee lijkt het net alsof het onderdeel van het raam zelf maakt. Ook geen gedoe meer met dat ramen niet open kunnen etc.
[ afbeelding ]
Zonweringstunter.nl in Purmerend is hier onder andere dealer van. Het is niet heel duur ¤100 per raam ongeveer.
Grappig, dat filiaal werd me juist aangeraden door een keukenboerquote:
Dat kastje is niet wireless!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:45 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik moet dat nachtkastje rechts hebben met wireless charging!
[ afbeelding ]
In de begeleidende tekst staat dat de serie pas per april beschikbaar is.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:51 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Dat kastje is niet wireless!Die staat nu al op de site, en daar moet je zelf een stekkerblok in leggen (en die opening in de la is voor de kabel van je eigen oplader.
Kastje: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80227014/
"In de lade is plaats voor een verdeeldoos voor je laders. Stekkers kunnen tussen de achterkant van de lade en het achterpaneel door worden geleid."
Gaan ze dan 2 kastjes met dezelfde naam maken, of leggen ze gewoon een wireless charger in een bestaand kastje? Want in het plaatje staat dat dit het SELJE nachtkastje is, en die is nu dus met stekkerblok. Ik wil hem ook namelijk!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de begeleidende tekst staat dat de serie pas per april beschikbaar is.
Misschien komt er gewoon een tweede variant van hetzelfde kastje?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:55 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Gaan ze dan 2 kastjes met dezelfde naam maken, of leggen ze gewoon een wireless charger in een bestaand kastje? Want in het plaatje staat dat dit het SELJE nachtkastje is, en die is nu dus met stekkerblok. Ik wil hem ook namelijk!
Oeh, dat wireless charging is echt briljant, ik heb een Xperia Z3 met zo'n charging cover.... gewoon de telefoon op de charge plate leggen en hij laadtquote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de begeleidende tekst staat dat de serie pas per april beschikbaar is.
De Wireless Charging collectie bestaat uit een aantal nieuwe stijlvolle meubels met ingebouwd draadloos oplaadstation, zoals het SELJE nachtkasje en de RIGGAD bureaulamp. (...) Om een smartphone of tablet draadloos op te laden, moet deze beschikken over de zogenoemde Qi standaard. Heeft het toestel deze ingebouwde functie niet, dan biedt IKEA speciale VITAHULT oplaadhoesjes die je eenvoudig om je iPhone of Samsung toestel doet. Je legt je smartphone of tablet vervolgens op het plusteken en voila, het toestel laadt op. Alle Wireless Charging producten hebben bovendien een USB-uitgang, zodat je ook andere apparatuur eenvoudig kan aansluiten en opladen.
Helemaal overheen gelezen. Wat tof!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:53 schreef Leandra het volgende:
Ik heb gisteren iemand laten komen om een offerte te maken voor een dakkapel met schuine kap (als ik dat er door krijg bij de gemeente....) en woensdag komt nummer 2.
Met een beetje mazzel heb ik dan voor de zomer 5,5 meter dakkapel ipv de huidige 2.75![]()
Heb je al een indicatie gehad?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens zien of de offertes ook zo tof zijn
Nee, dat vind ik wat lastig inschatten, op de site van degene die woensdag komt staan wel prijzen, maar dat zijn casco prijzen, en ik wil de boel ook afgewerkt hebben (en de oude dakkapel moet er af), dus het plaatje met slopen en afwerken zal er wel behoorlijk anders uitzien dan de cascoprijs.quote:
Kan me voorstellen, het is erg fraai aan het worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben er zo mee in m'n nopjes dat de ruimte op zolder optimaal wordt benut.![]()
En ik ben er ook heel blij mee dat we de dakkapel niet hebben opgesplitst.
Misschien had ik die zelfs niet eens moeten willen verven. Dat hout stak ook wel mooi tegen de schuine witte wand af. Maar het was net iets ander hout dan het blad; bovendien wil mijn lief eigenlijk alles wit en is het al heel wat dat er een steigerhouten blad mocht komen. Afijn, nu dus alles gegrond:quote:Op zaterdag 14 maart 2015 13:18 schreef mignonne het volgende:
Wat netjes zo! Ik vind het nu al heel mooi met alleen die spiegel (?) gegrond![]()
Jep. Er zit een klein lek in de toevoer naar de kranen. Misschien komt dat door de wasmachine die tijdens het wassen is gaan bewegen en mogelijk een tik tegen de leiding heeft gegeven. Geen idee. De wasmachine staat nu in ieder geval weer recht en ik hoop dat 'ie voortaan op zijn plek blijft staan (dat deed 'ie voorheen ook).quote:ben je er inmiddels achter waar het water vandaan komt?
Op de plek waar de schakelaar van verlichting van de douche zich bevind zou je na het wijzigen van de bekabeling (het er bij laten trekken van een aarde en een nul draad) waarschijnlijk wel een combinatie van een wandcontactdoos met wissel schakelaar laten monteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:13 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en we hadden eigenlijk om een stopcontact in de buurt van de wastafel boven het blad moeten vragen.Toch maar navragen of dat nog mogelijk is.
Dank voor het meedenken! Niet ideaal omdat we het liever tegen de achterwand hebben, maar jemig, wat moeten we anders met de elektrische tandenborstels en zo?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Op de plek waar de schakelaar van verlichting van de douche zich bevind zou je na het wijzigen van de bekabeling (het er bij laten trekken van een aarde en een nul draad) waarschijnlijk wel een combinatie van een wandcontactdoos met wissel schakelaar laten monteren.
Dat wordt dan wel een halfopbouw exemplaar..
Ik vind het superleuk dat jullie zo mee oeh- en ah-en!quote:
Is de wand waarin die schakelaar zit een metalstud of houtskelet wand o.i.d. ?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dank voor het meedenken! Niet ideaal omdat we het liever tegen de achterwand hebben, maar jemig, wat moeten we anders met de elektrische tandenborstels en zo?
Nee, gewoon gipsblokken.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is de wand waarin die schakelaar zit een metalstud of houtskelet wand o.i.d. ?
Het ziet er heel mooi uit allemaal!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
...
Intussen hebben wij de nieuwe rolgordijnen voor de dakramen binnen (zoekt iemand nog niet-verduisterende exemplaren?) en zijn we nog aan het nadenken over een oplossing voor het raam in de dakkapel. We denken nu aan twee zwarte, aluminium jaloezieën.
Als de maten voor Svtje niet goed zijn heb ik wel interesse. Onze dakvensters worden ongeveer net zo groot als die van jou gok ik.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 23:12 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Het ziet er heel mooi uit allemaal!
Heb je de rolgordijnen nog steeds over? zo ja wat zijn de maten?
Welnee, bijna net zo mooi!quote:Op zaterdag 14 maart 2015 22:16 schreef RB42 het volgende:
Supermooi die ombouw, beter dan ik in SketchUp had zitten maken!
Mijn idee!quote:Op zaterdag 14 maart 2015 21:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wauw, die ombouw. Zo af en compleet en volwassen. Net zoals trouwens zulke zonwering en alles. Te gek, Claudia.
Om jaloers op te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |