abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150284062
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[..]

Wat zou je precies met je zolder willen laten doen?
Wat zal het allemaal gaaf worden dan bij jullie. Even door nog maar dan zijn jullie wel echt klaar.

Toen wij hier kwamen wonen had ik niet het idee dat we ooit 4 kinderen zouden krijgen. Sterker nog, 5 jaar geleden toen we dit kochten hadden we er maar 1. Maar je wilt ze toch allemaal een fijne plek geven.

Onze zolder heeft 1 grote kamer met achter een dakkapel. Ideaal wordt dit ooit: twee slaapkamers, dakkapel aan de voorkant erbij en een badkamer/douche ruimte. Washok (cv etc) hebben we al en dat blijft zoals het is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 04-03-2015 15:27:23 ]
Met een meidenkwartet
pi_150284219
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:14 schreef Cathmar het volgende:

Onze zolder heeft 1 grote kamer met achter een dakkapel. Ideaal wordt dit ooit: twee slaapkamers, dakkapel aan de voorkant erbij en een badkamer/douche ruimte. Washok (cv etc) hebben we al en dat blijft zoals het is.
Ah, dat is dan ook behoorlijk ingrijpend! Maar als je een prefab dakkapel neemt en bijv. net op vakantie gaat als ze aan het klussen zijn, dan zit je niet zo lang met de overlast.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 4 maart 2015 @ 15:26:20 #203
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_150284445
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag geen ombouw trouwens; dat wordt morgen. De aannemer is helaas toch nog te ziek. (Ik ben zelf ook ziek.)
Dat krijg je als ze dagelijks bij je over de vloer komen. Je kunt nog zo goed afwassen, je blijft uit dezelfde koffiekopjes drinken hè c_/
pi_150286299
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:26 schreef Barrah het volgende:

[..]

Dat krijg je als ze dagelijks bij je over de vloer komen. Je kunt nog zo goed afwassen, je blijft uit dezelfde koffiekopjes drinken hè c_/
:D!
pi_150305769
Grmbl, aannemer is nog steeds ziek. Het einde van de verbouwing wordt dus toch weer over het weekeinde heen getild. Hij kan er natuurlijk niks aan doen, maar ik begin inmiddels wat ongeduldig te worden! Ik wil het eindresultaat zien en de troep weg hebben en het huis eindelijk een keer echt schoon kunnen maken!
pi_150307200
Ik heb vanochtend nog een keer op m'n gemak naar de vloer gekeken en ik moet bij nader inzien toegeven dat de vlekken eigenlijk niet opvallen:

De verkleuring in de vloer (die ik niet goed op de foto kon krijgen omdat de zon ineens heel fel ging schijnen) valt daarentegen niet mee. Zoals ik eerder al zei is die ontstaan door een Ikea-mat die de vloer tegen krassen van de bureaustoelen moest beschermen. Dat was een transparante plastic mat en die heeft in combinatie met felle zon door het zolderraam klaarblijkelijk rare dingen gedaan. Ik heb wel goede hoop dat die plek nog wat bijkleurt. Bovendien zullen er grotendeels meubels op de plek staan. Als ik me er echt aan erger, leg ik er wel een kleed overheen.

Is dat probleem ook weer opgelost. :+ Nou ja, niet helemaal, want ik moet nog even andere bureaustoelwielen kopen.
pi_150307234
Oh, wat ook wel fijn is, is om te merken dat het in het trappenhuis eigenlijk nog lichter is dan voorheen. Er staan nu natuurlijk muren om het trapgat, maar doordat de deuren in het halletje altijd wel min of meer open staan, komt er heel veel licht binnen.
pi_150307241
En wat is het heerlijk om geen traphekjes meer te hebben. :D
pi_150308337
Wat heb je een prachtige kleur op de muur! Mooi licht, en kleur mooi met de witte plinten! Welke is dat? Ik zoek nog wat inspiratie voor de woonkamer.

Fijn dat het eind, ondanks zieke aannemer, toch inzicht is. Verbouwen is leuk, maar nog leuker als het klaar is :+ Ik vind het mooi geworden!
pi_150311289
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat heb je een prachtige kleur op de muur! Mooi licht, en kleur mooi met de witte plinten! Welke is dat? Ik zoek nog wat inspiratie voor de woonkamer.
Dat is Early Dew van Flexa!
pi_150313698
Ik zou trouwens wel een andere bureaustoelen willen. Iemand een briljante tip?
pi_150313808
O+

750 euro. -O-

479 euro. -O-
pi_150313930
Dit vind ik een mooie.
http://www.punt040.nl/nl/(...)eikcQCFSXnwgodqKAAlg

Ook als namaak beschikbaar. Scheelt ¤ 1.900,-
http://www.retroeurope.co(...)iikcQCFQLMtAodP3UAFw
Aldus.
pi_150313982
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:04 schreef Z het volgende:
Dit vind ik een mooie.
http://www.punt040.nl/nl/(...)eikcQCFSXnwgodqKAAlg

Ook als namaak beschikbaar. Scheelt ¤ 1.900,-
http://www.retroeurope.co(...)iikcQCFQLMtAodP3UAFw
Oh, die is niet gek! Zit 'ie ook lekker?

Ik ben wel zo'n fucking snob dat ik het origineel veel mooier vind.
pi_150314374
Ik vind het origineel ook veel mooier! We hebben ze op het werk en ik ruil m'n speciale ergonomische bureaustoel wel eens in voor deze, voor de afwisseling. Het zijn wel stoelen waar je rechtop in moet zitten (tenzij je het klapmechamisme aan zet). Je kan er niet lekker in onderuit zakken.
Aldus.
pi_150352904
Goed nieuws en slecht nieuws!

Het goede nieuws is dat ze vandaag alle stucloop en zo aan het weghalen zijn. De troep gaat weg en wij kunnen de zolder gaan inrichten.

Het slechte nieuws is dat de bestelling bij Sanidump verkeerd lijkt te lopen. Ze zijn de bon kwijt en de douchedeur is helemaal niet in bestelling genomen. Nu is het de vraag of dat ook voor de overige spullen geldt, dus de wastafel en douchekranen. Laten we het hopen van niet, want dan kan de aannemer maandag de ombouw voor de wasmachine meteen afmaken. De bedoeling is dat hij daarna nog één keer terugkomt voor de tegels, het ophangen van de douchedeur en nog wat andere kleine klussen in huis.

Ik vrees met ernstige vrezen dat dit gaat betekenen dat ik nog een paar weken het waterreservoir van de droger een verdieping lager kan legen. :r Pfft, en dit nadat eerst de verkeerde kleur tegels was besteld. Ik werd net ook nog niet al te netjes te woord gestaan door de bestelafdeling.
pi_150353637
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:50 schreef Claudia_x het volgende:

Het goede nieuws is dat ze vandaag alle stucloop en zo aan het weghalen zijn. De troep gaat weg en wij kunnen de zolder gaan inrichten.

Het slechte nieuws is dat de bestelling bij Sanidump verkeerd lijkt te lopen. Ze zijn de bon kwijt en de douchedeur is helemaal niet in bestelling genomen. Nu is het de vraag of dat ook voor de overige spullen geldt, dus de wastafel en douchekranen. Laten we het hopen van niet, want dan kan de aannemer maandag de ombouw voor de wasmachine meteen afmaken. De bedoeling is dat hij daarna nog één keer terugkomt voor de tegels, het ophangen van de douchedeur en nog wat andere kleine klussen in huis.

Ik vrees met ernstige vrezen dat dit gaat betekenen dat ik nog een paar weken het waterreservoir van de droger een verdieping lager kan legen. :r Pfft, en dit nadat eerst de verkeerde kleur tegels was besteld. Ik werd net ook nog niet al te netjes te woord gestaan door de bestelafdeling.
Jemig dat is wel balen zeg :o :{
Klinkt ook zeker niet klantvriendelijk :{

Dat de stucloop opgeruimd wordt lijkt me wel een verademing, dat betekend vaak dat het allemaal een heel stuk opgeruimder gaat worden *O*
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:36:54 #218
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_150354566
quote:

Sanidump... hm, klinkt ook niet al te vertrouwwekkend. Dank voor de waarschuwing en hopelijk komt het toch nog goed! Zo niet, dan kun je misschien een korting afdwingen. Succes!
Stop the world, I want to get out.
pi_150356492
quote:

Oh wat irritant!

Tip wel voor het waterreservoir: zet een emmer op zolder waarin je het leegt, en neem die mee de trap af. Veel minder kans op knoeien (zo doe ik het al bijna 4 jaar, omdat we de droger nog steeds niet op de afvoer hebben aangesloten :+ )
  Moderator vrijdag 6 maart 2015 @ 16:32:44 #220
5428 crew  miss_sly
pi_150356961
Nog een tip: Ditbwater is ontkalkt en is dus beter voor stoomstrijkijzer en planten :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150357828
Ah, dank voor de tips! :D

Sanidump blijkt de bestelling inderdaad niet te hebben geplaatst. :X
pi_150358202
Volgende week ga ik maar eens met zijdeglans in de weer, want de deurposten op zolder kunnen wel een lik verf gebruiken. Bovendien zijn de deuren die de aannemer voor de wasmachineombouw meegebracht heeft niet wit, dus er is een dikke kans dat ik die deurtjes dan ook meteen gaan verven.

Ik twijfel nog over de deurtjes in de knieschotten. Mijn lief vindt het niks zo, maar ik weet het niet. Wat zouden jullie doen, zo laten of witten?
pi_150360307
Toen wij nog geen wasbak op zolder hadden leegde ik het reservoir van de droger gewoon uit het raam van de dakkapel :')

Wat balen zeg, van Sanidump. Is het toevallig de vestiging in A'dam ZO? Daar heb ik ook nare ervaringen mee namelijk, helaas. Hoop dat het gauw goedkomt allemaal, schiet natuurlijk niet op zo.

Ik zou de deurtjes in de knieschotten witten in de kleur van de plinten/kozijnen :)
pi_150361405
Ja, dat filiaal is het inderdaad.
pi_150362205
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat filiaal is het inderdaad.
Ah, ja. Zes weken gewacht op tegels die nooit bestelf bleken, lekkende kraan ontvangen (bleek een defect geretourneerd exemplaar), verkeerd model inbouwdouchekraan, etc.

Snel naar Meester Smeetr gegaan en daar de boel gehaald. Binnen vijf werkdagen alles in huis.

Maar goed, hoop dat het voor jullie beter afloopt :)
pi_150362252
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:20 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ah, ja. Zes weken gewacht op tegels die nooit bestelf bleken, lekkende kraan ontvangen (bleek een defect geretourneerd exemplaar), verkeerd model inbouwdouchekraan, etc.

Snel naar Meester Smeetr gegaan en daar de boel gehaald. Binnen vijf werkdagen alles in huis.

Maar goed, hoop dat het voor jullie beter afloopt :)
Ik hoop het ook! Als er nu iets niet goed is, dan annuleren we de boel maar. Maar pff, als ik dit tevoren had geweten. De aannemer is ook not amused.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:26:36 #227
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_150365366
Het erge van Sanidump vind ik dat je dus dumpprijzen verwacht. Maar ze zijn net zo schreeuwend duur alle andere badkamerzaken.
Spoilers!
pi_150378995
Ik vond de prijzen behoorlijk vriendelijk, maar het waren inderdaad geen absolute bodemprijzen.
pi_150394865
We zijn alvast begonnen om de werkkamer in te richten. Zo fijn om weer wat meer ruimte te hebben!

zaterdag 7 maart 2015 @ 20:06:46 #230
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_150394988
Yay!

Is het nog een idee om ooit een vast bureau over de hele breedte te maken? Dan benut je de ruimte nog beter en staat ook nog ruimer.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:09:00 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150395097
Wat wordt het mooi!

Hoe lang moet je gezien het sanidump probleem nu wachten tot het af is?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150395133
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:06 schreef Barrah het volgende:
Yay!

Is het nog een idee om ooit een vast bureau over de hele breedte te maken? Dan benut je de ruimte nog beter en staat ook nog ruimer.
Nee, want dan kunnen we niet meer goed bij een van de deuren in de knieschotten. In het verleden hebben we zelf wel eens een bureau over de volle breedte van een nis gemaakt en je moet dan toch een vorm van ondersteuning in het midden hebben. Dus je ontkomt niet aan een poot, een schraag of een kastje. Ik vind het zo een prima oplossing. (Het staat op de foto trouwens nog niet recht allemaal.)
pi_150395199
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:09 schreef laziness het volgende:
Wat wordt het mooi!

Hoe lang moet je gezien het sanidump probleem nu wachten tot het af is?
We moesten sowieso nog even wachten, want de douchedeur moet nog ingemeten worden en op maat worden gemaakt. De douche boeit ons ook niet zo heel erg, want we kunnen een verdieping lager douchen. Zo'n enorme ramp is het dus niet allemaal. Ik vind het vooral vervelend dat de wastafel er nog niet is, want de kast zou maandag worden gemaakt. Ik weet niet of dat nu nog door kan gaan. Maar goed, die wastafel is er waarschijnlijk donderdag.
pi_150395304
Ik zou zelf nog wel schappen in de nis willen hebben, maar lief zit dat niet zitten. Het wordt nooit echt mooi.
pi_150395657
We weten ook nog niet wat we voor de ramen in de werkkamer willen hangen. Ik dacht aanvankelijk aan houten jaloezieën, maar die zijn zo duur, vooral als je geen standaardmaat hebt.

-Edit- Volgens m'n lief zouden we 2 x 180 cm kunnen nemen en een stukje voor de ramen kunnen hangen i.v.m. de draai/kiepramen. Maar dan wordt het wel aluminium. Hmz.

[ Bericht 11% gewijzigd door Claudia_x op 07-03-2015 20:37:48 ]
pi_150397262
Bol.com verkoopt tegenwoordig zelfs jaloezieën. :o En in 180cm en van hout!

[ Bericht 39% gewijzigd door Claudia_x op 07-03-2015 21:22:20 ]
pi_150398357
Oh crap, een nadeel van houten jaloezieën is dat je een enorm pak voor je ramen hebt hangen als je ze omhoog wilt hebben.
pi_150398569
Hm, zwarte plisségordijnen?

zaterdag 7 maart 2015 @ 21:30:34 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150398792
Wat zijn de (binnen)maten van de ramen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150398878
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:30 schreef Leandra het volgende:
Wat zijn de (binnen)maten van de ramen?
De binnenmaten zijn 106,7 cm voor de grote ramen en 43,2 cm voor de kleine ramen. Een klein en groot raam samen zijn van buitenkant kozijn tot buitenkant kozijn precies 180 cm.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:36:24 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150399072
Dan is het waarschijnlijk idd het eenvoudigst om iets van 1.80 te nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150399122
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:36 schreef Leandra het volgende:
Dan is het waarschijnlijk idd het eenvoudigst om iets van 1.80 te nemen.
Ja, en dan aan het plafond ophangen en ver genoeg voor de ramen laten hangen.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:48:54 #243
4330 PJ
Tja.....
pi_150399720
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
We weten ook nog niet wat we voor de ramen in de werkkamer willen hangen. Ik dacht aanvankelijk aan houten jaloezieën, maar die zijn zo duur, vooral als je geen standaardmaat hebt.
Dit iets: http://www.keje.nl/Raamdecoratie

Het valt binnen de glaslatten en daarmee lijkt het net alsof het onderdeel van het raam zelf maakt. Ook geen gedoe meer met dat ramen niet open kunnen etc.

Zonweringstunter.nl in Purmerend is hier onder andere dealer van. Het is niet heel duur ¤100 per raam ongeveer.
pi_150400297
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:48 schreef PJ het volgende:

[..]

Dit iets: http://www.keje.nl/Raamdecoratie

Het valt binnen de glaslatten en daarmee lijkt het net alsof het onderdeel van het raam zelf maakt. Ook geen gedoe meer met dat ramen niet open kunnen etc.

[ afbeelding ]

Zonweringstunter.nl in Purmerend is hier onder andere dealer van. Het is niet heel duur ¤100 per raam ongeveer.
Oh, wat tof! Ga ik naar kijken. Zo te zien hebben ze alleen wittinten.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:00:18 #245
4330 PJ
Tja.....
pi_150400347
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, wat tof! Ga ik naar kijken. Zo te zien hebben ze alleen wittinten.
Volgens mij kan je elke kleur krijgen die je wilt maar dan moet je wel wat extra betalen.
pi_150400468
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:00 schreef PJ het volgende:

[..]

Volgens mij kan je elke kleur krijgen die je wilt maar dan moet je wel wat extra betalen.
Hebben jullie ze ook?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:05:01 #247
4330 PJ
Tja.....
pi_150400554
Nog niet, ga ze
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben jullie ze ook?
Nog niet, maar ik ga ze in ons nieuwe huis wel nemen. Ik heb ze reeds 'live' gezien en was erg onder de indruk van dat als je het niet weet je niet ziet dat het niet bij raam hoort.
pi_150400684
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:05 schreef PJ het volgende:

Nog niet, maar ik ga ze in ons nieuwe huis wel nemen. Ik heb ze reeds 'live' gezien en was erg onder de indruk van dat als je het niet weet je niet ziet dat het niet bij raam hoort.
Zien de zijkanten er niet wat goedkoop uit? (Niet dat onze kozijnen nou zo prachtig zijn.)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:13:27 #249
4330 PJ
Tja.....
pi_150401181
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zien de zijkanten er niet wat goedkoop uit? (Niet dat onze kozijnen nou zo prachtig zijn.)
Nee, valt erg mee.
pi_150401399
Ik ben nu wel heel benieuwd. Ik zou ze wel eens in het echt willen zien. Waar heb jij ze gezien, in Purmerend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')