Jij hier!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:54 schreef wickie het volgende:
Oeh die is mooi! En wat wordt het allemaal mooi zeg!
Haha dat is eentje die er kijk op heeftquote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn zoontje: "Je moet nooit een muurtje van boven naar beneden maken. Dan vallen de blokken naar beneden. Je kunt wel geestenblokken gebruiken, maar door een geest loop je heen. Door geestenblokken vallen de andere blokken dus ook heen. Dat is dus geen oplossing. Je moet van beneden naar boven werken."
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn zoontje: "Je moet nooit een muurtje van boven naar beneden maken. Dan vallen de blokken naar beneden. Je kunt wel geestenblokken gebruiken, maar door een geest loop je heen. Door geestenblokken vallen de andere blokken dus ook heen. Dat is dus geen oplossing. Je moet van beneden naar boven werken."
Zou je de aannemers ook mij willen pm'en? Voor ons zit er ook zo'n verbouwing aan te komen. Merciquote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De dakkapel kostte zo'n 5000 euro en verder kun je het zo duur maken als je zelf wil. (Nou ja, dat kan voor de dakkapel zelf ook natuurlijk). Ik zou rekening houden met een bedrag van 5.000-10.000 euro erbovenop. (Jullie zullen waarschijnlijk meer in de buurt van die 5.000 euro zitten, aangezien jullie zo te horen minder hoeven laten doen dan wij.)
Ik heb werkspot gebruikt om een lijstje van aannemers te vinden, dus ik heb de klus zelf er niet op gezet. Ik heb gekeken naar de cijfers, de feedback en de foto's. Uiteindelijk heb ik twee aannemers via Werkspot uitgenodigd en één aannemer waarvan we een website specifiek gericht op zolderverbouwingen hadden gevonden. Eén aannemer is niet op komen dagen en van de andere aannemers hadden we een goede indruk en kregen we een vrij scherpe prijs. Is dus goed bevallen.
Als je in de omgeving Amsterdam zit, kan ik je hun namen wel geven.
Dat klinkt wel alsof het einde in zicht is!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Het is nu echt bijna af! Morgen wordt de ombouw voor de wasmachine en droger gemaakt en donderdag worden nog wat kleine punten afgewerkt (bijv. het leidingwerk voor de wastafel). Daarna is het nog niet helemaal af, want de douchedeur moet nog worden ingemeten en door een extern bedrijf en op maat worden gemaakt. Ook hebben we tegels bij moeten bestellen voor de douchevloer; die kunnen pas over een week worden geleverd. Ze komen dus nog één keer terug na deze week om deze zaken af te werken.
Ik moest het even nakijken! Het plan was maandag 26 januari te beginnen, maar uiteindelijk zijn ze op woensdag 28 januari begonnen. De verbouwing heeft dus 5 weken geduurd.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:06 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Dat klinkt wel alsof het einde in zicht is!
Hoe lang zijn ze nu bezig?
Haha! Nou gelukkig maar dat ze nog 1 keer terugkomen danquote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moest het even nakijken! Het plan was maandag 26 januari te beginnen, maar uiteindelijk zijn ze op woensdag 28 januari begonnen. De verbouwing heeft dus 5 weken geduurd.
Hoe vreselijk ik de rommel ook vind - ik denk dat ik het ga missen om de jongens in huis te hebben.
Dat poetsen heb ik net gedaan (al is het nog steeds niet helemaal schoon). Zoals ik al zei: ik had gehoopt dat de vloer er beter aan toe zou zijn. Aan de andere kant: als ik over de vloer in de woonkamer kruip, dan zie ik meer oneffenheden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:12 schreef Puala het volgende:
En eerst een keer goed poetsen en dan overwegen wat je doet. Is dat geen optie?
Ja dat is lastig. Dat is een keuze die je eigenlijk alleen zelf kan maken..quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat poetsen heb ik net gedaan (al is het nog steeds niet helemaal schoon). Zoals ik al zei: ik had gehoopt dat de vloer er beter aan toe zou zijn. Aan de andere kant: als ik over de vloer in de woonkamer kruip, dan zie ik meer oneffenheden.
Het ergste is eigenlijk nog de verkleuring op één plek (waar ik het voor de verbouwing al over had). Voor een deel komt er een bureau te staan, voor een deel niet. Ik kan er altijd nog een kleedje neerleggen. Maar we kunnen nu natuurlijk ook beslissen dat dit een uitgelezen moment is om iets aan de vloer te doen, aangezien de zolder nu (zo goed als) leeg is.
Haha mannenquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
Lief ziet het niet eens, dus de keuze lijkt gemaakt.
Ga je met alle kamers schuiven?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook echt in om aan de kamers op de eerste verdieping te gaan beginnen! Als de bouwvakkers weg zijn, begint voor ons het werk eigenlijk pas.
Jep. Eerst moeten we op zolder opruimen (achter de knieschotten en ook de vliering), de werkkamer (her)installeren en onze slaapkamer verhuizen van de eerste verdieping naar zolder. Dan ga ik onze oude slaapkamer opnieuw verven (eerst de gaten in de muren dichten). Als de verflucht weg is, gaat Lena in onze oude slaapkamer slapen. Daarna ga ik haar oude slaapkamer verven. En als dat klaar is, gaan we daar de walk-in closet installeren.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:55 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ga je met alle kamers schuiven?
Ook nog een heel project!
Wat zou je precies met je zolder willen laten doen?quote:Ik hik stiekem nog meer tegen onze zolder verbouwing aan nu ik zie hoveel tijd het kost. Mijn twee oudsten slapen er en die moeten dan dus een hele poos ergens anders in huis camperen. We sparen eerst nog maar even door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |