abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149925924
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:26 schreef Teslynd het volgende:
Mooi strak zeg! De kleur van de muur staat nog steeds prima.
Die muur (dus de achterste muur in slaapkamer en werkkamer) blijft ook in een kleur die erop lijkt, namelijk de bovenste van onderstaande kleuren (Early Dew). Ik wou eerst zelf die muren gaan verven, maar ze doen het voor ons. Wel zo makkelijk. Oh, volgens mij ligt de kleur van de tegels in de douche ook erg dicht tegen Early Dew aan.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_149926038
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:20 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wauw die ramen in de slaapkamer
Ja, tof hè? *O*

Ik ben er heel blij mee dat we ervoor hebben gekozen om alles te laten stuken, dus zowel de knieschotten als de schuine wanden. Staat veel mooier, want alles loopt door.

Hier kun je goed zien hoe de afwerking was:

En nu:

pi_149934720
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, tof hè? *O*

Ik ben er heel blij mee dat we ervoor hebben gekozen om alles te laten stuken, dus zowel de knieschotten als de schuine wanden. Staat veel mooier, want alles loopt door.

Hier kun je goed zien hoe de afwerking was:

[ afbeelding ]

En nu:

[ afbeelding ]
Oh dat is mooi strak zeg. Maar hoe kom je achter die schotten? Ik ben grote schuifdeuren gewend. Kun je achter de volle breedte komen zo?
pi_149945518
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:28 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Oh dat is mooi strak zeg. Maar hoe kom je achter die schotten? Ik ben grote schuifdeuren gewend. Kun je achter de volle breedte komen zo?
Kruipen; zo deden we dat voorheen ook. In de praktijk pak je alleen alles wat in de buurt van de opening ligt en de rest is dus voor langetermijnopslag. Schuifdeuren zijn natuurlijk ideaal, maar daar hadden we nu niet genoeg ruimte voor. De luiken zijn wel nog iets kleiner geworden dan wat we hadden. Nou ja, het is niet anders. Er komen als het goed is wel mooiere deurtjes voor.
pi_149966229
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kruipen; zo deden we dat voorheen ook. In de praktijk pak je alleen alles wat in de buurt van de opening ligt en de rest is dus voor langetermijnopslag. Schuifdeuren zijn natuurlijk ideaal, maar daar hadden we nu niet genoeg ruimte voor. De luiken zijn wel nog iets kleiner geworden dan wat we hadden. Nou ja, het is niet anders. Er komen als het goed is wel mooiere deurtjes voor.
Je hebt er nu ook een vliering bij voor ruimte :)
pi_150009251
Ja precies, er komt een vliering bij. En dikke kans dat we van de nis in de slaapkamer toch een kast laten maken.

Gisteren is er i.v.m. ziekte niet gewerkt, maar vandaag is extra hard doorgepakt. De slaapkamer is nu geloof ik wel af. Early Dew zit ook op de muur en lijkt heel mooi, al heb ik het niet bij daglicht gezien.

Morgen is het betegelen van de douche aan de beurt!
pi_150081702
Kleine update. Deze week toch weer wat zieken waardoor de vorderingen iets minder vlot gaan dan gehoopt, al wordt er wel weer keihard gewerkt. Het gaat deze week niet afkomen, maar er staat tegenover dat ze de boel wel mooi afwerken en ook nog wat extra's hier en daar doen. O+

Early Dew van Flexa in de slaapkamer:

In de andere kamer zit nog de oude kleur. Je kunt goed zien dat de kleuren niet veel van elkaar verschillen:

In de vloer komt een grijze voeg en tussen de tegels tegen de muur een witte:

donderdag 26 februari 2015 @ 20:14:17 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150082530
Als je niet zou weten dat het niet dezelfde kleur was zou je denken dat het door de verschillende lichtval kwam.

Het wordt erg mooi O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150083721
Ik word wel behoorlijk gek van de meuk in huis. Maar het is het waard. Toch? Hmf.
pi_150084290
Die kleur van de tegeltjes! Wauw!
Staat ook goed bij de muur.
Ik wil jouw zolder geloof ik :o
pi_150084720
Als 'ie af is, kom ik nooit meer van zolder.
pi_150101061
Voelt zo raar om steeds mee te kijken in het topic en niks te zeggen.... :@. Dus lurker die de complete verbouwing mee gevolgd heeft meldt zich:

Wat wordt het ontzettend mooi!!!! En die kleur op de muur is super, ondanks het kleine verschil met de oude kleur oogt het net een tikkeltje warmer of zo.

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
pi_150101412
Ik lurk ook mee, maar zeg ook nooit wat :@
Ik vind het echt mooi worden! Geeft mij inspiratie voor mijn toekomstige zolder :9. Eerst maar eens sparen ;( (en wachten tot mijn nieuwbouwwoning af is :+ )
pi_150101614
Haha. O+ Ik krijg soms een pm van een lurker, dus ik weet dat ze er zijn. Dat is een van de redenen dat ik blijf posten; misschien zijn anderen ermee geholpen.

De belangrijke reden is natuurlijk dat ik vooral veel aan de tips hier heb. :7
pi_150101685
Dan iets anders waar ik tips voor kan gebruiken! Herinneren jullie deze zandbak nog?

Die heeft z'n beste tijd gehad en de kinderen spelen er nog nauwelijks in. Die ga ik dus weghalen. Ik overweeg er een moestuinbak te maken. Iemand een tip voor hoe je zo'n ding maakt (of andere suggesties)?
pi_150101726
Andere onderhoudswerkzaamheden die voor het voorjaar op het programma staan:

- de laurier voor en achter flink terugsnoeien - wat groeit die hard;
- de bank in de achtertuin opnieuw verven.
pi_150101840
Zoiets lijkt me wel wat:

vrijdag 27 februari 2015 @ 09:17:28 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150101903
Waarom weghalen en er niet gewoon zwart zand in (op een bedje van speelzand, dat scheelt mogelijk onkruid), en van de zandbak een moestuintje maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150101954
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:17 schreef Leandra het volgende:
Waarom weghalen en er niet gewoon zwart zand in (op een bedje van speelzand, dat scheelt mogelijk onkruid), en van de zandbak een moestuintje maken?
Hij ziet er heel slecht uit: door en door nat, helemaal groen geworden. Ik kan 'em wel gaan beitsen of zo, maar waarschijnlijk is het daar te laat voor?
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:20:44 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150101979
Eerst een paar liter azijn er overheen tegen de groene aanslag?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150101997
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:20 schreef Leandra het volgende:
Eerst een paar liter azijn er overheen tegen de groene aanslag?
Zou het hout niet al te verrot zijn?
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:24:43 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150102067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zou het hout niet al te verrot zijn?
Dat weet ik niet, maar voor 39 cent per liter zou ik het wel even proberen.

Desnoods eerst een stukje, op een paar zonnige dagen werkt het best, en daarna eventueel nog met een sopje.
Maar in eerste instantie gewoon wat azijn er overheen en een paar dagen kijken wat de zon er mee doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150102068
Even een foto gemaakt:

vrijdag 27 februari 2015 @ 09:25:30 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150102081
Oh... Dat is wel een uitdaging ja :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150102085
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar voor 39 cent per liter zou ik het wel even proberen.

Desnoods eerst een stukje, op een paar zonnige dagen werkt het best, en daarna eventueel nog met een sopje.
Maar in eerste instantie gewoon wat azijn er overheen en een paar dagen kijken wat de zon er mee doet.
True! En ik heb nog azijn in huis, want ik verwijder zo ook de aanslag van de tegels.

Regel jij een paar dagen zon? :+
pi_150102099
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:25 schreef Leandra het volgende:
Oh... Dat is wel een uitdaging ja :X
De bovenste planken zou ik er sowieso af halen. Maar goed, het is onbewerkt (en ongetwijfeld goedkoop) hout dat al drie jaar buiten staat. Zou me niets verbazen als er nog weinig aan te redden valt.
pi_150102134
Morgenvroeg wordt het mooi weer, dus dan ga ik maar weer eens in de tuin werken. De passiebloem moet ik nodig snoeien. :X
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:27:30 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150102139
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

True! En ik heb nog azijn in huis, want ik verwijder zo ook de aanslag van de tegels.

Regel jij een paar dagen zon? :+
Ik hoorde dat die volgende week z'n best zou doen... Maar misschien was dat wishful thinking van mijn man :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150102189
Doe je mee aan de nieuwe AH-spaaractie met de moestuinplanten? Ik moet over een week al gaan verpotten, dus ik wil wel z.s.m. een moestuinbak!
pi_150102232
Deze kost 20 euro. Verleidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 27-02-2015 09:37:20 ]
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:40:24 #131
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_150102513
Wij hebben ook zo'n verbouwing op ons wensenlijstje staan. Wij hebben een hoekhuis, met aan de voor- en achterkant al een raam. Dan willen we aan 1 kant een flinke dakkapel en de zolder (nu 1 grote open ruimte van 4+m hoog) indelen in een overloop(je) en 2 slaapkamers met daarboven een vliering. Hok voor de droger, ketel enz. zit er al.

Kun je misschien globaal een idee geven wat het hele feest bij jullie gekost heeft en hoe hebben jullie de aannemer gevonden? Ik heb er een beetje moeite mee om zo'n grote verbouwing via bijv. werkspot uit te zetten.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_150102527
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:31 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
Dan heb je met 3 jaar weer hetzelfde probleem..
pi_150102544
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:41 schreef Puala het volgende:

[..]

True. Het is echt allemaal nogal flut. En zelf maken is zo leuk!
pi_150102673
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:40 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Wij hebben ook zo'n verbouwing op ons wensenlijstje staan. Wij hebben een hoekhuis, met aan de voor- en achterkant al een raam. Dan willen we aan 1 kant een flinke dakkapel en de zolder (nu 1 grote open ruimte van 4+m hoog) indelen in een overloop(je) en 2 slaapkamers met daarboven een vliering. Hok voor de droger, ketel enz. zit er al.

Kun je misschien globaal een idee geven wat het hele feest bij jullie gekost heeft en hoe hebben jullie de aannemer gevonden? Ik heb er een beetje moeite mee om zo'n grote verbouwing via bijv. werkspot uit te zetten.
De dakkapel kostte zo'n 5000 euro en verder kun je het zo duur maken als je zelf wil. (Nou ja, dat kan voor de dakkapel zelf ook natuurlijk). Ik zou rekening houden met een bedrag van 5.000-10.000 euro erbovenop. (Jullie zullen waarschijnlijk meer in de buurt van die 5.000 euro zitten, aangezien jullie zo te horen minder hoeven laten doen dan wij.)

Ik heb werkspot gebruikt om een lijstje van aannemers te vinden, dus ik heb de klus zelf er niet op gezet. Ik heb gekeken naar de cijfers, de feedback en de foto's. Uiteindelijk heb ik twee aannemers via Werkspot uitgenodigd en één aannemer waarvan we een website specifiek gericht op zolderverbouwingen hadden gevonden. Eén aannemer is niet op komen dagen en van de andere aannemers hadden we een goede indruk en kregen we een vrij scherpe prijs. Is dus goed bevallen.

Als je in de omgeving Amsterdam zit, kan ik je hun namen wel geven.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:49:50 #135
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_150102731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

Dat zitten we. Kun je het sturen via PM? Ontzettend bedankt! :)

Ik moet trouwens zeggen dat ik me daar niet eens enorm van verslik, voor de hele zolder incl. dakkapel.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_150102773
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:49 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Dat zitten we. Kun je het sturen via PM? Ontzettend bedankt! :)

Ik moet trouwens zeggen dat ik me daar niet eens enorm van verslik, voor de hele zolder incl. dakkapel.
Het is me ook erg meegevallen, al moet ik zeggen dat de kleine aankopen aantikken, dus een kraan hier en daar, een douchedeur, wastafel. Als je al die zaken niet hebt, zal dat veel geld schelen.

Ik stuur je een pm!
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:56:49 #137
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_150102928
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:41 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat zul je houden met houten bakken. Ook als je ze op wieltjes maakt of van meer duurzaam hout. Grond+water+hout=houtrot.
In dit geval dan liever voor 20 euro 3 jaar plezier, dan 60 euro uitgeven voor een betere bak die maar twee jaar langer meegaat dan deze goedkope.
Als je een onsterfelijke moestuinbak wilt, ga dan voor stapelstenen of cortenstaal of zo.
pi_150102958
Ik heb geen idee hoe je zo'n moestuinbak maakt, maar ben erg benieuwd :D
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_150103224
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:56 schreef Barrah het volgende:

[..]

Dat zul je houden met houten bakken. Ook als je ze op wieltjes maakt of van meer duurzaam hout. Grond+water+hout=houtrot.
In dit geval dan liever voor 20 euro 3 jaar plezier, dan 60 euro uitgeven voor een betere bak die maar twee jaar langer meegaat dan deze goedkope.
Als je een onsterfelijke moestuinbak wilt, ga dan voor stapelstenen of cortenstaal of zo.
Hm ja. Ik vind het op zich geen probleem om elk jaar zo'n bak van de buitenkant te beitsen, maar ik om zo'n bak nou elk jaar leeg te halen op nieuw aan te pakken - dat gaat me wat te ver.

Ik beitste vroeger in de zomer de omheining van de paardrijdbak. Heel vroeg beginnen omdat het in de brandende zon niet te doen was. Geweldig, die geur ook. O+
pi_150103277
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:31 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
Precies deze hebben wij in de achtertuin staan. Samen met een trap-model. Ik ben er echt ontzettend blij mee. Heel simpel in gebruik, goedkoop in aanschaf idd en mja, het probleem met hout blijf je houden denk ik.

Qua moestuin, bij intratuin verkopen ze ook kleine opgekweekte plantjes voor de moestuin. Meestal 4 stuks voor 1 euro. Die deden het bij mij echt als een trein. Mochten je AH-potjes niet genoeg zijn om de bak mee te vullen dan kun je overwegen het daarmee aan te vullen. En hoe zit je met zon, daar waar je die bak wilt?
:)
pi_150103299
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hm ja. Ik vind het op zich geen probleem om elk jaar zo'n bak van de buitenkant te beitsen, maar ik om zo'n bak nou elk jaar leeg te halen op nieuw aan te pakken - dat gaat me wat te ver.

Ik beitste vroeger in de zomer de omheining van de paardrijdbak. Heel vroeg beginnen omdat het in de brandende zon niet te doen was. Geweldig, die geur ook. O+
Ik denk dat het je veel minder moeite kost om gewoon elke 3/4 jaar zo'n nieuwe moestuinbak te kopen, als het je stoort.
Volgens mij valt de aanslag bij de onze best mee vooralsnog na een jaar gebruiken. Kan wel foto maken als je dat wilt.
pi_150103322
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Precies deze hebben wij in de achtertuin staan. Samen met een trap-model. Ik ben er echt ontzettend blij mee. Heel simpel in gebruik, goedkoop in aanschaf idd en mja, het probleem met hout blijf je houden denk ik.
Goed om te horen!

quote:
Qua moestuin, bij intratuin verkopen ze ook kleine opgekweekte plantjes voor de moestuin. Meestal 4 stuks voor 1 euro. Die deden het bij mij echt als een trein. Mochten je AH-potjes niet genoeg zijn om de bak mee te vullen dan kun je overwegen het daarmee aan te vullen. En hoe zit je met zon, daar waar je die bak wilt?
De bak zou op het westen komen. In de ochtend krijgt 'ie geen zon, maar in de middag juist heel veel zon. Hij staat wel redelijk beschut tussen de andere planten, misschien zelfs iets te beschut. Ik kan die eventueel flink terugsnoeien zodat er meer zon bij komt.
pi_150103382
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik denk dat het je veel minder moeite kost om gewoon elke 3/4 jaar zo'n nieuwe moestuinbak te kopen, als het je stoort.
Volgens mij valt de aanslag bij de onze best mee vooralsnog na een jaar gebruiken. Kan wel foto maken als je dat wilt.
Foto! *O*

Ik ben echt fan van die AH-actie. Ik denk dat de bak wel volkomt, want ik heb na een week al een enorme berg kweekpotjes staan. De radijsjes en kropsla zijn al binnen 5 dagen opgekomen . :o
pi_150103456
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Foto! *O*

Ik ben echt fan van die AH-actie. Ik denk dat de bak wel volkomt, want ik heb na een week al een enorme berg kweekpotjes staan. De radijsjes en kropsla zijn al binnen 5 dagen opgekomen . :o
Leuk zijn ze hè? :D wij zijn ook al een eind op weg :') :D bijna 2 bakken vol. Spinazie en rucola zijn al omhoog en bij E. is de bosaardbei zichtbaar. O+

Deze foto's zijn van anderhalve maand geleden, kale wintertuin :')

Wellicht goed om in het achterhoofd te houden dat onze bakken direct op de aarde staan, dus niet op een stenen ondergrond.
pi_150103460
oh en met bonus-kerstboom zie ik nu :D
pi_150103487
Jaloers! Bij ons komt er nog niets op van de moestuintjes. Maar ik vind het wel een leuke actie. Bij ons buiten zetten, wordt wel nog een uitdaging, maar goed.

Ik zou gewoon zo'n goedkope moestuinbak kopen. Eventueel in de beits zetten, en dan kan-ie wel een paar jaar mee, toch?
pi_150103523
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Leuk zijn ze hè? :D wij zijn ook al een eind op weg :') :D bijna 2 bakken vol. Spinazie en rucola zijn al omhoog en bij E. is de bosaardbei zichtbaar. O+

Deze foto's zijn van anderhalve maand geleden, kale wintertuin :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wellicht goed om in het achterhoofd te houden dat onze bakken direct op de aarde staan, dus niet op een stenen ondergrond.
Oh, die getrapte is gaaf! Waar heb je die vandaan?
pi_150103569
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, die getrapte is gaaf! Waar heb je die vandaan?
Allebei van intratuin. We wilden in eerste instantie een andere getrapte maar die was uitverkocht. Die had een meer speelse indeling met kleinere bakken. Lastig uit te leggen, zal even kijken of k een foto zie. Volgens mij komen die bakken elk jaar opnieuw.

Hij kostte ook 20 euro trouwens
pi_150103636
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Allebei van intratuin. We wilden in eerste instantie een andere getrapte maar die was uitverkocht. Die had een meer speelse indeling met kleinere bakken. Lastig uit te leggen, zal even kijken of k een foto zie. Volgens mij komen die bakken elk jaar opnieuw.

Hij kostte ook 20 euro trouwens
De Intratuin heeft nu alweer een moestuinspecial. Ik ga morgen gewoon kijken!
pi_150103664
Ik hoop heel erg dat m'n rode bes dit jaar geen bladluis krijgt. Het jaar ervoor had ik zo'n geweldige oogst en dit jaar viel dat bitter tegen. ;(
pi_150103689
pi_150103700
Ooh, die getrapte vind ik ook gaaf! Maar echt geen plek voor...

Wij hebben trouwens een bloembak met trellis als afscheiding met de buren, en daar heb ik mijn kruidentuin in. Werkt ook goed. Hmmm, misschien kan daarnaast nog een bak voor de moestuin, maar die krijgt wel vrij weinig zon.
pi_150103767
Hmm kan het plaatje niet vinden, het was zo'n soort maar dan een klein slagje groter.
http://moestuintafel-cent(...)tuinbakken/hillhout/

Nouja anyroads, intratuin is echt walhalla voor al je moestuin-benodigdheden vind ik. De betere moestuinierder denkt daar wellicht anders over ;) maar ik vind het een fijne winkel. Veel info bij alle plantjes en zulks, ook prettig. En echt die opgekweekte plantjes _O_ ik heb vorig jaar van april tot september veldsla en rucola gehad :o O+
pi_150104114
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:24 schreef mignonne het volgende:

En echt die opgekweekte plantjes _O_ ik heb vorig jaar van april tot september veldsla en rucola gehad :o O+
Wow!
pi_150104155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wow!
Als je alleen steeds de blaadjes plukt die je nodig hebt, dan blijft ie doorgroeien. Ik lieg trouwens, van mei tot september. Maar dan nog, ik vond het zo leuk :D
wel de bloemetjes van de rucola weghalen als die komen.
pi_150104486
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als je alleen steeds de blaadjes plukt die je nodig hebt, dan blijft ie doorgroeien. Ik lieg trouwens, van mei tot september. Maar dan nog, ik vond het zo leuk :D
wel de bloemetjes van de rucola weghalen als die komen.
Ik weet nu al dat ik met radijsjes en aubergine niks ga doen; die vind ik helemaal niet lekker. Maar juist rucola en sla eten we veel, dus het zou geweldig zijn als we die in onze eigen tuin hadden.

Ik ben benieuwd of ongedierteproblematiek een rol gaat spelen. Mijn ervaring met de "edible garden' is dat het in theorie een leuk idee is maar dat de praktijk wat weerbarstiger is.
pi_150104661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet nu al dat ik met radijsjes en aubergine niks ga doen; die vind ik helemaal niet lekker. Maar juist rucola en sla eten we veel, dus het zou geweldig zijn als we die in onze eigen tuin hadden.

Ik ben benieuwd of ongedierteproblematiek een rol gaat spelen. Mijn ervaring met de "edible garden' is dat het in theorie een leuk idee is maar dat de praktijk wat weerbarstiger is.
Hahahaha :D ja radijsjes O+ daar had ik er 800 van vorig jaar :D ik lust ze idd niet :') je kunt ze wel in de voortuin leggen met een bordje erbij gratis mee te nemen ofzo, ik denk dat ik dat dit jaar doe met mijn dingesen. Ik vind het zonde om het weg te gooien.

Slakken kunnen een probleem zijn met sla, dus daar zou ej naar kunnen kijken of je iets van een slakkenval erbij zet of anderszins iets wat het een beetje tegen gaat? Verder gewoon wassen die hap, klaar :P
  Moderator vrijdag 27 februari 2015 @ 10:59:19 #158
5428 crew  miss_sly
pi_150104922
Of gewoon lekker kwistig met onkruidbestrijdingsmiddel spuiten:+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150105685
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:51 schreef mignonne het volgende:

Slakken kunnen een probleem zijn met sla, dus daar zou ej naar kunnen kijken of je iets van een slakkenval erbij zet of anderszins iets wat het een beetje tegen gaat? Verder gewoon wassen die hap, klaar :P
Ondanks onze slakresistente planten hebben we vorig jaar toch best veel slakken gehad. Ik heb toen ecovriendelijke korrels gestrooid en die werkten goed! Die ga ik nu alvast preventief kopen, net als antibladluisspul.

We hebben dit voorjaar trouwens voor het eerst een mol gehad! :o
pi_150105723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ondanks onze slakresistente planten hebben we vorig jaar toch best veel slakken gehad. Ik heb toen ecovriendelijke korrels gestrooid en die werkten goed! Die ga ik nu alvast preventief kopen, net als antibladluisspul.

We hebben dit voorjaar trouwens voor het eerst een mol gehad! :o
Welke korrels heb je gebruikt? Slakken waren hier vorig jaar wel een ding.
pi_150105732
Oh, en we komen twee vloertegels in de badkamer tekort. Hebben we weer handig ingekocht. :') De aannemer gaat dit weekeinde even op zoek en anders moet ik maar bijbestellen, maar dat betekent dus weer wat vertraging, grrr.
pi_150105747
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Welke korrels heb je gebruikt? Slakken waren hier vorig jaar wel een ding.
Escar-Go. :D

pi_150106700
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:07 schreef Claudia_x het volgende:
Dan iets anders waar ik tips voor kan gebruiken! Herinneren jullie deze zandbak nog?

[ afbeelding ]

Die heeft z'n beste tijd gehad en de kinderen spelen er nog nauwelijks in. Die ga ik dus weghalen. Ik overweeg er een moestuinbak te maken. Iemand een tip voor hoe je zo'n ding maakt (of andere suggesties)?
Kijk bij makkelijkemoestuin.nl van Jelle naar zijn ideeën van de vierkantemetertuin. Hij is daar helemaal gericht op en steekt er moeite in om het voor kinderen bereikbaar te maken, omdat verse groente zo gezond is. Zijn toveraarde is duur, met gewone aarde gaat het natuurlijk ook. Hij heeft de gewoonte om 1x de makkelijke-moestuinmix te storten en het volgende seizoen gaat er alleen verse compost bij. Zijn bakken staan op de tuingrond, maar wel met worteldoek o.i.d. Bij mij op balkon lukt het niet met alleen compost erbij. Wel herbruik ik een deel van de oude grond.

Alle onbewerkte houten moestuinbakken gaan niet lang mee. Gebruik deze speelbak nog 1 jaar om te kijken hoe het moestuinieren gaat. Aan het einde van het seizoen zal hij vanzelf uit elkaar vallen en de aarde verdeel je over de vaste beplanting.

Ik las dat spuiten met chilipeper in het water helpt tegen luizen (en tegen hertenvraat).
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:07:59 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150107260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Escar-Go. :D

[ afbeelding ]
:D Briljante naam _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150107435
mwhehe die naam :D
pi_150107815
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:54 schreef Teslynd het volgende:

Kijk bij makkelijkemoestuin.nl van Jelle naar zijn ideeën van de vierkantemetertuin. Hij is daar helemaal gericht op en steekt er moeite in om het voor kinderen bereikbaar te maken, omdat verse groente zo gezond is. Zijn toveraarde is duur, met gewone aarde gaat het natuurlijk ook. Hij heeft de gewoonte om 1x de makkelijke-moestuinmix te storten en het volgende seizoen gaat er alleen verse compost bij. Zijn bakken staan op de tuingrond, maar wel met worteldoek o.i.d. Bij mij op balkon lukt het niet met alleen compost erbij. Wel herbruik ik een deel van de oude grond.
Wat een leuke website, zeg!
pi_150120045
Paar foto's van de douche! De kwaliteit van de foto's is niet al te best, want het was al vrij donker.

Er is een bovenstuk ingezet (ik vraag me nog steeds af hoe ze dat doen):

De tegels tegen de muur zijn gevoegd, die op de vloer nog niet (omdat er dus twee tegels te weinig waren):

Ik ben blij met het voegwerk!

En dit is een heel slechte foto, maar geeft een beeld van de rest (met een stukje schuin dak!). Het plafond is gestukt en er zit een afzuigding in. Er komen nog spotjes in en er moet nog geverfd worden. Je ziet hier dat we ervoor hebben gekozen om de tegel niet tot helemaal bovenaan door te laten lopen.

Oh, en ik zeg wel "ze", maar de afgelopen week is er vooral door één persoon gewerkt.
pi_150121042
Die ene persoon heeft zeer mooi werk afgeleverd!
pi_150121517
Oh, en ik heb mijn zinnen gezet op een vuurkorf of terrashaard!

pi_150121554
Oeh die is mooi! En wat wordt het allemaal mooi zeg!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator vrijdag 27 februari 2015 @ 20:21:27 #171
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150122677
Is er een reden waarom je niet helemaal tot boven aan getegeld is ? Als er onderaan nou met een halve tegel begonnen was; dan was je boven aan toch met een hele tegel uitgekomen zijn ?
pi_150123061
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 20:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Is er een reden waarom je niet helemaal tot boven aan getegeld is ? Als er onderaan nou met een halve tegel begonnen was; dan was je boven aan toch met een hele tegel uitgekomen zijn ?
Ik heb er niet naar gevraagd. Ze hebben misschien gewoon van onder naar boven gewerkt. Aan mij is gevraagd of ik bovenaan een klein randje tegels wou of niet en dit leek mij mooier.
pi_150124080
Niet storend inderdaad, het lijkt net een plintje.

Mooi geworden hoor :Y
Spoilers!
  vrijdag 27 februari 2015 @ 23:05:06 #174
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_150130021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 20:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Als je daar pas halverwege achterkomt zou je het zelfs nog kunnen oplossen door het verlaagd plafond een halve tegen te laten zakken... Ik snap dit ook niet helemaal, had dan voor het oog nog maar een rij tegels weggelaten. Verder wordt het wel super mooi trouwens!

Heel benieuwd hoe je wastafel gaat worden. En goed dat je in de slaapkamer voor een kast gaat. Hoewel het open wel ruimtelijker is, is het wel de meest praktische oplossing.
pi_150137193
Ja ach, ik vind het prima zo. Er zijn dingen waar ik me enorm aan kan ergeren - ik ben een perfectionist en muggenzifter - maar dit is er niet een van. Ik heb het plafond sowieso liever niet nog lager, want ik weet nu al niet zeker of de regendouche wel lekker gaat passen.

Dit soort processen zijn wel heel leerzaam. Ik weet weinig van klussen, van de zaken waar je rekening mee moet houden en de verschillende oplossingen die er zijn. Als de wijze waarop tegels worden uitgelijnd iets is wat je heel belangrijk vindt voor je badkamer, dan is dat zeker iets wat je tevoren even met je aannemer door moet spreken (voor de lurkers hier).

Ik weet trouwens niet zeker of we in de slaapkamer voor een kast gaan. Ik heb wel een meerwerkofferte gevraagd, maar we twijfelen nog.
pi_150137214
Mijn zoontje: "Je moet nooit een muurtje van boven naar beneden maken. Dan vallen de blokken naar beneden. Je kunt wel geestenblokken gebruiken, maar door een geest loop je heen. Door geestenblokken vallen de andere blokken dus ook heen. Dat is dus geen oplossing. Je moet van beneden naar boven werken."
pi_150137220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:54 schreef wickie het volgende:
Oeh die is mooi! En wat wordt het allemaal mooi zeg!
Jij hier! *O* Hoe gaat het bij jullie?
pi_150137226
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 07:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn zoontje: "Je moet nooit een muurtje van boven naar beneden maken. Dan vallen de blokken naar beneden. Je kunt wel geestenblokken gebruiken, maar door een geest loop je heen. Door geestenblokken vallen de andere blokken dus ook heen. Dat is dus geen oplossing. Je moet van beneden naar boven werken."
Haha dat is eentje die er kijk op heeft :)
  zaterdag 28 februari 2015 @ 09:52:42 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150138259
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 07:34 schreef Claudia_x het volgende:
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 28 februari 2015 @ 09:55:36 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150138309
Een bovenstuk is een latei.
Simpel gezegd: een balk die iets doorloopt op beide naastgelegen muurtjes.

Edit: Googleplaatjes.

[ Bericht 34% gewijzigd door Leandra op 28-02-2015 10:00:50 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150152690
Altijd leuk om te weten! Ik vraag me wel af of ze het zo hebben gedaan, want de muurtjes zaten er al in voor ze de bovenkant maakten. Oh well.

Ik heb vandaag flink in de tuin gewerkt (helaas geen foto's tevoren gemaakt). Kijk, het is deze bak geworden (van douglashout, dus toch een wat luxueuzer exemplaar):

En dit is er van mijn passiebloem over. :o

pi_150153598
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De dakkapel kostte zo'n 5000 euro en verder kun je het zo duur maken als je zelf wil. (Nou ja, dat kan voor de dakkapel zelf ook natuurlijk). Ik zou rekening houden met een bedrag van 5.000-10.000 euro erbovenop. (Jullie zullen waarschijnlijk meer in de buurt van die 5.000 euro zitten, aangezien jullie zo te horen minder hoeven laten doen dan wij.)

Ik heb werkspot gebruikt om een lijstje van aannemers te vinden, dus ik heb de klus zelf er niet op gezet. Ik heb gekeken naar de cijfers, de feedback en de foto's. Uiteindelijk heb ik twee aannemers via Werkspot uitgenodigd en één aannemer waarvan we een website specifiek gericht op zolderverbouwingen hadden gevonden. Eén aannemer is niet op komen dagen en van de andere aannemers hadden we een goede indruk en kregen we een vrij scherpe prijs. Is dus goed bevallen.

Zou je de aannemers ook mij willen pm'en? Voor ons zit er ook zo'n verbouwing aan te komen. Merci :)
pi_150261694
Het is nu echt bijna af! Morgen wordt de ombouw voor de wasmachine en droger gemaakt en donderdag worden nog wat kleine punten afgewerkt (bijv. het leidingwerk voor de wastafel). Daarna is het nog niet helemaal af, want de douchedeur moet nog worden ingemeten en door een extern bedrijf en op maat worden gemaakt. Ook hebben we tegels bij moeten bestellen voor de douchevloer; die kunnen pas over een week worden geleverd. Ze komen dus nog één keer terug na deze week om deze zaken af te werken.
pi_150264227
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Het is nu echt bijna af! Morgen wordt de ombouw voor de wasmachine en droger gemaakt en donderdag worden nog wat kleine punten afgewerkt (bijv. het leidingwerk voor de wastafel). Daarna is het nog niet helemaal af, want de douchedeur moet nog worden ingemeten en door een extern bedrijf en op maat worden gemaakt. Ook hebben we tegels bij moeten bestellen voor de douchevloer; die kunnen pas over een week worden geleverd. Ze komen dus nog één keer terug na deze week om deze zaken af te werken.
Dat klinkt wel alsof het einde in zicht is!
Hoe lang zijn ze nu bezig?
pi_150265081
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:06 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Dat klinkt wel alsof het einde in zicht is!
Hoe lang zijn ze nu bezig?
Ik moest het even nakijken! Het plan was maandag 26 januari te beginnen, maar uiteindelijk zijn ze op woensdag 28 januari begonnen. De verbouwing heeft dus 5 weken geduurd.

Hoe vreselijk ik de rommel ook vind - ik denk dat ik het ga missen om de jongens in huis te hebben. :o
pi_150272160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik moest het even nakijken! Het plan was maandag 26 januari te beginnen, maar uiteindelijk zijn ze op woensdag 28 januari begonnen. De verbouwing heeft dus 5 weken geduurd.

Hoe vreselijk ik de rommel ook vind - ik denk dat ik het ga missen om de jongens in huis te hebben. :o
Haha! Nou gelukkig maar dat ze nog 1 keer terugkomen dan ;)
pi_150272957
Paar foto's weer! De deuren zitten erin:

Muurt is geverfd O+ :

De deurtjes zitten erin. De knoppen ga ik in ieder geval vervangen, want die vind ik vreselijk. Ik twijfel er nog over of ik de deurtjes zal witten:

De ombouw voor wasmachine en droger wordt vandaag gemaakt:

Ik vind het halletje best groot nog!

pi_150278093
Klein zorgenpuntje: de vloer ziet er niet meer zo geweldig uit als ik had gehoopt. Er zaten al verscheidene verkleuringen in en hij was van meet af aan al net niet zo strak en dekkend als de vloeren op de andere verdiepingen. Nu zitten er ook nog wat vlekken in die ik er niet meer uit krijg. Ik twijfel wat te doen:

- accepteren en het proberen te zien als een "vloer die leeft" :+
- op laten knappen door het bedrijf dat de vloer heeft aangebracht
- zeil van novilon laten leggen

Ik ben er nog niet uit. Optie drie vind ik eigenlijk zonde, want de vloer is juist mooi. Optie twee duurt me te lang. Optie een is een goede optie, want er is een dikke kans dat ik me aan de kleine oneffenheden niet meer erger als de meubels er eenmaal in staan. Bovendien zal de vloer ook meer "klappen vangen" nu we de zolder als volwaardige woonruimte gaan gebruiken. Maar dat kan ook weer een reden zijn om voor optie drie te gaan, wat dat zeil is bijvoorbeeld niet krasgevoelig.
pi_150278179
Afhankelijk van hoe erg het is en of het nog erg zichtbaar is na de plaatsing van de meubels zou ik voor optie 1 gaan :+

Ik vind het erg gaaf worden trouwens :D
pi_150278225
Er is ook een dikke kans dat mijn lief de vlekken niet eens ziet. :+ De vloer op de begane grond heeft bovendien veel meer te verduren gehad en daar erger ik me niet aan.

Ik wil gewoon alles zo graag perfect hebben en perfect krijg je het niet of houd je het niet. Dus misschien kan ik het maar beter loslaten.
pi_150278286
En eerst een keer goed poetsen en dan overwegen wat je doet. Is dat geen optie?
pi_150278821
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:12 schreef Puala het volgende:
En eerst een keer goed poetsen en dan overwegen wat je doet. Is dat geen optie?
Dat poetsen heb ik net gedaan (al is het nog steeds niet helemaal schoon). Zoals ik al zei: ik had gehoopt dat de vloer er beter aan toe zou zijn. Aan de andere kant: als ik over de vloer in de woonkamer kruip, dan zie ik meer oneffenheden.

Het ergste is eigenlijk nog de verkleuring op één plek (waar ik het voor de verbouwing al over had). Voor een deel komt er een bureau te staan, voor een deel niet. Ik kan er altijd nog een kleedje neerleggen. Maar we kunnen nu natuurlijk ook beslissen dat dit een uitgelezen moment is om iets aan de vloer te doen, aangezien de zolder nu (zo goed als) leeg is.
pi_150278860
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat poetsen heb ik net gedaan (al is het nog steeds niet helemaal schoon). Zoals ik al zei: ik had gehoopt dat de vloer er beter aan toe zou zijn. Aan de andere kant: als ik over de vloer in de woonkamer kruip, dan zie ik meer oneffenheden.

Het ergste is eigenlijk nog de verkleuring op één plek (waar ik het voor de verbouwing al over had). Voor een deel komt er een bureau te staan, voor een deel niet. Ik kan er altijd nog een kleedje neerleggen. Maar we kunnen nu natuurlijk ook beslissen dat dit een uitgelezen moment is om iets aan de vloer te doen, aangezien de zolder nu (zo goed als) leeg is.
Ja dat is lastig. Dat is een keuze die je eigenlijk alleen zelf kan maken..
pi_150281415
Lief ziet het niet eens, dus de keuze lijkt gemaakt. :Y)
pi_150281743
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
Lief ziet het niet eens, dus de keuze lijkt gemaakt. :Y)
Haha mannen ;).
Ik ben benieuwd hoe de ombouw van de wasmachine er uit komt te zien!

Mooie kleur op de muur!
pi_150282994
Ik heb ook echt in om aan de kamers op de eerste verdieping te gaan beginnen! Als de bouwvakkers weg zijn, begint voor ons het werk eigenlijk pas.
pi_150283448
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook echt in om aan de kamers op de eerste verdieping te gaan beginnen! Als de bouwvakkers weg zijn, begint voor ons het werk eigenlijk pas.
Ga je met alle kamers schuiven?
Ook nog een heel project!

Maar wat is je zolder al gaaf!
Ik hik stiekem nog meer tegen onze zolder verbouwing aan nu ik zie hoveel tijd het kost. Mijn twee oudsten slapen er en die moeten dan dus een hele poos ergens anders in huis camperen. We sparen eerst nog maar even door.
Met een meidenkwartet
pi_150283632
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:55 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ga je met alle kamers schuiven?
Ook nog een heel project!
Jep. Eerst moeten we op zolder opruimen (achter de knieschotten en ook de vliering), de werkkamer (her)installeren en onze slaapkamer verhuizen van de eerste verdieping naar zolder. Dan ga ik onze oude slaapkamer opnieuw verven (eerst de gaten in de muren dichten). Als de verflucht weg is, gaat Lena in onze oude slaapkamer slapen. Daarna ga ik haar oude slaapkamer verven. En als dat klaar is, gaan we daar de walk-in closet installeren.

Het zijn op zich allemaal leuke klussen, behalve dan het versjouwen van de spullen. Daar heb ik zo'n hekel aan. (Zul je zien dat er daarna beuken zitten in het nieuwe stukwerk.) Er zullen waarschijnlijk wel een paar weekeindes overheen gaan.

quote:
Ik hik stiekem nog meer tegen onze zolder verbouwing aan nu ik zie hoveel tijd het kost. Mijn twee oudsten slapen er en die moeten dan dus een hele poos ergens anders in huis camperen. We sparen eerst nog maar even door.
Wat zou je precies met je zolder willen laten doen?
pi_150283783
Vandaag geen ombouw trouwens; dat wordt morgen. De aannemer is helaas toch nog te ziek. (Ik ben zelf ook ziek.)
pi_150283799
Ik vind dat Early Dew ook zo mooi. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')