quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nog steeds met tekeningen aan het pielen. Op onderstaande schetsen is te zien hoe schuin de muur in de nis loopt. De planken zullen dus beter zo kunnen:
Nee, die zijn flink groter, zo'n 25 cm hoog.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:04 schreef RB42 het volgende:
Je noemde trouwens eerder de afmetingen van de balken. Maar dat waren de dwarsbalkjes. Hoe groot zijn de twee lange balken? Zijn die ook 14 hoog? Dat lijkt me zo weinig voor zo'n grote overspanning, maar het zal vast in orde zijn.
Dolle Timberlex staat erop.quote:Op zondag 1 februari 2015 09:38 schreef RB42 het volgende:
Okee, thanks, dat lijkt me een stuk redelijker en volgens mij kan ik het op de foto's ook zien.
Welk merk/type vlizotrap heb je trouwens?
Ah, dat is ook nog een idee, ja! Er moet in ieder geval iets mee gebeuren, want we moeten nog achter de apparaten kunnen.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:45 schreef Teslynd het volgende:
Mooi duidelijke 3D-afbeeldingen.
De plank over de wasmachines kan je in delen doen. Vooraan een lange van raam tot douche en de achterste korter die je als uitneembaar bovenblad installeert.
In tegenstelling tot de mensen hier?quote:Op maandag 2 februari 2015 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het is zo fijn om iemand te hebben met wie je normaal kunt praten.
En dan kunnen we eindelijk zien hoe het met de lichtinval zit!quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:11 schreef Leandra het volgende:
Fijn, met de kozijnen (en ramen i presume) erin is het tenminste echt dicht, dat scheelt al een stuk.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik volg het op de voet. Spannend, hoor!
Wij hebben geen last gehad van kou.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL, was ik het belangrijkste bijna vergeten
Wat is het verschil dan?quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:54 schreef Leandra het volgende:
Hoewel ik hout in de olie vele malen mooier vind dan in lak (...)
Ja, daar waren ze al mee begonnen. Ze hebben in afwachting van de kozijnen allerlei dingen gedaan die niet direct zichtbaar zijn, zoals het verleggen van elektra.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:20 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat een verschil! Goede keus om die kleine raampjes niet in het midden te doen.
Ze zijn het plafond ook al aan het afwerken?
Hoe lang zijn ze nog bezig denk je? De muren enzo moeten natuurlijk nog. Maar dan heeft alles wel al snel vorm vanaf nu.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, daar waren ze al mee begonnen. Ze hebben in afwachting van de kozijnen allerlei dingen gedaan die niet direct zichtbaar zijn, zoals het verleggen van elektra.
Het plan was aanvankelijk één week voor de dakkapel (intensief werken) en twee weken voor de rest (minder intensief i.v.m. bijvoorbeeld de droogtijd). We zitten nu aan het einde van week twee en we lopen wat achter door een zieke en doordat de afwerking van het dak iets meer tijd nodig had. Bovendien hebben we om extra werkzaamheden gevraagd. Ik gok dat ze over twee weken klaar zijn of in de buurt komen van afronding.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Hoe lang zijn ze nog bezig denk je? De muren enzo moeten natuurlijk nog. Maar dan heeft alles wel al snel vorm vanaf nu.
Ik hou niet zo van steigerhout (en vind de salontafel ook niks, sorry), maar deze voorbeelden zijn wel leuk!quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nog enthousiaster geworden over het gebruik van steigerhout als werkblad na deze plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik zou nog wel zo'n tv-meubel willen maken!
[ afbeelding ]
Ik ben er ook op teruggekomen. Alleen bij die witte tv-kast vind het nog wat. Bekijk maar wat steigerbuizen van dichtbij en voel eens hoe zwaar dat is. Het steigerhout zonder die steigerbuizen vind ik mooier.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:12 schreef Z het volgende:
Steigerhout is het Paars-Oranje van deze tijd.
Dat is een van de hacks die ik tegenkwam tijdens m'n zoektocht. Ik weet niet of het een Besta is op dat plaatje, maar ik heb wel een ander plaatje dat er veel op lijkt en waarin wel een Besta is gecombineerd met steigerhout. Ik ben op zoek naar een ander tv-meubel, dus ik ga het in overweging nemen! Misschien kan ik m'n aannemer er meteen voor gebruiken, want ik heb alleen een blad nodig.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:59 schreef Leandra het volgende:
Dat TV-meubel is leuk!
Het lijkt trouwens een Besta met planken erop, maar dat realiseer je je pas als je er langer naar kijkt
Hè, wat ben je praktisch!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef Teslynd het volgende:
Het bureaublad van 3 losse planken is tricky. Je kan geen lijnen trekken zonder je papier kapot te maken, als je over de naden moet.
Met het nakijken van tentamens is het misschien onhandig, maar ik heb al een bureau en ben niet van plan er een van steigerhout te nemen. Bij de wastafel trek ik denk ik niet vaak lijnen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bureaulegger.
Of: hoe vaak trek je lijnen?
Dat is juist erg rock & roll, een lijntje trekken bij de wastafel backstage in je kleedkamerquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:05 schreef Claudia_x het volgende:
Bij de wastafel trek ik denk ik niet vaak lijnen.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:33 schreef RB42 het volgende:
[..]
Dat is juist erg rock & roll, een lijntje trekken bij de wastafel backstage in je kleedkamer
[..]
Dat is juist erg rock & roll, een lijntje trekken bij de wastafel backstage in je kleedkamer
Wat ruimtelijk en een zee aan lichtquote:Op donderdag 5 februari 2015 17:21 schreef Claudia_x het volgende:
Om 16:00 uur ongeveer ging het tweede kozijn omhoog:
[ afbeelding ]
Ik keek samen met m'n jongste toe:
[ afbeelding ]
Hier ging het glas er net in:
[ afbeelding ]
Heb je misschien ook 'echte' Pinterest-linkjes bij die foto's? Wil tenminste eentje graag toevoegen aan een eigen verzameling om hem makkelijk terug te kunnen vinden. Al vast bedankt!quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nog enthousiaster geworden over het gebruik van steigerhout als werkblad na deze plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik zou nog wel zo'n tv-meubel willen maken!
[ afbeelding ]
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar dit bijvoorbeeld? (Kun je zelf ook eventueel vinden door de link in Google afbeeldingen te droppen.)quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:04 schreef Barrah het volgende:
[..]
Heb je misschien ook 'echte' Pinterest-linkjes bij die foto's? Wil tenminste eentje graag toevoegen aan een eigen verzameling om hem makkelijk terug te kunnen vinden. Al vast bedankt!
Steigerhout is het hout van steigers. Dus die sterke, dikke, massieve planken. Ze hebben een andere uitstraling dan een gewone vuren plank van 2,8 of 3,8 cm dik en zijn natuurlijk flink zwaar.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben op die manier een salontafel en een eetkamer tafel gemaakt. Niet noodzakelijk steigerhout (wat is dat, eigenlijk), maar voor de eettafel simpele planken uit de bouwmarkt, en de salontafel is van boekenplanken van de ikea gemaakt...
[..]
oeh ja je dinges! Veel plezier, met je mooie jurkquote:Op donderdag 12 februari 2015 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
Het duurt best lang, er komt veel meer werk bij kijken dan ik had verwacht. En wat een troep! Vanavond had ik voor het eerst sinds een paar dagen de tijd om weer even goed schoon te maken. Dat was hard nodig, want overal lag witte poeder. Gekmakend. Ik moet m'n uiterste best doen om toonbaar in de collegezaal te staan.
En even leek het erop dat ik misschien geen wasmachine zou hebben dit weekeinde. WAT MOET IK ZONDER WASMACHINE!? Ik ga nota bene een week weg. Ik heb schoon ondergoed nodig en ik kan mijn gezin niet met lege kledingkasten achterlaten. Lichte paniek. Maar dat lijkt goed te komen.
Oh ja, inderdaad, je wasmachine wordt wel in de verbouwing meegetrokken natuurlijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
Het duurt best lang, er komt veel meer werk bij kijken dan ik had verwacht. En wat een troep! Vanavond had ik voor het eerst sinds een paar dagen de tijd om weer even goed schoon te maken. Dat was hard nodig, want overal lag witte poeder. Gekmakend. Ik moet m'n uiterste best doen om toonbaar in de collegezaal te staan.
En even leek het erop dat ik misschien geen wasmachine zou hebben dit weekeinde. WAT MOET IK ZONDER WASMACHINE!? Ik ga nota bene een week weg. Ik heb schoon ondergoed nodig en ik kan mijn gezin niet met lege kledingkasten achterlaten. Lichte paniek. Maar dat lijkt goed te komen.
Nauwelijks, heb ik het gevoel. Volgende week verven, neem ik aan. Maar er moet ook nog aan de leidingen worden gewerkt (gebeurt in ieder geval morgen), het stukwerk is nog niet af (gaat morgen verder), de douche moet worden betegeld, er moet nog het een en ander aan de electriciteit gebeuren, de wastafelkastruimtedinges moet worden gemaakt... en de deurtjes in de knieschotten. En dan nog meer kleine dingen zoals het maken van een koof om een pijp en andere dingen die moeten worden afgewerkt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:51 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Oh ja, inderdaad, je wasmachine wordt wel in de verbouwing meegetrokken natuurlijk.
Is het einde nu wel in zicht?
Natuurlijk. Over het algemeen kun je veel beter met bouwvakkers te maken hebben dan met gladde figuren in maatkostuum.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens valt het me ontzettend mee om bouwvakkers over de vloer te hebben. Het zijn geweldig lieve mannen.
Of nog erger: verkopers. Huuu.quote:Op donderdag 12 februari 2015 23:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
Natuurlijk. Over het algemeen kun je veel beter met bouwvakkers te maken hebben dan met gladde figuren in maatkostuum.
Was het maar cocaïne - dan waren we nu schatrijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is om lijntjes te trekken bij de wastafel...
Ik was ook nogal aan generaliseren natuurlijk. En ik heb persoonlijk meer slechte ervaringen met gladde managers dan met werklui gehad, dat speelt ongetwijfeld ook wel mee.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of nog erger: verkopers. Huuu.
Mijn ervaring bij de oplevering van ons huis was wel anders. We hebben menig hufter over de vloer gehad. En als de werklieden niet hufterig waren, dan waren ze communicatief niet bepaald vaardig. Dat is nu wel anders. De enige jongen met wie moeilijk valt te communiceren, doet wel erg z'n best.
Hoe dan ook, ik vind het een bijzondere club. Degene die de boel in goede banen leidt, ontfermt zich echt over de jongens met wie hij werkt. Als ze te lang door willen gaan, dan spoort hij ze aan om op tijd te stoppen en genoeg rust te nemen. Ik vind dat wel bijzonder, want hij zal vast druk voelen om z'n projecten op tijd af te krijgen.
Oh, dat verstophoekje onder de schuine kant (dat nu ontstaan is door de nieuwe muren)?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:07 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik kan morgen wel wat advies gebruiken ten aanzien van een hoekje in de slaapkamer. (Zo laten of bijvoorbeeld een kast van laten maken?)
Ja, precies! Ik denk niet dat de kinderen daar gebruik van zullen maken en ik weet niet waar we de kast voor zouden moeten gebruiken. Dus ik twijfel of we er iets mee moeten doen en zo ja, wat, bijvoorbeeld wat voor kast.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dat verstophoekje onder de schuine kant (dat nu ontstaan is door de nieuwe muren)?
Het ligt eraan, als je het niet nodig hebt en de kinderen het 's morgens gezellig vinden bij jullie op de kamer te hangen dan zou ik er een lampje maken en een fatboy neerleggen, kunnen ze loungen/lezen terwijl jullie beginnen wakker te worden of next door aan het werk zijn.
Als je dat niets vindt zou ik er een kast van maken.
Je kan hem ook minder diep laten maken of het als deurtje laten fungeren wellicht. Dan kan je er nog dingen achter zetten. Ik weet niet hoe diep het is?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het een mooie oplossing, maar onze nis is daar te diep voor.
Ik zou denk ik voor bovenstaande gaan. Ivm diepte en geringe hoogte kun je er verder niet echt iets heel efficienters van maken denk ikquote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:47 schreef Barrah het volgende:
Wow dat schiet mooi op!
Voor de nis: een deurtje ervoor en één plank erin? Op de plank kun je dan je winterdekbed en andere dingen die in een gewone kast veel plek innemen kwijt. Onder de plank kun je bijvoorbeeld nog een stofzuiger kwijt (ik ga er vanuit dat je er straks twee zou willen om niet steeds je hele huis door te hoeven).
quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit in het buitenland en heb weinig gelegenheid om contact te houden met het thuisfront, dus ik heb geen idee! Het schijnt wel een teringbende in huis te zijn momenteel. Verbaast me niets, want ik ben er niet om schoon te maken.
Maar goed, hopelijk dit weekeinde een update!
Bij een kleine verbouwing komt al snel net zoveel kijken als bij een grote verbouwingquote:Op zondag 22 februari 2015 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
Het is toch wel een enorme klus, maar oh wat wordt het mooi!
Ik heb geen idee, al lijken ze wel pur-happy te werk te gaan. Is dat slecht dan (en zo ja, waarom)?quote:Op zondag 22 februari 2015 13:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar, hebben ze de sleuven van de elektra-leidingen nu opgevuld met pur ?
Die muur (dus de achterste muur in slaapkamer en werkkamer) blijft ook in een kleur die erop lijkt, namelijk de bovenste van onderstaande kleuren (Early Dew). Ik wou eerst zelf die muren gaan verven, maar ze doen het voor ons. Wel zo makkelijk. Oh, volgens mij ligt de kleur van de tegels in de douche ook erg dicht tegen Early Dew aan.quote:Op zondag 22 februari 2015 17:26 schreef Teslynd het volgende:
Mooi strak zeg! De kleur van de muur staat nog steeds prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |