quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nog steeds met tekeningen aan het pielen. Op onderstaande schetsen is te zien hoe schuin de muur in de nis loopt. De planken zullen dus beter zo kunnen:
Nee, die zijn flink groter, zo'n 25 cm hoog.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:04 schreef RB42 het volgende:
Je noemde trouwens eerder de afmetingen van de balken. Maar dat waren de dwarsbalkjes. Hoe groot zijn de twee lange balken? Zijn die ook 14 hoog? Dat lijkt me zo weinig voor zo'n grote overspanning, maar het zal vast in orde zijn.
Dolle Timberlex staat erop.quote:Op zondag 1 februari 2015 09:38 schreef RB42 het volgende:
Okee, thanks, dat lijkt me een stuk redelijker en volgens mij kan ik het op de foto's ook zien.
Welk merk/type vlizotrap heb je trouwens?
Ah, dat is ook nog een idee, ja! Er moet in ieder geval iets mee gebeuren, want we moeten nog achter de apparaten kunnen.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:45 schreef Teslynd het volgende:
Mooi duidelijke 3D-afbeeldingen.
De plank over de wasmachines kan je in delen doen. Vooraan een lange van raam tot douche en de achterste korter die je als uitneembaar bovenblad installeert.
In tegenstelling tot de mensen hier?quote:Op maandag 2 februari 2015 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het is zo fijn om iemand te hebben met wie je normaal kunt praten.
En dan kunnen we eindelijk zien hoe het met de lichtinval zit!quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:11 schreef Leandra het volgende:
Fijn, met de kozijnen (en ramen i presume) erin is het tenminste echt dicht, dat scheelt al een stuk.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik volg het op de voet. Spannend, hoor!
Wij hebben geen last gehad van kou.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL, was ik het belangrijkste bijna vergeten
Wat is het verschil dan?quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:54 schreef Leandra het volgende:
Hoewel ik hout in de olie vele malen mooier vind dan in lak (...)
Ja, daar waren ze al mee begonnen. Ze hebben in afwachting van de kozijnen allerlei dingen gedaan die niet direct zichtbaar zijn, zoals het verleggen van elektra.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:20 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat een verschil! Goede keus om die kleine raampjes niet in het midden te doen.
Ze zijn het plafond ook al aan het afwerken?
Hoe lang zijn ze nog bezig denk je? De muren enzo moeten natuurlijk nog. Maar dan heeft alles wel al snel vorm vanaf nu.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, daar waren ze al mee begonnen. Ze hebben in afwachting van de kozijnen allerlei dingen gedaan die niet direct zichtbaar zijn, zoals het verleggen van elektra.
Het plan was aanvankelijk één week voor de dakkapel (intensief werken) en twee weken voor de rest (minder intensief i.v.m. bijvoorbeeld de droogtijd). We zitten nu aan het einde van week twee en we lopen wat achter door een zieke en doordat de afwerking van het dak iets meer tijd nodig had. Bovendien hebben we om extra werkzaamheden gevraagd. Ik gok dat ze over twee weken klaar zijn of in de buurt komen van afronding.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Hoe lang zijn ze nog bezig denk je? De muren enzo moeten natuurlijk nog. Maar dan heeft alles wel al snel vorm vanaf nu.
Ik hou niet zo van steigerhout (en vind de salontafel ook niks, sorry), maar deze voorbeelden zijn wel leuk!quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nog enthousiaster geworden over het gebruik van steigerhout als werkblad na deze plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik zou nog wel zo'n tv-meubel willen maken!
[ afbeelding ]
Ik ben er ook op teruggekomen. Alleen bij die witte tv-kast vind het nog wat. Bekijk maar wat steigerbuizen van dichtbij en voel eens hoe zwaar dat is. Het steigerhout zonder die steigerbuizen vind ik mooier.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:12 schreef Z het volgende:
Steigerhout is het Paars-Oranje van deze tijd.
Dat is een van de hacks die ik tegenkwam tijdens m'n zoektocht. Ik weet niet of het een Besta is op dat plaatje, maar ik heb wel een ander plaatje dat er veel op lijkt en waarin wel een Besta is gecombineerd met steigerhout. Ik ben op zoek naar een ander tv-meubel, dus ik ga het in overweging nemen! Misschien kan ik m'n aannemer er meteen voor gebruiken, want ik heb alleen een blad nodig.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:59 schreef Leandra het volgende:
Dat TV-meubel is leuk!
Het lijkt trouwens een Besta met planken erop, maar dat realiseer je je pas als je er langer naar kijkt
Hč, wat ben je praktisch!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:27 schreef Teslynd het volgende:
Het bureaublad van 3 losse planken is tricky. Je kan geen lijnen trekken zonder je papier kapot te maken, als je over de naden moet.
Met het nakijken van tentamens is het misschien onhandig, maar ik heb al een bureau en ben niet van plan er een van steigerhout te nemen. Bij de wastafel trek ik denk ik niet vaak lijnen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bureaulegger.
Of: hoe vaak trek je lijnen?
Dat is juist erg rock & roll, een lijntje trekken bij de wastafel backstage in je kleedkamerquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:05 schreef Claudia_x het volgende:
Bij de wastafel trek ik denk ik niet vaak lijnen.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:33 schreef RB42 het volgende:
[..]
Dat is juist erg rock & roll, een lijntje trekken bij de wastafel backstage in je kleedkamer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |