Je verhaal klopt niet, want Marlijn heeft juist niet op Rik gestemd voor de vrijstelling. Want dat zei ze zelf in de biecht (tenzij ze gelogen heeft).quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:30 schreef Xummon het volgende:
nog ff over vorige week qua test/vrijstelling
ervan uit gaande dat het buddy systeem van toepassings was
Chris/Ajoued beide geven elkaar vrijstelling
Rik/Marlijn beide geven elkaar vijstelling
Margriet/Martine beide geven elkaar vrijstelling
Viktor/Carolina Viktor geeft Chris vrijstelling Carolina stemt wel op Viktor. Carolina ziet als enige haar scherm en dat is groen
Hier zou je het volgende uit op kunnen maken.
Viktor is de mol, deze heeft geen test hoeven maken.
Carolina is de mol, de mol ziet altijd groen.
Nog iets wat opvallend was, Art zei Chris heeft meerdere vrijstellingen, waren dat alleen die 2 van Ajoued en Viktor of kreeg hij er nog 1 zo ja van wie? Wie stemde dus niet op zijn buddy en waarom kreeg die dan wel een vrijstelling?
Rik is wel heel erg scheutig met zijn jokers ja. Mij iets te makkelijk zelfs. Want ook zijn deal met Martine levert hem eigenlijk niet zo heel veel op.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:45 schreef Vlaggenroof het volgende:
Chris die zegt ' ik ben de mol'
Rik die uit zichzelf een joker geeft ( heeft die niet nodig?)
Rik die zegt geen foto hebben gezien ( mol is blind dus ziet niks )
Nee, zij pakte als zevende een kom en dat was kom 11.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:59 schreef Alleforums het volgende:
En was margriet niet degene die de 8e kom pakte?!
Zij was ook mijn allereerste verdachte, maar dat komt vooral omdat degene die ik het liefst zo snel mogelijk zie vertrekken minimaal de finale haalt. En ik haar ook wel een mol vindt, maar zelf blijf ik nog bij Carolina, al is daar vrij weinig aanleiding voor.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:59 schreef Alleforums het volgende:
Ik weet het zeker dit jaar, Margriet is de mol!
Zeker geen tunnelvisie dit keer, want alles wat ik onderhand denk wijst erop dat margriet de mol is (#sarcasme). Met name dit; kijk goed naar de titel van deze aflevering:
[ afbeelding ]
Als je goed kijkt staat er niet Macht maar M acht
Zou dit wellicht slaan op Margriet (acht letters)
En was margriet niet degene die de 8e kom pakte?!
Hierbij wellicht iets vergezocht: Je ziet op het geld van dit jaar verschillende mollen van de afgelopen 14 jaar, zullen dan wellicht de HINTS ook niet zijn afgeleid van de afgelopen jaren.
Verder in de tunnelvisie van Margriet;
- Dennis had geloof ik ook een nummer waarbij hints te vergeven waren (was dit niet ook nummer 8)
- En als je kijkt naar de groepsfoto's dan staat Margriet altijd raar met haar hand in een broek, zou dit niet een verwijzing zijn naar Inge als mol
Wellicht vergezocht, maar lijkt me leuk om over na te denken!
Klopt, maar ik denk dat veel mensen op het forum te veel zoeken op hints. Ik heb margriet met name als verdacht staan omdat ze nog geen enkel ding heeft gedaan om geld in de pot te krijgen. Rik heeft daarentegen veel meer voor de pot gedaan,Bij de bioscoop opdracht wees hij waar de zaal was. Als mol zou je dit nooit en te nimmer doen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja dat M acht zou je ook uit kunnen leggen als Mol 8. Wat doet Rik? Hij presenteert het, jawel, 8-uur journaal. Waarin het vask gaat icer macht en kennis. En hij brengt kennis over. Etc etc.
Toch te lang in die tunnel blijven zitten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:37 schreef DaMart het volgende:
Die nummertheorie naar aanleiding van de tweets kan in ieder geval definitief de prullenbak in na vandaag.
Waarvan een van een gezin met een hoop blonde meiden.... 8 stuks en een volwassen vrouw.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:43 schreef Sked het volgende:
Iemand toevallig een idee over die foto's op dat eiland? De mol zou er op eentje staan, maar mij valt niet echt veel op.
Zijn bijna een handvol foto's in beeld
Iemand als Marlijn of Martine zou natuurlijk vrij eenvoudig een van die blonde dames kunnen zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarvan een van een gezin met een hoop blonde meiden.... 8 stuks en een volwassen vrouw.
Overigens staat er op de achtergrond ook een persoon die een jongen zou kunnen zijn, maar toch een heel behoorlijke voorgevel heeft.
Net als ze het pand op het eiland binnenlopen, je ziet hem een fractie van een seconde, dan loopt Victor door het beeld, dan een zwart-wit foto en dan is die foto weer prominent in beeld.
En daarna Margriet en een klappende (aandacht van de foto afleiden?) Marlijn.
Ik vermoed dat de productie inmiddels wel weet dat elk fragmentje tegenwoordig eenvoudig kan worden terug gekeken en dat ze niet het risico gaan nemen om die foto van de mol in beeld te brengenquote:Op donderdag 22 januari 2015 23:48 schreef Leandra het volgende:
Het was op 33.43
[ afbeelding ]
Overigens zou ik eerder denken dat Margriet die jongen met boobs linksachter (groen shirt) zou kunnen zijn.
Maar dat past niet in m'n moltunnel dat het Marlijn moet zijn, daarbij klopt het met Margriet ook niet qua kleding als ze toen ongeveer 14 was.
Dat de ondertiteling net een zin van Margriet meegeeft is wel weer typisch, maar goed
Met het betere knip en plakwerk van de makers duwen je ze gewoon tunnels in. Ieder jaar weer.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Toen de kandidaten met die foto's in de weer waren werd over de porto gevraagd wie "Muis" is. Rik hoorde dit, maar reageerde niet. Later reageerde hij wel daarop, maar toen was er natuurlijk alweer meer tijd verstreken. Vond ik een opvallend momentje.
Ik zit in de Riktunnel
Wie zegt dat de Mol zelf op de foto's zou staan, het waren familiefoto's volgens mij. Het kan dus prima zo zijn dat de ouders van de mol op de foto's staan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:14 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de productie inmiddels wel weet dat elk fragmentje tegenwoordig eenvoudig kan worden terug gekeken en dat ze niet het risico gaan nemen om die foto van de mol in beeld te brengen.
Hier ben ik niet zo zeker van aangezien de afgelopen jaren gebleken is dat de daadwerkelijke Mol minimaal één keer per seizoen wel een soortgelijke uitspraak deed. (Jon die zei "Ik wist het!" toen ze naar Jordanië gingen, "Is ego de mol?" door Dennis, etc.)quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:29 schreef texelonia het volgende:
Ik geloof ook niet dat de regie zijn uitspraak 'of ik ben de mol' nadat hij 250 uit een schaaltje pakte, in de uitzending zou laten zien als hij echt de mol was.
Ik ben dus vrij zeker dat Chris niet de mol is. Maar wie dan wel?!
Hmquote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:46 schreef DaMart het volgende:
Muzikale aanwijzing van deze week: Therapy? met Turn als Soundhound het goed heeft begrepen.
Verrek nog echt ookquote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:11 schreef CarloV het volgende:
Ten tweede is Chris al een keer op dit privé eiland geweest, voor zijn eigen reisprogramma. Dus misschien is er wel een ander aandenken aan hem daar neer gezet.
Op in kom nummer 8 lag kennis over de mol, m acht = mol acht... dat is volgens mij de enige waarvan we de inhoud niet hebben gezien.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:12 schreef Evi90 het volgende:
Slaat 'M acht' niet op Chris die als achtste deelnemer naar boven ging tijdens de schaaltjes opdracht?
De mol heeft geen vrijstelling nodig, maar zou zonder vrijstelling gewoon een groen scherm hebben gekregen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:20 schreef Redefine het volgende:
Marlijn zei niet op wie ze wel gestemd heeft (als ze de waarheid sprak over Rik), maar waarschijnlijk is dat Chris geweest. Daarnaast is er nog de stem van Viktor. Als hij ook op Chris heeft gestemd, dan is Rik de Mol. Want die kreeg geen vrijstellingen, maar was wel gewoon door.
Daar ga ik wel vanuit inderdaad. Je laat het als regie echt niet gebeuren dat er een neefje/nichtje/oom/tante etc. opeens op donderdagavond 21:30 twittert "Hey! Zie ik zomaar mezelf op een foto in WIDM!"quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:11 schreef amaranta het volgende:
Denk niet dat dé foto in beeld is geweest.
De Mol kan zijn/haar scherm ook gewoon zien, want die is toch altijd groen ja. Maar het gaat er juist om, dat Viktor op Rik gestemd moet hebben, omdat die anders helemaal geen vrijstelling hoorde te hebben.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:00 schreef Operc het volgende:
[..]
De mol heeft geen vrijstelling nodig, maar zou zonder vrijstelling gewoon een groen scherm hebben gekregen.
Of Marlijn heeft er dus op gestemd volgens jouw post.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
De Mol kan zijn/haar scherm ook gewoon zien, want die is toch altijd groen ja. Maar het gaat er juist om, dat Viktor op Rik gestemd moet hebben, omdat die anders helemaal geen vrijstelling hoorde te hebben.
Ja en Annemarie op het andere briefje (250,-?).quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:32 schreef klabbakus het volgende:
iemand opgevallen dat Kees Tol op de 500 euro afgebeeld stond, bij die schaaltjes opdracht?
wat moet dat betekenen?
Met het aantal goede namen kun je ook kijken hoeveel mensen er op die andere aantallen stemmen en gewoon meegaan als het toch geen overwicht heeft qua aantal vingers in de lucht.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:55 schreef Eerin het volgende:
Ik snap niet hoe mensen op Chris kunnen zitten (maar ik heb het vaker fout gehad...)
Chris is ten eerste nogal actief. Nou was Kees dit ook, dus oké.
Afgelopen aflevering was hij degene die iedereen zei dat ze met bepaalde mensen op de foto moesten. Dat had hij als mol ook gewoon niet kunnen doen, dan was er nooit tijd geweest om die foto's opnieuw te maken. Dus vind ik heel duidelijk teken dat hij het niet is.
Plus, Chris zat in de goede categorie met hoeveel ze goed hadden bij de namen-opdracht. De mol weet sowieso hoeveel er goed zijn beantwoord, dus dan zou de mol eerder zoiets zeggen als: "Ja we hebben er veel, maar misschien wel net geen 50. Dus laten we 35-50 doen." Chris was heel duidelijk voor 50-75 aan het stemmen en had ook een hele discussie met de mensen die 35-50 wilden. Dat zou de mol sowieso niet doen.
Ja maar dat heeft Chris dus juist niet gedaan.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:05 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Met het aantal goede namen kun je ook kijken hoeveel mensen er op die andere aantallen stemmen en gewoon meegaan als het toch geen overwicht heeft qua aantal vingers in de lucht.
Wat mij daarbij opviel was overigens dat Margriet bij beide opties haar hand op leek te steken, dus ze stemde zowel voor 30-50 goed als 50-75 goed...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:55 schreef Eerin het volgende:
Plus, Chris zat in de goede categorie met hoeveel ze goed hadden bij de namen-opdracht. De mol weet sowieso hoeveel er goed zijn beantwoord, dus dan zou de mol eerder zoiets zeggen als: "Ja we hebben er veel, maar misschien wel net geen 50. Dus laten we 35-50 doen." Chris was heel duidelijk voor 50-75 aan het stemmen en had ook een hele discussie met de mensen die 35-50 wilden. Dat zou de mol sowieso niet doen.
Lastig te bepalen,ligt eraan hoe de groep speeltquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:54 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Andere analyse: als mol weet je wat in welke kom ligt. Welke kom zou je kiezen als mol zijnde?
Grote kans dat de mol ook weet welk stokje welk nummer heeft om de volgorde te bepalen. Wat zou de beste positie zijn voor de mol?
De meeste mensen denken Chris, maar ik vind de hint ook wel naar Martine uit te leggen (omdat ze weleens een dokter/psychiater als typetje heeft gehad).quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie denken jullie dat er komende week uit gaat? Gezien de hint, ik zou het meest naar Viktor neigen.
Volgens mij was er op dat moment enige verwarring, want zij was wel zo'n beetje degene die het hardst pushte om voor 50-75 te gaan, en er volgens mij ook 100% zeker van was dat de groep dat gehaald had.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:49 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wat mij daarbij opviel was overigens dat Margriet bij beide opties haar hand op leek te steken, dus ze stemde zowel voor 30-50 goed als 50-75 goed...
Omdat als Carolina een rood scherm had gekregen de mol niet meer "dus nog steeds zeven" kandidaten tegenover zich had.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:55 schreef CarloV het volgende:
ik dacht in één keer na over een leuk zinnetje dat Art zei aan het begin van de aflevering:
"Alleen Carolina kreeg bij de vorige test en executie haar scherm te zien, de rest van de groep gunde elkaar een vrijstelling. De musical actrice was not amused, ook al was haar scherm groen. De mol heeft dus nog steeds zeven kandidaten tegenover zich..."
Die dus aan het eind van deze quote, is dat een verwijzing naar Carolina? Want waarom zou je anders het woordje "dus" ertussen zetten.
Ja, die 'dus' is bedoelt als 'Carolina kreeg een groen scherm, de rest had een vrijstelling, dus er is dus niemand naar huis'.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:55 schreef Operc het volgende:
[..]
Omdat als Carolina een rood scherm had gekregen de mol niet meer "dus nog steeds zeven" kandidaten tegenover zich had.
Carolina en Martine waren wel samen een koppel bij de opdracht met die namen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:04 schreef Physsic het volgende:
Toen Rik na de executie in het bijzijn van de groep tegen Martine zei dat ze had gezegd dat ze de zwarte vrijstelling niet zou inzetten, begon Martine al voorzichtig met haar hoofd te schudden (dat ze het niet was) en meteen viel Carolina haar bij met "neee, dat was zij niet!".
Hoe wist Carolina dat al zo snel zo zeker? Wist ze al voor de executie van Martine dat ze had gelogen over het bezit van de zwarye vrijstelling? Heeft Margriet al eerder aan Carolina aangegeven dat zij degene is met de zwarte vrijstelling?
Ik had niet het idee dat Carolina een vertrouwensband had met een van beide..
Leuk gevonden. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat zo'n ondertitelschrijver weet wie de mol is. Volgens mij weten echt maar een paar mensen dit. Dus ik gok het laatste. Wel grappig.quote:Op zondag 25 januari 2015 15:13 schreef CarloV het volgende:
Als de ondertitel van een plaatje op de plaatjes pagina van de wie is de mol site een verhaspeling maakt, zoals ik ook in het vorige thread hierover aangaf, gaat het meestal over Chris. In deze aflevering (link), op het laatste plaatje staat dat Rik en Marlijn geld hadden gepakt i.p.v. Chris en Marlijn. In aflevering 3 (link) (zoals ik dus al eerder zei) zaten Rik en Viktor in het vliegtuig en brachten ze ook nog beide geen geld in de pot, i.p.v. Rik en Chris.
Toen heb ik gekeken naar de oudere afleveringen en dan vind je bij aflevering 1 (link) de ondertitel "Chris op 'verkenningstocht' naar rode lijen", waarom 'verkenningstocht' tussen aanhalingstekens, was hij iets totaal anders aan het doen misschien?
En bij aflevering 2 (link) staat een ondertitel "Marlijn en Chris 'kijken' samen 200 euro weg", voor Marlijn was dit de opdracht, maar blijkbaar doen ze dit samen, dus tja, dit wordt wel heel raar, aangezien bij de rest redelijk goede eenduidige ondertitels staan, alleen bij Chris staan er verhaspelingen of dubbelzinnige uitspraken.
Of de ondertitelschrijver zit zelf in de Chris tunnel.
Ik heb dit 2x gelezen. en ik heb het idee dat er ergens het woordje "niet" mist.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:03 schreef DeParo het volgende:
Nou het is duidelijk, Viktor wist natuurlijk als Mol zijnde waar de Bom zich bevindt, in een opdracht met zo weinig geld en waar ook zeer weinig te winnen valt, en hij toch weinig heeft aan Jokers, een Zwarte Joker, of Vrijstellingen kan hij beter de Bom pakken, hij pakte niet alleen de Bom, hij besloot er ook nog eens over te vertellen, daarnaast die actie met die foto, treuzelen om bovendien op tijd te komen zeer interessant dus.
Waarom niet dus? Nogmaals er was toch weinig geld te verdienen met deze opdracht, dus het juiste moment om even de verdenking van je af te schudden, de Mol wist waar de Bom zat en waarom zou hij dit vertellen terwijl hij ook kon doen alsof hij iets had gepakt!quote:Op maandag 26 januari 2015 00:31 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik heb dit 2x gelezen. en ik heb het idee dat er ergens het woordje "niet" mist.Waarom zou de mol de kandidaten vertellen waar de bom zit?
Misschien had ik als mol wel de zwarte vrijstelling willen hebben. Leuker dan de bom pakken met als gevolg dat je dan de andere kandidaten moet vertellen waar hij ligt. Hoe weinig geld er ook lag, beter niets dan iets denk ik dan. Maar ik heb dan ook een blinde vlek voor Victor dus misschien heb je wel gelijk.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waarom niet dus? Nogmaals er was toch weinig geld te verdienen met deze opdracht, dus het juiste moment om even de verdenking van je af te schudden, de Mol wist waar de Bom zat en waarom zou hij dit vertellen terwijl hij ook kon doen alsof hij iets had gepakt!
Wat betreft die verkeerde namen bij de foto's, waarschijnlijk gewoon een zwaar falende internetredacteur.quote:Op zondag 25 januari 2015 15:13 schreef CarloV het volgende:
Als de ondertitel van een plaatje op de plaatjes pagina van de wie is de mol site een verhaspeling maakt, zoals ik ook in het vorige thread hierover aangaf, gaat het meestal over Chris. In deze aflevering (link), op het laatste plaatje staat dat Rik en Marlijn geld hadden gepakt i.p.v. Chris en Marlijn. In aflevering 3 (link) (zoals ik dus al eerder zei) zaten Rik en Viktor in het vliegtuig en brachten ze ook nog beide geen geld in de pot, i.p.v. Rik en Chris.
Toen heb ik gekeken naar de oudere afleveringen en dan vind je bij aflevering 1 (link) de ondertitel "Chris op 'verkenningstocht' naar rode lijen", waarom 'verkenningstocht' tussen aanhalingstekens, was hij iets totaal anders aan het doen misschien?
En bij aflevering 2 (link) staat een ondertitel "Marlijn en Chris 'kijken' samen 200 euro weg", voor Marlijn was dit de opdracht, maar blijkbaar doen ze dit samen, dus tja, dit wordt wel heel raar, aangezien bij de rest redelijk goede eenduidige ondertitels staan, alleen bij Chris staan er verhaspelingen of dubbelzinnige uitspraken.
Of de ondertitelschrijver zit zelf in de Chris tunnel.
Zodat de kans groter is dat de kandidaten Jokers of vrijstellingen pakken (kom op, welke kandidaat denkt nou aan geld als er jokers en vrijstellingen te halen vallen?), en dus mogelijk langer in het spel blijven ookal zitten ze op de verkeerde mol. Gunstig voor de echte mol, want die wil tenslotte niet ontdekt worden.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:31 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik heb dit 2x gelezen. en ik heb het idee dat er ergens het woordje "niet" mist.Waarom zou de mol de kandidaten vertellen waar de bom zit?
Ik vond het ook geen opdracht. Meer een bonusrondje. De echte opdracht was eigenlijk de test: wie zet zijn gevonden jokers en vrijstellingen in, die eigenlijk nutteloos waren, omdat de zwarte vrijstelling hoe dan ook ingezet zou worden.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:31 schreef xzaz het volgende:
Die opdracht met die jokers en de 'bom' sloeg nergens op. Degradatie van het spel.
Een paar jaar terug is ook al bijna exact hetzelfde spel gespeeld, alleen toen zonder bom en met meer vrijstellingen.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:31 schreef xzaz het volgende:
Die opdracht met die jokers en de 'bom' sloeg nergens op. Degradatie van het spel.
Sinds dit spel wordt gespeeld met BN'ers is de pot ondergeschikt qua belang. Het geld doet mij als kijker ook helemaal niets meer en als speler volgens mij ook niet meer.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:36 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik vond het ook geen opdracht. Meer een bonusrondje. De echte opdracht was eigenlijk de test: wie zet zijn gevonden jokers en vrijstellingen in, die eigenlijk nutteloos waren, omdat de zwarte vrijstelling hoe dan ook ingezet zou worden.
Erg jammer inderdaad, nu heb je sowieso wel 10 mollen per aflevering. Het spel komt beter tot z'n recht met strijd voor een hoge pot.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Sinds dit spel wordt gespeeld met BN'ers is de pot ondergeschikt qua belang. Het geld doet mij als kijker ook helemaal niets meer en als speler volgens mij ook niet meer.
Net zoals de kandidaten moet je als kijker natuurlijk ook wel oplettenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:32 schreef Timmy_Turner het volgende:
Ik zit even aflevering 1 terug te kijken, en vind toch wel iets heel verdacht. Die kamer waar Viktor en Marlijn die jokers vandaan moeten pakken, is van Carolien en Evelien. Toch raar dat die hun hotelkamer gewoon open laten, terwijl bij WIDM toch vaak heel erg wordt opgelet met dat soort dingen.
En aangezien Evelien er al uit is.
Dat was eerst het verhaal ja, maar daarna ging viktor tijdens het eten toch even kijken en was de kamerdeur open, Kijk maar terugquote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Net zoals de kandidaten moet je als kijker natuurlijk ook wel oplettenWant ze hadden de kamersleutel opgevraagd om daar naar binnen te gaan.
Ah ok, dat zal dan wel zo zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:20 schreef Timmy_Turner het volgende:
[..]
Dat was eerst het verhaal ja, maar daarna ging viktor tijdens het eten toch even kijken en was de kamerdeur open, Kijk maar terug
ze kunnen ook het beeld van een ander hebben laten zien? Doen ze nogal eens geloof ikquote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:35 schreef DaMart het volgende:
In deze aflevering zat een behoorlijke hint richting Margriet:
Bij de opdracht op het strand, lieten ze zien dat zij bij de vraag uit welk bakje de mol vorige week iets had gepakt bij de tempel, 11 invulde.
In bakje 11 lag de zwarte vrijstelling. Zij had dus zelf die zwarte vrijstelling uit bakje 11 gepakt en zegt dus eigenlijk dat zij zelf de mol is...
In dit geval hoorde het beeld duidelijk bij haar overpeinzingen en de vraag die zij goed of fout moest beantwoorden.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:37 schreef Zocalo het volgende:
[..]
ze kunnen ook het beeld van een ander hebben laten zien? Doen ze nogal eens geloof ik
Ja, en daarna Margriet in beeld. Die kraaien komen toch telkens vlak voor Margriet en Rik vooral?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:46 schreef Subject het volgende:
Viel het jullie ook op dat na victor de test had gemaakt je een kraai in beeld kwam (kan mij herinneren dan die wel vaker in beeld komt tijdens de test)
Van een ander forum een hint die op bovenstaande aansluit: De titel van deze aflevering is 'Schaalvergroting'. Margriet zei dat ze bakje/schaaltje 12 had aangeklikt in plaats van 11... dus verhoging van het nummer van de schaal -> schaalvergroting.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:35 schreef DaMart het volgende:
In deze aflevering zat een behoorlijke hint richting Margriet:
Bij de opdracht op het strand, lieten ze zien dat zij bij de vraag uit welk bakje de mol vorige week iets had gepakt bij de tempel, 11 invulde.
In bakje 11 lag de zwarte vrijstelling. Zij had dus zelf die zwarte vrijstelling uit bakje 11 gepakt en zegt dus eigenlijk dat zij zelf de mol is...
misschien maandagquote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:23 schreef heywoodu het volgende:
Dit keer geen muzikale hint of theorie of iets dergelijks over de afvaller?
Margriet komt ook als 8e in de intro.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:47 schreef Slobeend het volgende:
Ajouad werd als 8e aangekondigd. Het zou ook kunnen wijzen op 108. 108 is een heilig getal in het boeddhisme. Margriet werd als 10e aangekondigd. Vorige afleveringstitel was M acht. M(argriet) acht= 108. Margriet is heilig? Margriet is de mol. Case closed.
Misschien omdat het er niet uitziet als echt geld, maar de biljetten de mollen van verleden seizoenen erop hebben staan.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:53 schreef TLC het volgende:
Wat is molgeld eigenlijk ? Art zei niet geld, maar molgeld, en dat zegt ie anders toch ook nooit ?
Dit is wel een beetje de bottom line.quote:Op zondag 1 februari 2015 10:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Sinds de opdracht met de schilderijen zit ik op Martine. Daar pushde ze oa marlijn nog een keer de andere kamer in voor 100 euro om te gaan kijken. Als later mensen nagaan wie er naar de andere kamer zijn gegaan sta je er niet tussen. Zo haalt ze vaker geld uit de pot, ik denk ook dat pakketje met geld naar geldrop bij haar en marlijn verkeerd is gegaan.
Alleen carolina zie ik nog als mogelijkheid. Brengt ook weinig geld in. En haar nagelllak. Rik nummer 3, al 2x voor zijn neus gemist dat er wat gebeurde. Bij allebei had de mol belang.
Dit kan ook als Rik worden uitgelegd - aan het eind van de schilderijen opdracht wilde hij dat er nog iemand ging checken voor de zekerheid, en bij de pakketjes was ook hij in de boot in controle over het afleveren.quote:Op zondag 1 februari 2015 10:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Sinds de opdracht met de schilderijen zit ik op Martine. Daar pushde ze oa marlijn nog een keer de andere kamer in voor 100 euro om te gaan kijken. Als later mensen nagaan wie er naar de andere kamer zijn gegaan sta je er niet tussen. Zo haalt ze vaker geld uit de pot, ik denk ook dat pakketje met geld naar geldrop bij haar en marlijn verkeerd is gegaan.
Erg flauw inderdaad.quote:Op zondag 1 februari 2015 10:29 schreef Redefine het volgende:
Dat heb je de laatste jaren toch al steeds minder, dat er voor geld wordt gegaan. Maar bij dit seizoen hebben ze de opdrachten daar nog verder op aangepast, door wel heel vaak jokers tegenover geld te zetten i.p.v. jokers extra kunnen pakken buiten geld voor de pot om.
Je had altijd wel een opdracht waar je jokers kon 'kopen', maar nu zijn er al minstens drie opdrachten die daaraan gebonden zijn. En volgende week kan er alweer geld uit de pot verkocht worden voor een joker (Rik als nieuwe penningmeester, die een brief van de Mol krijgt).
Ik vind het persoonlijk daardoor wel heel makkelijk om aan het einde te kunnen zeggen: 'De Mol heeft voor een historisch laag bedrag in de pot gezorgd.'
Aan de andere kant hadden Marlijn en Carolina zelf ook voor geld kunnen spelen, in plaats van jokers. Ze waren er echter meteen over uit dat ze voor jokers zouden gaan. Terwijl ze ook hadden kunnen afspreken dat ze eerst zouden kijken hoeveel geld er in die bakjes lag.quote:Op zondag 1 februari 2015 10:35 schreef Redefine het volgende:
De eerste opdracht van de afgelopen aflevering pleit eigenlijk wel tegen Marlijn en Carolina als Mol. Want ik denk zelf dat een Mol niet alle informatie die de kandidaten nodig hebben, goed zou doorgeven. Want je loopt dan het risico dat de andere kandidaten wel voor het geld gaan i.p.v. jokers wegspelen.
Bovendien valt bij het groepje dat moest antwoorden veel directer te mollen en geld uit de pot te houden dan bij de rondleiding.
Al kan het uiteindelijk natuurlijk nog anders liggen.
Margriet zei ook dat ze meer ging spreiden bij de test, is ook schaalvergroting.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 22:39 schreef DaMart het volgende:
[..]
Van een ander forum een hint die op bovenstaande aansluit: De titel van deze aflevering is 'Schaalvergroting'. Margriet zei dat ze bakje/schaaltje 12 had aangeklikt in plaats van 11... dus verhoging van het nummer van de schaal -> schaalvergroting.
Wat me al opviel bij Marlijn: bijnaam van de Mol = Kukelpapa (Chris). Maar dan: wie is de Mol? Niet Chris. Klopt niet met elkaar.quote:Op zondag 1 februari 2015 14:02 schreef Fred_B het volgende:
Dit zijn trouwens die vragen uit het spel op het strand:
[ afbeelding ]
Spreidenquote:Op zondag 1 februari 2015 14:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wat me al opviel bij Marlijn: bijnaam van de Mol = Kukelpapa (Chris). Maar dan: wie is de Mol? Niet Chris. Klopt niet met elkaar.
Ja, je hebt gelijkquote:
Dat klopt ook wel, maar ik heb sterk het idee, dat als ze het geld hadden gepakt, er daarna ook wel iets met de jokers gedaan zou worden. Waardoor het geld dan weer kon verdwijnen.quote:Op zondag 1 februari 2015 13:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Aan de andere kant hadden Marlijn en Carolina zelf ook voor geld kunnen spelen, in plaats van jokers. Ze waren er echter meteen over uit dat ze voor jokers zouden gaan. Terwijl ze ook hadden kunnen afspreken dat ze eerst zouden kijken hoeveel geld er in die bakjes lag.
Dat de groep daarna die jokers weer wegspeelde, was niet zo'n verrassing. Die waren op dat moment immers net genaaid en wilden iets terugdoen. En die jokers kostten 'maar' 300 euro per stuk.
Ja, momenteel neig ik ook sterk naar Martine. Afgelopen aflevering elke opdracht lopen mollen en de diverse hints vind ik het beste op haar toepasbaar. Ook dat van die aanvallende mol past daar wel in (dat hele gedoe met die ZV en jokers).quote:Op zaterdag 31 januari 2015 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die titels let ik al niet meer op, je kunt ze naar iedereen uitleggen.
Martine vond ik verdacht bij de laatste opdracht omdat de productie haar niet verdacht maakte rondom het gezeik rond Enschede. Anderzijds boeide het niet als dat het foute pakket zou zijn geweest.
alle mogelijke mollen mollen nodeloos. Maar Martine heeft gecombineerd wel weer het meeste geld uit de pot gehouden.
Heeft hij al eerder aan gehad.quote:Op zondag 1 februari 2015 14:37 schreef Rewimo het volgende:
Nog iets: Chris droeg een shirt met Nevada Alamo erop. Valt daar nog iets van te maken?
quote:Op maandag 2 februari 2015 14:54 schreef Karstman het volgende:
Wacht eens even, kijk eens naar Marlijn op deze foto:
[ afbeelding ]
en nu eens hier naar:
[ afbeelding ]
Henk de Mol uit Alfred J. Kwak...
blauwe tuinbroek en bruin shirt / vacht....
Sorry ik word compleet afgeleid door die heerlijke tetten van haarquote:Op maandag 2 februari 2015 14:54 schreef Karstman het volgende:
[ afbeelding ]
en nu eens hier naar:
[ afbeelding ]
Ja ik ook, daarom duurde het ook zolang voor ik doorhad hoe de vork in de steel, of liever de mol in de tuinbroek, zit.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:01 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Sorry ik word compleet afgeleid door die heerlijke tetten van haar
Die aanwijzing hebben we al eens eerder gehad, en toen had ze ook concurrentie:quote:Op maandag 2 februari 2015 14:54 schreef Karstman het volgende:
[ afbeelding ]
en nu eens hier naar:
[ afbeelding ]
Laat me graag verrassen, maar Carolina als afvaller is zeer onwaarschijnlijk. Voor mij persoonlijk (op mijn eigen jarenlange theorie gebaseerd) zou dat betekenen dat Rik dan al bijna (nu al) voor 100% een finalist zal worden.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:24 schreef Xummon het volgende:
Mijn theorie bij de muzikale aanwijzing?
Op 23 april 2012 werd The Visitors Deluxe Edition uitgebracht, een re-release van het album uit 1981 met bonustracks en een compositie van demotracks die tezamen het 'nieuwe' nummer From a Twinkling Star to a Passing Angel vormen.
In Sisteract speelt Carolina een hoertje (twerking star) die uiteindelijk een non (angel) wordt.
Via Heinz (wie is de mol)
- Op Wikipedia staat: "The Visitors was het eerste album ooit dat werd uitgebracht op cd, in 1982." CD -> Carolina Dijkhuizen?
Hoezo lijkt je dat niet waarschijnlijk? Pure interesse.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Laat me graag verrassen, maar Carolina als afvaller is zeer onwaarschijnlijk. Voor mij persoonlijk (op mijn eigen jarenlange theorie gebaseerd) zou dat betekenen dat Rik dan al bijna (nu al) voor 100% een finalist zal worden.
Zeg ik dat Carolina dan niet kan afvallen voor de finale? Nee, maar deze week lijkt me dat niet waarschijnlijk (ik denk sowieso niet dat ze de finale haalt, als dat wel het geval is dan zou ze voor mij meteen op de 1ste plaats komen als molkandidaat).
En ook hier ben ik benieuwd naar je theorie achter deze stelling.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, momenteel neig ik ook sterk naar Martine. Afgelopen aflevering elke opdracht lopen mollen en de diverse hints vind ik het beste op haar toepasbaar. Ook dat van die aanvallende mol past daar wel in (dat hele gedoe met die ZV en jokers).
Mijn voorlopige voorspelling is: Martine de mol, Chris de winnaar en Rik de verliezer. Voor de mensen die in de poule meedoen met de volgende afvaller........het is verstandig om in ieder geval niet voor Rik of Carolina te kiezen (ben er haast van overtuigd dat het de beurt is aan 1 van de Mar's; aangezien Chris de Liesbeth van deze serie is).
Dit is een theorie die in alle BN series altijd opging, maar uiteraard dan niet meteen betekent dat die nu ook opgaat (noem het toeval of noem het gepland, zoals je wilt).quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:03 schreef Kaptali het volgende:
[..]
Hoezo lijkt je dat niet waarschijnlijk? Pure interesse.
Aha, interessante theorie.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit is een theorie die in alle BN series altijd opging, maar uiteraard dan niet meteen betekent dat die nu ook opgaat (noem het toeval of noem het gepland, zoals je wilt).
De 3 finalisten zitten namelijk tot nu toe nooit in dezelfde helft van de intro (dus bv. 6,8 en 9). Dus als die theorie ook dit jaar weer gewoon klopt, dan zal bij een uitschakeling van Rik of Carolina al een finalist bekend zijn. Gebeurd weleens voor de finale (het is niet altijd 2-2, zie bv. 2012), maar met 6 mensen nog in het spel lijkt me dat iets te vroeg.
Verder zaten de vorige 2 winnaars op plek 4 in de intro, dus de kansen voor Carolina zijn niet zo goed (om de finale te halen).
Was dat niet gewoon op alfabet?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:06 schreef Kaptali het volgende:
[..]
zij werd als eerste bij Art geroepen om die kaarten/getallen te trekken.
Nee, net even teruggekeken. Carolina als eerst, dan Martine, Margriet, Rik, Marlijn, Chris en Victor.quote:
Spot on!quote:Op maandag 2 februari 2015 19:24 schreef Xummon het volgende:
Mijn theorie bij de muzikale aanwijzing?
Op 23 april 2012 werd The Visitors Deluxe Edition uitgebracht, een re-release van het album uit 1981 met bonustracks en een compositie van demotracks die tezamen het 'nieuwe' nummer From a Twinkling Star to a Passing Angel vormen.
In Sisteract speelt Carolina een hoertje (twerking star) die uiteindelijk een non (angel) wordt.
Via Heinz (wie is de mol)
- Op Wikipedia staat: "The Visitors was het eerste album ooit dat werd uitgebracht op cd, in 1982." CD -> Carolina Dijkhuizen?
Verwijzing naar Chris? Die mocht immers tot twee keer toe vliegen en beide keren werd er (mede) door zijn toedoen geen geld verdiend.twitter:IkBenDeMol twitterde op donderdag 05-02-2015 om 21:30:09De pecunia vliegt de pot uit. #widm reageer retweet
Bijvoorbeeld van een kasteel of een fortquote:kanteel
kanteel zelfst.naamw. elk van de opstaande delen van de getande bovenkant van (oude) verdedigingsmuren
En de titel kwam in beeld terwijl er een strand in beeld was. Strand = zand = sand.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:58 schreef ArrogantFrog het volgende:
De naam van de aflevering kun je ook lezen als kan-tee-len
[..]
Bijvoorbeeld van een kasteel of een fort
Martine Sandifort
Hij is niet heel groot hoor... Ik heb hem een paar weken geleden ontmoet bij MolTalk en hij was toch een flink stukje kleiner. Nou ben ik 1,90 m, maar dan schat ik hem toch op zo'n 1,75 mquote:Op donderdag 5 februari 2015 22:08 schreef Physsic het volgende:
Volgens Art stond de mol van dit jaar erg op de voorgrond.
Zowel Rik als Martine staan/zitten bij bijna elke groepsopstelling (proefuitleg, executie, etc) vooraan. Bij Martine is dit mogelijk te verklaren door haar lengte. De enige keer dat ze niet op de voorgrond is, is ook tijdens een executie (waarbij je zit).
Maar Rik is niet heel klein, toch?
ik zat me ook al af te vragen waarom er een bloem bij lagquote:Op donderdag 5 februari 2015 23:03 schreef Cee het volgende:
Ik weet niet zeker of het hier al is vermeld (waarschijnlijk wel, maar ik hoor het net voor het eerst want het viel een collega van me op). Bij de brieven van De Mol op de hotelkamers ligt steeds een bloem. Een margriet is een bloem.
Zeker niet groot inderdaad, maar (lange) Chris staat ook wel 'ns vooraan en andere, kleinere deelnemers achteraan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:29 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Hij is niet heel groot hoor... Ik heb hem een paar weken geleden ontmoet bij MolTalk en hij was toch een flink stukje kleiner. Nou ben ik 1,90 m, maar dan schat ik hem toch op zo'n 1,75 m
Goeie! Zelf nog niet aan gedacht.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:03 schreef Cee het volgende:
Ik weet niet zeker of het hier al is vermeld (waarschijnlijk wel, maar ik hoor het net voor het eerst want het viel een collega van me op). Bij de brieven van De Mol op de hotelkamers ligt steeds een bloem. Een margriet is een bloem.
Chris zegt opeens tegen carolina, we moeten niet voor de 2 getallen en niet voor de jokers gaan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Martine is mijn mol, Rik mijn reserve/pronomol. Chris en Marlijn heb ik volledig afgestreept. Margriet zou het nog wel kunnen zijn, maar ik verwacht het niet.
I told you homeboyquote:Op maandag 2 februari 2015 21:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Laat me graag verrassen, maar Carolina als afvaller is zeer onwaarschijnlijk. Voor mij persoonlijk (op mijn eigen jarenlange theorie gebaseerd) zou dat betekenen dat Rik dan al bijna (nu al) voor 100% een finalist zal worden.
Zeg ik dat Carolina dan niet kan afvallen voor de finale? Nee, maar deze week lijkt me dat niet waarschijnlijk (ik denk sowieso niet dat ze de finale haalt, als dat wel het geval is dan zou ze voor mij meteen op de 1ste plaats komen als molkandidaat).
Misschien de vele tussenstukjes waarin een kandidaat alleen in beeld komt en commentaar geeft?quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:08 schreef Physsic het volgende:
Volgens Art stond de mol van dit jaar erg op de voorgrond.
Viel mij ook opquote:Op donderdag 5 februari 2015 21:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aflevering heette kantelen en het scherm van marlijn kantelde om nadat zij de test had ingevuld....
Jaquote:Op donderdag 5 februari 2015 23:28 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zeker niet groot inderdaad, maar (lange) Chris staat ook wel 'ns vooraan en andere, kleinere deelnemers achteraan.
Het zal wel toeval zijn.
Was het leuk bij MolTalk?
Hij heeft al op 3/4 opdrachten geld gepakt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 02:07 schreef Xummon het volgende:
[..]
Chris zegt opeens tegen carolina, we moeten niet voor de 2 getallen en niet voor de jokers gaan.
Chris indien de mol heeft de jokers niet nodig, heeft carolina tijdelijk naar de nummers kunnen laten zoeken en zelf zo andere nummer met mingeld kunnen pakken
Ik zou chris echt niet afstrepen....
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:49 schreef TheVulture het volgende:
Chris en Marlijn pakken teveel geld idd, ik dacht echt dat De Mol in het vliegtuig zou zitten, hoe kom je anders in hemelsnaam op een geboortejaar van Edo Brunner uit
Maar Chris laat teveel kansen liggen
Vraag me even af welke idioot bedacht dat een E als symbool voor de euro is duidelijker is dan ,--quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:49 schreef TheVulture het volgende:
Chris en Marlijn pakken teveel geld idd, ik dacht echt dat De Mol in het vliegtuig zou zitten, hoe kom je anders in hemelsnaam op een geboortejaar van Edo Brunner uit
Maar Chris laat teveel kansen liggen
Dat was Margriet volgens mij.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:57 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
[..]
Vraag me even af welke idioot bedacht dat een E als symbool voor de euro is duidelijker is dan ,--
Ah.. die heb ik vanaf het begin als mol staanquote:
Dat was volgens mij Margriet, maar ik vond dat niet eens zo'n hele gekke gedachtequote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:57 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
[..]
Vraag me even af welke idioot bedacht dat een E als symbool voor de euro is duidelijker is dan ,--
Op zich niet.. maar E1974 of 1974,- . Wat vindt jij duidelijker herkenbaar als zijnde een bedrag?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat was volgens mij Margriet, maar ik vond dat niet eens zo'n hele gekke gedachte
in dit geval zou ik ook voor de E hebben gekozen. Komt doordat ze het getal met auto's neer moeten zetten. En ook met een ,- denk ik dat ze wel op een geboortedatum uit zouden komen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:15 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Op zich niet.. maar E1974 of 1974,- . Wat vindt jij duidelijker herkenbaar als zijnde een bedrag?
Een auto voor de comma, twee voor de streepjes. Duidelijker kan niet naar mijn idee.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:34 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
in dit geval zou ik ook voor de E hebben gekozen. Komt doordat ze het getal met auto's neer moeten zetten. En ook met een ,- denk ik dat ze wel op een geboortedatum uit zouden komen.
Goede actie om te gaan liggen, maar hadden ze beter in het midden kunnen liggen met meer ruimte tussen elkaar. Dan zouden het echt twee streepjes worden ;-)
Zo'n kandidaat is gewoon de natte droom voor een Mol, alleen baal ik er altijd van dat dit soort acties door de echte kandidaten worden uitgevoerd en niet door de Molquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:23 schreef heywoodu het volgende:
Ik denk nog steeds dat Rik het is, maar Carolina met haar "hey misschien is het een M ipv een E!!!1!" zette wel het record neer voor de domste uitspraak van de hele serie. Tenzij die M een hint naar Mol was natuurlijk. Carolina is de Mol of Carolina is ongekend dom. Ik neig naar het laatste.
Het voordeel voor de kandidaten bij WIDM is dat dit soort acties altijd nog kunnen worden uitgelegd als molgedrag. Maar als je 20 minuten later dan uit het spel ligt, heeft dat met terugwerkende kracht altijd iets heel pijnlijks.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:23 schreef heywoodu het volgende:
Ik denk nog steeds dat Rik het is, maar Carolina met haar "hey misschien is het een M ipv een E!!!1!" zette wel het record neer voor de domste uitspraak van de hele serie. Tenzij die M een hint naar Mol was natuurlijk. Carolina is de Mol of Carolina is ongekend dom. Ik neig naar het laatste.
Ja preciesquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo'n kandidaat is gewoon de natte droom voor een Mol, alleen baal ik er altijd van dat dit soort acties door de echte kandidaten worden uitgevoerd en niet door de Mol
~quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja precies
En ik zat me gewoon op te vreten over hoe iemand zo ongelooflijk dom kon zijn
Een "M", serieus, ga weg![]()
![]()
Dat je in 1974 een jaartal ziet is niet zo heel gek, misschien was het handiger om voor 18xx ofzo te kiezen, zodat die link minder snel gelegd kon worden. Maar een "M"
Zie niks.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:37 schreef Xummon het volgende:
op het geld staan oud mollen op het mingeld van gister staat een silhouet, wellicht de mol van dit jaar???
wie kunnen we hier uithalen?
[ afbeelding ]
Mooi kruisjequote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:37 schreef Xummon het volgende:
op het geld staan oud mollen op het mingeld van gister staat een silhouet, wellicht de mol van dit jaar???
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:37 schreef Xummon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Gewoon debiel. Mol acties zijn altijd voor de kijker verborgen acties. De mol weet de opdrachten en weet dus waar hij moet zijn. Die auto opdracht is moeilijk te mollen omdat de echte mol dan zo in-the-face op camera is. Chris is dus niet de mol.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het voordeel voor de kandidaten bij WIDM is dat dit soort acties altijd nog kunnen worden uitgelegd als molgedrag. Maar als je 20 minuten later dan uit het spel ligt, heeft dat met terugwerkende kracht altijd iets heel pijnlijks.
Dat waren geen orchideen, zelfde bloemen lagen op tafel toen ze aan het eten waren.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:55 schreef Xummon het volgende:
bij het berichtje van de mol lag wederom een bloem, nu ben ik geen expert op dit gebied maar volgens ons man kon dit wel eens een orchidee zijn
en vlugge blik op wikipedia leverde me dit op "Orchideeën worden ook wel eens kort orchis genoemd"
orchis ----- o chris ???????
edit: kan misschien duiden op een mannelijke mol en dus weer richting chris
het Griekse 'orchis' betekent ook teelbal.
Die had ik ook, maar ik kwam ook op een andere mogelijke theorie uit.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:13 schreef Rockfire het volgende:
Van wikipedia:
[..]
De deelname van Margriet werd op 14 november 2014 bekend gemaakt...
Nee, Margriet werd als 10e bekend gemaakt en Martine werd op 9 november als 9e bekend gemaaktquote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:19 schreef Xummon het volgende:
[..]
Die had ik ook, maar ik kwam ook op een andere mogelijke theorie uit.
"The track was released on 14 November 2014, three days before the album's release"
Stel Magriet is de mol en haar deelname werd bekend op de 14e dan zou de volgende afvaller, als kandidaat op de 11e bekend gemaakt kunnen zijn. Is er iemand 11 November bekend gemaakt
Dan gaat Magriet naar huis!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:24 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Nee, Margriet werd als 10e bekend gemaakt en Martine werd op 9 november als 9e bekend gemaakt
De naam van de band 'Eenrichtingsverkeer' kan ook op Martine slaan, die alleen maar vooruit kwam met haar auto.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:10 schreef Xummon het volgende:
https://soundcloud.com/av(...)ng-voor-aflevering-7
ONE DIRECTION - NIGHT CHANGES
Nee, dat is wat de regisseur ons wilt vertellen. Molacties zijn nooit 1 op 1 te zien voor de kijker.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:45 schreef Breekfast het volgende:
Ook die opdracht waarbij de kandidaten een plaatsnaam op het strand in het zand moesten zetten, waarbij Chris en Rik in de heli zaten. De plaatsnaam gaven ze goed door aan de piloot. Maar dat stuk dat ze daar aankwamen, langs de envelop met geld liepen en opeens in dat bootje gingen zitten richting de jungle, dat moet gewoon een molactie zijn geweest.
Ja dat kan ja, dat ze de kijker hierbij op het verkeerde been zetten. Toch blijft het bijzonder raar dat ze zo makkelijk in dat bootje gingen zitten. Maar het zou kunnen ja dat ze in de hectiek beiden dachten dat ze in dat bootje moesten stappen om de opdracht te halen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee, dat is wat de regisseur ons wilt vertellen. Molacties zijn nooit 1 op 1 te zien voor de kijker.
Het is gewoon goed gedaan door de camera man; die is gewoon meegegaan en in dat bootje gaan zitten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:58 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja dat kan ja, dat ze de kijker hierbij op het verkeerde been zetten. Toch blijft het bijzonder raar dat ze zo makkelijk in dat bootje gingen zitten. Maar het zou kunnen ja dat ze in de hectiek beiden dachten dat ze in dat bootje moesten stappen om de opdracht te halen.
De Primaire taak van de mol is geld uit de pot vissen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:13 schreef texelonia het volgende:De mol heeft er toch veel meer aan als kandidaten op de verkeerde mol zitten langer in het spel blijven door Jokers?
Ja, maar waar ik het over heb heeft toch weinig met geld te maken?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
De Primaire taak van de mol is geld uit de pot vissen.
De makers hebben ingezien dat dat steeds moeilijker wordt omdat men niet voor het geld gaat maar voor de jokers en er zo lang mogelijk in blijven.
De keuze MOL - Geld is dan ook snel gemaakt tenzij je er uit wilt (zie vorige aflevering). Er moest dus wat gebeuren.
- De suggestie om een E te maken in plaats van ,- hoeft geen molactie te zijn. Bovendien ook niet geheel onlogisch. In ieder geval logischer dan op 'Edo' komen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:34 schreef mr-green het volgende:
Alles wijst momenteel wel naar Margriet.
-de actie met euro teken terwijl ,- veel handiger was geweest
-bloem (margriet) steeds bij mol kaart
-de actie dat ze het nummer noemde waar de joker van Chris in zat (al hoeft dit geen mol actie te zijn)
Dan is het in ieder geval geen vrouwquote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:26 schreef JaneJane2015 het volgende:
Is dit al gezegd? Op 6 minuten in de laatste aflevering, zie je iemand compleet 'vermomd' in beeld:
[ afbeelding ]
het is toch niet de mol he?
Lijkt me het postuur van Rik. Logisch, want Rik is de molquote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:26 schreef JaneJane2015 het volgende:
Is dit al gezegd? Op 6 minuten in de laatste aflevering, zie je iemand compleet 'vermomd' in beeld:
[ afbeelding ]
Wat staat er op de helm?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:26 schreef JaneJane2015 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou echt een goede zijn! Ik zet dan wel in op Rik.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:26 schreef JaneJane2015 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat viel me meteen op.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:26 schreef JaneJane2015 het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat net nadat Marlijn zegt "Het laatste autotje wilde niet starten"?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 05:50 schreef BloedendeVagina het volgende:
Als het zwarte auto'tje niet start en er hulp komt van Marlijn en Rick maakt Rick gebaren met zn vingers op het dashbard van de auto.
Bij uitzending gemist is dat rond zo 16m10s..
En ook Sebastiaan Labrie heeft midden in de nacht briefjes in het kampvuur gegooid, kan ik me nog vaag herinneren...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:09 schreef Rewimo het volgende:
Wat ik mooi vond was die teleurstelling van Marlijn dat er geen joker bij haar test lagWat op zich logisch was want dat aanbod was niet voor haar, dat was voor Rik
En Rik heeft op deze manier wel 750 euro uit de pot gehaald "in samenwerking" met Marlijn. Dat is een fraaie Molstreek. Er was al eens eerder een Mol die penningmeester was en geld liet verdwijnen - alleen dan wat ongemerkter (hoi George).
De groep weet nog van niks
Ja.. ik kreeg het idee dat ie wat wilde gebaren met zn vingers.quote:Op maandag 9 februari 2015 20:25 schreef -Confusion- het volgende:
[..]
Is dat net nadat Marlijn zegt "Het laatste autotje wilde niet starten"?
- Het lijkt wel alsof Rick op een knopje of iets drukt dat onder het kleedje op het dashboard ligt en vervolgens sneaky aan z'n baard krabben (16m00 op de MKV)
quote:Op maandag 9 februari 2015 20:25 schreef -Confusion- het volgende:
[..]
Is dat net nadat Marlijn zegt "Het laatste autotje wilde niet starten"?
- Het lijkt wel alsof Rick op een knopje of iets drukt dat onder het kleedje op het dashboard ligt en vervolgens sneaky aan z'n baard krabben (16m00 op de MKV)
Waarom?quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:09 schreef Pino112 het volgende:
Margriet de Mol zou echt een grote farce zijn
Ik vind haar echt bijtrekken! En zo vaak zie je haar niet, ik begin haar ook te verdenken!quote:
Ik zit al vanaf aflevering 1 te hopen dat zij en Martine eruit gaanquote:
Maar wat hij in het Tamil zei?quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:51 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Nee, dat antwoord van die conducteur is spoorloos
Oh, geen idee. Ik spreek geen Sri Lankeesquote:Op donderdag 12 februari 2015 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar wat hij in het Tamil zei?
Was dat wel of niet inderdaad "ik hou van jullie"?? Of zei hij iets anders?
Zo goed is mijn geheugen nietquote:Op donderdag 12 februari 2015 21:56 schreef easy-going het volgende:
[..]
zei hij dit?
https://www.google.nl/web(...)n%20jou%20in%20tamil
Nāṉ uṉṉai kātalikkiṟēṉ
Ondertussen let iedereen op alle kleding van iedereen, dus ze zullen het niet zo makkelijk maken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:21 schreef Minimunt het volgende:
Mij viel me dit op bij margriet,
Zal hoogstwaarschijnlijk vergezocht zijn maar als je het omdraait staat er MOl !
[ afbeelding ]
Ik ga weer verder in mijn tunnel, het bereik is niet zo goed hier
Laat ik het voor de lol nog een niveau gekker maken, in de wiskunde/logica is de omgekeerde A, dat isquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:21 schreef Minimunt het volgende:
Mij viel me dit op bij margriet,
Zal hoogstwaarschijnlijk vergezocht zijn maar als je het omdraait staat er MOl !
[ afbeelding ]
Ik ga weer verder in mijn tunnel, het bereik is niet zo goed hier
Haha, geniaal carloquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:33 schreef CarloV het volgende:
[..]
Laat ik het voor de lol nog een niveau gekker maken, in de wiskunde/logica is de omgekeerde A, dat is, het symbool voor "Voor alle" (omdat wiskundigen te lui zijn om gewoon tekst op te schrijven). Dus op dat T-shirt staat "Voor Alle Mol" (klinkt als "Vooral de Mol"), maar het gebruik van dit symbool zou getuigen van een luie mol. Maar Art zij dat de mol een actieve mol zou zijn, voila de drager van deze trui is niet de mol.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:36 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Haha, geniaal carlo! Bedankt voor u moeite.
Maar wat nu als de L geen l blijkt te zijn maar een i... dan staat er Vooral Moi (in het frans; VOORAL MIJ!) AHA!quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:36 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Haha, geniaal carlo! Bedankt voor u moeite, ik ben uit mijn tunnel nu :\
quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:38 schreef Minimunt het volgende:
[..]
[..]
Maar wat nu als de L geen l blijkt te zijn maar een i... dan staat er Vooral Moi (in het frans; VOORAL MIJ!) AHA!
Daar heb je een punt en dan ook nog boerenkool frans, dat duidt erop dat de mol houdt van een stevige hap. En de mol graaft graag in de grond, die is ook stevig, ten tweede groeien zowel boerenkool als aardappelen, respectievelijk op en onder de grondquote:
Johquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:48 schreef Xummon het volgende:
Chris zegt in zijn molspeech dat ie de envelop in bentota heeft laten liggen
Nou, dan zal hij de mol wel zijn!quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:48 schreef Xummon het volgende:
Chris zegt in zijn molspeech dat ie de envelop in bentota heeft laten liggen
Hoezo obv? Op een gegeven moment is het altijd obv. Dat was bij Kees zo enz enz. Op een gegeven moment weet je gewoon die is de mol, zo simpel is het.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:37 schreef PicoMMP het volgende:
Alles wees op Chris, maar dat zou wel erg obvious zijn. In de trein zei hij toen ze in het donker door de tunnel reden, "stel dat er ineens iemand weg is" oftewel spoorloos.
Maar nogmaals, beetje te duidelijk.
Van de opdrachten ben ik niet wijzer geworden. Sowieso de tweede opdracht niet
Kan je wel lacherig over doen maar eigenlijk is het niet logisch dat hij het zei, als hij een gewone kandidaat is. Hoe kan hij weten waar achteraf de envelop gelegen heeft?quote:
Als het echt waar zou zijn, zou het waarschijnlijk uit de speech zijn geknipt door de regie.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Kan je wel lacherig over doen maar eigenlijk is het niet logisch dat hij het zei, als hij een gewone kandidaat is. Hoe kan hij weten waar achteraf de envelop gelegen heeft?
Tenzij ze na elke opdracht horen van de productie waar alles te vinden was. Dat lijkt me niet, toch?
Die opdracht heeft mij ook sterk doen twijfelen ja, precies met dezelfde argumentatiequote:Op vrijdag 13 februari 2015 00:55 schreef Redefine het volgende:
Ik vond voor deze aflevering dat Chris teveel dingen heeft gedaan die ervoor gezorgd hebben dat er geld in de pot is gekomen. Door deze aflevering ben ik wel heel erg gaan twijfelen. Nog steeds vind ik dat als hij de Mol is, vreemde dingen heeft gedaan (de post opdracht en de monumenten foto opdracht hebben mede door hem geld op gebracht, het pakken van de 250 euro bij de mandjes opdracht).
Vandaag was hij bij de eerste opdracht nogal verdacht (mede door de regie). Het antwoord van de man op de vraag hoeveel roepie het kostte was niet te zien. Hij was opeens verdwenen bij het zoeken van het geld (nou ja we zagen hem de wc in duiken) en dan zijn toneelstukje als hij zogenaamd opgesloten is, wat heel erg doet duiden op de titel van de aflevering. Tegelijkertijd hoeft de titel niet per se op de Mol te slaan en is het vreemd dat ze Chris vandaag zo verdacht in beeld brachten (dat is meestal het tegenovergestelde met de Mol) en kwamen ze uiteindelijk toch gewoon in de juiste coupé terecht.
Maar de grootste redenen dat ik ben gaan betwijfelen is de tweede opdracht. Deze was haast op zijn lijf geschreven. Van te voren had ik wel al verwacht dat hij de meeste mensen zou kunnen overtuigen door zijn enthousiasme (en zijn kennis van het land). Alleen Marlijn zou er misschien nog in de buurt komen, maar die pakte het vrij slecht aan.
Ik denk dat dit typisch zo'n opdracht is, die tot in de puntjes is voorbereid door de makers en de Mol om ervoor te zorgen dat de opdracht in het voordeel van de Mol uit zou/zal vallen. Want het scheelt uiteindelijk 4000 euro tussen wel of niet de Mol.
En gezien er wordt gewerkt met de kaartjes, de jokers voor geld in grote hoeveelheden en wat men vaak doet bij het maken van het programma, zou het mij totaal niet verbazen dat deze opdracht haast onmogelijk te halen was voor de niet Mollen.
Het pluspunt van Chris als Mol is dat hij er tot het einde in blijft, want hij is voor mij verreweg de leukste deelnemer (deze ook weer met zijn opmerkingen over het ontbijt). En hij i.i.g. geen hele vervelende Mol is geweest (los van of hij wel of niet goed gemold zou hebben). Maar tegelijkertijd zijn er nogal wat rare dingen die niet bij een Mol passen.
Marlijn vroeg het eerst.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:39 schreef Cirilico het volgende:
Over de muzikale hint: waren Marlijn en Rik niet degenen die elkaar vroegen of ze de mol waren? Weet niet meer wie de vraag het eerst stelde.
Ja, dat viel me ook al op.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:21 schreef Dot. het volgende:
Is iemand ook opgevallen dat Margriet de enige was die niet de specifieke woorden 'Ik ben de mol' heeft uitgesproken bij haar campagne of speech? De rest heeft het op een bepaald punt wel gezegd, maar volgens mij zij nooit.
klopt, wat ze wel zegt is: dat alle anderen liegen!quote:Op maandag 16 februari 2015 14:21 schreef Dot. het volgende:
Is iemand ook opgevallen dat Margriet de enige was die niet de specifieke woorden 'Ik ben de mol' heeft uitgesproken bij haar campagne of speech? De rest heeft het op een bepaald punt wel gezegd, maar volgens mij zij nooit.
Ja, dat had ik ook al gezegd. Vooral in het voorstukje van 5 februari over 12 februari is het heel duidelijk!quote:Op maandag 16 februari 2015 14:21 schreef Dot. het volgende:
was mij ook al opgevallen, en ook elke keer bij de uitslag van de test zit hij vooraan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:22 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Voordat het seizoen begon werd er al gezegd dat de mol op de voorgrond zou treden. Nu viel het me op dat Rik de eerste aflevering vooraan in het midden van de groepsfoto stond. Ik heb alle groepsfoto's er op nagekeken en Rik staat altijd op de voorste rij als er 2 rijen zijn (en dan nooit aan de zijkant) of precies in het midden als er 1 rij is.
de kleintjes zitten vooraan (margriet, victor, chris bijv achteraan). Niet zo gek toch? Niets is wat het lijkt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:57 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
was mij ook al opgevallen, en ook elke keer bij de uitslag van de test zit hij vooraan.
Jawel muisje is de molquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:02 schreef Ciscus het volgende:
de kleintjes zitten vooraan (margriet, victor, chris bijv achteraan). Niet zo gek toch? Niets is wat het lijkt.
Margriet is de mol, niet muisje
FTFY.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:17 schreef PicoMMP het volgende:
Spruitje is de mol. Kukelpapa is de winnaar en Muis is de verliezer. En marlijn valt vanavond af vrees ik
Misschien heeft ze gewoon per ongeluk goed opgemerkt dat Margriet, met wie ze de kamer deelt, de mol is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:34 schreef Meke het volgende:
[..]
FTFY.
Maar dan is de vraag, wat in godesnaam doet Martine er nog steeds in?Mijn twee scenario's zijn nu dat ze of de mol is (
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
) of dat ze toevallig heel vroeg al de juiste mol had perongeluk
Dat lijkt mij ook. Hetzelfde geldt voor geld pakken bij de mandjes opdracht. Dat hadden (wederom) Chris en Marlijn niet hoeven doen. Nou wordt er wel geroepen dat de Mol geld pakt om zich minder verdacht te maken. Maar dit is zelden voorgekomen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:59 schreef TheVulture het volgende:
Als je als Mol die fotoopdracht niet weet te vernaggelen dan ben je echt flut bezig, dus het moet gewoon Marlijn of Rik zijn. Daarnaast was het volgens mij Marlijn die bij de billboardopdracht uiteindelijk de goede locatie vond en zij heeft toch wel al een paar keer geld opgeleverd waar dat niet nodig was. Rik die dan weer met 1 envelop zonder geld totaal niks bijdraagt moet dus wel de Mol zijn.
Volgens mij ging Marlijn ook volle bak voor hem tijdens de test.
Idd ja. In ieder geval Chris en Margriet vallen voor mij hierdoor totaal af.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:59 schreef TheVulture het volgende:
Als je als Mol die fotoopdracht niet weet te vernaggelen dan ben je echt flut bezig, dus het moet gewoon Marlijn of Rik zijn.
Er zullen in de laatste aflevering waarin de mol al de trucjes laat zien ook wel wat foto's voorbij komen waarop de Mol mooi geposeerd op die foto's zal staan denk ik zoquote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:30 schreef Lovechild het volgende:
En als mol kijk je natuurlijk recht in de fotocamera
Marlijn en Chris had ik al afgeschreven. Marlijn heeft ¤500 gepakt bij die schaaltjes opdracht en Chris ¤250. Chris heeft die opdracht dat ze foto's bij gebouwen moesten maken iedereen verteld dat er op de kaartjes stond wíe er op de foto moesten. En Marlijn had ruzie met Ajoued bij de opdracht dat ze de schilderijen op de goede plek moesten hangen, omdat Ajoued op 'haar' muur bezig zou zijn. Ze bleek gelijk te hebben. De mol zou dat in mijn ogen nooit doen, maar het lekker in de soep laten lopen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Idd ja. In ieder geval Chris en Margriet vallen voor mij hierdoor totaal af.
Idd Rik lag er zo intens dik bovenop dat ik weigerde hem te verdenken, ben in elke andere tunnel gedoken die er is, maar FTM en dan is er maar 1 iemand en dat is Rik. Want een Margriet die in de makkelijkst te mollen opdracht ever 500 euro pakt kan gewoon geen mol zijn, anders doe je iets toch goed verkeerd. Vond het wel vreemd dat Chris vol op margriet en Marlijn zei te zittenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:58 schreef texelonia het volgende:
verdiend. En Rik dan met die enveloppe bij de logo opdracht vind ik twijfelachtig, in hoeverre dat nodig of onvoorkomelijk was.
Bij Rik lag het er allemaal zoooo dik bo
Ik denk dat Marlijn gelijk al begrepen zal hebben, dat hij 1500 zei, om het geld wat zij samen uit de pot hebben gehaald te verantwoorden. Zij heeft ook gewoon die tweede joker gekregen van Rik. Dus denk ik dat hier niet echt sprake is van wat jij zegt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik zat me ook te bedenken dat Marlijn na het opnieuw tellen van de pot wel moet hebben geweten dat Rik de kluit belazerd want zij wist dat die eerste 750 euro voor jokers waren bedoeld. Hij heeft de rest verteld dat hij 1500 eur heeft gejat voor de vrijstelling. In de ogen van Marlijn zou er dus 2250 eur uit de pot moeten zijn. Ik denk dat ze die info bewust voor zichzelf houdt in deze fase van het spel en zo de winnares wordt
Dat hoeft niet. Iemand kan heel lang fout zitten, zolang anderen nog meer fouten maken, zit je goed om door te gaan.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:11 schreef Leandra het volgende:
Als Martine vanaf het begin vol op Margriet zat en toch zover gekomen is dan moet het Marlijn wel bijna zijn...
Volgens mij werd Margriet door de overige kandidaten al sterk verdacht. En dat wil je niet als mol natuurlijk. Dan zou het opzich een logische keuze zijn om gewoon geld in de pot te brengen om de rest op het verkeerde been te zetten en daarnaast proberen te mollen door verkeerde aanwijzingen te geven over waar de camera's precies staan. Ze had het over een camera van beneden dacht ik, maar zoiets heb ik niet gezien(?). Margriet had ook het geluk om redelijk op het begin (als 2e) naar binnen te mogen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:30 schreef Ciscus het volgende:
Margriet verdiende gister geld. Stel dat zij de mol is, welk nut heeft het dan om overige kandidaten (en mij!) op het verkeerde been te zetten?? Die logica van Chris ontgaat me even.
Al denk ik wel dat margriet
Precies, en dat hebben ze 's avonds op de hotelkamer met volle tevredenheid samen besproken als een goede theorie om hun gestolen geld weg te moffelen. Dat zegt alleen niets over de vraag of de mol wel 1 van die 2 is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat Marlijn gelijk al begrepen zal hebben, dat hij 1500 zei, om het geld wat zij samen uit de pot hebben gehaald te verantwoorden. Zij heeft ook gewoon die tweede joker gekregen van Rik. Dus denk ik dat hier niet echt sprake is van wat jij zegt.
Dat dacht ik ook dat bovenop de berg gewoon het juiste bedrag lag. Martine zei trouwens hoe hoger hoe meer geld er lag.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:44 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:
Die eerste opdracht met het geld plukken. Ik denk dat er ergens (boven op de berg?) Een briefje heeft gelegen met het volledige bedrag want volgens Art lag het voor het oprapen(Dat lag het ook letterlijk, maar waarschijnlijk ook figuurlijk). Wie merkte op dat hoe hoger op de berg, hoe hoger het bedrag?
En die foto opdracht.........een mol is niet te zien, dus ik denk ook niet op een foto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |