abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148959624
110115_195885_fokophetspoormol_fp.png

Tijdens de afleveringen worden diverse subtiele hints gegeven die naar De Mol leiden.
In dit topic worden de hints verzameld, en de diverse theorieën besproken.

Wat kan je in dit topic plaatsen?
• zaken die je opvallen in een aflevering
• dagboeken van De Mol
• video's/screenshots van opvallende zaken
• een theorie die je ontdekt hebt
• tweets van De Mol (https://twitter.com/IkBenDeMol)

------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  donderdag 22 januari 2015 @ 22:20:40 #2
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_148960678
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:30 schreef Xummon het volgende:
nog ff over vorige week qua test/vrijstelling

ervan uit gaande dat het buddy systeem van toepassings was

Chris/Ajoued beide geven elkaar vrijstelling
Rik/Marlijn beide geven elkaar vijstelling
Margriet/Martine beide geven elkaar vrijstelling
Viktor/Carolina Viktor geeft Chris vrijstelling Carolina stemt wel op Viktor. Carolina ziet als enige haar scherm en dat is groen

Hier zou je het volgende uit op kunnen maken.
Viktor is de mol, deze heeft geen test hoeven maken.
Carolina is de mol, de mol ziet altijd groen.

Nog iets wat opvallend was, Art zei Chris heeft meerdere vrijstellingen, waren dat alleen die 2 van Ajoued en Viktor of kreeg hij er nog 1 zo ja van wie? Wie stemde dus niet op zijn buddy en waarom kreeg die dan wel een vrijstelling?
Je verhaal klopt niet, want Marlijn heeft juist niet op Rik gestemd voor de vrijstelling. Want dat zei ze zelf in de biecht (tenzij ze gelogen heeft).

Marlijn zei niet op wie ze wel gestemd heeft (als ze de waarheid sprak over Rik), maar waarschijnlijk is dat Chris geweest. Daarnaast is er nog de stem van Viktor. Als hij ook op Chris heeft gestemd, dan is Rik de Mol. Want die kreeg geen vrijstellingen, maar was wel gewoon door.

Maar het zou kunnen zijn, dat Viktor op Rik heeft gestemd. Waardoor die dus ook een vrijstelling heeft gekregen.

Er is bewust niet gezegd op wie Marlijn en Viktor gestemd hebben. Wat kan duiden op Rik als Mol. Of het is bewust gedaan door de productie om ons op het verkeerde been te zetten. Aangezien ze helemaal niet hadden hoeven vertonen dat Marlijn niet op Rik heeft gestemd, is dat zeer goed mogelijk. En dat terwijl ik Rik als een van de hoofdverdachten zie.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_148962068
Chris die zegt ' ik ben de mol'

Rik die uit zichzelf een joker geeft ( heeft die niet nodig?)

Rik die zegt geen foto hebben gezien ( mol is blind dus ziet niks )
  donderdag 22 januari 2015 @ 22:50:27 #4
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_148962328
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:45 schreef Vlaggenroof het volgende:
Chris die zegt ' ik ben de mol'

Rik die uit zichzelf een joker geeft ( heeft die niet nodig?)

Rik die zegt geen foto hebben gezien ( mol is blind dus ziet niks )
Rik is wel heel erg scheutig met zijn jokers ja. Mij iets te makkelijk zelfs. Want ook zijn deal met Martine levert hem eigenlijk niet zo heel veel op.

Het maakt het alleen maar lastiger om niet in een Rik tunnel te komen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_148962754
Ik weet het zeker dit jaar, Margriet is de mol!
Zeker geen tunnelvisie dit keer, want alles wat ik onderhand denk wijst erop dat margriet de mol is (#sarcasme). Met name dit; kijk goed naar de titel van deze aflevering:

Als je goed kijkt staat er niet Macht maar M acht
Zou dit wellicht slaan op Margriet (acht letters)
En was margriet niet degene die de 8e kom pakte?!

Hierbij wellicht iets vergezocht: Je ziet op het geld van dit jaar verschillende mollen van de afgelopen 14 jaar, zullen dan wellicht de HINTS ook niet zijn afgeleid van de afgelopen jaren.

Verder in de tunnelvisie van Margriet;
- Dennis had geloof ik ook een nummer waarbij hints te vergeven waren (was dit niet ook nummer 8)
- En als je kijkt naar de groepsfoto's dan staat Margriet altijd raar met haar hand in een broek, zou dit niet een verwijzing zijn naar Inge als mol

Wellicht vergezocht, maar lijkt me leuk om over na te denken :)!
pi_148962958
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:59 schreef Alleforums het volgende:
Nee, zij pakte als zevende een kom en dat was kom 11.

Hieronder nog een keer het overzicht van wie welke kom pakte:

Martine - 1
Ajouad - 12
Carolina - 5
Victor - 7
Rik - 10
Margriet - 11
Marlijn - 9
Chris - 6
pi_148963047
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:59 schreef Alleforums het volgende:
Ik weet het zeker dit jaar, Margriet is de mol!
Zeker geen tunnelvisie dit keer, want alles wat ik onderhand denk wijst erop dat margriet de mol is (#sarcasme). Met name dit; kijk goed naar de titel van deze aflevering:

[ afbeelding ]

Als je goed kijkt staat er niet Macht maar M acht
Zou dit wellicht slaan op Margriet (acht letters)

Hierbij wellicht iets vergezocht: Je ziet op het geld van dit jaar verschillende mollen van de afgelopen 14 jaar, zullen dan wellicht de HINTS ook niet zijn afgeleid van de afgelopen jaren.

Verder in de tunnelvisie van Margriet;
- Dennis had geloof ik ook een nummer waarbij hints te vergeven waren (was dit niet ook nummer 8)
- En als je kijkt naar de groepsfoto's dan staat Margriet altijd raar met haar hand in een broek, zou dit niet een verwijzing zijn naar Inge als mol

Wellicht vergezocht, maar lijkt me leuk om over na te denken :)!
Zij was ook mijn allereerste verdachte, maar dat komt vooral omdat degene die ik het liefst zo snel mogelijk zie vertrekken minimaal de finale haalt. En ik haar ook wel een mol vindt, maar zelf blijf ik nog bij Carolina, al is daar vrij weinig aanleiding voor.

je theorie is een goeie alleen dat M acht zag ik ook meteen en viel wel erg op, je koppeling is erg goed, maar als de titel dus op iets slaat dat de mol doet tijdens de uitzending vraag ik me af hoe je in de vorige uitzendingen Margriet kan koppelen aan de titel. De M kan ook op Martine slaan die wordt door best veel kandidaten in de gaten gehouden.

Margriet is de enige met een koppeling met de kraaien ook, al is het omdat er eentje in de leader bij haar te zien is, dus in dat op zicht is het een goeie

PS ik moet zeggen dat de regie goed zijn best heeft gedaan Viktor lekker verdacht te maken vandaag
*O*
pi_148963733
Tja dat M acht zou je ook uit kunnen leggen als Mol 8. Wat doet Rik? Hij presenteert het, jawel, 8-uur journaal. Waarin het vaak gaat over macht en kennis. En hij brengt kennis over. Etc etc.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_148964116
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja dat M acht zou je ook uit kunnen leggen als Mol 8. Wat doet Rik? Hij presenteert het, jawel, 8-uur journaal. Waarin het vask gaat icer macht en kennis. En hij brengt kennis over. Etc etc.
Klopt, maar ik denk dat veel mensen op het forum te veel zoeken op hints. Ik heb margriet met name als verdacht staan omdat ze nog geen enkel ding heeft gedaan om geld in de pot te krijgen. Rik heeft daarentegen veel meer voor de pot gedaan,Bij de bioscoop opdracht wees hij waar de zaal was. Als mol zou je dit nooit en te nimmer doen.

Heel eerlijk, deze aflevering was Margriet voor mij even ook een raadsel bij het aantal mensen dat geraden moest worden waarvan ze overtuigd was dat het tussen 40(?) en 75 was. Zou de mol voorafgaande aan zoiets weten hoeveel mensen de goede naam hebben gekregen?

De eerste opdracht was margriet vandaag erg langzaam, op het einde lukte het haar niet om nog terug te komen en ze reageert pas op die drie namen onder aan het brief als Chris het ziet terwijl ze ervoor nog vrolijk alles voorlas (behalve dat).

Het lijkt wel alsof we veel dingen die ze doet, niet echt verduidelijkt te zien krijgen op TV!

Daarna ga ik eigenlijk pas op de hints letten, en in vele gevallen (kan tunnelvisie zijn) wijzen veel simpele hints (zie lezen en schrijven) op haar.

Producers hebben volgensmij maar een taak; maak het simpel, mensen maken uiteindelijk zelf verschillende theoriën die niet van te voren bedacht zijn en puur toeval zijn (zie de afvaltheorie)
pi_148964121
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:37 schreef DaMart het volgende:
Die nummertheorie naar aanleiding van de tweets kan in ieder geval definitief de prullenbak in na vandaag.
Toch te lang in die tunnel blijven zitten.
Volgende week maar de afvaller voorspellen op basis van de hints.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 22 januari 2015 @ 23:34:47 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148964292
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:43 schreef Sked het volgende:
Iemand toevallig een idee over die foto's op dat eiland? De mol zou er op eentje staan, maar mij valt niet echt veel op.

Zijn bijna een handvol foto's in beeld
Waarvan een van een gezin met een hoop blonde meiden.... 8 stuks en een volwassen vrouw.
Overigens staat er op de achtergrond ook een persoon die een jongen zou kunnen zijn, maar toch een heel behoorlijke voorgevel heeft.

Net als ze het pand op het eiland binnenlopen, je ziet hem een fractie van een seconde, dan loopt Victor door het beeld, dan een zwart-wit foto en dan is die foto weer prominent in beeld.
En daarna Margriet en een klappende (aandacht van de foto afleiden?) Marlijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 januari 2015 @ 23:35:43 #12
436595 Sked
Zonnestraal
pi_148964332
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarvan een van een gezin met een hoop blonde meiden.... 8 stuks en een volwassen vrouw.
Overigens staat er op de achtergrond ook een persoon die een jongen zou kunnen zijn, maar toch een heel behoorlijke voorgevel heeft.

Net als ze het pand op het eiland binnenlopen, je ziet hem een fractie van een seconde, dan loopt Victor door het beeld, dan een zwart-wit foto en dan is die foto weer prominent in beeld.
En daarna Margriet en een klappende (aandacht van de foto afleiden?) Marlijn.
Iemand als Marlijn of Martine zou natuurlijk vrij eenvoudig een van die blonde dames kunnen zijn.
  donderdag 22 januari 2015 @ 23:48:39 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148964886
Het was op 33.43

Overigens zou ik eerder denken dat Margriet die jongen met boobs linksachter (groen shirt) zou kunnen zijn.
Maar dat past niet in m'n moltunnel dat het Marlijn moet zijn, daarbij klopt het met Margriet ook niet qua kleding als ze toen ongeveer 14 was.

Dat de ondertiteling net een zin van Margriet meegeeft is wel weer typisch, maar goed :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148964898
Die zin van Rik met zijn 'het is goed af en toe even anders te zijn, dat kan ik ook prima' vond ik wel erg verdacht
  donderdag 22 januari 2015 @ 23:50:56 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148965001
Die foto lijkt zo ook nergens op.... even kijken of het wat duidelijker is als ik het uit de originele printscreen knip, Photobucket heeft het behoorlijk verkleind.

Edit: Dat gaat m ook niet worden, maar even 2 foto's van de TV gemaakt.... niet dat die wel scherp zijn, maar dan zie je iig de tomboy met boobs linksachter :')

[ Bericht 63% gewijzigd door Leandra op 22-01-2015 23:59:22 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 23 januari 2015 @ 00:11:54 #16
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_148965843
Ben ik scheel of ligt er iemand op de grond tussen de twee personen op de voorgrond? Net alsof de linkse een arm vasthoudt of iets dergelijks
Tics van je petten.
  MOL-held vrijdag 23 januari 2015 @ 00:14:40 #17
44635 XMN8R
mag dat?
pi_148965930
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:48 schreef Leandra het volgende:
Het was op 33.43

[ afbeelding ]

Overigens zou ik eerder denken dat Margriet die jongen met boobs linksachter (groen shirt) zou kunnen zijn.
Maar dat past niet in m'n moltunnel dat het Marlijn moet zijn, daarbij klopt het met Margriet ook niet qua kleding als ze toen ongeveer 14 was.

Dat de ondertiteling net een zin van Margriet meegeeft is wel weer typisch, maar goed :')
Ik vermoed dat de productie inmiddels wel weet dat elk fragmentje tegenwoordig eenvoudig kan worden terug gekeken en dat ze niet het risico gaan nemen om die foto van de mol in beeld te brengen ;).
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  vrijdag 23 januari 2015 @ 00:16:28 #18
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_148965980
Ik denk ook niet dat er voor ons als kijker iets te zien zou zijn. Anders waren de foto's wel scherper te zien geweest. Dat het vooral een hint voor de kandidaten was. Of het moet inderdaad Rik zijn op die ene foto.
pi_148967223
Toen de kandidaten met die foto's in de weer waren werd over de porto gevraagd wie "Muis" is. Rik hoorde dit, maar reageerde niet. Later reageerde hij wel daarop, maar toen was er natuurlijk alweer meer tijd verstreken. Vond ik een opvallend momentje.

Ik zit in de Riktunnel ;(
Brutal. Fucking. Metal.
pi_148968032
quote:
19s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 00:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Toen de kandidaten met die foto's in de weer waren werd over de porto gevraagd wie "Muis" is. Rik hoorde dit, maar reageerde niet. Later reageerde hij wel daarop, maar toen was er natuurlijk alweer meer tijd verstreken. Vond ik een opvallend momentje.

Ik zit in de Riktunnel ;(
Met het betere knip en plakwerk van de makers duwen je ze gewoon tunnels in. Ieder jaar weer.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 09:11:32 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_148970134
Denk niet dat dé foto in beeld is geweest.
pi_148970970
Ik eerlijk gezegd ook niet.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 10:36:46 #23
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_148972200
Lijkt me ook wel stug, eerlijkgezegd.
pi_148972904
Wel het meest voor de hand liggend inderdaad, dat de foto niet in beeld is geweest. Patrick Stoof kwam ook niet in beeld toen hij in de bus in Mexico? zat tussen de andere passagiers.

Maar je weet maar nooit natuurlijk.
Hotapnyc
  vrijdag 23 januari 2015 @ 11:26:03 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_148973191
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 00:14 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de productie inmiddels wel weet dat elk fragmentje tegenwoordig eenvoudig kan worden terug gekeken en dat ze niet het risico gaan nemen om die foto van de mol in beeld te brengen ;).
Wie zegt dat de Mol zelf op de foto's zou staan, het waren familiefoto's volgens mij. Het kan dus prima zo zijn dat de ouders van de mol op de foto's staan.

Maar ik denk idd wel dat het allemaal dermate onduidelijk op beeld staat dat wij als kijker er niks mee kunnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')