misschien maandagquote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:23 schreef heywoodu het volgende:
Dit keer geen muzikale hint of theorie of iets dergelijks over de afvaller?
Margriet komt ook als 8e in de intro.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:47 schreef Slobeend het volgende:
Ajouad werd als 8e aangekondigd. Het zou ook kunnen wijzen op 108. 108 is een heilig getal in het boeddhisme. Margriet werd als 10e aangekondigd. Vorige afleveringstitel was M acht. M(argriet) acht= 108. Margriet is heilig? Margriet is de mol. Case closed.
Misschien omdat het er niet uitziet als echt geld, maar de biljetten de mollen van verleden seizoenen erop hebben staan.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:53 schreef TLC het volgende:
Wat is molgeld eigenlijk ? Art zei niet geld, maar molgeld, en dat zegt ie anders toch ook nooit ?
Dit is wel een beetje de bottom line.quote:Op zondag 1 februari 2015 10:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Sinds de opdracht met de schilderijen zit ik op Martine. Daar pushde ze oa marlijn nog een keer de andere kamer in voor 100 euro om te gaan kijken. Als later mensen nagaan wie er naar de andere kamer zijn gegaan sta je er niet tussen. Zo haalt ze vaker geld uit de pot, ik denk ook dat pakketje met geld naar geldrop bij haar en marlijn verkeerd is gegaan.
Alleen carolina zie ik nog als mogelijkheid. Brengt ook weinig geld in. En haar nagelllak. Rik nummer 3, al 2x voor zijn neus gemist dat er wat gebeurde. Bij allebei had de mol belang.
Dit kan ook als Rik worden uitgelegd - aan het eind van de schilderijen opdracht wilde hij dat er nog iemand ging checken voor de zekerheid, en bij de pakketjes was ook hij in de boot in controle over het afleveren.quote:Op zondag 1 februari 2015 10:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Sinds de opdracht met de schilderijen zit ik op Martine. Daar pushde ze oa marlijn nog een keer de andere kamer in voor 100 euro om te gaan kijken. Als later mensen nagaan wie er naar de andere kamer zijn gegaan sta je er niet tussen. Zo haalt ze vaker geld uit de pot, ik denk ook dat pakketje met geld naar geldrop bij haar en marlijn verkeerd is gegaan.
Erg flauw inderdaad.quote:Op zondag 1 februari 2015 10:29 schreef Redefine het volgende:
Dat heb je de laatste jaren toch al steeds minder, dat er voor geld wordt gegaan. Maar bij dit seizoen hebben ze de opdrachten daar nog verder op aangepast, door wel heel vaak jokers tegenover geld te zetten i.p.v. jokers extra kunnen pakken buiten geld voor de pot om.
Je had altijd wel een opdracht waar je jokers kon 'kopen', maar nu zijn er al minstens drie opdrachten die daaraan gebonden zijn. En volgende week kan er alweer geld uit de pot verkocht worden voor een joker (Rik als nieuwe penningmeester, die een brief van de Mol krijgt).
Ik vind het persoonlijk daardoor wel heel makkelijk om aan het einde te kunnen zeggen: 'De Mol heeft voor een historisch laag bedrag in de pot gezorgd.'
Aan de andere kant hadden Marlijn en Carolina zelf ook voor geld kunnen spelen, in plaats van jokers. Ze waren er echter meteen over uit dat ze voor jokers zouden gaan. Terwijl ze ook hadden kunnen afspreken dat ze eerst zouden kijken hoeveel geld er in die bakjes lag.quote:Op zondag 1 februari 2015 10:35 schreef Redefine het volgende:
De eerste opdracht van de afgelopen aflevering pleit eigenlijk wel tegen Marlijn en Carolina als Mol. Want ik denk zelf dat een Mol niet alle informatie die de kandidaten nodig hebben, goed zou doorgeven. Want je loopt dan het risico dat de andere kandidaten wel voor het geld gaan i.p.v. jokers wegspelen.
Bovendien valt bij het groepje dat moest antwoorden veel directer te mollen en geld uit de pot te houden dan bij de rondleiding.
Al kan het uiteindelijk natuurlijk nog anders liggen.
Margriet zei ook dat ze meer ging spreiden bij de test, is ook schaalvergroting.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 22:39 schreef DaMart het volgende:
[..]
Van een ander forum een hint die op bovenstaande aansluit: De titel van deze aflevering is 'Schaalvergroting'. Margriet zei dat ze bakje/schaaltje 12 had aangeklikt in plaats van 11... dus verhoging van het nummer van de schaal -> schaalvergroting.
Wat me al opviel bij Marlijn: bijnaam van de Mol = Kukelpapa (Chris). Maar dan: wie is de Mol? Niet Chris. Klopt niet met elkaar.quote:Op zondag 1 februari 2015 14:02 schreef Fred_B het volgende:
Dit zijn trouwens die vragen uit het spel op het strand:
[ afbeelding ]
Spreidenquote:Op zondag 1 februari 2015 14:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wat me al opviel bij Marlijn: bijnaam van de Mol = Kukelpapa (Chris). Maar dan: wie is de Mol? Niet Chris. Klopt niet met elkaar.
Ja, je hebt gelijkquote:
Dat klopt ook wel, maar ik heb sterk het idee, dat als ze het geld hadden gepakt, er daarna ook wel iets met de jokers gedaan zou worden. Waardoor het geld dan weer kon verdwijnen.quote:Op zondag 1 februari 2015 13:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Aan de andere kant hadden Marlijn en Carolina zelf ook voor geld kunnen spelen, in plaats van jokers. Ze waren er echter meteen over uit dat ze voor jokers zouden gaan. Terwijl ze ook hadden kunnen afspreken dat ze eerst zouden kijken hoeveel geld er in die bakjes lag.
Dat de groep daarna die jokers weer wegspeelde, was niet zo'n verrassing. Die waren op dat moment immers net genaaid en wilden iets terugdoen. En die jokers kostten 'maar' 300 euro per stuk.
Ja, momenteel neig ik ook sterk naar Martine. Afgelopen aflevering elke opdracht lopen mollen en de diverse hints vind ik het beste op haar toepasbaar. Ook dat van die aanvallende mol past daar wel in (dat hele gedoe met die ZV en jokers).quote:Op zaterdag 31 januari 2015 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die titels let ik al niet meer op, je kunt ze naar iedereen uitleggen.
Martine vond ik verdacht bij de laatste opdracht omdat de productie haar niet verdacht maakte rondom het gezeik rond Enschede. Anderzijds boeide het niet als dat het foute pakket zou zijn geweest.
alle mogelijke mollen mollen nodeloos. Maar Martine heeft gecombineerd wel weer het meeste geld uit de pot gehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |