abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zaterdag 31 januari 2015 @ 11:08:06 #101
274204 crew  Mexicanobakker
pi_149231763
Die titels let ik al niet meer op, je kunt ze naar iedereen uitleggen.

Martine vond ik verdacht bij de laatste opdracht omdat de productie haar niet verdacht maakte rondom het gezeik rond Enschede. Anderzijds boeide het niet als dat het foute pakket zou zijn geweest.

alle mogelijke mollen mollen nodeloos. Maar Martine heeft gecombineerd wel weer het meeste geld uit de pot gehouden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 31 januari 2015 @ 11:40:07 #102
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_149232485
Mij viel het vorige en deze week op dat er een aantal shots inzaten waar opeens een hond in beeld kwam. Ik weet niet of het de afleveringen ervoor ook gebeurde. Maar door de manier waarop de honden geforceerd in beeld kwamen vermoed ik dat het een hint is.

Via google kwam ik erachter dat Martine een theatershow genaamd hulphond heeft gedaan, maar misschien zijn ook andere deelnemers hiermee in verband te brengen...
pi_149233793
Heeft iemand nog een theorie over die 8 die ontbrak en dat Victor en Carolina tot de conclusie kwamen dat het geld in vak 10 zou moeten liggen ...

Die 8 komt heel vaak terug, wie werd er als 8e kandidaat bekend gemaakt eigenlijk?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator zaterdag 31 januari 2015 @ 12:47:58 #104
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_149234057
Ajouad werd als 8e aangekondigd. Het zou ook kunnen wijzen op 108. 108 is een heilig getal in het boeddhisme. Margriet werd als 10e aangekondigd. Vorige afleveringstitel was M acht. M(argriet) acht= 108. Margriet is heilig? Margriet is de mol. Case closed.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 13:28:54 #105
231633 Xummon
of toch niet?
pi_149234958
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 20:23 schreef heywoodu het volgende:
Dit keer geen muzikale hint of theorie of iets dergelijks over de afvaller? :P
misschien maandag
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_149239544
*kuch* presentator van het 8 uur journaal *kuch*
pi_149244910
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 12:47 schreef Slobeend het volgende:
Ajouad werd als 8e aangekondigd. Het zou ook kunnen wijzen op 108. 108 is een heilig getal in het boeddhisme. Margriet werd als 10e aangekondigd. Vorige afleveringstitel was M acht. M(argriet) acht= 108. Margriet is heilig? Margriet is de mol. Case closed.
Margriet komt ook als 8e in de intro.
pi_149247866
Wat is molgeld eigenlijk ? Art zei niet geld, maar molgeld, en dat zegt ie anders toch ook nooit ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 31 januari 2015 @ 22:17:10 #109
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_149248685
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:53 schreef TLC het volgende:
Wat is molgeld eigenlijk ? Art zei niet geld, maar molgeld, en dat zegt ie anders toch ook nooit ?
Misschien omdat het er niet uitziet als echt geld, maar de biljetten de mollen van verleden seizoenen erop hebben staan.
pi_149253812
Bij de mensen die logen over welke mol ze hadden ingevuld in de test, werd daarna getoond welke mol ze echt hadden ingevuld. Behalve bij Marlijn. Misschien omdat zij zichzelf had?
  zondag 1 februari 2015 @ 10:05:02 #111
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_149256293
Sinds de opdracht met de schilderijen zit ik op Martine. Daar pushde ze oa marlijn nog een keer de andere kamer in voor 100 euro om te gaan kijken. Als later mensen nagaan wie er naar de andere kamer zijn gegaan sta je er niet tussen. Zo haalt ze vaker geld uit de pot, ik denk ook dat pakketje met geld naar geldrop bij haar en marlijn verkeerd is gegaan.

Alleen carolina zie ik nog als mogelijkheid. Brengt ook weinig geld in. En haar nagelllak. Rik nummer 3, al 2x voor zijn neus gemist dat er wat gebeurde. Bij allebei had de mol belang.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Redactie Sport zondag 1 februari 2015 @ 10:18:32 #112
pi_149256465
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Sinds de opdracht met de schilderijen zit ik op Martine. Daar pushde ze oa marlijn nog een keer de andere kamer in voor 100 euro om te gaan kijken. Als later mensen nagaan wie er naar de andere kamer zijn gegaan sta je er niet tussen. Zo haalt ze vaker geld uit de pot, ik denk ook dat pakketje met geld naar geldrop bij haar en marlijn verkeerd is gegaan.

Alleen carolina zie ik nog als mogelijkheid. Brengt ook weinig geld in. En haar nagelllak. Rik nummer 3, al 2x voor zijn neus gemist dat er wat gebeurde. Bij allebei had de mol belang.
Dit is wel een beetje de bottom line.

Geen van allen is succesvol voor geld gegaan..
  zondag 1 februari 2015 @ 10:24:53 #113
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_149256549
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit kan ook als Rik worden uitgelegd - aan het eind van de schilderijen opdracht wilde hij dat er nog iemand ging checken voor de zekerheid, en bij de pakketjes was ook hij in de boot in controle over het afleveren.
  zondag 1 februari 2015 @ 10:29:24 #114
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_149256624
Dat heb je de laatste jaren toch al steeds minder, dat er voor geld wordt gegaan. Maar bij dit seizoen hebben ze de opdrachten daar nog verder op aangepast, door wel heel vaak jokers tegenover geld te zetten i.p.v. jokers extra kunnen pakken buiten geld voor de pot om.

Je had altijd wel een opdracht waar je jokers kon 'kopen', maar nu zijn er al minstens drie opdrachten die daaraan gebonden zijn. En volgende week kan er alweer geld uit de pot verkocht worden voor een joker (Rik als nieuwe penningmeester, die een brief van de Mol krijgt).

Ik vind het persoonlijk daardoor wel heel makkelijk om aan het einde te kunnen zeggen: 'De Mol heeft voor een historisch laag bedrag in de pot gezorgd.'
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 1 februari 2015 @ 10:35:44 #115
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_149256708
De eerste opdracht van de afgelopen aflevering pleit eigenlijk wel tegen Marlijn en Carolina als Mol. Want ik denk zelf dat een Mol niet alle informatie die de kandidaten nodig hebben, goed zou doorgeven. Want je loopt dan het risico dat de andere kandidaten wel voor het geld gaan i.p.v. jokers wegspelen.

Bovendien valt bij het groepje dat moest antwoorden veel directer te mollen en geld uit de pot te houden dan bij de rondleiding.

Al kan het uiteindelijk natuurlijk nog anders liggen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport zondag 1 februari 2015 @ 11:45:54 #116
pi_149257815
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:29 schreef Redefine het volgende:
Dat heb je de laatste jaren toch al steeds minder, dat er voor geld wordt gegaan. Maar bij dit seizoen hebben ze de opdrachten daar nog verder op aangepast, door wel heel vaak jokers tegenover geld te zetten i.p.v. jokers extra kunnen pakken buiten geld voor de pot om.

Je had altijd wel een opdracht waar je jokers kon 'kopen', maar nu zijn er al minstens drie opdrachten die daaraan gebonden zijn. En volgende week kan er alweer geld uit de pot verkocht worden voor een joker (Rik als nieuwe penningmeester, die een brief van de Mol krijgt).

Ik vind het persoonlijk daardoor wel heel makkelijk om aan het einde te kunnen zeggen: 'De Mol heeft voor een historisch laag bedrag in de pot gezorgd.'
Erg flauw inderdaad.
pi_149261223
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:35 schreef Redefine het volgende:
De eerste opdracht van de afgelopen aflevering pleit eigenlijk wel tegen Marlijn en Carolina als Mol. Want ik denk zelf dat een Mol niet alle informatie die de kandidaten nodig hebben, goed zou doorgeven. Want je loopt dan het risico dat de andere kandidaten wel voor het geld gaan i.p.v. jokers wegspelen.

Bovendien valt bij het groepje dat moest antwoorden veel directer te mollen en geld uit de pot te houden dan bij de rondleiding.

Al kan het uiteindelijk natuurlijk nog anders liggen.
Aan de andere kant hadden Marlijn en Carolina zelf ook voor geld kunnen spelen, in plaats van jokers. Ze waren er echter meteen over uit dat ze voor jokers zouden gaan. Terwijl ze ook hadden kunnen afspreken dat ze eerst zouden kijken hoeveel geld er in die bakjes lag.

Dat de groep daarna die jokers weer wegspeelde, was niet zo'n verrassing. Die waren op dat moment immers net genaaid en wilden iets terugdoen. En die jokers kostten 'maar' 300 euro per stuk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_149261457
Dit zijn trouwens die vragen uit het spel op het strand:

De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 1 februari 2015 @ 14:06:50 #119
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_149261567
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:39 schreef DaMart het volgende:

[..]

Van een ander forum een hint die op bovenstaande aansluit: De titel van deze aflevering is 'Schaalvergroting'. Margriet zei dat ze bakje/schaaltje 12 had aangeklikt in plaats van 11... dus verhoging van het nummer van de schaal -> schaalvergroting.
Margriet zei ook dat ze meer ging spreiden bij de test, is ook schaalvergroting.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 14:28:24 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149262264
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:02 schreef Fred_B het volgende:
Dit zijn trouwens die vragen uit het spel op het strand:

[ afbeelding ]
Wat me al opviel bij Marlijn: bijnaam van de Mol = Kukelpapa (Chris). Maar dan: wie is de Mol? Niet Chris. Klopt niet met elkaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149262359
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wat me al opviel bij Marlijn: bijnaam van de Mol = Kukelpapa (Chris). Maar dan: wie is de Mol? Niet Chris. Klopt niet met elkaar.
Spreiden
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 14:34:10 #122
13151 crew  Rewimo
pi_149262497
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:30 schreef PicoMMP het volgende:
Spreiden
Ja, je hebt gelijk :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 14:37:07 #123
13151 crew  Rewimo
pi_149262628
Nog iets: Chris droeg een shirt met Nevada Alamo erop. Valt daar nog iets van te maken?
  zondag 1 februari 2015 @ 18:30:05 #124
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_149270430
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:52 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Aan de andere kant hadden Marlijn en Carolina zelf ook voor geld kunnen spelen, in plaats van jokers. Ze waren er echter meteen over uit dat ze voor jokers zouden gaan. Terwijl ze ook hadden kunnen afspreken dat ze eerst zouden kijken hoeveel geld er in die bakjes lag.

Dat de groep daarna die jokers weer wegspeelde, was niet zo'n verrassing. Die waren op dat moment immers net genaaid en wilden iets terugdoen. En die jokers kostten 'maar' 300 euro per stuk.
Dat klopt ook wel, maar ik heb sterk het idee, dat als ze het geld hadden gepakt, er daarna ook wel iets met de jokers gedaan zou worden. Waardoor het geld dan weer kon verdwijnen.

Maar buiten dat, zou de Mol zoveel mogelijk er voor proberen te zorgen dat de anderen de vraag fout beantwoorden. Want dan heb je zeker geen geld in de pot. En de Mol weet van tevoren vast wel wat er gevraagd gaat worden, waardoor diegene juist niet die informatie goed wil doorgeven.

En precies de informatie die nodig was voor het goed beantwoorden van de vragen, gaven Carolina en Marlijn juist goed door.
  zondag 1 februari 2015 @ 20:00:20 #125
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_149274044
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die titels let ik al niet meer op, je kunt ze naar iedereen uitleggen.

Martine vond ik verdacht bij de laatste opdracht omdat de productie haar niet verdacht maakte rondom het gezeik rond Enschede. Anderzijds boeide het niet als dat het foute pakket zou zijn geweest.

alle mogelijke mollen mollen nodeloos. Maar Martine heeft gecombineerd wel weer het meeste geld uit de pot gehouden.
Ja, momenteel neig ik ook sterk naar Martine. Afgelopen aflevering elke opdracht lopen mollen en de diverse hints vind ik het beste op haar toepasbaar. Ook dat van die aanvallende mol past daar wel in (dat hele gedoe met die ZV en jokers).

Mijn voorlopige voorspelling is: Martine de mol, Chris de winnaar en Rik de verliezer. Voor de mensen die in de poule meedoen met de volgende afvaller........het is verstandig om in ieder geval niet voor Rik of Carolina te kiezen (ben er haast van overtuigd dat het de beurt is aan 1 van de Mar's; aangezien Chris de Liesbeth van deze serie is).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')