Nee, dat is wat de regisseur ons wilt vertellen. Molacties zijn nooit 1 op 1 te zien voor de kijker.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:45 schreef Breekfast het volgende:
Ook die opdracht waarbij de kandidaten een plaatsnaam op het strand in het zand moesten zetten, waarbij Chris en Rik in de heli zaten. De plaatsnaam gaven ze goed door aan de piloot. Maar dat stuk dat ze daar aankwamen, langs de envelop met geld liepen en opeens in dat bootje gingen zitten richting de jungle, dat moet gewoon een molactie zijn geweest.
Ja dat kan ja, dat ze de kijker hierbij op het verkeerde been zetten. Toch blijft het bijzonder raar dat ze zo makkelijk in dat bootje gingen zitten. Maar het zou kunnen ja dat ze in de hectiek beiden dachten dat ze in dat bootje moesten stappen om de opdracht te halen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee, dat is wat de regisseur ons wilt vertellen. Molacties zijn nooit 1 op 1 te zien voor de kijker.
Het is gewoon goed gedaan door de camera man; die is gewoon meegegaan en in dat bootje gaan zitten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:58 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja dat kan ja, dat ze de kijker hierbij op het verkeerde been zetten. Toch blijft het bijzonder raar dat ze zo makkelijk in dat bootje gingen zitten. Maar het zou kunnen ja dat ze in de hectiek beiden dachten dat ze in dat bootje moesten stappen om de opdracht te halen.
De Primaire taak van de mol is geld uit de pot vissen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:13 schreef texelonia het volgende:De mol heeft er toch veel meer aan als kandidaten op de verkeerde mol zitten langer in het spel blijven door Jokers?
Ja, maar waar ik het over heb heeft toch weinig met geld te maken?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
De Primaire taak van de mol is geld uit de pot vissen.
De makers hebben ingezien dat dat steeds moeilijker wordt omdat men niet voor het geld gaat maar voor de jokers en er zo lang mogelijk in blijven.
De keuze MOL - Geld is dan ook snel gemaakt tenzij je er uit wilt (zie vorige aflevering). Er moest dus wat gebeuren.
- De suggestie om een E te maken in plaats van ,- hoeft geen molactie te zijn. Bovendien ook niet geheel onlogisch. In ieder geval logischer dan op 'Edo' komen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:34 schreef mr-green het volgende:
Alles wijst momenteel wel naar Margriet.
-de actie met euro teken terwijl ,- veel handiger was geweest
-bloem (margriet) steeds bij mol kaart
-de actie dat ze het nummer noemde waar de joker van Chris in zat (al hoeft dit geen mol actie te zijn)
Dan is het in ieder geval geen vrouwquote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:26 schreef JaneJane2015 het volgende:
Is dit al gezegd? Op 6 minuten in de laatste aflevering, zie je iemand compleet 'vermomd' in beeld:
[ afbeelding ]
het is toch niet de mol he?
Lijkt me het postuur van Rik. Logisch, want Rik is de molquote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:26 schreef JaneJane2015 het volgende:
Is dit al gezegd? Op 6 minuten in de laatste aflevering, zie je iemand compleet 'vermomd' in beeld:
[ afbeelding ]
Wat staat er op de helm?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:26 schreef JaneJane2015 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou echt een goede zijn! Ik zet dan wel in op Rik.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:26 schreef JaneJane2015 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat viel me meteen op.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 23:26 schreef JaneJane2015 het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat net nadat Marlijn zegt "Het laatste autotje wilde niet starten"?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 05:50 schreef BloedendeVagina het volgende:
Als het zwarte auto'tje niet start en er hulp komt van Marlijn en Rick maakt Rick gebaren met zn vingers op het dashbard van de auto.
Bij uitzending gemist is dat rond zo 16m10s..
En ook Sebastiaan Labrie heeft midden in de nacht briefjes in het kampvuur gegooid, kan ik me nog vaag herinneren...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:09 schreef Rewimo het volgende:
Wat ik mooi vond was die teleurstelling van Marlijn dat er geen joker bij haar test lagWat op zich logisch was want dat aanbod was niet voor haar, dat was voor Rik
En Rik heeft op deze manier wel 750 euro uit de pot gehaald "in samenwerking" met Marlijn. Dat is een fraaie Molstreek. Er was al eens eerder een Mol die penningmeester was en geld liet verdwijnen - alleen dan wat ongemerkter (hoi George).
De groep weet nog van niks
Ja.. ik kreeg het idee dat ie wat wilde gebaren met zn vingers.quote:Op maandag 9 februari 2015 20:25 schreef -Confusion- het volgende:
[..]
Is dat net nadat Marlijn zegt "Het laatste autotje wilde niet starten"?
- Het lijkt wel alsof Rick op een knopje of iets drukt dat onder het kleedje op het dashboard ligt en vervolgens sneaky aan z'n baard krabben (16m00 op de MKV)
quote:Op maandag 9 februari 2015 20:25 schreef -Confusion- het volgende:
[..]
Is dat net nadat Marlijn zegt "Het laatste autotje wilde niet starten"?
- Het lijkt wel alsof Rick op een knopje of iets drukt dat onder het kleedje op het dashboard ligt en vervolgens sneaky aan z'n baard krabben (16m00 op de MKV)
Waarom?quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:09 schreef Pino112 het volgende:
Margriet de Mol zou echt een grote farce zijn
Ik vind haar echt bijtrekken! En zo vaak zie je haar niet, ik begin haar ook te verdenken!quote:
Ik zit al vanaf aflevering 1 te hopen dat zij en Martine eruit gaanquote:
Maar wat hij in het Tamil zei?quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:51 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Nee, dat antwoord van die conducteur is spoorloos
Oh, geen idee. Ik spreek geen Sri Lankeesquote:Op donderdag 12 februari 2015 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar wat hij in het Tamil zei?
Was dat wel of niet inderdaad "ik hou van jullie"?? Of zei hij iets anders?
Zo goed is mijn geheugen nietquote:Op donderdag 12 februari 2015 21:56 schreef easy-going het volgende:
[..]
zei hij dit?
https://www.google.nl/web(...)n%20jou%20in%20tamil
Nāṉ uṉṉai kātalikkiṟēṉ
Ondertussen let iedereen op alle kleding van iedereen, dus ze zullen het niet zo makkelijk maken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:21 schreef Minimunt het volgende:
Mij viel me dit op bij margriet,
Zal hoogstwaarschijnlijk vergezocht zijn maar als je het omdraait staat er MOl !
[ afbeelding ]
Ik ga weer verder in mijn tunnel, het bereik is niet zo goed hier
Laat ik het voor de lol nog een niveau gekker maken, in de wiskunde/logica is de omgekeerde A, dat isquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:21 schreef Minimunt het volgende:
Mij viel me dit op bij margriet,
Zal hoogstwaarschijnlijk vergezocht zijn maar als je het omdraait staat er MOl !
[ afbeelding ]
Ik ga weer verder in mijn tunnel, het bereik is niet zo goed hier
Haha, geniaal carloquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:33 schreef CarloV het volgende:
[..]
Laat ik het voor de lol nog een niveau gekker maken, in de wiskunde/logica is de omgekeerde A, dat is, het symbool voor "Voor alle" (omdat wiskundigen te lui zijn om gewoon tekst op te schrijven). Dus op dat T-shirt staat "Voor Alle Mol" (klinkt als "Vooral de Mol"), maar het gebruik van dit symbool zou getuigen van een luie mol. Maar Art zij dat de mol een actieve mol zou zijn, voila de drager van deze trui is niet de mol.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:36 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Haha, geniaal carlo! Bedankt voor u moeite.
Maar wat nu als de L geen l blijkt te zijn maar een i... dan staat er Vooral Moi (in het frans; VOORAL MIJ!) AHA!quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:36 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Haha, geniaal carlo! Bedankt voor u moeite, ik ben uit mijn tunnel nu :\
quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:38 schreef Minimunt het volgende:
[..]
[..]
Maar wat nu als de L geen l blijkt te zijn maar een i... dan staat er Vooral Moi (in het frans; VOORAL MIJ!) AHA!
Daar heb je een punt en dan ook nog boerenkool frans, dat duidt erop dat de mol houdt van een stevige hap. En de mol graaft graag in de grond, die is ook stevig, ten tweede groeien zowel boerenkool als aardappelen, respectievelijk op en onder de grondquote:
Johquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:48 schreef Xummon het volgende:
Chris zegt in zijn molspeech dat ie de envelop in bentota heeft laten liggen
Nou, dan zal hij de mol wel zijn!quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:48 schreef Xummon het volgende:
Chris zegt in zijn molspeech dat ie de envelop in bentota heeft laten liggen
Hoezo obv? Op een gegeven moment is het altijd obv. Dat was bij Kees zo enz enz. Op een gegeven moment weet je gewoon die is de mol, zo simpel is het.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:37 schreef PicoMMP het volgende:
Alles wees op Chris, maar dat zou wel erg obvious zijn. In de trein zei hij toen ze in het donker door de tunnel reden, "stel dat er ineens iemand weg is" oftewel spoorloos.
Maar nogmaals, beetje te duidelijk.
Van de opdrachten ben ik niet wijzer geworden. Sowieso de tweede opdracht niet
Kan je wel lacherig over doen maar eigenlijk is het niet logisch dat hij het zei, als hij een gewone kandidaat is. Hoe kan hij weten waar achteraf de envelop gelegen heeft?quote:
Als het echt waar zou zijn, zou het waarschijnlijk uit de speech zijn geknipt door de regie.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Kan je wel lacherig over doen maar eigenlijk is het niet logisch dat hij het zei, als hij een gewone kandidaat is. Hoe kan hij weten waar achteraf de envelop gelegen heeft?
Tenzij ze na elke opdracht horen van de productie waar alles te vinden was. Dat lijkt me niet, toch?
Die opdracht heeft mij ook sterk doen twijfelen ja, precies met dezelfde argumentatiequote:Op vrijdag 13 februari 2015 00:55 schreef Redefine het volgende:
Ik vond voor deze aflevering dat Chris teveel dingen heeft gedaan die ervoor gezorgd hebben dat er geld in de pot is gekomen. Door deze aflevering ben ik wel heel erg gaan twijfelen. Nog steeds vind ik dat als hij de Mol is, vreemde dingen heeft gedaan (de post opdracht en de monumenten foto opdracht hebben mede door hem geld op gebracht, het pakken van de 250 euro bij de mandjes opdracht).
Vandaag was hij bij de eerste opdracht nogal verdacht (mede door de regie). Het antwoord van de man op de vraag hoeveel roepie het kostte was niet te zien. Hij was opeens verdwenen bij het zoeken van het geld (nou ja we zagen hem de wc in duiken) en dan zijn toneelstukje als hij zogenaamd opgesloten is, wat heel erg doet duiden op de titel van de aflevering. Tegelijkertijd hoeft de titel niet per se op de Mol te slaan en is het vreemd dat ze Chris vandaag zo verdacht in beeld brachten (dat is meestal het tegenovergestelde met de Mol) en kwamen ze uiteindelijk toch gewoon in de juiste coupé terecht.
Maar de grootste redenen dat ik ben gaan betwijfelen is de tweede opdracht. Deze was haast op zijn lijf geschreven. Van te voren had ik wel al verwacht dat hij de meeste mensen zou kunnen overtuigen door zijn enthousiasme (en zijn kennis van het land). Alleen Marlijn zou er misschien nog in de buurt komen, maar die pakte het vrij slecht aan.
Ik denk dat dit typisch zo'n opdracht is, die tot in de puntjes is voorbereid door de makers en de Mol om ervoor te zorgen dat de opdracht in het voordeel van de Mol uit zou/zal vallen. Want het scheelt uiteindelijk 4000 euro tussen wel of niet de Mol.
En gezien er wordt gewerkt met de kaartjes, de jokers voor geld in grote hoeveelheden en wat men vaak doet bij het maken van het programma, zou het mij totaal niet verbazen dat deze opdracht haast onmogelijk te halen was voor de niet Mollen.
Het pluspunt van Chris als Mol is dat hij er tot het einde in blijft, want hij is voor mij verreweg de leukste deelnemer (deze ook weer met zijn opmerkingen over het ontbijt). En hij i.i.g. geen hele vervelende Mol is geweest (los van of hij wel of niet goed gemold zou hebben). Maar tegelijkertijd zijn er nogal wat rare dingen die niet bij een Mol passen.
Marlijn vroeg het eerst.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:39 schreef Cirilico het volgende:
Over de muzikale hint: waren Marlijn en Rik niet degenen die elkaar vroegen of ze de mol waren? Weet niet meer wie de vraag het eerst stelde.
Ja, dat viel me ook al op.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:21 schreef Dot. het volgende:
Is iemand ook opgevallen dat Margriet de enige was die niet de specifieke woorden 'Ik ben de mol' heeft uitgesproken bij haar campagne of speech? De rest heeft het op een bepaald punt wel gezegd, maar volgens mij zij nooit.
klopt, wat ze wel zegt is: dat alle anderen liegen!quote:Op maandag 16 februari 2015 14:21 schreef Dot. het volgende:
Is iemand ook opgevallen dat Margriet de enige was die niet de specifieke woorden 'Ik ben de mol' heeft uitgesproken bij haar campagne of speech? De rest heeft het op een bepaald punt wel gezegd, maar volgens mij zij nooit.
Ja, dat had ik ook al gezegd. Vooral in het voorstukje van 5 februari over 12 februari is het heel duidelijk!quote:Op maandag 16 februari 2015 14:21 schreef Dot. het volgende:
was mij ook al opgevallen, en ook elke keer bij de uitslag van de test zit hij vooraan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:22 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Voordat het seizoen begon werd er al gezegd dat de mol op de voorgrond zou treden. Nu viel het me op dat Rik de eerste aflevering vooraan in het midden van de groepsfoto stond. Ik heb alle groepsfoto's er op nagekeken en Rik staat altijd op de voorste rij als er 2 rijen zijn (en dan nooit aan de zijkant) of precies in het midden als er 1 rij is.
de kleintjes zitten vooraan (margriet, victor, chris bijv achteraan). Niet zo gek toch? Niets is wat het lijkt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:57 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
was mij ook al opgevallen, en ook elke keer bij de uitslag van de test zit hij vooraan.
Jawel muisje is de molquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:02 schreef Ciscus het volgende:
de kleintjes zitten vooraan (margriet, victor, chris bijv achteraan). Niet zo gek toch? Niets is wat het lijkt.
Margriet is de mol, niet muisje
FTFY.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:17 schreef PicoMMP het volgende:
Spruitje is de mol. Kukelpapa is de winnaar en Muis is de verliezer. En marlijn valt vanavond af vrees ik
Misschien heeft ze gewoon per ongeluk goed opgemerkt dat Margriet, met wie ze de kamer deelt, de mol is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:34 schreef Meke het volgende:
[..]
FTFY.
Maar dan is de vraag, wat in godesnaam doet Martine er nog steeds in?Mijn twee scenario's zijn nu dat ze of de mol is (
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
) of dat ze toevallig heel vroeg al de juiste mol had perongeluk
Dat lijkt mij ook. Hetzelfde geldt voor geld pakken bij de mandjes opdracht. Dat hadden (wederom) Chris en Marlijn niet hoeven doen. Nou wordt er wel geroepen dat de Mol geld pakt om zich minder verdacht te maken. Maar dit is zelden voorgekomen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:59 schreef TheVulture het volgende:
Als je als Mol die fotoopdracht niet weet te vernaggelen dan ben je echt flut bezig, dus het moet gewoon Marlijn of Rik zijn. Daarnaast was het volgens mij Marlijn die bij de billboardopdracht uiteindelijk de goede locatie vond en zij heeft toch wel al een paar keer geld opgeleverd waar dat niet nodig was. Rik die dan weer met 1 envelop zonder geld totaal niks bijdraagt moet dus wel de Mol zijn.
Volgens mij ging Marlijn ook volle bak voor hem tijdens de test.
Idd ja. In ieder geval Chris en Margriet vallen voor mij hierdoor totaal af.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:59 schreef TheVulture het volgende:
Als je als Mol die fotoopdracht niet weet te vernaggelen dan ben je echt flut bezig, dus het moet gewoon Marlijn of Rik zijn.
Er zullen in de laatste aflevering waarin de mol al de trucjes laat zien ook wel wat foto's voorbij komen waarop de Mol mooi geposeerd op die foto's zal staan denk ik zoquote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:30 schreef Lovechild het volgende:
En als mol kijk je natuurlijk recht in de fotocamera
Marlijn en Chris had ik al afgeschreven. Marlijn heeft ¤500 gepakt bij die schaaltjes opdracht en Chris ¤250. Chris heeft die opdracht dat ze foto's bij gebouwen moesten maken iedereen verteld dat er op de kaartjes stond wíe er op de foto moesten. En Marlijn had ruzie met Ajoued bij de opdracht dat ze de schilderijen op de goede plek moesten hangen, omdat Ajoued op 'haar' muur bezig zou zijn. Ze bleek gelijk te hebben. De mol zou dat in mijn ogen nooit doen, maar het lekker in de soep laten lopen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Idd ja. In ieder geval Chris en Margriet vallen voor mij hierdoor totaal af.
Idd Rik lag er zo intens dik bovenop dat ik weigerde hem te verdenken, ben in elke andere tunnel gedoken die er is, maar FTM en dan is er maar 1 iemand en dat is Rik. Want een Margriet die in de makkelijkst te mollen opdracht ever 500 euro pakt kan gewoon geen mol zijn, anders doe je iets toch goed verkeerd. Vond het wel vreemd dat Chris vol op margriet en Marlijn zei te zittenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:58 schreef texelonia het volgende:
verdiend. En Rik dan met die enveloppe bij de logo opdracht vind ik twijfelachtig, in hoeverre dat nodig of onvoorkomelijk was.
Bij Rik lag het er allemaal zoooo dik bo
Ik denk dat Marlijn gelijk al begrepen zal hebben, dat hij 1500 zei, om het geld wat zij samen uit de pot hebben gehaald te verantwoorden. Zij heeft ook gewoon die tweede joker gekregen van Rik. Dus denk ik dat hier niet echt sprake is van wat jij zegt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik zat me ook te bedenken dat Marlijn na het opnieuw tellen van de pot wel moet hebben geweten dat Rik de kluit belazerd want zij wist dat die eerste 750 euro voor jokers waren bedoeld. Hij heeft de rest verteld dat hij 1500 eur heeft gejat voor de vrijstelling. In de ogen van Marlijn zou er dus 2250 eur uit de pot moeten zijn. Ik denk dat ze die info bewust voor zichzelf houdt in deze fase van het spel en zo de winnares wordt
Dat hoeft niet. Iemand kan heel lang fout zitten, zolang anderen nog meer fouten maken, zit je goed om door te gaan.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:11 schreef Leandra het volgende:
Als Martine vanaf het begin vol op Margriet zat en toch zover gekomen is dan moet het Marlijn wel bijna zijn...
Volgens mij werd Margriet door de overige kandidaten al sterk verdacht. En dat wil je niet als mol natuurlijk. Dan zou het opzich een logische keuze zijn om gewoon geld in de pot te brengen om de rest op het verkeerde been te zetten en daarnaast proberen te mollen door verkeerde aanwijzingen te geven over waar de camera's precies staan. Ze had het over een camera van beneden dacht ik, maar zoiets heb ik niet gezien(?). Margriet had ook het geluk om redelijk op het begin (als 2e) naar binnen te mogen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:30 schreef Ciscus het volgende:
Margriet verdiende gister geld. Stel dat zij de mol is, welk nut heeft het dan om overige kandidaten (en mij!) op het verkeerde been te zetten?? Die logica van Chris ontgaat me even.
Al denk ik wel dat margriet
Precies, en dat hebben ze 's avonds op de hotelkamer met volle tevredenheid samen besproken als een goede theorie om hun gestolen geld weg te moffelen. Dat zegt alleen niets over de vraag of de mol wel 1 van die 2 is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat Marlijn gelijk al begrepen zal hebben, dat hij 1500 zei, om het geld wat zij samen uit de pot hebben gehaald te verantwoorden. Zij heeft ook gewoon die tweede joker gekregen van Rik. Dus denk ik dat hier niet echt sprake is van wat jij zegt.
Dat dacht ik ook dat bovenop de berg gewoon het juiste bedrag lag. Martine zei trouwens hoe hoger hoe meer geld er lag.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:44 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:
Die eerste opdracht met het geld plukken. Ik denk dat er ergens (boven op de berg?) Een briefje heeft gelegen met het volledige bedrag want volgens Art lag het voor het oprapen(Dat lag het ook letterlijk, maar waarschijnlijk ook figuurlijk). Wie merkte op dat hoe hoger op de berg, hoe hoger het bedrag?
En die foto opdracht.........een mol is niet te zien, dus ik denk ook niet op een foto.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |