abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149617964
Het is een i.

:')
pi_149618222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:38 schreef Minimunt het volgende:

[..]

[..]

Maar wat nu als de L geen l blijkt te zijn maar een i... dan staat er Vooral Moi (in het frans; VOORAL MIJ!) AHA!
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:39 schreef PicoMMP het volgende:
Het is een i.

Daar heb je een punt en dan ook nog boerenkool frans, dat duidt erop dat de mol houdt van een stevige hap. En de mol graaft graag in de grond, die is ook stevig, ten tweede groeien zowel boerenkool als aardappelen, respectievelijk op en onder de grond ;)
  donderdag 12 februari 2015 @ 22:48:35 #253
231633 Xummon
of toch niet?
pi_149618439
Chris zegt in zijn molspeech dat ie de envelop in bentota heeft laten liggen
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_149618756
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:48 schreef Xummon het volgende:
Joh :')
pi_149622137
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:48 schreef Xummon het volgende:
Nou, dan zal hij de mol wel zijn!

pi_149622612
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:37 schreef PicoMMP het volgende:
Alles wees op Chris, maar dat zou wel erg obvious zijn. In de trein zei hij toen ze in het donker door de tunnel reden, "stel dat er ineens iemand weg is" oftewel spoorloos.

Maar nogmaals, beetje te duidelijk.

Van de opdrachten ben ik niet wijzer geworden. Sowieso de tweede opdracht niet :')
Hoezo obv? Op een gegeven moment is het altijd obv. Dat was bij Kees zo enz enz. Op een gegeven moment weet je gewoon die is de mol, zo simpel is het.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 00:55:49 #257
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_149623568
Ik vond voor deze aflevering dat Chris teveel dingen heeft gedaan die ervoor gezorgd hebben dat er geld in de pot is gekomen. Door deze aflevering ben ik wel heel erg gaan twijfelen. Nog steeds vind ik dat als hij de Mol is, vreemde dingen heeft gedaan (de post opdracht en de monumenten foto opdracht hebben mede door hem geld op gebracht, het pakken van de 250 euro bij de mandjes opdracht).

Vandaag was hij bij de eerste opdracht nogal verdacht (mede door de regie). Het antwoord van de man op de vraag hoeveel roepie het kostte was niet te zien. Hij was opeens verdwenen bij het zoeken van het geld (nou ja we zagen hem de wc in duiken) en dan zijn toneelstukje als hij zogenaamd opgesloten is, wat heel erg doet duiden op de titel van de aflevering. Tegelijkertijd hoeft de titel niet per se op de Mol te slaan en is het vreemd dat ze Chris vandaag zo verdacht in beeld brachten (dat is meestal het tegenovergestelde met de Mol) en kwamen ze uiteindelijk toch gewoon in de juiste coupé terecht.

Maar de grootste redenen dat ik ben gaan betwijfelen is de tweede opdracht. Deze was haast op zijn lijf geschreven. Van te voren had ik wel al verwacht dat hij de meeste mensen zou kunnen overtuigen door zijn enthousiasme (en zijn kennis van het land). Alleen Marlijn zou er misschien nog in de buurt komen, maar die pakte het vrij slecht aan.

Ik denk dat dit typisch zo'n opdracht is, die tot in de puntjes is voorbereid door de makers en de Mol om ervoor te zorgen dat de opdracht in het voordeel van de Mol uit zou/zal vallen. Want het scheelt uiteindelijk 4000 euro tussen wel of niet de Mol.

En gezien er wordt gewerkt met de kaartjes, de jokers voor geld in grote hoeveelheden en wat men vaak doet bij het maken van het programma, zou het mij totaal niet verbazen dat deze opdracht haast onmogelijk te halen was voor de niet Mollen.

Het pluspunt van Chris als Mol is dat hij er tot het einde in blijft, want hij is voor mij verreweg de leukste deelnemer (deze ook weer met zijn opmerkingen over het ontbijt _O-). En hij i.i.g. geen hele vervelende Mol is geweest (los van of hij wel of niet goed gemold zou hebben). Maar tegelijkertijd zijn er nogal wat rare dingen die niet bij een Mol passen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_149625950
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:54 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Joh :')
Kan je wel lacherig over doen maar eigenlijk is het niet logisch dat hij het zei, als hij een gewone kandidaat is. Hoe kan hij weten waar achteraf de envelop gelegen heeft?
Tenzij ze na elke opdracht horen van de productie waar alles te vinden was. Dat lijkt me niet, toch?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_149626276
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Kan je wel lacherig over doen maar eigenlijk is het niet logisch dat hij het zei, als hij een gewone kandidaat is. Hoe kan hij weten waar achteraf de envelop gelegen heeft?
Tenzij ze na elke opdracht horen van de productie waar alles te vinden was. Dat lijkt me niet, toch?
Als het echt waar zou zijn, zou het waarschijnlijk uit de speech zijn geknipt door de regie.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_149637150
Dit was eigenlijk de eerste aflevering ooit dat ik hard heb gelachen om widm. Eerst om Chris (ontbijt) en later om Margriet (met dat enge aankijken van die arme bevolking).

Een mol is blind, maar ik dacht even dat het een verwijzing naar het dier was. Dat een mol z'n vijanden hypnotiseert ofzo :)

Hoe dan ook: Margriet is de mol
pi_149639679
Margriet is de mol!

Belangrijkste daarvoor is niet zozeer deze aflevering voor mij, die niet heel boeiend was al was zoals hierboven ook vermeld Chris compleet hilarisch(moge hij winnen!).

Maar vorige aflevering met die touwen kon je van de overgebleven cijfers als je die naar het alfabet vertaalde het woord onschuldig maken. Dit is een hele duidelijke hint van de makers, daar dit namelijk geen toeval kan zijn dat de 10 cijfers precies dit woord kunnen spellen. Maar waar slaat onschuldig nou op?

Simpel op margriet, een Margriet is de bloem die symbool staat voor de: onschuld, als je dan verder de margriet tunnel in gaat kan je ook elke titel wel aan Margriet linken(vooral M acht en schaalvergroting).

Wel heb ik enorm medelijden met de inwoners van dat dorpje van deze aflevering die zullen nog jaren nachtmerries hebben van Margriet. Tenslotte klopt Margriet ook wel in de theorie de kandidaat die ik liever vandaag dan morgen zie verdwijnen haalt eigenlijk altijd de finale vaak omdat ze de mol is. Plus dat als zij echt de mol is ze hopelijk zegt dat ze expres zo intense doos acteerde maar dat in werkelijkheid niet is, dat hoop ik echt voor der
*O*
pi_149651731
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 00:55 schreef Redefine het volgende:
Ik vond voor deze aflevering dat Chris teveel dingen heeft gedaan die ervoor gezorgd hebben dat er geld in de pot is gekomen. Door deze aflevering ben ik wel heel erg gaan twijfelen. Nog steeds vind ik dat als hij de Mol is, vreemde dingen heeft gedaan (de post opdracht en de monumenten foto opdracht hebben mede door hem geld op gebracht, het pakken van de 250 euro bij de mandjes opdracht).

Vandaag was hij bij de eerste opdracht nogal verdacht (mede door de regie). Het antwoord van de man op de vraag hoeveel roepie het kostte was niet te zien. Hij was opeens verdwenen bij het zoeken van het geld (nou ja we zagen hem de wc in duiken) en dan zijn toneelstukje als hij zogenaamd opgesloten is, wat heel erg doet duiden op de titel van de aflevering. Tegelijkertijd hoeft de titel niet per se op de Mol te slaan en is het vreemd dat ze Chris vandaag zo verdacht in beeld brachten (dat is meestal het tegenovergestelde met de Mol) en kwamen ze uiteindelijk toch gewoon in de juiste coupé terecht.

Maar de grootste redenen dat ik ben gaan betwijfelen is de tweede opdracht. Deze was haast op zijn lijf geschreven. Van te voren had ik wel al verwacht dat hij de meeste mensen zou kunnen overtuigen door zijn enthousiasme (en zijn kennis van het land). Alleen Marlijn zou er misschien nog in de buurt komen, maar die pakte het vrij slecht aan.

Ik denk dat dit typisch zo'n opdracht is, die tot in de puntjes is voorbereid door de makers en de Mol om ervoor te zorgen dat de opdracht in het voordeel van de Mol uit zou/zal vallen. Want het scheelt uiteindelijk 4000 euro tussen wel of niet de Mol.

En gezien er wordt gewerkt met de kaartjes, de jokers voor geld in grote hoeveelheden en wat men vaak doet bij het maken van het programma, zou het mij totaal niet verbazen dat deze opdracht haast onmogelijk te halen was voor de niet Mollen.

Het pluspunt van Chris als Mol is dat hij er tot het einde in blijft, want hij is voor mij verreweg de leukste deelnemer (deze ook weer met zijn opmerkingen over het ontbijt _O-). En hij i.i.g. geen hele vervelende Mol is geweest (los van of hij wel of niet goed gemold zou hebben). Maar tegelijkertijd zijn er nogal wat rare dingen die niet bij een Mol passen.
Die opdracht heeft mij ook sterk doen twijfelen ja, precies met dezelfde argumentatie

Al vond ik de gezichttactiek van Margriet ook wel een typische molredenatie

Die actie met Rik vlak voor de executie vond ik trouwens echt verneukerij, of hij nu wel of niet de mol is ben ik het kitsbeu dat dit soort productiebedachte acties continue het spel teveel bepalen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 23:44:55 #263
231633 Xummon
of toch niet?
pi_149652725
De zevende muzikale aanwijzing is een regel uit het nummer "Confusion" van New Order. We horen: "Ask me no questions, I'll tell you no lies".

Martine die na herhaaldelijk vragen blijft liegen over de zwarte vrijstelling?

"Confusion" is a single released by British group New Order in August 1983
Marlijn is geboren in 1983

[ Bericht 20% gewijzigd door Xummon op 13-02-2015 23:52:41 ]
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:17:28 #264
231633 Xummon
of toch niet?
pi_149653735
Confusion
Rik die verward was door het feit dat Nee knikken, Ja betekend (in Sri Lanka)

waarschijnlijk iets te ver gezocht:
This new version was used in 1998 as part of the Blade film soundtrack
Volgens mij zei iemand in Moltalk dat Magriet door haar blik als een soort VAMPIER campagne voerde
pi_149663677
Over de muzikale hint: waren Marlijn en Rik niet degenen die elkaar vroegen of ze de mol waren? Weet niet meer wie de vraag het eerst stelde.
Hotapnyc
pi_149666246
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:39 schreef Cirilico het volgende:
Over de muzikale hint: waren Marlijn en Rik niet degenen die elkaar vroegen of ze de mol waren? Weet niet meer wie de vraag het eerst stelde.
Marlijn vroeg het eerst.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_149725863
Is iemand ook opgevallen dat Margriet de enige was die niet de specifieke woorden 'Ik ben de mol' heeft uitgesproken bij haar campagne of speech? De rest heeft het op een bepaald punt wel gezegd, maar volgens mij zij nooit.
pi_149736889
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:21 schreef Dot. het volgende:
Is iemand ook opgevallen dat Margriet de enige was die niet de specifieke woorden 'Ik ben de mol' heeft uitgesproken bij haar campagne of speech? De rest heeft het op een bepaald punt wel gezegd, maar volgens mij zij nooit.
Ja, dat viel me ook al op.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 03:23:55 #269
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_149750651
quote:
klopt, wat ze wel zegt is: dat alle anderen liegen!
pi_149752714
quote:
Ja, dat had ik ook al gezegd. Vooral in het voorstukje van 5 februari over 12 februari is het heel duidelijk!
Ook leeg
pi_149758041
Voordat het seizoen begon werd er al gezegd dat de mol op de voorgrond zou treden. Nu viel het me op dat Rik de eerste aflevering vooraan in het midden van de groepsfoto stond. Ik heb alle groepsfoto's er op nagekeken en Rik staat altijd op de voorste rij als er 2 rijen zijn (en dan nooit aan de zijkant) of precies in het midden als er 1 rij is.
pi_149759278
Een nieuwslezer zit ook altijd op de voorgrond. Met op de achtergrond het onderwerp op een scherm :P

Toch blijf ik bij Margriet.
pi_149764779
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:22 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Voordat het seizoen begon werd er al gezegd dat de mol op de voorgrond zou treden. Nu viel het me op dat Rik de eerste aflevering vooraan in het midden van de groepsfoto stond. Ik heb alle groepsfoto's er op nagekeken en Rik staat altijd op de voorste rij als er 2 rijen zijn (en dan nooit aan de zijkant) of precies in het midden als er 1 rij is.
was mij ook al opgevallen, en ook elke keer bij de uitslag van de test zit hij vooraan.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_149773894
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:57 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

was mij ook al opgevallen, en ook elke keer bij de uitslag van de test zit hij vooraan.
de kleintjes zitten vooraan (margriet, victor, chris bijv achteraan). Niet zo gek toch? Niets is wat het lijkt.

Margriet is de mol, niet muisje
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:59:32 #275
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_149823967
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:02 schreef Ciscus het volgende:

de kleintjes zitten vooraan (margriet, victor, chris bijv achteraan). Niet zo gek toch? Niets is wat het lijkt.

Margriet is de mol, niet muisje
Jawel muisje is de mol :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')