abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148401922
Originele OP (deel 1):

De PVV mag vanaf nu best met de Nazi's vergeleken worden. In Nazi Duitsland mochten Joden bijvoorbeeld niet langer als advocaat of bankier meer werken. Nu wil de PVV dat moslims niet meer op vliegvelden mogen werken.

Een oproep tot minder Marokkanen is inderdaad een tot etnische zuivering. Weer iets wat ze met de Nazis gemeen hebben

En de uitspraak van Martin Bosma over genetische inferieuriteit van moslims is zeer dubieus. Het heeft een hoog Nazistisch gehalte.

Wat vinden jullie? De PVV, andere partijen en de media hebben zich verzet tegen het vergelijken van de PVV met de Nazis. Is dit echter nog wel vol te houden?

Noot:
de gelijkenissen tussen de Nazi-partij en de PVV zijn al jaren een terugkerend thema, zie bijvoorbeeld
het NRC uit 2011. Hier is ook al sprake van limitaties aan tewerkstelling van minderheden.
het woedende volk, Eduard Nazarski (directeur Amnesty NL / ex-voorzitter European Council on Refugees), Joop.nl, 2009.
M.i. sinds die laatste duidelijk dat er overeenkomsten zijn, en wel overeenkomsten van de zeer zorgelijke aard i.p.v. Godwinistische aard. Het is m.i. ultiem teleurstellend dat er nog steeds zoveel mensen zeggen te willen stemmen op een partij zo overduidelijk van fascistische, rascistische, en onrechtvaardige aard.

Hier verder

Toelichting op OP:
Betreffende de uitspraak van Martin Bosma over genetische Inferioriteit van moslims; het enige wat ik heb kunnen vinden is een retweet van hem die verwijst naar
http://10news.dk/muslim-i(...)-health-and-society/

Indien er nog andere bronnen of uitspraken zijn dan hoor ik het graag.

[ Bericht 17% gewijzigd door Braindead2000 op 06-01-2015 20:37:32 ]
pi_148401954
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Jawel. Deze nogal zelfs. Ondanks de in de wetenschap breed gedragen consensus dat klimaatverandering door de mens wordt veroorzaakt doet de club van Greet het als 'klimaathysterie'. En kunst is ook maar iets engs dat door het stoppen van subsidie maar de nek omgedraaid moet worden.
Ik weet niet precies welk percentage van de wetenschappers denkt dat het veroorzaakt wordt door menselijk handelen en welk niet. Een mening daarover hebben is nutteloos. Laat het aan de wetenschappers over. Het is natuurlijk wel een verschil of de verhouding 99%-1% of 65%-35%.
Dan is er ook nog de vraag of klimaatverandering, door de mens veroorzaakt, desastreuze gevolgen heeft.
pi_148402081
Whut??
pi_148402181
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welk percentage van de wetenschappers denkt dat het veroorzaakt wordt door menselijk handelen en welk niet. Een mening daarover hebben is nutteloos. Laat het aan de wetenschappers over. Het is natuurlijk wel een verschil of de verhouding 99%-1% of 65%-35%.
Iets van 99% is het er over eens dat het door mensen veroorzaakt wordt. Wil je het zeker weten vraag het dan even aan de user Cynicus. Die weet er nogal veel van.

Maar het is natuurlijk hilarisch dat de pvv het 'klimaathysterie' noemt :D
quote:
Dan is er ook nog de vraag of klimaatverandering, door de mens veroorzaakt, desastreuze gevolgen heeft.
Ja dat heeft het.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_148402217
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:43 schreef Braindead2000 het volgende:
10. De macht van de arbeider wordt onderdrukt - Omdat georganiseerde arbeidersmacht de enige echte dreiging is voor een fascistische regering, worden vakbonden ofwel volledig weggewerkt, of zwaar onderdrukt.

Neeeeeeeeeeeee.
Uit de onafhankelijkheidsverklaring van Wilders:
quote:
Het snoeien in allerlei regeltjes en vermeende voorrechten (de ‘verworvenheden’ van de vakbonden) leidt tot een flexibilisering van de arbeidsmarkt die het bedrijfsleven enorm zal
stimuleren.
quote:
Het afschaffen van het algemeen verbindend verklaren van CAO’s.
pi_148402725
Mag Kroatië nu een fascistisch land genoemd worden?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_148402833
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:40 schreef Braindead2000 het volgende:
9. De macht van de ondernemingen wordt beschermd - De industriële en zakelijke aristocratie van een fascistisch land zijn vaak degenen die de regeringsleiders aan de macht brengen, zij creëren een wederzijds lucratieve business/overheidsrelatie en geven de elite macht.

Nee, maar ongetwijfeld zullen de glazenbol-kijkers zeggen dat dat ons nog allemaal te wachten staat.
Ook weer de onafhankelijkheidsverklaring:

quote:
Deregulering. De bestaande regelgeving moet met zeker 50 procent worden
beperkt. Voor iedere nieuwe regel dienen er eerst twee te worden afgeschaft.
Om te beginnen kan het ministerie van Economische Zaken de deuren sluiten.
quote:
Investeringen in Research & Development, het stimuleren van innovatie, en
de langere bescherming van patenten.
quote:
Meer mensen aan het werk door het afschaffen van het minimumloon en
versoepeling van het ontslagrecht.
quote:
Het poldermodel moet op de helling, zonder pardon, en dat betekent dus het
einde van de praat- en overlegpaleizen als de SER en de Stichting van de
Arbeid.
Lijkt mij toch dat de macht van bedrijven enorm gaat toenemen.
pi_148403040
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Iets van 99% is het er over eens dat het door mensen veroorzaakt wordt. Wil je het zeker weten vraag het dan even aan de user Cynicus. Die weet er nogal veel van.

Maar het is natuurlijk hilarisch dat de pvv het 'klimaathysterie' noemt :D

Hysterie kan ook slaan op de reacties van mensen en partijen. Zoals de plotselinge behoefte om de zee vol te planten met windmolens en allerlei andere kostbare projecten.
pi_148403213
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Uit de onafhankelijkheidsverklaring van Wilders:

[..]

[..]

Als je wat communistische gewoontes wil afschaffen dan maakt dat je nog niet meteen een fascist.
pi_148403355
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:42 schreef Braindead2000 het volgende:

Zoals de plotselinge behoefte om de zee vol te planten met windmolens en allerlei andere kostbare projecten.
"Vol" ? Lijkt me niet. Dat beweren is weer jouw hysterie
pi_148403461
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je wat communistische gewoontes wil afschaffen dan maakt dat je nog niet meteen een fascist.

Die gewoontes zijn net zo communistisch als dat de PVV vol fascistisch is :')
pi_148403677
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat klopt maar in elk geval was jouw reactie zeker niet juist. Mogelijk moet je je eens in de PVV verdiepen, je lijkt er bitter weinig kennis van te hebben.
pi_148403729
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ook weer de onafhankelijkheidsverklaring:

[..]

[..]

[..]

[..]

Lijkt mij toch dat de macht van bedrijven enorm gaat toenemen.
Er was een tijd dat je zulke geluiden vanuit de VVD hoorde. Sinds dat onder leiding van Rutte een nivellerend clubje is geworden dat braaf de orders van Brussel afwacht, moet de PVV het maar doen.
pi_148404165
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er was een tijd dat je zulke geluiden vanuit de VVD hoorde. Sinds dat onder leiding van Rutte een nivellerend clubje is geworden dat braaf de orders van Brussel afwacht, moet de PVV het maar doen.
Maar opnieuw ontken je dus niet dat jouw antwoord eerder fout was.
pi_148404191
13. Uitgesproken vriendjespolitiek en corruptie - fascistische regimes worden haast altijd bestuurd door groepen vrienden en medewerkers die elkaar benoemen in overheidsbetrekkingen en staatsmacht en gezag gebruiken om hun vrienden te beschermen voor verantwoordingsplicht. Het is niet ongewoon in fascistische regimes dat regeringsleiders zich de nationale inkomsten en zelfs kunstschatten toe-eigenen of zelfs ronduit stelen.

"groepen vrienden en medewerkers die elkaar benoemen in overheidsbetrekkingen" PVDA...check.
pi_148404613
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:56 schreef Braindead2000 het volgende:
12. Obsessie voor Misdaad en straf - Onder fascistische regimes krijgt de politie haast onbeperkte macht om wetten af te dwingen. De mensen zijn vaak bereid om misbruiken bij de politie over het hoofd te zien en zijn zelfs bereid hun burgerlijke vrijheden in te perken in naam van vaderlandsliefde. Er is vaak een nationale politie met een vrijwel onbeperkte macht in fascistische naties.

Er is bij de PVV meer aandacht voor misdaad en straf maar dat betekent nog niet dat ze de politie onbeperkte macht zullen geven. Meer bevoegdheden voor de politie en zwaardere straffen is wel wat de PVV wil. Maar goed, ik ben niet onsportief. Ik geef een piepklein checkje.
Wilders:
quote:
Daarom stel ik voor in de wet vast te leggen dat de burgemeester – of desnoods de minister van Binnenlandse Zaken – in het kader van de handhaving van de openbare orde de politie opdracht moet kunnen geven om bij ernstige rellen met scherp te schieten. Hieraan voorafgaand moet er eerst een duidelijke waarschuwing gegeven worden, daarna een waarschuwingsschot en vervolgens dient de politie relschoppers uit te schakelen middels een schot bij voorkeur in het been. Het onomwonden wettelijk vastleggen dat bij het volgen van deze procedure de politie straffeloos is, zal aarzeling bij agenten om relschoppers hard aan te pakken wegnemen en de relschoppers effectief bestrijden.
Een schietverplichting is toch aardig onbeperkte macht net als het straffeloos worden.
pi_148404669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar opnieuw ontken je dus niet dat jouw antwoord eerder fout was.
Die 4 punten die jij aanhaalde vind ik gewoon gezond economisch beleid. Ik zie niet zo gauw een overeenkomst met kenmerk 9.
pi_148404920
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:11 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die 4 punten die jij aanhaalde vind ik gewoon gezond economisch beleid. Ik zie niet zo gauw een overeenkomst met kenmerk 9.
De mededeling dat jij iets niet ziet of niet begrijpt is overbodig sinds je de internationale een voorbeeld van nationalisme noemde.
pi_148405087
Ah heerlijk, ik ben even afwezig geweest en ondertussen wordt klaarblijkelijk de zondebokstrategie niet door de PVV maar tegen de PVV gebruikt? Hilarisch _O-

Wat een ontzettende zelfoverschatting. De PVV heeft praktisch niets gedaan qua politiek beleid en heeft 10 jaar enkel lopen brullen. Het enige dat je hen kan verwijten is dat het debat behoorlijk aan inhoud heeft ingeboet, maar ik geloof niet dat er iemand de PVV echt als schuldige voor maatschappelijke problemen aanwijst. Hoogstens dat ze de bestaande stigmatisering van allochtoonse jongeren verergeren.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148405411
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wilders:

[..]

Een schietverplichting is toch aardig onbeperkte macht net als het straffeloos worden.
Vind ik niet.
Vraagje: Vind je de VS een fascistisch land? Een hoop van die kenmerken zijn min of meer van toepassing op de VS.
pi_148405618
14. Frauduleuze Verkiezingen - Soms zijn verkiezingen in fascistische naties een complete schijnvertoning. Andere keren worden verkiezingen gemanipuleerd door lastercampagnes tegen of zelfs door moord op kandidaten van de oppositie, door gebruik van de wetgeving om het aantal stemmen en de politieke districtsgrenzen te controleren, en door manipulatie van de media. Fascistische landen maken gebruik van hun rechterlijke macht om te manipuleren en de verkiezingen te controleren.

Nee
pi_148405687
Conclusie: De PVV is geen fascistische partij. (morgen verder)
pi_148405875
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Vind ik niet.
Vraagje: Vind je de VS een fascistisch land? Een hoop van die kenmerken zijn van toepassing op de VS.
Nee zeker niet want zeker in de VS staan de vrijheden van de burgers erg hoog in het vaandel is is er geen partij die een cultuur wil opleggen aan de burgers. Jij houdt je nu vast aan wat punten maar vergeet de grote lijn. De PVV is 100% zeker een fascistische partij wat mij betreft alleen één die zich heeft aangepast aan ons democratische bestel, hun mening willen ze wettelijk opleggen en dat gaat ten koste van alle mensen met een andere mening.

Een idioot (onbelangrijk) voorbeeld:
http://www.pvv.nl/index.p(...)zwarte-piet-wet.html

quote:
Een Zwarte Piet heeft een egaal zwart of donkerbruin gezicht, rood geverfde lippen, zwart krulhaar en goudkleurige oorbellen, en is gekleed in een fluweelachtig pak met pofbroek en draagt een hoofddeksel met een gekleurde veer.
Zo zijn er vele voorbeelden hoe de PVV wil voorschrijven hoe mensen zich moeten kleden, hoe ze feest moeten vieren en wat ze niet mogen eten. De manier waarop zij onze cultuur zien is belangrijker dan mijn vrijheid.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:40:31 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148406038
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Conclusie: De PVV is geen fascistische partij. (morgen verder)
Wat ook totaal niet boeit, daar dit topic erover gaat of ze een nazistische partij zijn en nazisme =/= fascisme.

En laat ik het nog maar eens zeggen: Er zijn beduidende overeenkomsten tussen de retoriek van Wilders en de retoriek van de vroege (jaren 20 en 30) NSDAP. Bovendien zijn de reacties vanuit de PVV-apologeten bijna woordelijk die van de Duitsers uit die tijd.

Je hoeft slechts een Hitler biografie of een nazisme monografie open te slaan om dit bevestigd te zien. Maar dat schijnt toch iets teveel moeite te zijn voor heel veel van de PVV-adepten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_148406089
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:31 schreef Braindead2000 het volgende:
14. Frauduleuze Verkiezingen - Soms zijn verkiezingen in fascistische naties een complete schijnvertoning. Andere keren worden verkiezingen gemanipuleerd door lastercampagnes tegen of zelfs door moord op kandidaten van de oppositie, door gebruik van de wetgeving om het aantal stemmen en de politieke districtsgrenzen te controleren, en door manipulatie van de media. Fascistische landen maken gebruik van hun rechterlijke macht om te manipuleren en de verkiezingen te controleren.

Nee
Ja want ze willen kiesrecht voor mensen met dubbele nationaliteit afschaffen:
PVV verkiezingsprogramma:
quote:
Bij dubbele nationaliteit geen stemrecht
pi_148406167
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:31 schreef Braindead2000 het volgende:

Nee
Je zou natuurlijk ook de kenmerken die pas van toepassing kunnen zijn als een partij daadwerkelijk aan de macht komt buiten beschouwing kunnen laten he..

Als we dat doen tel ik 7 kenmerken waar Geert en z'n vriendjes aan voldoen, en slechts 2 waar hij zich tegen afzet. Even je conclusie heroverwegen zou ik zeggen.

Ik dacht trouwens dat je dit geen objectief lijstje vond? En er nu toch naar verwijzen?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_148406685
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wilders:

[..]

Staat toch nergens dat agenten verplicht moeten schieten? Staat alleen dat bij ernstige rellen agenten de opdracht moeten kunnen krijgen om gericht te schieten.
Lijkt me sterk dat dit nog niet vast is gelegd overigens. Dat agenten vervolgens straffeloos zijn bij een gericht schot is wmb een brug te ver.
pi_148406986
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:54 schreef karton2 het volgende:

[..]

Staat toch nergens dat agenten verplicht moeten schieten? Staat alleen dat bij ernstige rellen agenten de opdracht moeten kunnen krijgen om gericht te schieten.
Lijkt me sterk dat dit nog niet vast is gelegd overigens. Dat agenten vervolgens straffeloos zijn bij een gericht schot is wmb een brug te ver.
Er staat dat vooraf in de wet moet worden vastgelegd dat agenten moeten schieten bij ernstige rellen. Niet de agent gaat dan meer bepalen of geschoten wordt maar de burgemeester of de minister stelt het verplicht, een agent die dan niet schiet is fout bezig en als hij schiet is hij straffeloos.

Wat het overigens voor mij nog erger maakte is dat Wilders het motiveerde in het debat met de preventieve werking die uitgaat van het tweemaal schieten in de knieschijven. Geweldtoepassing als preventief beleid dus, we schieten een paar neer dan laten anderen het wel.
pi_148407068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:42 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk ook de kenmerken die pas van toepassing kunnen zijn als een partij daadwerkelijk aan de macht komt buiten beschouwing kunnen laten he..

Als we dat doen tel ik 7 kenmerken waar Geert en z'n vriendjes aan voldoen, en slechts 2 waar hij zich tegen afzet. Even je conclusie heroverwegen zou ik zeggen.

Ik dacht trouwens dat je dit geen objectief lijstje vond? En er nu toch naar verwijzen?
De kans dat de PVV of welke partij dan ook een absolute meerderheid krijgt is zo idioot klein dat het nadenken daarover eigenlijk al teveel moeite is.
Verder zal een PVV nooit een beleid fatsoenlijk uit kunnen voren alleen al omdat dan de ambtenaren het werk neerleggen. Zodra een taak al teveel naar de rechtervleugel van de VVD schuift beginnen ze bij wijze van spreken al te morren. Vergeet niet dat ambtenarenland PvdAland is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

Kiesrecht afpakken bij dubbele nationaliteit wil niet zeggen dat de verkiezingen op zich frauduleus zijn.
pi_148407284
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:01 schreef karton2 het volgende:
Kiesrecht afpakken bij dubbele nationaliteit wil niet zeggen dat de verkiezingen op zich frauduleus zijn.
Aangezien het ongeveer 600.000 mensen betreft van Turkse en Marokkaanse afkomst die niet/zeer moeilijk afstand kunnen doen van de niet Nederlandse nationaliteit vind ik het een dusdanige manipulatie van de stemuitslag dat ik het wel frauduleus vind.
pi_148407560
quote:

[..]

De kans dat de PVV of welke partij dan ook een absolute meerderheid krijgt is zo idioot klein dat het nadenken daarover eigenlijk al teveel moeite is.

Klopt, daarom is het ook zo bekrompen om die kenmerken mee te nemen in de analyse.
pi_148407665
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er staat dat vooraf in de wet moet worden vastgelegd dat agenten moeten schieten bij ernstige rellen. Niet de agent gaat dan meer bepalen of geschoten wordt maar de burgemeester of de minister stelt het verplicht, een agent die dan niet schiet is fout bezig en als hij schiet is hij straffeloos.
Dus alleen de burgemeester of minister kan dan bepalen of er gericht moet worden geschoten, als ik (hopelijk deze keer wel) Wilders goed begrijp?
Het meest schokkende daaraan eigenlijk is dat het onnodig bureaucratisch is. Willen ze bij één of andere Project-X om 3.30 de minister wakker bellen om te vragen of ze gericht mogen schieten? Zodra de beste man/vrouw wakker is zijn we al weer 3 geplunderde supermarkten verder.
De lokale politiecommandant kan zoiets veel beter beoordelen (of hoe zo'n beslissing ook werkt..)

quote:
Wat het overigens voor mij nog erger maakte is dat Wilders het motiveerde in het debat met de preventieve werking die uitgaat van het tweemaal schieten in de knieschijven. Geweldtoepassing als preventief beleid dus, we schieten een paar neer dan laten anderen het wel.
Hoek van Holland figuren zitten zo vol met drugs dat die zo'n schot niet eens meer voelen :')
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:15:19 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148407738
quote:

Vergeet niet dat ambtenarenland PvdAland is.
:O

<insert Calimero hier>

quote:
[..]

Jawel, want je legt op dat moment Artikel 1 van de Grondwet naast je neer en dus zijn de verkiezingen automatisch frauduleus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_148407985
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:13 schreef karton2 het volgende:
Dus alleen de burgemeester of minister kan dan bepalen of er gericht moet worden geschoten, als ik (hopelijk deze keer wel) Wilders goed begrijp?
Nee de burgemeester of minister legt voordat er ergens rellen zijn vast: als er ernstige rellen zijn moet je als agent schieten na gewaarschuwd te hebben.

Later ontstaan ergens rellen en dan komt daar een agent. Die denk, oei dit zijn ernstige rellen ik moet nu dus gaan schieten na een waarschuwing.
pi_148408883
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:11 schreef keste010 het volgende:

[..]

Klopt, daarom is het ook zo bekrompen om die kenmerken mee te nemen in de analyse.
Even een samenvatting:
Er lopen meer mensen weg van hun PVVzetel dan dat er bijkomen.
Knieschoten, stadscommando's, Nederland heeft een marokkanenprobleem, kopvoddentax, Dion Graus, doekjes rauw lusten, die piratenphotoshop van Geert en Hero (klik!), criminele Marokkanen denaturaliseren en ze het land uit knikkeren.
Kans dat ze ooit in een regering (of gedoogconstructie) komen ligt rond het vriespunt... en tóch met stip op #1 staan in de peilingen. Je maakt me niet wijs dat 20% van de Nederlanders compleet achterlijk is.
..Nou jongens, zeg het maar. :')
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:45:36 #36
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148409070
Uhm, nee, want het zijn geen Nationaal-Socialisten. Het zijn Nationaal-Liberale Conservatieven. Maar goed, er zijn veel ergere partijen in dit land, wees blij dat de PVV ten minste zegt wat ze vinden. Anders dan de PvdA en D66 en dergelijke. D66 wil een groot Europees Rijk. Zijn dat dan ook Nazi's?
pi_148409104
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:41 schreef karton2 het volgende:

[..]

Even een samenvatting:
Knieschoten, stadscommando's, Nederland heeft een marokkanenprobleem, kopvoddentax, Dion Graus, doekjes rauw lusten, die piratenphotoshop van Geert en Hero (klik!), criminele Marokkanen denaturaliseren en ze het land uit knikkeren.
Kans dat ze ooit in een regering (of gedoogconstructie) komen ligt rond het vriespunt... en tóch met stip op #1 staan in de peilingen. Je maakt me niet wijs dat 20% van de Nederlanders compleet achterlijk is.
Schijnbaar wel dus.
pi_148409145
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Schijnbaar wel dus.
Te makkelijk antwoord!
pi_148409194
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:47 schreef karton2 het volgende:

[..]

Te makkelijk antwoord!
20% van Nederland is verblind door frustratie.
pi_148409210
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:47 schreef karton2 het volgende:

[..]

Te makkelijk antwoord!
Nja hij trekt zelf de conclusie :P
pi_148409243
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:41 schreef karton2 het volgende:

[..]

Even een samenvatting:
Peilingen zegt helemaal niets. Verder is wel duidelijk dat veel PVV stemmers inderdaad compleet achterlijk zijn en in alle propaganda van de PVV en de anti-islam sites trapt. Eerder had ik dat niet zo snel geschreven maar na bestudering van wat facebook pagina's kan ik geen andere conclusie trekken. Men weet niet waar men het over heeft, controleert bronnen niet, leest niet, is idolaat van alles wat Wilders doet en aanbidt hem kritiekloos, denkt niet na over de gevolgen van voorstellen en of het realiseerbaar of zelfs effectief is.
pi_148409264
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Die dan ineens niet meer kunnen nadenken? Wat ik denk wat mee speelt en dat hoor je zo ook vaak zeggen, is dat het de grootste partij is en zoveel mensen het denken. Dus zij denken dat het dan wel moet kunnen want hoe kunnen er anders zoveel mensen er zo over denken.
pi_148409304
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Peilingen zegt helemaal niets. Verder is wel duidelijk dat veel PVV stemmers inderdaad compleet achterlijk zijn en in alle propaganda van de PVV en de anti-islam sites trapt. Eerder had ik dat niet zo snel geschreven maar na bestudering van wat facebook pagina's kan ik geen andere conclusie trekken. Men weet niet waar men het over heeft, controleert bronnen niet, leest niet, is idolaat van alles wat Wilders doet en aanbid hem kritiekloos, denkt niet na over de gevolgen van voorstellen en of het realiseerbaar of zelfs effectief is.
Ze denken nu dat IS. Ebola heeft :P
pi_148409305
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Waar komt die frustratie vandaan?
Geert is ver voor de crisis alleen verder gedaan en haalde meteen 9 zetels bij de eerstvolgende verkiezingen. Dit terwijl de crisis vaak als reden wordt aangehaald.
pi_148409385
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die dan ineens niet meer kunnen nadenken? Wat ik denk wat mee speelt en dat hoor je zo ook vaak zeggen, is dat het de grootste partij is en zoveel mensen het denken. Dus zij denken dat het dan wel moet kunnen want hoe kunnen er anders zoveel mensen er zo over denken.
Ik denk inderdaad dat veel PVV'ers wel weten dat het met die partij niet deugt, maar het doel heiligt de middelen. Geertje heeft ze perfect ingepakt. Zelfs aan de discussie met Braindead kan je zien dat hij/zij echt wel weet dat de PVV fout zit, maar men gaat gewoon heel erg ver om hun frustratie door iemand verwoord te zien worden.
pi_148409406
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:49 schreef karton2 het volgende:

[..]

Geert is ver voor de crisis alleen verder gedaan en haalde meteen 9 zetels bij de eerstvolgende verkiezingen. Dit terwijl de crisis vaak als reden wordt aangehaald.
Fortuijn heeft de weg al gebaand.
pi_148409441
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:51 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat veel PVV'ers wel weten dat het met die partij niet deugt, maar het doel heiligt de middelen. Geertje heeft ze perfect ingepakt. Zelfs aan de discussie met Braindead kan je zien dat hij/zij echt wel weet dat de PVV fout zit, maar men gaat gewoon heel erg ver om hun frustratie door iemand verwoord te zien worden.
Nou of de meeste weten dat de plannen niet haalbaar zijn betwijfel ik serieus. Als je dat weet hoe kun je dan serieus zo aan de pvv blijven hangen ?
pi_148409457
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:49 schreef karton2 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de gefaalde integratie altijd als reden aangehaald toch? Voor de crisis was de PVV enkel een anti-islam partij, en toen hij ook een standpunt over de crisis moest formuleren en merkte dat de zondebokstrategie wel werkte besloot hij hetzelfde met de EU te doen.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:52:51 #49
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148409491
quote:

[..]

Peilingen zegt helemaal niets. Verder is wel duidelijk dat veel PVV stemmers inderdaad compleet achterlijk zijn en in alle propaganda van de PVV en de anti-islam sites trapt. Eerder had ik dat niet zo snel geschreven maar na bestudering van wat facebook pagina's kan ik geen andere conclusie trekken. Men weet niet waar men het over heeft, controleert bronnen niet, leest niet, is idolaat van alles wat Wilders doet en aanbidt hem kritiekloos, denkt niet na over de gevolgen van voorstellen en of het realiseerbaar of zelfs effectief is.
Is het dan niet achterlijk om nog zo'n geloof aan te hangen wat claimt dat de zon om de aarde draait? Hmm? Of het verhogen van belastingen en accijns tot het punt waar mensen liever omrijden om te kunnen tanken in Duitsland?
pi_148409541
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou of de meeste weten dat de plannen niet haalbaar zijn betwijfel ik serieus. Als je dat weet hoe kun je dan serieus zo aan de pvv blijven hangen ?
Ik denk niet dat ze weten dat de plannen niet haalbaar zijn. Ik denk dat ze zichzelf wat dat betreft bewust onwetend houden, omdat ze in hun achterhoofd ook wel weten dat het eigenlijk niet klopt. Veel mensen stemmen op hem omdat hij hun frustratie een spotlight geeft, niet omdat ze denken dat hij daadwerkelijk het beste voor Nederland is.
pi_148409652
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:53 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze weten dat de plannen niet haalbaar zijn. Ik denk dat ze zichzelf wat dat betreft bewust onwetend houden, omdat ze in hun achterhoofd ook wel weten dat het eigenlijk niet klopt. Veel mensen stemmen op hem omdat hij hun frustratie een spotlight geeft, niet omdat ze denken dat hij daadwerkelijk het beste voor Nederland is.
Hoezo denk je dat? Hoe vaak zeggen ze wel niet; als Wilders aan de macht komt of het wordt tijd voor Wilders.
pi_148409755
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat? Hoe vaak zeggen ze wel niet; als Wilders aan de macht komt of het wordt tijd voor Wilders.
Dat zeg ik toch juist net? Frustratie. Het zijn geen mensen die uitgewerkte plannen willen of nuance in het debat. Het zijn mensen die de schuld voor hun problemen ergens willen neerleggen. En aangezien Geert dat voor ze doet stemmen ze op hem. Ondanks dat ik denk dat sommigen onder hen echt wel af en toe realiseren dat hij niet deugt.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:59:09 #53
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148409794
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat heeft meer te maken met de onvrede over het huidige bestuur en de behoefte aan radicale veranderingen, ik geloof ook niet dat veel mensen een permanent PVV bestuur willen, maar daar is deze partij ook niet voor, het is geen traditionele politieke partij met een vastgelegde ideologie. Zij zijn er omdat andere partijen mislukt zijn in de ogen van veel burgers.
pi_148409814
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:58 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch juist net? Frustratie. Het zijn geen mensen die uitgewerkte plannen willen of nuance in het debat. Het zijn mensen die de schuld voor hun problemen ergens willen neerleggen. En aangezien Geert dat voor ze doet stemmen ze op hem. Ondanks dat ik denk dat sommigen onder hen echt wel af en toe realiseren dat hij niet deugt.
Nja ik bedoelde daarmee dat ik denk dat ze denken dat hij juist wel het beste met Nederland en hen voorheeft.
pi_148409907
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja ik bedoelde daarmee dat ik denk dat ze denken dat hij juist wel het beste met Nederland en hen voorheeft.
Oh dat bedoel ik ook niet met 'niet deugen'. Ik denk inderdaad dat veel mensen hem als verlosser zien. En dat beeld dusdanig laten overheersen dat ze die korte realisatie-momentjes dat zijn plannen niet kloppen daarom maar wegstoppen.
pi_148409960
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:52 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Is het dan niet achterlijk om nog zo'n geloof aan te hangen wat claimt dat de zon om de aarde draait? Hmm? Of het verhogen van belastingen en accijns tot het punt waar mensen liever omrijden om te kunnen tanken in Duitsland?
Ik vind elk geloof achterlijk maar moet constateren dat veel mensen toch het geloven in god en een hemel erg plezierig vinden.

Verder is op het beleid wat mij betreft veel aan te merken maar volgens mij zorgt ook de PVV ervoor dat het zo'n chaos is. Immers al die stemmen gaan verloren bij coalitie vorming en dan kom je dus automatisch weer bij CDA,VVD, D'66 en PvdA uit en verandert er niets. Qua beleid zouden PVV-ers dus moeten kiezen voor hun sociaal economische standpunten en dan een partij kiezen die daarbij past.
pi_148410196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:01 schreef keste010 het volgende:

[..]

Oh dat bedoel ik ook niet met 'niet deugen'. Ik denk inderdaad dat veel mensen hem als verlosser zien. En dat beeld dusdanig laten overheersen dat ze die korte realisatie-momentjes dat zijn plannen niet kloppen daarom maar wegstoppen.
Nja dat is vrij eng. De verlosser, dat betekent ook dat ze hem in alles zullen volgen.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:10:49 #58
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148410251
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vind elk geloof achterlijk maar moet constateren dat veel mensen toch het geloven in god en een hemel erg plezierig vinden.

Verder is op het beleid wat mij betreft veel aan te merken maar volgens mij zorgt ook de PVV ervoor dat het zo'n chaos is. Immers al die stemmen gaan verloren bij coalitie vorming en dan kom je dus automatisch weer bij CDA,VVD, D'66 en PvdA uit en verandert er niets. Qua beleid zouden PVV-ers dus moeten kiezen voor hun sociaal economische standpunten en dan een partij kiezen die daarbij past.
Voor de meesten zal dat waarschijnlijk de VVD zijn, het probleem met de VVD is dat zij niet te vertrouwen zijn, en de PvdA is nog erger. D66 zou ik niets tegen hebben als Pechtold niet zo'n gladaal was en ze niet zo eurofiel zijn, dat zijn ze helaas wel en omdat dat voor mij een belangrijk punt is stem ik niet op ze, hier is voor mij al een probleem. Ik zou het economisch met de VVD eens zijn, maar de VVD komt zijn beloftes niet na, D66 is wat redelijker maar is eurofiel als wat en zijn ook niet altijd te vertrouwen, ik vind het gezin en normen en waarden wel belangrijk maar ben absoluut niet gelovig dus de Christelijke partijen zijn het niet, ik zal nooit en dan ook NOOIT links stemmen, dus dat wordt hem ook niet. Dan blijft alleen de PVV over, waar ik het op bijna alles mee eens ben... En dan komen we bij het feit dat ze veel te ver gaan met dit Islam gedoe, en het soms onzinnig discrimineren, ik vind wel dat discriminatie tegenwoordig veel te vaak gebruikt wordt om een discussie makkelijk mee te winnen, maar dat Polenmeldpunt ging wel erg ver, ik wil ook geen Oost-Europeanen die hier het werk innemen, maar dat... Kijk, en nu heb ik dus een probleem, waar moet ik op stemmen? Ja Blanco dan maar hè, en daar wordt je ook niet echt beter van. Ik ken heel veel mensen die niet op de PVV stemmen puur vanwege dit, terwijl ze een enorme hekel hebben aan de Europese Unie en tegen dat buigen voor de VN en alles zijn, dit levert dus problemen op en de ''boze burger''.
pi_148410377
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:10 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Voor de meesten zal dat waarschijnlijk de VVD zijn, het probleem met de VVD is dat zij niet te vertrouwen zijn, en de PvdA is nog erger. D66 zou ik niets tegen hebben als Pechtold niet zo'n gladaal was en ze niet zo eurofiel zijn, dat zijn ze helaas wel en omdat dat voor mij een belangrijk punt is stem ik niet op ze, hier is voor mij al een probleem. Ik zou het economisch met de VVD eens zijn, maar de VVD komt zijn beloftes niet na, D66 is wat redelijker maar is eurofiel als wat en zijn ook niet altijd te vertrouwen, ik vind het gezin en normen en waarden wel belangrijk maar ben absoluut niet gelovig dus de Christelijke partijen zijn het niet, ik zal nooit en dan ook NOOIT links stemmen, dus dat wordt hem ook niet. Dan blijft alleen de PVV over, waar ik het op bijna alles mee eens ben... En dan komen we bij het feit dat ze veel te ver gaan met dit Islam gedoe, en het soms onzinnig discrimineren, ik vind wel dat discriminatie tegenwoordig veel te vaak gebruikt wordt om een discussie makkelijk mee te winnen, maar dat Polenmeldpunt ging wel erg ver, ik wil ook geen Oost-Europeanen die hier het werk innemen, maar dat... Kijk, en nu heb ik dus een probleem, waar moet ik op stemmen? Ja Blanco dan maar hè, en daar wordt je ook niet echt beter van. Ik ken heel veel mensen die niet op de PVV stemmen puur vanwege dit, terwijl ze een enorme hekel hebben aan de Europese Unie en tegen dat buigen voor de VN en alles zijn, dit levert dus problemen op en de ''boze burger''.
Het Polen meldpunt ja, fucking kansloos was dat. Maar als ik jouw post zo zie, jij hebt geen enkel vertrouwen in de politiek :P
pi_148410488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:10 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Beloftes niet nakomen is een vreemd argument als er een coalitie gesmeed moet worden, net zo vreemd als politici die beloftes doen voor de verkiezingen. Overigens komt Wilders zelf ook niet echt beloftes na. Waar je naar moet kijken (volgens mij) is naar een partij die zo goed mogelijk opkomt voor jouw belangen en dan hopen dat het na de coalitie besprekingen zo uitpakt. Verkiezingsprogramma's worden toch nooit volledig uitgevoerd. Elke partij heeft bepaalde speerpunten daar moet je op afgaan dat ze die zo goed mogelijk gaan behartigen maar als de VVD in een coalitie zou moeten met de SP dan kun je vreemde dingen verwachten van beide partijen. Dat kun je ze nauwelijks kwalijk nemen want zo werkt ons politieke systeem, het zijn de kiezers die bepalen welke coalities mogelijk zijn.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:18:03 #61
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148410523
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het Polen meldpunt ja, fucking kansloos was dat. Maar als ik jouw post zo zie, jij hebt geen enkel vertrouwen in de politiek :P
Haha moet ik dat dan hebben, je hebt het nieuws wel gevolgd hè? Ik moet het eerlijk gezegd nog kunnen vatten waarom iemand de belastingen nu zou verhogen, of dat met die algemene maatregel van bestuur... Tja, die wet zelf sloeg overigens ook nergens op, waarom bezuinigen ze op gezondheidszorg voor het eigen land wanneer er 5 miljard per jaar ''ontwikkelingshulp'' naar Afrika wordt gezonden, erg teleurstellend dit, helemaal als er dan Ferrari's van gekocht worden.
pi_148410535
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja dat is vrij eng. De verlosser, dat betekent ook dat ze hem in alles zullen volgen.
Tja, als ik kijk wat ze allemaal van hem pikken vind ik dat ook afschrikwekkend. Uitzetten van allochtonen, gericht schieten, afpakken stemrecht... ziek dat er mensen zijn die zo'n partij steunen. En de grens wordt telkens verder opgezocht.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:19:27 #63
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148410574
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Beloftes niet nakomen is een vreemd argument als er een coalitie gesmeed moet worden, net zo vreemd als politici die beloftes doen voor de verkiezingen. Overigens komt Wilders zelf ook niet echt beloftes na. Waar je naar moet kijken (volgens mij) is naar een partij die zo goed mogelijk opkomt voor jouw belangen en dan hopen dat het na de coalitie besprekingen zo uitpakt. Verkiezingsprogramma's worden toch nooit volledig uitgevoerd. Elke partij heeft bepaalde speerpunten daar moet je op afgaan dat ze die zo goed mogelijk gaan behartigen maar als de VVD in een coalitie zou moeten met de SP dan kun je vreemde dingen verwachten van beide partijen. Dat kun je ze nauwelijks kwalijk nemen want zo werkt ons politieke systeem, het zijn de kiezers die bepalen welke coalities mogelijk zijn.
Dan kunnen wij dus tot de conclusie komen dat wij een waardeloos politiek systeem hebben, ik heb sowieso al een hekel aan compromissen in dit soort belangrijke gevallen.
pi_148410589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:18 schreef Prussicus het volgende:
Tja, die wet zelf sloeg overigens ook nergens op, waarom bezuinigen ze op gezondheidszorg voor het eigen land wanneer er 5 miljard per jaar ''ontwikkelingshulp'' naar Afrika wordt gezonden
Als je de ontwikkelingshulp stop zet krijg je problemen en nog meer vluchtelingen, daarnaast is 5 miljard een fooitje op de begroting.
pi_148410599
quote:

[..]

waarom bezuinigen ze op gezondheidszorg voor het eigen land wanneer er 5 miljard per jaar ''ontwikkelingshulp'' naar Afrika wordt gezonden, erg teleurstellend dit, helemaal als er dan Ferrari's van gekocht worden.
Als ik dit zo lees dan is blanco stemmen voor jou waarschijnlijk het beste ja..
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:21:12 #66
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148410625
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je de ontwikkelingshulp stop zet krijg je problemen en nog meer vluchtelingen, daarnaast is 5 miljard een fooitje op de begroting.
Nog meer vluchtelingen? Betwijfel ik, aangezien er ook vaak wapens van gekocht worden... Problemen met de VN zeker, ja wij zijn het braafste jongetje van de klas helaas, er zijn maar weinig landen die aan die norm voldoen.
pi_148410663
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:18 schreef keste010 het volgende:

[..]

Tja, als ik kijk wat ze allemaal van hem pikken vind ik dat ook afschrikwekkend. Uitzetten van allochtonen, gericht schieten, afpakken stemrecht... ziek dat er mensen zijn die zo'n partij steunen. En de grens wordt telkens verder opgezocht.
Ja aan de ene kant vind ik eng omdat wat je idd zegt , de grens zal verschuiven. Maar ik vind het ook zeer fascinerend hoe mensen zo kunnen denken. En elkaar ook voeden in bepaalde gedachtes.
pi_148410668
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:19 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Dan kunnen wij dus tot de conclusie komen dat wij een waardeloos politiek systeem hebben, ik heb sowieso al een hekel aan compromissen in dit soort belangrijke gevallen.
Nee het is een geweldig systeem, de systemen waarbij twee partijen elkaar tegenwerken is ook niets in mijn ogen. Nederland staat er ook goed voor al zijn er volgens mij de laatste jaren wel zoveel fouten gemaakt dat het veel beter had gekund.
pi_148410697
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:21 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Nog meer vluchtelingen? Betwijfel ik, aangezien er ook vaak wapens van gekocht worden... Problemen met de VN zeker, ja wij zijn het braafste jongetje van de klas helaas, er zijn maar weinig landen die aan die norm voldoen.
Dat braafste jongetje van de klas hoor ik wel vaker, maar is dat wel zo ?
pi_148410717
Wat een kostelijk leesvoer zeg, zo laat op de avond!

Allemaal wannabe amateur psycholoogje spelen, en verkondigen te weten wat goed is voor de 'burger' hilarisch!

De pc is echt door valide argumenten heen als je het daarop moet gaan gooien.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:24:03 #71
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148410720
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee het is een geweldig systeem, de systemen waarbij twee partijen elkaar tegenwerken is ook niets in mijn ogen. Nederland staat er ook hartstikke goed voor al zijn er volgens mij de laatste jaren wel zoveel fouten gemaakt dat het veel beter had gekund.
Ja we staan er goed voor, gelukkig wel, alleen dat is naar mijn mening zeker niet aan de politiek te danken, en als ik kijk naar het onderwijs en de vaak gekozen studies is er niet veel hoop op verbetering. Die motivatie, ambitie, Nederland als handelsland, het lijkt wel alsof dat allemaal vervlogen is.
pi_148410741
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:23 schreef Kanjer het volgende:
Wat een kostelijk leesvoer zeg, zo laat op de avond!

Allemaal wannabe amateur psycholoogje spelen, en verkondigen te weten wat goed is voor de 'burger' hilarisch!

De pc is echt door valide argumenten heen als je het daarop moet gaan gooien.
Je begon laatst ook al over het politieke correcte gelul, helaas kwam je daarna niet meer terug. Doe je dat nu weer ?
pi_148410762
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:24 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Ja we staan er goed voor, gelukkig wel, alleen dat is naar mijn mening zeker niet aan de politiek te danken, en als ik kijk naar het onderwijs en de vaak gekozen studies is er niet veel hoop op verbetering. Die motivatie, ambitie, Nederland als handelsland, het lijkt wel alsof dat allemaal vervlogen is.
Wij doen toch verschrikkelijk veel aan handel met het buitenland ?
pi_148410815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:21 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Ik wijs nooit naar anderen maar neem eigen verantwoordelijkheid. Misstanden met besteding van geld worden zoveel mogelijk voorkomen maar zijn nooit te voorkomen, of je het nu hebt over buitenlandse bestedingen of binnenlandse. Desondanks moet je blijven zorgen dat die landen zich kunnen ontwikkelen en dat kinderen kunnen leren. Volgens mij is juist ontwikkeling en leren van belang om groei van extremisme te bestrijden. Met de huidige transport mogelijkheden moet je zorgen voor beschaving in de wereld om problemen buiten onze grenzen te houden volgens mij.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:27:18 #75
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148410825
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat braafste jongetje van de klas hoor ik wel vaker, maar is dat wel zo ?
We betalen het door de VN vereiste bedrag aan ontwikkelingshulp zoals ik al zei, terwijl bijna niemand dat doet. Je hebt die zwartepietendiscussie zeker wel meegekregen, waar de regering en de media graag boog voor de VN en hun belachelijke conclusie waaruit blijkt dat ze geen enkele kennis van het feest hadden terwijl dit op internet te vinden was. Dan nog dat Nederland door de EU verplicht was de melkproductie TE VERLAGEN en dit deed, wat echt helemaal nergens op sloeg, lijkt wel de USSR, en dan nog al die belachelijke kleine rotregels waar wij ons aan houden terwijl Duitsland en Frankrijk ze maar al te graag negeren, en als wij dan klagen over hun dan wordt het weer genegeerd. En de politiek buigt daarvoor, en daarom is Nederland het braafste jongetje van klas VN EU-West.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:28:43 #76
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148410876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik wijs noot naar anderen maar neem eigen verantwoordelijkheid. Misstanden met besteding van geld worden zoveel mogelijk voorkomen maar zijn nooit te voorkomen, of je het nu hebt over buitenlandse bestedingen of binnenlandse. Desondanks moet je blijven zorgen dat die landen zich kunnen ontwikkelen en dat kinderen kunnen leren. Volgens mij is juist ontwikkeling en leren van belang om groei van extremisme te bestrijden. Met de huidige transport mogelijkheden moet je zorgen voor beschaving in de wereld om problemen buiten onze grenzen te houden volgens mij.
Je kunt voorkomen dat ze van ons geld wapens kopen door ze gewoon geen geld te sturen, het is niet dat we moreel verplicht zijn het te doen, we kunnen natuurlijk ook gewoon ook al dat geld op de Antillen dumpen zodat we het eigenlijk direct weer terugkrijgen.
pi_148410899
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:27 schreef Prussicus het volgende:

[..]

We betalen het door de VN vereiste bedrag aan ontwikkelingshulp zoals ik al zei, terwijl bijna niemand dat doet. Je hebt die zwartepietendiscussie zeker wel meegekregen, waar de regering en de media graag boog voor de VN en hun belachelijke conclusie waaruit blijkt dat ze geen enkele kennis van het feest hadden terwijl dit op internet te vinden was. Dan nog dat Nederland door de EU verplicht was de melkproductie TE VERLAGEN en dit deed, wat echt helemaal nergens op sloeg, lijkt wel de USSR, en dan nog al die belachelijke kleine rotregels waar wij ons aan houden terwijl Duitsland en Frankrijk ze maar al te graag negeren, en als wij dan klagen over hun dan wordt het weer genegeerd. En de politiek buigt daarvoor, en daarom is Nederland het braafste jongetje van klas VN EU-West.
Van die laatste dingen weet ik niet zo veel.

En zwarte pieten discussie wil ik graag vergeten:P
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:29:50 #78
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148410915
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wij doen toch verschrikkelijk veel aan handel met het buitenland ?
Ja, dat klopt, maar als je kijkt naar de recente acties van de politiek dan wordt dat steeds minder, extra belasting dit, vergunning dat, etc...
pi_148410926
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je begon laatst ook al over het politieke correcte gelul, helaas kwam je daarna niet meer terug. Doe je dat nu weer ?
Als ik ook nog maar 1% het idee had dat iemand van de pc kliek hier inderdaad nog een serieuze discussie aan zou willen gaan met respect voor beide kanten, zou ik dat zeker doen.

Echter na 10-12 jaar pogingen daartoe ben ik er nog geen een tegengekomen, ergo, kansloos en dus de moeite niet waard.
pi_148410936
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:28 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Je kunt voorkomen dat ze van ons geld wapens kopen door ze gewoon geen geld te sturen, het is niet dat we moreel verplicht zijn het te doen, we kunnen natuurlijk ook gewoon ook al dat geld op de Antillen dumpen zodat we het eigenlijk direct weer terugkrijgen.
Dat zijn we gezien ons aandeel in de onderontwikkeling van vele landen echter wel.
pi_148410946
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:29 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, maar als je kijkt naar de recente acties van de politiek dan wordt dat steeds minder, extra belasting dit, vergunning dat, etc...
Nja ik geloof dat Nederland ook veel belastingvoordeel biedt aan buitenlandse bedrijven die zich hier willen vestigen. Ik geloof dat Nederland ook niet kan bestaan zonder de handel met het buitenland.
pi_148410965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:28 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over een morele verplichting gehad.
pi_148411002
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Als ik ook nog maar 1% het idee had dat iemand van de pc kliek hier inderdaad nog een serieuze discussie aan zou willen gaan met respect voor beide kanten, zou ik dat zeker doen.

Echter na 10-12 jaar pogingen daartoe ben ik er nog geen een tegengekomen, ergo, kansloos en dus de moeite niet waard.
Dit is wel de Wilders wat je nu doet. Je roept wat en als ik je er naar vraag dan zeg je dat het geen zin heeft. Jammer aangezien je een pvv-er bent zou je ons kunnen overtuigen van ons ongelijk ;)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:33:09 #84
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411033
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat zijn we gezien ons aandeel in de onderontwikkeling van vele landen echter wel.
Welk aandeel moge dat zijn? Je wilt toch niet over slavernij gaan beginnen hè... Ok dan ik geef je wel kort mijn mening daarover, was tot ongeveer 150 jaar geleden normaal, ook in Afrika, zij verkochten slaven aan ons, ze hadden zelf ook blanke slaven (in Noord-Afrika dan) Waren tijdens kolonisatie nog niet in deze slechte staat, dat is de schuld van hun waardeloze corrupte regeringen die ze zelf hebben neergezet omdat ze de ervaren bestuurders het land uit zetten omdat deze ''met de blanken geheuld hadden''.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:34:36 #85
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411081
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja ik geloof dat Nederland ook veel belastingvoordeel biedt aan buitenlandse bedrijven die zich hier willen vestigen. Ik geloof dat Nederland ook niet kan bestaan zonder de handel met het buitenland.
Nog wel, maar daar was laatst al in de EU ophef over, Duitsland, Frankrijk en Italië willen dat wij nu onze belastingen verhogen voor die bedrijven.
pi_148411094
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Waarom begin je meteen met het denigrerende PC kliek als je vraagt om respect?
pi_148411097
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:34 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Nog wel, maar daar was laatst al in de EU ophef over, Duitsland, Frankrijk en Italië willen dat wij nu onze belastingen verhogen voor die bedrijven.
Ah, omdat ons belastingtarief lager is dan die van hen ?
pi_148411138
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:33 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Welk aandeel moge dat zijn? Je wilt toch niet over slavernij gaan beginnen hè... Ok dan ik geef je wel kort mijn mening daarover, was tot ongeveer 150 jaar geleden normaal, ook in Afrika, zij verkochten slaven aan ons, ze hadden zelf ook blanke slaven (in Noord-Afrika dan) Waren tijdens kolonisatie nog niet in deze slechte staat, dat is de schuld van hun waardeloze corrupte regeringen die ze zelf hebben neergezet omdat ze de ervaren bestuurders het land uit zetten omdat deze ''met de blanken geheuld hadden''.
Ik heb dit al zo vele keren hier op FOK uitgelegd, ik ga dat nu niet helemaal weer uit leggen. Maar er zijn inderdaad een aantal factoren die vandaag de dag nog zorgen dat ontwikkelingslanden afhankelijk blijven zoals de ongelijke positie van deze landen in internationale instituties en de uitbuiting van hun natuurlijke hulpbronnen. Daarnaast dreunt de impact van kolonisering ook nog tot op de dag van vandaag door. Denken dat hun onderontwikkeling enkel door nationale, geografische en culturele factoren komt is erg naïef.

Het is het verschil tussen het zien van ontwikkelingshulp als positieve plicht of negatieve plicht. Dat laatste is waar onze plicht uit bestaat. http://www.unesco.org/new(...)overty/#.VKxj8NLmFAU
pi_148411152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:34 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Dat is ook hoog nodig aangezien de grote multinationals nu nauwelijks belasting betalen dankzij de Nederlandse belastingwetten. Niet alleen is dat slecht voor de staatskassen maar ook nog eens is dat een enorm nadeel voor midden en klein bedrijf dat er enorme nadelen van heeft qua concurrentiepositie.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:37:40 #90
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411157
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ah, omdat ons belastingtarief lager is dan die van hen ?
Ja, daar kunnen zij niet tegen, omdat ze weten dat het beter is voor ons. Bedrijven vestigen zich dan eerder hier snap je.
pi_148411186
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:37 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Ja, daar kunnen zij niet tegen, omdat ze weten dat het beter is voor ons. Bedrijven vestigen zich dan eerder hier snap je.
Maar alleen op papier en het levert dus nauwelijks banen op.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:40:21 #92
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411240
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:37 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik heb dit al zo vele keren hier op FOK uitgelegd, ik ga dat nu niet helemaal weer uit leggen. Maar er zijn inderdaad een aantal factoren die vandaag de dag nog zorgen dat ontwikkelingslanden afhankelijk blijven zoals de ongelijke positie van deze landen in internationale instituties en de uitbuiting van hun natuurlijke hulpbronnen. Daarnaast dreunt de impact van kolonisering ook nog tot op de dag van vandaag door. Denken dat hun onderontwikkeling enkel door nationale, geografische en culturele factoren komt is erg naïef.
Natuurlijk zijn er meer factoren, maar als zij daar zelf niets aan doen veranderd er ook niets, als jij als Cacao-boer niet weet wat er van gemaakt wordt, hoe wil je dan ooit een goede prijs krijgen? En zij weten dat niet omdat ze nooit geleerd hebben dat van Cacao meestal Chocolade wordt gemaakt, omdat ze geen onderwijs hebben gevolgd en ook geen internetverbinding hebben, en dat omdat ze te arm zijn. Ze zitten daar in een nare positie ja, maar ik zie niet in waarom het aan ons zou zijn om daar iets aan te doen, helemaal als dat ook nog in ons nadeel werkt.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:41:34 #93
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411274
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is ook hoog nodig aangezien de grote multinationals nu nauwelijks belasting betalen dankzij de Nederlandse belastingwetten. Niet alleen is dat slecht voor de staatskassen maar ook nog eens is dat een enorm nadeel voor midden en klein bedrijf dat er enorme nadelen van heeft qua concurrentiepositie.
Dat ligt er maar aan wat je belangrijker vind, grote multinationals of veel kleine/middelmatige bedrijven, hoewel je de belastingwetten zo kunt aanpassen dat de multinationals hun lage tarief houden en de kleine Retail handelaren (bijvoorbeeld ook minder belasting betalen.
pi_148411294
Ik zou zeggen dat we ze wel iets verschuldigd zijn eerlijk gezegd.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:43:02 #95
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411322
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar alleen op papier en het levert dus nauwelijks banen op.
Hoezo? Als je kijkt naar de grootte van dit land zijn er toch aardig wat multinationals, lagere belastingen betekenen dat de particulier meer geld te besteden heeft, wat dus ook meer investeringen betekent. De basis van economische groei.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:43:14 #96
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:42 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou zeggen dat we ze wel iets verschuldigd zijn eerlijk gezegd.
Hoezo?
pi_148411351
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:40 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er meer factoren, maar als zij daar zelf niets aan doen veranderd er ook niets, als jij als Cacao-boer niet weet wat er van gemaakt wordt, hoe wil je dan ooit een goede prijs krijgen? En zij weten dat niet omdat ze nooit geleerd hebben dat van Cacao meestal Chocolade wordt gemaakt, omdat ze geen onderwijs hebben gevolgd en ook geen internetverbinding hebben, en dat omdat ze te arm zijn. Ze zitten daar in een nare positie ja, maar ik zie niet in waarom het aan ons zou zijn om daar iets aan te doen, helemaal als dat ook nog in ons nadeel werkt.
Die laatste opmerking is simpel te beantwoorden: omdat het onze plicht is aangezien wij meewerken aan het afhankelijk houden van die landen (zoals ik in de post hierboven al beschreven heb).

Wat jij stelt is trouwens ook niet waar. Lokale boeren hebben bijv. vaak veel en veel meer kennis van productiemethoden die voor de gebieden waar ze werken het meest geschikt zijn. Het gaat pas fout op het moment dat ze gedwongen worden voor internationale ketens met hun standaarden te produceren. Dan komt er een enorm nieuw proces van kennis op doen bij kijken die, je raadt het al, de boer wederom afhankelijk maakt.

Overigens vind ik dat wij veel meer aan dit soort problemen moeten doen via ons consumptiegedrag dan via de politiek, maar dit terzijde.
pi_148411353
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit is wel de Wilders wat je nu doet. Je roept wat en als ik je er naar vraag dan zeg je dat het geen zin heeft. Jammer aangezien je een pvv-er bent zou je ons kunnen overtuigen van ons ongelijk ;)
Heb het bij jou al eens een poging gedaan, dat was na 3 posts ook al weer vervallen in het geijkte fascisme geroep.

Maakt ook niet uit, alsof een discussie hier ook maar iets zal veranderingen die nu gaande zijn in de wereld.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:46:12 #99
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:43 schreef keste010 het volgende:

[..]

Die laatste opmerking is simpel te beantwoorden: omdat het onze plicht is aangezien wij meewerken aan het afhankelijk houden van die landen (zoals ik in de post hierboven al beschreven heb).

Wat jij stelt is trouwens ook niet waar. Lokale boeren hebben bijv. vaak veel en veel meer kennis van productiemethoden die voor de gebieden waar ze werken het meest geschikt zijn. Het gaat pas fout op het moment dat ze gedwongen worden voor internationale ketens met hun standaarden te produceren. Dan komt er een enorm nieuw proces van kennis op doen bij kijken die, je raadt het al, de boer wederom afhankelijk maakt.

Overigens vind ik dat wij veel meer aan dit soort problemen moeten doen via ons consumptiegedrag dan via de politiek, maar dit terzijde.
Dat moet je zelf weten, ik vind alleen niet dat dit soort bijdragen van belastingsgeld betaald moeten worden, ik heb er verder geen probleem mee als mensen zelf dit soort boeren bijvoorbeeld willen helpen. Maar moet dat dan weer van de staatskas? Helemaal als het grootste deel van dit geld uitgegeven wordt aan zaken waar het absoluut niet voor bedoeld is? Je kunt dat geld niet aan de individuele boer doneren op deze manier, het moet via de regering, en aangezien de regering 9 van de 10 keer zo corrupt als wat is wordt het niets.
pi_148411435
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:44 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Heb het bij jou al eens een poging gedaan, dat was na 3 posts ook al weer vervallen in het geijkte fascisme geroep.

Maakt ook niet uit, alsof een discussie hier ook maar iets zal veranderingen die nu gaande zijn in de wereld.
Volgens mij heb ik jou nog nooit een fascist genoemd of ieder ander op dit forum. Maar doe je ding, roep gewoon random woorden zoals politiek correcte :)
pi_148411439
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vind je het denigrerend om politiek correct genoemd te worden? Bijzonder.

En wat je niet krijgt, hoef je ook niet te geven.
pi_148411442
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:41 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan wat je belangrijker vind, grote multinationals of veel kleine/middelmatige bedrijven, hoewel je de belastingwetten zo kunt aanpassen dat de multinationals hun lage tarief houden en de kleine Retail handelaren (bijvoorbeeld ook minder belasting betalen.
Alle bedrijven zijn belangrijk maar belasting ontwijken niet.
pi_148411497
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:46 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten, ik vind alleen niet dat dit soort bijdragen van belastingsgeld betaald moeten worden, ik heb er verder geen probleem mee als mensen zelf dit soort boeren bijvoorbeeld willen helpen. Maar moet dat dan weer van de staatskas? Helemaal als het grootste deel van dit geld uitgegeven wordt aan zaken waar het absoluut niet voor bedoeld is? Je kunt dat geld niet aan de individuele boer doneren op deze manier, het moet via de regering, en aangezien de regering 9 van de 10 keer zo corrupt als wat is wordt het niets.
Dat is een allang achterhaald standpunt. Het "we kunnen beter niets geven want het eindigt toch alleen maar in corrupte zakken" stamt nog uit de tijd dat er geen mechanismen waren om corruptie te omzeilen. Je weet dat bijvoorbeeld het millenniumdoel om armoede te halveren gehaald is?
pi_148411507
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:46 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Vind je het denigrerend om politiek correct genoemd te worden? Bijzonder.

En wat je niet krijgt, hoef je ook niet te geven.
Ik vind kliek een vervelend woord omdat je daarmee doet alsof we anderen buitensluiten.
pi_148411527
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vind kliek een vervelend woord omdat je daarmee doet alsof we anderen buitensluiten.
Dat is de slachtofferrol.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:51:56 #106
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411588
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:48 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat is een allang achterhaald standpunt. Het "we kunnen beter niets geven want het eindigt toch alleen maar in corrupte zakken" stamt nog uit de tijd dat er geen mechanismen waren om corruptie te omzeilen. Je weet dat bijvoorbeeld het millenniumdoel om armoede te halveren gehaald is?
Komt dat van die ontwikkelingshulp? De meeste Afrikaanse landen profiteren natuurlijk van onze huidige economische situatie, ik bedoel alleen maar dat als landen er AK's van kopen of F16's (zoals Pakistan) Of Kongo, of Uganda, wat verwacht je, met zo'n dictator met een wandelstok die zogenaamd 10 normale mannen nodig had om te kunnen dragen... Of Idi Amin...
pi_148411660
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:51 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Komt dat van die ontwikkelingshulp? De meeste Afrikaanse landen profiteren natuurlijk van onze huidige economische situatie, ik bedoel alleen maar dat als landen er AK's van kopen of F16's (zoals Pakistan) Of Kongo, of Uganda, wat verwacht je, met zo'n dictator met een wandelstok die zogenaamd 10 normale mannen nodig had om te kunnen dragen... Of Idi Amin...
En zoals ik je al aangaf zijn er tegenwoordig vele manieren om die corruptie te omzeilen.
pi_148411689
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:43 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Hoezo?
Vanuit het verleden, maar ook omdat de eerste wereld heel hard haar best doet om de derde wereld vooral arm te houden.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:55:37 #109
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411704
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:54 schreef keste010 het volgende:

[..]

En zoals ik je al aangaf zijn er tegenwoordig vele manieren om die corruptie te omzeilen.
Al zou dat zo zijn (ik heb daar nooit van gehoord) dan vind ik als nog dat we A. geen plicht hebben en B. We het zelf nodig hebben, wie geeft er nu wat weg als ie zelf geldproblemen heeft?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:56:44 #110
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411725
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vanuit het verleden, maar ook omdat de eerste wereld heel hard haar best doet om de derde wereld vooral arm te houden.
Ik vind alsnog niet dat het dan de plicht is van de werkende normale Nederlandse burger om daar maar weer voor op te draaien, wat verwacht je ook, er zijn daar landen met een gemiddeld IQ van 59... Of werkloosheid 94%
pi_148411748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:55 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Al zou dat zo zijn (ik heb daar nooit van gehoord) dan vind ik als nog dat we A. geen plicht hebben en B. We het zelf nodig hebben, wie geeft er nu wat weg als ie zelf geldproblemen heeft?
Dat zegt ook wel weer genoeg. Het corruptie-argument is dan ook vooral een drogreden om maar niets te hoeven doen dan dat het een echt valide argument is.

Daarnaast heb ik je net al aangegeven dat wij mede verantwoordelijk zijn voor het afhankelijk houden van dergelijke landen en dat het daarom onze negatieve plicht is om wel iets te doen (zie het stukje over negatieve plicht in het interview met Pogge).
pi_148411754
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:56 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Ik vind alsnog niet dat het dan de plicht is van de werkende normale Nederlandse burger om daar maar weer voor op te draaien, wat verwacht je ook, er zijn daar landen met een gemiddeld IQ van 59... Of werkloosheid 94%
Welke landen zijn dit?
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:00:36 #113
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411826
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Welke landen zijn dit?
Guinea, dat van die werkloosheid is Zimbabwe maar dat was op een bepaald punt, ik noem het om aan te geven dat daar écht iets goed mis is.
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:01:30 #114
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411844
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:57 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat zegt ook wel weer genoeg. Het corruptie-argument is dan ook vooral een drogreden om maar niets te hoeven doen dan dat het een echt valide argument is.

Daarnaast heb ik je net al aangegeven dat wij mede verantwoordelijk zijn voor het afhankelijk houden van dergelijke landen en dat het daarom onze negatieve plicht is om wel iets te doen (zie het stukje over negatieve plicht in het interview met Pogge).
Nee, ik geloof echt niet dat al die ontwikkelingshulp goed besteed wordt, die andere 2 zijn aansluitend.
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:01:58 #115
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148411861
Een goedenavond nog, ik kom morgen wel weer verder discussiëren.
pi_148411865
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:00 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Guinea, dat van die werkloosheid is Zimbabwe maar dat was op een bepaald punt, ik noem het om aan te geven dat daar écht iets goed mis is.
Heb je het nou over IQ of werkeloosheid ?
pi_148411961
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:01 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Nee, ik geloof echt niet dat al die ontwikkelingshulp goed besteed wordt, die andere 2 zijn aansluitend.
Geloof je het niet of wil je het vooral niet geloven omdat je er gewoon geen geld aan wil uitgeven? Het stookt echt compleet niet met de ontwikkelingen van de afgelopen jaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door keste010 op 07-01-2015 00:10:31 ]
pi_148412002
quote:

[..]

Een iq test hoort gemiddeld op 100 uit te komen. Als je echter een IQ test uit Nederland zou toepassen in een land met een veel lager scholingsniveau krijg je een andere uitslag omdat de test dan niet goed werkt. Als er dus onderzoeken zijn met een dergelijke uitkomst dan lijkt het mij een fout onderzoek.
pi_148412128
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Een iq test hoort gemiddeld op 100 uit te komen. Als je echter een IQ test uit Nederland zou toepassen in een land met een veel lager scholingsniveau krijg je een andere uitslag omdat de test dan niet goed werkt. Als er dus onderzoeken zijn met een dergelijke uitkomst dan lijkt het mij een fout onderzoek.
Misschien heeft hij het hier vandaan:

W&T / Gemiddelde IQ per land in de wereld!

quote:
Onder aan de lijst staan landen als Zimbabwe, Kongo, Sierra Leone en Ethiopië. De inwoners van deze landen hebben gemiddeld een zodanig IQ dat van hen kan worden verwacht dat ze zelfstandig meubels kunnen repareren. Kortom: Er is hoop!
pi_148412349
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De pc kliek sluit ook mensen buiten, PVV stemmers.

En verder iedereen die ook maar een greintje moslim/islam kritiek waagt te hebben.
pi_148412360
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat is de slachtofferrol.
Nope, dat zijn nou feiten.
pi_148412393
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:19 schreef Kanjer het volgende:

[..]

De pc kliek sluit ook mensen buiten, PVV stemmers.

En verder iedereen die ook maar een greintje moslim/islam kritiek waagt te hebben.
Ik geloof dat het juist de PVV is die mensen buitensluit.

Maar nogmaals doe je ding. Ik vind het vreemd aangezien je een pvv stemmer bent :)
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:22:02 #123
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148412410
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar nogmaals doe je ding. Ik vind het vreemd aangezien je een pvv stemmer bent :)
Kanjer vindt het raar dat mensen zich van de PVV distantiëren. Misschien moet hij eens bij zichzelf te raden gaan waarom dat zo is.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:22:18 #124
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148412415
Heeft misschien wel iets met de vraag in de TT te maken, wie weet.
pi_148412441
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:22 schreef Euribob het volgende:
Heeft misschien wel iets met de vraag in de TT te maken, wie weet.
Nja juist dan wil je toch de discussie aangaan. Je staat toch ergens voor. Iets waarvan je denkt dat het juist is.

Maar nee, hij roept wat en is vervolgens niet thuis.
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:24:34 #126
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148412484
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja juist dan wil je toch de discussie aangaan. Je staat toch ergens voor. Iets waarvan je denkt dat het juist is.

Zelfreflectie is natuurlijk niet iets waar de PVV of de NSDAP bekend om staan. Wat dat betreft past ie er wel prima tussen.
pi_148412498
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien heeft hij het hier vandaan:

W&T / Gemiddelde IQ per land in de wereld!

[..]

De schrijvers hebben blijkbaar nooit van Flynn effect en zo gehoord.
pi_148412533
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De schrijvers hebben blijkbaar nooit van Flynn effect en zo gehoord.
Nja verder in het topic gaat het wel daar over. Ik heb het alleen weer weg geklikt.
Zonder ook maar iets van dit te weten klinkt het totaal niet logisch dat bepaalde landen een gemiddeld IQ van 59 hebben.
pi_148412562
quote:
3s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:24 schreef Euribob het volgende:

[..]

Zelfreflectie is natuurlijk niet iets waar de PVV of de NSDAP bekend om staan. Wat dat betreft past ie er wel prima tussen.
Hmm nja ik geloof niet dat Kanjer dom is, dus als die niet zo in die slachtofferrol zou zitten zouden we misschien nog ergens komen.

Lees je mee Kanjer?:P
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:35:44 #130
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148412753
Nazistisch, mwah, neuh. Kortzichtig zeker, want alle ellende valt niet simpelweg af te wimpelen op moslims en de EU.
PVV heeft een hoop voordeel gehad van een aantal gebeurtenissen waardoor grote groepen twijfelaars gaan denken "goh, die Wilders heeft gelijk"
Neem de moord op van Gogh, New York 9/11, de forse voortplantingsdrift bij moslims, te hoog % criminele Marokkanen en de opkomst van IS, allemaal koren op de PVV molen.

PVV heeft overigens best wat zaken bespreekbaar gemaakt waar voorheen uiterst bang en omzichtig omheen werd gedraaid, dus daar geef ik ze zeker credits voor
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148412828
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik sta zeker voor wat juist is, vandaar inderdaad weinig thuis, PS verkiezingen komen eraan.
pi_148412853
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Iedereen is welkom bij de PVV.
pi_148412864
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:38 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ik sta zeker voor wat juist is, vandaar inderdaad weinig thuis, PS verkiezingen komen eraan.
Nou dus als je ons onjuiste dingen over de pvv ziet zeggen dan ga je daar toch tegen in ?
pi_148412868
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:40 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nee hoor.
pi_148412895
quote:

[..]

Haha! Dat geloof je toch zelf niet?
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:42:25 #136
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148412903
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:35 schreef Koen66 het volgende:
Nazistisch, mwah, neuh. Kortzichtig zeker, want alle ellende valt niet simpelweg af te wimpelen op moslims en de EU.
PVV heeft een hoop voordeel gehad van een aantal gebeurtenissen waardoor grote groepen twijfelaars gaan denken "goh, die Wilders heeft gelijk"
Neem de moord op van Gogh, New York 9/11, de forse voortplantingsdrift bij moslims, te hoog % criminele Marokkanen en de opkomst van IS, allemaal koren op de PVV molen.

PVV heeft overigens best wat zaken bespreekbaar gemaakt waar voorheen uiterst bang en omzichtig omheen werd gedraaid, dus daar geef ik ze zeker credits voor
De NSDAP was voordat ze regeerden ook een stuk minder extremistisch. En het is Pim Fortuyn geweest die op die manier tegen de Islam begon te schoppen, niet Wilders. Die kon zogezegd door het door Fortuyns gebaande pad lopen.
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:42:54 #137
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148412911
quote:

[..]

Zolang je maar keurig buigt voor de leider en keurig ja-knikt natuurlijk.
pi_148412922
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:42 schreef Euribob het volgende:

[..]

Zolang je maar keurig buigt voor de leider en keurig ja-knikt natuurlijk.
En geen islamitische Marokkaan bent :P
pi_148412942
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:22 schreef Euribob het volgende:

[..]

Kanjer vindt het raar dat mensen zich van de PVV distantiëren. Misschien moet hij eens bij zichzelf te raden gaan waarom dat zo is.
Nee hoor, ik distantieer me van de vvd en pvda, maar als dat is wat het volk wil.... Het zij zo.

Gelukkig gaan bij meer en meer mensen de ogen open en kijk ik vol vertrouwen naar de toekomst.

Niet alleen in NL, maar ook in Europa en de wereld.
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:45:04 #140
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148412957
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En geen islamitische Marokkaan bent :P
Als je een verschrikkelijke zelfhaat hebt misschien wel.
pi_148412972
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:44 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nee hoor, ik distantieer me van de vvd en pvda, maar als dat is wat het volk wil.... Het zij zo.

Gelukkig gaan bij meer en meer mensen de ogen open en kijk ik vol vertrouwen naar de toekomst.

Je doelt op de Pegida demo's ?
pi_148412982
quote:
6s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:45 schreef Euribob het volgende:

[..]

Als je een verschrikkelijke zelfhaat hebt misschien wel.
Moet je stomme grapjes over jezelf maken :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:46:50 #143
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148412997
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:42 schreef Euribob het volgende:

[..]

De NSDAP was voordat ze regeerden ook een stuk minder extremistisch. En het is Pim Fortuyn geweest die op die manier tegen de Islam begon te schoppen, niet Wilders. Die kon zogezegd door het door Fortuyns gebaande pad lopen.
dat is zo :Y

btw, houdt Nazistisch niet ook anti-joods in? Wilders is een forse joden knuffelaar :)
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148413018
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:44 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Kanjer, hoe ziet die toekomst er dan uit?
En hoe gaan jullie dat dan bereiken?
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:48:42 #145
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413039
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Moet je stomme grapjes over jezelf maken :P
er zijn best zaken die Wilders roept waar ie gelijk in heeft vind ik :Y
maar als halve Antilliaan zijnde is Wilders stemmen niet echt slim geloof ik :')
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148413052
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:48 schreef Koen66 het volgende:

[..]

er zijn best zaken die Wilders roept waar ie gelijk in heeft vind ik :Y
maar als halve Antilliaan zijnde is Wilders stemmen niet echt slim geloof ik :')
Ik zou het niet doen als ik jou was. Welke dingen heeft die gelijk volgens jou ?
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:51:31 #147
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413104
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:46 schreef Koen66 het volgende:

[..]

btw, houdt Nazistisch niet ook anti-joods in? Wilders is een forse joden knuffelaar :)
Het pre-regeringsperiode NSDAP-partijprogramma betreffende joden is ongeveer hetzelfde als het PVV-partijprogramma over de moslims.

Paspoort afpakken, het land uitzetten, bepaalde Joodse geschriften zijn een gevaar voor de samenleving..
pi_148413134
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:51 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het pre-regeringsperiode NSDAP-partijprogramma betreffende joden is ongeveer hetzelfde als het PVV-partijprogramma over de moslims.

Paspoort afpakken, het land uitzetten, bepaalde Joodse geschriften zijn een gevaar voor de samenleving..
Bepaalde beroepen/werkplekken voor ze verbieden ?
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:53:54 #149
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413151
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen als ik jou was. Welke dingen heeft die gelijk volgens jou ?
ik vind dat je best als politiek moet kunnen benoemen dat bepaalde groepen landgenoten (lees Marokkanen en Antillianen) vreselijk oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Vervolgens heeft ie dan alleen weer geen oplossing ervoor, behalve uitzetting :')
En dat zaken als kinderbijslag voor kinderen in het buitenland volslagen belachelijk is, helemaal mee eens.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148413152
quote:

[..]

Daar heeft het toch niets mee te maken? Het gaat erom dat je haat hebt jegens een andere bevolkingsgroep.
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:54:29 #151
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413164
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Bepaalde beroepen/werkplekken voor ze verbieden ?
Nee, ik denk niet dat Hitler daarmee weg was gekomen in de Duitse opinie.
pi_148413218
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:53 schreef Koen66 het volgende:

[..]

ik vind dat je best als politiek moet kunnen benoemen dat bepaalde groepen landgenoten (lees Marokkanen en Antillianen) vreselijk oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Vervolgens heeft ie dan alleen weer geen oplossing ervoor, behalve uitzetting :')
En dat zaken als kinderbijslag voor kinderen in het buitenland volslagen belachelijk is, helemaal mee eens.
Hmm ja kan ik mij ook wel in vinden.
pi_148413227
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:54 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat Hitler daarmee weg was gekomen in de Duitse opinie.
Aah. Gelukkig is de pvv het nu ook niet gelukt :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:56:48 #154
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413228
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:53 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Ja, en dat komt omdat die mensen simpelweg in een kut-positie zitten. Uitgekotst door de samenleving, relatief arm, culturele achterstand.. Geen wonder dat ze crimineler zijn dan de blanke jongeman uit Blaricum.

Maar in plaats van met daadwerkelijke oplossingen te komen, polariseert de heer Wilders het debat en roept meneer om een kopvoddentax (wat ook zijn enige bijdrage aan de gedoogcoalitie geweest is).
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:57:57 #155
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413256
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Aah. Gelukkig is de pvv het nu ook niet gelukt :P
Nouja, het ging om het partijprogramma hé. Dus de agendapunten van de PVV één op één vergeleken met die van de NSDAP voordat deze volledig de dienst uitmaakte.
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:58:35 #156
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413268
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:56 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, en dat komt omdat die mensen simpelweg in een kut-positie zitten. Uitgekotst door de samenleving, relatief arm, culturele achterstand.. Geen wonder dat ze crimineler zijn dan de blanke jongeman uit Blaricum.

Maar in plaats van met daadwerkelijke oplossingen te komen, polariseert de heer Wilders het debat en roept meneer om een kopvoddentax (wat ook zijn enige bijdrage aan de gedoogcoalitie geweest is).
maar verklaar dan eens waarom er zoveel meer criminele Marokkanen zijn dan Turken, en Antillianen dan Surinamers? Terwijl er veel meer Turken en Surinamers zijn.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148413269
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:57 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nouja, het ging om het partijprogramma hé. Dus de agendapunten van de PVV één op één vergeleken met die van de NSDAP voordat deze volledig de dienst uitmaakte.
Ja snap ik. Het staat nog niet in het partijprogramma.
pi_148413292
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:58 schreef Koen66 het volgende:

[..]

maar verklaar dan eens waarom er zoveel meer criminele Marokkanen zijn dan Turken, en Antillianen dan Surinamers? Terwijl er veel meer Turken en Surinamers zijn.
Jij als halve Anti hebt geen idee ? :P
pi_148413300
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:57 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ik zie wel redelijk wat overeenkomsten. Maar de bottom-line is: is Wilders anti-democratisch? Zou hij het parlement buiten werking stellen als hij die macht zou hebben?

En dat denk ik dus niet.
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:00:13 #160
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413310
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:59 schreef agter het volgende:

[..]

Ik zie wel redelijk wat overeenkomsten. Maar de bottom-line is: is Wilders anti-democratisch? Zou hij het parlement buiten werking stellen als hij die macht zou hebben?
Hoeveel leden hebben stemrecht bij de PVV?
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:01:04 #161
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413334
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm ja kan ik mij ook wel in vinden.
voor Fortuyn en Wilders durfde geen partij dat aan uit angst voor stemmenverlies en om uitgemaakt te worden voor racistisch

De racisme kaart wordt in NL veel te vaak en makkelijk getrokken
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148413343
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:00 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat maakt hem nog niet anti-democratisch in een parlementaire democratie.
Make my day!
pi_148413367
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:01 schreef Koen66 het volgende:

[..]

voor Fortuyn en Wilders durfde geen partij dat aan uit angst voor stemmenverlies en om uitgemaakt te worden voor racistisch

De racisme kaart wordt in NL veel te vaak en makkelijk getrokken
Nja je kan pas iets oplossen als je het ook benoemt. En dat je dat voor hen niet kon zeggen is ook niet vreemd, in de toekomst zullen er dingen gezegd worden die nu niet kunnen.
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:02:31 #164
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413371
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:01 schreef agter het volgende:

[..]

Dat maakt hem niet anti-democratisch an sich.
Hij vertrouwt verdomme zijn eigen leden nog niet om de juiste beslissingen te nemen, zal dat veranderen in een parlement waar hij het moet opnemen tegen mensen die het ideologisch niet met hem eens zijn?
pi_148413409
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:02 schreef Euribob het volgende:

[..]

Hij vertrouwt verdomme zijn eigen leden nog niet om de juiste beslissingen te nemen, zal dat veranderen in een parlement waar hij het moet opnemen tegen mensen die het ideologisch niet met hem eens zijn?
Jij denkt dat hij anti parlementair blijkt te zijn zodra hij die mogelijkheid heeft?
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:04:29 #166
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413413
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij als halve Anti hebt geen idee ? :P
behalve m'n pa die na 4 jaar weer naar Curacao vertrok en m'n halfzus ken ik geen Antillianen :N
Maar er is tussen Antillianen en Surinamers een zeer groot mentaliteitsverschil. Antillianen hebben lange tenen en noemen alles al gauw raciscme, op Curacao is de haat tegen NL voelbaar, zo worden Nederlandse straatnamen in een hoog tempo hernoemd, en wordt er nauwelijks NL gesproken.
In Suriname spreekt vrijwel iedereen NL
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:06:03 #167
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413448
PVV in de regering gaat ben ik bang een 2e LPF opleveren, dus denk dat angst ongegrond is
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148413512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja je kan pas iets oplossen als je het ook benoemt. En dat je dat voor hen niet kon zeggen is ook niet vreemd, in de toekomst zullen er dingen gezegd worden die nu niet kunnen.
Mwah, het is niet nieuw dat er problemen zijn aan de onderkant van de samenleving. En het is ook niet nieuw dat er al eeuwen lang een oplossing gezocht wordt.
Bekijk de geschiedenis van Veenhuizen maar eens, of het ontstaan van Floradorp in A'dam.

Tot nu toe is de enige beetje werkende oplossing (los van deportatie, maar dan is er weer een nieuwe onderste groep) geweest: investeren in opleiding, gemeenschappen ondersteunen, perspectief bieden etc.
Make my day!
pi_148413548
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:09 schreef agter het volgende:

[..]

Mwah, het is niet nieuw dat er problemen zijn aan de onderkant van de samenleving. En het is ook niet nieuw dat er al eeuwen lang een oplossing gezocht wordt.
Bekijk de geschiedenis van Veenhuizen maar eens, of het ontstaan van Floradorp in A'dam.

Tot nu toe is de enige beetje werkende oplossing (los van deportatie, maar dan is er weer een nieuwe onderste groep) geweest: investeren in opleiding, gemeenschappen ondersteunen, perspectief bieden etc.
Oh zeker :) Maar daar hoor je de pvv nooit over.
pi_148413597
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh zeker :) Maar daar hoor je de pvv nooit over.
De PVV, en haar aanhangers, kennen geen historisch perspectief.
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:13:01 #171
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413603
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:09 schreef agter het volgende:

[..]

er zal toch ook een mentaliteitsverandering moeten komen, zolang grote groepen de criminaliteit en lamlendig uitkering trekken verkiezen boven een betaalde baan.
en dat geldt voor alle gemeenschappen
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148413624
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:12 schreef agter het volgende:

[..]

De PVV, en haar aanhangers, kennen geen historisch perspectief.
Nee logica ook niet. Mensen uitzetten is geen oplossing voor het probleem, het is alleen het verplaatsen van het probleem :P
pi_148413697
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:13 schreef Koen66 het volgende:

[..]

er zal toch ook een mentaliteitsverandering moeten komen, zolang grote groepen de criminaliteit en lamlendig uitkering trekken verkiezen boven een betaalde baan.
en dat geldt voor alle gemeenschappen
Kerel, lees je eens in.
Dit probleem is van alle tijden. Waarom denk je dat Veenhuizen opgericht is?
Om de minder socialen uit die tijd 'te leren werken'.

Kijk naar alle historische pogingen om de onderklasse een mentaliteitsverandering bij te brengen, en beslis dan wat wel en niet succesvol was.
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:20:33 #174
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413791
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:58 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Wat jij stelt over Antillianen is trouwens feitelijk onjuist, die zijn namelijk crimineler dan Marrokanen:

quote:
In 2012 werden gemiddeld 572 van de 10.000 inwoners van Marokkaanse herkomst in Nederland verdacht van een misdrijf. Onder autochtonen zijn dit er 106 per 10.000 inwoners. Onder mensen van Nederlands-Antilliaanse herkomst is dit aantal overigens hoger: 656.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-er-onder-marokkanen

Hier nog even een tabje van een andere site:
(titel is aantal verdachten van misdrijven (12+) naar geslacht)

http://www.republiekalloc(...)inaliteit-en-cultuur

Ik kan niet verklaren waarom Marokkanen en Antillianen zoveel (nouja, significant) crimineler zijn dan Turken en Surinamers. Anders was ik nu wel top-onderzoeker bij het Sociaal Cultureel Planbureau.

Maar wat ik je wel kan vertellen (en dat is misschien wel interessanter) is dat de criminaliteit in Nederland daalt óók onder allochtonen (weliswaar minder snel, maar wel degelijk een daling). Nu kan ik daar even geen goed langetermijngrafiekje van vinden, maar soit.

Wat mij brengt bij mijn huidige conclusie; het integratieprobleem lost zichzelf sowieso op. Dit is ook niet de eerste keer dat Nederland daarmee te maken heeft, integratie zit (letterlijk en figuurlijk) zo'n beetje in onze genen. En het zou in mijn ogen daarom onzin zijn om herrie te schoppen over de allochtonen, dat vertraagt het proces alleen maar.
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:21:16 #175
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413810
Nou, ik heb wat meer en andere dingen verteld dan ik eigenlijk van plan was, maar goed. :')
pi_148413840
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:21 schreef Euribob het volgende:
Nou, ik heb wat meer en andere dingen verteld dan ik eigenlijk van plan was, maar goed. :')
Wat wilde je dan wel vertellen ?
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:23:15 #177
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413855
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:20 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wat jij stelt over Antillianen is trouwens feitelijk onjuist, die zijn namelijk crimineler dan Marrokanen:

ik vergelijk Antillianen dan ook met Surinamers en Marokkanen met Turken ;)

quote:
[..]

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-er-onder-marokkanen

Hier nog even een tabje van een andere site:
(titel is aantal verdachten van misdrijven (12+) naar geslacht)

[ afbeelding ]

http://www.republiekalloc(...)inaliteit-en-cultuur

Ik kan niet verklaren waarom Marokkanen en Antillianen zoveel (nouja, significant) crimineler zijn dan Turken en Surinamers. Anders was ik nu wel top-onderzoeker bij het Sociaal Cultureel Planbureau.

Maar wat ik je wel kan vertellen (en dat is misschien wel interessanter) is dat de criminaliteit in Nederland daalt óók onder allochtonen (weliswaar minder snel, maar wel degelijk een daling). Nu kan ik daar even geen goed langetermijngrafiekje van vinden, maar soit.

Wat mij brengt bij mijn huidige conclusie; het integratieprobleem lost zichzelf sowieso op. Dit is ook niet de eerste keer dat Nederland daarmee te maken heeft, integratie zit (letterlijk en figuurlijk) zo'n beetje in onze genen. En het zou in mijn ogen daarom onzin zijn om herrie te schoppen over de allochtonen, dat vertraagt het proces alleen maar.
mooi gezegd :Y
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:23:31 #178
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413866
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:04 schreef agter het volgende:

[..]

Jij denkt dat hij anti parlementair blijkt te zijn zodra hij die mogelijkheid heeft?
Dat deed Hitler toch ook? In die tijd was het gezien de omstandigheden natuurlijk wat makkelijker om de macht te grijpen in Duitsland. Maar ik zie geen enkele aanleiding waarom Wilders dat niet zou dan als hij de kans zou hebben.
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:25:15 #179
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat wilde je dan wel vertellen ?
Ik zocht vooral een degelijk antwoord op Koen's vraag, maar ik kwam nogal snel tot de conclusie dat dat misschien iets te hoog gegrepen was binnen een kwartier op de late avond. :+
pi_148413913
De geschiedenis wijst uit (Hugenoten, geassimileerde joden etc) dat een geslaagde integratie zo'n 5 tot 6 generaties is beslag neemt. En als de mensen sociaal en economisch succes hebben, dan versnelt het dat proces.
Maar er zal altijd een onderklasse blijven in de samenleving.
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:25:57 #181
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413928
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:16 schreef agter het volgende:

[..]

Kerel, lees je eens in.
Dit probleem is van alle tijden. Waarom denk je dat Veenhuizen opgericht is?
Om de minder socialen uit die tijd 'te leren werken'.

Kijk naar alle historische pogingen om de onderklasse een mentaliteitsverandering bij te brengen, en beslis dan wat wel en niet succesvol was.
ik beweer dan ook nergens dat het een probleem van nu is he :)
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148413933
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:25 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ik zocht vooral een degelijk antwoord op Koen's vraag, maar ik kwam nogal snel tot de conclusie dat dat misschien iets te hoog gegrepen was binnen een kwartier op de late avond. :+
Ik heb het gemist, wat was de vraag?
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:27:06 #183
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413950
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:26 schreef agter het volgende:

[..]

Ik heb het gemist, wat was de vraag?
Waarom Marokkanen en Antillianen zo uitschieten in de misdaadcijfers t.o.v. Turken en Surinamers.
pi_148413970
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:25 schreef Koen66 het volgende:

[..]

ik beweer dan ook nergens dat het een probleem van nu is he :)
Okay!
Maar kunnen we dan kijken naar wat wel en wat niet gewerkt heeft in ons eigen verleden in NL?
Make my day!
pi_148414003
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:27 schreef Euribob het volgende:

[..]

Waarom Marokkanen en Antillianen zo uitschieten in de misdaadcijfers t.o.v. Turken en Surinamers.
Turken tov Marokkanen is wel een verklaring voor.
Die ken je wsl zelf ook wel.
Het antwoord zit in het land van herkomst.
Make my day!
pi_148414005
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:28 schreef agter het volgende:

[..]

Okay!
Maar kunnen we dan kijken naar wat wel en wat niet gewerkt heeft in ons eigen verleden in NL?
Inzetten op ontwikkeling, onderwijs en betere positie op de arbeidsmarkt is toch heel logisch ?
pi_148414011
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:29 schreef agter het volgende:

[..]

Waar ligt dat aan dan? Ik weet het niet.
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:31:22 #188
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148414029
quote:

[..]

Ja, ik zat zelf meer aan het verschil in de sociale controle te denken. Dat de Turkse gemeenschap wat hechter is (onder andere inderdaad door de steun uit het land van herkomst), waardoor Turkse Nederlanders minder problemen veroorzaken dan Marokkaanse, maar ook minder snel/goed integreren.
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:31:57 #189
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148414036
quote:

[..]

ik heb zelf altijd het gevoel dat Turken veel zakelijker zijn, maar da's een gevoel he
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:34:02 #190
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148414066
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:28 schreef agter het volgende:

[..]

Okay!
Vroeger was immigratie ook in andere opzichten een ander verhaal. Dat hele idee van dichte grenzen e.d. is er nog niet zo lang. Toen gingen grote delen van de immigranten gewoon ergens anders heen als er geen werk was. Waardoor het aantal werkloze immigranten laag was, en het criminaliteitscijfer daardoor ook.
pi_148414075
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar ligt dat aan dan? Ik weet het niet.
De afstand tot de NLse maatschappij en NLse mentaliteit is voor een Berber (bergvolk, soms zelfs ongeletterd) wat groter dan voor een Turk (ooit een wereldrijk, allemaal minimaal lagere school gehad, seculiere staat, vrouwenkiesrecht vrij vroeg in de geschiedenis etc).
Make my day!
pi_148414105
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:34 schreef agter het volgende:

[..]

De afstand tot de NLse maatschappij en NLse mentaliteit is voor een Berber (bergvolk, soms zelfs ongeletterd) wat groter dan voor een Turk (ooit een wereldrijk, allemaal minimaal lagere school gehad, seculiere staat, vrouwenkiesrecht vrij vroeg in de geschiedenis etc).
Aaah. Ja dat klinkt logisch idd.
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:37:36 #193
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148414123
slapen :Z
wekker om 6:00 :')
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:39:02 #194
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148414149

Zo, ik sluit deze discussie nog even ontopic af. Met een Duits protestgedichtje over de opkomst van de nazi's in Duitsland in de jaren 30. Trusten mensen

:W
pi_148414150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:37 schreef Koen66 het volgende:
slapen :Z
wekker om 6:00 :')
Slaap lekker die paar uurtjes :P
pi_148414177
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Aaah. Ja dat klinkt logisch idd.
Maar je bent niet overtuigd?
Ieder volk neemt zijn geschiedenis mee. :)
Make my day!
pi_148414186
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:40 schreef agter het volgende:

[..]

Maar je bent niet overtuigd?
Ieder volk neemt zijn geschiedenis mee. :)
Oh nee zo bedoelde ik het niet. Ik had er nog niet eerder zo over nagedacht.
pi_148414254
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh nee zo bedoelde ik het niet. Ik had er nog niet eerder zo over nagedacht.
Dat bevreemd me enigsins.
Make my day!
pi_148414275
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:44 schreef agter het volgende:

[..]

Dat bevreemd me enigsins.
Nog niet genoeg ? :P

O shit lees het verkeerd, super verkeerd

Hoezo bevreemd je dat ?
pi_148414311
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nog niet genoeg ? :P

O shit lees het verkeerd, super verkeerd

Hoezo bevreemd je dat ?
Ik denk dat jij je eigen gedachten wel hebt.
Make my day!
pi_148414327
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:48 schreef agter het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je eigen gedachten wel hebt.
Nu ben ik je kwijt?
pi_148414361
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nu ben ik je kwijt?
Je schreef dat je er nog nooit zo over nagedacht had. Dat bevreemde me.
Ik denk dat jij jouw gedachten hebt :)
Make my day!
pi_148414381
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:51 schreef agter het volgende:

[..]

Je schreef dat je er nog nooit zo over nagedacht had. Dat bevreemde me.
Ik denk dat jij jouw gedachten hebt :)
Ja ik geloof niet dat ik eerder nagedacht had over de vraag waarom Marokkanen vaker crimineel zijn dan Turken. Toen kwam hier die vraag. Dacht er over na wat het kon zijn, zoals bv Euribob zei ; de hechte cultuur maar Marokkanen hebben dat ook.

Maar dat was het niet. En toen gaf jij het antwoord wat ik logisch vind.

Het wordt te laat :P
pi_148414450
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ik geloof niet dat ik eerder nagedacht had over de vraag waarom Marokkanen vaker crimineel zijn dan Turken. Toen kwam hier die vraag. Dacht er over na wat het kon zijn, zoals bv Euribob zei ; de hechte cultuur maar Marokkanen hebben dat ook.

Maar dat was het niet. En toen gaf jij het antwoord wat ik logisch vind.

Het wordt te laat :P
Het zal niet genetische bepaald zijn, denk ik zo.
Wat crimineel is, wordt bepaald door de wetten van die tijd. En mensen die niet makkelijk hun plek vinden binnen een maatschappij, zullen het dus aan de rand daarvan (of er buiten) zoeken.
Is van alle tijden.
Het probleem is dus niet nieuw.
De vraag is: wat is een goede reactie? Wat werkte wel, wat niet?
Make my day!
pi_148414464
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:59 schreef agter het volgende:

[..]

Het zal niet genetische bepaald zijn, denk ik zo.
Wat crimineel is, wordt bepaald door de wetten van die tijd. En mensen die niet makkelijk hun plek vinden binnen een maatschappij, zullen het dus aan de rand daarvan (of er buiten) zoeken.
Is van alle tijden.
Oh dat het genetisch bepaald zou zijn geloof ik sowieso niet. En het lijkt mij vrij logisch dat als je niet op een 'normale' manier meedraait in de samenleving je andere dingen gaat doen ja.

Op je laatste punten komen we morgen op terug. Slaap lekker straks :)
pi_148414528
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 02:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh dat het genetisch bepaald zou zijn geloof ik sowieso niet. En het lijkt mij vrij logisch dat als je niet op een 'normale' manier meedraait in de samenleving je andere dingen gaat doen ja.
Precies.
En wat denk jij dat de beste oplossing is : deze mensen verder afstoten van de maatschappij of ze er juist meer in betrekken?
Want dat is uiteindelijk wel de discussie.
Make my day!
pi_148414541
De keuzen zijn in extreme:NL paspoort weg, of kopje thee drinken... ;)
Slaap lekker!
Make my day!
pi_148415552
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee zeker niet want zeker in de VS staan de vrijheden van de burgers erg hoog in het vaandel is is er geen partij die een cultuur wil opleggen aan de burgers. Jij houdt je nu vast aan wat punten maar vergeet de grote lijn. De PVV is 100% zeker een fascistische partij wat mij betreft alleen één die zich heeft aangepast aan ons democratische bestel, hun mening willen ze wettelijk opleggen en dat gaat ten koste van alle mensen met een andere mening.
Pfff, er valt geen eerlijke discussie met jou te voeren. Ik weet zeker dat objectieve mensen het met me eens zijn dat, als ze die kenmerken zien, ze eerder denken aan de VS dan aan de PVV.
Krachtige en doorgedreven Nationalisme, Minachting voor de erkenning van de rechten van de mens (doodstraf, kinderen die lange gevangenisstraffen krijgen) , Identificatie van vijanden /zwarte schapen als een eenmakende factor (republikeinen-democraten), Overheersing van de militaire macht, Obsessie met de nationale veiligheid, Religie en regering zijn met mekaar verweven, Obsessie voor Misdaad en straf.
Ik zelf vind de VS geen fascistische staat maar jour redenering volgende is zelfs Obama een fascist.
quote:
Een idioot (onbelangrijk) voorbeeld:
http://www.pvv.nl/index.p(...)zwarte-piet-wet.html

[..]

Zo zijn er vele voorbeelden hoe de PVV wil voorschrijven hoe mensen zich moeten kleden, hoe ze feest moeten vieren en wat ze niet mogen eten. De manier waarop zij onze cultuur zien is belangrijker dan mijn vrijheid.
Wat is er mis mee als Den Haag voorschrijft hoe gemeentes het Sinterklaasfeest in moeten vullen? Als er nou een gemeente is die heel de kerstviering afschaft en in plaats daarvan alleen maar islamitische feesten gaat organiseren zeg je dan ook "Dat moet kunnen" ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Braindead2000 op 07-01-2015 09:06:48 ]
pi_148415555
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat ook totaal niet boeit, daar dit topic erover gaat of ze een nazistische partij zijn en nazisme =/= fascisme.

En laat ik het nog maar eens zeggen: Er zijn beduidende overeenkomsten tussen de retoriek van Wilders en de retoriek van de vroege (jaren 20 en 30) NSDAP. Bovendien zijn de reacties vanuit de PVV-apologeten bijna woordelijk die van de Duitsers uit die tijd.

Je hoeft slechts een Hitler biografie of een nazisme monografie open te slaan om dit bevestigd te zien. Maar dat schijnt toch iets teveel moeite te zijn voor heel veel van de PVV-adepten.
Zou het je geruststellen als heel de pvv-aanhang opeens nazi-literatuur gaat lezen?
pi_148415609
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

Als er een fascistische partij is dan is het de PVDA wel in dit geval. Vlak voor de verkiezingen komt er opeens geld vrij om kiezers aan te sporen te gaan kiezen zoals de PVDA in Amsterdam deed en dat heul erg toevallig gericht was op wijken waar er veel potentiële pvda'ers wonen. Dan was er vorig jaar ook nog het CBS (weet het niet zeker, het was iig een instantie met een hoog pvda-gehalte) die ook heul toevallig vlak voor de verkiezingen met een rapport kwam dat het zo goed ging in Nederland.
pi_148415623
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:42 schreef keste010 het volgende:

[..]

Klopt niet en nee.
quote:
Tjonge, jonge, jonge, je vraagt tot drie keer toe of ik commentaar wil geven op dat lijstje.
pi_148415656
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Terecht. Als politieagenten in het nauw gedreven worden dan mogen ze van mij schieten.
pi_148415688
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Aangezien het ongeveer 600.000 mensen betreft van Turkse en Marokkaanse afkomst die niet/zeer moeilijk afstand kunnen doen van de niet Nederlandse nationaliteit vind ik het een dusdanige manipulatie van de stemuitslag dat ik het wel frauduleus vind.
Ook terecht. Het is toch niet normaal dat Nederlandse Turken de Turkse dienstplicht moeten ondergaan en dus onderdeel zijn van het Turkse leger.
pi_148415776
quote:

[..]

Je maakt jezelf zo compleet ongeloofwaardig. Mag ik nu ook concluderen op basis van enkele uitspraken van moslims dat alle moslims achterlijk zijn?
Verder controleer je zelf bronnen ook niet. Vanaf het begin van deze reeks ging het hoofdzakelijk over die uitspraak van Bosma en die uitspraak klopt helemaal niet. Niemand keek ook ff wat hij nou precies gezegd heeft. Maar ja, een pvv'er heeft het gezegd dus moet het wel waar zijn hè. Als ik een uitspraak van Samsom aanhaalt dan wordt er binnen 5 seconde om een bron gevraagd.
pi_148415786
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Schijnbaar wel dus.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze denken nu dat IS. Ebola heeft :P
Racist. Schei nou eens uit met je haat te verspreiden.
pi_148415797
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:51 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je arrogantie stijgt met de minuut. Ik heb weinig hoop voor jou. Mensen die denken alles te weten leren nooit meer iets erbij.
pi_148415816
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:52 schreef keste010 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de gefaalde integratie altijd als reden aangehaald toch? Voor de crisis was de PVV enkel een anti-islam partij, en toen hij ook een standpunt over de crisis moest formuleren en merkte dat de zondebokstrategie wel werkte besloot hij hetzelfde met de EU te doen.
Je begrijpt niks van de pvv'er. Het is heel logisch dat dezelfde mensen die problemen hebben met de multiculturele samenleving ook problemen hebben met de EU.
Ik weet niet precies wat sociale wetenschappen inhouden maar als dat iets te maken heeft met de beweegreden van mensen om op een bepaalde manier te handelen dan wil ik je aanraden om een andere studie te volgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Braindead2000 op 07-01-2015 07:31:13 ]
pi_148415962
quote:

[..]

Haha moet ik dat dan hebben, je hebt het nieuws wel gevolgd hè? Ik moet het eerlijk gezegd nog kunnen vatten waarom iemand de belastingen nu zou verhogen, of dat met die algemene maatregel van bestuur... Tja, die wet zelf sloeg overigens ook nergens op, waarom bezuinigen ze op gezondheidszorg voor het eigen land wanneer er 5 miljard per jaar ''ontwikkelingshulp'' naar Afrika wordt gezonden, erg teleurstellend dit, helemaal als er dan Ferrari's van gekocht worden.
Die laatste maatregel vond ik ook wel mooi. Wegens tegenvallende btw- en accijnsinkomsten, veroorzaakt door de accijnsverhoging op benzine vorig jaar, kwam Wiebes met het briljante idee om per 1 januari..................de accijns op benzine te verhogen.
pi_148416022
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef keste010 het volgende:

[..]

Laten we gewoon afspreken dat degenen die zich moreel verplicht voelen, vrijwillig wat extra belasting betalen en degenen die dat niet voelen niet. Lijkt me wel zo eerlijk.
pi_148416059
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat krijg je als je herhaaldelijk zegt dat alle pvv'ers idioten zijn. Sommige mensen gaan dan niet meer met je in discussie.
pi_148416086
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zegt degene die alle pvv'ers achterlijk vindt. :|W
pi_148416137
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze zijn ook niet helemaal gek in Den Haag hè. Het zou zo maar eens kunnen dat ze de mogelijkheid geboden wordt om minder belasting te betalen om ze over te halen zich hier te vestigen.
Multinationals die concurreren met het kleinbedrijf slaat nergens op.
pi_148416237
quote:

[..]

Dat wordt voor het gemak maar even buiten beschouwing gelaten.
pi_148416285
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:00 schreef Euribob het volgende:

[..]

Waarom is dat belangrijk?
pi_148416381
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:23 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat deed Hitler toch ook? In die tijd was het gezien de omstandigheden natuurlijk wat makkelijker om de macht te grijpen in Duitsland. Maar ik zie geen enkele aanleiding waarom Wilders dat niet zou dan als hij de kans zou hebben.
Nog meer helderzienden. Wat moet het geweldig zijn om van alles en iedereen de toekomst te weten. Doe me een plezier. DM ff welke getallen ik op mijn lottoformulier in moet vullen.
pi_148416413
quote:

[..]

^O^ Eindelijk begrijp je het.
pi_148416490
Dat mag met recht zo genoemd worden.
pi_148418366
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 02:06 schreef agter het volgende:

[..]

Precies.
En wat denk jij dat de beste oplossing is : deze mensen verder afstoten van de maatschappij of ze er juist meer in betrekken?
Want dat is uiteindelijk wel de discussie.
Ja ik snap niet hoe iemand die een beetje nadenkt kan denken dat de oplossing afstoting is ?
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:28:28 #229
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148418558
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ik snap niet hoe iemand die een beetje nadenkt kan denken dat de oplossing afstoting is ?
Nouja, als je daadwerkelijk gelooft dat je mensen het land uit kunt zetten is afstoten natuurlijk een prima optie. Anders integreert dat tuig straks immers nog.
pi_148418581
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:28 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nouja, als je daadwerkelijk gelooft dat je mensen het land uit kunt zetten is afstoten natuurlijk een prima optie. Anders integreert dat tuig straks immers nog.
Ja maar het is geen oplossing van het probleem. Ja voor korte termijn misschien maar de oorzaak wordt niet aangepakt. Ik vind het nogal makkelijk om te roepen dat ze het land maar uit moeten :P
pi_148418592
PVV raakt opnieuw Statenlid kwijt

quote:
Na negen jaar in de PVV zegt hij dat er van de rechtse economische agenda niets over is en dat de partij de SP op sommige punten links inhaalt. Hij vindt het bijvoorbeeld een fout dat de PVV zo sterk vasthoudt aan de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar.

De tweede reden om uit de PVV te stappen is de verharding van het PVV-standpunt over de islam, zegt Jansen. Eerst pleitte de partij voor een rem op het aantal nieuwe moskeeën maar nu is het standpunt dat ze "en masse" moeten worden afgebroken. Daarmee veroordeelt de partij zich tot de oppositie, schrijft hij.
http://nos.nl/artikel/201(...)statenlid-kwijt.html
pi_148418647
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Verrassend weer :P
pi_148418667
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:40 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Serieus? Echt? Dit meen je ook nog, dit is geen niet goed gelukte grap?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148418791
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:43 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Hoezo? Als je kijkt naar de grootte van dit land zijn er toch aardig wat multinationals, lagere belastingen betekenen dat de particulier meer geld te besteden heeft, wat dus ook meer investeringen betekent. De basis van economische groei.
Je snapt niet echt dat ze niet hier werken die bedrijven? Dat het werk in het buitenland gedaan wordt, dat er hier alleen een hoofdkantoor zit, vaak maar klein? Sommige hebben dat niet eens, alleen maar een (post)adres.

Dus en ze betalen amper belasting(is echt belachelijk laag) en ze nemen amper tot geen mensen uit dit land aan, zorgen niet voor meer banen.
Ze stelen op die manier van ons land, maar ook van de landen waar ze wel "werken", want daar betalen ze dan ook weer amper tot niets door deze regeling, alhoewel er daar wel banen komen door ze. Alleen zo jammer dat dat vaak dan weer lage lonen landen zijn, dat er daar ook weer gekozen wordt voor zo min mogelijk uitgeven en dat vaak ten koste van.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148418964
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:46 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Maar zou je dan niet meer voor andersoortige hulp moeten zijn ipv geen ontwikkelingshulp?

Ik ben een voorstander van een verandering op dat gebied, veel meer gericht op kennisoverdracht en mensen direct helpen die een toekomstplan hebben. Zo ben ik er ook een voorstander van om asielzoekers te verminderen door hulp in de eigen regio te bieden. Naast noodhulp daar ook gelijk weer kennisoverdracht(scholing voor kinderen, maar zeer zeker ook specifiekere kennisoverdracht voor volwassenen die ergens in aan de gang willen) en zodra mensen terug kunnen keren directe hulp aan initiatieven voor wederopbouw en die toekomstplannen waar brood in zit.

Daarnaast zou ik erg graag echte vrije handel zien, dat is niet aan de orde, wij beschermen onze markten erg goed. Ook het dumpen van overschotten op hun markt moet stoppen, dat maakt dat hun markt erg zwak staat.
pi_148419039
quote:

[..]

Ik vind van wel, want we plukken direct de vruchten van dat misbruik. Jouw welvaart hangt op dit misbruik.
pi_148419567
quote:

[..]

Stiekem is dat gewoon Braindead hoor. Een internetdiscussie doet zelfs met de meest koppige mens nog wat ;)
pi_148419798
quote:
Hij vindt het bijvoorbeeld een fout dat de PVV zo sterk vasthoudt aan de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaa
quote:
Hij vindt het bijvoorbeeld een fout dat de PVV zo sterk vasthoudt aan de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar
Weet niet hoor, maar dat wist hij voor de vorige Statenverkiezingen ook al.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:49:29 #239
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148420941
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Weet niet hoor, maar dat wist hij voor de vorige Statenverkiezingen ook al.
Wat, dat de PVV niet vasthoudt aan de pensioenleeftijd van 65?
pi_148420965
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:49 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wat, dat de PVV niet vasthoudt aan de pensioenleeftijd van 65?
Oh god ja, dat was het punt dat de PVV direct liet vallen.
pi_148420979
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zegt degene die alle pvv'ers achterlijk vindt. :|W
Ik schreef dat wat genuanceerder namelijk dat dat steeds weer blijkt nav internet discussies en facebook pagina's die ik heb bezocht. Je hebt zelf weer een bijdrage geleverd aan dat beeld met jouw idiote opmerkingen over de internationale als symbool van nationalisme en ook de onzin die je hier weer uitkraamt nav mijn reacties. Veel pvv aanhangers lijken nog steeds niet te begrijpen het goedpraten van misstanden door naar een ander te wijzen onzin is. Neem eens de verantwoordelijkheid voor de eigen daden en als je de PVV steunt verdedig dan hun daden los van links recht of wie dan ook die niets met de PVV te maken heeft.

PS Overigens vind ik de enige PVV-er die er is best een slimme man.
pi_148421361
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

DEN HAAG - Een verhoging van de AOW-leeftijd is geen breekpunt meer voor Geert Wilders als de PVV in een kabinet met VVD en CDA kan meedoen.
Hij erkende donderdag voorafgaande aan de eerste fractievergadering na de verkiezingen dat dit een ''nuancering'' van een eerder standpunt is.

Tijdens de verkiezingscampagne stelde Wilders altijd dat de verhoging van de AOW-leeftijd het enige breekpunt voor de PVV is. Woensdagavond liet hij in het slotgesprek met Paul Witteman nog weten het kiezersbedrog te vinden als hij zijn breekpunt zou loslaten (bekijk video).
--------------
http://www.nu.nl/politiek(...)nt-meer-wilders.html
pi_148421838
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een breekpunt betekent bij de PVV ook een standpunt dat je elk moment kan laten vallen.
pi_148422273
Allah Akbar. Islam is vrede. 10 doden in Parijs. Een schietpartij op het hoofdkantoor van een satirisch blad.
pi_148422349
quote:
13s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:29 schreef Braindead2000 het volgende:
Allah Akbar. Islam is vrede. 10 doden in Parijs. Een schietpartij op het hoofdkantoor van een satirisch blad.
Snap heel goed dat je zoiets hier post/

Want geen fan zijn van de PVV, betekent natuurlijk automatisch dat je een verkapte IS-aanhanger bent.
pi_148422366
quote:
offtopic
pi_148422499
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want geen fan zijn van de PVV, betekent natuurlijk automatisch dat je een verkapte IS-aanhanger bent.
Of je bent op zijn minst een Pvdarabieren, d66 of groenSlinkse wegkijker.
pi_148422555
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Of je bent op zijn minst een Pvdarabieren, d66 of groenSlinkse wegkijker.
Een groenSLinkse wegkijker _O-
pi_148422607
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Een groenSLinkse wegkijker _O-
Zie de FP voor inspiratie ;)
pi_148422634
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want stemmen op de PVV, betekent natuurlijk automatisch dat je achterlijk bent.
pi_148422665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat heb je helemaal goed.

Je bent minder dom dan je bijdragen doen vermoeden.
pi_148422696
quote:
13s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

offtopic
Je zou het als een reactie kunnen zien op opmerkingen hier als "De PVV is gevaarlijker dan de islam"
pi_148422737
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Goede observatie.
pi_148422917
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je zou het als een reactie kunnen zien op opmerkingen hier als "De PVV is gevaarlijker dan de islam"
Was jij gisteren niet de persoon die het niet over het buitenland wilde hebben toen ik over Breivik begon?
pi_148422935
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 04:46 schreef keste010 het volgende:

[..]

Allemaal leuk hoor dat gehuil van je, maar dat multiculterele gif van socialisten is nog nooit in de vorm van discriminatie geuit.
Die PVVers zijn ontslagen omdat ze PVV sympathieën hebben of op de kieslijst voor de PVV stonden. Ik weet niet van welke planeet jij komt maar hier op aarde noemen we dat discriminatie.

quote:
Zolang de PVV een discriminerend beleid voert en werkgevers terecht kunnen wijzen op het open karakter van hun organisatie hebben zij gewoon het recht om iemand die openlijk discriminatie steunt niet langer toe te willen laten in hun organisatie. Dat heeft niets met hun uitlatingen te maken, maar met de partij die ze openlijk aangeven te steunen.

Dat is dan ook het essentiële verschil met moslims die op de arbeidsmarkt gediscrimineerd worden: zij worden onterecht geassocieerd met het gedrag van een groep omdat zij geen verwantschap met dat gedrag hebben. Deze mensen hebben dat wel, door hun aantoonbaar aangegeven sympathie met een partij van discriminatie. Het is best duidelijk hoor, je moet alleen even uit je slachtofferrol kruipen om het te willen zien.
Discrimineren mag niet dus als er een partij zou zijn die discrimineert dan wordt die verboden.(helaas is dit niet het geval met religie) En ondanks dat Wilders al een keer is vrijgesproken en nu opnieuw voor de rechter verschijnt ligt de partij zelf, en daarmee haar standpunten, niet onder vuur. Dus waar baseer jij dat discrimineren op ??? Dat is jou persoonlijke mening. Jij wil dus mensen van hun inkomen en baan beroven omwille van jou persoonlijke gevoelens ten opzichte van de PVV.
Dat is pure discriminatie op grond van politieke overtuiging.

En over discriminatie en racisme gesproken. De islam staat er bol van. Een religie die wereldwijd Joden, Christenen, Hindoes, homo's, westerlingen, vrouwen enz. vervolgd of onderdrukken omdat ze zijn wie ze zijn. Maar integenstelling tot PVVers mogen moslims van jou niet ontslagen worden. Je meet met 2 maten. Aan de ene kant wil je een bepaalde politieke stroming een berufsverbot opleggen voor een paar uitspraken die jou niet bevallen. Aan de andere kant knijp je beide ogen snel dicht als er een intolerante, racistische, middeleeuwse en extreem gewelddadige godsdienst naar binnen wandelt.
Zie je zelf niet hoe scheef en oneerlijk je manier van denken is ??
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_148423650
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:47 schreef Religieisfacisme het volgende:
Die PVVers zijn ontslagen omdat ze PVV sympathieën hebben of op de kieslijst voor de PVV stonden. Ik weet niet van welke planeet jij komt maar hier op aarde noemen we dat discriminatie.

Och jee dat verhaal weer.
pi_148423709
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:47 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Weer zo'n iemand die de term discriminatie niet begrepen heeft.. Goed, ik ga wat ik al eerder heb gezegd wel nog een keer herhalen
Allereerst is geen van de drie daadwerkelijk ontslagen. Maar nog belangrijker: discriminatie betekent het onterecht uitsluiten op basis van een groep waartoe je behoort. Arbeidsdiscriminatie op basis van afkomst, geslacht of wat dan ook wordt discriminatie genoemd omdat je iemand beoordeelt op basis van de groep waar hij toe behoort in plaats van wie dat individu is. Als iemand zich echter achter de PVV schaart betekent het dat die persoon achter discriminatie staat. In een open organisatie is dat problematisch. Op dezelfde manier is iemand die aangeeft niet met vrouwen te willen werken geen discriminatie, net zo min het geen discriminatie is als je niet accepteert dat een ambtenaar geen homo wil trouwen.

Goed, om het nog een keer samenvatten: PVV'ers discrimineren omdat ze individuen op basis van een groep zouden beoordelen, terwijl wat jij discriminatie van PVV'ers noemt eenvoudigweg betekent dat zij op hun eigen opvattingen beoordeeld worden. Dat is geen discriminatie, maar een gelegenheid voor PVV'ers om een keer na te denken over wat de consequenties zijn van het steunen van een partij die niet voor alle Nederlanders is.

quote:
Discrimineren mag niet dus als er een partij zou zijn die discrimineert dan wordt die verboden.(helaas is dit niet het geval met religie) En ondanks dat Wilders al een keer is vrijgesproken en nu opnieuw voor de rechter verschijnt ligt de partij zelf, en daarmee haar standpunten, niet onder vuur. Dus waar baseer jij dat discrimineren op ??? Dat is jou persoonlijke mening. Jij wil dus mensen van hun inkomen en baan beroven omwille van jou persoonlijke gevoelens ten opzichte van de PVV.
Dat is pure discriminatie op grond van politieke overtuiging.

En over discriminatie en racisme gesproken. De islam staat er bol van. Een religie die wereldwijd Joden, Christenen, Hindoes, homo's, westerlingen, vrouwen enz. vervolgd of onderdrukken omdat ze zijn wie ze zijn. Maar integenstelling tot PVVers mogen moslims van jou niet ontslagen worden. Je meet met 2 maten. Aan de ene kant wil je een bepaalde politieke stroming een berufsverbot opleggen voor een paar uitspraken die jou niet bevallen. Aan de andere kant knijp je beide ogen snel dicht als er een intolerante, racistische, middeleeuwse en extreem gewelddadige godsdienst naar binnen wandelt.
Zie je zelf niet hoe scheef en oneerlijk je manier van denken is ??
Ook hier ga je weer een grote fout in. Elke partij mag voorstellen doen om te discrimineren, dus stellen dat Geert niet discrimineert omdat hij niet is veroordeeld is onzin. De SGP mag ook zoveel vinden, maar pas op het moment dat ze vrouwen in hun partij buitensluiten tikt de rechter hen op de vingers. Het gaat dus niet om opvattingen, maar handelingen.
En dat is nu juist een punt wat voor jou van belang is: een groot deel van Wilders' standpunten kunnen zo de prullenbak in omdat ze nooit uitgevoerd kunnen worden. Punten als uitzetten op basis van afkomst, het selecteren aan de grens op basis van afkomst, sluiten islamitische scholen en moskeeën, en nog veel meer van die onzin. Ze zullen hoe dan ook tegengehouden worden omdat ze ingaan tegen grondwetten die ons gelukkig beschermen tegen zulke gekkigheid.

Dat laatste punt van je is al zo vaak behandeld en in een reeks of 6 van dit topic al meerdere keren onderuit gehaald. Simpelweg: hoeveel gekke daden moslims ook plegen, hoeveel aanslagen er ook uit naam van de Islam gedaan worden, er is geen andere gemeenschappelijke deler tussen moslims dan dat zij allen dezelfde monotheistische religie aanhangen en allen in bepaalde mate de Koran als uitgangspunt voor hun leven nemen. Verder niets. Dus hoeveel radicale moslims er ook zijn, je zult die op een andere manier moeten aanpakken dan de groep als geheel aan te pakken door middel van beleid. Genoeg moslims in Nederland die jou tegendeel al bewijzen. In jouw poging om onderdrukking van mensenrechten aan te pakken ga je vervolgens hetzelfde doen: van welwillende burgers hun rechten ontnemen op basis van een levensovertuiging. Ik zal je eigen vraag maar even voor je herhalen: zie je zelf niet hoe scheef en oneerlijk je manier van denken is?
pi_148423718
quote:
Mannen, zijn verantwoordelijk voor bijna alle moorden en aanslagen, waarom richt je je niet op die doelgroep.
pi_148423969
quote:
Ronduit triest dat het overlijden van onschuldigen gebruikt wordt voor politieke propaganda. Deed Geert ook al met vrouwenbesnijdenis en verkrachtingen. Ziekelijke fascistische tactieken.
pi_148425253
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:13 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ronduit triest dat het overlijden van onschuldigen gebruikt wordt voor politieke propaganda. Deed Geert ook al met vrouwenbesnijdenis en verkrachtingen. Ziekelijke fascistische tactieken.
Dat is dan ook het verschil met de andere partijen:
quote:
Zo schrijft D66-Kamerlid Boris van den Ham dat het een 'idiote reflex' is om een link te leggen tussen Wilders en het bloedbad. "Juist mensen die terecht kritisch zijn op de veralgemeniseringen van Wilders moeten het goede voorbeeld geven."
http://www.nu.nl/politiek(...)eivik-barst-los.html

Toch blijkt ook uit dat artikel dat anderen wel het verband leggen. De waarheid ligt ook in het midden. Ook in dit geval kun je niet zeggen dat de daders niet geïnspireerd waren door islamitisch gedachtegoed maar dat is nog steeds wat anders dan dat de islam de schuld heeft.
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:46:17 #261
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148425430
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Mannen, zijn verantwoordelijk voor bijna alle moorden en aanslagen, waarom richt je je niet op die doelgroep.
wel jammer dat islamisten keer op keer toch weer in de val trappen en een kennelijk gevoelige issue toch weer met geweld moet beslechten. Zou de publieke opinie een stuk positiever en milder maken als het eens bij een gezonde discussie zou blijven.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148425573
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:46 schreef Koen66 het volgende:

[..]

wel jammer dat de islam keer op keer toch weer in de val trapt en een kennelijk gevoelige issue toch weer met geweld moet beslechten. Zou de publieke opinie een stuk positiever en milder maken als het eens bij een gezonde discussie zou blijven.
- na edit van Koen was dit comment niet meer relevant -
pi_148425577
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:46 schreef Koen66 het volgende:

[..]

wel jammer dat de islam keer op keer toch weer in de val trapt en een kennelijk gevoelige issue toch weer met geweld moet beslechten. Zou de publieke opinie een stuk positiever en milder maken als het eens bij een gezonde discussie zou blijven.
Nou de islam voert geen discussie en is eigenlijk slachtoffer van iedereen die wat fout doet. Verder is er onder moslims ook genoeg discussie over extremisme en men vecht er hard tegen, kijk maar naar Isis. Het is toch echt aan de veiligheidsdiensten en politie in de landen zelf om de veiligheid te waarborgen en helaas zal dat niet altijd lukken. Terrorisme bestaat ook al heel lang en in vele vormen en groepen.
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:50:26 #264
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148425607
Immers, de meesten maken geen verschil tussen haatbaarden en gematigde moslims. Die laatsten, de meerderheid, lijden onder de eersten
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:51:07 #265
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148425641
Zie edit, ik verwarde islam ook met islamisten
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148425665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is dan ook het verschil met de andere partijen:

[..]

http://www.nu.nl/politiek(...)eivik-barst-los.html

Toch blijkt ook uit dat artikel dat anderen wel het verband leggen. De waarheid ligt ook in het midden. Ook in dit geval kun je niet zeggen dat de daders niet geïnspireerd waren door islamitisch gedachtegoed maar dat is nog steeds wat anders dan dat de islam de schuld heeft.
Precies. Het enige waar ik Wilders verantwoordelijk voor houd is dat hij fact-free politics heeft bevorderd en dat zijn gepraat het gevoel van stigmatisering in de hand werkt. Verder vind ik het een walgelijke strateeg en ben ik het ongeveer op elk punt met hem oneens, maar ik houd hem niet verantwoordelijk voor wat mensen 'in zijn naam' zouden uitspoken. Of Breivik nou wel of niet Wilders als inspiratiebron noemt is totaal irrelevant.
pi_148425824
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:06 schreef keste010 het volgende:

[..]

. Als iemand zich echter achter de PVV schaart betekent het dat die persoon achter discriminatie staat.
Komt die nog een keer: DAT IS JOU PERSOONLIJKE MENING !!!
We gaan het land niet besturen en inrichten op jou persoonlijke mening. Ik persoonlijk vind socialisten discrimineren. Moeten we nu socialisten gaan ontslaan ??? En me buurman vind SGPers discrimineren. Moeten we nu SGPers gaan ontslaan ??
Je bent iemand die graag mensen op politieke overtuiging discrimineert maar het recht lullen gaat je minder goed af. Zeg het gewoon eerlijk je wil gewoon een berufsverbot voor PVVers. En daarna ?? VVDers misschien. Ik denk dat jij je in Venezuela heel erg thuis zou voelen.

quote:
. Punten als uitzetten op basis van afkomst, het selecteren aan de grens op basis van afkomst, sluiten islamitische scholen en moskeeën, en nog veel meer van die onzin. Ze zullen hoe dan ook tegengehouden worden omdat ze ingaan tegen grondwetten die ons gelukkig beschermen tegen zulke gekkigheid.
Beschermen ??? Hihihi je leeft zoals zoveel linkselingen in de fantasiewereld die je in je eigen bovenkamer hebt gecreëerd. Madrid, Nantes,Toulouse, Londen, van Gogh, Brussel enz. enz.
Ook vandaag weer een aanslag in Parijs (voorlopig 12 doden) Dat is wat jou geliefde grondwet (en religie) in werkelijkheid aanricht.
Die achterhaalde grondwetten in Europa kosten nou juist levens.
Beschermen tss ?! Hoe kom je erop ?

quote:
Dus hoeveel radicale moslims er ook zijn, je zult die op een andere manier moeten aanpakken dan de groep als geheel aan te pakken door middel van beleid. Genoeg moslims in Nederland die jou tegendeel al bewijzen. In jouw poging om onderdrukking van mensenrechten aan te pakken ga je vervolgens hetzelfde doen: van welwillende burgers hun rechten ontnemen op basis van een levensovertuiging.
Niet alle Duitsers waren nazi's en zelfs niet alle nazi's waren racisten. Stel dat jij 75 jaar geleden in het witte huis had gezeten dan had je Duitsland dus niet aangevallen want niet alle Duitsers zijn zo...toch? Dat is een beetje jou redenering.
De islam is fascistisch en gewelddadig. Dagelijks maakt deze religie vele slachtoffers. Deze religie is door haar acties en denkbeelden een misdadige organisatie die misdrijven pleegt tegen de mensheid en menselijkheid. En ja niet alle moslims zijn natuurlijk zo maar wat wil je daarmee zeggen ?? De omvang van de wereldwijde misdaden en moordpartijen zijn van dien aard dat je dat niet meer weg kunt poetsen met dat ene eeuwige zinnetje "maar ze zijn niet allemaal zo".

Ik kom nog even op dit zinnetje terug
quote:
Genoeg moslims in Nederland die jou tegendeel al bewijzen
Dat zegt helemaal niets. Om te zien wat de islamitische mentaliteit werkelijk is moet je kijken naar de landen waar de moslims het voor het zeggen hebben. En daar zie je de werkelijke aard van het beestje. I rest my case.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe ver gezocht het in deze discussie ook is ik ben het zowaar een keer met je eens. Het is dan ook niet de eerste keer dat ik roep dat de wereld wat mij betreft bestuurt mag gaan worden door vrouwen.
Mannen hebben het vanaf het begin verpest. De mensheid heeft een geschiedenis van oorlogen en moorpartijen en dat is enkel en alleen te danken aan het mannelijk wezen. Het is dat vrouwen ons (nog) nodig hebben voor de voortplanting anders waren we echt waardeloze wezens geweest.
pi_148425923
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:55 schreef Religieisfacisme het volgende:
Hoe ver gezocht het in deze discussie ook is ik ben het zowaar een keer met je eens. Het is dan ook niet de eerste keer dat ik roep dat de wereld wat mij betreft bestuurt mag gaan worden door vrouwen.
Mannen hebben het vanaf het begin verpest. De mensheid heeft een geschiedenis van oorlogen en moorpartijen en dat is enkel en alleen te danken aan het mannelijk wezen. Het is dat vrouwen ons (nog) nodig hebben voor de voortplanting anders waren we echt waardeloze wezens geweest.
Maar als je moet kiezen ligt het in deze gevallen dan toch aan de islam of aan het feit dat het mannen betrof?
pi_148426140
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar als je moet kiezen ligt het in deze gevallen dan toch aan de islam of aan het feit dat het mannen betrof?
De islam is een malle macho mannenwereld maar de misdaden die in naam van Allah of enkel vanwege geloofsovertuiging worden gepleegd komen op conto van de islam. Niet alle mannen op de wereld geloven dat ze in het sexparadijs komen als ze zich met onschuldige vrouwen en kinderen opblazen. Dat is puur de islamitische invloed/waanzin.
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:07:55 #270
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148426378
De Islam wordt helaas misbruikt door een groot leger waanzinnigen die zich verschuilen achter de godsdienst. De islam is helaas niet in staat zich los te maken van deze gekken waardoor de slechte reputatie afstraalt op de hele gemeenschap. Wie daar een oplossing voor weet mag het zeggen
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148426985
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:55 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Komt die nog een keer: DAT IS JOU PERSOONLIJKE MENING !!!
We gaan het land niet besturen en inrichten op jou persoonlijke mening. Ik persoonlijk vind socialisten discrimineren. Moeten we nu socialisten gaan ontslaan ??? En me buurman vind SGPers discrimineren. Moeten we nu SGPers gaan ontslaan ??
Je bent iemand die graag mensen op politieke overtuiging discrimineert maar het recht lullen gaat je minder goed af. Zeg het gewoon eerlijk je wil gewoon een berufsverbot voor PVVers. En daarna ?? VVDers misschien. Ik denk dat jij je in Venezuela heel erg thuis zou voelen.
Nee, dat is geen kwestie van meningsverschil. Er zijn duidelijke kaders om te oordelen wat discriminatie is. Heb je ons wetboek van strafrecht hier wel eens op nagekeken? Voor de duidelijkheid even de definitie. Allereerst het gelijkheidsbeginsel:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan".

Goed, daarmee kan Wilders voorstel voor het uitzetten van criminele allochtonen in ieder geval de prullenbak in, en zo nog velen.

Dan nu de definitie van discriminatie:
"Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt tenietgedaan of aangetast".

Volgens deze definitie zijn Wilders' plannen discriminatoir omdat hij op basis van de gronden die in artikel 429 genoemd zijn (ras, godsdienst, levensovertuiging, geslacht en seksuele geaardheid) de gelijkheid van rechten aantast. Daarin valt te denken aan het recht op onderwijs, vrijheid van godsdienst en de praktisering ervan, de democratie (afpakken stemrecht bij dubbele nationaliteit) en zo nog meer.

Als jij andere partijen (buiten de SGP) van dergelijke discriminatoire plannen kan beschuldigen dan hoor ik het graag. Maar dan wel volgens de wettelijke definitie aub en niet zomaar het "ik ben het er niet mee eens, ik vind het oneerlijk en dus is het discriminatie".

Je laatste zinnen zijn regelrechte onzin. Ik vind dat iedereen het recht heeft op een baan en een VVD'er zou ik dan nooit vanwege zijn politieke overtuiging ergens voor uitsluiting. Alleen op het moment dat je een werkgever bent die alle mensen ongeacht hun afkomst wil laten werken op je werkvloer kan ik me voorstellen dat je niet iemand aanneemt die voor een Nederland staat dat niet voor alle Nederlanders is en de opvatting steunt dat sommigen van mijn medewerkers in Nederland niet welkom zijn. Hetzelfde zou ik doen met iemand die zegt de aanslagen in Parijs of de genocide van de ISIS te steunen. Niet vanwege diens afkomst of groep waar hij toe behoort, maar vanwege diens eigen opvattingen. Zie je het verschil of vind jij het niet aannemen van ISIS-supporters ook discriminatie?

quote:
Beschermen ??? Hihihi je leeft zoals zoveel linkselingen in de fantasiewereld die je in je eigen bovenkamer hebt gecreëerd. Madrid, Nantes,Toulouse, Londen, van Gogh, Brussel enz. enz.
Ook vandaag weer een aanslag in Parijs (voorlopig 12 doden) Dat is wat jou geliefde grondwet (en religie) in werkelijkheid aanricht.
Die achterhaalde grondwetten in Europa kosten nou juist levens.
Beschermen tss ?! Hoe kom je erop ?
Ah, ook jij gaat mee in de emotionele chantage om het werk van gekken af te schuiven op een ieder die niet de PVV zou steunen en de Islam als kwaadaardige ideologie zou bestempelen. Prima hoor, maar dan neem ik je echt helemaal niet meer serieus.
Ik heb totaal geen verantwoordelijkheid voor de aanslagen in Parijs, net zo min als de Islam dat heeft. De verantwoordelijkheid ligt bij de daders van deze aanslag. En als je het niet erg vindt houd ik me liever bezig met een partij uitkiezen die dit soort aanslagen wil voorkomen en de daders goed wil straffen in plaats van een partij te steunen die een heksenjacht ondersteunt maar geen oplossingen biedt.

Ja, gelukkig biedt de grondwet ons bescherming tegen het selectief uitsluiten van bevolkingsgroepen. Juist omdat er gigantisch veel mensen zijn die zich door hun frustratie laten leiden en compleet irrationeel zich achter iemand scharen die hun frustraties verwoordt en pretendeert oplossingen te hebben door een bevolkingsgroep te stigmatiseren. Nu hoef ik het met jou gelukkig niet eens te worden hierover, want al wordt Geert de grootste partij, die gek die jij steunt krijgt het niet voor elkaar om de grondwet te wijzigen en zijn discriminerende praktijken door te voeren.

quote:
Niet alle Duitsers waren nazi's en zelfs niet alle nazi's waren racisten. Stel dat jij 75 jaar geleden in het witte huis had gezeten dan had je Duitsland dus niet aangevallen want niet alle Duitsers zijn zo...toch? Dat is een beetje jou redenering.
De islam is fascistisch en gewelddadig. Dagelijks maakt deze religie vele slachtoffers. Deze religie is door haar acties en denkbeelden een misdadige organisatie die misdrijven pleegt tegen de mensheid en menselijkheid. En ja niet alle moslims zijn natuurlijk zo maar wat wil je daarmee zeggen ?? De omvang van de wereldwijde misdaden en moordpartijen zijn van dien aard dat je dat niet meer weg kunt poetsen met dat ene eeuwige zinnetje "maar ze zijn niet allemaal zo".
Zo krom als een banaan die eerste redenering. Als ik in het witte huis had gezeten had ik zeker aangevallen. Maar niet om een heksenjacht tegen alle duitsers te houden omdat ze allemaal nazi's zouden zijn (dit is wat meer in lijn met wat jij voorstelt), maar omdat een politiek leider discrimineert en besluit mensen op basis van hun afkomst af te maken (daarnaast nog genoeg redenen om hem aan te pakken overigens).
Werkelijk in elke zin die jij maakt zitten generaliseringen die eenvoudigweg niet kloppen. De islam maakt geen slachtoffers, het zijn zij die in naam van de Islam zeggen te handelen die slachtoffers maken. Allah legt geen mensen om (dat geloof ik niet althans :P ), de Koran legt geen mensen om, het zijn mensen die die aanslagen plegen. Die moet je hard aanpakken. Maar wat dat betreft zit er een gigantisch verschil tussen internationale en nationale politiek. Je claim van "wereldwijde misdaad en moordpartijen" gaat niet op: heb je wel enig idee hoeveel plaatsen er op de wereld zijn waar moslims en niet-moslims vredig met elkaar samenleven?

quote:
Dat zegt helemaal niets. Om te zien wat de islamitische mentaliteit werkelijk is moet je kijken naar de landen waar de moslims het voor het zeggen hebben. En daar zie je de werkelijke aard van het beestje. I rest my case.
:') Wat een onzin. Als moslims geen aanslagen plegen hebben ze kennelijk niet de 'islamitische mentaliteit'? Hoe gigantisch arrogant ben jij dat jij voor 1,5 miljard mensen gaat bepalen wat hun mentaliteit zou moeten zijn.
Weet je wat het verschil is? Ik haal het voorbeeld van die kleine groep die ik ken aan om aan te tonen dat er verschillen zijn. Jij haalt een voorbeeld van een kleine groep aan om aan te tonen dat dat de gehele groep is. Nu hoef je geen wetenschapper te zijn om te weten dat er met jou methode eenvoudigweg iets niet klopt.

Hoe veel aanslagen er ook mogen komen, ze zeggen eenvoudigweg niets over de Islam in zijn geheel. En stop alsjeblieft eens met dat te doen alsof iemand die niet tegen de Islam is niet geeft om deze aanslagen. Dat doen ze wel, waarschijnlijk meer dan jij, want die mensen gebruiken dit soort vreselijke incidenten niet om politieke propaganda te voeren. Misselijkmakend is dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door keste010 op 07-01-2015 14:32:10 ]
pi_148431184
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:02 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

De islam is een malle macho mannenwereld maar de misdaden die in naam van Allah of enkel vanwege geloofsovertuiging worden gepleegd komen op conto van de islam. Niet alle mannen op de wereld geloven dat ze in het sexparadijs komen als ze zich met onschuldige vrouwen en kinderen opblazen. Dat is puur de islamitische invloed/waanzin.
Hmm ik denk toch dat de islam ook het resultaat is van mannen en niet van een god.
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:10:58 #273
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148431508
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Je snapt niet echt dat ze niet hier werken die bedrijven? Dat het werk in het buitenland gedaan wordt, dat er hier alleen een hoofdkantoor zit, vaak maar klein? Sommige hebben dat niet eens, alleen maar een (post)adres.

Dus en ze betalen amper belasting(is echt belachelijk laag) en ze nemen amper tot geen mensen uit dit land aan, zorgen niet voor meer banen.
Ze stelen op die manier van ons land, maar ook van de landen waar ze wel "werken", want daar betalen ze dan ook weer amper tot niets door deze regeling, alhoewel er daar wel banen komen door ze. Alleen zo jammer dat dat vaak dan weer lage lonen landen zijn, dat er daar ook weer gekozen wordt voor zo min mogelijk uitgeven en dat vaak ten koste van.
Ze zorgen niet voor meer banen nee, niet veel ten minste, maar omdat al het geld natuurlijk naar het hoofdkantoor gaat profiteren wij daar wel van zelfs met die lage belastingen.
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:16:18 #274
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148431748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:07 schreef Koen66 het volgende:
De Islam wordt helaas misbruikt door een groot leger waanzinnigen die zich verschuilen achter de godsdienst. De islam is helaas niet in staat zich los te maken van deze gekken waardoor de slechte reputatie afstraalt op de hele gemeenschap. Wie daar een oplossing voor weet mag het zeggen
Die gematigden hangen echter nog wel dat geloof en hun heilige boek aan, waar duidelijk staat dat je ongelovigen moet uitroeien. Als de meeste moslims het hier niet mee eens zijn, waarom zweren ze dan hun geloof niet af, waarom zeggen ze dan alsnog dat ze hun geloof aanhangen? Net zoals het geloof zelf slaat dit helemaal nergens op.
pi_148431946
quote:
Dat is dan ook het essentiële verschil met moslims die op de arbeidsmarkt gediscrimineerd worden: zij worden onterecht geassocieerd met het gedrag van een groep omdat zij geen verwantschap met dat gedrag hebben. Deze mensen hebben dat wel, door hun aantoonbaar aangegeven sympathie met een partij van discriminatie
Dat hebben de moslims toch ook door hun aantoonbaar aangegeven sympathie voor een fascistische religie/ideologie?

Gek eigenlijk, hoeveel overeenkomsten moslims hebben met PVV'ers.
Conscience do cost.
pi_148432051
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:16 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Die gematigden hangen echter nog wel dat geloof en hun heilige boek aan, waar duidelijk staat dat je ongelovigen moet uitroeien. Als de meeste moslims het hier niet mee eens zijn, waarom zweren ze dan hun geloof niet af, waarom zeggen ze dan alsnog dat ze hun geloof aanhangen? Net zoals het geloof zelf slaat dit helemaal nergens op.
Waar staat dat dan? Dat hele duidelijke ongelovigen moeten uitgeroeid worden?
pi_148432094
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat hebben de moslims toch ook door hun aantoonbaar aangegeven sympathie voor een fascistische religie/ideologie?

Correctie, hoeveel overeenkomst extremisten hebben.
Heb het al veel vaker gezegd dat die 2 groepen veel meer op elkaar lijken dan ze lief is, daarom moet ik beide groepen gewoon niet.
pi_148432160
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Correctie, hoeveel overeenkomst extremisten hebben.
Hangt ervanaf wat je als extremisme ziet. Vooralsnog hebben PVV'ers niet gebeten, alleen geblaft.
quote:
Heb het al veel vaker gezegd dat die 2 groepen veel meer op elkaar lijken dan ze lief is, daarom moet ik beide groepen gewoon niet.
Wat dat betreft zijn we 2 handen op 1 buik :P
Conscience do cost.
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:26:34 #279
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148432216
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Waar staat dat dan? Dat hele duidelijke ongelovigen moeten uitgeroeid worden?
In de Koran natuurlijk, ik hoopte dat iedereen hier wel op de hoogte van was maar goed.
Ik geef wel een paar citaten. In het Engels dat wel.
"Soon shall We cast terror into the hearts of the Unbelievers, for that they joined companions with Allah, for which He had sent no authority"
"I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"
"And the Jews say: Ezra is the son of Allah; and the Christians say: The Messiah is the son of Allah; these are the words of their mouths; they imitate the saying of those who disbelieved before; may Allah destroy them; how they are turned away!"
"O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness."
Dit is genoeg hoop ik?
pi_148432675
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:26 schreef Prussicus het volgende:

[..]

In de Koran natuurlijk, ik hoopte dat iedereen hier wel op de hoogte van was maar goed.
"Soon shall We cast terror into the hearts of the Unbelievers, for that they joined companions with Allah, for which He had sent no authority"
"I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"
"And the Jews say: Ezra is the son of Allah; and the Christians say: The Messiah is the son of Allah; these are the words of their mouths; they imitate the saying of those who disbelieved before; may Allah destroy them; how they are turned away!"
"O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness."
Dit is genoeg hoop ik?
Je weet dat dit maar deeltjes van teksten zijn? Dat je de stukken bent vergeten waar er wordt gesteld dat er alleen verdedigt mag worden en dat zodra er kans op vrede is die onmiddelijk aangenomen moet worden? En waar uitgelegd wordt over welke specifieke situatie het gaat?

Weet je dat er ook in de koran staat dat als je iets niet weet over geloof dat je het aan de christenen of de joden moet vragen? Heb je weleens de achtname van mohammed gelezen? Heb je weleens de koran compleet gelezen, gezien hoe er staat dat als je een onschuldig men(ongeacht geloof) dood het is alsof je de hele mensheid dood, dat de hoogste zonde is die er bestaat?

Misschien is het beter om niet op het net te zoeken naar dit soort teksten op anti islam site's en als je dat niet gedaan hebt dan weet je zelf wel dat je oneerlijk bezig bent door kleine stukjes te citeren zonder de verdere context.
pi_148432737
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:26 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Dit is genoeg hoop ik?
Genoeg voor wat? Je moet een extremistische mongool zijn om daaruit te concluderen dat je ongelovigen moet gaan slopen. Zelfde zooi staat ook in de Bijbel, en je ziet mensen niet 'szondags uit de kerk komen met machetes om alle ongelovigen te onthoofden, netzoals zulke mensen normaal niet bij de uitgang van een moskee te vinden zijn.

Of, bij woorde van een expert:

quote:
Commands to kill, to commit ethnic cleansing, to institutionalize segregation, to hate and fear other races and religions . . . all are in the Bible, and occur with a far greater frequency than in the Koran. At every stage, we can argue what the passages in question mean, and certainly whether they should have any relevance for later ages. But the fact remains that the words are there, and their inclusion in the scripture means that they are, literally, canonized, no less than in the Muslim scripture.
Prof. dr. Philip Jenkins, Penn State Univ.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:48:42 #282
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148433027
quote:
13s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:40 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Genoeg voor wat? Je moet een extremistische mongool zijn om daaruit te concluderen dat je ongelovigen moet gaan slopen. Zelfde zooi staat ook in de Bijbel, en je ziet mensen niet 'szondags uit de kerk komen met machetes om alle ongelovigen te onthoofden, netzoals zulke mensen normaal niet bij de uitgang van een moskee te vinden zijn.

Of, bij woorde van een expert:

[..]

Prof. dr. Philip Jenkins, Penn State Univ.
Ja en blijkbaar zijn er dus mensen die hierdoor geïnspireerd raken dit uit te voeren, op deze manier is de Koran vergelijkbaar met Mein Kampf.
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:50:35 #283
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148433105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Je weet dat dit maar deeltjes van teksten zijn? Dat je de stukken bent vergeten waar er wordt gesteld dat er alleen verdedigt mag worden en dat zodra er kans op vrede is die onmiddelijk aangenomen moet worden? En waar uitgelegd wordt over welke specifieke situatie het gaat?

Weet je dat er ook in de koran staat dat als je iets niet weet over geloof dat je het aan de christenen of de joden moet vragen? Heb je weleens de achtname van mohammed gelezen? Heb je weleens de koran compleet gelezen, gezien hoe er staat dat als je een onschuldig men(ongeacht geloof) dood het is alsof je de hele mensheid dood, dat de hoogste zonde is die er bestaat?

Misschien is het beter om niet op het net te zoeken naar dit soort teksten op anti islam site's en als je dat niet gedaan hebt dan weet je zelf wel dat je oneerlijk bezig bent door kleine stukjes te citeren zonder de verdere context.
Natuurlijk zijn het deeltjes, maar kun jij mij een context geven waarin het acceptabel is? Overigens is dat boek ook belachelijk tegenstrijdig ondanks dat ze claimen (is natuurlijk een leugen) dat het van Allah zelf komt. Allah is dan niet echt helder, als dat waar zou zijn. Het geloof slaat gewoon helemaal nergens op... Kom op zeg. Hoe kun je nu zonder dat er enige vorm van bewijs voor is er toch in geloven, als wij allemaal Atheïsten waren, en iemand kwam met het idee zoiets te introduceren, zou hij waarschijnlijk imbeciel zijn verklaard.
pi_148433234
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:48 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Ja en blijkbaar zijn er dus mensen die hierdoor geïnspireerd raken dit uit te voeren, op deze manier is de Koran vergelijkbaar met Mein Kampf.
Dus? Verbieden ofzo? Dingen verbieden omdat je er `slechte inspiratie' uit kan halen is net zo fascistisch als Hitler zelf. Maar dat is tegenwoordig eigen aan partijen met het woord `Vrijheid' in de partijnaam; allemaal totalitair doen in de naam van de vrijheid, ironie ten top.

Afijn. Bijbel op de brandstapel, Koran op de brandstapel, alle porno de zon in schieten, gamers aan het kruis nagelen, ^O^ .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_148433347
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:50 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn het deeltjes, maar kun jij mij een context geven waarin het acceptabel is? Overigens is dat boek ook belachelijk tegenstrijdig ondanks dat ze claimen (is natuurlijk een leugen) dat het van Allah zelf komt. Allah is dan niet echt helder, als dat waar zou zijn. Het geloof slaat gewoon helemaal nergens op... Kom op zeg. Hoe kun je nu zonder dat er enige vorm van bewijs voor is er toch in geloven, als wij allemaal Atheïsten waren, en iemand kwam met het idee zoiets te introduceren, zou hij waarschijnlijk imbeciel zijn verklaard.
Lees ze helemaal, dan zijn ze al een heel eind acceptabel, of vindt jij dat mensen zichzelf niet mogen verdedigen als er geweld tegen ze gebruikt wordt? Vindt jij het zo onacceptabel dat er gezegd wordt verdedig en verdedig ook echt goed, maar zodra er kans op vrede is, pak die dan, wees degene die vooraan staat om terug te keren naar vrede?

Verder, tja, het is mijn geloof niet, net zoals het christendom en het jodendom niet zijn. Ik zie bar weinig verschil tussen deze 3, de islam is zelfs 1 van de mildste tegen andersdenkenden(oh ja, ik weet dat dit apart klinkt, het gaat me hier dan ook puur om de religie en niet om wat de mensen doen).
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:01:40 #286
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148433544
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Lees ze helemaal, dan zijn ze al een heel eind acceptabel, of vindt jij dat mensen zichzelf niet mogen verdedigen als er geweld tegen ze gebruikt wordt? Vindt jij het zo onacceptabel dat er gezegd wordt verdedig en verdedig ook echt goed, maar zodra er kans op vrede is, pak die dan, wees degene die vooraan staat om terug te keren naar vrede?

Verder, tja, het is mijn geloof niet, net zoals het christendom en het jodendom niet zijn. Ik zie bar weinig verschil tussen deze 3, de islam is zelfs 1 van de mildste tegen andersdenkenden(oh ja, ik weet dat dit apart klinkt, het gaat me hier dan ook puur om de religie en niet om wat de mensen doen).
Je weet hoe de Islam zich verspreidde hè, in plaats van mensen te overtuigen van hun gelijk (wat waarschijnlijk niet kon, omdat ze geen gelijk hadden) vernietigden ze het Byzantijnse en Perzische Rijk om vervolgens hun eigen Rijk op te richten, in naam van het geloof, dat was een kalifaat, klinkt bekend? Ook dat met eerwraak of het bedreigen van hen die eindelijk zien wat voor'n onzinnig geloof het is. Dat met die hoofddoeken enzo, waar slaat dat op? Deze religie is bedacht door een heerser en is puur bedoelt om mensen onder controle te houden, dat mensen het vrijwillig volgen gaat mij te boven.
pi_148433793
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:01 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Je weet hoe de Islam zich verspreidde hè, in plaats van mensen te overtuigen van hun gelijk (wat waarschijnlijk niet kon, omdat ze geen gelijk hadden) vernietigden ze het Byzantijnse en Perzische Rijk om vervolgens hun eigen Rijk op te richten, in naam van het geloof, dat was een kalifaat, klinkt bekend? Ook dat met eerwraak of het bedreigen van hen die eindelijk zien wat voor'n onzinnig geloof het is. Dat met die hoofddoeken enzo, waar slaat dat op? Deze religie is bedacht door een heerser en is puur bedoelt om mensen onder controle te houden, dat mensen het vrijwillig volgen gaat mij te boven.
Lijkt erg op hoe het christendom zich verspreide, je weet wel, die ook gelijk alle kennis wilde vernietigen. Dankzij de islam van toen is er nog heel wat overgebleven, in tegenstelling tot hier in west europa waar we bv in engeland nogsteeds sint patrick hebben, die oa heilig verklaart werd door zijn grootscheepse vernietiging van kennis(als in niet christelijk). Net zoals die domme regeltjes die je aanhaalt, ook doodnormaal in de andere 2 van dit drieluik, gaan daarin zelfs nog verder dan de islam.

Ik weet best dat dit niet met bloemetjes strooien is gegaan, maar hoe je het ook wend of keert, er staat nergens in de koran dat ongelovigen uitgeroeid moeten worden, er staat wel een groot en duidelijk verbod op het doden van een onschuldig mens. Er staat wel dat degene die om hulp vraagt dit moet krijgen, bescherming moet krijgen, ook al was hij een vijand eerder. Er staat wel dat er verdedigt mag worden en fiks ook, maar dat gaat hand in hand met de teksten die vertellen dat die agressie redelijk moet zijn, dat krijgsgevangenen goed behandeld moeten worden, niet zomaar gedood mogen worden en dat er altijd gezocht moet worden naar vrede.

Dit zijn de pure geloofsteksten, wat mensen daarvan maken is een hele andere discussie.
pi_148433958
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:48 schreef Prussicus het volgende:
Wat alles waardoor iemand geïnspireerd raakt en daarna foute dingen doet is de schuld van wat hem inspireerde?
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:20:49 #289
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148434199
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Lijkt erg op hoe het christendom zich verspreide, je weet wel, die ook gelijk alle kennis wilde vernietigen. Dankzij de islam van toen is er nog heel wat overgebleven, in tegenstelling tot hier in west europa waar we bv in engeland nogsteeds sint patrick hebben, die oa heilig verklaart werd door zijn grootscheepse vernietiging van kennis(als in niet christelijk). Net zoals die domme regeltjes die je aanhaalt, ook doodnormaal in de andere 2 van dit drieluik, gaan daarin zelfs nog verder dan de islam.

Ik weet best dat dit niet met bloemetjes strooien is gegaan, maar hoe je het ook wend of keert, er staat nergens in de koran dat ongelovigen uitgeroeid moeten worden, er staat wel een groot en duidelijk verbod op het doden van een onschuldig mens. Er staat wel dat degene die om hulp vraagt dit moet krijgen, bescherming moet krijgen, ook al was hij een vijand eerder. Er staat wel dat er verdedigt mag worden en fiks ook, maar dat gaat hand in hand met de teksten die vertellen dat die agressie redelijk moet zijn, dat krijgsgevangenen goed behandeld moeten worden, niet zomaar gedood mogen worden en dat er altijd gezocht moet worden naar vrede.

Dit zijn de pure geloofsteksten, wat mensen daarvan maken is een hele andere discussie.
De enige reden dat de Islam kennis bewaard heeft (niet de Islam maar Arabische rijken beter gezegd) is omdat zij degene die dat eerst deden vernietigd heeft... Zoals ik al zij. Christendom verspreidde zich niet via oorlog, Christendom was een onderdrukt geloof voor een lange tijd. Het verspreidde zich omdat het voor veel mensen (helaas, wil ik daar aan toevoegen) meer zin had dan het Romeinse Pantheon. In de latere stadiums heb je gelijk, vooral in de Middeleeuwen waren ze dom bezig, maar als de moslims het Oost-Romeinse Rijk niet aangevallen hadden dan hadden ze misschien hun plannen om het Rijk te herstellen niet verpest...
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:21:47 #290
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148434239
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat alles waardoor iemand geïnspireerd raakt en daarna foute dingen doet is de schuld van wat hem inspireerde?
Wel als dat ook echt aangemoedigd wordt in hun inspiratiebron, en als ze eerst normale mensen waren ja.
pi_148434348
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:21 schreef Prussicus het volgende:

[..]

Wel als dat ook echt aangemoedigd wordt in hun inspiratiebron, en als ze eerst normale mensen waren ja.
Dat klopt maar dat is dan ook verboden in Nederland. De grap is dus dat je alleen hoeft te bewijzen dat de koran dat doet en je bent klaar qua gevecht tegen de islam. Probleem is alleen dat de koran dat niet doet en alleen zelfverdediging toestaat in geval van oorlog zoals dat ook geldt voor onze eigen wetten. Maar het staat Wilders, jou en elk ander vrij om te bewijzen ij de rechter dat mijn analyse niet juist is.
pi_148434498
quote:

[..]

Heeft Geert het weer gedaan? Wat nu weer?
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:33:48 #293
439154 Prussicus
Ik win vast wel weer
pi_148434709
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt maar dat is dan ook verboden in Nederland. De grap is dus dat je alleen hoeft te bewijzen dat de koran dat doet en je bent klaar qua gevecht tegen de islam. Probleem is alleen dat de koran dat niet doet en alleen zelfverdediging toestaat in geval van oorlog zoals dat ook geldt voor onze eigen wetten. Maar het staat Wilders, jou en elk ander vrij om te bewijzen ij de rechter dat mijn analyse niet juist is.
''And when the forbidden months have passed, kill the idolaters wherever you find them and take them prisoners, and beleaguer them, and lie in wait for them at every place of ambush. But if they repent and observe Prayer and pay the Zakat, then leave their way free. Surely, Allah is Most Forgiving, Merciful.'' Ze willen dus dat je belasting betaald als je geen moslim bent, anders wordt je vervolgd. Dat slaat werkelijk nergens op, en daarom vindt ik dat moslims het recht niet hebben zich te beroepen op hun recht op geloofsvrijheid, zij gunnen het anderen ook niet zonder straf.
pi_148434739
quote:

[..]

:? Zoiets zou elke politicus doen. Als een kernreactor in de lucht vliegt denk je dan dat groenlinks stil zal blijven?

Vreemde gedachtegang.
Conscience do cost.
pi_148434780
quote:

[..]

Hoeveel moslims ken jij die een contract hebben met Allah waarin staat dat zij zich moeten opblazen of vrouwen moeten onderdrukken? Moslims bepalen zelf hun manier van de Islam beleven, terwijl het steunen van de PVV eenvoudigweg betekent dat je steun verleent aan het partijprogramma. Zelfs als je het misschien op 1 punt niet met de PVV eens bent verleen je door erop te stemmen of er lid voor te zijn wel de mogelijkheid om het hele programma uit te voeren.
pi_148434941
quote:

[..]

Je verkettert moslims.
Dat moslims sympathie hebben voor hun geloof is een aantoonbare open deur.
Niet aangetoond is dat het geloof zelf fascistisch is. Dat is een beschuldiging van moslimhaters.
Elke grote godsdienst kan dienen als rechtvaardiging voor totalitairisme of nog erger.
En zo is dat ook gebeurd in de geschiedenis,
De overgrote meerderheid van moslims wilt gewoon een vredig leventje leiden.
Zij zien hun geloof helemaal niet als gewelddadig en ze vinden geweld ook niet nodig om zieltjes te winnen ofzo. Ik ken moslims die pro-democratie zijn en zij vinden dus echt niet dat hun geloof dat niet wilt. Het is maar net hoe mensen het zelf invullen.
pi_148434996
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Heeft Geert het weer gedaan? Wat nu weer?
Jup, Geert gebruikt wederom een afgrijselijk incident om politieke propaganda te kunnen voeren. Net als jij trouwens..

(Mocht je niet geloven dat dit fascistisch is: kijk nog even bij kenmerken 2,3 en 6).
pi_148435095
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:33 schreef Prussicus het volgende:

[..]

''And when the forbidden months have passed, kill the idolaters wherever you find them and take them prisoners, and beleaguer them, and lie in wait for them at every place of ambush. But if they repent and observe Prayer and pay the Zakat, then leave their way free. Surely, Allah is Most Forgiving, Merciful.'' Ze willen dus dat je belasting betaald als je geen moslim bent, anders wordt je vervolgd. Dat slaat werkelijk nergens op, en daarom vindt ik dat moslims het recht niet hebben zich te beroepen op hun recht op geloofsvrijheid, zij gunnen het anderen ook niet zonder straf.
Ik zie het verband eigenlijk niet met deze terroristische daad maar verder staat er ook nog iets voor en na dat deel dat je hebt uitgeknipt. Bijvoorbeeld "zolang zij jegens jullie correct handelen, handelt jullie dan ook correct"
http://www.bijbelenkoran.nl/ayah.php?lIntEntityId=9

De vraag is dan hoe jij wilt bewijzen dat de koran aanzet tot deze terroristische handelingen.
pi_148435105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:34 schreef ems. het volgende:

[..]

:? Zoiets zou elke politicus doen. Als een kernreactor in de lucht vliegt denk je dan dat groenlinks stil zal blijven?

Vreemde gedachtegang.
Het is helemaal niet vreemd om er een politiek debat over te gaan voeren, maar wat Geert doet is propaganda voeren over de lijken van deze overledenen. Het misbruiken van een incident als deze om oorlog te voeren en zijn politiek te legitimeren. Walgelijk.

Ik kan me zo voorstellen dat Groenlinks als er een kernreactor in de lucht vliegt woest zou zijn en het beleid over kernreactoren zou bekritiseren en zou eisen dat er extra veiligheidsstandaarden of betere handhaving daarvan moet komen. Ik zie ze niet zo snel een bevolkingsgroep daar de schuld van geven, ook al hebben leden van die bevolkingsgroep de schuld voor die kernreactor.
pi_148435177
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:40 schreef keste010 het volgende:

[..]

Jup, Geert gebruikt wederom een afgrijselijk incident om politieke propaganda te kunnen voeren. Net als jij trouwens..

(Mocht je niet geloven dat dit fascistisch is: kijk nog even bij kenmerken 2,3 en 6).
Fransje Timmermans deed het ook en heeft er zelfs nog een leuk baantje aan overgehouden.
Trouwens, alle politici maken zich daar schuldig aan. Je kan het bezorgdheid noemen, betrokkenheid of gewoon politiek.
pi_148435184
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:43 schreef Wespensteek het volgende:

De vraag is dan hoe jij wilt bewijzen dat de koran aanzet tot deze terroristische handelingen.
Als je die logica zou volgen wordt Geert straks nog het land uitgezet als iemand een aanslag pleegt met het partijprogramma van de PVV in zijn zak. Mensen die moslims willen beoordelen op wat zij menen dat in de Koran staat.. :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')