Hoezo denk je dat? Hoe vaak zeggen ze wel niet; als Wilders aan de macht komt of het wordt tijd voor Wilders.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:53 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze weten dat de plannen niet haalbaar zijn. Ik denk dat ze zichzelf wat dat betreft bewust onwetend houden, omdat ze in hun achterhoofd ook wel weten dat het eigenlijk niet klopt. Veel mensen stemmen op hem omdat hij hun frustratie een spotlight geeft, niet omdat ze denken dat hij daadwerkelijk het beste voor Nederland is.
Dat zeg ik toch juist net? Frustratie. Het zijn geen mensen die uitgewerkte plannen willen of nuance in het debat. Het zijn mensen die de schuld voor hun problemen ergens willen neerleggen. En aangezien Geert dat voor ze doet stemmen ze op hem. Ondanks dat ik denk dat sommigen onder hen echt wel af en toe realiseren dat hij niet deugt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat? Hoe vaak zeggen ze wel niet; als Wilders aan de macht komt of het wordt tijd voor Wilders.
Dat heeft meer te maken met de onvrede over het huidige bestuur en de behoefte aan radicale veranderingen, ik geloof ook niet dat veel mensen een permanent PVV bestuur willen, maar daar is deze partij ook niet voor, het is geen traditionele politieke partij met een vastgelegde ideologie. Zij zijn er omdat andere partijen mislukt zijn in de ogen van veel burgers.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat? Hoe vaak zeggen ze wel niet; als Wilders aan de macht komt of het wordt tijd voor Wilders.
Nja ik bedoelde daarmee dat ik denk dat ze denken dat hij juist wel het beste met Nederland en hen voorheeft.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:58 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch juist net? Frustratie. Het zijn geen mensen die uitgewerkte plannen willen of nuance in het debat. Het zijn mensen die de schuld voor hun problemen ergens willen neerleggen. En aangezien Geert dat voor ze doet stemmen ze op hem. Ondanks dat ik denk dat sommigen onder hen echt wel af en toe realiseren dat hij niet deugt.
Oh dat bedoel ik ook niet met 'niet deugen'. Ik denk inderdaad dat veel mensen hem als verlosser zien. En dat beeld dusdanig laten overheersen dat ze die korte realisatie-momentjes dat zijn plannen niet kloppen daarom maar wegstoppen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik bedoelde daarmee dat ik denk dat ze denken dat hij juist wel het beste met Nederland en hen voorheeft.
Ik vind elk geloof achterlijk maar moet constateren dat veel mensen toch het geloven in god en een hemel erg plezierig vinden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:52 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Is het dan niet achterlijk om nog zo'n geloof aan te hangen wat claimt dat de zon om de aarde draait? Hmm? Of het verhogen van belastingen en accijns tot het punt waar mensen liever omrijden om te kunnen tanken in Duitsland?
Nja dat is vrij eng. De verlosser, dat betekent ook dat ze hem in alles zullen volgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:01 schreef keste010 het volgende:
[..]
Oh dat bedoel ik ook niet met 'niet deugen'. Ik denk inderdaad dat veel mensen hem als verlosser zien. En dat beeld dusdanig laten overheersen dat ze die korte realisatie-momentjes dat zijn plannen niet kloppen daarom maar wegstoppen.
Voor de meesten zal dat waarschijnlijk de VVD zijn, het probleem met de VVD is dat zij niet te vertrouwen zijn, en de PvdA is nog erger. D66 zou ik niets tegen hebben als Pechtold niet zo'n gladaal was en ze niet zo eurofiel zijn, dat zijn ze helaas wel en omdat dat voor mij een belangrijk punt is stem ik niet op ze, hier is voor mij al een probleem. Ik zou het economisch met de VVD eens zijn, maar de VVD komt zijn beloftes niet na, D66 is wat redelijker maar is eurofiel als wat en zijn ook niet altijd te vertrouwen, ik vind het gezin en normen en waarden wel belangrijk maar ben absoluut niet gelovig dus de Christelijke partijen zijn het niet, ik zal nooit en dan ook NOOIT links stemmen, dus dat wordt hem ook niet. Dan blijft alleen de PVV over, waar ik het op bijna alles mee eens ben... En dan komen we bij het feit dat ze veel te ver gaan met dit Islam gedoe, en het soms onzinnig discrimineren, ik vind wel dat discriminatie tegenwoordig veel te vaak gebruikt wordt om een discussie makkelijk mee te winnen, maar dat Polenmeldpunt ging wel erg ver, ik wil ook geen Oost-Europeanen die hier het werk innemen, maar dat... Kijk, en nu heb ik dus een probleem, waar moet ik op stemmen? Ja Blanco dan maar hè, en daar wordt je ook niet echt beter van. Ik ken heel veel mensen die niet op de PVV stemmen puur vanwege dit, terwijl ze een enorme hekel hebben aan de Europese Unie en tegen dat buigen voor de VN en alles zijn, dit levert dus problemen op en de ''boze burger''.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind elk geloof achterlijk maar moet constateren dat veel mensen toch het geloven in god en een hemel erg plezierig vinden.
Verder is op het beleid wat mij betreft veel aan te merken maar volgens mij zorgt ook de PVV ervoor dat het zo'n chaos is. Immers al die stemmen gaan verloren bij coalitie vorming en dan kom je dus automatisch weer bij CDA,VVD, D'66 en PvdA uit en verandert er niets. Qua beleid zouden PVV-ers dus moeten kiezen voor hun sociaal economische standpunten en dan een partij kiezen die daarbij past.
Het Polen meldpunt ja, fucking kansloos was dat. Maar als ik jouw post zo zie, jij hebt geen enkel vertrouwen in de politiekquote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:10 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Voor de meesten zal dat waarschijnlijk de VVD zijn, het probleem met de VVD is dat zij niet te vertrouwen zijn, en de PvdA is nog erger. D66 zou ik niets tegen hebben als Pechtold niet zo'n gladaal was en ze niet zo eurofiel zijn, dat zijn ze helaas wel en omdat dat voor mij een belangrijk punt is stem ik niet op ze, hier is voor mij al een probleem. Ik zou het economisch met de VVD eens zijn, maar de VVD komt zijn beloftes niet na, D66 is wat redelijker maar is eurofiel als wat en zijn ook niet altijd te vertrouwen, ik vind het gezin en normen en waarden wel belangrijk maar ben absoluut niet gelovig dus de Christelijke partijen zijn het niet, ik zal nooit en dan ook NOOIT links stemmen, dus dat wordt hem ook niet. Dan blijft alleen de PVV over, waar ik het op bijna alles mee eens ben... En dan komen we bij het feit dat ze veel te ver gaan met dit Islam gedoe, en het soms onzinnig discrimineren, ik vind wel dat discriminatie tegenwoordig veel te vaak gebruikt wordt om een discussie makkelijk mee te winnen, maar dat Polenmeldpunt ging wel erg ver, ik wil ook geen Oost-Europeanen die hier het werk innemen, maar dat... Kijk, en nu heb ik dus een probleem, waar moet ik op stemmen? Ja Blanco dan maar hè, en daar wordt je ook niet echt beter van. Ik ken heel veel mensen die niet op de PVV stemmen puur vanwege dit, terwijl ze een enorme hekel hebben aan de Europese Unie en tegen dat buigen voor de VN en alles zijn, dit levert dus problemen op en de ''boze burger''.
Beloftes niet nakomen is een vreemd argument als er een coalitie gesmeed moet worden, net zo vreemd als politici die beloftes doen voor de verkiezingen. Overigens komt Wilders zelf ook niet echt beloftes na. Waar je naar moet kijken (volgens mij) is naar een partij die zo goed mogelijk opkomt voor jouw belangen en dan hopen dat het na de coalitie besprekingen zo uitpakt. Verkiezingsprogramma's worden toch nooit volledig uitgevoerd. Elke partij heeft bepaalde speerpunten daar moet je op afgaan dat ze die zo goed mogelijk gaan behartigen maar als de VVD in een coalitie zou moeten met de SP dan kun je vreemde dingen verwachten van beide partijen. Dat kun je ze nauwelijks kwalijk nemen want zo werkt ons politieke systeem, het zijn de kiezers die bepalen welke coalities mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:10 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Voor de meesten zal dat waarschijnlijk de VVD zijn, het probleem met de VVD is dat zij niet te vertrouwen zijn, en de PvdA is nog erger. D66 zou ik niets tegen hebben als Pechtold niet zo'n gladaal was en ze niet zo eurofiel zijn, dat zijn ze helaas wel en omdat dat voor mij een belangrijk punt is stem ik niet op ze, hier is voor mij al een probleem. Ik zou het economisch met de VVD eens zijn, maar de VVD komt zijn beloftes niet na, D66 is wat redelijker maar is eurofiel als wat en zijn ook niet altijd te vertrouwen, ik vind het gezin en normen en waarden wel belangrijk maar ben absoluut niet gelovig dus de Christelijke partijen zijn het niet, ik zal nooit en dan ook NOOIT links stemmen, dus dat wordt hem ook niet. Dan blijft alleen de PVV over, waar ik het op bijna alles mee eens ben... En dan komen we bij het feit dat ze veel te ver gaan met dit Islam gedoe, en het soms onzinnig discrimineren, ik vind wel dat discriminatie tegenwoordig veel te vaak gebruikt wordt om een discussie makkelijk mee te winnen, maar dat Polenmeldpunt ging wel erg ver, ik wil ook geen Oost-Europeanen die hier het werk innemen, maar dat... Kijk, en nu heb ik dus een probleem, waar moet ik op stemmen? Ja Blanco dan maar hè, en daar wordt je ook niet echt beter van. Ik ken heel veel mensen die niet op de PVV stemmen puur vanwege dit, terwijl ze een enorme hekel hebben aan de Europese Unie en tegen dat buigen voor de VN en alles zijn, dit levert dus problemen op en de ''boze burger''.
Haha moet ik dat dan hebben, je hebt het nieuws wel gevolgd hè? Ik moet het eerlijk gezegd nog kunnen vatten waarom iemand de belastingen nu zou verhogen, of dat met die algemene maatregel van bestuur... Tja, die wet zelf sloeg overigens ook nergens op, waarom bezuinigen ze op gezondheidszorg voor het eigen land wanneer er 5 miljard per jaar ''ontwikkelingshulp'' naar Afrika wordt gezonden, erg teleurstellend dit, helemaal als er dan Ferrari's van gekocht worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het Polen meldpunt ja, fucking kansloos was dat. Maar als ik jouw post zo zie, jij hebt geen enkel vertrouwen in de politiek![]()
Tja, als ik kijk wat ze allemaal van hem pikken vind ik dat ook afschrikwekkend. Uitzetten van allochtonen, gericht schieten, afpakken stemrecht... ziek dat er mensen zijn die zo'n partij steunen. En de grens wordt telkens verder opgezocht.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dat is vrij eng. De verlosser, dat betekent ook dat ze hem in alles zullen volgen.
Dan kunnen wij dus tot de conclusie komen dat wij een waardeloos politiek systeem hebben, ik heb sowieso al een hekel aan compromissen in dit soort belangrijke gevallen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Beloftes niet nakomen is een vreemd argument als er een coalitie gesmeed moet worden, net zo vreemd als politici die beloftes doen voor de verkiezingen. Overigens komt Wilders zelf ook niet echt beloftes na. Waar je naar moet kijken (volgens mij) is naar een partij die zo goed mogelijk opkomt voor jouw belangen en dan hopen dat het na de coalitie besprekingen zo uitpakt. Verkiezingsprogramma's worden toch nooit volledig uitgevoerd. Elke partij heeft bepaalde speerpunten daar moet je op afgaan dat ze die zo goed mogelijk gaan behartigen maar als de VVD in een coalitie zou moeten met de SP dan kun je vreemde dingen verwachten van beide partijen. Dat kun je ze nauwelijks kwalijk nemen want zo werkt ons politieke systeem, het zijn de kiezers die bepalen welke coalities mogelijk zijn.
Als je de ontwikkelingshulp stop zet krijg je problemen en nog meer vluchtelingen, daarnaast is 5 miljard een fooitje op de begroting.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:18 schreef Prussicus het volgende:
Tja, die wet zelf sloeg overigens ook nergens op, waarom bezuinigen ze op gezondheidszorg voor het eigen land wanneer er 5 miljard per jaar ''ontwikkelingshulp'' naar Afrika wordt gezonden
Als ik dit zo lees dan is blanco stemmen voor jou waarschijnlijk het beste ja..quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:18 schreef Prussicus het volgende:
[..]
waarom bezuinigen ze op gezondheidszorg voor het eigen land wanneer er 5 miljard per jaar ''ontwikkelingshulp'' naar Afrika wordt gezonden, erg teleurstellend dit, helemaal als er dan Ferrari's van gekocht worden.
Nog meer vluchtelingen? Betwijfel ik, aangezien er ook vaak wapens van gekocht worden... Problemen met de VN zeker, ja wij zijn het braafste jongetje van de klas helaas, er zijn maar weinig landen die aan die norm voldoen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je de ontwikkelingshulp stop zet krijg je problemen en nog meer vluchtelingen, daarnaast is 5 miljard een fooitje op de begroting.
Ja aan de ene kant vind ik eng omdat wat je idd zegt , de grens zal verschuiven. Maar ik vind het ook zeer fascinerend hoe mensen zo kunnen denken. En elkaar ook voeden in bepaalde gedachtes.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:18 schreef keste010 het volgende:
[..]
Tja, als ik kijk wat ze allemaal van hem pikken vind ik dat ook afschrikwekkend. Uitzetten van allochtonen, gericht schieten, afpakken stemrecht... ziek dat er mensen zijn die zo'n partij steunen. En de grens wordt telkens verder opgezocht.
Nee het is een geweldig systeem, de systemen waarbij twee partijen elkaar tegenwerken is ook niets in mijn ogen. Nederland staat er ook goed voor al zijn er volgens mij de laatste jaren wel zoveel fouten gemaakt dat het veel beter had gekund.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:19 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Dan kunnen wij dus tot de conclusie komen dat wij een waardeloos politiek systeem hebben, ik heb sowieso al een hekel aan compromissen in dit soort belangrijke gevallen.
Dat braafste jongetje van de klas hoor ik wel vaker, maar is dat wel zo ?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:21 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Nog meer vluchtelingen? Betwijfel ik, aangezien er ook vaak wapens van gekocht worden... Problemen met de VN zeker, ja wij zijn het braafste jongetje van de klas helaas, er zijn maar weinig landen die aan die norm voldoen.
Ja we staan er goed voor, gelukkig wel, alleen dat is naar mijn mening zeker niet aan de politiek te danken, en als ik kijk naar het onderwijs en de vaak gekozen studies is er niet veel hoop op verbetering. Die motivatie, ambitie, Nederland als handelsland, het lijkt wel alsof dat allemaal vervlogen is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee het is een geweldig systeem, de systemen waarbij twee partijen elkaar tegenwerken is ook niets in mijn ogen. Nederland staat er ook hartstikke goed voor al zijn er volgens mij de laatste jaren wel zoveel fouten gemaakt dat het veel beter had gekund.
Je begon laatst ook al over het politieke correcte gelul, helaas kwam je daarna niet meer terug. Doe je dat nu weer ?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:23 schreef Kanjer het volgende:
Wat een kostelijk leesvoer zeg, zo laat op de avond!
Allemaal wannabe amateur psycholoogje spelen, en verkondigen te weten wat goed is voor de 'burger' hilarisch!
De pc is echt door valide argumenten heen als je het daarop moet gaan gooien.
Wij doen toch verschrikkelijk veel aan handel met het buitenland ?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:24 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Ja we staan er goed voor, gelukkig wel, alleen dat is naar mijn mening zeker niet aan de politiek te danken, en als ik kijk naar het onderwijs en de vaak gekozen studies is er niet veel hoop op verbetering. Die motivatie, ambitie, Nederland als handelsland, het lijkt wel alsof dat allemaal vervlogen is.
Ik wijs nooit naar anderen maar neem eigen verantwoordelijkheid. Misstanden met besteding van geld worden zoveel mogelijk voorkomen maar zijn nooit te voorkomen, of je het nu hebt over buitenlandse bestedingen of binnenlandse. Desondanks moet je blijven zorgen dat die landen zich kunnen ontwikkelen en dat kinderen kunnen leren. Volgens mij is juist ontwikkeling en leren van belang om groei van extremisme te bestrijden. Met de huidige transport mogelijkheden moet je zorgen voor beschaving in de wereld om problemen buiten onze grenzen te houden volgens mij.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:21 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Nog meer vluchtelingen? Betwijfel ik, aangezien er ook vaak wapens van gekocht worden... Problemen met de VN zeker, ja wij zijn het braafste jongetje van de klas helaas, er zijn maar weinig landen die aan die norm voldoen.
We betalen het door de VN vereiste bedrag aan ontwikkelingshulp zoals ik al zei, terwijl bijna niemand dat doet. Je hebt die zwartepietendiscussie zeker wel meegekregen, waar de regering en de media graag boog voor de VN en hun belachelijke conclusie waaruit blijkt dat ze geen enkele kennis van het feest hadden terwijl dit op internet te vinden was. Dan nog dat Nederland door de EU verplicht was de melkproductie TE VERLAGEN en dit deed, wat echt helemaal nergens op sloeg, lijkt wel de USSR, en dan nog al die belachelijke kleine rotregels waar wij ons aan houden terwijl Duitsland en Frankrijk ze maar al te graag negeren, en als wij dan klagen over hun dan wordt het weer genegeerd. En de politiek buigt daarvoor, en daarom is Nederland het braafste jongetje van klas VN EU-West.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat braafste jongetje van de klas hoor ik wel vaker, maar is dat wel zo ?
Je kunt voorkomen dat ze van ons geld wapens kopen door ze gewoon geen geld te sturen, het is niet dat we moreel verplicht zijn het te doen, we kunnen natuurlijk ook gewoon ook al dat geld op de Antillen dumpen zodat we het eigenlijk direct weer terugkrijgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik wijs noot naar anderen maar neem eigen verantwoordelijkheid. Misstanden met besteding van geld worden zoveel mogelijk voorkomen maar zijn nooit te voorkomen, of je het nu hebt over buitenlandse bestedingen of binnenlandse. Desondanks moet je blijven zorgen dat die landen zich kunnen ontwikkelen en dat kinderen kunnen leren. Volgens mij is juist ontwikkeling en leren van belang om groei van extremisme te bestrijden. Met de huidige transport mogelijkheden moet je zorgen voor beschaving in de wereld om problemen buiten onze grenzen te houden volgens mij.
Van die laatste dingen weet ik niet zo veel.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:27 schreef Prussicus het volgende:
[..]
We betalen het door de VN vereiste bedrag aan ontwikkelingshulp zoals ik al zei, terwijl bijna niemand dat doet. Je hebt die zwartepietendiscussie zeker wel meegekregen, waar de regering en de media graag boog voor de VN en hun belachelijke conclusie waaruit blijkt dat ze geen enkele kennis van het feest hadden terwijl dit op internet te vinden was. Dan nog dat Nederland door de EU verplicht was de melkproductie TE VERLAGEN en dit deed, wat echt helemaal nergens op sloeg, lijkt wel de USSR, en dan nog al die belachelijke kleine rotregels waar wij ons aan houden terwijl Duitsland en Frankrijk ze maar al te graag negeren, en als wij dan klagen over hun dan wordt het weer genegeerd. En de politiek buigt daarvoor, en daarom is Nederland het braafste jongetje van klas VN EU-West.
Ja, dat klopt, maar als je kijkt naar de recente acties van de politiek dan wordt dat steeds minder, extra belasting dit, vergunning dat, etc...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wij doen toch verschrikkelijk veel aan handel met het buitenland ?
Als ik ook nog maar 1% het idee had dat iemand van de pc kliek hier inderdaad nog een serieuze discussie aan zou willen gaan met respect voor beide kanten, zou ik dat zeker doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je begon laatst ook al over het politieke correcte gelul, helaas kwam je daarna niet meer terug. Doe je dat nu weer ?
Dat zijn we gezien ons aandeel in de onderontwikkeling van vele landen echter wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:28 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Je kunt voorkomen dat ze van ons geld wapens kopen door ze gewoon geen geld te sturen, het is niet dat we moreel verplicht zijn het te doen, we kunnen natuurlijk ook gewoon ook al dat geld op de Antillen dumpen zodat we het eigenlijk direct weer terugkrijgen.
Nja ik geloof dat Nederland ook veel belastingvoordeel biedt aan buitenlandse bedrijven die zich hier willen vestigen. Ik geloof dat Nederland ook niet kan bestaan zonder de handel met het buitenland.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:29 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar als je kijkt naar de recente acties van de politiek dan wordt dat steeds minder, extra belasting dit, vergunning dat, etc...
Ik heb het ook niet over een morele verplichting gehad.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:28 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Je kunt voorkomen dat ze van ons geld wapens kopen door ze gewoon geen geld te sturen, het is niet dat we moreel verplicht zijn het te doen, we kunnen natuurlijk ook gewoon ook al dat geld op de Antillen dumpen zodat we het eigenlijk direct weer terugkrijgen.
Dit is wel de Wilders wat je nu doet. Je roept wat en als ik je er naar vraag dan zeg je dat het geen zin heeft. Jammer aangezien je een pvv-er bent zou je ons kunnen overtuigen van ons ongelijkquote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als ik ook nog maar 1% het idee had dat iemand van de pc kliek hier inderdaad nog een serieuze discussie aan zou willen gaan met respect voor beide kanten, zou ik dat zeker doen.
Echter na 10-12 jaar pogingen daartoe ben ik er nog geen een tegengekomen, ergo, kansloos en dus de moeite niet waard.
Welk aandeel moge dat zijn? Je wilt toch niet over slavernij gaan beginnen hè... Ok dan ik geef je wel kort mijn mening daarover, was tot ongeveer 150 jaar geleden normaal, ook in Afrika, zij verkochten slaven aan ons, ze hadden zelf ook blanke slaven (in Noord-Afrika dan) Waren tijdens kolonisatie nog niet in deze slechte staat, dat is de schuld van hun waardeloze corrupte regeringen die ze zelf hebben neergezet omdat ze de ervaren bestuurders het land uit zetten omdat deze ''met de blanken geheuld hadden''.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat zijn we gezien ons aandeel in de onderontwikkeling van vele landen echter wel.
Nog wel, maar daar was laatst al in de EU ophef over, Duitsland, Frankrijk en Italië willen dat wij nu onze belastingen verhogen voor die bedrijven.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik geloof dat Nederland ook veel belastingvoordeel biedt aan buitenlandse bedrijven die zich hier willen vestigen. Ik geloof dat Nederland ook niet kan bestaan zonder de handel met het buitenland.
Waarom begin je meteen met het denigrerende PC kliek als je vraagt om respect?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als ik ook nog maar 1% het idee had dat iemand van de pc kliek hier inderdaad nog een serieuze discussie aan zou willen gaan met respect voor beide kanten, zou ik dat zeker doen.
Echter na 10-12 jaar pogingen daartoe ben ik er nog geen een tegengekomen, ergo, kansloos en dus de moeite niet waard.
Ah, omdat ons belastingtarief lager is dan die van hen ?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:34 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Nog wel, maar daar was laatst al in de EU ophef over, Duitsland, Frankrijk en Italië willen dat wij nu onze belastingen verhogen voor die bedrijven.
Ik heb dit al zo vele keren hier op FOK uitgelegd, ik ga dat nu niet helemaal weer uit leggen. Maar er zijn inderdaad een aantal factoren die vandaag de dag nog zorgen dat ontwikkelingslanden afhankelijk blijven zoals de ongelijke positie van deze landen in internationale instituties en de uitbuiting van hun natuurlijke hulpbronnen. Daarnaast dreunt de impact van kolonisering ook nog tot op de dag van vandaag door. Denken dat hun onderontwikkeling enkel door nationale, geografische en culturele factoren komt is erg naïef.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:33 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Welk aandeel moge dat zijn? Je wilt toch niet over slavernij gaan beginnen hè... Ok dan ik geef je wel kort mijn mening daarover, was tot ongeveer 150 jaar geleden normaal, ook in Afrika, zij verkochten slaven aan ons, ze hadden zelf ook blanke slaven (in Noord-Afrika dan) Waren tijdens kolonisatie nog niet in deze slechte staat, dat is de schuld van hun waardeloze corrupte regeringen die ze zelf hebben neergezet omdat ze de ervaren bestuurders het land uit zetten omdat deze ''met de blanken geheuld hadden''.
Dat is ook hoog nodig aangezien de grote multinationals nu nauwelijks belasting betalen dankzij de Nederlandse belastingwetten. Niet alleen is dat slecht voor de staatskassen maar ook nog eens is dat een enorm nadeel voor midden en klein bedrijf dat er enorme nadelen van heeft qua concurrentiepositie.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:34 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Nog wel, maar daar was laatst al in de EU ophef over, Duitsland, Frankrijk en Italië willen dat wij nu onze belastingen verhogen voor die bedrijven.
Ja, daar kunnen zij niet tegen, omdat ze weten dat het beter is voor ons. Bedrijven vestigen zich dan eerder hier snap je.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ah, omdat ons belastingtarief lager is dan die van hen ?
Maar alleen op papier en het levert dus nauwelijks banen op.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:37 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Ja, daar kunnen zij niet tegen, omdat ze weten dat het beter is voor ons. Bedrijven vestigen zich dan eerder hier snap je.
Natuurlijk zijn er meer factoren, maar als zij daar zelf niets aan doen veranderd er ook niets, als jij als Cacao-boer niet weet wat er van gemaakt wordt, hoe wil je dan ooit een goede prijs krijgen? En zij weten dat niet omdat ze nooit geleerd hebben dat van Cacao meestal Chocolade wordt gemaakt, omdat ze geen onderwijs hebben gevolgd en ook geen internetverbinding hebben, en dat omdat ze te arm zijn. Ze zitten daar in een nare positie ja, maar ik zie niet in waarom het aan ons zou zijn om daar iets aan te doen, helemaal als dat ook nog in ons nadeel werkt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:37 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik heb dit al zo vele keren hier op FOK uitgelegd, ik ga dat nu niet helemaal weer uit leggen. Maar er zijn inderdaad een aantal factoren die vandaag de dag nog zorgen dat ontwikkelingslanden afhankelijk blijven zoals de ongelijke positie van deze landen in internationale instituties en de uitbuiting van hun natuurlijke hulpbronnen. Daarnaast dreunt de impact van kolonisering ook nog tot op de dag van vandaag door. Denken dat hun onderontwikkeling enkel door nationale, geografische en culturele factoren komt is erg naïef.
Dat ligt er maar aan wat je belangrijker vind, grote multinationals of veel kleine/middelmatige bedrijven, hoewel je de belastingwetten zo kunt aanpassen dat de multinationals hun lage tarief houden en de kleine Retail handelaren (bijvoorbeeld ook minder belasting betalen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is ook hoog nodig aangezien de grote multinationals nu nauwelijks belasting betalen dankzij de Nederlandse belastingwetten. Niet alleen is dat slecht voor de staatskassen maar ook nog eens is dat een enorm nadeel voor midden en klein bedrijf dat er enorme nadelen van heeft qua concurrentiepositie.
Hoezo? Als je kijkt naar de grootte van dit land zijn er toch aardig wat multinationals, lagere belastingen betekenen dat de particulier meer geld te besteden heeft, wat dus ook meer investeringen betekent. De basis van economische groei.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar alleen op papier en het levert dus nauwelijks banen op.
Hoezo?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:42 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou zeggen dat we ze wel iets verschuldigd zijn eerlijk gezegd.
Die laatste opmerking is simpel te beantwoorden: omdat het onze plicht is aangezien wij meewerken aan het afhankelijk houden van die landen (zoals ik in de post hierboven al beschreven heb).quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:40 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er meer factoren, maar als zij daar zelf niets aan doen veranderd er ook niets, als jij als Cacao-boer niet weet wat er van gemaakt wordt, hoe wil je dan ooit een goede prijs krijgen? En zij weten dat niet omdat ze nooit geleerd hebben dat van Cacao meestal Chocolade wordt gemaakt, omdat ze geen onderwijs hebben gevolgd en ook geen internetverbinding hebben, en dat omdat ze te arm zijn. Ze zitten daar in een nare positie ja, maar ik zie niet in waarom het aan ons zou zijn om daar iets aan te doen, helemaal als dat ook nog in ons nadeel werkt.
Heb het bij jou al eens een poging gedaan, dat was na 3 posts ook al weer vervallen in het geijkte fascisme geroep.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is wel de Wilders wat je nu doet. Je roept wat en als ik je er naar vraag dan zeg je dat het geen zin heeft. Jammer aangezien je een pvv-er bent zou je ons kunnen overtuigen van ons ongelijk
Dat moet je zelf weten, ik vind alleen niet dat dit soort bijdragen van belastingsgeld betaald moeten worden, ik heb er verder geen probleem mee als mensen zelf dit soort boeren bijvoorbeeld willen helpen. Maar moet dat dan weer van de staatskas? Helemaal als het grootste deel van dit geld uitgegeven wordt aan zaken waar het absoluut niet voor bedoeld is? Je kunt dat geld niet aan de individuele boer doneren op deze manier, het moet via de regering, en aangezien de regering 9 van de 10 keer zo corrupt als wat is wordt het niets.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:43 schreef keste010 het volgende:
[..]
Die laatste opmerking is simpel te beantwoorden: omdat het onze plicht is aangezien wij meewerken aan het afhankelijk houden van die landen (zoals ik in de post hierboven al beschreven heb).
Wat jij stelt is trouwens ook niet waar. Lokale boeren hebben bijv. vaak veel en veel meer kennis van productiemethoden die voor de gebieden waar ze werken het meest geschikt zijn. Het gaat pas fout op het moment dat ze gedwongen worden voor internationale ketens met hun standaarden te produceren. Dan komt er een enorm nieuw proces van kennis op doen bij kijken die, je raadt het al, de boer wederom afhankelijk maakt.
Overigens vind ik dat wij veel meer aan dit soort problemen moeten doen via ons consumptiegedrag dan via de politiek, maar dit terzijde.
Volgens mij heb ik jou nog nooit een fascist genoemd of ieder ander op dit forum. Maar doe je ding, roep gewoon random woorden zoals politiek correctequote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:44 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Heb het bij jou al eens een poging gedaan, dat was na 3 posts ook al weer vervallen in het geijkte fascisme geroep.
Maakt ook niet uit, alsof een discussie hier ook maar iets zal veranderingen die nu gaande zijn in de wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |