Je kunt voorkomen dat ze van ons geld wapens kopen door ze gewoon geen geld te sturen, het is niet dat we moreel verplicht zijn het te doen, we kunnen natuurlijk ook gewoon ook al dat geld op de Antillen dumpen zodat we het eigenlijk direct weer terugkrijgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik wijs noot naar anderen maar neem eigen verantwoordelijkheid. Misstanden met besteding van geld worden zoveel mogelijk voorkomen maar zijn nooit te voorkomen, of je het nu hebt over buitenlandse bestedingen of binnenlandse. Desondanks moet je blijven zorgen dat die landen zich kunnen ontwikkelen en dat kinderen kunnen leren. Volgens mij is juist ontwikkeling en leren van belang om groei van extremisme te bestrijden. Met de huidige transport mogelijkheden moet je zorgen voor beschaving in de wereld om problemen buiten onze grenzen te houden volgens mij.
Van die laatste dingen weet ik niet zo veel.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:27 schreef Prussicus het volgende:
[..]
We betalen het door de VN vereiste bedrag aan ontwikkelingshulp zoals ik al zei, terwijl bijna niemand dat doet. Je hebt die zwartepietendiscussie zeker wel meegekregen, waar de regering en de media graag boog voor de VN en hun belachelijke conclusie waaruit blijkt dat ze geen enkele kennis van het feest hadden terwijl dit op internet te vinden was. Dan nog dat Nederland door de EU verplicht was de melkproductie TE VERLAGEN en dit deed, wat echt helemaal nergens op sloeg, lijkt wel de USSR, en dan nog al die belachelijke kleine rotregels waar wij ons aan houden terwijl Duitsland en Frankrijk ze maar al te graag negeren, en als wij dan klagen over hun dan wordt het weer genegeerd. En de politiek buigt daarvoor, en daarom is Nederland het braafste jongetje van klas VN EU-West.
Ja, dat klopt, maar als je kijkt naar de recente acties van de politiek dan wordt dat steeds minder, extra belasting dit, vergunning dat, etc...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wij doen toch verschrikkelijk veel aan handel met het buitenland ?
Als ik ook nog maar 1% het idee had dat iemand van de pc kliek hier inderdaad nog een serieuze discussie aan zou willen gaan met respect voor beide kanten, zou ik dat zeker doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je begon laatst ook al over het politieke correcte gelul, helaas kwam je daarna niet meer terug. Doe je dat nu weer ?
Dat zijn we gezien ons aandeel in de onderontwikkeling van vele landen echter wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:28 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Je kunt voorkomen dat ze van ons geld wapens kopen door ze gewoon geen geld te sturen, het is niet dat we moreel verplicht zijn het te doen, we kunnen natuurlijk ook gewoon ook al dat geld op de Antillen dumpen zodat we het eigenlijk direct weer terugkrijgen.
Nja ik geloof dat Nederland ook veel belastingvoordeel biedt aan buitenlandse bedrijven die zich hier willen vestigen. Ik geloof dat Nederland ook niet kan bestaan zonder de handel met het buitenland.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:29 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar als je kijkt naar de recente acties van de politiek dan wordt dat steeds minder, extra belasting dit, vergunning dat, etc...
Ik heb het ook niet over een morele verplichting gehad.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:28 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Je kunt voorkomen dat ze van ons geld wapens kopen door ze gewoon geen geld te sturen, het is niet dat we moreel verplicht zijn het te doen, we kunnen natuurlijk ook gewoon ook al dat geld op de Antillen dumpen zodat we het eigenlijk direct weer terugkrijgen.
Dit is wel de Wilders wat je nu doet. Je roept wat en als ik je er naar vraag dan zeg je dat het geen zin heeft. Jammer aangezien je een pvv-er bent zou je ons kunnen overtuigen van ons ongelijkquote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als ik ook nog maar 1% het idee had dat iemand van de pc kliek hier inderdaad nog een serieuze discussie aan zou willen gaan met respect voor beide kanten, zou ik dat zeker doen.
Echter na 10-12 jaar pogingen daartoe ben ik er nog geen een tegengekomen, ergo, kansloos en dus de moeite niet waard.
Welk aandeel moge dat zijn? Je wilt toch niet over slavernij gaan beginnen hè... Ok dan ik geef je wel kort mijn mening daarover, was tot ongeveer 150 jaar geleden normaal, ook in Afrika, zij verkochten slaven aan ons, ze hadden zelf ook blanke slaven (in Noord-Afrika dan) Waren tijdens kolonisatie nog niet in deze slechte staat, dat is de schuld van hun waardeloze corrupte regeringen die ze zelf hebben neergezet omdat ze de ervaren bestuurders het land uit zetten omdat deze ''met de blanken geheuld hadden''.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat zijn we gezien ons aandeel in de onderontwikkeling van vele landen echter wel.
Nog wel, maar daar was laatst al in de EU ophef over, Duitsland, Frankrijk en Italië willen dat wij nu onze belastingen verhogen voor die bedrijven.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik geloof dat Nederland ook veel belastingvoordeel biedt aan buitenlandse bedrijven die zich hier willen vestigen. Ik geloof dat Nederland ook niet kan bestaan zonder de handel met het buitenland.
Waarom begin je meteen met het denigrerende PC kliek als je vraagt om respect?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als ik ook nog maar 1% het idee had dat iemand van de pc kliek hier inderdaad nog een serieuze discussie aan zou willen gaan met respect voor beide kanten, zou ik dat zeker doen.
Echter na 10-12 jaar pogingen daartoe ben ik er nog geen een tegengekomen, ergo, kansloos en dus de moeite niet waard.
Ah, omdat ons belastingtarief lager is dan die van hen ?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:34 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Nog wel, maar daar was laatst al in de EU ophef over, Duitsland, Frankrijk en Italië willen dat wij nu onze belastingen verhogen voor die bedrijven.
Ik heb dit al zo vele keren hier op FOK uitgelegd, ik ga dat nu niet helemaal weer uit leggen. Maar er zijn inderdaad een aantal factoren die vandaag de dag nog zorgen dat ontwikkelingslanden afhankelijk blijven zoals de ongelijke positie van deze landen in internationale instituties en de uitbuiting van hun natuurlijke hulpbronnen. Daarnaast dreunt de impact van kolonisering ook nog tot op de dag van vandaag door. Denken dat hun onderontwikkeling enkel door nationale, geografische en culturele factoren komt is erg naïef.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:33 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Welk aandeel moge dat zijn? Je wilt toch niet over slavernij gaan beginnen hè... Ok dan ik geef je wel kort mijn mening daarover, was tot ongeveer 150 jaar geleden normaal, ook in Afrika, zij verkochten slaven aan ons, ze hadden zelf ook blanke slaven (in Noord-Afrika dan) Waren tijdens kolonisatie nog niet in deze slechte staat, dat is de schuld van hun waardeloze corrupte regeringen die ze zelf hebben neergezet omdat ze de ervaren bestuurders het land uit zetten omdat deze ''met de blanken geheuld hadden''.
Dat is ook hoog nodig aangezien de grote multinationals nu nauwelijks belasting betalen dankzij de Nederlandse belastingwetten. Niet alleen is dat slecht voor de staatskassen maar ook nog eens is dat een enorm nadeel voor midden en klein bedrijf dat er enorme nadelen van heeft qua concurrentiepositie.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:34 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Nog wel, maar daar was laatst al in de EU ophef over, Duitsland, Frankrijk en Italië willen dat wij nu onze belastingen verhogen voor die bedrijven.
Ja, daar kunnen zij niet tegen, omdat ze weten dat het beter is voor ons. Bedrijven vestigen zich dan eerder hier snap je.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ah, omdat ons belastingtarief lager is dan die van hen ?
Maar alleen op papier en het levert dus nauwelijks banen op.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:37 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Ja, daar kunnen zij niet tegen, omdat ze weten dat het beter is voor ons. Bedrijven vestigen zich dan eerder hier snap je.
Natuurlijk zijn er meer factoren, maar als zij daar zelf niets aan doen veranderd er ook niets, als jij als Cacao-boer niet weet wat er van gemaakt wordt, hoe wil je dan ooit een goede prijs krijgen? En zij weten dat niet omdat ze nooit geleerd hebben dat van Cacao meestal Chocolade wordt gemaakt, omdat ze geen onderwijs hebben gevolgd en ook geen internetverbinding hebben, en dat omdat ze te arm zijn. Ze zitten daar in een nare positie ja, maar ik zie niet in waarom het aan ons zou zijn om daar iets aan te doen, helemaal als dat ook nog in ons nadeel werkt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:37 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik heb dit al zo vele keren hier op FOK uitgelegd, ik ga dat nu niet helemaal weer uit leggen. Maar er zijn inderdaad een aantal factoren die vandaag de dag nog zorgen dat ontwikkelingslanden afhankelijk blijven zoals de ongelijke positie van deze landen in internationale instituties en de uitbuiting van hun natuurlijke hulpbronnen. Daarnaast dreunt de impact van kolonisering ook nog tot op de dag van vandaag door. Denken dat hun onderontwikkeling enkel door nationale, geografische en culturele factoren komt is erg naïef.
Dat ligt er maar aan wat je belangrijker vind, grote multinationals of veel kleine/middelmatige bedrijven, hoewel je de belastingwetten zo kunt aanpassen dat de multinationals hun lage tarief houden en de kleine Retail handelaren (bijvoorbeeld ook minder belasting betalen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is ook hoog nodig aangezien de grote multinationals nu nauwelijks belasting betalen dankzij de Nederlandse belastingwetten. Niet alleen is dat slecht voor de staatskassen maar ook nog eens is dat een enorm nadeel voor midden en klein bedrijf dat er enorme nadelen van heeft qua concurrentiepositie.
Hoezo? Als je kijkt naar de grootte van dit land zijn er toch aardig wat multinationals, lagere belastingen betekenen dat de particulier meer geld te besteden heeft, wat dus ook meer investeringen betekent. De basis van economische groei.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar alleen op papier en het levert dus nauwelijks banen op.
Hoezo?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:42 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou zeggen dat we ze wel iets verschuldigd zijn eerlijk gezegd.
Die laatste opmerking is simpel te beantwoorden: omdat het onze plicht is aangezien wij meewerken aan het afhankelijk houden van die landen (zoals ik in de post hierboven al beschreven heb).quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:40 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er meer factoren, maar als zij daar zelf niets aan doen veranderd er ook niets, als jij als Cacao-boer niet weet wat er van gemaakt wordt, hoe wil je dan ooit een goede prijs krijgen? En zij weten dat niet omdat ze nooit geleerd hebben dat van Cacao meestal Chocolade wordt gemaakt, omdat ze geen onderwijs hebben gevolgd en ook geen internetverbinding hebben, en dat omdat ze te arm zijn. Ze zitten daar in een nare positie ja, maar ik zie niet in waarom het aan ons zou zijn om daar iets aan te doen, helemaal als dat ook nog in ons nadeel werkt.
Heb het bij jou al eens een poging gedaan, dat was na 3 posts ook al weer vervallen in het geijkte fascisme geroep.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is wel de Wilders wat je nu doet. Je roept wat en als ik je er naar vraag dan zeg je dat het geen zin heeft. Jammer aangezien je een pvv-er bent zou je ons kunnen overtuigen van ons ongelijk
Dat moet je zelf weten, ik vind alleen niet dat dit soort bijdragen van belastingsgeld betaald moeten worden, ik heb er verder geen probleem mee als mensen zelf dit soort boeren bijvoorbeeld willen helpen. Maar moet dat dan weer van de staatskas? Helemaal als het grootste deel van dit geld uitgegeven wordt aan zaken waar het absoluut niet voor bedoeld is? Je kunt dat geld niet aan de individuele boer doneren op deze manier, het moet via de regering, en aangezien de regering 9 van de 10 keer zo corrupt als wat is wordt het niets.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:43 schreef keste010 het volgende:
[..]
Die laatste opmerking is simpel te beantwoorden: omdat het onze plicht is aangezien wij meewerken aan het afhankelijk houden van die landen (zoals ik in de post hierboven al beschreven heb).
Wat jij stelt is trouwens ook niet waar. Lokale boeren hebben bijv. vaak veel en veel meer kennis van productiemethoden die voor de gebieden waar ze werken het meest geschikt zijn. Het gaat pas fout op het moment dat ze gedwongen worden voor internationale ketens met hun standaarden te produceren. Dan komt er een enorm nieuw proces van kennis op doen bij kijken die, je raadt het al, de boer wederom afhankelijk maakt.
Overigens vind ik dat wij veel meer aan dit soort problemen moeten doen via ons consumptiegedrag dan via de politiek, maar dit terzijde.
Volgens mij heb ik jou nog nooit een fascist genoemd of ieder ander op dit forum. Maar doe je ding, roep gewoon random woorden zoals politiek correctequote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:44 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Heb het bij jou al eens een poging gedaan, dat was na 3 posts ook al weer vervallen in het geijkte fascisme geroep.
Maakt ook niet uit, alsof een discussie hier ook maar iets zal veranderingen die nu gaande zijn in de wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |