Waarom zijn jankende progressieven bij DWDD, die vinden dat bepaalde subsidies voor koren of orkesten moeten blijven bestaan, omdat het onderdeel van onze cultuur is, niet nationalistisch?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:00 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ja leuk dat je er allemaal dingen bij haalt die niet gemotiveerd zijn vanuit nationalisme, maar laten we nu maar weer even naar de kern:
Vind jij de PVV wel of niet nationalistisch?
Zo ja, dan kunnen we tenminste aan die drogredeneringen een einde maken, achter kenmerk 1 een vinkje zetten en door naar de anderen. Ik ben nog steeds erg benieuwd wat je van kenmerk 3 vindt, hetgeen bij uitstek een kenmerk van fascisme is.
Je hebt anders tot nu toe aardig je best gedaan om pvv'ers voor alle ellende van tegenwoordig verantwoordelijk te stellen. De zondebokstrategie is zelfs zo ver doorgevoerd dat Fortuyn vermoord werd. Dus pvda, d66, groenlinks...... check, check en check.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:01 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ok, dus hier maak ik uit op dat je erkent dat de PVV aan dit kenmerk voldoet?
Daarnaast moet ik de politieke partij die PVV'ers het land uit wil zetten zodra ze een strafblad krijgen nog tegenkomen. En de dag dat men de PVV'ers als zondebok voor alle problematiek in Nederland gaat aanwijzen moet ik ook nog tegenkomen.
Mannenbesnijdenis wel toegestaan, vrouwenbesnijdenis niet. Ook discriminatie?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan geef ik maar een duidelijk voorbeeld uit de speech van Wilders in Almere
[..]
Het gedrag wil hij dus verbieden op basis van de religie van de persoon die het gedrag vertoont en iemand met een andere religie mag het gedrag wel vertonen.
De discussie was toch of Wilders discrimineerde dat lijkt me duidelijk. Verder schijnen er lichamelijke verschillen te bestaan tussen man en vrouw en op basis daarvan mag je verschil maken in wetgeving als die verschillen relevant zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:34 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mannenbesnijdenis wel toegestaan, vrouwenbesnijdenis niet. Ook discriminatie?
Man o man, werkelijk alle clichématige onzinargumenten worden van stal gehaald.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je hebt anders tot nu toe aardig je best gedaan om pvv'ers voor alle ellende van tegenwoordig verantwoordelijk te stellen. De zondebokstrategie is zelfs zo ver doorgevoerd dat Fortuyn vermoord werd. Dus pvda, d66, groenlinks...... check, check en check.
Niet extreem, maar wel nationalistisch jaquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maakt dat je gelijk extreem nationalistisch?
Dat hoeft helemaal niet. Je kunt ook tegen de EU zijn zonder meteen op nationalistische retoriek terug te vallen.quote:En ja, als je wilt dat Nederland de EU verlaat dan is het gebruik van de vlag wel handig.
Er is wel een verschil tussen behouden van cultureel erfgoed en verheerlijken van de eigen etniciteit door middel van culturele uitingen.quote:Ikzelf heb een bloedhekel aan Nederlandse films en de meeste Nederlandstalige muziek. Al die subsidies voor films en orkesten en weet ik niet wat mogen van mij afgeschaft worden. Vind je het ook nationalistisch van andere partijen dat ze voor deze subsidies zijn? De PVV wil juist dat een hoop van deze onzinsubsidies afgeschaft worden.
Nee, je moet de vraag omdraaien:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom zijn jankende progressieven bij DWDD, die vinden dat bepaalde subsidies voor koren of orkesten moeten blijven bestaan, omdat het onderdeel van onze cultuur is, niet nationalistisch?
Maar wacht, je vind Brievik natuurlijk maar een doorgeslagen eenling, maar Volkert is gestuurd door 'pvda, d66, groenlinks'?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je hebt anders tot nu toe aardig je best gedaan om pvv'ers voor alle ellende van tegenwoordig verantwoordelijk te stellen. De zondebokstrategie is zelfs zo ver doorgevoerd dat Fortuyn vermoord werd. Dus pvda, d66, groenlinks...... check, check en check.
Nee hoor, het was alleen een reactie op kenmerk 3. Dat andere partijen en mensen die daarop stemmen zich daar schuldig aan maken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Man o man, werkelijk alle clichématige onzinargumenten worden van stal gehaald.
Hoezo is er trouwens sprake van een zondebokstrategie? Ik dacht dat PVV'ers zo'n fan waren van benoemen. Of ben jij van mening dat wij onze bezwaren jegens de PVV maar beter voor ons kunnen houden.
Voor mij is die scheidslijn niet zo duidelijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:03 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Niet extreem, maar wel nationalistisch ja
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Je kunt ook tegen de EU zijn zonder meteen op nationalistische retoriek terug te vallen.
[..]
Er is wel een verschil tussen behouden van cultureel erfgoed en verheerlijken van de eigen etniciteit door middel van culturele uitingen.
Natuurlijk zullen de meeste partijen wel bepaalde Nederlandse zaken willen behouden of versterken (je bent immers een Nederlandse partij), maar dat is nog iets anders dan patriottisme.
Daar twijfel ik niet aan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voor mij is die scheidslijn niet zo duidelijk.
Laten we het bij Nederland houden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar wacht, je vind Brievik natuurlijk maar een doorgeslagen eenling, maar Volkert is gestuurd door 'pvda, d66, groenlinks'?![]()
En leg die 'zondebokstrategie' eens uit?
Jawel. Deze nogal zelfs. Ondanks de in de wetenschap breed gedragen consensus dat klimaatverandering door de mens wordt veroorzaakt doet de club van Greet het als 'klimaathysterie'. En kunst is ook maar iets engs dat door het stoppen van subsidie maar de nek omgedraaid moet worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:44 schreef Braindead2000 het volgende:
11. [b]Minachting voor de intellectuelen en de Kunsten - Fascistische landen neigen een open vijandigheid voor hoger onderwijs en de academische wereld aan te moedigen en te tolereren . Het is niet ongebruikelijk voor hoogleraren en andere academici te worden gecensureerd of zelfs gearresteerd. Vrije meningsuiting in de Kunsten en Letteren wordt openlijk aangevallen.[/b]
Neeeeeeee.
Ik vind 'knieschoten' nogal wat eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:56 schreef Braindead2000 het volgende:
12. Obsessie voor Misdaad en straf - Onder fascistische regimes krijgt de politie haast onbeperkte macht om wetten af te dwingen. De mensen zijn vaak bereid om misbruiken bij de politie over het hoofd te zien en zijn zelfs bereid hun burgerlijke vrijheden in te perken in naam van vaderlandsliefde. Er is vaak een nationale politie met een vrijwel onbeperkte macht in fascistische naties.
Er is bij de PVV meer aandacht voor misdaad en straf maar dat betekent nog niet dat ze de politie onbeperkte macht zullen geven. Meer bevoegdheden voor de politie en zwaardere straffen is wel wat de PVV wil. Maar goed, ik ben niet onsportief. Ik geef een piepklein checkje.
En wat dacht je van verbanning?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind 'knieschoten' nogal wat eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |