Nu ben ik je kwijt?quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:48 schreef agter het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je eigen gedachten wel hebt.
Je schreef dat je er nog nooit zo over nagedacht had. Dat bevreemde me.quote:
Ja ik geloof niet dat ik eerder nagedacht had over de vraag waarom Marokkanen vaker crimineel zijn dan Turken. Toen kwam hier die vraag. Dacht er over na wat het kon zijn, zoals bv Euribob zei ; de hechte cultuur maar Marokkanen hebben dat ook.quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:51 schreef agter het volgende:
[..]
Je schreef dat je er nog nooit zo over nagedacht had. Dat bevreemde me.
Ik denk dat jij jouw gedachten hebt
Het zal niet genetische bepaald zijn, denk ik zo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik geloof niet dat ik eerder nagedacht had over de vraag waarom Marokkanen vaker crimineel zijn dan Turken. Toen kwam hier die vraag. Dacht er over na wat het kon zijn, zoals bv Euribob zei ; de hechte cultuur maar Marokkanen hebben dat ook.
Maar dat was het niet. En toen gaf jij het antwoord wat ik logisch vind.
Het wordt te laat![]()
Oh dat het genetisch bepaald zou zijn geloof ik sowieso niet. En het lijkt mij vrij logisch dat als je niet op een 'normale' manier meedraait in de samenleving je andere dingen gaat doen ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:59 schreef agter het volgende:
[..]
Het zal niet genetische bepaald zijn, denk ik zo.
Wat crimineel is, wordt bepaald door de wetten van die tijd. En mensen die niet makkelijk hun plek vinden binnen een maatschappij, zullen het dus aan de rand daarvan (of er buiten) zoeken.
Is van alle tijden.
Precies.quote:Op woensdag 7 januari 2015 02:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh dat het genetisch bepaald zou zijn geloof ik sowieso niet. En het lijkt mij vrij logisch dat als je niet op een 'normale' manier meedraait in de samenleving je andere dingen gaat doen ja.
Pfff, er valt geen eerlijke discussie met jou te voeren. Ik weet zeker dat objectieve mensen het met me eens zijn dat, als ze die kenmerken zien, ze eerder denken aan de VS dan aan de PVV.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee zeker niet want zeker in de VS staan de vrijheden van de burgers erg hoog in het vaandel is is er geen partij die een cultuur wil opleggen aan de burgers. Jij houdt je nu vast aan wat punten maar vergeet de grote lijn. De PVV is 100% zeker een fascistische partij wat mij betreft alleen één die zich heeft aangepast aan ons democratische bestel, hun mening willen ze wettelijk opleggen en dat gaat ten koste van alle mensen met een andere mening.
Wat is er mis mee als Den Haag voorschrijft hoe gemeentes het Sinterklaasfeest in moeten vullen? Als er nou een gemeente is die heel de kerstviering afschaft en in plaats daarvan alleen maar islamitische feesten gaat organiseren zeg je dan ook "Dat moet kunnen" ?quote:Een idioot (onbelangrijk) voorbeeld:
http://www.pvv.nl/index.p(...)zwarte-piet-wet.html
[..]
Zo zijn er vele voorbeelden hoe de PVV wil voorschrijven hoe mensen zich moeten kleden, hoe ze feest moeten vieren en wat ze niet mogen eten. De manier waarop zij onze cultuur zien is belangrijker dan mijn vrijheid.
Zou het je geruststellen als heel de pvv-aanhang opeens nazi-literatuur gaat lezen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat ook totaal niet boeit, daar dit topic erover gaat of ze een nazistische partij zijn en nazisme =/= fascisme.
En laat ik het nog maar eens zeggen: Er zijn beduidende overeenkomsten tussen de retoriek van Wilders en de retoriek van de vroege (jaren 20 en 30) NSDAP. Bovendien zijn de reacties vanuit de PVV-apologeten bijna woordelijk die van de Duitsers uit die tijd.
Je hoeft slechts een Hitler biografie of een nazisme monografie open te slaan om dit bevestigd te zien. Maar dat schijnt toch iets teveel moeite te zijn voor heel veel van de PVV-adepten.
Als er een fascistische partij is dan is het de PVDA wel in dit geval. Vlak voor de verkiezingen komt er opeens geld vrij om kiezers aan te sporen te gaan kiezen zoals de PVDA in Amsterdam deed en dat heul erg toevallig gericht was op wijken waar er veel potentiële pvda'ers wonen. Dan was er vorig jaar ook nog het CBS (weet het niet zeker, het was iig een instantie met een hoog pvda-gehalte) die ook heul toevallig vlak voor de verkiezingen met een rapport kwam dat het zo goed ging in Nederland.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja want ze willen kiesrecht voor mensen met dubbele nationaliteit afschaffen:
PVV verkiezingsprogramma:
[..]
Klopt niet en nee.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:42 schreef keste010 het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook de kenmerken die pas van toepassing kunnen zijn als een partij daadwerkelijk aan de macht komt buiten beschouwing kunnen laten he..
Als we dat doen tel ik 7 kenmerken waar Geert en z'n vriendjes aan voldoen, en slechts 2 waar hij zich tegen afzet. Even je conclusie heroverwegen zou ik zeggen.
Tjonge, jonge, jonge, je vraagt tot drie keer toe of ik commentaar wil geven op dat lijstje.quote:Ik dacht trouwens dat je dit geen objectief lijstje vond? En er nu toch naar verwijzen?
Terecht. Als politieagenten in het nauw gedreven worden dan mogen ze van mij schieten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er staat dat vooraf in de wet moet worden vastgelegd dat agenten moeten schieten bij ernstige rellen. Niet de agent gaat dan meer bepalen of geschoten wordt maar de burgemeester of de minister stelt het verplicht, een agent die dan niet schiet is fout bezig en als hij schiet is hij straffeloos.
Wat het overigens voor mij nog erger maakte is dat Wilders het motiveerde in het debat met de preventieve werking die uitgaat van het tweemaal schieten in de knieschijven. Geweldtoepassing als preventief beleid dus, we schieten een paar neer dan laten anderen het wel.
Ook terecht. Het is toch niet normaal dat Nederlandse Turken de Turkse dienstplicht moeten ondergaan en dus onderdeel zijn van het Turkse leger.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Aangezien het ongeveer 600.000 mensen betreft van Turkse en Marokkaanse afkomst die niet/zeer moeilijk afstand kunnen doen van de niet Nederlandse nationaliteit vind ik het een dusdanige manipulatie van de stemuitslag dat ik het wel frauduleus vind.
Je maakt jezelf zo compleet ongeloofwaardig. Mag ik nu ook concluderen op basis van enkele uitspraken van moslims dat alle moslims achterlijk zijn?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Peilingen zegt helemaal niets. Verder is wel duidelijk dat veel PVV stemmers inderdaad compleet achterlijk zijn en in alle propaganda van de PVV en de anti-islam sites trapt. Eerder had ik dat niet zo snel geschreven maar na bestudering van wat facebook pagina's kan ik geen andere conclusie trekken. Men weet niet waar men het over heeft, controleert bronnen niet, leest niet, is idolaat van alles wat Wilders doet en aanbidt hem kritiekloos, denkt niet na over de gevolgen van voorstellen en of het realiseerbaar of zelfs effectief is.
Je arrogantie stijgt met de minuut. Ik heb weinig hoop voor jou. Mensen die denken alles te weten leren nooit meer iets erbij.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:51 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat veel PVV'ers wel weten dat het met die partij niet deugt, maar het doel heiligt de middelen. Geertje heeft ze perfect ingepakt. Zelfs aan de discussie met Braindead kan je zien dat hij/zij echt wel weet dat de PVV fout zit, maar men gaat gewoon heel erg ver om hun frustratie door iemand verwoord te zien worden.
Je begrijpt niks van de pvv'er. Het is heel logisch dat dezelfde mensen die problemen hebben met de multiculturele samenleving ook problemen hebben met de EU.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:52 schreef keste010 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de gefaalde integratie altijd als reden aangehaald toch? Voor de crisis was de PVV enkel een anti-islam partij, en toen hij ook een standpunt over de crisis moest formuleren en merkte dat de zondebokstrategie wel werkte besloot hij hetzelfde met de EU te doen.
Die laatste maatregel vond ik ook wel mooi. Wegens tegenvallende btw- en accijnsinkomsten, veroorzaakt door de accijnsverhoging op benzine vorig jaar, kwam Wiebes met het briljante idee om per 1 januari..................de accijns op benzine te verhogen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:18 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Haha moet ik dat dan hebben, je hebt het nieuws wel gevolgd hè? Ik moet het eerlijk gezegd nog kunnen vatten waarom iemand de belastingen nu zou verhogen, of dat met die algemene maatregel van bestuur... Tja, die wet zelf sloeg overigens ook nergens op, waarom bezuinigen ze op gezondheidszorg voor het eigen land wanneer er 5 miljard per jaar ''ontwikkelingshulp'' naar Afrika wordt gezonden, erg teleurstellend dit, helemaal als er dan Ferrari's van gekocht worden.
Laten we gewoon afspreken dat degenen die zich moreel verplicht voelen, vrijwillig wat extra belasting betalen en degenen die dat niet voelen niet. Lijkt me wel zo eerlijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:30 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat zijn we gezien ons aandeel in de onderontwikkeling van vele landen echter wel.
Dat krijg je als je herhaaldelijk zegt dat alle pvv'ers idioten zijn. Sommige mensen gaan dan niet meer met je in discussie.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is wel de Wilders wat je nu doet. Je roept wat en als ik je er naar vraag dan zeg je dat het geen zin heeft. Jammer aangezien je een pvv-er bent zou je ons kunnen overtuigen van ons ongelijk
Zegt degene die alle pvv'ers achterlijk vindt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom begin je meteen met het denigrerende PC kliek als je vraagt om respect?
Ze zijn ook niet helemaal gek in Den Haag hè. Het zou zo maar eens kunnen dat ze de mogelijkheid geboden wordt om minder belasting te betalen om ze over te halen zich hier te vestigen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is ook hoog nodig aangezien de grote multinationals nu nauwelijks belasting betalen dankzij de Nederlandse belastingwetten. Niet alleen is dat slecht voor de staatskassen maar ook nog eens is dat een enorm nadeel voor midden en klein bedrijf dat er enorme nadelen van heeft qua concurrentiepositie.
Dat wordt voor het gemak maar even buiten beschouwing gelaten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 00:46 schreef Koen66 het volgende:
[..]
dat is zo
btw, houdt Nazistisch niet ook anti-joods in? Wilders is een forse joden knuffelaar
Waarom is dat belangrijk?quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:00 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoeveel leden hebben stemrecht bij de PVV?
Nog meer helderzienden. Wat moet het geweldig zijn om van alles en iedereen de toekomst te weten. Doe me een plezier. DM ff welke getallen ik op mijn lottoformulier in moet vullen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat deed Hitler toch ook? In die tijd was het gezien de omstandigheden natuurlijk wat makkelijker om de macht te grijpen in Duitsland. Maar ik zie geen enkele aanleiding waarom Wilders dat niet zou dan als hij de kans zou hebben.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:29 schreef agter het volgende:
[..]
Turken tov Marokkanen is wel een verklaring voor.
Die ken je wsl zelf ook wel.
Het antwoord zit in het land van herkomst.
Ja ik snap niet hoe iemand die een beetje nadenkt kan denken dat de oplossing afstoting is ?quote:Op woensdag 7 januari 2015 02:06 schreef agter het volgende:
[..]
Precies.
En wat denk jij dat de beste oplossing is : deze mensen verder afstoten van de maatschappij of ze er juist meer in betrekken?
Want dat is uiteindelijk wel de discussie.
Nouja, als je daadwerkelijk gelooft dat je mensen het land uit kunt zetten is afstoten natuurlijk een prima optie. Anders integreert dat tuig straks immers nog.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik snap niet hoe iemand die een beetje nadenkt kan denken dat de oplossing afstoting is ?
Ja maar het is geen oplossing van het probleem. Ja voor korte termijn misschien maar de oorzaak wordt niet aangepakt. Ik vind het nogal makkelijk om te roepen dat ze het land maar uit moetenquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nouja, als je daadwerkelijk gelooft dat je mensen het land uit kunt zetten is afstoten natuurlijk een prima optie. Anders integreert dat tuig straks immers nog.
http://nos.nl/artikel/201(...)statenlid-kwijt.htmlquote:Na negen jaar in de PVV zegt hij dat er van de rechtse economische agenda niets over is en dat de partij de SP op sommige punten links inhaalt. Hij vindt het bijvoorbeeld een fout dat de PVV zo sterk vasthoudt aan de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar.
De tweede reden om uit de PVV te stappen is de verharding van het PVV-standpunt over de islam, zegt Jansen. Eerst pleitte de partij voor een rem op het aantal nieuwe moskeeën maar nu is het standpunt dat ze "en masse" moeten worden afgebroken. Daarmee veroordeelt de partij zich tot de oppositie, schrijft hij.
Verrassend weerquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:30 schreef Bluesdude het volgende:
PVV raakt opnieuw Statenlid kwijt
[..]
http://nos.nl/artikel/201(...)statenlid-kwijt.html
Serieus? Echt? Dit meen je ook nog, dit is geen niet goed gelukte grap?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:40 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er meer factoren, maar als zij daar zelf niets aan doen veranderd er ook niets, als jij als Cacao-boer niet weet wat er van gemaakt wordt, hoe wil je dan ooit een goede prijs krijgen? En zij weten dat niet omdat ze nooit geleerd hebben dat van Cacao meestal Chocolade wordt gemaakt, omdat ze geen onderwijs hebben gevolgd en ook geen internetverbinding hebben, en dat omdat ze te arm zijn. Ze zitten daar in een nare positie ja, maar ik zie niet in waarom het aan ons zou zijn om daar iets aan te doen, helemaal als dat ook nog in ons nadeel werkt.
Je snapt niet echt dat ze niet hier werken die bedrijven? Dat het werk in het buitenland gedaan wordt, dat er hier alleen een hoofdkantoor zit, vaak maar klein? Sommige hebben dat niet eens, alleen maar een (post)adres.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:43 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Hoezo? Als je kijkt naar de grootte van dit land zijn er toch aardig wat multinationals, lagere belastingen betekenen dat de particulier meer geld te besteden heeft, wat dus ook meer investeringen betekent. De basis van economische groei.
Maar zou je dan niet meer voor andersoortige hulp moeten zijn ipv geen ontwikkelingshulp?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:46 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten, ik vind alleen niet dat dit soort bijdragen van belastingsgeld betaald moeten worden, ik heb er verder geen probleem mee als mensen zelf dit soort boeren bijvoorbeeld willen helpen. Maar moet dat dan weer van de staatskas? Helemaal als het grootste deel van dit geld uitgegeven wordt aan zaken waar het absoluut niet voor bedoeld is? Je kunt dat geld niet aan de individuele boer doneren op deze manier, het moet via de regering, en aangezien de regering 9 van de 10 keer zo corrupt als wat is wordt het niets.
Ik vind van wel, want we plukken direct de vruchten van dat misbruik. Jouw welvaart hangt op dit misbruik.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:56 schreef Prussicus het volgende:
[..]
Ik vind alsnog niet dat het dan de plicht is van de werkende normale Nederlandse burger om daar maar weer voor op te draaien, wat verwacht je ook, er zijn daar landen met een gemiddeld IQ van 59... Of werkloosheid 94%
Stiekem is dat gewoon Braindead hoor. Een internetdiscussie doet zelfs met de meest koppige mens nog watquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:30 schreef Bluesdude het volgende:
PVV raakt opnieuw Statenlid kwijt
[..]
http://nos.nl/artikel/201(...)statenlid-kwijt.html
quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:30 schreef Bluesdude het volgende:
Hij vindt het bijvoorbeeld een fout dat de PVV zo sterk vasthoudt aan de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaa
Weet niet hoor, maar dat wist hij voor de vorige Statenverkiezingen ook al.quote:Hij vindt het bijvoorbeeld een fout dat de PVV zo sterk vasthoudt aan de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar
Wat, dat de PVV niet vasthoudt aan de pensioenleeftijd van 65?quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Weet niet hoor, maar dat wist hij voor de vorige Statenverkiezingen ook al.
Oh god ja, dat was het punt dat de PVV direct liet vallen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:49 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat, dat de PVV niet vasthoudt aan de pensioenleeftijd van 65?
Ik schreef dat wat genuanceerder namelijk dat dat steeds weer blijkt nav internet discussies en facebook pagina's die ik heb bezocht. Je hebt zelf weer een bijdrage geleverd aan dat beeld met jouw idiote opmerkingen over de internationale als symbool van nationalisme en ook de onzin die je hier weer uitkraamt nav mijn reacties. Veel pvv aanhangers lijken nog steeds niet te begrijpen het goedpraten van misstanden door naar een ander te wijzen onzin is. Neem eens de verantwoordelijkheid voor de eigen daden en als je de PVV steunt verdedig dan hun daden los van links recht of wie dan ook die niets met de PVV te maken heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2015 08:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zegt degene die alle pvv'ers achterlijk vindt.
DEN HAAG - Een verhoging van de AOW-leeftijd is geen breekpunt meer voor Geert Wilders als de PVV in een kabinet met VVD en CDA kan meedoen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh god ja, dat was het punt dat de PVV direct liet vallen.
Een breekpunt betekent bij de PVV ook een standpunt dat je elk moment kan laten vallen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh god ja, dat was het punt dat de PVV direct liet vallen.
Snap heel goed dat je zoiets hier post/quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:29 schreef Braindead2000 het volgende:
Allah Akbar. Islam is vrede. 10 doden in Parijs. Een schietpartij op het hoofdkantoor van een satirisch blad.
offtopicquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:29 schreef Braindead2000 het volgende:
Allah Akbar. Islam is vrede. 10 doden in Parijs. Een schietpartij op het hoofdkantoor van een satirisch blad.
Of je bent op zijn minst een Pvdarabieren, d66 of groenSlinkse wegkijker.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap heel goed dat je zoiets hier post/
Want geen fan zijn van de PVV, betekent natuurlijk automatisch dat je een verkapte IS-aanhanger bent.
Een groenSLinkse wegkijkerquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of je bent op zijn minst een Pvdarabieren, d66 of groenSlinkse wegkijker.
Want stemmen op de PVV, betekent natuurlijk automatisch dat je achterlijk bent.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap heel goed dat je zoiets hier post/
Want geen fan zijn van de PVV, betekent natuurlijk automatisch dat je een verkapte IS-aanhanger bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |