abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:54:29 #151
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413164
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Bepaalde beroepen/werkplekken voor ze verbieden ?
Nee, ik denk niet dat Hitler daarmee weg was gekomen in de Duitse opinie.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_148413218
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:53 schreef Koen66 het volgende:

[..]

ik vind dat je best als politiek moet kunnen benoemen dat bepaalde groepen landgenoten (lees Marokkanen en Antillianen) vreselijk oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Vervolgens heeft ie dan alleen weer geen oplossing ervoor, behalve uitzetting :')
En dat zaken als kinderbijslag voor kinderen in het buitenland volslagen belachelijk is, helemaal mee eens.
Hmm ja kan ik mij ook wel in vinden.
pi_148413227
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:54 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat Hitler daarmee weg was gekomen in de Duitse opinie.
Aah. Gelukkig is de pvv het nu ook niet gelukt :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:56:48 #154
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413228
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:53 schreef Koen66 het volgende:

[..]

ik vind dat je best als politiek moet kunnen benoemen dat bepaalde groepen landgenoten (lees Marokkanen en Antillianen) vreselijk oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Vervolgens heeft ie dan alleen weer geen oplossing ervoor, behalve uitzetting :')
En dat zaken als kinderbijslag voor kinderen in het buitenland volslagen belachelijk is, helemaal mee eens.
Ja, en dat komt omdat die mensen simpelweg in een kut-positie zitten. Uitgekotst door de samenleving, relatief arm, culturele achterstand.. Geen wonder dat ze crimineler zijn dan de blanke jongeman uit Blaricum.

Maar in plaats van met daadwerkelijke oplossingen te komen, polariseert de heer Wilders het debat en roept meneer om een kopvoddentax (wat ook zijn enige bijdrage aan de gedoogcoalitie geweest is).
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:57:57 #155
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413256
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Aah. Gelukkig is de pvv het nu ook niet gelukt :P
Nouja, het ging om het partijprogramma hé. Dus de agendapunten van de PVV één op één vergeleken met die van de NSDAP voordat deze volledig de dienst uitmaakte.
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:58:35 #156
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413268
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:56 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, en dat komt omdat die mensen simpelweg in een kut-positie zitten. Uitgekotst door de samenleving, relatief arm, culturele achterstand.. Geen wonder dat ze crimineler zijn dan de blanke jongeman uit Blaricum.

Maar in plaats van met daadwerkelijke oplossingen te komen, polariseert de heer Wilders het debat en roept meneer om een kopvoddentax (wat ook zijn enige bijdrage aan de gedoogcoalitie geweest is).
maar verklaar dan eens waarom er zoveel meer criminele Marokkanen zijn dan Turken, en Antillianen dan Surinamers? Terwijl er veel meer Turken en Surinamers zijn.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148413269
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:57 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nouja, het ging om het partijprogramma hé. Dus de agendapunten van de PVV één op één vergeleken met die van de NSDAP voordat deze volledig de dienst uitmaakte.
Ja snap ik. Het staat nog niet in het partijprogramma.
pi_148413292
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:58 schreef Koen66 het volgende:

[..]

maar verklaar dan eens waarom er zoveel meer criminele Marokkanen zijn dan Turken, en Antillianen dan Surinamers? Terwijl er veel meer Turken en Surinamers zijn.
Jij als halve Anti hebt geen idee ? :P
pi_148413300
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:57 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ik zie wel redelijk wat overeenkomsten. Maar de bottom-line is: is Wilders anti-democratisch? Zou hij het parlement buiten werking stellen als hij die macht zou hebben?

En dat denk ik dus niet.
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:00:13 #160
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413310
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:59 schreef agter het volgende:

[..]

Ik zie wel redelijk wat overeenkomsten. Maar de bottom-line is: is Wilders anti-democratisch? Zou hij het parlement buiten werking stellen als hij die macht zou hebben?
Hoeveel leden hebben stemrecht bij de PVV?
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:01:04 #161
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413334
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm ja kan ik mij ook wel in vinden.
voor Fortuyn en Wilders durfde geen partij dat aan uit angst voor stemmenverlies en om uitgemaakt te worden voor racistisch

De racisme kaart wordt in NL veel te vaak en makkelijk getrokken
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148413343
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:00 schreef Euribob het volgende:

[..]

Hoeveel leden hebben stemrecht bij de PVV?
Dat maakt hem nog niet anti-democratisch in een parlementaire democratie.
Make my day!
pi_148413367
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:01 schreef Koen66 het volgende:

[..]

voor Fortuyn en Wilders durfde geen partij dat aan uit angst voor stemmenverlies en om uitgemaakt te worden voor racistisch

De racisme kaart wordt in NL veel te vaak en makkelijk getrokken
Nja je kan pas iets oplossen als je het ook benoemt. En dat je dat voor hen niet kon zeggen is ook niet vreemd, in de toekomst zullen er dingen gezegd worden die nu niet kunnen.
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:02:31 #164
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413371
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:01 schreef agter het volgende:

[..]

Dat maakt hem niet anti-democratisch an sich.
Hij vertrouwt verdomme zijn eigen leden nog niet om de juiste beslissingen te nemen, zal dat veranderen in een parlement waar hij het moet opnemen tegen mensen die het ideologisch niet met hem eens zijn?
pi_148413409
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:02 schreef Euribob het volgende:

[..]

Hij vertrouwt verdomme zijn eigen leden nog niet om de juiste beslissingen te nemen, zal dat veranderen in een parlement waar hij het moet opnemen tegen mensen die het ideologisch niet met hem eens zijn?
Jij denkt dat hij anti parlementair blijkt te zijn zodra hij die mogelijkheid heeft?
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:04:29 #166
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413413
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij als halve Anti hebt geen idee ? :P
behalve m'n pa die na 4 jaar weer naar Curacao vertrok en m'n halfzus ken ik geen Antillianen :N
Maar er is tussen Antillianen en Surinamers een zeer groot mentaliteitsverschil. Antillianen hebben lange tenen en noemen alles al gauw raciscme, op Curacao is de haat tegen NL voelbaar, zo worden Nederlandse straatnamen in een hoog tempo hernoemd, en wordt er nauwelijks NL gesproken.
In Suriname spreekt vrijwel iedereen NL
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:06:03 #167
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413448
PVV in de regering gaat ben ik bang een 2e LPF opleveren, dus denk dat angst ongegrond is
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148413512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja je kan pas iets oplossen als je het ook benoemt. En dat je dat voor hen niet kon zeggen is ook niet vreemd, in de toekomst zullen er dingen gezegd worden die nu niet kunnen.
Mwah, het is niet nieuw dat er problemen zijn aan de onderkant van de samenleving. En het is ook niet nieuw dat er al eeuwen lang een oplossing gezocht wordt.
Bekijk de geschiedenis van Veenhuizen maar eens, of het ontstaan van Floradorp in A'dam.

Tot nu toe is de enige beetje werkende oplossing (los van deportatie, maar dan is er weer een nieuwe onderste groep) geweest: investeren in opleiding, gemeenschappen ondersteunen, perspectief bieden etc.
Make my day!
pi_148413548
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:09 schreef agter het volgende:

[..]

Mwah, het is niet nieuw dat er problemen zijn aan de onderkant van de samenleving. En het is ook niet nieuw dat er al eeuwen lang een oplossing gezocht wordt.
Bekijk de geschiedenis van Veenhuizen maar eens, of het ontstaan van Floradorp in A'dam.

Tot nu toe is de enige beetje werkende oplossing (los van deportatie, maar dan is er weer een nieuwe onderste groep) geweest: investeren in opleiding, gemeenschappen ondersteunen, perspectief bieden etc.
Oh zeker :) Maar daar hoor je de pvv nooit over.
pi_148413597
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh zeker :) Maar daar hoor je de pvv nooit over.
De PVV, en haar aanhangers, kennen geen historisch perspectief.
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:13:01 #171
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_148413603
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:09 schreef agter het volgende:

[..]

er zal toch ook een mentaliteitsverandering moeten komen, zolang grote groepen de criminaliteit en lamlendig uitkering trekken verkiezen boven een betaalde baan.
en dat geldt voor alle gemeenschappen
Same shit, different day
SC hopper present
pi_148413624
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:12 schreef agter het volgende:

[..]

De PVV, en haar aanhangers, kennen geen historisch perspectief.
Nee logica ook niet. Mensen uitzetten is geen oplossing voor het probleem, het is alleen het verplaatsen van het probleem :P
pi_148413697
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:13 schreef Koen66 het volgende:

[..]

er zal toch ook een mentaliteitsverandering moeten komen, zolang grote groepen de criminaliteit en lamlendig uitkering trekken verkiezen boven een betaalde baan.
en dat geldt voor alle gemeenschappen
Kerel, lees je eens in.
Dit probleem is van alle tijden. Waarom denk je dat Veenhuizen opgericht is?
Om de minder socialen uit die tijd 'te leren werken'.

Kijk naar alle historische pogingen om de onderklasse een mentaliteitsverandering bij te brengen, en beslis dan wat wel en niet succesvol was.
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:20:33 #174
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413791
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:58 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Wat jij stelt over Antillianen is trouwens feitelijk onjuist, die zijn namelijk crimineler dan Marrokanen:

quote:
In 2012 werden gemiddeld 572 van de 10.000 inwoners van Marokkaanse herkomst in Nederland verdacht van een misdrijf. Onder autochtonen zijn dit er 106 per 10.000 inwoners. Onder mensen van Nederlands-Antilliaanse herkomst is dit aantal overigens hoger: 656.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-er-onder-marokkanen

Hier nog even een tabje van een andere site:
(titel is aantal verdachten van misdrijven (12+) naar geslacht)

http://www.republiekalloc(...)inaliteit-en-cultuur

Ik kan niet verklaren waarom Marokkanen en Antillianen zoveel (nouja, significant) crimineler zijn dan Turken en Surinamers. Anders was ik nu wel top-onderzoeker bij het Sociaal Cultureel Planbureau.

Maar wat ik je wel kan vertellen (en dat is misschien wel interessanter) is dat de criminaliteit in Nederland daalt óók onder allochtonen (weliswaar minder snel, maar wel degelijk een daling). Nu kan ik daar even geen goed langetermijngrafiekje van vinden, maar soit.

Wat mij brengt bij mijn huidige conclusie; het integratieprobleem lost zichzelf sowieso op. Dit is ook niet de eerste keer dat Nederland daarmee te maken heeft, integratie zit (letterlijk en figuurlijk) zo'n beetje in onze genen. En het zou in mijn ogen daarom onzin zijn om herrie te schoppen over de allochtonen, dat vertraagt het proces alleen maar.
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:21:16 #175
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148413810
Nou, ik heb wat meer en andere dingen verteld dan ik eigenlijk van plan was, maar goed. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')